LED Verlichting auto+motor

Pagina: 1 2 ... 30 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Joopieboy schreef op maandag 24 juli 2017 @ 16:50:
Led remlichten vind ik wel link. Met de zon er vol op zie het echt niet. :)
Ik heb met m'n eerste auto met die 80-cent lampen als remlicht gereden en dat is altijd goed gegaan :+ Als remlicht heb ik deze in m'n motor zitten. Ze zijn net zo fel als normale gloeilampen, dus ben er niet op achteruit gegaan maar echt fel zijn ze ook niet. Still, feller dan een kapotte gloeilamp dus wat dat betreft... :+
tdw schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 12:29:
[...]

Bedankt voor het meedenken. Volgens de specs is een R10W lamp 37,5 mm hoog. Na contact gehad te hebben met een store heb ik deze besteld. Die zijn 38 mm hoog en lijken op de LED's die ik eerder heb ontvangen. Die waren fel genoeg, hopelijk zijn deze dat ook :+
Deze heb ik dus van de week binnengekregen en gemonteerd:

Ze zijn dus iets feller dan een normale gloeilamp dus wat dat betreft is het een win. En zoals eerder gemeld in het topic krijg je dan dus last van hyperflashen (snel knipperen) van de richtingaanwijzer:
Erasmo schreef op maandag 17 juli 2017 @ 16:12:
Het makkelijkst is om je knipperlicht relais te vervangen door een die het wel ondersteunt.
Ik heb dus een LED relais gekocht, maar die 'begint' met knipperen in de uit-stand:

Dat vind ik veel erger dan hyperflashen. Als iemand een led-relais kent wat in de 'aan'-stand begint met knipperen houd ik me aanbevolen :+

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279475

Het volgende

Ik bezit een vespa lx 2t
De bedoeling was om de koplamp te vervangen door led 40watt de huidige koplamp is 35 watt.

Nu trekt de led de accu ram leeg .
Laad spanning is zonder led gewoon netjes 13 volt met de led er zakt die naar 6.7 volt.
Met gevolg na 10km rijden accu dood
Wat vervolgens zo inpackt heeft op de scooter dat alle verlichting van slag is

Volgens de verkoper moet ik dit niet in de led zoeken..

Maar als k de led los haal kan ik gewoon weer op de accu starten enzo. Na dat deze rijdend opgeladen is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Weet jij zo hoeveel stroom die led koplamp trekt of een soort van sluiting maakt, misschien ook eens meten. Lijkt mij dat daar wat misgaat.

En misschien ligt het aan het elektrasysteem van je Vespa. Als je dynamo al aan zijn max zat met een normale halogeen lamp en de led lamp nu veel meer stroom trekt dat ie dan inkakt?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:56
Anoniem: 279475 schreef op maandag 4 september 2017 @ 08:16:
Het volgende

Ik bezit een vespa lx 2t
De bedoeling was om de koplamp te vervangen door led 40watt de huidige koplamp is 35 watt.

Laad spanning is zonder led gewoon netjes 13 volt met de led er zakt die naar 6.7 volt.

Maar als k de led los haal kan ik gewoon weer op de accu starten enzo. Na dat deze rijdend opgeladen is
Uit m'n hoofd, zo was het lig bij mijn Piaggio Zip die ik (ooit) gehad heb, dat er 2 lichtspoelen waren. Eentje voor de verlichting en eentje die via een gelijkrichter (heet dat zo?) op de accu is aangesloten. De lampjes krijgen dus direct stroom van de dynamo die wisselstroom produceert. Mijn gok is dat de LED die je hebt daar niet mee om kan gaan. Ik denk dat je er niet aan ontkomt om je koplamp direct op de accu aan te sluiten. Let er wel even op dat je genoeg power over houdt om je accu te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279475

gastje01 schreef op maandag 4 september 2017 @ 08:41:
[...]

Uit m'n hoofd, zo was het lig bij mijn Piaggio Zip die ik (ooit) gehad heb, dat er 2 lichtspoelen waren. Eentje voor de verlichting en eentje die via een gelijkrichter (heet dat zo?) op de accu is aangesloten. De lampjes krijgen dus direct stroom van de dynamo die wisselstroom produceert. Mijn gok is dat de LED die je hebt daar niet mee om kan gaan. Ik denk dat je er niet aan ontkomt om je koplamp direct op de accu aan te sluiten. Let er wel even op dat je genoeg power over houdt om je accu te laden.
Ok daar zal.k eens naar kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Anoniem: 279475 schreef op maandag 4 september 2017 @ 08:16:
Het volgende

Ik bezit een vespa lx 2t

Is het hele idee van LED juist niet dat ze zuiniger zijn dan een halogeen lamp en dat je dus met minder Watt evenveel of juist meer lichtopbrengst zou moeten hebben?

Als ik zie dat ik een 35W halogeenlamp voor binnen in huis kan vervangen door een 4,5W LED lampje en dan ongeveer evenveel lichtopbrengst heb, vind ik het raar dat je zelfs meer vermogen nodig hebt voor een LED als vervanging voor halogeen in je scooter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Zuiniger is vaak niet helemaal goed gebruikt, ja ze hebben meer lichtopbrengst maar alsnog worden ze warm en hebben ze 'verlies' in de vorm van warmte. :)

Vandaar dat je vaak met minder watts bij led toekomt, omdat je dan toch meer licht hebt. :)

Wat mij wel opvalt met een 30W spierwitte led in de motor is dat het witte licht niet altijd super fijn is en lijkt weg te vallen soms. Ik weet niet goed hoe ik dat moet uitleggen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Joopieboy schreef op maandag 4 september 2017 @ 10:17:
Zuiniger is vaak niet helemaal goed gebruikt, ja ze hebben meer lichtopbrengst maar alsnog worden ze warm en hebben ze 'verlies' in de vorm van warmte. :)

Vandaar dat je vaak met minder watts bij led toekomt, omdat je dan toch meer licht hebt. :)

Wat mij wel opvalt met een 30W spierwitte led in de motor is dat het witte licht niet altijd super fijn is en lijkt weg te vallen soms. Ik weet niet goed hoe ik dat moet uitleggen...
Dat ervaar ik op mijn fiets ook. Maar dat licht is er wel hoor. Dat zie ik aan verkeersborden die ik van 1 km afstand al op zie lichten en aan de wegmarkering.

Ik vraag me alleen af wat voor bak licht je gaat krijgen als je een 35W halogeen lamp gaat vervangen door een LED lamp die 40W verstookt.

Ik ben voor mijn scooter ook een tijdje op zoek geweest naar een LED koplamp (dim- en grootlicht in 1, HS1, dat is volgens mij gewoon H4 met een lager wattage). Was niet heel veel voor te vinden toen. Ik wilde juist wat minder stroomverbruik, want de electra van zo'n scooter is nogal krap bemeten allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:32

Bestla

M/M -> V/F

Erasmo schreef op maandag 17 juli 2017 @ 16:12:
Het makkelijkst is om je knipperlicht relais te vervangen door een die het wel ondersteunt.
Vaak kan je de alarmlichtrelais verwisselen met het knipperlichtrelais. Normaal gaat het knipperlichtrelais sneller knipperen boj een kapot lampje. Een alarmlichtrelais heeft dat niet. Dat zal altijd hetzelfde knipperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Anoniem: 39993 schreef op maandag 4 september 2017 @ 12:00:
[...]

Dat ervaar ik op mijn fiets ook. Maar dat licht is er wel hoor. Dat zie ik aan verkeersborden die ik van 1 km afstand al op zie lichten en aan de wegmarkering.

Ik vraag me alleen af wat voor bak licht je gaat krijgen als je een 35W halogeen lamp gaat vervangen door een LED lamp die 40W verstookt.

