Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 14:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

Gisteren begonnen met de placement matches voor seizoen 9 op PS4.
Dit seizoen ga ik voor Zenyatta als main, met afwisseling naar Moira mocht de situatie hier om vragen.

Ging wel lekker gisteren, goede teams comps, mensen die voice chat gebruiken, tanks die mij beschermen tegen dive :) Eindelijk weer een positief gevoel overgehouden aan een avond Overwatch..

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5FrVtjO.png

de ene loss was op Horizon Lunar echt super close in OT, maar net verloren door een goede Zarya ult bij enemy team.

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Placements met 7 losses en 3 wins doorgebikkeld gisteravond. Gewoon weer uitgekomen op season "high" van vorig seizoen (gold 2250 oid). Placements kunnen ze beter gewoon weglaten voor bestaande accounts imho.

En we gaan er weer met frisse positiviteit tegenaan dit seizoen!

[ Voor 14% gewijzigd door Ebayzo op 02-03-2018 12:17 ]

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-09 22:56
Ebayzo schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 12:16:
Placements met 7 losses en 3 wins doorgebikkeld gisteravond. Gewoon weer uitgekomen op season "high" van vorig seizoen (gold 2250 oid). Placements kunnen ze beter gewoon weglaten voor bestaande accounts imho.

En we gaan er weer met frisse positiviteit tegenaan dit seizoen!
Ik hier placements 2-8, echt niet normaal hoe irritant dat is, vooral als healer main kan je in veel matches echt niet een grotere impact hebben dan gewoon healen en goed positionering. Hoe goed ik ook speel, toch verlies ik er 8. Vorig seizoen was ik 4010 geëindigd en nu ben ik na de placements helemaal terug naar 3840, wat een onzin. :(

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-09 13:34

Pablo

Rito pls

2 wins en 8 loses voor mijn placement.
geeindigd op ~1950 vorige seizoen.
geplaced op 1890 :)

For certain ye have to be lost to find somethin that can't be found.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:06

NoTimeRemains

I know

ik snap deze game af en toe niet.
Route 66 - Ronde 1 - Defense: We worden met een redelijke comp volledig gerolled tot 5 meter van het allerlaatste punt. De flame war is volledig ontketent. Iedereen moet maar ziektes krijgen, alles is garbage en de voice chat gaat snel op mute nadat iemand als een bezeten aap gaat krijsen in z'n mic.
Attack is onze comp Sym, Torb, Hanzo, Widow en Tracer en een Moira (ik zei de gek...) :X Op de een of andere manier konden/wilden onze tegenstanders niet met ons omgaan en wonnen we de game. 8)7

Ik snap deze game af en toe echt niet. En de community al helemaal niet 8)7

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Ach van het weekend weer een paar potjes Rainbow Six Siege gedaan en daar is het niet veel beter. En dan heb je ook nog cheaters...

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-09 16:59
vanaf morgen een gratis Widowmaker skin ivm 20 jaar starcraft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

Akaendra schreef op maandag 5 maart 2018 @ 09:58:
vanaf morgen een gratis Widowmaker skin ivm 20 jaar starcraft!
waar zie je dat?

op starcraft2.com zie je de extra's die je krijgt vanwege Starcraft 20th

[ Voor 17% gewijzigd door NoTimeRemains op 05-03-2018 10:30 ]

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raptar
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11-09-2024
https://streamable.com/k7gc7
Altijd lekker dit. Die Soldier die heel eventjes in beeld komt op het eind kreeg ook nog netjes een kogel tussen z'n tandjes, jammer dat die er niet bij stond :P.

(je ziet m'n crosshair niet omdat deze custom is denk ik?)

[ Voor 71% gewijzigd door Raptar op 05-03-2018 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Ben de laatste weken toch weer langzamerhand meer bezig met competitive na een lange break sinds seizoen 5. Vind het nog steeds prachtig om main tank te zijn. Op attack een Reinhardt, op defense Orisa.

Als Rein op attack communiceer ik altijd dat ik een agressieve push doe met shield up... recht door het midden straight to the point, zonder te stoppen. In de vroege seizoenen was zo'n 'death ball' tactiek vrij standaard, maar heb het idee dat men het vaak niet meer verwacht en opponents niet zo goed weten hoe er mee om te gaan als er binnen no-time 6 man op hun point staan. Daarnaast, ook al is het misschien niet altijd de beste taktiek i.v.m. composition van de tegenstander... als je de andere 5 met je mee krijgt om in ieder geval dezelfde taktiek te volgen, dan stijgen je kansen om een point te cappen exponentieel. Als je het initiatief neemt en met een plan komt dan lukt dit vaak wel.

Op defense is er niks mooiers voor mij dan met Orisa een lijn op de grond te trekken en te zeggen "tot hier". Zeker in geval van chokes... met Halt! het momentum van een push dempen en met Fortify de golf breken. Begin haar abilities (en vooral het managen ervan) steeds beter onder de knie te krijgen. Ook leuk om met de angles van haar shield te spelen zoals hieronder. Vaak kun je door een andere angle te gebruiken een veeeel groter gebied dekken.

[Video: https://clips.twitch.tv/AcceptableAthleticGrassBloodTrail]

[ Voor 12% gewijzigd door yinx84 op 08-03-2018 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wonkbonko
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09 10:14
Kan iemand mij de werking van competitieve en seasons uitleggen, ik zie hier allerlei termen: Placements/GMs voorbij komen maar ik kan ze niet helemaal goed interpreteren (ben een beetje lui ;-) om er zelf achteraan te gaan).

Het zal vast voor de meeste hier bekend in de oren klinken, maar ik hoop dat er iemand zo vriendelijke is die me dit in jip&janneke taal kan uitleggen. Ik speel het zelf al een aantal jaar het spel op de PC, en ik no-brain click altijd op competitieve.

Bedankt alvast :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:40

Thompson

Beeromaniac

Wonkbonko schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 09:51:
Kan iemand mij de werking van competitieve en seasons uitleggen, ik zie hier allerlei termen: Placements/GMs voorbij komen maar ik kan ze niet helemaal goed interpreteren (ben een beetje lui ;-) om er zelf achteraan te gaan).

Het zal vast voor de meeste hier bekend in de oren klinken, maar ik hoop dat er iemand zo vriendelijke is die me dit in jip&janneke taal kan uitleggen. Ik speel het zelf al een aantal jaar het spel op de PC, en ik no-brain click altijd op competitieve.

Placements -> De eerste 10 wedstrijden elk seizoen, hierin wordt je "start rank" bepaald.
GM -> GrandMaster rank, hoogste rank die er is.

Ik ben zelf, wederom, na goede placements (8 win, 2 loss) op nagenoeg dezelfde rank geplaatst als waar ik vorige week

Beeromaniac

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 15:04
Wonkbonko schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 09:51:

Als je competitive speelt dan heb je een "score" wat een indicatie moet geven hoe goed je bent. Dat heet je SR. Als je wint krijg je punten erbij, als je verliest dan raak je ze kwijt. Zover was je waarschijnlijk al.

