Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Ah ok, das jammer zeg.
Ik gebruik een 80GB SSD in een 2.5" externe behuizing.
Daarvoor had ik er een oude 160GB schijf uit een notebook in zitten, maar het nadeel van een schijf met platters is dat de TV deze de hele tijd laat draaien, ook als je tv standby staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-09 07:23
Phusebox schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 06:37:
De 4.70.06 OTA is er. Ik wacht nog even met updaten of er problemen zijn die ik niet wil.
Voor degene die een Onkyo (Dolby Vision) AVR hebben zou ik even wachten.
Ik heb deze een paar dagen geleden er handmatig op gezet en krijg nu vanuit de Onkyo een melding in het beeld dat DV misschien niet werkt omdat hij DV niet goed zou 'herkennen'.

Dit gebeurt iedere keer als ik de complete set aanzet en je moet dat ook op OK/Enter drukken om de melding weg te krijgen.

Lijkt er op dat er een DV compatibility probleem is tussen LG en Onkyo na deze upgrade maar misschien speelt het met verschillende merken?

Heb zelf een TX-RZ820 maar ik zag dezelfde melding langskomen op AVForums op een HT-S9800.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:53
Sponz schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 09:58:
Ik heb de B6 en gebruik de CI module ism Ziggo.

Het valt me op dat in de 'Guide' alleen programma's van de huidige dag staan, en dat ik dus niet een programma kan opnemen waarvan ik weet dat die morgen gepland staat.

Is dat een Ziggo probleem of een beperking van deze tv?
Volgens mij moet je bij “vandaag” met de pijltjes werken < >
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

NeWSJuNK schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 10:16:
[...]
Beperking van de tv. Mijn Samsung kan het wel. Met welke harde schijf kun je opnemen? Mijn USB schijf werkt niet helaas.
Met deze werkt het op mijn 950V in ieder geval wel, en deze gaat ook in standby als de TV zelf in Standby staat. Voeding vanuit de USB3 poort is voldoende om hem aan de praat te krijgen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MilesD.
Dit zit oa in de nieuwe firmware:

https://www.homecinemamag...n-technicolor-beeldmodus/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:29
Al iets bekend of deze ook naar de 2016 modellen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
Janpietertje89 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 18:59:
[...]

Al iets bekend of deze ook naar de 2016 modellen komen?
Ik maak er uit op (lees) 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvB22
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 20-09 08:57
Is die update al officieel beschikbaar dan. Dacht dat ie alleen nog op de Koreaanse site te downloaden was en dat er was issues met Dolby Vision was. OTA ziet mijn TV nog helemaal niets voorlopig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
WvB22 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 19:16:
Is die update al officieel beschikbaar dan. Dacht dat ie alleen nog op de Koreaanse site te downloaden was en dat er was issues met Dolby Vision was. OTA ziet mijn TV nog helemaal niets voorlopig.
Sinds vandaag OTA... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-09 07:23
WvB22 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 19:16:
Zal gefaseerd uitgerold worden denk ik, lees dat de LG's in de UK zich automatisch al updaten maar dit gebeurd ook gefaseerd wat ik lees....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvB22
Echt waar? Refresh me eigen suf maar geen succes. Welke tv heb je precies?

[ Voor 21% gewijzigd door WvB22 op 16-10-2017 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
Ik vind het een zéér positieve verbetering....

Ik heb de E7..

[ Voor 16% gewijzigd door MilesD. op 16-10-2017 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvB22
MilesD. schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 19:24:
Hè gatverdamme. Kan er zo slecht tegen. Zit ik weer de hele avond op de refresh knop te rammen in plaats van lekker een filmpje te kijken |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-09 16:13
WvB22 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 19:26:
[...]

Hè gatverdamme. Kan er zo slecht tegen. Zit ik weer de hele avond op de refresh knop te rammen in plaats van lekker een filmpje te kijken |:(
Kunt deze gewoon downloaden toch?

Hij kwam bij mij vanochtend binnen op de tv.

Stay hungry, stay foolish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvB22
MilesD. schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 19:24:

Ik heb de E7..
Ah zie je wel. Eerst de luxe gasten en dan pas het gepeupel met de C7/B7 :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch1987w
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 19:14
ViNOK16Bit schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 14:04:
[...]

Ik heb de 55 inch variant.
ViNOK16Bit in "OLED televisies"

Houd er wel rekening mee dat 1 op 1 overnemen van de cms settings weinig zin heeft omdat elk paneel andere afwijkingen kan hebben.
Onwijs bedankt man!
Ik weet dat elke paneel afwijkt van elkaar maar wellicht geeft het mij een basis.
Ben jij van mening dat het officieel laten kalibreren van een OLED TV nut heeft/grote verbetering dan naar smaak zelf tweaken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvB22
RBN026 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 19:30:
[...]

Kunt deze gewoon downloaden toch?

Hij kwam bij mij vanochtend binnen op de tv.
Net gekeken maar staat niet op de Nederlandse officiële site. Ben een beetje huiverig voor andere versies uit andere landen/sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17:09
Jammer dat er geen dag- en nacht-Technicolor modi zijn, zoals de ISF Expert modi. Denk dat ik om die reden voor SDR toch bij die laatsten blijf. Voor HDR ga ik de Technicolor modus wel eens uitproberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
WvB22 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 19:32:
[...]

Net gekeken maar staat niet op de Nederlandse officiële site. Ben een beetje huiverig voor andere versies uit andere landen/sites.
Denk dat ze een beetje laks zijn bij LG..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:27
Heb hem vandaag ook binnen gekregen. De app netflix ook meteen bijgewerkt. Moet ik iets instellen om van die beeldmodus gebruik te kunnen maken? Standaard technicolor ziet er hier niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvB22
MilesD. schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 19:33:
[...]

Denk dat ze een beetje laks zijn bij LG..
Nou serieus heb je ooit wel eens wat van een LG site proberen te halen. Die download snelheid... zzzzzzz. En de gebruiksvriendelijkheid van de site. Moest een keer foto’s uploaden voor een probleem. Totaal kansloos. Je zou bijna denken dat ze in Noord-Korea zitten achter een firewall...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
Wat is jullie ervaring met HDR in Netflix? Ik vind persoonlijk series in HDR op netflix erg donker en heb het idee dat je detail mist in al dat zwart.Vooral bij die marvel series (daredevil etc) valt me dat altijd erg op. Zou Netflix door de compressie die geoptimaliseerd is voor LCD tv's gewoon te weinig detail in zwart doorsturen?

