Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Zalaroth
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 21:26

Zalaroth

Mudkip

Dat klopt, maar dan overval ik alsnog die persoon met de boost. Die chat aankondiging is meer van 'we gaan het doen' niet we gaan het NU doen, hier heb je de boost en fix het maar!

In iemand in z'n ult direct boosten lijkt me zonder communicatie beter. Dan werkt mijn timing op hem en niet andersom. Zo gaat er in mijn ogen geen seconde nanoboost verloren.

Wie weet wacht iemand met zijn ult wel op mij inderdaad, terwijl ik op hem wacht. Dat is gewoon door gebrek aan communicatie van mijn kant, weet ik ook wel maar ach. Het gaat zelden fout maar als het fout gaat komt dat wel vaak daardoor.

En uiteraard mis ik wel teamplay met mensen wanneer het wel goed gaat. Teamchat heeft voor en nadelen die je imo zelf moet overwegen.

Battlenet: Zalaroth#2355

• Lode
  • Registratie: november 2009
  • Niet online
De discussie wie er wat moet spelen als healer is zo moeilijk uit te leggen. Ikzelf speel Zen/Lucio als main en mercy als 3de. En in deze meta komt dat goed uit. Misschien in de volgende meta niet meer.

Maar dat ik als solo heal zen ga nemen is dan ook onwaarschijnlijk. Als ik solo heal is het altijd met Mercy in deze meta.

Solo heal met mercy is ook goed mogelijk als je met heroes als roadhog en soldier speelt.

• Vailen
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 23-11 10:31

Vailen

Shit happens

Ben erg benieuwd wat Moira gaat doen in live.
Op dit moment is de PTR niet te spelen ivm hoge ping

Twitch | Youtube | GameRig: ASUS ROG G771JW | i7 4720HQ | GTX 960M 4Gb | 8Gb DDR3L |

• Fixer
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 00:44
Dang... ;(

Las vanmiddag opeens dat INTERNETHULK een paar dagen geleden is overleden (30 jaar oud)
Toch wel een zeer bekende jongen binnen de Overwatch Pro Scene.

Overwatch: FiXeR#22512 | AMD Ryzen 1700 - Asus Prime x370 Pro - 16GB RAM @ 2933 - MSI GTX 1080 Gaming X | Iiyama G-Master 144Hz

• aimless
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 17:27
ik moet zeggen dat ik em eigenlijk niet kende maar via Kotaku was er ook wel heel wat rond te doen. Ook al is Overwatch soms wat Toxic, de gaming community blijft toch wel een mooie community.

Verder:

Ook op PTR wat Moira getest, ik vind het zeer goed spelen. Ze voelt eigenlijk ook al niet direct out of balance en ook niet te moeilijk, tis wel nog ff zien hoe ze zal spelen in combo met andere hero's. Maar wel na ana de Hero die ik direct inzetbaar vind tot nu toe. Daar waar Sombra erg veel skill vraagt + zeker op lagere niveau's niet zeer viable is en bijvoorbeeld doomfist gewoon veel te moeilijk is voor vele denk ik dat zij wel direct veel zal gebruikt worden.

Ik kijk er wel naar uit en zie mij haar wel in mijn mains lijstje toevoegen (niet dat daar zoveel in zit :D )

• gaizka
  • Laatst online: 00:01
quote:
Vailen schreef op maandag 13 november 2017 @ 16:56:
Ben erg benieuwd wat Moira gaat doen in live.
Op dit moment is de PTR niet te spelen ivm hoge ping
Gaat ze vanavond online?

• BlackMage
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 00:26
quote:
Die kans is aanwezig ja. Dit weekend is het gratis weekend en ze adverteren met 26 heroes. Live heeft nu maar 25.

En dinsdag is patchdag :) Al zegt dat niet alles.

• markdm
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 00:08
Ik ga voor de verandering een keer op NA met mijn main spelen, en raad eens wie ik meteen in de eerste game in mijn team hebt: XQC! :D :D :D

Nog nooit zo nerveus geweest tijdens een game, maar gelukkig de enemies dik ingemaakt en zelfs de potg als mercy gekregen.

steam: failsnail, battle.net: failsnail#2586

• NoTimeRemains
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 23:29
quote:
markdm schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 21:58:
Ik ga voor de verandering een keer op NA met mijn main spelen, en raad eens wie ik meteen in de eerste game in mijn team hebt: XQC! :D :D :D

Nog nooit zo nerveus geweest tijdens een game, maar gelukkig de enemies dik ingemaakt en zelfs de potg als mercy gekregen.
Vet om met zo'n pro te spelen zeg. Ik vind hem ondanks dat hij een goede speler is niet zo heel leuk want het hele ADHD schreeuw festijn is niet heel leuk om naar te kijken vind ik maar goed ieder zijn ding. Mooi dat je hebt gewonnen iig :)

Soy#21260 | SoontirFel#21568

• BlackMage
quote:

Gelukkig zijn er helemaal geen mensen die hun battletag het zelfde maken als die van bekende streamers/pro spelers :+

Met zijn level (1800-nogwat, met zilver/goude portrait dus :+) is de echte wel makkelijk te ontdekken :P

Edit: Ik zie je battletag in je sig, ik zag de game waar jij in speelde op zijn stream dus je zat wel goed :+

BlackMage wijzigde deze reactie 14-11-2017 22:44 (8%)

• markdm
quote:
BlackMage schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 22:34:
[...]

Gelukkig zijn er helemaal geen mensen die hun battletag het zelfde maken als die van bekende streamers/pro spelers :+

Met zijn level (1800-nogwat, met zilver/goude portrait dus :+) is de echte wel makkelijk te ontdekken :P

Edit: Ik zie je battletag in je sig, ik zag de game waar jij in speelde op zijn stream dus je zat wel goed :+
Die stem van hem kan je ook niet faken :P
Dan heb je dus ook mijn prachtige potg gezien, was niet al te veel spectaculairs aan maar was wel leuk om te hebben. Wel jammer dat ik het potje daar na niet meer bij hem kwam. Alleen die game kwam ik dan weer bij kolorbastion :+ (enemy team helaas), die helaas dan weer verloren.

Ik merk wel dan NA een stuk minder toxic is dan EU, er is meer communicatie, je speelt vaker in een goede 2-2-2 comp en dat maakt het spel al meteen wat leuker. Zelf merk ik trouwens ook niet zo heel veel van de hogere ping van 120 terwijl ik bijvoorbeeld in csgo het wel erg irritant vind wanneer mijn ping dan boven de 50 uitkomt. Dus ik denk dat ik vaker op NA ga spelen dan alleen vandaag.
quote:
NoTimeRemains schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 22:34:
[...]

Vet om met zo'n pro te spelen zeg. Ik vind hem ondanks dat hij een goede speler is niet zo heel leuk want het hele ADHD schreeuw festijn is niet heel leuk om naar te kijken vind ik maar goed ieder zijn ding. Mooi dat je hebt gewonnen iig :)
Zelf vind ik hem juist een erg leuke streamer, lekker enthousiast. Maar vooral bij hem is het love it or hate it.

markdm wijzigde deze reactie 15-11-2017 00:22 (16%)

• BlackMage
quote:
markdm schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 23:01:
[...]

Die stem van hem kan je ook niet faken :P
Dan heb je dus ook mijn prachtige potg gezien, was niet al te veel spectaculairs aan maar was wel leuk om te hebben. Wel jammer dat ik het potje daar na niet meer bij hem kwam. Alleen die game kwam ik dan weer bij kolorbastion :+ in de game (enemy team helaas), die helaas dan weer verloren.

Ik merk wel dan NA een stuk minder toxic is dan EU, er is meer communicatie, je speelt vaker in een goede 2-2-2 comp en dat maakt het spel al meteen wat leuker. Zelf merk ik trouwens ook niet zo heel veel van de hogere ping van 120 terwijl ik bijvoorbeeld in csgo het wel erg irritant vind wanneer mijn ping dan boven de 50 uitkomt. Dus ik denk dat ik vaker op NA ga spelen dan alleen vandaag.

