Ho ho er zitten ook mensen in gold die wel wat om teamplay geven!infidel011 schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 17:48:
Ik ben klaar met die random placements. Vorig seizoen op 28xx gekomen na placements. Bijna in diamond gekomen na een seizoen spelen. Nu placements gedaan en kom in gold uit. Ik snap er werkelijk helemaal niets van. Had een paar zeer goede plays tijdens mijn placements maar ook wat potjes waarin ik een compleet hopeloos team probeerde te redden en ik wordt op deze manier beloond. De rankings zijn echt compleet waardeloos. Heb nu eigenlijk al helemaal geen zin meer om te spelen, wetende dat ik nu voortaan met mensen speel die totaal geen teamplay hebben.
heb dat 1 keer gehad gisteren maar was geen DC .. was puur dat obs crashde en daardoor crashde overwatch ook op 1 of andere manier.markdm schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 21:33:
Ik heb dit seizoen al 2 keer een random disconnect gehad waarna ik niet meer kon joinen, beide in een winnende game en eentje zelfs na een lange winstreak, echt enorm vervelend. Dit grapje heeft me denk ik bijna 200 SR gekost. Heeft iemand anders hetzelfde probleem?
========================================
Na die eerste win na placements 2 verloren. verloor 25 punten en toen daarna maar 11
Net weer een win en ben ik ineens weer 6 punten hoger season high
Er zijn gelukkig altijd positieve uitzonderingenschaapiej schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 21:28:
[...]
Ho ho er zitten ook mensen in gold die wel wat om teamplay geven!
Ik vind het sowieso wat raar dat reguliere matches worden beoordeeld op wins en dit weer invloed heeft op je SR, en placements blijkbaar grotendeels individueel beoordeeld worden. Opzich nogal gek wat iemand kan best een dominante rol hebben binnen het team maar niet met 3 gold medals eindigen toch?
Verwijderd
Ook niet alles word in medals gerekend. Volgens mij is blocking damage zon stat. Word wel bijgehouden en je kunt er een kaart voor krijgen maar volgens mij krijg je er geen medal voor.infidel011 schreef op zondag 4 juni 2017 @ 12:56:
[...]
Er zijn gelukkig altijd positieve uitzonderingen, maar mijn algemene ervaring is dat matches op gold en lager niet erg bekend staan om het goede teamspel. Juist met een spel als overwatch kan dit best frustrerend zijn aangezien het bijna onmogelijk is om een team te carry-en. Hierdoor ben ik ook bang dat ik blijf hangen rond deze SR, terwijl ik het idee heb dat ik best op lower diamond mee had kunnen komen.
Ik vind het sowieso wat raar dat reguliere matches worden beoordeeld op wins en dit weer invloed heeft op je SR, en placements blijkbaar grotendeels individueel beoordeeld worden. Opzich nogal gek wat iemand kan best een dominante rol hebben binnen het team maar niet met 3 gold medals eindigen toch?
Gold is idd kut. ~2400 na placement en je hebt al meteen van die we hebben 1 ronde verloren, we hebben verloren ventjes. Word er gewoon soms zelf depri van. Niet zozeer dat je de ronde hebt verloren maar omdat je zit te wachten totdat iemand gaat bitchen. Blij dat ik weer in Plat zit, op naar Diamond.
Het is me gelukt! Diamond is in the pocket. Van 2243 naar 3085 gestegen in 3 dagen. Heb mijn eigen footage van gameplay in de off-season constant bekeken en bekritischeerd, het helpt echt! Op naar masters?
Kan iemand mij uitleggen hoe ranking precies werkt?doebbalapoent11 schreef op zondag 4 juni 2017 @ 15:04:
Het is me gelukt! Diamond is in the pocket. Van 2243 naar 3085 gestegen in 3 dagen. Heb mijn eigen footage van gameplay in de off-season constant bekeken en bekritischeerd, het helpt echt! Op naar masters?
Nu je diamons bent ga je geen wedstrijden meer doen ofso?
Ranking is basically een representatie van hoe goed je speelt, nu ik diamond ben weet ik dat ik speel in de top 24% van de eu server. Nu ga ik zeker nog wel verder spelen, zodat ik mezelf uiteindelijk, hopelijk, in grandmasters (top 1%) kan plaatsen.Aggressor schreef op zondag 4 juni 2017 @ 15:05:
[...]
Kan iemand mij uitleggen hoe ranking precies werkt?
Nu je diamons bent ga je geen wedstrijden meer doen ofso?
Permaban ? Dat soort gasten dienen gewoon gevoerd te worden aan hongerige krokodillenRicmaniac schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 21:14:
[...]
was natuurlijk weer een koth map want alle andere maps lijken er wel uit gehaald voor dit seizoen.
en ronde 1 ging echt kneiter slecht gewoon iedereen ging kut en hun waren gewoon echt wel goed.
Zegt die troll bij ronde 2 van let them win fast stay in base. meeste van ons waren het daar niet mee eens natuurlijk. naja toen heeft die letterlijk heel ronde 2 en 3 gekloot in de base.. symmtra turrets in de base bouwen, constant zichzelf killen door de map af te lopen. teleport bij de rand neerzetten zodat je er af dondert zulke shit. we hebben toegestemt om hem te reporten met ze alle inclusief enemy team (als ze hun woord nakomen) want dit was gewoon zooo overduidelijk. hij zei het ook gewoon in de chat dat die aan het trollen was want wij zijn slecht en konden toch niet winnen....
god god ik word gewoon opnieuw boos als ik er over praat XD zulke gasten verdienen een instant permaban, zonder warning.
en terwijl je ze die kroko-pit inflikkert : "Nerf this!"
Ik heb mijn placements er ook op zitten, begon slecht overwatch crashte en freezde mijn computer begon dus gelijk met een loss.
heb uiteindelijk 6-4 gespeeld en ben geeindigd op 2341, ongeveer waar ik het hele vorige seizoen heb gespeeld.
heb uiteindelijk 6-4 gespeeld en ben geeindigd op 2341, ongeveer waar ik het hele vorige seizoen heb gespeeld.
Dat is helemaal niet slecht dan nee, meestal komen mensen zo'n 200-300 punten onder wat ze warenOllievssn schreef op zondag 4 juni 2017 @ 16:11:
Me climb ging opzich wel goed, zo'n 110 punten omhoog gegaan. nu ben ik alleen met een maat aan het duo queuen die 2300 is en dan krijg ik veel minder voor een win en verlies veel meer
Start van een seizoen nog nooit zo verpest gezien, 5 games vanavond in MASTER... alle 5 troll picks en gescheld op elkaar, wat een community.. echt ernstig!
Snap ook echt niet wie dit een goede community of playerbase noemt, nuja heb 5 jaar LoL gespeeld en een hoop xbox 360 Live in de tijd dus heb een ijzeren rug tegen al die nerd ragers maar vind het altijd grappig wanneer mensen spreken over ''that great OW community ""reteck schreef op zondag 4 juni 2017 @ 20:40:
Start van een seizoen nog nooit zo verpest gezien, 5 games vanavond in MASTER... alle 5 troll picks en gescheld op elkaar, wat een community.. echt ernstig!
Tof om te lezen:DIusedto schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 20:52:
[...]