Ter info, ik gebruik gewoon standaard settings en heb een E6.

[ Voor 8% gewijzigd door Janpietertje89 op 16-10-2017 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Je tv beter afstellen zal een hoop goed doen.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09 19:30
Haha ik zei vanochtend tegen de tv dat ie nog maar niet moest installeren en nu gaat het niet meer. Vage LG shit.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvB22
Al mensen met een C7 die hem wel binnen hebben?

Je kunt natuurlijk even geduldig afwachten... dit soort posts hebben niet echt meerwaarde..

[ Voor 53% gewijzigd door Michael Knight op 16-10-2017 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvB22
Fietsbel schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 19:49:
Je tv beter afstellen zal een hoop goed doen.
Nou dat mag met de Technicolor modus geen enkel probleem meer zijn 😁

Lees dat sommigen problemen hebben in DV modus. Met name met een Onkyo reciever. Meer mensen last hier? Mocht je over de Onkyo receiver beschikken wees gewaarschuwd. DV ga je problemen mee krijgen.

[ Voor 29% gewijzigd door WvB22 op 16-10-2017 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
Janpietertje89 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 19:43:
Wat is jullie ervaring met HDR in Netflix? Ik vind persoonlijk series in HDR op netflix erg donker en heb het idee dat je detail mist in al dat zwart.Vooral bij die marvel series (daredevil etc) valt me dat altijd erg op. Zou Netflix door de compressie die geoptimaliseerd is voor LCD tv's gewoon te weinig detail in zwart doorsturen?

Ter info, ik gebruik gewoon standaard settings en heb een E6.
Probeer deze https://www.homecinemamag...7/06/review-lg-oled65e7v/ instelling eens en kijk of dit al een verbetering is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
WvB22 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 19:51:
Al mensen met een C7 die hem wel binnen hebben?
Ja vanochtend. Toen op nee gedrukt en nu is ie er niet meer. Misschien bugs ontdekt en terug getrokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
Phusebox schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 19:59:
[...]

Ja vanochtend. Toen op nee gedrukt en nu is ie er niet meer. Misschien bugs ontdekt en terug getrokken?
Ook vreemd bij mij stond de firmware er al op en het enige wat ik moest doen was opnieuw opstarten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvB22
Nog steeds niets hier. Nog meer mensen die hem niet via OTA ontvangen? Begin toch bijna te denken dat ze hem echt hebben ingetrokken vanwege de problemen met Dolby Vision en bepaalde receivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Niks hier (c7 belgie)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 15:39

Puck

W32.Deadcode.A

Elke keer als er een nieuwe firmware uit is komen deze posts weer. Elke keer is duidelijk dat de firmwares gewoon in fases worden uitgerold. Gewoon geduld hebben of via USB installeren. Ik zie het probleem niet :)

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hondadude
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 27-02-2022
Heb mijn c7 van zaterdag het is mijn eerste OLED ben er zeer blij me echt top toestel.

Van een update dat hij zou moeten doen nog niks gezien is al aangesloten via Wi-Fi. Als er een update binnen komt zal dat wel eens op het scherm komen denk ik ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakkie
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 18:12
Ik zit nog steeds op softwareversie 03.60.09, TV C7. Als ik op “controleren op updates” druk, wordt er aangegeven dat er geen opdates gevonden zijn. Automatische staat aangevinkt. Zal wel geduld moeten hebben.

EV6 77.4kWh GT-Line RWD Snow White Pearl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almiros
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 27-07-2023
Hier 55c7v en vanmiddag bij het inschakelen van de tv kreeg ik de update binnen..

Ben heel tevreden met het beeld met (alle verbeteraars uitgeschakeld) en op cinema modus..Heb oled lampje altijd tussen 70 en 85 ligt eraan welk dagdeel.. Contrast tussen 75 en 85 ook per dagdeel anders..helderheid op 47 altijd eigenlijk en kleur op 52..kleurtemperatuur op warm1 omdat ik 2 te gelig vind..verder heb ik dus echt alle opties uitstaan..staat ingesteld op gamma 2.2...
Maar met een heldere achtergrond zoals iemand die buiten staat zoals een reporter bij het nieuws merk ik dat daglicht of wolken heel erg wit licht geven, beetje overdreven zeg maar..hoe kan ik dit aanpassen dat het niet zo overdreven is dat het opvalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-11-2024

invincible30

Psn: pelter29

almiros schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 22:47:
Hier 55c7v en vanmiddag bij het inschakelen van de tv kreeg ik de update binnen..

Ben heel tevreden met het beeld met (alle verbeteraars uitgeschakeld) en op cinema modus..Heb oled lampje altijd tussen 70 en 85 ligt eraan welk dagdeel.. Contrast tussen 75 en 85 ook per dagdeel anders..helderheid op 47 altijd eigenlijk en kleur op 52..kleurtemperatuur op warm1 omdat ik 2 te gelig vind..verder heb ik dus echt alle opties uitstaan..staat ingesteld op gamma 2.2...
Maar met een heldere achtergrond zoals iemand die buiten staat zoals een reporter bij het nieuws merk ik dat daglicht of wolken heel erg wit licht geven, beetje overdreven zeg maar..hoe kan ik dit aanpassen dat het niet zo overdreven is dat het opvalt?
Oled lampje stuk verlagen helpt.

