Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wally21
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02:47

wally21

psn: Wally224

mduijm schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 21:51:
Vraagje inhakend op geluid en lipsync etc.

Ik krijg als het goed is morgen mijn 55C7V gekocht afgelopen zaterdag bij de OLED dag van Wifimedia. Ondanks tekorten bij LG toch snel geleverd!.

Om 4K materiaal af te spelen heb ik Nvidia Shield. Nu wil ik al mijn apparatuur via mijn versterker, Onkyo TX-SR608 aansluiten. Nu weet ik dat deze versterker geen 4K ondersteuning heeft, maar wel pass-through. Zou het 4K signaal van mijn Nvidia SHIELD wel bij de TV aankomen? Of kan ik beter met retour signaal werken, dus SHIELD aansluiten op TV en dan TV via HDMI retour signaal naar versterker?

Iemand een idee?
Bij mij werkte dat niet (Onkyo - SR508). Dus aansluiten via de TV en dan via ARC geluid naar de receiver is de beste optie.

Of een nieuwe receiver dat is natuurlijk nog beter :+ (moet er zelf ook aan geloven O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mduijm
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-07 18:27
wally21 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 22:50:
[...]

Bij mij werkte dat niet (Onkyo - SR508). Dus aansluiten via de TV en dan via ARC geluid naar de receiver is de beste optie.

Of een nieuwe receiver dat is natuurlijk nog beter :+ (moet er zelf ook aan geloven O-) )
ok dank je wel, dan maar eens gaan sparen voor zoiets dus:
http://www.nl.onkyo.com/en/products/tx-rz820-139058.html

Zag ook dat er een Plex client en Netflix client in de TV zit, dus kan ik via die weg nog wat proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wally21

wally21

mduijm schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 23:14:
[...]

ok dank je wel, dan maar eens gaan sparen voor zoiets dus:
http://www.nl.onkyo.com/en/products/tx-rz820-139058.html

Zag ook dat er een Plex client en Netflix client in de TV zit, dus kan ik via die weg nog wat proberen ;)
Ja die werken uitstekend! Maar ook de interne media player speelt vrijwel alles af.
Dus usb/hdd er in steken en gaan 8)

edit:
Ik ben nu voor de NR676 aan het kijken. Onkyo is me goed bevallen, betaalbaar met veel opties.
https://tweakers.net/pric...o-tx-nr676/specificaties/

[ Voor 18% gewijzigd door wally21 op 31-05-2017 23:22 . Reden: linkje toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mduijm
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-07 18:27
wally21 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 23:17:
[...]

Ja die werken uitstekend! Maar ook de interne media player speelt vrijwel alles af.
Dus usb/hdd er in steken en gaan 8)

edit:
Ik ben nu voor de NR676 aan het kijken. Onkyo is me goed bevallen, betaalbaar met veel opties.
https://tweakers.net/pric...o-tx-nr676/specificaties/
Dat is een mooie voor een mooie prijs idd.. laat even weten als je besluit ervoor te gaan ;)

mooiste zou zijn als ze Kodi eens op die TV's zouden kunnen installeren ;) Maar kodi op de Shield is een top combi ;) morgen lekker knutselen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malignant
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-08 18:40
Kan hier bevestigen dat ik hier van mijn "Glitter Noise" af ben na de update van de C7 gisteren.
Nog geen witte pixels langs zien komen gisteren. Scheelt weer een kabel vervangen :)

LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-09 16:21
rohit schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 14:35:
Heren / dames,

kijkt er iemand toevallig het programma Genius op zijn B6? of een andere type..

Ik heb namelijk last van verticale strepen aan de rechterkant van het scherm..
Weet nu niet of het aan het programma zelf ligt of aan de tv, heb nog geen tijd gehad om het met een andere programma of bron te testen. Iemand enig idee hoe ik dit het beste test?

Zie video:
https://drive.google.com/...HTzBxN2M/view?usp=sharing
Nog iemand dit???

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
@rohit gewoon te testen door een ander programma te kijken, is het live TV of download?

Het ziet er niet consistent uit dus ik vermoed gewoon de bron.

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
LuisjeNL schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 09:18:
@rohit gewoon te testen door een ander programma te kijken, is het live TV of download?

Het ziet er niet consistent uit dus ik vermoed gewoon de bron.
opgenomen door de ziggo box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rerder
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-05-2024
WTF doet die dit ook als je bijvoorbeeld via de browser naar een zwart scherm kijkt? Volg niet dit programma maar lijkt me sterk dat dit in het programma zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Rerder schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 09:37:
[...]

WTF doet die dit ook als je bijvoorbeeld via de browser naar een zwart scherm kijkt? Volg niet dit programma maar lijkt me sterk dat dit in het programma zit.
Heb dit nog niet kunnen testen helaas..Als ik thuis ben wat drukker helaas haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THX
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

THX

Malignant schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 07:11:
Kan hier bevestigen dat ik hier van mijn "Glitter Noise" af ben na de update van de C7 gisteren.
Nog geen witte pixels langs zien komen gisteren. Scheelt weer een kabel vervangen :)
Welke officieuze type en versie voor de C7 gebruiken jullie om vroege firmwares te downloaden aangezien de Benelux nog steeds die van april 2017 heeft? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malignant
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-08 18:40
Gewoon een C7V bij Foka aangeschaft.
Update kwam OTA, niets voor hoeven doen.

Stond ook de initiele FW van April op bij mij eerst.

LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:39
THX schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 09:44:
[...]
Welke officieuze type en versie voor de C7 gebruiken jullie om vroege firmwares te downloaden aangezien de Benelux nog steeds die van april 2017 heeft? :+
Ik heb (voor zover ik weet) ook het Beneluxmodel en gisteren kwam de TV zelf met de update.

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THX
  • Niet online

THX

SpeedingWilly schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 09:50:
[...]

