Sinds een paar maanden al een abbo op Vincent. Zijn kanaal gaat heel snel groeien in de komende tijd. Lekker down to earth / nuchter qua reviews. En betrouwbaar, maar dat is alleen een gevoel.
Ik ben even in een eigen topic verder gegaanPuck schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 18:05:
[...]
Zolang er geen handshake is maken je settings niks uit. Die moet je dus opnieuw tot stand brengen door kabels opnieuw aan te sluiten of/en apparaten uit en aan. Bij Device Control via home menu kun je ook specifiek je versterker op merk en type toevoegen wat wellicht helpt.
Als settings wil je idd optical/arc, simplink aan en digital out op auto (pcm gaat je geen 5.1 geven).
LG OLED B6V Onyo TX-NR656 ARC probleem
Update probleem opgelost.
Dit was de boosdoener:

Waar ik deze ook inplug, met wat voor kabel dan ook, het verstoord op een of andere manier de ARC functie.
Kabel eruit en alles werkt

[ Voor 19% gewijzigd door ApC_IcE op 18-05-2017 20:28 ]
Handig al die apparaten die met elkaar pratenApC_IcE schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 20:02:
[...]
Ik ben even in een eigen topic verder gegaan
Update probleem opgelost.
Dit was de boosdoener:
[afbeelding]
Waar ik deze ook inplug, met wat voor kabel dan ook, het verstoord op een of andere manier de ARC functie.
Kabel eruit en alles werkt

Arrived anxious, left bored
Heb ik gedaan. Dat was ook mijn eerste gedachte.Puck schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 20:50:
[...]
Handig al die apparaten die met elkaar praten. Wellicht kun je op die Beelink HDMI-CEC specifiek uitschakelen zodat hij de boel niet meer verstoord.
maakt niets uit. hij stoort evengoed.
ook als het apparaatje uitstaat.
Dus heb deze rechtstreeks in de tv gestopt.
Nu is de hele functie van het apparaat weg, gekocht om DTS HD en HEVC ondersteuning.
Maar rechtstreeks op de TV heb ik niets aan DTS HD MA of wat ook niet via ARC kan

Nee, refreshrate op auto aanpassen zetten binnen Kody.DennusB schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 09:02:
[...]
Ja de refresh rate had ik al opgezocht, die staat op 60 momenteel. Dat zou goed moeten zijn toch?
Ik zal het daar ook nog wel even vragen inderdaad!
Ik weet niet welke generatie Intel NUC je gebruikt, maar ik zie een groot verschil tussen een vierde generatie (Haswell) en de laatste (7e), met Kaby Lake hardware. Vooral bij 3D weergave is het verschil opmerkelijk groot, in het voordeel van Kaby Lake welteverstaan. Bij de Haswell lijkt er een soort van vage waas over het beeld te liggen, deze is bij Kaby Lake niet aanwezig. De iPG van Kaby Lake lijkt een "schooner" plaatje te geven, met vrijwel alle media.
Testing, one, two ...
Ik weet niet wat je met al het andere bedoeld? De ingebouwde mediaspeler in de C7 kan bijvoorbeeld zo ongeveer alle media afspelen die een chromecast zou kunnen afspelen. Ik zou zo snel geen grote dingen kunnen bedenken in welk opzicht een Chromecast 'smarter' zou zijn dan het smart gedeelte van je C7.jasper2603 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 19:21:
[...]
Laptop wil wel dus, dat scheelt, voor al het andere moet ik dus een losse chromecast aanschaffen. Bedankt voor de reacties!
Een Chromecast wordt natuurlijk ook gebruikt om iets direct vanaf een ander apparaat op de TV te tonen. Directe content via XPlay of Harddisk werkt sowieso prima.Janpietertje89 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 10:46:
[...]
Ik weet niet wat je met al het andere bedoeld? De ingebouwde mediaspeler in de C7 kan bijvoorbeeld zo ongeveer alle media afspelen die een chromecast zou kunnen afspelen. Ik zou zo snel geen grote dingen kunnen bedenken in welk opzicht een Chromecast 'smarter' zou zijn dan het smart gedeelte van je C7.
Wie met een Horizonbox heeft er ook last van dat als je de input op de horizonbox zet en de box staat al aan hij dan opeens een melding geeft heel snel dat hij geen verbinding kan maken ofzo en seconde later doet hij het weer?
Samsung Galaxy Z Fold6 1TB
Heb de laatste tijd wel allerlei problemen met draadloos. Geen of slechte verbinding. Pas als ik de draadloos verbreek en weer verbind door opnieuw het wachtwoord in te geven, is er weer verbinding.
Onbegrijpelijk dat men de LAN niet Gbit heeft gemaakt. Dan hoeft het niet via onbetrouwbaar draadloos.
Onbegrijpelijk dat men de LAN niet Gbit heeft gemaakt. Dan hoeft het niet via onbetrouwbaar draadloos.
Weet je zeker dat het niet aan je eigen wifi ligt?THX schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 17:05:
Heb de laatste tijd wel allerlei problemen met draadloos. Geen of slechte verbinding. Pas als ik de draadloos verbreek en weer verbind door opnieuw het wachtwoord in te geven, is er weer verbinding.
Je zou eens een ander kanaal kunnen proberen of van 2.4GHz naar 5GHz of andersom.
Ik heb de TV nu iets meer dan een maand maar nog niet 1x een probleem met wifi gehad.
(Ben het trouwens wel met je eens over de 100mbit poort)
Nee, de snelheid kakt gewoon in. Het is een week of twee goed gegaan, terwijl het daarvoor steeds drama was en onregelmatig met snelheid.Idanue schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 17:09:
[...]
Weet je zeker dat het niet aan je eigen wifi ligt?
Je zou eens een ander kanaal kunnen proberen of van 2.4GHz naar 5GHz of andersom.
Ik heb de TV nu iets meer dan een maand maar nog niet 1x een probleem met wifi gehad.
(Ben het trouwens wel met je eens over de 100mbit poort)
Heb de wifi al gesplitst in twee SSID's, zodat alleen de LG en een iPad 2017 de 5G verbinding hebben. De rest van het draadloos is actief op 2.4. Hierdoor gaat de router beter om met bandbreedte.
Het lijkt erop dat de C7 gewoon af en toe spanningsloos gemaakt moet worden. Had het ook een keer met een verdwaalde TruMotion; spanning eraf/erop en opgelost.
100Mbit is echt een design flaw. Dat is het enige wat me echt tegenvalt aan de tv.
WiFi is heel lastig te debuggen: kan aan de verzender/ ontvanger of de specifieke combi liggen. LAN is veel betrouwbaarder en ik snap de keuze van een 100mbit kaartje dan ook echt niet. Gelukkig heb ik nog nooit WiFi/streaming issues gehad. Benieuwd of dit idd aan jouw lokale setup ligt of de C7 specifiek.THX schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 18:24:
[...]
Nee, de snelheid kakt gewoon in. Het is een week of twee goed gegaan, terwijl het daarvoor steeds drama was en onregelmatig met snelheid.
Heb de wifi al gesplitst in twee SSID's, zodat alleen de LG en een iPad 2017 de 5G verbinding hebben. De rest van het draadloos is actief op 2.4. Hierdoor gaat de router beter om met bandbreedte.
Het lijkt erop dat de C7 gewoon af en toe spanningsloos gemaakt moet worden. Had het ook een keer met een verdwaalde TruMotion; spanning eraf/erop en opgelost.
100Mbit is echt een design flaw. Dat is het enige wat me echt tegenvalt aan de tv.
Ik las op avforum dat de nieuwe firmware voor de b6 inmiddels in Duitsland uit is. Heeft iemand al iets gezien in NL? Kan momenteel even niet testen omdat ik deze week van huis ben.
