Algemene vragen als deze kunnen gemakkelijk met Google op worden gezocht en horen niet in dit topic thuis.
[ Voor 77% gewijzigd door FeaR op 23-05-2017 15:42 ]
[ Voor 77% gewijzigd door FeaR op 23-05-2017 15:42 ]
Nope.. tenminste, niet als ze via die receiver lopen.
[ Voor 28% gewijzigd door FeaR op 23-05-2017 15:43 ]
Owner of DBIT Consultancy
Ik heb het zelfde gedaan. Sinds de laatste update staat Arris er overigens wel tussen, maar dit is maar één configuratie en die werkt niet. Mocht iemand anders ontdekken dat er een tussen staat waarbij het helemaal werkt, laat het weten en mijn dank is grootUiteindelijk heb ik Motorola gekozen en dan afstandsbediening nr 4. Alleen op de ON/OFF knop van de LG magic remote reageert mijn decoder niet, alle andere knoppen doen het wel.
Testing, one, two ...
Net werd dit ook in het andere oled topic vermeldhardware-lover schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 17:48:
Firmware update voor de 950V. Een cijfertje hoger op het eind van het versienummer, het zal geen wereld van verschil gaan brengen verwacht ik
Testing, one, two ...
Zo bedoel ik het niet hoor. Ik heb m zelf vorig jaar februari gekocht en hij is in januari 2016 gefabriceerd. Hij was alleen in januari 2015 al gepresenteerd op de CES. Ben overigens blij met alle updates die er nog voor zijn gekomen waaronder Netflix HDR ondersteuning.hardware-lover schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 00:04:
Je doet net voorkomen alsof het al om een oud model gaat maar ik heb de mijne nét 1 jaar in huis en dit model is zo'n anderhalf jaar geleden op de markt gekomen. Eigenlijk te gek voor woorden dat er tegenwoordig voor zoveel hardware (niet alleen TV's) zo'n korte ondersteuningsperiode is.
Ai, das k*t, ik heb daarom ook aan de zijkant de hdmi's vrij. zodat ik eigenlijk geen reden heb om dat ding van de muur te halen.Adlermann schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 12:38:
Als er mensen zijn die willen weten hoe krasbestendig de b6 is ... not so much![]()
![]()
Ik wilde zondag een hdmi kabel erin doen, dus haal ding voorzichtig van de muur, maar was vergeten al mijn spul op het tv meubel ver genoeg naar voren teh alen... Dus bij het kantelen heel iets scherm op schroefje van mijn htpc heen en weer gegaan.
Het is niet heel erg, je ziet het niet tijdens kijken. Maar als de TV uitstaat...dan weet je / zie je dat het er zit. This hurts
Mijn eerste kras op al mijn tv's..bah.
Stay hungry, stay foolish!
Ja, ik moest hem van de muur halen om dat hdmi 1 en 2 al vol waren en er moest ook een netwerkkabel in (mijn wireless is te brak).RBN026 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 12:44:
[...]
Ai, das k*t, ik heb daarom ook aan de zijkant de hdmi's vrij. zodat ik eigenlijk geen reden heb om dat ding van de muur te halen.
Als het te erg irriteert kun je het misschien opgeven bij de inboedelverzekering.
Ja balen en ik ken het gevoel, maar inboedel kon niks voor je betekenen? Mag ik vragen welke reden hun geven?Adlermann schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 12:50:
[...]
Ja, ik moest hem van de muur halen om dat hdmi 1 en 2 al vol waren en er moest ook een netwerkkabel in (mijn wireless is te brak).
Ik heb dat al gecontroleerd bij mijn inboedelverzekering.
Maar ik ben zo pietje precies dat ik erover na denk om de TV van de hand te doen en een vervanging te halen OF lg het laten repareren en dan de rekening te betalen.
Schade ontstaan tijdens installeren tv etc wordt expliciet uitgesloten in de voorwaadenRBN026 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 14:25:
[...]
Ja balen en ik ken het gevoel, maar inboedel kon niks voor je betekenen? Mag ik vragen welke reden hun geven?
Je zou eerder denken dat door verplaatsing er schade ontstaat en niet expliciet door de installatie. Ik zou daar geen genoegen meenemen.Adlermann schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 14:27:
[...]
Schade ontstaan tijdens installeren tv etc wordt expliciet uitgesloten in de voorwaaden
Ervaring: heel goed (maar ben geen hardcore gamer). Laagste input-lag krijg je wel met een Pro omdat deze standaard 4k output. Input-lag had je makkelijk zelf op kunnen zoeken natuurlijkgaizka schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 12:21:
Wat zijn de ervaringen met de B6V icm een PS4 qua input lag sinds de laatste firmware update?
Ik game veel, met name Overwatch, en dan is input lag niet onbelangrijk.