Die SR gaat van 1 tot 5000, en afhankelijk van welke score je hebt zit je in een "tier":
- 1 tot 1499 bronze
- 1500 tot 1999 silver
- 2000 tot 2499 gold
- 2500 tot 2999 platinum
- 3000 tot 3499 diamond
- 3500 tot 3999 master
- 4000 tot 5000 grand master. Daar komt "GM" vandaan.
- de hoogste 500 zitten in de "top 500" tier. Soms ook wel "T5" genoemd.

Tot en met platinum tier krijg je afhankelijk van hoe jij op die hero(es) hebt gespeeld meer/minder punten bij winnen of raak je meer/minder punten kwijt bij een verlies. Boven platinum geldt dat niet meer en krijg of verlies je altijd even veel punten.

Een "season" of seizoen duurt een paar maand en hun doel is om scores voor zo'n periode vast te leggen. Ook krijg je afhankelijk van je hoogste score gedurende het seizoen een beloning in de vorm van punten waar je die gouden wapens voor kan kopen. De beste 500 krijgen ook een speciale geanimeerde spray.

Een seizoen begint met de "placements", een set van 10 matches waarbij je nog niet (zichtbaar) een SR hebt. Aan het eind van die 10 placements krijg je je eerste SR rating en vanaf dat moment veranderd na elke match daar iets aan. Maar placements zijn niet een schone lei. Niemand buiten Blizzard weet precies hoe ze werken qua berekenen van je initiële SR score, maar 1 ding is zeker: de eindscore van het vorige seizoen is absoluut de belangrijkste factor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wonkbonko
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09 10:14
Bedankt Blackmage en Thompson! Dit maakt het nu een stuk duidelijker voor me :-)

Hoe zit dat met de weging van SR (tot platinum ) t.o.v. je heroes? Hoe vaker je op de specifieke heroes hebt gespeeld, hoe minder SR je ontvangt indien je daarmee wint?

En kan je SR verliezen gedurende het seizoen indien je niet speelt (is dat de decay?)? D.w.z. als ik een goede uitgangspositie heb voor het volgende seizoen dan is het handiger om tot season-end niet competitive te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasRe
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-09 17:21
Gisteren mijn laatste 5 placementmatches gespeeld. Vorig seizoen geëindigd op +/- 1750 sr. Van de 10 placementmatches heb ik er 8 gewonnen. Mijn huidige sr is 1779. Ik snap echt helemaal niets van hoe ze die rating vaststellen...

Iemand een logische verklaring? Ik had op zijn minst gedacht hoger in silver of low gold te eindigen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 15:04
Wonkbonko schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 10:36:
Bedankt Blackmage en Thompson! Dit maakt het nu een stuk duidelijker voor me :-)

Hoe zit dat met de weging van SR (tot platinum ) t.o.v. je heroes? Hoe vaker je op de specifieke heroes hebt gespeeld, hoe minder SR je ontvangt indien je daarmee wint?

En kan je SR verliezen gedurende het seizoen indien je niet speelt (is dat de decay?)? D.w.z. als ik een goede uitgangspositie heb voor het volgende seizoen dan is het handiger om tot season-end niet competitive te spelen.
Die weging gaat op basis van een gemiddelde over hoe andere spelers op die map, met die hero spelen. Als je veel met 1 hero speelt dan wordt je daar natuurlijk iets beter in dan iemand die zn aandacht over 5 heroes verdeeld :)

Het algoritme straft ook (onterecht natuurlijk) het switchen van heroes. En je hebt de "situationele" heroes zoals Sym en Torb, veel mensen spelen die maar heel kort (bijv point a defense). Dus spelers die deze heroes blijven spelen klimmen dus makkelijker. Dat is ook de reden dat ze dit gebeuren vanaf diamond hebben afgeschaft.

En die decay heb je inderdaad, vanaf 3000 rating moet je elke 168 uur (7 dagen) 5 matches spelen, hoe je die verdeling maakt mag je zelf weten. Je hebt een timer van 168 uur die afloopt. Elke match die je speelt verhoogt het weer met 36 uur (tot de max van 168). Als de timer afgelopen is dan kost je dat 25 SR, met elke 24 uur daarna weer. Je zakt maximaal terug tot de 3000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rule
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-08 11:24
SebasRe schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 10:57:
Gisteren mijn laatste 5 placementmatches gespeeld. Vorig seizoen geëindigd op +/- 1750 sr. Van de 10 placementmatches heb ik er 8 gewonnen. Mijn huidige sr is 1779. Ik snap echt helemaal niets van hoe ze die rating vaststellen...

Iemand een logische verklaring? Ik had op zijn minst gedacht hoger in silver of low gold te eindigen...
Ze houden rekening met je stats vergeleken met andere spelers. Het is een vergelijking van de gespeelde hero en de gemiddelde score die je met die hero haalt.

Stel je speelt soldier en doet 5000 dmg in de ronde en healt 1000 hp. Dan vergelijken ze deze stats tegen brons zilver en gold.Als iedereen in brons maar 2000 dmg doet en 0 hp healt dan zul jij verder boven in brons starten (meer stats tellen natuurlijk ook, hitrate, deaths enzovoorts). Want het volgende speelt ook mee, je vorige stats. Hij houdt natuurlijk rekening met je stats van vorig seizoen, het is onmogelijk om van brons naar goud te springen namelijk door middel van placements. Als je echt zo goed bent kun je wel een paar potjes achter elkaar winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-09 08:55
Server crash??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:08
yinx84 schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 09:01:
Ben de laatste weken toch weer langzamerhand meer bezig met competitive na een lange break sinds seizoen 5. Vind het nog steeds prachtig om main tank te zijn. Op attack een Reinhardt, op defense Orisa.

Als Rein op attack communiceer ik altijd dat ik een agressieve push doe met shield up... recht door het midden straight to the point, zonder te stoppen. In de vroege seizoenen was zo'n 'death ball' tactiek vrij standaard, maar heb het idee dat men het vaak niet meer verwacht en opponents niet zo goed weten hoe er mee om te gaan als er binnen no-time 6 man op hun point staan. Daarnaast, ook al is het misschien niet altijd de beste taktiek i.v.m. composition van de tegenstander... als je de andere 5 met je mee krijgt om in ieder geval dezelfde taktiek te volgen, dan stijgen je kansen om een point te cappen exponentieel. Als je het initiatief neemt en met een plan komt dan lukt dit vaak wel.

Op defense is er niks mooiers voor mij dan met Orisa een lijn op de grond te trekken en te zeggen "tot hier". Zeker in geval van chokes... met Halt! het momentum van een push dempen en met Fortify de golf breken. Begin haar abilities (en vooral het managen ervan) steeds beter onder de knie te krijgen. Ook leuk om met de angles van haar shield te spelen zoals hieronder. Vaak kun je door een andere angle te gebruiken een veeeel groter gebied dekken.

