Dat was bij de GX zo, maar het paneel van de G1 is dit keer zeker anders dan de C1. Of dit het prijs verschil waard is is natuurlijk wel de vraag (voorlopig lijkt er niet heel veel aan helderheid gewonnen te zijn) maar het is dit keer dus niet alleen een kwestie van "gaat hij aan de muur hangen of niet."Koning-Admiraal schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 19:19:
Een G1 wil je plat tegen de muur hebben. Anders kun je net zo goed voor de C serie gaan.
Een OLED tv wil je absoluut niet met een te hoge OLED lampje instellen. Vandaar dat mij het hogere lichtopbrengst niet boeit. Het zorgt voor een snellere burn-in.Nagil schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 22:06:
[...]
Dat was bij de GX zo, maar het paneel van de G1 is dit keer zeker anders dan de C1. Of dit het prijs verschil waard is is natuurlijk wel de vraag (voorlopig lijkt er niet heel veel aan helderheid gewonnen te zijn) maar het is dit keer dus niet alleen een kwestie van "gaat hij aan de muur hangen of niet."
Set your goals high, and don't stop till you get there.
.
[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 15:11 ]
Gevoel zegt niks met OLED burn-ins. Het gaat om de slijtage. Als een pixel harder moet werken slijt het sneller. Dat is nu eenmaal de eigenschap van organisch materiaal.Deleon78 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 23:00:
[...]
Als het scherm geschikt is voor hogere nits, zegt mijn gevoel (voor zover dat wat waard is) dat het minder snel inbrandt op de lagere nits. Dus dan zou het het voor jou alsnog waard kunnen zijn.
.
Dat is niet hoe het werkt. Een hogere lichtopbrengst zorgt er gewoon voor dat het meer warmte produceert. Maar goed, voor mij is de hogere nits niet een reden om voor de G1 te gaan. Ik vind het design gewoon prachtig. Ook al zou ik nu graag een G1 willen hebben, en kan ik me meerdere exemplaren veroorloven, voor mij zal het bij de C serie blijven zolang LG vast blijft houden aan hun ronde stekkers. Maar dat is een andere discussieDeleon78 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 23:15:
[...]
Als een oled een hogere max heeft (bv 750) en maar 400 brand, brandt ie maar op 40/75 %. Dan zou ie dus minder snel op kunnen zijn dan een die een max van 400 heeft en op 100% brandt...
Letterlijke woorden van een Smits medewerker is dat het EVO-scherm juist duurzamer moet zijn (lees: minder gevoelig voor typische OLED issues)
Ok, die zal er dan wel verstand van hebben. Case closedonsgeluk schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 23:33:
Letterlijke woorden van een Smits medewerker is dat het EVO-scherm juist duurzamer moet zijn (lees: minder gevoelig voor typische OLED issues)
.
Case closed gaat me wat ver, maar ik neem aan dat een medewerker die bij Smits werkt iets minder geneigd is om onzin te verkopen dan laten we zeggen een gemiddelde MM medewerker. Hij heeft het me wel uitgelegd, maar vond het niet boeiend genoeg om te onthoudenCyBeRSPiN schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 23:36:
[...]
Ok, die zal er dan wel verstand van hebben. Case closed
Even door je sarcasme heen prikkend. Het is een nieuw type oled scherm, waarom zou het niet aannemelijk zijn dat LG de schermen doorontwikkeld en daarmee de standaardproblemen weet te voorkomen of in ieder geval het risico op typische oled-problemen weet te minimaliseren? Omdat een medewerker van Smits daar een uitspraak over doet?
Vincent Theo zei het zo.. Het evo paneel is 20 % efficienter.. En het oled paneel slijt of brandt niet in vanweg nits maar meer vanwege elektriciteit/stroom dat er door gaat. Voor dezelfde hoeveelheid nits gaat er midner stroom op/door oledpixels.. dus minder slijtage. Of,.. je kunt het lampje iets harder laten branden met dezelfde slijtage.Koning-Admiraal schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 23:26:
[...]
Dat is niet hoe het werkt. Een hogere lichtopbrengst zorgt er gewoon voor dat het meer warmte produceert. Maar goed, voor mij is de hogere nits niet een reden om voor de G1 te gaan. Ik vind het design gewoon prachtig. Ook al zou ik nu graag een G1 willen hebben, en kan ik me meerdere exemplaren veroorloven, voor mij zal het bij de C serie blijven zolang LG vast blijft houden aan hun ronde stekkers. Maar dat is een andere discussie. Hopelijk zal Philips dit jaar ook een vergelijkbaar model uitbrengen. Dan weet ik wel wat ik met mijn huidige C8 ga doen.
Maar alles is suggestie.. Over 3 jaar dan is lezen we het hier.. of eerder..
Je mag toch hopen dat ze met elk nieuw (type) scherm dat ze maken zulke problemen proberen te verminderen/verkleinen. Rode subpixels zijn toch ook groter. Andere techniekjes, al dan niet in het scherm of sofwarematig, coating e.d.
Burn in is sterk "verbeterd", daarom was ik zelf ook benieuwd of dat ook nog in zeker mate voor zonlicht (schade door) gelde.
Burn in is sterk "verbeterd", daarom was ik zelf ook benieuwd of dat ook nog in zeker mate voor zonlicht (schade door) gelde.
[ Voor 51% gewijzigd door The Chosen One op 23-03-2021 23:49 ]
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Is dat niet onder het voorbehoud dat die hogere lichtopbrengst met eenzelfde scherm met eenzelfde onderhuidse techniek wordt gegenereerd? Dit is een ander type scherm, wellicht efficiënter als in minder energie benodigd om hetzelfde aantal nits eruit te persen?Koning-Admiraal schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 23:26:
[...]
Dat is niet hoe het werkt. Een hogere lichtopbrengst zorgt er gewoon voor dat het meer warmte produceert.
Oeps, belmonde is me voor...
[ Voor 3% gewijzigd door onsgeluk op 23-03-2021 23:49 ]
.
[ Voor 104% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 15:11 ]
Ik heb een LG C8, de nieuwste firmware heeft juist voor veel instabiliteit gezorgd. Apps die crashen of langzaam werken. Kan ik de software ook downgraden?
