Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 15:04
Bloodhoundje schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 12:00:
[...]

Ik denk niet dat dit goed zou uitpakken voor Overwatch. De hele game is gebaseerd op het dynamisch switchen tussen heroes om te counteren. Als je mensen al forceert in 1 groep krijg je een balance issue. Je kan dan namelijk niet meer bepaalde comps counteren door extra healer/tank te gaan etc.

De reden dat deze manier van kiezen werkt voor moba's is omdat mensen een ban vote doen op bepaalde champions waar tegen ze niet willen spelen en dat eenmaal als de match begonnen is er niet meer kan worden gewisseld. In Overwatch is juist het tijdens de match kunnen wisselen de dynamiek. Op punt A kan een zware tank comp noodzaak zijn, waarbij op punt B bijvoorbeeld een extra support belangrijk is. Zodra je vantevoren een limiet hierop zet wordt er altijd een groep bevoordeeld. :)
Opzich heb je daar gelijk in, maar er zijn (naar mijn mening) voldoende mogelijkheden om te schuiven binnen je groep. En het belangrijkste punt is dat je tegenstander met de zelfde beperkingen werkt. Zelfs als je zou kunnen zeggen dat hiermee bijv. de aanvaller op een bepaalde map een voordeel krijgt, dan is de volgende ronde het andere team de aanvaller.

En het doel is ook niet om een perfecte game mode te krijgen, maar om het voor de solo- en duo spelers wat minder random te maken. Op deze manier kom je in ieder geval in een team waar iedereen de rol kan spelen die hij/zij wil spelen. Niemand die zich hoeft 'op te offeren' om maar iets anders te doen dan wat ze van plan waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:25
BlackMage schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 12:44:
[...]

Opzich heb je daar gelijk in, maar er zijn (naar mijn mening) voldoende mogelijkheden om te schuiven binnen je groep. En het belangrijkste punt is dat je tegenstander met de zelfde beperkingen werkt. Zelfs als je zou kunnen zeggen dat hiermee bijv. de aanvaller op een bepaalde map een voordeel krijgt, dan is de volgende ronde het andere team de aanvaller.

En het doel is ook niet om een perfecte game mode te krijgen, maar om het voor de solo- en duo spelers wat minder random te maken. Op deze manier kom je in ieder geval in een team waar iedereen de rol kan spelen die hij/zij wil spelen. Niemand die zich hoeft 'op te offeren' om maar iets anders te doen dan wat ze van plan waren.
dit zal nooit in overwatch gaan komen.

Dit gooit namelijk juist het hele fundament weg. Het idee is dat de spelers juist verschillende comps kunnen opbouwen.

Met jou manier kan Triple DPS niet. of triple tank.

het mooie is juist dat je dit tijdens de game kan omgooien. het is juist zo mooi om te zien dat de tegenstander veel flankers heeft en jouw team vrolijk triple tank gaat.

dan win je gewoon al door de teamcomp (aangenomen dat zij niet switchen)

Op dit moment is ook Triple DPS erg sterk in combinatie met winston. als je winston er moeite mee heeft switch je 1 DPS speler naar zarya, en je zit weer in een 'normale' comp. het is zo vele male dynamischer nu.

Als je last heb van solo Q, ga dan met een groep samen spelen.ik doe zelf ook weinig soloQ omdat ik het teamspel veel leuker vind dan goed zijn in 1 ding en alleen maar dat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:25
fjux schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 12:51:
[...]

dit zal nooit in overwatch gaan komen.

Dit gooit namelijk juist het hele fundament weg. Het idee is dat de spelers juist verschillende comps kunnen opbouwen.

Met jou manier kan Triple DPS niet. of triple tank.

het mooie is juist dat je dit tijdens de game kan omgooien. het is juist zo mooi om te zien dat de tegenstander veel flankers heeft en jouw team vrolijk triple tank gaat.

dan win je gewoon al door de teamcomp (aangenomen dat zij niet switchen)

Op dit moment is ook Triple DPS erg sterk in combinatie met winston. als je winston er moeite mee heeft switch je 1 DPS speler naar zarya, en je zit weer in een 'normale' comp. het is zo vele male dynamischer nu.

Als je last heb van solo Q, ga dan met een groep samen spelen.ik doe zelf ook weinig soloQ omdat ik het teamspel veel leuker vind dan goed zijn in 1 ding en alleen maar dat doen.
Triple DPS met winston heb ik nog nooit geprobeerd maar het klinkt eigenlijk niet veilig genoeg voor de supports, je hebt niet echt een schild of een tank om de healers te verdedigen. Als je flink dive comp gaat kan lucio met zo wel overleven, maar ik vraag me af hoe het dan met de andere healer gaat. Welke 5 andere heroes wil je dan naast winston?

Ik zou ook vaker met premades willen spelen maar ik weet niet echt hoe ik ze moet zoeken, voor csgo had ik gewoon een teamspeak waar ik in kon gaan en altijd wel een medespeler kon vinden maar zoiets mis ik helaas voor Overwatch.

[ Voor 8% gewijzigd door markdm op 17-05-2017 16:33 ]

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrapperDeCrap
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-06 11:09
Triple dps kan heel goed werken met n Winston en n Zen, mits de communicatie goed is tussen die 2. Ik main Zen en flex anders tussen Lucio, Tracer, Roadhog of Zarya. Mocht je als Zen of Ana in de problemen komen dan vraag je Winston als de donder terug te komen. Gaat niet altijd goed, maar over t algemeen aardig goeie ervaring mee in comp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Hey die site is van jouw blijkbaar? Zat dat artikel te lezen en toen zag ik jouw naam er opeens onder staan d:)b

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7unkrat
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22-12-2021
temp00 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 23:45:
Hey die site is van jouw blijkbaar? Zat dat artikel te lezen en toen zag ik jouw naam er opeens onder staan d:)b
Projectje voor als ik niks te doen heb op mijn werk. ;)

Stadia: 7unkrat#5173

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Laatst online: 03-09 14:14
Hoe ervaren jullie competitive nu de einddatum van S4 is aangekondigd? Veel trolls/throwers tegengekomen al?

Gisteren potje gespeeld om m'n decay uit te stellen en uiteraard iemand die van GM aan het deranken was. Gaat nog een frustrerende anderhalve week worden zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawofl
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:55

dawofl

?

yinx84 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 07:34:
Hoe ervaren jullie competitive nu de einddatum van S4 is aangekondigd? Veel trolls/throwers tegengekomen al?

Gisteren potje gespeeld om m'n decay uit te stellen en uiteraard iemand die van GM aan het deranken was. Gaat nog een frustrerende anderhalve week worden zo.
speel pas vanavond weer potjes ben benieuwd :) troll gehalte was sowieso aardig hoog dit seizoen 8)7

I wanted to change the world but god wouldnt give me the source code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 14:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

yinx84 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 07:34:

Gisteren 4 potjes achter elkaar verloren..
1 leaver, 2x hanzo/genji mains die geen kills pakken, 1x gewoon bad luck.

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co2301
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-09 09:19
Ben laatste 2 weken denk ook 600 SR gedropt. Moet zeggen dat ik het op lagere SR wel echt af en toe tergend vind om te spelen. Mensen die niet willen meewerken, en je uiteindelijk als enige healer met 4 dps en een tank zit.

Ga komende placement matches maar een keer alleen spelen (ipv party 2-3 man), wellicht kom ik dan eindelijk eens boven de 3k uit. Heb sowieso het idee dat de placement matches met party m'n SR heel erg naar beneden hebben gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
markdm schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 16:32:
[...]

Triple DPS met winston heb ik nog nooit geprobeerd maar het klinkt eigenlijk niet veilig genoeg voor de supports, je hebt niet echt een schild of een tank om de healers te verdedigen. Als je flink dive comp gaat kan lucio met zo wel overleven, maar ik vraag me af hoe het dan met de andere healer gaat. Welke 5 andere heroes wil je dan naast winston?

