Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Peacefully
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 28-01 12:00
Heb een probleem met Battlenet. Daar komt uit dit error code ; 11FC5551-E1C8-4D4D-A53D-3E7B32C171C8 . Kan battlenet niet openen hierdoor..

• Sinus_rhythm
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 13:48
Ondertussen is de nieuwe patch live! Met de League skins en bugfixes. https://redd.it/7p9bqv

• Albinoraptor
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 23:26
Whahahaha, die prijzen van leaguetokens. 8)7

Toch zonde dat Blizzard zijn ziel heeft verkocht aan Activision.

• BlackMage
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 23:45
Ik schrok ook een beetje. Gelukkig interesseren die league skins me zo weinig dat ik niet eens die 100 gratis tokens ga uitgeven :P 600 lootboxes openen, hopend op een legendary skin, heeft er wel voor gezorgd dat er 0,0 kans is dat ik met een recolored standaardskin ga rondlopen :P

Ik had verwacht dat ze zo'n 2 eu per stuk zouden kosten (zonder kwantumkorting), met een optie om voor ca 30-40 euro direct een heel team te kopen.

• Lanfear89
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 22:38
Tha fook!? $5 voor 1 skin?! Ze zijn gek! Ik had verwacht dat ze ongeveer net zoveel zouden kosten als 1 lewtbox, maar 5x zoveel... 8)7 8)7

Lanfear89 wijzigde deze reactie 09-01-2018 21:59 (3%)

• Raptar
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 16:58
Die skins zijn wel de mooiste ingame naar mijn mening, sweet Jesus! Die van Dynasty zijn helemaal om bij weg te kwijlen, heb net die van Genji gehaald. Mercy ziet er ook erg strak uit in zo'n zwart met gouden pakkie!

• Fixer
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 22:07
De skins (of eigenlijk de tokens) zijn vrij prijzig idd. Maar goed, een gedeelte zal dan ook naar een grote pot gaan die tussen alle teams verdeeld zal worden. Jammer dat er geen NL team is.... dan moeten we het maar met Philadelphia Fusion doen met hun orange skins :p)

Overwatch: FiXeR#22512 | AMD Ryzen 1700 - Asus Prime x370 Pro - 16GB RAM @ 3200 - MSI GTX 1080 Gaming X | Iiyama G-Master 144Hz - iPhone X 64GB

• Psyonara
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 21:45
quote:
Fixer schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 01:13:
De skins (of eigenlijk de tokens) zijn vrij prijzig idd. Maar goed, een gedeelte zal dan ook naar een grote pot gaan die tussen alle teams verdeeld zal worden. Jammer dat er geen NL team is.... dan moeten we het maar met Philadelphia Fusion doen met hun orange skins :p)
Zat ook al even te kijken over nog andere landen/teams waren. Meende dat het wel de planning is/was.
Maar nu te moe om echt goed te bekijken.

Hoe zit het trouwens met de Tokens? kun je die ook nog uit lootboxes halen oid of moet je die perse kopen kon?!

Hoe dan ook zie het morgen wel even.
Paar Widow skins puur voor de Looks zou ik niet erg vinden voor de rest zou ik het niet weten.

• YoshiBignose
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 22:34
quote:
fjux schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 10:53:
[...]

Maar een goede hanzo zal dan ook snel richting diamond komen.
Er is als tank zijnde echt niets vervelenders dan tegenover een goede hanzo staan. 1 HS en je bent 300 HP kwijt.
Hilarisch. Hanzo's en widows zijn juist diegene die het meeste de game verkloten. Niet voor niets staan ze onderaan qua winrates met 44% / 46%. Mensen DENKEN dat ze een goede hanzo zijn maar dat zijn ze niet, de rest van het team moet het opknappen. En denk maar niet dat als ze constant door een winston gecounterd worden dat ze switchen :')

When you are dead, you don't know you are dead. It's only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

• BlackMage
quote:
YoshiBignose schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 09:17:
[...]

Hilarisch. Hanzo's en widows zijn juist diegene die het meeste de game verkloten. Niet voor niets staan ze onderaan qua winrates met 44% / 46%. Mensen DENKEN dat ze een goede hanzo zijn maar dat zijn ze niet, de rest van het team moet het opknappen. En denk maar niet dat als ze constant door een winston gecounterd worden dat ze switchen :')
Niet switchen als ze gecounterd worden is niet een mentaliteit die alleen "minder goed dan ze denken" Hanzo's en Widows hebben hoor ;)

• Madbee
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 09-10 14:01
Ik zit een beetje preseason matches te kijken van de Overwatch league, maar ik kom maar niet over die kleuren pallet heen die gebruikt wordt.

tis net of er een colorblind mode aanstaat.

Waarom is in de hud ook de Ult meter /healthbar enz wit gemaakt??

Ook als een speler crit is dit wit/blauw gemaakt. Zarya ults hebben een andere kleur enz. Het wordt er voor mij niet overzichtelijker op.

• Sinus_rhythm
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 13:48
quote:
Madbee schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 11:20:
Ik zit een beetje preseason matches te kijken van de Overwatch league, maar ik kom maar niet over die kleuren pallet heen die gebruikt wordt.

tis net of er een colorblind mode aanstaat.

Waarom is in de hud ook de Ult meter /healthbar enz wit gemaakt??

Ook als een speler crit is dit wit/blauw gemaakt. Zarya ults hebben een andere kleur enz. Het wordt er voor mij niet overzichtelijker op.
Video van het overwatch team met achtergrond informatie over de kleuren ect bij deze matches.

• Madbee
Ja ik blijf er dus bij dat het kleuren van de teams heel goed is, maar laat de effecten en ontploffingen voor wat het is.

Het voelt met (vooral de witte effecten) heel vreemd aan. Laat de HUD en de effecten lekker voor wat het is en kleur de teams goed. Net als in CSGO en elke andere shooter is het dan prima te volgen.

edit: Goed voorbeeld, als LA Gladiators (paarse skin) een HEALING orb op een teammate plaatsen, dan is deze PAARS. precies hetzelfde als een discord orb normaal dus. Dat is toch gewoon verwarrend, waarom is de kleur van die orb aangepast....

zie hieronder, de gele is de discord, de paarse de healing orb.....

Madbee wijzigde deze reactie 10-01-2018 12:04 (37%)

• NoTimeRemains
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 00:49
ik zou wel een optie willen dat ik al mijn tegenstanders in de standaard skin zou zien.

BaoHaus#2821 | SoySauce#21447 | DimSum#21799

• BlackMage
Ik vind de team kleuren juist ontzettend storend. Een van de teams is altijd wit en dat vind ik gewoon lelijk. Daar komt bij dat sommige kleuren (blauw en groen vooral) te weinig contrast hebben met het wit van het andere team. Gecaste Overwatch games zijn al lastig te volgen door de chaos en naar mijn mening maken die andere kleurtjes het er niet beter op.

Ik snap wel waarom ze het doen: voor de identiteit van de teams. Maar als een van beide toch wit is dan is dat toch ook geen identiteit meer? :P Ook kan ik me het voorstellen dat ze andere kleuren als rood/blauw willen om neutraal over te komen. Blauw zijn de goodguys en rood de badguys. Maar er zijn meer kleuren die een goed contrast hebben met elkaar en niet rood of blauw zijn :P

Ik hoop dat ze ooit met een echte ingame mass-spectator functie komen voor zulke events, zodat je zelf de match kan volgen op de manier wat jij wilt. Maar dat geef ik heel weinig kans :P

• Raptar
Er zitten wel grote namen in sommige teams hoor, dat beloofd wat. Seagull, sinatraa, xQc. Surefour, Shadowburn, ryujehong, Miro, iddqd. Alleen ik mis toch wel wat mensen, zoals Shadder2k, Kephrii, Wraxu en Arikadou. Iemand enig idee waarom zij niet in een team zitten?

Raptar wijzigde deze reactie 10-01-2018 13:15 (3%)

• Madbee
quote:
Raptar schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 13:14:
Er zitten wel grote namen in sommige teams hoor, dat beloofd wat. Seagull, sinatraa, xQc. Surefour, Shadowburn, ryujehong, Miro, iddqd. Alleen ik mis toch wel wat mensen, zoals Shadder2k, Kephrii, Wraxu en Arikadou. Iemand enig idee waarom zij niet in een team zitten?
sommige streamen misschien liever, anderen, zoals shadder2k, zijn volgens mij gewoon niet goed genoeg. Shadder zat even bij een pro team (liquid), maar dat heeft niet lang geduurd?

