@Puck XPlay werkt best goed, alleen de ondertitels in MKV's lijken niet aanpasbaar qua font en appearance. Zien er ook een klein beetje aliased uit. Weet jij hier een oplossing voor?
Interne subs kan je inderdaad helaas niet aanpassen, omdat deze direct afgespeeld worden door de interne player zonder tussenkomst van XPlay. Externe subs echter wel (je kunt de kleur, grootte en locatie aanpassen), dus ik zorg gewoon dat ik overal externe subs voor heb (ook omdat sommige interne subs niet werken zonder transcoding).VorteXLP schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 12:05:
@Puck XPlay werkt best goed, alleen de ondertitels in MKV's lijken niet aanpasbaar qua font en appearance. Zien er ook een klein beetje aliased uit. Weet jij hier een oplossing voor?
Arrived anxious, left bored
Ik heb een B6 die (volgens mij) dezelfde stekker constructie heeft als de C7. Het netsnoer lijkt vast te zitten maar verdwijnt inderdaad achter een klepje dat los kan. Je moet 1 schroef eruit draaien en vervolgens het plastic klepje eruit wippen. Let op: het kostte bij mij lomp veel kracht om het klepje los te wippen. Ik probeerde het zo voorzichtig mogelijk te doen aangezien de TV prijzig is, maar uiteindelijk met veel kracht losgewipt. Daarachter zit een 3-polige stekker die je los kan klikken door de zijkanten in te drukken (zie de foto hieronder).Sa.Tan schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 10:21:
Ik ben van plan de C7 aan te schaffen, maar stuit op een klein probleem. Het vaste netsnoer; is dit geaard? Zo ja, dan krijg ik deze met geen mogelijkheid door de doorvoer bij wandopstelling.
Nu zie ik dat dit snoer achterop de tv achter een klepje zit, is hier de aansluiting of verdwijnt hij naar binnen in de tv?
Anders zit er niets andeers op de stekker af te knippen en een nieuwe te monteren. (Wat ik liever niet doe)
Iemand hier antwoord op, met name achter dat klepje?
Ik vind het een lompe en vooral niet klantvriendelijke oplossing van LG om een dikke stekker te gebruiken waarvan de kabel ook nog eens in de tv zelf verdwijnt en dus niet makkelijk los gaat. Consumenten die een dikke OLED aanschaffen zijn vaak juist heel erg van het inrichten van een deftige TV hoek met vaak een wall-mount en strak cablemanagement. Maargoed, dit hoef je maar 1 keer te doen hopelijk en zoveel werk/moeite is het ook weer niet

@stin00, bedankt, vanaf deze zijde moet het wel lukken dat blokje door de muur te trekken!
Let wel op dat het snoer akelig kort is wat er bij zit.Sa.Tan schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 12:25:
@stin00, bedankt, vanaf deze zijde moet het wel lukken dat blokje door de muur te trekken!
Vond het persoonlijk nergens op slaan maar goed, volgens mij maar 1,5 meter ofzo.
Ik heb te weinig ruimte om alles netjes weg te werken in iedergeval.
Zeker als je van de rechterkant terug moet naar het midden van de TV om hem dan pas naar beneden te leiden, dan ben je ook al weer een centimeter of 60 kwijt en word het wel heel erg kort.
LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound
Is bij mij gelukkig niet te kort, stekkerblok vlak onder waar de stekker van de tv in kan, maar als ik dat blokje van de aansluiting in de tv bekijk moet het lukken deze los te wurmen en een langer snoer te monteren. Het lijkt mij op een soort klemverbinding in dat blok.
Het gaat mij er om de onderdelen zo origineel te laten zonder kroonsteentjes of losse stekkers.
Het gaat mij er om de onderdelen zo origineel te laten zonder kroonsteentjes of losse stekkers.
Ik ga het vanavond sowieso proberen, maar de vraag schiet nu ineens door m'n hoofd:
Ziet mijn 55E6 een 3D signaal als een aparte input? M.a.w. kan ik bv. de instelling Oled lampje veranderen voor alléén 3D input?
Ziet mijn 55E6 een 3D signaal als een aparte input? M.a.w. kan ik bv. de instelling Oled lampje veranderen voor alléén 3D input?
Ja, 3D heeft z'n eigen instelling. Dus je kan tijdens het afspelen van een 3D signaal alle instellingen aanpassen welke dan bewaard worden voor 3D op de betreffende HDMI input.Marcel19710401 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 14:56:
Ik ga het vanavond sowieso proberen, maar de vraag schiet nu ineens door m'n hoofd:
Wat is de maximum bitrate die de LG C7 kan afspelen via plex media server bijv?
Ik lees op de LG site info van 2015.. over 50 mbps.. maar weet niet of dat nog geld.
Krijg je dan gelijk hakkelingen als je net over de 50 gaat? Of zou dat mogelijk nog trekken en meer een estimate.
Ik lees op de LG site info van 2015.. over 50 mbps.. maar weet niet of dat nog geld.
Krijg je dan gelijk hakkelingen als je net over de 50 gaat? Of zou dat mogelijk nog trekken en meer een estimate.
[ Voor 3% gewijzigd door Reconhell op 09-10-2017 15:51 ]
Is het normaal dat tijdens het kijken van een serie in VISION dat er af en toe een witte pixel door t beeld vliegt (meestal in dezelfde plaats)?
Ik volg dit forum niet op de voet dus weet ook niet of er ooit aandacht voor is geweest!
Ik volg dit forum niet op de voet dus weet ook niet of er ooit aandacht voor is geweest!
@Misterbont
Zoekfunctie: witte pixel vision
@Reconhell
Draadloos is te verkiezen boven bedraad vanwege de hogere snelheid. Zit maar een 100Mbps aansluiting op, uiteraard heeft een verbinding pieken en dalen.
Sommige nergens last van met 70Mbps anderen overal last van :-) gewoon uitproberen (google: Jellyfish Bitrate Test Files)
@Reconhell
Draadloos is te verkiezen boven bedraad vanwege de hogere snelheid. Zit maar een 100Mbps aansluiting op, uiteraard heeft een verbinding pieken en dalen.
Sommige nergens last van met 70Mbps anderen overal last van :-) gewoon uitproberen (google: Jellyfish Bitrate Test Files)
Lichtpuntje...
Blij dat ik niet de enige ben, wel vaag dat het inderdaad incidenteel is, op stukjes waar ik eerder problemen had kan ik het nu niet meer reproduceren. Wellicht dat het dan ook wel in software verholpen kan worden.MilesD. schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 16:13:
[...]
Ja dat herken ik helaas met de E7 op alle kanalen en ook Netflix, vooralsnog is het incidenteel!
Even een ander kanaal en het is (tijdelijk) opgelost.
Maar eigenlijk moet ik actie ondernemen richting LG want dan zijn we waarschijnlijk niet de enige...
