• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-11 03:08
Snake_Eye schreef op zondag 26 januari 2020 @ 13:34:
[...]

Meer dan je denkt. de meeste zitten op standaard 250 mbit/s (bij Ziggo is 220 standaard)
https://www.providercheck...eveel-mbit-s-heb-je-nodig
Hoe snel je internet is doet er niet zoveel toe. Geen van de functies of streaming apps op een LG heeft >100mbit nodig om te functioneren. Alleen als je moeilijk gaat doen met lokaal UHD streamen met hele hoge bit rates heb je een punt, maar dan kun je ook een externe mediaplayer gebruiken.

_██_
(ಠ_ృ)

Snake_Eye schreef op zondag 26 januari 2020 @ 13:34:
[...]

Meer dan je denkt. de meeste zitten op standaard 250 mbit/s (bij Ziggo is 220 standaard)
https://www.providercheck...eveel-mbit-s-heb-je-nodig
Ziggo is niks, want de upload daar blijft ver achter.
De genoemde website is ook niks want als ik de postcode check doe zie ik dit.
Ga ik naar de bestelling dan kan ik opeens maar maximaal 100Mbits krijgen ipv 1000!
Koekoek! :P
En ja, ik ben echt aangesloten op glasvezel....
Gbit snelheid dus ook al is mijn huidige abonnement 100/100 omdat ik niet meer nodig heb.
Op basis van jouw postcodecheck vind je hier de top 3 van de meest gekozen abonnementen in E. Op XXX is een maximale downloadsnelheid van 1000 Mb/s mogelijk. Wij raden je onderstaande pakketten aan op basis van ervaringen van andere gebruikers in E.
Dat was off-topic.
Het is zoals @Atomsk zegt.
Het gaat niet om streaming nu want de huidige streaming providers komen niet boven de 25Mbits.
Alleen intern in je eigen huis wil je mogelijk sneller kunnen streamen.

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 17-11 01:34
HoppyF schreef op zondag 26 januari 2020 @ 15:35:
[...]

Ziggo is niks, want de upload daar blijft ver achter.
De genoemde website is ook niks want als ik de postcode check doe zie ik dit.
Ga ik naar de bestelling dan kan ik opeens maar maximaal 100Mbits krijgen ipv 1000!
Koekoek! :P
En ja, ik ben echt aangesloten op glasvezel....
Gbit snelheid dus ook al is mijn huidige abonnement 100/100 omdat ik niet meer nodig heb.

[...]

Dat was off-topic.
Het is zoals @Atomsk zegt.
Het gaat niet om streaming nu want de huidige streaming providers komen niet boven de 25Mbits.
Alleen intern in je eigen huis wil je mogelijk sneller kunnen streamen.
Deze ene provider link geeft bij mij precies goed aan wat er mogelijk is.

DSL Tot 200 Mb/s
Kabel Tot 500 Mb/s
Glasvezel Tot 0 Mb/s ( we hebben geen glasvezel in onze regio)

Maar met de link wilde ik aantonen dat het gemiddelde hoger dan 100 mb/s zit met hun internet.

[ Voor 6% gewijzigd door Snake_Eye op 26-01-2020 16:04 ]

• Snake_Eye
Atomsk schreef op zondag 26 januari 2020 @ 14:05:
[...]

Hoe snel je internet is doet er niet zoveel toe. Geen van de functies of streaming apps op een LG heeft >100mbit nodig om te functioneren. Alleen als je moeilijk gaat doen met lokaal UHD streamen met hele hoge bit rates heb je een punt, maar dan kun je ook een externe mediaplayer gebruiken.
Dat klopt. Maar ik doelde hiermee op Engineer Stewie dat hij zei "Veel huishoudens hebben zelfs geen 100Mbit internet"

[ Voor 10% gewijzigd door Snake_Eye op 26-01-2020 16:10 ]

• rismaster
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 17-11 18:02
Haay schreef op maandag 25 november 2019 @ 16:24:
[...]

Wij hebben ongeveer dezelfde opstelling, met een brede TV-meubel waarop de TV staat, en een center-speaker ervoor geplaatst. Om het beeld niet te blokkeren staat de oude (plasma) TV op een verhoging.

Inmiddels zojuist de 55C9 besteld. Omdat deze TV een stuk lichter is dan die oude plasma TV gaan we die C9 op deze Sanus TV standaard plaatsen:
[Afbeelding]
httww.artencraft.nl/nl/sanus-tv-stand-voor-sonos-playbase-wstv-470281.html

Die is speciaal gemaakt voor de Sonos soundbar maar elke willekeurige center-speaker kan er ook bij geplaatst worden. Je kunt er de C9 precies mee op de juiste hoogte instellen, en ook kantelen is mogelijk.
Dit is wellicht ook voor mij een oplossing om zodoende de centerspeaker van mijn 5.1 set te kunnen blijven gebruiken.
Is de voet (overbodig met gebruik van deze sanus stand) van de c9 te verwijderen of is er een c9 verkrijgbaar zonder voet?

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:40

Snippertje

Light up your life

Korte vraag. Zojuist mijn LG B9 ontvangen en was lost in space aan het kijken. Maar daar zie ik bij licht scenes allemaal lichtstrepen, is dat normaal of heb ik een instelling raar staan? Het is via de Netflix app en is dus met dolby vision aan. Lijken soort Halo's. Linksboven in de eerste foto is het goed te zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vPv1w0CueeJPv2MdeyGpail2/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fxC3tU4oWKfJb7uMNav70PSS/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5ILdx4j1sH65lPhiynT29a7d/thumb.jpg

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Die verticale strepen bovenin bedoel je die 1/5 deel van de hoogte van het scherm beslaan? Zijn dat niet gewoon reflecties die in de bron zelf zitten? Het lijkt wel op reflecties iig.

[ Voor 20% gewijzigd door Cap op 26-01-2020 18:10 ]

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:16
Snippertje schreef op zondag 26 januari 2020 @ 17:59:
Korte vraag. Zojuist mijn LG B9 ontvangen en was lost in space aan het kijken. Maar daar zie ik bij licht scenes allemaal lichtstrepen, is dat normaal of heb ik een instelling raar staan? Het is via de Netflix app en is dus met dolby vision aan. Lijken soort Halo's. Linksboven in de eerste foto is het goed te zien.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SqjpeBVkmC74TXZg6W6gyj8L/thumb.png

Deze strepen bedoel je? Die zitten gewoon in de serie zelf. :9

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Cap schreef op zondag 26 januari 2020 @ 18:07:
Die verticale strepen bovenin bedoel je die 1/5 deel van de hoogte van het scherm beslaan? Zijn dat niet gewoon reflecties die in de bron zelf zitten? Het lijkt wel op reflecties iig.
Ja precies. Ik begin te vermoeden dat ik dit nu gewoon zie, omdat het scherm zo goed is. Was eerst bang dat het iets van banding zou zijn.

rismaster schreef op zondag 26 januari 2020 @ 17:46:
[...]

Dit is wellicht ook voor mij een oplossing om zodoende de centerspeaker van mijn 5.1 set te kunnen blijven gebruiken.
Is de voet (overbodig met gebruik van deze sanus stand) van de c9 te verwijderen of is er een c9 verkrijgbaar zonder voet?
De voet wordt los bijgeleverd bij een C9.
Je moet deze zelf monteren of juist niet als je de TV aan de muur wilt hangen.
Is gewoon een VESA mount, 200x300mm.

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-11 14:10
rismaster schreef op zondag 26 januari 2020 @ 17:46:
Wanneer je de C9 koopt zit de standaard voet er nog niet op. Dus als je deze Sanus voet gebruikt dan laat je de standaard voet voor wat die is en schroef je direct die Sanus voet aan de TV. Werkt prima en ik ben er erg tevreden over. :)

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Dank, blijkt inderdaad de serie te zijn. Vrij storend wel zeg.
NrG! schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 20:07:
Is het iemand gelukt om een Google Nest Mini te koppelen aan de LGOLED65C9?
Is dit je nog gelukt? Ik krijg lg thinq niet gekoppeld aan mijn televisie helaas.

• blavlaa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:06
Haay schreef op zondag 26 januari 2020 @ 18:57:
[...]

Wanneer je de C9 koopt zit de standaard voet er nog niet op. Dus als je deze Sanus voet gebruikt dan laat je de standaard voet voor wat die is en schroef je direct die Sanus voet aan de TV. Werkt prima en ik ben er erg tevreden over. :)
Is een van deze die Sanus voet waar jij het over hebt?

https://www.bol.com/nl/p/...5/#product_specifications

https://www.kamera-expres...s-swivel-base-60-vtvs1-b2

Ik heb mijn C9 nu op een verhoging gezet zodat mijn playbar ervoor kan staan, dit zou een elegantere oplossing zijn.
Zoniet zou je me een linkje kunnen sturen?
Alvast bedankt.

[ Voor 6% gewijzigd door blavlaa op 26-01-2020 19:27 ]

PV 8x355 W45 & 8x355 O45 / 2x MT 5.12 kWh V151.215-V153.215 / CT003 V117 / L&G E350 1P DSMR4.2

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-11 17:05
Snippertje schreef op zondag 26 januari 2020 @ 18:14:
[...]

Ja precies. Ik begin te vermoeden dat ik dit nu gewoon zie, omdat het scherm zo goed is. Was eerst bang dat het iets van banding zou zijn.
zijn reflecties,je zult het ook wel eens zien bij koplampen van een auto,valt bij de mindere tv's niet op.banding heb je meestal een verticale band/streep of meer, over het hele beeld op dezelfde plek

• Haay
  • Laatst online: 18-11 14:10
blavlaa schreef op zondag 26 januari 2020 @ 19:21:
Is een van deze die Sanus voet waar jij het over hebt?

https://www.bol.com/nl/p/...5/#product_specifications

Ik heb mijn C9 nu op een verhoging gezet zodat mijn playbar ervoor kan staan, dit zou een elegantere oplossing zijn.
Die bij de Bol.com is dezelfde als die ik heb. Alleen heb ik die vorig jaar bij Art & Craft gekocht, voor €105 inclusief bezorging. Daar is die nu €149. Maar bij Bol kost het €110 dus dat is ook een goede prijs.