• markdm
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 21:39
quote:
Shadder2k: misschien houd hij meer van streamen, misschien heeft hij een team net gemist, weet ik eigenlijk niet. Maar er zijn wel meer super goede pro's die niet in OWL zitten, het is vooral een schande dat AKM niet in een OWL team zit.

Wraxu: hij is de beste hanzo ter wereld maar met zijn andere Heroes is hij echt niet goed genoeg. Ik denk dat als sommige OWL dps spelers meer hanzo zouden spelen (want waarom zouden ze zo veel tijd in hanzo oefenen investeren?) ze ook net zo goed als Wraxu kunnen worden.

Kephrii: zelf op widowmaker is hij niet goed genoeg om in OWL the komen en dan is hij ook nog een significant slechter op elke andere Heroes. Geen kans.

Arikandou: ken ik niet goed genoeg.

steam: failsnail, battle.net: snailfail#2500 en failsnail#2586

• Raptar
quote:
markdm schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 13:53:
[...]

Shadder2k: misschien houd hij meer van streamen, misschien heeft hij een team net gemist, weet ik eigenlijk niet. Maar er zijn wel meer super goede pro's die niet in OWL zitten, het is vooral een schande dat AKM niet in een OWL team zit.

Wraxu: hij is de beste hanzo ter wereld maar met zijn andere Heroes is hij echt niet goed genoeg. Ik denk dat als sommige OWL dps spelers meer hanzo zouden spelen (want waarom zouden ze zo veel tijd in hanzo oefenen investeren?) ze ook net zo goed als Wraxu kunnen worden.

Kephrii: zelf op widowmaker is hij niet goed genoeg om in OWL the komen en dan is hij ook nog een significant slechter op elke andere Heroes. Geen kans.

Arikandou: ken ik niet goed genoeg.
Is Kephrii echt niet zo goed :P ? Ik dacht echt dat hij the God was, met die man achter de linies is er bijna geen doorkomen aan. En dat van Wraxu klopt wel aardig ja, dat lees je dus ook veel over Kephrii. Alleen is het niet rendabel en belonend dan om op Hanzo te oefenen? Een goede Hanzo brengt toch wel echt iets unieks en is een toegevoegde waarde? Leuk om je berichten te lezen over die hogere ranks, een plek die ik nooit ga halen en waar ik dus blijkbaar ook een heel ander beeld van heb.

@Madbee
Shadder is wel echt goed genoeg denk ik. Hij mastert meerdere heroes en is zeker op Genji verwoestend. Hij "trollt" alleen ook vaak en lijkt het niet serieus te nemen, ondanks dat blijft hij toch winnen. Hij kijkt in ieder geval altijd erg lekker weg.

• markdm
quote:
Raptar schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 14:06:
[...]

Is Kephrii echt niet zo goed :P ? Ik dacht echt dat hij the God was, met die man achter de linies is er bijna geen doorkomen aan. En dat van Wraxu klopt wel aardig ja, dat lees je dus ook veel over Kephrii. Alleen is het niet rendabel en belonend dan om op Hanzo te oefenen? Een goede Hanzo brengt toch wel echt iets unieks en is een toegevoegde waarde? Leuk om je berichten te lezen over die hogere ranks, een plek die ik nooit ga halen en waar ik dus blijkbaar ook een heel ander beeld van heb.
Kephrii is natuurlijk gewoon een hele goede widowmaker, maar hij is bekend omdat hij vaak streamed, vroeg bekend werd, omdat hij gewoon een goede streamer is en vooral omdat hij zichzelf voor de vele kijkers de nr 1 widowmaker noemt, maar bijna elke OWL team heeft wel een widowmaker die beter of even goed is. In de top500 zijn ook genoeg betere spelers die geen team hebben.

En over hanzo oefenen, hij is geen waardeloze pick maar zoals ik al eerder zei is hij vaak niet de beste keuze in een team. In masters+ is zijn pickrate maar 1,81% (het laagste van alle ranks) en zijn winrate maar 47,5% terwijl de hogere ranks zich toch enorm vormen qua hero picks naar wat OP of meta is, spelers als Wraxu, serious en Seagull bewijzen dat hanzo nog steeds viable en goed is dus geen buff nodig heeft, maar dit geeft ook aan dat hij geen meta is.
Daarom is zijn pickrate in het voorseizoen van OWL ook maar 0,81%. Het is vaak ook handig om een speler in je team te hebben die hanzo kan omdat het heel af en toe goed uit kan pakken, kijk maar naar seagull die goed hanzo kan, maar hierdoor is het het niet waard om al te veel tijd te besteden aan hem te oefenen of om een speler aan te nemen die zich alleen focused op hanzo. Zo heeft iemand op reddit een simpele illustratie gemaakt waarin hij de mains van elke speler laat zien, en geen enkele OWL heeft in zijn top4 hanzo staan (alhoewel sommige hem wel goed kunnen, gewoon voor als het een keertje nodig is).

• NoTimeRemains
quote:
Alleen ik mis toch wel wat mensen, zoals Shadder2k, Kephrii, Wraxu en Arikadou. Iemand enig idee waarom zij niet in een team zitten?
Deze gasten zijn comp streamers / top 500 heroes, maar echt geen pro spelers. Vooral Arikadou is alleen maar memes en streams.

Heb je Fl0wer Widow zien spelen? Dat kan Kephrii helemaal niet. En ik al helemaal niet. :P

Ook Seagull is een goede speler, maar wordt voornamelijk gebruikt als oefentegenstander omdat hij zo veel heroes kan spelen. Zijn pro carriere is al 1x gesneuveld. Ik ben benieuwd hoe hij nu verder gaat.

NoTimeRemains wijzigde deze reactie 10-01-2018 15:18 (18%)

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 16:53
quote:
YoshiBignose schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 09:17:
[...]
Hanzo als hero mag wat mij betreft ook linea recta het spel uit. Eens in de zoveel potjes valt alles nét goed voor Hanzo, ze vinden zich godlike en die instalocken de komende 3 maanden uitsluitend Hanzo, want ja, ze hadden immers een goddelijk potje, dat moeten ze vaker kunnen. :(

Inconsistent, ineffectief en bloedirritant voor de rest van je team.

• Raptar
@markdm
Duidelijke uitleg, mooi! Zeker die illustratie is interessant om te zien. Heb je zelf geen zin om weer in die echt hoge ranks te spelen?

@NoTimeRemains
Haha, true about Arikadou. Hoewel hij wel echt hele brute Dragonblade ults heeft, misschien nog wel beter dan Shadder. Ari zit toch ook rond de 4k SR?

En fl0wer ken ik niet eens :X . Zal vanavond eens kijken op YouTube. En about Seagull, waar is zijn carriere gesneuveld dan? Lullig voor hem, is een goede gast namelijk.

• Madbee
quote:
Raptar schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 15:44:
@markdm
Duidelijke uitleg, mooi! Zeker die illustratie is interessant om te zien. Heb je zelf geen zin om weer in die echt hoge ranks te spelen?

@NoTimeRemains
Haha, true about Arikadou. Hoewel hij wel echt hele brute Dragonblade ults heeft, misschien nog wel beter dan Shadder. Ari zit toch ook rond de 4k SR?

En fl0wer ken ik niet eens :X . Zal vanavond eens kijken op YouTube. En about Seagull, waar is zijn carriere gesneuveld dan? Lullig voor hem, is een goede gast namelijk.
Seagull zit gewoon in OWL hoor, team Dallas Fuel.

nog altijd goed bezig die gast!

• Rule
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 11:19
Ben erg benieuwd naar de aanpak van Blizzard met OWL. Ik vind de teamnamen erg storend en vervelend. Het is mij iets teveel gericht op de Amerikaanse markt. Er zit geen een europeaan in het team uit 'londen' en er zitten bijna alleen maar zweedse in het team uit Florida.. Dit vind ik erg storend.

• Thompson
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 23:05
quote:
@markdm
Misschien wel de beste Widowmaker die er is... Niet normaal wat een aim maar vooral ook hoe hij dingen voorspelt/awareness.