En ik zou je helderheid naar 50 a 51 verhogen.
Nu crush je de blacks namelijk enorm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De update schijnt TrueHD Atmos via HDMI te kunnen verzenden, dat zou wel top zijn!
https://www.forbes.com/si...ew-features/#31802d8422d6
Fijn films ook via Xplay met Atmos TrueHD kijken, je zou zeggen dat DTS-HD dan ook zou moeten.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2017 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almiros
Dank voor de tip Invincible! Ik zal laten weten of het heeft gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
Hier geen update meer geweest voor mijn LG 55EG910V OLED televisie model 2015. Ik krijg alleen update voor de apps. Heeft iemand deze met deze televisie

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Modbreak:Mensen, zullen we stoppen met in de ruimte kletsen wie wel/niet/bijna/nooit de software update al heeft. Volstrekt zinloos om bij elke release hier pagina's vol te dumpen met niets toevoegende posts. Enige zinnige dat voorbij is gekomen: Puck in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie". Laten we het daar bij laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvB22
Gaat mij er niet om of je de update wel of niet gekregen hebt. Ging mij erom om te achterhalen of de update ingetrokken is door LG vanwege problemen met Dolby Vision met bepaalde receivers. Een wezenlijk verschil lijkt me omdat de update voor bepaalde receivers kennelijk instabiel is en Dolby Vision onmogelijk maakt. In de VS schijnen sommige mensen nu een update gepushed te krijgen met versie 04.70.07.

[ Voor 15% gewijzigd door WvB22 op 17-10-2017 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malignant
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 13:12
almiros schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 22:47:

Als daglicht / wolken te veel "licht" geven heb je je contrast te hoog staan.
Je wit is aan het clippen en je verliest details daardoor.

Dit in combinatie met een hoog oled licht is zeer vermoeiend voor je ogen......
Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 23:58:
De update schijnt TrueHD Atmos via HDMI te kunnen verzenden, dat zou wel top zijn!
https://www.forbes.com/si...ew-features/#31802d8422d6
Fijn films ook via Xplay met Atmos TrueHD kijken, je zou zeggen dat DTS-HD dan ook zou moeten.
Heb ik hier afgelopen zaterdag al geprobeerd.
Maar met een ATMOS THD demo file kreeg ik helaas de melding "Unsupported audio format" met de interne media player van LG. Helemaal geen geluid, zelfs niet de DD+ basis welke in de THD stream moet zitten.

[ Voor 23% gewijzigd door Malignant op 17-10-2017 07:46 ]

LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-09 18:54

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Malignant schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 07:44:
Heb ik hier afgelopen zaterdag al geprobeerd.
Maar met een ATMOS THD demo file kreeg ik helaas de melding "Unsupported audio format" met de interne media player van LG. Helemaal geen geluid, zelfs niet de DD+ basis welke in de THD stream moet zitten.
Het eerder gelinkte artikel op Forbes lijkt te suggereren dat het Dolby TrueHD update gedeelte ziet op de interne speakers van de tv. Het merendeel van de bezitters van een LG 2017 model, zal echter gebruikmaken van receiver/soundbar, wellicht de E7 uitgezonderd. Dus leuk dat je nu via HDMI ook atmos krijgt als je een uhd bluray afspeelt, maar op die interne speakers gaat dat weinigen bekoren.

Overigens, toen ik gisteravond even snel de technicolor-beeldmodus bekeek, vond ik de isf-variant toch nog iets beter. Maar heel veel scheelt het niet. Misschien nog eens kijken bij hdr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvB22
Mmm zou dit een voorschot kunnen zijn op HDMI 2.1en dat Dolby Atmos THD over ARC mogen verwachten in een firmware update (naar HDMI 2.1). Of is dat echt een brug te ver? (Ik zie nu al dé verkoopargumenten voor de 2018 lijn, HDMI 2.1...).

Anders zie ik de logica ook totaal niet. Als je de TV hiermee upgrade dan verwacht je kennelijk een bron van geluid via de TV zelf. Dat kan dan bijna niks anders betekenen dat je verwacht dat streaming diensten kennelijk Dolby THD gaan gaan toevoegen? Netflix dan misschien. Of zal het idee alleen bedoeld zijn om een UHD speler op een high end televisie aan te sluiten. De enige TV die hier echt van profiteert zou dan de W7 zijn met de Dolby Atmos soundbar. Maar dan nog is de vraag of je met zo’n soundbar het verschil in DD+ en THD gaat waarnemen. Wazig maar vast een goede reden. Ze gaan hier geen tijd insteken als het niets toevoegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oledlover
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 15-09-2022
Worden 2015 oled 950v ook nog voorzien van software updates ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
oledlover schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 10:42:
Kreeg er een tijdje terug wel een update voor, maar volgens mij patchen ze die TV's een stuk minder actief..

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malignant
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 13:12
Koekiemonsterr schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 09:42:
[...]

Het eerder gelinkte artikel op Forbes lijkt te suggereren dat het Dolby TrueHD update gedeelte ziet op de interne speakers van de tv. Het merendeel van de bezitters van een LG 2017 model, zal echter gebruikmaken van receiver/soundbar, wellicht de E7 uitgezonderd. Dus leuk dat je nu via HDMI ook atmos krijgt als je een uhd bluray afspeelt, maar op die interne speakers gaat dat weinigen bekoren.

Overigens, toen ik gisteravond even snel de technicolor-beeldmodus bekeek, vond ik de isf-variant toch nog iets beter. Maar heel veel scheelt het niet. Misschien nog eens kijken bij hdr.
Als ik inderdaad het Forbes artikel wat beter lees is dat ook de conclusie die ik er uit kan trekken inderdaad.
Enkel THD ATMOS support via HDMI input.

Wat ik dan wel weer vreemd vind is dat de TV wel een THD stream over HDMI herkent en ondersteund, maar dat de interne player dan weer een "unsupported audio format" error geeft.

De decoder voor THD Atmos is aanwezig blijkbaar, want anders pakt hij deze niet over HDMI.
Dat zou toch ook in moeten houden dat de interne videoplayer de stream moet herkennen, en desnoods enkel de DD+ core er uit trekt om over ARC terug te sturen ?

LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
WvB22 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 10:17:
Mmm zou dit een voorschot kunnen zijn op HDMI 2.1en dat Dolby Atmos THD over ARC mogen verwachten in een firmware update (naar HDMI 2.1). Of is dat echt een brug te ver? (Ik zie nu al dé verkoopargumenten voor de 2018 lijn, HDMI 2.1...).

