Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04:35
Dank allen voor de feedback. Ik laat die thin voor wat het is en kies er eentje die echt vergrendeld. Better safe then sorry!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 22-09 11:27
Omgeruilde LG CX 65" nu aantal week in het bezit. Ik had last van horizontale lijnen verdeeld over het hele scherm. Vooral zichtbaar tijdens heldere beelden gamen of tv kijken. Denk hierbij aan aan naar de zon kijken in Red Dead Redemption 2, witte achtergronden, tekenfilms op Youtube, etc.

Helaas met deze paneel hetzelfde. Ik laat het er maar bij. Het schijnt dat elke paneel hier met bepaalde mate last van heeft. Alleen de meeste mensen valt het denk ik niet op. Je moet er ook goed naar kijken om het te zien. Jammer is het wel, je verwacht het niet van een tv die zoveel geld kost.

Zie onderstaande afbeelding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0TYcbtP2LtQZCm3K4E2leD_dOZc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uKnQr3I7luWCmsKBlhgERTjr.jpg?f=fotoalbum_large

Hier in deze topic op reddit ook besproken:
https://amp.reddit.com/r/...ines_on_bright_images_cx/

Voor toekomstige eigenaren hou hier dus wel rekening mee dat je het bovenstaande op je paneel kan gaan zien en er niet veel aan te doen valt.

[ Voor 5% gewijzigd door rutgergron op 21-03-2021 10:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:42
@rutgergron dit was toch gewoon veroorzaakt door een slechte HDR implementatie van die game (RDR2) en niet door de tv?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Light21M
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 24-09 13:05
rutgergron schreef op zondag 21 maart 2021 @ 09:58:
Omgeruilde LG CX 65" nu aantal week in het bezit. Ik had last van horizontale lijnen verdeeld over het hele scherm. Vooral zichtbaar tijdens heldere beelden gamen of tv kijken. Denk hierbij aan aan naar de zon kijken in Red Dead Redemption 2, witte achtergronden, tekenfilms op Youtube, etc.

Helaas met deze paneel hetzelfde. Ik laat het er maar bij. Het schijnt dat elke paneel hier met bepaalde mate last van heeft. Alleen de meeste mensen valt het denk ik niet op. Je moet er ook goed naar kijken om het te zien. Jammer is het wel, je verwacht het niet van een tv die zoveel geld kost.

Zie onderstaande afbeelding:
[Afbeelding]

Hier in deze topic op reddit ook besproken:
https://amp.reddit.com/r/...ines_on_bright_images_cx/

Voor toekomstige eigenaren hou hier dus wel rekening mee dat je het bovenstaande op je paneel kan gaan zien en er niet veel aan te doen valt.
kheb dat ook al is gehad en ze noemen het op internet grid issue oled , een hele discussie gehad met winkel frans de smet in en lg die dit niet konden “zien”. en geen omruiling wouden
aanbieden. na veel pushen laten terugnemen. nadien 55 inch c9 gekocht 0 issues

thx for the headsup maar dan skip ik ng wel tot de g1 en bekijk ik daar mogelijke kinderziektes

https://www.reddit.com/r/...pattern_in_certain_games/

valt vooral op bij lucht scenes en lichte kleuren

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V9b4wEpe7OsYe5Tsb3naEWGPBeg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XOfJDUtbEwo4di3Y86fDTyt9.webp?f=user_large

[ Voor 10% gewijzigd door Light21M op 21-03-2021 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
CyBeRSPiN schreef op zondag 21 maart 2021 @ 10:05:
@rutgergron dit was toch gewoon veroorzaakt door een slechte HDR implementatie van die game (RDR2) en niet door de tv?
Denk het niet, ik kan het namelijk zien met diverse content. Tekenfilms zoals Peppa Big en dan vooral met witte achtergrond, YouTube filmpjes, etc. Dus niet zozeer alleen maar met HDR. Grote deels van de tijd valt het niet op alleen wel zichtbaar met heldere scènes.

Het heeft denk ik geen zin om voor een derde omruiling te gaan. Ook als ik kijk wat voor rompslomp het allemaal was. Tv van de muur, alles weer inpakken, andere tv weer aan de muur, een hoop gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Laatst eens de series Wandavision op Disney + en The Boys op Prime gekeken met Dolby Vision. Ik moet zeggen dat ik het allemaal niet schokkend vind. Ik gebruik de beeld mode standard of cinema home en ik vind nou niet dat effecten er echt bijzonder uitkomen.

Wellicht dat deze twee series gewoon niet zo bijzonder zijn met DV? Wat is mooie en toffe DV content op beide services? En cinema home is "how the director intended", toch?

Dit is met de C9 trouwens.

[ Voor 3% gewijzigd door devilsnight op 21-03-2021 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 18:32
Voor de geinterisseerden, dit stukje tekst vond ik verborgen op de G1 product pagina op LG. Het lijkt een outdated stukje tekst maar vond het wel interessant en leek mij handig om te weten:
Regrettably, we currently do not have information available to verify what bandwidth the HDMI ports on the LG G1 55 inch Class with Gallery Design 4K Smart OLED evo TV w/AI ThinQ® (54.6'' Diag), Model # OLED55G1PUA will be.

Our 2019 models carried 'full bandwidth' HDMI ports capable of handling HDMI 2.1’s maximum 48Gbps data rate. The 48Gbps rate is required to handle uncompressed 12-bit 4K at 120Hz with RGB 4:4:4 chroma sampling. However, the market situation evolution indicated that real content that requires 48Gbps is not available in the market, and based on that market situation, we decided to re-allocate the hardware resources of 2020 chipsets optimizing for AI functions including CPU & GPU and supporting full bandwidth in only 2 ports of 2020 8K TV series (ZX series, NANO99, NANO97, NANO95). And the rest of the ports of 8K TVs and all HDMI 2.1 ports of 4K TVs have lower bandwidth of 40 Gbps but support up to 4K 120P 4:4:4/RGB 10bit.

This allowed our 2020 models with the lower bandwidth to deliver better performance through the ‘intelligent’ automatic audio and visual adjustment systems by taking processing capacity away from the HDMI 2.1 inputs and making it available to the TVs’ AI systems instead. The decision was made because there’s little evidence of sources arriving that will take advantage of the full 48Gbps HDMI 2.1 data rate capacity.

Only two of the HDMIs on our 2020 8K OLED and LCD TVs are full bandwidth 48Gbps connections capable of 12-bit 8K/60Hz at 4:2:0 YCbCr, and the other two HDMI ports top out at 10-bit. Currently, there is no certainty about the absolute maximum potential output capability of the next generation of consoles, and a TV being able to support 10-bit 4K at 120Hz with 10-bit RGB 4:4:4 should be enough to get the job done. Even if a game was potentially able to up its output to 12-bit, it’s highly debatable that you would see a visible difference given that all TVs are currently only 10-bit.