Ik ben voor mijn scooter ook een tijdje op zoek geweest naar een LED koplamp (dim- en grootlicht in 1, HS1, dat is volgens mij gewoon H4 met een lager wattage). Was niet heel veel voor te vinden toen. Ik wilde juist wat minder stroomverbruik, want de electra van zo'n scooter is nogal krap bemeten allemaal.
Dat is opzich makkelijk qua specs te vergelijken. De 'betere' halogeen verlichting zoals de Osram Nightbreaker doet een +/- 1500 lumen, de Philips Z ES Lumileds doen een 3200 lumen. :P Dus dat is een aardig verschil. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVincent
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:32
Vraagje, heb voor de motor toch maar de knoop doorgehakt en een setje lampen gekocht.

Afbeeldingslocatie: https://www.linoled.nl/media/catalog/product/cache/5/image/7daf103fc46a63a6d64d2bee8a11b671/h/7/h7_25_watt-5_1.jpg

Inbouwruimte zeer beperkt maar met een beetje geluk heb ik straks de optie om de heatsink (passief) binnen en buiten de stofkap van de lampunit te verwerken.

Voordeel van binnen de kap is daarbij dat de heatsink volledig contact heeft met de Lamp base, en het geheel zoveel mogelijk van lekkage beschermd is. Nadeel is dat ik niet zo zie dat de heatsink veel verse lucht tot zich krijgt. Toch hoor ik dat dit zondermeer kan en word dit op grote schaal bij auto's toegepast, maar echte ervaring met en zonder kan ik nergens op het web herleiden.

Ik kan de heatsink ook buiten de stofkap plaatsen, de Lamp base steekt dan door het originele gat van de stofkap en hierop kan ik dan de heatsink draaien. Nadeel hiervan is dat de heatsink er maar voor de helft van het draad op kan omdat het rubber ertussen moet. Koeltechnisch beter als de geleiding van de helft van de draadgangen nog genoeg is, misschien iets minder lekvrij maar denk dat dit ook meevalt.

Iemand iets zinnigs hierop te melden?

Om de lampunit te bereiken moeten alle kappen van de voorzijde worden verwijderd.... Dus beter 1x goed en overdacht als........

[ Voor 62% gewijzigd door SVincent op 10-09-2017 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeertH
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
SVincent schreef op zondag 10 september 2017 @ 19:36:
Vraagje, heb voor de motor toch maar de knoop doorgehakt en een setje lampen gekocht.

[afbeelding]

Inbouwruimte zeer beperkt maar met een beetje geluk heb ik straks de optie om de heatsink (passief) binnen en buiten de stofkap van de lampunit te verwerken.

Voordeel van binnen de kap is daarbij dat de heatsink volledig contact heeft met de Lamp base, en het geheel zoveel mogelijk van lekkage beschermd is. Nadeel is dat ik niet zo zie dat de heatsink veel verse lucht tot zich krijgt. Toch hoor ik dat dit zondermeer kan en word dit op grote schaal bij auto's toegepast, maar echte ervaring met en zonder kan ik nergens op het web herleiden.
Ik heb bijna dezelfde in mijn auto zitten (H4)
Deze zitten volledig in de lamp, dus koelblok en alles achter de stof kap.
Dit heeft na 3 maanden en bij lange ritten (2uur) nog geen enkel probleem gegeven

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Die heb ik inmiddels ook besteld. Ik heb nu een iets oudere generatie led verlichting (zie TS) in mijn motor zitten, maar zeker met H4 is 30W met iets minder lichtopbrengst wel goed, maar het kan altijd beter.

Specs kun je helaas niet helemaal vergelijken. Huidige lampen zijn 30W en 3000lumen, ik vermoed dus 15W vanwege H4 bij alleen dimlicht, dus een 1500lumen grofweg. Straks dus 50W met dimlicht en een 5000lumen.

Dat gaat nogal schelen. :) 1500lumen is ansich prima maar het witte licht valt weg heb ik het idee.

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-06 20:26

13art

Moderator Mobile
Joopieboy schreef op donderdag 14 september 2017 @ 18:00:
Die heb ik inmiddels ook besteld. Ik heb nu een iets oudere generatie led verlichting (zie TS) in mijn motor zitten, maar zeker met H4 is 30W met iets minder lichtopbrengst wel goed, maar het kan altijd beter.

Specs kun je helaas niet helemaal vergelijken. Huidige lampen zijn 30W en 3000lumen, ik vermoed dus 15W vanwege H4 bij alleen dimlicht, dus een 1500lumen grofweg. Straks dus 50W met dimlicht en een 5000lumen.

Dat gaat nogal schelen. :) 1500lumen is ansich prima maar het witte licht valt weg heb ik het idee.
Geel/oranje licht geeft veel meer contrast. Denk dat hierdoor het lijkt dat wit licht weg valt ondanks dat het wel feller is. Maar ja mij gaat het niet om wie de duidelijkste lichtvlek op de weg heeft maar hoe goed zijn de reflecties. Daarbij op een compleet donkere weg dan valt het licht enorm goed op.
Heb nog geen spijt gehad van mijn led lampen. Zeker bij grootlicht ben ik verbaasd over hoeveel licht het geeft. Net alsof er een stukje daglicht op de weg is.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Grootlicht is echt super, helemaal eens! Maar soms is het best apart als je iemand voorbij rijdt en je licht valt gewoon weg :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-06 22:35
@Joopieboy Misschien is het een goed idee de TS te upgraden met een lijstje met de goed bevonden lampen/leveranciers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Dryhte schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 11:08:
@Joopieboy Misschien is het een goed idee de TS te upgraden met een lijstje met de goed bevonden lampen/leveranciers?
Moet mijn lamp nog binnenkirjgen dus te vroeg om wat van te zeggen. Maar dat kan zeker.

Hoewel sommigen een keuze hebben gemaakt waar ik dan weer mijn twijfels bij heb. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-06 22:35
Joopieboy schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 16:55:
[...]

Moet mijn lamp nog binnenkirjgen dus te vroeg om wat van te zeggen. Maar dat kan zeker.

Hoewel sommigen een keuze hebben gemaakt waar ik dan weer mijn twijfels bij heb. :P
Geen probleem om er een kritische kanttekening bij te zetten, toch?

Ik bedoel gewoon dat het handig zou zijn om de info op 1 punt te hebben.

(gaan je twijfels over mijn keuze? ik schreef toch al dat ik niet geplaagd was door enige kennis ter zake... )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ik kan zo even jouw keuze mij niet voor mij halen? Had je die hier gepost of in het heb je wat nieuws en moet je het showen topic?

Edit: helemaal aan het begin van het topic. :) Dit zou niet mijn keuze zijn. Waarom? Een 'verouderde' Cree led lamp van (het lijkt) de allereerste generatie. Lichtopbrengst zoals opgegeven moet je zeker al snel vergeten. Ik denk dat je blij kan zijn als deze rond de 1000-1200 lumen levert net zoals halogeen.