Ik moet mezelf nog eens goed gaan verdiepen in de teams/spelers om te kijken of ik een favoriet heb maar vind het zeker gaaf om dit te gaan volgen! Veel leuker dan de eredivisie :9

• markdm
quote:
@markdm
Natuurlijk heb ik weer zin om in die hoge tanks te spelen! Het is daar veel leuker dan in low-mid masters, ik vind mercy spelen op een hoge rank ook veel leuker, dan hebben je acties en positionering echt veel impact. Alleen doordat ik het nu super druk heb kan ik pas volgende week weer veel spelen, ik wou ook beter worden in dps of tanks voordat ik met zen/moira/Mercy terug ga proberen te klimmen.

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 16:53
quote:
Rule schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 16:00:
Ben erg benieuwd naar de aanpak van Blizzard met OWL. Ik vind de teamnamen erg storend en vervelend. Het is mij iets teveel gericht op de Amerikaanse markt. Er zit geen een europeaan in het team uit 'londen' en er zitten bijna alleen maar zweedse in het team uit Florida.. Dit vind ik erg storend.
Is het uberhaubt al een beetje volgen als spectator?

• temp00
  • Registratie: januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam :P

De laatste paar dagen eens uit nieuwsgierigheid solo queue op US gaan spelen. Damn wat een verschil zeg, bijna iedere game zit iedereen op voice en bijna iedereen heeft een mic. Zoooo fijn :D Coördinatie lijkt ook wat beter daar te zijn. Eindelijk ook Platinum aangetikt. Hoger dan dat kom ik waarschijnlijk niet (schat mezelf mid gold in) maar geeft niet want fuck yeah, ben er blij mee :)

temp00 wijzigde deze reactie 11-01-2018 02:08 (8%)

♠ FOR THE HOOORDDEE!! ♠ 2600k @ 4.2ghz, 16GB, 850 Evo 1TB, GTX 1080, S2417DG @ 165HZ ♠ Big black cock and tiny white pussy ♠

• Fixer
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 22:07
OWL is begonnen! Eerste wedstrijd gaat straks beginnen...! Zal de eerste proberen te kijken, wordt een kort nachtje :'(

Dallas Fuel dan maar morgen terug kijken :O

Overwatch: FiXeR#22512 | AMD Ryzen 1700 - Asus Prime x370 Pro - 16GB RAM @ 3200 - MSI GTX 1080 Gaming X | Iiyama G-Master 144Hz - iPhone X 64GB

• Akaendra
  • Laatst online: 16:38
Ach, meeste van die OWL skins zijn spuuglelijk, op een paar na.

Dynasty en Fuel (Zwart goud/Zwart Groen resp) zijn voor mij de enige die er een beetje goed uitzien.
Zelf gekozen voor Dynasty Orisa, verder boeien die skins me niet, en 5 dollar voor een simpele recolor is voor mij een beetje teveel van het goede, maar goed, ieder moet zelf weten of ze het waard vinden of niet.

• Swagger
  • Laatst online: 22:05
Na een tijdje niet gespeeld te kunnen hebben, (vanaf begin seizoen 5 to nu) moet ik wel stellen dat de game veel meer toxic is geworden. Ook heeft competitive veel meer leavers lijkt het wel. Ik heb gisteren wel 4 potjes achter elkaar met 5 of minder mensen gespeeld. Zo gaat de lol er wel heel snel van af.

• Albinoraptor
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 23:26
Gewoon geen competitive spelen, veel gezonder voor je hart. :)

Toxic valt me nooit zo op en anders maak ik meestal gewoon grappige opmerking terug.

Kan wel lachen om die spelers die in quick play of Arcade die hoge stats/rank hebben en vervolgens lopen te flippen als ze verliezen. "Ga toch competitive spelen n00b! Tryharder! ( welke van de 2 is het nou :+?)".

Heerlijk dat mensen gaan lopen haten omdat ik ergens in 1 van eerste seizoenen alleen placements heb gedaan met enkele first time FPS-ers en op zilver toen terecht gekomen.

• Swagger
Ik speel nu gewoon met chat uit, 90% is toch gezeik. Ik ben al eerder gesilenced voor het terug praten. Of het comp of quick play is maakt toch niet uit, ik zie beide als hetzelfde.
ik vind overwatch league goed gedaan zeg. professioneel opgezet.

Vanavond 23:00 gelukkig een match om live te kijken :P

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• markdm
quote:
Swagger schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 18:03:
Ik speel nu gewoon met chat uit, 90% is toch gezeik. Ik ben al eerder gesilenced voor het terug praten. Of het comp of quick play is maakt toch niet uit, ik zie beide als hetzelfde.
Want als iedereen deze instelling zal hebben word comp een geweldige ervaring! :/

• Thompson
Zijn er al mensen die voor zichzelf een voorspelling hebben gedaan?
Ik heb voor mezelf inmiddels een lijstje gemaakt;

1. Seoul Dynasty (want Ryujehong is gewoon epic)
2. London Spitfire (2 top korea teams in 1, kan niet anders dan goed zijn)
3. Dallas Fuel (want veel topspelers van buiten korea, o.a. chipshajen, taimou, xQc)
4. New York Excelsior (want fl0wer is gewoon epic)
5. Florida Mayhem (jammer dat ze maar met 6 zijn, maar wel 6 super spelers)
6. Houston Outlaws (want Linkzr en Coolmatt)
7. Los angeles Valiant (want envy en Fate)
8. Philedelphia Fusion (eerlijk gezegd omdat ik lees dat ze een sterk team hebben, maar alleen Joemeister zegt mij wat als erg goede support)
9. San Francisco Shock (want IDDQD)
10. Shanghai Dragons (ken ze niet, maar schat de chinezen toch net wat hoger in dan 11 en 12)
11. Los Angeles Gladiators (want Surefour)
12. Boston Uprising (want, vrijwel geen een naam zegt me wat en het komt een beetje over als een bij elkaar gekocht team omdat het van The Kraft Group is en die willen nu gewoon meedoen aan iets populairs, ook al is dat bij andere teams waarschijnlijk deels ook zo)

Mijn perfect top 6 spelers ben ik nog over aan het denken maar die wil ik ook nog een maken :)

• misterTweakers
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 05-10 17:58
quote:
Swagger schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 16:01:
Na een tijdje niet gespeeld te kunnen hebben, (vanaf begin seizoen 5 to nu) moet ik wel stellen dat de game veel meer toxic is geworden. Ook heeft competitive veel meer leavers lijkt het wel. Ik heb gisteren wel 4 potjes achter elkaar met 5 of minder mensen gespeeld. Zo gaat de lol er wel heel snel van af.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de laatste tijd enorm veel leavers in Competitive heb. Er komt bijna geen ronde voor dat het niet gebeurd.

• Ebayzo
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 16:59

Ebayzo

Gekke eend

quote:
Swagger schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 18:03:
Klagen over toxic spelers maar zelf silenced geweest zijn. Dan heb je weinig recht van spreken en ben je zelf mede verantwoordelijk voor de beroerde community.

Flickr

• Thompson
Ik heb juist in de afgelopen dagen na een erg slechte periode een aantal super vermakelijke games gehad. Ook uit de categorie dat je in een spannende pot verliest en het helemaal niet erg vind, want er was communicatie, counterpicking etc.

• Liliannetje
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 16-04 23:49
Toxicity in Overwatch is altijd een probleem geweest, zeker in ranked. Gister had ik twee games achter elkaar een kerel die steeds seksistische opmerkingen bleef maken. Beetje jammer. Nu helaas ook weer net uit masters gedropt, maar ik zit al sinds seizoen 5 vast in low-masters dus ik kom wel weer terug omhoog.

Wat wel leuk is, is om in een team scrims te spelen. Mensen zijn aardig tegen elkaar want je speelt elke week met ze en ze werken serieus aan teamwork. Dus, ik zou een ieder aanraden om dat in ieder geval een keer te proberen.