It makes more of a visible difference with the extra power we're making available to the video processing systems by limiting the HDMI 2.1 bandwidth...^IFV
- https://www.lg.com/us/tvs/lg-oled77g1pua-oled-4k-tv

/edit, de nieuwe modellen van dit jaar bieden nog altijd 40GBps ipv de volledige HDMI 2.1 bandwith van 48GBps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-09 13:59
devilsnight schreef op zondag 21 maart 2021 @ 16:50:
Laatst eens de series Wandavision op Disney + en The Boys op Prime gekeken met Dolby Vision. Ik moet zeggen dat ik het allemaal niet schokkend vind. Ik gebruik de beeld mode standard of cinema home en ik vind nou niet dat effecten er echt bijzonder uitkomen.

Wellicht dat deze twee series gewoon niet zo bijzonder zijn met DV? Wat is mooie en toffe DV content op beide services? En cinema home is "how the director intended", toch?

Ozark (wel op Netflix)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:24
Goeie serie, maar erg donker gefilmd. Als ik dan iets zou moeten noemen op de streamingsdiensten, is het Chef's Table(ook Netflix)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

BlowFish schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 13:44:
[...]

Dat is dus niet waar. De Sony A90j komt niet verder dan de G1 (+-750nits) dezelfde marginale verbetering dus. 1300 was een gerucht en zou echt fantastisch zijn maar helaas.. Alsnog OLED met 740 nits is veruit een stuk beter dan iedere (Q”)LED.

Zie reviews: eerste die ik kon vinden:
https://www.google.nl/amp...y-a90j-oled-tv-review.amp

Quote: “ HDR peak brightness: 723.3 nits (20% white window)“
4 jaar lang dezelfde brightness... In andere producten zou zo weinig verbetering een reden zijn om het niet te kopen, maar bij tv's trappen mensen erin en willen ze het nieuwste hebben :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49

op netflix ziet dv er beter uit,net seizoen 3 over de formule 1 gezien.
ik vind de beeldkwaliteit bij disney een stuk minder,en dat valt vooral op bij dv en hdr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:01
CyBeRSPiN schreef op zondag 21 maart 2021 @ 10:05:
Nee, het zit in de tv. Ik heb er ook last van en heel veel 2020 modellen hebben dit probleem. En bij 2021 modellen is het ook al gecontateerd. Wordt inderdaad grid issue genoemd.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Ok. Gelukkig met mijn GX (2020) nog niet opgevallen. Zal wel zoiets zijn dat als je het eenmaal gezien hebt je het dan elke keer ziet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theonlymarco83
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:32
Hoeveel van jullie hebben er nu eigenlijk last van (direct zonlicht) op de tv en eventuele beschadigingen. Of zijn wij als community ook allemaal ontzettend kritisch en erg goed ingelezen. Eigenlijk neig ik zelf veel liever naar een oled tv dan een LCD, maar helaas staat mijn tv wel op een klein metertje van een flinke raampartij en is een andere indeling lastig. Tv staat op een "zuid muur" dus vooral in de vroege ochtend vangt hij wel één a twee uurtjes wat zonlicht uit het oosten. Hangen wel dunne glasgordijnen (IKEA hilja) voor, maar of die het licht afdoende filteren? Lastig besluit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
theonlymarco83 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 21:52:
Hoeveel van jullie hebben er nu eigenlijk last van (direct zonlicht) op de tv en eventuele beschadigingen. Of zijn wij als community ook allemaal ontzettend kritisch en erg goed ingelezen. Eigenlijk neig ik zelf veel liever naar een oled tv dan een LCD, maar helaas staat mijn tv wel op een klein metertje van een flinke raampartij en is een andere indeling lastig. Tv staat op een "zuid muur" dus vooral in de vroege ochtend vangt hij wel één a twee uurtjes wat zonlicht uit het oosten. Hangen wel dunne glasgordijnen (IKEA hilja) voor, maar of die het licht afdoende filteren? Lastig besluit...
Ik was er ook bang voor naar m’n LCD VA-paneeltje van Sony. Toch de gok maar genomen. LG OLED staat op een meter van twee openslaande deuren, met jaloezieën ervoor. Ramen op het zuidwesten.

Spiegelt enorm als ‘ie uit staat, maar vind dat juist mooi. Dan zie je de prachtige glans van het scherm. Als ik tv kijk nergens last van, helderheid niet eens heel hoog. Wij kijken wel vrijwel altijd alleen ‘s avonds tv en dan is er geen zon in huis, en anders jaloezieën dicht en opgelost.

Kortom: waar ik voor bang werd gemaakt is totaal niet aan de orde, zelfs niet in een vrij lichte woonkamer.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:55

The Zep Man

🏴‍☠️

EN-IS schreef op zondag 21 maart 2021 @ 18:53:
/edit, de nieuwe modellen van dit jaar bieden nog altijd 40GBps ipv de volledige HDMI 2.1 bandwith van 48GBps.
En... dus? Wat voor toegevoegde waarde zou een 48 Gbps stream hebben op de betreffende TV modellen?

[ Voor 3% gewijzigd door The Zep Man op 21-03-2021 23:08 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:52
THE_BASE schreef op zondag 21 maart 2021 @ 22:40:
[...]

Ik was er ook bang voor naar m’n LCD VA-paneeltje van Sony. Toch de gok maar genomen. LG OLED staat op een meter van twee openslaande deuren, met jaloezieën ervoor. Ramen op het zuidwesten.

Spiegelt enorm als ‘ie uit staat, maar vind dat juist mooi. Dan zie je de prachtige glans van het scherm. Als ik tv kijk nergens last van, helderheid niet eens heel hoog. Wij kijken wel vrijwel altijd alleen ‘s avonds tv en dan is er geen zon in huis, en anders jaloezieën dicht en opgelost.

Kortom: waar ik voor bang werd gemaakt is totaal niet aan de orde, zelfs niet in een vrij lichte woonkamer.
Hier andere ervaring. Overdag ben ik geen fan van oled. Spiegelt veel te veel en is niet helder genoeg bij donkere beelden in een lichte woonkamer. Oled naar slaapkamer waar je in de avond echt by far het beste beeld hebt. Qled in woonkamer en dat is overdag weer stukken beter (veel minder spiegeling en prima beeld met gordijnen open).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j.c.kees
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 16-11-2024
giantgiantus schreef op zondag 21 maart 2021 @ 23:13:
[...]

Hier andere ervaring. Overdag ben ik geen fan van oled. Spiegelt veel te veel en is niet helder genoeg bij donkere beelden in een lichte woonkamer. Oled naar slaapkamer waar je in de avond echt by far het beste beeld hebt. Qled in woonkamer en dat is overdag weer stukken beter (veel minder spiegeling en prima beeld met gordijnen open).
Je slaat de spijker op zijn kop. Oled houdt niet van een lichte omgeving. Als je overdag, in een lichte omgeving, veel tv kijkt dan kun je beter een Qled aanschaffen. Ik gebruik twee beeldinstellingen: een voor overdag (zelf ingesteld) en een voor de avond (Eco).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-09 21:10
EN-IS schreef op zondag 21 maart 2021 @ 18:53:
Voor de geinterisseerden, dit stukje tekst vond ik verborgen op de G1 product pagina op LG. Het lijkt een outdated stukje tekst maar vond het wel interessant en leek mij handig om te weten:

[...]

- https://www.lg.com/us/tvs/lg-oled77g1pua-oled-4k-tv

Kom op zeg?! We gaan die discussie toch niet weer starten!
Je kan gewoonweg geen 12-bits beeldmateriaal op een 10-bits paneel krijgen, dus je hebt geen ene r... aan die 48 Gbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruncher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 20:44

cruncher

wanna crunch someone?