Dat is wel erg vervelend ja en goede vraag. Ik zou de tv sowieso een tijdje van het stroom halen. Kijken of dat eerst helpt.turkeyhakan schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 07:10:
Ik heb een LG C8, de nieuwste firmware heeft juist voor veel instabiliteit gezorgd. Apps die crashen of langzaam werken. Kan ik de software ook downgraden?
Tomorrow is not today!
Bij mij heeft het uitschakelen van Quick Start een aantal van de nieuw ontstane problemen opgelost.turkeyhakan schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 07:10:
Dat is ook een optie inderdaad..Spacey23 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 07:15:
[...]
Dat is wel erg vervelend ja en goede vraag. Ik zou de tv sowieso een tijdje van het stroom halen. Kijken of dat eerst helpt.
Duurt het dan langer om de TV op te starten als je Quick Start uitschakelt?Ruud2007 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 07:25:
[...]
Bij mij heeft het uitschakelen van Quick Start een aantal van de nieuw ontstane problemen opgelost.
Verwijderd
Helaas heeft mijn LG G1 ook last van coil whining
Dit in witte scenes (dus waar het flink meer power trekt).
Verder zeer tevreden met het scherm, duidelijk "brighter" al is het zeker geen Sony A90J. En ik zou als LG was toch eens kijken of ze ook niet Google TV moeten gaan gebruiken, althans dat ziet er goed uit op de A90J en soepel. Het nieuwe WebOS is nou niet echt super soepel en instellingen zijn niet zo toegankelijk als op de Sony.
Verder zeer tevreden met het scherm, duidelijk "brighter" al is het zeker geen Sony A90J. En ik zou als LG was toch eens kijken of ze ook niet Google TV moeten gaan gebruiken, althans dat ziet er goed uit op de A90J en soepel. Het nieuwe WebOS is nou niet echt super soepel en instellingen zijn niet zo toegankelijk als op de Sony.
vraag aan de G1/C1 bezitters: hoe is het met de schermuniformiteit op de nieuwe modellen? nog ''pisvlekken'' te zien op een witte scherm?
[ Voor 12% gewijzigd door Farabi op 24-03-2021 10:00 ]
Helaas is het niet mogelijk om te downgraden.turkeyhakan schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 07:10:
Hoe merk je dit eigenlijk? Herrie?Verwijderd schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 09:52:
Helaas heeft mijn LG G1 ook last van coil whiningDit in witte scenes (dus waar het flink meer power trekt).
Wel eerst even een keer de pixel refresher draaien dan, want out of the box zal er nog wel eea te zien zijn.Farabi schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 10:00:
vraag aan de G1/C1 bezitters: hoe is het met de schermuniformiteit op de nieuwe modellen? nog ''pisvlekken'' te zien op een witte scherm?
ik denk niet dat het zo werkt. als je het hebt, dan blijft het.CyBeRSPiN schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 10:35:
[...]
Wel eerst even een keer de pixel refresher draaien dan, want out of the box zal er nog wel eea te zien zijn.
[...]
Duurt het dan langer om de TV op te starten als je Quick Start uitschakelt?
[/quote]
Hooguit een paar seconden.
Duurt het dan langer om de TV op te starten als je Quick Start uitschakelt?
[/quote]
Hooguit een paar seconden.
Vaak genoeg hier voorbijgekomen dat iemand vlekken had die verdwenen na een pixel refresh.Farabi schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 10:42:
[...]
ik denk niet dat het zo werkt. als je het hebt, dan blijft het.
hmm, nooit gezien. is dat alleen als je dat in het begin doet? bij mijn huidige c9 heeft het geen nut neem ik aanCyBeRSPiN schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 11:13:
[...]
Vaak genoeg hier voorbijgekomen dat iemand vlekken had die verdwenen na een pixel refresh.
Pixel Refresh gaat automatisch na elke x uur gebruik, doet ie 's nachts. Dus tenzij je de stekker uit je tv trekt meteen nadat je klaar bent met kijken heeft ie bij jou al vaak gedraaid..Farabi schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 11:15:
[...]
hmm, nooit gezien. is dat alleen als je dat in het begin doet? bij mijn huidige c9 heeft het geen nut neem ik aan(nooit pixelrefresh gedraaid overigens)
Dit wordt in achtergrond ook gedraaid. Zolang je tv aan stroom zit. Dus nooit stekker uit of via schakelaar.Farabi schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 11:15:
[...]
hmm, nooit gezien. is dat alleen als je dat in het begin doet? bij mijn huidige c9 heeft het geen nut neem ik aan(nooit pixelrefresh gedraaid overigens)
Om de zoveel uur (paar honderd of duizend. weet ff niet uit het hoofd
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Verwijderd
Yep, niet zo zeer als je iets aan het kijken bent, maar meer als je iets aan het zoeken bent en geen omgevingsgeluid. Enorm irritant als je het eenmaal weet, en voor dit bedrag vind ik het niet acceptabel.
Via google lees ik dat dit vaker voorkomt en verholpen kan worden door een nieuwe voeding te plaatsen, dus we wachten het af.
.
[ Voor 95% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 15:11 ]
De eerste 1-2 automatische pixelrefreshes kunnen zeker wat doen, bij mijn beide panelen was er echt verschil tussen direct aanzetten en de eerste pixelrefreshes (kan je met fotos ook ergens terug vinden in mijn oude posts). Daarna veranderde er niet echt veel meer. LG doet niet aan warmdraaien/pixelsettingsaanpassen aan jouw paneel in de fabriek om geld te besparen, dus zal je echt zelf moeten doen.Farabi schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 11:15:
[...]
De handmatige pixelrefresh heb ik nooit gebruikt maar zou iets vergelijkbaars (maar zwaarder/meer slijtage) moeten doen dus zal ook werken mits je maar wat warmdraaiuren/meeturen gemaakt hebt.
Verwijderd
Kan, of afhankelijk wat in de buurt staat of hoe tegen de muur..Deleon78 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 11:34:
Soms verdwijnt het ook na verloop van tijd.
Met mijn nVidia 2070 super had ik het ook, kast op zijn kop zetten en het was weg
De hersteldienst heeft het probleem niet kunnen achterhalen of kunnen oplossen.Tornado1.0 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 17:38:
[...]
