Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 12:51

Puck

W32.Deadcode.A

Janpietertje89 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 16:17:
[...]

Al is de Wi-Fi adapter die in mijn E6 zit ook niet de beste hoor. Haal daar zeker niet de 300mbit mee die ik theoretisch zou moeten halen, rond de 140-160 zit toch echt de max als ik via fast.com test. Dit terwijl als ik met mijn telefoon (S7 edge) een speedtest rondom de TV doe ik wel strak de 300 haal, mijn wifi signaal is dus dik in orde. Dus ook op de WiFi module lijkt te zijn bezuinigd :X

Ach, meer dan 140mbit zal voorlopig ook wel niet nodig zijn, maximale grote die je realistisch gezien af gaat spelen zijn UHD bluray bestanden, die eerste ' echte' UHD smurfen rip laatst zat op max 109 mbit dus dat loopt wel los. En anders toch maar een shield bestellen met 1gbit poort, jammer dan.
Ja klopt, maar toch altijd nog beter dan 100mbit wat soms toch net te weinig zou kunnen zijn met hedendaagse content. Ik was sowieso al bij voorbaat van plan een externe mediaplayer aan te schaffen maar ben vooralsnog aangenaam verrast door hoe goed XPlay / Plex werkt.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:58
Puck schreef op maandag 29 mei 2017 @ 16:19:
[...]

Ja klopt, maar toch altijd nog beter dan 100mbit wat soms toch net te weinig zou kunnen zijn met hedendaagse content. Ik was sowieso al bij voorbaat van plan een externe mediaplayer aan te schaffen maar ben vooralsnog aangenaam verrast door hoe goed XPlay / Plex werkt.
En ook de interne mediaspeler met DLNA werkt perfect hoor. Ben een aantal bestanden tegen gekomen waar xplay wilde gaan transcoderen als ik een subtitle toevoegde en die de interne mediaspeler zonder problemen afspeelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Janpietertje89 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 16:24:
[...]

En ook de interne mediaspeler met DLNA werkt perfect hoor. Ben een aantal bestanden tegen gekomen waar xplay wilde gaan transcoderen als ik een subtitle toevoegde en die de interne mediaspeler zonder problemen afspeelde.
I know, maar vindt de interface van XPlay veel prettiger. Ik haal altijd automatisch extra ondertiteling binnen dus die werkt altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agima!
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 02-01 19:51
SpeedingWilly schreef op maandag 29 mei 2017 @ 15:01:
[...]

Inderdaad, je hebt gelijk. Als ik echter bij andere 2016 modellen kijk, zoals de hoger geplaatste E6, dan staat er wel gewoon 100Mbit. Dus geloof maar dat jouw B6 ook een 100Mbit ethernetpoort heeft.
Goed om te weten!

Verzoek gedaan om dit aan te passen... Samen houden we de deze gegevens actueel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:29
[...]rond de 140-160 zit toch echt de max als ik via fast.com test.
Via fast.com test je wel je snelheid naar specifiek de Netflix-servers, dus dat kan ook het verschil verklaren.
Ik haal via speedtest.net met mijn laptop bijvoorbeeld draadloos meestal 300 mbit, terwijl dia dan via fast.com 220-230 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
Raymon89 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 17:02:
[...]

Via fast.com test je wel je snelheid naar specifiek de Netflix-servers, dus dat kan ook het verschil verklaren.
Ik haal via speedtest.net met mijn laptop bijvoorbeeld draadloos meestal 300 mbit, terwijl dia dan via fast.com 220-230 is.
Speedtest.net werkt in ieder geval ook niet via de browser van mijn TV. Denk dat er toch wat beperkingen in het geheugen van de TV zitten ofzo waardoor die browsertesten niet goed werken. Zou niet weten hoe ik de snelheid wel goed zou kunnen testen, mogelijk inderdaad gewoon een demo bestand met specifieke bitrate afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04:40
[...]

Al is de Wi-Fi adapter die in mijn E6 zit ook niet de beste hoor. Haal daar zeker niet de 300mbit mee die ik theoretisch zou moeten halen, rond de 140-160 zit toch echt de max als ik via fast.com test. Dit terwijl als ik met mijn telefoon (S7 edge) een speedtest rondom de TV doe ik wel strak de 300 haal, mijn wifi signaal is dus dik in orde. Dus ook op de WiFi module lijkt te zijn bezuinigd :X
Is 150, 300, 450 niet wat zo ongeveer geld voor WiFi (N) op 2,4GHz? Dus 150Mbit/s per antenne. De TV heeft dan wellicht een 1x1 setup (1x 2,4GHz, 1x 5GHz), en je telefoon 2x2 waardoor die precies het dubbele haalt. Op 5GHz zou je dan wellicht wel hogere snelheden halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
RobertMe schreef op maandag 29 mei 2017 @ 18:17:
[...]

Is 150, 300, 450 niet wat zo ongeveer geld voor WiFi (N) op 2,4GHz? Dus 150Mbit/s per antenne. De TV heeft dan wellicht een 1x1 setup (1x 2,4GHz, 1x 5GHz), en je telefoon 2x2 waardoor die precies het dubbele haalt. Op 5GHz zou je dan wellicht wel hogere snelheden halen.
Ik gebruik alleen 5GHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THX
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

THX

RobertMe schreef op maandag 29 mei 2017 @ 18:17:
[...]

Fast.com lijkt inderdaad ook te beperken, maar ik zie het op de LG zelden hoger dan 170Mbit via mijn 300Mbit Ziggo en 5G Asus AC-RT68.
WiFi module 1x1 zou het goed kunnen zijn.

USB3 naar ethernet zou wel erg mooi zijn, als dat zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

THX schreef op maandag 29 mei 2017 @ 18:27:

USB3 naar ethernet zou wel erg mooi zijn, als dat zou kunnen.
Hele kleine kans dat dat gaat werken natuurlijk, maar mocht iemand zo'n ding hebben liggen, wellicht even proberen :P
Fore! schreef op maandag 29 mei 2017 @ 13:30:
Inmiddels zit ik al een maandje naar dit heerlijke scherm te kijken (overgestapt van Panasonic HD ready plasma) naar LG OLED65C6V.

Dus ook mn eerste smart-TV. Enige waar ik tegen val is dat er geen NOS live stream is met de NOS app die er op staat, en als ik via de webrowser NOS.nl de live stream opzoek krijg ik wel vloeiend beeld maar er blijft een terugkerend laadschermpje precies in het midden terug komen. Dit heb ik met elke zender op de NOS website.

Weet iemand hier een oplossing/workaround voor? Voor nu doe ik maar met miracast de app starten vanaf telefoon. Maar dat is ook niet altijd even handig als ik mn tel tussentijds wil gebruiken.
Weet je zeker dat je de laatste versie van de NOS app hebt? Mijn NOS app op de B6 heeft gewoon een tabje "Live". Ook werken de NOS video's hier prima in de webbrowser. Laatste firmware?

[ Voor 63% gewijzigd door Puck op 29-05-2017 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THX
  • Niet online

THX

Puck schreef op maandag 29 mei 2017 @ 16:19:
[...]

Xplay en onboard media app werken erg prettig. We hebben ook een prima pc aan de tv, maar de kids en de vrouw moeten het ook makkelijk kunnen bedienen. 'k Zat daarom ook aan een nVidia Shield te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon89
Puck schreef op maandag 29 mei 2017 @ 19:36:
[...]

Hele kleine kans dat dat gaat werken natuurlijk, maar mocht iemand zo'n ding hebben liggen, wellicht even proberen :P

[...]

