Samsung Galaxy Z Fold6 1TB
Misschien eerst eens opzoek naar een recenter nieuwsartikel dan dat van 22-01-2018 om het e.e.a. te onderbouwen?
Testing, one, two ...
- HoppyF
- Registratie: Oktober 2003
- Laatst online: 22:27
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG G2 OLED evo Gallery Edition
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Oeps!Cap schreef op maandag 20 januari 2020 @ 22:33:
Op de C9, zit ook bij Geluid, Aanvullende Instellingen. Automatisch Volume AAN en dan Volumeverhoging gemiddeld, of hoog (nog harder).
[...]
Toch wel. Dat grafiekje in jouw voorbeeld zegt weinig want die rood/geel/blauw tinten daarop zijn puur indicatief, om het begrijpelijk te maken voor de gemiddelde leek. Koop een meter, installeer HCFR (of betaalde software), lees je in over kalibratie, en meet het.
Voor een indruk: een gemiddeld beeldscherm (LCD monitor, dus waarschijnlijk ook die waar jij nu op zit te kijken) op standje standaard zit zo op 9000 K of hoger. Een tv op standje standaard ook dik boven de 8000 K. Ben je dat gewend dan vind je 6500 K helemaal niet koel, in tegendeel.
LG OLED Warm 1 en Warm 2 zitten van de verschillende beeldmodi verreweg het dichtste bij de D6500, waarbij warm 2 doorgaans toch echt het dichtste, maar ik kan niet uitsluiten dat wegens exemplarische verschillen warm 1 er soms dichterbij zit.De oude DTP standaard is nog een stuk warmer, D50 (5000 K). Onder de 5000 K kom je eigenlijk niet tegen in beeldschermwerk.
PS het is dus niet toevallig dat "daglicht" in de regio van D65 zit, zie mijn vorige verhaal.
(Wat je wel kan zien: het licht van een "warm white" led lampje dat je koopt bij de supermarkt is veel warmer dan het (RGB 255 uitgetuurd, dus echt meest witte) wit van een tv ingesteld op D65 (bij LG OLED dus "warm"). Gelukkig maar)
Gewoon overheen gelezen...
Inderdaad die automatische volume instelling doet wel wat als ik HDMI weer op Bitstream zet, het volume is echter toch nog zachter dan bij PCM met de automatische volume instelling op uit.
Ik laat het dus maar even zo staan.
Zal wel aan de interactieve TV box liggen.
Wij gebruiken thuis ook dvbs op de tv en ik heb welgeteld 1 4k zender, deze werkt volledig en wordt ook als 4k herkent door de tv dus het zal waarschijnlijk wel werkenAllewijn schreef op maandag 20 januari 2020 @ 18:23:
Ik kijk op mijn C9 tv via een Ci+ module - Ziggo.
Stel: ziggo gaat ooit 4k uitzenden. Kan dit dan op deze wijze ontvangen worden of kan de interne tuner niet met 4k om gaan en ben ik dan toch op een externe box aangewezen?
11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd
Bij mij e9 ervaar ik het ongekeerde, youtube en co volume op 15, bij netflix, amazon moet ik het op 50-60 zetten.HoppyF schreef op maandag 20 januari 2020 @ 20:09:
Iets anders.
Ik was wat aan het proberen met mijn C9 waarbij het mij opviel dat het geluidsvolume zo verschillend is tussen gewoon TV kijken en bv Netflix of YouTube.
Nu kijk TV via provider XS4all, wat in feite gewoon het KPN TV aanbod is dus IPTV met een interactieve box die via HDMI 1 is aangesloten.
Het volume bij gewoon TV kijken moet wel op 15 staan wil je het behoorlijk kunnen verstaan.
Bij Netflix of YouTube kon dit een stuk omlaag naar 10 of minder.
Bij de instellingen op de TV box viel niets in te stellen vwb volume.
Nu kwam ik er achter dat het volume veel harder kan, dus ongeveer gelijk getrokken kan worden met Netflix, YouTube door bij de instellingen Geluid, Aanvullende Instellingen, Audioformaat HDMI ingang te wijzigen van Bitstream naar PCM.
Geen idee waarom dit zoveel uitmaakt maar ik laat het zo maar staan.
Ik gebruik de interne luidsprekers dus geen AV Receiver.
O ja, ik kan zien wat er binnenkomt via HDMI 1 door op de (...) knop te drukken van de afstandsbediening, daarna INFO.
Links onder staat in kleine witte letters: 16:9 1080p PCM
In tegenstelling tot wat er via dvb-s naar binnen komt, Ziggo stelt zijn enige 4k TV-zender enkel via UTP beschikbaar en niet via dvb-c. Ik zie niet gebeuren (al zou ik dat wel hopen), dat dit in de toekomst anders zal worden (bij Ziggo).Allewijn schreef op maandag 20 januari 2020 @ 18:23:
Ik kijk op mijn C9 tv via een Ci+ module - Ziggo.
Stel: ziggo gaat ooit 4k uitzenden. Kan dit dan op deze wijze ontvangen worden of kan de interne tuner niet met 4k om gaan en ben ik dan toch op een externe box aangewezen?
Testing, one, two ...
Het kans zelfs een richtlijn van Samsung zelf zijn dat als ie aangeboden wordt voor retour of reparatie dat ie in de originele doos moet zittendevilsnight schreef op maandag 20 januari 2020 @ 16:52:
[...]
Aan degene die begon over dat het niet de schuld van de zaak is dat ik de doos niet meer heb....jij hebt dus ook de dozen van alles wat je gekocht hebt?
Het is hoe dan ook lariekoek dat de Samsung kapot aan zou komen als het niet in de doos wordt vervoerd. Je kunt de tv absoluut goed bepakken met dikke dekens en dan is er niks aan de hand.
En als antwoord op je vraag: ik heb van zowel mijn 65C9 als mijn oude 55 inch de doos nog op zolder staan, mooi doek erom en dient nu als schutting op zolder.
Dit voor a garantie en b voor een eventuele verhuizing, die c9 is zo dun dat ie een verhuizing in doeken echt niet overleeft zonder doos
Mijn doos licht ook nog in de garage, maar begrijp dat mensen hem weg doen, zeker als ze bijvoorbeeld in een appartement leven en niet veel plaats hebben thuis, die doos is gigantisch, het piepschuim is wel al deels weggegooid zonder dat ik daarvan op de hoogte waswimpie007 schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 14:23:
[...]
Het kans zelfs een richtlijn van Samsung zelf zijn dat als ie aangeboden wordt voor retour of reparatie dat ie in de originele doos moet zitten
En als antwoord op je vraag: ik heb van zowel mijn 65C9 als mijn oude 55 inch de doos nog op zolder staan, mooi doek erom en dient nu als schutting op zolder.
Dit voor a garantie en b voor een eventuele verhuizing, die c9 is zo dun dat ie een verhuizing in doeken echt niet overleeft zonder doos
Piepschuim zit toch in je doos?izzet3838 schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 14:31:
[...]
Mijn doos licht ook nog in de garage, maar begrijp dat mensen hem weg doen, zeker als ze bijvoorbeeld in een appartement leven en niet veel plaats hebben thuis, die doos is gigantisch, het piepschuim is wel al deels weggegooid zonder dat ik daarvan op de hoogte was.