Hmm ook al zo'n vaag probleem waar je niet weet of het nou hardware of software is. Heb je uiteindelijk een oplossing kunnen vinden?
Mijn dossier ligt momenteel bij LG nog op tafel.
Sinds kort ook in het bezit van een LG CX 65 OLED, erg tevreden mee. Met de gordijnen dicht is de experience echt het beste.
Wat mij opviel is dat als ik onder een hoek in de tv kijk (als deze uit staat) en dan op de reflecties let, er een soort wobble in de reflectie zit, is dat normaal? Het TV beeld heeft voor zover ik kan zien echter geen wobble.
Wat mij opviel is dat als ik onder een hoek in de tv kijk (als deze uit staat) en dan op de reflecties let, er een soort wobble in de reflectie zit, is dat normaal? Het TV beeld heeft voor zover ik kan zien echter geen wobble.
🇺🇦
dat kan, de schermen zijn niet 100% vlak, maar je zou er bij aanstaan geen enkele last van moeten hebben.Nycrea schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 13:22:
Sinds kort ook in het bezit van een LG CX 65 OLED, erg tevreden mee. Met de gordijnen dicht is de experience echt het beste.
Dat klopt, geen last van. Maar wilde het toch even checken, kon er al niets over vinden online dus leek me geen issue. Dank voor de opheldering.Wren schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 13:42:
[...]
dat kan, de schermen zijn niet 100% vlak, maar je zou er bij aanstaan geen enkele last van moeten hebben.
🇺🇦
Zijn er hier Tweakers die ervaring hebben met de AZ totaalservice die Platte TV aanbied? Sta op het punt een 65CX te bestellen, nu komen ze met een aanbieding voor 79,95 ipv 159 euro voor dit pakket. Op zich best mooie voorwaarden, met name die 1 dode pixel garantie spreekt mij wel aan, en 3 ipv 2 jaar garantie. Toch altijd enigzins huiverig voor dit soort dingen, vandaar dat ik benieuwd ben wat hier de meningen daarover zijn.
Nooit verzekeren voor dingen die je gemakkelijk kan betalen is het devies. Bespaart je echt heel er veel geld als je dat gewoon doet. Hou je meer dan genoeg geld over om af en toe een product te vervangen.DutchOwnage schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 14:15:
Zijn er hier Tweakers die ervaring hebben met de AZ totaalservice die Platte TV aanbied? Sta op het punt een 65CX te bestellen, nu komen ze met een aanbieding voor 79,95 ipv 159 euro voor dit pakket. Op zich best mooie voorwaarden, met name die 1 dode pixel garantie spreekt mij wel aan, en 3 ipv 2 jaar garantie. Toch altijd enigzins huiverig voor dit soort dingen, vandaar dat ik benieuwd ben wat hier de meningen daarover zijn.
Verzekeren moet je mij inziens alleen doen voor dingen die je zelf niet kan bekostigen (gezondheid, WA, huis etc).
Voor dode pixels is dat onzinnig. Koop de TV online. Als er dode pixels zijn/komen, dan zijn die waarschijnlijk zichtbaar in de afkoelperiode van twee weken. Bevalt de TV niet, inpakken en terugsturen. In nieuwstaat (wat niet gelijk is aan nieuw) moet de winkel jou het geldbedrag teruggeven zonder dat jij een reden hoeft te geven.DutchOwnage schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 14:15:
Zijn er hier Tweakers die ervaring hebben met de AZ totaalservice die Platte TV aanbied? Sta op het punt een 65CX te bestellen, nu komen ze met een aanbieding voor 79,95 ipv 159 euro voor dit pakket. Op zich best mooie voorwaarden, met name die 1 dode pixel garantie spreekt mij wel aan, en 3 ipv 2 jaar garantie.
[ Voor 3% gewijzigd door The Zep Man op 24-03-2021 14:29 ]
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
En als je tv 1000-2000 euro kost mag je ook wel 3-5 jaar garantie verwachten. Maar dan ga je naar de levensduurgarantie toe die je wettelijk hebt.
Maar ja, wat is de levensduur. Winkel zegt X, jij zegt Y. Kom je daar niet uit moet je gelijk andere stappen nemen. Waar ook weer mogelijk kosten aanzitten dus veel mensen ook niet doen.
Dat verhaal gaat altijd hier rond bij topics met dure producten en blijft altijd hetzelfde.
80 euro voor 5 jaar zou ik dan weer doen, 3 jaar? Dan betaal je dus eigenlijk voor 1 jaar extra.
Pixelsgarantie reken ik ook niet echt mee daarin en als ze nog iets van gratis pickup bieden is dat alleen handig als je echt achteraf woont en geen auto beschikbaar hebt etc.
En natuurlijk kan die ook in jaar 3 en 4 en 5 en 6 kapot gaan maar de 1e 2 jaar als er problemen zijn (vooral met nieuwe modellen kan dat een ding zijn) heb je dus garantie.
Maar ja, wat is de levensduur. Winkel zegt X, jij zegt Y. Kom je daar niet uit moet je gelijk andere stappen nemen. Waar ook weer mogelijk kosten aanzitten dus veel mensen ook niet doen.
Dat verhaal gaat altijd hier rond bij topics met dure producten en blijft altijd hetzelfde.
80 euro voor 5 jaar zou ik dan weer doen, 3 jaar? Dan betaal je dus eigenlijk voor 1 jaar extra.
Pixelsgarantie reken ik ook niet echt mee daarin en als ze nog iets van gratis pickup bieden is dat alleen handig als je echt achteraf woont en geen auto beschikbaar hebt etc.
En natuurlijk kan die ook in jaar 3 en 4 en 5 en 6 kapot gaan maar de 1e 2 jaar als er problemen zijn (vooral met nieuwe modellen kan dat een ding zijn) heb je dus garantie.
[ Voor 34% gewijzigd door The Chosen One op 24-03-2021 14:34 ]
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Ik heb inderdaad ook hetzelfde aanbod gekregen, en geaccepteerd. Ik weet dat ik hem zelf kan terugsturen voor 1 dode pixel onder WKOA, de reden dat ik er toch voor gekozen heb is de thuisservice die erbij zit, dus niet zelf zo'n groot pakket hoeven opsturen en al dat gedoe. En extra jaar garantie leek mij ook wel aantrekkelijk voor een product van deze prijs.DutchOwnage schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 14:15:
Ik heb echter nog geen aanspraak gemaakt op de service, dus wat dat betreft kan ik geen ervaring delen.
