Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-05 09:17
Ik ben op zoek naar een goede soundbase/bar. Ik heb de Sonos Playbase gekocht, maar deze gaat terug vanwege gebruik aan DD (5.1) Plus en vooral DTS en Audio Plus / Flac ondersteuning. Ik zoek eigenlijk iets wat ik onder de tv kan plaatsen net als de Playbase.

Ik kom dan al snel op zoiets wat ik ik niet goed ken: pricewatch: Teufel Raumfeld Sounddeck Wit: pricewatch: Teufel Raumfeld Sounddeck Wit

Mijn voorkeur zou zijn deze : pricewatch: Denon HEOS Bar (Zwart).

Maar de Wife acceptance factor is duidelijk lager want staat voor tv en kan iets gelift met de voetjes (maar de tv staat iets schuin dus niet handig op een diepte van 40cm tv-kast).

Diepte TV kast is 40 cm. TV voet is 22cm.

Budget is geen direct probleem.

Heeft iemand nog goede suggesties? Paar foto's van de huidige opstelling toegevoegd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KrPrKL4X8o6yVXLCZZTIo3Sq/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RIqsvZGvrDdmPy9Z6hStWG4S/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Yxgp6J7E2YkxW0gSeLheABlE/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jQfUv3FkM9TK0faMVctoG8I3/full.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door wvkreg op 15-10-2017 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-05 10:56
Waarom niet voor de LG SJ9 gaan, mooie en goede soundbar volgens de revieuws. Eventueel nog wel te combineren met draadloze speakers van LG. Denk hierbij aan een LG h3 speakers, deze kun je mooi als rear surround gebruiken.

Dan heb je mooi alles van LG samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Ik zie toch betere reviews van de Denon Heos die ook met Heos 1 uitbreidbaar zijn. Wat is het voordeel van de SJ9 behalve dat het dan LG op LG is en je dus lg sound sync kunt gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
wvkreg schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 20:36:
Ik zie toch betere reviews van de Denon Heos die ook met Heos 1 uitbreidbaar zijn. Wat is het voordeel van de SJ9 behalve dat het dan LG op LG is en je dus lg sound sync kunt gebruiken?
Geen idee of er een voordeel is.
Vind het zelf een mooie soundbar die SJ9. En vind het zelf altijd wel mooi als alles van hetzelfde merk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Ok, merci. Maar als ik het zo lees is de Denon Heos wel iets meer uitbreidbaar en heeft deze diensten zoals Spotify etc. Daarnaast is LG geen audio bedrijf en Denon wel vandaar dat mijn oog viel op Denon Heos. Design technisch vind ik deze ook mooier.

Wat ik eigenlijk natuurlijk zoek ik een soundbase waar de tv op kan staan, maar die is moeilijk te vinden. Alle modellen naast de Sonos Playbase zijn gedateerd (lees 2015, hdmi 1.4) en dus geen optie.
Als iemand me daar nog advies of een goede tip kan geven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Is er een reden om niet voor een goeie 2.0/2.1 opstelling te gaan met een volwaardige versterker? Dus de TV meer naar het midden met 2 mooie (WAF) speakers? En eventueel een mooie sub?

Met zo'n mooie OLED wil je toch ook deftig geluid lijkt mij (en niet de TV in een hoekje gestopt ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
wvkreg schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 09:01:
Ok, merci. Maar als ik het zo lees is de Denon Heos wel iets meer uitbreidbaar en heeft deze diensten zoals Spotify etc. Daarnaast is LG geen audio bedrijf en Denon wel vandaar dat mijn oog viel op Denon Heos. Design technisch vind ik deze ook mooier.

Wat ik eigenlijk natuurlijk zoek ik een soundbase waar de tv op kan staan, maar die is moeilijk te vinden. Alle modellen naast de Sonos Playbase zijn gedateerd (lees 2015, hdmi 1.4) en dus geen optie.
Als iemand me daar nog advies of een goede tip kan geven....
Klopt LG is geen audio bedrijf, en op die soundbar zou ik de tv ook niet neer zetten.
Waarom hang je de tv niet op?

Geen idee of de kwaliteit van de denon beter is, zou zeggen luister ernaar in de winkel. Maarja dan moet je weer niet een winkel treffen die beide modellen heeft liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
G.Scholtens schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 09:25:
[...]

Klopt LG is geen audio bedrijf, en op die soundbar zou ik de tv ook niet neer zetten.
Waarom hang je de tv niet op?

