[F1 2017] Race 8 - GP van Baku Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 30 ... 35 Laatste
Acties:
  • 81.380 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UltraSub schreef op zondag 25 juni 2017 @ 20:26:
[...]

Dat is omdat het gewoon een mechanische sport is. Gewoon pech. (RB13, unlucky for some)
Maar als het zo door blijft gaan komen de conspiracy theories vanzelf :+
Pech of hij krijgt het betere materiaal.
Kreeg Schumacher ook altijd bij Benneton en Ferrari.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Men rijdt 50km/u en Vettel geeft Hamilton een bump om te laten zien wat een domme actie hij doet na een bocht, en de SC die al de straat uit is. Hamilton denkt dat hij alles kan maken en moest even wakker geschud worden dacht Vettel, en groot gelijk heeft ie. Het is niet zo dat ze 200km/u rijden en Vettel er vol instuurt, dat is wel degelijk wat anders natuurlijk.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:15
[YouTube: https://youtu.be/cxdl6tiIp8M]

Missen er nog interviews? Perez?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Is ook niet de eerste keer dat Hamilton opzettelijk langzaam rijdt.
Deed ie vorig jaar ook om Rosberg dwars te zitten.
En tijdens deze race vroeg ie ook aan het team of Bottas ff langzamer wilde gaan rijden.
Zo zit ie nou eenmaal in elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dijkstraat
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
Ongelooflijk, moet ik voor het eerst dit seizoen een race missen. Is het een race propvol met actie :F }:|

Nou dan maar de herhaling bekijken.

[ Voor 15% gewijzigd door Dijkstraat op 25-06-2017 20:33 ]

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/19437237_1646059865404886_4205430397542665686_n.jpg?oh=2f4f4e10ed84385b8ab165324173255d&oe=59CD6E67

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2017 @ 20:32:
Is ook niet de eerste keer dat Hamilton opzettelijk langzaam rijdt.
Deed ie vorig jaar ook om Rosberg dwars te zitten.
En tijdens deze race vroeg ie ook aan het team of Bottas ff langzamer wilde gaan rijden.
Zo ziet ie nou eenmaal in elkaar.
Als het verder op in de straat was gebeurt had Vettel het wel eerder opgemerkt(denk ik)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardQG
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-09 12:46
Hackus schreef op zondag 25 juni 2017 @ 20:30:
Men rijdt 50km/u en Vettel geeft Hamilton een bump om te laten zien wat een domme actie hij doet na een bocht, en de SC die al de straat uit is. Hamilton denkt dat hij alles kan maken en moest even wakker geschud worden dacht Vettel, en groot gelijk heeft ie. Het is niet zo dat ze 200km/u rijden en Vettel er vol instuurt, dat is wel degelijk wat anders natuurlijk.
Dus omdat het Hamilton is mag het wel? Wat zou je ervan vinden als het precies andersom was geweest? Als Hamilton even "leuk" Vettel een "lesje" wilde leren? Ik vind dat absoluut kampioen onwaardig gedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:28
HMR90 schreef op zondag 25 juni 2017 @ 20:28:
[...]

Dit meen je toch niet, ze gaan met 200+ km door enorm smalle straatjes en raken (meestal) niks en dan rijd je per ongeluk, precies met de banden ook, tegen een andere coureur aan. Dat is natuurlijk onzin.

Daarnaast heeft Vettel er al ervaring mee, deed ie het ook een keer bij Riccardo, ff voor de grap voor de fans wat rook maken (was in china geloof ik).
Sja de discussie is zinloos want we zullen toch nooit achter de intentie komen, ik geloof echter best dat het niet opzettelijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

RichardQG schreef op zondag 25 juni 2017 @ 20:33:
[...]

Dus omdat het Hamilton is mag het wel? Wat zou je ervan vinden als het precies andersom was geweest? Als Hamilton even "leuk" Vettel een "lesje" wilde leren? Ik vind dat absoluut kampioen onwaardig gedrag.
Bij ieder ander mag het wel, heeft niks met Ham(haat) te maken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Kan me zo voorstellen dat Verstappen zich serieus zorgen moet gaan maken over zijn stoeltje. Zo makkelijk als hij vorig jaar de kans kreeg zo makkelijk zou hij nu weer terug gezet kunnen worden.
En laten we eerlijk wezen, hij sloopt keer op keer zijn wagen terwijl zijn teamgenoot aantoont dat die RBR echt wel de finish kan halen en voor een podium kan gaan.
Zou Sainz dan de kans krijgen om te laten zien wat hij in een echte auto kan? Die loopt inmiddels ook op zijn tenen van frustraties om eens de kans te krijgen echt te laten zien wat hij waard is.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos2007
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Martinspire schreef op zondag 25 juni 2017 @ 20:22:
[...]

Nee, hij pakte een curb te wild (al had het wel gekund als ie scherper gestuurd had) en kon daardoor niet meer op tijd sturen. Dat was een foutje, maar nooit bewust. En hij is daar vrij hard voor gestraft. Heeft het ook weer goed gemaakt, maar ik denk wel dat ze die motor afschrijven en er volgende race nieuwe componenten inzetten. Die extra punten van P2 vs P3 is het ze wel waard.
Volgens Kimi stuurde hij niet op tijd en pakte daardoor de curb te wild. Dat is dus net andersom. Hij remde te vroeg en had dan denk ik ook een paar auto's voorbij moeten laten gaan (als dat al kan in die splitseconds en in die situatie in de bocht maar toch). Hij kan ook moeilijk stil gaan staan natuurlijk. Maar toch benadeelde hij Kimi wel veel op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
@Grimmie187 Ik geloof wel dat er enige opzet aanwezig was. Ook al is het alleen maar "stoerdoenerij" en alleen bedoelt om af te schrikken. Dit gedrag hoort gewoon niet op de weg (of race track)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardQG
Ankona schreef op zondag 25 juni 2017 @ 20:35:
Kan me zo voorstellen dat Verstappen zich serieus zorgen moet gaan maken over zijn stoeltje. Zo makkelijk als hij vorig jaar de kans kreeg zo makkelijk zou hij nu weer terug gezet kunnen worden.
En laten we eerlijk wezen, hij sloopt keer op keer zijn wagen terwijl zijn teamgenoot aantoont dat die RBR echt wel de finish kan halen en voor een podium kan gaan.
Zou Sainz dan de kans krijgen om te laten zien wat hij in een echte auto kan? Die loopt inmiddels ook op zijn tenen van frustraties om eens de kans te krijgen echt te laten zien wat hij waard is.
Volgens mij doet je sarcasme uit knop het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Wat is dit voor een onzin. Max sloopt niks, hoe kom je daar nu bij. Dat geleuter zag ik ook al op Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gesloopt?

Een lege accu en een oververhitte motor noem ik niet echt een auto slopen.
Zijn gewoon mechanische mankementen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
@Ankona Meen je dit nu serieus?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 05-09 13:48
Don't feed the troll...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Ja.

Elke keer gaat zijn wagen eraan. Een keer kun je pech hebben, maar als je structureel vaker je wagen sloopt dan je teamgenoot die gewoon voorin meerijdt dan doe je zelf toch wel iets fout.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-07 17:30

Liveshort

Certified Crazy Person

Goed verhaal vriend. Als ie nu zijn auto iedere race in de muur of tegen een andere auto zou parkeren alé, maar als die auto iedere keer miraculeus sterft onder zijn achterste is het denk ik Red Bull dat zich zorgen moet gaan maken. Niet dat ie weg gaat/mag volgend jaar, maar je begrijpt het idee.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos2007
  • Niet online
Meen je dit echt??!? Heb je het interview met Horner niet gezien? Die komt bijna klaar als het om de progressie van Max gaat.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13:57
Don't feed the troll..