Ze waren thuis een beetje ijverig met de schoonmaak
Nu ben ik sowieso niet van plan in de nabije toekomst te verhuizen ofzo, dus zal ze niet nodig hebben denk ik...
Ik heb het probleem ook met mijn C8. En niet alleen volume, ook de "mix" van het geluid is anders. Dit viel me op toen ik mijn tv-kastje optisch op mijn receiver aansloot of passthrough via HDMI. Hetzelfde signaal klinkt anders.Ook is er dan sprake van een delay en samenhangende lipsync problemen. De interne apps hebben dit issue niet. En het speelt alleen bij dolby bitstreams. Volgens mij is de situatie als volgt: als er via HDMI een dolby stream binnenkomt bij de tv vindt er een verwerking plaats met hoorbaar audio verschil. Gebruik je daarbij ook nog ARC krijg je lip sync issues. DTS en PCM hebben dit probleem niet (maar bij PCM kun je op de C8 geen surround via ARC sturen).HoppyF schreef op maandag 20 januari 2020 @ 20:09:
Iets anders.
Ik was wat aan het proberen met mijn C9 waarbij het mij opviel dat het geluidsvolume zo verschillend is tussen gewoon TV kijken en bv Netflix of YouTube.
Nu kijk TV via provider XS4all, wat in feite gewoon het KPN TV aanbod is dus IPTV met een interactieve box die via HDMI 1 is aangesloten.
Het volume bij gewoon TV kijken moet wel op 15 staan wil je het behoorlijk kunnen verstaan.
Bij Netflix of YouTube kon dit een stuk omlaag naar 10 of minder.
Bij de instellingen op de TV box viel niets in te stellen vwb volume.
Nu kwam ik er achter dat het volume veel harder kan, dus ongeveer gelijk getrokken kan worden met Netflix, YouTube door bij de instellingen Geluid, Aanvullende Instellingen, Audioformaat HDMI ingang te wijzigen van Bitstream naar PCM.
Geen idee waarom dit zoveel uitmaakt maar ik laat het zo maar staan.
Ik gebruik de interne luidsprekers dus geen AV Receiver.
O ja, ik kan zien wat er binnenkomt via HDMI 1 door op de (...) knop te drukken van de afstandsbediening, daarna INFO.
Links onder staat in kleine witte letters: 16:9 1080p PCM
Meerdere fora geven dit probleem aan en speelt al vanaf de C7 als ik het goed heb.
Ik heb vandaag contact gehad met iemand via Marktplaats en (nooit te vroeg juichen) de kans is aardig groot dat ik de doos van iemand overkoop. Dan is alles opgelost.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Ok, dat begrijp ik wel.devilsnight schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 16:58:
Ik heb de shop gesproken. Andere doos gaat inderdaad niet lukken vanwege dat er heel ander piepschuim in een OLED doos zit qua afmetingen, zoals verwacht en dat is begrijpelijk. In een dikke deken doen durven ze ook niet aan. Want het is niet Apollo zelf die de tv komt brengen en de oude ophaalt zeiden ze.
Ik heb vandaag contact gehad met iemand via Marktplaats en (nooit te vroeg juichen) de kans is aardig groot dat ik de doos van iemand overkoop. Dan is alles opgelost.
Punt is dat een koerier niet verantwoordelijk wil zijn voor een niet goed verpakt product.
Daarom is de originele verpakking wel gewenst.
Hopelijk gaat het lukken met een doos die je van iemand kunt overnemen.
Volgens mij kan het wel. Ik las nml het volgende:hardware-lover schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 13:21:
[...]
In tegenstelling tot wat er via dvb-s naar binnen komt, Ziggo stelt zijn enige 4k TV-zender enkel via UTP beschikbaar en niet via dvb-c. Ik zie niet gebeuren (al zou ik dat wel hopen), dat dit in de toekomst anders zal worden (bij Ziggo).
Kijken we naar de twee grootste distributeurs dan zien we dat vooral KPN meer de nadruk op een toekomst met 4K legt. Nieuwe klanten krijgen direct een bruikleen tv-decoder die voor deze beeldnorm geschikt is. Bij omruil bij een defect van de tv-decoder voor bestaande klanten wordt in veel gevallen ook direct een 4K-decoder geleverd. Bij KPN moet voor het bekijken van 4K wel een extra abonnement van €2,50 per maand gekocht worden. Ziggo levert op dit moment de bruikleendecoder Mediabox Next die voor 4K geschikt is alleen aan klanten die het duurste tv-abonnement in combinatie met internet kopen. Ziggo kan eventueel wel 4K Ultra HD aan alle klanten via DVB-C leveren zodat direct met de interne tuner in de 4K-televisie gekeken kan worden. De kans dat dit gaat gebeuren, is overigens klein.
https://www.totaaltv.nl/n...ltra-hd-bij-ziggo-en-kpn/
Dat het zou kunnen is beslist het geval, maar ik veronderstel volgens mij niets anders als wat er in dat artikel ook nog eens wordt aangehaald (gezien het vet-gedrukte)?Allewijn schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 17:54:
[...]
Volgens mij kan het wel. Ik las nml het volgende:
Kijken we naar de twee grootste distributeurs dan zien we dat vooral KPN meer de nadruk op een toekomst met 4K legt. Nieuwe klanten krijgen direct een bruikleen tv-decoder die voor deze beeldnorm geschikt is. Bij omruil bij een defect van de tv-decoder voor bestaande klanten wordt in veel gevallen ook direct een 4K-decoder geleverd. Bij KPN moet voor het bekijken van 4K wel een extra abonnement van €2,50 per maand gekocht worden. Ziggo levert op dit moment de bruikleendecoder Mediabox Next die voor 4K geschikt is alleen aan klanten die het duurste tv-abonnement in combinatie met internet kopen. Ziggo kan eventueel wel 4K Ultra HD aan alle klanten via DVB-C leveren zodat direct met de interne tuner in de 4K-televisie gekeken kan worden. De kans dat dit gaat gebeuren, is overigens klein.
Testing, one, two ...
Ik ben de trotse eigenaar van een LG OLED55C9PLA. Ik merk dat ik een schokkerig beeld (om de minuut) heb als ik bijvoorbeeld Engels voetbal kijk via Ziggo (mediabox Next) of als ik de PS4 Pro aangooi en dan Star Wars Fallen Order speel. Ik heb beeldscherm instellingen op expert licht en de HDMI kabels zitten respectievelijk in HDMI 2.1 en HDMI input ingang 2. Ik gebruik de HDMI kabels die meegeleverd zijn met de Next en de PS4.
Moet ik om een minder schokkerig beeld te krijgen een andere HDMI kabel aanschaffen of zit het ergens anders in?
tru-motion en alle beeldverbeteraars uitgeschakeld?elbeannie schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 22:55:
Goedenavond!
Ik ben de trotse eigenaar van een LG OLED55C9PLA. Ik merk dat ik een schokkerig beeld (om de minuut) heb als ik bijvoorbeeld Engels voetbal kijk via Ziggo (mediabox Next) of als ik de PS4 Pro aangooi en dan Star Wars Fallen Order speel. Ik heb beeldscherm instellingen op expert licht en de HDMI kabels zitten respectievelijk in HDMI 2.1 en HDMI input ingang 2. Ik gebruik de HDMI kabels die meegeleverd zijn met de Next en de PS4.