Ik zou ook vaker met premades willen spelen maar ik weet niet echt hoe ik ze moet zoeken, voor csgo had ik gewoon een teamspeak waar ik in kon gaan en altijd wel een medespeler kon vinden maar zoiets mis ik helaas voor Overwatch.
Triple DPS werkt juist vaak erg goed. Je moet er wel open voor staan.
Dus als healers moet je niet spelen alsof je achter een shield staat en je afragen waarom je dood gaat.

Het hele idee is juist dat je comp lekker mobiel is, dan kun je bijvoobeeld lucio + zen pakken. Die hebben niet perdefinitie een schild nodig voor bescherming.

Maar dat kan wat weinig healing zijn voor winson. Dan kun je lucio inruilen voor ana.
Dan is het voor ana wel prettig als je een soldier/mcree er bij hebt die bij de healers blijft om dat flankers die achter de healer aan gaan af te straffen (of in ieder geval weg te jagen)

sowieso is Ana + Winston een erg sterke combo. Winston + nano boost is best eng ;) (niet je ult gebruiken als winston!)
leuke is juist dat je dan erg moeilijk doodgaat door damage reduction, en ongeveer iedereen raakt die dichtbij is. Als je dan bijna dood bent pop je je ult en kun je weer ff door ;) kortom erg vervelende combo voor de tegenstanders :D

[ Voor 3% gewijzigd door fjux op 18-05-2017 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
  • Laatst online: 16:25
fjux schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 11:17:
[...]

Triple DPS werkt juist vaak erg goed. Je moet er wel open voor staan.
Dus als healers moet je niet spelen alsof je achter een shield staat en je afragen waarom je dood gaat.

Het hele idee is juist dat je comp lekker mobiel is, dan kun je bijvoobeeld lucio + zen pakken. Die hebben niet perdefinitie een schild nodig voor bescherming.

Maar dat kan wat weinig healing zijn voor winson. Dan kun je lucio inruilen voor ana.
Dan is het voor ana wel prettig als je een soldier/mcree er bij hebt die bij de healers blijft om dat flankers die achter de healer aan gaan af te straffen (of in ieder geval weg te jagen)

sowieso is Ana + Winston een erg sterke combo. Winston + nano boost is best eng ;) (niet je ult gebruiken als winston!)
leuke is juist dat je dan erg moeilijk doodgaat door damage reduction, en ongeveer iedereen raakt die dichtbij is. Als je dan bijna dood bent pop je je ult en kun je weer ff door ;) kortom erg vervelende combo voor de tegenstanders :D
Dan zou ik eerder de zen inruilen voor een ana, de speedboost en area healing van lucio is juist zeer handig voor triple DPS.

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
markdm schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 11:20:
[...]

Dan zou ik eerder de zen inruilen voor een ana, de speedboost en area healing van lucio is juist zeer handig voor triple DPS.
Triple DPS is van zichzelf al aardig mobiel, en je hebt te maken met veel flankers. die zijn meestal niet tegelijk in de range van lucio. (zeker nu niet meer, met de 'oude' lucio zou het wel handig zijn)

Met triple DPS gaat het er iets minder om om zelf levend te blijven, get gaat er met triple DPS om: Eerder kills maken dan de tegenstander.

Als je triple DPS gaat, en je met tracer 2 kills krijgt en je gaat dood heb je je werk gedaan. er zijn tenslotte nog 2 DPS over om het zelfde grapje te doen. (even spawn advantage negeren)

en onderschat de healing van ZEN niet op een squishy! tracer met een zen orb, en discord op haar target is heeeeel erg effectief. een stuk effectiever dan een lucio die een beetje rondhobbelt.

en dan heb ik de damage van een goede zen nog niet eens mee genomen hier ;)

[ Voor 3% gewijzigd door fjux op 18-05-2017 13:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:14

ErA

apNia schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 12:21:
Het debiele is, ik speel praktisch alleen maar in samenwerking met Masters en Grand Masters spelers op hun smurfs.
Moet ik dit nu opvatten als: "Ik speel met betere spelers die onder hun niveau aan het spelen zijn en mij dus carryen"

Dan is je rating toch ook nooit echt representatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 08:54

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

ErA schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 14:46:
[...]

Moet ik dit nu opvatten als: "Ik speel met betere spelers die onder hun niveau aan het spelen zijn en mij dus carryen"

Dan is je rating toch ook nooit echt representatief?
Yes, dat is carrien. Ik heb alleen wel het idee dat ik niet thuishoor op de rank waar ik nu zit. Ook die gasten spelen met elkaar en carrien elkaar. Dus het is een beetje een wisselwerking. Ik geloof heilig in communicatie in plat en hoger, dus speel dan graag met bekenden. En m'n vrienden zijn dan ook master/grandmaster. Punt blijft overigens dat het samenspel met die gasten gewoon heel erg slecht gaat, waar dat vorig seizoen niet het geval is. Zelfs tegen plats is het nu moeilijk, waar ik gewoon echt geen reet van snap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7unkrat
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22-12-2021
Het leaver gehalte is erg hoog ja. Gisteren ook een aantal leavers. Dan ben je al gedoemd te verliezen. Gelukkig later op de avond een goed potje weten te pakken met veel teamwerk, alleen dan weer jammer als dat team niet wilt groupen. Dan ben ik 1 van de 6 die op Stay as Team knop drukt. Zo jammer!

Vind het nu ook wel een gemis dat je niet een soort van club kan maken in de game. Zeg een Tweaker Groep waarbij iedereen kan instappen in een sessie.

Vandaag weer niks te doen op me werk XD.
[YouTube: https://youtu.be/wnWspU0WzbQ]

Stadia: 7unkrat#5173

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:10
nieuwe dance emotes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrapperDeCrap
Zen geen moonwalk, valt tegen. Komen ook 3 nieuwe maps met nieuwe event. Lijken arena maps te zjjn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 13:34
Is het nog te doen om als nieuwe player te beginnen met Overwatch ?

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Iusedto schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 21:34:
Is het nog te doen om als nieuwe player te beginnen met Overwatch ?
Absoluut. Toegankelijk, je hoeft geen heroes te unlocken of andere gekkigheden. Alle unlockables zijn puur cosmetisch dus ook daar heb je geen achterstand. Vanaf 26 tot 29 mei is Overwatch gratis te proberen... als je twijfelt is dat een mooi moment om even te proeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
yinx84 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 21:43:
[...]

Absoluut. Toegankelijk, je hoeft geen heroes te unlocken of andere gekkigheden. Alle unlockables zijn puur cosmetisch dus ook daar heb je geen achterstand. Vanaf 26 tot 29 mei is Overwatch gratis te proberen... als je twijfelt is dat een mooi moment om even te proeven.
Ah ok, dat is mooi.
Heb na de launch wel op de console van een vriend gespeeld en dat was leuk.
Speelde veel Lucio maar ook Roadhog en Reaper vond ik leuk

Thuis kan ik kiezen uit meerder systemen maar ik zit te denken aan PC en niet PS of XBOX

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8GUS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-03 10:34

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

Enkele nieuwe skins!

Eindelijk een toffe skin voor Zarya. En die van Soldier wil ik eigenlijk ook wel. Alleen jammer van z'n benen...