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HMR90
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:32
Ben ik idd wel met je eens, Ricciardo heeft gewoon een gouden pik. Vind dat Redbull opzoek moet naar een coureur met meer geluk want dan winnen ze tenminste wat. Misschien word die Renault motor dan ook vanzelf sneller! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ach al deze acties maken het vandaag een mooie race, wat er precies bij Vettel en Hamilton gebeurde weet alleen Vettel. Het is gelukkig goed afgelopen, de spanning zit er in ieder geval in! Goed voor het kampioenschap, dat gaan nog hele leuke races worden tussen die twee! Discussies hierover kunnen wat mij betreft ook stoppen want het is of Vettel moet gebanned worden of Hamilton en dat vanuit het hart van een fanboy 😅😀

Overigens waren Senna en Schumacher in de heat of the battle ook geen lieverdjes..

Ik irriteer mij nog veel meer aan Sainzt, wat een figuur zeg : http://www.autosport.com/...rifice-to-avoid-kvyat-hit

Schijnt dat Helmut Marko niet zo'n goede relatie heeft met de vader van Sainz, en dat met al de acties van de afgelopen races zie ik Sainz wel vertrekken. De relatie met Kyvat is ook waardeloos, de twee praten niet met elkaar en geven elkaar ook geen hand. Lekker kereltje die Sainz...
Kyvat daar heb je ook echt geen zak aan, ik denk dat Tost graag twee nieuwe rijders wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineJoop
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01:53
Max ligt zowel de vrije training als de kwalificaties en in de races voor op Ricciardo, de afgelopen races en in het algemeen steeds vaker. Hij is in feite bijna de eerste rijder van het team, het is alleen niet zichtbaar in de resultaten. Rijstijl als in manier van gas geven/remmen of schakelen beïnvloed de werking/betrouwbaarheid van de auto niet. Sainz en Kvyat hebben geen enkele kans tegen de huidige Red Bull mannen, ook niet in gelijkwaardige auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardQG
Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2017 @ 20:39:
Ach al deze acties maken het vandaag een mooie race, wat er precies bij Vettel en Hamilton gebeurde weet alleen Vettel. Het is gelukkig goed afgelopen, de spanning zit er in ieder geval in! Goed voor het kampioenschap, dat gaan nog hele leuke races worden tussen die twee! Discussies hierover kunnen wat mij betreft ook stoppen want het is of Vettel moet gebanned worden of Hamilton en dat vanuit het hart van een fanboy 😅😀

Overigens waren Senna en Schumacher in de heat of the battle ook geen lieverdjes..

Ik irriteer mij nog veel meer aan Sainzt, wat een figuur zeg : http://www.autosport.com/...rifice-to-avoid-kvyat-hit

Schijnt dat Helmut Marko niet zo'n goede relatie heeft met de vader van Sainz, en dat met al de acties van de afgelopen races zie ik Sainz wel vertrekken. De relatie met Kyvat is ook waardeloos, de twee praten niet met elkaar en geven elkaar ook geen hand. Lekker kereltje die Sainz...
Kyvat daar heb je ook echt geen zak aan, ik denk dat Tost graag twee nieuwe rijders wil hebben.
Ik ken alleen Gasly die uit het huidige RB junior programma echt F1 waardig is. Misschien nog een talent dat dit jaar uit onverwachte hoek komt opduiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-09 19:15

Racing_Reporter

Contentmaker

Ankona schreef op zondag 25 juni 2017 @ 20:38:
[...]

Ja.

Elke keer gaat zijn wagen eraan. Een keer kun je pech hebben, maar als je structureel vaker je wagen sloopt dan je teamgenoot die gewoon voorin meerijdt dan doe je zelf toch wel iets fout.
Je auto überhaupt proberen te slopen zonder dat je Big Brother-team aan de pitmuur het doorheeft? Dahag :w :w :w

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

RichardQG schreef op zondag 25 juni 2017 @ 20:41:
[...]

Ik ken alleen Gasly die uit het huidige RB junior programma echt F1 waardig is. Misschien nog een talent dat dit jaar uit onverwachte hoek komt opduiken?
Of Alonso naar TR >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grimmie187
nachtnet schreef op zondag 25 juni 2017 @ 20:36:
@Grimmie187
...
Ook al is het alleen maar "stoerdoenerij" en alleen bedoelt om af te schrikken.
...
Ik vind dat misschien nog wel de beste omschrijving die ik heb gehoord en daar is Vettel ook terecht voor bestraft.

Maar om zoals sommigen nou te doen alsof Vettel de duivel himself is en zijn licentie in moet leveren vind ik wat ver gaan ;)

Het werd ook een keer tijd dat beide heren elkaar in de haren vlogen, dat wederzijdse veren in de kont steken na afloop vind ik ook maar suf voor een echte kampioensstrijd >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:28

Edd

RichardQG schreef op zondag 25 juni 2017 @ 20:41:
[...]

In Ted's Notebook kwam de naam Gelael naar voren, volgens mij?
Rijd in de F2 en is testrijder voor STR. Maar als ik het zo even snel zie is dat nu ook niet echt een talentje? Kan het mis hebben, want de F2 volg ik niet echt op de voet.

-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 20:09
Grimmie187 schreef op zondag 25 juni 2017 @ 20:33:
[...]

Sja de discussie is zinloos want we zullen toch nooit achter de intentie komen, ik geloof echter best dat het niet opzettelijk was.
Als het niet opzettelijk was, waarom praat Vettel er dan steeds overheen? Zowel het Sky interview als het NBCS interview doet hij alsof zijn neus bloed. En ik mag toch aannemen dat elke F1 coureur zijn auto zo goed kent dat hij dat contact gewoon voelt. Laat staan op het moment dat je auto ineens ook nog eens zo'n beweging maakt. Als hij zelf stuurde => opzettelijk, als hij handen los had, of auto uitbrak => opmerking "weet niet wat er gebeurde". Maar het feit dat hij er gewoon absoluut niet op ingaat en alleen maar onzin verteld op het moment dat hem ernaar gevraagd wordt * geeft IMHO aan dat het gewoon bewust was.

* NBSC. "HAM vindt het een slecht voorbeeld voor de jeugd/lagere klassen", zijn reactie "F1 is een echte mannensport, niet voor de jeugd" :F

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
Grimmie187 schreef op zondag 25 juni 2017 @ 20:42:
[...]

Ik vind dat misschien nog wel de beste omschrijving die ik heb gehoord en daar is Vettel ook terecht voor bestraft.

Maar om zoals sommigen nou te doen alsof Vettel de duivel himself is en zijn licentie in moet leveren vind ik wat ver gaan ;)

Het werd ook een keer tijd dat beide heren elkaar in de haren vlogen, dat wederzijdse veren in de kont steken na afloop vind ik ook maar suf voor een echte kampioensstrijd >:)
Licentie inleveren gaat wat ver, maar een DSQ voor deze race, een gridstraf of raceban zou wat mij betreft ook passend geweest kunnen zijn. Er zijn zwaardere straffen uitgedeeld voor minder.

Dat VET & HAM nu eens niet als vrienden staan de juichen dat het racen om p1 zo leuk is vind ik ook wel prettig.. Een WDC hoor je om te moeten vechten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Grimmie187 schreef op zondag 25 juni 2017 @ 20:33:
[...]