🇺🇦
De drie jaar service, A-Z Service pakket is 3 jaar extra, dus totaal 5 jaar en niet totaal 3 jaar.Nycrea schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 14:34:
Ik heb inderdaad ook hetzelfde aanbod gekregen, en geaccepteerd. Ik weet dat ik hem zelf kan terugsturen voor 1 dode pixel onder WKOA, de reden dat ik er toch voor gekozen heb is de thuisservice die erbij zit, dus niet zelf zo'n groot pakket hoeven opsturen en al dat gedoe. En extra jaar garantie leek mij ook wel aantrekkelijk voor een product van deze prijs.
Ik heb echter nog geen aanspraak gemaakt op de service, dus wat dat betreft kan ik geen ervaring delen.
/edit, zie https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/66648122
[ Voor 5% gewijzigd door EN-IS op 24-03-2021 14:59 ]
Een gemiddelde tweaker heeft dan al lang weer een nieuwe generatie tvEN-IS schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 14:46:
[...]
De drie jaar service, A-Z Service pakket is 3 jaar extra, dus totaal 5 jaar en niet totaal 3 jaar.
Ik heb de aanbieding na wikken en wegen toch ook geaccepteerd. Voor 26 euro p/j is een beetje extra peace of mind ook wel fijn natuurlijk.
Waar heb je deze informatie vandaan, want dat zou erg mooi zijn! Maar op mijn factuur staat het volgende:EN-IS schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 14:46:
[...]
De drie jaar service, A-Z Service pakket is 3 jaar extra, dus totaal 5 jaar en niet totaal 3 jaar.
A-Z Service Totaalpakket - OLED TV | 3 Jaar totaalservice aan huis | 3 Jaar 100% pixelgarantie | 4 weken omruilgarantie (doos bewaren) | Leentoestel service
🇺🇦
Ik zit op een gemiddelde van eens per 3 jaar iddgiantgiantus schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 14:51:
[...]
Een gemiddelde tweaker heeft dan al lang weer een nieuwe generatie tv

Dan heb je net 75 euro door de plee gespoeldDutchOwnage schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 14:52:
[...]
Ik zit op een gemiddelde van eens per 3 jaar idd
Juist niet, want dan doet hij de TV weg precies wanneer de garantie aflooptgiantgiantus schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 14:55:
[...]
Dan heb je net 75 euro door de plee gespoeld.
🇺🇦
nee want je hebt sowieso wel zoiets aan garantie vanuit rechtswege.Nycrea schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 14:55:
[...]
Juist niet, want dan doet hij de TV weg precies wanneer de garantie afloopt
Ik heb nog niet zo lang geleden via de chat contact gehad, ik meen mij te herinneren dat het dan totaal 5 jaar is. Maar, nu ik zo de website zit te lezen staat er 3 jaar service en niet 'extra service'.Nycrea schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 14:52:
Waar heb je deze informatie vandaan, want dat zou erg mooi zijn! Maar op mijn factuur staat het volgende:
Excuses, het lijkt er op dat ik het verkeerd heb begrepen.
Ach ja, het is feitelijk net als bij een auto. Bij dergelijke bedragen kijk je niet op een paar tientjes meer of minder toch.
Heb er idd een klein beetje dubbel gevoel bij maar ach wat ik zei, een beetje extra peace of mind in het geval het verkeerd uit zou pakken, is mij die 26 euro p/j wel waard.
Heb er idd een klein beetje dubbel gevoel bij maar ach wat ik zei, een beetje extra peace of mind in het geval het verkeerd uit zou pakken, is mij die 26 euro p/j wel waard.
Bij aanvullende garantie is het overigens (zo vond ik tenminste) goed om te kijken tot welke termijn er service aan huis is en na welke termijn je zelf zorg moet dragen voor het ter reparatie terugbrengen naar de winkel. Zeker wanneer je een groot scherm hebt.
Mijne 3 jaar oude Oled 65C7D heeft sinds een paar dagen een probleem .
In het scherm is er 'soms' een soort groene streep zichtbaar ,weet niet of dit inbranding is of een pixel probleem.
Pixel refresher al gedaan maar dit help niet , iemand die dit herkend ?
foto 1 en 2 duidelijk zichtbaar ,foto 3 niet
:strip_exif()/f/image/Z1IOzevPGdPJbGWJl1IJu76v.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Sk2mb8FJUWmhoyO3E9DIMLUf.jpg?f=fotoalbum_large)
In het scherm is er 'soms' een soort groene streep zichtbaar ,weet niet of dit inbranding is of een pixel probleem.
:strip_exif()/f/image/Z1IOzevPGdPJbGWJl1IJu76v.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Sk2mb8FJUWmhoyO3E9DIMLUf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RX4Zu2dYGfK2qUB6vvdXZ542.jpg?f=fotoalbum_large)
Je moet weigeren en ze gaan hem dan aanbieden voor 50 euro. Zo hebben ze dat bij mij gedaan😅Nycrea schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 14:34:
[...]
Ik heb inderdaad ook hetzelfde aanbod gekregen, en geaccepteerd. Ik weet dat ik hem zelf kan terugsturen voor 1 dode pixel onder WKOA, de reden dat ik er toch voor gekozen heb is de thuisservice die erbij zit, dus niet zelf zo'n groot pakket hoeven opsturen en al dat gedoe. En extra jaar garantie leek mij ook wel aantrekkelijk voor een product van deze prijs.
- HoppyF
- Registratie: Oktober 2003
- Laatst online: 11:13
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG G2 OLED evo Gallery Edition
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG W8
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
:strip_icc():strip_exif()/u/94053/Bull.jpg?f=community)
Die extra garantie bijkopen is in feite niet nodig.DutchOwnage schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 14:59:
Ach ja, het is feitelijk net als bij een auto. Bij dergelijke bedragen kijk je niet op een paar tientjes meer of minder toch.
Je hebt immers wettelijk al langere garantie.