Weet je zeker dat je de laatste versie van de NOS app hebt? Mijn NOS app op de B6 heeft gewoon een tabje "Live". Ook werken de NOS video's hier prima in de webbrowser. Laatste firmware?
Zonet geprobeerd met mijn C7 op de NPO website; hetzelfde probleem van een bijna continue laadschermpje in het midden van de video. Jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Raymon89 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 20:35:
[...]

Zonet geprobeerd met mijn C7 op de NPO website; hetzelfde probleem van een bijna continue laadschermpje in het midden van de video. Jammer!
Oh NPO. Dat is iets anders dan NOS he ;) De NPO app heeft geen live tv, omdat ze ervan uit gaan dat je op je TV al TV hebt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-07 08:01
Puck schreef op maandag 29 mei 2017 @ 19:36:
[...]

Ik zie dat er sinds de 19e een nieuwe FW beschikbaar is.. Alleen het lukt mij niet om deze uit te pakken. Winzip/7zip/standaard windows compressie geeft aan dat het bestand corrupt is/niet klopt...

Inmiddels het bestand proberen te downloaden met Mozilla, Explorer, Edge en Chrome maar haalt niets uit.

@Puck en @Raymon89 inderdaad dat ja

[ Voor 3% gewijzigd door Fore! op 29-05-2017 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon89
Puck schreef op maandag 29 mei 2017 @ 20:35:
[...]

Oh NPO. Dat is iets anders dan NOS he ;) De NPO app heeft geen live tv, omdat ze ervan uit gaan dat je op je TV al TV hebt :P
En dat heb ik dus niet xD

Ik snap dat dat niet live is, maar ik denk dat het probleem hetzelfde is; een continue buffer-schermpje in het midden van de video, of je nu live kijkt of iets terug kijkt. Aan mijn internet kan het niet liggen, dus het moet iets van de tv zelf zijn..
(Het verbaasde mij trouwens dat de interne webbrowser uberhaupt video's kon afspelen!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Raymon89 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 20:37:
[...]

En dat heb ik dus niet xD

Ik snap dat dat niet live is, maar ik denk dat het probleem hetzelfde is; een continue buffer-schermpje in het midden van de video, of je nu live kijkt of iets terug kijkt. Aan mijn internet kan het niet liggen, dus het moet iets van de tv zelf zijn..
(Het verbaasde mij trouwens dat de interne webbrowser uberhaupt video's kon afspelen!)
Net even getest, dat laadbalkje blijft bij mij ook hangen maar het ziet ernaar uit dat het gewoon aan de website ligt die niet geoptimaliseerd is voor alle browsers. Kun je dus het beste bij NPO aangeven, wellicht dat ze dat kunnen fixen.

Alle content staat echter ook in de NPO app, die werkt prima, alleen dus geen live TV (bewuste keuze van NPO). NPO 1-3 is sowieso gratis, maar dan moet je inderdaad wel een kabelaansluiting hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
Lukt het iemand om die zipfile te openen?
Via de TV geeft de TV aan up-to-date te zijn. Op de site zie ik wel degelijk een andere versie.

gaat wmb om deze pagina: http://www.lg.com/nl/onde...ing-product/lg-OLED65C6V#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Fore! schreef op maandag 29 mei 2017 @ 20:43:
Via de TV geeft de TV aan up-to-date te zijn. Op de site zie ik wel degelijk een andere versie.

LG brengt altijd veel eerder firmware's uit via de website, dan over-the-air. Helaas zijn ze inderdaad heel vaak corrupt bij het downloaden. Gewoon blijven proberen (op een later moment).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mack80
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 08-09 21:52
Fore! schreef op maandag 29 mei 2017 @ 20:43:

Same here. Epk file. Geen idee hoe dat te unzippen is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
Dat is wel balen.. want er zit een tussentijdse fix in voor HDR game mode als ik goed heb terug gelezen.
(nee, zelf niet opgevallen maar vind het fijn dat ik problemen niet hoef te ondervinden ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Mack80 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 20:46:
[...]

Same here. Epk file. Geen idee hoe dat te unzippen is
Eh, die epk file is de firmware (uitgepakt).
Fore! schreef op maandag 29 mei 2017 @ 20:47:
Dat is wel balen.. want er zit een tussentijdse fix in voor HDR game mode als ik goed heb terug gelezen.
(nee, zelf niet opgevallen maar vind het fijn dat ik problemen niet hoef te ondervinden ;) )
Werkt hier prima. Heb 'm op Dropbox gezet voor je (zal zo wel klaar zijn met uploaden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon89
Puck schreef op maandag 29 mei 2017 @ 20:41:
[...]

Net even getest, dat laadbalkje blijft bij mij ook hangen maar het ziet ernaar uit dat het gewoon aan de website ligt die niet geoptimaliseerd is voor alle browsers. Kun je dus het beste bij NPO aangeven, wellicht dat ze dat kunnen fixen.

Alle content staat echter ook in de NPO app, die werkt prima, alleen dus geen live TV (bewuste keuze van NPO). NPO 1-3 is sowieso gratis, maar dan moet je inderdaad wel een kabelaansluiting hebben.
Thz, zal het eens doorgeven :)

De NPO app (op de C7 in elk geval) bevat alleen de laatste aflevering van elke serie. Daar kan ik dus niet veel mee.
Kabelaansluiting heb ik, maar niet aangesloten. Als ik wat wil kijken (wat bijna nooit is) doe ik dat via internet. Morgen eens kijken of de interne webbrowser streams via de Ziggo Go website kan afspelen. Vast niet, hopelijk wel als die (eindelijk) op html5 over gaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mack80
Puck schreef op maandag 29 mei 2017 @ 21:59:
[...]

Dat had ik al door:) Van de site haalde ik hem binnen als ZIP, echter geeft winrar een foutmelding bij het uitpakken

edit, jouw file klopt wel. Thanx

[ Voor 13% gewijzigd door Mack80 op 29-05-2017 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:15
Weet iemand wat er in firmware 04.31.05 is veranderd?

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

RichieB schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 00:10:
Weet iemand wat er in firmware 04.31.05 is veranderd?
Ja, LG. En die zetten het ook in de changelog :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

ionn schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 01:19:
[...]

Ja, LG. En die zetten het ook in de changelog :X
Ja maar het kost heel veel energie om op het pijltje te klikken en de changelogs te bekijken! -O-

Anyway, bij deze de changelog:

3. Release History
[04.30.65]
1) Freeview Play Support in UK
2) Apply the DVB-T2 system in Czech
3) To Improve auto-reboot problem with "This app will now restart to free up more memory"
phrases during watching Live TV in Spain
4) To Improve automatic channel number changes(over 850 channel) problem during watching Italy Rai channel
5) Fix MRCU Pairing Failure Issue

[04.30.90]
1. To apply HDR Game Mode

[04.30.95]
1. To improve color error issue at the bottom of the screen during HDMI 4K 3D On/Off.

[04.31.05]
1. Apply for R.E.D(Radio Equipment Directive) radio standard
2. Improved issue that HEVC channel number is rollback.

[ Voor 6% gewijzigd door Fietsbel op 30-05-2017 02:23 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
[...]

[...]