[...]

Zelf vind ik hem juist een erg leuke streamer, lekker enthousiast. Maar vooral bij hem is het love it or hate it.
Ik denk dat die toxicity heel erg afhankelijk is van de tijd waar je speelt. Als je gaat spelen op het moment dat iedereen terug is van werk ofzo dan heb je vaak iemand er tussen die even wat frustraties moet verwerken.

Ik vind zelf XQC niet echt een hele leuke streamer. Zijn 'adhd' uitspattingen zijn daar inderdaad een grote reden van, maar ik vind Winston ook niet echt een leuke hero om vanuit zijn perspectief te zien. Maar hij doet natuurlijk ook andere tanks, zijn Orisa is geweldig.

Persoonlijk vind ik Emongg de leukste OW streamer. Super positief en een perfecte mix tussen serieus en lol. Maar het belangrijkste vind ik nog dat ik bij hem het gevoel heb dat je er nog wat van leert ook.

• Booyaa
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 23-11 13:45
quote:

Wat is je rank?

• markdm
quote:
Ik was 3850 toen ik die game joinde, dus zelf te laag om met XQC te queuen, maar zo te zien vond blizzard dat een fair match.

• Booyaa
quote:
markdm schreef op woensdag 15 november 2017 @ 10:12:
[...]

Ik was 3850 toen ik die game joinde, dus zelf te laag om met XQC te queuen, maar zo te zien vond blizzard dat een fair match.
Netjes netjes. Nog tips om van 3k naar master proberen te gaan?

• Vailen

Vailen

Shit happens

quote:
Booyaa schreef op woensdag 15 november 2017 @ 11:51:
[...]

Netjes netjes. Nog tips om van 3k naar master proberen te gaan?
Spelen spelen spelen spelen.

Twitch | Youtube | GameRig: ASUS ROG G771JW | i7 4720HQ | GTX 960M 4Gb | 8Gb DDR3L |

• BlackMage
Als je wil klimmen dan moet je jezelf eerst afvragen: Ben ik te goed voor mn huidige rank of moet ik eerst beter worden?

In geval van dat eerste moet je gewoon spelen. Hoe meer matches je doet, hoe minder geluk/pech van invloed is. Als je echt beter bent dan je SR aangeeft dan klim je wel. Het helpt natuurlijk om wel binnen de "meta" te blijven met welke heroes je kiest :) Als je denkt dat je veel beter bent dan kan je proberen om te carryen met een "zelfstandige" hero maar als je jezelf overschat dan heeft dit juist het omgekeerde effect :P

Als je wel jezelf wilt/moet verbeteren dan gelden de standaard regels voor beter worden in Overwatch:
1. Accepteer dat je nu niet meer casual speelt. Je wil jezelf verbeteren, dat vereist meer dan na je werk een uurtje relaxed met een biertje Overwatch spelen.
2. Train een paar heroes en ga niet alles spelen. En kies heroes die overlap hebben in welke skills je nodig hebt.
3. Neem je gameplay op (via Gefore Experience ofzo) en kijk dit terug. Bedenk voor jezelf bij elke beslissing die je tijdens die game nam, of je dat nu achteraf gezien ook zo zou doen. En bedenk geen excuusjes of verschuif de schuld naar je team.... Alles wat fout ging was jouw schuld. Alleen zo leer je.

• Lode
  • Niet online
Blijft een roulette. Ene week ben je 2200 en de andere ben je 2900... Nu 2940 met career high. Zegt nog altijd niets die SR.
Er zijn mensen die super goed zijn in scrims en dan echt falen in comp play door tilt of andere factoren.

Je kan gewoon telkens je best doen en dan win je het meest. Niet tilten en niets aantrellen van alle mistakes dat ze maken. In the end proberen we allemaal te winnen.

• Rule
  • Laatst online: 16:45
Zoiets dus..

• endechaos
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 23-11 14:59
Nieuwe hero moira is online! straks even spelen! iemand al met haar gespeeld hier?

• BlackMage
Moira is pas volgende week beschikbaar in Competitive. En QP is normaal al niet de leukste modus van Overwatch, maar in de week na een nieuwe hero release is het helemaal niks meer.

Maar ik heb nog een alt-accountje die geleveld moet worden, dus zal wel even zien of ik een keer de eerste ben :P

• Zalaroth

Zalaroth

Mudkip

Ja, redelijk wat. Maar kan het nog niet echt plaatsen.

Moet zeggen dat het nu wel goed gaat met haar ult. Ik en mijn team overleven gewoon de ult van enemy genji. Maar ik blijf me irriteren aan de feedback van haar healing. Misschien nog kwestie van wennen. Maar met Moira achter een tank aanhollen is leuk om te doen. Maar een main healer is het zeker niet en ik denk nog steeds dat ik liever een Zen naast me heb als Mercy/Ana zijnde dan Moira. Bijna alles van Zen voelt betrouwbaarder dan Moira, maar goed.. nieuwigheid/wennen wellicht!

Mercy is voor mij in ieder geval dood verklaard. Opzich is die casttime niet zo heel erg, maar omdat je niet meer kan doorvliegen ben je nu wel heel snel de sjaak. Ik wil bijna niet meer rezzen in combat omdat het risico gehalte gewoon te groot is.

Maar goed wat maakt het uit, want ANA IS BACK! *vreugdedansje*.

• BlackMage
quote:
Zalaroth schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 11:09:
Mercy is voor mij in ieder geval dood verklaard. Opzich is die casttime niet zo heel erg, maar omdat je niet meer kan doorvliegen ben je nu wel heel snel de sjaak. Ik wil bijna niet meer rezzen in combat omdat het risico gehalte gewoon te groot is.

Maar goed wat maakt het uit, want ANA IS BACK! *vreugdedansje*.
Mercy krijgt nog steeds 2 instant resses tijdens Valkyrie. Dus er is niet eens zo superveel veranderd. Het is alleen wat minder frustrerend voor ultimates die vaak maar 1 target pakken zoals Pulse of Riptire. Nu moet Mercy haar ultimate gebruiken om die 'schade' veilig te herstellen dus het voelt wat minder cheap.

En ik denk niet dat Ana echt terug is. Leuk, een beetje damage erbij. Maar je healt nog steeds je team niet meer als er een wilde Winston bubble of Orisa shield tussen jou en je team staat. Daar zouden ze wel wat aan mogen doen :)

• Zalaroth

Zalaroth

Mudkip

Daardoor is er superveel veranderd. Ik kan namelijk niet meer een duikvlucht naar een tank uitvoeren die me vervolgens direct kan beschermen. Dat fly-rez-fly truukje maakte haar OP en deed ik meerdere keren per potje. En dat gaat beslist niet meer. 1.75s + interuption mogelijkheden zijn te veel, instant suicide. Ook nog eens movement speed naar beneden.. Tja, sorry maar dat gaat alleen als het enemy team zo scheel en scheef is als de pest.

Dat beetje damage zorgt voor overlevingskansen. Phara's die je echt pijn kan doen, pijn? je kan ze echt killen. 1 vs 1 situaties waarbij je als Ana nooit kan ontsnappen heb je nu VEEL meer kans met je nade + increased damage. Ik vond het weer vertrouwd heerlijk spelen gisteren en er is weer balans tussen healen en dmg doen. Hiervoor hoefde je amper te denken aan zelfverdediging.
En ik vind het vrij normaal dat je niet door shields heen kan healen. Shield betekent 1 ding: Herpositioneren!

Tijd zal het leren, maar ik ben er voorlopig erg blij mee.

• Aggressor
  • Laatst online: 02:10
Bij amazon.uk verkopen ze overwatch voor de ps4.
25 pond.
Kan ik deze gebruiken op mijn ps4?
En als er ooit een expansion komt ... kan ik deze dan gewoon in nl kopen en activeren?