[ Voor 40% gewijzigd door rajackar op 19-05-2017 19:35 ]
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Die firmware kun je ook op B6V installeren. Maar waar blijft de 60hz motion improvement, die USA wel weer heeft natuurlijk.rajackar schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 19:33:
Ik las op avforum dat de nieuwe firmware voor de b6 inmiddels in Duitsland uit is. Heeft iemand al iets gezien in NL? Kan momenteel even niet testen omdat ik deze week van huis ben.
Bijzondere changelog ook:ionn schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 19:37:
[...]
Die firmware kun je ook op B6V installeren. Maar waar blijft de 60hz motion improvement, die USA wel weer heeft natuurlijk.
Zegt me echt niets1. Improvement
1) To improve issue that the number of the user-modified HEVC channel is automatically recovered to the original number

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Zojuist mij C7 opgehangen en idd het verschil is minimaal met de B6. Dit was eigenlijk ook wel bekend. Ik ben even gaan gamen op de ps4 pro met horizon zero dark maar ik heb het idee dat het allemaal nog niet zo soepel loopt.
Ff zoeken online of er al een update is. Meerdere mensen dit hier ervaren?
Stay hungry, stay foolish!
Wat bedoel je precies? Bij mij werkt het perfect.RBN026 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 21:00:
Zojuist mij C7 opgehangen en idd het verschil is minimaal met de B6. Dit was eigenlijk ook wel bekend. Ik ben even gaan gamen op de ps4 pro met horizon zero dark maar ik heb het idee dat het allemaal nog niet zo soepel loopt.
Bij mij deed draadloos het de laatste paar dagen ook verschrikkelijk slecht (Netflix in elk geval; slechts 3-4 mbit via fast.com), terwijl ik met andere apparaten nergens last van heb. Toch maar kabeltje aangesloten dus.Puck schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 18:54:
[...]
WiFi is heel lastig te debuggen: kan aan de verzender/ ontvanger of de specifieke combi liggen. LAN is veel betrouwbaarder en ik snap de keuze van een 100mbit kaartje dan ook echt niet. Gelukkig heb ik nog nooit WiFi/streaming issues gehad. Benieuwd of dit idd aan jouw lokale setup ligt of de C7 specifiek.
Ik heb als ik Netflix kijk dat het geluid af en toe een seconde wegvalt. Ik gebruik ARC icm een Denon 3300w.
Als ik in Netflix het geluid op Engels zet ipv 5.1 dan gaat het goed. Het geluid is dan overigens wel surround en het klinkt gewoon fantastisch. Dus eigenlijk is het niet echt een probleem. Maar mocht iemand hetzelfde hebben dan weet je nu de oplossing.
Als ik in Netflix het geluid op Engels zet ipv 5.1 dan gaat het goed. Het geluid is dan overigens wel surround en het klinkt gewoon fantastisch. Dus eigenlijk is het niet echt een probleem. Maar mocht iemand hetzelfde hebben dan weet je nu de oplossing.
Ik had de energie besparende modus aan staanRaymon89 schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 00:43:
[...]
Wat bedoel je precies? Bij mij werkt het perfect.
[...]
Bij mij deed draadloos het de laatste paar dagen ook verschrikkelijk slecht (Netflix in elk geval; slechts 3-4 mbit via fast.com), terwijl ik met andere apparaten nergens last van heb. Toch maar kabeltje aangesloten dus.

Merk je nog wat van de verbeterde brightness in HDR in Horizon Zero Dawn? Of van de lagere inputlag? En qua ABL, vond je dat irritant op de B6 en merk je duidelijk dat ie minder snel ingrijpt?RBN026 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 21:00:
Zojuist mij C7 opgehangen en idd het verschil is minimaal met de B6. Dit was eigenlijk ook wel bekend. Ik ben even gaan gamen op de ps4 pro met horizon zero dark
HD video gaat maar bij netflix tot 4 mb/ps met en zonder kabel.Raymon89 schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 00:43:
[...]
Wat bedoel je precies? Bij mij werkt het perfect.
[...]
Bij mij deed draadloos het de laatste paar dagen ook verschrikkelijk slecht (Netflix in elk geval; slechts 3-4 mbit via fast.com), terwijl ik met andere apparaten nergens last van heb. Toch maar kabeltje aangesloten dus.
@RBN026 Ja, naar het verschil in de praktijk van de minder snel ingrijpende ABL ben ik ook wel erg benieuwd naar of je dat merkt. Is het beeld of blijft het beeld duidelijker helderder bij normaal tv kijken?
"Ze" zeggen dat veel beelden niet boven de 25% APL gaan (average pixel level) en je dus niet veel verschil ziet in omdat ABL daar nog niet ingrijpt bij een B6 of E6.
Dus in de praktijk zou je wat verschil kunnen zien bij een helder wit vlak (80-100% APL) of zeer heldere reklame, maar bij een film serie zou het verschil moeten meevallen. Helemaal geloven doe ik het niet, dus wat is jouw mening?
"Ze" zeggen dat veel beelden niet boven de 25% APL gaan (average pixel level) en je dus niet veel verschil ziet in omdat ABL daar nog niet ingrijpt bij een B6 of E6.
Dus in de praktijk zou je wat verschil kunnen zien bij een helder wit vlak (80-100% APL) of zeer heldere reklame, maar bij een film serie zou het verschil moeten meevallen. Helemaal geloven doe ik het niet, dus wat is jouw mening?
Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120
Via fast.com kun je je Netflix snelheid checken; daarmee zat ik eerst altijd rond de 200 mbit, maar de laatste dagen max 3-4. In de praktijk betekende dit dat ik bij Netflix 95% van de tijd naar crap kwaliteit zat te kijken; geen HD, laat staan UHD (terwijl dit de eerste 2 weken prima werkte). Nu toch maar via de kabel dan, probleem opgelost, al kom ik nu niet boven de 100 mbit uit (wat voor Netflix UHD echter niet nodig is).Snake_Eye schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 11:37:
[...]
HD video gaat maar bij netflix tot 4 mb/ps met en zonder kabel.
Verwijderd
Ik heb eergisteren de A1 van Sony naast een E7v van LG gezet. Exact hetzelfde test materiaal, wat een verschil!!! De A1 is zonder ook maar iets in te stellen gigantisch veel beter. Na een hoop spelen met instellingen kreeg ik de E7v behoorlijk ingesteld, maar nog steeds won de A1. Ik had wel verwacht dat de processor van Sony goed zou zijn, maar dit was echt gigantisch! Daarnaast is het geluid van de A1 ook nog eens best behoorlijk. Kortom, A1 is een grote aanrader!!!
Ik ben ook benieuwd naar het verschil, maar ik kan je inderdaad zeggen dat bij normale content ABL eigenlijk nooit hoeft in te grijpen. Heb mijn B6 nu meer dan 6 maanden en zie ABL echt alleen bij reclame. Nog nooit in normale content gezien. Het is natuurlijk fijn dat het bij de 2017 modellen nog minder snel ingrijpt, maar hoe sommige praten alsof het echt een must-have feature is vindt ik nogal overdreven. Prijsverschil op dit punt in ieder geval niet waard (imho).Shocked schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 11:46:
@RBN026 Ja, naar het verschil in de praktijk van de minder snel ingrijpende ABL ben ik ook wel erg benieuwd naar of je dat merkt. Is het beeld of blijft het beeld duidelijker helderder bij normaal tv kijken?
In welk opzicht? Motion, beeldverwerking, alles?Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 11:54:
Ik heb eergisteren de A1 van Sony naast een E7v van LG gezet. Exact hetzelfde test materiaal, wat een verschil!!! De A1 is zonder ook maar iets in te stellen gigantisch veel beter. Na een hoop spelen met instellingen kreeg ik de E7v behoorlijk ingesteld, maar nog steeds won de A1. Ik had wel verwacht dat de processor van Sony goed zou zijn, maar dit was echt gigantisch! Daarnaast is het geluid van de A1 ook nog eens best behoorlijk. Kortom, A1 is een grote aanrader!!!
[ Voor 16% gewijzigd door Puck op 20-05-2017 12:09 ]
, maar dit was echt gigantischVerwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 11:54:
Nu overdrijf je een beetjee....heel erruggg!!!