Werkt hier prima. Heb 'm op Dropbox gezet voor je (zal zo wel klaar zijn met uploaden).
Top bedankt, ik ga hem vanmiddag inladen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbz1985
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-09 22:32
Sinds gister lg up970 in mijn bezit en meteen getest op mijn 55b6v oled.
Had gebruik gemaakt van de actie bij MM 3 films halen 2 betalen, dus deadpool en suicide squad getest en wat een beeld met 4k HDR :-) beter dan netflix naar mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

dbz1985 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 10:40:
Sinds gister lg up970 in mijn bezit en meteen getest op mijn 55b6v oled.
Had gebruik gemaakt van de actie bij MM 3 films halen 2 betalen, dus deadpool en suicide squad getest en wat een beeld met 4k HDR :-) beter dan netflix naar mijn idee.
Mag ook wel beter zijn! Ik ben benieuwd naar het smart gedeelte van de LG Up. Draait het ook WebOS en kun je er (dezelfde) apps op installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:15
Fietsbel schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 02:16:
[...]

Ja maar het kost heel veel energie om op het pijltje te klikken en de changelogs te bekijken! -O-
Nee, ik had de tekst "Verwijzing" met een pijltje geen seconde geassocieerd met een Changelog. 8)7 Maar bedankt voor de hint! _/-\o_

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sojiro84
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ikzelf heb sinds woensdag de LG 65E6V.

Mijn oude TV was een 42 inch van Philips uit 2010. Simpele FullHD LED. Helemaal prima toen maar was toe aan een upgrade.

Man wat een verbetering. 65 inch is lekker groot, de soundbar klinkt goed en het beeld is fenomenaal. Niet normaal hoe goed het is. Ook lagere resolutie content ziet er goed uit en 1080p games van de PS4 ziet er ook strak uit.

Had zelf getest met The Last of Us Remastered met de HDR update en is duidelijk merkbaar. De WebOS/UI werkt ook prachtig.

Was ook verbaast hoe snel het wisselen gaat van kanalen (de Apps/PS4/PC/Etc). Op de oude TV duurde het meestal ongeveer 2+ seconden om te schakelen maar hier binnen een halve seconde.

Bijna een weekje mee kunnen spelen en TV is helemaal in orde. Was zeker het geld waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 15:31
Iemand hier die breaking-slides heeft gebruikt voor zijn tv?

[ Voor 6% gewijzigd door CHKYBSTRD op 30-05-2017 14:25 ]

Stay hungry, stay foolish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbz1985
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-09 22:32
Puck schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 10:43:
[...]

Mag ook wel beter zijn! Ik ben benieuwd naar het smart gedeelte van de LG Up. Draait het ook WebOS en kun je er (dezelfde) apps op installeren?
Het draait niet op webos en de enige apps zijn netflix en youtube...tot zo ver kun je geen extra apps installeren, maar misschien met een volgende firmware update...heb de mijne gister meteen een firmware update gegeven aangezien hij flink lawaai maakte bij afspelen van een 4k hdr schijfje en het was daarna meteen verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tipex
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 13:00
Ik heb een vraagje aan de mensen die consoles / overige randapparatuur via een receiver aan hun lg hebben gekoppeld.

In mijn geval heb ik een onkyo receiver op het arc kanaal van de lg aangesloten. Aan de onkyo heb ik een apple tv, mac mini met xbmc en een xbox one hangen.

Als ik op de afstandsbediening op de inputs knop druk krijg ik onder mijn receiver 2 opties te staan, de apple tv en de mac mini die er als xbmc bij staat (niet duidelijk waar de lg die naam vandaan haalt) maar de xbox staat er niet tussen en die zou ik er graag bij krijgen maar geen idee hoe ik dat kan realiseren.

Iemand enig idee?

Afbeeldingslocatie: http://schaaps.net/lg.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door tipex op 30-05-2017 17:02 ]

Nintendo Friend Code: SW-2156-2589-6793

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!

[...]

Deze file werkt bij mij niet, TV geeft wel aan dat hij de update vind met juiste versienummer, maar tot 4 - 6% geeft de TV aan dat er een probleem is en de vorige versie zal worden hersteld..

2 USB's geprobeerd, zijn beide FAT32 geïnstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Fore! schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 17:01:
[...]

Deze file werkt bij mij niet, TV geeft wel aan dat hij de update vind met juiste versienummer, maar tot 4 - 6% geeft de TV aan dat er een probleem is en de vorige versie zal worden hersteld..

Weird. Ik heb zelf een B6 dus kan het niet voor je testen. Wellicht toch maar wachten tot de OTA update dan...
tipex schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 16:57:
Ik heb een vraagje aan de mensen die consoles / overige randapparatuur via een receiver aan hun lg hebben gekoppeld.

In mijn geval heb ik een onkyo receiver op het arc kanaal van de lg aangesloten. Aan de onkyo heb ik een apple tv, mac mini met xbmc en een xbox one hangen.

Als ik op de afstandsbediening op de inputs knop druk krijg ik onder mijn receiver 2 opties te staan, de apple tv en de mac mini die er als xbmc bij staat (niet duidelijk waar de lg die naam vandaan haalt) maar de xbox staat er niet tussen en die zou ik er graag bij krijgen maar geen idee hoe ik dat kan realiseren.

Iemand enig idee?

[afbeelding]
Verder geen ervaring mee, maar waarschijnlijk moet je HDMI-CEC op de xBox aanzetten.

[ Voor 52% gewijzigd door Puck op 30-05-2017 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tipex
Verder geen ervaring mee, maar waarschijnlijk moet je HDMI-CEC op de xBox aanzetten.
Ik kom er net achter dat de xbox one kennelijk geen hdmi cec ondersteund..... dat verklaard een boel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik ben er blij mee dat mijn 4tb 2,5" hardeschijf zonder problemen gebruikt kan worden met mijn B6. Een paar maanden terug werkte dit niet en daarna niet meer geprobeerd. Het werkt veel fijner dan het netwerk.

Enige nadeel van de interne mediaplayer is dat het geluid via ARC maximaal Dolby Digital / DTS is. De 2017 versies hebben maximaal Dolby Digital plus via ARC las ik.

Ik kan Planet Earth II 4K HDR aanraden. Wat een bizar goed beeld. Ongelofelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04:40
tipex schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 16:57:
de mac mini die er als xbmc bij staat (niet duidelijk waar de lg die naam vandaan haalt)
Geen idee hoe het met de Mac Mini zit, maar standaard PCs ondersteunen geen CEC. Wellicht dat je dus zelf een Pulse-Eight HDMI-CEC adapter eraan hebt gekoppeld en deze vanuit (een oude versie van) Kodi wordt aangestuurd? Of dat de Mac Mini ingebouwde CEC ondersteuning heeft en deze nog steeds door Kodi/XBMC wordt aangestuurd. Als je inderdaad Kodi gebruikt zou je CEC moeten zien bij System settings => Input => Peripherals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tipex
Ik heb er inderdaad een pulse eight hdmi cec adapter aan zitten die zal er inderdaad voor gezorgtbhebben dat de mini in de lijst van apparaten staat.

Net even een tijdje horizon zero dawn zitten spelen op de ps4 pro en had net als vanmiddag dat het beeld een seconde wegvalt tijdens een stukje video, beeld kwam vanzelf weer terug maar voelt toch niet helemaal prettig. Had wel de boost mode aan staan, die voor nu even uit gezet misschien dat dat niet helemaal goed werkt. Op de oude plasma in 1080p dit probleem niet tegen gekomen.

Inmiddels wat verder zitten testen en met alle video instellingen op automatisch lijkt het goed te gaan.