[ Voor 10% gewijzigd door Puck op 24-05-2017 18:12 ]
Arrived anxious, left bored
En op welk punt is de 4K input lag lager dan 1080p? (om maar aan te sluiten op de eerdere 'theorie' die ik hier ergens zag rondzwevenPuck schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 18:09:
[...]
Ervaring: heel goed (maar ben geen hardcore gamer). Laagste input-lag krijg je wel met een Pro omdat deze standaard 4k output. Input-lag had je makkelijk zelf op kunnen zoeken natuurlijk
[ Voor 9% gewijzigd door apis29 op 25-05-2017 00:29 ]
Ik wou precies hetzelfde vragen hier, ik heb zelf de C7 maar ik heb mij echt zitten irriteren aan het beeld. Ik moet wel zeggen dat wanneer er close up beelden waren ik er geen last van had.Misterbont schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 01:13:
Hallo,
Zijn er hier mensen die last hebben van artifacts rondom voetballers?
Gisteren de EL finale geprobeerd te kijjken maar het beeld was erg wazig bijna SD kwaliteit terwijl dit toch HD moet zijn.
Misschien een defecte scaler?
Misschien even op die link klikken?apis29 schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 00:28:
[...]
En op welk punt is de 4K input lag lager dan 1080p? (om maar aan te sluiten op de eerdere 'theorie' die ik hier ergens zag rondzweven)
[ Voor 21% gewijzigd door Puck op 25-05-2017 08:51 ]
Trumotion aan of uit? Meestal is dit de boosdoener namelijk.RBN026 schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 08:05:
[...]
Ik wou precies hetzelfde vragen hier, ik heb zelf de C7 maar ik heb mij echt zitten irriteren aan het beeld. Ik moet wel zeggen dat wanneer er close up beelden waren ik er geen last van had.
Zou het door de bron komen?
Nope stond op user 5/10keepitfrosty schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 09:02:
[...]
Trumotion aan of uit? Meestal is dit de boosdoener namelijk.
Dan staat TrueMotion dus aan. Ik heb hier ook mee zitten spelen. Ik vind TrueMotion aan wel mooier, anders zie je het beeld wel licht schokken bij beweging. Ik heb die nu op preset "helder" staan.
Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!
Ja LG is altijd al slecht geweest met hun trumotion engine. Concurrenten doen het ook niet perfect maar wel stukken beter dan LG.SpeedingWilly schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 09:11:
[...]
Dan staat TrueMotion dus aan. Ik heb hier ook mee zitten spelen. Ik vind TrueMotion aan wel mooier, anders zie je het beeld wel licht schokken bij beweging. Ik heb die nu op preset "helder" staan.
Aan of uit vraagt hij. Hij moet uit. Er is nu voetbal op Eurosport en Fox Sports 1. Laat maar weten of het beter is.RBN026 schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 09:04:
Nope stond op user 5/10
Net ff gekeken, Frankrijk speelt nu. Ik zie echt weinig verschil tussen de opties. Vindt het er nog steeds niet heel mooi uitzien. Iets beter dan gister maar dat komt waarschijnlijk omdat de camera wat dichter op het veld zit.ago schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 10:03:
[...]
Aan of uit vraagt hij. Hij moet uit. Er is nu voetbal op Eurosport en Fox Sports 1. Laat maar weten of het beter is.
Vlgns mij ooit op Rtings gelezen dat ze het op User 0/0 zetten, misschien die combo eens proberen ...RBN026 schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 10:16:
[...]
Net ff gekeken, Frankrijk speelt nu. Ik zie echt weinig verschil tussen de opties. Vindt het er nog steeds niet heel mooi uitzien. Iets beter dan gister maar dat komt waarschijnlijk omdat de camera wat dichter op het veld zit.
[ Voor 22% gewijzigd door Misterbont op 25-05-2017 12:01 ]
Lijkt me ook niet meer dan terecht dat een verzekering hier niet voor betaalt. Kan wel, maar dan worden de premies gewoon exponentieel duurder. Overigens wel balen, zou er ook goed van ziek van zijn. Ik zou als het mij zou overkomen toch gewoon iets hebben van eigen schuld, dikke bult.RBN026 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 14:39:
[...]
Je zou eerder denken dat door verplaatsing er schade ontstaat en niet expliciet door de installatie. Ik zou daar geen genoegen meenemen.
Zal morgen ff kijken.apis29 schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 10:47:
[...]
Vlgns mij ooit op Rtings gelezen dat ze het op User 0/0 zetten, misschien die combo eens proberen ...
Ja dat heb ik ook hoor. Het wordt ook echt niet gedekt, maar ja ik was zelf zo dom om niet mijn htpc ver genoegn te zetten...Raziel schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 17:03:
[...]