Wel ik wil hem ook zien spelen, maar de 55c7 gaat nu voor 2000 euro de deur uit. Of ik ongeveer het dubbel wil neertellen voor een A1 ? Denk het niet.Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 11:54:
Ik ben trouwens ook geen early adapter , vertrouw nog niet zo in de nieuwe speaker technologie van de A1.
Wie geeft mij garantie dat door dat trillen van scherm binnen 5 jaar bepaalde onderdelen niet gaan loskomen.
Zal moeilijk worden om prijs/kwaliteit de LG te kloppen. Tenij de prijzen de volgende maanden gaan zakken.
Nu het is zomer bijna , dus weinig TV kijken. Ik wacht nog tot de herfst / winter voor aankoop.
Dus rustig vergelijken tussen Pana / Sony en LG
[dubbel post
[ Voor 196% gewijzigd door Carman1971 op 20-05-2017 12:16 ]
Ow bedoel je de snelheid gemeten van je internet connectie. Ik dacht dat je de bitrates bedoelde.Raymon89 schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 11:52:
[...]
Via fast.com kun je je Netflix snelheid checken; daarmee zat ik eerst altijd rond de 200 mbit, maar de laatste dagen max 3-4. In de praktijk betekende dit dat ik bij Netflix 95% van de tijd naar crap kwaliteit zat te kijken; geen HD, laat staan UHD (terwijl dit de eerste 2 weken prima werkte). Nu toch maar via de kabel dan, probleem opgelost, al kom ik nu niet boven de 100 mbit uit (wat voor Netflix UHD echter niet nodig is).
Verwijderd
Ben nu al een half jaar trotse eigenaar van een E6 tevens de beste tv die ik ooit gehad heb helaas zit ik al een half jaar met het probleem dat ik via de avr 171 harman kardon de HDMI arc niet aan de praat krijg. Iemand hier tips voor?
Daarom vroeg ik dat mij ook af. Ik merk het duidelijk in de reclame bij Lidl, Etos, Hollandsnieuwe allemaal 100% witte achtergrond dus ABL. Maar kijk ik vervolgens Marco Polo via Netflix of ik ben aan het gamen met Uncharted 4 of Horizon Zero Dawn merk ik er ook maar weinig van.Puck schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 12:09:
[...]
Ik ben ook benieuwd naar het verschil, maar ik kan je inderdaad zeggen dat bij normale content ABL eigenlijk nooit hoeft in te grijpen. Heb mijn B6 nu meer dan 6 maanden en zie ABL echt alleen bij reclame. Nog nooit in normale content gezien. Het is natuurlijk fijn dat het bij de 2017 modellen nog minder snel ingrijpt, maar hoe sommige praten alsof het echt een must-have feature is vindt ik nogal overdreven. Prijsverschil op dit punt in ieder geval niet waard (imho).
Ik zat te overwegen om mijn E6 in te wisselen voor een C7 (met een beetje mazzel met gesloten beurs) omwille van minder agressieve ABL, hogere brightness in HDR en lagere inputlag. Maar dat is meer door het nieuwste van het nieuwste te willen dan dat ik werkelijk verwacht veel van de verbeteringen te merken. Het blijven getweakte 2016 panelen uiteindelijk.
Hoe meer ik erover nadenk, hoe meer ik gevoelsmatig wel over wil stappen maar rationeel zoiets heb: alsof je er zoveel van gaat merken. Want bij een overstap lever ik wel de soundbar in (ik heb geen eigen surround set oid dus ben afhankelijk van wat de tv aan kan) en de mogelijkheid tot 3D (al benut ik die nu nog niet) Daarbij is het interessanter om 2018 af te wachten en dan pas over te stappen. Anders kan je net zo goed jaarlijks upgraden. Tick > tock levert een finetuning op, tick > tick geeft je grotere veranderingen.
Feature-wise is er wat mij betreft geen enkele reden om een 2017 model te kopen als je al een 2016 model hebt. Als je echter altijd het nieuwste van het nieuwste wilt, dan kun je elk jaar wel een nieuwe TV kopenJoosie200 schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 12:52:
[...]
Daarom vroeg ik dat mij ook af. Ik merk het duidelijk in de reclame bij Lidl, Etos, Hollandsnieuwe allemaal 100% witte achtergrond dus ABL. Maar kijk ik vervolgens Marco Polo via Netflix of ik ben aan het gamen met Uncharted 4 of Horizon Zero Dawn merk ik er ook maar weinig van.
Ik zat te overwegen om mijn E6 in te wisselen voor een C7 (met een beetje mazzel met gesloten beurs) omwille van minder agressieve ABL, hogere brightness in HDR en lagere inputlag. Maar dat is meer door het nieuwste van het nieuwste te willen dan dat ik werkelijk verwacht veel van de verbeteringen te merken. Het blijven getweakte 2016 panelen uiteindelijk.
Hoe meer ik erover nadenk, hoe meer ik gevoelsmatig wel over wil stappen maar rationeel zoiets heb: alsof je er zoveel van gaat merken. Want bij een overstap lever ik wel de soundbar in (ik heb geen eigen surround set oid dus ben afhankelijk van wat de tv aan kan) en de mogelijkheid tot 3D (al benut ik die nu nog niet) Daarbij is het interessanter om 2018 af te wachten en dan pas over te stappen. Anders kan je net zo goed jaarlijks upgraden. Tick > tock levert een finetuning op, tick > tick geeft je grotere veranderingen.
Ja, dat dus. Blijf je bezig. Dat heb ik al niet met pc componenten (vloeken in de kerk hier op Tweakers wssPuck schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 12:55:
[...]
Feature-wise is er wat mij betreft geen enkele reden om een 2017 model te kopen als je al een 2016 model hebt. Als je echter altijd het nieuwste van het nieuwste wilt, dan kun je elk jaar wel een nieuwe TV kopenMocht je toch willen upgraden, zou ik zeker wachten tot 2018. HDMI 2.1 gaat wel leuke nieuwe features brengen.
Vooral van die variabele refresh rate verwacht ik wel wat. Of ze dat al direct in hun 2018 modellen zullen stoppen is koffiedikkijken atm. Plus je moet wel randapparatuur hebben die er wat mee kan natuurlijk. Enkel Microsoft rust Scorpio uit met HDMI 2.1 poorten, Sony heeft dat nagelaten op de pro. Dus in hoeverre het nu handig is om een tv te hebben die al helemaal futureproof is qua ondersteuning terwijl alles eromheen nog niet zover is..
Gecalibreerd? Anders zegt het namelijk niet zoveel.Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 11:54:
Ik vind het jammer dat WebOS niet over SMB/NFS ondersteuning lijkt te beschikken. Heeft iemand een idee hoe ik media bestanden kan afspelen op mijn TV vanaf mijn router op een andere manier dan Plex of DLNA (of usb stick
)?
Is er niet, enige andere oplossing is een externe mediaplayer.tdn135 schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 13:28:
Ik vind het jammer dat WebOS niet over SMB/NFS ondersteuning lijkt te beschikken. Heeft iemand een idee hoe ik media bestanden kan afspelen op mijn TV vanaf mijn router op een andere manier dan Plex of DLNA (of usb stick)?
[...]Gecalibreerd? Anders zegt het namelijk niet zoveel.
[/quote]
Inderdaad, deze conclusie dat de A1 zoveel beter zou zijn lijkt mij wat kort door de bocht. Lastig vergelijken in een MM oid. De reviews spreken zich ook niet duidelijk voor de een of de ander uit. Heb de A1 ook bekeken. Over het beeld kan je in een zaak weinig zeggen. Demofilmpjes, schiet allemaal niet erg op. Het is een bijzonder concept, maar de 'stand' vind ik niet erg fraai.