Het is zeker een elegante oplossing. Mijn 55C9 staat / hangt er erg fijn en stabiel op. Kon het precies op de juiste hoogte ophangen zodat er tussen de center speaker en de TV nog ongeveer 2 mm ruimte is. En de voorkant van de center speaker is vlak gelijk aan de voorkant van de TV. :)

• blavlaa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:06
Haay schreef op maandag 27 januari 2020 @ 08:46:
[...]

Die bij de Bol.com is dezelfde als die ik heb. Alleen heb ik die vorig jaar bij Art & Craft gekocht, voor €105 inclusief bezorging. Daar is die nu €149. Maar bij Bol kost het €110 dus dat is ook een goede prijs.

Het is zeker een elegante oplossing. Mijn 55C9 staat / hangt er erg fijn en stabiel op. Kon het precies op de juiste hoogte ophangen zodat er tussen de center speaker en de TV nog ongeveer 2 mm ruimte is. En de voorkant van de center speaker is vlak gelijk aan de voorkant van de TV. :)
Top bedankt. Hij is besteld.

PV 8x355 W45 & 8x355 O45 / 2x MT 5.12 kWh V151.215-V153.215 / CT003 V117 / L&G E350 1P DSMR4.2

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:32
Snake_Eye schreef op zondag 26 januari 2020 @ 12:52:
[...]

Ik heb nu mijn brightness ook op 60 moeten zetten. Ik schrok nogal, niet wetende dat ik zoveel schaduwdetails miste. Ik keek op mijn andere Samsung TV van uit 2017. Daar was een Nationale Auschwitzherdenking op. Een man gaf een toespraak, en zag op mijn Samsung, achter de man, een boom met schors en bladeren. Ik liep naar mijn Oled TV E9, en zette dezelfde zender op. Tot mijn verbazing was deze boom en bladeren niet te zien.(alles was zwart) Ik zette de helderheid van 50 op 60 en nu zag ik de boom met bladeren wel. Inderdaad is er een blackcrash zelfs op gamma 2.2 met helderheid op 50. ook even de calibratie test uitgevoerd, en zag ook deze blackcrash op 50.
Dat viel mij ook een beetje op bij films, bepaalde scenes zijn wel erg donker waardoor ik het gevoel kreeg bepaalde zaken te missen, maar waarom zetten jullie de contrast niet wat lager dan ipv gamma ?

Op mijn tv staat contrast standaard op 100.

Bij Liniair TV kijken geen last van de TV past zich automatisch aan waardoor zaken in schaduw lichter zijn, de brightness staat hier op 40 bij tv kijken en films(via smart tv) op 50.

[ Voor 7% gewijzigd door mr_evil08 op 27-01-2020 09:38 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
hebben mensen ook last van de linkerbalk die uit het niets verschijnt op de C9? (iets met kanalen)

[ Voor 10% gewijzigd door Farabi op 27-01-2020 10:28 ]

• empireq
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 04-08-2024
Een oled is in 1 woord geweldig. Ik heb de C9 zaterdag mogen ontvangen en heerlijk kunnen genieten van de tv.

Ik heb een grote schuifpui met veel lichtinval, maar het valt allemaal reuze mee.

Mijn vraag is, moet truemotion uit?
En oledlamp stond op 90, is dit correct?

• Farabi
  • Niet online
empireq schreef op maandag 27 januari 2020 @ 11:09:
Een oled is in 1 woord geweldig. Ik heb de C9 zaterdag mogen ontvangen en heerlijk kunnen genieten van de tv.

Ik heb een grote schuifpui met veel lichtinval, maar het valt allemaal reuze mee.

Mijn vraag is, moet truemotion uit?
En oledlamp stond op 90, is dit correct?
instellingen> beeldopties of geavenceerde opties. dat oled lampje moet je voor jezelf instellen wat fijn kijkt.

• empireq
Hamazaki schreef op maandag 27 januari 2020 @ 11:11:
[...]

instellingen> beeldopties of geavenceerde opties. dat oled lampje moet je voor jezelf instellen wat fijn kijkt.
Ja dat weet ik, maar er is geen standaard regel dat het op iets moet staan dus (voor eventuele/minimale burn gevaar)? Dat was meer mijn vraag

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:53

Sagat

Is pappa x2!

Ik zie met snel zoeken niet echt een separaat topic over muur beugels (had misschien in de OP gemogen?)....dus ik ga er vanuit dat dit hier mag. Ik zie ook enkele ervaringen in het topic gepost wat mij bevestigd in deze gedachte. Dus ik ga ervoor.

Ik wil een lg c9 65" aan de muur hangen, en graag de mogelijkheid hebben om de tv iets van de muur te kunnen duwen, zowel om genoeg ruimte te hebben voor naar achter uitstekende hdmi kables te hebben,
en om er makkelijk bij te kunnen als ik kabels wil switchen.

Bij KE kwam ik uit bij deze, lijkt me an sich prima geschikt voor de tv toch?
VIVANCO BFMO 6060 TV WANDSTEUN <65" FULL MOTION
link

Of zie ik dingen over het hoofd?
ik vind 80 euro ook nog enigszins goed te doen. Maar als er betere en/of goedkopere opties zijn hoor ik het ook graag :)

10 second ninja DONE

• Farabi
  • Niet online
empireq schreef op maandag 27 januari 2020 @ 11:13:
[...]

Ja dat weet ik, maar er is geen standaard regel dat het op iets moet staan dus (voor eventuele/minimale burn gevaar)? Dat was meer mijn vraag
ik zou hem gebruiken zoals ik fijn vind en niet bang zijn voor burn-in. maar, helaas ken ik jouw kijkpatroon niet. kijk jij veel tv? game je? hoeveel uur per dag staat de tv aan?
Sagat schreef op maandag 27 januari 2020 @ 11:14:
Ik zie met snel zoeken niet echt een separaat topic over muur beugels (had misschien in de OP gemogen?)....dus ik ga er vanuit dat dit hier mag. Ik zie ook enkele ervaringen in het topic gepost wat mij bevestigd in deze gedachte. Dus ik ga ervoor.

Ik wil een lg c9 65" aan de muur hangen, en graag de mogelijkheid hebben om de tv iets van de muur te kunnen duwen, zowel om genoeg ruimte te hebben voor naar achter uitstekende hdmi kables te hebben,

link

ik vind 80 euro ook nog enigszins goed te doen. Maar als er betere en/of goedkopere opties zijn hoor ik het ook graag :)
Heb je alle HDMI aansluitingen nodig?
Er zit aan de achterkant maar één HDMI aansluiting de rest zit aan de zijkant.
Het staat strakker als je TV zo plat mogelijk tegen de muur zit.
Mocht je de achterste HDMI toch nodig hebben kun je een haakse connector gebruiken.

Verder zijn er veel soorten muurbeugels.
De Vogels zijn populair en goed maar goedkopere voldoen vaak ook.
Let wel op de VESA maat en het gewicht wat de muurbeugel kan dragen.

• empireq
Hamazaki schreef op maandag 27 januari 2020 @ 11:18:
[...]

ik zou hem gebruiken zoals ik fijn vind en niet bang zijn voor burn-in. maar, helaas ken ik jouw kijkpatroon niet. kijk jij veel tv? game je? hoeveel uur per dag staat de tv aan?
Dagelijks zal het uitkomen op max 4 uurtjes, voornamelijk voetbal en netflix
Gamen doe ik ook, maar 2 a 3 keer per week
Kijk/speel gedrag valt allemaal wel mee

• Farabi
  • Niet online
empireq schreef op maandag 27 januari 2020 @ 11:25:
[...]

Dagelijks zal het uitkomen op max 4 uurtjes, voornamelijk voetbal en netflix
Gamen doe ik ook, maar 2 a 3 keer per week
Kijk/speel gedrag valt allemaal wel mee
gewoon instellen zoals je het wilt. sommige mensen laten de tv heel de dag op de achtergrond aanstaan, dat is het enige gevaar voor burn-in. (betwijfel ik alsnog op de C9)
Hamazaki schreef op maandag 27 januari 2020 @ 10:25:
hebben mensen ook last van de linkerbalk die uit het niets verschijnt op de C9? (iets met kanalen)
Hier ook een enkele keer gezien.
Oorzaak is volgens mij een lichte beweging van de afstandsbediening die bv op een tafeltje ligt waar je tegenaan stoot.
Je hoeft de afstandsbediening dus niet in handen te hebben als dit gebeurt.
Zonder dat er enige beweging is heb ik dit nog niet gezien.

• Farabi
  • Niet online
HoppyF schreef op maandag 27 januari 2020 @ 11:28:
[...]

Hier ook een enkele keer gezien.
Oorzaak is volgens mij een lichte beweging van de afstandsbediening die bv op een tafeltje ligt waar je tegenaan stoot.
Je hoeft de afstandsbediening dus niet in handen te hebben als dit gebeurt.
Zonder dat er enige beweging is heb ik dit nog niet gezien.
klopt, heel gek. volgens mij hoeft hij nog eens niet te bewegen (goed opgelet laatst). het lijkt meer met de tv te maken, dan met de ab. (ik krijg het steeds vaker)

[ Voor 3% gewijzigd door Farabi op 27-01-2020 11:30 ]

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

HoppyF schreef op maandag 27 januari 2020 @ 11:22:
[...]

Heb je alle HDMI aansluitingen nodig?
Er zit aan de achterkant maar één HDMI aansluiting de rest zit aan de zijkant.
Het staat strakker als je TV zo plat mogelijk tegen de muur zit.
Mocht je de achterste HDMI toch nodig hebben kun je een haakse connector gebruiken.