Het voordeel van zo’n extra pakket zit hem in de details dus bv langere tijd service aan huis en een leentoestel. Hoewel een leentoestel niet nodig is als men ter plaatse komt repareren.
Die dode pixel garantie is voor je gevoel want een dode pixel zie je niet.
Een cluster van dode pixels kun je wel zien net als oplichtende pixels maar dat valt onder de gewone garantie.
Wil even terug komen op mijn eerdere post. Lijkt dat het toch wat genuanceerder ligt. De A90J lijkt toch wel wat meer in zijn mars te hebben en de 1300nits is ook zeker mogelijk (VIVID mode 10% window)BlowFish schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 13:44:
[...]
Dat is dus niet waar. De Sony A90j komt niet verder dan de G1 (+-750nits) dezelfde marginale verbetering dus. 1300 was een gerucht en zou echt fantastisch zijn maar helaas.. Alsnog OLED met 740 nits is veruit een stuk beter dan iedere (Q”)LED.
Zie reviews: eerste die ik kon vinden:
https://www.google.nl/amp...y-a90j-oled-tv-review.amp
Quote: “ HDR peak brightness: 723.3 nits (20% white window)“
Dag Allemaal,
Even een vraag, ik ben nu in het bezit van een Samsung Q9FN 55 Qled scherm, ik ben van plan om deze te vervangen voor een LG Oled CX 55.
is dit in jullie ogen een goede keuze. Ik ga hem vooral gebruiken om te gamen via mijn Xbox Series X en mijn PS5.
verder ook een filmliefhebber maar via de streamingsdiensten dus geen Bluray's in bezit.
Even een vraag, ik ben nu in het bezit van een Samsung Q9FN 55 Qled scherm, ik ben van plan om deze te vervangen voor een LG Oled CX 55.
is dit in jullie ogen een goede keuze. Ik ga hem vooral gebruiken om te gamen via mijn Xbox Series X en mijn PS5.
verder ook een filmliefhebber maar via de streamingsdiensten dus geen Bluray's in bezit.
..........
Zelf geen gamer, maar naar wat ik begreep is de VRR op de CX en eerdere modellen niet top. Volgens Smits (en ongetwijfeld anders verkopers) zou dit in de 2021 modellen moeten zijn verholpen. Even reviews checken dus.sn0ww schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 18:18:
Dag Allemaal,
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG W8
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Tjsa, dat is lekker dan.BlowFish schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 17:57:
[...]
Wil even terug komen op mijn eerdere post. Lijkt dat het toch wat genuanceerder ligt. De A90J lijkt toch wel wat meer in zijn mars te hebben en de 1300nits is ook zeker mogelijk (VIVID mode 10% window)![]()
[YouTube: Sony A90J Review: 12 Reasons it’s a Flagship TV!]
Ipv een 20% er een 10% window van maken.

Dat geeft weinig nut zo om cijfers mooier te maken dan ze zijn.
Daarbij is vivid/levendig mode nu juist een profiel die je nooit moet gebruiken omdat deze onnatuurlijk is.
Ik hecht dus geen waarde aan dergelijke metingen en het voegt ook weinig toe.
Dit paar procent verbetering is mooi meegenomen maar meer ook niet.
Zou er zeker geen honderden euro’s meer voor willen betalen.
Mocht je het niet gedaan hebben, je reactie impliceert dat, kijk het filmpjeHoppyF schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 19:00:
[...]
Tjsa, dat is lekker dan.
Ipv een 20% er een 10% window van maken.![]()
Dat geeft weinig nut zo om cijfers mooier te maken dan ze zijn.
Daarbij is vivid/levendig mode nu juist een profiel die je nooit moet gebruiken omdat deze onnatuurlijk is.
Ik hecht dus geen waarde aan dergelijke metingen en het voegt ook weinig toe.
Dit paar procent verbetering is mooi meegenomen maar meer ook niet.
Zou er zeker geen honderden euro’s meer voor willen betalen.
Zoals ik het begrijp kan de A90J voor korte tijd een hoge nit waard halen ten gunste van ‘spectral highlights’ dit komt de HDR weergave ten goede (mogelijk gemaakt door de heatsink)
Het filmpje bekijken valt niet mee. Met FOMO alles is overhyped en nogal gespeend van realiteit.
die 1300Nits bijv is puur een gimmick. Het is trouwens geen nits maar peak nits. Dat is net zoiets als de PMPO metingen bij audio: zinloos gewauwel.
Maar als iemand enthousiast wordt van dit filmpje en het geld ervoor over heeft: kopen en een forumtopic openen!
En in de comments bij de tube:
die 1300Nits bijv is puur een gimmick. Het is trouwens geen nits maar peak nits. Dat is net zoiets als de PMPO metingen bij audio: zinloos gewauwel.
Maar als iemand enthousiast wordt van dit filmpje en het geld ervoor over heeft: kopen en een forumtopic openen!
En in de comments bij de tube:
IMPORTANT INFO BEFORE YOU BUY THIS TV :
1) Robert had mentioned on the live stream that it was not worth the upgrade if u already own a c9 or cx but when they uploaded the stream they edited that part out, this has been written by other users in this comment section.
2) This tv has no VRR right now , just like the xh90 buyers are still waiting this update from almost a year now.
3) Is it rumored that this 4000 dollar 65 inch premium tv dosen´t use the new Evo panel from LG, that can be why the tv only reach 780 nits in calibrated mode, vivid mode is unusable for most of people as you know.
Have a nice day, and be caution with the hype before you spend 3000 or 4000 dollars-euros.
[ Voor 51% gewijzigd door SED op 24-03-2021 20:05 ]
Copyright and left by SED...
Je kan het wel 'hebben', zie het ook maar eens echt te krijgen.HoppyF schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 16:47:
[...]
Die extra garantie bijkopen is in feite niet nodig.
Je hebt immers wettelijk al langere garantie.
Het voordeel van zo’n extra pakket zit hem in de details dus bv langere tijd service aan huis en een leentoestel. Hoewel een leentoestel niet nodig is als men ter plaatse komt repareren.
Die dode pixel garantie is voor je gevoel want een dode pixel zie je niet.
Een cluster van dode pixels kun je wel zien net als oplichtende pixels maar dat valt onder de gewone garantie.