[/quote]
Inderdaad, deze conclusie dat de A1 zoveel beter zou zijn lijkt mij wat kort door de bocht. Lastig vergelijken in een MM oid. De reviews spreken zich ook niet duidelijk voor de een of de ander uit. Heb de A1 ook bekeken. Over het beeld kan je in een zaak weinig zeggen. Demofilmpjes, schiet allemaal niet erg op. Het is een bijzonder concept, maar de 'stand' vind ik niet erg fraai.
Heren,
Ik ben aan het kijken naar de LG 55 inch B6 en vroeg me af of HDR op de LG even goed tot zijn recht komt als op bv de KS7000 serie. En hoe is de kleurweergave van de LG/OLED?
Ik kan wel aardig wat video's via youtube of evt de beide televisies bekijken in de MM enkel weet je niet hoe de televisie gekalibreerd is. Vandaar zou ik graag even jullie mening weten.
Ik ben aan het kijken naar de LG 55 inch B6 en vroeg me af of HDR op de LG even goed tot zijn recht komt als op bv de KS7000 serie. En hoe is de kleurweergave van de LG/OLED?
Ik kan wel aardig wat video's via youtube of evt de beide televisies bekijken in de MM enkel weet je niet hoe de televisie gekalibreerd is. Vandaar zou ik graag even jullie mening weten.
Ik kan niet vergelijken met de KS7000 maar HDR en Dolby Vision op mijn B6 is:Smeldor schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 16:18:
Heren,
De B6 is standaard al heel goed afgesteld, dus dat zit wel goed (en anders valt er genoeg te tweaken om het naar eigen smaak in te stellen). Kleurweergave is op alle hedendaagse TV's wel goed, gaat er meer om hoe het standaard afgesteld is en wat je überhaupt kunt instellen.Smeldor schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 16:18:
Heren,
HDR komt juist goed tot zijn recht op OLED, door het oneindige contrast van zwart = zwart. Hierdoor knallen lichtere beelden er nog meer uit. Staar je dus niet alleen blind op het maximaal aantal NITS (pun intended).
Tip: TV's vergelijken op beeldkwaliteit via YouTube heeft echt geen enkele zin.
[ Voor 11% gewijzigd door Puck op 20-05-2017 17:28 ]
Verwijderd
Ga eens naar een winkel en vraag om het te vergelijken en dan met onafhankelijk demo materiaal! Zo uit de doos was de Sony qua kleuren echt waanzinnig goed, de LG leek schreeuwerig en als je hem wat rustiger instelde weer flets. Vooral in de donkere scenes. Daarnaast is duidelijk merkbaar met snel bewegende beelden dat de Sony het veel rustiger houdt. Een video vanuit de lucht van een stad was een mooi voorbeeld. Hier zie je de LG duidelijk schokken en stotteren, de Sony deed dit vele malen beter. Ook de artefacten rondom ondertitels waren beduidend minder aanwezig. We hebben de LG in ISF Expert Donker gezet en alle beeldverbeteraars uitgezet en dit hielp wel, maar de Sony was nog steeds heer en meester. Ik was altijd erg LG minded, maar dit heeft me wel aan het denken gezet.MilesD. schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 12:11:
[...]
, maar dit was echt gigantisch
Nu overdrijf je een beetjee....heel erruggg!!!
Ik snap dat de prijsstelling voor veel mensen een punt is, maar laten we wel wezen ook bij de Sony's is er aan de prijs te knutselen. De vergelijking van €2000,- voor een 55C7v is geen vergelijk. Je zou de "echte" prijs van een Sony moeten weten om dit echt te kunnen vergelijken.
Het trillen van het panel viel wel mee, het is echt marginaal, vraag me af of dit echt voor problemen kan/zal zorgen. Maar de tijd zal het lerenCarman1971 schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 12:12:
[...]
Ik ben trouwens ook geen early adapter , vertrouw nog niet zo in de nieuwe speaker technologie van de A1.
Wie geeft mij garantie dat door dat trillen van scherm binnen 5 jaar bepaalde onderdelen niet gaan loskomen.
Dus rustig vergelijken tussen Pana / Sony en LG
Nee ze waren niet gekalibreerd, maar voor een gemiddelde consument zal deze term nooit van toepassing zijn denk ik zo... Je wil toch een tv die je uitpakt en meteen goed is?keepitfrosty schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 13:07:
[...]
Gecalibreerd? Anders zegt het namelijk niet zoveel.
Ik heb niet bij een MediaMarkt gekeken, maar de tv's zijn naast elkaar gezet met identieke USB stick erin. 2 afstandsbedieningen op schoot en een kop koffie.Erniebert schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 15:43:
[...]Gecalibreerd? Anders zegt het namelijk niet zoveel.
[/quote]
Inderdaad, deze conclusie dat de A1 zoveel beter zou zijn lijkt mij wat kort door de bocht. Lastig vergelijken in een MM oid. De reviews spreken zich ook niet duidelijk voor de een of de ander uit. Heb de A1 ook bekeken. Over het beeld kan je in een zaak weinig zeggen.
Gaat alweer 2 dagen goed zonder enige aanpassing. Spanningsloos is wat helpt. 😎Puck schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 18:54:
[...]
WiFi is heel lastig te debuggen: kan aan de verzender/ ontvanger of de specifieke combi liggen. LAN is veel betrouwbaarder en ik snap de keuze van een 100mbit kaartje dan ook echt niet. Gelukkig heb ik nog nooit WiFi/streaming issues gehad. Benieuwd of dit idd aan jouw lokale setup ligt of de C7 specifiek.
Verwijderd
* knip *
Kom, binnen een aantal uur je eigen post quoten om aandacht te trekken. Wat meer geduld zou op zijn plaats zijn. Het uitgangspunt is toch minstens 24 uur. En probeer de zoekfunctie eens. Over ARC wordt regelmatig gepost.
Kom, binnen een aantal uur je eigen post quoten om aandacht te trekken. Wat meer geduld zou op zijn plaats zijn. Het uitgangspunt is toch minstens 24 uur. En probeer de zoekfunctie eens. Over ARC wordt regelmatig gepost.
[ Voor 79% gewijzigd door S1NN3D op 20-05-2017 20:08 ]
LG OLED B6V Onyo TX-NR656 ARC probleemVerwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 12:28:
Ben nu al een half jaar trotse eigenaar van een E6 tevens de beste tv die ik ooit gehad heb helaas zit ik al een half jaar met het probleem dat ik via de avr 171 harman kardon de HDMI arc niet aan de praat krijg. Iemand hier tips voor?
Dit zijn mijn instellingen.
Bij mij inmiddels opgelost door een kastje uit china eruit te halen
Misschien moet je eens kijken welke instellingen je hebt voor je alleen roept dat je het niet aan de praat krijgt.
Dat vroeg ik me dus af omdat op verschillende sites lees dat hdr ook afhankelijk is van de Brightness van de televisie. Maar dat gaat dus niet helemaal op? Ook niet als je overdag toch aardig wat licht inval hebt in huis? Ik heb wel verduisterde gordijnen maar die houden toch niet alles tegen.Puck schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 17:22:
[...]
De B6 is standaard al heel goed afgesteld, dus dat zit wel goed (en anders valt er genoeg te tweaken om het naar eigen smaak in te stellen). Kleurweergave is op alle hedendaagse TV's wel goed, gaat er meer om hoe het standaard afgesteld is en wat je überhaupt kunt instellen.
HDR komt juist goed tot zijn recht op OLED, door het oneindige contrast van zwart = zwart. Hierdoor knallen lichtere beelden er nog meer uit. Staar je dus niet alleen blind op het maximaal aantal NITS (pun intended).
Tip: TV's vergelijken op beeldkwaliteit via YouTube heeft echt geen enkele zin.
HDR maakt eigenlijk het bereik in low & peak brightness groter en lokaal. Het is dus zeker afhankelijk van je peak brightness, maar net zo goed je lows. Meer NITS is natuurlijk altijd lekker om te hebben, maar meer zwart net zo (en vind ik persoonlijk mooier, ook bij non HDR).Smeldor schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 23:24:
[...]