Verder zijn er veel soorten muurbeugels.
De Vogels zijn populair en goed maar goedkopere voldoen vaak ook.
Let wel op de VESA maat en het gewicht wat de muurbeugel kan dragen.
Op dit moment gebruik ik alle 3 de hdmi aansluitingen van mijn tv, maar wel icm met

1 5x hdmi switch
1 2x hdmi switch

(ik vind het fijn om VEEL consoles tegelijk aangelosten te hebben ;) )

Maar een haakse kabel zou ik er idd in kunnen doen en verder zijn er geen legacy aanlsuitingen (toch? maar ik check dit zo gelijk nog wel even) waardoor ik daarna niet veel meer te zoeken heb aan de achterkant.

thanks, dan kan ik vermoeddelijk idd kijken naar vast beugels die een stuk goedkoper zijn.

10 second ninja DONE

• Ered
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-11 22:02
Weet niet of dit de juiste topic is, maar waarom zou je een Panasonic/Sony/Philips OLED nemen met hetzelfde paneel als een LG als LG TV’s goedkoper zijn? Ik begrijp dat LG geen software updates geeft maar volgens mij is dat bij de meeste zo?

• Farabi
  • Niet online
Ered schreef op maandag 27 januari 2020 @ 11:39:
Weet niet of dit de juiste topic is, maar waarom zou je een Panasonic/Sony/Philips OLED nemen met hetzelfde paneel als een LG als LG TV’s goedkoper zijn? Ik begrijp dat LG geen software updates geeft maar volgens mij is dat bij de meeste zo?
als je bijv. perse android of ambilight wilt. sommige beweren dat de motion van andere merken beter is dan LG, maar om nou zoveel geld daarvoor neer te leggen is ook overdreven. LG krijgt ook gewoon software updates net als alle andere.

sommige prefereren een merk, andere vinden het design veel mooier. panasonic ondersteund alle HDR formaten (sony en philips ook?). LG mist alleen HDR10+.

[ Voor 7% gewijzigd door Farabi op 27-01-2020 11:51 ]

Sagat schreef op maandag 27 januari 2020 @ 11:37:
[...]

Op dit moment gebruik ik alle 3 de hdmi aansluitingen van mijn tv, maar wel icm met

1 5x hdmi switch
1 2x hdmi switch

(ik vind het fijn om VEEL consoles tegelijk aangelosten te hebben ;) )

Maar een haakse kabel zou ik er idd in kunnen doen en verder zijn er geen legacy aanlsuitingen (toch? maar ik check dit zo gelijk nog wel even) waardoor ik daarna niet veel meer te zoeken heb aan de achterkant.

thanks, dan kan ik vermoeddelijk idd kijken naar vast beugels die een stuk goedkoper zijn.
Ja, dat is veel!
Haakse kabel of verloopstekker past er wel in en dan kan de TV vrij strak tegen de muur.
Er zitten verder nog wat USB poorten en de vaste netwerkaansluiting.
Deze hoeft je niet te gebruiken want WiFi werkt sneller en is ook betrouwbaar.

https://content.hwigroup....2739/5/lg-oled65c9pla.jpg

• Snake_Eye
mr_evil08 schreef op maandag 27 januari 2020 @ 09:37:
[...]

Dat viel mij ook een beetje op bij films, bepaalde scenes zijn wel erg donker waardoor ik het gevoel kreeg bepaalde zaken te missen, maar waarom zetten jullie de contrast niet wat lager dan ipv gamma ?

Op mijn tv staat contrast standaard op 100.

Bij Liniair TV kijken geen last van de TV past zich automatisch aan waardoor zaken in schaduw lichter zijn, de brightness staat hier op 40 bij tv kijken en films(via smart tv) op 50.
contrast had ik al op 90 staan. Helderheid op 40 dan zou alles potdicht zitten.Hoezo past de TV zich dan automatisch aan Bij Liniair TV kijken? Volgens mij niet. Bij mij is het juist donkerder in de schaduw.
Vreemd genoeg is met blu-ray kijken wel meer schaduwdetails te zien. Daar moet de helderheid dan wel op 50 staan.

[ Voor 3% gewijzigd door Snake_Eye op 27-01-2020 11:57 ]

@Ered Een tv is meer dan een paneel. Het gaat ook om de aansturing van het paneel en dat gaat middels de eigen software van het merk. Upscaling van (bijv van de HD content van de tv-zenders) is beter bij Sony en Panasonic. Motion is het beste bij Sony en ik vermoed ook bij Panasonic beter dan bij LG. Verder heb je nog de verschillende operating systems van de verschillende fabrikanten, dit heeft flinke invloed op de features en gebruikerservaring van de tv. Ik vind het WebOS van LG juist prettig in vergelijk met Android. Philips heeft verder als unieke feature ambilight. (Voor mij een reden om juist geen Philips te willen want ik heb echt een hekel aan die meelopende kleurenkermis om het beeld heen :P.)

Na 1 a 2 jaar stoppen alle fabrikanten met het uitbrengen van firmware updates voor hun tv's, daarna gebeurt echt alleen nog het hoognodige als er bepaalde issues zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Cap op 27-01-2020 12:00 ]

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

HoppyF schreef op maandag 27 januari 2020 @ 11:53:
[...]

Ja, dat is veel!
Haakse kabel of verloopstekker past er wel in en dan kan de TV vrij strak tegen de muur.
Er zitten verder nog wat USB poorten en de vaste netwerkaansluiting.
Deze hoeft je niet te gebruiken want WiFi werkt sneller en is ook betrouwbaar.

https://content.hwigroup....2739/5/lg-oled65c9pla.jpg
hmmm normaliter ben ik wel fan van bedraad, maar 100mbit......dat valt wel tegen. Aan de andere kant, zoals cap aangeeft, de tv (os) zelf zal ik niet voor heel veel gebruiken. Denk hooguit voor netflix en andere streaming dingen, maar verder wsl alles via externe apparaten. Maar ok, iig goed reden om mijn wifi is goed te fixen thuis ;) juist bij streaming wil je ook geen bottleneck natuurlijk.

10 second ninja DONE

• mr_evil08
Ered schreef op maandag 27 januari 2020 @ 11:39:
De reden voor Philips is simpel, ambilight en Android OS, Dat intergreerd zo lekker met mijn smartphone en kan gewoon de playstore gebruiken, instellingen worden ook zo overgenomen.

• Farabi
  • Niet online
mr_evil08 schreef op maandag 27 januari 2020 @ 12:26:
[...]

De reden voor Philips is simpel, ambilight en Android OS, Dat intergreerd zo lekker met mijn smartphone en kan gewoon de playstore gebruiken, instellingen worden ook zo overgenomen.
gebruik je met je telefoon de tv ook? wat doe je er allemaal bijv mee? (oprecht nieuwsgierig)
Ik neem aan dat ie bedoelt dat het OS op de tv qua bediening wat gelijkenissen vertoont met die van de telefoon, en dat is handig. En wellicht dat ie meteen ingelogd is op youtube en in de browsers zijn bookmarks gesynct worden, dat soort zaken.
Cap schreef op maandag 27 januari 2020 @ 12:29:
Ik neem aan dat ie bedoelt dat het OS op de tv qua bediening wat gelijkenissen vertoont met die van de telefoon, en dat is handig. En wellicht dat ie meteen ingelogd is op youtube en in de browsers zijn bookmarks gesynct worden, dat soort zaken.
Laat dat nu juist de reden zijn om wèl voor LG te kiezen!
Werkt prima met mijn iPhone en iPad.
Daarbij is WebOS superieur aan Android (op TV).

• ManfredZ0R
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-11 07:53
Hamazaki schreef op maandag 27 januari 2020 @ 08:56:
[...]

waarom? heb je het geld zo hard nodig? waarom niet voor een goedkoper tv gegaan dan? als ''cashback'' je enige argument is om een oled tv te halen, ben jij niet de doelgroep van deze tv's.
Niet de doelgroep van deze tv's ?
Jij de juiste houding voor het forum zoals ik het lees.
volgens mij is er door een andere member al gezegd wat deze van jou opmerking vind en daar sluit ik mij bij aan.
Als je niks nuttigs te melden hebt ...doe dat dan ook niet.

• Farabi
  • Niet online
HoppyF schreef op maandag 27 januari 2020 @ 13:19:
[...]

ik heb dit ook een keer geprobeerd met mijn telefoon en het werkte schrikbarend goed. maar toch ben ik niet van zulke gadgets. liever telefoon en tv gescheiden houden.
[...]

Nou dat is wel erg stellig hoor. :D Hoe kom je erbij dat WebOS integratie heeft met Apple op de zaken die ik noemde?

Hier ook een en al Apple spul maar het is nou niet zo dat WebOS speciale integratie met Apple devices heeft, dus ook niet meer dan andere OS-en. Ja je hebt Airplay maar dat heeft Sony ook op zijn Android OLEDs. En vanaf een Android phone kan je ook prima video of audio streamen. Dat is ook ongeveer wel het minste dat je mag verwachten voor een tv anno nu, dat je vanaf de main phone OS-en wat media kan delen.

Verder toch echt nul integratie zoals op een iPhone / Pad / Mac waarbij echt alles aan het OS zo'n beetje geïntegreerd is en je dus al je data, apps, berichtenservices etc beschikbaar hebt op al je devices en je naadloos verder kan gaan waar je gebleven was op je andere device.

Mij bevalt WebOS ook prima maar het blijft subjectief. En mijn ervaring met mijn Android Sony is minder dan met WebOS, maar die tv is dan ook bijna 4 jaar ouder... geef mij een WebOS van 4 jaar geleden en ik ga ook janken. Maar het kan best dat een ander (met bijv Android devices) Android gewoon beter bevalt dan WebOS. Elk OS heeft zijn sterkere en zwakkere punten.