Met of zonder opzet, hij is natuurlijk altijd de veroorzaker van de wheel bang. Als hij beide handen aan het stuur had gehouden en niet de vinger gaf, was het niet gebeurd. Stel dat dit zou gebeuren bij 250km/u, doet het er dan toe of het opzettelijk was of denk je dan wel dat het onverantwoord is om met een vinger omhoog naast iemand te rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet

Nog even een video hoe stewards besluiten nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie quite van Toto : " "They are warriors. They are at war at that moment. They are fighting for the race wins and the championship." :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
nachtnet schreef op zondag 25 juni 2017 @ 20:49:
[...]

Licentie inleveren gaat wat ver, maar een DSQ voor deze race, een gridstraf of raceban zou wat mij betreft ook passend geweest kunnen zijn. Er zijn zwaardere straffen uitgedeeld voor minder.

Dat VET & HAM nu eens niet als vrienden staan de juichen dat het racen om p1 zo leuk is vind ik ook wel prettig.. Een WDC hoor je om te moeten vechten.
Punt is alleen dat een dergelijke straf de aantrekkelijke strijd om het kampioenschap zo sterk kan beinvloeden. Het is commercieel wel zo aantrekkelijk als het spannend blijft en er eens iets anders dan een Mercedes om de prijzen strijdt.

alles kan off-topic

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grimmie187
Tarabass schreef op zondag 25 juni 2017 @ 20:49:
[...]

Met of zonder opzet, hij is natuurlijk altijd de veroorzaker van de wheel bang. Als hij beide handen aan het stuur had gehouden en niet de vinger gaf, was het niet gebeurd. Stel dat dit zou gebeuren bij 250km/u, doet het er dan toe of het opzettelijk was of denk je dan wel dat het onverantwoord is om met een vinger omhoog naast iemand te rijden?
Daarom is hij toch ook bestraft? En de strafmaat zal veel te maken hebben gehad met het feit dat het 50km/u was en niet 250, dat is niet te vergelijken namelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 03:09
pilskes schreef op zondag 25 juni 2017 @ 19:15:
[...]

Grapje hoop ik??
Lees op twitter van Andrew Benson:

"Stewards examined Hamilton's car data in Vettel incident. Did not brake or lift off completely. Maintained more or less constant speed 1/2
And behaved the same at that re-start at that point on the track as he did at the other two re-starts. Source: FIA 2/2
"
In de replay met data zie je toch echt een rem moment na de bocht. Dus of die data in de replay klopt niet of de stewards hebben niet goed gekeken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nachtnet
Ankona schreef op zondag 25 juni 2017 @ 20:52:
[...]

Punt is alleen dat een dergelijke straf de aantrekkelijke strijd om het kampioenschap zo sterk kan beinvloeden. Het is commercieel wel zo aantrekkelijk als het spannend blijft en er eens iets anders dan een Mercedes om de prijzen strijdt.
Dat blijft zo'n raar argument. een straf zou het kampioenschap beïnvloeden.. Moeten de spelers van Ajax, Feyenoord en PSV dan maar geen gele of rode kaarten krijgen? Fout is fout, passende straf is passende straf, of het nu gaan om HAM, VET of PAL, ERI.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 13:19
Yep, en ik heb gehoord dat HAM naar Sauber gaat omdat ie daar lekker langzaam kan en hij niet hoeft te remmen om mensen achterop te krijgen. Vettel gaat dan naar Mercedes, omdat het rijgedrag wat ie vandaag liet zien, precies past bij andere mensen van zijn leeftijd die een Mercedes op de openbare weg rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
nachtnet schreef op zondag 25 juni 2017 @ 20:55:
[...]

Dat blijft zo'n raar argument. een straf zou het kampioenschap beïnvloeden.. Moeten de spelers van Ajax, Feyenoord en PSV dan maar geen gele of rode kaarten krijgen? Fout is fout, passende straf is passende straf, of het nu gaan om HAM, VET of PAL, ERI.
Helemaal mee eens. Maar het is een commercieel feestje. Bij Ajax, Feyenoord en PSV zie je ook dat ze bij twijfel net wat milder aangepakt worden dan Groningen of Willem II.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
RobertMe schreef op zondag 25 juni 2017 @ 20:46:
[...]

Als het niet opzettelijk was, waarom praat Vettel er dan steeds overheen? Zowel het Sky interview als het NBCS interview doet hij alsof zijn neus bloed. En ik mag toch aannemen dat elke F1 coureur zijn auto zo goed kent dat hij dat contact gewoon voelt. Laat staan op het moment dat je auto ineens ook nog eens zo'n beweging maakt. Als hij zelf stuurde => opzettelijk, als hij handen los had, of auto uitbrak => opmerking "weet niet wat er gebeurde". Maar het feit dat hij er gewoon absoluut niet op ingaat en alleen maar onzin verteld op het moment dat hem ernaar gevraagd wordt * geeft IMHO aan dat het gewoon bewust was.
Zou kunnen maar ik denk dat beide heren slim genoeg zijn om er gewoon helemaal niets over te zeggen? Maakt niet uit welke reactie, je maakt het alleen maar erger. In het geval van Vettel is het een eikel als hij toegeeft het expres te hebben gedaan en een domme kneus als hij zegt dat het per ongeluk ging. Niets zeggen lijkt me dan beter in die situatie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

Grimmie187 schreef op zondag 25 juni 2017 @ 20:53:
[...]

Daarom is hij toch ook bestraft? En de strafmaat zal veel te maken hebben gehad met het feit dat het 50km/u was en niet 250, dat is niet te vergelijken namelijk.
Toch is het precies dezelfde actie waarbij hij per ongeluk, zoals jij zegt, tegen een ander aanrijdt. Dat de gevolgen van die actie kleiner zullen zijn doet niet af aan de actie zelf.

Als je gepakt wordt voor een winkeldiefstal van iets van €5,- krijg je dezelfde straf als dat je iets steelt van €1000,-. Dat de schade voor de winkelier en dus de gevolgen kleiner zijn bij het stelen van €5,- doet niet af aan het feit dat het een winkeldiefstal betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Tarabass schreef op zondag 25 juni 2017 @ 21:01:
[...]

Toch is het precies dezelfde actie waarbij hij per ongeluk, zoals jij zegt, tegen een ander aanrijdt. Dat de gevolgen van die actie kleiner zullen zijn doet niet af aan de actie zelf.

Als je gepakt wordt voor een winkeldiefstal van iets van €5,- krijg je dezelfde straf als dat je iets steelt van €1000,-. Dat de schade voor de winkelier en dus de gevolgen kleiner zijn bij het stelen van €5,- doet niet af aan het feit dat het een winkeldiefstal betreft.
Theoretisch heb je gelijk hoor. Maar in de praktijk maakt die 200km/u heel veel uit en ben ik juist blij dat de FIA daar verschil in maakt wat betreft strafmaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Grimmie187 schreef op zondag 25 juni 2017 @ 21:03:
[...]

Theoretisch heb je gelijk hoor. Maar in de praktijk maakt die 200km/u heel veel uit en ben ik juist blij dat de FIA daar verschil in maakt wat betreft strafmaat.
In de zin dat het op topsnelheid nog als race incident afgedaan kan worden. Nu is het overduidelijk botte opzet. -> zwarte vlag.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:17
Tarabass schreef op zondag 25 juni 2017 @ 21:01:
[...]

En als je te hard rijdt in een woonwijk krijg je een andere boete dan op de snelweg. Dus je punt is?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Ik ben nog steeds shocked van het gedrag van Vettel op de baan.
Zelf race ik ook al een aantal jaren, (nu enkel karts).
Maar in elke andere klasse was het een zwarte vlag voor Vettel geweest.

Tijdens een gele vlag situatie (achter de safetycar) vol achterop je tegenstander rijden.
Vervolgens je auto ernaast parkeren en je concurrent richting de muur aanstoten.
Dat kan in geen enkele klasse zonder zwarte vlag.