• R.plas
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 23-11 11:13

R.plas

Rito pls

al aardig wat potjes erop zitten met Moira.
Op capture point en 2-CP maps is ze echt geweldig met haar healing en damage Orbs.
En de orbs en right click attacks gaan door shields heen :)

Perfecte 2e healer voor in een team :)
Hier ga ik aardig wat uurtjes op maken, denk ik zo

edit: en een geniale tip van Reddit :) :
go to your options tab and change your targetting reticle to circle, in advanced swap show accuracy to off and change center gap to 75. This way the reticle ingame will match EXACTLY the radius in which your right click will lock onto people---> if they are in that circle they'll be taking damage! Easy QoL for all us evil scientists!

R.plas wijzigde deze reactie 17-11-2017 11:49 (40%)

For certain ye have to be lost to find somethin that can't be found.

• BlackMage
quote:
Zalaroth schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 11:44:
Daardoor is er superveel veranderd. Ik kan namelijk niet meer een duikvlucht naar een tank uitvoeren die me vervolgens direct kan beschermen. Dat fly-rez-fly truukje maakte haar OP en deed ik meerdere keren per potje. En dat gaat beslist niet meer. 1.75s + interuption mogelijkheden zijn te veel, instant suicide. Ook nog eens movement speed naar beneden.. Tja, sorry maar dat gaat alleen als het enemy team zo scheel en scheef is als de pest.

Dat beetje damage zorgt voor overlevingskansen. Phara's die je echt pijn kan doen, pijn? je kan ze echt killen. 1 vs 1 situaties waarbij je als Ana nooit kan ontsnappen heb je nu VEEL meer kans met je nade + increased damage. Ik vond het weer vertrouwd heerlijk spelen gisteren en er is weer balans tussen healen en dmg doen. Hiervoor hoefde je amper te denken aan zelfverdediging.
En ik vind het vrij normaal dat je niet door shields heen kan healen. Shield betekent 1 ding: Herpositioneren!

Tijd zal het leren, maar ik ben er voorlopig erg blij mee.
In mijn ervaring is die losse res van Mercy iets wat vaak verspild werd, met zelfs negatieve resultaten voor je team (stagger omdat die speler pas later terug is en ult charge voor je tegenstanders).

In een team gevecht waar je nog geen Valkyrie had was iemand ressen daarom vaak nutteloos. Of er zijn al zoveel dood dat het geen verschil meer maakt, of je kleine avontuurtje om die persoon te ressen kost zoveel tijd dat daardoor je andere teamleden geen healing meer hadden en daarom dood gaan. Er waren wel manieren om er meer uit te halen, bijv. ressen van je Zen of Lucio die hun ultimate hebben, en dat kan niet meer inderdaad.

Met Valkyrie is het heel anders, niet alleen vlieg je veel sneller maar je AoE healing zorgt ervoor dat je best even tijd hebt om iemand te ressurecten :)

Die losse res is wat mij betreft het nuttigste voor je backline. Sneaky Tracer die voor een teamgevecht even je Zen uitschakelt ofzo. Maar daarvoor is de 1,75sec casttijd helemaal niet zo'n ramp.

Lang verhaal kort:
- Tijdens teamgevecht: Ja, daar heb je er echt last van. Maar nu probeer je het niet eens meer dus dan kan het ook niet fout gaan. Dus dat verzacht het een beetje :P
- Tijdens Valkyrie: Geen verandering
- Voor je backline: Minimale impact.

In mijn ogen :)

• Zalaroth

Zalaroth

Mudkip

Kan me vrij weinig nutteloze rezzjes voorstellen, die bewaar ik namelijk voor de tanks. Hell, ik laat zelfs >bewust< Reinard dood gaan omdat het reviven sneller(bwah instant!) is dan hem healen. Door het snelle vliegen en instant reviven is er heel weinig risico. Nu kan dat simpelweg niet meer, risico om zelf dood te gaan is gewoon veel en veel groter geworden.

Tank dood, directe rez = focus op overige mensjes die healing nodig hebben. <- Dat is ook gewoon hoe het moest. Dt was game-changing, en (toegegeven) overpowered. Maar nu is het tegen een goed team onmogelijk geworden en kan je alleen nog wat rezjes strooien van loners die dood gegaan zijn.

Deze 'kleine aanpassing' is dus een ENORM verschil in de praktijk.

Maar we zullen het zien, ze is in ieder geval geen must-pick meer geworden.

• Vailen

Vailen

Shit happens

quote:
R.plas schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 11:46:
go to your options tab and change your targetting reticle to circle, in advanced swap show accuracy to off and change center gap to 75. This way the reticle ingame will match EXACTLY the radius in which your right click will lock onto people---> if they are in that circle they'll be taking damage! Easy QoL for all us evil scientists!
Kijk dit zijn de handige tips :P

• Bor
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 22:45

Bor

T.net PowerMod / Frontpage Admin

01000010 01101111 01110010

Ik vind de nieuwe character nog niet echt super. De reload tijd op de orbs is echt super kort. In deathmatch kom je vrijwel alleen het nieuwe character nog tegen. De laatste 5 potjes die ik speelde had maar 1 afwijkend character :| In close quater is die orb bijna instant win in deathmatch.

Frontpagemoderatie Forum

• Vailen

Vailen

Shit happens

Dat is altijd de eerste dag
Iedereen wil de nieuwe Hero spelen

• BlackMage
quote:
Zalaroth schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 12:37:
Kan me vrij weinig nutteloze rezzjes voorstellen, die bewaar ik namelijk voor de tanks. Hell, ik laat zelfs >bewust< Reinard dood gaan omdat het reviven sneller(bwah instant!) is dan hem healen. Door het snelle vliegen en instant reviven is er heel weinig risico. Nu kan dat simpelweg niet meer, risico om zelf dood te gaan is gewoon veel en veel groter geworden.

Tank dood, directe rez = focus op overige mensjes die healing nodig hebben. <- Dat is ook gewoon hoe het moest. Dt was game-changing, en (toegegeven) overpowered. Maar nu is het tegen een goed team onmogelijk geworden en kan je alleen nog wat rezjes strooien van loners die dood gegaan zijn.

Deze 'kleine aanpassing' is dus een ENORM verschil in de praktijk.

Maar we zullen het zien, ze is in ieder geval geen must-pick meer geworden.
Een Rein healen is heel goed voor je ult charge :P

Ik denk dat als men hieraan gewend is, dat Mercy weer een mustpick wordt in de meeste situaties. Valkyrie is nog steeds de krachtigste ultimate in het spel dankzij de twee instantresses en ik denk niet dat je je het kan veroorloven om het niet te hebben als de tegenstander het wel heeft. Maar we zullen zien inderdaad :P

• Zalaroth

Zalaroth

Mudkip

quote:
BlackMage schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 13:31:
[...]

Een Rein healen is heel goed voor je ult charge :P
Zoals je kunt lezen ben ik(terwijl jij alleen Rein aan het healen bent) de rest van het team aan het healen en boosten na mijn instant Rein revive. Mijn ult charge gaat gewoon door na de tank-spoed-revive, ben geen koffie aan het zetten..

Je kan het blijven proberen maar mijn bovenstaande manier blijft gewoon 10x beter. ;) Dat die manier niet meer kan is een ander verhaal. Ik geef alleen aan dat het spel van Mercy drastisch veranderd is en niet minimaal.

• Planespotter
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 21:33

Planespotter

Bnet: Mercy#21728

Ik heb Overwatch bij de release megaveel gespeeld maar na ongeveer 2 weken ben ik door omstandigheden (priv / andere games etc.) nooit meer aan de game toegekomen.