[video]
Ik snap zelf volgens mij helemaal niks van voornamelijk Rein... maar als je gewoon rechtdoor naar de point loopt, schieten ze dan niet in no time je shield aan flarden? De keren dat ik Rein geprobeerd heb was dat mijn probleem. Je shield heeft wel aardig wat HP, maar het is ook poepiesimpel om er je volledige DPS op leeg te pompen (omdat hij zo groot is) en dan is ie ook zo weg. Doe je iets om dat te voorkomen? Of is het aan de rest van het team om de tijd die jij ze geeft met je shield te gebruiken om de tegenstander af te knallen voor ze je shield aan flarden hebben en is mijn probleem meer slechte teamcommunicatie of gewoon slecht team geweest?

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
https://www.reddit.com/r/...yf6o/eu_servers_crashing/

Meerdere andere spelers op reddit hebben hetzelfde probleem.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ErA
  • Laatst online: 20-09 13:55

ErA

De reden dat dat ik al 9 seizoenen lang competitive speel. Ondanks dat ik al 7 seizoenen op master blijf hangen, en ondanks dat ik gemiddeld 48% van mijn games verlies. En altijd solo que.

de game start, blizzard world.

"Hey guys", klinkt het volledig rond. inclusief een Dame die natuurlijk mercy main is ;-).

We starten als attack. Ik begin met zeggen dat ik goede ervaringen heb met een jumpy setup. voor punt A. Met spawnkillen enzo. Ik stel voor om te kiezen uit bijvoorbeeld: Genji, tracer, sombra, winston, diva, moira, mercy, lucio... etc etc.. movement is key.

Het team vormt: Moira, genji, tracer, diva, winston en ik ga lucio om de perfecte setup te maken.

[dit heet dus Dive setup haha ]

"Lets go bottom left ill use speed to push point. Ignore them defending top go straight for point"."....

Na de start volgt iedereen elkaar bottom left, en klokslag 30 seconden later cappen wij punt A omdat de tegenstander compleet verrast is..

de 2e cap is veel moeilijker, want spawn advantage defenders is gigantisch. NA 2 pushes zeg ik iedereen om te switchen naar shield setup. Reinhart, orisa, etc etc. Alles voor een stevige payload.
De setup veranderd waarbij reinhart en mcgree komen. En ikzelf ga voor mercy.

Met een triple kill van mcgree ult achter de nieuwe shield van rein wordt de push ingezet. en met nog 2 minuten over pakken we het punt.

De laatste "stretch" is een grote chaos die moeilijk te coordineren is. Op 10 meter van de finish zijn we tevreden en switchen we naar defence. Waar ik al heel de game naar uitkijk.

Als torbjorn main is blizzard world punt a een heerlijke tractactie. Zoveel verhogingen zoveel hoeken. Ik speel samen met zen rond mijn turret.

Hilarisch kijk ik toe hoe een pushende doomfist hun aanval inluid die een kopie is van wat wij deden. Jammer genoeg staat mijn turret daar om doomfist snel naar de eeuwige jachtvelden te wijzen. De rest van het 6 koppige team wordt daarna snel opgerold.

In totaal wordt er 4~6 keer gepushed, inclusief changes van de aanvaller naar bijvoorbeeld hanzo om mij te counteren, maar helaas, we zijn te goed bezig als team.

0,0%%, dat is wat ze als eindresultaat neerzetten.

We genieten nog even van de Mcgree ult en wensen elkander veel succes in verdere games.

Deze ene game. Deze ene random solo que met 5 andere random gasten. alleen deze game compenseert minimaal 25 terechte losses of 10 salty games.

Dit is waarom ik na 9 seizoenen zonder vooruitgang nog steeds comp speel <3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

King's Row:
Hun setup:
Reinhardt, Roadhog, Reaper, Bastion, Moira, Mercy.

Onze setup?
Winston, Zarya, Pharah, Soldier, Mercy en ik, Moira.

:|

Wat een slagveld...
- Winston bleef maar op de Bastion springen, waar hij of neergemaaid werd door Bastion, gehooked door Roadhog of in zijn gezicht geschoten werd door Reaper.
- Mercy sprong er maar achteraan en die werd ook uit elkaar getrokken.
- Pharah rocketjumped telkens door het raam en was een easy target.
- Reaper ging in de choke staan en probeerde achter de ball of death te teleporten, maar ja dat duurde even en dan krijg je kogels in je gezicht.
- Zarya ging zonder bubble in de kogelregen van Bastion staan.

en ik? ik ben maar naast de choke gaan staan, healen en huilen.

Niemand wilde switchen, want I'm a Reaper main.

Na de match kreeg ik van de tegenstander upvotes en "I feel bad for the Moira..."
ErA schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 22:57:
Een pareltje! Dit is waarvoor je het doet idd :)

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson

Thompson

Beeromaniac

ErA schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 22:57:
Haha heerlijk herkenbaar dit! Heb je van die baaldagen met allemaal (*)@!&#-teams, geen communicatie, instalock op heroes en vervolgens falen etc. Maar als je dan weer eens zo'n game hebt waarin iedereen enthousiast en goed communiceert en je steamrolled door goed teamwork de tegenstander dan maakt dat zoveel goed!

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raptar
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11-09-2024
NoTimeRemains schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 11:16:
King's Row:
Hun setup:
Reinhardt, Roadhog, Reaper, Bastion, Moira, Mercy.

Onze setup?
Winston, Zarya, Pharah, Soldier, Mercy en ik, Moira.

:|

Wat een slagveld...
- Winston bleef maar op de Bastion springen, waar hij of neergemaaid werd door Bastion, gehooked door Roadhog of in zijn gezicht geschoten werd door Reaper.
- Mercy sprong er maar achteraan en die werd ook uit elkaar getrokken.
- Pharah rocketjumped telkens door het raam en was een easy target.
- Reaper ging in de choke staan en probeerde achter de ball of death te teleporten, maar ja dat duurde even en dan krijg je kogels in je gezicht.
- Zarya ging zonder bubble in de kogelregen van Bastion staan.

en ik? ik ben maar naast de choke gaan staan, healen en huilen.

Niemand wilde switchen, want I'm a Reaper main.

Na de match kreeg ik van de tegenstander upvotes en "I feel bad for the Moira..."

[...]

Een pareltje! Dit is waarvoor je het doet idd :)
Dit zijn echt de games waar ik zo fcking tilted kan raken, moet ik er gewoon uren durende meditatiesessies tegenaan gooien om weer een beetje bij zinnen te raken.

Ik snap gewoon nooit in zulke matches dat mensen zelf niet inzien wat er fout gaat en hoe ze in hemelsnaam zo kunnen blijven spelen? Je merkt toch dat jouw hero niet werkt? Er is toch niks leuks aan om continu gekilled te worden, onder te presteren en helemaal geen enkele progressie te maken?

Maarja, volgens mij ervaart iedereen dit regelmatig (lees: vaak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:47
Tijdens comp is het eerste wat ik zeg, I'll fill. Daarna als de meesten gekozen hebben en het echt nog enkele seconden is, kies ik wat er het beste past (2-2-2) of whatever en geef aan dat als het niet lukt, ik gewoon een andere optie kies. Nooit gezeur en vaak kan ik blijven hangen of wissel ik naar iets wat wel werkt voor het team, maar het maakt me ook niet uit wat ik speel eigenlijk op enkele chars na.