Ik heb (voor zover ik weet) ook het Beneluxmodel en gisteren kwam de TV zelf met de update.
Ah oké. Bij mij nog niet en meestal is OTA later dan via de support site van LG. We wachten even af.
Kan ook zijn dat WiFi weer niet goed werkt... >:) >:) >:)

[ Voor 8% gewijzigd door THX op 01-06-2017 09:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 15:31
THX schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 09:53:
[...]

Ah oké. Bij mij nog niet en meestal is OTA later dan via de support site van LG. We wachten even af.
Kan ook zijn dat WiFi weer niet goed werkt... >:) >:) >:)
No worries bij mij ook nog niet, ik heb vandaag auto updates aangevinkt. Op AVSforum is aangegeven dat dit misschien het probleem zou kunnen verhelpen. 8)7

En wat de Wifi betreft, gister weer 30 kbps qua snelheid. Even de spanning eraf en ik zat weer rond de 100 mbps. Ik hoop dat ze dit probleem ook kunnen oplossen met een update.

[ Voor 17% gewijzigd door CHKYBSTRD op 01-06-2017 10:08 ]

Stay hungry, stay foolish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
RBN026 schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 10:06:
[...]
No worries bij mij ook nog niet, ik heb vandaag auto updates aangevinkt. Op AVSforum is aangegeven dat dit misschien het probleem zou kunnen verhelpen. 8)7
Ik heb auto updates uit staan. Toen ik naar het update menu ging, kwam de TV zelf met de update, dus niet automatisch. Uiteraard hangt mijn tv wel altijd aan internet, via een utp-kabel. Dus de tv kan ten alle tijden zelf checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
SpeedingWilly schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 10:08:
[...]

Ik heb auto updates uit staan. Toen ik naar het update menu ging, kwam de TV zelf met de update, dus niet automatisch. Uiteraard hangt mijn tv wel altijd aan internet, via een utp-kabel. Dus de tv kan ten alle tijden zelf checken.
Vreemd, is het dan auto update installeren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rerder
rohit schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 09:41:
[...]

Heb dit nog niet kunnen testen helaas..Als ik thuis ben wat drukker helaas haha.
Via deze website kan je ook makkelijk wat items checken:

http://www.lagom.nl/lcd-test/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon89
  • Laatst online: 08:25
RBN026 schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 10:06:
[...]
En wat de Wifi betreft, gister weer 30 kbps qua snelheid. Even de spanning eraf en ik zat weer rond de 100 mbps. Ik hoop dat ze dit probleem ook kunnen oplossen met een update.
Dan moet LG er wel vanaf weten.. Heb je het al gemeld?
Ik ga eens even zoeken waar ik zoiets kan melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
Raymon89 schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 12:09:
[...]

Dan moet LG er wel vanaf weten.. Heb je het al gemeld?
Ik ga eens even zoeken waar ik zoiets kan melden.
Nope, zal ik idd wel even moeten doen. Jij al iets gevonden hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon89
RBN026 schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 12:17:
[...]

Nope, zal ik idd wel even moeten doen. Jij al iets gevonden hierover?
Alleen de optie om een e-mail te sturen via de website van LG: https://www.lg.com/nl/ondersteuning/contact/chat-email/email

Andere mensen met een C7, hebben jullie hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
Raymon89 schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 12:37:
[...]

Alleen de optie om een e-mail te sturen via de website van LG: https://www.lg.com/nl/ondersteuning/contact/chat-email/email

Thnx ik heb er melding van gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon89
Top! Laat hun reactie maar weten zodra je die hebt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THX
  • Niet online

THX

Vraag me af of het nut heeft. Dan kunnen we beter een verzoek tot Gbit module doen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 13:15
Raymon89 schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 12:37:
[...]

Op het moment ervaar ik nog geen wifi issues. C7 connected op 5ghz met een V10 Experia Box van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Met welke site testen jullie? fast.com? speedtest.net?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon89
Fast.com is de enige mij bekende speedtest die op de interne webbrowser werkt. Let wel op dat je hiermee specifiek je snelheid naar de Netflix servers test en dit - in mijn ervaring - altijd wat lager is dan bijv. speedtest.net die je snelheid test naar servers die daar speciaal voor bedoeld zijn en dus je max (zouden moeten) tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
Nog steeds geen update... }:| }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:51
Hoe is het overdag kijken met de zon? Heb nu een plasma. Als de zon op de gordijnen schijnt zie ik als nog bijna niks, vrij irritant irritant​ dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
Wackmack schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 19:02:
Hoe is het overdag kijken met de zon? Heb nu een plasma. Als de zon op de gordijnen schijnt zie ik als nog bijna niks, vrij irritant irritant​ dus.
Ik vind het echt heel goed te doen. Had hiervoor een Sony met een matscherm maar toch ervaarde ik daar meer problemen mee bij veel licht dan de C7. 6 serie heeft een paarse antireflectie laag en bij de 7 serie is deze zwart. Bij veel licht zie je wel wat reflectie, vooral van de zijkant maar ik vind het totaal niet storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THX
  • Niet online

THX

Hier ook niet. C7 van maart 2017. Maakt niet uit of ik automatisch of handmatig controleer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
Van mij is van april. Ik heb me zelf niet aangemeld met een LG account etc zou het misschien daar aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 12:51

Puck

W32.Deadcode.A

RBN026 schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 21:05:
Van mij is van april. Ik heb me zelf niet aangemeld met een LG account etc zou het misschien daar aan liggen?
Dit komt heel veel voor, OTA update's lijken random uitgedeeld te worden, ook op de 2016 serie. Maar op de site stonden de firmwares altijd wel eerder. Wellicht handmatig via USB doen?

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
Puck schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 21:25:
[...]