Caleb van Digital Trends heeft een goede en duidelijke review, no nonsense en to the point:BlowFish schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 19:19:
[...]
Mocht je het niet gedaan hebben, je reactie impliceert dat, kijk het filmpje![]()
Zoals ik het begrijp kan de A90J voor korte tijd een hoge nit waard halen ten gunste van ‘spectral highlights’ dit komt de HDR weergave ten goede (mogelijk gemaakt door de heatsink)
- YouTube: Sony Bravia XR A90J 4K OLED TV Review | Believe the hype!
Het is idd bijzonder dat het in vivid mode een peak brightness kan halen van 1250 (zonder aan de instellingen te zitten). Caleb zegt net zoals @HoppyF dat hij never en nooit in vivid modus zou kijken
Die vivid mode is om Qled gebruikers over te halen het toestel te kopen.
Met die setting lijkt het bijna een Qled
Met die setting lijkt het bijna een Qled
Copyright and left by SED...
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG W8
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Klopt, maar daar zijn manieren voor om je recht te krijgen.ion schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 20:01:
[...]
Je kan het wel 'hebben', zie het ook maar eens echt te krijgen.
In de praktijk komt het erop neer dat de verkoper (winkel/webshop) uiteindelijk wel eieren voor zijn geld kiest en de kosten gaat vergoeden.
Ook als hij in eerste instantie niet echt bereid is de (volledige) reparatiekosten bv na 3 jaar te gaan betalen.
Zie dit topic waar meerdere voorbeelden bekend zijn over garantie gevallen.
OLED TV vlekken op het scherm, verkoper doet moeilijk
Vind ik een heel goed voorbeeldHoppyF schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 20:18:
Klopt, maar daar zijn manieren voor om je recht te krijgen.
In de praktijk komt het erop neer dat de verkoper (winkel/webshop) uiteindelijk wel eieren voor zijn geld kiest en de kosten gaat vergoeden.
Ook als hij in eerste instantie niet echt bereid is de (volledige) reparatiekosten bv na 3 jaar te gaan betalen.
Helaas is er wel 1 grote kanttekening, iedereen die zo'n extra service pakket koopt of van plan is om het te kopen doet dat om een beetje extra zekerheid maar vooral (denk ik) om niet in een geschil gewikkeld te raken met een winkel/shop wanneer ze een service/garantie verzoek hebben.
Niemand heeft daar zin en tijd in, dat weten die bedrijven ook wel en dat maakt ook dat ze bij wijze van bij 10 klanten er mee weg komen en met de tweaker uit je voorbeeld niet. Die heeft wel veel tijd, energie en mogelijk geld in moeten stoppen om zijn gelijk te halen, ook haal had hij gelijk, hij kreeg niet vanzelfsprekend zijn gelijk.
Of de verkoper gaat in het verweer. En dan lopen de kosten op, en waar je aan het begin dacht 'ik sta er sterk in', kom je er achter dat het misschien wel vies tegenvalt in de rechtbank.HoppyF schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 20:18:
[...]
Klopt, maar daar zijn manieren voor om je recht te krijgen.
Dan is die extra 3 jaar garantie die sommige bieden wel makkelijker dan al dat gedoe.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG W8
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Ja, daarom wordt betaalde extra garantie ook wel mee verkocht.EN-IS schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 20:25:
[...]
Vind ik een heel goed voorbeelden ik heb zelf de topic met spanning gevolgd
En juichte extra hard toen diegene zijn recht had gehaald
![]()
Helaas is er wel 1 grote kanttekening, iedereen die zo'n extra service pakket koopt of van plan is om het te kopen doet dat om een beetje extra zekerheid maar vooral (denk ik) om niet in een geschil gewikkeld te raken met een winkel/shop wanneer ze een service/garantie verzoek hebben.
Niemand heeft daar zin en tijd in, dat weten die bedrijven ook wel en dat maakt ook dat ze bij wijze van bij 10 klanten er mee weg komen en met de tweaker uit je voorbeeld niet. Die heeft wel veel tijd, energie en mogelijk geld in moeten stoppen om zijn gelijk te halen, ook haal had hij gelijk, hij kreeg niet vanzelfsprekend zijn gelijk.
Gewoon voor het prettige gevoel.
Soms ook omdat er wat extra’s bijzitten dus wat extra service.
Toch weten steeds meer consumenten dat garantie niet langer beperkt is tot maximaal twee jaar bij TV’s.
Het kan dan ook niet vaak genoeg gezegd worden.
Ik weet het, Tweakers zijn kritische kopers en ook lastiger bij garantie claims.
Maar ook niet-Tweakers lezen hier mee en zullen niet altijd reageren maar de informatie wel gebruiken.
Platforms als Pepper met min of meer koopjesjagers zijn ook bekend met Tweakers.
Er wordt vaak naar verwezen als het niet alleen meer om de prijs gaat.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG W8
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Verkopers trekken vaak aan het kortste eind, dat is wel vaker gebleken.ion schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 20:28:
[...]
Of de verkoper gaat in het verweer. En dan lopen de kosten op, en waar je aan het begin dacht 'ik sta er sterk in', kom je er achter dat het misschien wel vies tegenvalt in de rechtbank.
Dan is die extra 3 jaar garantie die sommige bieden wel makkelijker dan al dat gedoe.
De gemiddelde consument laat zich misschien door een winkel overbluffen of afschepen met een coulance van bv 50% van de reparatie kosten.
Wat gedoe vermijden is wel te begrijpen.
lijkt iets van een logo ,op youtube testbeeld ofzo met verschillende kleuren testen rood,magenta etc.waar zit het precies op het scherm ?klada schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 16:13:
Mijne 3 jaar oude Oled 65C7D heeft sinds een paar dagen een probleem .
[Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Die garantie hierboven is dus niet 3 jaar extra maar 3 jaar totaal. Dus maar 1 jaar langer dan de 2 jaar garantie die standaard er op zit (buiten de levensduurgarantie dan).ion schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 20:28:
[...]
Of de verkoper gaat in het verweer. En dan lopen de kosten op, en waar je aan het begin dacht 'ik sta er sterk in', kom je er achter dat het misschien wel vies tegenvalt in de rechtbank.
