Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output
Settings > General > Quick Start+
De TV blijft wel gewoon in een soort standby, en zal gewoon cleaning cycles blijven doen.
[ Voor 19% gewijzigd door Puck op 18-08-2017 13:55 ]
Arrived anxious, left bored
Ga ik thuis ff gelijk regelen. Bedankt voor de tip.
Stay hungry, stay foolish!
Misschien heb ik dit over het hoofd gezien, maar betreft dit alleen voor de 6 series of hebben de 7 series ook last van wifi problemen? Anders zet ik deze optie zodra ik de tv binnen heb, ook meteen uit.Puck schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 13:54:
[...]
Settings > General > Quick Start+
De TV blijft wel gewoon in een soort standby, en zal gewoon cleaning cycles blijven doen.
Volgens mij is het juist de 7 serie die hier last van heeft. Mijn B6 gebruikt al een jaar (5GHz) WiFi en ik heb echt nog nooit problemen gehad. Ik heb wel Quick Start+ standaard uit, maar niet omdat ik problemen heb gehad ofzo.Ambition88 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 16:46:
[...]
Misschien heb ik dit over het hoofd gezien, maar betreft dit alleen voor de 6 series of hebben de 7 series ook last van wifi problemen? Anders zet ik deze optie zodra ik de tv binnen heb, ook meteen uit.
Quickstart uitschakelen did the trick! Hartelijk dank alles blijft nu snel en stabiel!Trackerfire schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 13:44:
[...]
De 55C7VQuickStart is een goede tip, ga ik proberen!
Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output
Ik gebruik vooral XPlay uit dit rijtje, de andere apps niet/weinig, maar die is werkelijk nog nooit gecrashed en ik gebruik het al meer dan een jaar. 55B6V.Tovenaar schreef op maandag 4 september 2017 @ 15:26:
Op mijn 55B6V heb ik regelmatig dat Netflix/Youtube/XPlay er uit klapt, ook wel eens gehad dat ik maar een kwart van de (4K) content te zien kreeg. Even Netflix/Youtoube/Xplay afsluiten (home knop ingedrukt houden) en daarna ging het wel weer maar stoor me toch redelijk aan het zomaar afsluiten van de apps.
Ik heb LG support al gecontact en die meldde de stekker 10 minuten er uit te halen en hoewel dit wel iets lijkt te helpen (TV herstart niet meer sinds dien) maar veel apps lijken nog steeds zomaar af te sluiten.
Meer mensen met deze ervaring?
Edit:
Probeer het eens met QuickStart+ uit. Deze zorgt dat de tv allerlei zaken in memory houdt maar doet meer kwaad dan goed. Heb ik standaard uit.
[ Voor 8% gewijzigd door Puck op 04-09-2017 17:04 ]
Het leek alsof het een dubbele rij met pixels was maar durf het niet met zekerheid te zeggen.Puck schreef op woensdag 20 september 2017 @ 21:22:
[...]
Bizar. Het lijkt alsof er een gedeelte van een strook pixels spontaan kapot is. Heb je het idee dat het exact 1 of 2 rijen pixels zijn?
Zojuist de 'Clear panel noise' functie afgerond en de pixels lijken het weer te doen, al ben ik er vooralsnog niet erg gerust op. Ik zal morgen eens contact opnemen met de verkoper en LG of dit een bekend 'probleem' is.
Zou namelijk erg vervelend zijn als dit zich vaker gaat voordoen, zeker als de garantieperiode afgelopen is.
Edit: Mijn TV heeft de optie Quick Start+ aan staan, kan ik deze beter uitzetten of heeft dat geen invloed op het 'aan laten staan' van het paneel?
[ Voor 9% gewijzigd door Nickr92 op 20-09-2017 21:41 ]
Wel fijn dat het voor nu opgelost is. Kan ook een storing in mainboard zijn o.i.d.. Ik zou hem ook even een nachtje spanningsloos latenNickr92 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 21:40:
[...]
Het leek alsof het een dubbele rij met pixels was maar durf het niet met zekerheid te zeggen.
Zojuist de 'Clear panel noise' functie afgerond en de pixels lijken het weer te doen, al ben ik er vooralsnog niet erg gerust op. Ik zal morgen eens contact opnemen met de verkoper en LG of dit een bekend 'probleem' is.
Zou namelijk erg vervelend zijn als dit zich vaker gaat voordoen, zeker als de garantieperiode afgelopen is.
Paneel zou sowieso niet aan moeten staan in stand-by. Dat was dus wel het geval? Ik kan sowieso iedereen aanreden Quick Start+ uit te zetten, heeft weinig voordeel.Nickr92 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 21:40:
Edit: Mijn TV heeft de optie Quick Start+ aan staan, kan ik deze beter uitzetten of heeft dat geen invloed op het 'aan laten staan' van het paneel?
[ Voor 23% gewijzigd door Puck op 20-09-2017 21:49 ]
Heb voor nu inderdaad even de spanning eraf gehaald. Zal morgen de clear panel noise nog eens draaien voor de zekerheid.Puck schreef op woensdag 20 september 2017 @ 21:41:
[...]
Wel fijn dat het voor nu opgelost is. Kan ook een storing in mainboard zijn o.i.d.. Ik zou hem ook even een nachtje spanningsloos laten
[...]
Paneel zou sowieso niet aan moeten staan in stand-by. Dat was dus wel het geval? Ik kan sowieso iedereen aanreden Quick Start+ uit te zetten, heeft weinig voordeel.
Of het paneel altijd heeft aangestaan weet ik niet, lijkt me sterk eigenlijk want zet 'm altijd in standby met de afstandsbediening. De Quick Start+ staat in ieder geval uit nu voor het geval dat nog van invloed zou zijn.
Bedankt voor het meedenken in ieder geval!
Ik bedoelde eigenlijk: stond de rij met pixels zelfs aan terwijl de TV nog in standby stond? Want dat zou ook nogal opmerkelijk zijn.Nickr92 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 21:57:
[...]
Heb voor nu inderdaad even de spanning eraf gehaald. Zal morgen de clear panel noise nog eens draaien voor de zekerheid.
Of het paneel altijd heeft aangestaan weet ik niet, lijkt me sterk eigenlijk want zet 'm altijd in standby met de afstandsbediening. De Quick Start+ staan in ieder geval uit nu voor het geval dat nog van invloed zou zijn.
Bedankt voor het meedenken in ieder geval!
Verschillende problemen zoals wegvallende WiFi, crashende apps e.d. waren op te lossen door Quick Start+ uit te zetten. Hij houdt dingen vast in het geheugen, beetje alsof je je laptop continue in hibernation laat. Als je niet echt problemen hebt, hoeft het natuurlijk niet, maar ik zie er sowieso het voordeel niet van in. Het idee dat de TV weer fris opstart is gewoon fijnerJorgen schreef op woensdag 20 september 2017 @ 22:14:
Waarom adviseer je om quickstart uit te zetten?
[ Voor 5% gewijzigd door Puck op 20-09-2017 22:20 ]
MazeWing schreef op maandag 11 december 2017 @ 21:31:
Voor de mensen met waardeloze Wifi snelheid (5GHz);
Gebruik kanaal 36, 52 of 149
Bij een ander kanaal kakt de performance schijnbaar compleet in (lees: 2% van de bandbreedte). Ik heb geen idee waarom dit zo is en heb deze informatie van avsforum. Gisterenavond had ik zelf wifi problemen en besloot uiteindelijk maar voor 2.4 GHz te gaan. Heb 5GHz zojuist op kanaal 52 getest en haal weer een stuk hogere snelheid.
Ik heb dus ook na het vastzetten van mijn 5ghz wifi op een kanaal (36) nog steeds last dat mijn snelheid terug zakt van 120MBps naar ~15-20MBps vanuit stand-by. Gisterenavond alles nog super snel vannochtend bij het aanzetten van de tv weer langzaam.Peter711 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 12:30:
[...]
Heb gemerkt dat mijn TV de max WIFI snelheid op TV aankan. Kan aan mij liggen maar had NETFLIX APP op TV ook niet een test voor snelheid netwerk. Nu niet meer lijkt het na een update APP?
Had sinds een paar dagen toch weer een probleem op 5G Wifi. Punisher Netflix vaak 480P en haalde maar maxinaal 1440P zakte dan weer terug naar 720P. Maar weer eens mijn LG E7 van stroom gehaald en daarna vandaag weer wel een goede verbinding met WIFI 5G.Gebruik wel de TV standby stand. Begreep dat als je die standby niet gebruikt bij uitzetten ook de pixel refresh niet loopt (om de 4 uur, heb ik overigens gewijzgd naar 2 uur in setup menu). Vandaar die standby stand aan. Misschien zorgt die standby stand toch na een tijd voor WIFI issues....
Het hierboven beschreven uit zetten van de quickstart heb ik echter nog niet geprobeerd. Weet iemand of het echt klopt dat dan de automatische pixel refresh niet loopt? Ik dacht dat dit alleen was als je het stroom van de tv af haalt...
Quick Start+
[ Voor 14% gewijzigd door Scidd0w op 12-12-2017 13:49 ]
Kan gewoon uit, ik heb het ook al een jaar uitstaan. Heeft geen input op cleaning cycles. Is in het afgelopen jaar al meerdere malen gebleken dat het uitschakelen van Quickstart+ veel problemen oplost (zie search).Scidd0w schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 11:58:
[...]
[...]
Ik heb dus ook na het vastzetten van mijn 5ghz wifi op een kanaal (36) nog steeds last dat mijn snelheid terug zakt van 120MBps naar ~15-20MBps vanuit stand-by. Gisterenavond alles nog super snel vannochtend bij het aanzetten van de tv weer langzaam.
Het hierboven beschreven uit zetten van de quickstart heb ik echter nog niet geprobeert. Weet iemand of het echt klopt dat dan de automatische pixel refresh niet loopt? Ik dacht dat dit alleen was als je het stroom van de tv af haalt...
Quick Start+
Ik werd vanochtend wakker en een check op fast.com gaf 140Mbps aan. Het lijkt er dus op dat ik eindelijk een snelle & stabiele 5Ghz wifiverbinding heb nadat de tv een tijd heeft uit gestaan!Scidd0w schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 11:58:
[...]
Ik heb dus ook na het vastzetten van mijn 5ghz wifi op een kanaal (36) nog steeds last dat mijn snelheid terug zakt van 120MBps naar ~15-20MBps vanuit stand-by. Gisterenavond alles nog super snel vannochtend bij het aanzetten van de tv weer langzaam.
Het hierboven beschreven uit zetten van de quickstart heb ik echter nog niet geprobeerd. Weet iemand of het echt klopt dat dan de automatische pixel refresh niet loopt? Ik dacht dat dit alleen was als je het stroom van de tv af haalt...
Quick Start+
Voor mij is onderstaande de oplossing gebleken:
WiFi settings router (AC2600):
Mode: 802.11ac only
WiFi Channel: 36
WiFi Channel Width: 40Mhz
Settings TV:
Quick Start+: Off
Blijkbaar heb ik buren die ook op 36 zitten.... moest nu uitwijken naar boven de 100Shadow-Dancer schreef op maandag 18 december 2017 @ 13:39:
[...]