Nintendo Friend Code: SW-2156-2589-6793
Toch niet logisch dat je draadloos moet nemen om sneller te zijn ?LuisjeNL schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 16:52:
@Misterbont
@Reconhell
@Greenie
Wel als er maar een 100Mbps netwerkkaart in zit, welke dus de bottleneck is. Draadloos kan een hogere Mbps aan(tot wifi ac), hele rare keuze van lg geweest.
Wel als er maar een 100Mbps netwerkkaart in zit, welke dus de bottleneck is. Draadloos kan een hogere Mbps aan(tot wifi ac), hele rare keuze van lg geweest.
Lichtpuntje...
Heb zelf een hekel aan wifi. Als de TV 100 Mbps kan halen is het al meer dan genoeg.LuisjeNL schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 16:52:
@Misterbont
@Reconhell
Het is niet een kwestie of de verbinding het toelaat, maar mijn vraag is kan de TV-/interne player dit wel aan? (Zonder lag)
Omdat er op LG website staat 50 MBPS.
@Reconhell
Er zit iig een 100Mbps aansluiting op, en of het zonder lag gaat, probeer het uit zou ik zeggen
Er zit iig een 100Mbps aansluiting op, en of het zonder lag gaat, probeer het uit zou ik zeggen
Lichtpuntje...
Ik heb vanmiddag contact opgenomen betreffende deze storing en kreeg als advies om een reset te doen (fabrieksinstelling)tipex schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 18:21:
[...]
Blij dat ik niet de enige ben, wel vaag dat het inderdaad incidenteel is, op stukjes waar ik eerder problemen had kan ik het nu niet meer reproduceren. Wellicht dat het dan ook wel in software verholpen kan worden.
Mocht het nog niet verholpen zijn dan opnieuw weer contact opnemen met een geluidsopname van de vervorming en deze versturen via Whatsapp.....Bij deze!
Nu het weer donkerder (weer) is kan de OLED light ook weer omlaag. De tv staat immers niet meer aan met daglicht. OLED light voor normale tv staat nu op 0! Als het donkerder kon deed ik het. Meer dan licht genoeg.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
@phusebox, gewoon contrast op nul zetten
Lichtpuntje...
Dat snap ik niet. als het donkerder is wil je het dat scherm juist meer licht geeft.Phusebox schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 19:38:
Nu het weer donkerder (weer) is kan de OLED light ook weer omlaag. De tv staat immers niet meer aan met daglicht. OLED light voor normale tv staat nu op 0! Als het donkerder kon deed ik het. Meer dan licht genoeg.
Heel logisch van LG. Er is geen content die aan 100 Mbps niet genoeg heeft. Daarnaast is wifi meestal veel minder stabiel en moet je ook niet vergeten dat wifi half duplex is.LuisjeNL schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 18:50:
@Greenie
Om op wifi 100 Mbps stabiel te halen moet je echt een heel flinke verbinding hebben. Ik zou dan ook altijd voor bedraad gaan als dat met hetzelfde gemak kan.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ehm nee... Nee.Reconhell schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 20:20:
[...]
Dat snap ik niet. als het donkerder is wil je het dat scherm juist meer licht geeft.
Waarom zou je dat willen?
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
@Gonadan
Nou als je een hoge bitrate film hebt (pieken en dalen in de bitrate) dan kan dat best wel nadelige gevolgen op 100Mbps.
Want die is ook niet 100Mbps elk moment.
John wick 2 UHD Total Bitrate:90.28 Mbps
(Maar een voorbeeldje)
Overigens heb ik dat verhaal van een stabielere verbinding op wifi ook hier voorbij zien komen. Gewoon zonde dat een dure TV een simpel kaartje krijgt toch, liever wat overhead voor als je het een keer nodig zou hebben.
Nou als je een hoge bitrate film hebt (pieken en dalen in de bitrate) dan kan dat best wel nadelige gevolgen op 100Mbps.
(Maar een voorbeeldje)
Overigens heb ik dat verhaal van een stabielere verbinding op wifi ook hier voorbij zien komen. Gewoon zonde dat een dure TV een simpel kaartje krijgt toch, liever wat overhead voor als je het een keer nodig zou hebben.
Lichtpuntje...
Bedraad is dat in principe wel zo. Uiteraard zijn preken en dalen nog steeds mogelijk, maar dat komt dan meestal door andere factoren.LuisjeNL schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 20:38:
@Gonadan
Leuk voorbeeld, maar een UHD blu-ray kan op maximale bitrate net de 100 Mbps passeren. Het is optiek dan ook totaal niet realistisch om er vanuit te gaan dat het je een beperking gaat opleveren. Al helemaal niet omdat de meeste streamen en geen 100% grote geripte blu-rays downloaden.John wick 2 UHD Total Bitrate:90.28 Mbps
(Maar een voorbeeldje)
Tja, ik kan mij er niet druk om maken. Overigens gebruik ik ook wifi, maar dat is omdat ik te lui ben om een kabel te trekken. En omdat ik niet de illusie heb dat je op wifi ineens wel lachend de 100Mbps passeert.Overigens heb ik dat verhaal van een stabielere verbinding op wifi ook hier voorbij zien komen. Gewoon zonde dat een dure TV een simpel kaartje krijgt toch, liever wat overhead voor als je het een keer nodig zou hebben.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zet je ook je zonnebril op als hey donker wordt...?Reconhell schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 20:20:
[...]
Dat snap ik niet. als het donkerder is wil je het dat scherm juist meer licht geeft.
Omdat het donker is?? anders zie je geen fuck lol
@Reconhell
Hoe donkerder het is met hoe minder licht je TV kan kijken, iets met lasogen
Als het een lichte kamer is wil je juist meer licht van je TV anders zie je niks.

@Gonadan
Het is ook meer what if, streaming diensten gaan dat voorlopig bij lange na niet redden idd, maar een eigen collectie kan dat uiteindelijk wel. Overigens kijk ik via een media player dus nergens last van
Ik vind het gewoon stom op zon TV, maar dat is persoonlijk!
Hoe donkerder het is met hoe minder licht je TV kan kijken, iets met lasogen
Als het een lichte kamer is wil je juist meer licht van je TV anders zie je niks.
@Gonadan
Het is ook meer what if, streaming diensten gaan dat voorlopig bij lange na niet redden idd, maar een eigen collectie kan dat uiteindelijk wel. Overigens kijk ik via een media player dus nergens last van
Lichtpuntje...
Bij mij is het toch echt andersom xD maar oke...LuisjeNL schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 21:08:
@Reconhell
Hoe donkerder het is met hoe minder licht je TV kan kijken, iets met lasogen![]()
@Gonadan
Het is ook meer what if, streaming diensten gaan dat voorlopig bij lange na niet redden idd, maar een eigen collectie kan dat uiteindelijk wel. Overigens kijk ik via een media player dus nergens last van![]()
Eigen collectie dus ook niet, tenzij je een betere bron weet te vinden dan fysieke UHD schijfjes.LuisjeNL schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 21:08:
@Gonadan
Dat sentiment snap ik wel hoor, het voelt gewoon lullig om op zoiets te bezuinigen en dan nog lachend te roepen dat je er 2500 voor neer moet leggen.Ik vind het gewoon stom op zon TV, maar dat is persoonlijk!