Zit er nu met de komst van de nieuwe hero weer aan te denken om de game weer te gaan checken. Mijn skills zullen inmiddels weer naar een nulpunt gedaald zijn, is het nog een beetje mogelijk om mee te komen als je zo lang niet hebt gespeeld? Schijnbaar heb je nu ranks etc? Wordt je een beetje ''eerlijk'' gematched dan? Dat je niet allemaal met allemaal noobs tegen hoge rank spelers moet. Of is het een mix?

''Are ya sweet talkin' me? All that chit chat is gonna get ya hurt''

• NoTimeRemains
nee hoor, als je geen hoge rank hebt dan kom je ook niet tegen de ultra pro's

• Zalaroth

Zalaroth

Mudkip

Maar er is wel heel veel veranderd.

Denk dat de Mystery Heroes arcade game wel extra interessant is voor terugkomers. Iedereen random een hero, zo leer je alles weer kennen.
Ook al heb je een bepaalde main in gedachte, je moet wel weten wat de rest tegen jou kan doen.

Verder proberen ze altijd om niveau aan elkaar te koppelen. Maar zou er niet eens bij stilstaan, gewoon gaan met die banaan.

• PhysicalMagic
  • Laatst online: 15:17
quote:
R.plas schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 11:46:
al aardig wat potjes erop zitten met Moira.
Op capture point en 2-CP maps is ze echt geweldig met haar healing en damage Orbs.
En de orbs en right click attacks gaan door shields heen :)

Perfecte 2e healer voor in een team :)
Hier ga ik aardig wat uurtjes op maken, denk ik zo

edit: en een geniale tip van Reddit :) :
Dit is alleen als ze je precies op 21 meter damaged (en dan werkt 70 bij mij beter dan 75), als je dichterbij komt is de lock-on relatief een stuk groter ten opzichte van je scherm omdat ie absoluut hetzelfde blijft. Ben hier ook al meteen in de PTR mee gaan experimenteren nadat ik dat met Sym ook deed toen de custom reticle uitkwam.

Ik gebruik voor moira persoonlijk:
Circle
OFF
<random kleur> (ik gebruik zwart)
15
5
70
10
0
8
55

• R.plas

R.plas

Rito pls

quote:
PhysicalMagic schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 13:53:
[...]

Dit is alleen als ze je precies op 21 meter damaged (en dan werkt 70 bij mij beter dan 75), als je dichterbij komt is de lock-on relatief een stuk groter ten opzichte van je scherm omdat ie absoluut hetzelfde blijft. Ben hier ook al meteen in de PTR mee gaan experimenteren nadat ik dat met Sym ook deed toen de custom reticle uitkwam.

Ik gebruik voor moira persoonlijk:
Circle
OFF
<random kleur> (ik gebruik zwart)
15
5
70
10
0
8
55
nice , ga ik binnenkort even proberen.
Heb ondertussen op alle hero's een eigen set van crosshairs en sensitivty

• markdm
quote:
R.plas schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 15:20:
[...]

nice , ga ik binnenkort even proberen.
Heb ondertussen op alle hero's een eigen set van crosshairs en sensitivty
Ik begrijp dat je alle Heros een eigen Crosshair geeft maar het is echt raar om overal een andere sensitivity te gebruiken, dat is namelijk echt verschrikkelijk voor je aim en je muscle memory. Ik begrijp dat het fijner speelt maar na een tijdje wennen is alles met 1 sens echt beter, als ik genji of tracer speel gooi ik ook mijn arm alle richtingen in op mijn muismat omdat mijn sens zo laag is, maar toch hou ik hem zo.

• Zalaroth

Zalaroth

Mudkip

Mee eens dat het verschrikkelijk is voor je muscle memory. Maar ik kan ook niet anders, Mercy heb ik hele hoge sens nodig en Ana heel laag. Dat krijg ik gewoon niet gecombineerd.

Sommige classes verschillen in aim-tempo gewoon enorm van elkaar. De reden dat je moet draaien en kijken bijvoorbeeld. Met Mercy ben ik continue als een ADHD-er rondjes aan het kijken om overzicht te behouden en vluchtroutes te zoeken, dat werkt gewoon echt NIET op een grasmaai-lowsensitivity die Ana of Zen dan wel nodig heeft.

• R.plas

R.plas

Rito pls

of ze allemaal ook echt een andere sensitivy hebben zal misschien wel niet zo zijn.

Maar een Reinhard heeft andere settings dan Mccree.
Mercy heeft weer andere settings dan Moira.
Moira heeft dan wel weer de zelfde settings al symetra... :)

Dus ja ik tweak heel veel, en sommige zullen inderdaad overeen komen.
quote:
markdm schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 15:41:
[...]
Ik begrijp dat het fijner speelt maar na een tijdje wennen is alles met 1 sens echt beter,
Dit is natuurlijk jouw mening.
Ik ben van mening dat ik op verschillende hero's met verschillende settings beter presteer, ipv alles het zelfde

R.plas wijzigde deze reactie 17-11-2017 16:08 (36%)

• temp00
  • Registratie: januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam :P

Mmm lijkt me ontzettend lastig om te programmeren maar die Orb van Moira vind ik toch nog wel wat buggy. Heel vaak vliegt die langs mensen en doet die niks (voornamelijk de heal orb). Voor de rest is Moira wel een leuke toevoeging aan het hero roster. Ik merk vaak dat ik haar offensive beam als Symmetra beam wil gebruiken en er dan achter kom dat ik echt moet aimen, wel ff wennen dus :P

temp00 wijzigde deze reactie 17-11-2017 20:10 (3%)

♠ FOR THE HOOORDDEE!! ♠ 2600k @ 4.2ghz, 8GB, 850 Evo 1TB, GTX 1080, S2417DG @ 165HZ ♠ Big black cock and tiny white pussy

• co2301
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 22:55
Sinds gisteren heb ik echt last van weirde lag spikes, ping is wel gewoon 20ms, maar schiet soms naar 1600. Heb het alleen bij overwatch, netwerk is voor de rest allemaal prima. Lijkt vandaag wel wat minder dan gisteren, maar nog steeds wel aanwezig.

Andere die dit ook ervaren? (vermoed dat het komt door de laatste patch).

co2301 wijzigde deze reactie 17-11-2017 20:56 (12%)

PSN: drstco gamertag: drstco

• markdm
quote:
co2301 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 20:56:
Sinds gisteren heb ik echt last van weirde lag spikes, ping is wel gewoon 20ms, maar schiet soms naar 1600. Heb het alleen bij overwatch, netwerk is voor de rest allemaal prima. Lijkt vandaag wel wat minder dan gisteren, maar nog steeds wel aanwezig.

Andere die dit ook ervaren? (vermoed dat het komt door de laatste patch).
Op reddit zie ik spelers met precies dezelfde klachten, ik heb zelf een paar potjes com gespeeld gisteren vlak na de patch en toen had ik er geen problemen mee.

• co2301
quote:
markdm schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 21:10:
[...]

Op reddit zie ik spelers met precies dezelfde klachten, ik heb zelf een paar potjes com gespeeld gisteren vlak na de patch en toen had ik er geen problemen mee.
Hmm had ook even op reddit gekeken, maar zag zo snel geen andere klachten.

Op de officile forums zag ik een paar klachten in een langlopend lag topic. Toch wel erg vervelend, zat er juist weer lekker in, comp spelen is echt een no go atm.

co2301 wijzigde deze reactie 17-11-2017 21:15 (4%)

• Zalaroth

Zalaroth

Mudkip

Heb dezelfde lagpikes sinds de patch.

Oh mijn god wat heb ik veel plezier met Moira zeg. wat een ontzettend leuke kit heeft zij.