Had niet eerder met de kanalen zitten spelen, maar bij het lezen van deze post het kanaal op 36 te hebben gezet werkt 5Ghz AC Wifi(60 Mbit+) nu goed genoeg! Bedankt.
En quick start uitzetten helpt mij enorm. Scheelt niks bij opstarten TV en voordeel is dat APPS , o.a. Netflix etc opnieuw worden geladen i.p..v. opstarten uit buffer
De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !
Maar om dit te omzeilen, schakel ik voordat ik de serie begin, d sound out in op de LG tv speaker, totdat ik het dolby atmos teken zie bij d title screen. Dan start ik de serie en het moment dat deze gestart is, schakel ik weer over van LG tv speaker output naar HDMI ARC sound output, Nu pakt ie op de een of andere manier Dolby Atmos wel en dat verschijnt dan ook op mijn receiver. Hoop dat jullie hier wat aan hebben of mee kunnen.
Zelf heb ik ook nog een vraag wat betreft, 4k UHD player, voor de beste beeld kwaliteit moet ik deze rechtstreeks op mijn LG 65C7 aansluiten of kan het ook via de receiver, één of andere manier heb ik dan het gevoel dat het dan ten koste gaat van de beeld kwaliteit als ik het via de receiver doe. Alvast bedankt!
Vreemd he... Netflix ziet blijkbaar geen Atmos mogelijkheid via ARC. Ik ben er al wel achter dat de Netflix app vooraf al bedenkt wat qua beeld/geluidsmodi mogelijk is op jouw hardware zonder gewoon een signaal door te geven en jouw hardware maar uit laat vogelen wat ie wel en niet vreet. Irritant is dat, omdat de netflix app het namelijk niet altijd bij het rechte eind heeft voor wat betreft de mogelijkheden op de hardware. Als ik jouw methode volg heb ik nooit geluid via ARC, op de een of andere manier werkt dat alleen als ik de tv aanzet, ARC inschakel en dan pas Netflix (via de shield of via de tv) opstart. Na een aantal minuten valt het geluid altijd uit en dat krijg ik niet meer aan zonder het opnieuw opstarten van de tv, receiver en shield.Jkbc schreef op maandag 19 maart 2018 @ 11:16:
Ik heb zelf ook wat lopen testen en doen, met Dolby Atmos via Arc bij netflix. Helaas werkt dit niet gewoon instant. Maar Kan het uiteindelijk wel krijgen. Wat ik daarvoor moet doen is, voordat ik de desbetreffende serie met dolby atmos ga kijken is, Via t quick menu, de sound out op de LG tv speaker te zetten. Het moment dat ik dat doe, staat er bij netflix ook duidelijk Dolby atmos sound aangegeven bij d title screen. Stel ik heb mn sound out op HDMI out/ optical out staan. Geeft ie gewoon 5.1 in d title screen.
Maar om dit te omzeilen, schakel ik voordat ik de serie begin, d sound out in op de LG tv speaker, totdat ik het dolby atmos teken zie bij d title screen. Dan start ik de serie en het moment dat deze gestart is, schakel ik weer over van LG tv speaker output naar HDMI ARC sound output, Nu pakt ie op de een of andere manier Dolby Atmos wel en dat verschijnt dan ook op mijn receiver. Hoop dat jullie hier wat aan hebben of mee kunnen.
Zelf heb ik ook nog een vraag wat betreft, 4k UHD player, voor de beste beeld kwaliteit moet ik deze rechtstreeks op mijn LG 65C7 aansluiten of kan het ook via de receiver, één of andere manier heb ik dan het gevoel dat het dan ten koste gaat van de beeld kwaliteit als ik het via de receiver doe. Alvast bedankt!
Wat betreft jouw vraag. Heb jij een 4K UHD speler met 2x HDMI out. Gezien je vraag verwacht ik het niet, maar dan heb ik het maar gevraagd
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Wat bij mij heeft geholpen is quick start uit zetten. Het duurt iets langer voordat je tv start, maar altijd topverbinding nu. 😁. Tv doet geen wifi reset als tv op standby staat met quick start aan. Poort aanpassen wil ook nog weleens helpen.Smits360 schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 18:13:
Ik merk dat mijn C7 de eerste paar minuten steevast een hele lage internetsnelheid haalt, maar dat ie na een paar minuten strak de 200+ aantikt. Daarna blijft het ook gewoon goed, tot ik hem weer uitzet. Je zou denken dat zoiets vrij binair is, maar kennelijk niet! Router staat op 5ghz op kanaal 36. Als de tv 200 haalt, halen mijn andere apparaten dat gelukkig ook nog.
Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)
Goeie tip! Heb em zelf oo 2,4ghz staan. Niet de snelste verbinding, maar wel altijd steady 50-60mb op mn 200mb lijn. Prima voor youtube/netflix streamingknny schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 18:16:
[...]
Wat bij mij heeft geholpen is quick start uit zetten. Het duurt iets langer voordat je tv start, maar altijd topverbinding nu. 😁. Tv doet geen wifi reset als tv op standby staat met quick start aan. Poort aanpassen wil ook nog weleens helpen.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Heeft het uitschakelen verder nog nadelen? Werkt de auto pixel refresher nog als je dit uit zet? Heb zelf geen problemen met de snelheid, maar wel dat het eens in de maand helemaal gedaan is met de wifi, een powercycle werkt dan wel.knny schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 18:16:
[...]
Wat bij mij heeft geholpen is quick start uit zetten. Het duurt iets langer voordat je tv start, maar altijd topverbinding nu. 😁. Tv doet geen wifi reset als tv op standby staat met quick start aan. Poort aanpassen wil ook nog weleens helpen.
Ik dacht dat iemand dat hier boven noemde.hardware-lover schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 22:11:
[...]
Tweakers info betreffende die 1Gbit? Klopt dat wel, ze zitten er wel vaker langs met Tweakers specificaties. Op het AVSforum wordt gesteld dat er een 100Mbit poort aanwezig is in de 8 serie.
Zelf geen onderzoek gedaan en 100Mbit verbaast me eigenlijk niets na de 6 en 7 serie.drakiesoft schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 17:58:
[...]
De C7 heeft 100Mb poort, de C8 een gigabit poort. Hoe snel dit effectief is weet ik niet, niet getest nog.
WiFi is dus ook op de 8 series de snelste manier van streamen!
Na enkele firmware updates en uitzetten van Quick Start+ heb ik geen problemen meer ondervonden met de very high bitrate 4K bestanden. Vandaar mijn redelijke afwezigheid op dit deel van het forum. 😎😂
[ Voor 13% gewijzigd door THX op 10-08-2018 01:48 ]
100Mb wired is nog altijd sneller dan de huidige Wifi AC. Duplex en packetloss Wifi?!THX schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 01:46:
[...]
Ik dacht dat iemand dat hier boven noemde.
[...]
Zelf geen onderzoek gedaan en 100Mbit verbaast me eigenlijk niets na de 6 en 7 serie.
WiFi is dus ook op de 8 series de snelste manier van streamen!
Na enkele firmware updates en uitzetten van Quick Start+ heb ik geen problemen meer ondervonden met de very high bitrate 4K bestanden. Vandaar mijn redelijke afwezigheid op dit deel van het forum. 😎😂
Wel is het natuurlijk triest dat zelfs op de C8 nog een 100Mb port zit.
Zie deze: https://www.reddit.com/r/...formance_on_lg_2017_oled/
Listen mode off tipje: https://www.cnet.com/foru...g-oled-tv-wireless-issue/
Daarnet even getest, verbonden op 780Mbps, maar uit een test kom ik naar internet toe niet boven de 120Mbps.
[ Voor 12% gewijzigd door wvkreg op 10-08-2018 09:47 ]
Dat “inkakken” los je op door Quick Start+ uit te zetten. Ik heb namelijk precies dezelfde problemen gehad meer dan een jaar geleden toen de C7 net in NL beschikbaar was. Had eerst 140Mbit WiFi en paar dagen later 6Mbit. Na Quick Start+ uitzetten geen problemen meer. Router en draadloos zijn nog steeds dezelfde.Anoniem: 1092229 schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 09:23:
Nee en nee, de wifi module op de C7 is gewoon brak, dat is gewoon een feit. Reken jezelf gelukkig als je één van de weinige bent waarbij de snelheid niet na een tijd in kakt.
[...][
Om het nog stabieler te maken laat ik alleen de LG op een 5G ssid verbinden. De rest in het huis zit op een apart 2.4G ssid. Ik denk dat dat niet eens hoeft en dat het een gevoel is.
Anoniem: 1092229
Waar kun je quick start+ in het menu vinden dan? En waar is het goed voor?THX schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 09:47:
[...]
Dat “inkakken” los je op door Quick Start+ uit te zetten. Ik heb namelijk precies dezelfde problemen gehad meer dan een jaar geleden toen de C7 net in NL beschikbaar was. Had eerst 140Mbit WiFi en paar dagen later 6Mbit. Na Quick Start+ uitzetten geen problemen meer. Router en draadloos zijn nog steeds dezelfde.
Om het nog stabieler te maken laat ik alleen de LG op een 5G ssid verbinden. De rest in het huis zit op een apart 2.4G ssid. Ik denk dat dat niet eens hoeft en dat het een gevoel is.
Bij algemeen in het menuAnoniem: 1092229 schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 09:49:
[...]
Waar kun je quick start+ in het menu vinden dan? En waar is het goed voor?
Inderdaad onder algemeen.Anoniem: 1092229 schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 09:49:
[...]
Waar kun je quick start+ in het menu vinden dan? En waar is het goed voor?
Quick Start is ehhh het snel starten van de TV duhhh. 🤓
Aangezien spanningsloos maken van de TV de inkak van WiFi destijds oploste, was uitzetten van Quick Start een mogelijke oplossing. De WiFi hardware wordt hierbij blijkbaar genoeg gereset waardoor de snelheid niet meer inkakt.
TV start overigens voor mij nog snel genoeg op na uitzetten van Quick Start.
QuickStart+ uitschakelen en eventueel WiFi op vast kanaal zetten. En even zoekfunctie gebruiken, want al meerdere malen opgenoemd.benza2006 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 15:37:
Ik ben al een paar maanden een trotse bezitter van een OLED65C8PLA. Prachtige TV, super blij mee! Ik vind het alleen erg jammer dat de aanwezige netwerkaansluiting maar 100Mbit is.
Daarom moet ik noodgedwongen gebruik maken van WiFI. Ik heb speciaal voor de TV een 5Ghz Wifi netwerk ingeregeld waarbij alleen mijn TV verbinding mee maakt. Met XPlay speel ik dan mijn 4K Bluray rips af en dat gaat overwegend goed. Het gebeurt alleen af en toe dat de TV z'n Wifi verbinding verliest tijdens het afspelen van de 4K Bluray rip. Als ik dan bij de netwerkinstellingen van de TV ga kijken dan zie ik dat de TV geen Wifi verbinding meer heeft. Als ik dan weer verbinding wil maken moet ik het wachtwoord weer opnieuw invoeren. Dit werkt dan soms ook niet in één en dan lukt het na de tweede keer wel.