Achter de safetycar (maar ook tijdens de race) is het gewoon aan de achterliggende partij om genoeg ruimte tussen de voorganger te laten. Niet alleen liet Vettel bijzonder weinig ruimte, ook accelereerde hij in die situatie vol in de auto voor hem. Een auto die constante snelheid reed, zowel voor, als in, als na de bocht reed Hamilton bijzonder constant 50km/h, met een kleine speedbump naar 56km/h op het moment van impact.

Vettel hoort als achterliggende auto veilige achterstand te houden, niet alleen deed hij dat niet. Maar hij accelereerde ook nog eens vol in de auto voor hem. Ondanks dat Vettel waarschijnlijk nog gefrustreerd was van de herstart daarvoor een groot gat liet vallen tussen hem en de raceleider, is het geen reden om tijdens de safety-car zo'n gevaarlijke situatie te creëren en achterin z'n voorganger te rijden.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Ankona schreef op zondag 25 juni 2017 @ 21:05:
[...]

In de zin dat het op topsnelheid nog als race incident afgedaan kan worden. Nu is het overduidelijk botte opzet. -> zwarte vlag.
Nee, precies andersom zelfs. Op topsnelheid nijgt het eeder naar bewust iemand de hekken in jagen (zie ook Max vs. Kimi op Spa).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Even tussendoor hoor maar Alonso heeft hem uit Kunnen rijden op P9??!! Dat is eens goed nieuws uit dat kamp!

Het hele 'verstappen moet daar weg' is een zinloze discussie want hij heeft daar nu eenmaal nog een contract tot eind volgend jaar. RB is hier ook zeker niet blij mee maar zal niet zomaar Max opgeven. Ze hebben zulke goede mensen rondlopen dat het ook niet slim zou zijn om naar die paar mindere races naar een ander team te gaan. Als die Renault motor gelijkwaardig zou zijn aan de Mercedes kunnen ze prima meestrijden voor het WK. De auto is niet slecht, de motor is minder. Maar ja dat is racen.

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

FunFair schreef op zondag 25 juni 2017 @ 21:06:
[...]

En als je te hard rijdt in een woonwijk krijg je een andere boete dan op de snelweg. Dus je punt is?
Een boete is een transactievoorstel, geen opgelegde straf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
De Safety car ging toch naar binnen? Dan moet je zorgen dat je erbij bent en kun je dus zo dicht achter je voorligger rijden als je wilt. Als die dan een break-test uithaalt die je te laat ziet, tja das minder. Was dat ook niet verboden trouwens? Maar goed dat is autosport, je moet opletten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Ik gok dat dit topic maar wat langer op zal blijven dan normaal, vanwege het broodnodige wat nog te bespreken zal zijn de komende dagen. :+ @naitsoezn

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:15

Martinspire

Awesomeness

Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2017 @ 20:39:
Ik denk dat het niet zozeer is dat Tost dat wil, maar dat ie wel zal moeten. Sainz wil gewoon weg en gaat zijn kans bij RBR niet krijgen. Misschien Renault, misschien McLaren of Williams? Ik denk dat daar nog wel wat vrij gaat komen. Zelfde met Kvyat, die wil ook weg. RBR is nu wel verkeken denk ik, ook al presteert ie niet verkeerd.

Alleen als er bij RBR iemand weg gaat, moet dat worden opgevuld, maar ze raken hoe dan ook 1 stoeltje wel kwijt. Misschien zelfs 2. Ik denk dan ook dat het probleem eerder gaat zijn wie ze nog meer hebben staan naast Gasly.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 14:48
Daniel_Elessar schreef op zondag 25 juni 2017 @ 21:12:
De Safety car ging toch naar binnen? Dan moet je zorgen dat je erbij bent en kun je dus zo dicht achter je voorligger rijden als je wilt. Als die dan een break-test uithaalt die je te laat ziet, tja das minder. Was dat ook niet verboden trouwens? Maar goed dat is autosport, je moet opletten.
Als uit de data blijkt dat Ham geen break-test gaf, dan moeten we daar toch vanuit gaan?
Dat staat ook hier http://www.autosport.com/...s-out-hamilton-brake-test

En de zwarte vlag waren ze blijkbaar vergeten, want Vettel had deze echt wel moeten krijgen wmb.

[ Voor 8% gewijzigd door Hoyden op 25-06-2017 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Laat dit soort opmerkingen achterwege. Verstappen laat /elke/ race zien wat hij waard is (op Spanje na).
-Bahrein kiezen voor de undercut
-Aggressief rijden in Canada
-Afwachten en daarna de aanval openen in Baku op Perez

En z'n engineers zijn verantwoordelijk voor de monitoring van de auto en motor... je kan mij niet vertellen dat Verstappen bewust zijn motor kapot trapt omdat hij serieus gas geeft met deze auto en dat z'n engineers dat toelaten.

Sainz is een pannekoek die zich elke race van de domme houdt en beweert dat het altijd aan een ander ligt, zelfs in deze race gaf hij de schuld aan Kvyat 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door DaniëlWW2 op 26-06-2017 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Dat spul is gemaakt om hard te gaan. Spullen horen stuk te gaan door slijtage, wat allemaal ingecalculeerd en bijgehouden zou moeten worden.

Dit soort failures waarbij montage verkeerd is (zie Palmer met fikkie) of een andere glitch is enorm frustrerend. En dat ligt niet aan Verstappen. Die drukt net zo hard op het pedaal als Ricciardo. Tijd verschil komt door iets harder en beter door elke bocht komen, beter tractie vinden, etc.

[ Voor 3% gewijzigd door Hans1990 op 25-06-2017 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Martinspire schreef op zondag 25 juni 2017 @ 21:13:
[...]

Ik denk dat het niet zozeer is dat Tost dat wil, maar dat ie wel zal moeten. Sainz wil gewoon weg en gaat zijn kans bij RBR niet krijgen. Misschien Renault, misschien McLaren of Williams? Ik denk dat daar nog wel wat vrij gaat komen. Zelfde met Kvyat, die wil ook weg. RBR is nu wel verkeken denk ik, ook al presteert ie niet verkeerd.

Alleen als er bij RBR iemand weg gaat, moet dat worden opgevuld, maar ze raken hoe dan ook 1 stoeltje wel kwijt. Misschien zelfs 2. Ik denk dan ook dat het probleem eerder gaat zijn wie ze nog meer hebben staan naast Gasly.
Ik denk dat Sainz in ieder geval gaat vertrekken, en hoe hij nu presteert, gaat dat geen topteam worden...

Komt er een opening bij Ferrari, dan zal het eerst Max of Ric zijn als opties, als ze losgekocht kunnen worden, anders Perez. Mercedes zie ik al helemaal azen op Max als er een opening is, en anders Ocon die het ook niet verkeerd doet, en al connecties heeft. Alonso denk ik niet, en ik beng bang dat hij wel eens kan vertrekken, of bij Mclaren blijft als ze een Mercedes of Ferrari motor bemachtigen. Renault is misschien een optie voor Sainz. Kvyatt misschien naar Williams voor Massa, anders misschien naar een slechter team dan STR, en dat is ook wel einde carrière.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powah33
  • Laatst online: 27-07 16:04
Hoyden schreef op zondag 25 juni 2017 @ 21:15:
[...]

Als uit de data blijkt dat Ham geen break-test gaf, dan moeten we daar toch vanuit gaan?

En de zwarte vlag waren ze blijkbaar vergeten, want Vettel had deze echt wel moeten krijgen wmb.
En toch moet je er wel vanuit gaan dat Ham. even een treintje heeft willen creeren.....dat gebeurd namelijk bijna altijd na een safetycar herstart.
Even een soort van opstopping creeren zodat de rest achter je moeilijker wegkomt.