Bricks In Motion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boos805
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 30-06-2020
Ik ben zelf vorige maand begonnen met spelen, in eerste instantie alleen Quick Play en Arcade om alles te leren. Naar wat aandringen van bekenden toch maar mn placement matches gaan doen vorige week. S4 is immers bijna voorbij en ik had gedacht per S5 gewoon vol gas voor Competitive te gaan, en S4 te laten voor wat het is.. In 5 van de 10 matches een leaver, en dus losses, 4 wins en 1 draw. Geplaatst op 1750... Heeft dit nou ook gevolg voor S5? Of staan de S5 placement matches los ervan?
En het aantal leavers is dat normaal of komt dat doordat we aan het einde van S4 zijn aanbeland? Vind het maar een frustrerende bende tot op heden namelijk. Ik heb nog 6 matches gedaan waarvan 3 wins, maar de losses sloegen echt helemaal nergens op. Mercy die gewoon stil staat en power up doet (geen heals), met 4 offense heroes menen te kunnen verdedigen, maar ook niet wisselen verder. Een Genji die maar gewoon stil op de payload gaat staan, want ja, dan beweegt ie .. ???
Hoop dat S5 leuker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
Boos805 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 09:07:
Ik ben zelf vorige maand begonnen met spelen, in eerste instantie alleen Quick Play en Arcade om alles te leren. Naar wat aandringen van bekenden toch maar mn placement matches gaan doen vorige week. S4 is immers bijna voorbij en ik had gedacht per S5 gewoon vol gas voor Competitive te gaan, en S4 te laten voor wat het is.. In 5 van de 10 matches een leaver, en dus losses, 4 wins en 1 draw. Geplaatst op 1750... Heeft dit nou ook gevolg voor S5? Of staan de S5 placement matches los ervan?
En het aantal leavers is dat normaal of komt dat doordat we aan het einde van S4 zijn aanbeland? Vind het maar een frustrerende bende tot op heden namelijk. Ik heb nog 6 matches gedaan waarvan 3 wins, maar de losses sloegen echt helemaal nergens op. Mercy die gewoon stil staat en power up doet (geen heals), met 4 offense heroes menen te kunnen verdedigen, maar ook niet wisselen verder. Een Genji die maar gewoon stil op de payload gaat staan, want ja, dan beweegt ie .. ???
Hoop dat S5 leuker is.
Dit klinkt wel een beetje als standaard einde seizoen trolls.

maar het ligt ook aan de je raiting. (beetje)
in de lagere regionen zul je vaker mensen tegenkomen die het spel gewoon echt niet snappen.

Maar die mensen heb je op iedere rank zitten hoor.

En ja het heeft wel effect op je S5, maar dat is meer in 'Interne MMR' die zal dus niet zo erg verschillende zijn als dat je je S4 placements niet had gedaan.

En als je beter bent klim je vanzelf wel omhoog in de ranks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Boos805 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 09:07:
Geplaatst op 1750... Heeft dit nou ook gevolg voor S5? Of staan de S5 placement matches los ervan?
Ja en nee. S5 borduurt voort op de rating waar je S4 mee eindigt. Maar zelfs als je de placements niet had gedaan was je waarschijnlijk in S5 rond dezelfde rating geplaatst. Nu krijg je tenminste nog wat competitive points, dus was een goede keuze om nu placements te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
yinx84 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 09:45:
[...]

Ja en nee. S5 borduurt voort op de rating waar je S4 mee eindigt. Maar zelfs als je de placements niet had gedaan was je waarschijnlijk in S5 rond dezelfde rating geplaatst. Nu krijg je tenminste nog wat competitive points, dus was een goede keuze om nu placements te doen.
volgens mij gaat het vooral om je interne MMR.

Als iemand normaal master is, en een decay heeft gekregen naar 3000 wordt hij volgens mij gewoon weer in master geplaatst. en niet in 3000.

Maar als je nog niet veel comp hebt gespeeld zal je rating en MMR aardig dicht bij elkaar liggen. maar nu kun je het nog wel lekker goed beïnvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:54
Gisteren ook eerst 2 leaver en na de Cool down nog maar met twee over. Samen met de tegen partij wat aan het kloten geweest. Was wel grappig. Volgende keer eens vragen of ik ze voor die achievement even het ravijn in mag pushen met Lucio. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boos805
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 30-06-2020
SR en MMR kunnen dus verschillend zijn, in toenemende mate als je meer en meer speelt? Hoe moet men MMR zien dan? Je speelt zelf op zich goed (medals, PotG, objective time, on fire, accuracy etc), maar verliest wel de pot betekent dit een positieve invloed op je MMR? Of een minder slechte dan die van je teammaten? En andersom, je speelt zelf slecht maar wint wel de pot (carried) en dus je MMR gaat minder omhoog dan die van je team? Houdt MMR rekening met spelers die al dan niet 'leaven' - in welk team dan ook?

Als er een interne MMR bestaat die belangrijk(er) is, wat is dan de functie van de SR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
Boos805 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 11:50:
SR en MMR kunnen dus verschillend zijn, in toenemende mate als je meer en meer speelt? Hoe moet men MMR zien dan? Je speelt zelf op zich goed (medals, PotG, objective time, on fire, accuracy etc), maar verliest wel de pot betekent dit een positieve invloed op je MMR? Of een minder slechte dan die van je teammaten? En andersom, je speelt zelf slecht maar wint wel de pot (carried) en dus je MMR gaat minder omhoog dan die van je team? Houdt MMR rekening met spelers die al dan niet 'leaven' - in welk team dan ook?

Als er een interne MMR bestaat die belangrijk(er) is, wat is dan de functie van de SR?
Interne MMR is nog een grote vage. Blizzard houd zijn mond hier redelijk over. Ze hebben alleen gezegd dat het bestaat.

In het begin kun je je MMR makkelijker beïnvloeden omdat het veel minder meetpunten heeft gehad dan iemand die 4 seizoenen heeft gespeeld.

Je interne MMR zal er voor zorgen dat je SR een beetje daar in de buurt blijft. zeker nu de winning/losing streaks er uit zijn gehaald.

Je merkt bijvoorbeeld dat als ik ineens door een leuke winstreak 300SR hoger uitkom ik veel harder gestraft wordt voor een loss dan ik beloond wordt voor een win. Maar als je op dat niveau toch blijft hangen gaat je interne MMR omhoog en blijf je makkelijker op je rank zitten.

Maar dit is nog niet helemaal 100% onderbouwd.

en als je bijvoorbeeld master zit, (je MMR ook). en vervolgens decay krijgt naar 3000SR. dan blijft je interne MMR wel op master staan.
resultaat: als je daarna wint op 3000 krijg je echt heel veel punten er bij. (60 tot 100 zijn geen rare getallen dan zelfs zonder win streak) dit is het systeem dat je SR gelijk wilt gaan trekken met je interne MMR)

maar nogmaals het is niet een exacte wetenschap (voor ons tenminste 8)7 )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-08 16:56
Boos805 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 11:50:

Het is ondertussen wel redelijk goed uitgelegd door het OW team.

Games worden gebalanceerd op je SR. Je MMR bepaalt hoeveel SR je er bij krijgt of verliest na elke pot, om je zo snel mogelijk op een SR te krijgen waar je winkans voor een match door het systeem wordt ingeschat op 50/50.

MMR wordt bepaald door hoe je zelf zpeelt vis-a-vis andere mensen met die hero rond jouw rank. Ergo, als jij de sokken eraf speelt met je hero, dan vind het systeem dat je hoger hoort te staan dan waar je bent en krijg je er wellicht 20 - 40 SR punten bij voor een win want je MMR is hoger. Terwijl je na een loss (leaver of whatever, maar jij speelde beter dan anderen spelen met die hero) maar beperkt aantal punten verliest.

Het is een fantastisch systeem als je veel heroes beheerst, maar als je moet flexen naar iets die je niet kant omdat je team je daar praktisch toe dwingt, kan je dubbel gestraft worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 14:01:
[...]

Het is ondertussen wel redelijk goed uitgelegd door het OW team.