Ik heb mijn telefoon ook verbonden met het 5Ghz netwerk en als de TV zijn verbinding verliest blijft de Wifi verbinding op mijn telefoon gewoon prima werken. Het ligt dus (blijkbaar) niet aan m'n Wifi netwerk. Dit probleem heb ik trouwens ook met het 2.4Ghz netwerk...
Het vreemde is dat ik prima de hele avond Netflix via het 5Ghz netwerk kan kijken en dan blijft het allemaal prima werken. Waarschijnlijk zijn de 50GB Bluray rips toch een wat te zware aanslag voor de netwerkkaart.
En nu de million dollar question: heeft iemand anders dit ook?
Bedankt voor het meedenken. Ik lees al 300 pagina's meePuck schreef op donderdag 15 november 2018 @ 15:41:
[...]
QuickStart+ uitschakelen en eventueel WiFi op vast kanaal zetten. En even zoekfunctie gebruiken, want al meerdere malen opgenoemd.
Ah, dat stond ook niet in je originele postbenza2006 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 15:58:
[...]
Bedankt voor het meedenken. Ik lees al 300 pagina's meeQuickStart+ staat al uit, Wifi kanaal voor 5Ghz nog niet vastgezet. Ga ik proberen, thnx!
QuickStart+ uit? Geprobeerd de TV 15 minuten van stroom te halen? Factory reset? Zou kunnen helpen. Raar probleem.ArthurMorgan schreef op maandag 26 november 2018 @ 22:11:
Iemand die dit ook heeft een een oplossing kent?
Sinds een paar dagen gaat mijn b7 niet altijd echt uit als ik op de uitknop klik. Het beeld wordt wel zwart, maar hij blijft energie verbruiken 20 tot 60 watt. Ook gaat hij enorm snel aan, alsof hij in standby staat. De instellingen voor standby staan allemaal uit, er wordt niet opgenomen op dat moment, het duurt langer dan een uur dus is het ook niet de pixel refresher. En het is niet altijd zo, 1a 2 keer per dag of zo, de andere keren schakelt hij wel gewoon direct helemaal uit.
Mijn simpele Voltcraft energy check 3000 meter die ik al jaren gebruik geeft eigenlijk nooit problemen. Die geeft voor de 55c8 0.1 watt aan in stand-by en tussen de 60 en 90 watt tijdens Tv kijken op stand ISF-donker, OLED-lampje 28, energiebespaarstand uit, quick-start uit. Heb de waarden vaak genoeg geverifieerd met een Fluke meter en ze zitten altijd goed in de buurt van wat de Fluke aangeeft.Mfpower schreef op woensdag 28 november 2018 @ 13:38:
[...]
Nou ik heb zojuist met LG gebeld. Gebeurde wat ik al verwacht had. Uiterst onvriendelijke en onwetende medewerker. Hij vertelde me dat inderdaad het verbruik in standby 0,3 watt is. Maar had verder geen antwoord op m'n vragen en adviseerde me de tv om te ruilen bij de winkel. Echt slecht voor een support desk van een tv van 1500+ euro! Ook zei hij dat hun meetapparatuur beter is dan de mijne.. hmm - maar een factor 40 verschil in verbruik is wel veel.
Geen idee wat ik nu zal doen. Het zou me echt helpen als iemand met de C8 dit eens kon checken. Misschien ligt het wel aan de firmware; ik heb versie 4.10.10 - dat is een nieuwere versie dan op de site van LG staat zelfs. Als dit namelijk "normaal" gedrag is van deze tv op deze firmware dan heeft omruilen weinig zin. Desnoods wil ik wel met mijn metertje langskomen als iemand in het midden van het land deze tv heeft.
Welke firmware heb je? Overigens kan het dan nog steeds zo zijn dat mijn meter wel afwijkend is... ik heb een andere.Cap schreef op woensdag 28 november 2018 @ 17:55:
[...]
Mijn simpele Voltcraft energy check 3000 meter die ik al jaren gebruik geeft eigenlijk nooit problemen. Die geeft voor de 55c8 0.1 watt aan in stand-by en tussen de 60 en 90 watt tijdens Tv kijken op stand ISF-donker, OLED-lampje 28, energiebespaarstand uit, quick-start uit. Heb de waarden vaak genoeg geverifieerd met een Fluke meter en ze zitten altijd goed in de buurt van wat de Fluke aangeeft.
Zie een reactie op een identieke vraag van mij een pagina terug. Om je tijd te besparen, ik heb het volgende gedaan:X2X2X schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 21:34:
[...]
Denk dat een kabeltje indd wel de beste oplossing is ja.
Echter zit er nog een antieke 100/10 poort op de C8 terwijl ik over de wifi vaak over de 100 heen ga. Niet dat ik deze bandbreedte daadwerkelijk altijd gebruik maar toch..
- Onderscheid in WIFI kanalen gemaakt (2,4 GHz en 5 GHz) middels andere namen en vervolgens de 5 GHz specifiek op kanaal 36 ingesteld.
- Quick start uitgeschakeld
- LG Connect uitgezet
- TV opnieuw verbonden met de 5 Ghz versie (met vaste kanaal)
- Uitgeschakeld en vervolgens opnieuw snelheidstest uitgevoerd
Probleem was bij mij daarna verholpen.
ja kun je uitzetten,beter voor je wifi,en heeft niets met paneelonderhoud te makenMrLeon schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 22:16:
Kan ik de quick start+ uit zetten? Aangezien ik lees dat de tv in de stand by stand de tv onderhoud aan het paneel verzorgd.
Ik had QuickStart+ uitgezet om te kijken of het wat hielp.pennywise666 schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 14:35:
[...]
Het werkt niet meer goed omdat het blijkbaar instabiel is geworden. Zoals bv dus de wisselwerking met je tv en modem.
Garantie heb je nooit 100%, maar het is zeer aannemelijk dat het dan wel is opgelost.
Een slecht modem/router is meestal het probleem van alle ellende.
Ik heb ook een redelijk goede router en ik heb dus nergens last van dat dingen niet goed werken. Alles loopt soepel.
Gisteren begonnen aan een serie op Netflix welke 4K zou zijn maar echt belabberde kwaliteit.
Dus vanochtend maar boos gemaakt en de TV van de wand getrokken, UTP kabel getrokken en net weer de Serie aangezet.
Wereld van verschil!
Het ligt dus aan de WiFi die klote is op de tv.
Althans, nee heb geen goede router gekocht maar alsnog
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Bij mij is het de LAN poort die klote is. WiFi stabiel 160 Mbps, LAN 30 Mbps.Famous schreef op zondag 9 december 2018 @ 13:51:
[...]
Ik had QuickStart+ uitgezet om te kijken of het wat hielp.
Gisteren begonnen aan een serie op Netflix welke 4K zou zijn maar echt belabberde kwaliteit.
Dus vanochtend maar boos gemaakt en de TV van de wand getrokken, UTP kabel getrokken en net weer de Serie aangezet.
Wereld van verschil!
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
- nero355
- Registratie: Februari 2002
- Laatst online: 28-02 22:21
ph34r my [WCG] Cows :P
:strip_exif()/u/49248/DPCkoeienUD.gif?f=community)
Toen ik die Review las, maar ook de roundup ervoor had ik ook zoiets van : Waarom doet iedereen moeilijk over de juiste calibratie settings als de TV al zo goed als perfect gekalibreerd is
En dan vaak ook nog eens door settings van een of andere website over te nemen... W-T-F?!
Ik ben van plan om er een uit Duitsland te halen, maar dat is allemaal van de prijs afhankelijk, want ook daar zijn ze niet altijd goedkoper...chulin schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 15:19:
Trouwens, heeft iemand de lg65w8 in het bezit?
Als iemand zoals ik graag het scherm aan de muur wilt, beter wordt het niet
Hele andere houding dan in de Panasonic Plasma topics vroeger... Beetje jammer inderdaad!Brad Pitt schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 19:45:
En dit allemaal in een oled topic, waar je toch enigszins puristen verwacht.
Ach ja. Beeld stand dynamisch verkoopt tenslotte ook het beste in de winkel.

Helemaal mee eens!walletje-w schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 23:23:
Daarnaast heb ik heb beeldscherm zelf niet gekalibreerd maar herken ik het wel erg snel zodra een paneel verkeerd ingesteld staat. Dus professionele kalibratie kan zeker helpen als je kritisch en getraind bent om kleurfouten te herkennen (zelf doe ik veel aan fotografie en video) en dan herken je een inconsistente witbalans of kleur afwijking, zeker als ik mijn eigen beelden toon. Nu heb ik niet de behoefte gehad om het scherm nog apart te kalibreren omdat de laatste 5% verbetering het me nu niet waard is, ik gebruik het om content te nuttigen, niet om te maken. Zodra ik hem wel als referentie monitor zou gebruiken dan wil ik een standaard af kunnen leveren en is het het zeker waard.
Wel zo fijn als mijn foto's op de TV er net zo uitzien als op het moment dat ik ze bewerkt heb!
Op de TV of de Sonos ?VidaR-9 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 23:54:
Ik heb mijn 65C8 met mijn Sonos Playbase verbonden (optisch), maar het valt me op dat ik geen geluidsmodus kan selecteren. Deze staat op Bioscoop en thats it. Hoort dit?
Op de TV lijkt het me logisch, want je geeft het geluid 1:1 door aan de Sonos dus daar valt niks mee te doen verder.
Zie het als een soort passthrough naar een versterker toe
Check of er firmware updates zijn voor de betrokken apparaten.MrLeon schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 09:21:
Ik zit met een probleem. Mijn C8 en LG9 soundbar heb ik via hdmi arc aangesloten. Maar ik blijf maar HDMI handshake problemen krijgen. Elke dag kan ik weer de stroom van de apparaten halen en er weer op zetten om het weer werkend te krijgen erg irritant. Ik heb nu al diverse kabels gebruikt van goedkope van de action tot dure van Ru Connect maar tot nu toe nog zonder resultaat. Iemand een idee wat ik nog Kan proberen?
Het blijft HDMI en handshake issues horen erbij helaas...
OLED of welke techniek dan ook boeit niet : Het apparaat moet gewoon goed afgesteld zijn in de fabriek!HoppyF schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 10:17:
Een OLED ook niet zodat er altijd kleine afwijkingen blijven.
Mooi voorbeeld zijn al die telefoons met hun schermen die knetterblauw zijn om de helderheid te faken!
Ver over de 7000 Kelvin als kleurtemperatuur is daar vaak heel normaal...

Zeker een of ander random S9xx based kastje uit China met 0,0 support in de toekomst ?RedNas74 schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 10:21:
Ik heb hetzelfde probleem. Wordt bij mij veroorzaakt door een goedkoop Android tv boxje. Als die niet aanstaat werkt HDMI ARC niet. Dus zet ik eerst die box aan voordat ik de tv aan zet.
Helaas hoort dat risico erbij
Paar tips voor de volgende keer :MrLeon schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 10:41:
Ik heb ook een alixpress boxje aangesloten. Heb jij deze via de soundbar aangesloten of rechtstreeks op de tv zelf. Ik heb heb hem op de tv zelf aangesloten.
- Vero 4K+ als je puur een Kodi apparaat wilt.