Moet ik om een minder schokkerig beeld te krijgen een andere HDMI kabel aanschaffen of zit het ergens anders in?
Tru-motion wel, beeldverbeteraars denk ik niet, via instellingen?Hamazaki schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 23:13:
[...]
tru-motion en alle beeldverbeteraars uitgeschakeld?
Overigens heb ik sinds de laatste update voor de magic remote ook wel is het probleem dat ik in de apps niet meer kan navigeren. Dit probleem heb ik voor de update nog niet gehad.
Google Assistent werkt volgens mij alleen nog in Amerika op dit moment..NrG! schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 20:07:
Is het iemand gelukt om een Google Nest Mini te koppelen aan de LGOLED65C9?
Het werkt wel op meer plaatsen maar niet in de benelux, er waren volgens mij mensen die het konden activeren door het land in de instellingen te wijzigen, eigenlijk zou het een kleine moeite voor LG zijn, aangezien diverse van hun soundbars al google assistant ondersteunen, de ondersteuning zal denk ik ook niet komen aangezien tv's zelden nieuwe features krijgen, zo kregen de 2018 modellen geen airplay.ricjuh schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 09:43:
[...]
Google Assistent werkt volgens mij alleen nog in Amerika op dit moment..
Netflix App?Luuk84 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 08:51:
Ik heb wat vreemds met de C9 i.c.m. de Apple TV 4k + magic remote. Op de een of andere manier werkt de back button (of zoals apple hem noemt 'menu') niet altijd als ik de Apple TV bedien met de magic remote. Alle overige knoppen (boven/onder/links/rechts & enter) werken dan wel. Dit probleem heb ik niet altijd maar komt dus af en toe voor. Zijn er meer mensen met die probleem?
Overigens heb ik sinds de laatste update voor de magic remote ook wel is het probleem dat ik in de apps niet meer kan navigeren. Dit probleem heb ik voor de update nog niet gehad.
Xbox Live: Miesjh NL
Misschien een probleem met de remote van je apple tv, ik denk dat je eerder hulp zal vinden in een apple tv forum.Luuk84 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 08:51:
Ik heb wat vreemds met de C9 i.c.m. de Apple TV 4k + magic remote. Op de een of andere manier werkt de back button (of zoals apple hem noemt 'menu') niet altijd als ik de Apple TV bedien met de magic remote. Alle overige knoppen (boven/onder/links/rechts & enter) werken dan wel. Dit probleem heb ik niet altijd maar komt dus af en toe voor. Zijn er meer mensen met die probleem?
Ik heb geen LG TV en bijbehorende magic remote meer, maar had die knop niet meerdere functies? Iets van 'lang indrukken' voor functie a en '2x snel achter elkaar' voor functie b?Luuk84 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 08:51:
Tru-motion op gebruiker zetten, dat helpt. (alleen deblur 8 )elbeannie schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 22:55:
Goedenavond!
Ik heb hier ook al last van.Verwijderd schreef op maandag 20 januari 2020 @ 22:08:
[...]
Gebeurt hier nu dagelijks, heb ontdekt dat het nu komt als de vuurwerk screensaver aangaat. De remote werkt dan nog prima in elke app en elk menu, maar Netflix doet helemaal niks meer. Stekker eruit of app opnieuw installeren en alles werkt weer. Beetje vervelend na 2 jaar probleemloos gebruik, betreft een 65" B7.
Hoop dat ze er snel een update voor uitbrengen.
Denk zelf dat het aan de Netflix app ligt.
Als de navigatie toetsen in Netflix niet meer werkt, dan werkt het wel gewoon in bijv. Disney+ app.
Dus echt een Neflix issue.
Hopelijk komen ze snel met een fix hiervoor.
Ik twijfel tussen OLED55B9 en OLED55C8. C9 vind misschien ook, maar die lijkt wel weinig meerwaarde te bieden voor paar 100 euro meer. De B9 had mijn voorkeur, maar nu lees ik dat die een gen 7 chipset heeft ipv 9 en ook minder helderheid. Hoeveel merk je hier uiteindelijk van? Mijn kamer heeft aardig wat lichtinval. Verder ga ik de tv gebruiken voor normaal tv kijken (Ziggo next), Plex/dlna, Gamen op PS4.
Is oudere generatie chipset een grote factor?
Het prijsverschil tussen een B9 en C9 is minder dan een paar honderd euro, zie ook het OLED prijzen topic.Korsakopf schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 10:15:
Vraagje voor de echte kenners. Mijn oude tv heeft het begeven dus ik heb eindelijk een excuus om een oled te kopenNu twijfel ik welke versie het beste is. En wat de eventuele voor- en nadelen zijn.
Ik twijfel tussen OLED55B9 en OLED55C8. C9 vind misschien ook, maar die lijkt wel weinig meerwaarde te bieden voor paar 100 euro meer. De B9 had mijn voorkeur, maar nu lees ik dat die een gen 7 chipset heeft ipv 9 en ook minder helderheid. Hoeveel merk je hier uiteindelijk van? Mijn kamer heeft aardig wat lichtinval. Verder ga ik de tv gebruiken voor normaal tv kijken (Ziggo next), Plex/dlna, Gamen op PS4.
Evt. voor toekomstbestendigheid, aangezien je ook gamet, de B9 en C9 hebben HDMI 2.1, waar je PS4 nog niets aan heeft, maar de Xbox One X en waarschijnlijk ook de PS5 wel baat bij hebben.
Ikzelf heb de C9, ben er uitermate tevreden over, maar was dat waarschijnlijk met een B9 ook geweest. Maar als je het prijzentopic bekijkt, is een B9 niet heel veel goedkoper dan een C9, dus dan zou ik voor een C9 gaan, maar ik kan niet in jouw portemonnee kijken natuurlijk.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| Omschrijving Aantal Kosten
Arbeidsloon € 119,75
OLED V16/V17 OLED New Inclusief kabel 1,00 € 808,76
Totaal € 928,51
Behandelingskosten € 25,41
Transport € 49,59
Coulance van LG - € 641,15
Totaal € 362,36
BTW 21% € 76,10
Totaal incl. BTW € 438,46 |
Net een maand uit garantie.
Wat is de aankoopdatum (dus niet je gemelde leverdatum van 25-11-2017)? NL/BE aangeschaft ivm consumentenrecht etc. Je krijgt dus 75% korting op de hardware.InflatableMouse schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 10:29:
Niet dat ik veel keuze heb, dus laat ik maar doen alsof ik blij ben:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11Omschrijving Aantal Kosten Arbeidsloon € 119,75 OLED V16/V17 OLED New Inclusief kabel 1,00 € 808,76 Totaal € 928,51 Behandelingskosten € 25,41 Transport € 49,59 Coulance van LG - € 641,15 Totaal € 362,36 BTW 21% € 76,10 Totaal incl. BTW € 438,46
Dat is de aankoopdatum, dat is wat op de factuur staat. Had ik leverdatum gemeld?Wren schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 10:42:
[...]
Wat is de aankoopdatum (dus niet je gemelde leverdatum van 25-11-2017)? NL/BE aangeschaft ivm consumentenrecht etc. Je krijgt dus 75% korting op de hardware.