Net nog een mooie in mystery gehad waarbij ik een tijd lang Widow mocht spelen. Ging nog lekker ook. Regelmatig twee of 3 kills achter elkaar waarbij ik opzij beweeg en schiet. En gewoon raak. Normaal zie ik dat bij anderen in de replay, maar blijkbaar lukte het mij ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

@Arunia Ja, dat fillen ook een tijdje geprobeerd. Maar dan kan je net zo goed een healer gaan mainen. Momenteel speel ik voornamelijk Moira. Dat lijkt te werken.

Alleen wel continu dat gemekker:"Moira heal ffs". Gast...ik sta op 10k healing, laat me ook lekker mee DPSen. Denk niet dat dat het probleem is :F

Default blanke hetero

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fjux
  • Laatst online: 20-09 08:11
Ebayzo schreef op maandag 12 maart 2018 @ 11:53:
@Arunia Ja, dat fillen ook een tijdje geprobeerd. Maar dan kan je net zo goed een healer gaan mainen. Momenteel speel ik voornamelijk Moira. Dat lijkt te werken.

Alleen wel continu dat gemekker:"Moira heal ffs". Gast...ik sta op 10k healing, laat me ook lekker mee DPSen. Denk niet dat dat het probleem is :F
Het probleem van Moria is nogal anders dan normaal:

Als je Moria runt als main healer zul je vaak horen "Moria heal ffs", maar dit is niet zo zeer een probleem van moria maar van de team setup. Moria kan nu eenmaal niet sustained healing geven.

Daarnaast wat ik wel heel vaak "fout" zie gaan, is dat moria's healen alsof ze een ana of mercy zijn.

Moria is SUPERB in de mid fight. de enorme burst healing is ziek en enorm vervelend voor de tegenstanders.
Maar als een Moria haar resources gebruikt om een tank te healen die terugtrekt om geheald te worden (Winston die terug springt bv) is het gewoon een waste van resources. Ja je krijgt je ULT sneller, ja je tank is weer vol HP. Maar nu kun je die tank niet lekker levend houden als het nodig is.

En tjsa als een genji of een tracer loopt te mekkeren tegen een Moria moeten ze gewoon oprotten. Moria is daar voor de Dikke heals in een deathball. niet om een flanker te healen, hoogstens een keer een healing orb er heen gooien, maar dat is lastig mikken op afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaizka
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-07 18:10
Komt Brigitte vanavond 'online'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:18
Hopelijk, maar het kan ook nog een weekje langer duren. Volgens mij waren de meeste hero's 3 weken op de PTR, dus dat zou betekenen dat Brigitte pas volgende week uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:26
Ebayzo schreef op maandag 12 maart 2018 @ 11:53:

Gewoon meteen switchen naar hanzo, dan stoppen ze wel met huilen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

kneusteun schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 13:48:
[...]

Gewoon meteen switchen naar hanzo, dan stoppen ze wel met huilen >:)
Mjah, dat is de zondagmiddag reactie wel ja, na een hele dag SR te verliezen O-)

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik probeer zo nu en dan nog even een potje mystery er tussendoor te persen. Vraag me af omdat het wel eens gebeurd dat ik moet leaven omdat ik geroepen wordt (lees mama met dochter onder de douche etc), is daar een penalty voor? Vaak zijn het nog eens win potjes ook...
Anders ook wel eerlijk voor de mensen waar ik mee speel moet ik dat eens aanpassen en niet spelen die momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Ja is een penalty voor maar alleen bij herhaaldelijk leaven. Daar krijg je overigens van te voren een waarschuwing over te zien, iets in de trant van "you recently left to many games, if you leave now than <insert penalty>". Ook geloof dat de penalty iets van een XP nerf is.

In comp krijg je direct een time out + sr deduction penalty en bij herhaaldelijk leaven wordt je gebanned voor het season of indien je echt vaak leaved, een perma comp ban.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@temp00 ok, thanks. Had wel iets gelezen, maar dat was van 2 jaar terug oid.
75% was de exp penalty als ik het goed gezien heb. Overigens valt het dan wel mee, daar ik veel meer goed geëindigde potjes heb waardoor die counter voor die enkele keer gewoon gereset zal worden.

Comp doe ik echt alleen wanneer ik genoeg tijd heb een niet gestoord kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

Vanavond echt een paar hele leuke potten gehad. 7-1 geloof ik, is ook wel eens een verademing, vooral omdat ik met mijn main account weer in plat gevallen ben :| nu weer omhoog vechten naar diamond. M'n alt account is na dramatische placements ineens Carrier High op 3253 8)7

Ik snap deze game niet...

Deze is van een tijdje geleden:

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasRe
japie06 schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 12:55:
Hopelijk, maar het kan ook nog een weekje langer duren. Volgens mij waren de meeste hero's 3 weken op de PTR, dus dat zou betekenen dat Brigitte pas volgende week uitkomt.
Jeff Kaplan heeft bekend gemaakt dat Brigitte volgende week nog niet online komt.

Edit: Moest dus zijn deze week. Verkeerde interpretatie van zijn tekst gegeven.

[ Voor 10% gewijzigd door SebasRe op 15-03-2018 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rejer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-09 18:14
SebasRe schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 09:15:
[...]

Jeff Kaplan heeft bekend gemaakt dat Brigitte volgende week nog niet online komt.
Testing has been awesome. You all have been a huge help. Probably not this week but she’s looking good. Almost ready.

Er staat nergens volgende week

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

rejer schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 10:25:
[...]

Testing has been awesome. You all have been a huge help. Probably not this week but she’s looking good. Almost ready.

Er staat nergens volgende week
Hij heeft gezegd dat ze deze week niet komt: https://us.forums.blizzar...tte-status-update/31844/8?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rejer

[ Voor 104% gewijzigd door rejer op 15-03-2018 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:59
En Brigitte is online met de patch van vanavond :)

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
En een queue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh

ricjuh

Op dit moment is het nog beetje chaos met Brigitte, maar ben benieuwd hoe ze in de Meta past..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
Brigitte is echt een vette hero. Denk dat dit er wel een is die ik regelmatig ga spelen. Frontline support pur sang, anders is ze gewoon niet goed genoeg. Gisteren op Volskaya zelfs 5 gold medals op attack met haar gehaald, ik ben blij met haar :)

Denk overigens wel dat er nog wat nerfs gaan komen voor haar wellicht, welke weet ik zo niet maar dat zien we vanzelf wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
Ik had gisteren 9k healing en gold elim en gold objective kills gehaald. Echt een leuke hero om te spelen. Ze heeft een dodelijke combo met stun + flail + whipshot. En kan verassend goed healen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ollievssn
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-08 12:00
Gister een potje No limits gedaan waar alleen Brigitte werdt gekozen door beide partijen.

Jezus wat een clusterfuck 8)7 Er gebeurde niks omdat we allemaal aan het slaan en healen waren en je werd constant gestund :|

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Volgens mij is haar rol wel situational. Prima als off-tank of off-healer, maar je hebt wel een Ana of Mercy als main healer nodig. Ook een prima bodyguard tegen flankers met haar whipshot en shield bash... dappere tracer die bij haar in de buurt durft te komen.