Dit komt heel veel voor, OTA update's lijken random uitgedeeld te worden, ook op de 2016 serie. Maar op de site stonden de firmwares altijd wel eerder. Wellicht handmatig via USB doen?
Als ik het bestand ergens kan downloaden dan is dat een optie, helaas is er niets over te vinden. Zowel op de Europese als op de Amerikaanse site niets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mack80
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 08-09 21:52
RBN026 schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 21:28:
[...]

Als ik het bestand ergens kan downloaden dan is dat een optie, helaas is er niets over te vinden. Zowel op de Europese als op de Amerikaanse site niets
http://www.lg.com/nl/onde...LED55C7V&search=OLED55C7V
Of is de versie die al op de tv staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
Die is vannacht opgekomen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon89
1. Improvement
1) Support 2017’ HDR standard (HDR10 / HLG)
2) Fixed bugs & scenario constraint issues about M16+ Dolby HDR
3) Support 2017’ CP Hotkey requirements
4) Support DA full features (for OLED models)
Wat een wazige changelog 7(8)7

EDIT:
Echt niemand problemen hier met de update? Hebben jullie YouTube HDR filmpjes al eens geprobeerd? Op AVSForum klaagt werkelijk iedereen dat dit er niet meer uit ziet na de update (HDR via interne apps zoals YouTube, Netflix)..

[ Voor 29% gewijzigd door Raymon89 op 02-06-2017 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
Raymon89 schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 08:22:
[...]

EDIT:
Echt niemand problemen hier met de update? Hebben jullie YouTube HDR filmpjes al eens geprobeerd? Op AVSForum klaagt werkelijk iedereen dat dit er niet meer uit ziet na de update (HDR via interne apps zoals YouTube, Netflix)..
Ik heb de update nog niet geïnstalleerd, geen tijd voor gehad. Ik had al wel zoiets voorbij zien komen, volgens mij moet men dan alles terugzetten naar factory settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrneo87
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-01-2022
Ik wil aankomende week een B6 halen. Ik had nog 2 vragen. Hoe kijkt voetbal op een Oled TV? En wat voor geluidsinstallatie gebruiken jullie bij jullie Oled tv? Ik wil gelijk ook een nieuwe geluidsinstallatie halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09:19
Mrneo87 schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 18:02:
Ik wil aankomende week een B6 halen. Ik had nog 2 vragen. Hoe kijkt voetbal op een Oled TV? En wat voor geluidsinstallatie gebruiken jullie bij jullie Oled tv? Ik wil gelijk ook een nieuwe geluidsinstallatie halen.
Voetbal kijk ik niet dus daar kan ik je niet mee helpen maar ik heb zelf een pricewatch: Sony HT-RT5 voor geluid en erg tevreden mee. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mrneo87 schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 18:02:
Voetbal? Ligt eraan naar welke club je kijkt en Nederlands Elftal raad ik af. :+

Ik gebruik al jaren een receiver van Marantz met een 5.0 opstelling B&W speakers. Kan geen soundbar tegenop. Let er bij een receiver wel op dat hij ook stereo lekker weergeeft. Daar zitten vaak grote verschillen, surround doen ze allemaal. Voor deze vraag kan je overigens beter naar het Hifi forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesp_J
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-09 15:37
Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om de OLED55E6 aan te krijgen via Simplink als je de PS4 aanzet? Of bijvoorbeeld met de Chromecast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 21:41

Grudgie

PSN: Grudgie7

Verwijderd schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 18:50:
[...]

Voetbal? Ligt eraan naar welke club je kijkt en Nederlands Elftal raad ik af. :+

Ik gebruik al jaren een receiver van Marantz met een 5.0 opstelling B&W speakers. Kan geen soundbar tegenop. Let er bij een receiver wel op dat hij ook stereo lekker weergeeft. Daar zitten vaak grote verschillen, surround doen ze allemaal. Voor deze vraag kan je overigens beter naar het Hifi forum.
Klopt! Het Nederlands elftal is niet om aan te zien op een OLED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon89
Jesp_J schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 19:44:
Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om de OLED55E6 aan te krijgen via Simplink als je de PS4 aanzet? Of bijvoorbeeld met de Chromecast?
Net even met de 55C7 geprobeerd, maar ik krijg het zowel met de PS3 als PS4 Pro niet aan de gang -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THX
  • Niet online

THX

[...]

EDIT:
Niet geprobeerd. Kijk ik nooit naar. Zal zo even controleren.

Wel heb ik enkele films bekeken en ik moet stellen dat TruMotion zowaar verbeterd is (ja, ik ben allergisch voor bibberend 24p; dan toch maar soap-effect). Er zijn zeker nog genoeg artefacten te zien, maar in meerdere scenes waar het eerst ook was, is het nu niet meer. Via Plex getest.
Ik merk het vooral met de Into Darkness en Fantastic Beasts intro's.
Bij Sully en Rogue One zijn er nog genoeg artefacten helaas...

Edit:
HDR via YouTube is flets en zwart niet zwart. Kleuren lelijk. Netflix heb ik niet.
HDR via Plex is inderdaad wel goed, dus zal het de genoemde interne apps zijn.
HLG HDR via LG media player is bruut (Jazz demo).

[ Voor 19% gewijzigd door THX op 02-06-2017 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

THX schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 21:23:
[...]

Wel heb ik enkele films bekeken en ik moet stellen dat TruMotion zowaar verbeterd is (ja, ik ben allergisch voor bibberend 24p; dan toch maar soap-effect). Er zijn zeker nog genoeg artefacten te zien, maar in meerdere scenes waar het eerst ook was, is het nu niet meer. Via Plex getest.