Games worden gebalanceerd op je SR. Je MMR bepaalt hoeveel SR je er bij krijgt of verliest na elke pot, om je zo snel mogelijk op een SR te krijgen waar je winkans voor een match door het systeem wordt ingeschat op 50/50.

MMR wordt bepaald door hoe je zelf zpeelt vis-a-vis andere mensen met die hero rond jouw rank. Ergo, als jij de sokken eraf speelt met je hero, dan vind het systeem dat je hoger hoort te staan dan waar je bent en krijg je er wellicht 20 - 40 SR punten bij voor een win want je MMR is hoger. Terwijl je na een loss (leaver of whatever, maar jij speelde beter dan anderen spelen met die hero) maar beperkt aantal punten verliest.

Het is een fantastisch systeem als je veel heroes beheerst, maar als je moet flexen naar iets die je niet kant omdat je team je daar praktisch toe dwingt, kan je dubbel gestraft worden.
Het jammerste van het systeem is nog wel dat je vergeleken wordt met andere spelers op de zelfde hero.

Terwijl dit echt niet helemaal eerlijk is, want er zijn hero's die in sommige situaties heel erg uitblinken, maar dat komt dan niet in de stats naar boven.

voorbeelden:
- het systeem neemt niet mee dat ik alleen maar damage doe op shields
- ziet niet of mijn kills wel uitmaken of alleen maar kills maak op het moment dat het punt/push al verloren is.

ook bijvoorbeeld: je hebt zarya spelers die continu hun bubbles op alles en iedereen gooien. Die zullen qua stats op het einde van de macht meer damage blocked hebben. Maar de stats zien niet dat een zarya speler consequent iedereen bubbled die gehookt/gecharged worden.

het slaat IMHO nergens op om in een teamspel zoals overwatch individueel mensen te beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zit te twijfelen of ik nog ga proberen om naar 3k te gaan of gewoon te denken van fuck it.

Net wel nog ff 1 potje gedaan na een weekje ofzo en wel weer een win te pakken. Ik pakte D.va op eichenwalde om over dat huis te vliegen dus zeg dat in teamchat van: Genji come with me over that building and get on the point so that they break up the chokepoint. Die genji kwam mee en kwam er eerst alleen een soldier aanlopen en die killde wij. toen kwam iedereen en kon ons team lekker doorlopen en zo hadden we in 1 keer punt a. Daarna payload successvol naar het einde gebracht. De defense ging erg goed maar in overtime hadden ze toch punt A en toen konden we te payload net tegenhouden op het randje van checkpoint 2.

D.Va heeft echt gewoon zo'n goeie kit om je team te helpen door je matrix shield en mensen te knockbacken en weghouden van je teamgenoten. Het blijft gewoon een fijne hero.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korkss
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 18:06
Pfff zat bijna op 2500. Toen een collega die overwatch pas net heeft, geholpen met zn placements. Daarna nog wat gewone potjes competitive met hem gespeeld. Gevolg 1960SR :-p

Tering wat een onzin kom je dan weer tegen zeg! Gelukkig via solo Q weer richting 2100 gegaan daarna :-p

Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - MSI 2070 super - 32gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:54
Dat is inderdaad wat ik tegenwoordig ook wel regelmatig doe. Vergeet het alleen te communiceren, maar goed. Dat is nog een leermomentje voor mij. Over muren springen en dat dan communiceren.
echt op 1700 ongeveer nu. Alleen maar gezakt. Gewoon mensen die één voor één zich af laten knallen ipv even samen die kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Ricmaniac schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 13:55:
Zit te twijfelen of ik nog ga proberen om naar 3k te gaan of gewoon te denken van fuck it.
Lastig lastig. Ik zie dat je op 2859 zit. Je zou 2800 als limiet kunnen aanhouden? Als je de eerste twee verliest; gelijk kappen. Maar alles wat je wint is leuk... mocht je na een paar wins in een losing streak gaan dan kun je die 2800 alsnog als minimum aanhouden. Beperk je het risico :)

Ben voor mezelf de minimale matches die ik nog moet spelen om niet in decay te raken aan het uitsmeren tot de 29e. Heb het helemaal uitgerekend en zit nu in een positie waar ik gelukkig niet meer <3500 kan droppen. Zolang ik me aan het schema hou in ieder geval. Met de dagen die ik nu nog op de teller heb moet ik nog 4 matches spelen, uitgesmeerd over volgende week. Zelfs als ik die 4 verlies is er niets aan de hand, tenzij ik ineens 30+ SR per potje ga verliezen ofzo. Elk potje dat ik win kan ik weer een extra gokje wagen, want in die laatste dagen is het een coinflip of die thrower bij jou of in het andere team zit :P Aan het einde van S3 werkte het in mijn voordeel en had ik nog een (toenmalig) career high te pakken door een lading gratis wins.

[ Voor 3% gewijzigd door yinx84 op 20-05-2017 22:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dawofl

dawofl

?

Lekker bezig met zenyatte laatste tijd :) heerlijke combo tussen healing en damage met tussendoor discords calling en een genji of winston constant orben :)

Hier n mijn potg die ik kreeg voor het binnenhalen van eerste punt op hanamura :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korkss
Die matchmaking is ook zo broken als wat! Kom ineens in potjes met 3 placements in je team, gooien ze er 1 diamond bij om het SR beetje gelijk te trekken ofzo. Iedereen loopt als een kip zonder kop. Die diamond gaat na 30 seconden maar kutten... sjonge jonge

Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - MSI 2070 super - 32gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
Korkss schreef op maandag 22 mei 2017 @ 09:45:
Die matchmaking is ook zo broken als wat! Kom ineens in potjes met 3 placements in je team, gooien ze er 1 diamond bij om het SR beetje gelijk te trekken ofzo. Iedereen loopt als een kip zonder kop. Die diamond gaat na 30 seconden maar kutten... sjonge jonge
Een diamond icoon betekend niet dat het ook een diamond speler is! als je ook maar 1 keer in diamond terecht bent gekomen dat seizoen krijg je het icoon al en raak je niet meer kwijt.

ik heb me ook wel eens kostelijk vermaakt in een placement match. met zarya een full hold gedaan op hanamura, zat bijna continu rond 80% charge, was bij de tegenstander 1 groot zooitje ongeregeld.

zeker als er placements bij komen, probeer met 1 a 2 mensen uit je team goed samen te werken (de niet placements meestal). dan win je vaak heel makkelijk omdat de tegenstander nog minder samenwerkt dan normaal in solo'q.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yinx84
Korkss schreef op maandag 22 mei 2017 @ 09:45:
Klinkt alsof iemand bewust aan het zakken in rank is en de rest van z'n team meeneemt. Zie je veel deze laatste dagen van het seizoen. Die competitive points zijn toch al binnen voor hem.

Denk alleen niet dat hij zich realiseert dat hij z'n MMR ook verkloot... met lagere placement in S5 als resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
yinx84 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 10:24:
[...]

Denk alleen niet dat hij zich realiseert dat hij z'n MMR ook verkloot... met lagere placement in S5 als resultaat.
Dat is juist het idee. dan worden ze volgend seizoen laag geplaatst waardoor ze weer gemakkelijk kunnen klimmen door de ranks heen en veel punten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
fjux schreef op maandag 22 mei 2017 @ 10:25:
[...]

Dat is juist het idee. dan worden ze volgend seizoen laag geplaatst waardoor ze weer gemakkelijk kunnen klimmen door de ranks heen en veel punten krijgen.
Hmmm, als het nou een Grand Master was dan kan ik mij het wel voorstellen, maar als Diamond zou ik het wel risky vinden... volgens mij kun je dan goed vast komen te zitten in upper Platinum. Maar goed, misschien is hij opzoek naar uitdaging ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
yinx84 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 10:29:
[...]