En vettel liep dit keer mooi in het valletje ... zijn reactie was niet slim (want hij kon weten dat er een straf voor stond) maar misschien had hij wel zoiets van ... dat flik je mij nooit meer vriend.
Vroeger wachten ze tot na de race, om elkaar vervolgens een paar klappen tegen de helm te geven..

Eerlijk is eerlijk Ham zat te zeuren dat de safetycar te langzaam reed...en dan gaat ie zelf vervolgens 50 rijden en een gat laten vallen ....Hij heeft echt een treintje willen veroorzaken.

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hoyden schreef op zondag 25 juni 2017 @ 21:15:
[...]

Dat staat ook hier http://www.autosport.com/...s-out-hamilton-brake-test

Als hun oordeel is dat een straf van 10 seconde voldoende is dan moeten we daar toch vanuit gaan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hans1990
  • Niet online
powah33 schreef op zondag 25 juni 2017 @ 21:23:
[...]

En toch moet je er wel vanuit gaan dat Ham. even een treintje heeft willen creeren.....dat gebeurd namelijk bijna altijd na een safetycar herstart.
Even een soort van opstopping creeren zodat de rest achter je moeilijker wegkomt.
Ik denk dat het nog simpeler was. Het snelheidsverschil tussen SC en F1 is zo groot, uitvergroot door het gigantische rechte "snelweg" stuk, betekent dat je een zeer lang gat moet laten vallen vanaf de laatste bocht. Niet zo raar dat je voor F1 termen bijna stil staat.

Het werd ook nog omgeroepen dat de eerste SC kantje boord was.. Je mag de SC namelijk niet inhalen voor de SC lijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 12:12
DaniëlWW2 schreef op zondag 25 juni 2017 @ 21:20:
[...]

Ik denk dat Sainz in ieder geval gaat vertrekken, en hoe hij nu presteert, gaat dat geen topteam worden...

Komt er een opening bij Ferrari, dan zal het eerst Max of Ric zijn als opties, als ze losgekocht kunnen worden, anders Perez. Mercedes zie ik al helemaal azen op Max als er een opening is, en anders Ocon die het ook niet verkeerd doet, en al connecties heeft. Alonso denk ik niet, en ik beng bang dat hij wel eens kan vertrekken, of bij Mclaren blijft als ze een Mercedes of Ferrari motor bemachtigen. Renault is misschien een optie voor Sainz. Kvyatt misschien naar Williams voor Massa, anders misschien naar een slechter team dan STR, en dat is ook wel einde carrière.
Misschien, maar het valt mij op dat Sainz ook nu weer mot heeft met zijn teammate. Dat geeft mij toch de indruk dat het echt aan hem ligt, en niet/minder aan toevallig botsende karakters. Daarmee zou Sainz zijn F1 carriere wel eens sneller en roemlozer ten onder kunnen zien gaan. Kvyat doet het niet slecht en verwacht niet dat RB van 'm af wil tenzij ze twee mensen hebben die serieus beter zijn. Hierbij ga ik er vanuit dat Sainz sowieso weg is; deels omdat hij dat wil en deels omdat samenwerken met hem schijnbaar moeilijk is.

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 14:48
Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2017 @ 21:25:
[...]

Als hun oordeel is dat een straf van 10 seconde voldoende is dan moeten we daar toch vanuit gaan?
Dat blijft de vraag. Volgens mij is die 10sec stop-go de zwaarste straf binnen een race, op een Zwarte vlag na. Wat dat betreft vrij ok, maar in Vet zijn actie zat wel behoorlijk wat agressie, onsportiviteit en mogelijk bewust toebrengen van schade aan Ham..Lijkt dus wel een DSQ waard..

Het gegeven van de zogenaamde Break-test is zwart op wit middels data aantoonbaar niet door Hamilton uitgevoerd.

Maar goed, lastige kwestie in ieder geval.

[ Voor 3% gewijzigd door Hoyden op 25-06-2017 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EvilWhiteDragon schreef op zondag 25 juni 2017 @ 21:29:
[...]

Misschien, maar het valt mij op dat Sainz ook nu weer mot heeft met zijn teammate. Dat geeft mij toch de indruk dat het echt aan hem ligt, en niet/minder aan toevallig botsende karakters. Daarmee zou Sainz zijn F1 carriere wel eens sneller en roemlozer ten onder kunnen zien gaan. Kvyat doet het niet slecht en verwacht niet dat RB van 'm af wil tenzij ze twee mensen hebben die serieus beter zijn. Hierbij ga ik er vanuit dat Sainz sowieso weg is; deels omdat hij dat wil en deels omdat samenwerken met hem schijnbaar moeilijk is.
Daardoor denk ik dat Sainz niet echt gewild is door zijn irritante karakter en zijn vader.

Betreft Kyvat, ik zie hem absoluut niet presteren wat jullie wel aangeven? Hij maakt altijd domme fouten in de race en haalt bar weinig punten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Daniel_Elessar schreef op zondag 25 juni 2017 @ 21:09:
Even tussendoor hoor maar Alonso heeft hem uit Kunnen rijden op P9??!! Dat is eens goed nieuws uit dat kamp!
Inderdaad, erg verdiend :)
Het hele 'verstappen moet daar weg' is een zinloze discussie want hij heeft daar nu eenmaal nog een contract tot eind volgend jaar. RB is hier ook zeker niet blij mee maar zal niet zomaar Max opgeven. Ze hebben zulke goede mensen rondlopen dat het ook niet slim zou zijn om naar die paar mindere races naar een ander team te gaan. Als die Renault motor gelijkwaardig zou zijn aan de Mercedes kunnen ze prima meestrijden voor het WK. De auto is niet slecht, de motor is minder. Maar ja dat is racen.
Ik had vandaag een verjaardag, dus geen tijd om alles bij te lezen of de race fatsoenlijk te volgen. Hij stond wel op, maar ik vind het altijd een beetje aso om 2 uur lang voor de tv te gaan hangen als een zombie ;) Ik ben hem nu aan het terugkijken. Wat ont-zet-tend frustrerend dat Max weer uitgevallen is, maar ik voorspelde het al: die motor is niet betrouwbaar. Als je in FP2 al die klap meemaakt, in FP3 motorproblemen krijgt die opgelost zijn voor Q, dan in Q weer problemen hebt die deels met engine mapping oplosbaar zijn en dan gear sync verliest... Wat verwacht je dan van 51 rondjes Baku?

Ik denk dat Verstappen nu heel goed weet hoe Alonso zich voelt. 4 races al uitgevallen, ongelofelijk :X Bahrein, Spanje, Canada en nu Azerbeidzjan... Ik moet alle interviews nog zien na de race, maar ik kan me zijn gelaten reactie al goed voorstellen.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Grrrrrene schreef op zondag 25 juni 2017 @ 21:39:
[...]

Inderdaad, erg verdiend :)

[...]

Ik had vandaag een verjaardag, dus geen tijd om alles bij te lezen of de race fatsoenlijk te volgen. Hij stond wel op, maar ik vind het altijd een beetje aso om 2 uur lang voor de tv te gaan hangen als een zombie ;) Ik ben hem nu aan het terugkijken. Wat ont-zet-tend frustrerend dat Max weer uitgevallen is, maar ik voorspelde het al: die motor is niet betrouwbaar. Als je in FP2 al die klap meemaakt, in FP3 motorproblemen krijgt die opgelost zijn voor Q, dan in Q weer problemen hebt die deels met engine mapping oplosbaar zijn en dan gear sync verliest... Wat verwacht je dan van 51 rondjes Baku?