Edit:
HDR via YouTube is flets en zwart niet zwart. Kleuren lelijk. Netflix heb ik niet.
Zit Plex in de apps? Of Kodi? Waar kan ik vinden welke apps in kan installeren. Mijn B6 komt as donderdag. Kan ik me alvast een beetje inlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THX
  • Niet online

THX

Verwijderd schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 21:54:
[...]

Zit Plex in de apps? Of Kodi? Waar kan ik vinden welke apps in kan installeren. Mijn B6 komt as donderdag. Kan ik me alvast een beetje inlezen.
Ach sorry. Xplay natuurlijk; via Plex op m'n NAS.
Xplay kost eenmalig €8. Installatie vanaf de LG content store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 17:04

Rudios

Lost in space?

Kan iemand mij overtuigen? Ik weet dat ik het zelf moet doen, maar ik twijfel heel erg. Ik twijfel heel erg tussen een LG OLED65B6V en een LCD SONY KD-75XE8596. De OLED LG is zelfs een stuk goedkoper en OLED is natuurlijk superieur aan LCD op de meeste vlakken. Echter, voor wat meer extra geld heb ik een 75inch wat voor film/series ervaring natuurlijk weer erg prettig is, door het grote scherm wordt je weer meer in het beeld gezogen. Ik game ook erg veel (console) en heb eigelijk geen idee hoe deze 2 tv's zich hierin verhouden. Ik ben nu al 1 week aan het twijfelen, vandaar deze post. Wellicht dat iemand van jullie me kan overtuigen om toch een maatje kleiner te gaan en voor de LG te gaan of wellicht toch dat maatje groter maar dan de LCD voorlief te nemen. Overbodige luxe, maar ach, dat vakantie geld moet toch geïnvesteerd worden :)

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rudios schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 22:06:
Kan iemand mij overtuigen? Ik weet dat ik het zelf moet doen, maar ik twijfel heel erg. Ik twijfel heel erg tussen een LG OLED65B6V en een LCD SONY KD-75XE8596. De OLED LG is zelfs een stuk goedkoper en OLED is natuurlijk superieur aan LCD op de meeste vlakken. Echter, voor wat meer extra geld heb ik een 75inch wat voor film/series ervaring natuurlijk weer erg prettig is, door het grote scherm wordt je weer meer in het beeld gezogen. Ik game ook erg veel (console) en heb eigelijk geen idee hoe deze 2 tv's zich hierin verhouden. Ik ben nu al 1 week aan het twijfelen, vandaar deze post. Wellicht dat iemand van jullie me kan overtuigen om toch een maatje kleiner te gaan en voor de LG te gaan of wellicht toch dat maatje groter maar dan de LCD voorlief te nemen. Overbodige luxe, maar ach, dat vakantie geld moet toch geïnvesteerd worden :)
75 inch? Hoever zit je daar vanaf? Is wel erg groot, maar dat is mijn mening. Bij mij komt nooit, maar dan ook nooit een LED in huis. Vanwege alle manco's. Maar ik had hiervoor dan ook altijd plasma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillanO
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-07-2022
Rudios schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 22:06:
Interessant. Ik begrijp je helemaal. Vooral de schermgrootte en hoe je in het scherm word gezogen :p sorry. Heb je de input lag al vergeleken? Ik heb een 65 inch Sony en geloof me dat ding kan ook echt goed zwart worden. Ik ga toch naar een 65 inch OLED terwijl ik had gezworen om na mijn Sony een maatje groter te nemen. Verder maakt het mij niet uit of het te groot is voor mijn woonkamer, zit er soms een meter vanaf. Hoe dichterbij hoe beter, zeker met een spel als BF1. Wat Musicmasters hierboven al zegt is voor mij ook de reden om toch de OLED te kopen.

[ Voor 7% gewijzigd door MillanO op 02-06-2017 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Laatst online: 10-09 17:04

Rudios

Lost in space?

Verwijderd schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 22:09:
[...]

75 inch? Hoever zit je daar vanaf? Is wel erg groot, maar dat is mijn mening. Bij mij komt nooit, maar dan ook nooit een LED in huis. Vanwege alle manco's. Maar ik had hiervoor dan ook altijd plasma.
Ik heb hiervoor altijd Panasonic Plasma's gehad, dus ik weet waar je over praat en wat je bedoeld. Ik zit er zo'n kleine 3 meter er vanaf. Ik heb nu een Sony 60inch LED met snelle inputlag ivm gaming. Bedankt voor je reactie!
MillanO schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 22:15:
[...]

Interessant. Ik begrijp je helemaal. Vooral de schermgrootte en hoe je in het scherm word gezogen :p sorry. Heb je de input lag al vergeleken? Ik heb een 65 inch Sony en geloof me dat ding kan ook echt goed zwart worden. Ik ga toch naar een 65 inch OLED terwijl ik had gezworen om na mijn Sony een maatje groter te nemen. Verder maakt het mij niet uit of het te groot is voor mijn woonkamer, zit er soms een meter vanaf. Hoe dichterbij hoe beter, zeker met een spel als BF1. Wat Musicmasters hierboven al zegt is voor mij ook de reden om toch de OLED te kopen.
Dat komt omdat ik in mijn thuisbioscoop in de kelder zo'n 2.4meter groot projecteer, dus ik weet wat grootte kan doen tov kwaliteit. In dat geval is grootte vele male indrukwekkender dan de kwaliteit. De inputlag van de LG lijkt met 28ms beter, de Sony heeft rond de 35ms in 4k HDR game mode (ik heb een PS4 pro). En ja, wat dat betreft, size does matter. Daarom mijn twijfels; kies ik voor iets kleiner, iets minder indrukwekkend, maar subliem beeld. Of groter, indrukwekkender maar minder subliem beeld......

[ Voor 3% gewijzigd door Rudios op 02-06-2017 22:40 ]

Whole lot of stars ***

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wally21

wally21

[...]

