[F1 2017] Race 7 - GP van Canada Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 19 Laatste
Acties:
  • 48.365 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-06 13:05
RichardQG schreef op maandag 12 juni 2017 @ 12:01:
[...]

Ftfy :+

[...]

Mwoah, ik denk dat Raikkonen blijft (loopt zijn contract eind dit jaar af?). RIC en VER hebben een dichtgetimmerd contract bij RB, HUL heeft een contract bij Renault. Die contracten verbreek je niet voor een 2e rijderspositie. PER en GRO zijn niet bepaald lekker bezig op het moment. Misschien BOT als zijn contract niet verlengd wordt, maar ik verwacht dat dat wel zal gebeuren. ALO zal VET niet leuk vinden, want die is te goed (geen 2e rijder). OCO is nog te onervaren. Nee, RAI blijft nog een jaartje 0 fucks geven ;)
Ik denk dat RAI voorlopig nog steeds de beste keus is inderdaad. Nouja eigenlijk Alonso, but that's not gonna happen.

De laatste 2-3 GP's ben ik wel echt gecharmeerd van OCO. Je ziet nu het talentje wel naar boven komen. Ik denk dat OCO over 2 jaar meer geschikt is voor Ferrari dan PER nu (of over 2 jaar). Het zou me dan ook niks verbazen als Ferrari aan het wachten is op ontwikkeling van OCO (en evt VAN. Al vind ik die er nog niet echt uitspringen, wat natuurlijk wel deels met de auto te maken heeft).

En VER bij Ferrari.. Ik weet het niet.. Het enige wat ik er over durf te zeggen is dat als de keuze aan Max is.. Hij denk ik liever naar Mercedes gaat dan Ferrari..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:34
garriej schreef op maandag 12 juni 2017 @ 12:06:
Ik weet niet of ze de gok aandurven bij Ferrari maar dan kunnen ze ook nog GIO in de wagen zetten als 2e rijder.
Denk dat dit het meest waarschijnlijke scenario is inderdaad. Voor het eerst in tijden weer een jonge Italiaan met flink wat talent en kan prima in de leer bij Vettel.

Dat gaat trouwens nog wel een 1 of 2 jaar duren want tot nu toe is er 0 reden om Kimi te vervangen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:54
garriej schreef op maandag 12 juni 2017 @ 12:06:
Ik weet niet of ze de gok aandurven bij Ferrari maar dan kunnen ze ook nog GIO in de wagen zetten als 2e rijder.
GIO gaat zo'n beetje de rest van het jaar bij HAAS de FP1 rijden, die verwacht ik eigenlijk een jaartje (of twee) in de HAAS (i.p.v. MAG) om dan richting Ferrari te gaan.

nachtnet in "[F1] Seizoen 2017 - Deel 1"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

hjs schreef op maandag 12 juni 2017 @ 12:06:
[...]

Zal het niet iets met frustratie te maken hebben?
Ferrari was vorig jaar als team steeds minder goed naar het einde vh seizoen en Vettel steeds meer gefrustreerd.
Nu zit het Verstappen wat tegen is is er wat meer frustratie.

De wil om te winnen dus.
Oh, dat zal uiteraard meespelen, maar Vettel ging op een gegeven moment om elk wissewasje janken over de boardradio. Regelmatig onterecht.

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:02

Pierre

Van nature lui!

gambieter schreef op maandag 12 juni 2017 @ 11:17:
[...]

1994? Dat zijn de fanboys die erbij kwamen met Jos (of Schumi), net zoals 2015/16/17 de generatie Max-fanboys zijn :+ . Als nog oudere lul kan ik daar hartelijk om lachen :p
En daar sluit deze ouwe lul zich dan maar ook bij aan :P

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:17
LoeWn schreef op maandag 12 juni 2017 @ 12:09:
[...]

..
De laatste 2-3 GP's ben ik wel echt gecharmeerd van OCO. Je ziet nu het talentje wel naar boven komen. Ik denk dat OCO over 2 jaar meer geschikt is voor Ferrari dan PER nu (of over 2 jaar). Het zou me dan ook niks verbazen als Ferrari aan het wachten is op ontwikkeling van OCO (en evt VAN. Al vind ik die er nog niet echt uitspringen, wat natuurlijk wel deels met de auto te maken heeft).
..
Ik denk dat OCO uiteindelijk bij Mercedes zal rijden (hij staat ook onder contract bij Mercedes). Ferrari zou wel eens kunnen gaan voor GIO als RAI stopt.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
Even via de F1-app de post-race interviews met de rijders terug gekeken. mijn BS-alarm gaat af bij zowel PER als bij SAI.

Reactie van ALO op de laatste vraag: "A Little bit of Indycar rubbin' off on you?" "Yeah probably" is echt voorzien van de grootste lach in F1 van ALO dit seizoen. _/-\o_

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Gé Brander schreef op maandag 12 juni 2017 @ 11:58:
[...]

Ik snapte gisteren ook helemaal niets van die boordradio's van Perez. En maar zeuren of hij mocht racen... Je zit in een race lamzak, ga er voorbij als je sneller bent. Ik begreep de tactiek er helemaal niet van.
dan heb je het (net als Jack) niet begrepen... Hij zat niet te zeuren of hij mocht racen... de engineer gaf aan dat Ocon sneller was en insinueerde daarmee dat Perez Ocon voorbij moest laten.... daarop reageerde Perez met "dat hij wilde racen"... hij vroeg dus géén toestemming om Ricciardo te mogen aanvallen (daar reageerde hij ook zo "wat bedoel je" tegen Jack en ging daarna zelf maar wat vertellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 11:43
Gé Brander schreef op maandag 12 juni 2017 @ 11:58:
[...]

Ik snapte gisteren ook helemaal niets van die boordradio's van Perez. En maar zeuren of hij mocht racen... Je zit in een race lamzak, ga er voorbij als je sneller bent. Ik begreep de tactiek er helemaal niet van.
Er werd aan hem gevraagd of hij Ocon voorbij wou laten, daarop reageerde hij dat hij liever wou racen. Is toch niks raars aan?
nachtnet schreef op maandag 12 juni 2017 @ 11:37:

Zijn er meer mensen met mij die denken dat PER vol aan het inzetten is op de Ferraristoel van RAI? (en dat hij daarmee vergeet te racen bij FI? Ik vond dat hij vorige races en ook deze race wel wat dingen liet liggen richting het team.)
Ik denk dat hier de fout vooral bij het team ligt. Als je wilt switchen, moet je het meteen bij de aansluiting doen, toen hadden ze nog ca. 10 seconden op RAI, en had Ocon echt verse banden.
Als je daarna telkens half twijfelend aan de voorop liggende coureur gaat vragen of hij niet misschien z'n teammate lang wil laten, dan vind ik het niet meer dan logisch dat dat niet gaat gebeuren. Ik geef PER dan ook groot gelijk hier in, ze hebben hem nooit een order gegeven.

@Grimmie187 Hoe weet je dat die order is gegeven dan? In het interview van Sky met de Bob Fernley (FI), gaf hij ook niet aan dat er echt een concrete order was.

[ Voor 6% gewijzigd door yorkick op 12-06-2017 12:51 ]

kimi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grimmie187
Ze hebben hem wel degelijk een order gegeven, die boordradio werd alleen niet uitgezonden. Sterker nog: er is hem daarna zelfs verteld dat als Ocon Ricciardo niet kon inhalen dat ze weer terug zouden switchen (die boordradio werd wel uitgezonden).

Dat Perez hier schijt aan had mag je van vinden wat je wil maar het blijft een teamsport en de beslissing van Perez heeft het team gister (waarschijnlijk) punten gekost.

@yorkick Je kunt als team toch niet veel meer doen dan vragen of hij wil switchen? Of je dat een order noemt of een verzoek doet er m.i. niet zo veel toe..

