ik zie er best veel met de ana / sombra skin. Andere skins nog niet zoveel gezien
WWooDs schreef op woensdag 20 december 2017 @ 07:59:
ik zie er best veel met de ana / sombra skin. Andere skins nog niet zoveel gezien

Toch grappig, me eerste na bergen lootboxes is precies degene die jij zegt
Bij de eerste lootbox had ik die van zarya.rejer schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 18:38:
Die skins zijn wel erg zeldzaam dit jaar. 10+ uur nog niet een skin gekregen. Tegenstanders hebben ook eigenlijk geen kerst skins. (zover ik kan zien)
Daarna nog niet weer gespeeld.
Soldier en Sombra van dit jaar zou ik graag willen hebben. Ik hoop dat ze droppen anders is het helaas pindakaas want ik heb maar 2300 credits
Die Roadhog van vorig jaar vind ik ook zooo gaaf
. Gelukkig is die maar 250 credits dus als die niet dropped koop ik 'm.
Die Roadhog van vorig jaar vind ik ook zooo gaaf
♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch ♠
lekker, ik heb er nog geen één.rejer schreef op woensdag 20 december 2017 @ 11:05:
[...]
[afbeelding]
Toch grappig, me eerste na bergen lootboxes is precies degene die jij zegt
wacht het rustig af en aan het einde koop ik er één die ik wil. heb niet zoveel coins
Ik kreeg gisteren de Hanzo skin.. Ook de Tracer skin van vorig jaar gehad uit een van de eerste lootboxes.WWooDs schreef op woensdag 20 december 2017 @ 14:44:
[...]
lekker, ik heb er nog geen één.
wacht het rustig af en aan het einde koop ik er één die ik wil. heb niet zoveel coins
Mmm weird. Jeff op Twitch voor een open haard voor zich uit starend. Nieuwe hero als kerst kado heeeeeeel misschien? 
https://www.twitch.tv/playoverwatch
edit: nopes 5 kerst loot boxes. I'll take it
Mooie actie.
https://www.twitch.tv/playoverwatch
edit: nopes 5 kerst loot boxes. I'll take it
[ Voor 17% gewijzigd door temp00 op 24-12-2017 20:11 ]
♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch ♠
Zucht. Russen maken je game 9 van de 10 keren echt kapot

Ik wil het niet Jinxen - dus eigenlijk dom dat ik dit type - maar het gaat wel lekker de laatste week. Van 1800 naar 2434 in no time, bijna alleen maar wins. En hoe? Door alleen maar Hanzo en Tracer te spelen. Filmpjes van Kabaji Senpai hebben me echt ongelooflijk geholpen om een irritante Tracer te zijn, en om optimaal als haar te functioneren. Hanzo zat al een beetje in het bloed, veel naar Wraxu kijken zal ook wel zijn vruchten afgeworpen hebben. Hier nog wel een aardige POTG van een tijdje terug:
[ Voor 4% gewijzigd door Raptar op 25-12-2017 17:57 ]
Toch nog net diamond aan kunnen tikken op de laatste dagen. Denk dat ik er mee kap voor dit seizoen. M'n doel is bereikt in ieder geval.
Aangezien het huidige seizoen bijna ten einde is, een moment om alvast voor te bereiden op het nieuwe seizoen;
Ik zoek 1, bij voorkeur 2, mensen die in duo- of tripleque;
- Rank 1800~ 2800 zijn en in 3000+ willen proberen te eindigen.
- Geen specifieke voorkeur voor een bepaalde class
- Graag met mic in team spelen op de PC
Mijn specs;
- Speel alle classes graag, wel voorkeur voor bepaalde characters binnen die classes (DPS; Reaper, Torb Tank; D.va, Winston Heal; Zenyatta)
- Level 300+, ranked tussen 2000~ 2600 afgelopen seasons
- Speel vooral Maandag/Woensdag/Vrijdag na 19:00 en regelmatig in 't weekend.
Mijn specs;
- Speel alle classes graag, wel voorkeur voor bepaalde characters binnen die classes (DPS; Reaper, Torb Tank; D.va, Winston Heal; Zenyatta)
Beeromaniac
Ik mag Doomfist nog steeds erg graag, ook al zitten er wat bugs in (waarvan er een paar gefixed worden in de komende patch).