Plex vind ik persoonlijk al vrij traag op mijn C9. Op mijn 2017 Shield gaat dit veel vlotter.Korsakopf schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 10:15:
Vraagje voor de echte kenners. Mijn oude tv heeft het begeven dus ik heb eindelijk een excuus om een oled te kopenNu twijfel ik welke versie het beste is. En wat de eventuele voor- en nadelen zijn.
Geen idee of je de app van de tv wil gebruiken hiervoor.
Ja vandaar dat ik het vroeg voor de zekerheid, Ik zou deze kosten voorleggen aan de winkel waar jij je koopovereenkomst mee gesloten heeft.InflatableMouse schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 10:45:
[...]
InflatableMouse schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 14:26:
Ik denk dat ik het antwoord wel weet, maar laat ik het voor de zekerheid toch even vragen.
Gisterenavond Netflix te kijken en (precies tijdens een beeldwisseling, je verzint het niet) blijft het beeld zwart. Ik hoor nog geluid, maar viel me meteen op dat er geen ondertiteling was.
Menu verschijnt ook niet. TV schakelt uit, en in. Maar geen beeld meer.
Vanacht van het stroom gehad, gaat wel aan maar geen beeld.
Wat erg zuur is, Dag van levering: 25-11-2017. Nog geen 2 maanden uit de garantie .... /jank.
Dat is de aankoopdatum, dat is wat op de factuur staat. Had ik leverdatum gemeld?
[ Voor 5% gewijzigd door Wren op 23-01-2020 10:49 ]
Heb je nou een nieuw paneel gekregen of een nieuwe TV (c9)? Als het het laatste is, vind ik het een uitstekende deal. Indien het eerste, is het een vervelende onverwachte kostenpost.InflatableMouse schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 10:29:
Niet dat ik veel keuze heb, dus laat ik maar doen alsof ik blij ben:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11Omschrijving Aantal Kosten Arbeidsloon € 119,75 OLED V16/V17 OLED New Inclusief kabel 1,00 € 808,76 Totaal € 928,51 Behandelingskosten € 25,41 Transport € 49,59 Coulance van LG - € 641,15 Totaal € 362,36 BTW 21% € 76,10 Totaal incl. BTW € 438,46
ja:InflatableMouse schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 10:45:
[...]
Dat is de aankoopdatum, dat is wat op de factuur staat. Had ik leverdatum gemeld?
Wat erg zuur is, Dag van levering: 25-11-2017. Nog geen 2 maanden uit de garantie .... /jank.
Oke, maar 75% van 808 is 606 toch? Ze geven 641 euro korting. Maar daar komt twee uur werk, transport, behandelingskosten en BTW bij ... Die reparateur moet ook ergens aan verdienen.Wren schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 10:49:
[...]
Ja vandaar dat ik het vroeg voor de zekerheid, Ik zou deze kosten voorleggen aan de winkel waar jij je koopovereenkomst mee gesloten heeft.
Ik heb natuurlijk geen poot om op te staan. Wat ik al zei ik moet gewoon blij zijn en niet zeuren. En wat cap al zei, beter dan opnieuw 2000 euro aftikken voor een nieuwe.
Misschien is het ook niet zo'n slechte deal. Ik vind het gewoon helemaal kut natuurlijk dat tie niet een maand eerder stuk ging
Verwijderd
Het moet wel aan de app liggen, sinds de nieuwe versie hebben ze daar best grote veranderingen in gemaakt. Het profielscherm staat nu standaard op verder spelen in plaats van door naar de thuispagina. Daarvoor moet je echt 'bladeren' selecteren. Ik heb een melding gemaakt bij Netflix, hoe meer mensen dat doen hoe sneller een update dit probleem hopelijk verhelpt.stimpyrulez schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 08:21:
[...]
Ik heb hier ook al last van.
Als de navigatie toetsen in Netflix niet meer werkt, dan werkt het wel gewoon in bijv. Disney+ app.
Waar kan je dat doen bij Netflix?Verwijderd schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 11:33:
[...]
Het moet wel aan de app liggen, sinds de nieuwe versie hebben ze daar best grote veranderingen in gemaakt. Het profielscherm staat nu standaard op verder spelen in plaats van door naar de thuispagina. Daarvoor moet je echt 'bladeren' selecteren. Ik heb een melding gemaakt bij Netflix, hoe meer mensen dat doen hoe sneller een update dit probleem hopelijk verhelpt.
(heb je linkje ?)
Verwijderd
Kon alleen bellen of via de chat. Werd de chat uiteindelijk.https://help.netflix.com/nlstimpyrulez schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 11:55:
[...]
Waar kan je dat doen bij Netflix?
(heb je linkje ?)
Om welke type TV gaat het?InflatableMouse schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 10:57:
[...]
Oke, maar 75% van 808 is 606 toch? Ze geven 641 euro korting. Maar daar komt twee uur werk, transport, behandelingskosten en BTW bij ... Die reparateur moet ook ergens aan verdienen.
Ik heb natuurlijk geen poot om op te staan. Wat ik al zei ik moet gewoon blij zijn en niet zeuren. En wat cap al zei, beter dan opnieuw 2000 euro aftikken voor een nieuwe.
Misschien is het ook niet zo'n slechte deal. Ik vind het gewoon helemaal kut natuurlijk dat tie niet een maand eerder stuk ging. of gewoon heel was gebleven
.
Reactie LG: We hebben deze klacht recentelijk wat vaker vernomen. Het is op dit moment wachten op een update van Netflix om dit probleem te verhelpen. Zij maken en onderhouden de app namelijk.stimpyrulez schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 08:21:
[...]
Ik heb hier ook al last van.
Nou, ik heb nog helemaal nietst0mmiiiii schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 10:51:
[...]
Heb je nou een nieuw paneel gekregen of een nieuwe TV (c9)? Als het het laatste is, vind ik het een uitstekende deal. Indien het eerste, is het een vervelende onverwachte kostenpost.
Verwacht je dat ik gewoon een nieuwe TV ga krijgen dan? Ik ga er vanuit dat er een nieuw paneel in komt, maar ik kan het mis hebben?
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
(Ik heb zelf het probleem met Netflix op de C9 niet.)Miesjh schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 12:40:
Reactie LG: We hebben deze klacht recentelijk wat vaker vernomen. Het is op dit moment wachten op een update van Netflix om dit probleem te verhelpen. Zij maken en onderhouden de app namelijk.
Wat ik nog zou willen suggereren is om te proberen of je de app kan force-closen (eerst naar andere app/input, dan bij recent apps in de menubar, hoveren, dan kruisje bij Netflix). Dan bereik je volgens mij hetzelfde effect als TV uit/aan doen.
Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog
Ik heb wel een 65C9 en dus ook het probleem.gertvdijk schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 12:50:
[...]
(Ik heb zelf het probleem met Netflix op de C9 niet.)
Wat ik nog zou willen suggereren is om te proberen of je de app kan force-closen (eerst naar andere app/input, dan bij recent apps in de menubar, hoveren, dan kruisje bij Netflix). Dan bereik je volgens mij hetzelfde effect als TV uit/aan doen.
Moet ook zeggen dat ik geppogd heb om de app te 'rorce-closen', maar wist niet hoe.
Dus de volgende keer ga ik dit effe proberen.