- nVidia Shield TV Console als je Kodi + Netflix en dergelijke wilt inclusief Chromecast functie.
- DIY HTPC of als het compact moet blijven gewoon een Intel NUC met dat heerlijke CIR poortje vooraan
Al die chinese kastjes zijn weggegooid geld IMHO, want om de zoveel tijd moet je weer een nieuwe aanschaffen i.p.v. het gewoon in 1 keer goed te doen!
Mooi voorbeeld van wat ik dus met bovenstaande bedoelJay-v schreef op zondag 9 december 2018 @ 09:56:
Ik heb ook geen problemen met de HDMI handshake. Geen Android kastje hier, maar een Vero 4k+ mediaspeler.
UTP kabel trekken is gewoon altijd de beste optie!Famous schreef op zondag 9 december 2018 @ 13:51:
Wereld van verschil!
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Mooi dat de verbinding nu beter voor je is.Famous schreef op zondag 9 december 2018 @ 13:51:
[...]
Wereld van verschil!
Maar dat je wifi verbinding klote is ligt aan je modem en niet aan de tv, want bij mij loopt wifi als een speer op 5G.
Ik ging er vanuit dat je wifi niet op 2.4 probeerde te doen? Want dat schiet niet op idd nee.
Zoals @pwh53 al in een link meldt (waar ik veel in voor kom... 🥴), is DE oplossing voor traag WiFi het uitzetten van Quick Start.amadeus123 schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 19:01:
Ja deze had ik uitgezet om electriciteit te besparen. Zou het effectief zo lang mogen duren ook al staat deze uit? Ik zal het alvast even testen als het zo wordt opgelost
Het probleem is dat mijn quick start al uitstond.THX schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 21:48:
[...]
Zoals @pwh53 al in een link meldt (waar ik veel in voor kom... 🥴), is DE oplossing voor traag WiFi het uitzetten van Quick Start.
Echter had ik niet zozeer problemen met traag internet, wel dat hij bij opstarten de eerste minuten geen verbinding wil maken.
Als quickstart bij mij al uitstond moet het dus iets anders zijn.
Heb ondertussen de TV al op de 5ghz kanaal alleen gezet.
Aha helder. Ik heb m ook in z’n eentje op 5GHz gezet. Probeer ook wat te spelen met control channel. Ik heb m wat laag gehouden op 48. Kan ook zijn dat het merk van de WiFi router net wat slechter werkt icm je LG tov andere merken.amadeus123 schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 22:14:
[...]
Het probleem is dat mijn quick start al uitstond.
Echter had ik niet zozeer problemen met traag internet, wel dat hij bij opstarten de eerste minuten geen verbinding wil maken.
Als quickstart bij mij al uitstond moet het dus iets anders zijn.
Heb ondertussen de TV al op de 5ghz kanaal alleen gezet.
Ik voorspel dat je binnen enkele dagen wederom op de 1.2 zit... Dat het nu werkt, komt doordat er opnieuw een verbinding is geforceerd. Net zoals het even van netspanning halen of verbreken+verbinden van de WiFi.FlameDB schreef op maandag 17 december 2018 @ 13:11:
Nog een tip wat betreft wifi: ik had ook problemen met de wifi en las ook online dat quick start uitzetten kon helpen en ook bij de smart share app iets afzetten, alleen is deze laatste optie niet beschikbaar op de C8. Quick start laat ik liever ook aan; ik zag dat mijn modem het 5ghz kanaal op 100 had staan, blijkbaar te hoog voor deze tv. Heb channel opnieuw laten berekenen en staat nu op 48 en wifi is weer beschikbaar aan volle snelheid (98 mbps ipv 1.2 ervoor).
Als ie weer inkakt dan Quick Start gewoon uitzetten. Heel traag start het niet op, zonder deze functie.
Reality check: je hebt wel bandbreedte problemen...Spyran schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 12:39:
Zeer tevreden over mijn C8! Kan het - 2 maanden na aankoop - nog steeds niet laten om af en toe een 4K Black OLED-demo aan te gooien. Gewoon even genieten van het contrast.![]()
Ik zit wel met een uitdaging: hoe kan ik het beste grote (50GB) 4K content afspelen op je TV? Als ik PLEX gebruik (PLEX en Xplay apps geprobeerd op de TV) krijg ik compleet random haperingen bij het afspelen. Soms treedt dit ineens na een half uur afspelen op. Het zou niet aan het netwerk moeten liggen gezien ik Netflix nooit haperingen merk en voldoende bandbreedte heb.
Ik denk er zelf over om een portable HDD aan te schaffen. Het mooiste zou zijn met een voeding dmv de USB zodat ik daar niet mee hoef te sjouwen steeds. Zijn er in dat geval nog zaken waarop ik echt moet letten zoals de doorgeefsnelheid?
Sommige 4K bestanden kunnen niet zonder haperen over de 100Mbit ethernet afgespeeld worden (NAS naar Xplay of Plex).
De 5G wifi, indien goed werkend, is dan dus sneller en werkt bij mij nagenoeg foutloos. Ik haal met de C7 ongeveer 180Mbit via wifi (Quick Start uitzetten).
Een C8 is qua netwerkaansluitingen niet anders.
Als alternatief heb ik overigens gekozen voor een nVidia Shield TV (WAF en kids bedien-proof) en als laatste middel een i5 pc met GTX1050ti als al het eerder genoemde toch iets niet afspeelt...
Zojuist dat forum doorgelezen. Maar ik zie niks over een quick start? Kan ik ook niet in het menu vinden van de tv? Of bedoel je in de horizon box? Kun je me wat verder op weg helpen?pwh53 schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 22:19:
[...]
heb je quickstart wel uit staan ?
[LG OLED] Ervaringen & Discussie
[ Voor 3% gewijzigd door Chris499 op 13-02-2019 22:35 ]
Op je ab het 'huisje' dan het 'tandwieltje' dan de 3 puntjes boven elkaar, algemeen, Quick Start+Chris499 schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 22:30:
[...]
Zojuist dat forum doorgelezen. Maar ik zie niks over een quick start? Kan ik ook niet in het menu vinden van de tv? Kun je me wat verder op weg helpen?
http://kr.eguide.lgappstv...r_e01/e_dut/settings.html
Onder 'Algemeen' staat de functie omschreven.
[ Voor 4% gewijzigd door Qapla1 op 13-02-2019 22:39 ]
Doorlezen gaat makkelijker via de zoekfunctie: [LG OLED] Ervaringen & DiscussieChris499 schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 22:30:
[...]
Zojuist dat forum doorgelezen. Maar ik zie niks over een quick start? Kan ik ook niet in het menu vinden van de tv? Of bedoel je in de horizon box? Kun je me wat verder op weg helpen?
dan staat die waarschijnlijk nog aan,tandwiel ,alle instellingen, algemeen.Chris499 schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 22:30:
[...]
Zojuist dat forum doorgelezen. Maar ik zie niks over een quick start? Kan ik ook niet in het menu vinden van de tv? Of bedoel je in de horizon box? Kun je me wat verder op weg helpen?
Gevonden en uitgezet! Helaas geen snellere verbinding. Ook na spanningsloos zetten van de tv niet. Ik ga weer over op de 2.4 frequentie. Die is overigens soms ook erg langzaam.Volgens de WiFi analyser zit er hier niemand op de 5 GHz frequentie. Toch vreemd dat het zo langzaam is. Binnenkort bedraad eens proberen.Qapla1 schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 22:37:
[...]
Op je ab het 'huisje' dan het 'tandwieltje' dan de 3 puntjes boven elkaar, algemeen, Quick Start+
http://kr.eguide.lgappstv...r_e01/e_dut/settings.html
Onder 'Algemeen' staat de functie omschreven.
[ Voor 5% gewijzigd door Chris499 op 13-02-2019 22:56 ]
Gisteren geen problemen, vandaag einde ochtend/begin middag problemen, rond 15uur geen problemen (zelfde docu) en nu wel weer.
Wat ik reeds al geprobeerd heb om het op te lossen/het probleem te isoleren, QuickStart staat uit, modem en router opnieuw opgestart, tv opnieuw opgestart, WiFi of kabel maakt geen verschil. Laptop, tefoons en tablet hebben allemaal geen problemen met de verbinding. YouTube app werkt zonder problemen in 4K. Dns terug gezet van adguard dns naar automatische dns instelling. Netwerk snelheidstest geeft een stabiele snelheid. Allemaal geen oplossing. Het betreft overigens de F1 docu in Ultra 4K HD.
Iemand nog enig idee wat het kan zijn? Lees her en der dat er meer mensen zijn met hetzelfde probleem. Maar daar werd het uitschakelen van QuickStart als optie gegeven maar dat stond al uit.
Edit:
Voor nu een tijdje de spanning van de tv gehaald en weer aan gezet. Morgen maar opnieuw proberen want ben er nu wel even klaar mee.
[ Voor 36% gewijzigd door 13art op 17-03-2019 18:37 ]
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Een goeie router kopen.l3art schreef op zondag 17 maart 2019 @ 17:57:
Vandaag ruzie met Netflix. Om de zoveel tijd (onregelmatig) gaat Netflix bufferen. Doe ik niks kriig ik de melding dat er geen verbi ding is. Druk ik op back en herstart wat ik aan het kijken was laadt hij meteen.
Gisteren geen problemen, vandaag einde ochtend/begin middag problemen, rond 15uur geen problemen en nu wel weer.
QuickStart staat uit, modem en router opnieuw opgestart, tv opnieuw opgestart, WiFi of kabel maakt geen verschil. Allemaal geen oplossing. Het betreft de F1 docu in Ultra 4K HD.
Iemand nog enig idee wat het kan zijn?
ik had eind vd middag ook problemen met netflix,bleef op 99% staan,nu niet meerl3art schreef op zondag 17 maart 2019 @ 17:57:
Vandaag ruzie met Netflix. Om de zoveel tijd (onregelmatig) gaat Netflix bufferen. Doe ik niks kriig ik de melding dat er geen verbinding is. Druk ik op back en herstart wat ik aan het kijken was laadt hij meteen.
Gisteren geen problemen, vandaag einde ochtend/begin middag problemen, rond 15uur geen problemen (zelfde docu) en nu wel weer.
Wat ik reeds al geprobeerd heb om het op te lossen/het probleem te isoleren, QuickStart staat uit, modem en router opnieuw opgestart, tv opnieuw opgestart, WiFi of kabel maakt geen verschil. Laptop, tefoons en tablet hebben allemaal geen problemen met de verbinding. YouTube app werkt zonder problemen in 4K. Dns terug gezet van adguard dns naar automatische dns instelling. Netwerk snelheidstest geeft een stabiele snelheid. Allemaal geen oplossing. Het betreft overigens de F1 docu in Ultra 4K HD.
Iemand nog enig idee wat het kan zijn? Lees her en der dat er meer mensen zijn met hetzelfde probleem. Maar daar werd het uitschakelen van QuickStart als optie gegeven maar dat stond al uit.
Edit:
Voor nu een tijdje de spanning van de tv gehaald en weer aan gezet. Morgen maar opnieuw proberen want ben er nu wel even klaar mee.
Heb dit probleem ook gehad. Reset werkte helaas niet, probleem kwam na een tijdje weer terug...Christiaan.. schreef op donderdag 18 april 2019 @ 18:52:
[...]