Lijkt me ook niet meer dan terecht dat een verzekering hier niet voor betaalt. Kan wel, maar dan worden de premies gewoon exponentieel duurder. Overigens wel balen, zou er ook goed van ziek van zijn. Ik zou als het mij zou overkomen toch gewoon iets hebben van eigen schuld, dikke bult.
Hmm baal er wel van, wil de C7 in augustus halen.Maar ben een voetbal en f1 liefhebber rn wil vooral dat het beeld vloeiend is.Misterbont schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 11:58:
Ik zie een soort van aura/waas om spelers heen, hiervoor moet ik wel me de neus op het scherm zitten. met scherpte op 0 lijkt het wel mnimaal te worden.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Zijn puur de instellingen hoor, aura's en waas heeft allemaal met beeldverwerking te maken. Gisteren nog ajax gekeken op een 2015 model en dat was fantastisch, ook aldus de rest van de mensen die er bij waren. Simpelweg al die beeldverbeteraars direct uitgooien zoals in elke fatsoenlijke review.Amaze86 schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 22:33:
[...]
Hmm baal er wel van, wil de C7 in augustus halen.Maar ben een voetbal en f1 liefhebber rn wil vooral dat het beeld vloeiend is.
Denk toch maar afwachten op panasonic...
Nickname does not reflect reality
Ligt dat niet gewoon aan het feit dat netlix schakelt qua resolutie wanneer de bandbreedte op dat moment niet voldoende is? Ik zou anders gewoon even een Blu Ray (origineel of rip) testen.RBN026 schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 08:42:
Vandaag toch maar weer ff getest op Netflix, verschillende series en films even aangezet op 4K. Ook hier scherpte en dan weer minder scherp (lijkt dan op SDR).
Ben nu bezig met de pixel refresh en dat duurt ongeveer een uur. Ga zo ff sporten en kijk dan wel of het verbeterd is.
[ Voor 5% gewijzigd door keepitfrosty op 26-05-2017 09:31 ]
Ik heb geen enkele beeldverbeteraar aan staan!Malt007 schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 23:38:
[...]
Zijn puur de instellingen hoor, aura's en waas heeft allemaal met beeldverwerking te maken. Gisteren nog ajax gekeken op een 2015 model en dat was fantastisch, ook aldus de rest van de mensen die er bij waren. Simpelweg al die beeldverbeteraars direct uitgooien zoals in elke fatsoenlijke review.
Tjah shit happens. En nu?Snake_Eye schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 16:54:
Mijn LG 65E6V oled tv is na al na enkele maanden kapot. Tijdens TV kijken viel het beeld uit, en als ik hem aan wil zetten zie ik onderaan een beetje licht, en gaat de TV weer uit.
Het deinterlace algortime van de LG's schijnt zo z'n nukken te hebben.Misterbont schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 09:43:
[...]
Ik heb geen enkele beeldverbeteraar aan staan!
Dan zou ik contact opnemen met de verkopende partij. RMA aanmelden voor reparatie of om vervanging vragen.Snake_Eye schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 16:54:
Mijn LG 65E6V oled tv is na al na enkele maanden kapot. Tijdens TV kijken viel het beeld uit, en als ik hem aan wil zetten zie ik onderaan een beetje licht, en gaat de TV weer uit.
LG gebeld, en binnen 2 werkdagen zal een monteur contact opnemen voor reparatie.Joosie200 schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 18:27:
[...]
Dan zou ik contact opnemen met de verkopende partij. RMA aanmelden voor reparatie of om vervanging vragen.
Wauw netjes afgehandeld. Zou bijna hopen dat mijn B6 kapot gaatwally21 schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 18:38:
Wally laat weer eens van zich horen![]()
Andehalve week geleden zouden ze mijn paneel komen vervangen zoals sommige weten. Helaas niet gebeurd. Was wat miscommunicatie, daaropvolgend een mail gehad van CE-repair dat mijn toestel (B6) wegens het niet beschikbaar zijn van onderdelen/ economische reden niet gerepareerd kon worden. Er zou binnen een aantal dagen contact met mij worden opgenomen voor een passende oplossing.
Vandaag belde de winkel mij met het nieuws dat ik de TV in de auto kon gooien en retour kan brengen.
Ik had de keuze uit een B6 (is een show model = no go voor mij) of een nieuwe C7 met een zeer kleine bijbetaling.
Dus ga ik komende week de C7 ophalen![]()
Snap je verhaal niet helemaal. Als hij aan een draaibeugel komt te hangen kun je er toch juist wel voor zorgen dat je er recht voor zit?RobertMe schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 19:44:
Ik wil binnenkort een knoop doorhakken over welke (LG) OLED ik wil kopen. Het liefst ga ik voor de E6 i.v.m. plat scherm en 3D. Ik zal alleen niet (altijd) recht voor de TV zitten waarbij ik hem aan een horizontaal en verticaal draaibaar beugel wil hangen. En dus vraag ik mij af hoe goed 3D werkt in dit geval.