[ Voor 17% gewijzigd door Grimmie187 op 12-06-2017 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-05 16:52

Gé Brander

MS SQL Server

P.O. Box schreef op maandag 12 juni 2017 @ 12:40:
[...]

dan heb je het (net als Jack) niet begrepen... Hij zat niet te zeuren of hij mocht racen... de engineer gaf aan dat Ocon sneller was en insinueerde daarmee dat Perez Ocon voorbij moest laten.... daarop reageerde Perez met "dat hij wilde racen"... hij vroeg dus géén toestemming om Ricciardo te mogen aanvallen (daar reageerde hij ook zo "wat bedoel je" tegen Jack en ging daarna zelf maar wat vertellen)
Dan heb ik het waarschijnlijk niet begrepen. Maar dan begrijp ik nog steeds niet waarom hij RIC niet voorbij ging. Dan liet hij duidelijk zien dat hij sneller was dan had hij al dat gezemel over de radio ook niet hoeven doen.

Dat is dan dus weer jammer van het selectief uitzenden van de radio's. Het is gewoon niet duidelijk wat het plan is.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Grimmie187 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 12:46:
Ze hebben hem wel degelijk een order gegeven, die boordradio werd alleen niet uitgezonden. Sterker nog: er is hem daarna zelfs verteld dat als Ocon Ricciardo niet kon inhalen dat ze weer terug zouden switchen (die boordradio werd wel uitgezonden).

Dat Perez hier schijt aan had mag je van vinden wat je wil maar het blijft een teamsport en de beslissing van Perez heeft het team gister (waarschijnlijk) punten gekost.
Volgens mij legde Force India later uit dat Perez wilde proberen in te halen tijdens het lappen van wat achterblijvers en dat daarna de Ferrari's te dichtbij waren om de switch nog te doen omdat die nu eenmaal tijd kost. Maar in de uitgezonden communicatie komt Perez er inderdaad niet goed vanaf. Hij schijnt dit gevraagd te hebben en het team stemde ermee in.

[ Voor 8% gewijzigd door Grrrrrene op 12-06-2017 12:56 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 11:43
Grimmie187 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 12:46:

@yorkick Je kunt als team toch niet veel meer doen dan vragen of hij wil switchen? Of je dat een order noemt of een verzoek doet er m.i. niet zo veel toe..
Dan zit daar het verschil, misschien heb je gelijk. We hebben in het verleden echter wel meegemaakt dat als drivers op een andere bandenstrategie zitten, er gewoon echt wordt gemeld: Switchen, geen gelul.
Dat was hier wel op zijn plaats geweest imo, zoals eerder gezegd, ik vind het logisch dat coureurs "Nope" zeggen als je ze het lief vraagt.

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
yorkick schreef op maandag 12 juni 2017 @ 12:57:
[...]

Dan zit daar het verschil, misschien heb je gelijk. We hebben in het verleden echter wel meegemaakt dat als drivers op een andere bandenstrategie zitten, er gewoon echt wordt gemeld: Switchen, geen gelul.
Dat was hier wel op zijn plaats geweest imo, zoals eerder gezegd, ik vind het logisch dat coureurs "Nope" zeggen als je ze het lief vraagt.
Akkoord, als het team had gezegd laat Ocon er langs dan kan ik me best voorstellen dat Perez weigert. Echter gaven ze duidelijk aan dat als Ocon niet langs Ricciardo kwam ze weer terug zouden switchen..

Het feit dat de Ferrari's uiteindelijk te dichtbij zaten had meer te maken met Perez die 5 rondjes lang in discussie ging (heel uitgekookt haha).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dijkstraat
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03:09

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-06 06:47

ATS

PWM schreef op maandag 12 juni 2017 @ 11:13:
Voor de liefhebber, hebben we gisteren zitten turven. Mol maakte 31 fouten die een leek (mijn vrouw, de turver) al opvielen :p Dat zou een voetbal commentator niet moeten hebben. De fouten waren in 2 catogorien, fouten en verkeerde voorspellingen.

De voorspellingen van Mol, gaan eigenlijk altijd fout:

Driver X gaat nu natuurlijk zeker naar band Y, ohnee, toch niet
Driver X gaat dit rondje zeker niet onder tijd Y rijden, ohnee, toch wel
Nou, driver Y is wel gezien in de volgende bocht, ohnee, toch niet
Nou, driver Y is in de volgende bocht sowieso veilig, ohnee, toch niet

etc. etc. etc.

Ik zou Mol dringend willen adviseren zich te houden bij wat er te zien is op het scherm en zich ver weg te houden van enige voorspelling.

En dan hebben we natuurlijk:

Hier zien we VET net langs de rand gaan, (we zien Kimi)
Een halve minuut lang Kvyat uitmaken voor RIC
De positie op de startopstelling van 3 racers tijdens de race benoemen, allemaal mis
Rondetijden die hij benoemt kan je altijd wel met korrel zout nemen, vaak tijd van rondje ervoor
etc etc

Nu, kan je zeggen dat het een moeilijke job is. En hij veel moet doen. Maar hij heeft 1000 races gedaan, hij zou toch wel eens wat moeten kunnen?
450 races, zeiden ze van te voren. Nog steeds veel :+

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
LordKnox schreef op maandag 12 juni 2017 @ 11:27:
[...]

Ik vind dat je in dit interview ook merkt dat Vettel een stuk rustiger is dan vorig jaar. Vorig jaar kon ik de man wel schieten met z'n constante gezeur overal op. Nu lijkt hij kalmer, rustig. Hij accepteert de zaken zoals ze zijn en kijkt steeds vooruit. Terwijl ik Verstappen juist heel erg naar die zeur-modus toe vind gaan. "Het hele seizoen is al ruk." Tsja, je hebt inderdaad pech gehad. Dat hoort erbij. Elke coureur heeft voorin al flink wat pech gehad waarbij RIC misschien wel het minste. Maar ook BOT, RAI, VET en RAI hebben flinke problemen gehad. Maar ik vind VER op een vreemde manier het hardst zeuren. Zoals @FastFred ook al aangaf, heel nonchalant en een "het interesseert me niet meer"-gevoel. Het viel me ook op dat VER in het interview aangaf dat ZE van Red Bull de beste start hebben gehad in plaats van WE van Red Bull. Misschien zie ik dingen die er niet zijn, maar vond het wel apart.
Yep, dat viel mij ook op idd.. Hij neemt geen blad voor de mond.. Of dat goed of slecht is op de lange termijn zal ik echt niet weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Theuno schreef op maandag 12 juni 2017 @ 11:48:
[...]

Grotendeels mee eens.. maar die interviews dan niet tijdens de race. Altijd als ze een courreur te pakken hebben is het interessant op de baan, en mis je dus dingen :-(
Helemaal mee eens. Ik zie wel dat ze verbeteren overigens. Vorige race kletste Jack idd ook door boardradio momenten.. Gisteren hielden ze direct hun mond als er een boardradio in beeld kwam.. Dus ik denk dat ze echt wel steeds meer verbeteren op dat vlak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

LordKnox schreef op maandag 12 juni 2017 @ 11:27:
[...]

Ik vind dat je in dit interview ook merkt dat Vettel een stuk rustiger is dan vorig jaar. Vorig jaar kon ik de man wel schieten met z'n constante gezeur overal op. Nu lijkt hij kalmer, rustig. Hij accepteert de zaken zoals ze zijn en kijkt steeds vooruit. Terwijl ik Verstappen juist heel erg naar die zeur-modus toe vind gaan. "Het hele seizoen is al ruk." Tsja, je hebt inderdaad pech gehad. Dat hoort erbij. Elke coureur heeft voorin al flink wat pech gehad waarbij RIC misschien wel het minste. Maar ook BOT, RAI, VET en RAI hebben flinke problemen gehad. Maar ik vind VER op een vreemde manier het hardst zeuren. Zoals @FastFred ook al aangaf, heel nonchalant en een "het interesseert me niet meer"-gevoel. Het viel me ook op dat VER in het interview aangaf dat ZE van Red Bull de beste start hebben gehad in plaats van WE van Red Bull. Misschien zie ik dingen die er niet zijn, maar vond het wel apart.
Misschien dat je daar iets teveel in leest. Vermoed dat hij hier bedoeld "dan dat ze ooit hebben gezien" om aan te geven dat hij ook beter gestart was dan Vettel ooit bij Red Bull. 8)
heel nonchalant en een "het interesseert me niet meer"-gevoel.
Daar kan ik me ook niet helemaal in vinden, wat ik meer zag was een tot op het bot gemotiveerde en balende coureur omdat hij op podiumkoers lag en toen uitviel door iets buiten zijn macht.