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Heeft de LG C7 het Ultra HD Premium logo ?
Je hebt alleen je TV als lichtbron dan?Reconhell schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 21:12:
[...]
Bij mij is het toch echt andersom xD maar oke...
Geen lampen oid aan in huis (en het is buiten donker) en dan full OLED licht?
Met hoeveel candelas kijk jij TV, 800?
--------------------------
Kan je trouwens de ABL op de 2017 OLEDs uitzetten og nog steeds niet?
Volgnes snelle Google-Fu nog steeds niet
[ Voor 18% gewijzigd door kihon op 09-10-2017 22:19 ]
I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it! Battle.net
Oke beetje jammer dit, zo juist mijn nieuwe tv gechecked op banding (aangezien het mij opviel tijdens Marco Polo op Netflix) en dit is het resultaat als ik het 'test' op 5% grey slide:
https://imgur.com/a/0uKKb
Contact opnemen met de winkel waar ik heb gekocht heb, of is dit 'normaal' en/of valt er nog wat aan te doen?
Voor wat het waard is, de tv is minder dan een uur gebruikt. Zou het na langer gebruik aanzienlijk moeten verminderen?
Contact opnemen met de winkel waar ik heb gekocht heb, of is dit 'normaal' en/of valt er nog wat aan te doen?
Voor wat het waard is, de tv is minder dan een uur gebruikt. Zou het na langer gebruik aanzienlijk moeten verminderen?
[ Voor 15% gewijzigd door DMC90 op 09-10-2017 22:58 ]
Dit is (nog) geen definitieve banding, dit is een LG die nog geen compensation cycle heeft gehad. Zoek en gij zult vinden. Wordt dus nog veel beter....willieboy90 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 22:52:
Oke beetje jammer dit, zo juist mijn nieuwe tv gechecked op banding (aangezien het mij opviel tijdens Marco Polo op Netflix) en dit is het resultaat als ik het 'test' op 5% grey slide:
Ik hoop zo dat je gelijk hebtCVar schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 23:11:
[...]
Dit is (nog) geen definitieve banding, dit is een LG die nog geen compensation cycle heeft gehad. Zoek en gij zult vinden. Wordt dus nog veel beter....
[ Voor 21% gewijzigd door DMC90 op 09-10-2017 23:25 ]
Ik ben juist speciaal naar WiFi gegaan omdat films met hoge bitrate haperden. Nu op WiFi is het veel beter ook al gaat dat tegen het gevoel in.Gonadan schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 20:48:
[...]
Bedraad is dat in principe wel zo. Uiteraard zijn preken en dalen nog steeds mogelijk, maar dat komt dan meestal door andere factoren.
[...]
Leuk voorbeeld, maar een UHD blu-ray kan op maximale bitrate net de 100 Mbps passeren. Het is optiek dan ook totaal niet realistisch om er vanuit te gaan dat het je een beperking gaat opleveren. Al helemaal niet omdat de meeste streamen en geen 100% grote geripte blu-rays downloaden.
[...]
Tja, ik kan mij er niet druk om maken. Overigens gebruik ik ook wifi, maar dat is omdat ik te lui ben om een kabel te trekken. En omdat ik niet de illusie heb dat je op wifi ineens wel lachend de 100Mbps passeert.
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
In vol zonlicht maak je de tv duister? Lijkt me niet toch?Reconhell schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 21:12:
[...]
Bij mij is het toch echt andersom xD maar oke...
Het werkt hetzelfde als het scherm op je mobiel: bij normaal daglicht kun je het scherm prima lezen zonder de backlight voluit te hebben, maar in vol zonlicht zie je dan niets meer dus verhoog je de achtergrondverlichting
PSN: fonsmeister
Ik heb de doos al even geleden weg gedaan, maar volgens mij stond dat logo er ook op.Reconhell schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 22:04:
Heeft de LG C7 het Ultra HD Premium logo ?
Your Friendly Neighborhood Moderator
Yup, dat heb ik wel vaker gelezen en dat kan meerdere oorzaken hebben. Het gaat mij echter niet om gevoel maar om technische waarheid.rajackar schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 00:17:
Ik ben juist speciaal naar WiFi gegaan omdat films met hoge bitrate haperden. Nu op WiFi is het veel beter ook al gaat dat tegen het gevoel in.
Wifi N heeft met drie streams de theoretische bandbreedte van 450 Mbps (in de praktijk max de helft), maar hoeveel streams kan de TV aan? En je router? Zo hebben veel mensen een dure, nieuwe router gekocht en klagen dan dat hun bandbreedte alsnog niet zo hoog is. Blijkt het ontvangende apparaat maar één stream te ondersteunen, ofwel de theoretische 150 Mbps. Van die 150 Mbps blijft dan een heel stuk minder over vanwege de half-duplex en overhead. Helaas gold die beperking voor heel veel apparaten zoals telefoons of netwerkkaarten.
Voor AC geldt exact hetzelfde verhaal, alleen is daar de bandbreedte per stream hoger.
Overigens wil ik niet beweren dat wifi niet goed kan werken hoor, integendeel. Het kan je bij een zeer goede verbinding wel extra marge geven. Alleen vond ik de opmerking dat je altijd voor wifi moet kiezen zeer onterecht, dus daar onderbouw ik wat tegen.
Als ik namelijk lees dat een fysieke UHD-schijf 108Mbps als absoluut maximum heeft dan maak ik mij niet snel zorgen dat 100 Mbps voor je downloads niet genoeg zal zijn. Als dat echt hapert dan is of de netwerksoftware in de LG brak of er is iets anders aan de hand.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik denk dat het verschil er voornamelijk in zit dat de data niet netjes in een stabiele stream over het netwerk gaat.
Ik heb er een keer een traffic monitor bij gepakt en het gaat met pieken en dalen. Bij een bluray speler loopt er zeer waarschijnlijk een nette stabiele stream waardoor die vergelijking niet helemaal op gaat.
Het verbaasde mij overigens ook dat 100Mbit niet genoeg was. Mar om die pieken op te vangen heb je net wat meer nodig.
Zoals je al aangeeft is de rest van je WiFi netwerk natuurlij kook belangrijk. Ik heb een redelijke high end Asus router en zit met mijn TV op 5Ghz en WiFi is super stabiel.
Ik heb er een keer een traffic monitor bij gepakt en het gaat met pieken en dalen. Bij een bluray speler loopt er zeer waarschijnlijk een nette stabiele stream waardoor die vergelijking niet helemaal op gaat.
Het verbaasde mij overigens ook dat 100Mbit niet genoeg was. Mar om die pieken op te vangen heb je net wat meer nodig.