Ik de TS een bijgewerkt, aangevuld en wat overzichtelijker gemaakt. :)

[ Voor 117% gewijzigd door Joopieboy op 15-09-2017 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
Als iemand nog goede ervaring heeft met een LED lamp die in een D2S fitting past, ik hou me aanbevolen! Hier horen Xenon lampen in, maar als ik voor hetzelfde geld een LED heb wil ik dat ook gerust proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
D2S is toch standaard voor xenon? Dan heb je ook een koplamp die hierop aangepast is met ombouw en starter. Daar kun je niet 'zomaar' een led inzetten'. Lumileds is er iig niet voor D2S maar de ZES variant weer wel. Alleen die heeft een stuk minder opbrengst. Je kan eens op eBay kijken. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Joopieboy op 15-09-2017 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Zojuist maar eens een H11 kitje gekocht om te kijken of het wat is voor m'n Honda Insight. Vond voor het eerst een setje waarvan ik dacht 'dit ziet er voor Ali Express begrippen kwalitatief goed uit'.

https://www.aliexpress.co...=a2g0s.9042311.0.0.UqL1uj

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ziet er netjes uit, Z ES leds zijn toch wel het beste op het moment. Ben benieuwd voor je :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pretpik
  • Nu online
Joopieboy schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 22:24:
Ziet er netjes uit, Z ES leds zijn toch wel het beste op het moment. Ben benieuwd voor je :)
Zodra ik ze binnen heb laat ik het weten :) . Sowieso zal het zicht beter worden met deze led pitten, het lichtbeeld is nu echt bedroevend, staat ook her en der op fora dat de Insight niet het beste lichtbeeld heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Sowieso is dat standaard vaak wel heel erg het geval met standaard lampjes... Bij mijn moeder zelfs gelijk een set Osram Nightbreakers erin gezet, en als deze stuk zijn komt daar ook een Lumileds set in. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:46
patrickkoning schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 22:10:
Zojuist maar eens een H11 kitje gekocht om te kijken of het wat is voor m'n Honda Insight. Vond voor het eerst een setje waarvan ik dacht 'dit ziet er voor Ali Express begrippen kwalitatief goed uit'.

https://www.aliexpress.co...=a2g0s.9042311.0.0.UqL1uj
Ik ben benieuwd naar je ervaringen van dit type LED lampen icm een Honda Insight (met projector lampen). Ik zit aan eenzelfde ombouw te denken :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 632581

Vraagje, ik ben opzoek naar h7 dimlichten maar ik zie verschillende merken en kwaliteiten. Welke wordt hier aangeraden op een astra gtc?

• 13art

13art

Moderator Mobile
Anoniem: 632581 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 20:07:
Vraagje, ik ben opzoek naar h7 dimlichten maar ik zie verschillende merken en kwaliteiten. Welke wordt hier aangeraden op een astra gtc?
Denk niet dat er sepcifiek voor die auto een set gemeld is hier.
Maar er zijn genoeg setjes genoemd die als goed beschreven wordt. Even wat terug lezen en dan de lampen bestellen die in de fitting van je Astra passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gastje01
Joopieboy schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 17:36:
D2S is toch standaard voor xenon? Dan heb je ook een koplamp die hierop aangepast is met ombouw en starter. Daar kun je niet 'zomaar' een led inzetten'. Lumileds is er iig niet voor D2S maar de ZES variant weer wel. Alleen die heeft een stuk minder opbrengst. Je kan eens op eBay kijken. :)
De ballast zit gewoon los. Ik heb de lampen zelf omgebouwd (setje van retrofitlab). Ik ga net voor de lichtopbrengst, daarom ben ik van 1x H7 naar 2x Xenon gegaan, de projector is puur voor het lichtbeeld en om andere weggebruikers niet tot last te zijn.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ik kom zo op D2 of D2S geen lampjes tegen dus ik zou je zo niet kunnen helpen. Maar ik snap wel wat je gedaan hebt, dat is wel netjes. :)
Anoniem: 632581 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 20:07:
Vrij moderne auto dus sowieso een set met canbus nemen, ik zou dan zeggen kies een leuke set Lumileds uit, heb je het beste van het beste van dit moment. Bv:

http://www.ebay.com/itm/G...EFZZgsph&vxp=mtr#shpCntId

[ Voor 10% gewijzigd door Joopieboy op 21-09-2017 16:56 ]

Anoniem: 632581

Joopieboy schreef op donderdag 21 september 2017 @ 16:53:
Ik kom zo op D2 of D2S geen lampjes tegen dus ik zou je zo niet kunnen helpen. Maar ik snap wel wat je gedaan hebt, dat is wel netjes. :)

[...]

Vrij moderne auto dus sowieso een set met canbus nemen, ik zou dan zeggen kies een leuke set Lumileds uit, heb je het beste van het beste van dit moment. Bv:

http://www.ebay.com/itm/G...EFZZgsph&vxp=mtr#shpCntId
Gaat overigens om een Astra H GTC van begin 2008, bedankt voor de tip. Zal ze volgende maand maar is gaan bestellen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pretpik
  • Nu online
Vanmorgen is m'n setje led lampen binnen gekomen. Als ik ze ga plaatsen van het weekend zal ik daarvan ook wat foto's posten.

Afbeeldingslocatie: https://jz0ywq.by3302.livefilestore.com/y4mFgVkIlXSg9ZdlUpVVaUY2b7IVydOCJ7bgausY7VpuCFHqKEMUh6eP_v4WkHPFKC19I60axOJgjURmz17j5AS2EAg6akJ1ylYYP2JLOsKxdroMvj7ThDC7pCBMcF117aF-FjElhdITENQLnQA4MMHd6lv7NGcSnYAs-DoFzZ1Dt4cXmg0ecw90ittuB-2f9MNNvJa6WRVW2YH_0brJXxAmw?width=768&height=1024&cropmode=none

Afbeeldingslocatie: https://jp0ywq.by3302.livefilestore.com/y4mPN7rbqasv8U62bJJtAxkVzdZSuRG7OcvcYk8-OKyJ5pXiQCFwuw9a6LDPeTLn_KrNDGkrbgkJvsRz-9UJCV3K4eP4X9YuQyo-QlVltatbmZ9S5CvvKGL22ioWG-CszEhBB2mC5kwBtPev7QneOAz4lNdpL7Ue0WDwKwMlBNkpSCBIBncsunLgSwr_TqPZqwXH8qDC9WRLeTi69U5V5IcHg?width=495&height=660&cropmode=none

Afbeeldingslocatie: https://hz19ta.by3302.livefilestore.com/y4m8cIHEp2HIWRZ6FUmsxSp1yN-pCLO68xbTggETS2m5pzIIhUpJyQGFGRcWOyMMWFEX3JI0Or43HUT5Wn3roNS7uu0W9uqXt0hC8MMSXByrAn2EAO9oTEq1JzM84k_KhW8QHelCZFtYeMQzCf1gET5BAY5RBV1xTBUnI89U_nuHnOiPrq_UuGbIwza9mxt94777ShX-N8p6VRFU8cMbef_7A?width=1024&height=768&cropmode=none

Afbeeldingslocatie: https://hp19ta.by3302.livefilestore.com/y4mgUe2r3qnQSH_tsi81w5tKAbUnnUtt-3lA7T-bDMwCJL6I63KPCO9NYnCZvc4g73VQyQTMM2oVpmjuth1fCKJngL-51uWFNv0QFY-6pVwp8bYvKBLcKJfm4-D_5os2GRxLp8w4pygHJvFJycUwkQFQQi-MrffS7Yk6rAvL-vA_qC2vLjdkxF09G1RC6dnpu2ke_VWdv7YnWkVkqF29553dA?width=1024&height=768&cropmode=none

Afbeeldingslocatie: https://ij0ywq.by3302.livefilestore.com/y4mJQIi3uuSCZPYakNog5b3DLOF6zcty6-w1IWpZi0SP7npyhRZKFwvojFo0i7xz7m4rlBJoSq2soqUNLnr6sGSUhU0uITZY1DFU47KG8yG7F4lX6ENloYmKkYzC8eVeclsGCboD4G22wbVVychZHeB_P9PLD0eAYs85ph9UBxKZAL2QIhrPP3e1dvbnF4YAUPY_mO1zjxHQMSII6lLNo79eQ?width=1024&height=768&cropmode=none

Afbeeldingslocatie: https://h50ywq.by3302.livefilestore.com/y4mQBVNVhVwDVQwkpP6s6K0WjIf0tV20L0vnGImApwOeQEFf82GFhFfHkUDTUoHHs7B8SoDXmzUiyovFusb6e0m73ycLEuHEimIsScw7OamTivlboZyh_SnQxt_VrKCWpAszItdZYD-D5DV-UGZnNvHu0YCf5El1n_iEPTxpv3j-TBvei5ZyQvcDlgnwyl8IP5JoalgWFxbJyY0wWM6jpfRDg?width=1024&height=768&cropmode=none

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:44
Ziet er kwalitatief uit. De inbouwdiepte lijkt ook mee te vallen.