[ Voor 10% gewijzigd door YakuzA op 12-06-2017 13:37 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
nachtnet schreef op maandag 12 juni 2017 @ 12:38:
Even via de F1-app de post-race interviews met de rijders terug gekeken. mijn BS-alarm gaat af bij zowel PER als bij SAI.

Reactie van ALO op de laatste vraag: "A Little bit of Indycar rubbin' off on you?" "Yeah probably" is echt voorzien van de grootste lach in F1 van ALO dit seizoen. _/-\o_
PER krijgt op het einde van de interview de vraag: "Happy with the result"? En zijn reactie: "Yes, I'm happy.." En loopt chagrijnig weg van de camera met een verveelde blik in zijn ogen.. Die gast zit niet lekker in zijn vel heb ik het idee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:38

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

YakuzA schreef op maandag 12 juni 2017 @ 13:33:
[...]

Misschien dat je daar iets teveel in leest. Vermoed dat hij hier bedoeld "dan dat ze ooit hebben gezien" om aan te geven dat hij ook beter gestart was dan Vettel ooit bij Red Bull. 8)
Hij zei letterlijk; de beste start die ze ooit hebben gezien bij Red Bull'. Dus daar valt weinig 'we' van te maken lijkt me. Ben het er overigens wel mee eens dat ie een beetje op moet passen met wat ie zegt, maar dat gaat tot nu toe best aardig volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:43

Player1S

Probably out in the dark

LoeWn schreef op maandag 12 juni 2017 @ 12:09:
[...]

En VER bij Ferrari.. Ik weet het niet.. Het enige wat ik er over durf te zeggen is dat als de keuze aan Max is.. Hij denk ik liever naar Mercedes gaat dan Ferrari..
Persoonlijk zou ik Ferrari meer kans geven dan Mercedes.
Ten eerste houd elke dominantie een keer op. Je ziet dit jaar al dat Mercedes het lastiger heeft. Dus statistisch gezien kun je nu beter blijven waar je zit of naar Ferrari gaan ipv naar Mercedes te gaan.

Ten tweede denk ik dat er een zekere kern van waarheid in het gerucht van Eddie Jordan zit. Nu zie ik Mercedes nog niet in 2018 eruit stappen maar ik denk niet dat zij zo committed zijn aan F1 als Ferrari. Ze hebben gewonnen wat er te winnen valt. Wat kun je nog meer winnen? Op dit moment kunnen ze inderdaad alleen maar verliezen.

Over Alonso zat ik gister nog te denken. Ik verwacht geen stoeltje vrij voor hem bij Mercedes, Ferrari of Red Bull. McLaren lijkt me eigenlijk uitgesloten. Die wil echt niet blijven. Renault zou een optie kunnen zijn maar vraag is of ze de sprong kunnen maken.
Als Alonso bereid is flink in te leveren zou ik eens aankloppen bij Force India. Denk dat ie daar nog wel eens mee kan verrassen.

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-12-2024

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

backupdevice schreef op maandag 12 juni 2017 @ 08:00:
[...]

Yep en de raceleiding ook en die heeft geen actie ondernomen dus er is niks aan de hand. Close racen willen we toch zien?
Mijn punt was dat zeggen dat VET maar eerder moest remmen niet zo heel voor de hand ligt als je het vanuit de cockpit van VET bekijkt. Het ging er ook niet over of er iemand iets fout gedaan had, maar over het risico en geluk wat er bij komt kijken. En close racen is het altijd in de eerste ronde, daarom zijn er verschillende tactieken toe te passen. BOT voorzichtig en zelfs twijfelachtig, VER aanvallend en alles of niks.

Overigens is het natuurlijk niet zo dat als de wedstrijdleiding het afdoet als een race incident wij er hier niet meer over mogen kletsen toch?
Rivanov schreef op maandag 12 juni 2017 @ 09:29:
[...]

Mijn Race Notebook post niet gezien? :+
Nee, het was die video met 2017 CAN - TRN zie ik nu :) (ach, dan maar dubbel)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

nachtnet schreef op maandag 12 juni 2017 @ 11:37:
[knip]

Zijn er meer mensen met mij die denken dat PER vol aan het inzetten is op de Ferraristoel van RAI? (en dat hij daarmee vergeet te racen bij FI? Ik vond dat hij vorige races en ook deze race wel wat dingen liet liggen richting het team.)
Als je zag hoe weinig moeite ie deed om het Vettel moeilijk te maken bij het inhalen en het weggeven van de 4e plek, dan zou je dat bijna gaan denken ja. Maar mogelijk had ie zijn prioriteit enkel bij zijn teammaat liggen om die er koste wat koste achter te houden, dan maar plek 5, maar Ocon er dan wel achter.

Die FI gaan het in Baku de RBR13 een stuk lastiger maken ben ik bang, die hebben daar wel een recht stuk wat lang genoeg is om er eenvoudig langs te kunnen. Misschien komt daar de eerste hernieuwde confrontatie Ocon/Verstappen wel weer terug die we in 2014 regelmatig hebben mogen aanschouwen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Grimmie187
Trouwens iets heel anders: De broertjes Coronel ( :r ) maken er bij Ziggo inmiddels een sport van om Stroll belachelijk te maken. Maar eerlijk is eerlijk, jonge Lance heeft gisteren best een puike race gereden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Grimmie187 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 14:03:
Trouwens iets heel anders: De broertjes Coronel ( :r ) maken er bij Ziggo inmiddels een sport van om Stroll belachelijk te maken. Maar eerlijk is eerlijk, jonge Lance heeft gisteren best een puike race gereden?
Qua resultaat wel... Maar wat was die aan het klungelen om die McLarens in te halen zeg 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-06 23:43

TommyGun

Stik er maar in!

Valt me sowieso op dat Tom ALTIJD tegendraads is...

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:44

vhal

ಠ_ಠ

Je weet dat het not done is om Stroll een compliment te geven? :P

Maar zonder gekheid, die jongen werd vanaf race 1 door iedereen verguisd maar ik denk dat de druk bij hem van de ketel is en hopelijk verbetert hij zich in de komende races. Hij doet mij denken aan Villeneuve in zn jonge jaren, die reed in het begin ook vrij nerveus in de auto en deed ook vrij typische dingen.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
MikeyMan schreef op maandag 12 juni 2017 @ 14:08:
[...]

Qua resultaat wel... Maar wat was die aan het klungelen om die McLarens in te halen zeg 8)7
Haha dat viel me ook wel op ja.. Het komt nog erg nerveus over, waarschijnlijk omdat hij vooral geen brokken wilde maken op zijn thuis circuit ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11-06 09:31
Puik is een groot woord, maar hij reedt hem netjes uit en in de puntjes. Hij probeerde een paar keer aan te vallen, maar zette een paar keer niet door. Echter doet dit bij mij wel hoop geven voor de toekomst. Volgens mij ben ik één van de weinigen die Stroll voor een Rookie best prima vind rijden, hetzij nog redelijk op safe. Op SKY kraken ze hem ook redelijk af. Zo werd er even verteld dat Stroll maar eens naar de onboard van HAM moest gaan kijken hoe het wel moet met betrekking tot rustig sturen ipv de korte bewegingen die hij maakt.

Ik vind dat gewoon een oneerlijke vergelijking. En Stroll vergelijken met VER is ook niet eerlijk.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Hij heeft het goed gedaan als in:
Hij heeft geen brokken gemaakt en heeft de finish gehaald in de punten.

Nu alleen nog zorgen dat hij niet in elke sessie 1 seconde per rondje langzamer is dan pensionado Massa en dan kan het nog wat worden :)

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grimmie187
L1nt schreef op maandag 12 juni 2017 @ 13:53:
[...]