Hmmm, als het nou een Grand Master was dan kan ik mij het wel voorstellen, maar als Diamond zou ik het wel risky vinden... volgens mij kun je dan goed vast komen te zitten in upper Platinum. Maar goed, misschien is hij opzoek naar uitdaging ;)
tja, ik ben nu een low diamond speler en zak nog wel eens naar plat. Maar ik kom er tegenwoordig ook redelijk gemakkelijk weer uit.

merk eigenlijk dat het best is om je rank gewoon compleet te negeren en lol hebben in het spel.
Als er een paar mensen in mijn game aan het throwen zijn switch ik doodleuk naar een hero die ik wil leren of als ik bang ben dat ik salty wordt: TORB!
ook al verlies ik die match (waar toch al niets aan te doen was) heb ik in ieder geval wel lol gehad :D

let wel: ik doe dit pas als het echt een verloren zaak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
yinx84 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 10:29:
[...]

Mja toch twijfel ik daaraan hoor. een maat van mij is gewoon altijd echt goed in shooters en elk seizoen al kan hij gewoon flink klimmen zonder te veel problemen. Als je zelf echt goed bent lijkt het toch wel gewoon te lukken en denk ik niet dat je te veel last hebt van "Stuck" raken.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Ga vanaf volgende week echt beginnen met OW (op de PC), heb net nieuwe PC gekocht en die komt dan binnen :)

Dit weekend veel gespeeld op de console( vd kids) om een beetje gevoel te krijgen. Vond, als totaal nieuwe speler, het af en toe erg chaotisch. Ken de Maps nog geen eens :)
Bestaat er eigenlijk zo iets als "beginner" chars ?

Nu gespeeld met Lucio, Roadhog, Reaper, Junkrat, Bastion, Zarya, Zen, Soldier en Symmentra.
Ik vond ze allemaal wel wat hebben en leuk spelen.

Is het nu handiger om gewoon lekker te gaan spelen en ervaring met diverse chars opbouwen of toch specialiseren met 1 a 2 chars ?
Ik lees daar verschillende meningen over.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawofl

dawofl

?

Iusedto schreef op maandag 22 mei 2017 @ 11:06:
Ga vanaf volgende week echt beginnen met OW (op de PC), heb net nieuwe PC gekocht en die komt dan binnen :)

Dit weekend veel gespeeld op de console( vd kids) om een beetje gevoel te krijgen. Vond, als totaal nieuwe speler, het af en toe erg chaotisch. Ken de Maps nog geen eens :)

Nu gespeeld met Lucio, Roadhog, Reaper, Junkrat, Bastion, Zarya, Zen, Soldier en Symmentra.

Is het nu handiger om gewoon lekker te gaan spelen en ervaring met diverse chars opbouwen of toch specialiseren met 1 a 2 chars ?
makkelijste zijn misschien wel soldier & pharah omdat die dichtste bij reguliere shooter komen. De roadhog & reinhart vond ik de "makkelijkste" tanks om te leren en Lucio / mercy als support zijn ook al vrij snel nuttig :) De rest heeft een aardige learning curve (ik speel b.v nog steeds geen hanzo, widow, cree, tracer, genji ;) )

De maps leren kennen etc duurt even maar daarna wordt het steeds leuker 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ollievssn
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-08 12:00

Ga in quickplay gewoon de lijst met hero's af, speel een 3 tal potjes met die hero zodat je een beetje een gevoel kan krijgen en beoordeel dan met welke hero je het liefst wil spelen.

Ik heb in mijn profiel gewoon gekeken waar ik het minste/geen tijd mee had en ben daar mee gaan spelen voor mij werkte dat goed en "snap" ik alle hero's een beetje. Het kan goed zijn dat dat je helemaal niet aanspreekt of werkt voor je :P

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Persoonlijk vond ik Lucio het "leukst" spelen, en daar bedoel ik het makkelijkst spelen mee :)
Healen gaat simpel en de damage is verbazingwekkend goed, alleen dat wallriding is niet gelukt lol.

Voor mij persoonlijk ga ik de komende tijd voor chars die het makkelijk maken om te spelen.
Na dit weekend spelen heb ik voorkeur voor Lucio, Reaper en Roadhog.
Reaper is vrij simpel (vind ik) maar dat dicht bij iemand komen (..en overleven) is dan weer lastig voor een newbie.

Roadhog is ook lekker simpel en heeft een Heal. Dat lijkt me een dikke plus voor een beginner.
Ook las ik ergens dat Roadhog gezien wordt als de betere Reaper maar ik heb geen idee of dat voor high level of juist voor casual geldt.

Keuzes :)
Wel een waanzinnig leuke game en de heroes spreken erg aan.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korkss

Gewoon alle chars gaan spelen in quickplay! Dan ken je alle abilities, best handig! Daarna kijken welke je het fijnst vind, best mee bent of het leukst vind. Ga die masteren. Zal niet teveel focussen op 1 char, mocht die al gekozen zijn ben je namelijk zuur ;-)

Kom vaak lui tegen die bijv niet eens weten wat nano boost van ana is. Boost je een reinhardt, blijft ie gewoon staan met zn shield. Dus leer alle chars kennen zou ik zeggen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Korkss schreef op maandag 22 mei 2017 @ 11:59:
[...]
Gewoon alle chars gaan spelen in quickplay! Dan ken je alle abilities, best handig! Daarna kijken welke je het fijnst vind, best mee bent of het leukst vind. Ga die masteren. Zal niet teveel focussen op 1 char, mocht die al gekozen zijn ben je namelijk zuur ;-)
Ga ik zeker doen ja.
Wil ook die Sombra wel eens testen, spreekt me wel aan.

Maar als wat "oudere" gamer moet het niet te snel/flashy zijn en al helemaal geen glass canon :)
Zo een Genji zal dus niets voor mij zijn lol.
Daarom pakte ik eigenlijk meteen Reinhart maar ik voel me niet comfortabel genoeg om dat vol te houden, aangezien ik geen idee heb wat te doen.
Dan lijkt me de main tank zijn niet echt handig. Of doe ik nu te moeilijk ?

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korkss
Iusedto schreef op maandag 22 mei 2017 @ 12:15:
[...]

Ga ik zeker doen ja.

Maar als wat "oudere" gamer moet het niet te snel/flashy zijn en al helemaal geen glass canon :)
Daarom pakte ik eigenlijk meteen Reinhart maar ik voel me niet comfortabel genoeg om dat vol te houden, aangezien ik geen idee heb wat te doen.
Pak reinhardt, ga quickplay in en kijk wat er gebeurd. Leer van je fouten, kijk wat youtube tutorials, voor elk char te vinden. En ga los

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bledismauw
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:37
Iusedto schreef op maandag 22 mei 2017 @ 12:15:
[...]

Ga ik zeker doen ja.

Wat ik zou adviseren is om inderdaad quick play te doen maar daarnaast de arcade gamemode en dan specifiek de mystery heroes. Hierbij krijg je een nieuwe hero elke keer als je dood gaat, dit helpt in mijn ogen enorm om de basics onder de knie te krijgen. Ook bij elke 3 wins krijg je een lootbox tot maximaal 3 lootboxs per week, is altijd leuk om dat erbij te krijgen. Daarnaast een stream/youtube video van de pro's te kijken. Gewoon om te zien wat de potentie van een bepaalde hero is en om dingen zoals positionering en teamwork te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Bledismauw schreef op maandag 22 mei 2017 @ 12:26:
[...]
Daarnaast een stream/youtube video van de pro's te kijken. Gewoon om te zien wat de potentie van een bepaalde hero is en om dingen zoals positionering en teamwork te zien.
Bedankt voor alle tips, btw. Behulpzame community hier :)

Ik heb zondag een Youtuber gevonden die ingezonden filmpjes analyseerde.
Unit Lost Gaming of zo iets en den naam was Overanalyzed
Ik vond dat ZEER behulpzaam.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bledismauw
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:37
Iusedto schreef op maandag 22 mei 2017 @ 12:32:
[...]