[ Voor 9% gewijzigd door tipex op 30-05-2017 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrahant
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-08 10:53
Sinds vandaag de trotse eigenaar van een 55c7v!! Afgelopen uren een beetje zitten configureren en doen. Ik heb helaas alleen een PS4 om mee te testen op dit moment. 4K en hdr en game mode heb ik kunnen vinden, en heb de Rtings settings guide gevolgd. Redelijk good to go wat gaming betreft!
Film doe ik morgen als ik m'n eerste UHD bluray binnen heb.

Enige ding is dat met hdr standard de kleuren van het scherm af spatten, terwijl hdr game mode onwijs donker oogt in vergelijking. Heeft iemand tips of een link met voor- en nadelen van de verschillende hdr modi? Ik wil zo min mogelijk input lag, maar na 10 minuten Horizon met vivid hdr mode te hebben gespeeld is Game HDR nogal wennen...

Heeft iemand daarnaast nog tips voor een lange hdmi 2.0a kabel voor m'n pc? Laten we zeggen: 4 meter?

Edit: pc mode gevonden O-) Daarnaast lukt het mij niet om pc mode bij de input settings te selecteren... Ik las op Neogaf dat ik pc mode wil activeren bij de input settings voor 4:4:4 en hdr, maar vooralsnog niet vindbaar?

[ Voor 13% gewijzigd door Arrahant op 30-05-2017 22:06 ]

Steam: Arrahant | PSN: Arrahant84 | XBL: Arrahant | Origin: Arrahant | Nintendo: Arrahant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Wat is een HDMI 2.0a kabel? Ik vrees dat je in marketing onzin bent getrapt. Er bestaan geen HDMI 2.0 kabels. Een simpele high speed kabel voldoet al.

Ik heb zelf een Chinese el cheapo 'high speed' HDMI kabel van 7.5 meter van 5 jaar oud aan m'n tv hangen, die weergeeft prima 4k @ 60 Hz.

[ Voor 28% gewijzigd door stin00 op 30-05-2017 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Arrahant schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 21:33:
Sinds vandaag de trotse eigenaar van een 55c7v!! Afgelopen uren een beetje zitten configureren en doen. Ik heb helaas alleen een PS4 om mee te testen op dit moment. 4K en hdr en game mode heb ik kunnen vinden, en heb de Rtings settings guide gevolgd. Redelijk good to go wat gaming betreft!
Film doe ik morgen als ik m'n eerste UHD bluray binnen heb.

Enige ding is dat met hdr standard de kleuren van het scherm af spatten, terwijl hdr game mode onwijs donker oogt in vergelijking. Heeft iemand tips of een link met voor- en nadelen van de verschillende hdr modi? Ik wil zo min mogelijk input lag, maar na 10 minuten Horizon met vivid hdr mode te hebben gespeeld is Game HDR nogal wennen...

Heeft iemand daarnaast nog tips voor een lange hdmi 2.0a kabel voor m'n pc? Laten we zeggen: 4 meter?

Edit: pc mode gevonden O-) Daarnaast lukt het mij niet om pc mode bij de input settings te selecteren... Ik las op Neogaf dat ik pc mode wil activeren bij de input settings voor 4:4:4 en hdr, maar vooralsnog niet vindbaar?
rtings: Turning on PC mode on any of the picture modes will result in input lag of about 21ms. 1080p outside game mode has been corrected after being re-tested.
Had je makkelijk zelf kunnen vinden. Mocht je toch HDR Game Mode willen gebruiken, schroef dan de ingame-brightness omhoog (ook al meerdere malen genoemd).

En zoals @stin00 zegt: HDMI 2.0(a) kabels bestaan niet. Zorg gewoon voor een high-speed HDMI kabel, en het werkt (bijv. die van de Action).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _GGG_
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 10:07
Een paar weken geleden heb ik voor een oom van me een 65B6V opgehaald.

Het beeld is schitterend, maar waar ik me mateloos aan irriteer is dat huidskleuren (vooral in het gezicht lijkt het) vaak grijze vlekken opleveren.

We zijn eindeloos aan het spelen geweest met de instellingen, adviezen van diverse fora mbt dit fenomeen opgevolgd maar niets lijkt echt te helpen.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:51
_GGG_ schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 00:12:
Een paar weken geleden heb ik voor een oom van me een 65B6V opgehaald.

Het beeld is schitterend, maar waar ik me mateloos aan irriteer is dat huidskleuren (vooral in het gezicht lijkt het) vaak grijze vlekken opleveren.

We zijn eindeloos aan het spelen geweest met de instellingen, adviezen van diverse fora mbt dit fenomeen opgevolgd maar niets lijkt echt te helpen.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Probeer eerst "clear panel noise" onderaan de video instellingen. Het staat onder "oled panel settings". Dit duurt een uur. Zet de tv wanneer deze klaar is op "expert" of "cinema". Dan de kleuren op warm 2 en alle troep in ieder geval uit, zoals "dynamic contrast".

Als het beeld dan nog steeds niet klopt moet je de winkel ernaar laten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik zou ook graag willen weten naar welke bron gekeken werd bij vastgestelde kijk-ervaringen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GANGSTERKILLER
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-05-2018
Arrahant schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 21:33:
Met de komst van firmware 03.60.09 die sommige al hebben kunnen downloaden schijnt HDR game nu dezelfde brightness te hebben als HDR standard. En nog een hoop andere verbeteringen.
Volgens AVS member onaga. http://www.avsforum.com/f...ead-no-price-talk-85.html

guys!! test the new FW, full improvements, Game mode HDR now its on pair with HDR Standart, much more brighter!!!

Ik weet niet hoe lang het duurt voordat die firmware in de EU te downloaden maar ik zou als ik jou was even wachten met gamen in HDR. :)
Puck schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 23:00:
Had je makkelijk zelf kunnen vinden. Mocht je toch HDR Game Mode willen gebruiken, schroef dan de ingame-brightness omhoog (ook al meerdere malen genoemd).
Dit is helaas niet mogelijk bij alle games, Ratchet & Clank is daar één van.

[ Voor 19% gewijzigd door GANGSTERKILLER op 31-05-2017 06:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malignant
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-08 18:40
Vancohtend melding gehad dat de nieuwe FW op mijn C7 geinstalleerd is (OTA).
Geen tijd gehad om verder te kijken, moest naar mijn werk.
Vanmiddag maar eens mee aan de slag.

LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrahant
stin00 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 22:14:
Wat is een HDMI 2.0a kabel? Ik vrees dat je in marketing onzin bent getrapt. Er bestaan geen HDMI 2.0 kabels. Een simpele high speed kabel voldoet al.

Ik heb zelf een Chinese el cheapo 'high speed' HDMI kabel van 7.5 meter van 5 jaar oud aan m'n tv hangen, die weergeeft prima 4k @ 60 Hz.
Check, ga ik halen! Ik dacht er binnen de high speed nog meerdere varianten zaten. Als ik maar zoveel mogelijk data er doorheen kan pushen en van zoveel mogelijk tinten op een zo hoog mogelijk framerate kan genieten.

Steam: Arrahant | PSN: Arrahant84 | XBL: Arrahant | Origin: Arrahant | Nintendo: Arrahant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrahant
GANGSTERKILLER schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 05:03:
[...]

Met de komst van firmware 03.60.09 die sommige al hebben kunnen downloaden schijnt HDR game nu dezelfde brightness te hebben als HDR standard. En nog een hoop andere verbeteringen.

guys!! test the new FW, full improvements, Game mode HDR now its on pair with HDR Standart, much more brighter!!!

Ik weet niet hoe lang het duurt voordat die firmware in de EU te downloaden maar ik zou als ik jou was even wachten met gamen in HDR. :)

[...]

