• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:29
Matched: inbranden
Evertt schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 21:56:
Ik heb last van inbranden op de LG OLED 55B6V.

Zie als het beeld zwart of bij andere video's de logo's van de Nvidia Shield begin scherm en dat is de begin scherm bij het opstarten van de tv.

Heeft iemand een goede tip oplossing voor dit probleem?
Join the club drama is het.

NPO app werkt ook niet meer, word niet meer ondersteund voor onze tv's slaat echt nergens op

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-05 22:43
DeJurist schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 13:20:
[...]

Ik zou graag een televisie willen zien waarvan de pixels individueel uit kunnen, en waarvan je het scherm gewoon urenlang op dezelfde stream kunt laten zonder burn-in risico’s. Nu heb ik dat alleen op de C7 gehad, maar ik heb bijvoorbeeld de Twitch-app niet geïnstalleerd omdat ik het niet vertrouw op een OLED. Micro-led komt gewoon niet van de grond (commercieel gezien) en van de MLED van Samsung hoor je ook niks meer.
Het was geen inbranden wat jij op je C7 hebt gehad maar ongelijke verslijting van de rgb pixels. De rode pixel ging in vergelijking met de blauwe en groene pixel sneller achteruit, waardoor je een soort inbranden effect krijgt.

Dit hebben ze dmv de rode pixel groter maken als het goed is opgelost maar dat moet natuurlijk nog blijken.

Nu zijn het juist weer de Samsung Oleds welke hier voor gevoelig zijn.

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:10
sjaak88 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 14:05:
[...]

Het was geen inbranden wat jij op je C7 hebt gehad maar ongelijke verslijting van de rgb pixels. De rode pixel ging in vergelijking met de blauwe en groene pixel sneller achteruit, waardoor je een soort inbranden effect krijgt.

Dit hebben ze dmv de rode pixel groter maken als het goed is opgelost maar dat moet natuurlijk nog blijken.

Nu zijn het juist weer de Samsung Oleds welke hier voor gevoelig zijn.
Waar zijn Samsung Oleds precies gevoelig voor ? ..... ik heb net een Samsung Oled gamingmonitor Samsung Odyssey OLED G9 LS49 gekocht, die heeft een Quad-hd layout. Ik durf hem nu al niet meer aan te zetten :*)

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:08
RoaDHouse schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 11:57:
[...]

Waar zijn Samsung Oleds precies gevoelig voor ? ..... ik heb net een Samsung Oled gamingmonitor Samsung Odyssey OLED G9 LS49 gekocht, die heeft een Quad-hd layout. Ik durf hem nu al niet meer aan te zetten :*)
Topic naam gelezen?
Hier hebben we ervaring met LG oled. LG heeft door de jaren heen zijn Oled verbeterd en is inbranden bijna een uitzondering dan regel bij 'normaal' gebruik. Dus niet 24u 7dagen met 1 nieuws zender of zo.

Samsung is net met de 2de generatie bezig, dus zoek even naar samsung oled in Tweakers forum. Dat lukt je wel :P

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

• MrBas
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-05 18:06
mucuracat schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 18:36:
[...]

Topic naam gelezen?
Hier hebben we ervaring met LG oled. LG heeft door de jaren heen zijn Oled verbeterd en is inbranden bijna een uitzondering dan regel bij 'normaal' gebruik. Dus niet 24u 7dagen met 1 nieuws zender of zo.

Samsung is net met de 2de generatie bezig, dus zoek even naar samsung oled in Tweakers forum. Dat lukt je wel :P
Gebruikt die Samsung geen LG Oled scherm in die monitor dan? >:)

2+2=4-1=3 QUICKMATH

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Geen matches
gigahertz0 schreef op zondag 14 januari 2024 @ 03:24:
[Afbeelding]

Heb juist een nieuwe Samsung s93c OLED ontvangen.
Jammer genoeg zijn er een aantal slecht functionerende pixels aan de onderkant van het scherm. Zie foto.

Het lijken dode pixels te zijn, maar bij momenten functioneren ze wel.
Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Ik vermoed dat deze retour moet gestuurd worden?

Bedankt
Mogelijk een anti inbrand shift van X pixels net zoals bij LG.
Om de paar minuten springt dan de onderste pixel rij omhoog/opzij.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Geen matches
mrme12345 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 11:59:
Ik heb een LG GX6LA Oled tv met een Google TV aangesloten op HDMI. Vanaf de TV loopt er een optical kabel naar mijn versterker. Op deze manier kan ik via de Goolge TV muziek afspelen op mijn versterker. Om energie te besparen zet ik dan het LG scherm uit. Maar wat me opvalt is dat het energieverbruik dan nog steeds ongeveer hetzelfde blijft als met beeld. Dat vind ik niet erg logisch, deze optie zou juist bedoeld zijn om energie te besparen als je alleen het geluid wil. Iemand een idee hoe dit kan komen?
Eigenlijk verbaasde mij dat ook, dat verbruik bij een donker/zwart/uitgeschakeld beeld. Ook ik zag geen drop in het verbruik. Nu gebruikte ik in eerste instantie een Android TV app die het beeld op zwart zette, en dacht dat het daaraan lag, maar ook via de TV energie instellingen (scherm uit), bleek het vrijwel geen verschil te geven.

Dus daarna maar terug naar het app gebruik, ging me meer om inbranding te voorkomen dan energie te besparen, maar vond het toch nog steeds wat vreemd. Oudere Oled TV (model 2015), dus dacht dat het inmiddels wel wat anders zou zijn, maar blijkbaar niet werkelijk dus.

Testing, one, two ...

• TFX77
  • Registratie: September 2008
Geen matches
hardware-lover schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 13:51:
[...]

Eigenlijk verbaasde mij dat ook, dat verbruik bij een donker/zwart/uitgeschakeld beeld. Ook ik zag geen drop in het verbruik. Nu gebruikte ik in eerste instantie een Android TV app die het beeld op zwart zette, en dacht dat het daaraan lag, maar ook via de TV energie instellingen (scherm uit), bleek het vrijwel geen verschil te geven.

Dus daarna maar terug naar het app gebruik, ging me meer om inbranding te voorkomen dan energie te besparen, maar vond het toch nog steeds wat vreemd. Oudere Oled TV (model 2015), dus dacht dat het inmiddels wel wat anders zou zijn, maar blijkbaar niet werkelijk dus.
LG OLED65C35LA

Volledig "White screen" op YouTube

Entertainment verbruik 308 Watt.

Volledig "Black screen" scherm YouTube.

Entertainment verbruik 117,5 Watt.

Een verschil van 190,5 Watt tov wit.

Scherm uit via instellingen.

117,5 watt.

Een verschil van 190,5 Watt tov wit.

Hier zit ook mijn Denon en wat opladers op maar het gaat even alleen om het verschil. Geluid staat in alle gevallen uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/isGOfFQGA865ghrWbxKry53aQFU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mus21izP1QDa3Zft3fHV44CA.jpg?f=fotoalbum_large

Hier een avond TV kijken. Je kan zien wanneer de Xbox Series X aan gaat. De rest is een serie of YouTube/Plex kijken.

[ Voor 17% gewijzigd door TFX77 op 17-01-2024 15:10 ]

77 kWh EV | 3,38 kWp SolarEdge SE3000 | 2x Technaxx 300W Solar | Drie HomeWizard PiBs | LG 3,5 kW Standaard Plus | 100 liter QH Boiler

• TFX77
  • Registratie: September 2008
Vecodo schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 15:07:
Misschien rare vraag, maar op mijn LG c3 krijg ik alleen dat soort "vuurwerk" als de TV een tijdje niet gebruikt is. Kan ik dit passen?
Nee. Dit is om inbranden/banding te voorkomen. Je dan met met deze hack wel af van het vuurwerk...

Vuurwerk naar klok...

77 kWh EV | 3,38 kWp SolarEdge SE3000 | 2x Technaxx 300W Solar | Drie HomeWizard PiBs | LG 3,5 kW Standaard Plus | 100 liter QH Boiler

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:16
Geen matches
Paprika schreef op maandag 8 januari 2024 @ 10:01:
Nou, de 77C16LA gaat voor de 5e keer een nieuw paneel krijgen. De 65 inch die ik daarvoor had, had eveneens verlengde pixel garantie via de winkel (noem het onderhandelen of noem het een upsell die de winkel en/of LG geld heeft gekost uiteindelijk), maar werd na meerdere reparaties geuprade naar deze 77 inch tv voor een summiere bijbetaling wegens de kosten voor de winkel voor het desbetreffende paneel na de eeste 2 jaar.

Nu heeft de 77 inmiddels dus ook in z'n 5e paneel (origineel + 4) weer een pixel die niet perfect is. Ik laat ze niet direct vervangen iedere x, want ze zijn daarmee prima te gebruiken met iets minder zorgen om burn-in, maar de garantie loopt nog tot de zomer, dus ik ga nu langzaam iets sneller op jacht naar een laatste goede paneel alvorens deze daadwerkelijk is verlopen. Ik heb geen idee hoe 't werkt als ze een nieuwe plaatsen met 1 of meerdere imperfecties rond het verlopen van de garantie.