Zoals je al aangeeft is de rest van je WiFi netwerk natuurlij kook belangrijk. Ik heb een redelijke high end Asus router en zit met mijn TV op 5Ghz en WiFi is super stabiel.
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Ik heb van de week een C7V opgehangen en aangesloten, maar ik heb nog een vraagje over de magic remote. Deze staat nu ingesteld om ook de set top box aan te sturen (xs4all ip-tv) maar de guide knop gaat nog rechtsreeks naar de live-tv gids, welke dus geen kanalen heeft.
Is het mogelijk om deze knop ook voor de set-top box te gebruiken, of gewoon het hele live-tv stuk uit te zetten? Ik heb in de tv namelijk toch geen analoog of ci+ module in zitten en zou de afstandbediening van de set-top box helemaal niet gebruiken als het mogelijk is, maar de gids is toch wel een feature die ik graag heb.
Is het mogelijk om deze knop ook voor de set-top box te gebruiken, of gewoon het hele live-tv stuk uit te zetten? Ik heb in de tv namelijk toch geen analoog of ci+ module in zitten en zou de afstandbediening van de set-top box helemaal niet gebruiken als het mogelijk is, maar de gids is toch wel een feature die ik graag heb.
Als alles gaat volgens de planning halen wij een LG OLED55C6V op.
Ben erg benieuwd, komende vanaf een Android Full HD Sony Bravia.
Zijn er nog zaken welke ik moet controleren? Geen ervaring met OLED verder namelijk.
Zijn er nog zaken welke ik moet controleren? Geen ervaring met OLED verder namelijk.
Ik heb liever WiFi dan verraadLuisjeNL schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 10:08:
@Gonadan
Ik heb ook niet gezegd dat je wifi boven verraad moet prefereren, alleen dat als je problemen met bedraad hebt bij sommige draadloos de uitkomst biedt
*kuch*LuisjeNL schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 16:52:
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ach, ik heb nog genoeg te beunen qua connectiviteit. Mijn Blu-ray speler deed opstandig, zodra ik er een DVD in gooide had ik geen beeld meer. Op de één of andere manier gaat het niet goed als ik de output op auto heb staan. Nu op native werkt het wel.
Als ik het goed begrijp had op auto de Blu-ray speler moeten upscalen en moet op native de TV dat doen. Als alternatief zou ik nog 1080p kunnen kiezen maar ik vermoed dat m'n TV er toch beter in is.
Het enige wat ik nog niet helemaal begrijp is wanneer die 24p hik voor zou moeten komen. Ik heb dat wel eens gehad in een YouTube filmpje maar dan noem ik het gewoon een slecht filmpje. Bij andere content heb ik het nog niet gezien.
Misschien komt dat vanzelf als ik mijn mediacenter weer aangezwengeld heb, die heb ik nog niet eens gebruikt met m'n nieuwe TV.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Puck schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 12:07:
[...]
Interne subs kan je inderdaad helaas niet aanpassen, omdat deze direct afgespeeld worden door de interne player zonder tussenkomst van XPlay. Externe subs echter wel (je kunt de kleur, grootte en locatie aanpassen), dus ik zorg gewoon dat ik overal externe subs voor heb (ook omdat sommige interne subs niet werken zonder transcoding).
Gister yellyfish geprobeerd. 100 MBPS schokt toch wel wat. dit is het netwerk kabel.Soms vloeiend soms schokkend.
Leuk stukje opgedoken vanuit lg, geld voor de 2016 en 2017 modellen.
*LG’s ‘Active HDR’ function analyses content on a frame by frame basis in real time, to
determine metadata for the scene. This information is then used to adjust the HDR tone-curve
to match the content, on a frame by frame basis.
Control of the ‘Active HDR’ feature is found in the ‘Dynamic Contrast’ setting in the Expert
Picture Settings menu. In HDR mode, the Dynamic Contrast settings are defined as follows:
• Off - Active HDR Disabled / Contrast Enhancement Disabled
• Low - Active HDR Enabled / Contrast Enhancement Disabled
• Medium - Active HDR Enabled / Contrast Enhancement Low
• High - Active HDR Enabled / Contrast Enhancement High
The default setting of ‘Low’ is recommended for accurate content reproduction.
Link
http://www.lg.com/us/supp...017%20LG%20OLED%20TVs.pdf
*LG’s ‘Active HDR’ function analyses content on a frame by frame basis in real time, to
determine metadata for the scene. This information is then used to adjust the HDR tone-curve
Control of the ‘Active HDR’ feature is found in the ‘Dynamic Contrast’ setting in the Expert
Picture Settings menu. In HDR mode, the Dynamic Contrast settings are defined as follows:
Link
[ Voor 6% gewijzigd door LuisjeNL op 10-10-2017 13:42 ]
Lichtpuntje...
Uhh?. dacht dat ik gelezen had dat alleen op low active HDR actief zou zijn? de rest van de modussen niet.LuisjeNL schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:44:
Contrast enhancement komt beschikbaar in HDR modus? deze optie heb ik iig niet gezien bij SDR content.
Heeft active HDR merkbaar verschil op alle content of moeten ze voor active HDR geschreven zijn?
Alleen voor 2017 modellen toch?LuisjeNL schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:44:
Link
@fonsmeister
Ow ik dacht dat dat voor de 2016 hetzelfde was, maar ik zie dat stukje active idd missen in het 2016 blad.
https://www.google.nl/url...Vaw0j11e_GFHas2LdlM1jVF9f
Ow ik dacht dat dat voor de 2016 hetzelfde was, maar ik zie dat stukje active idd missen in het 2016 blad.
https://www.google.nl/url...Vaw0j11e_GFHas2LdlM1jVF9f
Lichtpuntje...
Verwijderd
Lees even de vorige 190 pagina's. Ze maken elkaar hier helemaal gek.Vorkie schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 10:21:
Als alles gaat volgens de planning halen wij een LG OLED55C6V op.
Gewoon aanzetten, op ISF Dark, alle extra's uit, Oled light naar ongeveer zo'n 40 en op Warm1 zetten anders is (vind ik) het beeld te geel en wit niet wit. Verder gewoon genieten maar.
Happy viewing!

Weet iemand wat ze met die comment over edge enhancement bedoelen? Ik dacht, blijkbaar incorrect, dat die inderdaad de sharpness omhoog draait, en heb die dus uit staan.LuisjeNL schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:44:
Link
Wat een prachtig beeld zeg, nog wel even de settings aanpassen, maar allereerste was wow!Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 14:43:
[...]
Lees even de vorige 190 pagina's. Ze maken elkaar hier helemaal gek.![]()
Gewoon aanzetten, op ISF Dark, alle extra's uit, Oled light naar ongeveer zo'n 40 en op Warm1 zetten anders is (vind ik) het beeld te geel en wit niet wit. Verder gewoon genieten maar.
Happy viewing!