Dit is helaas niet mogelijk bij alle games, Ratchet & Clank is daar één van.
Sorry als ik mensen twee regels tekst laat tikken Puck... Je hoeft niet te reageren! Ik heb een paar bladzijden door het topic gebladerd, maar had dat niet gelezen.

En dan @GANGSTERKILLER Maar is de input lag met vivid hdr zo hoog dan? Niet 21 ms in pc mode? Dat met de ingame brightness omhoog gooien met game hdr is een goede tip.

Ik vind het sowieso een beetje lastig om te oordelen wanneer kleuren natuurgetrouw zijn. Ligt het aan de bron of aan de instellingen van de tv dat de bomen in dit filmpje wel erg fel ogen? Of is het gewoon laat op de avond en vinden m'n ogen felle kleurtjes prettiger? Bijvoorbeeld als je warmte of gamut instelt. Het duurde even voordat ik in slaap viel gisterenavond... Teveel opties en te weinig kennis van zaken! Vanmiddag snipperen en verder tinkeren.
Als het goed is ligt de UHD BR van Planet Earth 2 straks op de mat, dus vandaag ook maar een tijdje spenderen aan de film settings op een andere hdmi poort.

[ Voor 3% gewijzigd door Arrahant op 31-05-2017 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 16:35
Firmware update voor mijn C7 met succes geïnstalleerd. Na het opstarten werd ook de magic remote geupdated. Er zijn mij nog geen veranderingen opgevallen

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Arrahant schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 08:12:
[...]

Sorry als ik mensen twee regels tekst laat tikken Puck... Je hoeft niet te reageren! Ik heb een paar bladzijden door het topic gebladerd, maar had dat niet gelezen.

En dan @GANGSTERKILLER Maar is de input lag met vivid hdr zo hoog dan? Niet 21 ms in pc mode? Dat met de ingame brightness omhoog gooien met game hdr is een goede tip.

Ik vind het sowieso een beetje lastig om te oordelen wanneer kleuren natuurgetrouw zijn. Ligt het aan de bron of aan de instellingen van de tv dat de bomen in dit filmpje wel erg fel ogen? Of is het gewoon laat op de avond en vinden m'n ogen felle kleurtjes prettiger? Bijvoorbeeld als je warmte of gamut instelt. Het duurde even voordat ik in slaap viel gisterenavond... Teveel opties en te weinig kennis van zaken! Vanmiddag snipperen en verder tinkeren.
Als het goed is ligt de UHD BR van Planet Earth 2 straks op de mat, dus vandaag ook maar een tijdje spenderen aan de film settings op een andere hdmi poort.
That's ok :) Je haalde Rtings echter al aan en daar staat zo'n beetje alles qua specs & performance van de TV, vandaar. Lijkt me dan ook nogal nutteloos te gaan wachten op een nieuwe firmware tot je HDR kunt gaan gamen. Het voordeel van de 2017 serie is juiste de lage input lag op alle modi!

"Natuurgetrouw" afstellen is heel lastig op het oog en kun je eigenlijk alleen echt goed doen met hardware-calibratie. Ik zou alleen brightness/contrast goed afstellen, verdere zoveel mogelijk processing als "Dynamic Contrast" uit (enkel Real Cinema aanlaten), en kleurinstellingen voorlopig default houden (eventueel enkel nog met gamma en witbalans spelen). Als je op het oog afstelt moet je dit per setting doen en dan over langere tijd zien wat het effect is. Als je in het wild settings gaat wijzigen zie je niet meer de impact/verschil.
GANGSTERKILLER schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 05:03:
[...]

Benieuwd of deze fix ook naar de 2016 serie komt. Geeft toch aan dat LG het verkeerd heeft geïmplementeerd?

[ Voor 18% gewijzigd door Puck op 31-05-2017 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSA
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-01-2023

JSA

Sinds enkele dagen in het bezit van de B6 . Prachtige beelden en erg veel instelmogelijkheden qua beeld en kleur.

Wie weet of en hoe je de instellingen kunt aanpassen wanneer je Netflix kijkt via de ingebouwde Netflixapp?

Dus alleen de weergave van Netflix aanpassen zonder dat de rest qua instelling veranderd want dat staat eindelijk redelijk goed.

Het gaat dan met name om de te felle witte ondertiteling bij Netflix 4k uizending

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
SpeedingWilly schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 08:44:
Firmware update voor mijn C7 met succes geïnstalleerd. Na het opstarten werd ook de magic remote geupdated. Er zijn mij nog geen veranderingen opgevallen
Delen, delen, delen.... ben erg benieuwd. Ik kan op de site van LG de nieuwe update nog niet zien. Waar heb jij deze vandaan getoverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
RBN026 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 10:36:
[...]
Delen, delen, delen.... ben erg benieuwd. Ik kan op de site van LG de nieuwe update nog niet zien. Waar heb jij deze vandaan getoverd?
Gewoon TV aanzetten en downloaden? Werkte bij mij prima. TV kwam zelf met de melding dat er nieuwe firmware is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon89
SpeedingWilly schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 08:44:
Ik lees op AVSforum dat bij sommigen de HDR modi er crap uitzien na de update en ze een factory reset moeten doen om het weer goed te maken. Heeft iemand hier daar last van?

Ik ga hem vanavond ook eens proberen oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

JSA schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 10:28:
Sinds enkele dagen in het bezit van de B6 . Prachtige beelden en erg veel instelmogelijkheden qua beeld en kleur.

Wie weet of en hoe je de instellingen kunt aanpassen wanneer je Netflix kijkt via de ingebouwde Netflixapp?

Dus alleen de weergave van Netflix aanpassen zonder dat de rest qua instelling veranderd want dat staat eindelijk redelijk goed.

Het gaat dan met name om de te felle witte ondertiteling bij Netflix 4k uizending
Beeldaanpassingen worden per ingang & app apart onthouden. Dus gewoon aanpassen en het wordt alleen voor Netflix opgeslagen. Kleur van de ondertiteling kan je geloof ik globaal bij je Netflix account in je webbrowser aanpassen, die setting zit niet in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:39
@Raymon89
Zojuist nog even het chess testfilmpje gekeken, zag er nog steeds geweldig uit;)

----------------------------

qua instellingen heb ik mijn isfdark geheel aangepast aan het profiel op Rtings:http://uk.rtings.com/tv/reviews/lg/c7/settings

Isfbright had ik al ingesteld op het oog met enkel alle verbeteraars uit en aangepaste gamma/light/brigtness/contrast.

Bij isfdark Rtings heb ik enkel de brightness nog iets naar beneden gedaan tegen de ruis in donkere beelden, maar ik moet zeggen dat ik een enorme verbetering in near black heb nu als ik switch tussen bright & dark.

Ik snap uiteraard dat 1 op 1 iets overnemen nooit exact werkt op een andere TV, maar voornamelijk het veel te punchy rood ziet er nu weer normaal uit. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door LuisjeNL op 31-05-2017 10:50 ]

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSA

JSA

Puck schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 10:44:
[...]

Beeldaanpassingen worden per ingang & app apart onthouden. Dus gewoon aanpassen en het wordt alleen voor Netflix opgeslagen. Kleur van de ondertiteling kan je geloof ik globaal bij je Netflix account in je webbrowser aanpassen, die setting zit niet in de app.
ik heb de kleurinstellingen etc aangepast (settopbox) maar zie niet tegelijk waar ik moet zijn om dit dan per ingang / app te doen. (netflix app)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

JSA schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 10:48:
[...]

ik heb de kleurinstellingen etc aangepast (settopbox) maar zie niet tegelijk waar ik moet zijn om dit dan per ingang / app te doen. (netflix app)
Als jij Netflix open hebt en je past je beeldinstellingen aan, dan gelden die dus alleen voor Netflix. Als jij vervolgens je Settopbox aan hebt krijg je weer specifiek de instellingen daarvoor. Het is dus afhankelijk van wat je op dat moment aan hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mack80
Fore! schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 17:01:
[...]

