Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:34
Thrawni schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 13:21:
Deze week wil ik de CX via Bol aanschaffen gezien ik geen prijsverlagingen verwacht deze maand & ik voor hen een tegoedbon heb. Dit wil ik doen bij een derde partij die wel redelijk goed in de boeken staat, las bijv dat TV-Online negatieve ervaringen heeft kwa tv retouren. Is BCC een redelijke winkel om het van te bestellen?
BCC is natuurlijk gewoon een bekende keten en prima. Als je nou iets van supergoedkopeoutlet.nl of superoleddeals.com zou overwegen, dan is het een ander verhaal :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-08 11:36
Deze week wil ik de CX via Bol aanschaffen gezien ik geen prijsverlagingen verwacht deze maand & ik voor hen een tegoedbon heb. Dit wil ik doen bij een derde partij die wel redelijk goed in de boeken staat, las bijv dat TV-Online negatieve ervaringen heeft kwa tv retouren. Is BCC een redelijke winkel om het van te bestellen?
Kijk eens in het prijzentopic. Een wereld gaat voor je open waarschijnlijk:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2035968

Enjoy! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:57

OMD

BlowFish schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 14:29:
[...]

Kijk eens in het prijzentopic. Een wereld gaat voor je open waarschijnlijk:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2035968

Enjoy! :*)
hij heeft tegoedbonnen bij Bol.com en daar worden de tv's verkocht door een externe verkoper. Aan het prijzentopic heeft hij dus niet veel.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:18
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 15:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlowFish
Deleon78 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 15:28:
[...]

Dat ligt aan de hoogte van de bonnen en of ie ze misschien nog ergens anders aan uit kan geven...
Lekker de bonnen ergens anders voor gebruiken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan-Remco
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 00:07
. Is BCC een redelijke winkel om het van te bestellen?
Zie hiervoor https://tweakers.net/shopreview/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:20
OMD schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 15:14:
[...]

hij heeft tegoedbonnen bij Bol.com en daar worden de tv's verkocht door een externe verkoper. Aan het prijzentopic heeft hij dus niet veel.
Als je via bol koop, zijn bonnen ook voor externe te gebruiken.
Vorig jaar ook gedaan voor mijn tv. Kon 5% korting bol bonnen kopen. En voor 1400 euro aan bonnen gekocht :) . 70 Euro korting erbij :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QieXPdyGjkhcOEPyUJq2cR_LYBE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O53Bny0TPF0xQuLgKr88H2uT.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door mucuracat op 17-03-2021 16:04 ]

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• imarcus
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:38
imarcus schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 07:15:
Gevalletje vervelend, mijn 55CX6LA heeft de geest gegeven na 3 maanden. Plots een horizontale streep op het beeld op alle kanalen (TV, Netflix, youtube), en die niet meer weg gaat, en na een tiental seconde verschijnt er een "echo" rechts onder in het beeld, en na een paar seconde schiet de TV automatisch uit. Ik zal vandaag een reparatie order inleggen.
Dat is lekker snel opgelost, complimenten! :) Case aangemaakt bij LG, op Maandag ochtend gebeld, monteur heeft op Woensdag ochtend het paneel vervangen (waarschijnlijk een T CON probleem, zit met meerdere flatkabels aan het paneel vast, moeilijk bij te komen en te repareren, dus hele scherm wordt vervangen).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AMWiUJiXF8cpJEkprd-2MiKgeUE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wMvsxXFFLlSIHtP8OG8JozBi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fxq3JaHm4KJyZLb7Bj59F3xdSMU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vvpPJbX3H5RQCzs4e80Z0oYu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:55

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• klootwyk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-08 18:18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Kan me niet voorstellen dat het 2020 menu dit settings menu niet kan krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:01
Vraagje aan de mensen die de g11 al binnen hebben, er werd gezegd dat deze native de stadia app zouden hebben, is deze aanwezig en werkt die?

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-08 17:43

Snippertje

Light up your life

Even een crosspost uit dit topic: Snippertje in "Kan mijn LG thinQ niet koppelen aan Google home", want ik weet dat hier veel mensen ook problemen hadden met de Google Home Assistant en hun TV.

Nou ik heb het eindelijk voor elkaar om dit werkend te krijgen. Wat ik heb gedaan is het volgende:

1. Check op https://myaccount.google.com/accountlinking of LGthinQ hier tussen staat, zorg dat je hier unlinked
2. Zet je TV op UK location
3. Maak een LG TV account aan met als locatie UK. Met gmail kan je gewoon de punt weglaten bijv. naam.achternaam@gmail.com wordt dan naamachternaam@gmail.com. Gmail negeert de punt en LG denkt dat je een nieuw adres gebruikt.
4. Log eerst in op je LG TV account management met je UK account. Accepteer de voorwaarden voor voice.
5. Ga vervolgens naar connection en kies voor voice en dan Google Asstistant
6. Log ook hier in met je UK account, als het goed is kan je de TV ook een naam geven (keuze menu)
7. Als dit gelukt is ga je naar de Google home app en link je je LGthinq account. Als het goed is word je dan doorgestuurd naar een website van LG waar je moet inloggen. Log ook hier in met je LG UK account.
8. Als het goed is staat de TV nu bij je overzicht en kan je hem hernoemen of aan een kamer toevoegen.

Ik kan nu eindelijk mijn TV volledig met mijn stem bedienen, maar wat een hell om uit te zoeken. Uiteindelijk bleek het unlinken via die link de oplossing naast een UK account. Hopelijk werkt dit bij anderen ook, hoor het graag.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:43
Pluspunten
  • Knap ontwerp voor wandmontage
  • Zeer goede beeldverwerking
  • Verbeterde motion interpolation
  • Top zwartweergave met veel schaduwdetail
  • Uitstekende HDR-beelden
  • HDMI2.1 met ruimste featureset
  • Prima geluid, inclusief Dolby Atmos
Minpunten
  • OLED evo-paneel niet zo helder als verwacht
  • WebOS 6.0 interface is nauwelijks te personaliseren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Als ik WebOS 6.0 zo zie, sla ik die upgrade over mocht het voor mijn tv komen.

Vind het persoonlijk geen verbetering.

Kia EV3 GT-Line LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  Home  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:31

SED

Hier nog een demo van webos 6.0
oeps, foutje.. liep nog tegen beanbird aan ;)

hier de juiste..(maar ook niet super actueel) Hoe dan ook, niet voor mij eveneens.
YouTube: MAJOR LG webOS 6.0 Update & New Magic Remote For 2021

[ Voor 132% gewijzigd door SED op 17-03-2021 22:45 ]

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

[ Voor 100% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 15:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EN-IS
izzet3838 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:05:
Vraagje aan de mensen die de g11 al binnen hebben, er werd gezegd dat deze native de stadia app zouden hebben, is deze aanwezig en werkt die?
Is vermeld in het nieuwsartikel:
- nieuws: LG introduceert G1-oled-tv's met helderder evo-paneel en Stadia-app

Alleen verwacht ik op basis van de track record van LG dat je er lang op kunt wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
03.21.18 is OTA beschikbaar op mijn 65CX. Nu aan het updaten. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
@EN-IS en @izzet3838 twijfel echt heel erg tussen de GX en G1 (65 inch) puur voor Stadia en het nieuwe Evo paneel en überhaupt FOMO. Mijn console (PS4 Pro) heb ik weggedaan omdat Stadia perfect werkt voor mij - glasvezel en 3rd person games zoals Hitman/AC/RDR2 en sinds kort ook Fifa speel ik het meest.