Echt de enige offensive hero die ik echt leuk vind om te spelen
2933, verdomme so close.. :-)
Energie idioot | Gek op gelijkspanning | DC-pel
2400 naar 3000 gaat je niet lukken met Hanzo en Tracer only. Tenzij je veel met mij speelt en mensen die weleens switchen naar support en tank als de comp daarom vraagt. Zijn 9 van de 10 de Hanzo en Genji mains die weigeren.Raptar schreef op maandag 25 december 2017 @ 17:57:
Ik wil het niet Jinxen - dus eigenlijk dom dat ik dit type - maar het gaat wel lekker de laatste week. Van 1800 naar 2434 in no time, bijna alleen maar wins. En hoe? Door alleen maar Hanzo en Tracer te spelen. Filmpjes van Kabaji Senpai hebben me echt ongelooflijk geholpen om een irritante Tracer te zijn, en om optimaal als haar te functioneren. Hanzo zat al een beetje in het bloed, veel naar Wraxu kijken zal ook wel zijn vruchten afgeworpen hebben. Hier nog wel een aardige POTG van een tijdje terug:
[video]
Facts don't care about your feelings
Heb eingelijk na een 3 kwart jaar ofzo van blizzard me Figma tracer figurine ontvangen. super tof ding. echt helemaal compleet. alles kan bewegen etc zelfs de tenen.
Was eerlijk gezegd legit vergeten dat ik dat besteld had toen die binnen kwam haha.
Op de foto krijg ik helaas niet goed over hoe tof die er in het echt uit ziet op me bureau
Was eerlijk gezegd legit vergeten dat ik dat besteld had toen die binnen kwam haha.
Op de foto krijg ik helaas niet goed over hoe tof die er in het echt uit ziet op me bureau

Add mij maar eens mada#22128, is account waarop ik voornamelijk genji oefen. Tijdje in een team veel scrims gedaan, maar nu vooral in solo queue. Geef zelf eigenlijk niet meer om SR, maar wil wel serieus spelen. Piek was 3350 denk ik oid tijdje terug, nu vooral door veel Genji en veel gezeik vaak in het team in plat (5 dps..) vrij laagThompson schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 13:22:
Aangezien het huidige seizoen bijna ten einde is, een moment om alvast voor te bereiden op het nieuwe seizoen;
Mijn specs;
Beste heroes: Tracer, Soldier, Reaper, Zarya, Zen, Ana
Tof ik zal je toevoegen!d4jo schreef op donderdag 28 december 2017 @ 16:19:
[...]
Add mij maar eens mada#22128
Beste heroes: Tracer, Soldier, Reaper, Zarya, Zen, Ana
Niet alleen maar Genji instalocken en weigeren te switchen dan he
Overigens van de week voor het eerst Deatchmatch gespeeld, kanonne dat is eigenlijk best gaaf!
Na 3 potjes wist ik ook al een keer te winnen, als Mcree. Dikke adrenaline rush zo richting het einde als je gelijk op gaat met 2 anderen!
Beeromaniac
Haha nee als mensen relaxed zijn pak ik beste hero voor het team, komt goed.Thompson schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 12:15:
[...]
Tof ik zal je toevoegen!
Niet alleen maar Genji instalocken en weigeren te switchen dan he
Overigens van de week voor het eerst Deatchmatch gespeeld, kanonne dat is eigenlijk best gaaf!
Na 3 potjes wist ik ook al een keer te winnen, als Mcree. Dikke adrenaline rush zo richting het einde als je gelijk op gaat met 2 anderen!
Verwijderd
Ik heb zelf ook de roadhog skin van 3K uit een kist gekregen. Vindt dat ook de enige mooie skin van roadhog.
Iemand trouwens een idee over er ook een verborgen ranking is voor Quick Play?
Heb Overwatch toen eerste 6 seizoenen competetive nooit veel gespeeld, mss 4-6 uurtje in de maand. En toen bij 6 alleen mijn placements gedaan met vrienden die geen fps gewend zijn en toen op zilver gekomen.
Alleen laatste 2 maanden ben ik stuk meer gaan spelen, uurtje of 2 per dag, wel alleen quick play of mystery heroes voor fun met vrienden, maar ook stuk meer solo. Alleen ben ik eens gaan letten tegen welke ranks ik kwam, nadat een zure tegenstander mij uitlachten met mijn n00bie silver rank. En kom eigenlijk alleen nog maar in quick plays met voornamelijk platinium spelers.