Zelfs de HD films zien er als nieuw uit, zwart is zwart (geen last meer van die backlight zaken), ARC werkt gelijk, opnemen op een usb 3.0 stick werkt gelijk, Plex, Netflix.
En komende vanaf AndroidTV, de Sony 807, is de reactie snelheid en het aanzetten met factor 400x verbeterd.
Ook de 3D functie is mooi meegenomen, Avatar ziet er prachtig uit.
Zo dat moest ik even kwijt, vindt altijd belangrijk dat iets nieuws een wow factor heeft
Dat kan dus prima. Wifi is half duplex en ik vertrouw de Wifi AC Netwerkkaart in de 55C7 niet zo, althans hij lijkt me niet sneller dan 100Mb wired. Ik haal met mijn Netgear router R7800 op Wifi naar de TV een verbindingssnelheid van 866Mbps, maarrr heb niet het idee dat dit ook werkelijk zo presteeert. Daarom heb ik hem ook wired aangesloten.LuisjeNL schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 20:38:
@Gonadan
(Maar een voorbeeldje)
Nog een vraag: Ik heb de LG OLED 55C7V met daarbij/onder de Sonos Playbase.
Hoe moet ik nu de audio instellen in het menu
1. Audio out (optical/HDMI arc)
2. LG Sound Sync (optisch)
Beide werken trouwens. Ik speel vrij veel DTS films af via Plex van mijn DS916+ NAS dus sowieso moet ik kiezen voor PCM bij audio out. Bij LG Sound sync kan ik niks kiezen.
Graag een advies, bedankt alvast!
Beide werken trouwens. Ik speel vrij veel DTS films af via Plex van mijn DS916+ NAS dus sowieso moet ik kiezen voor PCM bij audio out. Bij LG Sound sync kan ik niks kiezen.
Verwijderd
Bij LG Sound sync kan ik niks kiezen......Dan weet je toch welke je moet kiezen.wvkreg schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 17:25:

Makkelijk te testen via ingebouwde webbrowser en een HTML5 speedtest zoals www.fast.com. Ik haal 150Mbps op mijn B6 wat mijn max internetsnelheid was. Ondertussen is internet verhoogd naar 200Mbps dus zal deze week weer eens een test doen.wvkreg schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 17:19:
[...]
Dat kan dus prima. Wifi is half duplex en ik vertrouw de Wifi AC Netwerkkaart in de 55C7 niet zo, althans hij lijkt me niet sneller dan 100Mb wired. Ik haal met mijn Netgear router R7800 op Wifi naar de TV een verbindingssnelheid van 866Mbps, maarrr heb niet het idee dat dit ook werkelijk zo presteeert. Daarom heb ik hem ook wired aangesloten.
Neen, want dan werkt het ook out of the box zonder aanpassing naar PCM.Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 17:49:
[...]
Bij LG Sound sync kan ik niks kiezen......Dan weet je toch welke je moet kiezen.![]()
Dus graag een advies.
deze zaterdag dit weekend dus komen ze mijn lg oled55c7v leveren heb geen ervaring om zulke tv's uit de doos te nemen het scherm is super dun heb schrik dat ik het breek om het op zijn plaas te zetten iemand tips goe en wat je best eerst doet en ook wat best niet te doen of zit er genoeg info in de handlijding goe em vast te nemen te verplaatsen ?
Vandaag gekocht en uitgepakt, staat erg duidelijk aangegeven.Hondadude schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 20:38:
deze zaterdag dit weekend dus komen ze mijn lg oled55c7v leveren heb geen ervaring om zulke tv's uit de doos te nemen het scherm is super dun heb schrik dat ik het breek om het op zijn plaas te zetten iemand tips goe en wat je best eerst doet en ook wat best niet te doen of zit er genoeg info in de handlijding goe em vast te nemen te verplaatsen ?
De TV zit ingepakt in piepschuim, de grote omdoos kan eraf (de bodem is los daarvan) zodat je dus de TV los hebt staan zonder grote doos erom heen. Vanuit daar moet je hem neerleggen etc.. maar dat lees je heel duidelijk weg.
De gehele doos is vol getekend met allerlei aanwijzingen die veilig handelen mogelijk moeten maken. Ik adviseer alleen wel om het met z'n tweeën te doen en geduldig te zijn.Hondadude schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 20:38:
Zeiss Distagon 21 f/2.8
ok bedankt dus op het gemak alles doen mijn vrouw helpt me wel zo veel weegt die nu ook weer niet 19kg met voet normaalGonadan schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 21:08:
[...]
De gehele doos is vol getekend met allerlei aanwijzingen die veilig handelen mogelijk moeten maken. Ik adviseer alleen wel om het met z'n tweeën te doen en geduldig te zijn.
heb al unboxing filmpjes gezien de meeste laaten de plastiek rond het scherm zelf tot dat hij op zijn plaats gebracht is
Heb ik ook gedaan. Plastic ligt netjes in de kast mocht ik de TV nog een keer moeten verplaatsen.Hondadude schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 21:55:
[...]
heb al unboxing filmpjes gezien de meeste laaten de plastiek rond het scherm zelf tot dat hij op zijn plaats gebracht is
Hnit; de verkoper waar ik mijn TV heb gekocht, had toevallig net een klant aan de telefoon die zijn 55" wel even in zijn eentje dacht op te tillen; ondanks het geringe gewicht toch de polsen niet recht gehouden waardoor scherm tordeerde en *pats* zei. In ieder geval was die rijp voor de sloop.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
EDIT:
Wifi DLNA met plex is nog erger dan lan.. Veel erger..zelfs op 5 ghz
Wifi DLNA met plex is nog erger dan lan.. Veel erger..zelfs op 5 ghz
[ Voor 115% gewijzigd door Reconhell op 11-10-2017 00:29 ]
het is wel een b6 geen c7 maakt niet uit denk ik maar deze man doet het zo zie van af 10min lijkt me ook wel veilig of niet ?MAX3400 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 22:00:
[...]
Heb ik ook gedaan. Plastic ligt netjes in de kast mocht ik de TV nog een keer moeten verplaatsen.
Hnit; de verkoper waar ik mijn TV heb gekocht, had toevallig net een klant aan de telefoon die zijn 55" wel even in zijn eentje dacht op te tillen; ondanks het geringe gewicht toch de polsen niet recht gehouden waardoor scherm tordeerde en *pats* zei. In ieder geval was die rijp voor de sloop.
YouTube: LG OLED55B6P OLED TV Unboxing
[ Voor 3% gewijzigd door Hondadude op 10-10-2017 22:34 ]
19 kilo is inderdaad niet veel voor een vrouwHondadude schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 21:55:
[...]
ok bedankt dus op het gemak alles doen mijn vrouw helpt me wel zo veel weegt die nu ook weer niet 19kg met voet normaalgewicht verdeelt door twee is 9.5
![]()
[ Voor 3% gewijzigd door fonsmeister op 10-10-2017 22:43 ]
Ik heb een cycle gedaan en het lijkt weer bijgetrokken te zijn.