Het zou geweldig zijn om geen Chromecast meer nodig te hebben; Plex gaat via Direct Play en slikt alles wat ik er tegen aan gooi (4K HDR, voorbewerkt met de verschillende *arrs zodat ook subs direct goed zijn) en wat ik vooral nu bij mijn C7 mis: Apple TV+ (dit is inmiddels al 3 keer verlengd door Apple maar ik kan het niet gebruiken en heb geen zin in halve oplossingen zoals streamen via Chrome) en AirPlay! Tel daar Stadia via een native app bij op en de perfecte TV is in zicht.

Maar goed, zul je zien dat Stadia toch ook naar de GX komt. En als ik lees dat de maximale helderheid toch niet zo veel hoger is bij de Evo... Overigens is die helderheid bij mijn C7 al niet heel hoog, ik heb er niet zo'n last van - als ik TV kijk gaan de gordijnen meestal (half) naar beneden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EN-IS
BlowFish schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 15:57:
Ik krijg morgen de LG OLED G1 65” binnen. We verhuizen pas in September en dan gaat hij aan de muur.. ) Echter in het huidige huis moet deze op een stand. Kan iemand mij bevestigen of de stand van de GX ook past op de G1? Ik kan er niet veel over vinden?

—> LG AN-GXDV65 officieel voor de GX. Maar vraag me af of de achterkant niet identiek is met G1?
Goed nieuws, inmiddels is het bekend (volgens de review van fwd.nl) dat het om dezelfde voet stand gaat :)
JDFS schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 07:30:
@EN-IS en @izzet3838 twijfel echt heel erg tussen de GX en G1 (65 inch) puur voor Stadia en het nieuwe Evo paneel en überhaupt FOMO. Mijn console (PS4 Pro) heb ik weggedaan omdat Stadia perfect werkt voor mij - glasvezel en 3rd person games zoals Hitman/AC/RDR2 en sinds kort ook Fifa speel ik het meest.

Het zou geweldig zijn om geen Chromecast meer nodig te hebben; Plex gaat via Direct Play en slikt alles wat ik er tegen aan gooi (4K HDR, voorbewerkt met de verschillende *arrs zodat ook subs direct goed zijn) en wat ik vooral nu bij mijn C7 mis: Apple TV+ (dit is inmiddels al 3 keer verlengd door Apple maar ik kan het niet gebruiken en heb geen zin in halve oplossingen zoals streamen via Chrome) en AirPlay! Tel daar Stadia via een native app bij op en de perfecte TV is in zicht.

Maar goed, zul je zien dat Stadia toch ook naar de GX komt. En als ik lees dat de maximale helderheid toch niet zo veel hoger is bij de Evo... Overigens is die helderheid bij mijn C7 al niet heel hoog, ik heb er niet zo'n last van - als ik TV kijk gaan de gordijnen meestal (half) naar beneden.
Ik begrijp je volkomen, alleen kan ik je weinig input geven, want dit wordt mijn eerste OLED (65G1) tv. :)

Ik had zelf al een lange tijd de GX op het oog maar toch ervoor gekozen om nog even te wachten ivm de komst van de G1 serie met een nieuwe (evo) paneel. De eerste reviews spreken niet van een baanbrekende helderheid, en dat is jammer want dat maakt de meerprijs tov de GX het, naar mijn mening, niet waard. De GX zou je nog na cashback voor ongeveer 1600/1700 in de aanbieding kunnen kopen, houd daarvoor de aanbiedingen topic in de gaten :)

Met betrekking tot de stadia app, deze wordt volgens LG ontwikkeld voor de 2021 modellen door Google en dat zou wel een positieve ontwikkeling kunnen zijn, wel gaf LG aan (als ik mij dat correct herinner) dat het pas verschijnt in de vierde kwartaal. Houd daar rekening mee. En er is helaas geen informatie bekend rondom de Stadia app voor de tv's uit 2020, en ik zou er niet zo maar van uitgaan dat het ook op die tv's beschikbaar komt. Niet voor niets zijn ze deze partnerschap aangegaan, ze willen de nieuwe tv's verkopen :)

[ Voor 67% gewijzigd door EN-IS op 18-03-2021 10:31 . Reden: Typo's ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• izzet3838
JDFS schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 07:30:

Ik denk dat Stadia sowieso ook naar de oude modellen zal komen(dat hoop ik toch met mijn e9), aangezien die tv's wel meer rekenkracht zullen hebben dan de doorsnee chromecast.
Heb gisteren Fifa getest en werkt idd geweldig, heb wel een xbox one s maar merk niet echt veel verschil in kwaliteit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wren
izzet3838 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 08:57:
[...]

Ik denk dat Stadia sowieso ook naar de oude modellen zal komen(dat hoop ik toch met mijn e9), aangezien die tv's wel meer rekenkracht zullen hebben dan de doorsnee chromecast.
Heb gisteren Fifa getest en werkt idd geweldig, heb wel een xbox one s maar merk niet echt veel verschil in kwaliteit.
Het update verleden van LG wijst echter wel uit dat je maar beter nooit kan denken dat 'update X wel naar tv model Y zal komen' en zeker niet nieuwe features die naar oudere modellen zullen komen. Hopelijk wordt je blij verrast maar ga er nooit op rekenen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-08 14:32
Wren schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 13:51:
[...]

BCC is natuurlijk gewoon een bekende keten en prima. Als je nou iets van supergoedkopeoutlet.nl of superoleddeals.com zou overwegen, dan is het een ander verhaal :)
Na mijn laatste 3 bestellingen bij BCC, nooit meer BCC voor mij.
Nauwelijks geïnformeerd worden.
De informatie die je krijgt; "We staan morgen bij je op de stoep" die niet klopt; ze stonden zeker niet op de stoep en dat tot 2 keer toe.
Uiteindelijk heb ik zelf maar m'n wasmachine en droger bij ze opgehaald na een maand geemmer.
Nu waren we aan het verbouwen dus miste we de wasmachine niet zo, maar voor hetzelfde geld zat ik met een kapotte wasmachine en moest deze vervangen worden. Zit je dan een maand zonder...

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wren
Flix20 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 09:11:
[...]