Op oled komt dolby vision niet echt uit de verf is uit tests gebleken.

can you read my mind?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
cruncher schreef op zondag 21 maart 2021 @ 23:45:
[...]

HAHAHAHA.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23-09 17:43
[...]

Welke tests? Links aub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 18:32
Masimo schreef op zondag 21 maart 2021 @ 23:32:
Kom op zeg?! We gaan die discussie toch niet weer starten!
Je kan gewoonweg geen 12-bits beeldmateriaal op een 10-bits paneel krijgen, dus je hebt geen ene r... aan die 48 Gbps.
Hoe komt het dat je zo reageert? Waar zie jij in mijn post een discussie worden gestart en of een mening dat wordt gedeeld over deze debacle? :w
The Zep Man schreef op zondag 21 maart 2021 @ 22:53:
[...]
En... dus? Wat voor toegevoegde waarde zou een 48 Gbps stream hebben op de betreffende TV modellen?
Ik zou dat niet zo precies weten in alle eerlijkheid, wat voor toegevoegde waarde dat zou kunnen hebben. Het enige wat ik kan bedenken dat de tv future proof is, en dat is iets wat ik her en der (in verschillende reviews) heb gelezen. Niks meer en niets minder. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
JDFS schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 19:00:
@CyBeRSPiN wellicht dat deze foto je iets meer doet geruststellen :P

FYI: de onderste goot komt rond de 30 cm uit en de bovenste rond een meter. Naar de bovenkant is nog ongeveer 40 cm over, dus als ik mijn gedachtegang terughaal verwachtte ik de GX op ongeveer 1,40m aan de bovenkant vanaf de grond te hangen. En dat is dan met de gedachte dat ik 1/3e naar boven moet kijken. De goot gaat, volgens deze diagram (https://www.lg.com/us/PDF...echanical_Drawings_v4.pdf) dat nèt niet halen, dus ietsjes naar boven nog! Weten we dat voor de volgende kabelgoot weer... Ik was bij deze kabelgoot waarschijnlijk in de veronderstelling dat ik de kabels in het midden ook kon wegwerken, maar volgens mij is er helemaal geen ruimte?
[Afbeelding]
@CyBeRSPiN Toch maar even in de weer geweest met een nieuwe boor om wat spul uit te hakken ook naar aanleiding van jouw opmerking... Zwaar verkeken op de hoogte (toch wel), omdat ik in eerste instantie dacht dat de gleuf bij een G1 in het midden zat :+ Voortaan dus eerst beter kijken naar de technische tekeningen.

Het middelste gat zit nu rond de 65/70cm hoogte, wat betekent dat ik een G1 65 inch met 82,9 cm hoogte heel laag kan hangen: mijn TV meubel van tv-kast.nl komt op zo'n 10/15 cm hoogte te hangen en is 30 cm hoog. Met wat speling van weer 10/15 cm zou de TV op zo'n 50 tot 60 cm komen te hangen en op z'n hoogste punt rond de 130/140 cm zitten. Dat is perfect voor mij om 2/3e van het scherm een beetje onder me te hebben als ik kaarsrecht zit.

Onderste gat zit zelf rond de 30 cm. Het mooie wandcontactdoosje links is eigenlijk voor niets geplaatst, maarja weten we dat weer voor de volgende keer. In ieder geval komt daar nu een UTP kabel vandaan die is verlengd vanuit een loze leiding vanaf de andere kant van de muur. Krijgen we in ieder geval strak 100 Mbps internet op de LG :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wOWodoFwanSLuVbpLNMl6eIwXGo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ieUbZi8zg03Vr27NG4ooB6tv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 21:29
JDFS schreef op maandag 22 maart 2021 @ 07:21:
[...]

@CyBeRSPiN Toch maar even in de weer geweest met een nieuwe boor om wat spul uit te hakken ook naar aanleiding van jouw opmerking... Zwaar verkeken op de hoogte (toch wel), omdat ik in eerste instantie dacht dat de gleuf bij een G1 in het midden zat :+ Voortaan dus eerst beter kijken naar de technische tekeningen.

Het middelste gat zit nu rond de 65/70cm hoogte, wat betekent dat ik een G1 65 inch met 82,9 cm hoogte heel laag kan hangen: mijn TV meubel van tv-kast.nl komt op zo'n 10/15 cm hoogte te hangen en is 30 cm hoog. Met wat speling van weer 10/15 cm zou de TV op zo'n 50 tot 60 cm komen te hangen en op z'n hoogste punt rond de 130/140 cm zitten. Dat is perfect voor mij om 2/3e van het scherm een beetje onder me te hebben als ik kaarsrecht zit.

Onderste gat zit zelf rond de 30 cm. Het mooie wandcontactdoosje links is eigenlijk voor niets geplaatst, maarja weten we dat weer voor de volgende keer. In ieder geval komt daar nu een UTP kabel vandaan die is verlengd vanuit een loze leiding vanaf de andere kant van de muur. Krijgen we in ieder geval strak 100 Mbps internet op de LG :)

[Afbeelding]
Dank voor delen 👍. Plaats ook het resultaat als het klaar is :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:58
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Niet online
@BlowFish zeker weten! Vooralsnog komt er nu mijn huidige C7 55 te hangen op een platte VESA mount en even wachten op de eerste goede kortingsacties voor de G1. Dus met een kleine overlap zal ik 2 OLEDs in huis hebben (de C7 gaat naar een familielid toe). What a time to be alive...

@Deleon78 ik heb ook heel lang WiFi gebruikt (5 GHz), maar met mijn nieuwe NAS speel ik vrijwel alleen maar Remux 2160p af met hoge bitrates (Plex Direct Play icm Plex Pass, Bazarr voor subs dus geen gedoe met ingebrande subs of PGS etc etc). Bij een klein dipje in de verbinding ga je dan al snel bufferen. Met een ethernetlijntje heb ik hier geen last van!

Ook om voorbereid te zijn op Stadia in de toekomst, dat draait hier met ethernet op de Chromecast net zo snel als de PS4 Pro die ik inmiddels heb verkocht.

[ Voor 48% gewijzigd door JDFS op 22-03-2021 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
@JDFS in theorie heb je gelijk, maar velen hier melden slechtere prestaties via UTP dan via wifi. Rare implementatie van LG blijkbaar.. Dus mocht je daar last van krijgen test dan eerst zonder UTP ingeplugd.
Die UTP komt bij een volgende tv vast wel weer van pas :)

[ Voor 22% gewijzigd door CyBeRSPiN op 22-03-2021 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
[...]

Juist op oled is het heel nuttig omdat ze niet heel erg fel kunnen. Nut van technieken als DV en HDR 10+ neemt af naarmate de tv’s hogere brightness hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDFS
  • Niet online
@CyBeRSPiN en @Deleon78 tot nu toe (meer dan een jaar inmiddels) vrij weinig problemen ondervonden van UTP. Maar het kan ook er aan liggen dat ik met mijn nieuwe NAS (sinds een paar maanden) nu de devices goed gemapt heb voor hardware transcoding. Misschien placebo effect, maar ook met Direct Play lijkt het nu beter te draaien. Weet dus niet of dit aan UTP te danken is of Unraid ipv het (brakke) Synology met hun Docker implementatie.