Anders zie ik de logica ook totaal niet. Als je de TV hiermee upgrade dan verwacht je kennelijk een bron van geluid via de TV zelf. Dat kan dan bijna niks anders betekenen dat je verwacht dat streaming diensten kennelijk Dolby THD gaan gaan toevoegen? Netflix dan misschien. Of zal het idee alleen bedoeld zijn om een UHD speler op een high end televisie aan te sluiten. De enige TV die hier echt van profiteert zou dan de W7 zijn met de Dolby Atmos soundbar. Maar dan nog is de vraag of je met zo’n soundbar het verschil in DD+ en THD gaat waarnemen. Wazig maar vast een goede reden. Ze gaan hier geen tijd insteken als het niets toevoegt.
Er is eerder al door LG aangegeven dat een update naar hdmi 2.1 ondersteund wordt op 2017 modellen als dat technisch mogelijk is.

Dus dat wordt gewoon afwachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

oledlover schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 10:42:
Alleen indien noodzakelijk verwacht ik, nieuwe mogelijkheden zijn niet meer te verwachten als je daar op doelt?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvB22
RBN026 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 10:55:
[...]

Er is eerder al door LG aangegeven dat een update naar hdmi 2.1 ondersteund wordt op 2017 modellen als dat technisch mogelijk is.

Dus dat wordt gewoon afwachten!
Ben wel benieuwd of dit nu wel of niet met een firmware kan. De meningen op de verschillende bronnen of internet zijn er nogal verdeeld over. Snap dat een 4K televisie nooit een 8K televisie zal worden maar met name verbeteringen als eARC en meer bandbreedte in de dynamische HDR omgeving lijken me mooie ontwikkelingen die met een firmware toch mogelijk zouden moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-09 20:04
Mitch1987w schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 19:32:
[...]

Onwijs bedankt man!
Ik weet dat elke paneel afwijkt van elkaar maar wellicht geeft het mij een basis.
Ben jij van mening dat het officieel laten kalibreren van een OLED TV nut heeft/grote verbetering dan naar smaak zelf tweaken??
Ik vind van wel, maar daar lopen de meningen hier heel erg uiteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Niet online

Sponz

MilesD. schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 17:12:
[...]

Volgens mij moet je bij “vandaag” met de pijltjes werken < >
:+
Uiteraard ga ik met de pijltjes naar een andere dag. Jij ziet dan wel de gids gevuld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:46
Sponz schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 13:03:
[...]

Uiteraard ga ik met de pijltjes naar een andere dag. Jij ziet dan wel de gids gevuld?
Bij mij is de gids dan gewoon gevuld en ik kan ook een opname programmeren (maar dat kan ik niet uittesten want ik heb er geen externe schijf aan hangen). Ik heb een ziggo CI+ module in mijn C7 zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Niet online

Sponz

Ok bedankt voor je antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
WvB22 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 12:23:
[...]

Ben wel benieuwd of dit nu wel of niet met een firmware kan. De meningen op de verschillende bronnen of internet zijn er nogal verdeeld over. Snap dat een 4K televisie nooit een 8K televisie zal worden maar met name verbeteringen als eARC en meer bandbreedte in de dynamische HDR omgeving lijken me mooie ontwikkelingen die met een firmware toch mogelijk zouden moeten zijn.
Dat is dus de vraag die LG niet heeft beantwoord. En ik zelf ben niet technisch genoeg onderlegd om daar überhaupt een uitspraak over te doen. Ik hoop natuurlijk wel dat mijn C7 die ondersteuning krijgt alleen ergens in het achterhoofd houdt ik toch rekening met andere commerciële belangen van LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvB22
Dat is inderdaad het lastige. Er zijn natuurlijk veel meer belangen dan alleen technische. Al zou het technisch mogelijk zijn dan nog zal ik er niet te veel op rekenen. Het is natuurlijk een prachtig verkoopargument voor de 2018 lijn. Dat is het enige wat mij echt enorm tegenvalt bij eigenlijk alle smart tv’s. Na twee jaar kijken de fabrikanten niet meer naar hun producten om. Of je nu een TV van 500 of 5000 euro koopt (of zelfs 20.000) ze updaten nauwelijks meer iets na 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xisuthros333
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-09 23:44
Excuus, verkeerd topic!

[ Voor 95% gewijzigd door Xisuthros333 op 17-10-2017 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almiros
Voor de LG gaan..had ook een philips met ambilight...ik kon ook niet zonder ambilight maar heb het opgelost door 2 hue lampen in 2 tafellampen ikea ps 2017 te draaien. Gaat niet mee met de tv kleuren natuurlijk, maar maakt 80% goed voor mij..je kan toch zelf de kleuren instellen;) Je hebt er ook wel apps voor dat je je telefoooncamera naar de tv richt en je toch ambilight hebt, maar die werken niet echt lekker..had er een van 5 euro gekocht...maar tis maar net wat je wilt..ik ben sowieso om naar LG!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Tja en hier zou het nooit nog een LG zijn als ik kan kiezen. Ik krijg mijn scherm maar niet omgeruild ondanks gele tint. Is heel zichtbaar op wit scherm, als ik naar de zijkant beweeg wordt alles mooi spierwit, als ik meer naar midden ga worden de zijkanten (vooral links) gelig. LG vindt dit 'normaal'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zTz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 21:15

zTz

almiros schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 17:51:
Voor de LG gaan..had ook een philips met ambilight...ik kon ook niet zonder ambilight maar heb het opgelost door 2 hue lampen in 2 tafellampen ikea ps 2017 te draaien. Gaat niet mee met de tv kleuren natuurlijk, maar maakt 80% goed voor mij..je kan toch zelf de kleuren instellen;) Je hebt er ook wel apps voor dat je je telefoooncamera naar de tv richt en je toch ambilight hebt, maar die werken niet echt lekker..had er een van 5 euro gekocht...maar tis maar net wat je wilt..ik ben sowieso om naar LG!
Je hebt ook nog dit:
https://www.dreamscreentv.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvB22
lapino schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 17:52:
Tja en hier zou het nooit nog een LG zijn als ik kan kiezen. Ik krijg mijn scherm maar niet omgeruild ondanks gele tint. Is heel zichtbaar op wit scherm, als ik naar de zijkant beweeg wordt alles mooi spierwit, als ik meer naar midden ga worden de zijkanten (vooral links) gelig. LG vindt dit 'normaal'.
Kan ook te maken hebben met je kleurtemperatuur of andere instellingen die niet helemaal lekker staan. Als je het echt zeker wilt weten of het wel of niet normaal is zou je kunnen overwegen om je televisie te laten kalibreren door een professional. Ok het kost misschien wat extra maar je lost twee problemen op: als je toestel wel goed is dan kan je je televisie zodanig laten afstellen dat je er wel blij mee bent. Als je televisie daadwerkelijk stuk is heb je een rapport om LG mee om de oren te slaan en desnoods op een andere manier je gelijk te halen. Denk dat het in beide gevallen wel je geld waard is.