• fjux
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 12:56
quote:
Thompson schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 22:41:
Zijn er al mensen die voor zichzelf een voorspelling hebben gedaan?
Ik heb voor mezelf inmiddels een lijstje gemaakt;

1. Seoul Dynasty (want Ryujehong is gewoon epic)
2. London Spitfire (2 top korea teams in 1, kan niet anders dan goed zijn)
3. Dallas Fuel (want veel topspelers van buiten korea, o.a. chipshajen, taimou, xQc)
4. New York Excelsior (want fl0wer is gewoon epic)
5. Florida Mayhem (jammer dat ze maar met 6 zijn, maar wel 6 super spelers)
6. Houston Outlaws (want Linkzr en Coolmatt)
7. Los angeles Valiant (want envy en Fate)
8. Philedelphia Fusion (eerlijk gezegd omdat ik lees dat ze een sterk team hebben, maar alleen Joemeister zegt mij wat als erg goede support)
9. San Francisco Shock (want IDDQD)
10. Shanghai Dragons (ken ze niet, maar schat de chinezen toch net wat hoger in dan 11 en 12)
11. Los Angeles Gladiators (want Surefour)
12. Boston Uprising (want, vrijwel geen een naam zegt me wat en het komt een beetje over als een bij elkaar gekocht team omdat het van The Kraft Group is en die willen nu gewoon meedoen aan iets populairs, ook al is dat bij andere teams waarschijnlijk deels ook zo)

Mijn perfect top 6 spelers ben ik nog over aan het denken maar die wil ik ook nog een maken :)
Even inhaken op het lijstje ;)

Seoul Dynasty was Lunatic Hai (een van de beste Koreaanse teams) en ja Ryujehong is een god op ana.

Philedelphia Fusion: Shadowburn en Carpe zijn beide een van de beste DPS spelers in overwatch.
Match VS de Outlaws kun je het heel goed zien ;)

Voor de rest ben ik heel erg beniewd hoe het allemaal gaat lopen.
Ik hoop (en denk) dat dit een hele mooie start is van Overwatch Esports. ik ben ook heel benieuwd hoe de open division en contenders gaan uitpakken.

Ik hoop ook dat ze dat gaan uitbreiden.

• daantjuh68
  • Laatst online: 12-10 11:21
quote:
Thompson schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 08:38:
Ik heb juist in de afgelopen dagen na een erg slechte periode een aantal super vermakelijke games gehad. Ook uit de categorie dat je in een spannende pot verliest en het helemaal niet erg vind, want er was communicatie, counterpicking etc.
dat heb ik de laatste tijd ook, gestegen vanaf 2600naar 3200, rond dit level is er veel communicatie, af en toe strategieen en gewoon gezelligheid in chat, dan is een potje verliezen idd helemaal niet erg als het een pot is waar je merkt dat de tegenstander en jij gelijk gematched zijn.
quote:
Liliannetje schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 10:00:
Toxicity in Overwatch is altijd een probleem geweest, zeker in ranked. Gister had ik twee games achter elkaar een kerel die steeds seksistische opmerkingen bleef maken. Beetje jammer. Nu helaas ook weer net uit masters gedropt, maar ik zit al sinds seizoen 5 vast in low-masters dus ik kom wel weer terug omhoog.

Wat wel leuk is, is om in een team scrims te spelen. Mensen zijn aardig tegen elkaar want je speelt elke week met ze en ze werken serieus aan teamwork. Dus, ik zou een ieder aanraden om dat in ieder geval een keer te proberen.
zo had ik gister ook een potje waar een russisch kind in zat die alleen maar sjuck maii dieekk riep als iemand wat vroeg (hij speelde mercy) prima pot want de rest van de mensen kreeg er de slappe lach van waardoor de pot super leuk was om te spelen en uiteindelijk nog gewonnen ook.

ik speel de laatste tijd, na een hele tijd van erg graag willen stijgen in rank, meer relaxed en maak gewoon vaak lolletjes in voice chat. Aan de hand van de lore kan je leuke geintjes maken bijvoorbeeld zoals ik laatst had spelend als zarya: zen can you swap? i dont trust omnics in my team. Swapte de persoon naar moria waarna ik reageerde: arent you a friend of sombra? i dont like her either. nu ben ik bijna zonder heel hard mijn best te doen gestegen van 2600SR naar all time high 3200+ wat ik best gaaf vind want nu lijkt het alsof er steeds minder mensen toxic zijn.

kortom beetje gezellig zijn en niet al te veel f*ks geven helpt enorm.

• SCIxX
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 13-10 00:02
Toxicity is ook niet gebonden aan Overwatch, speel Dota2 of Counterstrike en je krijgt dezelfde ervaring. CS heeft dan nog het voordeel dat je geen picks hebt dus kun je minder verkeerd doen.

• Tomski1986
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 15-10 22:04
Is your name Mercy?
Cause you just gave me a resurrerection.

• The Chosen One
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 13:30

The Chosen One

Zie signature!

Kun je de Overwatch World gedoe wedstrijden nog ergens spoilerfree terug kijken?

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

• BlackMage
quote:
The Chosen One schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 19:57:
Kun je de Overwatch World gedoe wedstrijden nog ergens spoilerfree terug kijken?
Ja, in de iOS app (denk de android ook) kan je alle uitslagen filteren.

Maar toch helpt dat niet 100%
- Aan de tijdsduur van de maps kan je ook al veel opmaken. Team A captured beide punten met 6 minuten in de bank en het filmpje is 8 minuten lang? Spoiler alert! :P
- Als je ziet dat er 5 maps zijn en het begint met 2-0, dan weet je direct wat de uitslag van 3 en 4 gaat zijn :P

Hoop dat ze daar nog wat aan doen, door elk filmpje 45 min te laten zijn (met gewoon herhaling in het restant) heb je dat dus niet meer. En de 5e map zouden ze kunnen verstoppen met een linkje aan het eind van de 4e.

• Osxy
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 21:29

Osxy

Holy crap on a cracker

quote:
The Chosen One schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 19:57:
Bedoel je de World Cup? Of de League?

De League kan je via Twitch gewoon terug kijken.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Twitch is niet spoiler free.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

• Tomski1986
Wat een k*tcommunity dat dit spel heeft.

• Lanfear89
Eh? Hoezo is twitch niet spoilerfree? Overigens kan je via over.gg de matches nog prima kijken. Rechts bovening ff de spoilerfree tag aanzetten, je match opzoeken en uitkiezen welke map je wil kijken, en dan kan je onderin de betreffende VOD link aanklikken.

Lanfear89 wijzigde deze reactie 14-01-2018 21:27 (23%)

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Combinatie van boel redenen (en wat onhandigheden daarnaast)

- je de tijden al kan zien van hoelang de streams zijn
- preview pictures soms al scores/uitslagen laten zien
- alle wedstrijden op een hoopje staan na verloop van tijd en dan moet je zoeken welke je nog moet zien of waar je gebleven bent en dan heb je (vaak) dat nieuwe uitzendingen (halve finales etc) uitslagen van voorgaande games al laten zien (title/preview), en dat je dan
- kan geen pauzes skippen zonder de tijd te zien

En dat soort fratsen.

Ok ff over.gg geprobeerd. Zal spoilerfree tag, aangezet, naar event gegaan en zie gelijk score scherm en wat 2-0's... dat werkt goed...

Ok ff gekeken of ze al een Overwatch variant hadden van https://www.reddit.com/r/DotaVods/

En dat is er dus; https://www.reddit.com/r/..._league_season_1_stage_1/

Enig nadeel is geen youtube links dus dan is het link openen op me ipad en dan snel tijd wegklikken.
Met Dota2/youtube links zorg ik dat ik altijd embedded fullscreen en geen controls (geen tijd balk etc) in beeld heb.

The Chosen One wijzigde deze reactie 14-01-2018 21:57 (27%)

• daantjuh68
  • Laatst online: 12-10 11:21
Hoe vinden jullie tot nu toe de OWL? Iemand al live gekeken?

Ik moet zeggen dat ik het enorm leuk vind, via twich dacht ik even een paar minuten terug te kijken maar door de spanning toch bijna 2 hele matches gekeken. London Spitfire VS Seol Empire was echt geweldig en als healer main is Ryujehong super interessant om te zien spelen. Zaterdag avond live gekeken wat ook goed te doen is, prima kijker aantallen voor subteams. Al met al vind ik dit erg leuk, voor het eerst dat ik E-sports kijk.

• Booyaa
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 19:55
Eindelijk. Diamond gehaald in de yoloqueue. _O_

• Vailen
  • Laatst online: 07-10 10:19

Vailen

Shit happens

quote:
Tomski1986 schreef op zondag 14 januari 2018 @ 19:42:
Wat een k*tcommunity dat dit spel heeft.
Dit soort opmerkingen maakt het echt niet beter

Twitch | Youtube | GameRig: ASUS ROG G771JW | i7 4720HQ | GTX 960M 4Gb | 8Gb DDR3L |

• ricjuh
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 09:17

ricjuh

PSN: ricjuhNL

quote:
Thompson schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 16:02:
[...]