Ik ga weer eens over Wifi proberen, heb straks ook een Unifi AP hangen vlakbij, dus het internet zal dan ook goed moeten zijn draadloos.

Dank voor de opmerkingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

EN-IS schreef op maandag 22 maart 2021 @ 06:42:
Ik zou dat niet zo precies weten in alle eerlijkheid, wat voor toegevoegde waarde dat zou kunnen hebben. Het enige wat ik kan bedenken dat de tv future proof is, en dat is iets wat ik her en der (in verschillende reviews) heb gelezen. Niks meer en niets minder. :)
Huidige panelen hebben niets aan de extra bandbreedte, heb ik begrepen. Je mist dus niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ilm
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 02:08

ilm

Ik heb toevallig voorbije weken stevig geknoeid om ~50 mbps 4k HDR films goed te kunnen draaien op men LG GX. Ontzettend veel bufferen met 100 mbps LAN, 5 Ghz wifi was beter maar toch nog buffering.

Uiteindelijk gebruik ik nu een usb ethernet adapter (die van UGreen werkt) en nu speelt alles perfect af! Ik hoop in de toekomst over te schakelen naar de xbox maar voorlopig werkt daar geen enkele mediaspeler voor mij: plex (zoiezo geen fan van :) ) stottert continu (ik vermoed geen hardware-matige HEVC decodering), kodi werkt voorlopig niet met 4k films (geheugen probleem), en vlc speelt het vloeiend af maar heeft precies geen HDR ondersteuning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
ilm schreef op maandag 22 maart 2021 @ 10:26:
Ik heb toevallig voorbije weken stevig geknoeid om ~50 mbps 4k HDR films goed te kunnen draaien op men LG GX. Ontzettend veel bufferen met 100 mbps LAN, 5 Ghz wifi was beter maar toch nog buffering.

Uiteindelijk gebruik ik nu een usb ethernet adapter (die van UGreen werkt) en nu speelt alles perfect af! Ik hoop in de toekomst over te schakelen naar de xbox maar voorlopig werkt daar geen enkele mediaspeler voor mij: plex (zoiezo geen fan van :) ) stottert continu (ik vermoed geen hardware-matige HEVC decodering), kodi werkt voorlopig niet met 4k films (geheugen probleem), en vlc speelt het vloeiend af maar heeft precies geen HDR ondersteuning.
Ik vond Plex ook helemaal niks, tot ik een AppleTV 4K kocht en daar Infuse op installeerde _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theonlymarco83
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:32
THE_BASE schreef op zondag 21 maart 2021 @ 22:40:
[...]

En ook geen last gehad van burn-in door de zon? Of houden de jaloezieën dat wel afdoende tegen? :)

Aankomende Sony XJ90 lijkt me ook wel een aardig model qua prijs/kwaliteit. Maar VA paneel heeft dan weer matige kijkhoeken waardoor de cx/c1 blijft kriebelen ondanks de niet iedeale "aanstaande plek". Of een andere optie is dan nog een van de nieuwe kleinere qleds. Vriendin wil echt max 50" en bij die maat is het tegenwoordig qua specs at en toe nog net even behelpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20:52
Heb je ook nog inhoudelijk iets toe te voegen? ;)
Heeft niets met DV te maken, maar met HDR in het algemeen.

HDR titels worden momenteel op 1000 nits gemasterd, in de toekomst zal het merendeel op 4000 nits worden gemasterd. Dit houdt in dat de huidige OLED tv's tekort komen met betrekking tot (piek)helderheid, hierdoor wordt de HDR film/ serie niet in zijn volledige potentie getoond. Daarnaast hebben de huidige OLED tv's 'last' van ABL, hierdoor gaan er ook details verloren.

Is dit voor de gemiddelde consument relevant? Nee, echter zal de purist hier wel waarde aan hechten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bever!
  • Laatst online: 21:08

Bever!

3

giantgiantus schreef op maandag 22 maart 2021 @ 09:12:
[...]

Juist op oled is het heel nuttig omdat ze niet heel erg fel kunnen. Nut van technieken als DV en HDR 10+ neemt af naarmate de tv’s hogere brightness hebben.
Het is precies tegengesteld van wat jij beweert... HDR komt veel meer tot zijn recht op een high brightness scherm

[ Voor 8% gewijzigd door Bever! op 22-03-2021 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerunox
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 26-07 18:48
Morgen komt mijn 48 inch CX binnen. Vraag aan de ervaringsdeskundigen; is het te doen/af te raden om in je eentje de (voet)montage te doen, of is een tweede set helpende handen echt noodzakelijk?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Bever! schreef op maandag 22 maart 2021 @ 10:51:
[...]

Het is precies tegengesteld van wat jij beweert... HDR komt veel meer tot zijn recht op een high brightness scherm
Als je overdag kijkt, ‘s avonds (of verduisterd) zijn de rollen omgedraaid omdat het diepe zwart voor veel meer contrast zorgt. Fel licht op film doet dan al pijn aan je ogen, heb je niet nog meer brightness voor nodig dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yowzawood
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-07-2021
Jerunox schreef op maandag 22 maart 2021 @ 11:03:
Morgen komt mijn 48 inch CX binnen. Vraag aan de ervaringsdeskundigen; is het te doen/af te raden om in je eentje de (voet)montage te doen, of is een tweede set helpende handen echt noodzakelijk?
Staat een mooie handleiding op de doos.... eenvoudig alleen te doen door de tv op de doos te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
[...]

Weet je dat zeker? Klinkt namelijk onlogisch, maar misschien snap ik het hele concept van Dolby Vision niet goed. Stel dat content gemaakt is met een peak brightness van 1500 en de tv ondersteunt 1500 peak brightness dan doet Dolby Vision niets. Juist als de tv een veel lagere peak brightness heeft optimaliseer je met Dolby Vision het beperktere dynamische bereik.

Nu is het natuurlijk zo dat volgens mij veel content gemaakt wordt met 4000 of zelfs meer peak brightness en technieken zoals Dolby Vision nu nog wel zin hebben. Echter, met telkens fellere tv’s neemt het voordeel van Dolby Vision volgens mij af.

Edit: denk trouwens dat je niet goed hebt gelezen. Mijn opmerkingen ging niet over HDR maar over dynamische metadata (DV en HRD10+)

[ Voor 7% gewijzigd door giantgiantus op 22-03-2021 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j.c.kees
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 16-11-2024
In je eentje goed te doen. Heb zelf ook de LG OLED48CX6LB zonder hulp opgehangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Freshouttheoven schreef op maandag 22 maart 2021 @ 10:49:
[...]

Heb je ook nog inhoudelijk iets toe te voegen? ;)

[...]

Heeft niets met DV te maken, maar met HDR in het algemeen.

HDR titels worden momenteel op 1000 nits gemasterd, in de toekomst zal het merendeel op 4000 nits worden gemasterd. Dit houdt in dat de huidige OLED tv's tekort komen met betrekking tot (piek)helderheid, hierdoor wordt de HDR film/ serie niet in zijn volledige potentie getoond. Daarnaast hebben de huidige OLED tv's 'last' van ABL, hierdoor gaan er ook details verloren.