Bedankt voor alle tips, btw. Behulpzame community hier :)

Ik heb zondag een Youtuber gevonden die ingezonden filmpjes analyseerde.
Unit Lost Gaming of zo iets en den naam was Overanalyzed
Ik vond dat ZEER behulpzaam.
Die volg ik inderdaad zelf ook, het zijn veel dezelfde punten die naar voren komen natuurlijk communicatie en positionering. Seagull is mijn favoriet als het om de pro's gaat, gewoon een hele relaxte gast, die zelf precies weet wat hij fout doet en niet de rest van het team de schuld geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Bledismauw schreef op maandag 22 mei 2017 @ 12:48:
[...]
Die volg ik inderdaad zelf ook, het zijn veel dezelfde punten die naar voren komen natuurlijk communicatie en positionering.
Als newbie is dat juist leerzaam lijkt me. Dat campen in chockes of bij de enemy spawn, maar dat dan de afstand vanaf je eigen spawn langer is dan die van de enemy zijn voor mij eye openers geweest. Echt iedereen die ik tegenkwam in mijn eerste OW potjes deed dat namelijk wel :X (..en ik dus ook lol)

Ook dat high ground/low ground verschil voor bijvoorbeeld een Sombra of Hanzo was leerzaam.
En zo was er nog veel meer :)

Was jammer dat ik die filmpjes pas zag nadat ik klaar was met spelen hehe

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawofl

dawofl

?

Iusedto schreef op maandag 22 mei 2017 @ 11:48:
Persoonlijk vond ik Lucio het "leukst" spelen, en daar bedoel ik het makkelijkst spelen mee :)
Healen gaat simpel en de damage is verbazingwekkend goed, alleen dat wallriding is niet gelukt lol.

Voor mij persoonlijk ga ik de komende tijd voor chars die het makkelijk maken om te spelen.
Na dit weekend spelen heb ik voorkeur voor Lucio, Reaper en Roadhog.
Reaper is vrij simpel (vind ik) maar dat dicht bij iemand komen (..en overleven) is dan weer lastig voor een newbie.

Roadhog is ook lekker simpel en heeft een Heal. Dat lijkt me een dikke plus voor een beginner.
Ook las ik ergens dat Roadhog gezien wordt als de betere Reaper maar ik heb geen idee of dat voor high level of juist voor casual geldt.

Keuzes :)
Wel een waanzinnig leuke game en de heroes spreken erg aan.
Pas wel op met roadhog want veel health + zelf heal is leuk maar je kan ook een enorme ultimate booster zijn voor de tegenpartij :) met name als ik Soldier speel ben ik dol op roadhogs voor een snelle ult build : >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmetje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 12:55
Eindelijk de gigantische prijsverlaging waar ik al weken op aan het wachten was. Vanaf vandaag ben ik ook eigenaar van een Overwatch exemplaar, zij het dat ik deze wel voor de Xbox One heb gehaald :)

FYI, bij de grote kanalen (Bol, MM, Int., GM) zijn alle versies van Overwatch nu 30 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SPOXYWOXY
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:07
Remmetje schreef op maandag 22 mei 2017 @ 13:53:
Eindelijk de gigantische prijsverlaging waar ik al weken op aan het wachten was. Vanaf vandaag ben ik ook eigenaar van een Overwatch exemplaar, zij het dat ik deze wel voor de Xbox One heb gehaald :)

FYI, bij de grote kanalen (Bol, MM, Int., GM) zijn alle versies van Overwatch nu 30 euro.
Heb hem ook aangeschaft hierdoor, morgen maar eens proberen :9~

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yinx84
SPOXYWOXY schreef op maandag 22 mei 2017 @ 14:33:
[...]

Heb hem ook aangeschaft hierdoor, morgen maar eens proberen :9~

ONE OF US, ONE OF US oOo

(two of us in dit geval :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Bedankt voor de tip !
Zal er meteen 1 gaan bestellen (PC, denk ik ) Twijfel over PS4 want dan kan ik meteen spelen.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux

ik verwacht dat dit nu in de aanbieding is omdat straks de anniversary editie er aan komt.

Dan krijg je volgens de geruchten het zelfde als met de origins editie met 10 lootboxes er bij en wat goodies in andere spellen (wow pet + HotS hero's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-09 21:05
Even een gewetensvraag: is het erg verwerpelijk als ik nu in competitive characters speel waarmee ik niet perse voldoe aan de meta, maar wel gewoon goed mijn best doe omdat ik geen zin heb om de hele tijd soldier te spelen?

Dus zeg maar, widow spelen en redelijk raken. Of sombra en gewoon tryhard?

[ Voor 15% gewijzigd door hmr op 22-05-2017 17:35 ]

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
hmr schreef op maandag 22 mei 2017 @ 17:35:
Even een gewetensvraag: is het erg verwerpelijk als ik nu in competitive characters speel waarmee ik niet perse voldoe aan de meta, maar wel gewoon goed mijn best doe omdat ik geen zin heb om de hele tijd soldier te spelen?

Dus zeg maar, widow spelen en redelijk raken. Of sombra en gewoon tryhard?
Ja en Nee, een character spelen die niet aan de 'meta' voldoet is niets mis mee. Maar je moet wel nadenken of je pick en het moet wel in de comp passen.

als jij erg graag junkrat wilt spelen prima, maar als te genstander een genji phara en mercy heeft moet je wel echt gaan switchen. je bent tegen die hero's compleet nutteloos. dat wil niet zeggen dat je een slecht junkrat bent, maar hoe goed je ook bent je gaat nooit echt impact hebben.

widow is helemaal een aparte. die kan eigenlijk overal wel. maar widow is heel erg moeilijk. om impact te hebben met widow moet je continu picks maken. en niet pas iemand vermoorden als die persoon eerst 2 mensen van jou team heeft vermoord. dan heb jij 0 impact gehad.

zelfde met sombra, kan prima werken in de huidige meta. maar let op je compositie. sombra doet niet bijster veel damage. Sombra + genji kan werken, maar dan is een winston erg fijn, je hebt dan weer niets aan een reinhard.

Er is op dit moment niet echt een standaard meta. bijna alles is werkbaar. maar je moet wel echt een comp bouwen. niet widow kiezen omdat jij widow wilt spelen, dan moet je gewoon quick play gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Zit er eigenlijk een verschil tussen PC versie en PS4 ? (behalve de obvious ones ofc)

Is de ene community groter ?
Welke community is meer "toxic" ?
etc

FUMES et CARNES

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yinx84
Pfoe... nou, mijn seizoen is klaar. 60 punten verspeeld in twee potjes en sta nu nog met m'n hakken in master: 3505 SR. Ga geen losing streak riskeren meer en kies eieren voor m'n geld. Ik weet dat voor je reward je season high geldt, maar ik wil voor het uiterlijk van m'n profiel twee keer dat gouden icoontje hebben voor S4 })

Heb gelukkig m'n decay counter gemaximaliseerd en deze staat op 6 days. Had eerst nog een paniekmomentje dat 6 dagen niet genoeg is, maar het is feitelijk 6 dagen, 23 uur en 59 minuten. Daar red ik het mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 16:23

Meneer iCy

swarma

Pc versie bij bol helaas niet met korting. Heb hem bij intertoys besteld nu.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPOXYWOXY
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:07
icy schreef op maandag 22 mei 2017 @ 23:38:
[...]

Pc versie bij bol helaas niet met korting. Heb hem bij intertoys besteld nu.
Hij is uitverkocht zo te zien nu. Goede actie geweest dus, gelukkig was ik nog op tijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

SPOXYWOXY schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 08:45:
[...]