Na mijn laatste 3 bestellingen bij BCC, nooit meer BCC voor mij.
Nauwelijks geïnformeerd worden.
De informatie die je krijgt; "We staan morgen bij je op de stoep" die niet klopt; ze stonden zeker niet op de stoep en dat tot 2 keer toe.
Uiteindelijk heb ik zelf maar m'n wasmachine en droger bij ze opgehaald na een maand geemmer.
Nu waren we aan het verbouwen dus miste we de wasmachine niet zo, maar voor hetzelfde geld zat ik met een kapotte wasmachine en moest deze vervangen worden. Zit je dan een maand zonder...
Dat is vervelend voor jou natuurlijk maar dat betekent niet dat BCC een louche importeur van Albanese tv's is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
Snippertje schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:16:
Even een crosspost uit dit topic: Snippertje in "Kan mijn LG thinQ niet koppelen aan Google home", want ik weet dat hier veel mensen ook problemen hadden met de Google Home Assistant en hun TV.

Nou ik heb het eindelijk voor elkaar om dit werkend te krijgen. Wat ik heb gedaan is het volgende:

1. Check op https://myaccount.google.com/accountlinking of LGthinQ hier tussen staat, zorg dat je hier unlinked
2. Zet je TV op UK location
3. Maak een LG TV account aan met als locatie UK. Met gmail kan je gewoon de punt weglaten bijv. naam.achternaam@gmail.com wordt dan naamachternaam@gmail.com. Gmail negeert de punt en LG denkt dat je een nieuw adres gebruikt.
4. Log eerst in op je LG TV account management met je UK account. Accepteer de voorwaarden voor voice.
5. Ga vervolgens naar connection en kies voor voice en dan Google Asstistant
6. Log ook hier in met je UK account, als het goed is kan je de TV ook een naam geven (keuze menu)
7. Als dit gelukt is ga je naar de Google home app en link je je LGthinq account. Als het goed is word je dan doorgestuurd naar een website van LG waar je moet inloggen. Log ook hier in met je LG UK account.
8. Als het goed is staat de TV nu bij je overzicht en kan je hem hernoemen of aan een kamer toevoegen.

Ik kan nu eindelijk mijn TV volledig met mijn stem bedienen, maar wat een hell om uit te zoeken. Uiteindelijk bleek het unlinken via die link de oplossing naast een UK account. Hopelijk werkt dit bij anderen ook, hoor het graag.
Oeps, je punt 3.. Andersom werkt niet :X Heb mail zonder punt. En wil punt tussen voegen, zegt lg dat speciaal tekens niet mogen. Ook + teken (wat ik veel gebruik zoals; naam+tweakers@gmail.com)

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

mucuracat schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 09:37:
[...]

Oeps, je punt 3.. Andersom werkt niet :X Heb mail zonder punt. En wil punt tussen voegen, zegt lg dat speciaal tekens niet mogen. Ook + teken (wat ik veel gebruik zoals; naam+tweakers@gmail.com)
Oh serieus? Dat is wel gek, want ik heb een nl account met de punt is ertussen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Rivanov schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 07:27:
03.21.18 is OTA beschikbaar op mijn 65CX. Nu aan het updaten. :)
Ik wacht nog even voor de zekerheid met updaten tot onze grote vriend Vincent zijn plasje heeft gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Recon24 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 10:42:
[...]

Ik wacht nog even voor de zekerheid met updaten tot onze grote vriend Vincent zijn plasje heeft gedaan.
Vanochtend nog niet veel kunnen testen want moest naar het werk. :+
Dus vanavond even controleren i.c.m. m'n Xbox Series X of dat alles nog steeds naar behoren werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Wren schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 09:04:
[...]

Het update verleden van LG wijst echter wel uit dat je maar beter nooit kan denken dat 'update X wel naar tv model Y zal komen' en zeker niet nieuwe features die naar oudere modellen zullen komen. Hopelijk wordt je blij verrast maar ga er nooit op rekenen :)
Heb da TV al gekocht van voor Stadia bestond(denk ik) dus maakt me weinig uit, maar ik denk dat dit eerder een Google dingetje is, als google de app maakt en op de store zet wat gaat LG daar dan aan doen, zou kunnen dat ze wat ondersteuning van LG nodig hebben voor 3rd party controllers ofzo, maar ik denk dat de bal eerder bij Google ligt dan LG.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
izzet3838 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 11:13:
[...]

Heb da TV al gekocht van voor Stadia bestond(denk ik) dus maakt me weinig uit, maar ik denk dat dit eerder een Google dingetje is, als google de app maakt en op de store zet wat gaat LG daar dan aan doen, zou kunnen dat ze wat ondersteuning van LG nodig hebben voor 3rd party controllers ofzo, maar ik denk dat de bal eerder bij Google ligt dan LG.
Maar dan moet LG het nog wel toelaten, die store is van hen. En Google Assistant is ook een dingetje van Google, daar wacht men al sinds 2018 op :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

EN-IS schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:19:
[...]

[/list]

Minpunten
Dat is wel erg jammer, ik kreeg juist door YouTube: LG G1 OLED TV Unboxing, basic setup (OLED65G1PUA) | Gorgeous Gallery... wat extra hoop betreffende de helderheid. Ik heb nu nog een C7 en heb in principe niks te klagen over de helderheid, maar voor HDR is het zeker welkom. Even afwachten op de andere reviews.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yowzawood
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-07-2021
Aan kreten als "niet zo helder als verwacht" heb je natuurlijk ook helemaal niets.....
Meten moet je als je als reviewer zo'n uitspraak doet.

En LG geeft ook gewoon aan dat de peak brightness met "maar" zo'n 20% zal stijgen. Dat zijn waarden die je alleen gaat zien als er oude en nieuwe modellen naast elkaar staan. Reviewers die denken dat ze een wereld van verschil gaan zien die zouden wat anders moeten gaan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r0p
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-06 20:48

r0p

Yowzawood schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 11:44:
Aan kreten als "niet zo helder als verwacht" heb je natuurlijk ook helemaal niets.....

En LG geeft ook gewoon aan dat de peak brightness met "maar" zo'n 20% zal stijgen. Dat zijn waarden die je alleen gaat zien als er oude en nieuwe modellen naast elkaar staan. Reviewers die denken dat ze een wereld van verschil gaan zien die zouden wat anders moeten gaan doen.
Lees de review anders even. Staan de waardes gewoon in.

"De piekluminantie op 10% venster blijft steken rond de 785 nits, een getal dat we enkel bereiken als we het patroon een minuut op het scherm laten. Dat is ten opzichte van alle OLEDs die we vorig jaar gemeten hebben maar een verbetering van gemiddeld 5%. Sommige concurrenten deden het vorig jaar al beter. Met andere woorden, die verbetering is erg klein. Op een volledig wit veld scoort de G1 ongeveer 165-170 nits, en daarmee haalt hij wel gemiddeld 18% meer dan de modellen van vorig jaar."

[ Voor 29% gewijzigd door r0p op 18-03-2021 11:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Yowzawood schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 11:44:

In de video die ik had gepost van de A90J kon je dat wel duidelijk zien, althans inderdaad zoals jij zegt wel met de andere ernaast. Maar ik zie nu ook 800 Nits voor de A90J in het 10% windows t.o.v 780 Nits voor de G1, dus het lijkt wel mee te vallen, alleen Vivid wat niemand gebruikt.
Voordeel van de LG is dan wel dat ik verwacht dat deze meer verkocht gaat worden en dus een betere ondersteuning en een stuk goedkoper..