Is dit voor de gemiddelde consument relevant? Nee, echter zal de purist hier wel waarde aan hechten.
Ah, duidelijk!

Maar toch is er content die wel echt mooi is, zoals de film Bright die op Netflix staat of stond en je hebt ook zo'n soort test video die heet Meridian en daar zie je echt schitterende scènes in HDR. Was alle content maar zo nice.

Merk ook dat bizar veel games helaas ook zeer slechte HDR hebben. Ik zet het vaker uit dan aan. Tenzij het Auto HDR is van Xbox Series X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• giantgiantus
Deleon78 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 11:13:
Interessant dat zo veel nadruk op brightness wordt gelegd. Ik vind de beamer altijd heerlijk kijken omdat je niet verblind wordt door de tv. Ik kan me voorstellen dat contrast vele male belangrijker is dan brightness an sich. Maar goed, contrast is het verschil in lichtsterkte, waarbij zowel zwartwaarde en lichtsterkte en de hoeveelheid nuance daarbinnen leidend zijn. De waarheid zal dus wel in het midden liggen.
Nee jij hebt ook gelijk. In een donkere kamer. Echter als je ook veel gamed en tv kijkt overdag is peak brightness ineens wel heel belangrijk om voldoende contrast te bieden. Mijn qled ziet er prachtig zwart uit overdag en heeft hoge peak brightness waardoor het fijn gamen en tv kijken is. De oled die ik hiervoor gebruikte was dan onbruikbaar (moesten gordijnen dicht om spiegeling tegen te gaan en te zien wat er in donkere scenes gebeurde). In de avond zijn de rollen omgedraaid en irriteer ik me aan het grijs op de qled en is de oled veel fijner. Daarom Qled in de woonkamer en OLED in slaapkamer. Best of both worlds.

Verder gaat het natuurlijk niet perse om brightness van het hele beeld maar is het wel leuk als een zon/ster flink helder is met zwarte achtergrond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapanui
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-10-2024
Iemand een idee welke winkel de nieuwe LG OLED55G1RLA op voorraad heeft ? De eerste batch is nergens meer op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:19
Deleon78 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 11:13:
Interessant dat zo veel nadruk op brightness wordt gelegd. Ik vind de beamer altijd heerlijk kijken omdat je niet verblind wordt door de tv. Ik kan me voorstellen dat contrast vele male belangrijker is dan brightness an sich. Maar goed, contrast is het verschil in lichtsterkte, waarbij zowel zwartwaarde en lichtsterkte en de hoeveelheid nuance daarbinnen leidend zijn. De waarheid zal dus wel in het midden liggen.
Klopt ook helemaal, het voordeel van een hogere helderheid i.c.m. HDR komt naar mijn mening dan ook beter tot zijn recht in een bioscoop. Vooral als je naar een 3D film kijkt, hier gaat veel kleur en licht verloren wat met technieken uit Dolby Vision weer 'genormaliseerd' kan worden. Dolby Vision IQ is op zijn beurt weer beter toepasbaar voor de huiskamer en zal (met o.a. de lichtsensor in je TV) rekening houden met de afgespeelde content en de hoeveelheid licht in je huiskamer. Hier een video hoe je (waarschijnlijk) DV IQ kunt aanzetten op je TV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bever!
  • Laatst online: 21:08

Bever!

3

giantgiantus schreef op maandag 22 maart 2021 @ 11:07:
[...]

Weet je dat zeker? Klinkt namelijk onlogisch, maar misschien snap ik het hele concept van Dolby Vision niet goed. Stel dat content gemaakt is met een peak brightness van 1500 en de tv ondersteunt 1500 peak brightness dan doet Dolby Vision niets. Juist als de tv een veel lagere peak brightness heeft optimaliseer je met Dolby Vision het beperktere dynamische bereik.

Nu is het natuurlijk zo dat volgens mij veel content gemaakt wordt met 4000 of zelfs meer peak brightness en technieken zoals Dolby Vision nu nog wel zin hebben. Echter, met telkens fellere tv’s neemt het voordeel van Dolby Vision volgens mij af.

Edit: denk trouwens dat je niet goed hebt gelezen. Mijn opmerkingen ging niet over HDR maar over dynamische metadata (DV en HRD10+)
Stom van me, jij praat over metadata idd.. excuus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekroeck
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-09 16:56
rapanui schreef op maandag 22 maart 2021 @ 11:19:
Iemand een idee welke winkel de nieuwe LG OLED55G1RLA op voorraad heeft ? De eerste batch is nergens meer op voorraad.
Er is voor de 55" nog geen eerste batch geweest (denk ik). Plattetv zou eind maart eerste lading van dit formaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
theonlymarco83 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 10:34:
[...]

En ook geen last gehad van burn-in door de zon? Of houden de jaloezieën dat wel afdoende tegen? :)
Heb hem nu twee weken in huis, dus geen ervaring mee. Wist ook niet dat dat kon?

Maar verwacht dat de jaloezieën voldoende bieden tegen echt felle zon op mijn scherm.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapanui
koekroeck schreef op maandag 22 maart 2021 @ 12:03:
[...]

Er is voor de 55" nog geen eerste batch geweest (denk ik). Plattetv zou eind maart eerste lading van dit formaat krijgen.
Bedankt, ik heb inmiddels een mooi aanbod gekregen voor de G1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deleon78
.

[ Voor 113% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
rapanui schreef op maandag 22 maart 2021 @ 13:46:
[...]

Bedankt, ik heb inmiddels een mooi aanbod gekregen voor de G1
Waar en voor welke prijs? Ik denk erover om de oled te vervangen. De c serie is erg lelijk aan de muur in vergelijking met G of met Qled (hogere range).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rapanui
giantgiantus schreef op maandag 22 maart 2021 @ 13:50:
[...]

Waar en voor welke prijs? Ik denk erover om de oled te vervangen. De c serie is erg lelijk aan de muur in vergelijking met G of met Qled (hogere range).
privé bericht verstuurd

[ Voor 15% gewijzigd door rapanui op 22-03-2021 14:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
Stop ff een stuk piepschuim in het deel van de doos waar je hem op neerlegt. Dan kan deze niet doorzakken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deleon78
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qpido80
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-09 11:38
[...]

Klopt. Zie deze link o.a

YouTube: Fact: Your OLED TV is Not Bright Enough for HDR. Here's Why.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenVis
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06:38
Zijn hier meer mensen met een CX die gebruik maken van de KPN Smart TV app? Tot een week geleden maakte ik hier gebruik van op mijn C8, nooit problemen mee. Nu met de CX werkt dit vaker niet dan wel (en ik heb geen plek voor de ontvanger van KPN). Ligt niet aan internetsnelheid, die is prima. Bij KPN zie ik dit vaker voorkomen, zelf ook topic over gestart daar, maar was benieuwd of probleem hier ook bekend is / speelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SvenVis schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:41:
Zijn hier meer mensen met een CX die gebruik maken van de KPN Smart TV app? Tot een week geleden maakte ik hier gebruik van op mijn C8, nooit problemen mee. Nu met de CX werkt dit vaker niet dan wel (en ik heb geen plek voor de ontvanger van KPN). Ligt niet aan internetsnelheid, die is prima. Bij KPN zie ik dit vaker voorkomen, zelf ook topic over gestart daar, maar was benieuwd of probleem hier ook bekend is / speelt.
Ik heb XS4all dus wel het KPN TV platform maar niet de KPN app.
Ik heb een C9 met ruimte achter de TV.
Mijn interactieve KPN kastje (Arris VIP5202) ligt bovenop het dikke deel van de TV.
Uit het zicht dus maar het werkt prima.
Vooral ook omdat de Arris de Bluetooth afstandsbediening gebruikt.
Mijn vorige Arcadyan HMB2260 werkte overigens ook goed toen deze achterop lag en had geen Bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenVis
HoppyF schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:48:
[...]