Haar heal moet je goed zien te timen. Iemand voor 75 armor overhealen is leuk, maar na 5 seconden is het weg. Je kan beter even wachten totdat iemand minimaal 150 dmg heeft genomen, want 150 dmg healen is beter dan zeer tijdelijk 75 armor geven. Ideaal is als je iemand met 75 dmg healt, want dan geef je diegene full health + 75 armor. Dit is best goed te timen op een initiërende tank als Rein of Winston die een eerste klap heeft opgevangen.

Zou haar alleen kiezen als je zelf een klassieke death ball setup hebt... of als de tegenstanders een dive/flank setup hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
yinx84 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 11:15:
Volgens mij is haar rol wel situational. Prima als off-tank of off-healer, maar je hebt wel een Ana of Mercy als main healer nodig. Ook een prima bodyguard tegen flankers met haar whipshot en shield bash... dappere tracer die bij haar in de buurt durft te komen.

Haar heal moet je goed zien te timen. Iemand voor 75 armor overhealen is leuk, maar na 5 seconden is het weg. Je kan beter even wachten totdat iemand minimaal 150 dmg heeft genomen, want 150 dmg healen is beter dan zeer tijdelijk 75 armor geven. Ideaal is als je iemand met 75 dmg healt, want dan geef je diegene full health + 75 armor. Dit is best goed te timen op een initiërende tank als Rein of Winston die een eerste klap heeft opgevangen.

Zou haar alleen kiezen als je zelf een klassieke death ball setup hebt... of als de tegenstanders een dive/flank setup hebben.
Niet helemaal waar. Als je een teamfight begint is het handige om iemand een shield te geven en dan gaan fighten. Dan kan je mid game nog iemand healen / shielden i.p.v 1 keer te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
yinx84 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 11:15:

Mee eens , een groot probleem van haar is echter dat ze redelijk snel nutteloos is op maps met veel highground en als de tegenstanders een long range comp hebben. En bijna elke map heeft high ground en de sketch is heel makkelijk gemaakt om van deathball/dive naar soldier/Pharah/widowmaker ofzo dus ik denk niet dat ze erg goed te gebruiken zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
markdm schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 12:03:
[...]

Mee eens , een groot probleem van haar is echter dat ze redelijk snel nutteloos is op maps met veel highground en als de tegenstanders een long range comp hebben. En bijna elke map heeft high ground en de sketch is heel makkelijk gemaakt om van deathball/dive naar soldier/Pharah/widowmaker ofzo dus ik denk niet dat ze erg goed te gebruiken zal zijn.
Maar dat zou betekenen dat Reinhardt, die eigenlijk dezelfde problemen heeft, ook nooit goed te gebruiken is op dat soort maps. Toch wordt Rein best vaak van stal gehaald met succes. Heeft ook vooral te maken met team comp in dat opzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
Akaendra schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 15:47:
[...]

Maar dat zou betekenen dat Reinhardt, die eigenlijk dezelfde problemen heeft, ook nooit goed te gebruiken is op dat soort maps. Toch wordt Rein best vaak van stal gehaald met succes. Heeft ook vooral te maken met team comp in dat opzicht.
Rein is ook niet zo meta meer op maps zoals Kings row na, bovendien is reins voornaamste functie zijn schild wat juist belangrijk is tegen long range combat. Het gaat niet om de damage van Brigitte maar meer over dat haar passive healing pas geactiveerd wordt als ze damage doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:26
markdm schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 16:19:
[...]

Rein is ook niet zo meta meer op maps zoals Kings row na, bovendien is reins voornaamste functie zijn schild wat juist belangrijk is tegen long range combat. Het gaat niet om de damage van Brigitte maar meer over dat haar passive healing pas geactiveerd wordt als ze damage doet.
Jup gister echt aantal verschrikkelijke games gehad, omdat er sowieso Brigitte in moet zitten, maar als tegenstander, junk/widow/pharah hebben, heb je idd geen kut aan haar. Zal komende dagen nog wel aantal prut comps tegen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Nog nooit eerder meegemaakt.. maar net een potje 5v6 gewonnen. Begonnen op Hanamura defense en we verloren vrijwel direct point A. Na 2 min point B verdedigen viel onze Roadhog weg. Je zag direct dat de tegenstanders dachten het wel even te gaan klaren en in al hun wijsheid switchten ze van 2/2/2 naar 4 dps. Daarna hebben we 5 min succesvol de tijd vol gemaakt zonder een tick weg te geven. Wel paar spannende momenten gehad, maar door goede communicatie en afstemmen/bewaren van ults alles netjes gemanaged.

De tegenstanders waren duidelijk aan het in-fighten en tilten. Op attack probeerde ze nog een defense neer te zetten, maar door twee snelle picks van onze widow konden we makkelijk met 4 man naar binnen duiken. Point A captured. Hierna ging men helemaal los in chat en begon men te trollen en griefen. Easy win.

Heerlijk memorabel potje zo :)

[ Voor 4% gewijzigd door yinx84 op 23-03-2018 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
yinx84 schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 14:30:
Nog nooit eerder meegemaakt.. maar net een potje 5v6 gewonnen. Begonnen op Hanamura defense en we verloren vrijwel direct point A. Na 2 min point B verdedigen viel onze Roadhog weg. Je zag direct dat de tegenstanders dachten het wel even te gaan klaren en in al hun wijsheid switchten ze van 2/2/2 naar 4 dps. Daarna hebben we 5 min succesvol de tijd vol gemaakt zonder een tick weg te geven. Wel paar spannende momenten gehad, maar door goede communicatie en afstemmen/bewaren van ults alles netjes gemanaged.

De tegenstanders waren duidelijk aan het in-fighten en tilten. Op attack probeerde ze nog een defense neer te zetten, maar door twee snelle picks van onze widow konden we makkelijk met 4 man naar binnen duiken. Point A captured. Hierna ging men helemaal los in chat en begon men te trollen en griefen. Easy win.

Heerlijk memorabel potje zo :)
Ik heb juist net een 6v5 potje verloren (wij dus met het voordeel), maar dat was niet tegen jou :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomaat23
  • Laatst online: 14-08 17:14
Hoi, medeOWspelers! Heb een vraagje, is er ook een tweakersOW-vorm-een-team-thread? Of worden hier in in deze draad weleens, groepjes gemaakt/accountnamen gedeeld/discords opgezet? Ik zoek namelijk een paar mensen om competitive te spelen die net als ik niet zoveel geven om SR, ik vind comp namelijk op zich het leukst omdat je dan altijd goede matchmaking hebt (of iig beter dan in qp), maar stop er altijd snel mee als mensen in m'n group gaan bitchen als ze 3 matches verliezen en teruggaan in SR. Ik verlies ook niet graag, sterker nog, ik tank/heal/support altijd omdat de winkans in qp verhoogt, maar uiteindelijk telt de fun meer dan een paar virtuele punten voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:37
https://www.icy-veins.com...-from-mei-reaper-changes/

Ik speel veel Mei, en ik heb zoiets van don't give her that kind of power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
Mja, ze willen die close quarters meta een beetje pushen :P
Ik vind Brigitte nog steeds erg tof, verwacht wel een nerf aangezien er nog genoeg mensen zijn die denken in close quarters me te kunnen killen met hun dive heroes :D. Heb wel gemerkt dat ik soms mensen stun die ik niet zou moeten kunnen stunnen (bijv. achter een muur oid.)