Houd er rekening mee: veel mensen denken dat spierwit de normale wit tint is van een tv. Dat komt deels door de super overdreven afgestelde tv’s in een showroom: veel te diepe kleuren, meestal iets te koele wit tint en highlights die helemaal van het scherm afspatten. Leuk voor even en vooral om potentiële kopers te imponeren. Maar heeft niets te maken met een goed en natuurgetrouw beeld en ook niet hoe wit eruit hoort te zien op een tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14:16
Ik heb ineens geen geluid meer over mijn ps4? Zowel niet over de soundbar als de speakers, als ik mn earphones in de controller plug, hoor ik ook niks.

Audio output staat gewoon goed, niks doet het, switch ik naar gewone tv doen zowel mn soundbar als mn speakers het.

Het heeft altijd gewerkt iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
WvB22 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 19:47:
[...]

Kan ook te maken hebben met je kleurtemperatuur of andere instellingen die niet helemaal lekker staan. Als je het echt zeker wilt weten of het wel of niet normaal is zou je kunnen overwegen om je televisie te laten kalibreren door een professional. Ok het kost misschien wat extra maar je lost twee problemen op: als je toestel wel goed is dan kan je je televisie zodanig laten afstellen dat je er wel blij mee bent. Als je televisie daadwerkelijk stuk is heb je een rapport om LG mee om de oren te slaan en desnoods op een andere manier je gelijk te halen. Denk dat het in beide gevallen wel je geld waard is.

Houd er rekening mee: veel mensen denken dat spierwit de normale wit tint is van een tv. Dat komt deels door de super overdreven afgestelde tv’s in een showroom: veel te diepe kleuren, meestal iets te koele wit tint en highlights die helemaal van het scherm afspatten. Leuk voor even en vooral om potentiële kopers te imponeren. Maar heeft niets te maken met een goed en natuurgetrouw beeld en ook niet hoe wit eruit hoort te zien op een tv.
Heeft niks met afstelling te maken hoor, ben overigens plasma gewoon die ook altijd op warm2 stond. Die gele verkleuring aan de zijkanten is zelfs minder zichtbaar hoe koeler ik witbalans instel maar dat is geen oplossing. Het is echt geen gevolg van afstelling, is zichtbaar in alle content maar vooral heel duidelijk op volledig gekleurd scherm zoals bijv wit of lichtbruin. Opzij bekijken en het is zoals het hoort, recht voor de tv zie he verschillen tov midden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Lijkt er toch sterk op dat de update is teruggetrokken? Ik krijg hem niet meer binnen in ieder geval.

Hij is ook van de website gehaald:
www.lg.com/nl/ondersteuni...ED55C7V&pageVisibleFlag=2

[ Voor 37% gewijzigd door Phusebox op 18-10-2017 06:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09 13:58

TAA

Liever IRC

Ambition88 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 20:48:
Ik heb ineens geen geluid meer over mijn ps4? Zowel niet over de soundbar als de speakers, als ik mn earphones in de controller plug, hoor ik ook niks.

Audio output staat gewoon goed, niks doet het, switch ik naar gewone tv doen zowel mn soundbar als mn speakers het.

Hier na de update hetzelfde euvel gehad; geen geluid meer via de HDMI inputs. TV stond ingesteld op Optical Out (soundbar) maar zelfs de interne speakers gaven geen geluid meer als ik die instelde. Wat zitten "rommelen" (schakelen tussen verschillende output mogelijkheden) met de geluidsinstellingen en 'ineens' was het geluid weer terug. Zowel over speakers als via optical out... vaag.

[ Voor 3% gewijzigd door TAA op 18-10-2017 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-09 12:57
Wat een geld zeg, kan je dan niet gewoon beter een Philips Ambilight OLED kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
Vandaag al paar keer gehad dat tv spontaan in schermbeveiliging schiet tijdens het tv kijken! Iemand dit fenomeen ook ondervonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvB22
Phusebox schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 06:43:
Lijkt er toch sterk op dat de update is teruggetrokken? Ik krijg hem niet meer binnen in ieder geval.

Hij is ook van de website gehaald:
www.lg.com/nl/ondersteuni...ED55C7V&pageVisibleFlag=2
Ik begin het ook serieus te vermoeden. Nergens kan je de update nog officieel vinden behalve op de Koreaanse site. Die werkt niet want dat is net een andere firmware die niet door de tv herkend wordt als je hem probeert te updaten. Uiteindelijk heb ik hem van een mirror afgetrokken en dat werkte goed. Geen issues overigens gehad. Nog verder weinig tijd om uit te testen. Nieuwe beeldmodus Technicolor ziet er mooi uit maar lijkt sterk op de zelf afgestelde ISF donkere kamer (op zich blij, kennelijk toch iets goed gedaan met afstellen). HDR beschikt wel over een Technicolor modus, Dolby Vision (logisch?) niet.

