Over moira's ballen gesproken, je moet je wel realiseren waarom je ballen gebruikt, vooral bij moira is het veel ingewikkelder dan puur damage of puur healing, je gebruikt een orb ook bijna nooit om een solo kill te krijgen (waar je als moira ook bijna nooit voor moet gaan). Je gooit nooit zomaar een orb in de tegenstanders, en als je dat doet Dus daarom ff wat redenen waarom je moira's orbs kan gebruiken:
Damage orb:
1. Lage enemies afmaken
2. Zoning van een gebied of enemy, als je een orb in een kleine ruimte gooit wordt die kamer ontkent voor de tegenstander, zo kan je ook bijvoorbeeld een mercy die net terug komt van spawn ontkennen om terug naar het gevecht te gaan wat enorm handig kan zijn, ze zal niet dood gaan door de orb, maar ze durft niet met -100 health er door heen te gaan.
3. ult charge farmen
4. enemy abilities baiten, als een lucio amp it up en een zarya bubbles gebruikt, waarna jouw team hard ingaat is jouw orb het waard geweest.
5. toch damage doen, -200 over 3 enemies is toch wel een flinke slag per persoon.
Redenen om een healing orb te gebruiken:
1. De harde damage van een dive tegen te gaan.
2. Te zorgen dat je healing juice niet zo vroeg in het gevecht al te laag word, terwijl je zelf nog damage kan blijven doen.
3. Een friendly die ver weg is/om het hoekje te redden.
4. Een belangrijke teamgenoot in leven te houden. (bijvoorbeeld genji die ult gebruikt, de 300 healing voor hem is enorm, maar voor zijn dragonblade doet 200 extra damage niet heel veel)
fjux schreef op maandag 5 februari 2018 @ 09:58:
[...]
moira is ook ontzettend vervelend
Maar die bal doet max 200 damage en 50 damage per seconden.
Dat betekend dat je meer dan 2 seconden in range bent geweest van die bal. dat is wel wat veel.
Maar zie het maar zo, als moira die damage ballen gooit kan ze niet zo hard meer healen. wat weer een plus is voor jou team.
Als je een beetje goed in simple geometry bent is het niet raar om 100 damage te doen op een enkele target hoor. Maar ook zonder orb is de burst healing van moira
niet juist enorm, dus daar niet al te veel van uit gaan.
BlackMage schreef op maandag 5 februari 2018 @ 19:35:
En wat betreft Moira ballen... als ik (als Hogmain) zo'n ding in mn team zie vliegen dan ga ik juist meelopen. Hoe meer damage op mij komt, hoe minder op mn squishies. Dat ding doet in totaal maximaal 200 damage en als ik daar de helft al vang dan is hij niet meer gevaarlijk voor de rest.
Als Moira main zeg ik dan hartelijk bedankt, lekker snelle ult charge, maar ik begrijp waarom je het doet en soms is dat ook de slimste keuze als je je eigen healer moet redden.
In ander nieuws over Moira, volgens
overbuff ben ik blijkbaar nr 26 moira worldwide! Nu maar hopen dat ik de volgende game win om in te top 20 te komen, dan sta ik op de moira pagina van overbuff
En ik weet dat stats niet zo belangrijk zijn, maar het is toch wel leuk om te zien