Ik denk dat Verstappen nu heel goed weet hoe Alonso zich voelt. 4 races al uitgevallen, ongelofelijk :X Bahrein, Spanje, Canada en nu Azerbeidzjan... Ik moet alle interviews nog zien na de race, maar ik kan me zijn gelaten reactie al goed voorstellen.
Verstappen is meteen het vliegtuig ingestapt en heeft alleen schriftelijk een reactie gegeven.
http://www.gpupdate.net/n...-ben-enorm-teleurgesteld/

Maar ironisch genoeg hebben beide McHonda de race wel uitgereden, Alonso zelfs in de punten _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door ArcticWolf op 25-06-2017 21:41 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 3x3

3x3

powah33 schreef op zondag 25 juni 2017 @ 21:23:

En vettel liep dit keer mooi in het valletje.[..] dat flik je mij nooit meer vriend. [..]

Eerlijk is eerlijk Ham zat te zeuren dat de safetycar te langzaam reed...en dan gaat ie zelf vervolgens 50 rijden en een gat laten vallen ....Hij heeft echt een treintje willen veroorzaken.
Je verondersteld schuld of kwade opzet van Lewis voor iets waar hij geen invloed op heeft.
Het is in deze uiteindelijk Vettel's verantwoordelijkheid om onderlinge afstand en snelheidsverschil te managen.Net als dat het Lewis zijn verantwoordelijkheid is om de onderlinge afstand met de SC te bepalen.

Lewis zat voor de bocht bijzonder dicht op de SC. Dus vroeg de SC te accelereren en reed inderdaad zelf een relatief lage snelheid. Dat was logisch in aanloop van de herstart. Dat is tegen de natuur van veel racers in en geeft niet iedereen de kansen om de banden op te warmen, maar een lage snelheid, een grotere afstand tot de safety-car zeker in combinatie met de kleine snelheidsverschillen die Lewis creëerde zouden normaal alleen maar meer veiligheid creëren onder gele-vlag omstandigheden.

De telemetrie toont ook aan dat er totaal geen sprake was van een brake-check. Voor, in en na de bocht was de snelheid van Hamilton gewoon constant. Het was Vettel die naast dat hij geen ruimte liet, vol zijn wagen achterin die van Hamilton plankte.

[ Voor 6% gewijzigd door 3x3 op 25-06-2017 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 12:12
Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2017 @ 21:33:
[...]

Daardoor denk ik dat Sainz niet echt gewild is door zijn irritante karakter en zijn vader.

Betreft Kyvat, ik zie hem absoluut niet presteren wat jullie wel aangeven? Hij maakt altijd domme fouten in de race en haalt bar weinig punten.
Ik vind 'm geen geweldige driver, maar even goed, voor een (hoge) middenmoot-team lijkt het mij een prima coureur. Daar moet ik wel bij zeggen dat ik de indruk heb dat hij de laatste races het steeds beter doet. En, als de spanning inderdaad zo in het team zit, dan wordt het natuurlijk moeilijk om echt goed te presteren.

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
3x3 schreef op zondag 25 juni 2017 @ 21:42:
[...]

Je verondersteld schuld of kwade opzet van Lewis voor iets waar hij geen invloed op heeft.
Het is in deze uiteindelijk Vettel's verantwoordelijkheid om onderlinge afstand en snelheidsverschil te managen.Net als dat het Lewis zijn verantwoordelijkheid is om de onderlinge afstand met de SC te bepalen.
Nouja, het is natuurlijk niet handig om je gas los te laten in een bocht op de ideale lijn. Zeker in zo'n 90° bocht weet je gewoon dat iedereen dezelfde lijn rijdt en iedereen hier weet wel hoe hard een F1-auto afremt als je gewoon het gas loslaat. Dat gaat net zo hard als voluit remmen in een normale gezinsbak ;) Zoiets doe je dus het best op het rechte stuk. Maar eerlijk is eerlijk: het is Vettel's taak om de afstand te bewaren. Een echte braketest doe je met je remmen en gaat nog lomper :P

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
3x3 schreef op zondag 25 juni 2017 @ 21:42:
[...]

Lewis zat voor de bocht bijzonder dicht op de SC. Dus vroeg de SC te accelereren en reed inderdaad zelf een relatief lage snelheid. Dat was logisch in aanloop van de herstart. Dat is tegen de natuur van veel racers in en geeft niet iedereen de kansen om de banden op te warmen, maar een lage snelheid, een grotere afstand tot de safety-car zeker in combinatie met de kleine snelheidsverschillen die Lewis creëerde zouden normaal alleen maar meer veiligheid creëren onder gele-vlag omstandigheden.

De telemetrie toont ook aan dat er totaal geen sprake was van een brake-check. Voor, in en na de bocht was de snelheid van Hamilton gewoon constant. Het was Vettel die naast dat hij geen ruimte liet, vol zijn wagen achterin die van Hamilton plankte.
Ik heb nooit gezegd dat Lewis extra een onveilige actie heeft gemaakt en nooit gesproken over een break test.
Maar als je 2015 en 2016 heb gevold weet je dat Ham en Ros altijd bij een safetycar restart het hele veld lieten dicht slibben om vervolgens weg te schieten.
Niets nieuws in de wereld van de formule 1 .
En wat betreft de safetycar ... die was al niet meer zichtbaar toen het Ham-Vet drama begon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3

3x3

Grrrrrene schreef op zondag 25 juni 2017 @ 21:47:
[...]

Nouja, het is natuurlijk niet handig om je gas los te laten in een bocht op de ideale lijn. Zeker in zo'n 90° bocht weet je gewoon dat iedereen dezelfde lijn rijdt en iedereen hier weet wel hoe hard een F1-auto afremt als je gewoon het gas loslaat. Dat gaat net zo hard als voluit remmen in een normale gezinsbak ;) Zoiets doe je dus het best op het rechte stuk. Maar eerlijk is eerlijk: het is Vettel's taak om de afstand te bewaren. Een echte braketest doe je met je remmen en gaat nog lomper :P
Er was geen sprake van snelheidsvermindering aan het einde van de bocht tenopzichte van in de bocht.
Zowel in als na de bocht was de snelheid vrij constant 50KM/h van Lewis Auto. Behalve tijdens de impact van Vettel achter op de Mercedes, toen schoot de snelheid kort omhoog naar 56KM/h.

Ook nam Hamilton de bocht zéér constant met de rondjes ervoor.
Hamilton ist bei allen drei Re-Starts auf der abfallenden Gerade zwischen Kurve 15 und 16 an der Unfallstelle innerhalb von 3 km/h die gleiche Geschwindigkeit gefahren. Er ging dort immer vom Gas, hat nie beschleunigt, aber auch nie gebremst. „Das Warmfahren der Bremsen hat Lewis schon immer vor Kurve 15 erledigt“, hören wir aus FIA-Kreisen.
Ook het snelheidverschil met vlak voor de bocht is bijzonder klein. Wat veel meer snelheidverschil veroorzaakte was is dat Vettel een dot gas gaf voor de bocht waardoor hij een veel grotere bochtsnelheid had dan zijn voorganger. Als vettel die energie er uitgeremd had, was hij waarschijnlijk niet op z'n voorganger gebotst.

[ Voor 30% gewijzigd door 3x3 op 25-06-2017 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
powah33 schreef op zondag 25 juni 2017 @ 21:49:
[...]

Ik heb nooit gezegd dat Lewis extra een onveilige actie heeft gemaakt en nooit gesproken over een break test.
Maar als je 2015 en 2016 heb gevold weet je dat Ham en Ros altijd bij een safetycar restart het hele veld lieten dicht slibben om vervolgens weg te schieten.
En wat betreft de safetycar ... die was al niet meer zichtbaar toen het Ham-Vet drama begon.
Sterker nog, in welke klasse gebeurd dat niet? Kijk naar karting en ze versnellen/vertragen in aanloop naar de start/herstart.