Hier hetzelfde bestand binnengehaald. Netjes de map aangemaakt zoals lg het zegt. Bestand erin. En update draait gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
Nieuwe firmware update:

03.60.09 patch notes Google translated from Korean (still no patch notes on any English site):
Quote:
2. Final Ver
-03.60.09

3. Changes
Ⓐ Tweeter Speaker No audio output problem and no video
Ⓑ After connecting the BT sound bar, the volume of the sound bar goes up to MAX
Ⓒ Magic remote control pairing is interrupted
Ⓓ Glitter Noise
Ⓔ DTV magnifying glass zoom blinking when switching channel immediately after exiting
수정 OLED DTV Lipsync correction
Ⓖ ATV Horizontal bars at the bottom of the screen
개선 Improvement of shop backlight off
개선 Improve the keylessness after pressing the Menu key after AC On
개선 Improvement of white flicker issue
Ⓚ (Update) UHD ATSC3.0 reception problem response
Ⓛ (update) 17 years HDR10, HLG correspondence
Look like it mentions the white flashing problem people have been having.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mack80
Weet niet of het aan de update ligt. Maar op mijn c6v doet de app van deezer het ook weer. Die deed het namelijk niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malignant
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-08 18:40
Ben benieuwd of dit is wat ik denk dat het is.
Ik heb heel af en toe een witte pixel in beeld namelijk, maar ik was in de veronderstelling dat dit aan de kwaliteit van de gebruikte HDMI kabel lag van de Horizon naar mijn AVR, en daarna door het upscalen uitvergroot word.
Is niet storend, mijn vrouw ziet het nieteens, maar toch.

LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSA

JSA

RBN026 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 10:56:
Nieuwe firmware update:

03.60.09 patch notes Google translated from Korean (still no patch notes on any English site):
Quote:
2. Final Ver
-03.60.09

3. Changes
Ⓐ Tweeter Speaker No audio output problem and no video
Ⓑ After connecting the BT sound bar, the volume of the sound bar goes up to MAX
Ⓒ Magic remote control pairing is interrupted
Ⓓ Glitter Noise
Ⓔ DTV magnifying glass zoom blinking when switching channel immediately after exiting
수정 OLED DTV Lipsync correction
Ⓖ ATV Horizontal bars at the bottom of the screen
개선 Improvement of shop backlight off
개선 Improve the keylessness after pressing the Menu key after AC On
개선 Improvement of white flicker issue
Ⓚ (Update) UHD ATSC3.0 reception problem response
Ⓛ (update) 17 years HDR10, HLG correspondence
Look like it mentions the white flashing problem people have been having.
Over welk model gaat deze update??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
JSA schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 11:07:
[...]

Over welk model gaat deze update??
Als het goed is voor de 7 serie.

1. verwendbare Modell
- XXUJ9XXX
- XXUJ8XXX
- XXUJ78XX
------------------
- OLEDXXB7K / L
- OLEDXXC7K / L
- OLEDXXE7K
- OLEDXXW7K

[ Voor 27% gewijzigd door CHKYBSTRD op 31-05-2017 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 16:33

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

ik ben aan het spelen met wat instellingen.
Ik heb een B6V met op HDMI 2 ARC mijn Onkyo.
Aan de onkyo zit mijn PC met Kodi.
Ik wil een film afspelen maar zie wat schokkerig beeld. Nu is mijn Truemotion optie van de beeldinstellingen Greyed out.

Het enige wat het kan zijn is dat ik in connected devices mijn onkyo had vervangen voor "PC" en dat heb ik intussen weer terug gezet.

Hoe krijg ik die opties weer terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrahant
Is er eigenlijk een manier om op ieder moment en zonder de playback van de huidige content te onderbreken of deels te verhullen de aanwijzer tevoorschijn te halen?
In de Youtube app krijg je bijvoorbeeld altijd die vier pijlen in ieder windrichting en de zoekbalk met pause, next, et cetera buttons als je op de ring of de centrale knop van de afstandsbediening drukt.

Daarnaast heb ik sowieso af en toe moeite om de aanwijzer tevoorschijn te halen. Via buttons kun je de boel natuurlijk ook makkelijk besturen, maar snap niet waarom de aanwijzer soms niet tevoorschijn komt.

[ Voor 22% gewijzigd door Arrahant op 31-05-2017 13:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THX
  • Niet online

THX

Arrahant schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 13:37:
Is er eigenlijk een manier om op ieder moment en zonder de playback van de huidige content te onderbreken of deels te verhullen de aanwijzer tevoorschijn te halen?
In de Youtube app krijg je bijvoorbeeld altijd die vier pijlen in ieder windrichting en de zoekbalk met pause, next, et cetera buttons als je op de ring of de centrale knop van de afstandsbediening drukt.

Daarnaast heb ik sowieso af en toe moeite om de aanwijzer tevoorschijn te halen. Via buttons kun je de boel natuurlijk ook makkelijk besturen, maar snap niet waarom de aanwijzer soms niet tevoorschijn komt.
AB schudden of even scrollwieltje rollen, maar dat laatste zal bij de YouTube app raar doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• desjaak909
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-09 19:47
Arrahant schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 13:37:
Op het knopje onder de 9 drukken

Movies: letterboxd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 13:56

Soggney

Zeekomkommer

Gisteren de LG OLED55E6V op de kop getikt. Nu even wachten tot ie geleverd wordt.
Op aanraden van @stin00 : voor 2000 € op iBood. Aan de EAN lijkt het een UK of DE model.

[ Voor 41% gewijzigd door Soggney op 31-05-2017 13:49 ]

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Soggney schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 13:47:
Gisteren de LG OLED55E6V op de kop getikt. Nu even wachten tot ie geleverd wordt.
Waar? Voor welke prijs? Met welke voorwaarden?
Je bericht heeft zo weinig meerwaarde voor anderen helaas!

@Hieronder: Ik weet dat er een apart prijsdiscussie topic bestaat.

[ Voor 10% gewijzigd door stin00 op 31-05-2017 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
stin00 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 13:48:
[...]

Waar? Voor welke prijs? Met welke voorwaarden?
Je bericht heeft zo weinig meerwaarde voor anderen helaas!
Daar bestaat ook een ander topic voor..

\[Prijs-discussie] OLED Televisies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roT-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 10:21
Vraagje wat ik nog niet voorbij heb zien komen.
In de startpost van het oled forum staan settings gegeven door de TS die volgens hem het beste beeld zouden geven. settings voor sdr, hdr videos en gamen.

Nu kijk ik veel series via kodi die een brakke codec hebben, (of slechte kwaliteit) en veel mpeg vlekken geven.
Wat zou volgens jullie de beste settings zijn voor dit soort videos?

Ik doel vooral op dingen als; noise en mpeg reduction, super resolution, color filter, edge enhancer etc.

[ Voor 4% gewijzigd door roT- op 31-05-2017 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrahant
desjaak909 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 13:46:
[...]

Op het knopje onder de 9 drukken
Ohhh, lekker! Dank u zeer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-09 16:21
Heren / dames,

kijkt er iemand toevallig het programma Genius op zijn B6? of een andere type..