Dank je, dank je , dank je![]()
Net je tips gebruikt en het was geweldig , wow
De vijandelijk achterlijn was zo boos(allemaal squishies, heerlijk)
Best grappig hoe 1 simpele filosofie de hele speelstijl ineens natuurlijk aan kan laten voelen, het feit dat je iedere 6 seconde kunt springen betekent niet dat het ook moet.
je hebt 2 gedeeltes van de community. de ingame scrubs en de fanbase er omheen. en het 2e is wat bij OW zo goed is. Maarja je kan onmogelijk een goeie game uitbrengen en dan geen toxic community krijgen want hoe meer mensen spelen hoe meer mongolen er tussenzitten.Katmi schreef op zondag 4 juni 2017 @ 21:52:
[...]
Snap ook echt niet wie dit een goede community of playerbase noemt, nuja heb 5 jaar LoL gespeeld en een hoop xbox 360 Live in de tijd dus heb een ijzeren rug tegen al die nerd ragers maar vind het altijd grappig wanneer mensen spreken over ''that great OW community ""
Het is ook gewoon ff aankijken hoe blizz het aan gaat pakken met die uitgebreidere reports. Bij league heb ik veeel ergere toxicity gezien dan dit hele jaar in OW maar bij riot overdrijven ze die warnings weer waarbij je al report /warning krijgt als je paar keer gewoon iets zegt wat iemand niet aan staat
[ Voor 19% gewijzigd door Ricmaniac op 04-06-2017 22:20 ]
Ik kijk net weer eens op masteroverwatch en mijn stats voor genji en lucio zien er wel leuk uit
:

En ik heb mijn 3e random disconnect in competitive gehad, ik heb de instructies op internet gevolgd om het op te lossen maar zo te zien maakt het niks uit, hier kan ik toch wel boos om worden. Dit kost me honderden aan SR maar vooral voor mijn teammates is dit erg irritant, laatste disconnect was met een 5 man premade in een spannende match, na mijn disconnect verloren.

En ik heb mijn 3e random disconnect in competitive gehad, ik heb de instructies op internet gevolgd om het op te lossen maar zo te zien maakt het niks uit, hier kan ik toch wel boos om worden. Dit kost me honderden aan SR maar vooral voor mijn teammates is dit erg irritant, laatste disconnect was met een 5 man premade in een spannende match, na mijn disconnect verloren.
Ik ben voor het eerst comp gaan spelen in season 3. Toen in Gold geplaatst na 4 wins 1 draw 5 loses. Season 4 niet gespeeld en nu weer verder gegaan. Van de 10 placement matches heb ik er 8 gewonnen, speelde vooral met soldier omdat het daar lekker mee ging vandaag. Ik vol spanning kijken naar mn SR na de laatste match: 1474 bronze.......

2 uurtjes gespeeld dus alleen placement. 8 wins.
Iemand enig idee hoe dit komt? Ik vind het zelf wel erg jammer, niet dat ik zo veel geef om die rating maar wel om het feit dat ik het leuk vind om in ieder geval met een normale samenstelling te spelen en beetje teamwork etc. Ben bang dat ik dat in bronze niet ga vinden... Erg raar dit!
Overigens snap ik dat win-loss niet het enige is wat je rating bepaald, maar ik heb gewoon prima naar m'n taak gespeeld (met soldier flanken, damage doen, healers en pharas etc neerhalen) en nog af en toe tank gegaan als we een team met maar 1 tank hadden. Waren vooral veel easy wins.

2 uurtjes gespeeld dus alleen placement. 8 wins.
Iemand enig idee hoe dit komt? Ik vind het zelf wel erg jammer, niet dat ik zo veel geef om die rating maar wel om het feit dat ik het leuk vind om in ieder geval met een normale samenstelling te spelen en beetje teamwork etc. Ben bang dat ik dat in bronze niet ga vinden... Erg raar dit!
Overigens snap ik dat win-loss niet het enige is wat je rating bepaald, maar ik heb gewoon prima naar m'n taak gespeeld (met soldier flanken, damage doen, healers en pharas etc neerhalen) en nog af en toe tank gegaan als we een team met maar 1 tank hadden. Waren vooral veel easy wins.
[ Voor 16% gewijzigd door Mitchell-CWD op 05-06-2017 01:23 ]
Steam: mitchell99 - GTA V Social Club: MitchellFR - Overwatch/HotS/SC2 Battle.net: HunteR#1963
Misschien ook een verschil tussen de meer casual quick play waar je als nieuwe speler in komt, en het wat competitievere niveau waar jullie in zitten? Zelf ervaar ik als newbie de game als vrij uitnodigend.Katmi schreef op zondag 4 juni 2017 @ 21:52:
[...]
Snap ook echt niet wie dit een goede community of playerbase noemt, nuja heb 5 jaar LoL gespeeld en een hoop xbox 360 Live in de tijd dus heb een ijzeren rug tegen al die nerd ragers maar vind het altijd grappig wanneer mensen spreken over ''that great OW community ""
Moet toch nog wel een wat dikkere skin ontwikkelen, gister de eerste negatieve opmerking eigenlijk pas maar trek me dat stiekem toch te veel aan (iets van 'worst healer ever'... Ja het helpt niet als jullie allemaal een andere kant op rennen, mij alleen laten en het andere team wel samen speelt...) Over het algemeen echter lijken mensen best vriendelijk.
Gamertag: FinrazielNL
Een groot deel wat mee telt is MMR.(match making ratio) iemand die vorig seizoen bijvoorbeeld master was maar door niet meer te spelen is gezakt naar 3000 (lager kan je niet zakken door niet te spelen) dan heb je wel nog steeds de MMR van Master en als je dan gewoon gemiddeld speelt word je gewoon daar terug geplaatst.Mitchell-CWD schreef op maandag 5 juni 2017 @ 01:09:
Ik weet dus niet hoe blizzard dit doet als je vorig seizoen niet gespeeld heb. maar op reddit zie je ook heel veel van dit soort dingen. iemand die 10-0 is gegaan komt in 1700. en iemand die alles had verloren kwam alsnog in 2600.
Helaas zullen we gewoon nooit precies weten hoe het systeem op de achtergrond werkt al weet ik wel dat MMR flink word mee geteld.
Inmiddels weer op 2800
lekker aan het klimmen na de mega slechte placements. diamond komt goed dit seizoen en nog maar 89 wins en dan heb ik me volgende golden gun XD
Zojuist mijn placement matches afgerond, 5 verloren, 5 gewonnen: Diamond!
. Tot nu toe elke season in Diamond uitgekomen \o/. nog 2 seasons te gaan tot ik weer een golden gun kan kopen. Denk dat ik dan die voor Torb haal
Ik heb de Torb golden gun, als enige overigens. Own altijd wel met Torb maar heb maar heel weinig de kans om hem te spelen. Meestal zijn er al genoeg DPS of mensen schelden je verrot.Bloodhoundje schreef op maandag 5 juni 2017 @ 14:18:
Zojuist mijn placement matches afgerond, 5 verloren, 5 gewonnen: Diamond!. Tot nu toe elke season in Diamond uitgekomen \o/. nog 2 seasons te gaan tot ik weer een golden gun kan kopen. Denk dat ik dan die voor Torb haal
Facts don't care about your feelings
Ach mensen met hun meningen kan ik goed achter me laten. Ik main torb en heb er een behoorlijk steady offense en defense mee. Genoeg mensen horen klagen welke ik daarna de mond snoer met een hard torb carryYoshiBignose schreef op maandag 5 juni 2017 @ 15:22:
[...]