Ik heb XS4all dus wel het KPN TV platform maar niet de KPN app.
Ik heb een C9 met ruimte achter de TV.
Mijn interactieve KPN kastje (Arris VIP5202) ligt bovenop het dikke deel van de TV.
Uit het zicht dus maar het werkt prima.
Vooral ook omdat de Arris de Bluetooth afstandsbediening gebruikt.
Mijn vorige Arcadyan HMB2260 werkte overigens ook goed toen deze achterop lag en had geen Bluetooth.
Dat zou inderdaad top zijn, maar die ontvangers werken niet op WiFi, en ik heb mijn tv nu juist net verplaatst naar een plek waar ik geen internetkabels heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SvenVis schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:59:
[...]

Dat zou inderdaad top zijn, maar die ontvangers werken niet op WiFi, en ik heb mijn tv nu juist net verplaatst naar een plek waar ik geen internetkabels heb.
Inderdaad, je hebt wel een vaste netwerkaansluiting nodig voor de TV ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:24

DON PAPA

Tweaker-fan

SvenVis schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:59:
[...]
Misschien is dit dan een oplossing: https://tweakers.net/powerline/aanbod/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

[ Voor 100% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenVis
WiFi of bedraad maakt geen verschil, het zit hem in de tv zelf icm KPN Smart Tv app. Alternatief zou dan een kastje achter tv zijn, maar daar ontbreekt de netwerkaansluiting dus voor, en een wifi adapter past niet, want tv hangt strak tegen muur. Daarbij heb ik de laatste maanden met mijn C8 ook zonder kpn-kastje gekeken, dat wil ik graag weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmet
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-09 06:30
Video review van Digital Trends, ze doen binnenkort een deep-dive over verschillende functionaliteiten. Kortom, Caleb was onder de indruk van de G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:46
Deze G1 kan je dus wel op voetjes krijgen zo te zien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:59
Richie B schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 09:39:
[...]

De eenmalige premie bedraagd €140 voor 5 jaar, deze dekt ALLES, al valt er een knopje van de afstands bediening. Bij eventuele burn in (daar was het me om te doen) wordt het paneel vervangen of gemaakt, er wordt niet eens hoe of wat gevraagd.
Late reactie maar mag ik vragen waar je die verzekering hebt afgesloten? Ik heb destijds ook een verzekering afgesloten (bij Actua) toen ik mijn TV bij Kamera Express kocht (toen nog FOKA). Daarmee zou ik ook "overal" voor verzekerd zijn. Nou niet dus: ik heb nu ingebrande logo's en vlekken in beeld maar dat valt dus net niet onder de verzekering (artikel 3A)...

[ Voor 5% gewijzigd door posttoast op 22-03-2021 20:48 ]

omniscale.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
MilesD. schreef op maandag 22 maart 2021 @ 20:09:
Deze G1 kan je dus wel op voetjes krijgen zo te zien....
Zelfde als de GX kost je wel weer dik 100 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-11-2022

onsgeluk

Beroepsprutser

CyBeRSPiN schreef op maandag 22 maart 2021 @ 20:25:
[...]

Zelfde als de GX kost je wel weer dik 100 euro.
Ik vraag me af wat de vloerstaander kost voor de G1. Hoewel ik van plan was de tv op te hangen, vind ik die standaard ook wel mooi ogen.

[ Voor 31% gewijzigd door onsgeluk op 22-03-2021 20:28 ]

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tornado1.0
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07:01

Tornado1.0

Work in progress

Sinds anderhalve maand in het bezit van een 55CX6LA. TV bevalt prima, maar sinds anderhalve week heb ik een merkwaardig probleem. Op HDMI 2 is mijn NAD T748 aangesloten met daaraan een Chromecast en blu-ray speler en op HDMI 3 een Ziggo mediabox. Ineens merkte ik dat ik geen beeld meer kreeg over HDMI. Verder experimenteren leerde mij dat ik geen beeld meer krijg van HDMI, nadat ik HDMI 2 heb bezocht. Ik hoorde van problemen tussen LG en NAD, maar wisselen van kabels, poorten en apparaten maakt niets uit. ARC werkt merkwaardig genoeg nog wel. Probleem houdt aan tot ik een werkend HDMI kanaal selecteer en de tv aan- en uitzet. Na het terugzetten van fabrieksinstellingen was het probleem voor 5-10 minuten weg. Sinds dit weekend heeft het probleem zich ook verspreid naar HDMI 1.

Wat betreft instellingen van het beeld heb ik niets aangepast. Bij instellingen van apparaatverbindingen heb ik gekeken of instellingen voor CEC iets uitmaakten, maar dat deed het niet. TV heeft software versie 03-21-16.

Heeft iemand een idee wat hier aan de hand is? Bij LG loopt al een dossier maar die vinden het ook vreemd.

If at first you don’t succeed, call an airstrike.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwh53
THE_BASE schreef op maandag 22 maart 2021 @ 12:18:
[...]

Heb hem nu twee weken in huis, dus geen ervaring mee. Wist ook niet dat dat kon?

Maar verwacht dat de jaloezieën voldoende bieden tegen echt felle zon op mijn scherm.
[LG OLED] Ervaringen & Discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
Tornado1.0 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 21:02:
Sinds anderhalve maand in het bezit van een 55CX6LA. TV bevalt prima, maar sinds anderhalve week heb ik een merkwaardig probleem. Op HDMI 2 is mijn NAD T748 aangesloten met daaraan een Chromecast en blu-ray speler en op HDMI 3 een Ziggo mediabox. Ineens merkte ik dat ik geen beeld meer kreeg over HDMI. Verder experimenteren leerde mij dat ik geen beeld meer krijg van HDMI, nadat ik HDMI 2 heb bezocht. Ik hoorde van problemen tussen LG en NAD, maar wisselen van kabels, poorten en apparaten maakt niets uit. ARC werkt merkwaardig genoeg nog wel. Probleem houdt aan tot ik een werkend HDMI kanaal selecteer en de tv aan- en uitzet. Na het terugzetten van fabrieksinstellingen was het probleem voor 5-10 minuten weg. Sinds dit weekend heeft het probleem zich ook verspreid naar HDMI 1.

Wat betreft instellingen van het beeld heb ik niets aangepast. Bij instellingen van apparaatverbindingen heb ik gekeken of instellingen voor CEC iets uitmaakten, maar dat deed het niet. TV heeft software versie 03-21-16.