Wilde laatst wel in de Netflix app dit doen (bij instellingen), maar kon daar niet meer bij komen.
Zelfs met de hover afstandsbediening kon je daar niet meer op klikken.
Hopen dat er op korte termijn een fix komt.
Je kunt ook in recente apps menu over de naam van de actieve app hoveren (linksboven), dan verschijnt er een kruisje naast. Scheelt eerst weer van app wisselengertvdijk schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 12:50:
[...]
(Ik heb zelf het probleem met Netflix op de C9 niet.)
Arrived anxious, left bored
Bij mij ontbreekt het kruisje bij de app die op dat moment in de voorgrond staat.Puck schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 13:19:
Je kunt ook in recente apps menu over de naam van de actieve app hoveren (linksboven), dan verschijnt er een kruisje naast. Scheelt eerst weer van app wisselen
Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog
Wellicht hebben ze dat in nieuwere WebOS versies weggehaald dan. Ik heb een B6.gertvdijk schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 13:29:
[...]
Bij mij ontbreekt het kruisje bij de app die op dat moment in de voorgrond staat.
Arrived anxious, left bored
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Ik vind het voorstel helemaal NIET goed.InflatableMouse schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 12:45:
[...]
Nou, ik heb nog helemaal niets. Dit is alleen het aanbod.
Verwacht je dat ik gewoon een nieuwe TV ga krijgen dan? Ik ga er vanuit dat er een nieuw paneel in komt, maar ik kan het mis hebben?
Het gaat toch om een 55 inch C7?
Nog geen twee maanden na de 2 jaar garantie is naar mijn mening nog steeds garantie.
Waarom?
Gewoon omdat de Nederlandse wet dit voorschrijft.
De genoemde twee jaar is immers geen harde grens ook al denkt men dat dit wel zo is.
Niet LG maar de winkel/webshop is het aanspreekpunt voor garantie.
Dat de winkel de garantieafhandeling uitbesteedt aan LG’s service partner CE repair is wat anders.
Als ik jou was zou ik met de winkel contact opnemen en de situatie bespreken.
Ben hoogstwaarschijnlijk gewoon verneukt voor 15 euro, voor een goddamn tv doos. Hoe zielig ben je dan? Eerst volop reageren, zeggen dat het geregeld gaat worden, ineens komt er iets tussen, etc etc.HoppyF schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 17:04:
[...]
Ok, dat begrijp ik wel.
Punt is dat een koerier niet verantwoordelijk wil zijn voor een niet goed verpakt product.
Daarom is de originele verpakking wel gewenst.
Hopelijk gaat het lukken met een doos die je van iemand kunt overnemen.
Kennis van me heeft een Samsung doos over, ook 65 inch en piepschuim. Dat piepschuim gaat alleen hoogstwaarschijnlijk niet passen. Echter heb ik zelf nog een volledig stuk piepschuim over van de boven/onderkant van deze Q9FN tv. Dus hij zou erin kunnen staan.
Volgens die kennis kun je prima piepschuim halen bij de bouwmarkt en zelf iets ervan maken, voor de bovenkant dus.
Sorry voor de off topic.
Daar gaat mijn 65Q9FN nooit in passenAllewijn schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 19:56:
Ik heb een 55 inch C9 doos staan. Is dat wat?
Maar tof aangeboden!
Ik heb nu dus alle piepschuim stukken nog. Een stuk is volledig, het andere stuk is in tweeën, maar dat is niet zo erg. De grote vraag is alleen, gaat dit passen in de doos van die andere Samsung van een kennis? Kans is heel klein denk ik.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Met een beetje aanpassen van het piepschuim moet het wel lukken.devilsnight schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 20:01:
[...]
Daar gaat mijn 65Q9FN nooit in passen![]()
Maar tof aangeboden!
Ik heb nu dus alle piepschuim stukken nog. Een stuk is volledig, het andere stuk is in tweeën, maar dat is niet zo erg. De grote vraag is alleen, gaat dit passen in de doos van die andere Samsung van een kennis? Kans is heel klein denk ik.
Gaat er gewoon om dat de Samsung TV veilig met een koerier terug kan naar de winkel.
Wel een heel gedoe om een TV teruggestuurd te krijgen maar met een nieuwe C9 zul je dit wel snel vergeten zijn.
Je hebt al een LG OLED gehad dus wat dat betreft is dit bekend.
Mijn eerste OLED was de EC9300, fenomenaal scherm. Toen ging ik voor de B6, ook nice maar ik was niet blij met hoe snel er IR verscheen met dat scherm en de relatief donkere HDR game mode. Maar ik ben teveel nadelen van Led, LCd en Qled tegengekomen, ik mis OLED echt.HoppyF schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 20:19:
[...]
Met een beetje aanpassen van het piepschuim moet het wel lukken.
Gaat er gewoon om dat de Samsung TV veilig met een koerier terug kan naar de winkel.
Wel een heel gedoe om een TV teruggestuurd te krijgen maar met een nieuwe C9 zul je dit wel snel vergeten zijn.
Je hebt al een LG OLED gehad dus wat dat betreft is dit bekend.
Daarnaast heb ik gehoord van mensen die ook de Q9FN hebben gehad dat de C9 gewoon echt on another level is....
Dus bring it on
Dat klopt helemaal, dat was ook in mijn geval.HoppyF schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 14:37:
[...]
Ik vind het voorstel helemaal NIET goed.
Het gaat toch om een 55 inch C7?
Nog geen twee maanden na de 2 jaar garantie is naar mijn mening nog steeds garantie.
Waarom?
Gewoon omdat de Nederlandse wet dit voorschrijft.
De genoemde twee jaar is immers geen harde grens ook al denkt men dat dit wel zo is.
Niet LG maar de winkel/webshop is het aanspreekpunt voor garantie.
Dat de winkel de garantieafhandeling uitbesteedt aan LG’s service partner CE repair is wat anders.
Als ik jou was zou ik met de winkel contact opnemen en de situatie bespreken.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Nu zit ik met een aankomende verhuizing en wil ik de TV graag binnen twee weken testen zodat ik weet dat het in orde is, weer inpakken, dan verhuizen, echt ophangen en gaan gebruiken.
Hebben jullie ervaring met het geheel weer netjes inpakken zodat het veilig vervoerd kan worden? Waar moet ik rekening mee houden? Daarnaast: kan ik de plasticfolie op de TV laten zitten voor een "simpele" test?
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Dat kan.Reynouts schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 10:09:
Als het goed is komt morgen mijn 55c9 binnen (KE €1199)
Nu zit ik met een aankomende verhuizing en wil ik de TV graag binnen twee weken testen zodat ik weet dat het in orde is, weer inpakken, dan verhuizen, echt ophangen en gaan gebruiken.
Hebben jullie ervaring met het geheel weer netjes inpakken zodat het veilig vervoerd kan worden? Waar moet ik rekening mee houden? Daarnaast: kan ik de plasticfolie op de TV laten zitten voor een "simpele" test?
Heb ik ook gedaan omdat er hier in huis eerst nog wat verbouwd moest worden en ik de TV nog niet direct kon plaatsen. Wel uitgepakt, folie erop laten (vóór- èn achterkant!) zitten en gekeken of er geen uiterlijke beschadigingen waren en het beeld goed was.