Reset werkte. Geluid is weer terug. Lekker klusje om alles weer opnieuw in te stellen......not.
Hopelijk is het zo verholpen.
Ik heb wel de oplossing gevonden: in menu algemene instellingen gewoon Quick Start + uitschakelen. Zo gaat de tv telkens 'dieper' uit, maar nog steeds niet helemaal. Half standby ofzo... Weet niet hoe ik het anders moet noemen haha. Tv start nog steeds even snel op. Dit lost alleszins het probleem ivm het geluid van de interne speakers permanent op.
Goed punt en ik weet mijn bron helaas niet precies meer anders had ik die vermeld maar heb het eens in een notitie gezet die ik terug vond.Cap schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 17:29:
[...]
Waar heb je die info vandaan die je quote? Mijn router staat op kanalenrange 50, 56, 60, 64 (DFS dus) en haalt in ieder geval de volledige internetsnelheid, > 100 Mpbs. Als ik zou willen testen of het nog sneller kan door de (drukker bezette) kanalen 36-46 te gebruiken dan zou ik een of andere lokale LAN bench moeten doen.
PS ik kom via googlen op DFS en LG OLED verschillende verhalen tegen van mensen bij wie het werkte, maar daar staat dan bij dat gebruik van een DFS kanaal onherroepelijk leidt tot lage snelheden van 10Mbps. Hoe kan het dan dat ik met kanaal 50-64 op 108 Mbps download en 28 Mbps upload zit?
Zoals je zelf op internet hebt gelezen is de algemene tendens dat je lage snelheid krijgt op DFS kanalen en dit was ook mijn ervaring... Ik weet in ieder geval dat met mijn settings (zie hieronder) het acceptabel is maar bij lange na niet de snelheid die mijn iOS devices halen.
WiFi settings router (AC2600):
Mode: 802.11ac only
WiFi Channel: 36
WiFi Channel Width: 40Mhz
Settings TV:
Quick Start+: Off
Je bent een heldpwh53 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 20:04:
[quote]Clownteun schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 19:05:
Sinds vandaag werkt mijn Netflix button niet meer via de remote. Netflix wordt niet opgestart. Op het Netflix icoontje in de balk klikken werkt ook niet (en kan hem dus ook niet resetten). Nu blijkt dat geen enkele van de apps nog opstart. Tv is recent ge-update. Internet (bedraad) werkt. Tv opnieuw opstarten geen effect. Iemand hetzelfde meegemaakt en mogelijke oplossing beschikbaar?
[/quot
heb je quickstart nog aan staan ?
je kunt proberen 5 min. de stroom eraf,lukt dat niet dan zul je waarschijnlijk fabrieksinstellingen moeten resetten en opnieuw installeren.
QuickStart uitgezet en apps starten weer op. Ik vermoed dat dit de apps dus in een soort van ‘idle state’ hield en ze niet konden updaten/resetten? Ik heb nooit eerder die functie aangepast... problem solved!
graag gedaanClownteun schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 20:49:
[...]
Je bent een held
QuickStart uitgezet en apps starten weer op. Ik vermoed dat dit de apps dus in een soort van ‘idle state’ hield en ze niet konden updaten/resetten? Ik heb nooit eerder die functie aangepast... problem solved!
Edit, tip gevonden op internet:
"I’ve had the same problem. To solve it, temporarily disabled QuickStart+, restarted the TV, and now everything is back to normal."
Dus even quickstart uitzetten (sowieso aan te bevelen voor stabilteit van o.a. wifi en ook energieverbruik in stand by), wellicht tv ook even uit stopcontact, en nog eens proberen.
[ Voor 52% gewijzigd door Cap op 17-05-2019 22:45 ]
Thx voor jullie hulp. Jammer, hij blijft er last van hebben. Ik ga contact opnemen met LG.Cap schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 22:40:
Flink schudden en maar hopen dat het onderdeel wat beweging detecteert weer los komt.... wsch niet en dan dus contact opnemen met de winkel voor een nieuwe remote.
Edit, tip gevonden op internet:
"I’ve had the same problem. To solve it, temporarily disabled QuickStart+, restarted the TV, and now everything is back to normal."
Dus even quickstart uitzetten (sowieso aan te bevelen voor stabilteit van o.a. wifi en ook energieverbruik in stand by), wellicht tv ook even uit stopcontact, en nog eens proberen.
- HoppyF
- Registratie: Oktober 2003
- Laatst online: 11:24
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG G2 OLED evo Gallery Edition
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG E8
- LG W8
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED65G8
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
:strip_icc():strip_exif()/u/94053/Bull.jpg?f=community)
QuickStart uitzetten.Patjen69 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 18:10:
Vandaag is mijn LG 65C8 geleverd en deze heb ik uiteraard meteen geinstalleerd.
De tv staat 2m van mijn internet access point (AP) en ik had de tv wireless verbonden met dit AP.
Het vreemde was dat plots bij alle andere devices die op hetzelfde AP geconnecteerd zaten de internet snelheid als een pudding in elkaar zakte. Dit zowel op 2.4Ghz als op 5Ghz in meerdere speedtests.
Een pc die wired geconnecteerd was met het AP had nog steeds de volle snelheid zoals gewoonlijk. Daarna heb ik getest met de tv in standby en ook uitgeschakeld via de knop achteraan, beide keren bleef dit probleem bestaan en speedtests op tablets en smartphones gaven max 0.3Mbps.
Pas toen ik de stekker vd tv effectief van de stroom haalde was de situatie weer als normaal met wifi snelheden tot 100Mbps. Ik had een vermoeden dat de wifi chip van de LG zwaar stoorde.
Daarom heb ik alsnog de tv met ethernetkabel aangesloten aan het zelfde AP en van dan af waren er helemaal geen wifi problemen meer met de andere devices. Het inpluggen van de ethernet kabel zal dus de wifi chip vd tv fysiek uitschakelen denk. Maar een wifi chip in een tv die zo sterk stoort lijkt me een fabricagefout te zijn toch?
Zijn er nog mensen die iets dergelijks ondervonden hebben?
Verder 5Ghz WiFi gebruiken. Kies dus een kanaal in de 5Ghz band voor je TV.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG E8
- LG W8
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED65G8
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
WiFi problemen zijn zeer zelden een probleem in de TV.Hemorrhoidman schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 23:15:
Hoi!
Sinds deze week enigzins trots bezitter van een LG55B8PLA. Het beeld en geluid zijn echt een verademing t.o.v. wat ik gewend was, maar heb er toch een naar smaakje aan over gehouden gezien het uitgegeven geld en toch hoge verwachtingen.
Allereerst werkt de Wifi niet naar behoren. Nu gaan we de inrichting in de woonkamer veranderen en wou ik de TV sowieso al bekabeld aansluiten, maar het is raar om te zien dat na enkele minuten bedrijfstijd de Wifi zichzelf uitschakelt, danwel dat de TV gewoon geen Wifi netwerken vindt. Hiermee werkt de magic remote ook gelijk niet meer volledig. Ook verschijnt hierdoor regelmatig de melding 'onbekend apparaat verbonden' direct gevolgd door 'onbekend apparaat niet meer verbonden'. Iets wat natuurlijk vrij iritant is tijdens het kijken.
Na wat google werk schijnt dit een veelvoorkomend issue te zijn dat alleen opgelost kan worden door een andere Wifi adapter in de TV te plaatsen, of bekabeld aan te sluiten. De TV ook een tijdje bekabeld getest, en dan blijft de AB volledig werken, alsmede dat er geen meldingen verschijnen. Aangezien ik toch bekabeld wil en veelal de Ziggo Media Next AB zal gebruiken nog geen dealbreker voor mij en voor de time being zet ik er wel even een switch bij tussen.
Vanavond voor het eerst TV gekeken (terug van vakantie, bezorgd bij ouders ivm actieprijs) maar na zo'n 3 uur kijken een vaste groene pixel (of cluster) midden onderin het scherm, heel duidelijk zichtbaar op 5 meter afstand. Op goed geluk de pixel refresher gebruikt, en de pixel is nu netjes 'uit'.
Mijn vraag aan jullie: is dit normaal? Ik lees her en der veel over pixels, maar weinig over vaste pixels, hoe vaak het voorkomt en of het altijd op te lossen is.
Al met al voelt het een beetje als een 'net niet' product door deze twee fouten, ondanks subliem beeld en zeer goed geluid.
De oorzaak ligt vermoedelijk ergens anders.
Probeer de suggesties die hier al vaker gedaan zijn. QuickStart uit.
WiFi instellen op een 5Ghz AC kanaal.
Daarna opnieuw testen.
Pixel probleem hoort niet, even goed in de gaten houden of dit probleem nu opgelost is en weg blijft.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG E8
- LG W8
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED65G8
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Volg je aanwijzingen in dit topic vwb WiFi.Snorlexxx schreef op maandag 17 juni 2019 @ 18:57:
Ik heb echt constant problemen om een wifi verbinding te houden op mijn LG 55c8. De verbinding valt constant weg. Router staat in de woonkamer waar de tv ook staat en zonder obstakels ertussen. Andere apparaten bij de tv hebben geen problemen met de wifi (mediabox next, apple tv, chromecast). Nog meer mensen die hier last van hebben of kan het zijn dat ik een defecte netwerkkaart heb? Iemand die eventueel een oplossing heeft?
Kortom, QuickStart uit en een 5Ghz WiFi kanaal gebruiken en dan opnieuw testen.
Sorry vergeten te melden, maar heb dit uiteraard allemaal al geprobeerd..... zijn er hier mensen die een defecte netwerkkaart hadden en deze hebben lagen repareren/omwisselen? Ga zo nog wel even de hele tv opnieuw resetten. Ik vind het wel echt belabberd voor zo’n dure tv...HoppyF schreef op maandag 17 juni 2019 @ 19:32:
[...]
Volg je aanwijzingen in dit topic vwb WiFi.
Kortom, QuickStart uit en een 5Ghz WiFi kanaal gebruiken en dan opnieuw testen.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG E8
- LG W8
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED65G8
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
QuickStart en eco uitzetten.izzet3838 schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 10:47:
Als het goed is krijg ik vandaag mijn 55E9 binnen, zijn er instellingen/tips van dingen die ik meteen moet doen als ik de tv aanzet?
Verder de folie op de voor- èn achterkant verwijderen (als er folie op zit uiteraard...).
eventjes een vraagje waarom moet ik quickstart uit zetten?HoppyF schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 11:00:
[...]
QuickStart en eco uitzetten.
Verder de folie op de voor- èn achterkant verwijderen (als er folie op zit uiteraard...).
11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG E8
- LG W8
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED65G8
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Lijkt me meer iets voor het Ziggo topic.pdavie2311 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 11:26:
Goedendag,
Ik mag me hier ook melden. C9 65inch aangeschaft. Heb mijn pakket bij Ziggo opgeschaald naar de Media Next box voor de beste beeldkwaliteit. Deze box komt vandaag binnen. Nog tips voor installatie van de tv? Zowel de tv als de box zit nog in verpakking. Eerst de tv installeren, zonder zenders zoeken en dan de box eraan hangen? Ik sluit de tv middels een ethernetkabel aan op internet. Tips zijn altijd welkom. Alvast bedankt.