Waar ik nog wel last van heb is slechte motion/flicker. Ik weet niet of dat normaal is met een OLED maar het komt er op neer dat je ogen erg moe worden doordat objecten die in beeld worden gebracht door een bewegende camera een soort van bibberend over het scherm gaan.
Met motion interpolation gaat het wel wat vloeiender maar doordat ik vooral games speel op de OLED wordt de input lag wat te hoog wat dus niet ideaal speelt. Trumotion MOET dus op OFF staan wil ik normaal kunnen gamen echter irriteer ik me erg aan het bibberende beeld.
Ik ben hier sinds de OLED extreem vatbaar voor geworden.
Waar ik nog wel last van heb is slechte motion/flicker. Ik weet niet of dat normaal is met een OLED maar het komt er op neer dat je ogen erg moe worden doordat objecten die in beeld worden gebracht door een bewegende camera een soort van bibberend over het scherm gaan.
Met motion interpolation gaat het wel wat vloeiender maar doordat ik vooral games speel op de OLED wordt de input lag wat te hoog wat dus niet ideaal speelt. Trumotion MOET dus op OFF staan wil ik normaal kunnen gamen echter irriteer ik me erg aan het bibberende beeld.
[ Voor 3% gewijzigd door Misterbont op 11-10-2017 02:57 ]
Waarom heb je geen sony/panasonic oled gehaald?Misterbont schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 02:55:
Zijn te duur denk ik..ionn schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 07:02:
[...]
Waarom heb je geen sony/panasonic oled gehaald?
Al word de sony qua prijs ook beter. Panas nog steeds en weinig korting te krijgen..
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
Met gamen had ik hier amper last van.Misterbont schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 02:55:
Wellicht speelt mee welke spellen je speelt?
Met shooters heb ik er amper last van en met Uncharted (ook 3rd person shooter eigenlijk) was de inputlag met motion aan ook redelijk tot goed.
Wel vond ik de motion in films wat minder. Ik zet de motionflow op 8 of 9 en dan zie je weer artifacts rondom snelle beelden.
Ik vind voor een gehypte tv voor dit soort bedragen bedroevend hoe de motion werkt.
Vervolgens heb ik een Sony XE9005 gehad, die gaat al helemaal beter om met motion. Maar dat is niet echt wat mensen hier in het LG topic willen horen
Wellicht de OLED van Sony eens bekijken.
BOEHHHHHApC_IcE schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 09:06:
[...]
Maar dat is niet echt wat mensen hier in het LG topic willen horen
Lichtpuntje...
Zijn die zoveel beter dan ?Renegade666 schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 08:11:
[...]
Zijn te duur denk ik..
Al word de sony qua prijs ook beter. Panas nog steeds en weinig korting te krijgen..
Ieder merk heeft zijn voordelen dit jaar. En @Misterbont vind de oled motion zonder motion processing niet goed genoeg, dus had ie beter een OLED met BFI kunnen halen.
[ Voor 5% gewijzigd door ion op 11-10-2017 09:39 ]
En dynamisch contrast op laag (mijn idee). Goede settings inderdaad!Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 14:43:
[...]
Lees even de vorige 190 pagina's. Ze maken elkaar hier helemaal gek.![]()
Happy viewing!
Beide werken trouwens. Ik speel vrij veel DTS films af via Plex van mijn DS916+ NAS dus sowieso moet ik kiezen voor PCM bij audio out..
Beide werken trouwens. Ik speel vrij veel DTS films af via Plex van mijn DS916+ NAS dus sowieso moet ik kiezen voor PCM bij audio out..
wvkreg schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 09:52:
Dus bij LG Sound sync kan je nu wel kiezen dan?wvkreg schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 17:25:
Je vraag is niet erg duidelijk misschien dat je daarom binnen 1 pagina nog geen antwoord hebt(dat is een beetje sarcastisch
Ik zou zeggen optie 1(net zoals een andere tweaker) want dan heb je PCM geluid zoals je wilt?
Lichtpuntje...
Het klopt inderdaad. Ik merk als ik LG Sound Sync kies dat alles simpelweg stereo wordt op de Sonos. Dat is te zien in help en info in de Sonos App. Het komt er dan wel op neer dat als ik via de NAS een film met DTS wil kijken dat ik altijd het geluid moet aanpassen van automatisch via Audio out (optical/HDMI arc) naar PCM. Dat is een vervelend, maar Sonos en DTS zijn duidelijk geen vrienden en zullen het ook niet worden helaas.
Ik meen meerder malen hier gelezen te hebben dat Sonos gewoon helemaal geen DTS ondersteund.wvkreg schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 10:06:
Het klopt inderdaad. Ik merk als ik LG Sound Sync kies dat alles simpelweg stereo wordt op de Sonos. Dat is te zien in help en info in de Sonos App. Het komt er dan wel op neer dat als ik via de NAS een film met DTS wil kijken dat ik altijd het geluid moet aanpassen van automatisch via Audio out (optical/HDMI arc) naar PCM. Dat is een vervelend, maar Sonos en DTS zijn duidelijk geen vrienden en zullen het ook niet worden helaas.
Dat klopt inderdaad. DTS is niet ondersteund. Ik kan dus in de optisch uit kiezen om niet automatisch te kiezen, maar de instelling aanpassen naar PCM. Dan stuurt de TV het signaal in stereo door naar de Sonos en verlies ik DTS sound.
Verwijderd
Dat is toch logisch als je PCM gebruikt. Sowieso maakt dat dan toch ook weer niets uit. Een Sonos soundbar geeft toch geen surround? Is er geen Plugin in Plex die DTS automatisch voor je omzet naar bijv Dolby Digital?wvkreg schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 10:37:
Dat klopt inderdaad. DTS is niet ondersteund. Ik kan dus in de optisch uit kiezen om niet automatisch te kiezen, maar de instelling aanpassen naar PCM. Dan stuurt de TV het signaal in stereo door naar de Sonos en verlies ik DTS sound.
Een Sonos soundbar kan DD aan, mits gebruikt in een 5.1 opstelling. DTS doet hij inderdaad niet aan.Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 11:49:
Dat is toch logisch als je PCM gebruikt. Sowieso maakt dat dan toch ook weer niets uit. Een Sonos soundbar geeft toch geen surround? Is er geen Plugin in Plex die DTS automatisch voor je omzet naar bijv Dolby Digital?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ja. dat heet transcoding en is CPU intensief en kan ervoor zorgen dat video gaat haperen. Dat wil je niet.Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 11:49:
[...]
Dat is toch logisch als je PCM gebruikt. Sowieso maakt dat dan toch ook weer niets uit. Een Sonos soundbar geeft toch geen surround? Is er geen Plugin in Plex die DTS automatisch voor je omzet naar bijv Dolby Digital?