Hoe warm worden zulke koelvinnen eigenlijk? Kan dat rustig tegen de kunststof stofkap aan, zonder dat deze smelt? :)

Ik zag namelijk iemand met een V50 en Hilox lampen, het lijkt me dat die vinnen wel tegen de stofkap aanzitten:
Afbeeldingslocatie: https://pilotxenonshop.com/pub/media/wysiwyg/blog/volvo-v50/led-kit-dimlicht-volvo-v50-installatie.jpg

Gaat mezelf puur om dimlicht, over grootlicht en het mistlicht maak ik me geen zorgen... Ook stadslicht moet ik maar eens kijken.

In de achterlichten wijzig ik maar niks, en knipperlichten is lastig.. Wellicht nog de sidemarkers vóór doen.

[ Voor 60% gewijzigd door GAIAjohan op 29-09-2017 22:09 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pretpik
  • Nu online
Ik heb ze dus ingebouwd vanmiddag en ik moet wel zeggen dat er een wereld van verschil in zit ten opzichte van normale halogeen lampen. Door de projectorlamp is alles mooi gelijkmatig verdeeld en een zogenoemde strakke 'cutoff'. Ik zal indien jullie dit willen nog foto's in het donker maken. Verkeersborden en andere reflecterende borden lichten echt heel goed op nu.

Inbouwen was in dit geval letterlijk de ene lamp er uit draaien, andere er in draaien, de ballast ergens met een tiewrap vastzetten en weer aansluiten. Bij elkaar nog geen 20 minuten bezig geweest.

Afbeeldingslocatie: https://g519ta.by3302.livefilestore.com/y4mRdqycI47SV-yybgwKM1ewcalGin4qYLT92UACscUqEmsTH6Ef3m8-b-rBBTPkvUhQKbWKRVewDn2e8nlkCB3jSQambdtRJnMpA30_w-pXuFIb0lYmS2LOJFolFHfeNAph3-GsapywvTJIK0oJ8mmchPQx722DzlyveqXMoq09R5StKHxMh1ORP-rqVU76quIKmkW4pcwNKoodpgmvjBOFg?width=660&height=495&cropmode=none

Afbeeldingslocatie: https://h519ta.by3302.livefilestore.com/y4m9T0L93BaYvsm-qVhPfAgdx84DwkWcKGarL1WDW9cBZ7OfjL78Nzb25wknGt1Zok4fbYL9FoBMJrAKHGH5vwVYUN9jvkbTBbLYOe0o7_qUkUrdiy6bIkbG6FwfrYAkKo7cxYtxF8sfyZc-lIGScRVIdUIXyWtCuLawYeYm2yfbYLB9AQUYvMMZWQUAvMxaUJnY7MCmIKrAi6RIJRa8XsTkw?width=660&height=495&cropmode=none

Links LED, rechts halogeen

Afbeeldingslocatie: https://ij19ta.by3302.livefilestore.com/y4mOqCOTK8c0V3EXFpE6LSGJQYfJbN2xMoD-NRsnomgM8VN3LH_C-eAmmIkpOghzOIbPwxI61fyIWmBmW5fcUeb_Uh71U6jq4bN19ArDlBh4JB-ZVzixhsfDSXT2BbywACOiphyf-nw4-UwuV_0CufKNtQwnW9te9LTaT4bWJVbBpBdXltDlWpa8otFRpgDp-50eymsxwVn5PYRljqGi-Twow?width=660&height=495&cropmode=none

Klaar! B-)

Afbeeldingslocatie: https://ip19ta.by3302.livefilestore.com/y4mhDI23qujRHe_-8M98zVK0mYvjvRX6YCDj0ArBCcJJ4_ZleTrXvvXLK1AxRPxSqJ5i9d63q3iaaKCYgZqXVnxN_BXKYwirYi0KiDoPEBPz_-luf-3kkd-3plwKNDzm9-VlGh76ot4HFVRySGrqH1P5HMCpXlj2WE-FisjC1xSh-fRsU2Sp4RdwKa6LE_PyFC3nd875VNj264jujOb2T1cCA?width=660&height=660&cropmode=none

Afbeeldingslocatie: https://hz0kmw.by3302.livefilestore.com/y4mNEVcyfJ2ld_jsZGcO-bpM7zfmd3MsgyrsaAdtxFA4Sr-0XaZvyYGbo-jRc8Cvt6-3chfg8bE-0UFVNcgDoFiWdSvlcQ1u5BgG2BHiT-k2VGyIRxLDc9QN4kzGp6Wy30xzhP4lADnNecFRhH1HNbXth4DHTb4CmHGkKlN6A1xx41tsnOIQaYB2faKxvRlfAkUVc-k2-Y_mvSsxcp4eJxKQw?width=660&height=495&cropmode=none
GAIAjohan schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 22:05:
Ziet er kwalitatief uit. De inbouwdiepte lijkt ook mee te vallen.

Hoe warm worden zulke koelvinnen eigenlijk? Kan dat rustig tegen de kunststof stofkap aan, zonder dat deze smelt? :)
De koelvinnen en de ballast worden handwarm, geen risico op schade dus. Houd er wel rekening mee dat de koelvinnen best scherp kunnen zijn. In het voorbeeld wat jij noemt zit de ballast rechtstreeks aan de led wat er ook voor zorgt dat je creatiever met ruimte om moet gaan. Houd er trouwens rekening mee dat Volvo er een erg strenge verlichtingscontrole op na houdt en je kans hebt dat je er nog een setje warning cancellers tussen kan gaan zetten. Voor de lichtopbrengst zou ik het zeker proberen.

[ Voor 5% gewijzigd door pretpik op 29-09-2017 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Thanks, ik ga ook even verder op onderzoek uit.

Zit er nou bij jou geen stofkap omheen?

• 13art

13art

Moderator Mobile
GAIAjohan schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 22:05:Gaat mezelf puur om dimlicht, over grootlicht en het mistlicht maak ik me geen zorgen... Ook stadslicht moet ik maar eens kijken.
Kan je LED in de grootlicht wel aanraden. Het geeft zo'n enorme bak meer licht. Net alsof je in een privé stukje daglicht rijdt. Ook al gebruik je het niet constant natuurlijk, de keren dat ik grootlicht wel aanzet is weer een mooi en verbazingwekkend moment.

• pretpik
  • Nu online
GAIAjohan schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 22:49:
Thanks, ik ga ook even verder op onderzoek uit.

Zit er nou bij jou geen stofkap omheen?
Dat heb je goed gezien! Ik heb H11 als koplamp en dan sluit de lamp zelf het lichtarmatuur af.