Dus op het moment dat je niet recht voor de TV zit, werkt 3D dan toch nog zo goed als dat je wel recht ervoor zit? Want als 3D in zo'n geval niet goed werkt kan ik net zo goed gaan voor een TV zonder 3D, en dus ga ik dan toch weer twijfelen over een C7.
Qua bijdraaien aan de beugel heb je inderdaad een punt en zo kan ik hem wel bijsturen.Janpietertje89 schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 19:56:
[...]
Snap je verhaal niet helemaal. Als hij aan een draaibeugel komt te hangen kun je er toch juist wel voor zorgen dat je er recht voor zit?
Heb zelf de E6, héél dichtbij (binnen 2 meter) werkt 3D niet goed maar kijkhoeken zijn prima en links of rechts op de bank is echt geen enkel probleem. Weet niet hoe extreem je hoek is maar dat moet je sowieso proberen te voorkomen lijkt me.
Mijn situatie is eigenlijk exact hetzelfde als voor jou. Mijn E6 hangt ook redelijk hoog aan een vogel thin 345 (90 cm boven de grond tot onderkant soundbar. Heb hem zelf iets naar voren gekanteld als ik op de bank zit. De enige keer dat ik gekke dingen heb gezien met 3D is als ik op sta om wat te drinken te pakken en pal voor de TV langs loop. Maak je om de kijkhoeken niet druk. En 3D voegt echt veel toe wat mij betreft, laat je eerste film op je E6 Avatar zijn en ik beloof je dat je niet weet wat je ziet 😁.RobertMe schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 20:03:
[...]
Qua bijdraaien aan de beugel heb je inderdaad een punt en zo kan ik hem wel bijsturen.
Links/rechts is verder dus in orde, en hoger/lager? Als je bv voor de bank staat (i.p.v. ervoor zitten dus), is de 3D weergave dan ook nog goed? In mijn geval zal de TV hoger komen te hangen dus zal ik van laag omhoog kijken.
Ik zit ook regelmatig niet kaasrecht voor de TV met 3D kijken, omdat we dan met 3 personen op de bank 3D kijken.RobertMe schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 19:44:
Ik wil binnenkort een knoop doorhakken over welke (LG) OLED ik wil kopen. Het liefst ga ik voor de E6 i.v.m. plat scherm en 3D. Ik zal alleen niet (altijd) recht voor de TV zitten waarbij ik hem aan een horizontaal en verticaal draaibaar beugel wil hangen. En dus vraag ik mij af hoe goed 3D werkt in dit geval.
Dus op het moment dat je niet recht voor de TV zit, werkt 3D dan toch nog zo goed als dat je wel recht ervoor zit? Want als 3D in zo'n geval niet goed werkt kan ik net zo goed gaan voor een TV zonder 3D, en dus ga ik dan toch weer twijfelen over een C7.
[ Voor 10% gewijzigd door Smeldor op 27-05-2017 08:35 ]
De tone-mapping van HDR Game Mode is anders (waarom weet alleen LG). Simpele workaround is om de in-game brightness (helemaal) omhoog te gooienSmeldor schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 08:34:
Hebben jullie ook dat wanneer je GAME HDR mode selecteert dat het beeld dan een stuk minder fel word? Ik krijg dit bij instellingen ook niet omhoog want de oled verlichting staat al op 100. Op andere HDR modussen heb ik geen probleem maar dan zit je wel met een merkbare hogere input lag.
Welk verschil zie je met de W7 dan? Alle panelen zijn namelijk hetzelfde alsmede de SoC.feddesman schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 17:14:
Wie kan mij helpen .
Ik wil een lg oled 65 inch zonder geiintegreerde subwoofer kopen.
De w7 zie ik het verschil wel maar het verschil tussen de g7 c7 e7 zie ik niet behalve de prijs.
Wat zijn de verschillen?
C7 De Premium remote is niet aanwezig en ook is het design vrij standaard. De formaten zijn 55-inch en 65-inch.feddesman schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 17:14:
Wie kan mij helpen .
Ik wil een lg oled 65 inch zonder geiintegreerde subwoofer kopen.
De w7 zie ik het verschil wel maar het verschil tussen de g7 c7 e7 zie ik niet behalve de prijs.
Wat zijn de verschillen?
[ Voor 4% gewijzigd door pwh53 op 27-05-2017 17:41 ]
Dus als ik het goed begrijp is de G7 zonder soundbar exact hetzelfde als de C7 alleen heeft die geen premium remote?pwh53 schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 17:39:
[...]
C7 De Premium remote is niet aanwezig en ook is het design vrij standaard. De formaten zijn 55-inch en 65-inch.