Met de nieuwe hardware acceleration feature zal dat toch wel meevallen? Zie voor details hierover: https://support.plex.tv/h...are-Accelerated-Streaming.wvkreg schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 13:02:
[...]
Ja. dat heet transcoding en is CPU intensief en kan ervoor zorgen dat video gaat haperen. Dat wil je niet.
Is we Plex Pass only en vereist bepaalde hardware (zie link voor overzicht).
Sinds gister ook trotse bezitter van de 65" C7. Wereld van verschil met die zwartwaarden. Na een hoop tweaken ben ik nu min of meer tevreden met de settings voor gewoon TV kijken en SDR Gaming. Heb gekozen voor kleur spectrum Breed, want ik vond Automatisch toch wat saai en dof eruit zien, en dat was ook met de Warm settings niet echt te verbeteren. Heb nu dus breed en warm1, maar merk dat de oranje tinten wat aan de felle kant is. Bijvoorbeeld in Forza Horizon 3 zijn de oranje tekst en balkjes vrij fel. Weet iemand hoe ik dit het beste kan bijstellen? Kleur, Tint, Kleur Temperatuur of moet je dan echt de wit balans gaan kalibreren. Voor TV kijken gebruik ik ISF Dark Room en voor Gaming de Game Mode.
Met HDR heb ik nog niet veel kunnen testen. De Gran Turismo beta zag er prima uit in HDR Standard maar Uncharted 4 was ook vrij dof. Het kwam pas echt 'tot leven' bij Kleur 60-65 of Kleur Temperatuur W35-45. Is dit normaal of doe ik iets fout? Wat zijn jullie settings voor HDR op de PS4? Vond HDR Game overigens echt te donker maar dat is al meermaals aangegeven dat dit bewust is gedaan door LG. HDR Standard is qua input lag voor mij nog prima te doen.
Met HDR heb ik nog niet veel kunnen testen. De Gran Turismo beta zag er prima uit in HDR Standard maar Uncharted 4 was ook vrij dof. Het kwam pas echt 'tot leven' bij Kleur 60-65 of Kleur Temperatuur W35-45. Is dit normaal of doe ik iets fout? Wat zijn jullie settings voor HDR op de PS4? Vond HDR Game overigens echt te donker maar dat is al meermaals aangegeven dat dit bewust is gedaan door LG. HDR Standard is qua input lag voor mij nog prima te doen.
Ik krijg net het volgende bericht.Verwijderd schreef op donderdag 28 september 2017 @ 18:18:
[...]
[...]
Goed? Nee, deze is echt kapot.Had ik ook. Omruilen dat ding.
Geachte heer/mevrouw,
Middels dit e-mailbericht informeren wij u over de status van de reparatie aan uw tv lcd 55" OLED55E6V met ordernummer , externe referentie: . Uw toestel kan, i.v.m. het niet beschikbaar zijn van de onderdelen en/of om economische reden, niet worden hersteld.
Op dit moment zijn wij in overleg met LG over een passende oplossing. Wij nemen in de regel binnen acht werkdagen na heden contact met u op om u nader te informeren over het vervolg.
In het vertrouwen u hiermee, voor dit moment, voldoende te hebben geïnformeerd,
Met vriendelijke groet,
Zal het mij benieuwen waar ze mee komen, want het design van deze bevalt mij goed,
tevens wil ik niet nog meer gaten boren in mijn muur.
Ik kan er over heen lezen hoor maar waar vind ik nu echt een goede gedetailleerde vergelijking tussen de OLED65C7V, OLED65E7V, OLED65G7V& OLED65W7V
De vergelijking op de LG site in NL geeft alleen maar aan dat de verschillen Blade Slim Design vs PoG zijn en de soundbar iets anders is. Neem aan dat gezien de prijsverschillen er meer verschillen zijn?
Tot slot snap ik LG hun keuze niet voor de soundbar daar het gros van de OLED bezitters vermoedelijk een deftige geluid set hebben staan. Hoe ervaren de bezitters deze soundbar? Hij is niet los te koppelen meende ik dus je hebt er eigenlijk niets aan
De vergelijking op de LG site in NL geeft alleen maar aan dat de verschillen Blade Slim Design vs PoG zijn en de soundbar iets anders is. Neem aan dat gezien de prijsverschillen er meer verschillen zijn?
Tot slot snap ik LG hun keuze niet voor de soundbar daar het gros van de OLED bezitters vermoedelijk een deftige geluid set hebben staan. Hoe ervaren de bezitters deze soundbar? Hij is niet los te koppelen meende ik dus je hebt er eigenlijk niets aan
@Ibidem De gebruikte schermen en aansturing zijn inderdaad identiek.
Dan lijkt mij de C7V de beste keuze toch? Al die andere fancy zaken zijn toch niet nodig?Noord27 schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 14:59:
@Ibidem De gebruikte schermen en aansturing zijn inderdaad identiek.
@Ibidem Dat is persoonlijk. In ons geval is het dan ook de C7 geworden.
Verwijderd
Ligt er maar net aan op wat voor hardware je Plex draait. Ik op een DS 414 en die kan dat niet aan, klopt.wvkreg schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 13:02:
[...]
Ja. dat heet transcoding en is CPU intensief en kan ervoor zorgen dat video gaat haperen. Dat wil je niet.
Is best wel heel goed te vinden in het topic en op de LG website.Ibidem schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 14:53:
Ik kan er over heen lezen hoor maar waar vind ik nu echt een goede gedetailleerde vergelijking tussen de OLED65C7V, OLED65E7V, OLED65G7V& OLED65W7V![]()
De C7 heeft gewoon een heel dun scherm, de G7 en E7 hebben zo'n (in mijn ogen) lelijk randje erom heen omdat het scherm weer op een glasplaat geplakt is en de W7 is gewoon een stuk plat scherm wat je aan de muur moet (laten) lijmen.
De C7 heeft ingebouwde speakers, de G7 heeft een soundbar die tegelijk voet is, de E7 heeft een vaste soundbar boven de voet, de W7 heeft een losse soundbar met flatcable waar ook je aansluitingen in zitten.
Bij de C7 krijg je een simpele afstandsbediening, bij de G7 en E7 volgens mij een luxere en de W7 zelfs twee.
Verder zijn er niet heel veel verschillen te vinden. Qua paneel en aansturing daarvan zijn echt geen verschillen te vinden. Hooguit zou in het aantal aansluitingen nog een verschil kunnen zitten, maar dat zoek je zelf maar op.