De TV pakt alles wel wat er (via HDMI) binnen komt.
TV eco uitzetten, quick start uit en.... (eventueel aanwezige) folie verwijderen op voor- en achterkant.
Thanx. Doelde niet op instellen van de box, meer op volgorde van aansluiten en instellen.HoppyF schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 12:13:
[...]
Lijkt me meer iets voor het Ziggo topic.
De TV pakt alles wel wat er (via HDMI) binnen komt.
TV eco uitzetten, quick start uit en.... (eventueel aanwezige) folie verwijderen op voor- en achterkant.
Ik doorloop dan gewoon het gehele instelmenu van de tv en koppel dan als laatst de box.. Ben benieuwd!
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
Dat hij op standby moet, beeld instellingen, energy saving aan, quick start enz
[ Voor 10% gewijzigd door ousselg op 08-11-2019 18:33 ]
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG E8
- LG W8
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED65G8
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Veel nieuwe mensen in dit topic, welkom uiteraard!Drwho1 schreef op maandag 25 november 2019 @ 21:10:
[...]
De 55C8 staat bij Coolblue zelfs nog een whopping 1799€![]()
Nu niet dat CB een referentie is qua prijs natuurlijk...
Audio delay? (sorry, nog maar sinds vanmiddag interesse gewekt door de scherpe prijs en nog niet 'alles' kunnen inlezen)
Ik heb een soundbar, dus niets om mij zorgen over te maken dan?
De drukte zal wel komen door de aanzuigende werking van Black Friday.
Alleen liever niet alle bekende problemen en vragen opnieuw aan de orde brengen als hier al eerder uitgebreid over gesproken is en de vragen beantwoord zijn.
Coolblue heeft de prijs voor een 55C9 op €1499 staan.
Voor CB begrippen geen slechte prijs.
Laagste prijzen staan in het [Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2 topic.
De ideale kijkafstand voor je TV moet je niet aan de Consumentenbond vragen maar deze site even bekijken.
https://www.rtings.com/tv...-to-distance-relationship
Uitleg staat daar ook bij.
Het is niet zwart/wit maar een richtlijn, je kunt daar van afwijken afhankelijk van je eigen voorkeur en budget.
Een korte FAQ:
Niet vergeten de beschermfolie te verwijderen, deze kàn op de voor- èn achterkant zitten.
(de folie kan erg strak aangebracht zijn waardoor deze bijna onzichtbaar is)
Haakse connectoren gebruiken bij vaste muurbeugel omdat er weinig ruimte beschikbaar is bij een extra dunne muurbeugel.
De VESA maat van een C9 is 300x200.
Specificaties van andere modellen kun je op de LG website vinden.
Netsnoer te kort, wat nu?
Verlengen met een langer snoer.
Tweakers oplossing, dit: https://www.avforums.com/...r-lg-power-cable.2045939/
Plaatsing TV.
Ik heb veel zonlicht in huis en deze valt ook op de TV, mag dat?
Nee.
Direct zonlicht op de TV moet vermeden worden. Plaats je TV dus waar er geen zonlicht op kan vallen of gebruik zonwering.
Eco mode uitzetten.
QuickStart uitzetten.
Richtlijn beeldinstellingen voor een C9:
https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/c9-oled/settings
Logo dimming.
Gebruik de logo dim functie om mogelijke problemen met fel gekleurde logo’s van TV zenders te voorkomen.
Veel zenders gebruiken al transparante logo’s maar nog niet allemaal.
Mijn netwerk is niet zo snel, wat nu?
Vaste netwerk aansluiting LAN is 100Mbits normaal gesproken snel genoeg maar WiFi is sneller.
Voorkeur heeft een WiFi 5Ghz kanaal.
Ivm energiebesparing schakel ik ‘s nachts met een tijdklok de spanning van de TV af, mag dit?
Nee.
De TV moet aangesloten blijven omdat de automatische pixel refresh cyclus verwerkt moet kunnen worden.
Als je lang weg bent bv op vakantie dan mag de netspanning wel uitgezet worden.
Cashback actie (indien van toepassing).
Waarom duurt het zo lang voordat LG mijn cashback op mijn rekening stort?
De verwerking wordt in batches uitgevoerd, het kan dus afhankelijk van het tijdstip van verwerkt, korte of langer duren voordat het geld op je rekening staat. Geduld dus ook al zijn er acht weken voorbij.
Bij twijfel kun je een e-mail sturen en vragen of alles in goede orde is ontvangen.
Aangetekend versturen per post van de gevraagde gegevens is niet nodig. Maak wel foto’s van de documenten die je gaat opsturen ivm mogelijk zoek raken van de post.
Als ik wat vergeten ben hoor ik het graag, dan vul ik dit aan!
[ Voor 48% gewijzigd door HoppyF op 26-11-2019 18:49 ]
pijnlijk om te weten dat niemand dit alsnog gaat lezenHoppyF schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 11:20:
[...]
Veel nieuwe mensen in dit topic, welkom uiteraard!
Alleen liever niet alle bekende problemen en vragen opnieuw aan de orde brengen als hier al eerder uitgebreid over gesproken is en de vragen beantwoord zijn.
Laagste prijzen staan in het [Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2 topic.
De ideale kijkafstand voor je TV moet je niet aan de Consumentenbond vragen maar deze site even bekijken.
Het is niet zwart/wit maar een richtlijn, je kunt daar van afwijken afhankelijk van je eigen voorkeur en budget.
Een korte FAQ:
Niet vergeten de beschermfolie te verwijderen, deze kàn op de voor- èn achterkant zitten.
Haakse connectoren gebruiken bij vaste muurbeugel omdat er weinig ruimte beschikbaar is bij een extra dunne muurbeugel.
Plaatsing TV.
Nee.
Direct zonlicht op de TV moet vermeden worden. Plaats je TV dus waar er geen zonlicht op kan vallen of gebruik zonwering.
Eco mode uitzetten.
QuickStart uitzetten.
Logo dimming.
Gebruik de logo dim functie om mogelijke problemen met fel gekleurde logo’s van TV zenders te voorkomen.
Vaste netwerk aansluiting LAN is 100Mbits normaal gesproken snel genoeg maar WiFi is sneller.
Ivm energiebesparing schakel ik ‘s nachts met een tijdklok de spanning van de TV af, mag dit?
Nee.
De TV moet aangesloten blijven omdat de automatische pixel refresh cyclus verwerkt moet kunnen worden.
De verwerking wordt in batches uitgevoerd, het kan dus afhankelijk van het tijdstip van verwerkt, korte of langer duren voordat het geld op je rekening staat. Geduld dus ook al zijn er acht weken voorbij.
Bij twijfel kun je een e-mail sturen en vragen of alles in goede orde is ontvangen.
Aangetekend versturen per post van de gevraagde gegevens is niet nodig. Maak wel foto’s van de documenten die je gaat opsturen ivm mogelijk zoek raken van de post.
Thanks voor de tips! Waarom moet je quickstart uitzetten?HoppyF schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 11:20:
[...]
Veel nieuwe mensen in dit topic, welkom uiteraard!
Een korte FAQ:
De VESA maat van een C9 is 300x200.
Specificaties van andere modellen kun je op de LG website vinden.
Plaatsing TV.
Nee.
Eco mode uitzetten.
QuickStart uitzetten.
Logo dimming.
Nee.
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
En kwa beeldkwaliteit is dit echt top.
Alleen .... de 'smart tv ervaring' is erbarmelijk.
Vooral de netflix app blijft voor problemen zorgen.
Bij iedere film/serie/streaming via de netflix heb, ervaar ik haperingen/crashes van de app.
Ik kan meestal 40min ongestoord kijken via de netflix app, en dan stop hij plotseling/hapert het beeld.
Veelal gevolgd door een crash/tv die uitvalt en het Rode standbye lampje die knippert.
Heel zelden lukt het me om via de back toets de netflix app weer in gang te krijgen, en alsnog snel terug 'verder spelen' te klikken en dan werkt weer alles normaal.
De tv is via de wifi aangesloten. Aan de wifi kan het niet liggen.
De andere apps: Amazon prime/Youtube/chromecast werken redelijk perfect. Geen haperingen, 4k beelden, ...
Dit probleem is al 1 maand nadat ik de tv in m'n bezit had.
Wat heb ik al geprobeerd:
- Lan bedrading via een extra DECO M9plus node naast tv
- Quick start afleggen
- op m'n oudere modem de channel van het wifi signaal gewijzigd
Tv aansluiten via de LAN kabel brengt ook geen zoden aan de dijk.
Mijn €650 samsung LED tv heeft geen enkel probleem op exact dezelfde plaats, met exact dezelfde netflix app de film/serie in z'n geheel te streamen zonder haperingen.
Ik heb die TV gekocht via coolblue en ben dus ook van plan om eens na te vragen hoe het zit met de garantie/Of ze eens een technieker kunnen langssturen. Of zal ik die tv terug moeten inpakken en terugsturen naar coolblue?

[ Voor 15% gewijzigd door Qinshi op 15-12-2019 10:00 ]
- Quick start afleggen
De stroom afschakelen brengt misschien voor een halve dag soelaas en daarna vervalt die terug in z'n haperende netflix app/crashende tv als ik netflix bekijk.
Dit lijkt me toch een moederbord probleem, niet?
In welke mate kan coolblue zoiets 'on-site' oplossen, zonder dat ik die tv moet terugsturen naar Nederland.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG E8
- LG W8
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED65G8
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Gaat het alleen fout met de Netflix app?Qinshi schreef op zondag 15 december 2019 @ 10:02:
Wat heb ik al geprobeerd:
- Quick start afleggen
De stroom afschakelen brengt misschien voor een halve dag soelaas en daarna vervalt die terug in z'n haperende netflix app/crashende tv als ik netflix bekijk.
Dit lijkt me toch een moederbord probleem, niet?
In welke mate kan coolblue zoiets 'on-site' oplossen, zonder dat ik die tv moet terugsturen naar Nederland.
Gaat gewoon TV kijken altijd goed?
Moederbord probleem is onwaarschijnlijk.
Je kunt de Netflix app helemaal verwijderen en daarna weer opnieuw installeren.
Eventueel nog kijken of de firmware van je TV bijgewerkt is.
Coolblue lost dit niet op maar meldt de storing aan bij LG of adviseert je dat je dit zelf doet.
CE repair of LG komt dan ter plaatse om je TV te repareren.
Je hoeft je TV niet terug te brengen naar de winkel of op te sturen.
De tv werkte normaal. Ik kon bijvoorbeeld 3u naar een netflix film kijken zonder probleem.
Maar toen eens een keer een frimware update doorgevoerd.
Vanaf dat moment begon de netflix app vast te lopen/buffer problemen/netflix loopt vast en/of de tv valt uit met 3 keer een knipperend standbye lampje.