Geen idee of de kwaliteit van de denon beter is, zou zeggen luister ernaar in de winkel. Maarja dan moet je weer niet een winkel treffen die beide modellen heeft liggen.
De TV ophangen is geen optie. Zowel esthetisch niet als de muur die zeer zwak is.
Ik ga vanmiddag naar een dealer die beide modellen heeft en zal dan ook kijken of het geheel past in de tv meubel van 40cm diep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05 15:55
Ik weet niet hoe hoog je tv voet is maar de Heos Bar is niet zo hoog. Wij hebben 12cm ruimte tussen de TV kast en TV zelf die aan de muur hangt en de Heos Bar past daar mooi tussen met ruimte over.
Het geluid van de bar valt me nog heel goed mee voor muziek en film. Hiervoor had ik een Denon AV receiver met Tannoy full range speakers wat toch nog iets beter klonk maar dan speelt de WAF ook mee :)
We hebben de Heos Bar met de subwoofer en de HS1 speakers en dat speelt DD en DTS tracks zonder problemen.
De hardware van Denon is in orde de App is jammer genoeg minder gebruiksvriendelijk en weet soms niet wat er ingesteld is waardoor het switchen tussen radio luisteren en TV kijken niet altijd even soepel gaat.
Gelukkig zit er een losse AB bij die je kunt instellen. Door de Bar bekabeld aan te sluiten komen issues minder voor maar helemaal weg is het niet.
En zorg voor fatsoenlijke HDMI kabel, ze hoeven niet door Elfen in het maanlicht gemaakt te zijn maar ik had een brakke kabel tussen de bar en mijn A-400 en dat ging niet goed als er een bitstream met hoge bitrate doorheen ging. Toen begon de boel te haperen en het geluid viel weg. Wisselen van de kabel heeft dat opgelost.

[ Voor 21% gewijzigd door rvrbtcpt op 17-10-2017 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
De voet is 4 cm hoog. Jammer dat de app wat minder is, maar van de Sonos app ben ik ook niet gecharmeerd. Vanmiddag eens in de praktijk zien.

[ Voor 31% gewijzigd door wvkreg op 17-10-2017 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
We hebben voor de Heos Bar gekozen omdat het geluid mooi klinkt. Er zitten geen overdreven hoge of lage tonen in. Tevens heb je veel aansluitmogelijkheden en werkt HDMI met een 4k signaal.
De losse HS1 speakers kun je als surround gebruiken maar ook apart van elkaar of met twee in een groep om zo in een andere ruimte muziek te luisteren via LAN, USB, Wifi of bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobbLeeSwaggr
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:37
Ik heb zelf dezelfde TV en twijfel over een soundbar.
Heb in mijn hudige woning niet echt de ruimte voor een surround systeem.

Deze heeft ook Dolby Atmos
pricewatch: Philips Fidelio SoundBar B8
Zou niet mijn eerste keuze zijn maar met rentepunten is die € 692 wat hem wel aantrekkelijk maakt

Als je de TV niet wilt ophangen kan je ook een draaibaar VESA voet overwegen.
Dan laat je de TV recht staan en draait hem op het moment dat je gaat kijken.
Staat waarschijnlijk wat netter.

Steam/Origin: BobbLeeSwaggr BF V stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Frijns.Net schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 10:33:
We hebben voor de Heos Bar gekozen omdat het geluid mooi klinkt. Er zitten geen overdreven hoge of lage tonen in. Tevens heb je veel aansluitmogelijkheden en werkt HDMI met een 4k signaal.
De losse HS1 speakers kun je als surround gebruiken maar ook apart van elkaar of met twee in een groep om zo in een andere ruimte muziek te luisteren via LAN, USB, Wifi of bluetooth.
Bediening van de Heos kan toch ook hoofdzakelijk via de app, je hebt de afstandbediening toch niet echt nodig? 4k en alle formaten, dts en dd plus en 4 * hdmi zijn ook mijn redenen voor aanschaf van de Heos Bar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
BobbLeeSwaggr schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 10:44:

Zou niet mijn eerste keuze zijn maar met rentepunten is die € 692 wat hem wel aantrekkelijk maakt

De TV zal zo blijven staan, geen wallmount of andere oplossing, waf factor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
wvkreg schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 11:42:
[...]