Heeft iemand anders CE Repair al zeer frequent over vloer gehad? 't Lijkt onmogelijk eentje te vinden met alleen maar volledig functionerede pixels. Als iedereen dit doet zou het toch best een dure procedure moeten zijn lijkt mij. En ja, als de verkoper een upsell aan komt bieden tijdens een onderhandeling, dan ga ik hem wel in mijn voordeel gebruiken ook.
En inmiddels weer een nieuw paneel, maar eveeneens weer een met een dode pixel. Het scheelt dat ik nooit last ga hebben van inbranding als het paneel continue vervangen blijft worden.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:17
Geen matches
Paprika schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 18:00:
[...]

En inmiddels weer een nieuw paneel, maar eveeneens weer een met een dode pixel. Het scheelt dat ik nooit last ga hebben van inbranding als het paneel continue vervangen blijft worden.
Bij mij waren ze eens 3x langs geweest met steeds weer een ander vervangend paneel waar dan wat aan mankeerde. Het is net alsof ze ingewisselde panelen weer terug in de voorraad zetten daar.
Toen ook maar de optie van geld terug en beetje bijbetalen voor een nieuwer en groter model gekozen.
Die connectors op het moederbord zijn niet gemaakt om veelvuldig aan- en af te koppelen, dat vond ik wel een risico.

[ Voor 8% gewijzigd door CyBeRSPiN op 08-02-2024 18:30 ]

• brtkpr
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-05 22:12
Ik heb sinds een week een LG C3 65 inch. Bevalt prima. Aangeraden is ik de helderheid in zowel sdr als hdr minimaal 20% terug te zetten vanwege levensduur en inbranden. Ging er self vanuit dat als ik een film kijk van 2 tot 3 uur dit niet zo’n probleem mocht zijn. Wat zijn jullie ervaringen?

• Paprika
  • Laatst online: 12:16
Geen matches
Paprika schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 18:00:
[...]

Er hangt nu een G3. Inmiddels dus het pad 65C8 -> 77C1 -> 77G3 bewandelt, maar dit upgrade pad is volledig te danken aan de afhandeling van de pixelgarantie.

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-05 00:25
SED schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 12:22:
[...]

Dat heb ik me nu altijd afgevraagd. Toen ik vegon met the expanse kijken moest ik bujv ondertiteling op geel zetten. Sommige scenes en de letters branden bijna in mijn ogen
Kan me in mijn situatie geen hogere helderheid voorstellen.
Dit is dan ook een fout van de aanbieder van de streaming app. Had voorheen een apart Netflix account met half-transparante ondertiteling als compensatie voor witte HDR subs die veel te fel waren. Laatst nog eens gekeken, maar Netflix geeft subs bij HDR nu met normale helderheid weer. Bij Prime wordt het nog steeds verkeerd gedaan blijkbaar.

Probleem is ook dat veel aanbieders Amerikaans zijn en ondertiteling is daar iets voor doven en slechthorenden. De doorsnee Amerikaan heeft er een enorme hekel aan. Ondertiteling op geel zetten raad ik af trouwens. Dit geeft veel meer retentie/inbranden dan witte subs in mijn ervaring.

_██_
(ಠ_ృ)

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-04 19:46
Geen matches
the-body schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 18:10:
Sinds kort heb ik regelmatig een horizontale groene lijn met daaromheen een wat groene waas op mijn LG 55C7. De lijn zit op zo'n 1/4 hoogte van de onderkant. Is dit het begin van het einde of valt er nog iets te fixen? Ik heb de TV sinds 2018, vind 6 jaar toch wel jong voor zo'n duur apparaatje. Op internet lees ik vooral over verticale groene lijnen, vandaar mijn vraag hier.
Is het geen inbranding vd ondertitels? (had ik ook op mijn C7) en de geel/groene verkleuring in het midden vh scherm.
Maar daar is niets aan te doen, wordt langzaam erger, en je gaat er nu ook meer op letten.

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Geen matches
pwh53 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 20:46:
[...]

Is het geen inbranding vd ondertitels? (had ik ook op mijn C7) en de geel/groene verkleuring in het midden vh scherm.
Maar daar is niets aan te doen, wordt langzaam erger, en je gaat er nu ook meer op letten.
Nee, de ondertitels zitten net wat lager nog. Ben ook bang dat het langzaam erger wordt. Voordeel is dan weer dat ik een excuus heb voor een 65G4 van LG >:)

This title is for sale, please send me a PM

• Largamelion
  • Laatst online: 10:29
MotorBeast schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 10:43:
[...]

Ik ben jaren geleden al overgestapt van Panasonic Plasma naar Oled. Geen dag spijt van gehad. Let op....volgens mij heeft de C2 geen DTS verwerking. Was voor mij wel belangrijk (heb nu een 65C3) want ik heb nogal wat spul op de NAS met DTS signaal. Ik zeg eruit met die plasma. 8)
De C2 is op dit moment sowieso niet interessant meer imo, het prijsverschil met de C3 is momenteel 50€ bij de 65" variant. Ik zag wel dat de G2 ook geen DTS heeft, bedoel je die misschien?

Als ik de vergelijking op RTINGS bekijk dan komt de C3 toch als winnaar uit de bus t.o.v. de G2. Op de foto's zie ik toch een pak meer detail in het beeld van de C3, ook al kan de G2 wat helderder, dat maakt me weinig uit. Ben toch al gewoon van het rolluik te laten zakken als ik overdag wat wil zien want m'n plasma is ook een spiegel.

Naar inbranden toe maak ik me ook weinig zorgen. De plasma hier heeft na 16 jaar geen echte inbranding of toch niet storend dat ik het merk tijdens het kijken. Ik vermoed dat de huidige OLED's daar sowieso beter tegen gewapend zijn dan die oude plasma. Op een bepaald moment toen ik nog digitale tv had en uren aan een stuk naar Eleven Sports keek en weinig anders, merkte ik wel dat het logo ingebrand was ... of dat dacht ik toch. Die zender heeft echt een helder wit logo dus heb ik mijn decoder buiten gesmeten en ben ik gestopt met kijken naar die zender. Het logo is er intussen zo goed als volledig uit. Echt idioot dat een zender anno '23 nog zo'n logo had. De meeste zenders dimmen hun logo tijdens een uitzending of verwijderen het zelfs op de reclameblokken na.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Nu online
Largamelion schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 11:13:
[...]
De C2 is op dit moment sowieso niet interessant meer imo, het prijsverschil met de C3 is momenteel 50€ bij de 65" variant. Ik zag wel dat de G2 ook geen DTS heeft, bedoel je die misschien?

Als ik de vergelijking op RTINGS bekijk dan komt de C3 toch als winnaar uit de bus t.o.v. de G2. Op de foto's zie ik toch een pak meer detail in het beeld van de C3, ook al kan de G2 wat helderder, dat maakt me weinig uit. Ben toch al gewoon van het rolluik te laten zakken als ik overdag wat wil zien want m'n plasma is ook een spiegel.

Naar inbranden toe maak ik me ook weinig zorgen. De plasma hier heeft na 16 jaar geen echte inbranding of toch niet storend dat ik het merk tijdens het kijken. Ik vermoed dat de huidige OLED's daar sowieso beter tegen gewapend zijn dan die oude plasma. Op een bepaald moment toen ik nog digitale tv had en uren aan een stuk naar Eleven Sports keek en weinig anders, merkte ik wel dat het logo ingebrand was ... of dat dacht ik toch. Die zender heeft echt een helder wit logo dus heb ik mijn decoder buiten gesmeten en ben ik gestopt met kijken naar die zender. Het logo is er intussen zo goed als volledig uit. Echt idioot dat een zender anno '23 nog zo'n logo had. De meeste zenders dimmen hun logo tijdens een uitzending of verwijderen het zelfs op de reclameblokken na.
Ik heb zelfs op mijn oude B6 geen inbranden gehad (had de helderheid niet op standje knetter). Ik heb de 65C3. Gewoon doen. Je gaat heel blij worden. Zeker als je van een oude plasma komt. Dat was toen de bom. Nu is de techniek nog zoveel beter geworden. Zelfs de vrouw gaat dat beamen. 8)

• Largamelion
MotorBeast schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 11:57:
[...]

Ik heb zelfs op mijn oude B6 geen inbranden gehad (had de helderheid niet op standje knetter). Ik heb de 65C3. Gewoon doen. Je gaat heel blij worden. Zeker als je van een oude plasma komt. Dat was toen de bom. Nu is de techniek nog zoveel beter geworden. Zelfs de vrouw gaat dat beamen. 8)
Klopt, als ik in de winkel sta haal ik de OLED's er zo uit, blijft toch bijzonder mooi beeld. Die 77" of zelfs 85" LED's zijn ook impressionant moet ik toegeven en die zijn over het algemeen zelfs goedkoper dan een 65" OLED's, maar als je even naar het beeld staart heb je toch nooit het gevoel dat je bij 'n OLED krijgt. Een 77" OLED lijkt dan de logische keuze, maar zoveel geld heb ik er dan weer niet voor over :).

Hoe zit het trouwens met het kijken van gewone content op 'n OLED? In de winkels zie je enkel demo filmpjes in de beste kwaliteit natuurlijk, maar hoe ziet bv. Netflix eruit waar toch heel wat compressie op zit. Merk je daar veel van en is dat storend?