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:56

Bommes

Capo del formaggio

patrickkoning schreef op donderdag 28 september 2017 @ 10:09:
Vanmorgen is m'n setje led lampen binnen gekomen. Als ik ze ga plaatsen van het weekend zal ik daarvan ook wat foto's posten.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Mooie setje en goede beschrijving, ziet er erg degelijk uit.
Met de donkere dagen die er weer aan komen wil ik eigenlijk ook wel een dergelijk setje in mijn motor plaatsen.
Echter in mijn woonwerk motor zit voor dimlicht een H1 lamp, en voor grootlicht een H4 lamp.
Bij de H4 lamp wordt de dimicht aansluiting gewoon niet gebruikt, enkel de grootlicht gloeidraad bij inschakelen van grootlicht.

Of te wel zou ik 1 stuks H1 en 1 stuks H4 nodig hebben, waarbij die laatste eigenlijk maar voor de "helft" gebruikt wordt.
Mijn andere (niet woon werk motor) gebruikt H4, wel zoals het bedoeld is, echter ook maar 1 pit.
Bestellen van een H4 set zou me dus op mijn woonwerk motor enkel een beter grootlicht opleveren, en dat gebruik ik erg weinig ivm redelijk drukke woon/werk rit dus weinig stukken zonder ander verkeer.
Meeste "voordeel" van meer licht heb ik dus op de woon/werk motor met 1 enkele H1 pit van een dergelijke set.
HHmm dilemma's
Misschien ben ik voorlopig beter af met 1 enkele H1 nightbreaker halogeen of iets dergelijks. Die zijn wel gewoon "los" te krijgen.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• pretpik
  • Nu online
Kun je nergens gewoon één lamp bestellen ipv een set?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:56

Bommes

Capo del formaggio

patrickkoning schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 15:16:
Kun je nergens gewoon één lamp bestellen ipv een set?
DOH ! dat is natuurlijk ook een optie.. :P

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:22
patrickkoning schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 22:17:
Ik heb ze dus ingebouwd vanmiddag en ik moet wel zeggen dat er een wereld van verschil in zit ten opzichte van normale halogeen lampen. Door de projectorlamp is alles mooi gelijkmatig verdeeld en een zogenoemde strakke 'cutoff'. Ik zal indien jullie dit willen nog foto's in het donker maken. Verkeersborden en andere reflecterende borden lichten echt heel goed op nu.

Inbouwen was in dit geval letterlijk de ene lamp er uit draaien, andere er in draaien, de ballast ergens met een tiewrap vastzetten en weer aansluiten. Bij elkaar nog geen 20 minuten bezig geweest.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Klaar! B-)

[afbeelding]

[afbeelding]

[...]

De koelvinnen en de ballast worden handwarm, geen risico op schade dus. Houd er wel rekening mee dat de koelvinnen best scherp kunnen zijn. In het voorbeeld wat jij noemt zit de ballast rechtstreeks aan de led wat er ook voor zorgt dat je creatiever met ruimte om moet gaan. Houd er trouwens rekening mee dat Volvo er een erg strenge verlichtingscontrole op na houdt en je kans hebt dat je er nog een setje warning cancellers tussen kan gaan zetten. Voor de lichtopbrengst zou ik het zeker proberen.
Ik heb zelf ook een Honda Insight.. bevalt de set goed?
en was het lastig inbouwen?

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Nu online
furian88 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 14:36:
[...]

Ik heb zelf ook een Honda Insight.. bevalt de set goed?
en was het lastig inbouwen?
Installatie is zoals je kunt zien appeltje eitje, stelt niets voor. Lichtopbrengst is nog steeds top. Als je het live wilt zien (regio Utrecht) stuur me even een PB :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
patrickkoning schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 15:21:
[...]

Installatie is zoals je kunt zien appeltje eitje, stelt niets voor. Lichtopbrengst is nog steeds top. Als je het live wilt zien (regio Utrecht) stuur me even een PB :) .
Zou het graag willen zien.. kom je naar friesland? :D :D :D :D :D :D :D

Nee top, ik was wel even nieuwsgierig.. wellicht dat ik hem binnenkort gewoon bestel..

Zou je wellicht nog een foto kunnen maken in het donker?? (moet de vrouw toch een beetje kunnen overtuigen 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Nu online
Als ik tijd heb van de week zal ik foto’s posten van in het donker. Worden wel iPhone foto’s dus verwacht geen hightech plaatjes ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Ik zie dat Hilox ook weer een nieuw model heeft die nu maar 3,2cm uitsteekt aan de achterkant.. bij de oude met die flexibele koelvinnen was het nog 5cm..

Alleen €180 is wel erg stevig als waarschijnlijk over 3 maanden de Chinees het ook aanbiedt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pretpik
  • Nu online
@furian88 Hierbij wat foto's geprobeerd te maken in het donker.

Afbeeldingslocatie: https://h50kmw.by3302.livefilestore.com/y4mD18uOmX2ShEiH4LaMCBH7W4TmyQIeBO59L8tICGNygddTlkxXCaJWzCVBGnLbKfZS3iV5fwsEJ5m_Pm-Xv8x9qirguWwXXM8bBnImbgMHFe7BQFUeWl7WaEU1O6ZgZGHZcBKlaNRqiW_nl2S9YRawwixIRUYsxjwgyNTAIXE2NirCb4R2_005oOThO5N1fuaTxTK5Cva1MvHiLlt2fMFCQ?width=660&height=495&cropmode=none

Afbeeldingslocatie: https://hp1vvg.by3302.livefilestore.com/y4mrb-p__GlTF9QcT-fQAERzFwrI48E4C6--CdDi8_6TlBtFHhsQgCweser6mJRwGXre2IQrr4gT6wwJm5E9yE07nvGyVq4fHsw3Smvh6rMwlQlUzl55lYOScJKgsHFVAmEmnj1aeQHN7SyX8UItHXHotoECtAdTB9w115-yseZEZgB3WJkGi72HUlUD8XQcC9Z38aABwmAT9YFsqry_Qf2Bw?width=660&height=495&cropmode=none

Afbeeldingslocatie: https://g51vvg.by3302.livefilestore.com/y4mfTTs5aVcJX__DUw-t4SZ7YzVox3RUb_wkAF4QR8gPrQOa-iVTwo__HeKN0a10fKYUstebo1DT44fiDX9G4LJSrF0HngEgmgXZeC6dpe9Mz7EfygLfKw5IVUS_qIvmFcFnkmT8fYFxXhZUME-fztkFATUIEFlPxXEBaL7Zx6Kfi_fs1yzXzw7AEYcS7qyinYbcDzfV3tXfx9wnq-eFB-POg?width=660&height=495&cropmode=none

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
patrickkoning schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 21:31:
@furian88 Hierbij wat foto geprobeerd te maken in het donker.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Wow gaaf.. ziet er wel anders uit kwa belichting.. heb al even aan de vrouw gevraagd.. die is er echter niet zo op om ze via AliExpress te bestellen .

Thnx voor de foto's!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Dan bestel je ze toch op eBay? :+ En zolang als dat je met PayPal betaald is er niks aan de hand. Onbekend maakt onbemind...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Hoi,

Ik heb in mijn nieuwe auto ook (aftermarket) ledverlichting voor mijn dimlicht. Volgens het instructieboekje zou ik HB3 lampen als dimlicht moeten hebben.
Na Xenon in mijn vorige auto valt led mij wat tegen ten opzichte van de Xenon ervaringen terwijl ook deze auto net als de vorige een lens aan de voorkant van het dimlicht heeft. Het is net alsof het licht niet mooi op de de weg geprojecteerd wordt.
Nu wil ik wat gericht gaan experimenteren met andere led lampen.