Maar ja, zoals ik al eerder zei, die garantie discussie speelt in elke aankoop topic en komt elke paar maand weer in deze vorm langs.
Er zou eigenlijk meer harde duidelijkheid moeten komen over langere garantie maar wie wilt zich daar aan branden?
Zit ongeveer in de rode balk van tweakers , het gedeelte dat blauw is gemarkeerdpwh53 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 20:51:
[...]
lijkt iets van een logo ,op youtube testbeeld ofzo met verschillende kleuren testen rood,magenta etc.waar zit het precies op het scherm ?
:strip_exif()/f/image/HelPTSlvDGwmBUKsGZ2JGqyc.jpg?f=fotoalbum_large)
.
[ Voor 100% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 15:11 ]
maar je herkent geen,logo of een button van iets dat je vaak gebruikt op die plek ? (waarschijnlijk in de kleur geel of oranje/rood)klada schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 21:54:
[...]
Zit ongeveer in de rode balk van tweakers , het gedeelte dat blauw is gemarkeerd
[Afbeelding]
Hoi allemaal,
Onlangs deze tv gekocht LG OLED65BX6LB en nog op zoek naar een goeie beugel (strak aan de muur), welke muurbeugel zouden jullie adviseren?
Omdat de feitelijke kast van de tv onderaan zit is het wellicht het mooiste om de beugel ook laag te kunnen plaatsen(?).
Onlangs deze tv gekocht LG OLED65BX6LB en nog op zoek naar een goeie beugel (strak aan de muur), welke muurbeugel zouden jullie adviseren?
Omdat de feitelijke kast van de tv onderaan zit is het wellicht het mooiste om de beugel ook laag te kunnen plaatsen(?).
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG W8
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Deze bv:MarkusPosthuma schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 10:52:
Hoi allemaal,
pricewatch: Vogel's WALL 3305 Vaste tv-beugel 40"-100"
Vanmorgen software update LG OLED48CX6LB. Versie: 3.21.18.
Wat zijn de wijzigingen?
Wat zijn de wijzigingen?
Ik heb dezelfde issues met mijn televisie. De winkel weigert de reparatie compleet te vergoeden. Ik heb mijn rechtsbijstand-verzekering erop gezet, die hebben óók dat topic op Tweakers gelezen. Hun conclusie: je staat niet in je recht als je de complete reparatie of vervaging vergoed wilt hebben. Het aanbod van de winkel (een deel betalen) is feitelijk "voldoende".EN-IS schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 20:25:
[...]
Vind ik een heel goed voorbeelden ik heb zelf de topic met spanning gevolgd
En juichte extra hard toen diegene zijn recht had gehaald
![]()
Ik kreeg van de jurist te horen dat je met dreigen met een dagvaarding wellicht wél je zin gaat krijgen (omdat de winkel geen zin heeft in het gezeik), maar de kans dat je uiteindelijk voor de rechter je zin krijgt is nihil.
(IANAL, ik vertel hier enkel wat de jurist mij vertelde. Ik wil het dossier best delen als je het interessant vindt, stuur me maar een PM
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG W8
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Een deel reparatie kosten vergoeden is niet de oplossing.posttoast schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 11:44:
[...]
Ik heb dezelfde issues met mijn televisie. De winkel weigert de reparatie compleet te vergoeden. Ik heb mijn rechtsbijstand-verzekering erop gezet, die hebben óók dat topic op Tweakers gelezen. Hun conclusie: je staat niet in je recht als je de complete reparatie of vervaging vergoed wilt hebben. Het aanbod van de winkel (een deel betalen) is feitelijk "voldoende".
Ik kreeg van de jurist te horen dat je met dreigen met een dagvaarding wellicht wél je zin gaat krijgen (omdat de winkel geen zin heeft in het gezeik), maar de kans dat je uiteindelijk voor de rechter je zin krijgt is nihil.
(IANAL, ik vertel hier enkel wat de jurist mij vertelde. Ik wil het dossier best delen als je het interessant vindt, stuur me maar een PM).
Wel voor de rechtsbijstandsverzekering uiteraard want dan zijn zij van het probleem af!
Het principe daar geldt, zo min mogelijk geld uitgeven. Het is en blijft een verzekering die zijn er niet voor jou maar vooral voor zichzelf.
Wat is de kern het probleem van de gedeeltelijke vergoeding?
Levensduur verlenging van het product.
Door reparatie krijg je een nieuw onderdeel welke tov van de rest van de TV langer mee kan.
Theoretisch klopt dit, echter in de praktijk heb je daar niets aan.
De rest van de TV verouderd gewoon door en het nieuwe onderdeel zorgt er niet voor dat je hele TV langer meegaat. Was dat maar zo.
Bij een product als een TV gaat de gedeeltelijke vergoeding niet op omdat er geen verrijking ontstaat omdat je TV jaren langer mee zal gaan en je hierdoor dus een financieel voordeel verkrijgt.
Bij bepaalde consumenten producten kan een gedeeltelijke vergoeding dus wel van toepassing zijn maar niet bij TV’s.
Hoop dat het hiermee duidelijk is hoe het juridisch zit.
OK, dank voor je uitleg maar wat nu?HoppyF schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 11:56:
[...]
Een deel reparatie kosten vergoeden is niet de oplossing.
Wel voor de rechtsbijstandsverzekering uiteraard want dan zijn zij van het probleem af!
Het principe daar geldt, zo min mogelijk geld uitgeven. Het is en blijft een verzekering die zijn er niet voor jou maar vooral voor zichzelf.
Wat is de kern het probleem van de gedeeltelijke vergoeding?
Levensduur verlenging van het product.
Door reparatie krijg je een nieuw onderdeel welke tov van de rest van de TV langer mee kan.
Theoretisch klopt dit, echter in de praktijk heb je daar niets aan.
De rest van de TV verouderd gewoon door en het nieuwe onderdeel zorgt er niet voor dat je hele TV langer meegaat. Was dat maar zo.
Bij een product als een TV gaat de gedeeltelijke vergoeding niet op omdat er geen verrijking ontstaat omdat je TV jaren langer mee zal gaan en je hierdoor dus een financieel voordeel verkrijgt.
Bij bepaalde consumenten producten kan een gedeeltelijke vergoeding dus wel van toepassing zijn maar niet bij TV’s.