Dat vroeg ik me dus af omdat op verschillende sites lees dat hdr ook afhankelijk is van de Brightness van de televisie. Maar dat gaat dus niet helemaal op? Ook niet als je overdag toch aardig wat licht inval hebt in huis? Ik heb wel verduisterde gordijnen maar die houden toch niet alles tegen.
Ik vind het heel lastig om in de schatten hoe het het in jouw huiskamer uit gaat zien, maar ik kan hier prima overdag HDR bekijken (heb alleen geen directe zon op de TV, wel indirect licht van zijkant). SDR staat zelfs overdag niet op 100, s'avonds zelfs op max 50.
Als dit echt je belangrijkste punt is, en de andere voordelen van OLED je niet zo boeien, zal de KS8000 met een hogere peak-brightness het inderdaad iets beter doen in een overbelichte omgeving, enkel bij HDR. Dan mis je wel alle voordelen van OLED.
Is inderdaad vaak een hdmi handshake probleem. Soms op te lossen door opstart volgorde, maar een simpele hdmi splitter is vaak beter.ApC_IcE schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 22:57:
[...]
Dit zijn mijn instellingen.
Bij mij inmiddels opgelost door een kastje uit china eruit te halen
Misschien moet je eens kijken welke instellingen je hebt voor je alleen roept dat je het niet aan de praat krijgt.
@Verwijderd Los van de mod-brake is het misschien handig om eerst te vertellen wat je allemaal hebt geprobeerd.
[ Voor 9% gewijzigd door THX op 21-05-2017 11:39 ]
Verwijderd
Heb alles geprobeerd anders vroeg ik het niet hier ga jullie dan niet lastig vallen
heb nu de optische uitgang maar aangesloten maar heb de harman kardon opnieuw geïnstalleerd alle kabels geprobeerd de tv opnieuw geïnstalleerd etc. Maar het vreemde is dat hij het gewoon altijd heeft gedaan en op een dag had hij er geen zin meer in helaas.
Wat late reactie, maar ik merk idd wel verschil hoor. Bij HZD in HDR game mode is deze even donker als op de B6V maar de input lag echt wel lager en dat merk je! Daarnaast kun je in de andere HDR modi prima gamen. Ik vond op de B6 de HDR mode Clear echt heel erg mooi maar dat was absoluut niet speelbaar. Nu op de modus Vivid (vergelijkbaar) kun je prima gamen en dat ziet het er echt heel gaaf uit. Ingame brightnes staat op 50.Joosie200 schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 08:52:
[...]
Merk je nog wat van de verbeterde brightness in HDR in Horizon Zero Dawn? Of van de lagere inputlag? En qua ABL, vond je dat irritant op de B6 en merk je duidelijk dat ie minder snel ingrijpt?
Wat betreft ABL, ik merkte dit niet zo erg op de B6 dus kan het niet zo goed vergelijken. Is er een manier om dit goed te testen?
Wat betreft het beeld bij movies, Netflix of tv, tja ik vond de B6 al heel mooi maar de C7 toch net iets mooier. Wat helderder beeld en vooral in HDR valt dit op want ik heb ook het idee dat de kleuren daardoor wat meer tot zijn recht komen.
Ik heb mijn B6 in kunnen ruilen voor de aankoopwaarde (1600) en de C7 voor 2150 gekocht. De reden van inruil is toch de wat betere input lag. 21 sec is erg laag en ik denk dat met deze tv de aankomende 4 a 5 jaar wel door kom.
Heb hier even opgelet maar idd bij reclame zie ik het niet gebeuren. Wit is echt wit, en vooral bij de KitKat reclame is dat heel goed zichtbaar.Shocked schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 11:46:
De B6 heeft toch een patch gekregen waardoor hij ook rond de 20 ms zit of klopt dit niet?RBN026 schreef op zondag 21 mei 2017 @ 20:06:
[...]
Wat late reactie, maar ik merk idd wel verschil hoor. Bij HZD in HDR game mode is deze even donker als op de B6V maar de input lag echt wel lager en dat merk je! Daarnaast kun je in de andere HDR modi prima gamen. Ik vond op de B6 de HDR mode Clear echt heel erg mooi maar dat was absoluut niet speelbaar. Nu op de modus Vivid (vergelijkbaar) kun je prima gamen en dat ziet het er echt heel gaaf uit. Ingame brightnes staat op 50.
Wat betreft ABL, ik merkte dit niet zo erg op de B6 dus kan het niet zo goed vergelijken. Is er een manier om dit goed te testen?
Wat betreft het beeld bij movies, Netflix of tv, tja ik vond de B6 al heel mooi maar de C7 toch net iets mooier. Wat helderder beeld en vooral in HDR valt dit op want ik heb ook het idee dat de kleuren daardoor wat meer tot zijn recht komen.
Ik heb mijn B6 in kunnen ruilen voor de aankoopwaarde (1600) en de C7 voor 2150 gekocht. De reden van inruil is toch de wat betere input lag. 21 sec is erg laag en ik denk dat met deze tv de aankomende 4 a 5 jaar wel door kom.
Ja met de patch is het prima speelbaar hoor, 28/29 ms. C7 is 21 ms.Smeldor schreef op zondag 21 mei 2017 @ 21:42:
[...]
De B6 heeft toch een patch gekregen waardoor hij ook rond de 20 ms zit of klopt dit niet?
Merk je zoveel tussen 28ms en 21ms ja? Zelfs in een niet-shooter game als HZD is?RBN026 schreef op zondag 21 mei 2017 @ 20:06:
[...]
Wat late reactie, maar ik merk idd wel verschil hoor. Bij HZD in HDR game mode is deze even donker als op de B6V maar de input lag echt wel lager en dat merk je! Daarnaast kun je in de andere HDR modi prima gamen. Ik vond op de B6 de HDR mode Clear echt heel erg mooi maar dat was absoluut niet speelbaar. Nu op de modus Vivid (vergelijkbaar) kun je prima gamen en dat ziet het er echt heel gaaf uit. Ingame brightnes staat op 50.
Reclames kijken maar zo te lezen heb je dat al gemerktWat betreft ABL, ik merkte dit niet zo erg op de B6 dus kan het niet zo goed vergelijken. Is er een manier om dit goed te testen? Wat betreft het beeld bij movies, Netflix of tv, tja ik vond de B6 al heel mooi maar de C7 toch net iets mooier. Wat helderder beeld en vooral in HDR valt dit op want ik heb ook het idee dat de kleuren daardoor wat meer tot zijn recht komen.
Ja ik merk dat wel, vooral tijdens het inzoomen met de bow.Joosie200 schreef op zondag 21 mei 2017 @ 22:02:
[...]
Merk je zoveel tussen 28ms en 21ms ja? Zelfs in een niet-shooter game als HZD is?
Haha 21 ms op de pcReclames kijken maar zo te lezen heb je dat al gemerktJa vooral in HDR is dat ook te merken geloof ik. Nette inruildeal hoor! Of had je je B6 nog niet zo lang? Zelf heb ik mijn B6 terug gedaan en een E6 goedkoper gescoord
Dat ik dan van 28ms naar 31/34ms ga zal me wat, ik speel niet competitief op mijn PS4 pro, laat staan op de pc met gewoon 21ms Samsung scherm
Wat betreft ABL op de C7, heb er even opgelet maar wit blijft echt wit. Heb net Oblivion gekeken op net 5 ( horizon, ziggo) waar heel veel wit ik voorkomt en dat blijft het zelfde ook tijdens de reclames. Maar ook op Netflix als op de ps4.
En hoe hoog staat je OLED light?RBN026 schreef op zondag 21 mei 2017 @ 22:36:
[...]Wat betreft ABL op de C7, heb er even opgelet maar wit blijft echt wit. Heb net Oblivion gekeken op net 5 ( horizon, ziggo) waar heel veel wit ik voorkomt en dat blijft het zelfde ook tijdens de reclames. Maar ook op Netflix als op de ps4.
Ik had tijdens de film HDR modus aan. OLED light staat dan op 100.