Overwatch, WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha

• co2301
quote:
Zalaroth schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 21:54:
Ingame hoor ik er nu ook meer mensen over, ben iig blij dat ik niet de enige ben :)

• Shabbaman
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 21:13

Shabbaman

Got love?

quote:
Ricmaniac schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 21:59:
Oh mijn god wat heb ik veel plezier met Moira zeg. wat een ontzettend leuke kit heeft zij.
Ik heb maar drie potjes arcade gespeeld, en ik ben met Moira in veel situaties gekomen waarvan ik dacht "waarom ben ik niet dood". De range van je m2 is best groot, en met de orb haal je random kills op vluchtende mannetjes. Da's leuk ja, tenzij ik zelf zo'n vluchtend mannetje zou zijn of een pharah die probeert om op een afstand te komen om een Moira te doden... De paar keer dat ik stierf bedacht ik dat ik ook wel had kunnen phasewalken (of hoe het ook maar heet), om high noon te dodgen bijvoorbeeld. En overmoed tijdens het ulten. Achter een roadhog aanrennen blijkt nog steeds een slecht idee.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!"

• BlackMage
Ik heb ook even met Moira kunnen spelen in QP en ik vermaak me er ook wel mee :) In tegenstelling tot wat ik eigenlijk verwachte ben ik de orbs heel erg gaan waarderen, al moet ik nog wel een beetje wennen aan "de juiste kiezen".

Ook de rightclick is erg leuk, vooral voor iemand die geen epic tracking heeft zoals ik :P

Maar ik blijf die ultimate waardeloos vinden. Als die beam nu 2x zo breed was, dan dacht ik er heel anders over. En de damage mag van mij ook wel ietsje hoger, dat is nu nog minder dan een 0 charge Zarya.

• co2301
quote:
Zalaroth schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 21:54:
Net Battle.net update gehad, nu al 3 potjes geen last meer van gehad.

• Zalaroth

Zalaroth

Mudkip

Nog steeds last van af en toe, niet meer zoveel iig.

• markdm
Omdat het nieuwe semester is aangebroken had ik een weekje lekker veel tijd om lang nolife overwatch te spelen, dus ik heb echt super lang op de NA servers gespeeld. Ik merk hierop echt dat, vooral snachts en smorgens wanneer het niet zo druk is, NA minder spelers heeft dan EU. Hierdoor krijg je vaker teams die ver uit elkaar zitten qua elo, zo kom ik regelmatig met een T500 in mijn team en het potje daarna met een diamond.

Hierdoor heb ik ook met verbazingwekkend veel "bekendheden" gespeeld, terwijl ik met een SR van 3900 ver onder hun zit. Om ze maar op een rijtje te zetten: XQC, Kolorbastion, Barcode, Timthetatman (hij is eigenlijk niet zo goed), Kafeeee, 2 keer met Mykl (hij is ook niet al te goed), 2 keer met Zombs, Dafran, Hydration, 2 keer met Emongg en heel vaak met top500 spelers waarvan ik de naam niet herkende, met als hoogtepunt nummer 10.

• Zalaroth

Zalaroth

Mudkip

Comp speel ik alleen nog maar op Americas voor de communicatie. Ben er alleen nog niet achter hoe nadelig de ping voor me is. Op het eerste gezicht merk ik er niets van.
Maar het is al een hele verademing dat iedereen (duidelijk) Engels spreekt en communiceren dus ook vl meer gebeurd dan op Europe.

Misschien eens in verdiepen wat het MS verschil nou eigenlijk doet.

• BlackMage
Je ping is in Overwatch een minder groot probleem als je zou denken inderdaad :)

Het belangrijkste om te weten is dat jouw client de baas is. Als je een headshot raakt op iemand in jouw client dan is dat voor de server genoeg om dat te vertrouwen, ook al is de informatie waar jouw client dat op baseert dus niet het meest actuele. Maar andersom telt dat natuurlijk ook, soms heb je dat je net om het hoekje loopt maar alsnog doodgeschoten wordt. Dat is dus omdat dat zelfde voor je tegenstander geldt. Met hogere ping zal je dat dus vaker zien. Hoeveel impact hoge ping heeft verschilt dus heel erg per hero die je speelt. Jouw schoten raken wel, maar in hoeverre je in staat bent om die van een ander te ontwijken is waar het om draait.

Ik denk dat een Tracer vrij veel last heeft van hoge ping, maar een Roadhog bijv. niet.

• markdm
quote:
BlackMage schreef op zondag 19 november 2017 @ 15:48:
Je ping is in Overwatch een minder groot probleem als je zou denken inderdaad :)

Het belangrijkste om te weten is dat jouw client de baas is. Als je een headshot raakt op iemand in jouw client dan is dat voor de server genoeg om dat te vertrouwen, ook al is de informatie waar jouw client dat op baseert dus niet het meest actuele. Maar andersom telt dat natuurlijk ook, soms heb je dat je net om het hoekje loopt maar alsnog doodgeschoten wordt. Dat is dus omdat dat zelfde voor je tegenstander geldt. Met hogere ping zal je dat dus vaker zien. Hoeveel impact hoge ping heeft verschilt dus heel erg per hero die je speelt. Jouw schoten raken wel, maar in hoeverre je in staat bent om die van een ander te ontwijken is waar het om draait.

Ik denk dat een Tracer vrij veel last heeft van hoge ping, maar een Roadhog bijv. niet.
Hier heb je inderdaad gelijk en dat zorgt er ook voor dat je Overwatch veel beter met een hoge ping kan spelen dan bijvoorbeeld csgo, waar alles boven de 50 al irritant is. Zelf merk ik erg weinig van de hoge ping, soms heb ik er last van dat ik neergeschoten/gehooked door roadhog word als ik net om het hoekje ben maar daar houdt het wel mee op. Alles voelt vloeiend en goed aan, ik ben dit seizoen ook een zenyetta main geworden (mijn main verandert elk season :P ) en daar is een goede hitreg natuurlijk erg belangrijk, en mijn schoten raken net zo goed als met een ping van 20 op EU.

• Vailen

Vailen

Shit happens

Wat is Moira een goede toevoeging.
Heerlijk om te spelen!

• kazuka
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 23:32

kazuka

Building Better Worlds

Ben ik trouwens de enige die het opvalt of is de ult van Zen wel heel erg zwakjes? Ik meen me te herinneren dat je bij een ult combinatie van Zarya / Hanzo je team daarmee wel in leven kon houden maar nu heeft die ult echt 0,0 zin, iedereen is binnen 1 seconde dood :/ Ik vind hem redelijk nutteloos, behalve bij een enkele ult van een enemy als Genji heeft het nut, mits je zowat op je medespeler zit anders helpt het nog niet.

PSN ID: Jetpaction

• markdm
quote:
kazuka schreef op zondag 19 november 2017 @ 20:44:
Ben ik trouwens de enige die het opvalt of is de ult van Zen wel heel erg zwakjes? Ik meen me te herinneren dat je bij een ult combinatie van Zarya / Hanzo je team daarmee wel in leven kon houden maar nu heeft die ult echt 0,0 zin, iedereen is binnen 1 seconde dood :/ Ik vind hem redelijk nutteloos, behalve bij een enkele ult van een enemy als Genji heeft het nut, mits je zowat op je medespeler zit anders helpt het nog niet.
Zen ults zwakjes, wat?! Zijn ult kan een van de meest invloedrijke in de game zijn. Met zens ult heal je 300 per seconde voor iedereen die in je bereik is, over het algemeen doe ik 1000 healing met elke ult van hem, wanneer de enemies wat ult ertegenaan gooien wel meer. Daarmee kan je echt veel ult counteren, inclusief zarya/hanzo combo aangezien de ult van hanzo 200 damage per seconde doet, behalve wanneer Hanzo nanoboosted is of het enemy team daar nog heel veel damage bovenop gooit. Bij mijn comp games word ook bijna altijd rondom zen's ult gespeeld, eerst de zen vermoorden/zijn ult baiten voordat je als een team in gaat en ervoor zorgen dat de zen uit jouw team in leven blijft en niet geforced word zijn ult te gebruiken zodat je de grav van zarya can counteren.