Ik heb namelijk last van verticale strepen aan de rechterkant van het scherm..
Weet nu niet of het aan het programma zelf ligt of aan de tv, heb nog geen tijd gehad om het met een andere programma of bron te testen. Iemand enig idee hoe ik dit het beste test?

Zie video:
https://drive.google.com/...HTzBxN2M/view?usp=sharing

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDminer
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-09 16:37
Hoi OLED liefhebbers,

Ik heb de zoekfunctie gebruikt en de laatste 3 pagina's doorgekeken, maar ben niets tegen gekomen over de beeldkwaliteit op de OLED bij bepaald bronmateriaal. Dit naar aanleiding van dit artikel: https://www.avforums.com/...bit-disappointed.2078400/

Omdat ik in de markt ben voor een OLED TV, ben ik benieuwd hoe het zit met het reguliere TV kijken via een kastje.

Welke OLED bezitter heeft thuis een iTV aansluiting van KPN/Telfort en kan mij vertellen hoe het zit met de beeldkwaliteit?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDminer
rohit schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 14:35:
Heren / dames,

kijkt er iemand toevallig het programma Genius op zijn B6? of een andere type..

Ik heb namelijk last van verticale strepen aan de rechterkant van het scherm..
Weet nu niet of het aan het programma zelf ligt of aan de tv, heb nog geen tijd gehad om het met een andere programma of bron te testen. Iemand enig idee hoe ik dit het beste test?

Zie video:
https://drive.google.com/...HTzBxN2M/view?usp=sharing
Dit lijkt een antwoord op mijn vraag, ben benieuwd hoe anderen dit ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mc-koenoe
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-07-2023
Ik wil even kwijt in dit topic dat ik een 55" B6 heb gekocht november jl. en dat ik sinds een maand enorme vlekken in mijn scherm had. Was niet weg te krijgen met de functie 'Clear panel noise'. Het toestel had ik gekocht bij FOKA, waar ik niet al te goede ervaringen had in het verleden, dus met lood in de schoenen mijn probleem gemeld bij FOKA.

Wat blijkt, binnen een week een afspraak met CE Repair en het scherm werd ter plekke vervangen. Omdat ik hier en daar las op diverse fora dat bij OLED vlekken 'normaal' zijn leek het mij handig mijn ervaring te vermelden. Schroom dus niet contact op te nemen met de verkoper, want waarschijnlijk wordt het scherm direct vervangen door LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSA

JSA

mc-koenoe schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 15:24:
Ik wil even kwijt in dit topic dat ik een 55" B6 heb gekocht november jl. en dat ik sinds een maand enorme vlekken in mijn scherm had. Was niet weg te krijgen met de functie 'Clear panel noise'. Het toestel had ik gekocht bij FOKA, waar ik niet al te goede ervaringen had in het verleden, dus met lood in de schoenen mijn probleem gemeld bij FOKA.

Wat blijkt, binnen een week een afspraak met CE Repair en het scherm werd ter plekke vervangen. Omdat ik hier en daar las op diverse fora dat bij OLED vlekken 'normaal' zijn leek het mij handig mijn ervaring te vermelden. Schroom dus niet contact op te nemen met de verkoper, want waarschijnlijk wordt het scherm direct vervangen door LG.
Hoe zagen die vlekken eruit? Zaten deze op 1 plek op het scherm? Heeft de monteur nog een verklaring gegeven of dit vaker voorkomt en wat de oorzaak is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mc-koenoe
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-07-2023
JSA schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 15:28:
[...]

Hoe zagen die vlekken eruit? Zaten deze op 1 plek op het scherm? Heeft de monteur nog een verklaring gegeven of dit vaker voorkomt en wat de oorzaak is?
Ik heb diverse foto's, zal ik later proberen te posten. De vlekken zaten verspreid over het hele scherm, voor mijn gevoel vooral in de hoeken. Het leken wel soort bruine/zwarte vegen. Vlak voordat de monteur kwam verscheen er nog een vlek, wat ook de meest storende was, midden in het beeld.

De monteur gaf aan dit niet eerder te hebben gezien en zei dat ik gewoon pech had. Verder geen verklaring gegeven. Wel gaf hij ook aan dat de 'lichtere vegen' al genoeg waren om het scherm per direct te vervangen.

Edit: foto's. Best lastig te zien op de foto's, in het echt was het een stuk beter te beoordelen.

Afbeeldingslocatie: https://s12.postimg.org/7gqnmqr09/IMG_2685.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s12.postimg.org/9zccnfcqh/IMG_2827.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s12.postimg.org/6trqx7u49/IMG_2895.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s12.postimg.org/m3rm4epmh/IMG_2981.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door mc-koenoe op 31-05-2017 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-09 16:21
AMDminer schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 14:37:
Hoi OLED liefhebbers,

Ik heb de zoekfunctie gebruikt en de laatste 3 pagina's doorgekeken, maar ben niets tegen gekomen over de beeldkwaliteit op de OLED bij bepaald bronmateriaal. Dit naar aanleiding van dit artikel: https://www.avforums.com/...bit-disappointed.2078400/

Omdat ik in de markt ben voor een OLED TV, ben ik benieuwd hoe het zit met het reguliere TV kijken via een kastje.

Welke OLED bezitter heeft thuis een iTV aansluiting van KPN/Telfort en kan mij vertellen hoe het zit met de beeldkwaliteit?

Alvast bedankt.
Tv via ziggo is prachtig hoor.. ;) Beeldkwaliteit is meestal super! ligt er ook aan wat je kijkt...

een film van 1905 op bluray word toch niet beter :P zelfs de oude afleveringen van Stop politie zijn soms nog prima om te bekijken..

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 13:15
Hoi OLED liefhebbers,

Alvast bedankt.
Sinds gisteren in het bezit van de 65C7 en ik heb ook KPN iTV met de 4k STB. Tjah wat kan ik zeggen van het beeld bij standaard uitzendingen. Het is "ok". Ook de 4k zender is "ok" qua beeld. Niet heel bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
mc-koenoe schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 15:31:
[...]
De monteur gaf aan dit niet eerder te hebben gezien en zei dat ik gewoon pech had. Verder geen verklaring gegeven. Wel gaf hij ook aan dat de 'lichtere vegen' al genoeg waren om het scherm per direct te vervangen.
Laat je niet voor de gek houden idd want dit soort vlekken zijn echt niet "normaal", ik zou hier nooit en never genoegen mee nemen.
Hoi OLED liefhebbers,

Alvast bedankt.
Hier de 55C7 icm Ziggo Horizon en ben het eens met @keepitfrosty het is allemaal wel oké maar niet heel bijzonder. Houdt er rekening mee dat wanneer het beeldmateriaal slecht is dit ook veel meer opvalt.

[ Voor 62% gewijzigd door CHKYBSTRD op 31-05-2017 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDminer
keepitfrosty schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 16:19:
[...]

Sinds gisteren in het bezit van de 65C7 en ik heb ook KPN iTV met de 4k STB. Tjah wat kan ik zeggen van het beeld bij standaard uitzendingen. Het is "ok". Ook de 4k zender is "ok" qua beeld. Niet heel bijzonder.
Dank voor je reactie. Het ziet er dus niet uit zoals je ziet op het voorbeeld (van de link die ik plaatste)? Dus dat je de overgangen tussen de kleuren ziet?