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

CyBeRSPiN schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 14:46:
Ja, maar wat dan bloedirritant is: je krijgt regelmatig een melding die je niet kan negeren die je dan weer naar die pagina stuurt om toch vooral akkoord te gaan me al die voorwaarden.

Die kun je dan wel negeren, maar die melding blijft elke zoveel dagen weer terugkomen, midden tijdens een film ofzo.. :/
Dat is echt ziek gewoon !!! :X :| :/

Welke generatie precies ?

Mijn 2018 model doet dat gelukkig niet :)
sikkwittet schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 18:55:
Reclame is. Hey hier is content van een bedrijf dat mij betaald dit hier er op te plempen, en zodra jij deze content betalend afneemt schotel ik nieuwe (nog niet) gekocht/gehuurde content.

Ik heb echt een hekel aan disney, apple en amazon. Dus waarom word dit dan zoveel mogelijk aan mij opgedrongen terwijl ik die apps niet heb en echt een fors bedrag betaal voor een tv.

Daarom is het reclame.
AMEN! d:)b _O_
MotorBeast schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 10:43:
Ik ben jaren geleden al overgestapt van Panasonic Plasma naar Oled. Geen dag spijt van gehad.

Ik zeg eruit met die plasma. 8)
Ik heb beiden nog steeds in huis! :Y) O+
Largamelion schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 11:13:
Ben toch al gewoon van het rolluik te laten zakken als ik overdag wat wil zien want m'n plasma is ook een spiegel.
En zo hoort het !!! d:)b

Al die mensen die met de zon een wedstrijdje in helderheid denken te kunnen doen zijn IMHO echt heel erg raar bezig! 7(8)7
Naar inbranden toe maak ik me ook weinig zorgen.

De plasma hier heeft na 16 jaar geen echte inbranding of toch niet storend dat ik het merk tijdens het kijken.
Ik vermoed dat de huidige OLED's daar sowieso beter tegen gewapend zijn dan die oude plasma.
Ik probeer er toch wel een beetje op te letten, want de retentie op een Plasma TV is zo weg, terwijl een OLED dat helemaal niet kent en je dus gewoon pech hebt als het eenmaal is gebeurd :/

Als ik bijvoorbeeld de AMOLED/POLED schermen van sommige telefoons zie... :X
Duidelijk te zien wat zo'n telefoon de meeste tijd heeft gedaan! :-(
Op een bepaald moment toen ik nog digitale tv had en uren aan een stuk naar Eleven Sports keek en weinig anders, merkte ik wel dat het logo ingebrand was ... of dat dacht ik toch.
Die zender heeft echt een helder wit logo dus heb ik mijn decoder buiten gesmeten en ben ik gestopt met kijken naar die zender. Het logo is er intussen zo goed als volledig uit.

Echt idioot dat een zender anno '23 nog zo'n logo had.

De meeste zenders dimmen hun logo tijdens een uitzending of verwijderen het zelfs op de reclameblokken na.
Ik begrijp sowieso niet dat het nog steeds is toegestaan of men het überhaupt nodig acht sinds je tegenwoordig met 1 druk op de knop via EPG kan zien wat je aan het kijken bent! |:(

Echt belachelijk !!! :r
MotorBeast schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 11:57:
Gewoon doen. Je gaat heel blij worden. Zeker als je van een oude plasma komt. Dat was toen de bom.

Nu is de techniek nog zoveel beter geworden. 8)
Ik heb daar nog steeds grote twijfels over...

Bewegende beelden is IMHO niet weggelegd voor Sample & Hold panelen en zal een Plasma TV of CRT nog steeds vele malen beter doen! :Y)

Zie ook de experimenten/testjes die ze hebben gedaan met kinderen die nooit iets anders dan een LCD scherm hebben gezien en hun reacties op het moment dat ze naar een CRT kijken terwijl ze precies dezelfde game spelen! :*)
Philo Melos schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 16:21:
Dan heb je nog nooit Apple TV met Infuse geprobeerd. Want dan wil je echt nooit meer wat anders! :D
- Apple meuk
- Infuse = Plex gerelateerde meuk
=
2 x HELL NO !!! }) :P

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Separator
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 11-05 15:53
Als ik mijn G3 wil gebruiken voor eigen foto slideshows, waar ligt dan ongeveer de grens qua weergavetijd van een enkele foto om inbranden te voorkomen? Ik ga dan uit van een ingestelde helderheid van 25% en minimaal 30 verschillende foto's voor hij dezelfde weer toont.

In de art modus toont de tv op de langzaamste stand iedere 30 seconden een foto, met een fade to black ertussen. Dat voelt enorm voorzichtig en vind ik wel erg snel. Ik zou ze liever zo'n 5 minuten laten staan.

Ik heb veel gevonden over inbranden en ook de test van Rtings doorgenomen, maar haal daar niet uit wat nou een veilige marge is. Vaak gaat het dan over urenlang gamen, gebruik als pc monitor of felrode zenderlogo's die 24/7 in beeld blijven.

Weet iemand hier meer van? Als het meerwaarde heeft dan zou ik van de slideshow een video kunnen maken in Adobe Premiere, waarbij iedere foto heel langzaam door het scherm beweegt.

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-05 23:09
Separator schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 21:35:
Als ik mijn G3 wil gebruiken voor eigen foto slideshows, waar ligt dan ongeveer de grens qua weergavetijd van een enkele foto om inbranden te voorkomen? Ik ga dan uit van een ingestelde helderheid van 25% en minimaal 30 verschillende foto's voor hij dezelfde weer toont.

In de art modus toont de tv op de langzaamste stand iedere 30 seconden een foto, met een fade to black ertussen. Dat voelt enorm voorzichtig en vind ik wel erg snel. Ik zou ze liever zo'n 5 minuten laten staan.

Ik heb veel gevonden over inbranden en ook de test van Rtings doorgenomen, maar haal daar niet uit wat nou een veilige marge is. Vaak gaat het dan over urenlang gamen, gebruik als pc monitor of felrode zenderlogo's die 24/7 in beeld blijven.

Weet iemand hier meer van? Als het meerwaarde heeft dan zou ik van de slideshow een video kunnen maken in Adobe Premiere, waarbij iedere foto heel langzaam door het scherm beweegt.
Het is eigenlijk geen inbranden maar ongelijke slijtage (vanwege dat het Organische LEDs zijn). Dus als jij 10000en fotos laat afspelen zal je er mogelijk weinig last van hebben. Doet je dat met 5 fotos krijg je er gegarandeert binnen no time last van. Daarnaast is de fotogalarij functie alleen bedoeld als korte screensaver (daarna word het zwart/vuurwerk), niet zoals bij samsungs frame continue. Daardoor staan die afbeeldingen op de hele levensduur als het goed is maar relatief kort in beeld (ook wijzigt continue de lijst van kleur, grote en stijl. Dus ga je het gebruiken voor 10000en fotos zou ik me niet drukmaken zijn het er minder dan 1000 zou ik er niet aan beginnen. Sowieso echt zonde van het milieu om een energieslurpende oled daarvoor continue aan te laten staan. Stel je wilt het alleen heel af en toe gebruiken voor bezoek en gebruikt veel fotos zou het denk ik ook wel moeten kunnen, maar raad het niet aan. De frame ziet er sowieso mooier uit als foto/schilderij ivm coating.

• Largamelion
andries98 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 23:32:
[...]

Het is eigenlijk geen inbranden maar ongelijke slijtage (vanwege dat het Organische LEDs zijn). Dus als jij 10000en fotos laat afspelen zal je er mogelijk weinig last van hebben. Doet je dat met 5 fotos krijg je er gegarandeert binnen no time last van. Daarnaast is de fotogalarij functie alleen bedoeld als korte screensaver (daarna word het zwart/vuurwerk), niet zoals bij samsungs frame continue. Daardoor staan die afbeeldingen op de hele levensduur als het goed is maar relatief kort in beeld (ook wijzigt continue de lijst van kleur, grote en stijl. Dus ga je het gebruiken voor 10000en fotos zou ik me niet drukmaken zijn het er minder dan 1000 zou ik er niet aan beginnen. Sowieso echt zonde van het milieu om een energieslurpende oled daarvoor continue aan te laten staan. Stel je wilt het alleen heel af en toe gebruiken voor bezoek en gebruikt veel fotos zou het denk ik ook wel moeten kunnen, maar raad het niet aan. De frame ziet er sowieso mooier uit als foto/schilderij ivm coating.
Als hij een 50-tal foto's gebruikt op 25% helderheid gaat hij zich echt geen zorgen moeten maken denk ik, 1000 foto's lijkt me compleet overkill. En energie slurpen gaat die OLED ook niet doen op 25% helderheid, bovendien heeft hij mss zonnepanelen die overproduceren dus heeft dat 0 impact op het milieu.

Als de huidige OLED's zo snel zouden inbranden/slijten als jij beweert, dan mocht niemand ze gebruiken om te gamen want dan staat de helderheid veel hoger en in de meeste spellen zit er een hoop statische dingen in de HUD die dan binnen no time zouden inbranden als we jouw theorie volgen.

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02:00
HoppyF schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 22:22:
[...]

Of een product nu €100 of €2000 kost betekent nog niet dat je dan recht hebt op een perfect product.
Een OLED TV moet uiteraard wel aan de specificaties voldoen.
Maar er zullen altijd wel kleine imperfecties zijn als je hierna op zoek gaat.
Wat je al zei.
Het is zinloos om allerlei YouTube filmpjes te gaan afspelen.