Over Alonso zat ik gister nog te denken. Ik verwacht geen stoeltje vrij voor hem bij Mercedes, Ferrari of Red Bull. McLaren lijkt me eigenlijk uitgesloten. Die wil echt niet blijven. Renault zou een optie kunnen zijn maar vraag is of ze de sprong kunnen maken.
Als Alonso bereid is flink in te leveren zou ik eens aankloppen bij Force India. Denk dat ie daar nog wel eens mee kan verrassen.
Als dat zijn keuzes blijken te zijn dan durf ik te wedden dat Alonso voor goed gaat verkassen naar Indycar..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11-06 09:31
@YakuzA Ook niet echt een eerlijke vergelijking met Massa's plus minus 15 jaar ervaring. Als Stroll nu constant dit soort races blijft rijden en niemand hem van de baan tikt is Stroll een prima coureur voor de middenmoot in het seizoen van 2018.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
Stroll is toch veels te langzaam t.o.v. Massa. Laat staan t.o.v. de meeste andere rijders.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Grimmie187 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 14:14:
[...]

Als dat zijn keuzes blijken te zijn dan durf ik te wedden dat Alonso voor goed gaat verkassen naar Indycar..
Force India draait anders al jaren boven verwacht kunnen. Zit Mercedes krachtbron in.
Bij de huidige top 3 zie ik geen plek vrij komen voor Alonso dus zijn er niet veel opties en zou hij er direct onder moeten gaan zitten en dan kom je in eerste instantie uit bij Force India. Neem een jaar contract en kijk hoe het uit pakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
L1nt schreef op maandag 12 juni 2017 @ 14:24:
[...]

Force India draait anders al jaren boven verwacht kunnen. Zit Mercedes krachtbron in.
Bij de huidige top 3 zie ik geen plek vrij komen voor Alonso dus zijn er niet veel opties en zou hij er direct onder moeten gaan zitten en dan kom je in eerste instantie uit bij Force India. Neem een jaar contract en kijk hoe het uit pakt.
Eens en niets ten nadele van Force India, maar ik kan me niet voorstellen dat Alonso genoegen neemt met een auto buiten de top 3..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
Alonso heeft duidelijk aangegeven dat hij nog een keer wereldkampioen wil worden. Hij zal dus geen genoegen nemen met een team waar dat naar verwachting niet mogelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Jasphur schreef op maandag 12 juni 2017 @ 14:21:
@YakuzA Ook niet echt een eerlijke vergelijking met Massa's plus minus 15 jaar ervaring. Als Stroll nu constant dit soort races blijft rijden en niemand hem van de baan tikt is Stroll een prima coureur voor de middenmoot in het seizoen van 2018.
Dat is idd wel flink ongelijk qua ervaring, maar een Ocon lijkt het wel te redden tegen een Perez met 10 jaar ervaring.
Verder hebben we ook de Vandoorne/Alonso en de Hulkenberg/Palmer mismatch.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Grimmie187 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 14:27:
[...]

Eens en niets ten nadele van Force India, maar ik kan me niet voorstellen dat Alonso genoegen neemt met een auto buiten de top 3..
Hij wil nog graag in F1 blijven dus zal ie wel moeten vrees ik.
YakuzA schreef op maandag 12 juni 2017 @ 14:29:
[...]

Dat is idd wel flink ongelijk qua ervaring, maar een Ocon lijkt het wel te redden tegen een Perez met 10 jaar ervaring.
Verder hebben we ook de Vandoorne/Alonso en de Hulkenberg/Palmer mismatch.
Moest even googlen maar Perez debuteerde in 2011 dus "slechts" 6 jaar ervaring.

[ Voor 38% gewijzigd door Player1S op 12-06-2017 14:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Voor de liefhebber, hebben we gisteren zitten turven. Mol maakte 31 fouten die een leek (mijn vrouw, de turver) al opvielen :p Dat zou een voetbal commentator niet moeten hebben. De fouten waren in 2 catogorien, fouten en verkeerde voorspellingen.
Heb jij wel eens het gezwets van Frank Snoeks aangehoord? Dan heb je ook nog de categorie totaal irrelevante geneuzel erbij. (en turven moet je geautomatiseerd doen, pen en papier houden het niet bij)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:38
Ankona schreef op maandag 12 juni 2017 @ 14:38:
[...]

Heb jij wel eens het gezwets van Frank Snoeks aangehoord? Dan heb je ook nog de categorie totaal irrelevante geneuzel erbij. (en turven moet je geautomatiseerd doen, pen en papier houden het niet bij)
Of El Siert, nog erger dan Snoeks :r

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Het is off-topic maar als we het over voetbal commentatoren gaan hebben, dan krijgt Jeroen Grueter van mij toch wel de :r Wat een partijdig geneuzel en honderd keer klaarkomen op Messi is dat altijd zeg :') Daar kan ik mij meer aan ergeren dan wat slap geouwehoer.
Dan toch liever Sierd.

[ Voor 11% gewijzigd door Naboo op 12-06-2017 14:44 ]

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
MikeyMan schreef op maandag 12 juni 2017 @ 13:52:
[...]

Hij zei letterlijk; de beste start die ze ooit hebben gezien bij Red Bull'. Dus daar valt weinig 'we' van te maken lijkt me. Ben het er overigens wel mee eens dat ie een beetje op moet passen met wat ie zegt, maar dat gaat tot nu toe best aardig volgens mij.
Dat klonk overduidelijk als een "Red Bull weet ff niet wat ze moeten zeggen tegen Max en zeggen om zijn humeur wat omhoog te krijgen dat het de beste start was die ze ooit gezien hebben bij Red Bull"... en blijkbaar heeft het gewerkt, want het is dat koppie binnengedrongen aangezien hij het zelf herhaalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 03-06 10:44
Het klonk mij eerder als een sneer naar RedBull en zichzelf op de schouder kloppen (en terecht overigens).
Besides, is er wel eens een start geweest van een RedBull die meer posities dan dit pakte voor de eerste bocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:50
Lensent schreef op maandag 12 juni 2017 @ 16:03:
Het klonk mij eerder als een sneer naar RedBull en zichzelf op de schouder kloppen (en terecht overigens).
Besides, is er wel eens een start geweest van een RedBull die meer posities dan dit pakte voor de eerste bocht?
Ik denk persoonlijk dat drie plekken winnen voor de eerste bocht niet eens zo bijzonder is. Echter speelt er hier IMHO meer. Het korte stuk tot de eerste bocht, de RBR stond op de "juiste" plek op P5 want beter zijn ze eigenlijk niet en evt. ook nog dat hij zo snel wist te kruisen van de linkerkant waar die starte naar rechts en daar dus buitenom inhalen.

Er zal vast al eens een RBR meer dan 3 auto's hebben ingehaald bij de start, alleen was dan waarschijnlijk de run naar de eerste bocht langer, of stond de RBR überhaupt niet op z'n plek (laat deze RBR van op plek 20 starten en hij haalt waarschijnlijk ook minimaal 3 auto's in).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• e.looijenga
  • Laatst online: 06-06 19:26
Op een of andere manier lijkt het alsof Stroll ontzettend veel moeite met de auto heeft. Meer passagier dan de baas over de auto. Mooi dat hij gister wel de finish heeft gehaald. Netjes gedaan.
Jammer voor Max weer, denk dat we blij mogen zijn dat de radio in de helm het ook begeven had. Want daar waren anders aardig wat krachttermen gevallen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NielsD91
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-06 14:01
e.looijenga schreef op maandag 12 juni 2017 @ 16:10:
Op een of andere manier lijkt het alsof Stroll ontzettend veel moeite met de auto heeft. Meer passagier dan de baas over de auto. Mooi dat hij gister wel de finish heeft gehaald. Netjes gedaan.
Jammer voor Max weer, denk dat we blij mogen zijn dat de radio in de helm het ook begeven had. Want daar waren anders aardig wat krachttermen gevallen.
Ik heb echt oprecht genoten van Stroll gisteren. Geweldige knokpartij met Magnussen en Hülkenberg. Verdiend een punt gepakt, maar inderdaad: van zijn rijstijl wordt iedereen zenuwachtig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Racierox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:30
NielsD91 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 16:32:
[...]

Ik heb echt oprecht genoten van Stroll gisteren. Geweldige knokpartij met Magnussen en Hülkenberg. Verdiend een punt gepakt, maar inderdaad: van zijn rijstijl wordt iedereen zenuwachtig.
Twee punten toch? O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NielsD91
Dat bedoel ik! ;)

Dank je... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Betonstaal met een Maple Leaf erop? Ik heb ze wel fraaier gezien :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-06 21:19
Anoniem: 172410 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 16:58:
[...]