Heeft iemand een idee wat hier aan de hand is? Bij LG loopt al een dossier maar die vinden het ook vreemd.
probeer eens met quickstart uit,als die aanstaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tornado1.0

Tornado1.0

Work in progress

pwh53 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 21:17:
[...]

probeer eens met quickstart uit,als die aanstaat
Dat hebben we ook geprobeerd, maakt geen verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ckriek
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-09 19:20
rapanui schreef op maandag 22 maart 2021 @ 11:19:
Platte tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ckriek
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-09 19:20
Weet iemand hoe ik met de magic remote, van mijn nieuwe 65Lg G1 op teletekst kan komen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Laatst online: 00:29

The Chosen One

Zie signature!

theonlymarco83 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 10:34:
[...]

Aankomende Sony XJ90 lijkt me ook wel een aardig model qua prijs/kwaliteit. Maar VA paneel heeft dan weer matige kijkhoeken waardoor de cx/c1 blijft kriebelen ondanks de niet iedeale "aanstaande plek". Of een andere optie is dan nog een van de nieuwe kleinere qleds. Vriendin wil echt max 50" en bij die maat is het tegenwoordig qua specs at en toe nog net even behelpen ;)
Denk dat ik banger voor zonlicht schade ben dan voor burn in met de moderne tv's. (mits Zelda hartjes niet inbranden. :+)
Zoals de meeste mensen (?) heb ik een (groot) raam aan mijn zijkant (van zitten) en een tv tegen de muur daarnaast. En kan (of beter gezegd ga) natuurlijk niet altijd maar de lamellen dichthouden als ik even naar de winkel e.d. ga.

edit; zie de link die daar ergens onderstaat nu, was de pagina's nog aan het afgaan.
edit2; even de post wat veranderd naar het lezen van die info

Laat ik het/iets anders vragen dan.

Hoeveel/hoe snel kun je schade door (direct only?) zonlicht krijgen? Lees dat sommige mensen het wel wegkrijgen en andere niet. Er zijn veel burn in tests gedaan, iemand nog een 'zonlicht' test tegengekomen?

Zijn moderne tv's hier nog beter in? Beter tegen bestand, andere schermen, techniekjes/coating?

[ Voor 25% gewijzigd door The Chosen One op 22-03-2021 23:07 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Ckriek schreef op maandag 22 maart 2021 @ 22:05:
Weet iemand hoe ik met de magic remote, van mijn nieuwe 65Lg G1 op teletekst kan komen
De knop met 3 puntjes [...] rechts van de 0, dan naar beneden naar “aanvullende functies”. Daar staat teletekst ergens bij.
Compleet waardeloos dus ;)
Je kunt dan beter je iPhone pakken, de NOS Teletekst app starten dan dan kiezen voor “synchrone weergave” zodat je het scherm naar je tv streamt, maar ja.. heb je ook niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nagil
  • Laatst online: 04-02-2022
onsgeluk schreef op maandag 22 maart 2021 @ 20:28:
[...]

Ik vraag me af wat de vloerstaander kost voor de G1. Hoewel ik van plan was de tv op te hangen, vind ik die standaard ook wel mooi ogen.
eigenlijk raar dat je die nog nergens te koop ziet staan. Je zou toch denken dat zo'n chiploos ding toch wel tegelijkertijd met de tv in de verkoop komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Laatst online: 18-09 21:29
Nagil schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 00:05:
[...]

eigenlijk raar dat je die nog nergens te koop ziet staan. Je zou toch denken dat zo'n chiploos ding toch wel tegelijkertijd met de tv in de verkoop komt.
Het is bevestigd in een van de reviews dat het dezelfde zijn als de stands van de GX.

https://www.plattetv.nl/i...S-Nmf94pEQ2hoC7AMQAvD_BwE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
@BlowFish het ging om de nieuwe vloerstandaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
giantgiantus schreef op maandag 22 maart 2021 @ 11:17:
[...]

Nee jij hebt ook gelijk. In een donkere kamer. Echter als je ook veel gamed en tv kijkt overdag is peak brightness ineens wel heel belangrijk om voldoende contrast te bieden. Mijn qled ziet er prachtig zwart uit overdag en heeft hoge peak brightness waardoor het fijn gamen en tv kijken is. De oled die ik hiervoor gebruikte was dan onbruikbaar (moesten gordijnen dicht om spiegeling tegen te gaan en te zien wat er in donkere scenes gebeurde). In de avond zijn de rollen omgedraaid en irriteer ik me aan het grijs op de qled en is de oled veel fijner. Daarom Qled in de woonkamer en OLED in slaapkamer. Best of both worlds.

Verder gaat het natuurlijk niet perse om brightness van het hele beeld maar is het wel leuk als een zon/ster flink helder is met zwarte achtergrond?
Overdag heb ik anders nérgens last van met tv kijken en/of gamen. Heb de gordijnen ook gewoon open. Tuurlijk, met langere donkere scènes kan het wat lastiger zijn maar dan rol ik de rolgordijn even naar beneden.

Met mijn oude LCD tv had ik precies hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 14:14
Tornado1.0 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 21:02:

Lijkt sterk op mijn probleem.
Wel met een C9.
Moris schreef op zondag 7 maart 2021 @ 19:12:
Zijn en hier nog LG OLED65C9MLB gebruikers die geluidsproblemen hebben over Hdmi Arc met de BlueSound PowerNode Hdmi?

De hersteldienst heeft in mijn LG Oled reeds 2 Hdmi-borden vervangen en het probleem met het geluid is nog steeds niet opgelost. Om alles uit te sluiten had de technieker zelf een soundbar verbonden met Hdmi en ja hoor, ook hier kreeg hij met welke setting ook geen geluid uit.

Het probleem ligt echt niet bij de Bluesound PowerNode, want deze is reeds voor een 3de keer vervangen.

Bovendien heb ik hier bovenop nog eens het probleem dat het schakelen tussen Hdmi 1 en 3 vs 3 en 1 ivm beeldweergave niet altijd lukt. Ik heb dan wel geluid maar geen beeld.

Het maakt niets uit of Arc aan of uit wordt gezet.

Scenario 1
Tv staat aan met arc geactiveerd geen geluid. Tv wordt uit en terug aangezet en opeens wel geluid.

Scenario 2
Tv staat aan met arc niet geactiveerd geen geluid. Tv wordt uit en terug aangezet en opeens wel geluid.

Ander probleem:
Schakelen tussen bron op Hdmi 3 (Apple TV4K) naar Hdmi 1 (Tv-decoder) geen beeld wel geluid.
Mogelijke oplossingen. Tv uit en aan of soms door gewoon te schakelen naar Hdmi 2 (ARC) opeens wel terug beeld.

Ongeacht of e-arc nu geactiveerd staat of niet blijven de geluidsproblemen aanhouden.
Zelfs de technieker van de hersteldienst die hier ter plaatsen een en ander wou uitsluiten kreeg zijn zelf meegebrachte soundbar niet aan de praat.
Geluid wijzigen naar pcm, passthrough, automatisch, enz... wil het probleem niet oplossen.