Is er echt een pixel die oplicht of een cluster van pixels, dan kan dit wel zichtbaar zijn en is dit een reden voor reparatie.
Ik heb een TV van ~ €5000 (helaas is dat niet mijn maandsalaris..) gekocht samen met extra garantie bij de verkoper (5 jaar 100% garantie op dode, stuck pixels of inbranden). Ik heb in die zin dus wel degelijk recht op een perfect product.

Als dat niet redelijk of mogelijk zou zijn, dan had men die garantie lekker niet moeten aanbieden. Daarbij mij niet lastig vallen met een slechte QC bij de fabriek. Dan maken ze de TV’s maar €25 duurder om ze even goed na te lopen o.i.d.

Als jij een nieuwe auto koopt, en of die dan €15.000, €50.000 of €150.000 kost, dan accepteer je ook geen kras in de portier. Je hebt immers geen recht op een perfect product(?). Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze direct de gehele auto moeten omruilen, zolang ze het maar perfect herstellen of een andere oplossing bieden.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Thalaron schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 00:03:
[...]

Ik heb een TV van ~ €5000 (helaas is dat niet mijn maandsalaris..) gekocht samen met extra garantie bij de verkoper (5 jaar 100% garantie op dode, stuck pixels of inbranden). Ik heb in die zin dus wel degelijk recht op een perfect product.

Als dat niet redelijk of mogelijk zou zijn, dan had men die garantie lekker niet moeten aanbieden. Daarbij mij niet lastig vallen met een slechte QC bij de fabriek. Dan maken ze de TV’s maar €25 duurder om ze even goed na te lopen o.i.d.

Als jij een nieuwe auto koopt, en of die dan €15.000, €50.000 of €150.000 kost, dan accepteer je ook geen kras in de portier. Je hebt immers geen recht op een perfect product(?). Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze direct de gehele auto moeten omruilen, zolang ze het maar perfect herstellen of een andere oplossing bieden.
Helaas werkt dit niet zo.
De extra garantie die je hebt gekocht biedt je wel extra’s.
De extra’s die door deze garantie gedekt zijn. Maar meer ook niet.
Dat kan echter wel voldoende zijn om je dode of oplichtende pixels op te lossen.

Waarom zijn de panelen niet 100% perfect zou je zeggen?
Dat ligt aan het productie proces van de OLED panelen.
Er zit wat uitval in en de fabrikant wil niet onnodig panelen weggooien omdat de kosten teveel zouden gaan oplopen en de prijs van de TV ook omhoog zou moeten.
Het is dus een balans tussen prijs en wat men kan bieden.

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 09:45

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Doet 'energy saver' enigsins wat tegen de slijtage van je OLED's of staat dat er los van?

in andere worden. energy saving mode medium langzamer inbranden (opbranden) of staat dit er los van?

Ik gebruik mijn 77C2 namelijk al PC monitor :P

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Nu online
HoppyF schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 12:44:
[...]

Gefeliciteerd! :)
Dat je 42” plasma het zolang gedaan heeft zegt wel iets.
55 inch is prima ook want een stap naar 65” is zinloos tenzij de kijkafstand opeens gewijzigd is bv door verhuizing.
Groter=niet altijd beter….
Mijn plasma van 15 jaar oud ongeveer staat nog vrolijk op de slaapkamer te spelen en dan hebben we er nog 1 van 10 jaar oud op de slaapkamer van zoon. Plasma was de bom! Inbranden nooit last van gehad. _/-\o_ Maar kan niet meer tegen het beeld op van een Oled @Vos 8)

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:06

Vos

AFCA

MotorBeast schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 15:30:
[...]

Mijn plasma van 15 jaar oud ongeveer staat nog vrolijk op de slaapkamer te spelen en dan hebben we er nog 1 van 10 jaar oud op de slaapkamer van zoon. Plasma was de bom! Inbranden nooit last van gehad. _/-\o_ Maar kan niet meer tegen het beeld op van een Oled @Vos 8)
Hij doet het ook nog prima, maar was nu wel keer toe aan wat anders ;)

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-05 23:01

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Geen matches
sikkwittet schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 11:04:
Ten eerste geen npo kijken. Geen inbranding van je scherm, en geen inbranding in je brein
Modbreak:Populistische uithalen richting de publieke omroep zijn off-topic en ongewenst.

[ Voor 50% gewijzigd door dmantione op 07-10-2024 15:12 ]

• RareAMV
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10-05 12:06
Geen matches
RareAMV schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 13:18:
Het is weer zover, een update van mijn ervaring met de CX48 als monitor en TV. Aangeschaft eind december 2020 heeft mijn TV flink wat voor de kiezen gehad tijdens corona, als thuiswerkende programmeur zijnde.

Dat betekende dat in de periode 2021 - (eind) 2022 de TV veelal het volgende heeft gedaan:

~ 7 uur per werkdag dag voor o.a. IDE's zoals Vscode, Visual Studio etc (dark themed)
- Rekening houdend met de mini pixel refresh heb ik altijd tijdens pauzes (ongv na elke ~4 uur) het scherm op standby gezet.
~ 2 uur per dag gaming zoals o.a. Overwatch, TF2, beetje hier en daar een andere game.
~ 1-2 uur per dag netflix
~ 1 uur webbrowsen/youtube/ andere zaken

Sinds begin dit jaar bij een nieuwe werkgever veel meer aanwezig op kantoor dus heeft het scherm vooral gefunctioneerd voor:
~ 2 uur per dag gaming zoals o.a. Overwatch, TF2, beetje hier en daar een andere game.
~ 1-2 uur per dag netflix
~ 1 uur webbrowsen/youtube/ andere zaken

Natuurlijk, ruime schattingen hier.

Het meeste PC werk heb ik gedaan op 25% - 50% oled helderheid, en natuurlijk alle beschermende middelen zoals screensavers, dark themes, autohide taskbar, logo luminance reduction, pixel shift etc aan .

Bij films/netflix etc ofc volle bak 100% helderheid, en af en toe bij een niet Overwatch achtig spel ook.

Al met al, staat de teller nu op 8100 uur!

[Afbeelding]

Zoals t hoort heb ik even de uniformiteit bekeken (en fotos van gemaakt maar die geven t nu niet heel goed weer, miss dat ik in de avond als het donker is nogmaals een set fotos maak):

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Moet zeggen, dat ik persoonlijk niet verwacht had zo weinig uniformiteit problemen te zien (ok als je heel hard tuurt (kun je niet echt zien op de fotos) zitten er heel iets verschil tussen een paar plekken op t scherm maar niets wat je echt merkt als je niet zoekt. Van echt inbranding kunnen we niet spreken...

Al met al zeer tevreden tot zover met hoe mijn CX48 zich houd als monitor. Natuurlijk zijn er handelingen die je moet verrichten die je anders niet zou doen/bij stil zou staan bij monitoren op basis van andere technieken, maar dat is het (mij) meer dan waard voor het beeld wat je terug krijgt :). Hopelijk stelt het wat mensen die nog twijfelen over het gebruik van een W-Oled scherm als monitor gerust!
Meer dan een jaar verder! En weer een mooie update in het leven van een OLED TV als monitor.

Zojuist gisteravond weer een 'verplichte' pixel refresh moeten uitvoeren, aangekondigd door de TV zelf. Wat betekend... weer 2000 uur erbij. In totaal dus nu 10000 uur op het scherm. (Zie UTT veld in service menu in de afbeelding hieronder).

En om eerlijk te zijn? Ik merk totaal geen verschil met vorig jaar of de jaren daarvoor m.b.t. burn-in. Het enige wat me opvalt de laatste tijd, en dat klinkt meer software/firmware gerelateerd, is dat de ABL een stuk aggresiever is geworden en vaak heel duidelijk bij scene wisselingen pas te laat reageert, waardoor je gewoon een halve minuut naar een veel te donkere scene zit te kijken (e.g. van een lichte scene naar donkere scene situatie) zit te staren en ineens de TV wakker wordt van oh oeps, sorry te laat!

Zoals in de eerdere post vermeld heeft mijn TV de laatste 1 en 3 kwart jaar een stuk minder te verduren gekregen. Ik werk nu zo goed als altijd op kantoor, en heb hem vaak alleen in de avond uurtjes aan staan (zoals in mijn oude post omschreven).