As tip over zens ult kan ik wel zeggen dat je hem zo vaak mogelijk defensief moet gebruiken om meerdere ult van de tegenstanders te counteren, als je op Q drukt om in leven te blijven of in een gevecht zonder verdere ults is het vaak een enorme verspilling.

Zens ult is ook nooit aangepast dus ik begrijp je verwoording ook niet van: "nu heeft die ult echt 0,0 zin".

• BlackMage
Er is inderdaad niks aan Zen's ult veranderd sinds de introductie van Ana's granaat.

Maar wat veel overschatten is de range... dat is vrij weinig. Het is 10 meter, en dat is net zoveel als bijv. Symmetra's turrets.

Qua healing outheal je inderdaad bijna elke niet-instant ultimate, zelfs met Nanoboost. De enige uitzondering is Pharah, als die rockets goed terechtkomen dan doet dat meer damage. Maar dat is zeldzaam. En verder zijn natuurlijk alle instant ultimates (Junkrat, McCree, Dva, Doomfist, Tracer) krachtig genoeg om je te instakillen, dus healing zelfs als het 100x zo hard ging heeft weinig effect :+

Een grote fout die mensen maken is zich veilig wanen tijdens Transcendance. Hanzo's en Widows maken hier ook gretig gebruik van :P

• YoshiBignose
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 21:49
Gvd wat hebben ze met Mercy gedaan, wordt steeds erger.

Ana is nu wel sterk tegen Pharah, 3x raken.

If it lives, I can kill it

• Booyaa
Mercy nerf is terecht en naar mijn mening goed. Voor de nerf speelde iedereen mercy en kon je zonder bijna niet winnen. Ik zie veel mensen die nu random lui gaan ressen en dan dood gaan omdat ze geen tactiek hebben.

• looyenss
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 23:35
Wat ze tegen mercy gedaan hebben is niet meer dan terecht. Ook wel eens leuk dat er andere healers dan mercy gepicked worden.

Energie idioot | Gek op gelijkspanning | DC-pel

• looyenss
quote:
kazuka schreef op zondag 19 november 2017 @ 20:44:
Dan begrijp je zenys ult niet. Hij healt wel dergelijk door hanzo heen, niet door een nanoboosted gengu.
Weet je zeker dat de grav niet door een ana ge anti-nade was? ;-)

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 00:17
Die van Mercy had ik nog even niet door, totdat ik dus iemand rezte, en dat heeeeeel traag ging. Tja, in mystery ben je dan eigenlijk gewoon je Mercy kwijt als je denkt even een raise te doen. ;)

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• kazuka

kazuka

Building Better Worlds

quote:
looyenss schreef op maandag 20 november 2017 @ 09:25:
[...]

Dan begrijp je zenys ult niet. Hij healt wel dergelijk door hanzo heen, niet door een nanoboosted gengu.
Weet je zeker dat de grav niet door een ana ge anti-nade was? ;-)
Zoiets zou het wel moeten zijn dan, of de ult van Orisa zat er misschien nog bij ofzo. Wou dat ik het stukje opgenomen had om terug te kijken. Misschien is het inderdaad de range van Zen's ult dan wel die minder is geworden? Ik kan het nog niet staven met feiten maar toen ik veel met Zen speelde vorig jaar was zijn ult voor mijn gevoel een stuk krachtiger.

• YoshiBignose
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 21:49
quote:
looyenss schreef op maandag 20 november 2017 @ 09:24:
Wat ze tegen mercy gedaan hebben is niet meer dan terecht. Ook wel eens leuk dat er andere healers dan mercy gepicked worden.
Eerst werd de ult al verzwakt en nu de normale res ook. Misschien balanced, maar bijna niemand kiest al support en dat wordt alleen maar erger. Vroeger kon ik met solo mercy nog best wel een eind komen, maar nu is dat echt niet meer te doen. En denk maar niet dat Genji of Hanzo mains gaan switchen naar healer.

If it lives, I can kill it

• Raptar
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 23:56
quote:
YoshiBignose schreef op maandag 20 november 2017 @ 09:59:
[...]

Eerst werd de ult al verzwakt en nu de normale res ook. Misschien balanced, maar bijna niemand kiest al support en dat wordt alleen maar erger. Vroeger kon ik met solo mercy nog best wel een eind komen, maar nu is dat echt niet meer te doen. En denk maar niet dat Genji of Hanzo mains gaan switchen naar healer.
Dat was juist het probleem, iedereen kon ver komen met een Mercy. Je hoort ook vaak top streamers zich negatief uitlaten over Mercy's die hoog gerankt zijn en alleen maar daar zijn gekomen door Mercy te spelen. Met alle respect: er is vrij weinig moeilijk aan om een hoekje te gaan staan, wachten tot iedereen dood is en dan "Q" in te drukken. Nu is dat natuurlijk verleden tijd, alleen het past nog steeds niet in de game thuis.

Het is gewoon kneiter irritant als je al je ults in hebt gezet, met veel moeite een push hebt gedaan en eindelijk de point lijkt te capturen er dan een Mercy aankomt vliegen met een ress. Je kan er ook gewoon te weinig tegen doen, het bederft het spel en het kost 0 skill, het is gewoon OP. Als ze daar weer staat in haar "gouden engelen vorm" en ze even niet vulnerable is, verschrikkelijk. Ik voel de irritaties al opkomen bij de gedachte.

Ik weet niet hoe vaak je het zelf meegemaakt heb, maar dat gevoel legt veel beter uit waarom het aangepast moet worden dan wat je er ook over leest. Het ergste was nog: ze was gewoon een standard pick, een vereiste. Zonder Mercy kon je net zo goed niet beginnen.

• Finraziel
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 21:58
quote:
Raptar schreef op maandag 20 november 2017 @ 10:31:
Dat was juist het probleem, iedereen kon ver komen met een Mercy. Je hoort ook vaak top streamers zich negatief uitlaten over Mercy's die hoog gerankt zijn en alleen maar daar zijn gekomen door Mercy te spelen.
Dat probleem merkte ik zelf ook wel, maar dan vanuit het andere perspectief. Ik heb vooral Mercy gespeeld (en ik speel niet veel, zo af en toe een paar potjes) omdat dat me goed afging. En daarbij heb ik eigenlijk nooit in een hoekje verstopt gestaan om te wachten op potg res momentjes, maar dan nog had ik erg het gevoel dat ik doordat Mercy best goed ging mijn rating (de onzichtbare want ik doe geen ranked) omhoog ging. Als ik dan eens een andere hero wou proberen dan was dat altijd een ramp, want ik ben er veel slechter in maar ja je wordt wel gematcht op basis van je prestatie met Mercy... Dat voelt ook erg ontmoedigend om wat anders te leren spelen. Ik heb voor mezelf wel gedacht om als ik weer eens wat meer wil gaan spelen om dan juist geen Mercy te spelen (los van de veranderingen) maar me te richten op andere heroes ook al verlies ik de ene na de andere pot, als het goed is gaat mijn rating (MMR?) dan omlaag en kom ik hopelijk meer bij mensen van mijn lage niveau.

Gamertag: Finraziel42

• co2301
quote:
Zalaroth schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 14:32:
Nog steeds last van af en toe, niet meer zoveel iig.
Ja same, wel stuk minder. Merk dat als ik alles afsluit (steam, chrome etc.), dat het dan wel stuk minder is. Toch vreemd, m'n verbinding en pc specs zijn gewoon prima (160 fps op epic).

• rejer
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 02:27
En toen gingen ze weer een character kapot maken nadat ie van de PTR af is.

rejer wijzigde deze reactie 21-11-2017 03:20 (29%)

• looyenss
kapot maken, serieus? de hoeveelheid skill die je nodig hebt om met moira te carryen is zo klein. Die hero kan zo echt niet.

• rejer
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 02:27
quote:
looyenss schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 08:58:
kapot maken, serieus? de hoeveelheid skill die je nodig hebt om met moira te carryen is zo klein. Die hero kan zo echt niet.
Hebben we het over een genji? Dan ben ik het met je eens.....