[ Voor 7% gewijzigd door Cap op 27-01-2020 13:53 ]

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-10 15:59

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

HoppyF schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 14:37:
[...]

Ik vind het voorstel helemaal NIET goed.
Het gaat toch om een 55 inch C7?
Nog geen twee maanden na de 2 jaar garantie is naar mijn mening nog steeds garantie.
Waarom?
Gewoon omdat de Nederlandse wet dit voorschrijft.
De genoemde twee jaar is immers geen harde grens ook al denkt men dat dit wel zo is.
Niet LG maar de winkel/webshop is het aanspreekpunt voor garantie.
Dat de winkel de garantieafhandeling uitbesteedt aan LG’s service partner CE repair is wat anders.

Als ik jou was zou ik met de winkel contact opnemen en de situatie bespreken.
Nee, ik ook niet hoor. En wat je zegt hoor ik wel vaker maar op welk recht of wet kan ik mij dan beroepen?

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-10 09:56
Cap schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 20:44:
[...]

Toch echt een prima winkel dus.

[...]

Dat klopt, maar alleen als je in de rechter kolom van het scherm zit, bij de instellingen zelf dus. Je kan probleemloos door de genummerde menu's in de middenkolom bladeren zonder iets te wijzigen, dat heb ik al heel vaak gedaan inmiddels. :P

Voor mensen die het service menu in willen:
Tip 1: eerste wat je doet als je voor het eerst in het service menu komt is alle menu's even doorlopen met de pijltjestoetsen en van elke pagina een foto maken, dan heb je de initiële settings.
Tip 2: ga niet zomaar wat wijzigen, er zijn enkele settings die geflagd worden bij wijzigingen waardoor de service monteur dit later kan zien, bijv als je de white balance wijzigt in menu 2. dan zal de ADJUST WHITE BALANCE flag in het hoofdmenu wijzigen van OK(0) naar iets als "modified" en dat kan dan dus niet meer terug. Iets soortgelijks al ook gelden voor de ADJUST ADC(OTP) flag (default NULL).

PS. Ik heb geen speciale service remote maar gewoon een oude Logitech Harmony, werkt ook. Heb je een Android phone met ingebouwde IR blaster dan download je een (gratis) remote app in de store die het ook kan, weet hem niet meer uit mijn hoofd maar kwestie van even googlen.
Ik denk wel dat ik mag zeggen dat het ook voor een deel komt omdat ik er een klein beetje druk achter zette. Ik zit al sinds vorig jaar april met de issues en het leek er even op dat ik de tv erheen moest gaan brengen. Toen een mailtje gestuurd en hun gezegd dat het heel jammer zou zijn als we hierop zouden vastlopen, dat het niet echt redelijk is dat ik nu een oplossing zou moeten vinden om de tv daar te krijgen etc. Tegelijkertijd ging ik alsnog opzoek naar een doos etc etc .

Vroeger accepteerde ik alles en dan bleef het erbij, maar met stil zijn en niks doen kom je ook nergens.
Zie de info van de rijksoverheid. Het staat er zelfs letterlijk in: "van een dure tv mag u verwachten dat deze langer meegaat dan een goedkope", en je hoeft niet bij te betalen als het defect buiten jouw schuld is ontstaan, en je hoeft niet te bewijzen dat het niet jouw schuld is tenzij de verkoper aanwijzingen heeft dat dit wel het geval is.

https://www.consuwijzer.n...kocht-maar-kapot/garantie

Wat knip- en plakwerk van relevante passages:

In de wet staat dat u recht hebt op een goed product. Dit betekent dat het product biedt wat u ervan mag verwachten. U moet het product een bepaalde tijd normaal kunnen gebruiken. De verkoper is volgens de wet verplicht daarvoor te zorgen. Daarom noemen mensen dit recht op een goed product soms 'wettelijke garantie'. Deze 'wettelijke garantie' staat los van de garantie die de verkoper of fabrikant bij een product kan geven of verkopen. Dat is iets extra's. Want ook zonder die verkopers- of fabrieksfarantie hebt u dus al recht op een goed product. Gaat een product snel kapot, dan is het geen goed product. Dit wordt ook wel ‘een ondeugdelijk product’ genoemd. Dan hebt u volgens de wet meestal recht op een gratis reparatie of een nieuw product.
Hoe lang hebt u volgens de wet recht op een goed product? Dat hangt ervan af van wat u mag verwachten van het product. Hoelang gaat het product normaal gesproken mee? En wat voor informatie gaf de verkoper daarover? Een scooter gaat bijvoorbeeld langer mee dan een paar kinderschoenen. En van een dure televisie mag u verwachten dat die gaat langer mee gaat dan een goedkope. Gaat uw scooter na 3 jaar kapot, terwijl de verkoper had gezegd dat hij minstens 5 jaar mee zou moeten gaan? En is dat niet uw schuld? Dan hebt u er wettelijk recht op dat de verkoper het probleem oplost.

Waar heb ik recht op als een product niet goed is?
Is het product niet goed (ondeugdelijk), dan hebt u de volgende rechten:
1. Kosteloze reparatie of een nieuw product
2. Geen bijbetaling

Wanneer heb ik deze rechten?
U hebt niet altijd recht op een kosteloze reparatie of een nieuw product. U hebt dit recht alleen als het product niet goed is én u voldoet aan de volgende voorwaarden:
  • U hebt het product op een normale manier gebruikt.
  • Het product is niet kapot gegaan of beschadigd geraakt door normale slijtage.
  • U hebt het product goed onderhouden.
  • U hebt het product niet zelf kapot gemaakt of beschadigd.
Denkt de verkoper dat u het product zelf kapot hebt gemaakt? Dan gelden de volgende regels:
Is het product binnen 6 maanden na aankoop kapot gegaan? Dan moet de verkoper bewijzen dat dit uw schuld was. Kan hij dat niet en voldoet u aan bovenstaande voorwaarden? Dan hebt u recht op een gratis reparatie of een nieuw product.
Gaat het product na 6 maanden of langer kapot? Dan moet u zelf bewijzen dat dit niet uw schuld was. Kunt u dat niet? Dan moet u de reparatie zelf betalen en hebt u geen recht op een nieuw product.

Echter verderop:

U hoeft niet meteen te bewijzen dat het product buiten uw schuld kapot is gegaan. Dit hoeft u pas te doen als de verkoper aanwijzingen heeft dat dit wél uw schuld was. In dat geval moet u aantonen dat het product al niet goed was toen u het kocht. En dat u er niets mee hebt gedaan wat schadelijk kon zijn.

Bij sommige producten is het lastig om aan te tonen dat het buiten uw schuld kapot is gegaan. Bijvoorbeeld bij een computer of een mobiele telefoon. Soms lijkt het of die opeens niet meer werken, maar komt dat doordat u er een schadelijke app op hebt geïnstalleerd. Dan is het waarschijnlijk toch uw schuld. Het is verstandig om op internet te zoeken of meer consumenten klagen over hetzelfde probleem. U kunt dan aantonen dat het probleem vaker voorkomt en dat het dus niet aan u ligt.

Wat als ik er met de verkoper niet uitkom?
Blijft de verkoper erbij dat de schuld bij u ligt? Dan kunt u voorstellen om advies te vragen aan een deskundige. U kunt dan bijvoorbeeld afspreken dat degene die geen gelijk krijgt, de kosten voor de deskundige betaalt. Gaat de verkoper hiermee akkoord? Schrijf dan een brief of e-mail waarin u uw klacht en de afspraken bevestigt.

Het recht heb je dus, maar of je het krijgt is een tweede. ;) Let wel: bij de verkoper moet je hiervoor zijn, niet bij de de fabrikant.

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-10 15:59

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Cap schreef op maandag 27 januari 2020 @ 14:29:
...
Het recht heb je dus, maar of je het krijgt is een tweede. ;) Let wel: bij de verkoper moet je hiervoor zijn, niet bij de de fabrikant.
Dank je! Ik had de rijksoverheid website ondertussen ook gevonden en alles beknopt in een mail gezet om ze aan te sporen dit fatsoenlijk op te lossen.

En anders heb ik rechtsbijstand. Die betaal ook niet voor niets :P.
Ok dan, rechtsbijstand. Ik zou het als je toch een mail aan het opstellen bent alvast kort en bondig voorleggen aan je rechtsbijstand, die kan je dan aangeven a. of je bezwaar kans van slagen heeft, b. wat je het beste kan doen om de verkoper aan te sporen dit te gaan doen, c. wanneer je het vervolgens aan de rechtsbijstand uit handen moet geven.

Wat ik wel slecht vind aan de info van de ACM is dat er eerst gezegd wordt dat je na 6 maanden moet bewijzen dat je geen schuld hebt aan het defect, maar er verderop dus weer staat dat je niet meteen hoeft te bewijzen dat het product buiten je schuld kapot is gegaan, tenzij de verkoper aanwijzingen heeft dat dit wél het geval is. Verder kan je natuurlijk moeilijk bewijzen "dat het product al niet goed was toen u het kocht.". Dat was immers bij aankoop niet te zien. Het defect openbaarde zich pas na een hele tijd.

Dit soort zaken even voorleggen aan rechtsbijstand dus.

PS ik had de indruk dat je eigenlijk al akkoord gegaan was met het voorstel van de winkel, dat heeft mogelijk wel invloed op je kansen om het nog kostenloos gedaan te laten krijgen. Vraag de rechtsbijstandverzekering.

[ Voor 62% gewijzigd door Cap op 27-01-2020 15:25 ]

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-11 03:08
mr_evil08 schreef op maandag 27 januari 2020 @ 09:37:
[...]