Hoe dan ook, hier een paar afbeeldingen van het scherm tijdens een burn-in test. Daarbij aangegeven van alles wat je mogelijk m.b.t. uniformiteit verschillen ziet op de afbeelding zijn voor mij niet zichtbaar op het oog. Ik denk dat er ook wat uniformiteit issues in de foto zelf zit en of flink versterkt zijn door de post-processing door mijn telefoon. Ik heb de foto's ook op 100% OLED licht genomen dit keer (kan me niet herinneren of ik dat de vorige keer gedaan heb).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lQC4yxi_EWGP2lBER-UGo95S5Ho=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5oVKdKJqZJTeX9JmpGevREOg.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vL9PVxBJcDc0IO1gZbqJcS9Kbl8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pY1LLVYPZ8ZnQ59lMduZp2e9.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G6jFQiSN32a5MpTm8WT5nphrsb0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nTEKFZz16D7BghBx0FpFOPqY.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SrgVPeSi5_IAwYpIosTIaXLKT8o=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cbYdxxP2qXedUV8WsNTSY5AC.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IXeY1uFwK0kzQfx1JJhFq2sIMPA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AxYareHtuI2JsmzdRWtwev2i.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u39nOlqlyCoKT18JhoDBoabdyno=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bDZvzkVc5rb3v0tLLZCgAwFK.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZN3bz_Lsa6dMEeadodR7JjWw8fo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/njdmf9yE5Hr1yQVSYsOJLSjO.jpg?f=fotoalbum_tile

Het enige als ik echt heel erg op de details moet zitten wat ik kan zien bij cyan is een wat bruinige gloed, maar dat is met dagelijks gebruik gewoon niet waar te nemen (als dat er al zit en mn ogen geen mind-f doen, want ik zie het niet in de foto die ik genomen heb 8)7 ).

Met betrekking tot hoe ik de OLED tv, gebruik doe ik nog steeds dezelfde dingen zoals voorheen, gemiddeld 20-50% OLED brightness bij desktop gebruik, alle beschermingsmiddelen staan aan, etc. Zoveel mogelijk de oled tv om de 4 uur uit zetten voor die mini pixel refresh cycle die ze doen na 4 uur. (hoewel ik vaak niet langer dan 4 uur achter elkaar de tv aan heb staan op dit moment).

Ik durf wel te zeggen dat ik waarschijnlijk veel langer ga doen over de komende 2000 uur. Volgend jaar ga ik (eindelijk) op mezelf, waarbij dit scherm waarschijnlijk naar de slaapkamer zal verhuizen.

Uiteindelijk ben ik wel tot de conclusie gekomen dat hoewel ik me niet erger aan de grote van de TV, voor bepaalde zaken een kleiner scherm of meerdere fysieke schermen toch praktischer is. In mijn huidige woon situatie (nog bij mijn ouders) was deze combi van een TV en monitor de meest logische voor mijn doeleinde (1 screen fits all).

Maar gezien ik straks meerdere woon ruimtes tot mijn beschikking heb zal ik schermen met een meer gerichtere functionaliteit uitzoeken.

Maar ik durf met gemak weer voor OLED te gaan, wat voor type scherm en content dan ook!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:49
Niet. Tenzij je een week lang 24/7 CNN aan laat staan. Of iets anders met statische logo's.

Excuus. Je hebt het over verticale banding ipv inbranden....

Dan heb ik geen idee eigenlijk. Ik denk dat er bij WOLED altijd wel iets van banding aanwezig is. Het is dan de vraag of je het gaat zien bij dagelijks gebruik of dat het wellicht alleen zichtbaar is bij bepaalde YouTube sliders als je er naar gaat zoeken.

[ Voor 42% gewijzigd door DutchOwnage op 27-10-2024 18:15 ]

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-04 11:34
DutchOwnage schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 18:11:
[...]

Niet. Tenzij je een week lang 24/7 CNN aan laat staan. Of iets anders met statische logo's.

Excuus. Je hebt het over verticale banding ipv inbranden....

Dan heb ik geen idee eigenlijk. Ik denk dat er bij WOLED altijd wel iets van banding aanwezig is. Het is dan de vraag of je het gaat zien bij dagelijks gebruik of dat het wellicht alleen zichtbaar is bij bepaalde YouTube sliders als je er naar gaat zoeken.
Duidelijk, dankjewel 😊

En over dat inbranden, hier word dagelijks 4 a 5 uurtjes normale tv gekeken, zender logo's zijn ook geen issue meer?

• DutchOwnage
joey82 schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 18:19:
[...]

Duidelijk, dankjewel 😊

En over dat inbranden, hier word dagelijks 4 a 5 uurtjes normale tv gekeken, zender logo's zijn ook geen issue meer?
Nee. Buiten dat het tegenwoordig eigenlijk geen issue meer is, zijn er ook nog een aantal safety measures aan te zetten. Denk aan dimmende logo's en logo verschuiving etc.

En bij de meeste zenders zijn de logo's inmiddels ook transparant zoals je weet.

[ Voor 8% gewijzigd door DutchOwnage op 27-10-2024 18:38 ]

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

alki schreef op donderdag 7 november 2024 @ 13:29:
[...]

De b7d generatie kan er niet mee omgaan, burn ins tot en met, kleuren beginnen raar te doen, Geel is oranje.
Af en toe lijkt t of ik naar oempaloempas zit te kijken.
Ja, van de 2017 naar 2018 modellen is er een grote stap vooruit gezet kwa inbranden.

PSN

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Geen matches
Gwaihir schreef op donderdag 14 november 2024 @ 14:08:
[...]
.. een bijdrage in de reparatiekosten

Fabrieksgarantie dekt (doorgaans) 100%. Wettelijke garantie gaat altijd naar rato van het aantal jaren gebruiksplezier wat wegvalt.

En het is volledig iets tussen klant en winkel, LG staat er helemaal buiten.
Tenzij het een non conform product is.
Met al die inbrand troubles van de 2017 serie en eerder was er nog wel wat te doen kwa 100% vergoeding ivm non-conformiteit.
De verwachte levensduur zoals geadverteerd vanuit LG gaf daar wel grond voor vziw.

PSN

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Blik1984 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 17:38:
[...]

Ik bedoelde vooral dat je niet kan aanpassen dat het een carrousel is, het schilderij MOET roteren, een andere optie is er niet
36x hetzelfde plaatje op een stick en je bent er :P
Denk niet dat daar een of andere AI imagedetector zegt dat dat niet mag? ;)
Maar dan moet je over een paar jaar niet klagen over inbranden denk ik.

[ Voor 8% gewijzigd door YakuzA op 22-11-2024 17:53 ]

PSN

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:46
YakuzA schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 17:52:
[...]

36x hetzelfde plaatje op een stick en je bent er :P
Denk niet dat daar een of andere AI imagedetector zegt dat dat niet mag? ;)
Maar dan moet je over een paar jaar niet klagen over inbranden denk ik.
Ik begrijp dat je dat niet de hele dag aan moet zetten qua inbranding. Maar dus ook als je maar 1 plaatje hebt dan zit je alsnog iedere x seconden naar een tevoorschijn komend plaatje te kijken. Vind ik toch jammer, en dan vind de implementatie van Samsung beter

Verder een top-tv hoor, maar men mag wat te wensen over hebben

• Nougat
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 10:22
joey82 schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 20:22:
[...]

Hoe is dit eigenlijk op de C en G serie?
Ik heb met 3 verschillende LG tvs nooit last van inbranden gehad en nu sinds vorig jaar 2 g3's en ook geen problemen...

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Nougat schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 22:23:
[...]

Ik heb met 3 verschillende LG tvs nooit last van inbranden gehad en nu sinds vorig jaar 2 g3's en ook geen problemen...
Maar heb je ook 5 jaar lang een B6 gebruikt? Ze staan erom bekend dat felle rode kleuren inbranden. LG heeft niet voor niets in latere series de rode OLED pixel flink vergroot. De C7 had hier ook erg last van

[ Voor 3% gewijzigd door stin00 op 30-11-2024 22:31 ]

🪦🪦RIP Pricewatch design 19-01-2026 🪦🪦

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

stin00 schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 22:30:
[...]

Maar heb je ook 5 jaar lang een B6 gebruikt? Ze staan erom bekend dat felle rode kleuren inbranden. LG heeft niet voor niets in latere series de rode OLED pixel flink vergroot. De C7 had hier ook erg last van
Ik ga mij hier ook maar eens per jaar melden qua slijtage, heb een 77C2, het is een computer monitor (als in ik gebruik hem enkel icm met de PC, vrouwlief met youtube), ik browse veel maar kan ook uren gamen, ik gebruik veelvoudig 'Energy Saving Mode' op Medium, tijdens films en sommige games gaat Energy Saving uit. Browsen doe ik niet met een full screen window en verschuif ik hem elk half uur oid. Dit vanwege mijn slechte ervaring met de B6. De TV heeft ongeveer 45 a 50 branduren per week vermoed ik zo.

Ik heb geen wallpaper, heb een screensaver op enkel blank (zwart) en misschien ben ik wel paranoia, maar tot nu toe nul 'op'branden van mijn organische leds, terwijl de B6 dat al wel had met een iets mindere bewuste gebruik van die tv als monitor.
Xqlus1ve schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 23:04:
[...]

Ik ga mij hier ook maar eens per jaar melden qua slijtage, heb een 77C2, het is een computer monitor (als in ik gebruik hem enkel icm met de PC, vrouwlief met youtube), ik browse veel maar kan ook uren gamen, ik gebruik veelvoudig 'Energy Saving Mode' op Medium, tijdens films en sommige games gaat Energy Saving uit. Browsen doe ik niet met een full screen window en verschuif ik hem elk half uur oid. Dit vanwege mijn slechte ervaring met de B6. De TV heeft ongeveer 45 a 50 branduren per week vermoed ik zo.