Misschien wel de beste Widowmaker die er is... Niet normaal wat een aim maar vooral ook hoe hij dingen voorspelt/awareness.

Ik moet mezelf nog eens goed gaan verdiepen in de teams/spelers om te kijken of ik een favoriet heb maar vind het zeker gaaf om dit te gaan volgen! Veel leuker dan de eredivisie :9
Samen met Fleta inderdaad een van de beste Widow spelers.

Battle.net: ricjuh#2827

• Vailen

Vailen

Shit happens

quote:
ricjuh schreef op maandag 15 januari 2018 @ 13:16:
[...]

Samen met Fleta inderdaad een van de beste Widow spelers.
Vergeet Zerg niet.
Dat 14 jarig jochie is ook een ziekelijk goede Widow

Twitch | Youtube | GameRig: ASUS ROG G771JW | i7 4720HQ | GTX 960M 4Gb | 8Gb DDR3L |

• CrapperDeCrap
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 16:39
Wat highlights bekeken. Vind t respect voor elkaars skill mooi om te zien. Ow die widow heeft dat gedeelte in haar sight, nog go. Halt om die lui van t platform af te halen heeft geen zin dva vreet m wel op.

Persoonlijk 1 vd tofste momenten naast alle super aim kills, vond ik n dva die te midden van alle hectiek n chargende rhein nog net voor n team mate weg drukte. Dat de meeste goed kunnen mikken was me al wel duidelijk, maar de teamplay en awareness is prachtig om te zien.

• fjux
quote:
CrapperDeCrap schreef op maandag 15 januari 2018 @ 16:38:
Wat highlights bekeken. Vind t respect voor elkaars skill mooi om te zien. Ow die widow heeft dat gedeelte in haar sight, nog go. Halt om die lui van t platform af te halen heeft geen zin dva vreet m wel op.

Persoonlijk 1 vd tofste momenten naast alle super aim kills, vond ik n dva die te midden van alle hectiek n chargende rhein nog net voor n team mate weg drukte. Dat de meeste goed kunnen mikken was me al wel duidelijk, maar de teamplay en awareness is prachtig om te zien.
mooiste highlight vind ik eigenlijk nog wel van pine:
YouTube: Pine as McCree Full Highlights vs Boston Uprising | Overwatch League

En daarna heeft ie ook nog laten zien dat het niet eenmalig was:
YouTube: New Insane plays by Pine | Full Highlights vs Houston Outlaws | Over...

En tsja, het is altijd mooi om Fleta en Effect bezig te zien.

• Thompson
quote:
fjux schreef op maandag 15 januari 2018 @ 16:51:
[...]

mooiste highlight vind ik eigenlijk nog wel van pine:
YouTube: Pine as McCree Full Highlights vs Boston Uprising | Overwatch League

En daarna heeft ie ook nog laten zien dat het niet eenmalig was:
YouTube: New Insane plays by Pine | Full Highlights vs Houston Outlaws | Over...

En tsja, het is altijd mooi om Fleta en Effect bezig te zien.
Zo ja kanonne Pine was lekker bezig als Mcree niet normaal.
Ik vind het bijna jammer dat het wo t/m za is, dat maakt het toch wel wat moeilijk of te lang achter elkaar door om echt alles te kijken want ik geniet er verder wel van die wedstrijden live volgende met commentaar etc. :D

• CrapperDeCrap
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 16:39
Ja Pine z'n highlights waren weergaloos. Vooral die move op tracer, rolletje en bam nog ff n headshot om t af te maken.

Daar zag je ook t respect voor skills mooi terug. Op Ilios Lighthouse toen hij links op n huisje stond en overzicht had over de ruimte voor t control point. Ging bijna niemand meer via die route, omdat de marksman zijn domein overzag.

• fjux
Ik ben persoonlijk overigens heel positief over OWL

Ik was er een beetje sceptisch over in het begin. ik keek eigenlijk niet heel veel pro game play behalve gefocussed op 1 hero waar ik beter in wilde worden.

maar na een paar matches terug gekeken te hebben en zaterdag dat de matches op betere tijden voor ons waren ook live gekeken, en damn wat leuk om te kijken zeg!

de klacht die ik vaak voorbij zie komen dat het zo snel gaat allemaal en daarom niet leuk is vind ik niet echt terecht. Natuurlijk gebeurt er veel tegelijk, maar je kan echt zien dat het allemaal met voorbedachte rade is. Het is zoo gaaf om de tactieken van de pro's te zien.

enige jammere is nog wel dat ze van mij wel wat vaker een replay mogen doen. er gebeuren nog wel eens wat plays buiten beeld.

Zo heb ik enorm genoten van de quad tank setup op horizon een paar keer.

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 23:48
Heb gisteren toch maar een skin van die 100 punten gekocht. :P
De zwart met groene Reaper. Geen idee welke teams en hoe en wat, en vind het ook wel stoer om te zien wat die gasten allemaal kunnen en dat ik zeker weet dat ik dat nooit ga kunnen.
Ach, zolang ik me vermaak komt het wel goed.
Merk dat ik mijn mannetje met Reaper veelal wel sta. Gebruik wraith form om weg te komen als ik in het midden sta etc etc. Je ziet als je wat beter speelt, dat je vaak ook meteen geganged wordt door de tegenpartij, maar dat je qua heals ook vaak meer krijgt omdat je je werk goed doet.
Laatst nog Orisa tijden mystery gekregen op Well. Fantastisch om 2x Rein om zeep te helpen. 1 omgelegd en de andere samen met een andere tegenstander de well in getrokken met de orb. Awesome!

Merk ook wel dat ik zelf heel anders speel dan in het begin. Je gaat andere routes ontdekken en over gebouwen heen om op het punt te komen. Kwam er laatst achter dat je op King's row bij de ingang van de aanvallende partij rechts op een overhanging kan staan als je daar op kunt komen met Mei of welke dan ook. Kan handig zijn iig.
Je leert ook plekken ontdekken waar je bovenop kunt staan met Widow of Pharah.
Dat had ik eerst niet door dat ik dat deed, maar alternatieve routes pak ik nu iig wel als de rest nog de standaard routes neemt.

Arunia wijzigde deze reactie 16-01-2018 10:14 (26%)

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• fjux
quote:
Arunia schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 10:12:
Heb gisteren toch maar een skin van die 100 punten gekocht. :P
De zwart met groene Reaper. Geen idee welke teams en hoe en wat, en vind het ook wel stoer om te zien wat die gasten allemaal kunnen en dat ik zeker weet dat ik dat nooit ga kunnen.
Ach, zolang ik me vermaak komt het wel goed.
Merk dat ik mijn mannetje met Reaper veelal wel sta. Gebruik wraith form om weg te komen als ik in het midden sta etc etc. Je ziet als je wat beter speelt, dat je vaak ook meteen geganged wordt door de tegenpartij, maar dat je qua heals ook vaak meer krijgt omdat je je werk goed doet.
Laatst nog Orisa tijden mystery gekregen op Well. Fantastisch om 2x Rein om zeep te helpen. 1 omgelegd en de andere samen met een andere tegenstander de well in getrokken met de orb. Awesome!

Merk ook wel dat ik zelf heel anders speel dan in het begin. Je gaat andere routes ontdekken en over gebouwen heen om op het punt te komen. Kwam er laatst achter dat je op King's row bij de ingang van de aanvallende partij rechts op een overhanging kan staan als je daar op kunt komen met Mei of welke dan ook. Kan handig zijn iig.
Je leert ook plekken ontdekken waar je bovenop kunt staan met Widow of Pharah.
Dat had ik eerst niet door dat ik dat deed, maar alternatieve routes pak ik nu iig wel als de rest nog de standaard routes neemt.
Reaper is inderdaad erg sterk de laatste tijd.

Ik heb het gevoel dat men in soloQ is vergeten hoe je reaper moet counteren.
En reaper is een van de weinige hero's die dwars door alle healing heen kan bashen ;)

• Arunia
@fjux inderdaad. Als ik zie hoe snel een reaper mijn heather naar beneden haalt, dan schrik ik daar zeker van. En dan speel ik een Rein of andere character met veel health. Van een afstand is het niks maar close quarters gaat het heel hard.