Hij is uitverkocht zo te zien nu. Goede actie geweest dus, gelukkig was ik nog op tijd :P
Bij intertoys nog op voorraad volgens de site en bij de mediamarkt. Hoefde geen andere spellen, maar daar hebben ze nog een dubbele actie. (3 halen 2 betalen).

Zal mij benieuwen hoe dit speelt, maar ben ik bang dat ik pas donderdag tijd heb om te spelen. :+

[ Voor 12% gewijzigd door Meneer iCy op 23-05-2017 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:08
Iusedto schreef op maandag 22 mei 2017 @ 19:03:
Zit er eigenlijk een verschil tussen PC versie en PS4 ? (behalve de obvious ones ofc)

Is de ene community groter ?
Welke community is meer "toxic" ?
etc
Ik ervaar zelf wel verschil. Vind de PS4 community meer toxic en heb daar veel moeite ervaren om te stijgen in rank. Veel slechte picks in zilver (de obvious Genji's, Hanzo's, McCree's, Widows, die geen pepernoot raken, niet in laatste mate omdat aimen op de PS4 gewoon minder soepel gaat) en heel erg vaak leavers.
Ben op de PC op account van iemand anders begonnen met 1300SR en ben een week of 3 later nu 2280. Worden vaak logische teamcomps gemaakt met mensen die bereid zijn om te switchen, wordt vrij serieus gespeeld, minder leavers en meer communicatie.

[ Voor 7% gewijzigd door timwijn op 23-05-2017 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

timwijn schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 10:02:
[...]

Ik ervaar zelf wel verschil. Vind de PS4 community meer toxic en heb daar veel moeite ervaren om te stijgen in rank. Veel slechte picks in zilver (de obvious Genji's, Hanzo's, McCree's, Widows, die geen pepernoot raken, niet in laatste mate omdat aimen op de PS4 gewoon minder soepel gaat) en heel erg vaak leavers.
Ben op de PC op account van iemand anders begonnen met 1300SR en ben een week of 3 later nu 2280. Worden vaak logische teamcomps gemaakt met mensen die bereid zijn om te switchen, wordt vrij serieus gespeeld, minder leavers en meer communicatie.
Hoe speelt het voor newbie's overigens? Krijg je net zoals met LOL diverse mensen die gewoon velen mater beter zijn en alles kapot schelden als onbewust fouten maakt of valt dat nog mee?

Ga er stiekem van uit dat er een training/learning mode in de game zit gezien het een Blizzard product is. :+

Maar als je hier eenmaal uit gaat ben je nog niet zo goed als mensen die het al maanden spelen en heb eigenlijk niet veel zin in dat toxic gedoe, dus dan zal ik wel met regelmaat de mute knop gaan gebruiken als het te toxic wordt :)

[ Voor 16% gewijzigd door Meneer iCy op 23-05-2017 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:08
icy schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 10:11:
[...]

Hoe speelt het voor newbie's overigens? Krijg je net zoals met LOL diverse mensen die gewoon velen mater beter zijn en alles kapot schelden als onbewust fouten maakt of valt dat nog mee?
PS4 is wat dat betreft wat toegankelijker voor newbies, maar valt op de PC sowieso ook mee.
Iedereen ziet je rank en weet dat als je Level <25 bent dat je gewoon nieuw bent en nog veel moet leren. Daarnaast mag je onder level 25 geen competitive spelen en zal het mensen in quickplay minder uitmaken of ze winnen of niet :)

edit: zit inderdaad een trainingsmode in, plus ontzettend veel info online te vinden en op youtube te bekijken.

[ Voor 8% gewijzigd door timwijn op 23-05-2017 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8GUS

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

[...]

Ga er stiekem van uit dat er een training/learning mode in de game zit gezien het een Blizzard product is. :+

Maar als je hier eenmaal uit gaat ben je nog niet zo goed als mensen die het al maanden spelen en heb eigenlijk niet veel zin in dat toxic gedoe, dus dan zal ik wel met regelmaat de mute knop gaan gebruiken als het te toxic wordt :)
Het huidige seizoen is net afgelopen dus competitive is nu even niet actief.

Trainen kun je in allerlei soorten game modes doen. Quickplay is makkelijk om gewoon in te duiken en een hero te kiezen waar je graag beter mee wil worden. Daar word nog wel redelijk serieus gespeeld.

Als je gewoon eens random wat hero's wil proberen raad ik je Mystery Heroes (6v6) aan. Daar heb ik zelf ook ondervonden dat ik best aardig met andere hero's kon spelen. Mystery Duel (1v1) kan ook, maar dat is al wat lastiger aangezien het een pure 1v1 is.

Bricks In Motion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Bzrk80 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 10:42:
[...]
Niet correct. Het huidige seizoen loopt t/m zondagnacht (eindigt zondag op maandag nacht om 02:00).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Bzrk80 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 10:42:
[...]

Trainen kun je in allerlei soorten game modes doen. Quickplay is makkelijk om gewoon in te duiken en een hero te kiezen waar je graag beter mee wil worden. Daar word nog wel redelijk serieus gespeeld.

Als je gewoon eens random wat hero's wil proberen raad ik je Mystery Heroes (6v6) aan. Daar heb ik zelf ook ondervonden dat ik best aardig met andere hero's kon spelen. Mystery Duel (1v1) kan ook, maar dat is al wat lastiger aangezien het een pure 1v1 is.
Mystery Heroes is een soort van random? Dat is wel fijn om allerlei hero's uit te testen. Ben gelukkig wel wat bekend in het MOBA wereldje. Zal vanavond indien ik er aan toe kom eens inlezen met basis informatie.

Welke site staat overigens het beste qua informatie op, want bij LoL waren er ook wat verschillen hoe sommige hun informatie brengen.
timwijn schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 10:13:
[...]

PS4 is wat dat betreft wat toegankelijker voor newbies, maar valt op de PC sowieso ook mee.
Iedereen ziet je rank en weet dat als je Level <25 bent dat je gewoon nieuw bent en nog veel moet leren. Daarnaast mag je onder level 25 geen competitive spelen en zal het mensen in quickplay minder uitmaken of ze winnen of niet :)

edit: zit inderdaad een trainingsmode in, plus ontzettend veel info online te vinden en op youtube te bekijken.
Heb geen PS4 :).

Dat is bij League of Legends wel anders. Zelfs in de normals wordt er knetterhard geflamed naar mensen die gewoon nog lerend zijn ipv opbouwende kritiek te geven. Ranked/competitive kan bij LOL ook pas vanaf een bepaald level.

Ik zal sowieso eens het e.e.a. via youtube bekijken en informatie in leren.

[ Voor 7% gewijzigd door Meneer iCy op 23-05-2017 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
icy schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 11:07:
[...]
Ik zal sowieso eens het e.e.a. via youtube bekijken en informatie in leren.
YouTube: Skyline :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Laatst online: 22:31
Misschien een stomme vraag hoor... maar wat kan je precies met competitive ?
Moet ik nu zo hoog proberen te komen?
Ik sta nu rond de 2200 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:53

Shabbaman

Got love?

[...]

Je kan prima Arcade spelen, daar heb je geen last van zeikerds.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8GUS

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

icy schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 11:07:
[...]

Mystery Heroes is een soort van random? Dat is wel fijn om allerlei hero's uit te testen. Ben gelukkig wel wat bekend in het MOBA wereldje. Zal vanavond indien ik er aan toe kom eens inlezen met basis informatie.

Welke site staat overigens het beste qua informatie op, want bij LoL waren er ook wat verschillen hoe sommige hun informatie brengen.
Qua info gewoon naar de Overwatch site gaan.