Ik heb de Torb golden gun, als enige overigens. Own altijd wel met Torb maar heb maar heel weinig de kans om hem te spelen. Meestal zijn er al genoeg DPS of mensen schelden je verrot.
Yeah yeah boy
career high verbroken. nog maar +- 100 punten dan is diamond een feit
Ben eindelijk weer eens fatsoenlijk met competitive begonnen. Heb het wel ieder seizoen gedaan, maar niet heel intensief. Heb dus ook geen hoge rating.
Wilde qua attacker eigenlijk veel Reaper spelen maar merk dat ik met Soldier veeeeel effectiever ben. En Lucio is tegenwoordig ook een beest trouwens.
Hoe dan ook. Inmiddels 7 matches gespeeld. 1 verloren, 6 gewonnen. Ben benieuwd
Wilde qua attacker eigenlijk veel Reaper spelen maar merk dat ik met Soldier veeeeel effectiever ben. En Lucio is tegenwoordig ook een beest trouwens.
Hoe dan ook. Inmiddels 7 matches gespeeld. 1 verloren, 6 gewonnen. Ben benieuwd
Oh, ik ben nog steeds erg slecht met Winston maar een stuk beter dan eerderFeihcretsam schreef op zondag 4 juni 2017 @ 22:15:
[...]
Tof om te lezen:D
Best grappig hoe 1 simpele filosofie de hele speelstijl ineens natuurlijk aan kan laten voelen, het feit dat je iedere 6 seconde kunt springen betekent niet dat het ook moet.
Begin nu de maps ook een beetje te leren en dat helpt ook.
Blijf vaak achter hangen bij bijv. een Widow ofzo en als de groep de eerste aanval inzet dan cirkel ik er om heen en zoek naar low health mensen of mensen uit positie. Ben eigenlijk meer een harasser/flanker.
Denk dat door meer Overwatch te spelen dat ook beter wordt. Raak nu nog steeds vaak in paniek of ga veel te vaak "all in" terwijl ik terug had moeten gaan.
Vooral dat "in paniek"raken cq het overzicht kwijt raken is bloed irritant
Ach, FPS is lastig als je alleen maar RPG's hebt gespeeld
[ Voor 4% gewijzigd door Iusedto op 06-06-2017 09:07 ]
FUMES et CARNES
dat laatste ja. maar ik moet zeggen dat ik daar zelf ook heel vaak deel van uit maak hoor. tenminste niet verrot schelden maar wel me vraagtekens uitspreken.YoshiBignose schreef op maandag 5 juni 2017 @ 15:22:
[...]
Ik heb de Torb golden gun, als enige overigens. Own altijd wel met Torb maar heb maar heel weinig de kans om hem te spelen. Meestal zijn er al genoeg DPS of mensen schelden je verrot.
Maar meestal check ik wel gewoon even zijn career profile.
Zo was er gisteren een Hanzo dus ik dacht oh my god weer zo'n hanzo main >_>
Toen zei die: trust me i'm a real hanzo god. dus ik zei: Ok, please prove me wrong that all hanzo's suck
En wat een god was het. hij zat in diamond en zei dat dit ze smurf was (dat weet k alleen niet zeker want was gewoon level 200 bijna) maar wat een plays. hij heeft echt 50% van het gehele team gedaan denk ik. gelijk maar ff Prefer this player geselcteerd haha wie weet voor de toekomst.
Torbjorn is hetzelfde. ze zijn zo vaak useless dat ze niet eens 1 turret goed kunnen plaatsen voordat die al weer gesloopt is en vervolgens bijna niks uitvoeren.
Placements achter de rug!
Gold, niet slecht voor iemand die net pas begonnen is vond ik zelf zo XD.
Nu door de stroop om 441 punten te scoren (zit atm op 2059) XD.
Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻
Inderdaad... ik scheld ook nooit meteen op een Hanzo, maar een lastpick terwijl er al 2 dps zijn, of op een onlogisch attack map. Meestal switchen ze ook niet en blijven ze hele game Hanzo.Ricmaniac schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 09:19:
[...]
Torbjorn is hetzelfde. ze zijn zo vaak useless dat ze niet eens 1 turret goed kunnen plaatsen voordat die al weer gesloopt is en vervolgens bijna niks uitvoeren.
Torbs zitten wel noobs tussen, die hele tijd achter turret blijven staan om te repareren ofzo... zucht. Maar goed er zijn ook noob mercy's en die krijgen vaak minder gejank. Toch is het van cruciaal belang dat mercy het een beetje snapt. Laatst een potje met een soldier en mercy die bij elkaar hoorde en enige wat ie deed was soldier healen en boosten. Nou dan win je het niet hoor geloof me....
Mercy's in de frontline triggered mij soms nog meer dan een hanzo main jaYoshiBignose schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 09:49:
[...]
Inderdaad... ik scheld ook nooit meteen op een Hanzo, maar een lastpick terwijl er al 2 dps zijn, of op een onlogisch attack map. Meestal switchen ze ook niet en blijven ze hele game Hanzo.
Torbs zitten wel noobs tussen, die hele tijd achter turret blijven staan om te repareren ofzo... zucht. Maar goed er zijn ook noob mercy's en die krijgen vaak minder gejank. Toch is het van cruciaal belang dat mercy het een beetje snapt. Laatst een potje met een soldier en mercy die bij elkaar hoorde en enige wat ie deed was soldier healen en boosten. Nou dan win je het niet hoor geloof me....
Dit is een van de meest hatelijke dingen imo.YoshiBignose schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 09:49:
[...]
Laatst een potje met een soldier en mercy die bij elkaar hoorde en enige wat ie deed was soldier healen en boosten. Nou dan win je het niet hoor geloof me....
Ik main Mercy, en als iemand anders wil supporten, prima, kan ik eindelijk eens iets anders doen.
Maar als ik iemand Mercy zie picken die in een team met één ander iemand zit maak ik me gelijk zorgen, want meestal zit die mercy dan met shift-gedrukt achter haar mattie aan te zweven =_=
Ik frontline echt geregeld als Mercy.Ricmaniac schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 09:52:
[...]
Mercy's in de frontline triggered mij soms nog meer dan een hanzo main ja
Alles aftoppen, en de heavy hitters buffen als er niks te healen valt.
Vaak 30-50% kill participation, en alsnog gold healing done (met een tweede support aanwezig).
Dat is imo simpelweg hoe je mercy speelt, goed gebruik van de RMB boost vereist dat je in de frontline bent.
Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻
Torb is echt een beest op de console, al helemaal als de vijand Pharah of Tracer heeft. Zet die turret op de achterlijn en gegarandeerd succes.. het verbaast mij inderdaad ook wel hoeveel torbjorns de oogkleppen op hebben en verwachten alsof die turret magisch alles opschoont.YoshiBignose schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 09:49:
[...]
Inderdaad... ik scheld ook nooit meteen op een Hanzo, maar een lastpick terwijl er al 2 dps zijn, of op een onlogisch attack map. Meestal switchen ze ook niet en blijven ze hele game Hanzo.
Omdat een Torbjorn met een brein de locaties weet, en de turret dan echt kan wrecken.Rule schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 10:01:
[...]
Torb is echt een beest op de console, al helemaal als de vijand Pharah of Tracer heeft. Zet die turret op de achterlijn en gegarandeerd succes.. het verbaast mij inderdaad ook wel hoeveel torbjorns de oogkleppen op hebben en verwachten alsof die turret magisch alles opschoont.