• fjux
quote:
Arunia schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 10:24:
@fjux inderdaad. Als ik zie hoe snel een reaper mijn heather naar beneden haalt, dan schrik ik daar zeker van. En dan speel ik een Rein of andere character met veel health. Van een afstand is het niks maar close quarters gaat het heel hard.
yes, er is niets frustrerender als main tank zijnde dat er een reaper lachend naar voren loopt en je vol in je gezicht loopt te schieten. je bent op dat moment volledig afhankelijk van jouw team om hem neer te halen.

• Arunia
@fjux En dat team is op dat moment nowhere to be found. Wat het nog frustrerender maakt.

Daarnaast hoe vaak ik op het punt zit met comp als aanvallende partij omdat ik gewoon er omheen ga en er totaal niemand is die in de buurt komt of ook die route pakt. Dan hou je een redelijke tijd de tegenpartij (volle tegenpartij) bezig en iedereen staat nog aan de ingang of wherever ze zijn. -_-
Ach ja. Moet nog een aantal potjes doen om dit seizoen weer wat punten te krijgen, maar echt omhoog gaan zal ik niet doen. Eigenlijk vaak te weinig tijd voor tussendoor omdat je toch niet gestoord moet/wil kunnen worden.

• Rule
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 11:19
quote:
Arunia schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 10:34:
@fjux En dat team is op dat moment nowhere to be found. Wat het nog frustrerender maakt.

Daarnaast hoe vaak ik op het punt zit met comp als aanvallende partij omdat ik gewoon er omheen ga en er totaal niemand is die in de buurt komt of ook die route pakt. Dan hou je een redelijke tijd de tegenpartij (volle tegenpartij) bezig en iedereen staat nog aan de ingang of wherever ze zijn. -_-
Ach ja. Moet nog een aantal potjes doen om dit seizoen weer wat punten te krijgen, maar echt omhoog gaan zal ik niet doen. Eigenlijk vaak te weinig tijd voor tussendoor omdat je toch niet gestoord moet/wil kunnen worden.
Gebeurt mij zo ontzettend vaak.. Ik speel Orisa vaak maar soms sta ik in mijn eentje op de payload met een schild tegen 4 gasten te knallen. Zonder dat ik het team in de buurt zie.. Dan denk ik.. Oké doe ik hier iets fout, of doen mijn teamgenoten iets verkeerd?

1 of 2 flankers in mijn team is leuk, maar soms zijn het er 5.. Jongens.. speel aub objective |:(

• fjux
quote:
Rule schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 10:57:
[...]

Gebeurt mij zo ontzettend vaak.. Ik speel Orisa vaak maar soms sta ik in mijn eentje op de payload met een schild tegen 4 gasten te knallen. Zonder dat ik het team in de buurt zie.. Dan denk ik.. Oké doe ik hier iets fout, of doen mijn teamgenoten iets verkeerd?

1 of 2 flankers in mijn team is leuk, maar soms zijn het er 5.. Jongens.. speel aub objective |:(
ik speel de laatste tijd erg veel main tank. maar let wel heel erg op dat je keuze wel met je team moet werken.

Een orisa pakken terwijl je een genji en een tracer als DPS hebt is niet heel nuttig.
Bedenk je vooral van te voren: wie bescherm ik, en waar gaat mijn schild voor dienen.

Een tracer en genji hebben niet zo veel aan een orisa schild. Die hebben wel wat aan een winston die met de flankers mee gaat en ze op dat moment beschermt met een schild, en wat damage doet op de targets zodat zij ze makkelijker kunnen killen.

heb je daarin tegen een roadhog soldier en junkrat in je team, dan werkt een orisa en/of rein weer beter. dan heb je mensen die graag gebruik maken van je schild. (orisa + hog is een top combo overigens)

Maar ja, soms heb je ook de potjes dat je team genoten het zien als een spelletje COD en alleen maar gaan flanken met soldier en junkrat. Dan kun je beter switchen naar een tank die wat meer mobiel is en met ze mee kan gaan.

jouw hoofd rol als main tank is om je team te beschermen, maar ook om ruimte te maken voor je DPS zodat zij weer hun werk gemakkelijk kunnen doen.

Zo kan je als tank zijnde erg veel betekenen (niet dat mensen het altijd door hebben)
Als in jouw team een soldier zit die eigenlijk slechter is dan de soldier bij de tegenstander, maar als jij er voor zorgt dat jouw soldier ruimte krijgt om zijn ding te doen, en je er voor zorgt dat de enemy soldier dat niet krijgt. dan is jouw soldier uiteindelijk toch nuttiger.

• ricjuh

ricjuh

quote:
fjux schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 11:11:
[...]

ik speel de laatste tijd erg veel main tank. maar let wel heel erg op dat je keuze wel met je team moet werken.

Een orisa pakken terwijl je een genji en een tracer als DPS hebt is niet heel nuttig.
Bedenk je vooral van te voren: wie bescherm ik, en waar gaat mijn schild voor dienen.

Een tracer en genji hebben niet zo veel aan een orisa schild. Die hebben wel wat aan een winston die met de flankers mee gaat en ze op dat moment beschermt met een schild, en wat damage doet op de targets zodat zij ze makkelijker kunnen killen.

heb je daarin tegen een roadhog soldier en junkrat in je team, dan werkt een orisa en/of rein weer beter. dan heb je mensen die graag gebruik maken van je schild. (orisa + hog is een top combo overigens)

Maar ja, soms heb je ook de potjes dat je team genoten het zien als een spelletje COD en alleen maar gaan flanken met soldier en junkrat. Dan kun je beter switchen naar een tank die wat meer mobiel is en met ze mee kan gaan.

jouw hoofd rol als main tank is om je team te beschermen, maar ook om ruimte te maken voor je DPS zodat zij weer hun werk gemakkelijk kunnen doen.

Zo kan je als tank zijnde erg veel betekenen (niet dat mensen het altijd door hebben)
Als in jouw team een soldier zit die eigenlijk slechter is dan de soldier bij de tegenstander, maar als jij er voor zorgt dat jouw soldier ruimte krijgt om zijn ding te doen, en je er voor zorgt dat de enemy soldier dat niet krijgt. dan is jouw soldier uiteindelijk toch nuttiger.
Tank roles worden zwaar onderschat inderdaad.. Niks is zo irritant als een goeie Zarya bij het enemy team :X

• fjux
quote:
ricjuh schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 11:30:
[...]

Tank roles worden zwaar onderschat inderdaad.. Niks is zo irritant als een goeie Zarya bij het enemy team :X
Dan is zarya in dat stuk nog wel het minste ;) die creert niet al te veel ruimte, maar kan wel fouten van teamgenoten redden ;) qua dat betreft is ze wel erg vevelend ja ;)

Maar een een reinhardt die continu midden in je face staat is aanzienlijk vervelender. Je wordt dan namelijk gedwongen om je terug te trekken en naar een positie te gaan waar je eigenlijk niet wilde zijn. terwijl de tegenstander die positie wel pakt die jij eigenlijk wilde hebben.

En tsja, een full charged zarya is eigenlijk meer een DPS dan een tank :+

• markdm
quote:
ricjuh schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 11:30:
[...]

New meta word 4 tanks + moira + lucio, you heard it first here! ;)

Zelf merk ik over tanks dat ze vaak gekozen worden "omdat het team een tank nodig heeft' en daardoor niet zijn rol als tank echt vervult, die spelers die dan maar tank spelen weten niet hoe het werkt, dus ook niet waarom ze zo belangrijk zijn. Je moet ruimte maken voor je DPS en je supports kunnen beschermen, zelfs als zarya en roadhog moet je hier op kunnen letten. Als een goede tank kan je door deze pressure op het enemy team net zo veel impact kan hebben als een goede dps of support, daarom worden tanks vaak zwaar overschat. Als je kijkt naar de highlights van Pine in de OWL zie je dat Pine die kills kan maken doordat zijn tanks hem dat mogelijk maken, zonder de geweldige plays van de tanks kreeg hij echt niet zoveel gelegenheden om goed te schieten.

• temp00
  • Registratie: januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam :P

Man man man. Ik begrijp nu waar mensen het over hebben wat betreft leavers en trolls. Voorheen queude ik altijd met online vrienden en kwam ze zelden tegen maar sinds +- een weekje solo Q ik erbij. Soms lijkt het wel of 50% van de matches er een idioot tussen zit. Net ook weer, tweede ronde Numbani "Sorry guys, I gotta get school bus" en weg was die koekenbakker. Wat mij betreft mogen ze dat wel wat zwaarder gaan bestraffen. 1x leaven = waarschuwing, 2de keer = 24hr suspended, 3de keer = season ban. Blijf je dat soort crap doen, dan een permanente comp ban.