Ik denk dat veel mensen niet begrijpen dat die donkere scenes veelal met opzet zijn en dat het niet de bedoeling is dat je die donkere knopen op een zwart jasje van een man die in de schaduw staat netjes kunt tellen.Dat is geen "black crush", maar gewoon zoals het gemaakt is. Gooi je de helderheid ophoog, dan worden de lichte tinten weer flets en gaat er daar detail verloren.

Bij films heb je echter wel dat kijken in een donkere bioscoopzaal een andere ervaring is dat diezelfde film in een hel verlichte kamer. Dolby Vision IQ moet dat blijkbaar oplossen, maar dat komt pas in de 2020 modellen.

_██_
(ಠ_ృ)

• mr_evil08
[...]

Is dat ook het geval wanneer je hele huis Android devices heeft ipv Apple ?
Ik vond het anders wel aardig goed intergreren met mijn smartphone.

Ben wel benieuwd, welke functies integreerden precies tussen je telefoon en je tv?

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Atomsk schreef op maandag 27 januari 2020 @ 15:13:
[...]

Ik denk dat veel mensen niet begrijpen dat die donkere scenes veelal met opzet zijn en dat het niet de bedoeling is dat je die donkere knopen op een zwart jasje van een man die in de schaduw staat netjes kunt tellen.Dat is geen "black crush", maar gewoon zoals het gemaakt is. Gooi je de helderheid ophoog, dan worden de lichte tinten weer flets en gaat er daar detail verloren.

Bij films heb je echter wel dat kijken in een donkere bioscoopzaal een andere ervaring is dat diezelfde film in een hel verlichte kamer. Dolby Vision IQ moet dat blijkbaar oplossen, maar dat komt pas in de 2020 modellen.
Ik denk niet dat Dolby Vision IQ dat gaat oplossen. Je gaat nou eenmaal niet in een pikdonkere kamer thuis naar de tv kijken.
Overigens zou Dolby Vision IQ ook best ngo eens met een update kunnen komen op de 2019 modellen.

Het is nml een upgrade tov Dolby Vision:
To do this, Dolby Vision IQ uses the dynamic metadata from Dolby Vision, as well as light sensors inside your TV, to dynamically adjust the HDR picture based on the content and ambient light conditions in your room.

En die lichtsensor zit al in de 2019 modellen...
mr_evil08 schreef op maandag 27 januari 2020 @ 16:07:
[...]

Is dat ook het geval wanneer je hele huis Android devices heeft ipv Apple ?
Ik vond het anders wel aardig goed intergreren met mijn smartphone.
Ook @Cap
Ik drukte mij misschien wat onduidelijk uit.
Ik bedoelde dus dat mijn iPhone en iPad prima samenwerkt met het WebOS op de LG TV.
Het kan best zijn dat een Android smartphone ook goed samenwerkt met een LG TV.

Android als OS op een TV vind ik een minder goede oplossing, daarom zie ik WebOS als een beter OS voor TV’s.
Android als OS op smartphones werkt verder goed.

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-11 16:22
Allewijn schreef op maandag 27 januari 2020 @ 19:11:
[...]
Overigens zou Dolby Vision IQ ook best ngo eens met een update kunnen komen op de 2019 modellen.
Daat zou fijn zijn, maar aangezien LG airplay niet naar de 2018 modellen heeft gebracht verwacht ik ook niet dat wij dolby iq krijgen, Samsung had wel airplay belooft op hun 2018 modellen, of die er uiteindelijk is gekomen weet ik niet.

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

izzet3838 schreef op maandag 27 januari 2020 @ 23:45:
[...]

Daat zou fijn zijn, maar aangezien LG airplay niet naar de 2018 modellen heeft gebracht verwacht ik ook niet dat wij dolby iq krijgen, Samsung had wel airplay belooft op hun 2018 modellen, of die er uiteindelijk is gekomen weet ik niet.
Software updates zijn in het algemeen een drama bij alle fabrikanten.
Recent was Samsung nog in het nieuws over eARC ondersteuning op hun soundbars maar ook LG kan het nog veel beter doen.
Het is zo jammer dat hier niet wereldwijd druk op wordt gezet door consumenten organisaties en overheden.
Software updates maken nu eenmaal onlosmakelijk deel uit van heel veel producten.
Daarbij moet de levensduur en software ondersteuning op elkaar afgestemd zijn.
Eerlijk gezegd is dat niet zo moeilijk te begrijpen.
Waarom fabrikanten dit niet gewoon opvolgen is dus al merkwaardig.

Toevallig lees ik net dit.
Geen TV’s maar wel smartphones, zelfde principe.
nieuws: LG maakt bekend welke smartphones Android 10-upgrade krijgen

[ Voor 12% gewijzigd door HoppyF op 28-01-2020 10:40 ]

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-11 19:30

ricjuh

Make each day your masterpiece

HoppyF schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 10:37:
[...]

Software updates zijn in het algemeen een drama bij alle fabrikanten.
Recent was Samsung nog in het nieuws over eARC ondersteuning op hun soundbars maar ook LG kan het nog veel beter doen.
Het is zo jammer dat hier niet wereldwijd druk op wordt gezet door consumenten organisaties en overheden.
Software updates maken nu eenmaal onlosmakelijk deel uit van heel veel producten.
Daarbij moet de levensduur en software ondersteuning op elkaar afgestemd zijn.
Eerlijk gezegd is dat niet zo moeilijk te begrijpen.
Omdat ze liever hun ontwikkelingskosten in nieuwe producten steken waar ze meer aan verdienen.. Als je ontwikkelaars hun tijd gaan steken in bestaande producten waar je al winst op hebt gemaakt kost dat jezelf geld ;)

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

ricjuh schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 10:39:
[...]

Omdat ze liever hun ontwikkelingskosten in nieuwe producten steken waar ze meer aan verdienen.. Als je ontwikkelaars hun tijd gaan steken in bestaande producten waar je al winst op hebt gemaakt kost dat jezelf geld ;)
Ja, doei!
Dat is dus niet zo.
Een flink deel van de prijs van een product bestaat uit software ontwikkeling en ondersteuning.
Dit zit al in de prijs verweven, je hebt er dus al voor betaald maar krijgt vervolgens maar een beperkte periode ondersteuning.
De hardware kosten van een TV of smartphone zijn maar een deel van de prijs.
De rest is software en hardware ontwikkeling, marketing, enz.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:21
HoppyF schreef op maandag 27 januari 2020 @ 19:30:
[...]

Ook @Cap
Ik drukte mij misschien wat onduidelijk uit.
Ik bedoelde dus dat mijn iPhone en iPad prima samenwerkt met het WebOS op de LG TV.
Het kan best zijn dat een Android smartphone ook goed samenwerkt met een LG TV.

Android als OS op een TV vind ik een minder goede oplossing, daarom zie ik WebOS als een beter OS voor TV’s.
Android als OS op smartphones werkt verder goed.
Ik vind Android OS op een TV de mooiste oplossing (al kan het nog een stuk beter), er is veel en langdurige ondersteuning van applicaties en KODI direct op je TV (dat eigenlijk alle formaten goed kan afspelen) is ideaal.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-11 09:51
Sagat schreef op maandag 27 januari 2020 @ 11:14:

link

Ikzelf ben ook (nog steeds...) op zoek naar de ideale beugel. Moet vanwege aanschaf soundbar tv nu hoger hebben, dus ophangen. Twijfel aan vaste beugel of een draaibare. Heb hier wel het advies ontvangen de tv best zo plat mogelijk aan de muur te hangen en er verder vanaf te blijven. Ik zit echter regelmatig in een andere hoek van de kamer, en dan zou het wel fijn zijn als de tv draaibaar is.
Ikzelf heb de volgende modellen op het oog:
Vogels Thin 505 (vast, € 69, link)
Vogels Thin 546 (draaibaar, € 199, link)
MyWal OL30 (draaibaar, € 65, link)

De prijzen van de Vogels die ik opgeef zijn iets lager dan op de site waar ik naar link, maar zijn prijzen die ik per mail aangeboden heb gekregen van KE.

De MyWal is aantrekkelijk geprijsd, maar geen idee of het een goede / fijne beugel is, kan nergens informatie of een review over vinden. Heb ook ervaringen gevraagd eerder in dit topic, maar het lijkt erop dat er hier niemand aanwezig is met ervaringen met deze beugel.
Twijfel nog steeds wat te doen.

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Powder Toastman schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 11:50:
[...]

Ikzelf ben ook (nog steeds...) op zoek naar de ideale beugel. Moet vanwege aanschaf soundbar tv nu hoger hebben, dus ophangen. Twijfel aan vaste beugel of een draaibare. Heb hier wel het advies ontvangen de tv best zo plat mogelijk aan de muur te hangen en er verder vanaf te blijven. Ik zit echter regelmatig in een andere hoek van de kamer, en dan zou het wel fijn zijn als de tv draaibaar is.

De prijzen van de Vogels die ik opgeef zijn iets lager dan op de site waar ik naar link, maar zijn prijzen die ik per mail aangeboden heb gekregen van KE.

De MyWal is aantrekkelijk geprijsd, maar geen idee of het een goede / fijne beugel is, kan nergens informatie of een review over vinden. Heb ook ervaringen gevraagd eerder in dit topic, maar het lijkt erop dat er hier niemand aanwezig is met ervaringen met deze beugel.
Mjah, ik ging er vanuit dat alle 4 de hdmi poorten aan de achterkant zaten, in dat scenario was draaibaar heel fijn geweest, voor kijken van de eettafel zou het mooi meegenomen zijn, maar dat vind ik wel te overzien. Ik vind jou prijzen wel een heel stuk netter dan wat ik zag (heb jij ook een 65"/33kilo zware tv) van ik zag zelfs een beugel van bijna 240 euro 8)7

10 second ninja DONE

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-11 19:11

DexterDee

I doubt, therefore I might be

[...]