Kan iemand zo zien welke ledlamp ik er nu in heb?
Weten jullie het onderlinge verschil tussen de lamptypen (ik zie heel veel aanbod voor H7 maar weinig voor HB3 ), is het verschil alleen de stekkeraansluiting of is de maat ook anders?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rSE7U3Qvk6QfPozku1KfBXoi/thumb.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Nee daar valt niks aan te zien.
Auto en type en bouwjaar is meer helpzaam. Maar als in het boekje staat dat je HB3 moet hebben, dan zal dat. Je zou voor de dubbelcheck dit nog kunnen gebruiken: https://www.philips.nl/c-...ing/voertuig-selectietool

Dat het lichtbeeld niet klopt zou kunnen als je een goedekope ledlamp hebt waar geen rekening is gehouden met de brandpuntafstand oid.
Sommige LED lampen hebben echter de mogelijkheid de lamp wat te draaien in de socket zodat je een beter lichtbeeld krijgt. Maar daarvoor zal je moeten kijken bij de specificaties of het instructieboekje dat bij de lampen zat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Als je het beste wilt hebben wat er is, dan moet je kijken naar Lumileds. Voordeel is ook dat je die kunt draaien in de sokkel, beste is de leds naar beneden te laten wijzen. :)

Dan kom je op deze uit:
https://m.ebay.com/itm/90...075fffe6d98%257Ciid%253A1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehaktstaaf
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Wat ik me dan wel afvraag is of die LED's ook werken in een auto waar af-fabriek LED in gemonteerd zit. Kan me voorstellen dat de omvormers, of wat het ook moge zijn, in de auto zitten, ipv gemonteerd aan de kabel tussen het stroompunt en de lichtbron.
Dat lijkt me wel iets om uit te zoeken.

Zijn er hier binnen het topic eigenlijk ook mensen met ervaring met H7 LED lampen in reflector lampunits? Als ik in mijn Ibiza lenzen in de koplamp had zitten had ik al lang iets anders er in gezet, maar bv xenon in een reflectorlamp is 10x niks..

Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,6. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
gehaktstaaf schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 10:55:
Wat ik me dan wel afvraag is of die LED's ook werken in een auto waar af-fabriek LED in gemonteerd zit. Kan me voorstellen dat de omvormers, of wat het ook moge zijn, in de auto zitten, ipv gemonteerd aan de kabel tussen het stroompunt en de lichtbron.
Dat lijkt me wel iets om uit te zoeken.

Zijn er hier binnen het topic eigenlijk ook mensen met ervaring met H7 LED lampen in reflector lampunits? Als ik in mijn Ibiza lenzen in de koplamp had zitten had ik al lang iets anders er in gezet, maar bv xenon in een reflectorlamp is 10x niks..
Dat zal met LED niet heel veel anders zijn. Het heeft niet zozeer met de lichtbron te maken als wel dat een reflector lamp voor veel strooilicht zorgt, en als daar een felle lamp in zit, dan vinden veel weggebruikers dat storend.
Uiteraard is er wel verschil in lampen en zorgt de ene voor een beterlichtbeeld dan de ander. Maar aangenomen dat er een goede set in gezet zou worden, blijft een reflectorlamp voor veel strooilicht zorgen.
Waarom zet je er dan niet koplampen in met een lenzen? Is wel wat prijziger natuurlijk, maar goed ziet er wel strak uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehaktstaaf
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
l3art schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 11:31:
[...]
Waarom zet je er dan niet koplampen in met een lenzen? Is wel wat prijziger natuurlijk, maar goed ziet er wel strak uit.
Daar was ik inderdaad ook vanuit gegaan, normaliter heb je natuurlijk ook strooilicht, alleen omdat de lichtbron niet zo fel is leidt het niet tot problemen.
Heb wel eens gezocht naar andere lampen, maar dan ben je al gauw €300 kwijt aan alleen de units. Uitgaande van OEM spul en vervangende merken. Zit niet te wachten op, naar mijn idee, lelijke aftermarket exemplaren.
Dus we blijven voorlopig wel even doorrijden met de Osram Nightbreakers, die al merkbaar meer lichtopbrengst hebben dan de doorsnee H7.

Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,6. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Joopieboy schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 06:39:
Als je het beste wilt hebben wat er is, dan moet je kijken naar Lumileds. Voordeel is ook dat je die kunt draaien in de sokkel, beste is de leds naar beneden te laten wijzen. :)

Dan kom je op deze uit:
Ah dankje

dat lijken wel dezelfde als deze
wist niet dat import uit china zo duur was :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
nokiaan958GB schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 22:26:
[...]

Ah dankje

dat lijken wel dezelfde als deze
wist niet dat import uit china zo duur was :+
Dit zijn wel de echte lumileds, scheelt alsnog de helft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Nu online
Joopieboy schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 06:39:

Dan kom je op deze uit:
Waarom kun je het beste de leds naar beneden laten schijnen? Dan schijnt toch ook 50 % omhoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
patrickkoning schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 12:55:
[...]

Waarom kun je het beste de leds naar beneden laten schijnen? Dan schijnt toch ook 50 % omhoog?
Dat heeft te maken met hoe je reflector opgebouwd is, ik heb dit ook maar van proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Nu online
Joopieboy schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 14:12:
[...]

Dat heeft te maken met hoe je reflector opgebouwd is, ik heb dit ook maar van proberen...
Ook als je een projectorlens hebt zoals in mijn geval?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Bij een projector maakt het niet uit is mijn ervaring, dat werkt ook prima met een 'grote' cob led aan beide zijdes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Nu online
Ik heb ze namelijk horizontaal staan en ik ben er zeer tevreden over. Juist vanwege het feit dat ik dacht omdat het licht naar boven toch wordt afgeschermd en je dus x% 'verlies' zou lijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Ik heb ontdekt welke lamp ik er nu in heb. Het is een hb3 9005 CREE XHP50 LED Headlight Kit, 3000 Lumens
Het is deze:
Afbeeldingslocatie: https://www.horizonleds.co.uk/image/cache/data/Cree%20LED%20G4%20(6)/9005-g6-cree-led-kit-700x700.jpg
De leds wijzen keurig naar de zijkanten zoals in diverse handleidingen voor projectorlenzen wordt aangeraden.

Bij de Lumileds zitten de ledjes in lengterichting ietsje meer verspreid wat misschien een beter lichtbeeld geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Sowieso beter gecentreerd en vergelijkbaar met een halogeen gloeidraad. Zo een grote cob led geeft over een groter oppervlakte licht, dus minder gecentreerd. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
patrickkoning schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 22:17:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Klaar! B-)

[afbeelding]

[afbeelding]

[...]

Ziet er netjes uit! prettig dat er geen stofkap op dei H11 dimlichtlampen zit (bij mij gelukkig ook niet 8) )
Kan je al wat zeggen over de levensduur? :P :+ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RinuX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-10-2021
Heeft iemand deze al besteld: https://www.aliexpress.co...ith-Free/32547936209.html

Ik zag een paar reviews uit Nederland.

Ben wel benieuwd of dit de echte of namaak Luxeon ZES chips zijn.

Trouwens voor H4 is het wel belangrijk hoe je de led's in de lampunit zet, ik zag laatst bij mijn setje dat je ze ook per ongeluk 180' kunt draaien, dan klopt het lichtbeeld niet meer.

[ Voor 37% gewijzigd door RinuX op 10-10-2017 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Welke kant moeten de leds dan uitwijzen is jouw ervaring? Het is bijna nergens goed terug te vinden...