♠ FOR THE HOOORDDEE!! ♠ 2600k @ 4.2ghz, 16GB, 850 Evo 1TB, GTX 1080, S2417DG @ 165HZ ♠ Big black cock and tiny white pussy ♠

• ricjuh

ricjuh

quote:
temp00 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 15:10:
Man man man. Ik begrijp nu waar mensen het over hebben wat betreft leavers en trolls. Voorheen queude ik altijd met online vrienden en kwam ze zelden tegen maar sinds +- een weekje solo Q ik erbij. Soms lijkt het wel of 50% van de matches er een idioot tussen zit. Net ook weer, tweede ronde Numbani "Sorry guys, I gotta get school bus" en weg was die koekenbakker. Wat mij betreft mogen ze dat wel wat zwaarder gaan bestraffen. 1x leaven = waarschuwing, 2de keer = 24hr suspended, 3de keer = season ban. Blijf je dat soort crap doen, dan een permanente comp ban.
Moeten ze wel het verschil tussen server fout en user intended zien...
Ik was laatst op PS4 in game met vriend comp aan het spelen, crashte de OW server en werden we dus naar beginscherm gestuurd. Paar minuten niet kunnen inloggen en toen we wel weer konden inloggen hadden we loss en penalty te pakken |:(

• Finraziel
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 21:33
quote:
ricjuh schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 15:45:
[...]

Moeten ze wel het verschil tussen server fout en user intended zien...
Ik was laatst op PS4 in game met vriend comp aan het spelen, crashte de OW server en werden we dus naar beginscherm gestuurd. Paar minuten niet kunnen inloggen en toen we wel weer konden inloggen hadden we loss en penalty te pakken |:(
Op zich zou dat wel client side te regelen moeten zijn... in ieder geval dat de client doorgeeft wanneer er op een reguliere manier gequit wordt en detecteren wanneer de game nog draait maar de verbinding weg is.
Alleen het probleem is, dat hebben mensen dan ook in no time door en dan trekken ze gewoon hun netwerk kabel er uit als ze uit een match willen. Misschien zou je nog kunnen stellen dat als zelfs de default gateway niet meer te bereiken is dat je het als een bewuste actie gaat zien, maar ik weet niet of dat echt betrouwbaar zou zijn.

Gamertag: Finraziel42

• Tomski1986
Zou de nieuwe map voor vanavond zijn? :(

• Swagger
quote:
temp00 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 15:10:
Ik zou graag willen dat als je een leaver hebt je geen SR loss hebt, diegene die winnen krijgen wel SR. De leaver krijgt natuurlijk wel een SR loss (gebruikelijke) en een dezelfde suspension. Daarbij is het zo dat als de leaver in een premade zit (ook al stapt uit uit de premade mits dit mogelijk is) de hele premade de SR loss krijgt. Als soloQ is het spel nauwelijks te doen. Of ze moeten een role select á la League of Legends toevoegen.

• fjux
quote:
Swagger schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 00:58:
[...]

Ik zou graag willen dat als je een leaver hebt je geen SR loss hebt, diegene die winnen krijgen wel SR. De leaver krijgt natuurlijk wel een SR loss (gebruikelijke) en een dezelfde suspension. Daarbij is het zo dat als de leaver in een premade zit (ook al stapt uit uit de premade mits dit mogelijk is) de hele premade de SR loss krijgt. Als soloQ is het spel nauwelijks te doen. Of ze moeten een role select á la League of Legends toevoegen.
Het probleem hiermee is dat het systeem misbruikt kan worden.
Stel je neemt een surmf mee waarvan de SR je niets uit maakt.

Als je de pot aan het verliezen bent leave je met je smurf. dan heb je geen SR loss op je main.

En dat de hele group SR verliest is geen oplossing. Als iemand in je group crasht is het natuurlijk belachelijk om daar als groep zijnde verantwoordelijk voor te zijn.

Naast dat is het bijna niet te detecteren of er een crash plaats vind of iemand alt + F4 gebruikt. (tsja echt de match leaven dat wel)

Ze moeten gewoon mensen die consequent leaven harder aanpakken, en als je dan zegt dat het aan je PC lag en niet aan express leaven heb je gewoon niets te zoeken in comp tot je PC normaal doet.

• BlackMage
quote:
fjux schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 08:41:
[...]

Als je de pot aan het verliezen bent leave je met je smurf. dan heb je geen SR loss op je main.

En dat de hele group SR verliest is geen oplossing. Als iemand in je group crasht is het natuurlijk belachelijk om daar als groep zijnde verantwoordelijk voor te zijn.

Naast dat is het bijna niet te detecteren of er een crash plaats vind of iemand alt + F4 gebruikt. (tsja echt de match leaven dat wel)

Ze moeten gewoon mensen die consequent leaven harder aanpakken, en als je dan zegt dat het aan je PC lag en niet aan express leaven heb je gewoon niets te zoeken in comp tot je PC normaal doet.
Detecteren of iemand alt-f4 gebruikt of zelfs via de taakbeheer het proces afsluit is gewoon mogelijk hoor. Maar de resetknop van de pc indrukken of de netwerkkabel eruit trekken is ook niet moeilijk en daar doe je niks tegen.

Strenger zijn tegen leavers is wellicht de enige optie. Misschien bij herhaaldelijke "crashes" (of ze nu echt zijn of niet) mensen verplichten om eerst een paar (bijv 5 de eerste keer) quickplay matches af te ronden, zodat ze hebben bewezen dat ze het probleem dat de crashes veroorzaakt hebben opgelost.

• NoTimeRemains
mensen met een derde wereld land verbinding in een aparte server zetten zou ook al helpen.

• Vailen

Vailen

Shit happens

quote:
NoTimeRemains schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 09:37:
mensen met een derde wereld land verbinding in een aparte server zetten zou ook al helpen.
Als we dan toch bezig zijn graag Russen ook

• JunkieLimbo
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 21:45
Dat crash verhaal is natuurlijk onzin. Ik heb een vrij oude pc maar overwatch is echt nog nooit gecrasht. Volgens mij is crashende games echt wel iets van 15 jaar geleden. Mensen die weggaan kiezen daar echt zelf voor. Bij csgo zijn ze veel strenger. De straf stijgt exponentieel iedere keer dat er wat voorvalt. Datzelfde systeem moeten ze gewoon introduceren dan leren mensen het heel snel af.

• Arunia
@JunkieLimbo Vind je? We hebben vorig jaar een half jaar gehad dat wanneer je een AMD gpu had, het spel na ongeveer 1 potje eruit klapte en daardoor je niet meer terug kon komen.
Dus nee, zo'n onzin is het niet. De crash had te maken met AMD en Windows 10 Fall creators update.

• Ebayzo
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 16:59

Ebayzo

Gekke eend

@JunkieLimbo Omdat bij jou nooit een spel crashed betekend niet dat het niet voorkomt. Zeker als Tweaker zijnde komt het weleens voor dat je je memory toch iets te ver hebt geclocked. Dat kan weleens een crash opleveren. Echter....als de reconnect timer maar ruim genoeg staat moet dit ook geen probleem zijn. Reboot en Overwatch starten zal ook niet langer dan een minuut duren.

Flickr

• fjux
Crashes gebeuren nou eenmaal.

ik heb ook wel eens een freeze gehad met OW, en dat was niet een gebrek aan kracht in de PC maar waarschijnlijk iets anders.

Zo kan ook windows ineens bedenken dat je moet updaten. Of dat recording software crashed.

En toen ik aan het overclocken was speel ik gewoon geen comp totdat ik 100% zeker ben dat alles goed is.

Maar ik gok dat er genoeg mensen zijn die echt comp spelen met een aardappel of zowat op een 3G verbinding. naar mijn mening hebben die mensen niets te zoeken in comp, maar aan de andere kant; wie ben ik om te beslissen wie wel en geen comp mag spelen.

Ook mensen met een slechtere PC hebben natuurlijk recht om comp te spelen. maar ja, als jij erg vaak er uit klapt mag er van mij best wel een ban op. Helaas heb je dan al wel de game verpest van wat mensen voor dat dat gebeurt.