Anyways, gisteren een highlight (als ik iets sneller was geweest ongetwijfeld potg magoed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Psyonara Ik vind op zich Mei ook prima zoals ze nu is, maar we gaan het zien. Wellicht valt het allemaal wel mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psyonara
Arunia schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 09:11:
@Psyonara Ik vind op zich Mei ook prima zoals ze nu is, maar we gaan het zien. Wellicht valt het allemaal wel mee.
Weet niet ga niet de PTR testen hoewel het wel tempting is. Ik zie mezelf al manisch lachend rondlopend als Mei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

Zoals ik Reinhardt maar niet onder de knie krijg heb ik een beetje t zelfde met Brigitte. Ik snap maar niet hoe IK met haar moet spelen. Binnenkort maar eens echt wat tijd in haar steken...

@markdm jij bent onze Moira pro, wanneer heb ik t nou goed gedaan met Moira? Kreeg naar m'n hoofd geslingerd dat ik niet genoeg healde. Map was Junkertown waarbij ik met 6-7K Gold healing had. Ik weet dat medailles niets zeggen maar ik healde de Mercy er makkelijk uit.

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@NoTimeRemains Gek genoeg heb ik tijdens comp de laatste keer toen er gevraagd werd om Moira alleen maar complimenten gehad. Maar eerlijk is eerlijk, we maaiden de tegenpartij wel volledig neer. Balls de goede kant op zowel heal als damage enzovoorts.
Stond eigenlijk wellicht per toeval op de juiste plek.

Ik denk eerder dat jij het gewoon goed doet, maar dat je gewoon beroepszeikerds tegen bent gekomen. Kan het me ook niet anders voorstellen namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

Arunia schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 10:51:
@NoTimeRemains Gek genoeg heb ik tijdens comp de laatste keer toen er gevraagd werd om Moira alleen maar complimenten gehad. Maar eerlijk is eerlijk, we maaiden de tegenpartij wel volledig neer. Balls de goede kant op zowel heal als damage enzovoorts.
Stond eigenlijk wellicht per toeval op de juiste plek.

Ik denk eerder dat jij het gewoon goed doet, maar dat je gewoon beroepszeikerds tegen bent gekomen. Kan het me ook niet anders voorstellen namelijk.
Speel de laatste tijd veel 's avonds op de US servers omdat ik het gevoel heb dat die Ami's meer en beter communiceren dan wij Europeanen.

Dit team was opzich best georgnaniseerd op Defense maar op eens begon de Tracer in de laatste ronde te zeiken dat hij absoluut geen healing kreeg. Tsja ik was bezig om de tanks op het punt te healen dus m'n ballen ( :+ ) richt ik dan daar op. Ik was een "braindead n*gg c*nt". Mijn reply was "You sound like you drink a lot of milk" en ik stond 1 sec later op mute :D

Hij typte nog dat hij 'makkelijk' 25k healing deed op een Moira... nou laat maar zien dan. Natuurlijk verloren... jammer genoeg wilde hij mijn vriendschapverzoek niet accepteren :(

This is the Way.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• markdm
NoTimeRemains schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 10:47:
Zoals ik Reinhardt maar niet onder de knie krijg heb ik een beetje t zelfde met Brigitte. Ik snap maar niet hoe IK met haar moet spelen. Binnenkort maar eens echt wat tijd in haar steken...

@markdm jij bent onze Moira pro, wanneer heb ik t nou goed gedaan met Moira? Kreeg naar m'n hoofd geslingerd dat ik niet genoeg healde. Map was Junkertown waarbij ik met 6-7K Gold healing had. Ik weet dat medailles niets zeggen maar ik healde de Mercy er makkelijk uit.
Ten eerste over de stats, eigenlijk is 6-7k healing voor een competitive game op junkertown redelijk weinig. Wanneer ik een map speel die zo lang duurt als Junkertown krijg ik wel vaak boven de 21 healing. Als ik ook naar de overbuff stats kijk, ik heb op mijn beide accounts gemiddeld 15k healing (top 1% overbuff) en jij staat op 8,2k. Ik ben als moira pas tevreden als ik een medal krijg met 32+% healing gedaan. Wat mij ook opvalt is dat jouw defensive assists redelijk laag zijn, zelf heb ik daarvoor gemiddeld 27 en 24 per match, wat respectievelijk top 1% en top 4% is. jij komt hier uit op 14 defensive assists per match.

Maar natuurlijk zeggen stats niet alles dus kan ik daar ook niet veel over zeggen. Maar hierdoor denk ik dat jij te offensief speelt tijdens teamfights of je healing niet optimaal gebruikt. Om maar een paar tips te geven voor veel moira spelers:
1. healing orbs zijn belangrijker dan damage orbs. Terwijl je healing orb healed kan je juice terug krijgen, bovendien is het redden van een friendly vaak beter dan 200 damage doen. Over orb management en priority in een gevecht kan je mijn uitgebreidere reddit reactie lezen.

2. Denk eraan dat wanneer je stopt met plassen de healing voor 3 seconde doorgaat met 16 healing per seconde, dus voor een totaal van 50. Dit is niet veel maar door dit slim te gebruiken kan je heel veel juice besparen.

3. Niet al te veel inactive zijn, probeer altijd wel damage te doen als je niet moet healen in een teamfight.

4. Probeer niet moira te spelen als een mercy. Een mercy vliegt van friendly naar friendly om ze een voor een te healen, zo werkt moira niet, blijf bij je tank en focus hun. Je kan af en toe je fade gebruiken om een dps/je mercy te redden, wat wel super belangrijk is, maar dit is niet hoe Moira werkt.

5. Heal niet veel maar heal slim. Ik heb moiras gezien die een teamfight beginnen en constant blijven sprayen, dit werkt alleen als je 100% zeker weet dat je coalesence hebt wanneer je juice op is, anders niet. Bijvoorbeeld in Nepal Village of kings row krijg ik vaak door dit te doen ult voordat het punt ook maar open gaat, maar dit werkt niet overal en altijd. Als jouw dps 60 damage krijgt kan een snelle burst genoeg zijn, je hoeft niet te blijven sprayen totdat hij alle health terug heeft. Zo kunnen veel tank makkelijk overleven met -100 HP, maar is het echt een prioriteit iedereen boven de 120 HP te houden wanneer het enemy team een pharah heeft. Slim healen red de levens van je team, houdt jezelf langer in leven en zorgt ervoor dat je meer juice blijft houden, dus hierdoor heal je over de lange termijn veel meer.

Alleen het is bijna onmogelijk goed advies te geven in zo'n forum post. Ik kan een keer op discord een VOD review doen met je om feedback te geven, gewoon een game opnemen en terugkijken.

[ Voor 4% gewijzigd door markdm op 28-03-2018 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Gisteren weer wat solo Q gedaan in US en bijna 200SR gedropped. Veel toxic spelers, idioten die lekker vooruit lopen en 1v6'n en throwers. Waarschijnlijk zelf ook wel hier en daar wat fout gedaan (ligt uiteraard niet altijd aan anderen :) ).