Ik heb zelf onlangs m'n 55C9 met een Vogel's Thin 505 opgehangen. De beugel is geschikt om de TV zeer dicht tegen de muur te hangen, maar door de HDMI poortconfiguratie van de C9 past er dan geen enkele "normale" HDMI kabel meer in. De oplossing bestaat uit het toepassen van de langere bouten en tussenringen die Vogel's standaard meelevert (in diverse afstandsmaten). Hiermee komt de TV net genoeg van de muur dat alle kabels prima passen.

De beugel heeft overigens een kiepstand met een klein klapbaar afstandhoudertje. Hiermee kantel je de TV zodat je redelijk goed bij de connectors kunt komen. Het is alsnog wel wat gepriegel, maar hoe vaak moet je daar zijn natuurlijk.

Al met al heel tevreden over de beugel. Zeker ook het gemak waarmee je 'm monteert en waterpas maakt. Daar heeft Vogel's best een slim systeempje voor bedacht.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• Clukers
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-11 11:53
[...]

Wij hebben thuis zelf de Vogels Thin 505 in gebruik en ik ben er heel tevreden over. Aangezien onze TV tegen een valse wand hangt (waar de kabels achterdoor lopen) heb ik geen last van de positionering van de HDMI aansluitingen en is het goed te doen om de TV zo dicht tegen de muur te hangen. Als dit niet het geval zou zijn had ik idd ook heel wat meer moeite gehad om alles in te pluggen en alle kabels correct weg te werken...
De beugel zelf is echt wel van zeer goede kwaliteit en heeft enkele moeite met het gewicht van de TV.

• Powder Toastman
Sagat schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 12:01:
[...]

Mjah, ik ging er vanuit dat alle 4 de hdmi poorten aan de achterkant zaten, in dat scenario was draaibaar heel fijn geweest, voor kijken van de eettafel zou het mooi meegenomen zijn, maar dat vind ik wel te overzien. Ik vind jou prijzen wel een heel stuk netter dan wat ik zag (heb jij ook een 65"/33kilo zware tv) van ik zag zelfs een beugel van bijna 240 euro 8)7
Ja, ik heb een 65C9.
Er zijn inderdaad ook beugels die een klein fortuin kosten, zoals de Vogel's Next 7355, die is elektrisch verstelbaar, kost "slechts" € 700... Wel mooi ding, maar ja, is overkill. € 200 vind ik eerlijk gezegd al (te)veel voor een beugel.

• robhof
  • Laatst online: 22:11

robhof

Lembongan view

DexterDee schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 12:31:
[...]

Ik heb zelf onlangs m'n 55C9 met een Vogel's Thin 505 opgehangen. De beugel is geschikt om de TV zeer dicht tegen de muur te hangen, maar door de HDMI poortconfiguratie van de C9 past er dan geen enkele "normale" HDMI kabel meer in. De oplossing bestaat uit het toepassen van de langere bouten en tussenringen die Vogel's standaard meelevert (in diverse afstandsmaten). Hiermee komt de TV net genoeg van de muur dat alle kabels prima passen.
Heeft de C9 niet ook ook de zijwaarts gerichte hdmi-poorten, net als de C7?

Ik heb de C7 i.c.m. met thin 505 en ik maakt zonder problemen gebruik van de poorten aan de zijkant namelijk. Dan kan de tv wel gewoon strak tegen de muur.

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:39
@Clukers @Powder Toastman
Ik heb zelf de Vogels Thin 505 (op aanraden verkoper KE), maar achteraf had ik wat geld in mijn zak kunnen houden en voor de 405 kunnen gaan (volgens de Vogels website dan met 55" OLED).

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• DexterDee

DexterDee

robhof schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 13:12:
Heeft de C9 niet ook ook de zijwaarts gerichte hdmi-poorten, net als de C7?

Ik heb de C7 i.c.m. met thin 505 en ik maakt zonder problemen gebruik van de poorten aan de zijkant namelijk. Dan kan de tv wel gewoon strak tegen de muur.
Ja dat heeft 'ie. Maar nu ik er zo over nadenk was het meer de netwerk- en optische kabel die in de weg zaten. En die zitten nu juist op de achterkant.

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:22

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

gertvdijk schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 13:19:
@Clukers @Powder Toastman
Ik heb zelf de Vogels Thin 505 (op aanraden verkoper KE), maar achteraf had ik wat geld in mijn zak kunnen houden en voor de 405 kunnen gaan (volgens de Vogels website dan met 55" OLED).
Ik heb juist de 505 genomen. Wie weet wordt mijn volgende TV wel een 65 inch. En dan hoef ik niet weer een nieuwe beugel te kopen.

Xbox Live: Miesjh NL

• Farabi
  • Niet online
wordt die dolby vision IQ een nieuw hdr-formaat ? of een soort AI die beter omgaat met dolby vision? ik denk niet dat we straks films krijgen met dolby vision iq stickers neem ik aan. het lijkt me meer een imax enchanced-achtig iets...

[ Voor 41% gewijzigd door Farabi op 28-01-2020 13:43 ]

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Ik las dat als je een externe HDD of SSD aan de TV via USB wilt koppelen, hij op NTFS of FAT32 geformateerd moet zijn.

Weet iemand of de C9 ook een gepartitioneerde SSD herkent?

Het zal dan 50% voor Mac zijn en 50% voor Windows/TV op NTFS).

[ Voor 18% gewijzigd door Greatsword op 28-01-2020 13:54 ]

DexterDee schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 13:24:
[...]

Ja dat heeft 'ie. Maar nu ik er zo over nadenk was het meer de netwerk- en optische kabel die in de weg zaten. En die zitten nu juist op de achterkant.
Dat zijn nu juist de minst interessante aansluitingen.
Mocht je deze toch willen gebruiken èn de TV strak tegen de muur willen monteren kun je haakse adapters of kabels gebruiken.
Hamazaki schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 13:41:
wordt die dolby vision IQ een nieuw hdr-formaat ? of een soort AI die beter omgaat met dolby vision? ik denk niet dat we straks films krijgen met dolby vision iq stickers neem ik aan. het lijkt me meer een imax enchanced-achtig iets...
Nee, Dolby Vision IQ is geen nieuwe HDR standaard.
Meer een marketing gimmick net als de Filmmaker mode.
Best knap dat marketing mensen zoals kunnen verzinnen.
Zullen ze wel doen als ze iets te veel gedronken hebben. :X

https://www.homecinemamag...wat-is-het-hoe-werkt-het/

• Clukers
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-11 11:53
Ik heb onlangs de 55C9PLA aangekocht, maar ik ondervind hier toch een klein probleem mee.
Mijn HDMI switches die ik heb werken namelijk niet meer...
Ik heb het topic hier al doorzocht maar niet echt een oplossing gevonden voor mijn probleem (behalve dan die Marantz SR7013 waar iemand een link van postte 8)7 )
Er zouden thuis ongeveer 6 HDMI toestellen moeten aangesloten worden, en ik had voordien met mijn samsung toestel vrij eenvoudige 3-way autoswitches aangesloten van het volgende type:
https://www.bol.com/nl/p/...dBVw.1_28.33.ProductTitle.
Dit type heeft altijd feilloos gewerkt, en het samsung toestel had nochtans ook ERC functionaliteit en herkende ook welk toestel zijn signaal gaf via deze switch.
Deze switch is precies niet meer werkend te krijgen met de nieuwe televisie, maar ik heb geen idee waar dit aan ligt. Als ik elk toestel apart insteek werken deze uiteraard allemaal, probleem is nu dat ik mn Nintendo Switch, Steamlink and PS4 apart moet insteken wanneer ik een van deze toestellen wil gebruiken. Kan iemand mij een richting opwijzen welke switches wél werken met de 55C9PLA?

• Farabi
  • Niet online
HoppyF schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 14:28:
[...]

Nee, Dolby Vision IQ is geen nieuwe HDR standaard.
Meer een marketing gimmick net als de Filmmaker mode.
Best knap dat marketing mensen zoals kunnen verzinnen.
Zullen ze wel doen als ze iets te veel gedronken hebben. :X

https://www.homecinemamag...wat-is-het-hoe-werkt-het/
''Dit wordt gedaan door te kijken naar de metadata van een Dolby Vision-film of -serie en door gebruik te maken van de lichtsensoren die in de tv gebouwd zijn, waarmee het omgevingslicht in de ruimte geanalyseerd wordt''

haha, wat een onzin zeg. ze kunnen beter inzetten op 12bit tv's, zodat we de dual layer van de huidge dolby vision bestanden volop kunnen benutten. dit had meer als een 'dolby vision upgrade' gevoeld.

[ Voor 3% gewijzigd door Farabi op 28-01-2020 14:42 ]

Hamazaki schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 14:39:
[...]

''Dit wordt gedaan door te kijken naar de metadata van een Dolby Vision-film of -serie en door gebruik te maken van de lichtsensoren die in de tv gebouwd zijn, waarmee het omgevingslicht in de ruimte geanalyseerd wordt''

haha, wat een onzin zeg. ze kunnen beter inzetten op 12bit tv's, zodat we de dual layer van de huidge dolby vision bestanden volop kunnen benutten. dit had meer als een 'dolby vision upgrade' gevoeld.
Inderdaad, vrij onzinnig.
Maar wat moet je anders als LG doen met de 2020 modellen?
Voet ander kleurtje spuiten?
Nieuwe kleur afstandsbediening (hebben ze al eerder gedaan...).
Dit soort marketing trucjes moet de indruk wekken dat de 2020 modellen meer te bieden hebben dan de voorgaande modellen.
Helaas is het niet zo dat ieder jaar een grote stap vooruit laat zien.
Daarom verzint men maar wat.

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:44
Ik ga even offtopic, maar misschien denken er meer hetzelfde als mij...