Bediening van de Heos kan toch ook hoofdzakelijk via de app, je hebt de afstandbediening toch niet echt nodig? 4k en alle formaten, dts en dd plus en 4 * hdmi zijn ook mijn redenen voor aanschaf van de Heos Bar.
De App is inderdaad nodig als je alle instellingen wil maken zoals volume per kanaal, afstand tot de verschillende speakers, bass, treble, muziek of film stand, radio luisteren, speakers groeperen, etc.
De AB kun je gebruiken als je even het volume wil aanpassen of van ingang wil switchen bijvoorbeeld van TV kijken naar Netflix of media speler.
De AB bevat inderdaad lang niet alle opties maar is wel handig als je even niet je GSM of Tablet wil zoeken.
Ondertussen hebben we een oude Android gsm op tafel liggen om de boel te bedienen zonder lockscreen.

Het volume kun je ook met je bestaande AB wijzigen als je de boel via ARC aansluit (en dat activeert op je TV, dat stond op onze Samsung per default uit).

[ Voor 22% gewijzigd door rvrbtcpt op 17-10-2017 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
BobbLeeSwaggr schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 10:44:

Nee mijn keuzepakket is deze:

https://tweakers.net/pric...409;743015;756233;473808/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

HEOS kopen en de TV recht zetten. Met OLED-kijkhoeken is het verschil slecht waarneembaar.

Ander alternatief is meer MAF minder WAF.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
TV recht is geen optie, want achter de kast zit een wandcontactdoos en dat is allemaal niet netjes :)
MAF is inderdaad waar, maar ze betaalt ook de helft.

De TV schuin kan wel want de Heos is 14,8 cm en de tv voet is 22 cm diep, dus 36,8 cm. Dan hou ik nog 3,2 cm over om de tv te schuiven. Ik ga in de winkel kijken of dit lukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvrbtcpt
Anders vraag je haar of ze het leuk zou vinden om een nieuw TV meubel uit te zoeken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Tja, dat is ook nog een optie maar ook een kostenpost en een die nogal kan oplopen. Nieuwe tv, bar, gordijnen laatste 2 weken dus budget is beetje op. Ik laat de Denon Heos Bar bekijken en zie wel of hij past. Ondertussen door met de zoektocht.

[ Voor 4% gewijzigd door wvkreg op 17-10-2017 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Blijkbaar is dit ook nog een goede optie: pricewatch: Yamaha MusicCast YSP-2700 Zwart

Vergelijk: https://tweakers.net/pric...409;756233;662327;617235/

[ Voor 22% gewijzigd door wvkreg op 17-10-2017 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
En welke is het geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Het is de Denon Heos Bar geworden.

pricewatch: Denon HEOS Bar (Zwart)

TV wordt aan de muur geplaatst door PlatteTV met een Vogels Wall 3245.

pricewatch: Vogel's WALL 3245 Draaibare tv-beugel 32"- 55" Zwart

Volgende stap is een 5.1 setup realiseren met extra Denon HS12's of HS3's.
Ik weet daar nog niet helemaal wat er mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
Ik heb er twee stuks Heos 1 HS2 bij naast de subwoofer en dan krijg je een mooi surround geluid.
Afgelopen weekend een film met DTS-HD gekeken en dat klinkt uitstekend (de Bar herkent de stream ook als zodanig en niet als DTS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Ik begreep dat de HEOS 1 HS2 mono is? Kan ik hem niet beter uitbreiden met Heos HS3 : product: Denon HEOS 3 HS2

Is daarnaast de subwoofer nodig of kan het ook zonder, heeft de bar genoeg bassopbrengst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 687753

zou eerder aan de heos 3 denken dan de heos 1, veel meer volheid qua geluid.
sub vind ik zelf niet direct nodig alleen bij films, met gewoon tv kijken vind ik de bar volstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thamassi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-10-2024
Beste @wvkreg,

Ik was naar dezelfde opstelling aan het kijken.
Werkt de playbase helemaal niet samen met de tv of zijn er bepaalde functies die u verwachte die niet werken.

Uit u bericht kan ik het niet goed uithalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Werkt wel, maar optisch. Verouderde technologie en zelfs lg support raadde me aan de sonos te ruilen. Daarnaast kun je op de sonos geen hdmi aansluiten en heeft sonos geen DD plus dts en Atmos support. Dat waren voor mij genoeg redenen om voor de heos bar plus heos 1 te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-05 11:20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Denon Heos Bar met Sub en Heos 1 hier in gebruik. Voor een leuke prijs bij Plattetv te bestellen momenteel. Wel nog onderhandelen!
Pagina: 1