Mogelijke oplossing toegepast (maar probleem blijft zich herhalen):
- Factory reset
- Quick start+ afleggen
- de datum & tijd niet opgeven voor de tv (zou ook kunnen helpen, blijkbaar)
- Wifi 2.4ghz signaal gebruiken
- Wifi 5.0ghz signaal gebruiken
- LAN verbinding (via Deco M9 plus , wat dus eigenlijk nog steeds wifi is)
- Het wifi signaal op een specifieke channel plaatsen (ook vermeld in een reddit post)
- De tv ontkoppelen van het elektriciteitsnetwerk.
Zowel Amazon Prime app en Youtube app ondervinden geen problemen. Ook geen buffer problemen.
De Chromecast v3 werkt ook normaal.
Ik haal met m'n smartphone snelheden van 170mbps (Telenet) op datzelfde wifi netwerk net naast m'n tv.
Het is dus specifiek netflix app. En laat dat nu net de app zijn die ik het meest gebruik.
PS: Ook de chromecast v3 zorgt voor dezelfde problemen als ik netflix wil bekijken. Maar ik denk dan vooral dat de chromecast v3 de netflix app via de webos aanstuurt.
[ Voor 10% gewijzigd door Qinshi op 15-12-2019 13:33 ]
Anoniem: 1305826
Mis in wat je geprobeerd hebt alleen nog de tv met een utp rechtstreeks op de modem lan-poort aan te sluiten.Qinshi schreef op zondag 15 december 2019 @ 13:29:
Ik heb al vele mogelijke oplossingen gezocht en proberen toe te passen.
Mogelijke oplossing toegepast (maar probleem blijft zich herhalen):
- Factory reset
- Quick start+ afleggen
- de datum & tijd niet opgeven voor de tv (zou ook kunnen helpen, blijkbaar)
- Wifi 2.4ghz signaal gebruiken
- Wifi 5.0ghz signaal gebruiken
- LAN verbinding (via Deco M9 plus , wat dus eigenlijk nog steeds wifi is)
- Het wifi signaal op een specifieke channel plaatsen (ook vermeld in een reddit post)
- De tv ontkoppelen van het elektriciteitsnetwerk.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG E8
- LG W8
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED65G8
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
QuickStart uitgezet?Redshark schreef op donderdag 19 december 2019 @ 11:12:
Sinds enige tijd lijkt de WiFi verbinding bij mij weg te vallen bij mijn lg oled55c8pla. Niet tijdens het kijken maar wanneer hij op standby staat en wordt aangezet is er geen verbinding actief.
De verbinding opnieuw selecteren lost het probleem op maar dat is niet handig natuurlijk. Soms moet het wachtwoord opnieuw worden ingesteld, maar meestal niet. Klinkt dat iemand bekend?
Inmiddels wel, pas gisteravond laat toen me opviel dat de verbinding weer was weggevallen. Daarna ging het goed maar verder nog niet naar gekeken. Zou dit het moeten verhelpen?
Sinds oudjaarsdag geeft die laatste echter problemen. Aan/Uit werkt nog, en een aantal andere knoppen ook, maar de pointer niet, en ook niet de knoppen die met de STB (Ziggo mediabox Next) gelinked staan (channel wijzigen etc.)
Het vreemde is: Als ik opnieuw pair, dan doet hij het weer, maar na een paar minuten de remote niet gebruiken valt hij dan weer weg. In de setup is niks veranderd.
Na wat googelen al wat dingen uitgeprobeerd: - Quick start uitzetten (stond al uit, maar heb hem aan en weer uit gezet), batterijen vervangen, en tig keer opnieuw gepaired, tevens factory reset en alles opnieuw ingesteld.
Erg vreemde bug, zeker omdat een deel van de remote dus nog wel werkt en hij het na pairen ook gewoon kort weer doet. Tevens: Als ik hem na het pairen blijf gebruiken (channel wisselen, remote blijven schudden) blijft hij het doen, zodra de remote een tijdje stil ligt valt hij weg.
Misschien heeft iemand hier nog tips, anders toch maar garantie bellen
[ Voor 10% gewijzigd door KingKoning op 03-01-2020 08:32 ]
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG E8
- LG W8
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED65G8
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Mijn 55C9 (gekocht tijdens BF) hangt aan de muur.
Waarom heeft dat allemaal zo lang geduurd vraag je je misschien af?
Nou, de fysieke afmetingen van de C9 waren net een paar cm te groot waardoor deze niet paste op de plek waar mij oude 42 inch Panasonic plasma stond.
Er moest dus een (dure...
Is gelukt en sinds gisteren hangt de TV aan de muur aan een Vogels 3205 muurbeugel.
Twee firmware upgrades moeten uitvoeren en ook twee updates voor de afstandsbediening gezien.
Instellingen zoals ECO uit, QuickStart uit gezet.
Wifi gebruikt, geen vaste netwerkaansluiting.
Modem zit slechts 30 cm van de TV af, vast kan dus wel.
ISF dark room gebruikt, is meer dan helder genoeg zeker vergeleken met mijn 10 jaar oude plasma.
Geluid is ook best goed, veel meer laag dan de plasma.
De C8 kende ik al, heeft mijn zoon dus de rest is wel bekend.
O ja, “folie spook”.
Ja, er zat folie op de achterkant, heel strak dus echt onzichtbaar.
Er zat ook geen rood label om deze los te trekken, is wel gelukt.
Voorkant ook folie maar links en rechtsonder een rood label waar je aan moet trekken.
De grootte van de TV valt niet op, was 42 nu 55” maar omdat er geen randen zijn zoals bij de plasma oogt het niet massief en lomp.
YouTube testjes vwb uniformiteit, black levels enz. ga ik nu niet draaien.
Voegt niets toe.
Bedankt, de kanalen staan standaard. Quick start staat uit. Listening staat ook uit.Nyarlathotep schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 16:43:
[...]
Er zijn twee mogelijke oplossingen voor dit issue (en die zijn echt al vaak voorbij gekomen hier).
1. Zet je WiFi kanaal op kanaal 36-48, en Quickstart uit.
2. Zet de Listening mode uit in het Screen Share menu.
Ik kom met mijn C7 ruim boven de 100Mbit, en dat is sneller dan de wired aansluiting. Die kan wel eens gaan haperen als je volle 4K images af gaat spelen over je netwerk. Die kunnen namelijk pieken boven de 100Mb/s.
Firnware op de Netgear is de meest recentie: https://www.netgear.com/support/product/RAX120.aspx#download

Ik heb nu door dat het ligt aan HDMI cec ofwel simplink in het algemeen menu. Deze moet aanstaan voor output naar mijn Denon heos bar en 5.1 set, anders werkt het niet. Als ik cec uitzet is de snelheid rond de 190 Mbps.
Iemand een oplossing?
[ Voor 13% gewijzigd door wvkreg op 14-01-2020 17:01 ]
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG E8
- LG W8
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED65G8
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Hier ook even getest met zelfde website Fast.com.wvkreg schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 16:45:
[...]
Bedankt, de kanalen staan standaard. Quick start staat uit. Listening staat ook uit.
Firnware op de Netgear is de meest recentie: https://www.netgear.com/support/product/RAX120.aspx#download
[Afbeelding]
Ik heb nu door dat het ligt aan HDMI cec ofwel simplink in het algemeen menu. Deze moet aanstaan voor output naar mijn Denon heos bar en 5.1 set, anders werkt het niet. Als ik cec uitzet is de snelheid rond de 190 Mbps.
Iemand een oplossing?
Ik haal mijn volledige snelheid draadloos zowel op de TV (C9) als op mijn iPad Pro.
Simplink CEC staat aan.
Mijn maximale internetsnelheid is 100/100Mbits via glasvezel.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG E8
- LG W8
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED65G8
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Instellingen, Algemeen, Aanvullende Instellingen, Quick Start+ -> UIT zetten.Anoniem: 466067 schreef op zondag 19 januari 2020 @ 16:00:
[...]
Geen idee. Waar zet je dat uit en waarom?
Waarom?
Problemen te voorkomen met apps, WiFi e.d.
Quickstart gewoon aan staan op mijn C7, nergens last van qua app. Alleen maar voordeel dat je tv sneller opstartHoppyF schreef op zondag 19 januari 2020 @ 19:55:
[...]
Instellingen, Algemeen, Aanvullende Instellingen, Quick Start+ -> UIT zetten.
Waarom?
Problemen te voorkomen met apps, WiFi e.d.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG E8
- LG W8
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED65G8
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Gefeliciteerd!Son Gohan schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 00:52:
Binnenkort krijg ik de C9 65" binnen![]()
Voor mij wordt dit de eerste echte smart tv aankoop met de toeters en bellen.
Zodra ik hem binnen krijg, wat zijn dan zoal de eerste handelingen/instellingen waarvoor ik 'm moet goed zorgen ?
Ben benieuwd.
Uitpakken en installeren uiteraard, wel met twee personen doen.
Op de voet plaatsen of aan de muur hangen.
Bij een extra platte muurbeugel rekening houden met kabels aan de achterkant.
Folie verwijderen van de voorkant èn achterkant.
Folie aan de achterkant is vrijwel onzichtbaar maar zit er echt op, op het grijze dunne deel.
Bij instellingen, Eco mode uit zetten, QuickStart uit zetten, WiFi gebruiken ipv vast netwerk.
Beeldinstelling ISF dark room is prettig andere kun je uiteraard ook kiezen.
Apps naar keuze installeren zoals Netflix, YouTube, Ziet, enz.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG E8
- LG W8
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED65G8
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Top!jelbo schreef op maandag 24 februari 2020 @ 10:11:
De voet van mijn 55C9 zit er inmiddels op! Met twee man laten zakken op de voet. Beetje wiebelen en klik. Persoon 3 heeft de schroeven er snel ingedraaid.
Wat een adembenemend mooi beeld! Het geluid valt me ook reuze mee, het klinkt best vol en helder, ook op hogere volumes. Prima om het nog even mee uit te houden tot ik speakers heb staan.
Vergeet niet Eco uit te zetten en QuickStart uit.
Daarna ISF donkere kamer of een andere beeldinstelling kiezen.
Ik vind het geluid ook best vol klinken.
- jelbo
- Registratie: September 2002
- Laatst online: 09-05 08:22
Hij doet het niet!
:strip_exif()/u/65068/jelbo_mlss_mario_bean_v2.gif?f=community)
Bedankt voor de tip. Alle Eco, TrueMotion, MPEG noise reduction en dergelijke settings heb ik al uitgeschakeld. Wat ik wel direct opmerkte is ABL, Auto Brightness Limiting, tijdens het spelen van een spelletje op mijn Nintendo Switch. In een felle scene (ik schat in >90% erg lichte pixels) werd de helderheid direct gehalveerd. Die functie kun je blijkbaar niet uitschakelen via software. ASBL, Auto Static Brightness Limiting, ook bekend als TPC, Temporal Peak Luminance Control, kun je wel uitschakelen via het service menu. Maar wat ASBL/TPC doet is het beeld dimmen na 60 seconden identieke content.HoppyF schreef op maandag 24 februari 2020 @ 10:25:
[...]
Top!![]()
Vergeet niet Eco uit te zetten en QuickStart uit.
Daarna ISF donkere kamer of een andere beeldinstelling kiezen.
Ik vind het geluid ook best vol klinken.
AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG E8
- LG W8
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED65G8
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Gefeliciteerd!-SaveMe- schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 13:27:
Nou, ik heb hem besteld ... erg benieuwd
EDIT
Nu op zoe naar of en hoe ik nog instellingen moet aanpassen. Heb begrepen dat de bioscoop mode out of box al erg goed is voor films/serie/tv kijken. En volgens mij is de game mode out of the box ook al goed.
Heb ik eigenlijk nog een speciale hdmi kabel nodig (2.0, 2.1) ?
EDIT2
Enige wat ik aan deze TV niet snap is de 100mbit ethernet aansluiting![]()
Ik ga hem wel mooi op wifi 5Ghz aansluiten, staat er praktisch naast
[...]
Van wat ik begrijp doet de C9 dit juist wel en ook nog eens zeer goed ook. Die nieuwe processor heeft specieke algoritmes juist voor upscaling ....
Instellingen hoeft je niet te wijzigen behalve QuickStart uit en Eco uit.
Ik gebruik tot nu toe alleen ISF donkere kamer.
Ik ben alleen geen gamer.
Draadloos netwerk instellen gaat prima, is snel ook.
Ik weet niet wat je wilt aansluiten maar het kan zijn dat je daar een nieuwe HDMI 2.1 kabel voor nodig hebt.
Kwestie van uitproberen.
"de bioscoop mode", welke is dat dan?-SaveMe- schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 13:27:
Nu op zoe naar of en hoe ik nog instellingen moet aanpassen. Heb begrepen dat de bioscoop mode out of box al erg goed is voor films/serie/tv kijken.
Die ga ik beide vanavond eens bekijken. Maar hoe zit dat dan met die bizar hoge brightness bij mij?HoppyF schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 14:15:
[...]
Instellingen hoeft je niet te wijzigen behalve QuickStart uit en Eco uit.
Ik gebruik tot nu toe alleen ISF donkere kamer.
Ik had gisteren zo wat het idee dat de TV nog (ondanks dat ik 'm effectief wel op home mode gezet en niet op store mode) in de modus "IN YOUR FACE WOOOW 65 INCH OF LIGHT W000000T MODE" staat 🤨
[ Voor 13% gewijzigd door HyperBart op 11-03-2020 16:39 ]
Zelfde hier. Jammer dat ik er niet eerder achter kwam want ik heb echt heel veel dingen geprobeerd voordat ik er aan dacht dat ik bij de audio settings optie nog wat kan aanpassen.Matis schreef op zondag 29 maart 2020 @ 14:17:
[...]
Sorry, ik zie dat ik het compleet verkeerde bericht gequote hebt![]()
[...]
Ik heb gisteren nog even getest. Ook via de speakers van de TV krijg ik geen geluid vanuit Spotify.
Moet wel zeggen dat webOS sowieso niet al te lekker werkt. Vaak duurt het heel lang voordat hij connect met WiFi of connect hij helemaal niet. Als ik hem op quick start zet dan lijkt hij nog vaker niet te connecten met de WiFi.
Vroeger kon ik dan de DNS server op 8.8.8.8 zetten maar nu zorgt dat er alleen maar voor dat het internet extreem sloom werkt. Helaas zijn de Shields allemaal uitverkocht. Ik zit wel in het Apple ecosysteem dus ik ga denk ik maar een Apple TV halen.
Klinkt als het Wifi probleem, als je onder General -> Quick start uitzet, en dan eens test? Heb ik toevallig net weer aangezet om te kijken of het nu gefixed is.MazeWing schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 22:21:
Ik heb sinds een weekje ofzo een irritant probleem met het internet op mijn C7 (65 inch). Het is, steeds na het opnieuw aanzetten van de tv, zo traag als wat. Met geluk een paar Mbit. Als ik even de verbinding met de router verbreek en dan weer opnieuw verbind is het weer snel (>150 Mbit). Uiteraard via de wifi (heb af en toe hogere bitrate dan 100 Mbit nodig).
Ik heb 3 routers en alle 3 geven hetzelfde probleem; na een tv herstart is het traag. Ik heb ook al ipv6 uitgezet en een statisch ip-adres toewijzen maakt ook geen verschil.
Enige dat ik nog niet heb gedaan is de tv even een minuut of 10 van de stroom en een complete reset (wil ik zo lang mogelijk uitstellen, vanwege alle persoonlijke instellingen, etc.).
Ik heb het idee dat dit speelt sinds de laatste update. Die heb ik een week of 2 geleden geïnstalleerd. Ik ga morgen eens serieus troubleshooten, alhoewel het misschien handig is wanneer iemand ook dezelfde problemen heeft (gehad) en reeds en oplossing heeft...
Had het zelfde probleem na laatste firmware update maar dan op een E7:MazeWing schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 22:21:
Ik heb sinds een weekje ofzo een irritant probleem met het internet op mijn C7 (65 inch). Het is, steeds na het opnieuw aanzetten van de tv, zo traag als wat. Met geluk een paar Mbit. Als ik even de verbinding met de router verbreek en dan weer opnieuw verbind is het weer snel (>150 Mbit). Uiteraard via de wifi (heb af en toe hogere bitrate dan 100 Mbit nodig).
Zoek de "screen share" app op en zet daarin listening mode uit.
En wellicht overbodig: quick start moet op uit staan voor zover dat bij jou nog niet het geval was.
[ Voor 10% gewijzigd door Peter711 op 10-04-2020 03:17 ]
Inmiddels een aantal dagen geleden gedaan en sindsdien geen problemen meerPeter711 schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 03:10:
[...]
Had het zelfde probleem na laatste firmware update maar dan op een E7:
Zoek de "screen share" app op en zet daarin listening mode uit.
En wellicht overbodig: quick start moet op uit staan voor zover dat bij jou nog niet het geval was.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Ik heb inmiddels zo'n 9 maanden de LG OLED55C8PLA. Sinds een aantal weken heb ik regelmatig het probleem dat bij het opstarten van de televisie, de televisie er niet in slaagt te verbinden met de WiFi.Brogala schreef op zondag 29 maart 2020 @ 16:36:
[...]
Zelfde hier. Jammer dat ik er niet eerder achter kwam want ik heb echt heel veel dingen geprobeerd voordat ik er aan dacht dat ik bij de audio settings optie nog wat kan aanpassen.
Moet wel zeggen dat webOS sowieso niet al te lekker werkt. Vaak duurt het heel lang voordat hij connect met WiFi of connect hij helemaal niet. Als ik hem op quick start zet dan lijkt hij nog vaker niet te connecten met de WiFi.
Vroeger kon ik dan de DNS server op 8.8.8.8 zetten maar nu zorgt dat er alleen maar voor dat het internet extreem sloom werkt. Helaas zijn de Shields allemaal uitverkocht. Ik zit wel in het Apple ecosysteem dus ik ga denk ik maar een Apple TV halen.
Ervaren andere mensen soortgelijke problemen?
De TV heeft langere tijd (uren) uitgestaan, en als ik deze vervolgens aanzet en binnen 2 minuten een applicatie probeer te openen (Netflix, NPO), krijg ik de foutmelding dat de TV niet met de WiFi verbonden is. Een verbinding proberen te maken met de WiFi via de instellingen geeft vaak een foutmelding dat de TV niet kan verbinden met de server. De TV uit- en aanzetten (met tussentijd ~2 minuten wachten) lost het probleem vaak op (zonder dan wel tussendoor handmatig te proberen te verbinden met de WiFi via de instellingen van de TV).
Ik kan moeilijk bepalen of het aan de TV, webOS of de WiFi-verbinding ligt. Andere apparaten hebben geen enkel probleem om te verbinden met hetzelfde WiFi modem.
Ik heb gelezen dat het eventueel kan liggen aan interferentie van andere apparaten in de buurt die verbonden zijn met de WiFi (zie https://www.lg.com/ca_en/...8005-1437135495188-others). Nu heb ik ook een Chromecast (verbonden met de TV) en Chromecast Audio (niet verbonden met de TV) in de buurt van de TV, dus wellicht zorgen die voor teveel verstoring?
Hebben jullie andere suggesties?
Ik heb het standaard Ziggo Connectbox modem, die automatisch zou moeten schakelen tussen 2.4 GHz en 5.0 GHz. Wellicht dat dit voor problemen zorgt?
Dank voor jullie hulp/reacties!
Helaas niet. Hoe vaak ik wel niet per ongeluk op die knop druk en de verticale live-tv balk in beeld krijg...Goofyduck384 schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 10:20:
Enige waar ik nu even tegen aan loopt: de 'gids' knop op de remote reageert op de interne gids van de tv (als die rechtstreeks zou zijn aangesloten op een kabel of antenne). Terwijl bij mij de KPN via een aparte decoder doorkomt.. daar kan ik dan wel heen via de omweg "..."-knop en dan programmagids kiezen. Maar het moet toch mogelijk zijn om die knop "Guide" op de afstandsbediening hiervoor te gebruiken? Of kan dat echt niet?

De tv-ontvanger optie zou gewoon helemaal uitgeschakeld moeten kunnen worden, in het Thuisdashboard blijft ie ook actief. Terwijl de niet aangesloten HDMI poorten daar gewoon netjes inactief gemaakt worden.
Wat mij betreft de grootste ergernis van deze tv.
Balen. Maar heb je ook alle HDMI poorten van de LG tv geprobeerd en de tv helemaal gereset naar de fabrieksinstellingen?Phusebox schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 10:31:
[...]
Ok, heb een oude tv aangesloten, volgens mij 8 of 9 jaar oud. ARC aan. Plop werkt meteen.
LG OLED Nummer 7 of 8 Inmiddels die dus kapot is. In 2,5 jr tijd.
@Joepie_jee
1. Heb je de quick-start functie van de tv UIT gezet? Blijkt essentieel. Beperkt ook je stroomverbruik trouwens.
Zo ja,
2. Standaard kiest je router een (vaak niet optimaal) wifi-kanaal tenzij je zelf een kanaal hebt aangegeven. Heb je de andere wifi kanalen geprobeerd in te stellen op je router? Allemaal proberen, 1 voor 1 afgaan. Je hebt overigens tooltjes voor op pc / smarphone om de (sterke) kanalen van de netwerken in de buurt te scannen en zo het meest vrije kanaal te achterhalen. Dat kan je helpen om het beste kanaal te vinden. Maar testen blijft nodig.
Zo ja,
3. Heb je geprobeerd de tv op het 2.4GHz netwerk van je router te verbinden ipv het 5GHz netwerk (of andersom)?
Algemeen: je moet zorgen dat de router op vaste 2.4 en 5 GHz kanalen staat en niet automatisch tussen die 2 netwerken geswitcht kan worden, dat levert in praktijk alleen maar problemen op... Dat kan door een optie met een naam als "band steering" oid uit te zetten, maar in principe forceer je gescheiden netwerken simpel door 2.4 en 5 GHz verschillende SSID namen te geven.
Moraal: auto klinkt leuk en handig, maar in praktijk werkt handmatig toewijzen van apparaten aan de juiste band op het juiste kanaal veel beter. Elk apparaat presteert anders, en natuurlijk dat is ook sterk afhankelijk van de lokatie (verder van het wifi-punt = 2.4 GHz wint).
[ Voor 51% gewijzigd door Cap op 11-04-2020 10:50 ]
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.