Dan is het:
- Turret op goede plek
- Molten Core
- ???
- Play of the Game
'hurr durr turrbjurrn so izi ..
Look, mi drop turrat and potg kek'
[ Voor 7% gewijzigd door Darkfreak op 06-06-2017 10:06 ]
Logisch ook. Op een console is het gewoon lastiger qua richten. Dan is Torb met z'n auto-aim turret vaker in het voordeel dan op PC. De Console Meta is dan ook een stuk anders dan op PC.Rule schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 10:01:
[...]
Torb is echt een beest op de console, al helemaal als de vijand Pharah of Tracer heeft. Zet die turret op de achterlijn en gegarandeerd succes.. het verbaast mij inderdaad ook wel hoeveel torbjorns de oogkleppen op hebben en verwachten alsof die turret magisch alles opschoont.
Maar je moet als Torb idd wel een beetje slim je turrets opstellen.
ja had me bericht iets moeten uitbreiden: Mercy's met ultimate ready in de frontline die gepicked worden.Darkfreak schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 09:58:
[...]
Ik frontline echt geregeld als Mercy.
Alles aftoppen, en de heavy hitters buffen als er niks te healen valt.
Vaak 30-50% kill participation, en alsnog gold healing done (met een tweede support aanwezig).
Dat is imo simpelweg hoe je mercy speelt, goed gebruik van de RMB boost vereist dat je in de frontline bent.
Het is gewoon lastig voor mensen om zich bij een FPS op de achtergrond te houden. Dat kan ik wel begrijpen. Aan de andere kant, als je Mercy speelt moet je gewoon voorzichtige zijn en vooral niet rushen.Ricmaniac schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 10:12:
[...]
ja had me bericht iets moeten uitbreiden: Mercy's met ultimate ready in de frontline die gepicked worden.
Ik merk dat soms ook wel.Bzrk80 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 10:14:
[...]
Het is gewoon lastig voor mensen om zich bij een FPS op de achtergrond te houden. Dat kan ik wel begrijpen. Aan de andere kant, als je Mercy speelt moet je gewoon voorzichtige zijn en vooral niet rushen.
Zeker als ik Ult ready heb is het nogal lastig om je goed achter je teammates (die alle kanten oprennen) te houden, en je zo te positioneren dat je op het minst 2 mensen kunt raken (de haat die je krijgt bij 1-man ults).
Echt waar? Weinig last van gehad nog. Ligt ook helemaal aan wat je speelt natuurlijk. Een Winston ult is bijvoorbeeld helemaal niet bedoeld om mensen mee om te leggen. Dat is meer een crowd-control ult om de tegenpartij van de point af te halen/houden. En McCree eigenlijk ook vind ik. Prima als hij er twee of meer neer maait, maar het feit dat McCree zn ult popped leidt er vaak toe dat de tegenpartij uit elkaar waait.
Ik heb al een paar keer haat over mij heen gekregen als ik mijn Mercy ult gebruik voor 1 persoon.Bzrk80 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 10:22:
[...]
Echt waar? Weinig last van gehad nog. Ligt ook helemaal aan wat je speelt natuurlijk. Een Winston ult is bijvoorbeeld helemaal niet bedoeld om mensen mee om te leggen. Dat is meer een crowd-control ult om de tegenpartij van de point af te halen/houden. En McCree eigenlijk ook vind ik. Prima als hij er twee of meer neer maait, maar het feit dat McCree zn ult popped leidt er vaak toe dat de tegenpartij uit elkaar waait.
Want mensen vaak niet doorhebben is dat als het vlak na een grote teamfight is, het simpelweg voor meer pushing power zorgt.
Soms zit je ook heel lang met je ult vast omdat er telkens een iemand sterft, en tegen de tijd dat de tweede sterft de eerste out of range of respawned is.
Als je dan ook nog D.Va en/of Roadhog in het team hebt recharged die ult zo ontiegelijk snel dat je hem imo gerust op 1 persoon kunt gebruiken.
Ik res liever 1 persoon, dan dat ik 5-10 minuten met mijn ult rondren en niemand res omdat er nooit meer dan 1 in-range is.
Zeker, je moet gewoon goed inschatten wat er allemaal gebeurt. Laatst in een potje op laatste stuk van Numbani defend... in de laatste minuten hadden ze nog 1 aanvalskans. Ik had m'n ult.. dus dan ga ik niet in de frontline lopen healen, dat is te riskant. Dus bleef verstopt achter een muurtje. Reaper sprong van het balkon en maakte een quadruple kill die ik allemaal kon ressen.
Dat is wel het verschil tussen een goede en slechte mercy en kan zomaar het spel winnen.
Maar ik res ook vaak genoeg 1 persoon als ik:
1. merk dat ik zelf bijna dood ga en wel ult heb
2. als het een belangrijke tank is die we nodig hebben om dit gevecht te winnen (rein vaak)
3. als ik zoals bovenstaand zie dat ik daarna toch weer een stuk kan healen en zo weer op 100% zit
Dat is wel het verschil tussen een goede en slechte mercy en kan zomaar het spel winnen.
Maar ik res ook vaak genoeg 1 persoon als ik:
1. merk dat ik zelf bijna dood ga en wel ult heb
2. als het een belangrijke tank is die we nodig hebben om dit gevecht te winnen (rein vaak)
3. als ik zoals bovenstaand zie dat ik daarna toch weer een stuk kan healen en zo weer op 100% zit
[ Voor 23% gewijzigd door YoshiBignose op 06-06-2017 10:40 ]
Vind Winstons ult ook ideaal om andere ults te blokken. Je bent n 1000 HP schild, weg meppen kan ook, maar luitjes kunnen nog wel is gunstiger terechtkomen.
Van het weekend wat streams gekeken van iemand die hoofdzakelijk Reinhardt en Winston speelt (denk ik), was wel leerzaam.
FUMES et CARNES
Wie? ik weet dat bijvoorbeeld Miro een GOD is met Winston maar er is geen ene reet van te verstaanIusedto schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 12:08:
Van het weekend wat streams gekeken van iemand die hoofdzakelijk Reinhardt en Winston speelt (denk ik), was wel leerzaam.
xQc is ook een hele goeie Winston, speelde vorig seizoen in top 500 NA.
Miro heb ik ook gekeken maar ik krijg daar letterlijk hoofdpijn van . Zo een drukke voicechatOllievssn schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 12:11:
[...]
Wie? ik weet dat bijvoorbeeld Miro een GOD is met Winston maar er is geen ene reet van te verstaanin ieder geval voor iemand die geen Koreaans spreekt.
Ik keek Cloneman :
https://www.twitch.tv/cloneman16
FUMES et CARNES
kan ook erg leerzaam zijn om de streams te kijken van de toernooien. check ff het account van TakeTV terug. er was dit weekend een toernooi meerdere dagen en momenteel is de meta een dive composition met Winston en D.Va dus winston word erg veel gespeeld in die matches.Iusedto schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 12:08:
NA "Kappa"Ollievssn schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 12:11:
xQc is ook een hele goeie Winston, speelde vorig seizoen in top 500 NA.
[ Voor 15% gewijzigd door Ricmaniac op 06-06-2017 12:25 ]
Ah bedankt,dat is een goede tipRicmaniac schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 12:24:
[...]
kan ook erg leerzaam zijn om de streams te kijken van de toernooien. check ff het account van TakeTV terug. er was dit weekend een toernooi meerdere dagen en momenteel is de meta een dive composition met Winston en D.Va dus winston word erg veel gespeeld in die matches.