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2021 11:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j.c.kees
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 16-11-2024
Deleon78 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 23:14:
Als je de tv gebruikt met externe input via hdmi, kom je dan ook altijd in het menu?
Ja, in ieder geval met de OLED48CX6LB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 15:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yowzawood
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-07-2021
r0p schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 11:46:
[...]
Lees de review anders even. Staan de waardes gewoon in.
Tja.... blijft een domme opmerking als je 18% meet en de fabrikant max 20% belooft om dan een onzinnige verwachting te hebben van het verschil. Dan weet je gewoon niet wat max 20% is (en hoe marketing werkt). Iedereen die een beetje weet hoe deze metingen werken had al kunnen voorspellen dat het een kleine verbetering is, alleen groter dan vorige jaren met de meer evolutionaire aanpassingen en daarom toch iets om blij van te worden.

De enige manier om op dit moment met de LG OLED panelen hoger uit te komen is met extra koeling zoals Panasonic die toepast.

Het is gelukkig wel een beetje minder onzinnig dan die knuppel van DT die het heeft over een dubbel zo helder paneel 8)7.

[ Voor 33% gewijzigd door Yowzawood op 18-03-2021 12:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Yowzawood schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 11:56:
[...]

Tja.... blijft een domme opmerking als je 18% meet en de fabrikant max 20% belooft om dan een onzinnige verwachting te hebben van het verschil. Dan weet je gewoon niet wat max 20% is (en hoe marketing werkt). Iedereen die een beetje weet hoe deze metingen werken had al kunnen voorspellen dat het een kleine verbetering is, alleen groter dan vorige jaren met de meer evolutionaire aanpassingen en daarom toch iets om blij van te worden.

De enige manier om op dit moment met de LG OLED panelen hoger uit te komen is met extra koeling zoals Panasonic die toepast.

Het is gelukkig wel een beetje minder onzinnig dan die knuppel van DT die het heeft over een dubbel zo helder paneel 8)7.
Haha idd, dubbel zo helder dat slaat nergens op en wishful thinking.. Anyways ik heb de G1 besteld en zaterdag in huis, zijn we de komende jaren weer klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
Snippertje schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 10:25:
[...]

Oh serieus? Dat is wel gek, want ik heb een nl account met de punt is ertussen.
Gevonden.. Het moet nog uitgebreider :)
Je moet dus via Site LG account aanmaken.
En op TV echt deze account invoeren. Ik koos daar voor weer login met google en wachtwoord.
Het moet dus met LG login en wachtwoord.

Dus assistant gelukt. Had gehoopt dat je met mic van lg ook assistant kon gebruiken. Das nog niet gelukt.
Wel opdrachten kunnen geven via google via google boxje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

mucuracat schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:14:
[...]

Gevonden.. Het moet nog uitgebreider :)
Je moet dus via Site LG account aanmaken.
En op TV echt deze account invoeren. Ik koos daar voor weer login met google en wachtwoord.
Het moet dus met LG login en wachtwoord.

Dus assistant gelukt. Had gehoopt dat je met mic van lg ook assistant kon gebruiken. Das nog niet gelukt.
Wel opdrachten kunnen geven via google via google boxje.
Via de mic lukt ook als je onder spraak assistent in het menu ook met je UK account inlogt. Krijg je een leuke Britse variant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrawni
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 10-08 22:51
Gisteren de knoop eindelijk doorgehakt en een LG CX55OLED6LA bij Bol/BCC besteld. Had een tegoedbon voor 500,- en het moest dan ook echt via Bol, hoop dat BCC een goede keuze is mocht het ding een maandagmorgenmodel zijn.

Ik heb een vraagje. Ik maak momenteel gebruik van een relatief oude receiver, een Onkyo HT-R390. Deze heeft ondersteuning voor ARC. Graag wil ik op deze tv gamen op 4k/120fps en moet ik dus gebruik maken van hdmi 2.1. Ik wil mijn PS5 en PC op de TV aansluiten. Daarnaast wil ik ook genieten van 5.1 surround sound. Nu is mijn vraag wat het beste is om aan te sluiten/hoe ik het allemaal het beste kan aansluiten. Kan ik, met de bijgeleverde hdmi kabel, de TV via ARC verbinden met de receiver, om dan vervolgens mijn PS5 & PC met de TV zelf te verbinden, en dan op deze wijze voldoen aan 4k/120fps & 5.1 geluid? En voldoet de bijgeleverde hdmi kabel om de tv te verbinden met de receiver voor enkel het ARC verhaal?

Ik kom trouwens van een Samsung LE40D503. Deze sinds 2011 in gebruik en verwacht een wereld van verschil :P pricewatch: Samsung LE40D503 . Super benieuwd

[ Voor 13% gewijzigd door Thrawni op 18-03-2021 16:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crusader1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:15
Thrawni schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 16:33:
Ik heb een vraagje. Ik maak momenteel gebruik van een relatief oude receiver, een Onkyo HT-R390. Deze heeft ondersteuning voor ARC. Graag wil ik op deze tv gamen op 4k/120fps en moet ik dus gebruik maken van hdmi 2.1. Ik wil mijn PS5 en PC op de TV aansluiten. Daarnaast wil ik ook genieten van 5.1 surround sound. Nu is mijn vraag wat het beste is om aan te sluiten/hoe ik het allemaal het beste kan aansluiten. Kan ik, met de bijgeleverde hdmi kabel, de TV via ARC verbinden met de receiver, om dan vervolgens mijn PS5 & PC met de TV zelf te verbinden, en dan op deze wijze voldoen aan 4k/120fps & 5.1 geluid? En voldoet de bijgeleverde hdmi kabel om de tv te verbinden met de receiver voor enkel het ARC verhaal?
Ik heb de PS5 aangesloten met een HDMI 2.1 kabel aan de TV.
Mijn oude Denon AVR2113 receiver is nog steeds aangesloten met dezelfde kabel aan de TV en ARC is aangezet.
Bij de TV de volgende instellingen gedaan voor audio:
DTV audio-instelling: Automatisch
Digitaal geluid uit: Automatisch

Op de PS5 de volgende instelling voor audio:
Audio instelling (prioriteit): Bitstream (Dolby)

Hierdoor heb ik 5.1 surround van de PS5 op mijn oude receiver.

Een ander probleem dat ik wel heb (en meerdere hier geloof ik) is dat apps zoals Netflix en Disney+ die ik native op mijn LG opstart alleen Dolby Digital+ doorgeven.
Dit signaal wordt wel herkend door mijn receiver maar deze is te oude om dit te kunnen decoder en ik hoor alleen scrambled geluid.
Via de PS5 werken deze apps wel vanwege bovenstaande instellingen.
Wanneer ik bovenstaande audio instellingen op mijn LG aanpas naar iets anders dan krijg ik alleen stereo PCM geluid via ARC door voor LG apps, ZIggo mediabox en PS5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrawni
Crusader1978 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 17:11:
[...]