E7 Deze tv’s komen met alle features van de hiervoor genoemde series maar dan verpakt in een iets minder premium design en met een vaste soundbar op de standaard
G7 Het belangrijkste onderdeel qua design is de soundbar, die onder het scherm kan hangen of voor het scherm kan staan.
volgens mij heb je maar 1 mogelijkheid De G7,daar kan de soundbar vanaf,of de c7 als je helemaal geen soundbar wilt
https://www.homecinemamag.../lg-2017-oled-lcd-led-tv/feddesman schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 18:03:
[...]
Dus als ik het goed begrijp is de G7 zonder soundbar exact hetzelfde als de C7 alleen heeft die geen premium remote?
Nee wil idd geen soundbar
Nope... 100mbit.tdn135 schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 23:02:
Heeft de 2017 serie wel een gigabit ethernet poort? Volgens mij heeft de gehele 2016 serie een 100mbit poort. De B6 in iedergeval wel. Wifi is zelfs sneller dan bekabeld...
[ Voor 4% gewijzigd door jpvk007 op 27-05-2017 23:09 ]
De piek datastream gaat bij meerdere films door de 100Mbit heen. Dan gaat de tv bufferen en is WiFi vaak beter (160Mbit haal ik hier). Bij mij op de C7 is WiFi niet altijd stabiel, dus is het gewoon onbegrijpelijk dat LG voor een paar euro meer niet een 1Gbit module heeft geïmplementeerd.jpvk007 schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 23:08:
[...]
Nope... 100mbit.
Maar ik kan hier wel gewoon 4K films met dolby vision en dts HD heen streamen (plex directplay).
Bij WiFi (5ghz, Ac met vol bereik) is dit niet altijd goed mogelijk
4K film is overigens 70mbit datastream
Ik denk niet dat LG rekening heeft gehouden met alle mensen die illegale remuxes van de interwebs downloaden en dan vanaf hun netwerk willen streamen.THX schreef op zondag 28 mei 2017 @ 08:25:
[...]
De piek datastream gaat bij meerdere films door de 100Mbit heen. Dan gaat de tv bufferen en is WiFi vaak beter (160Mbit haal ik hier). Bij mij op de C7 is WiFi niet altijd stabiel, dus is het gewoon onbegrijpelijk dat LG voor een paar euro meer niet een 1Gbit module heeft geïmplementeerd.
Ik heb nog geen problemen ondervonden met schokkende beelden op mijn C7 vanwege buffering. En ik heb al wel materiaal afgespeeld met hoge bitrates. Ik heb de TV bedraad aangesloten en heb (nog) geen ervaring met WiFi op de C7.THX schreef op zondag 28 mei 2017 @ 08:25:
[...]
De piek datastream gaat bij meerdere films door de 100Mbit heen. Dan gaat de tv bufferen en is WiFi vaak beter (160Mbit haal ik hier). Bij mij op de C7 is WiFi niet altijd stabiel, dus is het gewoon onbegrijpelijk dat LG voor een paar euro meer niet een 1Gbit module heeft geïmplementeerd.
[ Voor 14% gewijzigd door SpeedingWilly op 29-05-2017 14:01 ]
@THX had hetzelfde probleem en (tijdelijk?) verholpen door de TV even volledig spanningsloos te laten. Wellicht dat dat ook helpt? En je hebt niet toevallig eco-mode aan?RBN026 schreef op zondag 28 mei 2017 @ 09:22:
Ik ben bang dat ik gewoon een mislukt exemplaar van de C7's heb ontvangen. Nu doet mijn WiFi het nauwelijks meer. Op de iPhone haal ik bij de tv een snelheid van 97 Mbps en met de TV komen niet boven de 90 kbps uit.... Router opnieuw opgestart, connectie opnieuw geregeld op de tv maar het veranderd niet.
Ik ga het gelijk even proberen thnx voor de tip.Puck schreef op zondag 28 mei 2017 @ 11:40:
[...]
@THX had hetzelfde probleem en (tijdelijk?) verholpen door de TV even volledig spanningsloos te laten. Wellicht dat dat ook helpt? En je hebt niet toevallig eco-mode aan?
Ik heb hetzelfde probleem; wifi in eerste instantie prima, na onegeveer 2 weken waardeloos (van ongeveer 200 mbit naar 3 mbitPuck schreef op zondag 28 mei 2017 @ 11:40:
[...]
@THX had hetzelfde probleem en (tijdelijk?) verholpen door de TV even volledig spanningsloos te laten. Wellicht dat dat ook helpt? En je hebt niet toevallig eco-mode aan?
Zelfs met de meest brakke kwaliteit DVD heb ik dat niet nodig; het contrast alleen al is zo ontzettend goed dat ik prima naar DVD's kan kijken op mijn OLED.RBN026 schreef op zondag 28 mei 2017 @ 12:11:
Spanning eraf voor 10 minuten en daarna werkt alles weer perfect!
Ik heb de 4K HDR demo's af en toe nodig om mezelf weer te overtuigen na een Ziggo horizon sessie.