Heb ook nog veel van die analyse videos van Unit Lost gekeken. Dat was zeer behulpzaam (dacht ik) maar in low levels doet iedereen toch wat ie zelf wil lijkt wel.
FUMES et CARNES
Yep dat zouden meer mensen moeten doen. Gisteren weer eens een poging gedaan om mensen te laten bewegen als een groep. Het concept was te hoog gegrepen voor een groot aantal.Iusedto schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 12:34:
[...]
Ah bedankt,dat is een goede tip
Heb ook nog veel van die analyse videos van Unit Lost gekeken. Dat was zeer behulpzaam (dacht ik) maar in low levels doet iedereen toch wat ie zelf wil lijkt wel.
Inmiddels weer op 2760 beland nadat ik in gold was geplaatst na mijn placements. Hopelijk binnenkort weer terug in diamond, mits ik geen troll teams krijg :-)
@YoshiBignose ff terugkomend op dat hanzo verhaaltje
meestal heb ik er zo'n 1 in me team
>
[Video: https://gfycat.com/ActiveNiftyCero]
Dropt ook echt ze tag nog op de grond daarna >_<
meestal heb ik er zo'n 1 in me team
[Video: https://gfycat.com/ActiveNiftyCero]
Haha! OMG. Zo'n zenuwpees die denkt op pro level te spelen en geen tijd te hebben om te richten.
[ Voor 5% gewijzigd door 8GUS op 06-06-2017 14:05 ]
Joh, is dat echte gameplay ? En Ranked ook nog ?Ricmaniac schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 14:03:
@YoshiBignose ff terugkomend op dat hanzo verhaaltje![]()
meestal heb ik er zo'n 1 in me team>
[video]
FUMES et CARNES
En golden weapon heBzrk80 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 14:05:
Haha! OMG. Zo'n zenuwpees die denkt op pro level te spelen en geen tijd te hebben om te richten.![]()
[ Voor 8% gewijzigd door Ricmaniac op 06-06-2017 14:07 ]
Golden wapen had ik niet gezien, lol.Ricmaniac schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 14:07:
[...]
En golden weapon hedat is letterlijk de typical hanzo main haha
Ben nog niet zo thuis is al die dingen hehe
Maar die Hanzo......
Ik maakte me zorgen of ik wel goed genoeg ben voor tzt Ranked maar als ik dit zie maak ik me een stuk minder zorgen.
FUMES et CARNES
In het geval van deze Hanzo main.... golden d*ckRicmaniac schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 14:07:
[...]
En golden weapon hedat is letterlijk de typical hanzo main haha
gelukkig geen ranked voor zijn teammatesIusedto schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 14:05:
[...]
Joh, is dat echte gameplay ? En Ranked ook nog ?
zie zijn level onderin, met ranked is dat je ranked logo
Console?Ricmaniac schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 14:03:
[video]
Dit doet pijn om te zien, da's zelfs slechter dan ik met Hanzo o_ORicmaniac schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 14:03:
[video]
Ach ik heb ook weleens acties gehad waarbij ik hoopte dat niemand dat ooit gezien heeft
heb vandaag ook op 1 van me zij schermen het toernooi OGN aan staan op me werk (wel zonder geluid want versta er toch niets van
) https://www.twitch.tv/ogn_ow
Daar in korea is het alsnog wel echt een stuk mooier geregeld hoor met de hele esport scene er omheen
zo jammer dat dat bij EU en NA niet is op die manier met overwatch.
Ze moeten voor overwatch ook met een LCS komen zoals ze met LoL doen imo. er is in EU/NA te weinig te zien qua overwatch esport
Daar in korea is het alsnog wel echt een stuk mooier geregeld hoor met de hele esport scene er omheen
Ze moeten voor overwatch ook met een LCS komen zoals ze met LoL doen imo. er is in EU/NA te weinig te zien qua overwatch esport
Ik kijk ook af en toe Dota2 toernooien. Zijn volgens mij gewoon weinig pro's in Nederland.
Ik zit al een tijdje te overwegen om dit spel aan te schaffen. Aangezien ik nul shooter ervaring heb online vraag ik me af of dit laagdrempelig is om te leren. Dus niet zoals met CoD dat je maar 10 stappen kan zetten voor je dood bent.
Game ook pas gekocht voor op de PC ben nog maar level 17 ofzo en je pakt het best snel op. Je gaat niet zo snel dood, duurt wel ff voordat je door hebt wat alle hero's doen en kunnen.Idifix schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 15:12:
Ik zit al een tijdje te overwegen om dit spel aan te schaffen. Aangezien ik nul shooter ervaring heb online vraag ik me af of dit laagdrempelig is om te leren. Dus niet zoals met CoD dat je maar 10 stappen kan zetten voor je dood bent.
Duurt zo lang solo spelen om eindelijk die lvl 25 te halen voor ranked
The first casualty in war is always the truth...
Verwijderd
Pak Sym, Winston, Rein etc. en je stelt het mechanisch gebeuren uit, zou me in het begin goed focussen op game sense en welke hero wat kan doen.Idifix schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 15:12:
Ik denk het wel. Speel zelf ook nog maar zeer kort en hiervoor alleen maar RPG'sIdifix schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 15:12:
Wat mij helpt is wat rustiger spelen en niet als een gek naar voren stormen en daarnaast is het verdomde handig als je de Ults van je tegenstander goed kent en hoort. Op het moment dat je die "voice"hoort moet je opassen. Dat heeft mij echt enorm geholpen als totale noob. Met name de "I got you in my sight"en "it's high noon" zorgen ervoor dat ik even schuil
Veel plezier voor de rest, het is imo een zeer leuke shooter.
FUMES et CARNES
En, het geluid van je tegenstander is harder dan die van je eigen teammates.
Daarbij idd een resurect van Mercy voor je eigen team klinkt anders dan die van de tegenstanders. Andere opmerking. Dit geldt voor iedere ult trouwens.
Daarbij idd een resurect van Mercy voor je eigen team klinkt anders dan die van de tegenstanders. Andere opmerking. Dit geldt voor iedere ult trouwens.
Verwijderd
Hoe "gevaarlijker" de hero hoe harder zijn voetstappen. Roadhog hoor je van verder af aankomen dan Mercy (Zen hoor je helemaal niet)Arunia schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 15:46:
Zen loopt ook niet toch?!Verwijderd schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 15:48:
[...]
Hoe "gevaarlijker" de hero hoe harder zijn voetstappen. Roadhog hoor je van verder af aankomen dan Mercy (Zen hoor je helemaal niet)
Enemy Mercy: Helden sterben nicht!Arunia schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 15:46:
Eigen Mercy: Heroes never die!
Enemy McCree: It's high noon...
Eigen McCree: Step right up.
Oftewel:
https://gaming.stackexcha...and-enemy-ultimate-sounds
Zen is anders 1 van de karakters die een aantal karakters kan oneshotten.
[ Voor 38% gewijzigd door Dembar op 06-06-2017 15:53 ]
Battletag Vakasha#2284
Yes! Had ik laatst nog in 3v3. M'n twee teamgenoten al dood en ik al Zen. Beetje geluk moet je dan ook hebben, maar een volledig opgeladen RMB net nadat je iemand gediscord hebt is ultiem sterk.Dembar schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 15:52:
Meest geluidsvolle(?) hero is trouwens D.Va. denk ik.