Heb Overwatch toen eerste 6 seizoenen competetive nooit veel gespeeld, mss 4-6 uurtje in de maand. En toen bij 6 alleen mijn placements gedaan met vrienden die geen fps gewend zijn en toen op zilver gekomen.
Alleen laatste 2 maanden ben ik stuk meer gaan spelen, uurtje of 2 per dag, wel alleen quick play of mystery heroes voor fun met vrienden, maar ook stuk meer solo. Alleen ben ik eens gaan letten tegen welke ranks ik kwam, nadat een zure tegenstander mij uitlachten met mijn n00bie silver rank. En kom eigenlijk alleen nog maar in quick plays met voornamelijk platinium spelers.
Er word zeker gekeken naar performance bij matchen, die is puur binnen de QP en kijkt niet naar ranked. (Andersom word de QP rank tot zekere hoogte wel meegewogen bij matching van ranked games).Albinoraptor schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 21:57:
Iemand trouwens een idee over er ook een verborgen ranking is voor Quick Play?
https://us.battle.net/for...20745504371?page=1#post-3
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Toch benieuwt in hoeverre die matchmaking dan goed werkt in QP. Ben zelf niet enorm goed maar speel nu een aantal dagen met Moira en keer op keer eindig ik met medailles en soms zelfs met 3x gold en 2x zilver. Voor healen snap ik dat (support is redelijk zeldzaam op de XBO) maar als ik daarnaast ook gold heb voor meeste damage dan is er volgens mij iets mis met die andere spelers.
Matchmaking is erg lastig om goed te implementeren, maar een healer hoort niet met enige regelmaat de meeste damage te doen.
Matchmaking is erg lastig om goed te implementeren, maar een healer hoort niet met enige regelmaat de meeste damage te doen.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
In mijn ogen is het niet raar dat Moira vaak een medaille krijgt voor damage als je op console speelt. Dat aimen is immers een stuk makkelijker met Moira.
Zelfs op de PC is het niet eens raar dat Moira (of Zenyatta) een goed steentje bijdragen hoor
Zelfs op de PC is het niet eens raar dat Moira (of Zenyatta) een goed steentje bijdragen hoor
Ik moet zeggen Moira kan soms wel erg veel hebben, zeker als ze healing orb heeft gegooid en vervolgens nog health erbij krijg met secondary fire. Speel haar zo af en toe, maar zeker als je cooldowns beetje door hebt, is het soms frappant wat je allemaal overleefd.
Diva werkt wel goed tegen haar vind ik, zeker die damage orbs op te vangen, of roadhog en haar hooken.
Diva werkt wel goed tegen haar vind ik, zeker die damage orbs op te vangen, of roadhog en haar hooken.
Dan zal er vast een nerf aankomen want het lijkt me niet de bedoeling dat een support regelmatig meer damage doet dan een DPS. Je kunt je dan afvragen wat die Soldier 76 dan allemaal doet als een support goud heeft met DPS. Ik neem aan dat het aimen ook voor de DPS geldt.BlackMage schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 14:10:
In mijn ogen is het niet raar dat Moira vaak een medaille krijgt voor damage als je op console speelt. Dat aimen is immers een stuk makkelijker met Moira.
Daarstraks ook weer goud voor meeste healing, meeste damage en meeste (objective) kills in dezelfde match. Dan laat de DPS toch wel wat steken vallen als ik zowel met healen als damage bovenaan sta.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Mwoah, volgens mij kun je Moira en Zenyatta wel in de categorie offensieve support plaatsen. Als je Moira's damage orb gebruikt in plaats van de healing orb is een 2e support die voornamelijk healed wel aan te raden denk ik maar je bent dan gewoon primair bezig om damage te dealen. Dan kun je in maps met tight corridors best meer damage doen dan Soldier 76. Hell, zelfs een goede Symmetra speler zou dat kunnen.
Vooral Zen kan echt behoorlijk wat damage dealen met z'n discord orb, daar tegenover staat natuurlijk wel dat je niet bepaald veel mobiliteit hebt met Zenyatta (en in mindere mate Moira) en kwetsbaar bent out in the open. Soldier 76 kan zich dan nog redden met z'n sprint en healing pod.