In m'n laatste game die ook al erg slecht liep gebeurde dit:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=ojOZOCfvaE4]
Toen had ik wel ff gehad met Overwatch. Ik geloof dat m'n rage level over 9000 was :P

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
  • Laatst online: 20-09 08:11
temp00 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 11:43:
Gisteren weer wat solo Q gedaan in US en bijna 200SR gedropped. Veel toxic spelers, idioten die lekker vooruit lopen en 1v6'n en throwers. Waarschijnlijk zelf ook wel hier en daar wat fout gedaan (ligt uiteraard niet altijd aan anderen :) ).

In m'n laatste game die ook al erg slecht liep gebeurde dit:
[video]
Toen had ik wel ff gehad met Overwatch. Ik geloof dat m'n rage level over 9000 was :P
Naast het feit dat dit wel een heel random charge was.

Please for the love of god: DON'T STAND STILL!
Het is nog een wonder dat je niet gedood bent door 1 van de dpsers van de tegenstander.

[ Voor 6% gewijzigd door fjux op 28-03-2018 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

Bedankt voor de tips. Overigens was de 6-7K voor één ronde, wat ik niet heel verkeerd vind. Maar goed ik ga je tips opvolgen.

De prioriteit die je in je Reddit post zet is wel heel handig:
  1. Healing your second support.
  2. Healing your tanks to 2/3th of their health.
  3. Finishing off crucial low enemies, like the Genji that is close to blade or the enemy supports.
  4. Healing your dps.
  5. Doing damage on crucial targets, helping with focus fire on a target.
  6. Fully healing your tanks.
  7. Normal damage.
De Ult charge in het tab menu is wel zo'n enorme QOL. Veel beter dan dat gespam in chat.

This is the Way.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markdm
NoTimeRemains schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 12:55:
[...]

Bedankt voor de tips. Overigens was de 6-7K voor één ronde, wat ik niet heel verkeerd vind. Maar goed ik ga je tips opvolgen.

De prioriteit die je in je Reddit post zet is wel heel handig:
  1. Healing your second support.
  2. Healing your tanks to 2/3th of their health.
  3. Finishing off crucial low enemies, like the Genji that is close to blade or the enemy supports.
  4. Healing your dps.
  5. Doing damage on crucial targets, helping with focus fire on a target.
  6. Fully healing your tanks.
  7. Normal damage.
De Ult charge in het tab menu is wel zo'n enorme QOL. Veel beter dan dat gespam in chat.
Bij zulke lijstjes moet je wel altijd er rekening mee houden dat het altijd situationeel is, vaak komt nr3 eigenlijk ook boven nr2 in dit lijstje, of soms is een genji in leven houden belangrijker dan jouw rein wanneer de genji een ult heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

markdm schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 13:53:
[...]

Bij zulke lijstjes moet je wel altijd er rekening mee houden dat het altijd situationeel is, vaak komt nr3 eigenlijk ook boven nr2 in dit lijstje, of soms is een genji in leven houden belangrijker dan jouw rein wanneer de genji een ult heeft.
snap ik, maar goed het is goed om het 'plan' in achterhoofd te houden.

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Als een main healer ben ik het hier wel mee eens. In grote lijnen klopt het maar het is inderdaad altijd situationeel. Vaak moet je ook nog kijken waar iemand gepositioneerd is, en waar de enemy staat. Als healer moet je vaak switchen en de afweging maken om een persoon te healen of hem nog even te laten bloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
NoTimeRemains schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 10:47:

Brigitte moet je ook redelijk aggresief spelen, anders doe je amper healing :)
Mensen meppen == Healing voor jezelf en voor anderen rond je heen. Maakt haar specifiek goed op point defense waar mensen vaker dichter bij elkaar staan. Daarnaast kun je heel veel van de zogenaamde dive characters 1v1en. Genji/Tracer/Winston zouden geen probleem moeten opleveren (op een ult misschien na).

Schroom ook niet om je E op cooldown te houden, of te gebruiken voor een teamfight. 75 armor max voor 5 seconden kan een lifesaver zijn. Shieldbash is dat ook overigens, zeker als bepaalde characters hun ult willen gebruiken kan dat met een vlugge bash zo opgelost zijn (zie bijv Reaper).

Wil je het maximale uit je ult halen dan zal iedereen bij je in de buurt moeten staan, communicatie is key hier natuurlijk, je beweegt dan ook sneller dus naast de armor is het ook een leuke push ability om een aanval in te zetten (of te verdedigen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MMO-Champion (bekend van al het World of Warcraft nieuws) gaat Overwatch nieuws bijhouden. :)
En Heroes of the Storm.

https://www.mmo-champion.com/overwatch

[ Voor 12% gewijzigd door Zeror op 29-03-2018 23:45 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Akaendra schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 15:41:
[...]

Brigitte moet je ook redelijk aggresief spelen, anders doe je amper healing :)
Mensen meppen == Healing voor jezelf en voor anderen rond je heen. Maakt haar specifiek goed op point defense waar mensen vaker dichter bij elkaar staan. Daarnaast kun je heel veel van de zogenaamde dive characters 1v1en. Genji/Tracer/Winston zouden geen probleem moeten opleveren (op een ult misschien na).

Schroom ook niet om je E op cooldown te houden, of te gebruiken voor een teamfight. 75 armor max voor 5 seconden kan een lifesaver zijn. Shieldbash is dat ook overigens, zeker als bepaalde characters hun ult willen gebruiken kan dat met een vlugge bash zo opgelost zijn (zie bijv Reaper).

Wil je het maximale uit je ult halen dan zal iedereen bij je in de buurt moeten staan, communicatie is key hier natuurlijk, je beweegt dan ook sneller dus naast de armor is het ook een leuke push ability om een aanval in te zetten (of te verdedigen)
Eigenlijk een beetje tegenstrijdig. Je moet haar agressief spelen, maar ze is een perfecte dive counter, waardoor je toch wat meer in de back-line wil blijven.

Denk inderdaad dat een klassieke death ball setup haar het beste past. Rein voorop, en de rest van het team als één kluit daar niet te ver achter. Liefst zo'n afstand dat ze zowel Rein als de supports in healing range heeft. Letterlijk het middelpunt zeg maar. Dan kan ze ook snel reageren als de supports geflankt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson

Thompson

Beeromaniac

Manmanman... Letterlijk van de 6 games vandaag in 4 een leaver in mijn team :(

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh

ricjuh

Eerste teaser van het Uprising event..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
Jammer zie niet echt een hint van iets nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh

ricjuh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasRe
Lijkt mij erg kort op de recente nieuwe map, Blizzard World. Volgens mij heeft het meer te maken met het komende Uprising/Archives-event. Jeff heeft in zijn recente developers update gezegd dat verschillende dingen zullen gebeuren gedurende dat event en dat in deze week veel meer informatie vrij zou komen. Op de woensdag zou een groot deel van de informatie worden 'gelekt', aldus de video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
Lijkt me niet, er is al gelekt dat de Chinese naam voor het even 'Operation Venice' heet. Dit lijkt me eerder de aanleiding voor het event wat gaat komen. In de developer update heeft Jeff het over "Retribution". Dus de missie in Venetië zou de 'retribution' kunnen zij n voor de aanval in Oslo.