[ Voor 7% gewijzigd door 8GUS op 06-06-2017 15:57 ]
Verwijderd
Sinds die "buff" op zijn right click "one-shot" ik ook steeds meer heroes. Opladen, hoekje om en mikken waar je mensen verwacht en je hit altijd wel wat. Enige jammer is, is dat je je Orbs niet kan gooien terwijl je je right-click inhoud.Dembar schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 15:52:
Zen is eigenlijk gewoon een DPS met wat healing mogelijkheden
is ook goed dat het "lang" duurt voordat je ranked mag spelen. Voordat je alle heroes wat onder de knie hebt, snapt wanneer je moet ulten en welke je moet combineren, wat goed teamcomps zijn en counters op sterke tegenstanders, ben je een stuk verder dan level 25Jumpiefox schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 15:16:
[...]
Game ook pas gekocht voor op de PC ben nog maar level 17 ofzo en je pakt het best snel op. Je gaat niet zo snel dood, duurt wel ff voordat je door hebt wat alle hero's doen en kunnen.
Duurt zo lang solo spelen om eindelijk die lvl 25 te halen voor ranked
Je kan beter iets langer wachten en de game echt goed snappen, dan te vroeg in ranked stappen.
11-12 uur, give or take, tot ik 25 was.timwijn schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 16:30:
[...]
is ook goed dat het "lang" duurt voordat je ranked mag spelen. Voordat je alle heroes wat onder de knie hebt, snapt wanneer je moet ulten en welke je moet combineren, wat goed teamcomps zijn en counters op sterke tegenstanders, ben je een stuk verder dan level 25![]()
Je kan beter iets langer wachten en de game echt goed snappen, dan te vroeg in ranked stappen.
Dat noem ik nou niet echt superlang, of het moet aan mij liggen
Maar ja, ik zou het ook niet erg gevonden hebben als de ranked-requirement zou zijn:
'Elke hero minstens x minutes playtime in QM' of
'Minstens X aantal heroes x aantal minutes playtime'
Nu kun je als een one-trick pony een hero kapot spelen tot lvl 25 en ranked in springen, en heb je nog niet veel geleerd (tov wanneer je ~5 heroes afwisseld en dus ervaren afwisseling kunt hebben in ranked)
Vaak genoeg tijdens placement tegen gekomen dat ik vraag voor (second) healer, en mensen zeggen:
"I can't play support/healer"
- GTFO van ranked dan jij scrub XD
[ Voor 18% gewijzigd door Darkfreak op 06-06-2017 16:35 ]
Als ik support moet omdat niemand het doet pak ik ook meestal gewoon zenyatta of lucio. maar met Zenyatta schreeuw ik gewoon elke discord op die ik gooi in de voice chat en mogen de DPS daar op focussen. gek genoeg werkt dat vaak wel.
koth maps met afgronden blijft lucio toch wel me favoriet
maar dat zal iedereen wel hebben met de boop mogelijkheden.
koth maps met afgronden blijft lucio toch wel me favoriet
Ik ben nog zo'n 30 punten verwijderd van mijn eerste golden weapon (na ongeveer 2.2 seizoenen te spelen), maar ik speel zoveel heroes door elkaar, dat ik niet echt weet wat ik moet gaan kiezen
.. Heb geen vaste Main of iets dergelijks.
Gewoon kijken met welke hero je het meeste hebt gespeeld en die de golden gun geven?Rule schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 16:48:
Ik ben nog zo'n 30 punten verwijderd van mijn eerste golden weapon (na ongeveer 2.2 seizoenen te spelen), maar ik speel zoveel heroes door elkaar, dat ik niet echt weet wat ik moet gaan kiezen.. Heb geen vaste Main of iets dergelijks.
Shit zooi ik heb denk ik een kut punt bereikt. had me career high verbroken. Toen verloor ik er 1 en won ik er 1. en na die win stond ik lager dan dat ik voor die lose stond dus ik verloor meer punten dan dat ik won. hopelijk krijg ik niet nu een losing streak
Dat heb ik zo vaak en ben maar een shit gold
Wauw wat een KLOTE avond met capslock en 2 miljard uitroeptekens.
career high gehhaald, vervolgens een team zonder support.. dus ik pick 1 support. switcht 1 van de 2 tanks naar een dps waardoor we maar 1 tank en 1 support hebben. 3-0 koth verloren. niemand switchde gewoon alle 3 de rondes.
potje 2: ik en maat tank en healer andere premade tank en healer omdat een 3e premade van 2 man het leuk en nodig vond om torbjorn en symmetra samen te picken.
Van begin tot eind niet geswitched alleen de laatste 20 seconden switcht die torb naar een mccree met als resultaat dat het geen enkele impact heeft gehad.
potje 3: weer zo'n tering grote discussie over de picks voordat de game begint. met moeite pakken we punt 1 en 2. dan op verdedigen DC'd onze dps het moment dat de deuren open gaan. onze mercy en ana werden gesniped. punt binnen 50 seconden overgenomen. wij nog steeds maar met 5 man en het moment dat we verliezen komt die gast terug.... sorry i DC'd
Ik snap dat die daar niks aan kan doen en het is super lullig voor hem maar godver wat werd ik alsnog kwaad jongen.
Het ene moment gaat het dagen op rij goed en hartstikke leuk.. af en toe een lose maar moet kunnen. maar nu in 1 klap 3 losses in a row. gewoon 97 punten gezakt. echt een drama. Begrijp er op dat moment echt gewoon helemaal niks van. alles ging gewoon fout: Teamcomps, communicatie, internet verbindingen, mensen die niet kunnen aimen (letterlijk ik bedoel dit gewoon niet als grap) maar dan wel McCree ofzo pakken. ik ben gewoon zoooo tilted hier door momenteel. ik blijf maar praten en praten tegen ze en niemand reageerd ook bijna maar. terwijl dat de laatste paar dagen zo goed ging juist
Ik denk dat ik een MMR jump had gemaakt ofzo naar "Elo hell" (hoor namelijk veels te veel verhalen dat low diamond erger is dan gold en plat) kwam ook steeds meer diamonds tegen terwijl ik nog plat ben.
oke me verhaal kwijt nu ga ik met een fucking kut gevoel slapen. ciao
career high gehhaald, vervolgens een team zonder support.. dus ik pick 1 support. switcht 1 van de 2 tanks naar een dps waardoor we maar 1 tank en 1 support hebben. 3-0 koth verloren. niemand switchde gewoon alle 3 de rondes.
potje 2: ik en maat tank en healer andere premade tank en healer omdat een 3e premade van 2 man het leuk en nodig vond om torbjorn en symmetra samen te picken.
Van begin tot eind niet geswitched alleen de laatste 20 seconden switcht die torb naar een mccree met als resultaat dat het geen enkele impact heeft gehad.
potje 3: weer zo'n tering grote discussie over de picks voordat de game begint. met moeite pakken we punt 1 en 2. dan op verdedigen DC'd onze dps het moment dat de deuren open gaan. onze mercy en ana werden gesniped. punt binnen 50 seconden overgenomen. wij nog steeds maar met 5 man en het moment dat we verliezen komt die gast terug.... sorry i DC'd
Ik snap dat die daar niks aan kan doen en het is super lullig voor hem maar godver wat werd ik alsnog kwaad jongen.