En als ik de foto van de led chip zelf bekijk lijkt het echt te zijn, prijs is ook wat je zou verwachten dat ze mogen kosten dusja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:54
Ik denk dat dat ook afhankelijk is van de lichtunit. Voor mijn Kawi heb ik op proef een set led lampen besteld. Ze zitten er nog niet definitief in, moet eerst verzinnen hoe ik het oplos met de dust cover. Maar hier een lichtbeeld van halogeen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WsfyrycaUzFRtoKLnybH8LcU/full.jpg

Hier van LED:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WTsDPfZS0lc6Z2BtKjA1CUOl/full.jpg

De lamp zit met de lampen horizontaal, verticaal kan niet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/crRtTyb8fkIPHBaUOzvGQR74/full.jpg

Maar als je kijkt naar de opbouw van de reflector denk ik ook dat hij juist zo erin moet en je met verticale plaatsing een heel gek lichtbeeld gaat krijgen.

Ik heb trouwens het idee dat de LED minder strooilicht heeft, als je onder het lichtbeeld vergelijkt met het halogeen.

Bij de Kawi zitten de kabels in de dust cover ingebouwd. Dus weet nog niet hoe ik dat ga wijzigen. Wil eigenlijk ook niets kapot maken. :/

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Zo heel erg veel verschilt het lichtbeeld toch niet. Misschien iets breder maar verder met name feller en inderdaad lijkt het of er minder strooilicht is. Overigens vind ik het lichtbeeld sowieso vreemd. Maar misschien is het lichtbeeld bij motoren sowieso anders dan bij auto's, geen idee...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-05 14:32

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

@Ophidian de reflector van je motor lijkt sterk op die van mijn scooter. heb toevallig vandaag beide LED's van verticaal naar horizontaal gedraaid omdat ik tegenliggers teveel verblindde. Die keken namelijk eerst recht in de 'bovenste' LED. Zometeen maar eens een testrondje maken O-)

Geheel tactloos? Nee hoor ik heb tweetakt en viertakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Nu online
RinuX schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 16:17:
Heeft iemand deze al besteld: https://www.aliexpress.co...ith-Free/32547936209.html

Ik zag een paar reviews uit Nederland.

Ben wel benieuwd of dit de echte of namaak Luxeon ZES chips zijn.

Trouwens voor H4 is het wel belangrijk hoe je de led's in de lampunit zet, ik zag laatst bij mijn setje dat je ze ook per ongeluk 180' kunt draaien, dan klopt het lichtbeeld niet meer.
Ik heb deze besteld in H11 variant, zie een paar posts terug. Zijn wat mij betreft echte chips in de zin van dat het licht buitengewoon goed is en weinig warmte af geeft.

[ Voor 6% gewijzigd door pretpik op 11-10-2017 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RinuX
patrickkoning schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 10:32:
[...]

Ik heb deze besteld in H11 variant, zie een paar posts terug. Zijn wat mij betreft echte chips in de zin van dat het licht buitengewoon goed is en weinig warmte af geeft.
Ik volgde deze topic al een tijdje maar heb denk ik net over jouw posts heen gelezen, mooi dat je tevreden bent en bedankt voor je reactie.

Misschien ga ik deze ook bestellen als 1 van mijn huidige lampen kapot gaat. Ben al bij het 2e setje, de eerste was van de eerste generatie (uit 2015) met 2 cree powerleds per H7 unit en een koperen koelriem. Die ging na een jaar kapot en zijn nu ook niet meer te koop.
Nu gebruik ik sinds maart de versie met 6 CSP chips per unit en een vast koelblok zonder ventilator.

Merkt iemand die een lange tijd met de led vervangers rijdt trouwens een vermindering van de lichtsterkte naarmate de lamp langere tijd dagelijks heeft gebrand? of is dat niet meer tegenwoordig?

Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1buHkbvJNTKJjSspoq6A6mpXaQ.jpg?size=143084&height=865&width=960&hash=585f09cec1e649686537b47a5185bfb3

Voor mijn andere auto het H4 setje waar er een afscherming zit op het dimlicht led gedeelte, je zet het plastic h4 passend gedeelte in de lampunit van de auto en dan draai je de led lamp unit daar in vast. maar die kan je dus per ongeluk 180' verkeerd er in zetten. Let dus op dat het afschermingsplaatje onder zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-06 18:42
RinuX schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 18:34:
[...]
Voor mijn andere auto het H4 setje waar er een afscherming zit op het dimlicht led gedeelte, je zet het plastic h4 passend gedeelte in de lampunit van de auto en dan draai je de led lamp unit daar in vast. maar die kan je dus per ongeluk 180' verkeerd er in zetten. Let dus op dat het afschermingsplaatje onder zit.
Hoe bevallen deze lampen tot nu toe? Ik zit te twijfelen om H4 LED's in mijn auto te zetten als de "xenon look lampen met halve levensduur" die ik op vakantie moest kopen omdat er niks anders was de geest geven.

Deze zien er wel goed uit. Die lampen met die rare koelvinnen aan de achterkant ben ik een beetje terughoudend mee...

Waar heb je ze gekocht, als ik vragen mag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pretpik
  • Nu online
Wat ik begrepen heb is dat de beste LED lampen ter vervangen van de halogeen koplampen op dit moment aan het volgende voldoen:

- fanless design
- Luxeon ZES LED chips
- Dat de LEDs op dezelfde plek zitten als waar normaal de gloeidraad van de halogeenlamp zit
- de ballast verwerkt zit in de lampvoet zelf en er niet los aan hangt

Zeker een ventilator gaat op den duur defect. Pin mij er niet op vast, dit is wat ik begrepen heb na mijn vooronderzoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
patrickkoning schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 20:34:
Wat ik begrepen heb is dat de beste LED lampen ter vervangen van de halogeen koplampen op dit moment aan het volgende voldoen:

- fanless design
- Luxeon ZES LED chips
- Dat de LEDs op dezelfde plek zitten als waar normaal de gloeidraad van de halogeenlamp zit

Zeker een ventilator gaat op den duur defect. Pin mij er niet op vast, dit is wat ik begrepen heb na mijn vooronderzoek.
Dat klopt wel in grote lijnen. Over die fan ben ik nog niet 100% overtuigd maar dat moet de tijd uitwijzen. Heb zelf een fan die verder niet elektronisch is aangestuurd maar draait op de warmte die afgegeven wordt en op een magneet oid draait (Philips maglev). Lijkt me minder storingsgevoelig en dus wie weet ook een levensduur lang mee gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Pyramiden schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 20:12:
[...]

Hoe bevallen deze lampen tot nu toe? Ik zit te twijfelen om H4 LED's in mijn auto te zetten als de "xenon look lampen met halve levensduur" die ik op vakantie moest kopen omdat er niks anders was de geest geven.

Deze zien er wel goed uit. Die lampen met die rare koelvinnen aan de achterkant ben ik een beetje terughoudend mee...

Waar heb je ze gekocht, als ik vragen mag?
Als ik je een tip mag geven, dan zou ik voor deze gaan:
Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/images/g/DPUAAOSwLKpZgspa/s-l500.jpg
Zelf en bij anderen erg goeie ervaringen mee. :)
patrickkoning schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 20:34:

- fanless design
- Luxeon ZES LED chips

Ballast in de lampvoet ga je niet willen vanwege inbouwdiepte, en sowieso zie je dat niet bij de echte Lumileds (Luxeon). :) Dan heb je gelijk dat met de leds op de juiste positie.

[ Voor 35% gewijzigd door Joopieboy op 11-10-2017 21:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RinuX
Joopieboy schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 21:30:
[...]

[afbeelding]

[...]