Ok, dat klinkt goed dan. Herinnert me er meteen aan dat ik vergeten ben de WK IJshockey finale te kijken net
(ben altijd benieuwd of de ABL dan getriggerd wordt, vlgns een A1 eigenaar op AVS had ie niks gemerkt in gewoon SDR modus maar dat kan ik me eigenlijk moeilijk voorstellen)
Voor de liefhebber: hij is nog bezig
(verlenging) YouTube: Canada - Sweden | Full Game | #IIHFWorlds 2017 (zo fel wit is het ijs bij nader inzien toch ook weer niet maar is dan ook geen NHL stadion, ziet er net wat helderder en witter uit bij NHL wedstrijden en dit is in Keulen)
Deze is misschien wel leuk testmateriaal:

Voor de liefhebber: hij is nog bezig
Deze is misschien wel leuk testmateriaal:
[ Voor 44% gewijzigd door apis29 op 22-05-2017 00:09 ]
Ik heb gisteren de 55C7V bij PlatteTV.nl opgehaald.
Eerste indrukken (uitgebreide review volgt later):
Ook stoei ik nog met HDR content. Direct afspelen via een USB stick werkt prima, maar via mijn Dune HD Solo 4K lukt dit niet.
Heeft iemand nog tips hoe ik content (zoals 4K) kan afspelen via het netwerk (NAS)? Via DLNA lukt dit niet, omdat dan het formaat niet ondersteund wordt. Via de Dune mediaspeler of direct via een USB stick werkt wel natuurlijk. Maar de Dune heeft de beperking van max 30fps op 4K en HDR lukt ook niet.
Eerste indrukken (uitgebreide review volgt later):
- Schitterende TV om te zien!
- HDR materiaal en goed 4K materiaal is schitterend!
- 55" voelt niet groot aan als je van een logge 47" LCD TV komt met brede randen
- 1080p TV via settopbox ziet er niet super uit op 4K, terwijl dit op mijn 1080p LCD prima was. Wel vanaf de normale kijkafstand, maar met je neus op het scherm valt de schaling en jitter op.
- Geluid van de naar achter gerichte speakers (geen soundbar aanwezig op de C7) valt mij 100% mee. Natuurlijk zal de E7 veel beter klinken met de soundbar, maar het prijsverschil was mij te groot. Films kijk ik met 5.1 Surroundgeluid via versterker
- Het spiegelend TV oppervlak is een beetje hinderlijk (ik was een matte LCD TV gewend)
Ook stoei ik nog met HDR content. Direct afspelen via een USB stick werkt prima, maar via mijn Dune HD Solo 4K lukt dit niet.
Heeft iemand nog tips hoe ik content (zoals 4K) kan afspelen via het netwerk (NAS)? Via DLNA lukt dit niet, omdat dan het formaat niet ondersteund wordt. Via de Dune mediaspeler of direct via een USB stick werkt wel natuurlijk. Maar de Dune heeft de beperking van max 30fps op 4K en HDR lukt ook niet.
[ Voor 14% gewijzigd door SpeedingWilly op 22-05-2017 10:35 ]
Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!
"1080p TV via settopbox ziet er niet super uit op 4K, terwijl dit op mijn 1080p LCD prima was"SpeedingWilly schreef op maandag 22 mei 2017 @ 09:39:
Eerste indrukken (uitgebreide review volgt later):Ik ben nog het stoeien met de audio. De audio wordt via HDMI direct via de TV afgespeelt, maar ik heb het idee dat het niet lipsync is.
- 55" voelt niet groot aan als je van een logge 47" LCD TV komt met brede randen
- 1080p TV via settopbox ziet er niet super uit op 4K, terwijl dit op mijn 1080p LCD prima was. Wel vanaf de normale kijkafstand, maar met je neus op het scherm valt de schaling en jitter op.
- Geluid van de naar achter gerichte speakers (geen soundbar aanwezig op de C7) valt mij 100% mee
- Het spiegelend TV oppervlak is een beetje hinderlijk (ik was een matte LCD TV gewend)
Heeft iemand nog tips hoe ik content (zoals 4K) kan afspelen via het netwerk (NAS)? Via DLNA lukt dit iet, omdat dan het formaat niet ondersteund wordt. Via de Dune mediaspeler of direct via een USB stick werkt wel natuurlijk.
Dit hoor ik voor het eerst. Welke type setopbox heb je dan? Het kan toch niet dat je qua beeld er op achteruit gaat???
Wel als de scaler brak is.JSA schreef op maandag 22 mei 2017 @ 09:50:
[...]
"1080p TV via settopbox ziet er niet super uit op 4K, terwijl dit op mijn 1080p LCD prima was"
Dit hoor ik voor het eerst. Welke type setopbox heb je dan? Het kan toch niet dat je qua beeld er op achteruit gaat???
De LG TV schaalt dit op, want mijn settopbox kan maximaal 1080p uitsturen.
Ik heb een Animo (OnsBrabantNet digitale TV).JSA schreef op maandag 22 mei 2017 @ 09:50:
[...]
"1080p TV via settopbox ziet er niet super uit op 4K, terwijl dit op mijn 1080p LCD prima was"
Het is misschien muggenzifterij, maar het viel me op. HDR en goede 4K beelden zijn fantastisch, maar gewoon 1080p TV via settopbox is mooi, maar niet indrukwekkend.
Als je met je neus op het beeld gaat staan, zie je toch wat (schallings?) artefacten en jitter. Dit zag je niet op mijn LCD TV die ook 1080p was (zonder schaling dus).
Het hangt ook erg van de zender en de kwaliteit van de uitzending af. Het kan zijn dat het gewoon nu meer opvalt op een 4K OLED.
Ik verwacht (en denk) dat de interne scaler van de LG prima is overigens.
[ Voor 4% gewijzigd door SpeedingWilly op 22-05-2017 09:57 ]
Volgens mij hebben de LG oleds wel wat schaling issues met interlaced content. En ik meen dat tv uitzendingen nog max 1080i zijn op het moment.SpeedingWilly schreef op maandag 22 mei 2017 @ 09:53:
[...]
De LG TV schaalt dit op, want mijn settopbox kan maximaal 1080p uitsturen.
LG OLED55B7 review | TrustedReviews
Cons: "Imperfect motion processing for interlaced broadcast"
Dat zou kunnen dat het TV materiaal maar op 1080i over de kabel gaat. De Animo stuurt wel 1080p uit overigens.keepitfrosty schreef op maandag 22 mei 2017 @ 09:58:
[...]
Volgens mij hebben de LG oleds wel wat schaling issues met interlaced content. En ik meen dat tv uitzendingen nog max 1080i zijn op het moment.
[ Voor 3% gewijzigd door SpeedingWilly op 22-05-2017 10:00 ]
Misschien dat het toch invloed heeft ook al zend je stb 1080p uit. Ik hoop dat ik deze week ook wat kan testen wanneer ik de C7 binnen heb.
Heeft iemand ervaring / weet iemand het verschil in beeldkwaliteit tussen een Humax 5200C (die ik nu heb) en een Horizonbox (ziggo) dit aangesloten op een LGB6 ? ?
Nee hier met een 65E6V geen problemen met schaling issues met interlaced content.keepitfrosty schreef op maandag 22 mei 2017 @ 09:58:
[...]
Volgens mij hebben de LG oleds wel wat schaling issues met interlaced content. En ik meen dat tv uitzendingen nog max 1080i zijn op het moment.
kun je je settop box ook op 760P zetten anders? zo zou je er min of meer omheen moeten kunnen werken.keepitfrosty schreef op maandag 22 mei 2017 @ 09:58:
[...]
een treffende spreuk
Nee, dat kan niemand voor elkaar krijgenpro_6or schreef op maandag 22 mei 2017 @ 14:38:
[...]
kun je je settop box ook op 760P zetten anders? zo zou je er min of meer omheen moeten kunnen werken.
Testing, one, two ...