[ Voor 18% gewijzigd door japie06 op 04-04-2018 09:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ricjuh

ricjuh

japie06 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 09:41:
[...]

Lijkt me niet, er is al gelekt dat de Chinese naam voor het even 'Operation Venice' heet. Dit lijkt me eerder de aanleiding voor het event wat gaat komen. In de developer update heeft Jeff het over "Retribution". Dus de missie in Venetië zou de 'retribution' kunnen zij n voor de aanval in Oslo.
Inderdaad Venice ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SebasRe
En er blijkt dus een daylight payload PvP map te komen, Rialto (een wijk in Venetië). De Blackwatch mission zal in de nacht worden afgespeeld (PvE) in diezelfde map. Ik ben hyped! De storyline van Overwatch is best wel geschikt voor een film.. :9~

Hier ook de video waarin Jeff tijdens de OWL e.e.a. uitlegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Mooie trailer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

die nieuwe skin voor Moira :9~

This is the Way.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thompson

Thompson

Beeromaniac

Eindelijk een vette moira skin :) Want tot nu toe vond ik het allemaal maar niks.
Speel nu met de Pale skin, die is dan nog wel ok.

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

Thompson schreef op donderdag 5 april 2018 @ 11:40:
[...]

Eindelijk een vette moira skin :) Want tot nu toe vond ik het allemaal maar niks.
Speel nu met de Pale skin, die is dan nog wel ok.
denk dat met de nieuwe skin de golden gun ook mooi uit komt. Ik speelde nu puur voor de naam met whisky

[ Voor 13% gewijzigd door NoTimeRemains op 05-04-2018 13:35 ]

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
Moira krijgt eerder een skin dan Doomfist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

Psyonara schreef op donderdag 5 april 2018 @ 15:22:
Moira krijgt eerder een skin dan Doomfist?
onbekend of DF een nieuwe skin krijgt tijdens dit event.

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
NoTimeRemains schreef op donderdag 5 april 2018 @ 15:34:
[...]

onbekend of DF een nieuwe skin krijgt tijdens dit event.
Daar is dat natuurlijk, maar DF voeld wel een beetje genegeerd betreft events sinds hij er inzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
Die Blackhand skin zal dan ook niet snel overtroffen worden gok ik zo :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

Psyonara schreef op donderdag 5 april 2018 @ 15:43:
[...]

Daar is dat natuurlijk, maar DF voeld wel een beetje genegeerd betreft events sinds hij er inzit.
Nou niet meer huilen he: https://mobile.twitter.co...status/982649213098930177

Somber ziet er ook vet uit:
https://www.facebook.com/.../videos/2132337020334344/

[ Voor 13% gewijzigd door NoTimeRemains op 07-04-2018 21:59 ]

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Helaas afgezakt naar de lagere regionen 1300SR. Wat me opvalt, zo vaak wordt een potje om zeep geholpen door een Hanzo, Genji, of Widowmaker....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
Dat zijn high skill heroes en in bronze verwacht ik dat je niet vaak high skill players ziet... dus ja, als je dan wel zo'n hero hebt dan is de kans vrij groot dat ze er niet zoveel van bakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Laatst online: 10:28
Deruxian schreef op zondag 8 april 2018 @ 21:21:
Helaas afgezakt naar de lagere regionen 1300SR. Wat me opvalt, zo vaak wordt een potje om zeep geholpen door een Hanzo, Genji, of Widowmaker....
Dat gebeurt ook op 3500 SR :P

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
RocketKoen schreef op maandag 9 april 2018 @ 20:26:
[...]

Dat gebeurt ook op 3500 SR :P
Nou, dat is mijn ervaring niet hoor. Mensen spelen veel genji en widowmaker op die elo, maar vaak gaat dat gewoon prima. Een slechte soldier of reaper zie ik vaker. Zelfs vaker dan slechte Hanzo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Ik speel de laatste maand veel Widow FFA Headshot only op m'n alt account en ik merk echt duidelijk dat ik een stuk beter wordt......in die modus dan :P Flick/Hook shots en 1v1 gaan soms echt goed maar ik merk wel dat om Widow echt te masteren, je toch moet oefenen in normale matches omdat de beweging van je tegenstanders en dynamiek heel anders is. Vandaag ging het echt superlekker in FFA, regelmatig 2/3/4 kills, mooie flicks en hook shots maar in QP (comp widow wil ik m'n teamgenoten niet aan doen) viel het toch vies tegen.

Ik hoor trouwens veel mensen klagen over de matchmaker maar ik vind 'm echt verdomd goed werken. In die custom games in arcade heb je geen SR matchmaking en dan zie je dat de SR gewoon klopt. Bij die custom FFA matches staan zo goed als altijd mensen in een hogere tier boven mij in de scorelijst (ik check vaak profielen). Heb ook diverse accounts geleveld en je merkt dan dat de match maker je redelijk snel inschaalt qua skill level (d.w.z. ik wordt in QP gematched tegen spelers die in dezelfde skill tier zitten). Tuurlijk heb je af en toe idioten in je team maar die heb je los van de matchmaker op elke rank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh

ricjuh

Gisteren lekkere potjes comp gehad.. Goede team samenstelling, iedereen in voicechat. Mensen die switchen zodra ze hard gecounterd worden.. Uiteindelijk 3 gewonnen en 1 verloren, dus was zeer positief.

Vanavond eindelijk weer PVE, vind deze events toch wel een fijne afwisseling van comp om met vrienden tegen CPU te spelen met heroes die je normaal gesproken niet speelt (genji).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
PvE moet ik nog even wachten tot iig donderdagavond. Wel weer erg leuk om tedoen.

Bedenk me net dat ik tijdens het spelen vaak met de cross-spray andermans spray bespuit. :+
Of bij een kill "Hello" commando doe. Soms gebeurd het ook dat ik mid fight de verkeerde knop druk en dan een emote doe... 8)7
Gelukkig gebeurd dat vrij weinig, maar toch. Sta je daar midden in een gevecht en kun je niks doen.

[ Voor 66% gewijzigd door Arunia op 10-04-2018 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-09 14:34
Event is live! Update is 14 GB (PC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rejer
Wel een beetje overdreven grote patch size.

[ Voor 76% gewijzigd door rejer op 10-04-2018 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
Yup, hopelijk vervangt merendeels data dan dat het erbij komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-09 14:34
Denk dat het een soort recheck is, aangezien de cpu als een malle bezig is en de download snelheid soms maar enkele Bytes per seconden is.

Edit na 20 minuten na starten update: kan er in *O*

[ Voor 16% gewijzigd door Sinus_rhythm op 10-04-2018 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
PvE is wel erg kort. Nog korter dan Uprising had ik het gevoel. Wel leuk verder.

Skins boeien me niet zo, maar toch de Pajamei gescoord :)
Pagina: 1 ... 30 ... 38 Laatste