Ik merk het vooral met de Into Darkness en Fantastic Beasts intro's.
Bij Sully en Rogue One zijn er nog genoeg artefacten helaas...

Edit:
Ik moet zeggen dat de trumotion t.o.v. de 2016 modellen ook al beter was. Tenminste de B6 vergeleken met de C7 uit eigen ervaring ;)

Wel heb ik het zelf liever uit staan en experimenteer ik soms er even mee :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
[...]
...
...
Dit geldt ook voor mij. Ik heb liever TrueMotion aan staan dan uit. Alleen bij 50/60fps content is het niet nodig, maar ik ga niet wisselen.

Welke setting is het beste volgens jou? Vloeiend/Helder of gebruiker? En indien gebruiker, wat zijn dan de settings die je gebruikt. Ik gebruik nu "Helder".

Ik vraag me wel af wat de settings zijn die voor Vloeiend en Helder gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THX
  • Niet online

THX

SpeedingWilly schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 09:09:
[...]

Dit geldt ook voor mij. Ik heb liever TrueMotion aan staan dan uit. Alleen bij 50/60fps content is het niet nodig, maar ik ga niet wisselen.

Welke setting is het beste volgens jou? Vloeiend/Helder of gebruiker? En indien gebruiker, wat zijn dan de settings die je gebruikt. Ik gebruik nu "Helder".

Ik vraag me wel af wat de settings zijn die voor Vloeiend en Helder gebruikt worden.
Yep.
Mijn standaard voorkeur is gewoon "vloeiend".
Ik hou niet van het blurren, dus ik gok dat dat eigenlijk de 10/10 "gebruiker" instelling is.

Heb zitten spelen met "gebruiker" instellingen, op 5/10 oid, maar ik vind het lastig om voor iedere bron de beste instelling te maken.

Geen idee hoe "helder" zich vertaald in getallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillanO
Ik heb net mijn C6 binnen gehad en ik zie op de doos staan dat de productiedatum 7-10-2016 Is. Ik heb de tv nog niet uit de doos gehaald maar deze tv is dus al 8 maanden geleden gemaakt. Dit is toch niet se bedoeling? Ik ben nu bang dat dit een terug gebracht toestel is wat weer op de markt is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MillanO schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 10:45:
Ik heb net mijn C6 binnen gehad en ik zie op de doos staan dat de productiedatum 7-10-2016 Is. Ik heb de tv nog niet uit de doos gehaald maar deze tv is dus al 8 maanden geleden gemaakt. Dit is toch niet se bedoeling? Ik ben nu bang dat dit een terug gebracht toestel is wat weer op de markt is gekomen.
De 6 serie is ook uit 2016. Ik zie het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RBN026 schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 07:26:
[...]

Die is vannacht opgekomen. ;)
Is het iemand gelukt de file goed te downloaden, de file is bij mij altijd corrupt.. Via windows en MacOS en met alle browsers geprobeerd te downloaden maar de file is altijd corrupt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillanO
Verwijderd schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 10:56:
[...]

De 6 serie is ook uit 2016. Ik zie het probleem niet.
Dat weet ik alleen waarom is deze niet eerder uitgeleverd? Ik dacht dat er tot misschien een 1 of 2 maanden terug nog steeds C6 tv's werden gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

MillanO schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 10:45:
Als de winkel jou een gebruikt model heeft gestuurd en dit niet vermeld heeft, dat zijn ze in overtreding. Dit kun je checken via het service menu en dan het aantal branduren bekijken (even opzoeken hoe dit moet). Denk echter dat het gewoon in orde is: gewoon een oudere batch, niks mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillanO
Puck schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 11:03:
[...]

Als de winkel jou een gebruikt model heeft gestuurd en dit niet vermeld heeft, dat zijn ze in overtreding. Dit kun je checken via het service menu en dan het aantal branduren bekijken (even opzoeken hoe dit moet). Denk echter dat het gewoon in orde is: gewoon een oudere batch, niks mis mee.
Oké, bedankt. Dat zal ik zeker doen. Een paar jaar terug had ik bij PlatteTV ook zoiets mee gemaakt en toen heb ik de tv 4x om moeten ruilen omdat er iets mee was. Ik wil niet hetzelfde probleem krijgen met deze tv. Ik heb nu niet bij PlatteTV besteld maar word altijd een beetje huiverig als ik zulke dingen zie met de productiedatum enzo.

Misschien dat ze bij LG geen voorraad meer hadden en alleen maar tv's hebben die waren terug gebracht omdat ze kleine mankementen hadden die gewone consumenten niet opmerken. Mijn gevoel is dat ze dan soms deze tv's toch nog opsturen naar klanten en dat ze het dan toch proberen. Ik ga vanavond de tv even testen en dan hoop ik dat alles goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
MillanO schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 11:22:
[...]

Oké, bedankt. Dat zal ik zeker doen. Een paar jaar terug had ik bij PlatteTV ook zoiets mee gemaakt en toen heb ik de tv 4x om moeten ruilen omdat er iets mee was. Ik wil niet hetzelfde probleem krijgen met deze tv. Ik heb nu niet bij PlatteTV besteld maar word altijd een beetje huiverig als ik zulke dingen zie met de productiedatum enzo.

Misschien dat ze bij LG geen voorraad meer hadden en alleen maar tv's hebben die waren terug gebracht omdat ze kleine mankementen hadden die gewone consumenten niet opmerken. Mijn gevoel is dat ze dan soms deze tv's toch nog opsturen naar klanten en dat ze het dan toch proberen. Ik ga vanavond de tv even testen en dan hoop ik dat alles goed is.
Is de doos open geweest ja of nee? Dat kun je prima zien. Zo niet, dan heeft ie gewoon ergens langer gestaan en stop dan met deze overdreven reactie. Je zoekt nu overal dingen achter, die er waarschijnlijk helemaal niet zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MillanO
Adlermann schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 11:36:
[...]