Ach, tegenwoordig wordt een zwart vierkant op een rode achtergrond ook als kunst verkocht. Waar de heer Rembrandt zich uit moest sloven op een nachtwacht o.i.d.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Cranzai schreef op maandag 12 juni 2017 @ 17:01:
Ach, tegenwoordig wordt een zwart vierkant op een rode achtergrond ook als kunst verkocht. Waar de heer Rembrandt zich uit moest sloven op een nachtwacht o.i.d.
Dat is een discussie die steeds weer terugkeert, maar we moeten ambacht en vaardigheid en kunst niet met elkaar verwarren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kyp5ki
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-06 18:45
[...]

Betoonstaal met een Maple Leaf is een beetje kort door de bocht ;) . Zit toch best wel een goed verhaal achter de bekers en ontwerp. Daarnaast blijkt dat er zelfs aan de bekers vanuit F1 regels worden gesteld hierbij nogmaals de link voor de gene die hem gister hebben gemist met het verhaal achter de bekers.

http://jalopnik.com/the-f...-and-carbon-fi-1795786068

Moet zeggen dat ik gister persoonlijk wel heb genoten van de race ( 1 van de betere van de laatste tijd). Jammer van Max en Alonso, maar genoten van Ocon.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Kyp5ki schreef op maandag 12 juni 2017 @ 17:20:
Betoonstaal met een Maple Leaf is een beetje kort door de bocht ;) . Zit toch best wel een goed verhaal achter de bekers en ontwerp.
Hee, dan snappen mensen opeens wel dat achter een zwart vierkant op een rode achtergrond een verhaal steekt :+

Neemt niet weg dat ik het geen charmante beker vind om te zien. Die van Oostenrijk vond ik bijvoorbeeld veel eleganter.

Afbeeldingslocatie: https://www.formula1.com/content/fom-website/en/latest/headlines/2015/6/rosberg-beats-hamilton-to-victory-in-austria/_jcr_content/articleContent/manual_gallery/image4.img.640.medium.jpg/1434962223739.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
  • Laatst online: 11-06 16:02
Anoniem: 172410 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 17:25:
[...]

Hee, dan snappen mensen opeens wel dat achter een zwart vierkant op een rode achtergrond een verhaal steekt :+

Neemt niet weg dat ik het geen charmante beker vind om te zien. Die van Oostenrijk vond ik bijvoorbeeld veel eleganter.

[afbeelding]
Hoop niet dat je het over dat lelijke ding op de foto hebt? ;)
Smaak... twisten... enzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-06 23:18

seninha

god's right foot

De voorspellingen van Mol, gaan eigenlijk altijd fout:

Driver X gaat nu natuurlijk zeker naar band Y, ohnee, toch niet
Driver X gaat dit rondje zeker niet onder tijd Y rijden, ohnee, toch wel
Nou, driver Y is wel gezien in de volgende bocht, ohnee, toch niet
Nou, driver Y is in de volgende bocht sowieso veilig, ohnee, toch niet

etc. etc. etc.

Ik zou Mol dringend willen adviseren zich te houden bij wat er te zien is op het scherm en zich ver weg te houden van enige voorspelling.

En dan hebben we natuurlijk:

Hier zien we VET net langs de rand gaan, (we zien Kimi)
Een halve minuut lang Kvyat uitmaken voor RIC
De positie op de startopstelling van 3 racers tijdens de race benoemen, allemaal mis
Rondetijden die hij benoemt kan je altijd wel met korrel zout nemen, vaak tijd van rondje ervoor
etc etc

Nu, kan je zeggen dat het een moeilijke job is. En hij veel moet doen. Maar hij heeft 1000 races gedaan, hij zou toch wel eens wat moeten kunnen?
Zeker nooit een verslag gezien van Sky F1?
Daar heb je Martin Brundle, zelfs een ex-F1 rijder maakt fouten.
Het is dat hij een side kick heeft die hem vaak moet attenderen op wat er in de race gebeurd. Mol moet het alleen doen.

Kan me nog herinneren dat we Ronald Van Dam hadden....daar werd je blij van ;)

Klop, Olav maakt fouten, maar who cares..Als je zelf al jaren F1 volgt (sinds Senna tijd, ruim voor zijn ongeluk) dan is Olav zijn commentaar alleen maar mooi mee genomen. Zonder kan ik een race ook volgen.

Ondanks alles ben ik blij dat hij het doet. En samen met Jack is het helemaal af.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Snowdog schreef op maandag 12 juni 2017 @ 17:53:
Hoop niet dat je het over dat lelijke ding op de foto hebt? ;)
Smaak... twisten... enzo :P
Nee, ik heb het niet over Rosberg.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Grosjean: Hey, Sainz, bet you can't take Massa out from all the way back here.
Sainz: Hold my Redbull.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
De ANWB heeft zojuist het internet gewonnen voor vandaag. In reactie op de facebookpagina van de Speld kwamen ze met dit: :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dtME3NWpLzbnEnOvDUgn3F4h/full.jpg

https://speld.nl/2017/06/...ter-voorbereid-de-weg-op/

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RobertMe
Zojuist Paddock Pass gekeken, en wouw wat krijgt Perez het vuur aan de schenen gelegd. En IMHO ook nog eens terecht. Hoe dom kun je ook zijn op op een foutje van RIC te wachten. Die toch wordt gezien als een van de beste coureurs, en echt maar zelden foutjes maakt. En dan ga je zo een beetje lullig er achteraan tuffen "wachtend op een foutje". Vervolgens het negeren van de al dan niet teamorder (in ieder geval uitgezonden bericht "als Ocon er niet langs komt wisselen we weer terug") en dan toch voor zijn eigen hachje gaan en "laat ons racen". Er werd gewoon niks geraced, Perez reed zijn rondjes achter RIC, "wachtend op een foutje", waarvan je van tevoren wist dat het niet zou komen, en Ocon die sneller zou moeten zijn (want nieuwere banden) heeft nooit een kans gehad om aan te vallen. Daarnaast dus ook dat Ocon vriendelijk genoeg was om geen serieuze pogingen te doen bij Perez, en bij de enige poging die hem deed, dat Perez hem keihard blokte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
RobertMe schreef op maandag 12 juni 2017 @ 21:35:
Zojuist Paddock Pass gekeken, en wouw wat krijgt Perez het vuur aan de schenen gelegd.
Dat viel mij ook al op, ik zat te wachten tot hij weg zou lopen, maar hij bleef op zich netjes reageren. Wel bizar dat hij zijn verdedigende actie op Ocon verdedigde terwijl hij vlak daarvoor nog beweerde dat Ocon er nooit dichtbij had gezeten. Will was fel, ik houd daar wel van.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:32

Martinspire

Awesomeness

Die Horner _O-

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nachtnet
Jasphur schreef op maandag 12 juni 2017 @ 14:10:
[...]

Puik is een groot woord, maar hij reedt hem netjes uit en in de puntjes. Hij probeerde een paar keer aan te vallen, maar zette een paar keer niet door. Echter doet dit bij mij wel hoop geven voor de toekomst. Volgens mij ben ik één van de weinigen die Stroll voor een Rookie best prima vind rijden, hetzij nog redelijk op safe. Op SKY kraken ze hem ook redelijk af. Zo werd er even verteld dat Stroll maar eens naar de onboard van HAM moest gaan kijken hoe het wel moet met betrekking tot rustig sturen ipv de korte bewegingen die hij maakt.

Ik vind dat gewoon een oneerlijke vergelijking. En Stroll vergelijken met VER is ook niet eerlijk.
Ik kan op de tablet even niet de bron tweet vinden, maar Stroll stond deze race bovenaan qua aantal overtakes (ja, door hemzelf.) ik hoop dat de druk bij Stroll wat wegebt en dat hij gewoon in de middenmoot kan rijden & leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkstraat
[...]