Het gaat er mij met name om dat het er niet houterig en blokkerig uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

RBN026 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 16:38:
[...]
[knip]

Hier de 55C7 icm Ziggo Horizon en ben het eens met @keepitfrosty het is allemaal wel oké maar niet heel bijzonder. Houdt er rekening mee dat wanneer het beeldmateriaal slecht is dit ook veel meer opvalt.
Ik begrijp ook niet helemaal waar "prachtig" en "super" als beoordelingen vandaan komen. Ik heb het gevoel dat die woorden tegenwoordig een andere invulling hebben dan wat ze "vroeger" eigenlijk betekenden?

Ik zie tegenwoordig ook vaak "perfect" voorbij komen om vervolgens met allerlei zaken aan te komen zetten die helemaal niets met "perfect" als uitdrukking te maken hebben. Perfect is in mijn beleving, daar valt niet aan te tippen en er valt niets te klagen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDminer
hardware-lover schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 17:27:
[...]

Ik begrijp ook niet helemaal waar "prachtig" en "super" als beoordelingen vandaan komen. Ik heb het gevoel dat die woorden tegenwoordig een andere invulling hebben dan wat ze "vroeger" eigenlijk betekenden?

Ik zie tegenwoordig ook vaak "perfect" voorbij komen om vervolgens met allerlei zaken aan te komen zetten die helemaal niets met "perfect" als uitdrukking te maken hebben. Perfect is in mijn beleving, daar valt niet aan te tippen en er valt niets te klagen?
Met het juiste bronmateriaal geloof ik dat het beeld echt wel 'prachtig/super' is. Veel beter dan LCD. Maar 4K HDR materiaal is niet wat je ontvangt op je iTV kastje, waar de gemiddelde kijkbuismeneer/mevrouw het meeste naar kijkt. Zolang het iTV gedeelte maar niet een stuk slechter is dan LCD. Dan is het natuurlijk zonde van de (forse) investering in OLED.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

AMDminer schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 17:32:
[...]

Met het juiste bronmateriaal geloof ik dat het beeld echt wel 'prachtig/super' is. Veel beter dan LCD. Maar 4K HDR materiaal is niet wat je ontvangt op je iTV kastje, waar de gemiddelde kijkbuismeneer/mevrouw het meeste naar kijkt. Zolang het iTV gedeelte maar niet een stuk slechter is dan LCD. Dan is het natuurlijk zonde van de (forse) investering in OLED.
Dat dus. Het ziet er niet slechter uit, maar ook niet veel beter. Het ziet er uit zoals het maximale wat je er aan kwaliteit uit kan halen. Als je enkel TV kijkt zou ik mijn geld niet aan een high-end televisie uitgeven (OLED of LCD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
Kun je via KPN nu eigenlijk al 4k tv kijken? Berichtgeving hieromtrent is wat vaag..

Zoja: is dit beeld aanmerkelijk beter dan 1080i hd tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
AMDminer schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 17:03:
[...]

Dank voor je reactie. Het ziet er dus niet uit zoals je ziet op het voorbeeld (van de link die ik plaatste)? Dus dat je de overgangen tussen de kleuren ziet?

Het gaat er mij met name om dat het er niet houterig en blokkerig uit ziet.
Nee het beeld ziet er verder normaal uit. Geen rare overgangen in de kleuren. Maar ik moet wel toegeven dat ik niet heel veel reguliere tv kijk. Wat ik tot nu heb gezien is het beeld normaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keepitfrosty
Requiem19 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 17:41:
Kun je via KPN nu eigenlijk al 4k tv kijken? Berichtgeving hieromtrent is wat vaag..

Zoja: is dit beeld aanmerkelijk beter dan 1080i hd tv?
Ja dat kan. Op het moment nog een pilot. Maar je hebt maar 2 zenders. Niet heel bijzonder en neuh heel veel beter is het beeld niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _GGG_
hardware-lover schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 00:33:
Ik zou ook graag willen weten naar welke bron gekeken werd bij vastgestelde kijk-ervaringen?
Ingebouwde DVB-T tuner en Mediabox van Ziggo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _GGG_
JSTPS schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 00:28:
[...]

Probeer eerst "clear panel noise" onderaan de video instellingen. Het staat onder "oled panel settings". Dit duurt een uur. Zet de tv wanneer deze klaar is op "expert" of "cinema". Dan de kleuren op warm 2 en alle troep in ieder geval uit, zoals "dynamic contrast".

Als het beeld dan nog steeds niet klopt moet je de winkel ernaar laten kijken.
Clear panel noise hebben we al eens gedaan, Vrijdag ga ik weer bij hem op bezoek, eens kijken of we weer wat kunnen vogelen met de instellingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon89
Mijn C7 kan nog geen update vinden -O-

Ik had trouwens een gele waas aan de bovenkant, als ook een rare indruk in de linkerbovenhoek bij donkere kleuren (https://www.dropbox.com/s...LbKbW4Ry-6B6GhMCxYXa?dl=0), beide al vanaf het begin. Na contact met LG en CEREPAIR gaat paneel vervangen worden :)

[ Voor 62% gewijzigd door Raymon89 op 31-05-2017 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
Raymon89 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 17:59:
Mijn C7 kan nog geen update vinden -O-

Ik had trouwens een gele waas aan de bovenkant, als ook een rare indruk in de linkerbovenhoek bij donkere kleuren (https://www.dropbox.com/s...LbKbW4Ry-6B6GhMCxYXa?dl=0), beide al vanaf het begin. Na contact met LG en CEREPAIR gaat paneel vervangen worden :)
Idem, net thuis ff gecheckd maar als ik op de tv "search for updates" doe dan wordt er niets gevonden. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 17:19
:+ Heb net op mijn E7N de nwe firmware ontvangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 07-09 23:38
Monteur is vandaag geweest, en naar mijn 65E6V gekeken, het paneel was dus kapot. Hij had een nieuwe paneel bij zich en vervangen. Nu is alles weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
Voor de upgrade had ik al problemen met het lipsync zijn van het geluid (via HDMI). Ik heb het idee dat het ook verloopt. Na het instellen prima en na een tijdje uit sync. Na de upgrade gaat mijn versterker over z'n nek als ik zowel geluid via tv als optische uitgang kies. Dit gebeurd niet altijd en is random (en alleen bij mijn settop box op HDMI 1). Ik heb al andere HDMI kabels geprobeerd en ook een andere settop box, maar daar ligt het niet aan.

Bij een andere HDMI bron (mijn mediaspeler), waarbij het geluid via HDMI van de tv naar de versterker gaat, hapert het geluid ook zo nu en dan.

Ben niet blij met de update... :(

[ Voor 40% gewijzigd door SpeedingWilly op 31-05-2017 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mduijm
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-07 18:27
Vraagje inhakend op geluid en lipsync etc.

Ik krijg als het goed is morgen mijn 55C7V gekocht afgelopen zaterdag bij de OLED dag van Wifimedia. Ondanks tekorten bij LG toch snel geleverd!.

Om 4K materiaal af te spelen heb ik Nvidia Shield. Nu wil ik al mijn apparatuur via mijn versterker, Onkyo TX-SR608 aansluiten. Nu weet ik dat deze versterker geen 4K ondersteuning heeft, maar wel pass-through. Zou het 4K signaal van mijn Nvidia SHIELD wel bij de TV aankomen? Of kan ik beter met retour signaal werken, dus SHIELD aansluiten op TV en dan TV via HDMI retour signaal naar versterker?

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Zou mooi zijn als ze de B6 HDR game mode ook even aanpassen. Maar dat zal wel niet.
Pagina: 1 ... 4 ... 567 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.