Vooral Zen kan echt behoorlijk wat damage dealen met z'n discord orb, daar tegenover staat natuurlijk wel dat je niet bepaald veel mobiliteit hebt met Zenyatta (en in mindere mate Moira) en kwetsbaar bent out in the open. Soldier 76 kan zich dan nog redden met z'n sprint en healing pod.
placements 7 wins 3 losses
3003
Finally dia 😍
3003
Finally dia 😍
Voeg me maar toe ben#22382Thompson schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 13:22:
Mijn specs;
Zit nu nog in placements.
Probeer goed te worden in hanzo, maar ben eigenlijk een flex player haha.
Season 7 heb ik eventjes 2560 aangetikt, maar daarna weer wat gezakt.
Nog nooit zulke slechte placements gehad, 8x verloren en 2 gewonnen. Echt elke game leavers gehad of toxic players, 0,0 samenwerking en nooit een goede comp. Ondanks dat heb ik er toch wel van genoten, raar he
? Een paar keer Roadhog gerolled om te fillen naar de needs van andere mensen, en man man man wat ben ik slecht in die gast zeg haha.
Hoe dan ook, uiteindelijk op 2300 geplaatst en nu maar hopen weer te klimmen. Meestal gaan de placements voor mijn gevoel slecht en in 0,0 teamverband, vind dit altijd meer op QP lijken dan CP. Vanaf hier wilt het altijd wel weer lekker gaan, hoop dit seizoen een beetje mid-platinum te eindigen.
Hoe dan ook, uiteindelijk op 2300 geplaatst en nu maar hopen weer te klimmen. Meestal gaan de placements voor mijn gevoel slecht en in 0,0 teamverband, vind dit altijd meer op QP lijken dan CP. Vanaf hier wilt het altijd wel weer lekker gaan, hoop dit seizoen een beetje mid-platinum te eindigen.
Als er 1 hero op dit moment goed gebalanceerd is het Moira.Lekker Ventje schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 18:34:
[...]
Dan zal er vast een nerf aankomen want het lijkt me niet de bedoeling dat een support regelmatig meer damage doet dan een DPS. Je kunt je dan afvragen wat die Soldier 76 dan allemaal doet als een support goud heeft met DPS. Ik neem aan dat het aimen ook voor de DPS geldt.
Daarstraks ook weer goud voor meeste healing, meeste damage en meeste (objective) kills in dezelfde match. Dan laat de DPS toch wel wat steken vallen als ik zowel met healen als damage bovenaan sta.
En de reden waarom Mora meer dmg doet is omdat haar orbs door schilden heen gaat.
Maar wat ik vaak zie is dat Moira meer eliminaties heeft wat logische is omdat haar orbs meerdere targets tegelijk raakt.
En de meeste spelers weten nog niet hoe ze haar moeten counteren
D.va is de ultieme counter voor een Moira
Twitch | Youtube | GameRig: Lenovo Legion 5i | i7-14650HX | RTX 4070 | 16Gb | 1Tb
Junkrat en Mercy ult nerfed.
Verdiende nerf. Al lijkt Mercy nu wel total crap.
bron?Tomski1986 schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 07:17:
Junkrat en Mercy ult nerfed.
Roadhog, Phara en Soldier 76 zijn ook moeilijke tegenstanders.Vailen schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 15:00:
[...]
Als er 1 hero op dit moment goed gebalanceerd is het Moira.
En de reden waarom Mora meer dmg doet is omdat haar orbs door schilden heen gaat.
Maar wat ik vaak zie is dat Moira meer eliminaties heeft wat logische is omdat haar orbs meerdere targets tegelijk raakt.
En de meeste spelers weten nog niet hoe ze haar moeten counteren
D.va is de ultieme counter voor een Moira
Ik vind Moira een geweldige hero om te spelen en kan een goede balans vinden tussen healen en damage. Het hangt ook van je team af. Gisteren met Soldier 76, Zenyatta en Roadhog in een team en dan hoef ik er nog maar twee in de gaten te houden maar ook Zenyatta deed dat. Geen communicatie onderling maar iedereen snapte wat de bedoeling was en dus veel gewonnen.
Daarna in mindere teams waarbij ik veel moest healen en vervolgens toch 5 x gold aan het einde. Er zijn nog steeds spelers die denken dat je alleen ook meerdere tegenstanders tegelijk aan kunt en die zijn meer dood dan levend. Dan kunnen ze dus niet veel damage doen.