He ik zeg ook niet de mooiste ooit, de door jou aangehaalde beker in Oostenrijk vind ik inderdaad ook mooier :9~ Maar ik vind de afwisseling tussen verschillende soorten bekers gewoon mooi :P

[ Voor 8% gewijzigd door Dijkstraat op 12-06-2017 22:52 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Melantrix
  • Laatst online: 10-06 11:07
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=9dVn0UmWZt8]

Die heeft de pest erin! :/ Wel heel begrijpelijk, maar eigenlijk de eerste keer dat hij er zo open over is, iets minder nuchter zeg maar.

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-06 11:16
melantrix schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 00:56:
[video]

Die heeft de pest erin! :/ Wel heel begrijpelijk, maar eigenlijk de eerste keer dat hij er zo open over is, iets minder nuchter zeg maar.
Klopt inderdaad, maar ik vind zijn conclusies niet helemaal reëel.
Hij zegt dat het al 3 jaar niet veel is en dat RB zijn beloftes niet nakomt.
Oke, RB heeft de boot behoorlijk gemist met de nieuwe regels maar je kunt ze toch moeilijk het uitblijven van motorupdates in de schoenen schuiven.
Dat die Renault motor niet best is kan RB gewoon niks aan doen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melantrix
Bastie-88 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 07:17:
[...]

Oke, RB heeft de boot behoorlijk gemist met de nieuwe regels maar je kunt ze toch moeilijk het uitblijven van motorupdates in de schoenen schuiven.
Dat zegt hij ook eigenlijk wel: hij gelooft rbr zeker wel races kan winnen vooral als je kijkt hoe ze de auto vrij snel hebben verbeterd. Maar Renault komt z'n beloftes niet na, en rbr kiest er nu nog voor om bij hen te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03:23
Bastie-88 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 07:17:
[...]

Ik begreep dat hij naar Renault verwijst en de niet nagekomen afspraken afgelopen 3 jaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zou dit ook niet gewoon afgestemd zijn met Rb? Om Renault wat meer onder druk te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Laatst online: 11-06 16:02
melantrix schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 07:19:
[...]

Dat zegt hij ook eigenlijk wel: hij gelooft rbr zeker wel races kan winnen vooral als je kijkt hoe ze de auto vrij snel hebben verbeterd. Maar Renault komt z'n beloftes niet na, en rbr kiest er nu nog voor om bij hen te blijven.
Echt veel keuze hebben ze dan ook niet of moeten ze naar Honda stappen? Dat lijkt me nog een slechter plan :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
RB moet maar eens goed gaan kletsen met VAG voor 2019.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Laatst online: 03-06 16:11
melantrix schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 00:56:
[video]

Zo negatief is hij toch niet?

Kritisch ja zeker, maar gezien de vragen die 'm gesteld werden heeft hij m.i. netjes geantwoord. De vragen waren nogal uitnodigend om eens flink van leer te gaan tegen RB en/of Renault.
Over dat laatste stuk van " de laatste 3 jaar", bedoeld hij daar niet gewoon dat hij wil dat beloftes altijd worden nagekomen? En dat Renault, met hun wisselende motor de beloftes al 3 jaar niet nakomt?

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobertMe
Requiem19 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 08:09:
RB moet maar eens goed gaan kletsen met VAG voor 2019.
Ik denk niet dat je er vanuit hoeft te gaan dat er nog snel een nieuwe motorleverancier bij komt. Honda, en in mindere mate Renault, laten zien dat je niet zomaar even zo'n complexe motor bouwt. Als er al een nieuwe leverancier komt zal die waarschijnlijk dus instappen in 2021? als de nieuwe motorreglementen er zijn.
EvilWhiteDragon schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 08:09:
[...]

Kritisch ja zeker, maar gezien de vragen die 'm gesteld werden heeft hij m.i. netjes geantwoord. De vragen waren nogal uitnodigend om eens flink van leer te gaan tegen RB en/of Renault.
Wat heb ik mij gisteren weer zitten te ergeren toen ik het interview met Jack Plooij terughoorde. M.b.t. Vettel en de "dan had hij maar eerder moeten remmen" dat Jack Plooij reageert met "kijk, dat willen we horen". Het gaat Plooij dus blijkbaar echt om zo'n uitspraken in plaats van gewoon een neutrale blik op de race.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
RobertMe schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 08:14:
[...]

Ik denk niet dat je er vanuit hoeft te gaan dat er nog snel een nieuwe motorleverancier bij komt. Honda, en in mindere mate Renault, laten zien dat je niet zomaar even zo'n complexe motor bouwt. Als er al een nieuwe leverancier komt zal die waarschijnlijk dus instappen in 2021? als de nieuwe motorreglementen er zijn.

[...]

Wat heb ik mij gisteren weer zitten te ergeren toen ik het interview met Jack Plooij terughoorde. M.b.t. Vettel en de "dan had hij maar eerder moeten remmen" dat Jack Plooij reageert met "kijk, dat willen we horen". Het gaat Plooij dus blijkbaar echt om zo'n uitspraken in plaats van gewoon een neutrale blik op de race.
Ben ik met je eens, kans is zeer klein dat manufacturer instapt vlak voor nieuwe reglementen. Beetje kapitaalvernietiging.

Aan andere kant, RB gaat met Renault nooit meer strijden om de wereldtitel :(. Dus dan moet je daar maar snel weg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
EvilWhiteDragon schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 08:09:
[...]

Zo negatief is hij toch niet?

Over dat laatste stuk van " de laatste 3 jaar", bedoeld hij daar niet gewoon dat hij wil dat beloftes altijd worden nagekomen? En dat Renault, met hun wisselende motor de beloftes al 3 jaar niet nakomt?
Ligt eraan wat je negatief vindt. Ik vind dat hij heel netjes reageerd inderdaad, maar hij zegt tegelijkertijd dat hij er geen vertrouwen in heeft, dit jaar niet en volgend jaar niet. Dat noem ik nou ook niet positief :+
En dat terwijl hij de afgelopen races eigenlijk altijd zei: we gaan het zien, we strijden mee etc.

Dan vind ik dit wel een duidelijk andere toon aanslaan. En nogmaals, dat doet hij netjes en heeft hij ook gewoon gelijk in, vind het alleen opvallend dat hij dit nu zo zegt.

Overigens denk ik niet dat RBR heel veel keus heeft, maar tegelijkertijd zou het me niks verbazen als ze al bezig zijn met onderhandelingen voor een nieuwe motorleverancier voor 2020(?) wanneer de nieuwe regelementen voor de power unit ingaan. Ik zie op dat moment wel VAG oid inspringen. En RBR kan dat, als ze snel genoeg zijn met het vastleggen ervan, Max en Ricciardo wellicht daarmee overhalen te blijven. Het geeft ze in ieder geval meer kans dan met de huidige status van Renault.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05-2022
Zou het misschien zijn dat max ook RB onderdruk zit, omdat waarschijnlijk Ferrari en Mercedes hem graag zouden hebben volgend jaar dat hij ruimte creëert om overgenomen te worden. I.v.m. een clausule dat hij weg mag als het team niet competitief genoeg is om mee te doen aan het kampioenschap. >:) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:15
melantrix schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 08:35:
[...]

*KNIP*

Overigens denk ik niet dat RBR heel veel keus heeft, maar tegelijkertijd zou het me niks verbazen als ze al bezig zijn met onderhandelingen voor een nieuwe motorleverancier voor 2020(?) wanneer de nieuwe regelementen voor de power unit ingaan. Ik zie op dat moment wel VAG oid inspringen. En RBR kan dat, als ze snel genoeg zijn met het vastleggen ervan, Max en Ricciardo wellicht daarmee overhalen te blijven. Het geeft ze in ieder geval meer kans dan met de huidige status van Renault.
VAG is uit meerdere race segmenten gestapt al geven ze daar geen reden voor. Ik zie ze dus niet snel in de F1 stappen. Ik ben er wel een voorstander van want als er een merk is wat de boel kan opschudden dan is het VAG wel.

Overigens ben ik meer een voorstander van niet fabrieksmotoren met een aantal vaste regels om aan te houden. Zo kan RBR gewoon rondshoppen en een eigen motor ontwikkelen.

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Laatst online: 22:47

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Requiem19 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 08:18:
[...]

Ben ik met je eens, kans is zeer klein dat manufacturer instapt vlak voor nieuwe reglementen. Beetje kapitaalvernietiging.