Ik heb geen wallpaper, heb een screensaver op enkel blank (zwart) en misschien ben ik wel paranoia, maar tot nu toe nul 'op'branden van mijn organische leds, terwijl de B6 dat al wel had met een iets mindere bewuste gebruik van die tv als monitor.
Je kunt een B6 niet vergelijken met modellen uit latere jaren zoals een C2 uit 2022.
Op een gegeven moment zie je echt een groot verschil in technische ontwikkelingen.
Inbranden is voorheen voorgekomen maar al jaren geen punt meer.
Gelukkig maar anders zou er geen OLED verkocht meer worden.

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

HoppyF schreef op zondag 1 december 2024 @ 12:15:
[...]

Je kunt een B6 niet vergelijken met modellen uit latere jaren zoals een C2 uit 2020.
Op een gegeven moment zie je echt een groot verschil in technische ontwikkelingen.
Inbranden is voorheen voorgekomen maar al jaren geen punt meer.
Gelukkig maar anders zou er geen OLED verkocht meer worden.
De techniek is verbeterd, maar zeker niet perfect. Het blijven organische LEDs die slijten, sneller dan overige LED techniek. Ik ben nog steeds van mening dat als je hem gebruikt voor veelvoudig gamen of voor browsen dat je uiteindelijk dat wel gaat zien, zo niet dan is dat mooi mee genomen.

Btw C2 = 2022.

• boyhenkie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:01
stin00 schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 22:30:
[...]

Heb een C7 al 7 jaar en nog geen enkel teken van inbranden of wat dan ook...staat dagelijks aan :*) :*)

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:23
boyhenkie schreef op zondag 1 december 2024 @ 22:23:
[...]

Heb een C7 al 7 jaar en nog geen enkel teken van inbranden of wat dan ook...staat dagelijks aan :*) :*)
Heb een C7 bijna 7 jaar en 2 duidelijk ingebrande strepen ter hoogte van de ondertitel, vooral heel zichtbaar in het rood maar ook in grijstinten. Rechtsbovenin ook een youtube logo.

• Glassertje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 06:15
Ik heb een vraag waar ik maar geen correct antwoord op vind. Misschien kan iemand hier mij helpen.

Ik moet binnenkort een operatie ondergaan en mijn pc staat boven. Nu wik ik deze tijdelijk aansluiten op mijn tv OLED55E9PLA. Hoe zit het met inbranden, als ik mijn tv gebruik als monitor? Iets om rekening mee te houden?

Mijn vorige tv gebruikte ik als monitor, maar was geen OLED. Hoorde toen de vreselijkste verhalen over inbranden met tv logo's enzo, dat ik besloot om mijn pc boven neer te zetten. Maar na een jaar of 5, is er nog weinig te zien van inbranden. Maak ik me onterecht zorgen?

• renato026
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08-05 01:35
Geen matches
Wij hebben een 90/65EGF960
Die denk ik aan vervanging toe is.. 9 jaar oud
En beeld gaat niet meer aan.

Nu zag ik de G4 staan met goede specs,

Wij hebben op het huidge scherm erg veel last van inbranding gehad, is de nieuwe generatie oled daar wel vrij van ? Of kan ik betwr naar een ander type scherm kijken ?

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 18-05 13:22
renato026 schreef op zondag 9 maart 2025 @ 09:00:
Wij hebben een 90/65EGF960
Die denk ik aan vervanging toe is.. 9 jaar oud
En beeld gaat niet meer aan.

Nu zag ik de G4 staan met goede specs,

Wij hebben op het huidge scherm erg veel last van inbranding gehad, is de nieuwe generatie oled daar wel vrij van ? Of kan ik betwr naar een ander type scherm kijken ?
Geen problemen, de 2016 schermen hadden er wel last van, bijvoorbeeld de E6, nu heb ik een 65 inch E9, geen inbranden of wat dan ook.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:52

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@feddesman Vragen over stekkers (en bijv inbranden) kunnen heel relevant zijn, maar ze zijn ook al een tientallen/honderden keren gesteld. Even de zoekfunctie gebruiken en je weet het :)

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik heb de zoekopdrachten voor inbranden en stekkers toegevoegd aan de topicwarning. Als iemand daar niet op let - en géén unieke vraag hierover heeft - gebruik dan de TR-knop.

• Sven2912
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14-03 21:05
Beste mede tweakers,

Gister is door een blikseminslag onze LG CX kapot gegaan. In eerste instantie ging na de klap het power lampje nog branden, maar inmiddels doet hij na inpluggen niks meer... Beeld gaf hij direct na uitvallen al niet meer. Erg jammer, want de TV werkte nog als op dag 1. Totaal geen last van inbranden of andere problemen waar ik me vooraf druk over maakte, dit ondanks dat we toch echt vaak TV kijken. Momenteel ben ik met de verzekering aan het kijken voor een oplossing, daar wil ik echter niet te lang op wachten. Ik denk daarom dat ik op kort termijn een nieuwe Oled wil aanschaffen.

Gezien het budget en de verwachting dat het 2025 model behoorlijk prijzig zal worden, richt ik me op de C4 als logische opvolger. Ik lees behoorlijk goede verhalen over de C4, maar vroeg me af of het zinnig is om te wachten op de C5? Verschillen lijken niet enorm te zullen zijn, maar wellicht vergis ik me?

Ben benieuwd naar jullie mening.

Daarnaast: wat zou ik nog kunnen vragen voor een TV die is aangedaan door de bliksem? Is het reëel om nog een bedrag te vragen?

11x Jinko cheetah 325wp/SE3000HD op zzo

• DutchOwnage
Sven2912 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 15:46:
Beste mede tweakers,

Gister is door een blikseminslag onze LG CX kapot gegaan. In eerste instantie ging na de klap het power lampje nog branden, maar inmiddels doet hij na inpluggen niks meer... Beeld gaf hij direct na uitvallen al niet meer. Erg jammer, want de TV werkte nog als op dag 1. Totaal geen last van inbranden of andere problemen waar ik me vooraf druk over maakte, dit ondanks dat we toch echt vaak TV kijken. Momenteel ben ik met de verzekering aan het kijken voor een oplossing,

daar wil ik echter niet te lang op wachten. Ik denk daarom dat ik op kort termijn een nieuwe Oled wil aanschaffen.

Gezien het budget en de verwachting dat het 2025 model behoorlijk prijzig zal worden, richt ik me op de C4 als logische opvolger. Ik lees behoorlijk goede verhalen over de C4, maar vroeg me af of het zinnig is om te wachten op de C5? Verschillen lijken niet enorm te zullen zijn, maar wellicht vergis ik me?

Ben benieuwd naar jullie mening.

Daarnaast: wat zou ik nog kunnen vragen voor een TV die is aangedaan door de bliksem? Is het reëel om nog een bedrag te vragen?
Ik zou nog heeeel even wachten op meer of goede C5 reviews. Een Duitse betrouwbare reviewer die ik volg komt binnenkort met zijn C5 review, maar een eerste blik gaf een significante helderheidsboost ten opzichte van de C4.

Een C5 komt tussen een G3 en G4 in qua helderheid.

YouTube: 🔥 LG C5 evo OLED-TV: Erster Blick auf Design, Anschlüsse und Bildqua...

[ Voor 9% gewijzigd door DutchOwnage op 16-04-2025 15:56 ]

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-05 14:50
Geen matches
Hier een nieuw lid van de 55G5 club als vervanging van de 55c7v uit 2017. Ben nog even aan het stoeien met de settings, maar dat komt wel goed. Het is wel een wereld van verschil in HDR zeg...

Ik was samen met een vriend om te kijken bij HelloTV (heeft ook een 55c7v) die ook naar iets nieuws wilde. De zijne heeft giga "inbrand" verschijnselen, terwijl die van mij nog helemaal gaaf was.

We kregen een leuke deal aangeboden als we er twee kochten (1899 per stuk) dus kijken niet kopen ging voor ons niet op. ;) Ze hadden er maar 1 op voorraad, maar een ander filiaal had er ook 1 staan. Die werd keurig gereserveerd en kon ik daar ophalen. De Denon x2400h zal ook een upgrade moeten krijgen, ook bij die vriend van me, dus binnenkort maar weer een rond "kijken"

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

• grlk
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 08:01
Geen matches
dutchrick schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 14:15:
[Afbeelding]

Zoals je kunt zien is het best een heftige inbranding
Op rtings staan duurtesten, recente oleds doen het een stuk beter. Overigens, de backlight van led tv's gaat ook regelmatig kapot volgens rtings.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

YakuzA schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 12:00:
En na 9 jaar draaien is je oude tv ook niet meer in topvorm natuurlijk :)
Aan het einde van het 2e jaar in bezit (2016 met flinke korting aangekocht), in 2018 panel vervangen ivm permanent logo. Daar is toen een panel in gekomen met betere techniek tegen inbranden, dat heeft schijnbaar goed zijn werk gedaan. Buiten dat dit model niet echte een hoge lichtopbrengst heeft (had Oled niet in die tijd), is het panel eigenlijk verder probleemloos en aardig schoon. Ik kijk zelden wat met een permanent logo in beeld, dat zal ook wel hebben geholpen.

Het is een van de laatste Oled's met ondersteuning voor Real 3D (en daarvoor is de TV uitermate goed geschikt), en eigenlijk heb ik de TV nu enkel aan de kant gezet om een ander te matsen met wat extra vakantiegeld en omdat de G4 heel aantrekkelijk is geprijsd, zo tegen het verlaten van de verkoopmarkt, en omdat de G4 alle HD audio formaten ondersteund via passthrough, voor mij belangrijk.