Is om gek van te worden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 07:51:
@BlowFish het ging om de nieuwe vloerstandaard.
"the gallery stand" nergens nog een prijs te vinden,ruime schatting 300-500 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Als je NU de knoop door wilt hakken, en je supergraag een 65" Oled wil kopen, wat zou de voorkeur hebben: een CX voor 1299 of een C1 voor 1799. Let op: prijs is na inruil.

Waarom geen G1? Simpelweg de mogelijkheid niet of nauwelijks tot wallmount.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
DutchOwnage schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 16:46:
Als je NU de knoop door wilt hakken, en je supergraag een 65" Oled wil kopen, wat zou de voorkeur hebben: een CX voor 1299 of een C1 voor 1799. Let op: prijs is na inruil.

Als je het geld kan missen gewoon voor de c1 gaan. In the end is een nieuwer model altijd meer future proof voor wat betreft ondersteuning en dergelijke. Is het 500€ waard? Geen idee. Voor mij persoonlijk ben ik vaak na een dag vergeten wat een nieuw product kost en naar een tv kijk je nogal wat uur. Als je krapper bij kas zit lekker de Cx kopen. Prima tv (voor donkere ruimtes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Het is jammer dat er nog geen echte uitgebreide C1 reviews te vinden zijn (HDTV Test enz.) die wat dieper ingaan op de verbeteringen/vernieuwingen tov de CX, afgezien van een ander OS en remote. Wat doet die Alpha9 gen 4 chip beter dan de gen 3. Deep learning A.I? Heb je daar als consument daadwerkelijk iets aan? Heeft een C1 toch wat meer nits dan een CX?

Lastig. Wil deze week toch wel een beslissing nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SvenVis
DutchOwnage schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 17:04:
Het is jammer dat er nog geen echte uitgebreide C1 reviews te vinden zijn (HDTV Test enz.) die wat dieper ingaan op de verbeteringen/vernieuwingen tov de CX, afgezien van een ander OS en remote. Wat doet die Alpha9 gen 4 chip beter dan de gen 3. Deep learning A.I? Heb je daar als consument daadwerkelijk iets aan? Heeft een C1 toch wat meer nits dan een CX?

Lastig. Wil deze week toch wel een beslissing nemen.
Is ook lastig, ik stond anderhalve week geleden voor precies zelfde keuze. Ik ben dan juist weer voor de 65CX gegaan voor € 1.625 (en mijn 55C8 voor € 800 verkocht). Ik vond het prijsverschil te groot. Het verschil tussen een CX en C1 zie je volgens mij alleen wanneer je ze in de winkel naast elkaar ziet, en alleen om het nieuwste WebOS voor de C1 gaan vond ik beetje over de top. Voor anderen, en misschien dus ook voor jou, zullen de extra's van de C1 de meerprijs weer wel waard zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Zoveel verschil zal er niet in zitten, zelfs vergeleken met de C9 niet. Ik zou voor de CX gaan en die 500 euro lekker bewaren voor als de horeca weer open kan ;) Je betaalt nu de hoofdprijs voor het nieuwste model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tornado1.0

Tornado1.0

Work in progress

Moris schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 15:33:
[...]

Lijkt sterk op mijn probleem.
Wel met een C9.

[...]
Hmm ook al zo'n vaag probleem waar je niet weet of het nou hardware of software is. Heb je uiteindelijk een oplossing kunnen vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 23:13

Volgens mij is de beeldkwaliteit van OLED panelen al vrij lang stabiel dus ik denk niet dat ik 500 euro extra zou neerleggen voor een nieuwer model.

Ik vond onderstaande vergelijking nog
https://www.t3.com/news/lg-c1-vs-lg-cx

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Hee, bedankt voor die link. Eens even doornemen d:)b

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

IKEA, kastje, steun, klaar...

UPPLEVA werkt met de 65CX (zonder de draai extensie getest). 65" is dus geen probleem.

Neem wel een kast die breder is dan de TV. Anders ziet dat er niet uit, en heb je ook meer kans dat je ooit tegen de TV zal stoten. Zelf heb ik eens deze basis gebruikt. Plankje in het midden voor de middenspeaker van een home cinema set om die zo hoog mogelijk te plaatsen. Ziet er netjes uit.

[ Voor 38% gewijzigd door The Zep Man op 23-03-2021 18:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Een G1 wil je plat tegen de muur hebben. Anders kun je net zo goed voor de C serie gaan.

Set your goals high, and don't stop till you get there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
hebben jullie ook inky blacks bij amazon prime?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Koning-Admiraal schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 19:19:
Een G1 wil je plat tegen de muur hebben. Anders kun je net zo goed voor de C serie gaan.
Misschien koopt men wel een G serie voor andere redenen (speakers?). ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

The Zep Man schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 19:31:
[...]
Misschien koopt men wel een G serie voor andere redenen (speakers?). ;)
Een OLED model voor de speakers halen :'). Zonde, maar de IKEA kabelgoot is wel handig voor als je het niet op de muur wilt hebben.

[ Voor 16% gewijzigd door Koning-Admiraal op 23-03-2021 19:42 ]

Set your goals high, and don't stop till you get there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

Ik ga OLED65G1RLA bestellen. Hopelijk is deze beter bestand tegen zonlicht, want ik kan niet hele tijd gordijn dicht hebben :-( Wel een triple glas tussen (van schuifpui).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Hier een OLED bezitter van nog geen 3,5 jaar. Helaas heeft mijn model een LG uit 2017 type E7 last van banding en inbranding.
Dus ik heb een reparatie aanvraag lopen, wordt binnenkort aan huis gedaan maar inlezend op andere ervaringen van mensen met inbranden van het oled, is dat het paneel of andere componenten niet meer leverbaar zijn en er dus een nieuw model wordt aangeboden.

Het geschil over de garantie termijn daar ga ik wel met de winkelier mee in conclaaf, key-word is non-conformiteit.

Maar wat als ik een nieuw model aangeboden krijg, wie weet welk model er een vergelijkbaar geluid in heeft, het E7 model heeft mij door de semi-soundbar achtige opstelling en het geluid doen overtuigen voor deze te gaan, mede ook door de lage WAF van losse soundbars.

Op specs zal ik voor het scherm een C1 of GX willen aanvaarden maar deze hebben niet een front-speaker opstelling zoals de E7 heeft. :P >:) >:)

Aangezien showrooms en dergelijk bezoeken nu even niet mogelijk zijn, vraag ik of er hier mensen zijn die het geluid kunnen beoordelen van nieuwere modellen, welke in de buurt zal komen van een E7.

Als het echt te kwaad gaat dan zetten we maar het huwelijk op het spel en komt er soundbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zhadum schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 21:28:
Ik ga OLED65G1RLA bestellen. Hopelijk is deze beter bestand tegen zonlicht, want ik kan niet hele tijd gordijn dicht hebben :-( Wel een triple glas tussen (van schuifpui).
Het maakt niet uit of je een nieuw of oud model OLED hebt.
Voor alle OLED’s geldt dat ze niet aan direct zonlicht moeten worden blootgesteld.
Wellicht dat (dubbel/triple) glas iets van het zonlicht tegenhoudt maar daar moet je niet vanuit gaan.
Gebruik dus zonwering daar is ie ook voor gemaakt....
Pagina: 1 ... 374 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.