Ballast in de lampvoet ga je niet willen vanwege inbouwdiepte, en sowieso zie je dat niet bij de echte Lumileds (Luxeon). :) Dan heb je gelijk dat met de leds op de juiste positie.
Over mijn H4 setje ben ik op zich tevreden, alleen het grootlicht is niet erg fel, het lijkt minder ver te schijnen dan de halogeen lamp. Misschien is dat beter bij degene die Joopieboy aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
Ophidian schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 17:32:
Ik denk dat dat ook afhankelijk is van de lichtunit. Voor mijn Kawi heb ik op proef een set led lampen besteld. Ze zitten er nog niet definitief in, moet eerst verzinnen hoe ik het oplos met de dust cover. Maar hier een lichtbeeld van halogeen:
[afbeelding]

Hier van LED:
[afbeelding]

De lamp zit met de lampen horizontaal, verticaal kan niet.
[afbeelding]

Maar als je kijkt naar de opbouw van de reflector denk ik ook dat hij juist zo erin moet en je met verticale plaatsing een heel gek lichtbeeld gaat krijgen.

Ik heb trouwens het idee dat de LED minder strooilicht heeft, als je onder het lichtbeeld vergelijkt met het halogeen.

Bij de Kawi zitten de kabels in de dust cover ingebouwd. Dus weet nog niet hoe ik dat ga wijzigen. Wil eigenlijk ook niets kapot maken. :/
Valt me niet tegen met reflector koplamp, lijkt zelfs scherper vergeleken met de Halogeen pit :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
RinuX schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 09:11:
[...]

Over mijn H4 setje ben ik op zich tevreden, alleen het grootlicht is niet erg fel, het lijkt minder ver te schijnen dan de halogeen lamp. Misschien is dat beter bij degene die Joopieboy aangeeft.
Ik heb de led lampen wel iets hoger moeten afstellen, maar verder geen last oid. :)
Verschil tussen de COB leds wat ik hiervoor had en de Lumileds die ik nu heb is wel dermate dat ik begrijp wat je bedoelt. :) Ondanks de hogere opbrengst dichterbij. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
[...]

[afbeelding]

[...]

Besteld bij diezelfde toko (zelfde type alleen dan H11) zal mij benieuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Nu online
Ik ook, kun je foto's posten als je ze hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-06 23:05

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Na aanleiding van dit topic ook maar een setje Lumileds besteld voor mijn Honda Transalp.

De stofkap past goed om de lamp met koellichaam heen.
Afbeeldingslocatie: https://grubeater.nl/pics/Transalp/small_DSC4189.JPG

Afbeeldingslocatie: https://grubeater.nl/pics/Transalp/small_DSC4185.JPG

Het lichtbeeld is duidelijk helderder met de ledlamp, maar ik moet nog kijken hoeveel het strooilicht het andere verkeer hindert.

Dimlicht standaard
Afbeeldingslocatie: https://grubeater.nl/pics/Transalp/small_DSC4183.JPG

Dimlicht LED
Afbeeldingslocatie: https://grubeater.nl/pics/Transalp/small_DSC4191.JPG

Grootlicht standaard
Afbeeldingslocatie: https://grubeater.nl/pics/Transalp/small_DSC4184.JPG

Grootlicht LED
Afbeeldingslocatie: https://grubeater.nl/pics/Transalp/small_DSC4192.JPG

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk | Revit Eclipse doorwaaijas XL nodig? DM mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:47

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik zie hier toch inmiddels nette lichtbeelden langs komen. Toch ook maar eens kijken naar led lampen. Ben gezegend met 4 H7 lampen op mijn motor, dus wordt wel een redelijk prijzige grap :X

Also; Raad de motor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
MikeyMan schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 08:59:
Ik zie hier toch inmiddels nette lichtbeelden langs komen. Toch ook maar eens kijken naar led lampen. Ben gezegend met 4 H7 lampen op mijn motor, dus wordt wel een redelijk prijzige grap :X

Also; Raad de motor ;)
Dat is iig 1000cc+ :+

Maar lekker Lumileds nemen idd, krijg je geen spijt van. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:47

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Joopieboy schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 09:53:
[...]

Dat is iig 1000cc+ :+

Maar lekker Lumileds nemen idd, krijg je geen spijt van. :Y
Nope, <1000... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Mm, iets van een allroader zeker dan?

Maar je kan als je wilt net zoals ik heb voor grootlicht ook 'gewone' Cree leds erin zetten zoals ik heb. Is toch voor seinen vaak alleen maar... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ik gebruik met enige regelmaat toch groot licht. Ik vind het een verademing grootlicht met led. Dus ik zou zeggen zet daar ook gewoon lumileds in. Voor die prijzen voor goede sets uit China (I know het komt allemaal uit China...) hoef je het ook niet te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
2 setjes voor de prijs van een setje van hier, met een 'bekend logo en merkje' erop idd. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• locoelbario
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-03-2022
Iemand ervaring met een van deze sets

http://www.ebay.nl/itm/KI...ksid=p2485497.m4902.l9144

http://www.ebay.nl/itm/2X...371da4:g:8M8AAOSwVLVZeba9

[ Voor 33% gewijzigd door locoelbario op 14-10-2017 17:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Als ik het zo zie zijn het sowieso geen Lumileds maar COB leds, ansich wel aardig voor het geld. :)

Geen ventilator enzo scheelt ook al ellende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• locoelbario
Joopieboy schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 17:03:
Als ik het zo zie zijn het sowieso geen Lumileds maar COB leds, ansich wel aardig voor het geld. :)

Geen ventilator enzo scheelt ook al ellende.
Alvast bedankt..

Is de 2de set beter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ziet er uit als de echte Lumileds, worden minder warm en veel meer lichtopbrengst. Als je het wilt uitgeven zou ik er niet over nadenken en lekker voor de 2e gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Wel een 'build in cooling fan system'. Zit je wel met een fan. Weet niet of dat bezwaarlijk is voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Kijk eens goed naar de foto's, deze heeft geen fan. ;) Echt lijkende lumileds dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• locoelbario
Joopieboy schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 20:11:
Kijk eens goed naar de foto's, deze heeft geen fan. ;) Echt lijkende lumileds dus.
Nog maals bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Joopieboy schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 20:11:
Ik lees de tekst die bij de productomschrijving staat. Daar staat toch echt dat er gebruik wordt gemaakt van een ventilator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
l3art schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 22:50:
[...]

Ik lees de tekst die bij de productomschrijving staat. Daar staat toch echt dat er gebruik wordt gemaakt van een ventilator.
Chineese productomschrijvingen, dan zou je ook 4000lumen en 50W hebben. Nee dat klopt allemaal voor geen zak. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-06 23:05

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Joopieboy schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 23:31:
[...]

Chineese productomschrijvingen, dan zou je ook 4000lumen en 50W hebben. Nee dat klopt allemaal voor geen zak. :/
Ze tellen gewoon de lichtopbrengst van dimlicht en grootlicht van beide lampen bij elkaar op, 8000 lumen per kit :9 .
4.High quality aluminum heat dissipation and Built-In cooling fan system;
Het zijn precies dezelfde Lumileds als ik heb, daar zit geen fan op.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk | Revit Eclipse doorwaaijas XL nodig? DM mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Precies en iedere adverteerder gaat er anders mee om, rekent anders of overdrijft wat meer. Door ervaring kan ik zeggen wat werkt of wat niet en kan ik een beetje de verschillende types en series herkennen. Maar goed :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-06 18:42
[...]

[afbeelding]
ZE ZIJN ER AL 8)7 8)7

6 dagen later?!
Soms shippen bepaalde dingen snel, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt...

[ Voor 7% gewijzigd door Pyramiden op 17-10-2017 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Soms heb je geluk en gaat het direct mee met het vliegtuig idd. :Y

Pagina: 1 2 ... 30 Laatste

Let op:
Wanneer je een setje deelt/showt, dan graag ook even merk en type vermelden en waar je deze vandaan hebt. Erg veel posts zijn namelijk vragen wat setje x of y exact is en deze vandaan komt.