Maar goed, het leek dat hij vertraagde als de telemetrie zegt van niet dan geloof ik dat. Vettel had inderdaad beter op moeten letten maar ik kan me echt niet indenken dat dat express is want voor hetzelfde geld ben je je voorvleugel kwijt en je race. Het tweede contact, tja, dat is inderdaad erg lomp/dom te noemen. Maar als ik de beelden zo zag stuurde hij niet bewust tegen HAM aan maar wel dicht ernaartoe.

@Grrrrrene Ik was naar het stadspark met mijn vriendin, lekker even een frisse neus en lekker rondlopen. Nieuwe pokémon go update is best geinig, je kunt Gyms makkelijker verslaan en als je dan lekker samen speelt en plezier hebt :)

[ Voor 10% gewijzigd door Daniel_Elessar op 25-06-2017 21:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Het is ook een beetje vreemd om ervan uit te gaan dat HAM bewust schade aan zijn achterkant wilde riskeren. VET zat te slapen, schrok wakker en deed iets wat niet in de sport thuis hoort. Vergelijk het met een een elleboogstoot in het voetbal, daar wordt ook niet beoordeeld hoe hard die daadwerkelijk was. Gewoon rood en vertrekken. Hier had hij dus zonder aarzeling de zwarte vlag moeten zien.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Nog eens teruggekeken en je ziet Ham duidelijk nog eens extra op de rem trappen bij het uitkomen van de bocht,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
AMuS lijkt te suggereren dat de straf van VET laag is i.v.m. beinvloeden WDC... Kansloos.
http://www.auto-motor-und...dschan-2017-12192091.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
Daniel_Elessar schreef op zondag 25 juni 2017 @ 21:54:
[...]

Sterker nog, in welke klasse gebeurd dat niet? Kijk naar karting en ze versnellen/vertragen in aanloop naar de start/herstart.

Maar goed, het leek dat hij vertraagde als de telemetrie zegt van niet dan geloof ik dat. Vettel had inderdaad beter op moeten letten maar ik kan me echt niet indenken dat dat express is want voor hetzelfde geld ben je je voorvleugel kwijt en je race. Het tweede contact, tja, dat is inderdaad erg lomp/dom te noemen. Maar als ik de beelden zo zag stuurde hij niet bewust tegen HAM aan maar wel dicht ernaartoe.
Ik ben het volledig met je eens.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-07 17:30

Liveshort

Certified Crazy Person

Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2017 @ 21:56:
Nog eens teruggekeken en je ziet Ham duidelijk nog eens extra op de rem trappen bij het uitkomen van de bocht,
Welk gedeelte van "de stewards hebben geconcludeerd dat Hamilton's snelheid bij het uitkomen van de bocht constant 50 km/h was" is niet helemaal duidelijk? (https://www.motorsport.co...aku-brake-testing-923425/)

[ Voor 9% gewijzigd door Liveshort op 25-06-2017 22:02 ]

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hans1990
  • Niet online
https://www.motorsport.co...term=News&utm_content=www
The FIA investigation, which took place during the course of the race, threw up no suggestion that Hamilton had braked nor lifted off entirely.

Furthermore, analysis of how Hamilton had behaved in the first safety car restart, and the one after the incident, showed that the British driver had behaved exactly the same at that point of the track as he prepared to get back up to racing speed.
nachtnet schreef op zondag 25 juni 2017 @ 21:57:
AMuS lijkt te suggereren dat de straf van VET laag is i.v.m. beinvloeden WDC... Kansloos.
http://www.auto-motor-und...dschan-2017-12192091.html
Erg sneu idd. Als we het over driving safety hebben zou dat soort belangen direct in het ronde archief moeten worden geduwd.
Als je haast hebt mag je ook nog niet te hard rijden/bumper kleven/etc.

[ Voor 31% gewijzigd door Hans1990 op 25-06-2017 22:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrOleo
  • Laatst online: 07:24
Heeft iemand een fia-statement of videobron van de telemetry die laat zien dat Hamilton een constante snelheid heeft? De meeste nieuwssite verdraaien vaak nog wel eens informatie.

Volgens: YouTube: Vettel & Hamilton Double Crash Behind SC + restart | Baku GP rijdt Vettel met 75 in de bocht met gelijke snelheid aan Hamilton en knalt vervolgens bij uitkomen van de bocht met 60 tegen Hamilton aan. Lijkt toch een redelijk vertragende actie bij het uitkomen van een bocht, waar een achterliggende auto toch verwacht dat je iets gas bij geeft of in ieder geval niet afremt.

De regel is overigens (sporting regulation 39.13):
At this point the first car in line behind the safety car may dictate the pace and, if necessary, fall more than ten car lengths behind it.
In order to avoid the likelihood of accidents before the safety car returns to the pits, from the point at which the lights on the car are turned out drivers must proceed at a pace which involves no erratic acceleration or braking nor any other manoeuvre which is likely to endanger other drivers or impede the restart.

Dus ja Hamilton mag het tempo bepalen, maar elke coureur dient zorg te dragen dat je normaal rijdt. Als de auto achter je tegen je aanrijdt omdat je opeens langzamer gaat rijden bij het uitkomen van een bocht, is dat naar mijn mening niet helemaal correct volgens deze regel.

Zeker in die bocht, wat mij een vrij nare plek lijkt om midden in de bocht op de kerbs te moeten remmen, waar Vettel toe wordt gedwongen: YouTube: Daniel Ricciardo onboard crash European GP Baku 2016 FP1 Deze zit nog niet eens op de kerbs.

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Grrrrrene schreef op zondag 25 juni 2017 @ 21:39:

Tja, Max heeft nu als enige coureur al vier DNF op zijn naam staan...
Oh en Max heeft de paddock verlaten voor het einde van de race, geen interviews. Zegt genoeg. ;)

Maar er komt nog heel wat aan als je bezig bent met kijken nu. :P
EvilWhiteDragon schreef op zondag 25 juni 2017 @ 21:29:
[...]

Zo ver was ik een jaar geleden al. Politiek en praatjes zijn Max zijn stijl niet. Hij gaat gewoon racen en laat het wel zien. Verder als Sainz zo geweldig was, dan reed hij systematisch Kvyatt van zijn sokken. Dat doet hij dus ook niet. Dan nog al die domme acties en zijn ster is ook wel klaar met reizen...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nachtnet
Zo vannacht mag de DVR toch nog aan de slag om deze race alsnog op te gaan nemen.. Echt genoeg gebeurt.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DDMUJs7XgAAtM5M.jpg
Dit was de stand in Ronde 8, ik had toen niet dit podium kunnen voorspellen..

Is er nog iemand die het 2017 seizoen saai en eentonig vindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Laatst online: 14:37
Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2017 @ 22:13:
[...]

Dus die metertjes liegen en het andere niet hahaha.
Ga toch weg joh.
Telemetrie waar de stewards over beschikken komt dichter bij de waarheid dan de metertjes op de televisie, denk je zelf ook niet?
Verder is iedere coureur zelf verantwoordelijk dat ze niet in hun voorganger rijden tijdens een safetycar periode. Het is gewoon niet handig om vol in de versnellingsbak te hangen, terwijl je weet dat de leider van de race de snelheid mag bepalen vlak voor de herstart na een safetycarperiode. Kortom, ik vind dat het terecht is dat Lewis niet bestraft is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:37

Osxy

Holy crap on a cracker

Stefie2010 schreef op zondag 25 juni 2017 @ 22:20:
[...]