Het ene moment gaat het dagen op rij goed en hartstikke leuk.. af en toe een lose maar moet kunnen. maar nu in 1 klap 3 losses in a row. gewoon 97 punten gezakt. echt een drama. Begrijp er op dat moment echt gewoon helemaal niks van. alles ging gewoon fout: Teamcomps, communicatie, internet verbindingen, mensen die niet kunnen aimen (letterlijk ik bedoel dit gewoon niet als grap) maar dan wel McCree ofzo pakken. ik ben gewoon zoooo tilted hier door momenteel. ik blijf maar praten en praten tegen ze en niemand reageerd ook bijna maar. terwijl dat de laatste paar dagen zo goed ging juist
Ik denk dat ik een MMR jump had gemaakt ofzo naar "Elo hell" (hoor namelijk veels te veel verhalen dat low diamond erger is dan gold en plat) kwam ook steeds meer diamonds tegen terwijl ik nog plat ben.
Enne? Goed geslapen?Ricmaniac schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 23:35:
Bedenk je wel dat je ook te veel kunt praten he. Als een stortvloed word dan kunnen mensen nog wel eens dichtklappen en werkt het averechts.
Hoe dan ook. Af en toe heb je zo'n dag helaas.
Jeetje , wat een verhaalRicmaniac schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 23:35:
Wauw wat een KLOTE avond met capslock en 2 miljard uitroeptekens.
Ik kan gelukkig niet Ranked in (pas lvl 23) maar ik kijk er ook niet echt naar uit hehe
Had wel een absurde avond qua skins, de een na de andere dropte.
Paragon Reinhardt, Sentai Genji, Augmented Sombra,Gearbot Bastion, Beekeeper Mei en Cruise D.Va (en volgens mij vergeet ik nog wat)
Helaas niets van Winston
[ Voor 7% gewijzigd door Iusedto op 07-06-2017 09:12 ]
FUMES et CARNES
Het is ook geen verplichting natuurlijkIusedto schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 09:01:
[...]
Jeetje , wat een verhaal
Ik kan gelukkig niet Ranked in (pas lvl 23) maar ik kijk er ook niet echt naar uit hehe
Had wel een absurde avond qua skins, de een na de andere dropte.
Paragon Reinhardt, Sentai Genji, Augmented Sombra,Gearbot Bastion, Beekeeper Mei en Cruise D.Va
Helaas niets van Winston
Ik betwijfel zelf dat ik ooit ranked ga spelen (ben pas lvl 13 of zo), tenzij ik nog een stuk beter word dan ik zelf verwacht. Op dit moment kan ik me met Mercy enigszins staande houden, maar andere heroes is nog een ramp.
Hebben er trouwens mensen ervaring met overwatch op een gsync/freesync scherm? Ben je er beter door gaan spelen?
Gamertag: FinrazielNL
voor de mensen die nog moeten levelen 
https://playoverwatch.com/en-us/blog/20845154
dubbel XP weekend komt er aan
https://playoverwatch.com/en-us/blog/20845154
dubbel XP weekend komt er aan
Waarom zou je niet ranked gaan spelen? Biedt in mijn ogen een betere spelervaring dan QP (niet per se dan Arcade). QP ziet iedereen vaak maar wat aan te klooien terwijl je in ranked wel echt hele leuke matches kan hebben, met goede teamcomps en veel spanningFinraziel schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 09:12:
[...]
Het is ook geen verplichting natuurlijk
Ik betwijfel zelf dat ik ooit ranked ga spelen (ben pas lvl 13 of zo), tenzij ik nog een stuk beter word dan ik zelf verwacht. Op dit moment kan ik me met Mercy enigszins staande houden, maar andere heroes is nog een ramp.
Hebben er trouwens mensen ervaring met overwatch op een gsync/freesync scherm? Ben je er beter door gaan spelen?
Als nieuwe speler weet je niet dat er in Ranked (misschien) betere gameplay is omdat je simpelweg niet kan vergelijkentimwijn schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 09:24:
[...]
Waarom zou je niet ranked gaan spelen? Biedt in mijn ogen een betere spelervaring dan QP (niet per se dan Arcade). QP ziet iedereen vaak maar wat aan te klooien terwijl je in ranked wel echt hele leuke matches kan hebben, met goede teamcomps en veel spanning
Ik sta ook nog niet echt te springen om Ranked in te gaan en voel me zeker niet "goed" genoeg daarvoor.
Maar misschien is het wel een kwestie van onbekend maakt onbemind.
FUMES et CARNES
Iedereen is goeds genoeg voor ranked. Stel dat je ergens onderin terecht komt wil totaal niet zeggen dat er geen mooie competitive games worden gespeeld. Wellicht wat minder communicatie of wat vreemdere team comps, maar dat maakt de spanning er niet minder om.Iusedto schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 09:32:
[...]
Ik sta ook nog niet echt te springen om Ranked in te gaan en voel me zeker niet "goed" genoeg daarvoor.
En een lagere competitive rank wil niet zeggen dat de spelers meer of minder zeuren. Ik zou het op z'n minst enkele potjes proberen. Bedenk je wel dat er vaak geklaagd wordt als iets niet goed gaat. Als het wel goed gaat dan hoor je dit stukken minder.
Dat is het denk ik. het ligt ook echt aan je mindset. Stel dat je gewoon goeie potjes wil die wat spannender zijn dan is ranked gewoon prima en als je weinig geeft om hoeveel punten je nu stijgt en zakt dan is ranked veel leuker denk ik. Het probleem is dat ik echt omhoog wil komen. ik MOET gewoon minimaal diamond worden dit seizoen van mezelf. en als je dan een paar van die kut potjes hebt dan trigger ik gewoon. omdat dat het tegenovergestelde is van wat ik wil en die laatste 3 potjes totaal niet mijn schuldIusedto schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 09:32:
[...]
Als nieuwe speler weet je niet dat er in Ranked (misschien) betere gameplay is omdat je simpelweg niet kan vergelijken
Ik ben nu lvl23 en in quickplay speel ik alles om maar zo veel mogelijk te leren.
Zo speel ik nu wat meer Winston omdat ik hem geweldig vind om te spelen. Ben ik er goed in ? Nee, denk het niet. Verstoor ik de tegenstander ? Ja, absoluut
Ben bang dat je in Ranked veel meer veilige keuzes (moet ?) gaan maken en dan sneller naar Soldier, Lucio of Zen bijvoorbeeld gaat.
Maar nogmaals, dat zijn mijn gedachtes over Ranked
Zo speel ik nu wat meer Winston omdat ik hem geweldig vind om te spelen. Ben ik er goed in ? Nee, denk het niet. Verstoor ik de tegenstander ? Ja, absoluut
Ben bang dat je in Ranked veel meer veilige keuzes (moet ?) gaan maken en dan sneller naar Soldier, Lucio of Zen bijvoorbeeld gaat.
FUMES et CARNES
je moet spelen waar je goed in bent maar ook wat nodig is. Dus niet dat je soldier pakt terwijl er al 3 dps zijn bijvoorbeeld maar eigenlijk is er geen 1 hero die slecht is zolang je ze zelf maar gewoon goed kan spelen. Pas als je bij diamond ofzo zit ga je merken dat je composities krijgt. Wel is het eigenlijk altijd gewoon 2 tanks, 2 offensive en 2 healers.Iusedto schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 09:49:
Ik ben nu lvl23 en in quickplay speel ik alles om maar zo veel mogelijk te leren.