• BlackMage
Tuurlijk gebeuren crashes. Ik had laatst ook 1, maar was binnen 30 sec weer terug. GPU driver crashte. Shit happens :)

Maar ik vind wel dat als je weet dat je een instabiele pc of internetverbinding hebt, dat je dan niet mag queuen voor comp totdat je het gefixt hebt. 2e keer dat je die week een match verlaat? Bewijs maar dat je 5 matches quickplay achter elkaar kan afmaken zonder te leaven/crashen/disconnecten, dan pas mag je weer in comp.

Iemand die geen begrip heeft voor zo'n maatregel heeft wat mij betreft niks te zoeken in comp :)

• SCIxX
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 13-10 00:02
Ik vindt dat ze bij overwatch wel grote veranderingen doorvoeren bij balanceren. Bij dota2 kun je naar jaren terugkomen en de heroes voelen nog hetzelfde. Bij overwatch speel ik nu na een half jaar weer en bijvoorbeeld een roadhog is compleet anders en is volledig zijn unieke karakter kwijt in het spel. Jammer.

• NoTimeRemains
quote:
SCIxX schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 17:04:
Ik vindt dat ze bij overwatch wel grote veranderingen doorvoeren bij balanceren. Bij dota2 kun je naar jaren terugkomen en de heroes voelen nog hetzelfde. Bij overwatch speel ik nu na een half jaar weer en bijvoorbeeld een roadhog is compleet anders en is volledig zijn unieke karakter kwijt in het spel. Jammer.
Beetje gechargeerd lijkt me? Wat is er zo ontzettend anders? Dat ie niet je halve rooster oneshot?

• Swagger
quote:
fjux schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 08:41:
[...]

Als de hele premade SR verliest heb je ook SR loss op je main.
quote:
En dat de hele group SR verliest is geen oplossing. Als iemand in je group crasht is het natuurlijk belachelijk om daar als groep zijnde verantwoordelijk voor te zijn

Als iemand 1 keertje crashed dan valt de SR loss schade te overzien. Als het een leaver is dan is keuze geweest van de premade om daar mee te teamen, vooral in het geval van een notoire leaver. Een fout zoals AMD graphics kaarten en de Windows 10 Fall Creator update is structureel en ik heb daardoor gekozen geen competitive meer te spelen.
quote:
Aangezien het moeilijk is om de reden voor leaven te achterhalen heb ik liever dat zoveel mogelijk andere spelers beschermd worden.

Sowieso zou ik liever een role select willen zien en een comp mode waarin je met maximaal duo's geteamed kan worden. Anders heb je nagenoeg geen invloed als solo Q speler.

• BlackMage
quote:
NoTimeRemains schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 17:57:
[...]

Beetje gechargeerd lijkt me? Wat is er zo ontzettend anders? Dat ie niet je halve rooster oneshot?
Je kan niet zonder te trollen zeggen dat Roadhog niet anders speelt dan vroeger :P Er is geen hero die sinds launch zo'n grote verandering in speelstijl heeft gekregen. De veranderingen lijken erg klein op afstand... oh iets minder burst damage, oh je hebt wat meer survivability....

Maar het is praktisch een nieuwe hero. Een echte tank. In plaats van een one trick pony die alleen foute positionering van je vijand afstrafte. Roadhog is die identiteit inderdaad kwijt, maar heeft een nieuwe teruggekregen als taaie baas die je niet van de point af krijgt tenzij je samenwerkt met je team.

• Booyaa
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 19:55
Scheelt dat roadhog altijd onder de categorie "tank" viel. Als de PTR nerf van mercy door komt dan heeft mercy ook een andere speelstijl. Dit blijf je toch altijd houden.

Als een hero zoals roadhog zo'n drastische andere speelstijl heeft gekregen, dan zegt dat misschien wel iets over hoe unbalanced de character was.

• japie06
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 15:46
Helemaal mee eens. Roadhog is nu op veel betere plek is. Die hooks waren altijd zo irritant om tegen te spelen. Blizzard moet nou eenmaal blijven balancen. Hero's kunnen ook na verloop van tijd sterker of zwakker worden zonder dat ze worden gebuffed/generfed. Jeff heeft hierover een lange post gewijd een tijdje terug.

• Akaendra
  • Laatst online: 16:38
Ach, als iemand die vaak de Tank rol op zich neemt in games (veelal omdat Tanks leuk zijn om te spelen imo)
Een ding, je kunt niet altijd iedereen beschermen.
Healer >>>>>>> andere targets als het gaat om beschermen, maar dat ben ik.
Ook vaak genoeg Reinhardt gespeeld in een team met bijv Soldier of McCree die dan doodleuk voor mijn schild gaan staan en dus afgeknald worden. Nu speel ik voornamelijk Quickplay dus erg druk maak ik me niet erover maar toch, dat soort lui heb je vrij weinig aan uiteindelijk ;)

• BlackMage
Het probleem met veel Reinhardt's is dat ze zelf geen benul hebben van hoe groot en ondoorzichtig hun body is. Leuk dat shield, maar als je toch niks kan zien dan kan je net zo goed een Mei wall hebben :P Dat zal een grote reden kunnen zijn waarom mensen voor je schild uit gaan lopen :P

• fjux
quote:
BlackMage schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 10:15:
Het probleem met veel Reinhardt's is dat ze zelf geen benul hebben van hoe groot en ondoorzichtig hun body is. Leuk dat shield, maar als je toch niks kan zien dan kan je net zo goed een Mei wall hebben :P Dat zal een grote reden kunnen zijn waarom mensen voor je schild uit gaan lopen :P
dit is bullshit. Reinhardt neemt ongeveer 10 tot 20% van de ruimte in van het schild.

Als voor jou rein in de weg staat, druk dan even A of D in. heb je nergens meer last van.
Daarnaast als je als reinhewirdt speler dit niet in de gaten hebt moet je toch echt even nadenken of het wel wat voor je is of niet. zodra je je schild aan zet ga je naar third person view, en zie je dus heel erg goed hoe alles er voor staat.

Enige waar dit probleem een beetje speelt is met een pirate ship, maar ja dan moet ook alles op 1 kluitje staan om er niet af te vallen.

• Thompson
Wow net echt een van m'n beste games ooit als Dva gehad. Mede dankzij erg goede healing.
Attack Eichenwald eindigde ik met 44/1 (killstreak van 34) met 9.2k damage en 9 selfdestruct kills (4 doubles) :D

Uiteindelijk de defence ronde ook nog hard geowned, qua damage wel ingehaald door onze junkrat die de choke kon spammen en tegenstander die niet snapte dat je daar omheen moet spelen. Maar eindigde de match met 59/1 en iets van 13k dmg :)

• Lanfear89
Een nieuwe Pharah skin is gereleased via de overwatch twitter; https://twitter.com/OverwatchLatAm/status/954065927498121216 Heerlijk!

• ricjuh

ricjuh

Ik had wel meer verwacht van Dallas in de overwatch league, ze verliezen kansloos van Houston.

• Raptar
@JunkieLimbo
Lulwut? Ik heb een vrij nieuwe PC maar heb de laatste tijd geregeld crashes "Your rendering device has been lost". Kneiterirritant kan ik je vertellen. Ik verlies gewoon aardig wat SR en ben suspended voor 10 minuten. Daarom vind ik de discussie hier wel interessant om daar een gepaste oplossing voor te vinden.

Uiteraard moet ik het probleem oplossen, maar dat gaat helaas niet zo makkelijk als gedacht.

• CrabbyData
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 14-10 14:39
quote:
Raptar schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 11:34:
@JunkieLimbo
Lulwut? Ik heb een vrij nieuwe PC maar heb de laatste tijd geregeld crashes "Your rendering device has been lost". Kneiterirritant kan ik je vertellen. Ik verlies gewoon aardig wat SR en ben suspended voor 10 minuten. Daarom vind ik de discussie hier wel interessant om daar een gepaste oplossing voor te vinden.

Uiteraard moet ik het probleem oplossen, maar dat gaat helaas niet zo makkelijk als gedacht.
Ik heb dit probleem tijden lang gehad, maar na het lezen van deze topic en installeren van AMD driver 17.7.1 heb ik geen enkele "Your rendering device[...]" crash meer gezien (sinds begin december)! Aanrader dus.
Pagina: 1 ... 26 ... 34 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True