[ Voor 19% gewijzigd door WvB22 op 18-10-2017 11:31 . Reden: Typo, toevoegingen. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mack80
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-09 23:43
Iemand Deezer werkend op de lg? Zwart beeld of wit beeld. Maar start niet door. App verwijderen en opnieuw biedt ook geen oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotwheels
  • Laatst online: 19-09 13:49
NeWSJuNK schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 09:19:
Vandaag al paar keer gehad dat tv spontaan in schermbeveiliging schiet tijdens het tv kijken! Iemand dit fenomeen ook ondervonden?
Ja dat heb ik ook af en toe.
Als ik vervolgens de tv op een andere zender zet, blijft die schermbeveiliging terugkomen. Als ik de tv uitzet (rode knop) dan stopt het.
Het lijkt dat het komt doordat er op de achtergrond nog een applicatie (netflix, netwerk) draait die niet goed afgesloten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-10-2018
Voor degene die de LG email kregen dat de telefoon van de actie zo snel mogelijk opgestuurd word. Hoe lang deed dit voor jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayer007
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-05 19:17
Ik weet dat er al veel is besproken over de trumotion van LG, maar ik vraag me toch even iets af.
Het gaat mij om het kijken naar films en series bijv. vanaf mijn nas of Netflix. Ik hoor in heel veel forums om de beeldverbeteraars uit te zetten of in ieder geval minimaal. Ik heb zelf ook even zitten stoeien, maar als ik alles uitzet lijkt het alsof ik naar een 50hz paneel aan het kijken ben, zo onrustig en druk de hele tijd. Met RC aan zie ik ook geen verschil.
Met TM aan en vind ik het beeld pas bij dj 6/10 redelijk rustig en vloeiend worden. Zelfde geldt als ik de stand op vloeiend zet. Persoonlijk vind ik dit het mooist.
Het beetje soe boeit me niet zo veel en de artifacts vind ik wel meevallen.
Wat ik wel minder vind is dat het beeld bij panning shots in het begin stottert en daarna weer vloeiend verloopt. Het lijkt net alsof de tv het begin even niet aan kan en daarna weer vloeiend verloopt.

Iemand een idee of dit normaal is? Mijn vorige Sony liep voortdurend vloeiend, behalve natuurlijk in extreem drukke scenes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reconhell schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 19:29:
Voor degene die de LG email kregen dat de telefoon van de actie zo snel mogelijk opgestuurd word. Hoe lang deed dit voor jullie?
Ik had hem 3 dagen na de brief in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

slayer007 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 23:09:
Ik weet dat er al veel is besproken over de trumotion van LG, maar ik vraag me toch even iets af.
Het gaat mij om het kijken naar films en series bijv. vanaf mijn nas of Netflix. Ik hoor in heel veel forums om de beeldverbeteraars uit te zetten of in ieder geval minimaal. Ik heb zelf ook even zitten stoeien, maar als ik alles uitzet lijkt het alsof ik naar een 50hz paneel aan het kijken ben, zo onrustig en druk de hele tijd. Met RC aan zie ik ook geen verschil.
Met TM aan en vind ik het beeld pas bij dj 6/10 redelijk rustig en vloeiend worden. Zelfde geldt als ik de stand op vloeiend zet. Persoonlijk vind ik dit het mooist.
Het beetje soe boeit me niet zo veel en de artifacts vind ik wel meevallen.
Wat ik wel minder vind is dat het beeld bij panning shots in het begin stottert en daarna weer vloeiend verloopt. Het lijkt net alsof de tv het begin even niet aan kan en daarna weer vloeiend verloopt.

Iemand een idee of dit normaal is? Mijn vorige Sony liep voortdurend vloeiend, behalve natuurlijk in extreem drukke scenes.
Gefeliciteerd, je bent dus ook vatbaar voor motion.
Ik kan mij ook echt niet voorstellen dat mensen de motion uitzetten en ik heb hetzelfde op mijn B6V.
Dat was ondanks het super mooie en scherpe beeld ook mijn reden tot verkoop. (op de 65"was het meer zichtbaar dan op de 55").
Op mijn inmiddels terug gebrachte Sony KD65XE9005 had ik dit ook, en nu op mijn Samsung Q8 ook.
Al hebben beide tv's er aanzienlijk minder last van (artifacts). Volgens mij deed de Sony dat het best echter was het android weer drama. LG staat bekend om de wat mindere motion.
Ik heb het idee (complot) dat ze dit expres doen om ieder "nieuw" model weer te verkopen want beter.

[ Voor 3% gewijzigd door ApC_IcE op 19-10-2017 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-10-2018
ApC_IcE schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 09:31:
[...]

Ik kan mij ook echt niet voorstellen dat mensen de motion uitzetten en ik heb hetzelfde op mijn B6V.
Dat was ondanks het super mooie en scherpe beeld ook mijn reden tot verkoop. (op de 65"was het meer zichtbaar dan op de 55").
Op mijn inmiddels terug gebrachte Sony KD65XE9005 had ik dit ook, en nu op mijn Samsung Q8 ook.
Al hebben beide tv's er aanzienlijk minder last van (artifacts). Volgens mij deed de Sony dat het best echter was het android weer drama. LG staat bekend om de wat mindere motion.
Ik heb het idee (complot) dat ze dit expres doen om ieder "nieuw" model weer te verkopen want beter.
Wat zijn de settings die trumotion beinvloeden? alleen trumotion on?

En hoe test je dit effect goed?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 16:22
Reconhell schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 09:45:
[...]

Wat zijn de settings die trumotion beinvloeden? alleen trumotion on?

En hoe test je dit effect goed?
Trumotion aanzetten en alle standen behalve 0 blur en 0 dejudder geven artifacts. Dit is heel goed te zien bij snel bewegende handen. Ondertitels die wisselen van regels. Mensen die snel door het beeld lopen. Je ziet het als soort van dansende pixels / blokjes om het object (heel kort maar wel storend te zien).

[ Voor 4% gewijzigd door keepitfrosty op 19-10-2017 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-09 08:32

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

ApC_IcE schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 09:31:
[...]

Exact wat Slayer007 zegt ervaar ik ook, hoop toch echt dat de motion toch iets beter gaat worden dmv. updates.
Overigens, als je de ogen bijna dicht knijpt, is de motion een stuk minder erg :)
Heb daardoor wel eens het gevoel dat ik de tv verder weg moet zetten, maargoed, de kamer is niet groter. (55c7v)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Westmania
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-06 10:45
De reden waarom ik (en vele anderen) zaken als TruMotion uitzetten is omdat het naar mijn mening het cinematografische effect weghaalt. Je krijgt een soort soap-opera effect. Dit zag je bijvoorbeeld ook toen The Hobbit in de bios kwam, met 60 fps. Net alsof je in een kijkdoos kijkt.

Juist judder maakt dat het filmisch is, vreemd genoeg. Soms kun je dejudder een klein beetje aanzetten naar smaak, maar het is juist de 24 fps die een cinematografisch effect geeft.