[ Voor 5% gewijzigd door Ricmaniac op 07-06-2017 10:01 ]
In ranked is Winston een erg goede pick afhankelijk van enemy team comp. Als ik bijvoorbeeld tegen een team zit met 1-2 snipers (die goed zijn) of een genji, Dan is winston geweldig om dat te counteren.Iusedto schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 09:49:
Als er een winston in je team zit is Zenyatta een super combo, heal orb op winston zodat hij ham kan gaan en ondertussen kan je als zen alle targets discorden. Winston jump gebruiken om direct bij de healers uit te komen en om weer terug naar je team te diven als je low hp raakt
Zo probeer ik hem nu te spelen, als een flanker.Bloodhoundje schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 10:02:
[...]
Als er een winston in je team zit is Zenyatta een super combo, heal orb op winston zodat hij ham kan gaan en ondertussen kan je als zen alle targets discorden. Winston jump gebruiken om direct bij de healers uit te komen en om weer terug naar je team te diven als je low hp raakt.
Dat lukt met wisselend succes
Zelf vind ik Zen ook leuk spelen en zijn damage is verrassend hoog vind ik.
Ok, thanks voor de info.Ricmaniac schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 10:00:
[...]
je moet spelen waar je goed in bent maar ook wat nodig is. Dus niet dat je soldier pakt terwijl er al 3 dps zijn bijvoorbeeld maar eigenlijk is er geen 1 hero die slecht is zolang je ze zelf maar gewoon goed kan spelen. Pas als je bij diamond ofzo zit ga je merken dat je composities krijgt. Wel is het eigenlijk altijd gewoon 2 tanks, 2 offensive en 2 healers.
Ik zal daar op letten. Zal van het weekend wel Ranked kunnen spelen denk ik
FUMES et CARNES
Begin Winston als hero steeds meer te waarderen. Ben zelf een Mercy main, maar Winston pocketten werkt echt verrassend goed. Hij kan makkelijk terugkomen voor healing, meevliegen werkt ook in de battleground zo lang hij maar een schild dropped én met een damageboost doet Winston echt verrassend veel damageBloodhoundje schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 10:02:
[...]
In ranked is Winston een erg goede pick afhankelijk van enemy team comp. Als ik bijvoorbeeld tegen een team zit met 1-2 snipers (die goed zijn) of een genji, Dan is winston geweldig om dat te counteren.
Als er een winston in je team zit is Zenyatta een super combo, heal orb op winston zodat hij ham kan gaan en ondertussen kan je als zen alle targets discorden. Winston jump gebruiken om direct bij de healers uit te komen en om weer terug naar je team te diven als je low hp raakt.
Ik vind het persoonlijk wel een aanrader om nog even iets langer te wachten. Ranked was in het begin niet uit dus toen ranked uit kwam was ik level 60-80 ofzo.Het is wel beter om meer ervaring te hebben en eigenlijk alles van alle heroes te weten. tenzij je denkt dat je er klaar voor ben dan zou ik er gewoon voor gaanIusedto schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 10:09:
[...]
Ok, thanks voor de info.
Ik zal daar op letten. Zal van het weekend wel Ranked kunnen spelen denk ik
1 draw, 2 wins, 7 losses
. Wat een ellende. Normaal zo rond de 2800 - 2900, nu op 2350 ofzo. Feest.
Mijn streven voor deze season is om in master uit te komen. Wordt wel een stuk lastiger dit te realiseren dan vorige seasons met de decay changes:
- Back in Season 2, we introduced a skill rating decay system, which required players in the Diamond, Master, and Grandmaster tiers to complete at least one competitive match every seven days in order to maintain their status. This season, players with a skill rating above 3000 will need to complete at least seven games per week—a change that will improve the accuracy of the player’s skill rating, make maintaining multiple high-level accounts more difficult, and make upper-tier placement more meaningful.
- After finishing a match, the time until the decay begins is delayed by 24 hours. You can “bank” up to seven days in a single week period, and you can complete one match each day or do them all in a bigger session - it doesn't matter.
Oftwel, neem weekje vakantie en je rating gaat eraan. Ik speel zelf onregelmatig en heb niet echt de tijd/energie om elke dag ranked te spelen of om op 1 dag 4-7 potjes ranked te gaan doen -_-.
Ik vind de change echt een slechte, had er 5 games van gemaakt/week ipv 7 en dan had ik het goed gevonden. Maar nu wordt je gedwongen om elke dag 1 game te spelen. Mis je een dag dan moet je op andere dagen meerdere spelen
.
- Back in Season 2, we introduced a skill rating decay system, which required players in the Diamond, Master, and Grandmaster tiers to complete at least one competitive match every seven days in order to maintain their status. This season, players with a skill rating above 3000 will need to complete at least seven games per week—a change that will improve the accuracy of the player’s skill rating, make maintaining multiple high-level accounts more difficult, and make upper-tier placement more meaningful.
- After finishing a match, the time until the decay begins is delayed by 24 hours. You can “bank” up to seven days in a single week period, and you can complete one match each day or do them all in a bigger session - it doesn't matter.
Oftwel, neem weekje vakantie en je rating gaat eraan. Ik speel zelf onregelmatig en heb niet echt de tijd/energie om elke dag ranked te spelen of om op 1 dag 4-7 potjes ranked te gaan doen -_-.
Ik vind de change echt een slechte, had er 5 games van gemaakt/week ipv 7 en dan had ik het goed gevonden. Maar nu wordt je gedwongen om elke dag 1 game te spelen. Mis je een dag dan moet je op andere dagen meerdere spelen
Poeh dat is inderdaad heavy. Kom er zelf niet aan, maar voor de hele goede casual competitive speler is dit natuurlijk killing.Bloodhoundje schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 10:30:
Mijn streven voor deze season is om in master uit te komen. Wordt wel een stuk lastiger dit te realiseren dan vorige seasons met de decay changes:
Ik vind de change echt een slechte, had er 5 games van gemaakt/week ipv 7 en dan had ik het goed gevonden. Maar nu wordt je gedwongen om elke dag 1 game te spelen. Mis je een dag dan moet je op andere dagen meerdere spelen.
Ik denk helemaal niets lolRicmaniac schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 10:18:
[...]
Ik vind het persoonlijk wel een aanrader om nog even iets langer te wachten.. tenzij je denkt dat je er klaar voor ben dan zou ik er gewoon voor gaan
Lijkt me wel leuk om als newbie toch eens te proeven aan Ranked,met bijv. een support char zoals Zen of een tank (Orisa/Reinhardt)
[ Voor 16% gewijzigd door Iusedto op 07-06-2017 11:01 ]
FUMES et CARNES
Klopt vind het ook een hele heftige ja. heb er zelf nog geen moeite mee gehad omdat ik nog niet in diamond zit XD maar het is inderdaad vet kut lijkt me. stel je zit in 4000+ en gaat 2/3 weken met zomervakantie (wat ik bijna altijd ga) dan zou je altijd de laatste dag voordat je vertrekt die 7 dagen moeten stackenBloodhoundje schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 10:30:
.[/i]
Ik vind de change echt een slechte, had er 5 games van gemaakt/week ipv 7 en dan had ik het goed gevonden. Maar nu wordt je gedwongen om elke dag 1 game te spelen. Mis je een dag dan moet je op andere dagen meerdere spelen.
Gewoon door gamen op vakantie