Aan andere kant, RB gaat met Renault nooit meer strijden om de wereldtitel :(. Dus dan moet je daar maar snel weg..
De kans is er altijd, de Mercedes motor is duidelijk de betere op dit moment, maar het RBR chassis is duidelijk beter, het verschil in race pace is zeer beperkt en dat is helemaal op dat blok terug te leiden. Als Renault de tijd neemt om dit blok - of het blok voor volgend seizoen beter te krijgen kan het maar zo het winnende blok zijn.

Overigens geldt hetzelfde voor Honda; het gaat natuurlijk om de details, de kleinste dingetjes die wij ons niet eens kunnen voorstellen. Dit jaar heeft men een nieuw concept geprobeerd, maar gewoon niet genoeg kunnen testen, dus test men nu al 7 races. Dat klinkt lang, maar is in totaal .. ~40 uur aan rondjes rijden. Als ie het deed dan. En de electronica faalt, het blok gaat niet doormidden zoals dat dat vroeger gebeurde. :)

Gezien de keuzes van McLaren zal het maar zo kunnen zijn dat ze volgend jaar op AMG overstappen en dat de Honda dan wel goed en veel beter werkt -> Sauber vooraan. :) (BMW deed het best ok in de Sauber, toch? ;))

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
Bo0bz schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 08:39:
[...]

VAG is uit meerdere race segmenten gestapt al geven ze daar geen reden voor. Ik zie ze dus niet snel in de F1 stappen. Ik ben er wel een voorstander van want als er een merk is wat de boel kan opschudden dan is het VAG wel.

Overigens ben ik meer een voorstander van niet fabrieksmotoren met een aantal vaste regels om aan te houden. Zo kan RBR gewoon rondshoppen en een eigen motor ontwikkelen.
tegen 2020 ziet de wereld er weer anders uit en hebben andere fabrikanten problemen met dieselgate.. Daarnaast, als de motor 'easy' enough is en ook groen genoeg zie ik ze er wel instappen. Maar goed, blijft speculatie natuurlijk

Ik vind het juist wel tof dat fabrikanten hun eigen motoren mogen ontwikkelen. Persoonlijk vind ik de innovatie van F1 juist gaaf, en eigenlijk jammer dat het zo beperkt wordt. Net zoals de ophanging van o.a. Mercedes en RBR. Gewoon slim gevonden, maar helaas kunnen ze dat niet toestaan omdat andere teams dat niet kunnen ontwikkelen.

Blijft lastig om daar een goed balans in te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-06 11:16
melantrix schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 07:19:
[...]

Net nog even terug gekeken en inderdaad, het is op renault gericht.
Dan verwoord hij het inderdaad best netjes.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Requiem19
pjottum schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 08:40:
[...]

De kans is er altijd, de Mercedes motor is duidelijk de betere op dit moment, maar het RBR chassis is duidelijk beter, het verschil in race pace is zeer beperkt en dat is helemaal op dat blok terug te leiden. Als Renault de tijd neemt om dit blok - of het blok voor volgend seizoen beter te krijgen kan het maar zo het winnende blok zijn.

Overigens geldt hetzelfde voor Honda; het gaat natuurlijk om de details, de kleinste dingetjes die wij ons niet eens kunnen voorstellen. Dit jaar heeft men een nieuw concept geprobeerd, maar gewoon niet genoeg kunnen testen, dus test men nu al 7 races. Dat klinkt lang, maar is in totaal .. ~40 uur aan rondjes rijden. Als ie het deed dan. En de electronica faalt, het blok gaat niet doormidden zoals dat dat vroeger gebeurde. :)

Gezien de keuzes van McLaren zal het maar zo kunnen zijn dat ze volgend jaar op AMG overstappen en dat de Honda dan wel goed en veel beter werkt -> Sauber vooraan. :) (BMW deed het best ok in de Sauber, toch? ;))
Ik zie twee duidelijke aanwijzingen dat Renault het niet gaat redden:

1.
- Hun 2017 concept motor zou de nieuwe richting zijn voor 3 jaar. Dit seizoen kunnen ze in season niet eens performance vinden
- Ze geven aan in 2018 met weer een nieuw concept te komen. 2017 concept heeft dus gefaald.
- 2018 nieuwe concept moet zich nog maar bewijzen en kinderziektes moeten overwonnen weer. In ieder geval pas eind 2018, begin 2019 is de kans er dat ze grote stappen maken...

Eind 2018 zijn Ferrari en Merc ook weer veel verder met hun PU. Die weten ook elk jaar toch nog flinke gains te vinden.

Waar Renault nu misschien 50 PK mist, missen ze eind 2018 misschien wel 90 PK tov Fer/Merc.

Ze schieten op een moving target...

2.
- Renault is het works team en kan dicteren hoe de motor ontworpen wordt wat betreft packaging, koeling, torque etc etc. RB moet de motor maar inpassen in het chassis. Er is geen/weinig synergie tussen Renault engine department en RB.

Juist die integratie van de PU in het chassis zorgt voor veel winst mbt aero, gewicht, koeling etc.

Ik ben lang optimisch gebleven, maar met alle kennis van nu, durf ik te stellen dat Renault tot en met 2021 RB niet aan een wereldtitel gaat helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsD91
[b]pjottum schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 08:40:

Ik hoop van harte met je mee, maar ze lopen nu al 3,5 seizoenen achter de feiten aan en voorafgaand aan elk seizoen wordt gezegd dat Renault nu het gat wel gedicht heeft. Helaas komt RBR altijd weer van een koude kermis thuis. Het probleem is wel dat Red Bull geen andere keus heeft dan de keus om bij Renault te blijven. Met Renault hebben ze deal waarbij ze, naast de hardware, ook altijd het de meest recente software ontvangen. Zo staan ze altijd op gelijke hoogte met het fabrieksteam en is het niet zoals de deal Williams bijvoorbeeld heeft met Mercedes.
[b]pjottum schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 08:40:
Maar als McLaren naar Mercedes gaat, is de kans dat ze winnen nog steeds niet groot. Want dan krijg je hetzelfde verhaal als met Williams/Force India. Al kan ik mij voorstellen dat McLaren met een P3 al reteblij zou zijn (en ik ook)... toch denk ik dat ze 'gewoon' bij Honda blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
NielsD91 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 09:34:
[...]
Met Renault hebben ze deal waarbij ze, naast de hardware, ook altijd het de meest recente software ontvangen. Zo staan ze altijd op gelijke hoogte met het fabrieksteam en is het niet zoals de deal Williams bijvoorbeeld heeft met Mercedes.
Goede eerste conclusie in jouw post.

Maar wat betreft Mercedes, wederom: Primaire bronnen spreken dit tegen (andere software/andere run book). Graag een goede bron dat Mercedes klantenteams wbt run book & software slechter af zijn.

"Olaf zegt" is dat niet. Dan geloof ik toch de citaten van Lowe of andere mensen in interviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
ANdrode schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 09:40:
[...]

Goede eerste conclusie in jouw post.

Maar wat betreft Mercedes, wederom: Primaire bronnen spreken dit tegen (andere software/andere run book). Graag een goede bron dat Mercedes klantenteams wbt run book & software slechter af zijn.

"Olaf zegt" is dat niet. Dan geloof ik toch de citaten van Lowe of andere mensen in interviews
Wel opvallend toch dat Merc in Q3 altijd grote stappen maakt.

Zouden de klantenteams ook de Q3 power mode kunnen gebruiken? If so - dan zou dit zichtbaar moeten zijn in hun Q3 tijden toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Requiem19 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 09:42:
[...]
Wel opvallend toch dat Merc in Q3 altijd grote stappen maakt.

Zouden de klantenteams ook de Q3 power mode kunnen gebruiken? If so - dan zou dit zichtbaar moeten zijn in hun Q3 tijden toch?
Alle teams (behalve Honda) hebben een kwalificatie stand die ze kunnen gebruiken. Die van Mercedes en Ferrari werkt wat beter dan die van Renault.

Het is een afweging van slijtage/risico op failures. Alle Mercedes klantenteams gebruikten vorig jaar 4 motoren. Mercedes zelf 5 (Rosberg) of veel meer dan 5 (Hamilton). Dat komt ergens vandaan :). Imo is het gebruikspatroon daar een goede reden voor.

En Renault motoren gaan in de race in de spaarstand als ze in het gat tussen Merc/Ferrari en de rest in zitten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:32

Martinspire

Awesomeness

Sinds wanneer zet Ziggo de hele uitzending van Het Weekend online?

Zie hier: http://www.ziggosporttota...1-het-weekend-canada.html

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-06 20:57
Staat zelfs op ziggosport youtube kanaal.
YouTube: Ziggo Sport

[ Voor 57% gewijzigd door devil-strike op 13-06-2017 11:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-06 13:51

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Requiem19 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 09:33:

Ik ben lang optimisch gebleven, maar met alle kennis van nu, durf ik te stellen dat Renault tot en met 2021 RB niet aan een wereldtitel gaat helpen.
RB kan nu hun leiding houden over 'de rest' puur op de auto, de jongens achter hun hebben aanzienlijk mindere auto's. Zei al eerder, ik zie eerder het gat 'met de rest' kleiner worden dan het gat met Merc/Ferrari.

Ik gok trouwens flink op Honda, ze worden nu zo geholpen, die moeten wel flinke stappen nemen (en is ook aardig te zien), zou RB nog best overweging waard zijn volgend jaar gewoon met Honda te gaan rijden. Sauber zal het mogelijk uit 'nood' doen, maar Honda heeft rest van het seizoen om nog flink te werken, waar Renault blijkbaar volgend jaar weer opnieuw begint.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dijkstraat
Afbeeldingslocatie: https://www.dhl-in-motion.com/uploads/940x530/593fb2c1b8396.jpg

Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DCMWB-zXcAEeXJI.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door Dijkstraat op 13-06-2017 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-06 01:36
ANdrode schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 10:09:
[...]

Alle teams (behalve Honda) hebben een kwalificatie stand die ze kunnen gebruiken. Die van Mercedes en Ferrari werkt wat beter dan die van Renault.

Het is een afweging van slijtage/risico op failures. Alle Mercedes klantenteams gebruikten vorig jaar 4 motoren. Mercedes zelf 5 (Rosberg) of veel meer dan 5 (Hamilton). Dat komt ergens vandaan :). Imo is het gebruikspatroon daar een goede reden voor.

En Renault motoren gaan in de race in de spaarstand als ze in het gat tussen Merc/Ferrari en de rest in zitten
Voor dit jaar heb ik het niet echt gevolgd eerlijk gezegd maar in 2015 en 2016 had Honda wel een duidelijke kwalificatiestand. Deze kwalificatiestand verbruikte echter superveel brandstof omdat hun energy recovery en deployment veel slechter werkte in vergelijking met de concurrenten. Dit zorgde ervoor dat Honda altijd aan brandstofsparen moest doen in de race en hun pace in de races daardoor ver inzakte. Button en Alonso wisten vorig jaar hierdoor met enige regelmaat q3 te halen maar de race was vervolgens ruk.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-06 21:37

p0st

Dutch Reefer

SinergyX schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 11:36:
[...]

RB kan nu hun leiding houden over 'de rest' puur op de auto, de jongens achter hun hebben aanzienlijk mindere auto's. Zei al eerder, ik zie eerder het gat 'met de rest' kleiner worden dan het gat met Merc/Ferrari.

Ik gok trouwens flink op Honda, ze worden nu zo geholpen, die moeten wel flinke stappen nemen (en is ook aardig te zien), zou RB nog best overweging waard zijn volgend jaar gewoon met Honda te gaan rijden. Sauber zal het mogelijk uit 'nood' doen, maar Honda heeft rest van het seizoen om nog flink te werken, waar Renault blijkbaar volgend jaar weer opnieuw begint.
Ik heb vorige week een stuk gezien (volgens mij van Sky) waar dieper werd ingegaan op het productieproces van de Japanse motorleveranciers (in dit geval Honda). Zoals we allemaal weten zijn ze heel goed in massaproductie en het optimaliseren daarvan, getuige het hele Lean gedachtegoed. Maar waar ze dan weer minder goed in zijn is om snel te kunnen reageren op veranderingen en indien nodig gewoon 24u doorwerken als dat op dat moment nodig is. Dat laatste is dan weer kenmerkend voor de Europese fabrikanten, en dat werkt in de Formule 1 wereld vele malen beter. Oh en als ander argument werd het tijdsverschil ook nog aangedragen.

Wellicht dat Sauber deal voor een beter presterende motor gaat zorgen van Honda, maar mijn inschatting is dat dit soort culturele verschillen echt in de weg gaan zitten voor een succesvolle samenwerking, lijkt me dus geen goed idee voor Red Bull om dit te overwegen, maar ze hebben vast hele slimme mensen die dat ook wel kunnen bedenken haha! :>

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Lasmibalsingh schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 12:36:
[...]

Voor dit jaar heb ik het niet echt gevolgd eerlijk gezegd maar in 2015 en 2016 had Honda wel een duidelijke kwalificatiestand. Deze kwalificatiestand verbruikte echter superveel brandstof omdat hun energy recovery en deployment veel slechter werkte in vergelijking met de concurrenten. Dit zorgde ervoor dat Honda altijd aan brandstofsparen moest doen in de race en hun pace in de races daardoor ver inzakte. Button en Alonso wisten vorig jaar hierdoor met enige regelmaat q3 te halen maar de race was vervolgens ruk.
Was dat een kwalificatiestand, of was de motor in algemeenheid zo dramatisch?
Ik denk het laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-06 01:36
MikeyMan schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 12:51:
[...]

Was dat een kwalificatiestand, of was de motor in algemeenheid zo dramatisch?
Ik denk het laatste.
De motor was dus zelf niet slecht maar de energy recovery en deployment hiervan was dramatisch waardoor te veel geleund moest worden op de motor alleen.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Blijkbaar heeft het uitvallen van Verstappen met de ES (Energy Store) te maken. Ik (en velen met mij) vragen zich dan af waarom deze al niet eerder is vervangen gezien onderstaande tabel? Mag dit RBR of Renault worden aangerekend?

Situatie na Canada GP.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DCHdhgfXUAA2-tz.jpg
[bron: Petr Hlawiczka]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Misschien rekenen ze in KM's/laadcycli. Zou me niet verbazen als Max, Stroll en Palmer wat minder hebben gereden dan hun teamgenoten.

[ Voor 5% gewijzigd door Robertdj op 13-06-2017 13:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Robertdj schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 13:43:
Misschien rekenen ze in KM's/laadcycli. Zou me niet verbazen als Max, Stroll en Palmer wat minder hebben gereden dan hun teamgenoten.
Perez heeft volgens mij alles aan races uitgereden dit jaar? Buiten dat, ze mogen er 4 gebruiken over één seizoen en het was de 7e race? Kostenplaatje mogelijk ook een keuze dan?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:57

Destruction

(ex-)Automonteur

Grimmie187 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 11:08:
[...]

Letterlijke quote: 'Het is bij Red Bull eigenlijk het hele seizoen al ruk'

Hoezo team/auto niet afkraken? ;)
Als je letterlijk quote, moet je ook goed quoten ;)

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Z7WUoP6Bao8]

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernardV
  • Laatst online: 19:50
Wat betreft motoren heb ik laatst gelezen dat Cosworth aan het "flirten" was met RB.

https://www.gpblog.nl/233...-flirt-red-bull-f1-motor/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
hardware-lover schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 13:47:
[...]

Perez heeft volgens mij alles aan races uitgereden dit jaar? Buiten dat, ze mogen er 4 gebruiken over één seizoen en het was de 7e race? Kostenplaatje mogelijk ook een keuze dan?
Klopt, Perez is de uitzondering, neemt niet weg dat ik het nogal toevallig vind.
Geld lijkt me voor Renault, Red Bull en team Stroll ook geen kwestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Laatst online: 07-06 13:08
Heeft de auto van RIC niet al eerder de es moeten vervangen vanwege problemen in een van de FP's?
Pagina: 1 ... 18 19 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Dit topic sluit ergens in de week na de race . Een nieuw racetopic wordt in de week voor de race geopend.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2017 - Deel 1 besproken worden.
Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.

IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1