Netflix en Amazon (heb het beide niet) doen ook niet heel veel met 3Kbit... 😈keepitfrosty schreef op zondag 28 mei 2017 @ 10:06:
[...]
Ik denk niet dat LG rekening heeft gehouden met alle mensen die illegale remuxes van de interwebs downloaden en dan vanaf hun netwerk willen streamen.
Maar een 100mbit netwerk kaartje is voldoende. Waar mijn reactie ook over gingTHX schreef op zondag 28 mei 2017 @ 18:37:
[...]
Netflix en Amazon (heb het beide niet) doen ook niet heel veel met 3Kbit... 😈
Ik denk anders dat er voldoende huishoudens zijn die ook wel 100Mbit/s internet hebben, tweede/middelste pakket van Ziggo is ook al 150Mbit/s bv. Alhoewel ik durf te betwijfelen of Netflix ook zo'n hoge bitrates gebruikt, maar zou natuurlijk wel mooi zijn als dat zo is.keepitfrosty schreef op zondag 28 mei 2017 @ 19:41:
[...]
Maar een 100mbit netwerk kaartje is voldoende. Waar mijn reactie ook over ging
Wat heb je ervoor betaald als ik vragen mag? Geen €2400 als ik mag hopen?RobertMe schreef op zondag 28 mei 2017 @ 20:21:
[
En sinds vandaag mag ik mij ook aansluiten bij het lijstje van (gelukkige) OLED bezitters, vandaag een 55E6V gekocht bij de Mediamarkt.
Heb alleen aangekaart "elders te vinden voor ongeveer 2100", eerste reactie was natuurlijk "maar garantie en officiële dealer", aangegeven dat die anderen ook gewoon bij LG te vinden zijn als officiële dealer etc en na overleg met "iemand hogerop" (die wat ik aansprak was maar een jonge jongen en had dus niks te zeggen) werd het meteen 2299 en heb ik er verder niet moeilijk over gedaan. Het ging me ook niet om het onderste uit de kan halen, want dan had ik hem wel elders gekocht.stin00 schreef op zondag 28 mei 2017 @ 20:25:
[...]
Wat heb je ervoor betaald als ik vragen mag? Geen €2400 als ik mag hopen?
Doe je weinig aan, LG kiest voor een tonemapping waarbij ze willen voorkomen dat highlights gaan clippen. Om dit te bereiken zijn de shadows minder gedetailleerd.Requiem19 schreef op zondag 28 mei 2017 @ 20:39:
Wow, ik ben echt impressed met mijn B6 (Mediamarkt - 1619).
Zelfs niet hd tv is nog net te pruimen. Hd zenders zijn heerlijk en ultra HD is zo mooi dat ik af en toe vergeet naar de serie te kijken.
Enige punt: soms is het zo donker dat er wat detail in t zwart lijkt te missen. Aan welke instellingen raden jullie aan te sleutelen hiervoor?
Of je doet er wel wat aan. Waarschijnlijk kun je je brightness nog wel omhoog krikken zonder echt zwart te verliezen, stel je gamma in op 2.2 of krik je low-gamma waardes nog wat op. Al meerdere malen genoemd in dit topic dus even zoekenJoosie200 schreef op zondag 28 mei 2017 @ 21:30:
[...]
Doe je weinig aan, LG kiest voor een tonemapping waarbij ze willen voorkomen dat highlights gaan clippen. Om dit te bereiken zijn de shadows minder gedetailleerd.
YouTube: HDR Tone-Mapping Explained: Sony A1, LG C7 vs Panasonic OLED TV
Ik ga hier echt niet schijnheilig doen.keepitfrosty schreef op zondag 28 mei 2017 @ 19:41:
[...]
Maar een 100mbit netwerk kaartje is voldoende. Waar mijn reactie ook over ging
Ik ben het helemaal met je eens hoor, maar als LG kan besparen op de netwerkkaart omdat 100mbit voor 99,9% van de mensen voldoet, dan doen zij dat gewoon (eurotje verschil is al een behoorlijke besparing natuurlijk op alle tv's de LG moet maken). De meeste gebruikers gaan geen remux / mkv bestanden die over de 100mbit pieken over het netwerk streamen naar hun televisie.THX schreef op maandag 29 mei 2017 @ 01:40:
[...]
Ik ga hier echt niet schijnheilig doen.
Als je een vette 4K HDR tv koopt, ga je niet iets inferieurs als Netflix of andere video streaming diensten bekijken om het maximale eruit te halen.
Die 100Mbit is gewoon absoluut niet voldoende en 1Gbit is al gemeengoed sinds 2010 ofzo...![]()
Owner of DBIT Consultancy
Op het knopje drukken of zwaaien. Alleen oppakken geregisterd die niet als (start) beweging anders zou die op de bank continu aan springen als die wat beweegtDennusB schreef op maandag 29 mei 2017 @ 10:19:
Ik heb nu 2 weekjes de 65EV950V staan en ben er nog steeds super blij mee. Wel heb ik iets geks, en ik vraag me af of meerdere mensen dit hebben.