Ik heb de PS5 aangesloten met een HDMI 2.1 kabel aan de TV.
Mijn oude Denon AVR2113 receiver is nog steeds aangesloten met dezelfde kabel aan de TV en ARC is aangezet.
Bij de TV de volgende instellingen gedaan voor audio:
DTV audio-instelling: Automatisch
Digitaal geluid uit: Automatisch

Op de PS5 de volgende instelling voor audio:
Audio instelling (prioriteit): Bitstream (Dolby)

Hierdoor heb ik 5.1 surround van de PS5 op mijn oude receiver.

Een ander probleem dat ik wel heb (en meerdere hier geloof ik) is dat apps zoals Netflix en Disney+ die ik native op mijn LG opstart alleen Dolby Digital+ doorgeven.
Dit signaal wordt wel herkend door mijn receiver maar deze is te oude om dit te kunnen decoder en ik hoor alleen scrambled geluid.
Via de PS5 werken deze apps wel vanwege bovenstaande instellingen.
Wanneer ik bovenstaande audio instellingen op mijn LG aanpas naar iets anders dan krijg ik alleen stereo PCM geluid via ARC door voor LG apps, ZIggo mediabox en PS5.
Duidelijk! Dus je zal hooguit dan als je het op deze manier aansluit qua apps de apps moeten afspelen via de PS5. Voor de HDMI-kabel die je hebt aangesloten tussen je TV & Receiver, is dat de HDMI kabel die is meegeleverd bij de TV? Want ik wil kijken of ik vandaag toch nog een nieuwe moet bestellen of dat deze meegeleverde voldoet om te profiteren van ARC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:44
Dj Neo Ziggy schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 10:15:
[...]

Gaat het dan om de intenre netflix app die niet juist door stuurt?
Je kan in je geluids instellingen aangeven hoe je je arc door stuurt, zo staat ie bij mij op bitstream en niet op Pcm. Anders had ik alleen stereo vanuit mijn C9 naar mijn onkyo 676
had je nog gevonden in welk menu dat dit staat ergens?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Laatst online: 12-08 15:43
Tv is nu in gebruik door vrouwlief. Als je een interne app gebruikt zijn die opties greyedout

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Laatst online: 12-08 15:43
Webgnome schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 18:22:
[...]

had je nog gevonden in welk menu dat dit staat ergens?
Volgens mij moet je volgende doen:
Alle instellingen--> Geluid --> Aanvullende instellingen--> Audio formaat hdmi ingang --> en dan Bitstream

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShowS
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 01-10-2021
Ik heb vd week LG OLED55GX6LA gehaald en laten ophangen. Sonos Arc eronder en ik voel me het baasje. Onze zoon heeft een Nintendo Switch- helaas geen 4k. Maar wel erg strak allemaal. Tv schakelt automatisch naar “spel” modus. Dat is echt top. De “sport” modus geeft qua beeld erg veel kleur. Buitenaards bijna.

Vrouwlief kijkt veel streaming diensten en ik wil graag livesetje muziek opzetten via youtube of kijk sport (voetbal). Kan iemand mij adviseren wat betreft de instellingen voor het beeld. Do’s & Dont’s. Ik heb wat zitten aan te passen maar heb niet het idee dat het er beter op wordt. Denk dat ik terug moet naar fabrieksinstellingen wat betreft het beeld.

[ Voor 19% gewijzigd door ShowS op 18-03-2021 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader1978
  • Laatst online: 20:15
Thrawni schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 17:26:
[...]

Duidelijk! Dus je zal hooguit dan als je het op deze manier aansluit qua apps de apps moeten afspelen via de PS5. Voor de HDMI-kabel die je hebt aangesloten tussen je TV & Receiver, is dat de HDMI kabel die is meegeleverd bij de TV? Want ik wil kijken of ik vandaag toch nog een nieuwe moet bestellen of dat deze meegeleverde voldoet om te profiteren van ARC.
Kabel van de receiver is een hele oude, waarschijnlijk 1.4 o.i.d., ik gebruik die ook alleen voor ARC/CEC. Al mijn andere apparaten zijn rechtstreeks op de tv aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1337aldi
  • Laatst online: 21:01
Iemand hier toevallig nog in het bezit van het piepschuim van de verpakking/doos van de E7 (en er vanaf wilt ;) )?
Ik ga binnenkort verhuizen, en heb wel de doos bewaard, maar niet het piepschuim :F Gaat om regio Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
ShowS schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 20:06:
Ik heb vd week LG OLED55GX6LA gehaald en laten ophangen. Sonos Arc eronder en ik voel me het baasje. Onze zoon heeft een Nintendo Switch- helaas geen 4k. Maar wel erg strak allemaal. Tv schakelt automatisch naar “spel” modus. Dat is echt top. De “sport” modus geeft qua beeld erg veel kleur. Buitenaards bijna.

Vrouwlief kijkt veel streaming diensten en ik wil graag livesetje muziek opzetten via youtube of kijk sport (voetbal). Kan iemand mij adviseren wat betreft de instellingen voor het beeld. Do’s & Dont’s. Ik heb wat zitten aan te passen maar heb niet het idee dat het er beter op wordt. Denk dat ik terug moet naar fabrieksinstellingen wat betreft het beeld.
cool dat wil ik ook een ARC eronder hangen. Heb je foto's ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShowS
Thks. Kabels moeten nog weggewerkt worden. Kabelgoot achter/in de wand. We hebben ervoor gekozen de arc op het dressoir te leggen ipv op te hangen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ShowS
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ek89IQMEjHw0SuayBhBVSy0SRZg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6CUx7keUvySSrDxsmxFnLcXD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervanhuizen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 30-06 07:21
Thrawni schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 16:33:
Gisteren de knoop eindelijk doorgehakt en een LG CX55OLED6LA bij Bol/BCC besteld. Had een tegoedbon voor 500,- en het moest dan ook echt via Bol, hoop dat BCC een goede keuze is mocht het ding een maandagmorgenmodel zijn.

Ik kom trouwens van een Samsung LE40D503. Deze sinds 2011 in gebruik en verwacht een wereld van verschil :P pricewatch: Samsung LE40D503 . Super benieuwd
Waar gebruik je je pc voor? Voor het afspelen van films volstaat genoemde oplossing. Ik heb voor spellen een extra hdmi kabel tussen de pc en receiver gehangen, die als tweede beeldscherm ingesteld (uiteraard op 1080p) en het geluid daarop ingesteld. Op die manier gaat het beeld rechtstreeks naar tv en geluid naar receiver! Daarmee zonder problemen PCM surround geluid en 4k beeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nosferatu111072
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:41
Ik heb een soortgelijke opzet. Een cx55 waar mijn Xbox series X rechtstreeks op is aangesloten. En mijn Onkyo TX-RZ900 aangesloten op HDMI 2 (eArc). Dit werkt prima maar ik had liever gezien dat alles rechtstreeks via de reciever zou lopen.