Is de doos open geweest ja of nee? Dat kun je prima zien. Zo niet, dan heeft ie gewoon ergens langer gestaan en stop dan met deze overdreven reactie. Je zoekt nu overal dingen achter, die er waarschijnlijk helemaal niet zijn.
Als ik zoveel geld uit heef en eerder ook al zoiets heb mee gemaakt dan is het toch niet raar dat ik voorzichtig ben? Bovendien kun je hier op de foto zien dat de sticker gescheurd is waar tape heeft gezeten. Als je rechts kijkt zie je nog een stuk tape los wat van de doos af is gehaald.

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/317jt5x.jpg

Excuses, zie nu pas dat de foto gedraaid is.

[ Voor 3% gewijzigd door MillanO op 03-06-2017 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Nu online
MillanO schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 11:43:
[...]

Als ik zoveel geld uit heef en eerder ook al zoiets heb mee gemaakt dan is het toch niet raar dat ik voorzichtig ben? Bovendien kun je hier op de foto zien dat de sticker gescheurd is waar tape heeft gezeten. Als je rechts kijkt zie je nog een stuk tape los wat van de doos af is gehaald.

[afbeelding]

Kijk, zulke informatie moet je niet achterwege laten, dat maakt het verhaal wel wat anders.

Ik zou hier wel fotos van maken en dan heel voorzichtig kijken of alles wel compleet is. Daarna ook even goed kijken in het service menu hoeveel uren eropstaan.

Echter als hij goed lijkt; zou ik me wel afvragen of het waard is om het hele terugsturen verhaal te doen, want je garantie is natuurlijk wel gewoon normaal aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MillanO schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 11:43:
[...]

[afbeelding]

Plattettv zei je? Dan zou het kunnen want ik heb 4 weken omruilgarantie daar. Mocht het zo zijn zou ik extra korting bedingen als hij voor de rest goed is. ;)

Edit: lees niet goed. Nu niet Plattetv. Maar op afstand kopen (internet) heeft iedereen 2 weken omruilgarantie of geld terug.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2017 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillanO
Verwijderd schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 11:50:
[...]

Plattettv zei je? Dan zou het kunnen want ik heb 4 weken omruilgarantie daar. Mocht het zo zijn zou ik extra korting bedingen als hij voor de rest goed is. ;)
Nee, de vorige tv was van PlatteTV. Heb nu bij Audiovision besteld. DHL heeft deze tv vanochtend gebracht. Koop op afstand dus. Wanneer de tv niet goed is dan breng ik hem gewoon terug en vraag ik mijn geld terug. Dan kan ik het contact nog ontbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 13:15
[...]

EDIT:
De update komt bij mij nog niet ota binnen. Dus ik kan het nog niet vergelijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
Verwijderd schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 11:02:
[...]

Is het iemand gelukt de file goed te downloaden, de file is bij mij altijd corrupt.. Via windows en MacOS en met alle browsers geprobeerd te downloaden maar de file is altijd corrupt.
Nog niet aan toe gekomen, gezien de reacties heb ik ook niet zoveel haast ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THX
  • Niet online

THX

Verwijderd schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 11:02:
[...]

Dat had ik bij de vorige update. Deze keer ging het in 1x goed. Zit nu niet achter m'n pc, maar misschien kan iemand een mirror opgooien voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-09 13:07
PS: weet iemand hoe voetbal - formule 1 en motogp eruit ziet op een LG Oled 65B6. loopt dat lekker vloeiend ?? en is de input lag nu ook goed op de 65 versie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:35
harley2009 schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 12:33:
PS: weet iemand hoe voetbal - formule 1 en motogp eruit ziet op een LG Oled 65B6. loopt dat lekker vloeiend ?? en is de input lag nu ook goed op de 65 versie..
https://gathering.tweaker...[filter_keywords]=voetbal

[ Voor 14% gewijzigd door Brad Pitt op 03-06-2017 12:46 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
harley2009 schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 12:33:
F1 top.

Voetbal nog steeds niet goed genoeg imo. Wel stuk beter dan mn 4 jaar oude Sony. Bij panning shots blijft gras niet scherp.

Heb nog geen tv gezien die dit goed doet.

[ Voor 5% gewijzigd door Requiem19 op 03-06-2017 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimiw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-05 18:24
Heeft iemand al iets vernomen van de HLG update voor de 2016 modellen. Loze belofte of gaan ze het echt aanpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
THX schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 12:29:
[...]

Dat had ik bij de vorige update. Deze keer ging het in 1x goed. Zit nu niet achter m'n pc, maar misschien kan iemand een mirror opgooien voor jou.
ik heb zojuist de update gedownload maar ik krijg ook een foutmelding. Toch vreemd dat ik via de tv zelf de update niet kan binnenhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Nu online
Requiem19 schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 12:48:
[...]

F1 top.

Voetbal nog steeds niet goed genoeg imo. Wel stuk beter dan mn 4 jaar oude Sony. Bij panning shots blijft gras niet scherp.

Heb nog geen tv gezien die dit goed doet.
Een plasma doet dat wel goed, maar ja, die zijn wat moeilijker te krijgen. MIjn plasma had gewoon 1080 lijnen bij bewegingsresolutie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillanO
Ik heb de tv een beetje getest en volgens mij is er niet veel aan de hand. Of het volgende moet niet normaal zijn: ik heb net BF1 gespeeld en de resolutie blijft niet goed en er zit een vertraging in het beeld als je beweegt. Soms worden objecten niet eens geladen of zijn ze niet scherp. Op mijn oude tv heb ik dit niet gehad en volgens mij is het ook geen lag.