De folie is helder dus je kunt het beeld prima zien.
TV liggend op zijn rug op de doos gelegd en getest dus ook de voet niet geplaatst.
Daarna alles terug in de doos.
Yup, ben echt verneukt voor 15 euro, geen lege doos of wat dan ook, heel zielig.
Ik heb Apollo gebeld, zij hebben contact gehad met Samsung. Shop vond het niet goed dat Samsung's probleem het probleem van ons werd. Samsung komt de tv zelf halen. Ik moet alleen even geduld hebben.
Dus pretty soon staat hier een C9, back to greatness.
WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M
Voor mij wordt dit de eerste echte smart tv aankoop met de toeters en bellen.
Zodra ik hem binnen krijg, wat zijn dan zoal de eerste handelingen/instellingen waarvoor ik 'm moet goed zorgen ?
Ben benieuwd.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
(voor €4 besteld bij Ali)
Waarom?
Om de instellingen zoals bedrijfsuren (UTT) te kunnen zien en nog meer.
Het werkt ook zie de foto’s.
Hoop alleen niet dat ik de instellingen bij de derde foto (menu system 1) per ongeluk heb gewijzigd ivm drukken op de pijltjes toetsen.
Dat is wel oppassen dat je niet onbedoeld op de verkeerde knop drukt.
De bediening is verder eenvoudig.
Power on, Instart, code: 0413 intypen, daarna verschijnt het scherm op foto 2.
Afsluiten door op de Exit knop te drukken.

Edit:
Waarschuwing
Ik heb dus per ongeluk een instelling gewijzigd waardoor HDMI geluid niet meer doorgeven werd vanaf de interactieve TV box.
Het veranderen kan snel gebeuren als je met de cursor toetsen van de afstandsbediening naar een volgende item stapt. Er komt geen pop-up met JA of NEE. De wijziging gaat meteen in.
Betreffende foto van dat scherm verwijderd om verwarring te voorkomen.
[ Voor 22% gewijzigd door HoppyF op 25-01-2020 14:20 ]
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Gefeliciteerd!Son Gohan schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 00:52:
Binnenkort krijg ik de C9 65" binnen![]()
Voor mij wordt dit de eerste echte smart tv aankoop met de toeters en bellen.
Zodra ik hem binnen krijg, wat zijn dan zoal de eerste handelingen/instellingen waarvoor ik 'm moet goed zorgen ?
Ben benieuwd.
Uitpakken en installeren uiteraard, wel met twee personen doen.
Op de voet plaatsen of aan de muur hangen.
Bij een extra platte muurbeugel rekening houden met kabels aan de achterkant.
Folie verwijderen van de voorkant èn achterkant.
Folie aan de achterkant is vrijwel onzichtbaar maar zit er echt op, op het grijze dunne deel.
Bij instellingen, Eco mode uit zetten, QuickStart uit zetten, WiFi gebruiken ipv vast netwerk.
Beeldinstelling ISF dark room is prettig andere kun je uiteraard ook kiezen.
Apps naar keuze installeren zoals Netflix, YouTube, Ziet, enz.
Heb je geen bericht gekregen dat het is goedgekeurd? dat had je wel binnen moeten hebben, anders even bellen.Replay256 schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 17:23:
[...]
Plaatste zojuist een bericht met hetzelfde vraag (zat even terug te lezen), echt ongelofelijk al drie maanden verder, en nog niets, ook geen bevestigen of iets
tjah, nieuwsgierigheid is soms gevaarlijk. waarom zou je daar willen rondvissen eerlijk gezegd? totaal onnodig als je een nieuwe oled hebt gekocht. . het enige voordeel van zo'n afstandsbediening is misschien als je ooit een 2ehands oled koopt, maar dan nog is het onnodig.HoppyF schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 11:33:
Gisteren de LG service afstandsbediening ontvangen.
Waarom?
Hoop alleen niet dat ik de instellingen bij de derde foto (menu system 1) per ongeluk heb gewijzigd ivm drukken op de pijltjes toetsen.
Dat is wel oppassen dat je niet onbedoeld op de verkeerde knop drukt.
wat wil je nu met zo'n afstandsbediening doen eigenlijk?
[ Voor 3% gewijzigd door Farabi op 25-01-2020 13:05 ]
Volgens mij heeft hij dat ook aangegeven.Hamazaki schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 13:03:
[...]
tjah, nieuwsgierigheid is soms gevaarlijk. waarom zou je daar willen rondvissen eerlijk gezegd? totaal onnodig als je een nieuwe oled hebt gekocht. . het enige voordeel van zo'n afstandsbediening is misschien als je ooit een 2ehands oled koopt, maar dan nog is het onnodig.
wat wil je nu met zo'n afstandsbediening doen eigenlijk?
daar reageer ik ook op in mijn bericht. als jij de 1e eigenaar bent van zo'n tv, is het niet nodig. wat wil hij er nog meer mee doen? hij zegt bedrijfsuren uren zien en nog meer.. snapt hij al die waardes wel?
[ Voor 4% gewijzigd door Farabi op 25-01-2020 13:10 ]
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Puur nieuwsgierigheid.Hamazaki schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 13:10:
[...]
daar reageer ik ook op in mijn bericht. als jij de 1e eigenaar bent van zo'n tv, is het niet nodig. wat wil hij er nog meer mee doen? hij zegt bedrijfsuren uren zien en nog meer.. snapt hij al die waardes wel?
Het is niet mijn bedoeling om van alles te gaan fine tunen of zo.
En nee, veel van de instellingen zijn ook niet voor de hand liggend en duidelijk wat je ermee kunt doen.
Voor een service monteur wel waarschijnlijk.
Recent heb ik een Samsung monteur bij een Samsung TV ook allerlei menu’s naar boven zien toveren met gedetailleerde informatie die voor hem relevant was.
Powder Toastman schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 10:13:
@Reynouts Ja plasticfolie kan gerust blijven zitten tijdens testen, dat is geen enkel probleem. Op zich zou opnieuw inpakken geen probleem moeten zijn. Het enige is dat je de voet er tijdelijk aan zal moeten zetten en dus ook weer loshalen. Maar ook dat zou moeten lukken,
Bedankt voor jullie berichten. Heb de tv uitgepakt, getest (met folie erop) en heb hem weer netjes in de doos gekregen. Klaar voor verhuizing.Powder Toastman schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 10:13:
@Reynouts Ja plasticfolie kan gerust blijven zitten tijdens testen, dat is geen enkel probleem. Op zich zou opnieuw inpakken geen probleem moeten zijn. Het enige is dat je de voet er tijdelijk aan zal moeten zetten en dus ook weer loshalen. Maar ook dat zou moeten lukken,
Met https://play.google.com/s...om.tekoia.sure.activities kun je ook bij de service menu's. Hoef je geen speciale ab voor te kopen.HoppyF schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 13:24:
[...]
Puur nieuwsgierigheid.
Het is niet mijn bedoeling om van alles te gaan fine tunen of zo.
En nee, veel van de instellingen zijn ook niet voor de hand liggend en duidelijk wat je ermee kunt doen.
Voor een service monteur wel waarschijnlijk.
Recent heb ik een Samsung monteur bij een Samsung TV ook allerlei menu’s naar boven zien toveren met gedetailleerde informatie die voor hem relevant was.
_██_
(ಠ_ృ)
Toch echt een prima winkel dus.devilsnight schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 15:12:
Updateje nog even snel....
Ik heb Apollo gebeld, zij hebben contact gehad met Samsung. Shop vond het niet goed dat Samsung's probleem het probleem van ons werd. Samsung komt de tv zelf halen. Ik moet alleen even geduld hebben.
Dus pretty soon staat hier een C9, back to greatness.
Dat klopt, maar alleen als je in de rechter kolom van het scherm zit, bij de instellingen zelf dus. Je kan probleemloos door de genummerde menu's in de middenkolom bladeren zonder iets te wijzigen, dat heb ik al heel vaak gedaan inmiddels.HoppyF schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 11:33:
Gisteren de LG service afstandsbediening ontvangen.
Waarom?
Dat is wel oppassen dat je niet onbedoeld op de verkeerde knop drukt.![]()
De bediening is verder eenvoudig.
Power on, Instart, code: 0413 intypen, daarna verschijnt het scherm op foto 2.
Afsluiten door op de Exit knop te drukken.
[Afbeelding: LG 2]
[Afbeelding: LG 1]
Edit:
Waarschuwing
Ik heb dus per ongeluk een instelling gewijzigd waardoor HDMI geluid niet meer doorgeven werd vanaf de interactieve TV box.
Het veranderen kan snel gebeuren als je met de cursor toetsen van de afstandsbediening naar een volgende item stapt. Er komt geen pop-up met JA of NEE. De wijziging gaat meteen in.
Betreffende foto van dat scherm verwijderd om verwarring te voorkomen.
Voor mensen die het service menu in willen:
Tip 1: eerste wat je doet als je voor het eerst in het service menu komt is alle menu's even doorlopen met de pijltjestoetsen en van elke pagina een foto maken, dan heb je de initiële settings.
Tip 2: ga niet zomaar wat wijzigen, er zijn enkele settings die geflagd worden bij wijzigingen waardoor de service monteur dit later kan zien, bijv als je de white balance wijzigt in menu 2. dan zal de ADJUST WHITE BALANCE flag in het hoofdmenu wijzigen van OK(0) naar iets als "modified" en dat kan dan dus niet meer terug. Iets soortgelijks al ook gelden voor de ADJUST ADC(OTP) flag (default NULL).
PS. Ik heb geen speciale service remote maar gewoon een oude Logitech Harmony, werkt ook. Heb je een Android phone met ingebouwde IR blaster dan download je een (gratis) remote app in de store die het ook kan, weet hem niet meer uit mijn hoofd maar kwestie van even googlen.
[ Voor 82% gewijzigd door Cap op 25-01-2020 20:56 ]
Niet perse; Legacy devices are supported using Infra Red (IR) using a phone with a built-in IR Blaster or a WiFi-to-IR converter (sold separately)Atomsk schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 20:27:
[...]
Met https://play.google.com/s...om.tekoia.sure.activities kun je ook bij de service menu's. Hoef je geen speciale ab voor te kopen.
Testing, one, two ...
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Even geprobeerd op IOS maar ik kan er weinig mee.Atomsk schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 20:27:
[...]
Met https://play.google.com/s...om.tekoia.sure.activities kun je ook bij de service menu's. Hoef je geen speciale ab voor te kopen.
Volume harder zachter werkt, pijltjes ook maar veel meer opties zie ik niet.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Mee eens.Cap schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 20:44:
[...]
Toch echt een prima winkel dus.
[...]
Dat klopt, maar alleen als je in de rechter kolom van het scherm zit, bij de instellingen zelf dus. Je kan probleemloos door de genummerde menu's in de middenkolom bladeren zonder iets te wijzigen, dat heb ik al heel vaak gedaan inmiddels.
Voor mensen die het service menu in willen:
Tip 1: eerste wat je doet als je voor het eerst in het service menu komt is alle menu's even doorlopen met de pijltjestoetsen en van elke pagina een foto maken, dan heb je de initiële settings.
Tip 2: ga niet zomaar wat wijzigen, er zijn enkele settings die geflagd worden bij wijzigingen waardoor de service monteur dit later kan zien, bijv als je de white balance wijzigt in menu 2. dan zal de ADJUST WHITE BALANCE flag in het hoofdmenu wijzigen van OK(0) naar iets als "modified" en dat kan dan dus niet meer terug. Iets soortgelijks al ook gelden voor de ADJUST ADC(OTP) flag (default NULL).
PS. Ik heb geen speciale service remote maar gewoon een oude Logitech Harmony, werkt ook. Heb je een Android phone met ingebouwde IR blaster dan download je een (gratis) remote app in de store die het ook kan, weet hem niet meer uit mijn hoofd maar kwestie van even googlen.
Ik wilde ook niets wijzigingen en had ook een foto van het eerste scherm gemaakt.
Daarna klikte ik op de pijltjes toetsen en scrolde door de menu’s in het middelste deel met genummerde items 1, 2, 3 enz.
Bij 4. System 1, zag ik rechts de inhoud staan.
In plaats van verder te scrollen naar 5 en verder zat ik dus opeens in het rechter menu van System 1.
Wederom met de pijltjes terug maar daar heb ik waarschijnlijk de waarde bij HDMI Sound (Port 1) gewijzigd.
Niet handig natuurlijk want ik moest van die schermen nog een foto maken.
Hoe dan ook heb ik HDMI sound weer gewijzigd.
Nu werkt het geluid weer.
Andere opties lijken wel ongewijzigd maar dit kan ik niet met 100% zekerheid zeggen.
Kortom, het is beter om nergens aan te komen....
Android smartphone heb ik niet alleen iPhone.
Vandaar de aanschaf van deze remote.
Kosten is het niet, €4 inclusief verzendkosten.
[ Voor 3% gewijzigd door HoppyF op 25-01-2020 21:19 ]
Wat is hier de reden van als ik vragen mag?
Ja, ik was in de war met m'n Logitech remote. Daar zitten de service menu's op.Cap schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 20:56:
Komt omdat de service menu's werken op basis van IR en in de iDevices zit geen IR blaster.
Met de Sure app kun je wel onzin als "Cheer mode" en de hotelmodus aanzetten (installation menu). Niet dat ik het laatste aanraad, want wanneer je het wachtwoord kwijt bent zijn bepaalde functies of menu's waarschijnlijk permanent ontoegankelijk geworden.
_██_
(ಠ_ృ)
Volgens mij omdat de snelheid van de Ethernetpoort tot max 100mbps gaat? Huidige Wifi is sneller. Vaak is bedraad wel stabieler, maar ik heb het ook via Wifi aangesloten en merk geen haperingen of wat dan ook...MoietyMe schreef op zondag 26 januari 2020 @ 01:58:
[...]
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
Ik hoop echt dat de modellen van 2020 minstens een 1 Gbit poort krijgen, want 100 mbits is toch echt niet meer van deze tijd hoor...pdavie2311 schreef op zondag 26 januari 2020 @ 08:46:
[...]
Volgens mij omdat de snelheid van de Ethernetpoort tot max 100mbits gaat? Huidige Wifi is sneller. Vaak is bedraad wel stabieler, maar ik heb het ook via Wifi aangesloten en merk geen haperingen of wat dan ook...
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Wat @pdavie2311 al zegt, de snelheid,MoietyMe schreef op zondag 26 januari 2020 @ 01:58:
[...]
Vaste netwerkaansluiting is 100Mbits, WiFi is 802.11ac dus honderden Mbits.
In de praktijk kun je de vaste netwerk aansluiting best gebruiken maar als je er een netwerkkabel voor moet leggen naar de TV loont dit niet en kun je net zo goed WiFi inschakelen.
@Robinho96
Reken er maar niet op dat op de 2020 modellen wel een vaste Gbit aansluiting zit.
LG heeft blijkbaar bewust gekozen om dit niet te doen want anders had het in de 2018/2019 modellen ook wel gezeten. De kosten voor een Gbit poort zijn te verwaarlozen.
Het is dus een ontwerp keuze geweest.
philips en anderen hebben wel Gbit aansluiting.. Het is wel vreemd dat LG dit heeft.. Voor de rest op iedereen vooruit lopen.. en hier onderaan staan...HoppyF schreef op zondag 26 januari 2020 @ 10:38:
[...]
Wat @pdavie2311 al zegt, de snelheid,
Vaste netwerkaansluiting is 100Mbits, WiFi is 802.11ac dus honderden Mbits.
In de praktijk kun je de vaste netwerk aansluiting best gebruiken maar als je er een netwerkkabel voor moet leggen naar de TV loont dit niet en kun je net zo goed WiFi inschakelen.
@Robinho96
Reken er maar niet op dat op de 2020 modellen wel een vaste Gbit aansluiting zit.
LG heeft blijkbaar bewust gekozen om dit niet te doen want anders had het in de 2018/2019 modellen ook wel gezeten. De kosten voor een Gbit poort zijn te verwaarlozen.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Dat betwijfel ik of andere OLED fabrikanten met LG panelen, wel een Gbit aansluiting hebben.belmonde schreef op zondag 26 januari 2020 @ 10:47:
[...]
philips en anderen hebben wel Gbit aansluiting.. Het is wel vreemd dat LG dit heeft.. Voor de rest op iedereen vooruit lopen.. en hier onderaan staan...
Het is waar dat LG voorop loopt en de WiFi is ook prima.
Dat maakt de impact op deze ontwerp beslissing gelukkig niet groot.
Het is zeker een keuze geweest maar je beredenering is wel een beetje vreemd. LG heeft inderdaad een bewuste keuze gemaakt maar dat het in de 18/19 modellen niet zit betekent niet dat ze het in de 20 modellen,of welk jaar daaropvolgend dan ook, niet gaan introduceren,toch?HoppyF schreef op zondag 26 januari 2020 @ 10:38:
[...]
@Robinho96
Ik nerm gemakshalve maar aan dat ze ooit overstag gaan
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
De 2020 modellen zijn grotendeels gelijk aan de 2019 modellen.Wren schreef op zondag 26 januari 2020 @ 11:47:
[...]
Het is zeker een keuze geweest maar je beredenering is wel een beetje vreemd. LG heeft inderdaad een bewuste keuze gemaakt maar dat het in de 18/19 modellen niet zit betekent niet dat ze het in de 20 modellen,of welk jaar daaropvolgend dan ook, niet gaan introduceren,toch?
Ik nerm gemakshalve maar aan dat ze ooit overstag gaan
Wat er na 2020 komt is onbekend.
Op basis van deze informatie trek ik de conclusie dat LG hier geen Gbit poort in heeft gezet.
Ik kan er naast zitten natuurlijk.
Verder is het mij niet bekend welke OLED’s fabrikanten er wèl Gbit poorten gebruiken.
Die specificeren dat meestal niet.
Als je iets vindt hoor ik het graag.
Ik vind het allemaal niet zo belangrijk omdat WiFi toch snel genoeg is ook voor de toekomst.
Welke content heeft meer dan 100Mbit stream nodig dan?Robinho96 schreef op zondag 26 januari 2020 @ 08:50:
[...]
Ik hoop echt dat de modellen van 2020 minstens een 1 Gbit poort krijgen, want 100 mbits is toch echt niet meer van deze tijd hoor...![]()
Veel huishoudens hebben zelfs geen 100Mbit internet...
Een uncompressed 4K blu-ray image streamen bijvoorbeeld. Die kunnen ruim boven de 100Mbit pieken.Engineer Stewie schreef op zondag 26 januari 2020 @ 12:00:
[...]
Welke content heeft meer dan 100Mbit stream nodig dan?
WiFi is heel stabiel, nooit issues mee gehad op mijn C7. Ik zie echt geen enkele reden om een extra kabel aan de tv te hangen.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Nu geen, maar je weet niet welke streaming diensten nog graag uitbreiden en hogere kwaliteit video en audio gaan leveren. Ook dan is 100Mbits nog best veel.Engineer Stewie schreef op zondag 26 januari 2020 @ 12:00:
[...]
Nu kom je niet eens boven de 25Mbits uit. Netflix houdt dit al veilige snelheid aan voor 4K maar zit daaronder.
Heb je zelf thuis een NAS en wil je 4K streamen met HD audio enz. dan zou je boven de 100Mbits uit kunnen komen vandaar dat er soms om Gbit bedraad netwerk gevraagd wordt.
Alles met utp sluit ik bedraad aan. Heb die kabels niet voor niks in alle ruimtes geplaatst.Nyarlathotep schreef op zondag 26 januari 2020 @ 12:14:
[...]
Een uncompressed 4K blu-ray image streamen bijvoorbeeld. Die kunnen ruim boven de 100Mbit pieken.
WiFi is heel stabiel, nooit issues mee gehad op mijn C7. Ik zie echt geen enkele reden om een extra kabel aan de tv te hangen.
Ik heb nu mijn brightness ook op 60 moeten zetten. Ik schrok nogal, niet wetende dat ik zoveel schaduwdetails miste. Ik keek op mijn andere Samsung TV van uit 2017. Daar was een Nationale Auschwitzherdenking op. Een man gaf een toespraak, en zag op mijn Samsung, achter de man, een boom met schors en bladeren. Ik liep naar mijn Oled TV E9, en zette dezelfde zender op. Tot mijn verbazing was deze boom en bladeren niet te zien.(alles was zwart) Ik zette de helderheid van 50 op 60 en nu zag ik de boom met bladeren wel. Inderdaad is er een blackcrash zelfs op gamma 2.2 met helderheid op 50. ook even de calibratie test uitgevoerd, en zag ook deze blackcrash op 50.Phusebox schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 16:28:
Ook dit paneel heeft weer enorme hoge brightness nodig om de juiste zwartwaardes te zien. Moet zelfs naar boven de 60 gaan.
Interne videospeler met de avs709 bestanden, SDR. Black Level moet dan toch op low? Heb een reset gedaan en twijfel nu over die instelling.
[ Voor 98% gewijzigd door Snake_Eye op 26-01-2020 12:57 ]
Meer dan je denkt. de meeste zitten op standaard 250 mbit/s (bij Ziggo is 220 standaard)Engineer Stewie schreef op zondag 26 januari 2020 @ 12:00:
[...]
https://www.providercheck...eveel-mbit-s-heb-je-nodig
[ Voor 20% gewijzigd door Snake_Eye op 26-01-2020 13:45 ]
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.