Rega planar 2 (exact-cartridge), Jamo C97II, Xbox series X - LG55CX6LA - Onkyo tx-rz900 - Xbox One X - Xbox One - Xbox 360 - Xbox - Gamertag: NOSFERAT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrawni
Nosferatu111072 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 08:33:
Ik heb een soortgelijke opzet. Een cx55 waar mijn Xbox series X rechtstreeks op is aangesloten. En mijn Onkyo TX-RZ900 aangesloten op HDMI 2 (eArc). Dit werkt prima maar ik had liever gezien dat alles rechtstreeks via de reciever zou lopen.
En moet je dan ook de apps zoals Netflix op je xbox gebruiken om 5.1 geluid te hebben, als je daar gebruik van maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrawni
De CX is net binnen. Dat word genieton dit weekend :)))). Kan het alleen helaas morgen pas unboxen omdat vriendin het logischerwijs ook uit de doos wil halen en vandaag geen tijd ervoor is 😋. Dus dat word de hele dag staren naar een doos hahah. Kan echter vandaag wel dan alle instellingen opzoeken en mij alvast voorbereiden op de juiste opties

[ Voor 17% gewijzigd door Thrawni op 19-03-2021 08:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

EN-IS schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:19:
[...]

Pluspunten
  • Knap ontwerp voor wandmontage
  • Zeer goede beeldverwerking
  • Verbeterde motion interpolation
  • Top zwartweergave met veel schaduwdetail
  • Uitstekende HDR-beelden
  • HDMI2.1 met ruimste featureset
  • Prima geluid, inclusief Dolby Atmos
Minpunten
  • WebOS 6.0 interface is nauwelijks te personaliseren
Weer een C7 met software verbeteringen... wat jammer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timmet
  • Laatst online: 11-08 17:25
Nieuwe video over de Game Optimiser en Input lag boost settings van de G1 / C1 door HDTVTest

Edit: typo

[ Voor 3% gewijzigd door Timmet op 19-03-2021 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
Ik heb een LG 55C9PLA en deze heeft softwareversie 05.00.10, terwijl ik hier al lees dat mensen versie 05.30.x hebben. Als ik "Controleer op updates" doe, geeft ie aan dat er geen updates zijn.

Waarom update mijn TV niet naar de laatste versie.

Hoop eigenlijk dat Airplay problemen opgelost zijn, dit werkt nu echt voor geen meter meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Timo002 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 15:33:
Ik heb een LG 55C9PLA en deze heeft softwareversie 05.00.10, terwijl ik hier al lees dat mensen versie 05.30.x hebben. Als ik "Controleer op updates" doe, geeft ie aan dat er geen updates zijn.

Waarom update mijn TV niet naar de laatste versie.

Hoop eigenlijk dat Airplay problemen opgelost zijn, dit werkt nu echt voor geen meter meer.
Volgens mij is er geen nieuwere versie.
De versie die nog in test is, is 05.00.30, dus niet 05.30.xx.

Ik heb hier met mijn C9 geen AirPlay problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
Als ik een video afspeel op mijn MacBook via Quicktime, dan kan ik via Airplay mijn TV kiezen. Maar op de TV krijg ik een spinner, maar de video start nooit.

Doe ik dat naar een AppleTV dan start die video bijna instant en speelt probleemloos af.

Ook vanaf mijn iPhone krijg ik het bijna niet voor elkaar om een video af te spelen. Screen mirror werkt dan wel weer probleemloos.

Wat betreft de versie, zie dit bericht: psvpas in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
Voor een C8, weet niet of dat verschil maakt

[ Voor 17% gewijzigd door Timo002 op 19-03-2021 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Timo002 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 15:52:
Als ik een video afspeel op mijn MacBook via Quicktime, dan kan ik via Airplay mijn TV kiezen. Maar op de TV krijg ik een spinner, maar de video start nooit.

Doe ik dat naar een AppleTV dan start die video bijna instant en speelt probleemloos af.

Ook vanaf mijn iPhone krijg ik het bijna niet voor elkaar om een video af te spelen. Screen mirror werkt dan wel weer probleemloos.

Wat betreft de versie, zie dit bericht: psvpas in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
Voor een C8, weet niet of dat verschil maakt
MacBook heb ik niet wel een iPhone en iPad Pro.
Daarmee werkt AirPlay prima naar de TV.
Ik gebruik dit bv met de Discovery+ app.
Er is daarvan nog geen app voor de LG TV (hoewel zo dit wel beloven).

Een C8 heeft andere firmware dan een C9!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
HoppyF schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 16:00:
[...]
MacBook heb ik niet wel een iPhone en iPad Pro.
Daarmee werkt AirPlay prima naar de TV.
Ik gebruik dit bv met de Discovery+ app.
Er is daarvan nog geen app voor de LG TV (hoewel zo dit wel beloven).
Maar dat is native in de Discovery+ app ingebakken denk ik?

Als ik bv video's van een webpagina af wil spelen op de Tv, dan werkt dat vaker niet dan wel. En dan niet een YouTube video, want dat start uiteindelijk gewoon de YouTube app van de TV op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Timo002 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 16:01:
[...]

Maar dat is native in de Discovery+ app ingebakken denk ik?

Als ik bv video's van een webpagina af wil spelen op de Tv, dan werkt dat vaker niet dan wel. En dan niet een YouTube video, want dat start uiteindelijk gewoon de YouTube app van de TV op.
Dat gaat inderdaad vanuit de app zelf.
Je kunt dan kiezen om op de iPad/iPhone af te laten spelen of de TV.
Je hoeft niet bij iedere keer afspelen die keuze te maken want hij blijft in principe op de TV keuze staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nosferatu111072
  • Laatst online: 19:41
Thrawni schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 08:54:
[...]

En moet je dan ook de apps zoals Netflix op je xbox gebruiken om 5.1 geluid te hebben, als je daar gebruik van maakt?
Ik gebruik de apps die op de tv staan. En via mijn reciever luister ik dan waar mogelijk naar dolby Atmos of Dolby digital+ en kijk ik op de tv in dolby vision waar mogelijk. De eArc functie van hdmi 2 op de tv naar de reciever werkt prima.

Rega planar 2 (exact-cartridge), Jamo C97II, Xbox series X - LG55CX6LA - Onkyo tx-rz900 - Xbox One X - Xbox One - Xbox 360 - Xbox - Gamertag: NOSFERAT

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Volgens Stop the Fomo (ja, ik weet het de YouTube clown op TV gebied....) levert de G1 net niet wat het had moeten zijn.
Best jammer voor het EVO paneel.
Echter, nog steeds een uitstekende TV en absolute nits waarden zeggen ook niet alles.
YouTube: LG G1 Below 900 Nits: Surprised? We get into it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HoppyF schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 12:17:
Volgens Stop the Fomo (ja, ik weet het de YouTube clown op TV gebied....) levert de G1 net niet wat het had moeten zijn.
Echter, nog steeds een uitstekende TV en absolute nits waarden zeggen ook niet alles.
Niet geheel waar, men (ook ik) had te hoge verwachtingen van een OLED zonder heatsink.
Ik heb de G1 nu een dag in mijn bezit en deze duidelijk brighter in HDR sessies, de 20% bij wit klopt dan ook wel, en dus goed zichtbaar. Maar zal zeker lager zijn dan de A90J, maar die is dan wel weer duurder, moeilijker te verkrijgen en dikker maar wel qua beeld (waarschijnlijk met de Panasonic de beste OLED die je kan krijgen).