Na heel veel gepost te hebben in vooral dit, maar ook veel andere TV gerelateerde topics, ben ik nu al een paar jaar een stuk minder actief hier. Dit heeft groterdeels te maken met de grote hoeveelheid vragen over muurbeugels en ARC gerelateerde problemen. Zo af en toe kom ik weer eens kijken en eigenlijk altijd gaat het over één van deze twee zaken. Zijn dedicated topics met een sticky voor muurbeugels en ARC issues niet een veel beter idee? Volgens mij wordt er dan een kennisbank gecreëerd die veel duidelijker en toegankelijker is voor de lezers. Veel vragen, problemen en oplossingen zijn namelijk niet merkspecifiek. En dus kan het zijn dat er bijvoorbeeld hier in dit huidige topic een oplossing aangedragen wordt voor een muurbeugel of ARC probleem, terwijl dezelfde vraag in (ik noem maar wat) het Sony TV topic nooit beantwoord zal worden, omdat het persoon die met de oplossing komt een LG TV heeft en daarom nooit in het Sony topic kijkt (of vice versa). Met dedicated topics kan het hier weer over de TV's zelf gaan zoals beeldsettings, kalibraties, nieuwe ontwikkelingen, firmware etc. Zomaar een idee!

Some infinities are bigger than others.

Major_ton schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 14:46:
Ik ga even offtopic, maar misschien denken er meer hetzelfde als mij...

Na heel veel gepost te hebben in vooral dit, maar ook veel andere TV gerelateerde topics, ben ik nu al een paar jaar een stuk minder actief hier. Dit heeft groterdeels te maken met de grote hoeveelheid vragen over muurbeugels en ARC gerelateerde problemen. Zo af en toe kom ik weer eens kijken en eigenlijk altijd gaat het over één van deze twee zaken. Zijn dedicated topics met een sticky voor muurbeugels en ARC issues niet een veel beter idee? Volgens mij wordt er dan een kennisbank gecreëerd die veel duidelijker en toegankelijker is voor de lezers. Veel vragen, problemen en oplossingen zijn namelijk niet merkspecifiek. En dus kan het zijn dat er bijvoorbeeld hier in dit huidige topic een oplossing aangedragen wordt voor een muurbeugel of ARC probleem, terwijl dezelfde vraag in (ik noem maar wat) het Sony TV topic nooit beantwoord zal worden, omdat het persoon die met de oplossing komt een LG TV heeft en daarom nooit in het Sony topic kijkt (of vice versa). Met dedicated topics kan het hier weer over de TV's zelf gaan zoals beeldsettings, kalibraties, nieuwe ontwikkelingen, firmware etc. Zomaar een idee!
Goed idee!
Muurbeugels zijn immers algemeen voor veel TV’s.
Daarbij horen ook vragen over de connectoren aan de achterkant e.d.
ARC en eARC zaken zijn complex soms en vaak te wijten aan combinaties met soundbars en AVR’s.
Het is vrijwel onmogelijk om een pasklare oplossing te bieden.
Dit combineren in één topic verhoogt de kans dat iemand een probleem herkent.
(dan liever ook een topic over cashback acties in het algemeen!)

• Farabi
  • Niet online
HoppyF schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 14:45:
[...]

Inderdaad, vrij onzinnig.
Maar wat moet je anders als LG doen met de 2020 modellen?
Voet ander kleurtje spuiten?
Nieuwe kleur afstandsbediening (hebben ze al eerder gedaan...).
Dit soort marketing trucjes moet de indruk wekken dat de 2020 modellen meer te bieden hebben dan de voorgaande modellen.
Helaas is het niet zo dat ieder jaar een grote stap vooruit laat zien.
Daarom verzint men maar wat.
ik vraag me soms af waar ze al die grondstoffen vinden elk jaar voor nieuwe tv's, telefoon, laptops, videokaarten, auto's enz. eigenlijk totaal overbodig om elk jaar een nieuw model uit te brengen, ik zou niet weten wat dit met het milieu doet. ik ben zelf voor een verbod voor dit soort onverantwoordelijk gedrag. (maar goed we gaan zo naar een andere kant :P geen milieu-freak overigens :+ )

[ Voor 5% gewijzigd door Farabi op 28-01-2020 14:58 ]

• DexterDee

DexterDee

HoppyF schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 14:24:
Dat zijn nu juist de minst interessante aansluitingen.
Mocht je deze toch willen gebruiken èn de TV strak tegen de muur willen monteren kun je haakse adapters of kabels gebruiken.
Mjah, ik heb een kabelgoot in de muur waar alle kabels netjes doorgaan en wil toch echt het allerliefst een ethernet kabel in plaats van WIFI. En laat die netwerkpoort nu net achterlijk ver naar achter steken:
Afbeeldingslocatie: https://www.homecinemamagazine.nl/wp-content/uploads/2019/04/LG-OLED65C9-aansluitingen-770x450.jpg

Zodat zelfs bij dit soort kabels de TV niet echt plat tegen de muur kan:
Afbeeldingslocatie: https://image.allekabels.nl/image/1285865-0/haakse-netwerkkabel-cat-5e-u-utp-haakse-netwerkkabel-wit-rntype-cat-5e-u-utp-pvc-rnaansluiting-1-rj45-male-rnaansluiting-2-rj45-male-rnaders-cca-awg-26-7-rn3-meter.jpg

FIrst world problems, I know, dus mijn TV hangt 1,5 cm verder van de muur nu :)

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:24

westergas

rikkie_pc

@DexterDee Op zich deel ik jouw mening mbt bedraad vs wifi maar is de snelheid van de ethernet port op de LG OLED's juist niet (theoretisch) langzamer dan wifi?

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

• Powder Toastman
westergas schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 16:31:
@DexterDee Op zich deel ik jouw mening mbt bedraad vs wifi maar is de snelheid van de ethernet port op de LG OLED's juist niet (theoretisch) langzamer dan wifi?
Overigens, zover ik heb kunnen achterhalen, er wordt weinig melding van gemaakt in de specificaties, hebben alle OLED's (en misschien wel bijna alle tv's, maar dat heb ik verder niet onderzocht) slechts 100Mbit ethernet poorten. Heb er niet één kunnen vinden die over een Gbit aansluiting beschikt.

• Farabi
  • Niet online
ik vind dat er ook een aparte topic hierover moet komen.

grapje :9

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:21
DexterDee schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 15:35:
[...]

Mjah, ik heb een kabelgoot in de muur waar alle kabels netjes doorgaan en wil toch echt het allerliefst een ethernet kabel in plaats van WIFI. En laat die netwerkpoort nu net achterlijk ver naar achter steken:
[Afbeelding]

Zodat zelfs bij dit soort kabels de TV niet echt plat tegen de muur kan:
[Afbeelding]

Waarom je als fabrikant nog steeds poorten recht op de achterkant monteert is mij een raadsel. En dan wel streven naar een zo plat mogelijk tv, die je vervolgens niet heel dicht op de muur kan hangen omdat je anders je kabels er niet in kwijt kan 8)7

En nu we toch bezig zijn: die vast voedingskabel verdient LG ook absoluut geen credits voor, wat een onzin

[ Voor 5% gewijzigd door Luuk84 op 28-01-2020 16:57 ]

• DexterDee

DexterDee

westergas schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 16:31:
Dat ligt er maar helemaal aan natuurlijk. De specs zeggen alleen dat er wireless AC gebruikt wordt. Als dit single-band op 2.4 Ghz is, dan is de theoretische doorvoersnelheid ook "maar" 150Mbit. En daar hou je in de praktijk minder dan 100Mbit van over. Plus dat ik geen framedrops wil omdat 10 buren een AP hebben of iemand in huis de magnetron gebruikt :)

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Greatsword schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 13:52:
Ik las dat als je een externe HDD of SSD aan de TV via USB wilt koppelen, hij op NTFS of FAT32 geformateerd moet zijn.

Weet iemand of de C9 ook een gepartitioneerde SSD herkent?

Het zal dan 50% voor Mac zijn en 50% voor Windows/TV op NTFS).
Lijkt mij wel. Is beide Fat32 of NTFS. Moet wel een MBR ipv GPT bootrecord zijn.
DexterDee schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 17:02:
[...]

Dat ligt er maar helemaal aan natuurlijk. De specs zeggen alleen dat er wireless AC gebruikt wordt. Als dit single-band op 2.4 Ghz is, dan is de theoretische doorvoersnelheid ook "maar" 150Mbit. En daar hou je in de praktijk minder dan 100Mbit van over. Plus dat ik geen framedrops wil omdat 10 buren een AP hebben of iemand in huis de magnetron gebruikt :)
Gelukkig is het wel dual band dus de snelheid is verder wel prima.
Als je 5Ghz gebruikt en al je buren dat niet doen, zul je weinig problemen ervaren.
Om die reden is WiFi dus best aan te bevelen (op de LG OLED dan), dat geldt niet voor iedere WiFi oplossing.

Mijn C9 laat dit op de router zien: ac/ 80 MHz, WPA2, 2 x 2.
Throughput 866/866 Mbits up en down.

[ Voor 6% gewijzigd door HoppyF op 28-01-2020 18:32 ]

• mr_evil08
Hamazaki schreef op maandag 27 januari 2020 @ 12:27:
[...]

gebruik je met je telefoon de tv ook? wat doe je er allemaal bijv mee? (oprecht nieuwsgierig)
mbt Android smart tv os, ben niet helemaal bekend tegenover LG webos of het daar ook mogelijk is.

- Chromecast-build in(on the fly muziek/video/afbeeldingen heen pushen of gewoon je complete smartphone scherm tonen), zelfde bij PC/Laptop doormiddel van Chrome browser.
- Ik kan volume regelen etc.
- Interface vind ik veel op mijn telefoon lijken.
- Google Playstore waar enorm veel apps in staan.
- Sideloaden van apps, of zaken als kodi(niet getest maar schijnt mogelijk te zijn).