• looyenss
quote:
rejer schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 09:07:
[...]

Hebben we het over een genji? Dan ben ik het met je eens.....
Volgens mij staat er duidelijk moira in mn berichtje :+

• BlackMage
De PTR is ook niet om de hero voor balance te testen. Meer om te testen of alles technisch goed werkt :)

Deze aanpassing klinkt wel goed :) Maar van mij mogen ze de damage orb ook wel even een paar standjes terugdraaien :P

• Bor
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 22:45

Bor

T.net PowerMod / Frontpage Admin

01000010 01101111 01110010

quote:
rejer schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 03:20:
En toen gingen ze weer een character kapot maken nadat ie van de PTR af is.
Je kunt ook overdrijven natuurlijk. Een balance verbetering is wat anders dan het kapot maken van een character.

Frontpagemoderatie Forum

• ricjuh
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 23-11 13:10

ricjuh

PSN: ricjuhNL

quote:
Bor schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 11:02:
[...]

Je kunt ook overdrijven natuurlijk. Een balance verbetering is wat anders dan het kapot maken van een character.
Ze was OPAF toch :9

Master Overwatch

• Booyaa
Manmanman. Ik blijf maar hangen tussen de 2920 en 2965. Ik wil gewoon diamond halen :<

• apNia
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 23-11 11:37

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

quote:
BlackMage schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 09:15:
De PTR is ook niet om de hero voor balance te testen. Meer om te testen of alles technisch goed werkt :)
Wat een onzin. Waarom zouden ze balancing niet op de PTR testen?

• R.plas

R.plas

Rito pls

ik gooide gisteren als moira op defense een damage Orb, in de enemy spawn, toen net de deur opende.
gelijk een double kill en die Orb ging door de spawn protected deur heen...... xD

beetje te..... denk ik..... :p

• TheProf82
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 21:59
quote:
R.plas schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 12:51:
ik gooide gisteren als moira op defense een damage Orb, in de enemy spawn, toen net de deur opende.
gelijk een double kill en die Orb ging door de spawn protected deur heen...... xD

beetje te..... denk ik..... :p
Niet mee eens. De orb heeft een max damage. Als de tegenstander enigzins oplet/healed bij spawn heb jij je orb op cooldown en zijn zij in het voordeel.

Ik vind Moira sowieso niet OP. Ik speel trouwens echt als een healer en haal wel vaak gold healing met haar (35-40% is best easy). Het leukste is healing orb + healen, dan heal je een tank echt zo weer naar full.

Ik denk dat als ze een nerf moet hebben, haar fade cooldown misschien van 6 naar 8sec moet ofzo. Ik merk dat ik echt nauwelijks dood te krijgen ben met fade en healing orb afwisselende.

• R.plas

R.plas

Rito pls

ja je hebt wel gelijkt.
Maar doelde meer op die damage Orb door een spawn protected deur heen gooien, dat dat misschien een beetje te ver gaat. je kan bijvoorbeeld ook niet een roadhog hook of phara rocket daar doorheen schieten....

vind het bijvoorbeeld ook leuk om op quickplay DVA te pakken en dan alleen maar die Orbs van Moira te blocken.... worden behoorlijk van spelers mega salty van :)

• kazuka

kazuka

Building Better Worlds

quote:
Booyaa schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 11:42:
Manmanman. Ik blijf maar hangen tussen de 2920 en 2965. Ik wil gewoon diamond halen :<
Mercy spelen, dan maak je denk ik de meeste kans? :P Ik speel echt nooit competitive, heb een paar matches in season 2 gedaan en dat was het wel.

Voor de gein dus maar weer eens de placements opgestart en kwam op 2600 uit. Nu iets van 7 potjes gedaan met Mercy, 6x winst en 1x gelijk en intussen alweer op 2850.

Benieuwd of het bij mij dan ook ergens gaat spaak lopen en ik rond dezelfde stand blijf bungelen of dat ik zo zonder alteveel pijn en moeite kan doorstoten naar Diamond of hoger?

• Dreetjem
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 22-11 22:16
Blizzard world is live op PTR. Wat een geweldige map!

• RocketKoen
  • Laatst online: 20:44
quote:
kazuka schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 15:41:
[...]

Mercy spelen, dan maak je denk ik de meeste kans? :P Ik speel echt nooit competitive, heb een paar matches in season 2 gedaan en dat was het wel.

Voor de gein dus maar weer eens de placements opgestart en kwam op 2600 uit. Nu iets van 7 potjes gedaan met Mercy, 6x winst en 1x gelijk en intussen alweer op 2850.

Benieuwd of het bij mij dan ook ergens gaat spaak lopen en ik rond dezelfde stand blijf bungelen of dat ik zo zonder alteveel pijn en moeite kan doorstoten naar Diamond of hoger?
Houdt er wel rekening mee dat het altijd jouw schuld is als je verliest ;)
Ik heb serieus gezeik gehad van een widow, die werd geheadshot door een andere widow, dat ik zoog omdat hij niet gehealed werd.

TheS4ndm4n#1919

• NoTimeRemains
nou dit was de ergste tot nu toe:

https://imgur.com/a/M6Ju6

ik zit in een 2 man groep, speel met een andere 2 stack. Die insta locken meteen Sombra en Widow. Op Attack, het gaat met hangen en wurgen maar uiteindelijk door heel goed spel van de 2 randoms weten we tot op 10 meter van t laatste punt van Route 66 te komen.
Hun attack rolt onze defense meteen, natuurlijk spelen onze twee helden weer Widow en Sombra maar slaan nog geen deuk in een pakje boter. Vanaf dat moment wordt het echt leuk en beginnen de twee te schreeuwen, typen en wat nog meer niet dat ik het allemaal verneuk. En dan krijg je bovenstaande naar je hoofd. Mijn team en het andere team heeft hun beiden gereport maar dat zal toch wel weer niets doen.

• BlackMage
quote:
NoTimeRemains schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 21:26:
nou dit was de ergste tot nu toe:

https://imgur.com/a/M6Ju6

ik zit in een 2 man groep, speel met een andere 2 stack. Die insta locken meteen Sombra en Widow. Op Attack, het gaat met hangen en wurgen maar uiteindelijk door heel goed spel van de 2 randoms weten we tot op 10 meter van t laatste punt van Route 66 te komen.
Hun attack rolt onze defense meteen, natuurlijk spelen onze twee helden weer Widow en Sombra maar slaan nog geen deuk in een pakje boter. Vanaf dat moment wordt het echt leuk en beginnen de twee te schreeuwen, typen en wat nog meer niet dat ik het allemaal verneuk. En dan krijg je bovenstaande naar je hoofd. Mijn team en het andere team heeft hun beiden gereport maar dat zal toch wel weer niets doen.
Daar doe je helaas weinig aan. Zulke mensen heb je veel op internet en je komt er niet onderuit dat sommigen ook Overwatch gaan spelen.

Het beste wat je kan doen is zodra iemand ook maar enige vorm van niet-constructieve "feedback" begint te blaten, deze persoon gewoon te blocken. Zero Trollerance Policy. Hij probeert jouw game te verneuken en de enige manier om van hem te winnen is door dat niet te laten gebeuren. Gewoon blocken en ze als bots beschouwen.

• NoTimeRemains
quote:
BlackMage schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 21:49:
[...]

Daar doe je helaas weinig aan. Zulke mensen heb je veel op internet en je komt er niet onderuit dat sommigen ook Overwatch gaan spelen.

Het beste wat je kan doen is zodra iemand ook maar enige vorm van niet-constructieve "feedback" begint te blaten, deze persoon gewoon te blocken. Zero Trollerance Policy. Hij probeert jouw game te verneuken en de enige manier om van hem te winnen is door dat niet te laten gebeuren. Gewoon blocken en ze als bots beschouwen.
ja ik heb er maar niet meer op gereageerd, ik baal er gewoon van dat t gebeurd en dat t zo een game verkloot.