Maar als je TruMotion voluit wil aanzetten omdat je dat mooier vindt, vooral doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey5times
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ambition88 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 20:48:

Ik heb sinds zondag hetzelfde probleem.
Het enige wat bij helpt, is de stroom van de PS4 pro en mijn TV (55C7) halen. Als ik alles dan weer aanzet, krijg ik nog steeds geen geluid, en zelfs geen beeld meer van de de PS4.
Even de HDMI erin en eruit, en alles werkt weer. 8)7

De volgende dag kan ik weer alle handelingen opnieuw uitvoeren. Ik ga mijn PS4 maar met een optische kabel aansluiten op mijn receiver, want hier wordt ik langzaam gek van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
Mikey5times schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 11:06:
[...]

Ik heb sinds zondag hetzelfde probleem.
Het enige wat bij helpt, is de stroom van de PS4 pro en mijn TV (55C7) halen. Als ik alles dan weer aanzet, krijg ik nog steeds geen geluid, en zelfs geen beeld meer van de de PS4.
Even de HDMI erin en eruit, en alles werkt weer. 8)7

De volgende dag kan ik weer alle handelingen opnieuw uitvoeren. Ik ga mijn PS4 maar met een optische kabel aansluiten op mijn receiver, want hier wordt ik langzaam gek van...
wat bij mij uiteindelijk hielp is de ps4 aansluitn op de hdmi poort 3 ipv 2.

Ik mag toch hopen dat mijn hdmi 2 poort niet nu al kapot is, zowel de tv speakers als de soundbar gaven geen geluid over deze hdmi output.

Wel irritant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mikey5times
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Volgens mij is het zo'n vage HDMI handshake issue. Wel vreemd dat het tot nu toe probleemloos heeft gewerkt, niks in mijn situatie gewijzigd (geen updates etc.), en nu komt het iedere keer terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ambition88
Mikey5times schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 11:17:
Volgens mij is het zo'n vage HDMI handshake issue. Wel vreemd dat het tot nu toe probleemloos heeft gewerkt, niks in mijn situatie gewijzigd (geen updates etc.), en nu komt het iedere keer terug.
Ja same,terwijl ik helemaal niks heb geupdate of wat dan ook echt vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:00

Flabergasted

Prepare to die !

Misschien toch vermelden waard dan :
Sinds gisteravond na uitzetten en even later weer aanzetten TV en Receiver, geen beeld en geluid meer
via de ""ARC" HDMI poort .

Net een nieuwe Onkyo TX-NR656 receiver + 55C7V en dit werkte feliloos.
Alles al geprobeerd stroom er af etc.

Sinds dinsdag wel de nieuwst update erop van LG.
Het zal toch niet ...?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:47
Flabergasted schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 12:22:

Net een nieuwe Onkyo TX-NR656 receiver + 55C7V en dit werkte feliloos.
Alles al geprobeerd stroom er af etc.
Is het geen volgorde-dingetje?

Ter voorbeeld bij mij: 55E6 + Marantz 1707:

Ziggo-Box + 55E6 + Marantz tegelijk aan = geen beeld en geen geluid (of soms haperend)

Als ik dan de Marantz weer uit doe (terwijl de tv + ziggo-box aan blijft) en weer aanzet, is er wel beeld en geluid.

Wat wel werkt:
Ziggo-Box + 55E6 aan en later Marantz aan = beeld en geluid

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:00

Flabergasted

Prepare to die !

Shocked schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 12:49:
[...]

Is het geen volgorde-dingetje?
Vanavond even checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
Wat is de makkelijkste manier om PGS ondertitels af te spelen? Deze worden standaard niet herkend door de mediaspeler en in xplay moeten ze getranscodeerd worden (wat mijn pc niet aan kan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayer007
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-05 19:17
Patrock schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 10:02:
[...]

Exact wat Slayer007 zegt ervaar ik ook, hoop toch echt dat de motion toch iets beter gaat worden dmv. updates.
Ik hoop ook dat updates dit kunnen verhelpen en dit niet iets is dat hardwarematig is, want dat zou ik jammer vinden, het is zo’n mooie tv... Ik kijk er wel langsheen :) Snap alleen niet dat het niet altijd voorkomt, alleen bij scenes waarbij mensen bijvoorbeeld door het beeld lopen en tegelijkertijd de camera beweegt of dichtbij gefilmde scenes. Panning shots van een auto die wegrijdt of omgeving die wordt laten zien, loopt heel mooi vloeiend. Het kan dus wel! En het is voornamelijk van links naar rechts (of andersom), maar van boven naar beneden heb ik minder last van heb ik het idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Janpietertje89 schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 14:34:
Wat is de makkelijkste manier om PGS ondertitels af te spelen? Deze worden standaard niet herkend door de mediaspeler en in xplay moeten ze getranscodeerd worden (wat mijn pc niet aan kan).
Sub Zero als plugin installeren binnen Plex. Heb je binnen no time alle ondertitels automatisch in SRT. Al meerdere keren hier gemeld. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 16:22
slayer007 schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 14:35:
[...]

Ik hoop ook dat updates dit kunnen verhelpen en dit niet iets is dat hardwarematig is, want dat zou ik jammer vinden, het is zo’n mooie tv... Ik kijk er wel langsheen :) Snap alleen niet dat het niet altijd voorkomt, alleen bij scenes waarbij mensen bijvoorbeeld door het beeld lopen en tegelijkertijd de camera beweegt of dichtbij gefilmde scenes. Panning shots van een auto die wegrijdt of omgeving die wordt laten zien, loopt heel mooi vloeiend. Het kan dus wel! En het is voornamelijk van links naar rechts (of andersom), maar van boven naar beneden heb ik minder last van heb ik het idee.
Dont get your hopes up want ik heb nog een LG LCD tv van een paar jaar oud en de motion engine is amper beter bij de oled. LG loopt daar gewoon de kantjes er vanaf. Exact dezelfde artifact problemen op alle TM standen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxvdh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:33
Ik ben van plan een C7/E7 LG televisie te kopen i.c.m. met een Sony ht-st5000 atmos soundbar. Ik heb op verschillende fora, waaronder Tweakers, zitten zoeken en lees gemengde berichten over de Atmos passthrough van TV naar soundbar.