Op Netflix heb ik dit probleem ook. Bijvoorbeeld als iemand praat dan zie je een klein beetje later de mond las bewegen. Bij voetbal zit er ook een soort van vertraging in het waar door het er schokkerig uit ziet. Ik weet dat je wat kan aanpassen, ik moet dit nog proberen, daar maak ik me niet zo'n hele erge zorgen over. Maar bij Spel modus kun je dit niet aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 15:11:
[...]

Een plasma doet dat wel goed, maar ja, die zijn wat moeilijker te krijgen. MIjn plasma had gewoon 1080 lijnen bij bewegingsresolutie ;)
En als hij binnen 4 jaar "overlijdt" zoals de mijne ben je "veroordeeld" tot Oled. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MillanO schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 15:25:
Ik heb de tv een beetje getest en volgens mij is er niet veel aan de hand. Of het volgende moet niet normaal zijn: ik heb net BF1 gespeeld en de resolutie blijft niet goed en er zit een vertraging in het beeld als je beweegt. Soms worden objecten niet eens geladen of zijn ze niet scherp. Op mijn oude tv heb ik dit niet gehad en volgens mij is het ook geen lag.

Op Netflix heb ik dit probleem ook. Bijvoorbeeld als iemand praat dan zie je een klein beetje later de mond las bewegen. Bij voetbal zit er ook een soort van vertraging in het waar door het er schokkerig uit ziet. Ik weet dat je wat kan aanpassen, ik moet dit nog proberen, daar maak ik me niet zo'n hele erge zorgen over. Maar bij Spel modus kun je dit niet aanpassen.
Bij Netflix is een bekend probleem delay tussen geluid en beeld. Ik los dat op met geluid syncen middels mijn receiver. Ik kan daarop in milliseconden bijstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Jimiw schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 13:37:
Heeft iemand al iets vernomen van de HLG update voor de 2016 modellen. Loze belofte of gaan ze het echt aanpakken?
Is geen nieuws over.
MillanO schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 15:25:
Wat bedoel je met "resolutie blijft niet goed"? Vertraging zou je moeten oplossen door game mode te gebruiken. Objecten die niet geladen worden heeft natuurlijk niks met de TV te maken maar met de console zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 15:51:
[...]

En als hij binnen 4 jaar "overlijdt" zoals de mijne ben je "veroordeeld" tot Oled. :X
Ja, ik heb mijn vt60 verkocht en heb nu ook OLED. Afgezien van de motion is het wel een grote stap voorwaarts nog.

Maar, ook gelijk maar een UHD speler gekocht en vorige week ook ff 10 films erbij gehaald.

Ja vakantiegeld is op (tv,uhd speler en films) :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 16:06:
[...]

Ja, ik heb mijn vt60 verkocht en heb nu ook OLED. Afgezien van de motion is het wel een grote stap voorwaarts nog.

Maar, ook gelijk maar een UHD speler gekocht en vorige week ook ff 10 films erbij gehaald.

Ja vakantiegeld is op (tv,uhd speler en films) :)
Dacht het al. Herkende je gebruikersnaam van het Pana plasma forum. ;) Dan gaan we hier maar lekker verder. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillanO
Puck schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 16:04:
[...]

Is geen nieuws over.

[...]

Wat bedoel je met "resolutie blijft niet goed"? Vertraging zou je moeten oplossen door game mode te gebruiken. Objecten die niet geladen worden heeft natuurlijk niks met de TV te maken maar met de console zelf.
De tv staat al op spel modus maar blijft toch schokkerig als je beweegt. Objecten die niet worden geladen heb ik verder ook nooit mee gemaakt op mijn oude tv. Resolutie problemen met sommige objecten die pas later in beeld komen en onscherpe randen hebben en/of pixel achtig zijn. Ik hoop dat het tijdelijk is, de console maakte best een herrie. Misschien dat het door de warmte komt. Maar dat schokkerige is volgens mij wel van de tv. Heb er al meer over gelezen. Weet niet zeker natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
@MillanO

Een TV laat gewoon alles zien wat er gegeven wordt, enkel in beeldkwaliteit kun je wat gaan zien als je tv niet goed is. Staat de console op de juiste resolutie en 10bit kleuren? Misschien dat er toch beeld verbeteraars aanstaan?

En met deze klamme dagen en een apparaat wat veel herrie maakt.... Miss even checken hoe warm hij wordt. (Ik heb een extra USB ventilator in mijn kastje gezet voor de zomer *xbone*)

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tipex
  • Laatst online: 11-09 13:00
Met de laatste ps4 pro firmware en de update van de lg op de e7 nog steeds last van wegvallend beeld, wel altijd tijdens cut scenes, net of er dan iets switch qua resolutie / hdr oid waardoor het signaal even niet ipgepikt wordt. Hersteld zichzelf wel maar best balen, net 2x in een uurtje gamen.

Nintendo Friend Code: SW-2156-2589-6793

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillanO
Hmm, ik denk dat nu verschillende factoren bij elkaar komen waardoor ik een slechte ervaring krijg bij mijn nieuwe tv op game modus. Ik ga straks als eerst even een ventilatortje op mijn PS4 Pro zetten. Van uit daar ga ik wat dingen aanpassen. Dat van die 10bit wist ik niet en las ook ergens dat je buiten picture mode nog iets anders op game mode moest zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

MillanO schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 16:45:
[...]

De tv staat al op spel modus maar blijft toch schokkerig als je beweegt. Objecten die niet worden geladen heb ik verder ook nooit mee gemaakt op mijn oude tv. Resolutie problemen met sommige objecten die pas later in beeld komen en onscherpe randen hebben en/of pixel achtig zijn. Ik hoop dat het tijdelijk is, de console maakte best een herrie. Misschien dat het door de warmte komt. Maar dat schokkerige is volgens mij wel van de tv. Heb er al meer over gelezen. Weet niet zeker natuurlijk.
Probeer eens een andere game. Wellicht zijn sommige games niet goed geoptimaliseerd voor de Pro met native 4k output. Dit is namelijk onmogelijk door de TV zelf te veroorzaken, maar wellicht wel omdat je nu 4k aankan en de PS Pro dit dus nu output (bij je oude TV niet). Wellicht veroorzaakt de Boost Mode van de Pro ook problemen.