Nu ie er staat ben ik erg blij dat ik de knoop heb doorgehakt, de enige twijfel die ik nu nog heb is wat te doen met mijn "oude" TV. Misschien ga ik het Pietenbureau hier proberen te verblijden met de TV, die gebruiken nog steeds 3D materiaal voor de bezoekende kindjes had ik begrepen.

Testing, one, two ...

• toppie71
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 27-04 20:20
Geen matches
Heb sinds een paar weken een LG Oled G5 55inch. Ik had hiervoor een LG Oled 55B6V, deze had beeld inbranding. Ben blij met de nieuwe G5 maar blijf maar worstelen met de beeld instellingen. Tot nog toe lukt het nog niet om zo mooi beeld te krijgen als met de 55B6V. Wanneer ik bijna te vreden ben is de kleur wit erg overdreven fel maar de rest goed. Heeft iemand al ervaring met "de juiste" instellingen?

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Geen matches
toppie71 schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 23:12:
Heb sinds een paar weken een LG Oled G5 55inch. Ik had hiervoor een LG Oled 55B6V, deze had beeld inbranding. Ben blij met de nieuwe G5 maar blijf maar worstelen met de beeld instellingen. Tot nog toe lukt het nog niet om zo mooi beeld te krijgen als met de 55B6V. Wanneer ik bijna te vreden ben is de kleur wit erg overdreven fel maar de rest goed. Heeft iemand al ervaring met "de juiste" instellingen?
Welke calibratie instellingen heb je gevolgd? Of gewoon zelf wat instellingen aangepast? Als je dit grotendeels volgt krijg je naar mijn mening prima instellingen: https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/g5-oled/settings

🪦🪦RIP Pricewatch design 19-01-2026 🪦🪦

• Monda
  • Laatst online: 18-05 11:38
Inmiddels bij Smits Arnhem de C5 42" voor 800,- euro kunnen kopen als 2e tv in de gameroom. Nog steeds erg blij met m'n oudje C9. 1x het paneel vervangen onder garantie ivm inbranden (fortnite kids😅). Daarna nergens meer last van gehad.

[ Voor 30% gewijzigd door Monda op 07-09-2025 07:38 ]

PSN: Mondaatje

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Geen matches
Op dit moment heb ik een C7 staan op mijn dressoir. Het beestje is onderhand zo'n acht jaar oud maar heeft het altijd heel prima gedaan.
Hij heeft echter ook last van de bekende LG 25% rechthoek, en lijkt wel wat inbrand symptomen te hebben op een plek die ik niet zo goed kan verklaren.
Nu heb ik er met gewoon gebruik in principe geen last van, niet voor niets ben ik er pas na jaren achter gekomen dat hij dit issue had. Voorheen dacht ik dat het vierkant gewoon onderdeel van het Nintendo menu was, want daar zag ik het het duidelijkst. :+

Het heeft echter wel een beetje een 'what has been seen cannot be unseen' principe. Niet voor niets heb ik nooit gecheckt op banding of andere afwijkingen, want zolang je dat met gewoon gebruik niet ziet dan zie je het niet. Maar dit zie ik nu soms wel, met name in wat egalere beelden zoals een zee of veld of iets dergelijks. Ergens zonde, maar ook weer niet onoverkomelijk.
Hoe strikt zijn jullie in dat soort dingen? Moet het beeld perfect zijn of gaat het om het algeheel gebruik en zit je er wat pragmatischer in?

Zelf heb ik overwogen om te kijken of LG nu nog zou willen fixen, maar ik heb daar een hard hoofd in. En omdat ik ondertussen mijn mediahoek aan het opkalefateren ben is mijn interesse ook wel aardig gewekt door de G4.
Muur een andere kleur, een G4 strak tegen de muur. Dan kan 'ie stiekem een stapje groter dan de 55 die ik nu heb zonder dat het nog veel meer aanwezig is. Een 55 op een flink stuk van de witte muur af op een dressoir staat gevoelsmatig een stuk meer 'in your face' dan een 65 strak tegen een gekleurde muur. Kijken of mijn wederhelft het daar mee eens is maar dat mag ze bepalen als hij al hangt. O-)

Op zich vind ik het meestal zonde om binnen een techniek te upgraden, de verschillen zijn simpelweg te klein. Maar mijn vorige TV (LCD) had ik ook strak tegen de muur en dat beviel heel goed. Die heb ik pas vervangen toen OLED serieus werd want binnen LCD upgraden bracht te weinig.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• TweakGP
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 10-02 11:53
Gonadan schreef op maandag 22 september 2025 @ 22:14:
[...]
Je kunt ook inhoudelijk aan de gang en mij vertellen welke enorme verschillen jij ervaart waarvan je zeker weet dat ik ze ook ga ervaren. :)
Je reageert op 3 berichten waar duidelijke verschillen en verbeteringen instaan en mensen aangeven dat er een flinke stap is gemaakt met alles als opmerking dat je dat niet nodig of interessant vindt. Betere PIEK helderheid voor HDR, VRR, audio passthrough, allemaal onzin/niet nodig. En dat zonder de TV ook maar gezien te hebben..... Daarom dus.

Dus waarom dan de vraag over een upgrade als de antwoorden niet boeien? Als het alleen is om het inbranden van je huidige dan ben je met een B'serie het beste af als de rest je toch niet interesseert. En als de meerprijs ook niet spannend is koop je gewoon een G4 want dat lijkt vanaf het begin toch al het plan. Slechter dan wat je nu hebt is die zeker niet. En er is altijd nog een Samsung.....

Dus koop gewoon die G4 als je huidige tv versleten is :-).

[ Voor 14% gewijzigd door TweakGP op 23-09-2025 10:59 ]

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
TweakGP schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 10:21:
Je reageert op 3 berichten waar duidelijke verschillen en verbeteringen instaan en mensen aangeven dat er een flinke stap is gemaakt met alles als opmerking dat je dat niet nodig of interessant vindt. Betere PIEK helderheid voor HDR, VRR, audio passthrough, allemaal onzin/niet nodig. En dat zonder de TV ook maar gezien te hebben..... Daarom dus.
Dat ik de TV niet gezien heb verzin je zelf, en dat ik het 'onzin' noem ook. Met @hardware-lover had ik een leuke discussie waarin je ziet dat wij beiden op andere plekken het zwaartepunt leggen. Hij had ook punten waar hij weer geen waarde aan hecht. Dat is geen goed of slecht, maar gewoon een verschil van voorkeur/use case.

Jij hebt echter niets inhoudelijks gepost anders dan 'flink verschil' en gaat me nu zo op de huid zitten. Ik snap je houding niet zo goed, je trekt het puur naar een metadiscussie. :)
Dus waarom dan de vraag over een upgrade als de antwoorden niet boeien? Als het alleen is om het inbranden van je huidige dan ben je met een B'serie het beste af als de rest je toch niet interesseert. En als de meerprijs ook niet spannend is koop je gewoon een G4 want dat lijkt vanaf het begin toch al het plan. Slechter dan wat je nu hebt is die zeker niet. En er is altijd nog een Samsung.....

Dus koop gewoon die G4 als je huidige tv versleten is :-).
Als je goed had gelezen dan had je gezien dat ik een vraag stel over hoe jullie kijken naar perfectie van het scherm. Is voor jullie wat je ziet in het dagelijks gebruik of wil je dat het ook bij tests allemaal piekfijn in orde is? Kan je leven met imperfecties wanneer je die bij gewoon kijken niet ziet, of blijft dat dan toch knagen?

De rest was puur mijn eigen overwegingen als context, daar zat geen vraag in. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Modbreak:Vragen over inbranden, stekkers, prijzen, aanbiedingen, cashback?
Zie het mooie grote gele vak onderaan deze pagina!

Vragen over garantie na het zelf wijzigen van je televisie, bijv bij het doorknippen van kabels?
Bel de verkoper en/of de LG-klantenservice voordat je dit je dit gaat doen!

@ allen: Hierbij helpen is hartstikke behulpzaam, maar laat deze vragen ook telkens terugkeren.
Druk even op de TR-knop.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Geen matches
alki schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 13:36:
[...]

Goed om te weten dat het nog steeds voorkomt bij LG. Ik heb een 2018 model en daar is t heel erg aan t worden op dit moment. Iedereen hier op t forum zei na 2019 zijn er nieuwe panelen en zijn er geen burn ins meer en vlekken op de schermen, maar helaas nog wel.
vanaf de xxx8 modellen is dit sterk verbeterd.
In de meeste topics hier in het shopping forum met inbrand problemen van OLED zie je voornamelijk:
- mensen met de xxx7 of ouder serie
- mensen die fanatiek de stroom continue van hun toestel af halen zodat de de tv geen background pixel refresh kan draaien.

(uitzonderingen daar gelaten, het is niet alsof het bij nieuwer niet voorkomt maar dit zijn de 2 voornaamste groepen :) )

[ Voor 7% gewijzigd door YakuzA op 22-10-2025 15:20 ]

PSN

• jigalvh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-05 13:27
We hebben bijna vijf jaar een 55" CX OLED in huis en ruim vier jaar was dat een plezierige ervaring. Het beeld is natuurlijk prachtig, de upscaler verricht wonderen met teksten en grafische elementen, de afstandsbediening is prettig en kwalitatief ook beter dan menig ander merk (ik moest 'm openen om te reinigen en zag toen dat er geen rubbermatje met geleidende contacten in zat, maar afgesloten schakelaartjes).