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2021 12:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EN-IS
HoppyF schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 12:17:
Inderdaad jammer, dit kwam ook uit de review van FWD.nl. Ik heb de 65G1 in ieder geval wel besteld, dit is mijn eerste OLED tv en voor mij is de G1 een perfecte tv qua prijs en features, deze keuze heb ik gemaakt op basis van de vele positieve reviews van de GX :)
Verwijderd schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 12:43:
[...]

Niet geheel waar, men (ook ik) had te hoge verwachtingen van een OLED zonder heatsink.
Ik heb de G1 nu een dag in mijn bezit en deze duidelijk brighter in HDR sessies, de 20% bij wit klopt dan ook wel, en dus goed zichtbaar. Maar zal zeker lager zijn dan de A90J, maar die is dan wel weer duurder, moeilijker te verkrijgen en dikker maar wel qua beeld (waarschijnlijk met de Panasonic de beste OLED die je kan krijgen).
Ik ben het met je eens, de A90J is veel duurder, maar wel bijzonder dat Sony 1300nits heeft kunnen halen. Het is ook nog niet bekend of hier wel een evo paneel in zit, op basis van de nieuwsartikel een korte tijd terug hier op Tweakers werd daarin vermeld dat Sony ook de evo panelen zou afnemen en gebruiken. Of dat is ook gebruikt hier weet men nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 12:43:
[...]

Als een heatsink de oplossing zou zijn begrijp ik niet waarom LG dit al niet veel eerder heeft toegepast.
Dat mag dus geen verrassing zijn dat een heatsink nu eenmaal een betere koeling geeft dan zonder.
De reviews laten zien dat de verhoogde helderheid gemeten is met het vivid/levendig profiel.
Laat dit nu juist het slechtste profiel zijn wat je kunt kiezen.
Ok, er zal ook een wat grotere helderheid zijn bij de andere profielen maar of dit nu echt zo’n grote stap vooruit is betwijfel ik wel.

Ik vind de hogere helderheid ook niet zo belangrijk maar vanuit innovatie gezien gaat deze ontwikkeling wel door zeker gezien de druk vanuit de LCD/QLED hoek die altijd maar zeuren om meer nits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:16
Heatsink zal wel weer extra dikte betekenen.
Met de GX in de avond hoef ik absoluut geen extra helderheid, is nu echt al fel zat voor je ogen. Maar overdag in het algemeen een hoop meer helderheid zou wel prettiger zijn. Maar dan ook in combi met een minder spiegelend oppervlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 13:08:
Heatsink zal wel weer extra dikte betekenen.
Met de GX in de avond hoef ik absoluut geen extra helderheid, is nu echt al fel zat voor je ogen. Maar overdag in het algemeen een hoop meer helderheid zou wel prettiger zijn. Maar dan ook in combi met een minder spiegelend oppervlak.
Klopt, een heatsink betekent meteen een stuk dikker en bij een platte GX of G1 wil je dat niet.
Minder spiegelend oppervlak kan makkelijk maar gaat ten koste van de beeldkwaliteit.
Dat zal LG dus vast en zeker niet gaan doen of er moet een nieuw soort anti reflectie laag uitgevonden worden die deze nadelen niet heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-08 14:01
Ik was ook nieuwsgierig naar de G1 maar denk dat tov van de E7 het geen grote stap voorwaarts voor mij zal zijn...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlowFish
EN-IS schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 13:00:
[...]
Ik ben het met je eens, de A90J is veel duurder, maar wel bijzonder dat Sony 1300nits heeft kunnen halen. Het is ook nog niet bekend of hier wel een evo paneel in zit, op basis van de nieuwsartikel een korte tijd terug hier op Tweakers werd daarin vermeld dat Sony ook de evo panelen zou afnemen en gebruiken. Of dat is ook gebruikt hier weet men nog niet.
Dat is dus niet waar. De Sony A90j komt niet verder dan de G1 (+-750nits) dezelfde marginale verbetering dus. 1300 was een gerucht en zou echt fantastisch zijn maar helaas.. Alsnog OLED met 740 nits is veruit een stuk beter dan iedere (Q”)LED.

Zie reviews: eerste die ik kon vinden:
https://www.google.nl/amp...y-a90j-oled-tv-review.amp

Quote: “ HDR peak brightness: 723.3 nits (20% white window)“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08 10:39
BlowFish schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 13:44:
[...]

Dat is dus niet waar. De Sony A90j komt niet verder dan de G1 (+-750nits) dezelfde marginale verbetering dus. 1300 was een gerucht en zou echt fantastisch zijn maar helaas.. Alsnog OLED met 740 nits is veruit een stuk beter dan iedere (Q”)LED.

hoezo beter als QLED ? heb een q90t zou niet willen ruilen tegen oled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roybr
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18-01 13:27
Hi allen,

Ik heb me oog laten vallen op Oled55CX6LA maar ik ben benieuwd welke muurbeugel hiervoor het best passend is?

Is de Vogel's THIN 505 een idee of zijn er betere verkrijgbaar?
Combi set op plattetv.nl komt uit op 1279 euro.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlowFish
shakespeare schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 14:18:
[...]

Meningen verschillen.. maar je bent hier in het OLED topic 😉 . Hier is oled superieur

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SED

SED

Als het gaat om lichtgeven is de qled superieur. Velen verwarren dat met beeldkwaliteit en dan is het wel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrawni
Hebben jullie voor de settings m.b.t. de CX gewoon de link van RTINGS gevolgd? https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/cx-oled/settings

En dan dus ook Dynamic Contrast, Super Resolution, AI-Picture Mode, Eye Comfort Mode en Energy Saving uit gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
BlowFish schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 13:44:

Thanks voor de toelichting, het staat duidelijk in de review idd :) . Wel gek dat FOMO 1300nits blijft noemen alsof het een feit is.

Hij blijft maar herhalen dat de Sony A90J 1300nits heeft gehaald in peak brightness. :/
And although we’re slightly disappointed in the A90J’s somewhat-limited brightness, it’s nevertheless one of the brightest OLED TVs we’ve ever tested, climbing as high as 700 to 800 nits in its most accurate picture mode. While that sort of brightness falls well below the 1,000 to 1,300 nits we regularly measure on high-end LCD/LED TVs, as of now it nevertheless represents the upper limit of what we’ve come to expect from OLED TVs.

[ Voor 30% gewijzigd door EN-IS op 20-03-2021 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:51
Thrawni schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 15:50:
Hebben jullie voor de settings m.b.t. de CX gewoon de link van RTINGS gevolgd? https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/cx-oled/settings

En dan dus ook Dynamic Contrast, Super Resolution, AI-Picture Mode, Eye Comfort Mode en Energy Saving uit gezet?
Ik heb alles opgevolgd van Rtings, waarna ik het nog een beetje aangepast heb naar eigen smaak :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SED

SED

EN-IS schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 15:52:
[...]