Gewenste situatie:
- het afspelen van Atmos mkvs/m2ts op tv/soundbar

Optie 1:
1. NAS (wifi/bedraad) naar TV of hardeschijf via USB naar TV met Atmos mkv/m2ts bestanden
2. Beeld op TV
3. Atmos geluid op soundbar via TV (via de ARC poort)

Optie 2:
1. NAS (wifi/bedraad) naar media speler of hardeschijf via USB naar media speler
2. mediaspeler naar Soundbar voor Atmos geluid
3. beeld naar TV via soundbar (ARC)

Gaat dit in beide gevallen werken? En zo niet, kan ik dit op een andere manier oplossen?

Door alle gemengde berichten die ik hier over lees zie ik door de bomen het bos niet meer!

[ Voor 17% gewijzigd door maxvdh op 19-10-2017 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
maxvdh schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 17:06:
Ik ben van plan een C7/E7 LG televisie te kopen i.c.m. met een Sony ht-st5000 atmos soundbar. Ik heb op verschillende fora, waaronder Tweakers, zitten zoeken en lees gemengde berichten over de Atmos passthrough van TV naar soundbar.

Gewenste situatie:
- het afspelen van Atmos mkvs/m2ts op tv/soundbar

Optie 1:
1. NAS (wifi/bedraad) naar TV of hardeschijf via USB naar TV met Atmos mkv/m2ts bestanden
2. Beeld op TV
3. Atmos geluid op soundbar via TV (via de ARC poort)

Optie 2:
1. NAS (wifi/bedraad) naar media speler of hardeschijf via USB naar media speler
2. mediaspeler naar Soundbar voor Atmos geluid
3. beeld naar TV via soundbar (ARC)

Gaat dit in beide gevallen werken? En zo niet, kan ik dit op een andere manier oplossen?

Door alle gemengde berichten die ik hier over lees zie ik door de bomen het bos niet meer!

Je moet vooral niet op al die klagers afgaan hier... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Laatst online: 19-09 12:20

Rudios

Lost in space?

Wat overigens erg irritant is als je HDR/DV materiaal kijkt, is dat bij - vooral donkere scenes - de ondertitels compleet verblind, zo fel. Uitzetten van ondertitels is geen optie daar ik gewoon graag met ondertitels kijk. Ik snap niet waarom je de ondertitels niet op een (donker) grijs tint kan zetten ipv dat harde wit, zeker met HDR dus waar OLED light en contrast op 100 staat.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Yep dat is iets wat me ook enorm stoort aan HDR films. Die ondertitels zijn véél te fel, maar blijkbaar vindt Hollywood ondertitels niet belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Rudios schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 18:40:
Wat overigens erg irritant is als je HDR/DV materiaal kijkt, is dat bij - vooral donkere scenes - de ondertitels compleet verblind, zo fel. Uitzetten van ondertitels is geen optie daar ik gewoon graag met ondertitels kijk. Ik snap niet waarom je de ondertitels niet op een (donker) grijs tint kan zetten ipv dat harde wit, zeker met HDR dus waar OLED light en contrast op 100 staat.
Ik weet niet waar je mee kijkt maar met Netflix kan je de kleur aanpassen, Emby komt er binnenkort ook mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
Inderdaad veel netflix series hebben daar last van. Knap irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Ik krijg sinds vanavond geen geluid meer via HDMI1. Noch via ARC, noch als ik de interne tv speakers gebruik. Mijn Telenet digibox is hierop aangesloten. Heb de box getest op andere tv, geen issues. Dus ligt aan tv zélf. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

edit: Heb overigens eens andere toestellen aangesloten op de hdmi1 en hdmi3 van de tv, geen geluid. Dus blijkbaar krijgt de tv via hdmi geen enkel audiosignaal binnen :(

[ Voor 24% gewijzigd door lapino op 19-10-2017 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Meeuw
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 21:38
Ja normale ondertiteling is erg fel. Gelukkig kan je dit op de site van netflix aanpassen. Helaas niet naar iets van grijs maar heb zelf gekozen voor doorzichtig. Bij lichte scenes niet geweldig maar iig een stuk beter dan fel wit.

I'm a bird! I'm a plane! I'm a choo-choo train!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

lapino schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 19:18:
Yep dat is iets wat me ook enorm stoort aan HDR films. Die ondertitels zijn véél te fel, maar blijkbaar vindt Hollywood ondertitels niet belangrijk.
Ik heb geen NetFlix maar kan dit niet liggen aan de omranding van de letters? Al zit er maar 1 pixel zwart om de witte letters heen, is dat voor HDR een factor oneindig aan contrast (zwart = 0, wit is 1024) waardoor het er zo ontzettend fel uitziet?

Aanname hoor; het zou wel ontzettend stom zijn om ondertitels te hardcoden in HDR-metadata maar daar klinkt het symptoom wel naar.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
keepitfrosty schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 09:56:
Trumotion aanzetten en alle standen behalve 0 blur en 0 dejudder geven artifacts. Dit is heel goed te zien bij snel bewegende handen. Ondertitels die wisselen van regels. Mensen die snel door het beeld lopen. Je ziet het als soort van dansende pixels / blokjes om het object (heel kort maar wel storend te zien).
Ik vind het helemaal niet goed te zien. Ofwel, het is mij nog nooit opgevallen. :P
Westmania schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 10:44:
De reden waarom ik (en vele anderen) zaken als TruMotion uitzetten is omdat het naar mijn mening het cinematografische effect weghaalt. Je krijgt een soort soap-opera effect. Dit zag je bijvoorbeeld ook toen The Hobbit in de bios kwam, met 60 fps. Net alsof je in een kijkdoos kijkt.

Juist judder maakt dat het filmisch is, vreemd genoeg. Soms kun je dejudder een klein beetje aanzetten naar smaak, maar het is juist de 24 fps die een cinematografisch effect geeft.

Maar als je TruMotion voluit wil aanzetten omdat je dat mooier vindt, vooral doen!
Wat is in jouw ogen dan het cinematografisch effect? :?

Kijkdooseffect heb ik altijd bij films waar ze te hard op die 3D ongein willen gaan, waaronder inderdaad die Hobbit.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nougat
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 19-09 23:03
Weet iemand toevallig hoe je de "pop-up's" uitschakelt van de HDMI ingangen?
Ik bedoel hiermee als bijv op HDMI poort 1 zit te kijken en de receiver staat op HDMI poort 2 dan komt er een popup dat je de andere poort kunt selecteren....
Pagina: 1 ... 50 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.