Een half jaar geleden begon er wat ingebrand beeld te zien. Een vage balk onderaan en een vage vlek in het midden. Met name in geel/oranje/rood is het steeds duidelijker te zien. We hebben alle opties ingeschakeld staan om inbranden te voorkomen, alle opschoonprogramma's zijn netjes afgewikkeld, de screensaver springt al behoorlijk snel aan. Logo's zijn niet te zien (zelfs niet vaag). Waarschijnlijk is de balk afkomstig van het af en toe pauzeren (ondanks de screensaver) en de vlek in het midden is waarschijnlijk de verzameling gezichten die meestal op die plek staat.

Ondanks alle pluspunten valt het wel tegen dat dit toestel binnen vijf jaar al zo'n achteruitgang in beeldkwaliteit laat zien. Ik heb nog geen alternatieven in beeld, maar of hierna nog een LG OLED volgt ben ik niet meer 100% zeker van :-(

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Vraagje. Gisteren heb ik bíjna de knoop doorgehakt om een TCL 65" C9k te kopen, een MiniLED TV.

OLED had ik eigenlijk al jaren afgeschreven voor mezelf vanwege de angst op inbranden, verlies van helderheid, vlekken etc. Ik zie het heel snel als er op een egaal vlak vlekken komen.

Is dat tegenwoordig eigenlijk nog wel een ding? Ik hoor dat inbranden tegenwoordig écht geen punt meer is... Maar ik heb ook ingebrande OLEDs gezien en daar schrok ik wel van.

De prijs van een redelijk premium MiniLED TV en een OLED TV liggen érg dicht bij elkaar.
Is er een goede reden om voor het een of het ander te kiezen? Bij MiniLED bestaat namelijk ook het risico dat een van de 3000 backlight leds kapot gaat, wat ook zal resulteren in een falend scherm. Nou heeft TCL 5 jaar garantie, dus dat geeft weer iets meer vertrouwen.

Ik kan simpelweg niet kiezen.

Mijn huidige TV is een 55" Samsung TV. Destijd ook een dure geweest, QLED, maar toen nog edge lit. Wat mij heel erg stoort is dat deze bij ondertiteling feller en donkerder wordt en als er bijv. links in beeld iets lichts te zien is en rechts niet, dat je duidelijk ziet dat de backlight links op volle kracht gaat en rechts niet.

Zowel MiniLED als OLED lossen dit op, MiniLED voor 95% en OLED voor 100%, maar MiniLED is feller en risico op inbranden is veel minder.

Ik kom er gewoon niet uit :)

• Kamoji_
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 18-05 01:40
In oktober heb ik hier om advies gevraagd omtrent wettelijke garantie op mijn ingebrande LG OLED65GX6LA uit 2021. Omdat ik beloofd had om hier de afloop te delen, bij deze.

Ik heb in eerste instantie Coolblue een voorbeeldbrief over wettelijke garantie van de ACM gemaild.
De reactie die ik ontving was een aanbieding tot reparatie waar ik zelf voor 70% van de kosten zou opdraaien.
Vervolgens ben ik de Coolblue winkel binnengelopen, waar een medewerker in eerste instantie zei dat hij niets weet van de afhandeling van garanties. Daarna zocht hij even op het internet en beweerde hij dat ik nergens recht op had en de 70% eigen kosten een wettelijk conform aanbod was.

Gelukkig heeft het ACM ook een voorbeeldbrief voor het geval een verkoper het bovenstaande aanbiedt. Toen ik deze mailde stuurde werd er wel ineens een kosteloze reparatie aangeboden, indien de monteur constateerde dat het inbranden niet door mijn toedoen is gebeurd.
De monteur heeft een week of 3 later inderdaad geconstateerd dat de pixel refresher altijd heeft gedraaid na gebruik, waarna ik de €550 die ik voor moest schieten, netjes terug heb gekregen.

LG heeft ook nog iets van €700 aan Coolblue betaald als compensatie. Zelf een nieuw paneel betalen zou het dus wat mij betreft niet waard zijn omdat ik voor hetzelfde geld een gloednieuwe had kunnen kopen in de C serie.

In totaal heeft het ongeveer 1,5 maand in beslag genomen. Het kan wat frustratie opleveren maar de aanhouder wint. Ik heb gratis een nieuw OLED paneel gekregen op een 4,5 jaar oude tv dus het is alle moeite en frustratie meer dan waard geweest.

Voor mensen in dezelfde situatie, hier een link naar de voorbeeldbrieven van het ACM:
https://www.consuwijzer.n...ratie-geld-terug/garantie
Kamoji_ schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 16:30:
In oktober heb ik hier om advies gevraagd omtrent wettelijke garantie op mijn ingebrande LG OLED65GX6LA uit 2021. Omdat ik beloofd had om hier de afloop te delen, bij deze.

Ik heb in eerste instantie Coolblue een voorbeeldbrief over wettelijke garantie van de ACM gemaild.
De reactie die ik ontving was een aanbieding tot reparatie waar ik zelf voor 70% van de kosten zou opdraaien.
Vervolgens ben ik de Coolblue winkel binnengelopen, waar een medewerker in eerste instantie zei dat hij niets weet van de afhandeling van garanties. Daarna zocht hij even op het internet en beweerde hij dat ik nergens recht op had en de 70% eigen kosten een wettelijk conform aanbod was.

Gelukkig heeft het ACM ook een voorbeeldbrief voor het geval een verkoper het bovenstaande aanbiedt. Toen ik deze mailde stuurde werd er wel ineens een kosteloze reparatie aangeboden, indien de monteur constateerde dat het inbranden niet door mijn toedoen is gebeurd.
De monteur heeft een week of 3 later inderdaad geconstateerd dat de pixel refresher altijd heeft gedraaid na gebruik, waarna ik de €550 die ik voor moest schieten, netjes terug heb gekregen.

LG heeft ook nog iets van €700 aan Coolblue betaald als compensatie. Zelf een nieuw paneel betalen zou het dus wat mij betreft niet waard zijn omdat ik voor hetzelfde geld een gloednieuwe had kunnen kopen in de C serie.

In totaal heeft het ongeveer 1,5 maand in beslag genomen. Het kan wat frustratie opleveren maar de aanhouder wint. Ik heb gratis een nieuw OLED paneel gekregen op een 4,5 jaar oude tv dus het is alle moeite en frustratie meer dan waard geweest.

Voor mensen in dezelfde situatie, hier een link naar de voorbeeldbrieven van het ACM:
https://www.consuwijzer.n...ratie-geld-terug/garantie
Bedankt voor deze uitleg.
Het bevestigt eerdere claims die in eerste instantie soms afgewimpeld worden met een gedeeltelijke compensatie en later na enig aandringen toch een geheel kosteloze reparatie opgeleverd hebben.
Jouw verhaal kan weer gebruikt worden voor toekomstige vragen over garantie.
Het is immers een recent voorbeeld ook.
Met een nieuw paneel kun je wel een tijdje vooruit hoewel de rest van de TV wel al iets verouderd is.

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:49

qless

...vraag maar...

Geen matches
Aangezien onze oude 55" lg b6 (uit 2017) flink wat inbranding heeft (youtube logo's etc) aan het kijken voor een nieuwe tv.

Ik ben fan van oled, dus dacht aan een 65" g5 of zelfs 77" g5. We zitten er ruim 3.5 meter vanaf. Is dan 77" overkill? En zou een C5 ook al meer dan genoeg zijn?

Is de aankomende cashback ook van toepassing in Belgie?

Website
Vliegende camera's: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Landbased camera's: Canon R6, Canon 5d2
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:17
Geen matches
qless schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 11:44:
Aangezien onze oude 55" lg b6 (uit 2017) flink wat inbranding heeft (youtube logo's etc) aan het kijken voor een nieuwe tv.

Ik ben fan van oled, dus dacht aan een 65" g5 of zelfs 77" g5. We zitten er ruim 3.5 meter vanaf. Is dan 77" overkill? En zou een C5 ook al meer dan genoeg zijn?

77 inch is fantastadtisch op 3,5 meter

• sheepdog
  • Laatst online: 17-05 09:15
Geen matches
qless schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 11:44:

Ga zeker voor 77". Ik zit op dezelfde afstand en je bent binnen een paar weken gewend aan dat formaat. Eigenlijk heb ik nog steeds het idee dat ik dichter bij de tv moet zitten om alle details van 4K echt goed te zien.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Geen matches
Snake_Eye schreef op maandag 4 mei 2026 @ 20:09:
Misschien is dit wel een herinnering dat je niet altijd achter het nieuwste aan hoeft te rennen. Soms zit de beste keuze juist in het model van vorig jaar — met bijna dezelfde prestaties, maar voor een veel vriendelijkere prijs. Technologie gaat snel, maar slim kiezen is vaak belangrijker dan altijd het nieuwste hebben.
Ik kijk nog steeds thuis vol plezier naar een 65E8 :P

/knock on wood: nog steeds geen inbranding of andere issues.

PSN

Pagina: 1 ... 13 14

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.

Vragen over welk bericht nu waar hoort? Lees Jorgen in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"