Hoop dat het hiermee duidelijk is hoe het juridisch zit.
Mijn rechtsbijstandverzekering heeft me overigens gekoppeld aan een jurist die niet voor hen werkt (een derde partij dus). Ik snap je punt m.b.t. verzekeringen en niet willen uitkeren, daar wil ik wel tegenover zetten dat ik ook goede ervaringen met ze heb gehad.
Heb deze ook i.c.m. een OLED65BX6LB, prima oplossing maar raad wel aan een haakse HDMI kabel aan te schaffen omdat de ruimte tussen TV en muur nogal beperkt is
hmmm kan de verschillen nog niet echt vinden maar wat raden jullie aan.
Wil hem voornamelijk gebruiken voor mijn PS5 en films kijken.
OLED55C16LA (2021)
OLED55CX6LA (2020)
Verschil is nu namelijk meer dan 600 euro
OLED55C16LA (2021)
OLED55CX6LA (2020)
[ Voor 16% gewijzigd door Starscreamer op 25-03-2021 12:05 ]
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG W8
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Dit hoort eigenlijk in het andere topic maar ik zou er geen genoegen mee nemen.posttoast schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 12:00:
[...]
OK, dank voor je uitleg maar wat nu?Ik heb de winkel waar het om gaat (een wat grotere winkel) nu meerdere keren gemaild en hetzelfde voorgelegd als in dat andere topic staat. Ik krijg een take it or leave it terug. Ze hebben € 150 "coulance" geboden bovenop het bedrag dat LG al vergoed. Maar onder de streep kost het me nog steeds een dikke € 500 om een TV van 3 jaar oud weer fatsoenlijk beeld te geven. Eerlijk gezegd weet ik verder ook niet wat ik er mee kan.
Mijn rechtsbijstandverzekering heeft me overigens gekoppeld aan een jurist die niet voor hen werkt (een derde partij dus). Ik snap je punt m.b.t. verzekeringen en niet willen uitkeren, daar wil ik wel tegenover zetten dat ik ook goede ervaringen met ze heb gehad.
€500 vind ik veel te veel geld.
Kijk even of de winkel ergens bij aangesloten is, branche organisatie of Thuiswinkel.org.
Is dat zo kun je gebruik maken van de Geschillencommissie.
Dit kost je aan paar tientjes om een geschil te starten. Verzamel al het bewijs en e-mail communicatie en laat de winkel weten dat je ze nog een kans geeft kosteloos te laten repareren of anders een geschil te gaan starten.
Zijn ze nergens aangesloten dan rest alleen de gang naar de rechter helaas en moet je wel eerst bereid zijn geld te investeren om een dagvaarding te laten uitbrengen.
.
Het strakst is volgens mij de 505 van Vogel's. Die heb ik geplaatst en hangt netjes, installatie ook fluitje van een cent (wel klamme handjes...).MarkusPosthuma schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 10:52:
Hoi allemaal,
Wat is vrr je waard?Starscreamer schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 12:05:
hmmm kan de verschillen nog niet echt vinden maar wat raden jullie aan.
OLED55C16LA (2021)
OLED55CX6LA (2020)
.
[ Voor 98% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 15:11 ]
Ja, er zitten wat HDMI aansluitingen aan de zijkant. Maar als je HDMI 4K 120Hz & eARC wilt gebruiken heb je de aansluitingen aan de achterkant nodig

[ Voor 16% gewijzigd door Rembock op 25-03-2021 12:38 . Reden: plaatje toegevoegd ]
.
Ze zijn aangesloten bij thuiswinkel.org, dus ik ga inderdaad die route eens proberen. BedanktHoppyF schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 12:05:
[...]
Dit hoort eigenlijk in het andere topic maar ik zou er geen genoegen mee nemen.
€500 vind ik veel te veel geld.
Kijk even of de winkel ergens bij aangesloten is, branche organisatie of Thuiswinkel.org.
Is dat zo kun je gebruik maken van de Geschillencommissie.
Dit kost je aan paar tientjes om een geschil te starten. Verzamel al het bewijs en e-mail communicatie en laat de winkel weten dat je ze nog een kans geeft kosteloos te laten repareren of anders een geschil te gaan starten.
Zijn ze nergens aangesloten dan rest alleen de gang naar de rechter helaas en moet je wel eerst bereid zijn geld te investeren om een dagvaarding te laten uitbrengen.
Bij de CX zit de eARC hdmi ook op de zijkant.Deleon78 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 12:44:
[...]
Wie verzint zoiets?ff plaatje van gx opgezocht. Daar zit ie gelukkig wel zijdelings. Dan toch de gx maar bestellen! Thanks
EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh
.
[ Voor 98% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 15:10 ]
Bij de CX en GX modellen zijn alle 4 de hdmi poorten 2.1.Deleon78 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 13:03:
Die is ook hdmi2.1?
Dit weet ik omdat de nieuwe Sony 2021 tv's maar twee Hdmi poorten van 2.1 hebben en maar 1 is geschikt voor earc, dus als je een (game) pc en een PS5 aansluit dan moet je maar een keuze welke van de twee belangrijk is

.
[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 15:10 ]
Wie kan mij helpen?
Twijfel tussen de 55CX of 55GX alleen ik kom niet goed achter de verschillen.
Geluid van de GX zou iets minder zijn maar kwaliteit van het beeld lijkt mij aardig overeenkomen?
€ 200,- prijsverschil puur voor de strakke wandmontage?
Geluid van de GX zou iets minder zijn maar kwaliteit van het beeld lijkt mij aardig overeenkomen?
ja, daar betaal je idd het verschil voor.roybr schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 13:28:
Wie kan mij helpen?
Vrouwtje speel nogal eens op een speelsite van Unibet daar staat op die hoogte een gele button, misschien is deze de oorzaak .pwh53 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 09:38:
[...]
maar je herkent geen,logo of een button van iets dat je vaak gebruikt op die plek ? (waarschijnlijk in de kleur geel of oranje/rood)
Maar zolang als ze blijf winnen kan ik moeilijk zeggen dat ze moet stopen
:strip_exif()/f/image/DiAQf0kdfoIUVu1JykBcsSyC.jpg?f=fotoalbum_large)
Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.