Heb je wel de laatste firmware? Input-lag zou dan rond de 28ms zijn en dat zou voldoende moeten zijn. Zou zeker niet als schokkerig ervaren moeten worden. Sowieso dan wel alle beeldverbetaars uit (en zeker trumotion e.d. al zal je die sowieso niet aan moeten kunnen zetten op game-mode).

[ Voor 15% gewijzigd door Puck op 03-06-2017 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicasius
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-03 10:22
Goedeavond, weet iemand het verschil tussen deze tv's? Ik wil deze kopen, maar nu zie ik dat er bijna 2 dezelfde opstaan haha. https://tweakers.net/pricewatch/compare/699701;699699/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Nicasius schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 19:18:
Goedeavond, weet iemand het verschil tussen deze tv's? Ik wil deze kopen, maar nu zie ik dat er bijna 2 dezelfde opstaan haha. https://tweakers.net/pricewatch/compare/699701;699699/
Volgens mij puur cosmetisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicasius
Puck schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 19:21:
[...]

Volgens mij puur cosmetisch.

[video]
Ik zie dat de C een helderheid heeft van 1.000cd/m² en de B 148cd/m².
Dit is toch wel een groot verschil nietwaar?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Nicasius schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 19:23:
[...]

Als er iets wel onvolledig/incorrect is is het wel pricewatch... Bekijk de specs op de site van LG.

39

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Nicasius schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 19:23:
[...]

De panelen van de gehele 2017 reeks zijn allemaal hetzelfde. Beeldkwaliteit dus ook. Gaat puur om design en extra's als soundbar. In de pricewatch kloppen de specs heel vaak niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nicasius
Beide bedankt! Het is de B geworden, net wat mooiere voet :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:43
Klabam! Laat ik ook maar weer eens een berichtje plaatsen. De afgelopen weken is het erg druk geweest en de 65B6 heeft maar weinig aangestaan. Gister probeerde ik voor het eerst de HDR game mode, maar dat levert eigenlijk helemaal niet zo'n best plaatje op. De helderheid en het contrast is een stuk minder dan in de HDR Standaard of Bright modus. Uiteraard heb ik de verschillende modi dezelfde settings meegegeven. Is iemand anders dit ook opgevallen?

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rerder
Nicasius schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 19:41:
Beide bedankt! Het is de B geworden, net wat mooiere voet :).
Zit de B dan ook al rond de 2150 euro in Nederland?
tipex schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 17:34:
Met de laatste ps4 pro firmware en de update van de lg op de e7 nog steeds last van wegvallend beeld, wel altijd tijdens cut scenes, net of er dan iets switch qua resolutie / hdr oid waardoor het signaal even niet ipgepikt wordt. Hersteld zichzelf wel maar best balen, net 2x in een uurtje gamen.
Via de C7 geen probleem hier, heb je al een andere HDMI kabel geprobeerd?

[ Voor 60% gewijzigd door Rerder op 03-06-2017 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-09 13:07
mensen die nu de champions league op een 65 inch B6 kijken, graag jullie ervaringen hiermee.. ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rerder
harley2009 schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 21:17:
mensen die nu de champions league op een 65 inch B6 kijken, graag jullie ervaringen hiermee.. ben benieuwd
55C7 hier, ziet er goed uit wat zou er mis moeten zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Major_ton schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 20:18:
Klabam! Laat ik ook maar weer eens een berichtje plaatsen. De afgelopen weken is het erg druk geweest en de 65B6 heeft maar weinig aangestaan. Gister probeerde ik voor het eerst de HDR game mode, maar dat levert eigenlijk helemaal niet zo'n best plaatje op. De helderheid en het contrast is een stuk minder dan in de HDR Standaard of Bright modus. Uiteraard heb ik de verschillende modi dezelfde settings meegegeven. Is iemand anders dit ook opgevallen?
Welcome back! :)

Dimme HDR game mode is bekend. De workaround is om de ingame brightness helemaal ophoog te gooien. Kan helaas niet bij elke game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tipex
  • Laatst online: 11-09 13:00
Heb het net weer getest en zelfde resultaat alleen kwam de tweede keer het beeld pas na een minuut terug, ps4 pro staat ook als een idioot te blazen, komt ook best wel hete lucht uit. Staat gewoon los op de vloer niet in een kastje oid, heb het deze keer kunnen filmen,

Maakt de pro bij jullie ook zo lawaai, is op filmpje goed te horen ook.

Nintendo Friend Code: SW-2156-2589-6793

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicasius
Rerder schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 20:31:
[...]

Zit de B dan ook al rond de 2150 euro in Nederland?
Heb 'm gekocht voor 2300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49
harley2009 schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 21:17:
kijk nu op een 55b6,niks mis mee hoor,ook nog een leuke wedstrijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

tipex schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 21:57:
Heb het net weer getest en zelfde resultaat alleen kwam de tweede keer het beeld pas na een minuut terug, ps4 pro staat ook als een idioot te blazen, komt ook best wel hete lucht uit. Staat gewoon los op de vloer niet in een kastje oid, heb het deze keer kunnen filmen, [video]

Maakt de pro bij jullie ook zo lawaai, is op filmpje goed te horen ook.
Hier een B6 en PS Pro en nooit problemen gehad. Pro maakt soms wel herrie als ik kastdeurtje vergeet open te zetten (zeker met dit warme weer) maar niet zo heel erg.

[ Voor 8% gewijzigd door Puck op 03-06-2017 22:07 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 567 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.