- Gamen op je TV met de steam link(werkt wel nice niet op 4k helaas ivm te lage fps door 100mbit ethernet).

De grootste is nog steeds Samsung OS, wel verwacht ik dat Android nog veel terrein gaat winnen op TV wereld.

Maar ik zal niet verder offtopic gaan.

[ Voor 73% gewijzigd door mr_evil08 op 28-01-2020 21:07 ]

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-11 16:22
HoppyF schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 10:37:
[...]

Toevallig lees ik net dit.
Geen TV’s maar wel smartphones, zelfde principe.
nieuws: LG maakt bekend welke smartphones Android 10-upgrade krijgen
Ik ben geen Apple fanboy maar als ze zouden beginnen met het maken van tv's denk ik dat de andere fabrikanten er ook wat meer resources in zouden steken, het kost nu eenmaal geld, en zorgt ervoor dat je je tv misschien langer gaat houden, was bij smartphones ook een tijdje zo, moest er nu 1 merk zijn die het goede voorbeeld geeft(bv. iPhone met lange updates) zouden consumenten ook druk zetten op merken, maar helaas komen ze ermee weg.

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

[...]

Je kan natuurlijk ook een gaatje van 2x2x1 cm in je muur maken. Niemand die het ziet en mocht je ooit veranderen wil je toch even de gaten vullen en schilderen, immers je beugel hangt er ook al aan. :P
Cap schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 10:18:
[...]

Je kan natuurlijk ook een gaatje van 2x2x1 cm in je muur maken. Niemand die het ziet en mocht je ooit veranderen wil je toch even de gaten vullen en schilderen, immers je beugel hangt er ook al aan. :P
Er zit altijd wat afstand tussen de muurbeugel en de achterkant van de TV.
Het deel met de aansluitingen ligt ook wat verdiept, dit geeft ook wat extra ruimte.
Dit moet voldoende zijn om een netwerkkabel aan te kunnen sluiten al dan niet met een haakse connector.
Ik heb hier met de Vogels 3205 muurbeugel nog meer ruimte want kan mijn duim tussen de achterkant en de muur steken.
Ja snap ik, bij mij was die 6mm ook voldoende om een gewone kabel erin te frutten (die dan vrolijk een beetje meebuigt bij de trekontlasting ;)).

Echter ben je helemaal niet verplicht een muurbeugel te gebruiken. Je kan ook staalkabel met ogen en daarin de bouten gebruiken, volgens mij staat dit zelfs in de handleiding compleet met een afbeelding. Ik weet alleen niet of de specificatie is dat er een paar mm ruimte tussen moet blijven ivm koeling (convectie), maar heb geen zin om de handleiding weer door te spitten. ;)

De huidige cheap-ass 6mm beugel heb ik al lang. Op mijn Panasonic VT's zat zo'n eurostekker die de hoek om ging maar desondanks nog uitstak. Die zorgde ervoor dat ie net niet mooi op de beugel paste. Nou dan pak ik de boor wel even en 5 min later heb ik een gat van 3x4x0.8 cm hoor, ik zie het probleem niet zo. :P

[ Voor 23% gewijzigd door Cap op 29-01-2020 10:52 ]

• Powder Toastman
Evt. als je echt in ruimtegebrek komt met de ethernetkabel, kun je zelf een kabel maken. Dus gewoon zelf een stekker aan een kabel monteren, zo eentje zonder trekontlasting, dat scheelt aardig wat ruimte.

• mr_evil08
[...]

Paar afstand busjes/ringen op de bouten doen ook geen goed idee ?
Zorg in iedergeval dat er zo min mogelijk tegen de muur "duwt" bij te grote belasting gaan de aansluitingen in de tv printplaat kapot.

Ik heb ze op mijn werk wel eens gezien bij hdmi poorten helemaal aan gort en zitten er los aan, ook wel eens bij een netwerkaansluiting, dachten ook even strak aan de muur te monteren.

[ Voor 12% gewijzigd door mr_evil08 op 29-01-2020 12:14 ]

• DexterDee

DexterDee

mr_evil08 schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 12:13:
Paar afstand busjes/ringen op de bouten doen ook geen goed idee ?
Zorg in iedergeval dat er zo min mogelijk tegen de muur "duwt" bij te grote belasting gaan de aansluitingen in de tv printplaat kapot.
Ja uiteraard gebruik ik afstandsbusjes. Die zitten in meerdere lengtematen gewoon bij de Vogel's beugel. Precies gemonteerd volgens montagevoorschrift, dus ik ga er vanuit dat de TV daar geen schade van oploopt.

Wat ik (om maar even in de sfeer van dit topique te blijven) wel een beetje als irritant ervaar is dat veel OLED TV's (waaronder ook mijn C9) een ontwerp hebben waarbij er een dikke onderkant en een flinterdunne bovenkant is. Dat maakt dat de TV dus per definitie verder van de muur af moet als strikt noodzakelijk. Waarom niet de hele TV iets dikker maken en de regelelektronica verdelen in de beschikbare ruimte? Dat staat esthetisch volgens mij veel mooier en scheelt aanzienlijk in de dikte.

• empireq
DexterDee schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 13:23:
[...]

Ja uiteraard gebruik ik afstandsbusjes. Die zitten in meerdere lengtematen gewoon bij de Vogel's beugel. Precies gemonteerd volgens montagevoorschrift, dus ik ga er vanuit dat de TV daar geen schade van oploopt.

Wat ik (om maar even in de sfeer van dit topique te blijven) wel een beetje als irritant ervaar is dat veel OLED TV's (waaronder ook mijn C9) een ontwerp hebben waarbij er een dikke onderkant en een flinterdunne bovenkant is. Dat maakt dat de TV dus per definitie verder van de muur af moet als strikt noodzakelijk. Waarom niet de hele TV iets dikker maken en de regelelektronica verdelen in de beschikbare ruimte? Dat staat esthetisch volgens mij veel mooier en scheelt aanzienlijk in de dikte.
Als je het stijlvol wil houden, moet een OLED dun blijven. Daarnaast vind ik het design van de C9 perfect op voet.

Ik zal mijn tv laten zien, ziet dit er niet geweldig uit? :9~

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:31
empireq schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 13:44:
[...]

Als je het stijlvol wil houden, moet een OLED dun blijven. Daarnaast vind ik het design van de C9 perfect op voet.

Ik zal mijn tv laten zien, ziet dit er niet geweldig uit? :9~

[Afbeelding]
Zonder voet zou die tussen die kier vallen :+

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-11 06:52

De Nelis

en anders maar niet...

KingKoning schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 13:48:
[...]

Zonder voet zou die tussen die kier vallen :+
Nee want daar is de onderkant(achterkant) dan weer te dik voor, hij zou dan omvallen :+

time is infinite, but each week is ten hours short..

DexterDee schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 13:23:
[...]

Een LG OLED is geen Samsung hè met hun dikke TV’s.
Zelfs met de One Connect boxen zijn Samsung QLED’s nog dik.
Je kunt gewoon niet alles over het hele oppervlak van TV verspreiden.

Theoretisch gezien zou LG ook een One Connect box kunnen gaan gebruiken voor C9’s en hangt er aan de muur een super plat scherm.
Je hebt dan alleen geen fatsoenlijk geluid meer want luidsprekers passen er niet in.
LG heeft wel modellen met een losse box maar dat is het ook net weer niet.
Dan maar zo als het nu is.

• DexterDee

DexterDee

Dat het ontwerp prima zou zijn voor op een voet was niet de discussie. Ik had het over ophangen aan de muur. Als je naar het volgende plaatje kijkt, kon LG dan niet iets van die dikke onderkant in de bovenkant verwerken zodat de onderkant twee keer zo dun zou worden?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FHFlYqgbMFKBJPqKUD62pZRDAqM=/656x/filters:strip_icc()/i/2002695024.jpeg?f=imagenormal

Je kijkt toch recht tegen de TV aan? Dan maakt het mij niet zo veel uit of de bovenkant 10 A4'tjes dik is. En persoonlijk gebruik ik de speakers van de TV niet. Als ik dat wel had gedaan, dan had ik denk ik wel de E9 gekocht.

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
DexterDee schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 14:22:
Dat het ontwerp prima zou zijn voor op een voet was niet de discussie. Ik had het over ophangen aan de muur. Als je naar het volgende plaatje kijkt, kon LG dan niet iets van die dikke onderkant in de bovenkant verwerken zodat de onderkant twee keer zo dun zou worden?

[Afbeelding]

Je kijkt toch recht tegen de TV aan? Dan maakt het mij niet zo veel uit of de bovenkant 10 A4'tjes dik is. En persoonlijk gebruik ik de speakers van de TV niet. Als ik dat wel had gedaan, dan had ik denk ik wel de E9 gekocht.
Dan had je moeten wachten op de GX oled serie van LG. Die voldoet precies aan je 'wens' :

https://www.lg.com/us/tvs/lg-oled77gxpua-oled-4k-tv#none

• Powder Toastman
HoppyF schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 13:56:
[...]

Een LG OLED is geen Samsung hè met hun dikke TV’s.
Zelfs met de One Connect boxen zijn Samsung QLED’s nog dik.
Je kunt gewoon niet alles over het hele oppervlak van TV verspreiden.

Theoretisch gezien zou LG ook een One Connect box kunnen gaan gebruiken voor C9’s en hangt er aan de muur een super plat scherm.
Je hebt dan alleen geen fatsoenlijk geluid meer want luidsprekers passen er niet in.
LG heeft wel modellen met een losse box maar dat is het ook net weer niet.
Dan maar zo als het nu is.
De W8 en W9 voldoet precies aan die omschrijving. Waarom is dat het ook weer net niet? Of bedoel je omdat je die niet aan een beugel kunt hangen, maar enkel met hun "eigen" ophangsysteem?
Pagina: 1 ... 255 ... 570 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.