• BlackMage
quote:
NoTimeRemains schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 21:52:
[...]

ja ik heb er maar niet meer op gereageerd, ik baal er gewoon van dat t gebeurd en dat t zo een game verkloot.
Maar daardoor is het hem dus gelukt om Overwacht voor jou minder leuk te maken. Je kan ze gewoon blocken: druk op P, klik op zn gamertag, block this person. Vanaf dat moment is hij heerlijk stil en heb je voor jezelf dus het zelfde bereikt als wanneer hij on the spot gebanned zou worden.

En dat moet je niet doen als het al te laat is. Zodra je in chat ziet staan "ffs heal me mercy noob" dan is het eerste wat je doet die gast blocken, daarna gewoon lekker verder spelen :P

• Vailen

Vailen

Shit happens

quote:
BlackMage schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 09:15:
Maar van mij mogen ze de damage orb ook wel even een paar standjes terugdraaien :P
Ding doet amper dmg en is heel makkelijk te ontwijken als ze iets moeten aanpassen is het microwave Symmetra en Genji

• Vailen

Vailen

Shit happens

quote:
R.plas schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 13:05:
Maar doelde meer op die damage Orb door een spawn protected deur heen gooien, dat dat misschien een beetje te ver gaat. je kan bijvoorbeeld ook niet een roadhog hook of phara rocket daar doorheen schieten....
Je kan met alles door dat gele deur achtig ding schieten hoor niet alleen Moira's orb.D
e ballen van Junkrat en D.va's rockets gaan er ook gewoon doorheen

• R.plas

R.plas

Rito pls

quote:
Vailen schreef op woensdag 22 november 2017 @ 09:54:
[...]
Je kan met alles door dat gele deur achtig ding schieten hoor niet alleen Moira's orb.D
e ballen van Junkrat en D.va's rockets gaan er ook gewoon doorheen
roadhog hoak sowieso niet. net nog getest voor je.
Dus alles gaat hier zeker niet in op.
quote:
Vailen schreef op woensdag 22 november 2017 @ 09:51:[...]
Ding doet amper dmg en is heel makkelijk te ontwijken als ze iets moeten aanpassen is het microwave Symmetra en Genji
Symetra mogen ze iets aan doen naar mijn mening..... wat, ben ik nog niet over uit.
Denk maar iets minder damage op die verschrikkelijke beam en Genji vindt ik wel best op het moment.. daar heb ik zeer weinig last van... genoeg hero's waar ik aardig tegen Genji weet op te boxen....

• RocketKoen
quote:
R.plas schreef op woensdag 22 november 2017 @ 10:10:
[...]

roadhog hoak sowieso niet. net nog getest voor je.
Dus alles gaat hier zeker niet in op.

[...]

Symetra mogen ze iets aan doen naar mijn mening..... wat, ben ik nog niet over uit.
Denk maar iets minder damage op die verschrikkelijke beam en Genji vindt ik wel best op het moment.. daar heb ik zeer weinig last van... genoeg hero's waar ik aardig tegen Genji weet op te boxen....
Sym is squishie en haar beam doet alleen damage als je langere tijd heel dichtbij je tegenstander kan blijven.
Ze wordt nu al weinig gepicked en nog minder vaak goed gespeeld.

TheS4ndm4n#1919

• fjux
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 23-11 11:35
quote:
RocketKoen schreef op woensdag 22 november 2017 @ 10:51:
[...]

Sym is squishie en haar beam doet alleen damage als je langere tijd heel dichtbij je tegenstander kan blijven.
Ze wordt nu al weinig gepicked en nog minder vaak goed gespeeld.
het "probleem" van sym zie je vooral in de lagere ranks.

Vooral om dat daar mensen veel meer moeite hebben om sym te raken, ze is dan wel squishie, maar ook klein.

en coordinatie is daar helemaal ver te zoeken dus een bunnyhoppende symmetra kan daar nog aardig wat kills maken voor ze neer gehaald wordt.
in de hogere ranks heb je daar minder last van ;)

• RocketKoen
quote:
fjux schreef op woensdag 22 november 2017 @ 16:49:
[...]

het "probleem" van sym zie je vooral in de lagere ranks.

Vooral om dat daar mensen veel meer moeite hebben om sym te raken, ze is dan wel squishie, maar ook klein.

en coordinatie is daar helemaal ver te zoeken dus een bunnyhoppende symmetra kan daar nog aardig wat kills maken voor ze neer gehaald wordt.
in de hogere ranks heb je daar minder last van ;)
Ja, maar om een hero nu te nerfen omdat noobs er niet mee op kunnen gaan..
In de lagere ranks zie je waarschijnlijk ook minder vaak mensen die fatsoenlijk sym kunnen spelen.

TheS4ndm4n#1919

• fjux
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 23-11 11:35
quote:
RocketKoen schreef op woensdag 22 november 2017 @ 18:05:
[...]

Ja, maar om een hero nu te nerfen omdat noobs er niet mee op kunnen gaan..
In de lagere ranks zie je waarschijnlijk ook minder vaak mensen die fatsoenlijk sym kunnen spelen.
vandaar probleem tussen quotes. ik vind sym prima. als ze dichtbij komt moet ze gewoon dood gaan klaar.
als je dat niet doet verdien je het om gedood te worden door sym :+

• kazuka

kazuka

Building Better Worlds

Nou, gisteren na placements op 2600 uitgekomen en een dag later al in Diamond. Dat gaat wel heel snel :P Dit was enkel soloqueue en grotendeels met Mercy, afgewisseld met Junkrat en Winston.

Op naar Master dan maar? Dat zal vast niet zo snel gaan :D

• markdm
@BlackMage Je zei toch dat Emongg je favoriete streamer was, ik had net ff mijn games met hem terug gevonden en vond deze leuke clip, ik ben de mercy :+

• finalking1
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 16:10
Hallo allemaal :)

Sinds zondag heb ik samen met 3 andere vrienden Overwatch gekocht voor de xbox.

We zoeken nog naar meer spelers voor de gezelligheid (quick matches) en wat serieuzer, ranked.

Nog geen idee wat onze ranking zal zijn want we hebben dit nog niet gedaan maar net zoals met alle spellen die we spelen kunnen we er wel aardig wat van XD

Interesse? Voeg mij graag toe
Gamertag
Finalking1

• TheProf82
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 21:59
Ik speelde vorig weekend trouwens een potje quickplay, en mijn vriendin vroeg me even wat. Ik was dus even AFK.

Kom ik terug, zie ik dat ik als D.va ergens in het midden van Hanamura Temple sta (bij die 200HP healthpack in het kleine ronde huisje). Ik kijk nog eens goed, en verrek; de enemy staat met 6 man op onze capture point. Snel kijkende naar de killfeed zie ik dat mijn team is uitgeroeid. Dat wordt een loss.

...of toch niet. Mijn ultimate is klaar. Zonder na te denken vlieg ik mijn mech richting de capture point en haal ik een sixtuple kill. De enemy had het natuurlijk verwacht, zeker omdat het vanaf hun eigen kant kwam. Ik heb al maanden geen sixtuple meer gehad dus dat was geweldig (en natuurlijk play of the game). Mijn team bedankte me hartelijk en uiteindelijk wonnen we het potje ook nog :D. Ik zal kijken of ik vanavond het fragment kan posten hier, ik krijg zelf nooit genoeg van D.va ultimates.

Edit: Filmpjes hier:
D.va filmpje YouTube: AFK, but still save the loss :D
Hanzo filmpje YouTube: Hanzo play of the game

Ik vond ze wel leuk :-). Sorry voor de matige kwaliteit (het zijn gewoon de overwatch captures.

TheProf82 wijzigde deze reactie 23-11-2017 21:26 (15%)

Pagina: 1 ... 21 22 23 Laatste

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*