Heb je je speciaal voor vandaag bij tweakers geregistreerd om te komen trollen of wat?
Dat wilde ik net posten.

Vind het erg jammer dat de FIA reglementen zo interpretatie gevoelig zijn. Het maakt het bijna een jury sport en dat is zonde. Het zou goed zijn voor de sport als de regels consequent worden toegepast.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayche
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20-10-2023
Ik vind dat het de schuld van max is!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Max is koning! Zijn tijd gaat zeker nog komen! En in topsport moet je soms incasseren, om vervolgens te oogsten. En tsja, voor de mensen die zeggen dat hij niet weg moet gaan; zorg dat je volgend jaar in een auto zit die meestrijdt om de titel. Of dat nou red bull of een ander team is, dat moet zijn streven zijn!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Melantrix
  • Laatst online: 16:37
Off guys, don't feed the troll..

Wat een race zeg. Heeft die van vorig jaar flink overtroffen xD.

Ik vind het erg jammer dat max zich niet heeft kunnen herpakken en d eoers niet te woord heeft gestaan. Daar zie je wel wat jeugdigheid in eerlijk gezegd.

En die actie van Vettel op Hamilton. Ik vindt t wel tof om het gevecht tussen beide te zien maar dit gaat wel erg ver..

Enne, stroll heeft goed gereden. Top gedaan, hij is goed bezig nu :)

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Ik ben geen Hamilton fan en geen Vettel fan. Wat Hamilton daar deed was iets wat Vettel niet verwachtte. Op de tv zag het er ook uit alsof hij na de bocht in plaats van versnellen (zoals je zou verwachten) langzamer ging rijden. Daar heeft Vettel zich op verkeken, duidelijk fout van Vettel als je het volgens de regels bekijkt. Echter vind ik het wel een beetje dom van Hamilton om zo te rijden omdat hij daarmee zijn eigen race in gevaar brengt. Dat Vettel daarna volledig gefrustreerd gaat lopen wheelbangen is nooit goed te praten maar in the heat of the moment kan dat gebeuren en hij heeft (in mijn ogen een veel te lichte) straf gekregen.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:18

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Even wat anders/luchtigers... Als het over 2 weken net zulk weer is als vandaag op de snelwegen in Noord-Italie, kan het nog wel een fijn rondje karten worden in Oostenrijk. Het was zulk noodweer dat op de snelwegen soms niet harder dan 30km/h werd gereden en dat is zelfs voor Italianen een snelheid waar ze niet aan gewend zijn.

Ach, het is nog steeds langzamer dan Hamilton/Vettel in het bochtje ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:15
powah33 schreef op zondag 25 juni 2017 @ 21:49:
[...]

Hij moest ook wel langzaam gaan, anders had hij de SC te vroeg in kunnen halen. Gebeurde volgens mij bij het verlaten van de 1e x SC bijna.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edd

Edd

nachtnet schreef op zondag 25 juni 2017 @ 22:25:
PER & OCO zijn geen vrienden meer.
Ligt het aan mij of mist PER gewoon wat realiteitszin? Had die daadwerkelijk gedacht dat hij de race zou winnen?

-

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• nachtnet
even een quotje
Max Verstappen is zwaar ontdaan na wederom een uitvalbeurt. De Nederlander had zicht op plaats drie toen zijn Renault-motor opnieuw de geest gaf. De Red Bull-coureur stond de pers niet te woord en vertrok van het circuit zonder één interview te hebben gegeven. Omdat de Nederlander zich niet heeft gemeld in ‘het vierkantje’ bij de internationale media in de paddock komt dat hem op een boete van 25.000 euro te staan.
Wisselgeld. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

nachtnet schreef op zondag 25 juni 2017 @ 22:30:
even een quotje

[...]

Wisselgeld. ;)
Na die 250k aan reparaties op vrijdag is dat niet zoveel idd. :+

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Ik vind het echt schrijnend hoe Vettel in elk interview doet alsof zijn neus bloed, alsof hij Ham niet geraakt heeft in de zijkant.
Ongelooflijk hoe die zo diep kan zakken :N

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayche
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20-10-2023
Ja ik denk ook wel dat ie dat gemerkt heeft :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nachtnet
Edd schreef op zondag 25 juni 2017 @ 22:29:
[...]

Ligt het aan mij of mist PER gewoon wat realiteitszin? Had die daadwerkelijk gedacht dat hij de race zou winnen?
PER lijkt idd realiteitszin te missen, en is harder bezig met zijn "top-stoeltje" voor 2018 dan met 2017..
* nachtnet denkt dat PER de boot gaat missen en op zijn FI stoeltje zal blijven hangen (of uitkomt bij een ander middenmoot team. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odessa
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
nachtnet schreef op zondag 25 juni 2017 @ 22:30:
even een quotje

[...]

Wisselgeld. ;)
Godver..nu moet ik nog meer Redbull drinken :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Topicstarter
DaniëlWW2 schreef op zondag 25 juni 2017 @ 21:13:
Ik gok dat dit topic maar wat langer op zal blijven dan normaal, vanwege het broodnodige wat nog te bespreken zal zijn de komende dagen. :+ @naitsoezn
Als ie 7 juli nog steeds open is zal ik m'n hangijzers eens uit het vet halen :+

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos2007
  • Niet online
Edd schreef op zondag 25 juni 2017 @ 22:29:
[...]

Hij lag toch voor Riccardo voor de crash? Dan had hij toch de plaatsen opgeschoven door de straf van Vettel en reparatie van Hamilton?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:15
nachtnet schreef op zondag 25 juni 2017 @ 22:25:
[video]
PER & OCO zijn geen vrienden meer.

[video]
[video]
Die Vettel is echt niet wijs :D

Beetje zo’n klein ventje dat de chocopasta om zn mond heeft zitten en blijft volhouden dat hij de pot niet heeft leeggegeten :O

[ Voor 15% gewijzigd door matthijst op 25-06-2017 22:43 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edd

Edd

Pos2007 schreef op zondag 25 juni 2017 @ 22:39:
[...]

Hij lag toch voor Riccardo voor de crash? Dan had hij toch de plaatsen opgeschoven door de straf van Vettel en reparatie van Hamilton?
Je komt nu natuurlijk wel een beetje in een "als"-verhaal terecht. Maar hij was aan het vechten met OCO. Die was PER voorbij en OCO is toch ook ingehaald door RIC?
Daarnaast denk ik dat de racepace van FI zo goed was, dat hij RIC of misschien BOT achter zich had gehouden.
nachtnet schreef op zondag 25 juni 2017 @ 22:32:
[...]

PER lijkt idd realiteitszin te missen, en is harder bezig met zijn "top-stoeltje" voor 2018 dan met 2017..
* nachtnet denkt dat PER de boot gaat missen en op zijn FI stoeltje zal blijven hangen (of uitkomt bij een ander middenmoot team. )
Ik ben heel benieuwd naar hoe dit jaar verder zal verlopen bij FI. Lijkt toch wel een kleine fittie te ontstaan tussen OCO en PER.
PER lijkt idd bezig te zijn met een stoeltje bij een topteam volgend jaar. Maar waar? Merc kan gewoon doorgaan met BOT, die doet het op zich prima. RAI schijnt ook weer een jaarcontract aangeboden te hebben gekregen. VET zal denk ik ook niet snel verdwijnen. RB zit vol en alleen dan misschien Renault. Maar die zullen misschien hun zinnen gezet hebben op Alonso.

[ Voor 45% gewijzigd door Edd op 25-06-2017 22:45 ]

-

Pagina: 1 ... 30 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Dit topic sluit ergens in de week na de race . Een nieuw racetopic wordt in de week voor de race geopend.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2017 - Deel 1 besproken worden.
Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.

IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1