Ik vind de upscaling op zich nog niet zo verkeerd op de C7. Je houdt gewoonweg het probleem dat het bronmateriaal van tv-uitzendingen vaak niet erg denderend is, en dat vergroot zich uit op een 4k tv.pro_6or schreef op maandag 22 mei 2017 @ 14:38:
[...]
kun je je settop box ook op 760P zetten anders? zo zou je er min of meer omheen moeten kunnen werken.
Als ik mijn crappy Cisco decoder op 720p zet, zie je dat bijvoorbeeld stilstaande tekst en zoiets als temperatuurbalkjes op de kaart van NL tijdens weerbericht nogal knipperen. Met 1080i is dat verdwenen. Kan me niet voorstellen dat 1080p via Horizonbox bijvoorbeeld echt serieus verschil gaat maken.
Algemene indruk van tv tot nu toe: vrij indrukwekkend, zeker als je even Marco Polo (ondersteunt Dolby Vision) in Netflix opstart. Maar ook een 1080p file van episode van Prison Break was stukken mooier en scherper dan ik van vorige LCD gewend was.
Mis wel zoiets basaals als een simpele pauze/play-knop op de magic remote. Zat nog even wat via Chromecast te streamen maar no way dat de video (indirect) te pauzeren is via remote.
Mijn grootste ergernis met mijn 4-jaar oude sony LCD: voetbal. Vooral bij panning shots wordt het gras mega onscherp.
Hoe is de ervaring met Oled tv's en sport, met name voetbal, maar ook bijvoorbeeld Formule 1 etc. Merken jullie een significant positief verschil ten opzichte van (led) LCD?
Hoe is de ervaring met Oled tv's en sport, met name voetbal, maar ook bijvoorbeeld Formule 1 etc. Merken jullie een significant positief verschil ten opzichte van (led) LCD?
Ik hoop je daar binnenkort meer over te kunnen melden. Formule 1 is volgend weekend weer geloof ik. Al is het dan niet echt binnenzitweerRequiem19 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 15:37:
Mijn grootste ergernis met mijn 4-jaar oude sony LCD: voetbal. Vooral bij panning shots wordt het gras mega onscherp.
Voetbal heb ik nog maar heel kort kunnen bekijken. Heb vooral gelet op de bal, of er echt zichtbare artefacten/veranderingen te zien waren met en zonder Truemotion. Niet echt, althans, dat is eerste indruk. Zelfde bij tennis(ballen). Ik vond het niet perse heel anders/beter dan wat ik gewend was bij LCD. Zal er wat meer op gaan letten, a.s. woensdag bij Europa League finale.
In principe zouden OLEDs die door jou ongewenste onscherpte bij panning shots niet of in ieder geval veel minder moeten hebben, mede omdat LCD's problematischer zijn qua motion blur.
Overigens, het effect van Truemotion vond ik tot nu toe alleen echt significant als de decoder op 720p zet en een tv-uitzending van matige kwaliteit bekijkt. Truemotion off geeft dan partij schokken en judder; Truemotion aan en dat verdwijnt bijna als sneeuw voor de zon.
[ Voor 7% gewijzigd door Koekiemonsterr op 22-05-2017 16:40 ]
Zelfs bij de duurdere lcd tv's is deze blur bij voetbal niet meer tegenwoordig. Maar ik zie inderdaad een redelijk verschil tussen m'n Sony 55x8509c en Lg55e6v.Requiem19 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 15:37:
Dank guys, alle gebruikerservaringen worden gewaardeerd
.
Ik moet zeggen dat de toevoeging van andere merken in de Oled wereld de keuze er niet makkelijker op maken.
Ieder merk heeft weer z'n voor- en nadelen als je de reviews leest. Zo schijnt de Philips heel goed met Motion te zijn, maar is Android OS op tv's gewoon niet zo chill als LG's WebOS bijv.
Ik vraag me af of je dingen zoals de motion goed kunt vergelijken in een winkel, gelet op het input signaal in de winkels en de standaard demo settings.
Ik moet zeggen dat de toevoeging van andere merken in de Oled wereld de keuze er niet makkelijker op maken.
Ieder merk heeft weer z'n voor- en nadelen als je de reviews leest. Zo schijnt de Philips heel goed met Motion te zijn, maar is Android OS op tv's gewoon niet zo chill als LG's WebOS bijv.
Ik vraag me af of je dingen zoals de motion goed kunt vergelijken in een winkel, gelet op het input signaal in de winkels en de standaard demo settings.
De c6 heeft een betere processor en dacht dat het beeld helderder kon dan bij b6...Smeldor schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 01:10:
Is er buiten de curve en 3d een merkbaar verschil tussen de LG B6 en C6?
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Ik hoop dat mijn vraag hier juist gezet is.
Ik heb sinds vorige week een lg oled55b6v en dus ook de magic remote.
Nu wou ik graag deze magic remote gebruiken om de digicorder van telenet ook te bedienen.
Echter zie ik niet waar ik dit kan instellen?
Ik heb in device connector de digicorder via hdmi poort 1 aangesloten met de tv, en ik had verwacht dat ik daar enige opties ofzo kon aanpassen?
Iemand die mij wat meer info kan bezorgen?
https://ibb.co/e8gRHa
Nu wou ik graag deze magic remote gebruiken om de digicorder van telenet ook te bedienen.
Ik heb in device connector de digicorder via hdmi poort 1 aangesloten met de tv, en ik had verwacht dat ik daar enige opties ofzo kon aanpassen?
YouTube: How to control all devices using only the LG TV Magic Remote..ruudvx schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 09:07:
Ik hoop dat mijn vraag hier juist gezet is.
Helpt dit ?
Via DNLA werkt hier bij mij wel gewoon. Verder zou ik je Xplay uit de LG content store aanraden icm Plex.SpeedingWilly schreef op maandag 22 mei 2017 @ 09:39:
Eerste indrukken (uitgebreide review volgt later):Ik ben nog het stoeien met de audio. De audio wordt via HDMI direct via de TV afgespeelt, maar ik heb het idee dat het niet lipsync is.
- Geluid van de naar achter gerichte speakers (geen soundbar aanwezig op de C7) valt mij 100% mee. Natuurlijk zal de E7 veel beter klinken met de soundbar, maar het prijsverschil was mij te groot. Films kijk ik met 5.1 Surroundgeluid via versterker
tot stap 1-3 kan ik volgen, maar dan kan ik precies niet naar het volgende scherm; ik kan enkel op klaar klikken (zie mijn afbeelding in vorig bericht), waarna ik terug naar het originele device connector scherm ga.
Terwijl in de video ze in stap 1-4 ze dan een keuze moeten maken tussen de service provider.
C6 heeft geen betere processor. B6 helderheid ligt hoger dan e/c6.Amaze86 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 01:39:
[...]
De c6 heeft een betere processor en dacht dat het beeld helderder kon dan bij b6...
Sinds 2 weken een LG OLED en ik merk dat er op de plekken waar de logo's staan (links en recht bovenin) vaak een donkere gloed om de logo's zit als er een lichtere achtergrond is...
Hebben jullie dit ook?
Hebben jullie dit ook?
Er zit een LG processor in, net als in de E6 en dus een andere dan in de B6. In de praktijk weinig verschil alleen iets betere motionprestaties t.o.v. de B6.ionn schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 09:56:
[...]
C6 heeft geen betere processor. B6 helderheid ligt hoger dan e/c6.
Helderheid ligt op papier hoger maar bij tests scoort de B6 hoger.
http://www.rtings.com/tv/...e-quality/peak-brightness
[ Voor 15% gewijzigd door Malt007 op 23-05-2017 10:04 ]
Niet?ionn schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 09:56:
[...]
C6 heeft geen betere processor. B6 helderheid ligt hoger dan e/c6.
Dacht dat de B6 als enige op een low-budget soc draaide waardoor ondersteuning vermoedelijk minder is dan bij de overige modellen die een gelijke SoC gebruiken. (geloof dat ze voor de x7 wel uniforme soc gebruiken)
In laatste update in US hebben ze dat dus verbeterd. Ook gaven users aan dat de motion interpolation beter is geworden op de B6.Malt007 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 10:02:
[...]