Tenzij je dus geen deftige audioset hebt staan maar een vrouw hebt waarvan geluid weinig ruimte mag innemen. Dan heb je wel degelijk iets aan een soundbar.Tot slot snap ik LG hun keuze niet voor de soundbar daar het gros van de OLED bezitters vermoedelijk een deftige geluid set hebben staan. Hoe ervaren de bezitters deze soundbar? Hij is niet los te koppelen meende ik dus je hebt er eigenlijk niets aan
Maar inderdaad, dat is dan ook de keuze voor de koper. C7 als je geen soundbar wilt, E7 of G7 als je die wel wilt en W7 als je hem wel wilt maar dan los van het scherm zodat die strak tegen de muur kan.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dat herinner ik mij ook. Daarnaast had je piepschuimen handvatten die je er pas af haalde als de TV op z'n plek stond. Allemaal keurig aangegeven met plaatjes.Hondadude schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 21:55:
ok bedankt dus op het gemak alles doen mijn vrouw helpt me wel zo veel weegt die nu ook weer niet 19kg met voet normaalgewicht verdeelt door twee is 9.5
![]()
Als ik jouw was zou ik me niet te gek laten maken en heel internet afstruinen maar gewoon met gezond verstand de aanwijzingen volgen.
Waarom zouden we dat niet willen horen? Het is bekend dat andere merken daar beter mee om gaan, geen reden om dat te ontkennen.ApC_IcE schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 09:06:
Met gamen had ik hier amper last van.
Wellicht speelt mee welke spellen je speelt?
Met shooters heb ik er amper last van en met Uncharted (ook 3rd person shooter eigenlijk) was de inputlag met motion aan ook redelijk tot goed.
Wel vond ik de motion in films wat minder. Ik zet de motionflow op 8 of 9 en dan zie je weer artifacts rondom snelle beelden.
Ik vind voor een gehypte tv voor dit soort bedragen bedroevend hoe de motion werkt.
Vervolgens heb ik een Sony XE9005 gehad, die gaat al helemaal beter om met motion. Maar dat is niet echt wat mensen hier in het LG topic willen horen
Wellicht de OLED van Sony eens bekijken.
Feit is wel dat 9 van de 10 mensen er überhaupt geen last mee heeft omdat die gewoon tevreden zijn met het mooie beeld.
Wat mij wel verward is dat er zo over geklaagd wordt. De diehardgamenerds zetten dwangmatig alle verbeteraars uit, dus dan is er geen onderscheid meer bij Sony of welk merk dan ook.
En als dan alle verbeteraars uit staan gaat men klagen dat het wat schokkerig over komt. Ja DUH. Dat is algemeen bekend bij OLED, daarom zitten die verbeteraars erop.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Reuze bedankt voor de antwoorden, hier heb ik meer aan dan de vergelijking op de LG site. Voor mij was die te onduidelijk, vandaar de vraag.Gonadan schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 15:50:
[...]
Is best wel heel goed te vinden in het topic en op de LG website.
De C7 heeft gewoon een heel dun scherm, de G7 en E7 hebben zo'n (in mijn ogen) lelijk randje erom heen omdat het scherm weer op een glasplaat geplakt is en de W7 is gewoon een stuk plat scherm wat je aan de muur moet (laten) lijmen.
De C7 heeft ingebouwde speakers, de G7 heeft een soundbar die tegelijk voet is, de E7 heeft een vaste soundbar boven de voet, de W7 heeft een losse soundbar met flatcable waar ook je aansluitingen in zitten.
Bij de C7 krijg je een simpele afstandsbediening, bij de G7 en E7 volgens mij een luxere en de W7 zelfs twee.
Verder zijn er niet heel veel verschillen te vinden. Qua paneel en aansturing daarvan zijn echt geen verschillen te vinden. Hooguit zou in het aantal aansluitingen nog een verschil kunnen zitten, maar dat zoek je zelf maar op.
[...]
Tenzij je dus geen deftige audioset hebt staan maar een vrouw hebt waarvan geluid weinig ruimte mag innemen. Dan heb je wel degelijk iets aan een soundbar.
Maar inderdaad, dat is dan ook de keuze voor de koper. C7 als je geen soundbar wilt, E7 of G7 als je die wel wilt en W7 als je hem wel wilt maar dan los van het scherm zodat die strak tegen de muur kan.
Verwijderd
Kan iemand meten hoeveel tijd onderstaande stappen kosten met een 2017 OLED (bijvoorbeeld OLED55C7):
Aanzetten tot en met het kunnen weergeven van beeld (van HDMI-input zoals Xbox)
Aanzetten tot en met het kunnen wijzigen van input (van TV naar HDMI en vice versa)
Mijn huidige TV is echt traag en dat stoort mij enorm. Daarom kijk ik nu naar een C7 maar bovenstaande tijden kan ik online niet vinden.
Alvast bedankt!
Aanzetten tot en met het kunnen weergeven van beeld (van HDMI-input zoals Xbox)
Aanzetten tot en met het kunnen wijzigen van input (van TV naar HDMI en vice versa)
Mijn huidige TV is echt traag en dat stoort mij enorm. Daarom kijk ik nu naar een C7 maar bovenstaande tijden kan ik online niet vinden.
Alvast bedankt!
Verwijderd
Mag innemen?Gonadan schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 15:50:
[...]
Tenzij je dus geen deftige audioset hebt staan maar een vrouw hebt waarvan geluid weinig ruimte mag innemen. Dan heb je wel degelijk iets aan een soundbar.
NB: 55 inch tv vond ze ook onzin. Jammer dan.
Oepsje, ik zie dat ik een dubbelpost had gedaan. 

Stond hij op de 2.4 GHz SSID, dus aangepast naar de 5 GHz variant. Test hij zo'n 140/150 Mbps.
Daarna maar de modem resetten, want die van mij was inderdaad ook verhoogd. Laptop haalt nu 210, maar de TV nog maar 3 of minder dan 1 Mbps. Netflix werkt echter prima dus er klopt weer geen hol van dergelijke tests.
Had zojuist eens geprobeerd, 8 Mbps max.Puck schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 18:05:
Makkelijk te testen via ingebouwde webbrowser en een HTML5 speedtest zoals www.fast.com. Ik haal 150Mbps op mijn B6 wat mijn max internetsnelheid was. Ondertussen is internet verhoogd naar 200Mbps dus zal deze week weer eens een test doen.
Stond hij op de 2.4 GHz SSID, dus aangepast naar de 5 GHz variant. Test hij zo'n 140/150 Mbps.
Daarna maar de modem resetten, want die van mij was inderdaad ook verhoogd. Laptop haalt nu 210, maar de TV nog maar 3 of minder dan 1 Mbps. Netflix werkt echter prima dus er klopt weer geen hol van dergelijke tests.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Nee en ja: De TV geeft alleen links en rechts weer. Geen LFE, geen RL en RR en geen CT.hansdegit schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 16:30:
Ik hoop aankomende week via Plasmavisie.nl mijn C7 te ontvangen. Ik heb een NUC waarop ik Librelec draai. De NUC stuurt een 192 kHz 7.1 PCM stream via HDMI naar mijn Pioneer versterker. Middels Passthru gaat dit naar de TV.
Snapt de TV dit formaat en worden alle kanalen weergegeven over de speakers vd TV?
Hoe zullen we dat eens oplossen?
Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.