Wel gek dat FOMO 1300nits blijft noemen alsof het een feit is.

[...]
De hoeveelheid onzin die uit die bron komt is dan ook ongelooflijk. Voor mij een kannal dat ik al geruime tijd oversla. Begon bij zijn kletskoek over led productie en de fouten die hij maakte tussen Samsung en LG .
Leuke clown maar feiten en fantasie lopen naadloos doorelkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
SED schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 16:00:
[De hoeveelheid onzin die uit die bron komt is dan ook ongelooflijk. Voor mij een kannal dat ik al geruime tijd oversla. Begon bij zijn kletskoek over led productie en de fouten die hij maakte tussen Samsung en LG .
Leuke clown maar feiten en fantasie lopen naadloos doorelkaar.
Op basis van zijn vids van de afgelopen twee maanden ben ik overtuigd dat hij in de pocket zit van Sony. Hij begon in februari ineens heel erg te leunen naar Sony en het noemen van de nieuwe tv's, ook zag je dat hij vele interviews deed met lui die of voor Sony werken of aan Sony zijn geallieerd.

/edit, welke YouTube kanaal is goed om te bekijken / volgen naast Vincent Theo? :9

[ Voor 7% gewijzigd door EN-IS op 20-03-2021 17:10 . Reden: Typo ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-08 13:02

reaL_G

G

roybr schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 14:18:
Hi allen,

Ik heb me oog laten vallen op Oled55CX6LA maar ik ben benieuwd welke muurbeugel hiervoor het best passend is?

Is de Vogel's THIN 505 een idee of zijn er betere verkrijgbaar?
Combi set op plattetv.nl komt uit op 1279 euAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gjws4S0e-j0JmNDlBvDJuJxq1KE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UCtMzpphp26MgpEuqMS7z1Ii.jpg?f=fotoalbum_large.
De mijne hangt ook aan een thin 505.
Is niks mis mee, redelijk vlak tegen de muur, voor zover het kan.

GiTS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
jezusmina, waar ik eerst mezelf druk maakte om mijn 55 inch oled LG te gaan vervangen voor een nieuwe 65 inch CX...wel/niet/wel/niet/te groot/wel/wel/niet/te groot en uiteindelijk toch de 65 inch CX aangeschaft.
Nu een weekje later twijfel ik om de 65 inch CX te retourneren en een 77 inch GX/CX te nemen...

shoot me.... 8)7 8)7 :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlowFish
_Bailey_ schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 16:20:
jezusmina, waar ik eerst mezelf druk maakte om mijn 55 inch oled LG te gaan vervangen voor een nieuwe 65 inch CX...wel/niet/wel/niet/te groot/wel/wel/niet/te groot en uiteindelijk toch de 65 inch CX aangeschaft.
Nu een weekje later twijfel ik om de 65 inch CX te retourneren en een 77 inch GX/CX te nemen...

Haha herkenbaar 😅

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-08 11:52
_Bailey_ schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 16:20:

Kan je dan niet beter wachten op de 83 inch C1? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrawni
Question, als er mensen zijn die op de PS5 hun films kijken via netflix/prime etc, zodat ze 5.1 geluid hebben gezien het verbonden is via ARC op een oudere receiver, switcht de tv dan ook automatisch naar je SDR of HDR filmprofiel of moet je dit zelf handmatig doen? Ik heb begrepen dat je waarschijnlijk het beste de interne apps op de TV kan gebruiken, maar gezien ik een oudere receiver heb die wss geen Dolby Digital+ ondersteunt en deze apps dat wel streamen, kan ik geen gebruik maken van mijn 5.1 setup en dat wil ik wel. Probleem is echter denk ik dat die op de HDMI-kanaal van de PS5 automatisch op game-mode staat en dit heeft andere waardes volgens mij dan je cinema profiel

[ Voor 44% gewijzigd door Thrawni op 20-03-2021 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08 10:39
SED schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 15:30:
Als het gaat om lichtgeven is de qled superieur. Velen verwarren dat met beeldkwaliteit en dan is het wel duidelijk.
gelul.. bijna geen verschil alleen oled is dimmer. daag! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EN-IS
HoppyF schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 18:40:
[...]

Je bent zeker de leukste thuis? :?
Als je geen verschil ziet tussen een QLED en een OLED zou ik je willen adviseren eens naar een opticien te gaan.
Zijn reactie is sarcastisch, knipoog emoticon geeft dat soort van aan. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

HoppyF schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 18:40:
[...]
Je bent zeker de leukste thuis? :?
Als je geen verschil ziet tussen een QLED en een OLED zou ik je willen adviseren eens naar een opticien te gaan.
Te laat......🤡

Afbeeldingslocatie: https://hulpmiddelenwijzer.nl/getattachment/hulpmiddelen/Taststokken/HM0219-taststokken-(1).jpg.aspx?lang=nl-NL&width=350&height=233&ext=.jpg

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EN-IS schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 18:45:
[...]

Zijn reactie is sarcastisch, knipoog emoticon geeft dat soort van aan. :)
Was dat maar zo!
Zijn eerdere reactie en deze doen heel anders vermoeden.
Geen idee waarom hij zijn mening in dit OLED topic moet ventileren. :|

(klik op de link en scroll naar beneden)

nieuws: Samsung brengt Neo QLED-tv's met miniledbacklight uit in april vanaf ...

[ Voor 3% gewijzigd door HoppyF op 20-03-2021 19:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Laatst online: 04-02-2023
shakespeare schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 14:18:
[...]

Ik heb een Sony OLED A89 en zou niet willen ruilen voor een q90t 😉

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92
  • Laatst online: 21:08
reaL_G schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 16:18:
[...]

De mijne hangt ook aan een thin 505.
Is niks mis mee, redelijk vlak tegen de muur, voor zover het kan.
Hoe gaat het vergrendelen en ontgrendelen van de tv ?
Ik zag als je hem te ver naar boven kantelt dat hij ontgrendeld.
Ik ben als de dood dat mijn kleine zoon hem er vanaf trekt :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j.c.kees
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 16-11-2024
Rox92 schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 20:03:
[...]

Het scherm is niet vergrendeld. Als je hem van onderen tever naar voren trekt, dan loop je het risico, dat het scherm van de beugel valt!! Zie hiervoor ook de gebruikershandleiding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-08 13:02

reaL_G

G

[...]

Jij is idd niet vergrendeld. Maar het heeft wel wat gewicht. Dus aftrekken/omhoog duwen zal niet ineens zomaar gebeuren.
Maar zeg nooit nooit!! Met kids.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0R1JTlEJOu-bcJ5zSLfLh1B8czs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VUP6pNGmHwTE7cHtPMZTnDAR.jpg?f=fotoalbum_large

GiTS

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Ik heb de Vogels 3205 voor mijn 55C9.
Deze valt niet zomaar van de rail af want klikt erop vast.
Pagina: 1 ... 373 ... 566 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.