Regelmatig als ik de Magic Remote oppak komt t pijltje niet in beeld waarmee ik dingen kan aanklikken, ik moet dan flink wild zwaaien met de Remote voor hij doorheeft dat hij t pijltje moet laten zien... niet onoverkomelijk maar denk niet dat het hoort?
Dat vind ik onzin, als je een 4k HDR TV verkoopt met een interne mediaspeler die die 4k HDR bestanden kan afspelen, maar vervolgens een netwerkkaart erin stopt die die bitrates niet aankan, dan doe je als fabrikant natuurlijk iets verkeerd. Of je kiest ervoor het niet te supporten en je support het niet, of je kiest er voor het wel te supporten en support het in alle aspecten van de TV.keepitfrosty schreef op maandag 29 mei 2017 @ 08:03:
[...]
Ik ben het helemaal met je eens hoor, maar als LG kan besparen op de netwerkkaart omdat 100mbit voor 99,9% van de mensen voldoet, dan doen zij dat gewoon (eurotje verschil is al een behoorlijke besparing natuurlijk op alle tv's de LG moet maken). De meeste gebruikers gaan geen remux / mkv bestanden die over de 100mbit pieken over het netwerk streamen naar hun televisie.
Ik stoor mij er niet zo aan omdat ik altijd kies voor een losse mediaplayer ipv een interne mediaplayer van de tv.
Als je TV eenmaal gekalibreerd is dan wissel je niet meer van witbalans natuurlijk. Een professionele kalibrator neemt wellicht je voorkeur mee, maar ga er maar vanuit dat hij/zij normaal wel Warm 2 als basis zal nemen. Dit ligt namelijk het dichts in de buurt van hoe het bedoeld is. Als jij dat persoonlijk te warm vind zou ik niet aan een kalibratie beginnen of echt je persoonlijke voorkeur doorgeven (maar wat heb je dan aan een kalibratie). Ik gebruik zelf ook Warm 1 (niet met hardware gekalibreerd)Mack80 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 10:18:
Sinds vorige week in het bezit van een oled55c6v😄. Hiervoor een Samsung ue55d6200. Maar wow. Wat is oled toch een mooi strak beeld zeg. Niet normaal.
Nu ben ik op het net al aardig wat instellingen tegengekomen qua beeldinstellingen en overweeg zelfs tot beeldcalibratie. Maar.........
Als je alle kleuren etc goed heb laten calibreren en veranderd daarna de tint (warm 1,2 of 3) is dan je hele calibratie naar de maan?
Persoonlijk vind ik warm 2 echt wel te warm.
Als je hiermee dan de calibratie sloopt is dat natuurlijk zonde van de centen.
Wat is jullie mening hierover?
Het beste is om zelf goed uit te zoeken wat elke setting doet, en je TV op het oog te kalibreren met bijv. deze gratis video's en handleiding. Het blijft toch persoonlijk en elke paneel is anders (zelfs van hetzelfde model). In deze startpost vind je ook nog wat basis-info. En als hij te fel staat voor je gevoel: OLED Light naar beneden!JSA schreef op maandag 29 mei 2017 @ 11:03:
Sinds afgelopen weekend in bezit van de B6 en zoek ook nog naar een goede schema van iemand voor de beste beeldinstellingen. Ik merk wel dat de tv soms wel erg (te) scherp en fel is aan je ogen. Ik heb dus genoeg werk te doen nog met de afstelling die zowel overdag als avonds goed is om niet telkens te moeten switchen. Oledlampje staat op 70.
Ik vind warm2 ook veel te warm hoor. Dan krijgt alles wat een gele gloed vind ik, persoonlijk hou ik wat meer van wat koud maar ik heb de tv zelf het grootste deel ingesteld via Digital Foundry met een paar persoonlijke tweaks.Mack80 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 10:18:
Sinds vorige week in het bezit van een oled55c6v😄. Hiervoor een Samsung ue55d6200. Maar wow. Wat is oled toch een mooi strak beeld zeg. Niet normaal.
Nu ben ik op het net al aardig wat instellingen tegengekomen qua beeldinstellingen en overweeg zelfs tot beeldcalibratie. Maar.........
Als je alle kleuren etc goed heb laten calibreren en veranderd daarna de tint (warm 1,2 of 3) is dan je hele calibratie naar de maan?
Persoonlijk vind ik warm 2 echt wel te warm.
Als je hiermee dan de calibratie sloopt is dat natuurlijk zonde van de centen.
Wat is jullie mening hierover?
Ik heb eens met mijn LG C7 getest en dit is inderdaad een probleem.THX schreef op zondag 28 mei 2017 @ 08:25:
[...]