Er zit een LG processor in, net als in de E6 en dus een andere dan in de B6. In de praktijk weinig verschil alleen iets betere motionprestaties t.o.v. de B6.
Helderheid ligt op papier hoger maar bij tests scoort de B6 hoger.
http://www.rtings.com/tv/...e-quality/peak-brightness
Is geen low-budget soc. Ondersteuning is moeilijk, omdat het geen in house socket van LG zelf is.eL_Jay schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 10:02:
[...]
Niet?
Dacht dat de B6 als enige op een low-budget soc draaide waardoor ondersteuning vermoedelijk minder is dan bij de overige modellen die een gelijke SoC gebruiken. (geloof dat ze voor de x7 wel uniforme soc gebruiken)
Waarschijnlijk voor het gemak is er 1 soc gekozen, zodat er maar 1 firmware gemaakt hoef te worden.
Heb je beeldverbeteraars aan staan?Nougat schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 10:01:
Sinds 2 weken een LG OLED en ik merk dat er op de plekken waar de logo's staan (links en recht bovenin) vaak een donkere gloed om de logo's zit als er een lichtere achtergrond is...
Hebben jullie dit ook?
Zie het trouwens bij mijn tv ook maar moet wel dicht op de tv gaan kijken.
[ Voor 9% gewijzigd door Rerder op 23-05-2017 11:15 ]
Zijn er hier mensen die de 65ef950v gebruiken met een CI+ kaart van Ziggo? Zo ja, hoe bevalt dat? Is het vlot? Werkt het opnemen goed?
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Is hier ook zo.Nougat schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 10:01:
Hebben jullie dit ook?
Moet wel zeggen dat het minder is nu ik de OLED light heb teruggeschroefd naar 50.
Zwarte vlek is tegen het inbranden van logo's. Een soort van lokale ABL.
LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound
Goedemorgen mede Tweakers,
Ik ben voornemens om op korte termijn ook een LG OLED TV aan te schaffen (65C7 of B7 later dit jaar). Waar ik alleen nog naar op zoek ben is iemand die mij iets kan vertellen over ervaringen met deze TVs in combinatie met:
1) KPN IPTV (glasvezel) met zo'n zwarte Motorola STB
2) Een receiver tussen alle apparaten (STB, HTPC, PS4, etc.) en de TV (in mijn geval is de receiver een Marantz NR1603). Werkt 4K en HDR dan wel etc?
Alvast bedankt!
Ik ben voornemens om op korte termijn ook een LG OLED TV aan te schaffen (65C7 of B7 later dit jaar). Waar ik alleen nog naar op zoek ben is iemand die mij iets kan vertellen over ervaringen met deze TVs in combinatie met:
2) Een receiver tussen alle apparaten (STB, HTPC, PS4, etc.) en de TV (in mijn geval is de receiver een Marantz NR1603). Werkt 4K en HDR dan wel etc?
Alvast bedankt!
vanaf 04:10:Nougat schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 10:01:
Hebben jullie dit ook?
Ik denk dat je receiver geen 4k en hdr doorlaat en niet hdcp2.2 is. Die zal je dan moeten upgraden.Dunnus schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 11:21:
Goedemorgen mede Tweakers,
Alvast bedankt!
Zo'n vermoeden had ik al inderdaad...Bedankt voor je reactie.keepitfrosty schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 12:05:
[...]
Ik denk dat je receiver geen 4k en hdr doorlaat en niet hdcp2.2 is. Die zal je dan moeten upgraden.
Iemand verder ervaringen met KPN IPTV? Ik neem aan dat je de STB niet kunt omzeilen en gewoon direct op je TV kunt kijken met IPTV?
Nu zit ik niet bij KPN, maar NLE. Aangezien NLE het KPN pakket als wholesale aanbiedt en enkel relabelt kan ik je deze tip aanbevelen:Dunnus schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 12:32:
[...]
Iemand verder ervaringen met KPN IPTV? Ik neem aan dat je de STB niet kunt omzeilen en gewoon direct op je TV kunt kijken met IPTV?
Uiteindelijk heb ik Motorola gekozen en dan afstandsbediening nr 4. Alleen op de ON/OFF knop van de LG magic remote reageert mijn decoder niet, alle andere knoppen doen het wel.Jimiw schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 11:33:
KPN Arris tv box ingesteld als Motorola Remote type 4 ( Iedereen gebruikt 3 maar die werkt bij mij niet. Ik moet 4 gebruiken) werkt alles behalve STB power. Back werkt dus wel.
[ Voor 43% gewijzigd door Joosie200 op 23-05-2017 12:43 ]
Of alles direct op de TV aansluiten en geluid via ARC. Dan hoef je niet (direct) te upgraden. Mis je alleen HD audio.keepitfrosty schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 12:05:
[...]
Ik denk dat je receiver geen 4k en hdr doorlaat en niet hdcp2.2 is. Die zal je dan moeten upgraden.
Dat kan ook al zou voor mij het missen van hd audio een no go zijn.Puck schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 13:30:
[...]
Of alles direct op de TV aansluiten en geluid via ARC. Dan hoef je niet (direct) te upgraden. Mis je alleen HD audio.
@Dunnus vervang gewoon meteen je receiver;) kost wat meer maar dan kun je er weer even tegenaan en heb je het beste geluid.
Ikzelf heb een demon x1300w, een instap met alles wat je maar kan wensen van 4k hdr tot atmos audio.
En als je het nog gemakkelijker wil meteen een harmony remote erbij zodat je maar 1 afstandsbediening hebt;)
Het is maar een idee natuurlijk
Ikzelf heb een demon x1300w, een instap met alles wat je maar kan wensen van 4k hdr tot atmos audio.
En als je het nog gemakkelijker wil meteen een harmony remote erbij zodat je maar 1 afstandsbediening hebt;)
Lichtpuntje...
Dat klinkt absoluut als een plan, was het niet voor het feit dat ik op slimline receivers ben aangewezen vanwege mijn TV meubel...LuisjeNL schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 14:16:
@Dunnus vervang gewoon meteen je receiver;) kost wat meer maar dan kun je er weer even tegenaan en heb je het beste geluid.

Dus dan kom ik automatisch bij Marantz terecht en die is weer een stuk duurder dan die Denon. Mijn budget reikt ook maar tot zover...Die TV kost al een godsvermogen, helemaal voor 65 inch.
Heeft je HTPC niet toevallig 2x HDMI out? Dan heb je voor je meeste content in ieder geval nog HD AudioDunnus schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 14:18:
[...]
Dat klinkt absoluut als een plan, was het niet voor het feit dat ik op slimline receivers ben aangewezen vanwege mijn TV meubel...![]()
Dus dan kom ik automatisch bij Marantz terecht en die is weer een stuk duurder dan die Denon. Mijn budget reikt ook maar tot zover...Die TV kost al een godsvermogen, helemaal voor 65 inch.
Klinkt alsof jij een nieuw meubel nodig hebt!Dunnus schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 14:18:
[...]
Dat klinkt absoluut als een plan, was het niet voor het feit dat ik op slimline receivers ben aangewezen vanwege mijn TV meubel...
Haha, ja dan is een nieuwe receiver wel een erg duur geintje. Je zult dus ergens op moeten gaan inleveren. Ik zou je beeldkwaliteit voorop zetten en dan de audio maar wat minder.
Lichtpuntje...
Precies, meubel moet sowieso nog eens vervangen worden en daarna komt de nieuwe receiver dan wel. Tot die tijd kan ik alles direct op de TV aansluiten en audio via ARC op de receiver!LuisjeNL schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 14:59:
[...]
Klinkt alsof jij een nieuw meubel nodig hebt!
Haha, ja dan is een nieuwe receiver wel een erg duur geintje. Je zult dus ergens op moeten gaan inleveren. Ik zou je beeldkwaliteit voorop zetten en dan de audio maar wat minder.
Bedankt voor alle antwoorden!
Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.