Voor beginner en gevorderden tips zijn er meerdere goede youtube kanalen te vinden. Unit Lost, Force Gaming, Your Overwatch en voor de humor en flauwe strats Muselk (al kan hij ook op hoog niveau spelen)

Bricks In Motion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
[...]

Het idee is natuurlijk dat je met competitive wordt ingeschaald op jouw niveau. dus het zou niet vaak voor moeten komen dat er mensen bijzitten die velen malen beter zijn. misschien zitten er mensen bij die denken dat ze het zijn, maar dat kom je op alle niveaus tegen.

En ja, soms is het toxic. maar dat is bijna met ieder spel dat een competitive mode heeft. Beste om dit tegen te gaan is samen te gaan spelen met andere mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

fjux schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 11:40:
[...]
En ja, soms is het toxic. maar dat is bijna met ieder spel dat een competitive mode heeft. Beste om dit tegen te gaan is samen te gaan spelen met andere mensen.
Dan moet je haast wel een X tegen X gaan spelen waarbij er geen randoms in je team/enemy zitten.

Beste remedie is nog steeds de mute knop. :9

Bedankt allemaal voor alle praktische info! :) Kijken of ik uit de interesse van LoL raakt, want ben best vastgeroest met dat spel.

[ Voor 8% gewijzigd door Meneer iCy op 23-05-2017 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Bzrk80 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 11:35:
[...]

Qua info gewoon naar de Overwatch site gaan.

Voor beginner en gevorderden tips zijn er meerdere goede youtube kanalen te vinden. Unit Lost, Force Gaming, Your Overwatch en voor de humor en flauwe strats Muselk (al kan hij ook op hoog niveau spelen)
Bedankt voor de links
Ga vanavond meteen kijken :)

Zal waarschijnlijk starten met OW op de Xbox
Wilde PC maar zag gisteren een steamer en daar hadden ze een Aimbotter in een match. Geen idee of dat vaak voorkomt maar dat is toch funest voor de game lijkt me :?

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iusedto schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 13:05:
[...]

Bedankt voor de links

Wilde PC maar zag gisteren een steamer en daar hadden ze een Aimbotter in een match. Geen idee of dat vaak voorkomt maar dat is toch funest voor de game lijkt me :?
Ben er zelf nog nooit een tegen gekomen. En ja dat valt snel op, vooral op het niveau waar (ik) speel ~2800.
Er word actief gestreden tegen hackers en een keer in de zoveel tijd is er ook een massive ban. Gelukkig is Overwatch een game waar je letterlijk met teamwork makkelijk een hacker kunt killen. Aimbot Soldier? Pak een Rein en je bent klaar. Iemand erachter en klaar.

Zou voor de PC gaan. Muis + Lekker veel toetsen voor key bindings wint het toch voor mij. Plus de extra mogelijkheden voor voice chat (Discorb etc.) En gewoon 60fps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ollievssn
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-08 12:00
[...]

Dat is denk ik een kans van 1:10.000.000 dat je een aimbotter in je match hebt.

Ik ben er ook nog nooit een tegengekomen ligt misschien aan het niveau, denk dat die aimbotters vaker op het hogere niveau spelen

[ Voor 18% gewijzigd door Ollievssn op 23-05-2017 13:13 ]

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
[...]

Bedankt voor de links

Als dat je reden is om voor XBOX te gaan weet ik het niet meer :+

Blizzard heeft ongeveer de beste policy tegen cheaters.

Hoofd reden om PC te pakken of XBOX zijn de controls of de graphics/fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8GUS

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

[...]
Maak je daar maar niet te druk over. Aimbotters kom je weinig tegen en als dat al zo is dan worden ze of zo gepakt en komen ze echt in de hoge regionen voor aangezien dit nogal een voordeel is. En daar zien ze al snel of iemand echt goed is of niet.

Hoe dan ook, dit is en blijft een FPS en dus vele malen lekkerder spelen op een PC.

Bricks In Motion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Bzrk80 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 13:41:
[...]
Hoe dan ook, dit is en blijft een FPS en dus vele malen lekkerder spelen op een PC.
Zoiets is toch ook wel betrekkelijk vind ik.
Op een console zijn shooters goed te spelen hoor. Heb de laatste tijd op een console Titanfall2 en Bioshock serie gespeeld en dat ging uitstekend.
Zolang ik kan raken waarop ik mik is het goed, maar misschien ben ik snel tevreden :)

Ik las wel dat OW dit weekend Free to play is dus ik ga het dan spelen op mijn PC en ook op de Xbox. Kan ik het verschil zelf testen en daarna koop ik de versie die mij het beste bevalt ( ..of ik koop gewoon beide)

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8GUS

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

Iusedto schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 15:50:
[...]

Zoiets is toch ook wel betrekkelijk vind ik.
Op een console zijn shooters goed te spelen hoor. Heb de laatste tijd op een console Titanfall2 en Bioshock serie gespeeld en dat ging uitstekend.
Zolang ik kan raken waarop ik mik is het goed, maar misschien ben ik snel tevreden :)

Ik las wel dat OW dit wekend Free to play is dus ik ga het dan spelen op mijn PC en ook op de Xbox. Kan ik het verschil zelf testen en daarna koop ik de versie die mij het beste bevalt ( ..of ik koop gewoon beide)
Mja, daar heb je ook gelijk in. Ben geen console speler en zou ook nooit een FPS daarop willen spelen. Enige bevooroordeling mijnerzijds.

Bricks In Motion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 19:41
Event zou schijnbaar over een uurtje live moeten gaan. Ik ben benieuwd :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 8GUS

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

Akaendra schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 16:17:
Event zou schijnbaar over een uurtje live moeten gaan. Ik ben benieuwd :P
Er zijn nog nooit zo weinig leaks geweest over zo'n groot event. Enkele skins en previews van maps, maar verder niet zoveel. En alles "geleaked" door Blizzard zelf.

Schijnt inderdaad 17.00 uur te gaan worden.

Bricks In Motion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korkss
Dan ga ik nu tot 18:00 minstens geen competitive match meer in! Vorig uprising event werd ik er 2x uitgegooid door server issues toen het event live ging! Was goed voor bijna 65SR minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korkss
Korkss schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 16:43:
Dan ga ik nu tot 18:00 minstens geen competitive match meer in! Vorig uprising event werd ik er 2x uitgegooid door server issues toen het event live ging! Was goed voor bijna 65SR minder

Ik klaag al langer over de matchmaking, had net een pot. Snap er niks van.
Mijn team 3 gold 3 plat spelers.
Enemy team 1 diamond, 1 silver, 4 placements

We walsten er letterlijk overheen! Hoe kan dit toch???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korkss
Oeps.. quote mezelf, wilde eigenlijk editten :-p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:10

Event trailer :)

&update is downloadbaar! :9

[ Voor 17% gewijzigd door Sinus_rhythm op 23-05-2017 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rejer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-09 13:31
Sinus_rhythm schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 16:59:
[video]
Event trailer :)

&update is downloadbaar! :9
En live.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrapperDeCrap
Wat zal er wat vanaf worden gedanst in spawn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Sombra dance <3

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Helaas niet stiekem kunnen uitproberen later vanavond, bezorging is uitgesteld tot volgende werkdag. Kutpostnl, maar goed zien we morgen dan maar weer of die er is..

Pakketbezorger is al geweest met een ander pakketje dus die komt echt niet meer.

[ Voor 20% gewijzigd door Meneer iCy op 23-05-2017 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Als iemand die vrijwel niets geeft om skins (of andere collectables) geeft en niet van arcade/arena houdt ben ik wel een beetje teleurgesteld. Had gehoopt op een nieuwe game mode... maar dat is ook niet helemaal realistisch zo kort na Uprising.
Pagina: 1 ... 5 ... 38 Laatste