[ Voor 5% gewijzigd door SpeedingWilly op 29-05-2017 14:47 ]
Als ik kijk bij de Tweaker specs van de oled65b6 dan zie ik dat de netwerkpoort wel 1gb is. Als dit niet klopt moeten we het even aanpassen. Of hebben jullie het over iets anders?keepitfrosty schreef op maandag 29 mei 2017 @ 08:03:
[...]
Ik ben het helemaal met je eens hoor, maar als LG kan besparen op de netwerkkaart omdat 100mbit voor 99,9% van de mensen voldoet, dan doen zij dat gewoon (eurotje verschil is al een behoorlijke besparing natuurlijk op alle tv's de LG moet maken). De meeste gebruikers gaan geen remux / mkv bestanden die over de 100mbit pieken over het netwerk streamen naar hun televisie. .
Wil je dan bevestiging in de serie dat je 4K kijkt?JSA schreef op maandag 29 mei 2017 @ 12:21:
Wanneer ik in Netflix 4K intoets dan krijg ik een beperkt aantal films te zien.
Maar ik krijg nergens een 4K / HDR logo oid te zien ook niet op mijn tv bij het kijken naar zon film.
Ik kijk dan rechtstreeks via wifi , via mij tv app naar netflix.
Wel prachtge beelden overigens
Inderdaad, je hebt gelijk. Als ik echter bij andere 2016 modellen kijk, zoals de hoger geplaatste E6, dan staat er wel gewoon 100Mbit. Dus geloof maar dat jouw B6 ook een 100Mbit ethernetpoort heeft.Agima! schreef op maandag 29 mei 2017 @ 14:44:
[...]
Als ik kijk bij de Tweaker specs van de oled65b6 dan zie ik dat de netwerkpoort wel 1gb is. Als dit niet klopt moeten we het even aanpassen. Of hebben jullie het over iets anders?
WiFi is in dit geval sneller mits je een goede router hebt. Wellicht toch maar router updaten naar een 5Ghz model? Via WiFi haal ik bijv. mijn max internetsnelheid van 150mbps. Lokaal waarschijnlijk nog sneller. Ook geen enkele problemen gehad met 4K content tot nu toeSpeedingWilly schreef op maandag 29 mei 2017 @ 14:39:
[...]
Ik heb eens met mijn LG C7 getest en dit is inderdaad een probleem.
Ik heb de volgende test files gebruikt:
- Jellyfish (3-400mbps)
- Birds (20-90mbps
Op mijn bedraad netwerk speelt alles t/m 80mbps prima af, 90mbps geeft soms problemen en daarboven is niet fatsoenlijk afspeelbaar. Draadloos is een drama en bij mij veel slechter als bedraad (router staat 1.5 meter van de TV af, 2.4GHz).
Hogere bitrates zijn dus zeker een probleem. Gelukkig heb ik het in real-world situaties met gestreamde content vanaf mijn NAS nog niet gezien. Dit kan in de toekomst echter zeker een probleem worden met content met hoge bit rates.
Dan moet ik die content dus gaan afspelen vanaf een USB diskDit heb ik ook getest en afspelen vanaf een USB3.0 externe 2.5" HDD op de USB3 poort van de LG gaat goed voor de 400mbps jellyfish file.
Alle LG OLED's hebben 100Mbit. Is een fout in de Pricewatch.SpeedingWilly schreef op maandag 29 mei 2017 @ 15:01:
[...]
Inderdaad, je hebt gelijk. Als ik echter bij andere 2016 modellen kijk, zoals de hoger geplaatste E6, dan staat er wel gewoon 100Mbit. Dus geloof maar dat jouw B6 ook een 100Mbit ethernetpoort heeft.
[ Voor 3% gewijzigd door Puck op 29-05-2017 15:09 ]
Al is de Wi-Fi adapter die in mijn E6 zit ook niet de beste hoor. Haal daar zeker niet de 300mbit mee die ik theoretisch zou moeten halen, rond de 140-160 zit toch echt de max als ik via fast.com test. Dit terwijl als ik met mijn telefoon (S7 edge) een speedtest rondom de TV doe ik wel strak de 300 haal, mijn wifi signaal is dus dik in orde. Dus ook op de WiFi module lijkt te zijn bezuinigdPuck schreef op maandag 29 mei 2017 @ 15:06:
[...]
WiFi is in dit geval sneller mits je een goede router hebt. Wellicht toch maar router updaten naar een 5Ghz model? Via WiFi haal ik bijv. mijn max internetsnelheid van 150mbps. Lokaal waarschijnlijk nog sneller. Ook geen enkele problemen gehad met 4K content tot nu toe
[...]
Alle LG OLED's hebben 100Mbit. Is een fout in de Pricewatch.
Kunnen we er niet gewoon een 1GB USB Ethernet inprikken?
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq