Volgens mij hadden ze in Barcelona ook al getest met zo'n vleugel (gelijk aan die van Mercedes) om de lage downforce te krijgen op de auto.
Nu even wachten tot september wat ALO gaat doen. Hopelijk winnen ze toch nog wel een paar podiumplekken
Aldus VER in een interview bij de NOSHet circuit op het eiland Ile Notre Dame vergt vanwege de lange rechte stukken en de haakse bochten erg veel van de remmen. En juist de remmen bleken bij Red Bull Racing eerder dit seizoen kwetsbaar. Verstappen vloog bij de Grand Prix van Bahrein door haperende remmen in de kussens. Zorgen maakt hij zich niet. "In Monaco voelden ze al een stuk beter aan, maar ik denk er niet echt aan. Als het gebeurt, dan gebeurt het. Dan houdt het toch op."
[ Voor 49% gewijzigd door Jasphur op 09-06-2017 08:53 ]
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Ik meld me weer!
Basement Bios ---- Exo-S
Net interview.
Dit stuk zegt wel alles over het karakter van Max vind ik. Even (flink) boos zijn en weer verder.
quote: Max VerstappenVerstappen weet wat er mis was in Monaco
Aan de mislukte Grand Prix van Monaco wil Verstappen nog maar weinig woorden vuilmaken. "Ik weet wat er fout is gegaan en kan er van alles over vertellen, maar dat verandert de situatie niet meer. Je kan er uren over gaan praten, maar daar schieten we niks mee op. Ik ben nu in Canada. Nieuwe ronde, nieuwe kansen."
De irritatie over de matige pitstop, die tijdens de race op het stratencircuit via de boordradio in alle huiskamers te horen was ("what a f*cking disaster"), is nog niet helemaal weggezakt. "Als een kans op het podium om zeep wordt geholpen word ik pissig. Het zou ook heel slecht zijn als ik daar niet boos van zou worden toch? Wat moet ik dan zeggen? Dank je wel jongens, top gedaan? Nee, als je hier niet pissig van wordt, hoor je niet in de Formule 1 thuis."
"When you grow up your heart dies"
En vergeleken met RIC vorig jaar, had hij een prima pitstopsjaool schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 09:51:
[...]
Net interview.
Dit stuk zegt wel alles over het karakter van Max vind ik. Even (flink) boos zijn en weer verder.
[...]
De strategie (of liever, uitvoering) van RIC zijn pitstop was TIJDENS de pitstop knudde.. Bij VER de strategie vóór (beslissing) de pitstop...RocketKoen schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 10:00:
[...]
En vergeleken met RIC vorig jaar, had hij een prima pitstop
Iemand een glazenbol wat betreft de banden strategie?
Ik verwacht dat we een herhaling krijgen van Monaco.
Geen idee ik verwacht een optochtJasphur schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 11:42:
Iemand een glazenbol wat betreft de banden strategie?
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
spoiler:

Hier de volledige.
Giphy gaat maar tot 10 seconden.
Edit: Aangepast voor @albino71 & @garriej
[ Voor 151% gewijzigd door Jasphur op 09-06-2017 12:46 ]
@Jasphur Ben ik een zeur als ik dit soort embedded gifs hoogst irri vind?
Nee hoor, ik deel je pijn. Het zou mooi zijn als er een stop knop op zou zitten.albino71 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 12:34:
@Jasphur Ben ik een zeur als ik dit soort embedded gifs hoogst irri vind?
@Jasphur Wat lief
[ Voor 4% gewijzigd door garriej op 09-06-2017 13:22 ]
even op esc drukken en alles staat stil.
Nog een uurtje tot FP1, de hype leeft hier niet zo?
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Vrijdagmiddag. Iedereen is snel zijn werk aan het afronden om vanmiddag te kunnen kijken.
Het is maar FP1.
Rondje naar buiten.. ennnn weer naar binnen. 10 minuten later. Rondje naar buiten, ennnn weer naar binnen.
[ Voor 23% gewijzigd door Rivanov op 09-06-2017 14:58 ]
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Dito!Zahariac schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 14:57:
[...]
Vrijdagmiddag. Iedereen is snel zijn werk aan het afronden om vanmiddag te kunnen kijken.
Ik ga denk ik zo naar huis. Dan zet ik FP1 op de TV aan terwijl ik nog een uurtje of twee doorwerk aan mijn keukentafel...
Behalve als je in een Red Bull rijdt.mathy_ schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 15:20:
Sky sports staat aan!
Gister zelf even in m'n playseat de baan gereden, blijft een gave baan!
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Of Renault, of McLaren, (of Sauber?).
Verwacht dat HAAS en SFI het hier voor de underdogs goed gaan doen.
Het is wel zwaar bewolkt zo te zien
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Wel een beetje dreigend jaPierre schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 15:52:
Het is wel zwaar bewolkt zo te zien

Regen in VT1 is ook al leuk, als ze maar naar buiten komen...
You won't catch me driving a racecar that I've build. - Colin Chapman
Ziggo commentator zit nog in het vliegtuig denk ik.daniellammers schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 15:55:
Regen in VT1 is ook al leuk, als ze maar naar buiten komen...
RIC met aerodynamica meet hekwerkje de baan op. Volgens AMS heeft RB nog wat updates meegenomen naar Canada.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Wie zet er geld op Stroll ?
Die gaat geheid de muur in.Pierre schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 16:03:
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Daar gaat SAI al.
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Torro Rosso met rokende motor
Red Bull weer wat kleine aanpassingen op de sidepods. Kleine vinnetjes.
Alleen Ricciardo heeft deze wijzigingen.
Hoor ik nou Horner zeggen dat ze graag meer bochten willen haha
via AMS:Rivanov schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 16:13:

Ga je dan met je superieure Ferrari weglegging. Kimi doet even een halve donut.
Baan is ook nog erg groen he.loekf2 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 16:19:
Ga je dan met je superieure Ferrari weglegging. Kimi doet even een halve donut.
Ah, vortex generators
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Sowieso, hoeveel coureurs gaan er dit weekend de muur raken?Pierre schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 16:03:
* Naboo zegt 3
Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find
Wat deed hij nou weer? o_O' Zag 'm alleen schuin op de weg staan..
[ Voor 41% gewijzigd door Vigilate op 09-06-2017 16:26 ]
Een meeuwVigilate schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 16:26:
Wat deed hij nou weer? o_O'
Zijn auto in de rondte gooienVigilate schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 16:26:
Wat deed hij nou weer? o_O'
Ik volg de live commentary.
Wat is Hulkie aan het doen?
Wat is Hulkie aan het doen?
VER staat alweer ruime tijd binnen. Problemen na de eerste stint of zijn ze aan het tunen?
Verstappen krijgt aanpassingen niet?Rivanov schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 16:13:
Hij is alweer buiten en heeft zojuist z'n tijd verbeterdWoudloper schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 16:37:
VER staat alweer ruime tijd binnen. Problemen na de eerste stint of zijn ze aan het tunen?
Heb t nog niet echt gevolgd (staat wel op op achtergrond, maar was even met andere dingen bezig), maar ik gok dat ze dat doen om te kijken wat het effect van de aanpassingen is. Dat deden ze vorige GP of 2 GP's terug ofzo ook met een ander deel van de auto, ben alleen even vergeten wat.
Zoals Ted (Sky) ook al aangaf, is het tekenend voor de status van ontwikkeling bij RBR. Ze weten waarschijnlijk niet zeker welke aanpassingen succesvol zijn en dus testen ze eerst met en zonder op beide auto's.
Waardevolle info. Dankjewel.yorkick schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 16:41:
[...]
Zoals Ted (Sky) ook al aangaf, is het tekenend voor de status van ontwikkeling bij RBR. Ze weten waarschijnlijk niet zeker welke aanpassingen succesvol zijn en dus testen ze eerst met en zonder op beide auto's.
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Ben weer eens laat, maar heb niemand gejinxed, want ik zit al even te kijken en nog geen wrak gezien.
Dus nog wat gebeurd?
Dus nog wat gebeurd?
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ja ALO staat aan de kant.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 17:11:
Ben weer eens laat, maar heb niemand gejinxed, want ik zit al even te kijken en nog geen wrak gezien.
Dus nog wat gebeurd?
Echt ongelovelijk jij

- DaniëlWW2
- Niet online
Ik keek verdomme al dik vijf minuten ja.
Maar echt, kom op zeg Honda, dit is echt belachelijk.

[ Voor 11% gewijzigd door DaniëlWW2 op 09-06-2017 17:15 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
- DaniëlWW2
- Niet online
Het lijkt er wel op ja...sww89 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 17:15:
[...]
Ja, maar zodra jij iets post met als onderwerp dat je laat bent gebeurt er wat
Wees maar blij dat ik zondag in Rome zit en niet kan kijken.
Dan moet Max haast wel op P1 eindigen.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 17:16:
[...]
Het lijkt er wel op ja...
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
- DaniëlWW2
- Niet online
Deal, ik kijk wel terug dan.
HahaDaniëlWW2 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 17:16:
[...]
Het lijkt er wel op ja...
Maar om nog even verder antwoord te geven op jouw vraag: er is al eerder iemand uitgevallen en het betreft Sainz. Rokende motor...
Let wel op dat in tegenstelling tot de top 6 VER op andere banden heeft gereden. Hij rijdt op Supersoft banden en de teams daarboven op Ultrasoft. Toen FI ook op de Supersofts reed was RBR sneller. Zou nog niet teveel conclusies verbinden na FP1.Exocet schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 17:41:
Red Bull dus niet meer in niemandsland op 5 en 6, maar helaas niet de goede kant op
Alonso 
Ik heb met hem te doen.
Ik heb met hem te doen.
*verhaal over verloren seizoen*
Dat is wel een soort van nadeel, als je echt 'fan' bent van 1 coureur en niet als neutrale kijker kijkt... Als het niet wat wordt qua wereldkampioenschapsaspiraties (
) heb je eigenlijk veel minder zin om te kijken dan voorgaande jaren.
Hm.
Dat is wel een soort van nadeel, als je echt 'fan' bent van 1 coureur en niet als neutrale kijker kijkt... Als het niet wat wordt qua wereldkampioenschapsaspiraties (
Hm.
Omdat die harder kanMartinspire schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 17:53:
Als Ricciardo de updates heeft, waarom was Verstappen dan sneller?
You may enlighten me!
- DaniëlWW2
- Niet online
Tja, vorig jaar won Max ook een keertje, en waren alleen de races waar de Mercedessen elkaar uitschakelde echt leuk. Nu ben ik gewoon voor Vettel, omdat hij weer een beetje normaal doet.AzzKickah schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 17:47:
*verhaal over verloren seizoen*
Dat is wel een soort van nadeel, als je echt 'fan' bent van 1 coureur en niet als neutrale kijker kijkt... Als het niet wat wordt qua wereldkampioenschapsaspiraties () heb je eigenlijk veel minder zin om te kijken dan voorgaande jaren.
Hm.
Hopelijk niet een van de honden van HAM zelf?
- DaniëlWW2
- Niet online
Het is weer tijd voor DaniëlWW2 jinxed de FP, ronde twee.
Ik betwijfel of dit direct in verband gebracht kan worden met de problemen bij Red Bull. Wetenschappelijk gezien is dit toch gewoon een gebruikelijke onderzoeksmethode, 1 blanco en 1 testexemplaar.yorkick schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 16:41:
[...]
Het was een hydrauliek lekkage bij Alonso, van de motor!
[ Voor 10% gewijzigd door daniellammers op 09-06-2017 20:07 ]
edit: verkeerde topic
[ Voor 89% gewijzigd door Cranzai op 09-06-2017 20:19 ]
In een formule 1 wagen?Cranzai schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 20:09:
Man wat kan dit spel toch machtig mooi zijn als je lekkere potjes hebt. Vanavond een stuk of drie potjes gehad waarbij de partijen goed aan elkaar gewaagd waren. Mooie hoeveelheden damage uitkunnen delen en lekker xp harken
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
- DaniëlWW2
- Niet online
Vettel is geen kampioen, hij gooit hem de muur niet in.
Was bijna nummer 1 van mijn voorspelling van 3 dit weekend
Max ook niet helemaal goed
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
Max.. max.. calm down. Calm down.
LOL
LOL
Max calm down... 
Maar voorlopig sneller dan RIC.
Maar voorlopig sneller dan RIC.
[ Voor 50% gewijzigd door sjaool op 09-06-2017 20:21 ]
Hij klonk vrij kalm, noemde alleen een hele waslijst aan issues op
[ Voor 27% gewijzigd door Grrrrrene op 09-06-2017 20:22 ]
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
1:14.5 In de Fail 42 mode..
Ben benieuwd wat er gebeurd als ze die fail-modus niet meer hoeven te gebruiken
Ben benieuwd wat er gebeurd als ze die fail-modus niet meer hoeven te gebruiken
-
Zo op het oog zie je ook niet heel veel verschil aan de The Wall of Champions...
Dat wilde het team waarschijnlijk niet op de radio hebbenGrrrrrene schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 20:21:
[...]
Hij klonk vrij kalm, noemde alleen een hele waslijst aan issues op
Als niemand hem raakt is er een verschilsjaool schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 20:22:
Zo op het oog zie je ook niet heel veel verschil aan de The Wall of Champions...
-
- DaniëlWW2
- Niet online
En Stroll sloopt zijn banden weer eens. 
RBR gaat ook weer geweldig...
RBR gaat ook weer geweldig...
Hij staat niet zover weg dat hij niet te raken is. Ze geven de coureurs 30cm (ik noem maar wat) ruimte en die pakken ze ook voor de volle 30cm
Inderdaad, en Sainz in FP1 ook al... Gaat lekker met die Renault-motoren. Is dat Honda-virus besmettelijk ofzoEdd schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 20:24:
Wordt een drukke avond voor de RB monteurs vrees ik, even wat motortjes wisselen..
- DaniëlWW2
- Niet online
Waarom wil HAM nu weer mer Charlie praten?
Het blijft een huilebalk....
- DaniëlWW2
- Niet online
Zoiets dacht ik ook meteen, maar dat zou wel heel erg zijn, zelfs voor HAM.
Toch mooi om te horen hoe Horner over Max praat. He's back to as he always was... 
De Hulk is ook weer lekker bezig. Die is een nieuwe Wall of Champions aan het uitzoeken geloof ik.
De Hulk is ook weer lekker bezig. Die is een nieuwe Wall of Champions aan het uitzoeken geloof ik.
[ Voor 38% gewijzigd door sjaool op 09-06-2017 20:32 ]
Vettel is lekker aan het stampen: paars / paars in s1/s2 en dan een slechte s3

[ Voor 18% gewijzigd door Grrrrrene op 09-06-2017 20:32 ]
Ik heb weinig met HAM. Het is een geweldige coureur, maar dat gejank altijd van hem.... daar word ik best moe van. Voor elke scheet die hem dwars zit heeft ie wat te zeuren. Het liefst rijdt hij gewoon voorop en mag niemand hem maar aanvallen enzo.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 20:28:
[...]
Zoiets dacht ik ook meteen, maar dat zou wel heel erg zijn, zelfs voor HAM.
- DaniëlWW2
- Niet online
Vettel fikt zijn turbo's er flink doorheen, maar gaat zo wel kampioen worden. Deze Ferrari is gewoon beter dan de Mercedes, dan kan je nu denk ik wel concluderen.Grrrrrene schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 20:32:
Vettel is lekker aan het stampen: paars / paars in s1/s2

Waar halen jullie het geluid vandaan? Ik hoor op kanaal 404 niks anders dan de auto.
Edit: Overigens heerlijk ontspannend, hoor
[ Voor 21% gewijzigd door Ample Energy op 09-06-2017 20:34 ]
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
Ik kan het wel zeggen maar ik mag het niet zeggen.Ample Energy schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 20:34:
Waar halen jullie het geluid vandaan? Ik hoor op kanaal 404 niks anders dan de auto.
401 tenzij je Sky commentaar bedoelt, dat mag hier nietAmple Energy schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 20:34:
[ Voor 9% gewijzigd door TinusTegengas op 09-06-2017 20:37 ]
Ach sosjaool schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 20:35:
[...]
Ik kan het wel zeggen maar ik mag het niet zeggen.
LOL, daar ben ik nog nooit geweest. Kwam niet in me op om daar te kijken. Maar op 404 heb je on-boards en dat vergelijkt wel makkelijker dan al die snelle cuts. Ik kom wederom tv's tekort
Nee, dat snap ik dan! Ik ga me reddenTinusTegengas schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 20:35:
[...]
401 tenzij je Sky commentaar bedoelt, dat mag hier niet
[ Voor 17% gewijzigd door Ample Energy op 09-06-2017 20:39 ]
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
Ziggo go app op je telefoon draaien. Kan je gewoon 401 of 404 op kijken.Ample Energy schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 20:38:
[...]
Ach soDan kom ik er vast wel achter
![]()
[...]
LOL, daar ben ik nog nooit geweest. Kwam niet in me op om daar te kijken. Maar op 404 heb je on-boards en dat vergelijkt wel makkelijker dan al die snelle cuts. Ik kom wederom tv's tekort
Dit topic is gesloten.
Let op:
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2017 - Deel 1 besproken worden.
Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1
Dit topic sluit ergens in de week na de race . Een nieuw racetopic wordt in de week voor de race geopend.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2017 - Deel 1 besproken worden.
Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1