@Vailen Idd, D.va de meest irritante voor Moira. Volgens mij blockt ze die beam en iig verdwijnen die orbs als sneeuw voor de zon. Zo vaak met D.va die orbs uit de lucht meppen.
Dus gewoon wat beter mikken met die dingenLekker Ventje schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 10:11:
[...]
[video]
Op de PTR.
Sorry, dubbelpost.
Twitch | Youtube | GameRig: Lenovo Legion 5i | i7-14650HX | RTX 4070 | 16Gb | 1Tb
De lengte van Valkyrie is inderdaad te lang en 15 sec is een goede eerste stap. Misschien nog ietsje meer terugbrengen (12 sec?), maar dat compenseren door de ult wat sneller op te laden.
Geen extra charge meer voor ressurect is wat mij betreft ook eerlijk, maar niet meer instant is een dooddoener. Blijkbaar willen ze geen (of hele risicovolle) midfight resses meer. Agreed
Maar geef Mercy er dan iets anders voor terug. Een rework van de damage boost ofzo.
Of geef alle healers een 2-sec cast ressurection op een hoge cooldown (op een extra knop, net als tijdens de uprising event), en geef Mercy iets compleet nieuws op E
Junkrat's verandering lijkt me vrij fair zo. Maar misschien is het wel leuk om de mine te laten ontploffen als deze een tegenstander raakt (zowel als ie nog vliegt als wanneer deze op de grond ligt en iemand er overheen loopt). Het is een mine en daar hoort dat wel bij, anders is het gewoon een bom toch?
Geen extra charge meer voor ressurect is wat mij betreft ook eerlijk, maar niet meer instant is een dooddoener. Blijkbaar willen ze geen (of hele risicovolle) midfight resses meer. Agreed
Of geef alle healers een 2-sec cast ressurection op een hoge cooldown (op een extra knop, net als tijdens de uprising event), en geef Mercy iets compleet nieuws op E
Junkrat's verandering lijkt me vrij fair zo. Maar misschien is het wel leuk om de mine te laten ontploffen als deze een tegenstander raakt (zowel als ie nog vliegt als wanneer deze op de grond ligt en iemand er overheen loopt). Het is een mine en daar hoort dat wel bij, anders is het gewoon een bom toch?
Omijngod, die ult had inderdaad wel een soort nerf nodig maar nu is mercy ult echt compleet garbage. Deze nerfs zijn echt gigantisch.. Werkelijk alles wat die ult goed voor was is weggenomen. Wat doet het nu nog? Je kunt vliegen? That's it?BlackMage schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 11:22:
De lengte van Valkyrie is inderdaad te lang en 15 sec is een goede eerste stap. Misschien nog ietsje meer terugbrengen (12 sec?), maar dat compenseren door de ult wat sneller op te laden.
Geen extra charge meer voor ressurect is wat mij betreft ook eerlijk, maar niet meer instant is een dooddoener. Blijkbaar willen ze geen (of hele risicovolle) midfight resses meer. AgreedMaar geef Mercy er dan iets anders voor terug. Een rework van de damage boost ofzo.
Of geef alle healers een 2-sec cast ressurection op een hoge cooldown (op een extra knop, net als tijdens de uprising event), en geef Mercy iets compleet nieuws op E![]()
Nee joh, Valkyrie is zelfs als je de ressurection compleet negeert de beste ult in het spel. Je bent vrijwel onsterfelijk tenzij je een goede Widow hebt of je McCree de tijd gaat aankondigen. En daarbij is je heal- en damageboost voor je target, maar ook iedereen die daarbij in de buurt loopt. Op momenten waar je het gebruikt dus vrijwel je hele teamRule schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 11:39:
[...]
Omijngod, die ult had inderdaad wel een soort nerf nodig maar nu is mercy ult echt compleet garbage. Deze nerfs zijn echt gigantisch.. Werkelijk alles wat die ult goed voor was is weggenomen. Wat doet het nu nog? Je kunt vliegen? That's it?
Je hebt ook mijnen die op de omgeving reageren (bv magnetisme). Maar als dit zo ongewijzigd is zul je als Junkrat beter moeten leren mikken want als je iemand nu niet raakt is ie niet dood.BlackMage schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 11:22:
Geen extra charge meer voor ressurect is wat mij betreft ook eerlijk, maar niet meer instant is een dooddoener. Blijkbaar willen ze geen (of hele risicovolle) midfight resses meer. AgreedMaar geef Mercy er dan iets anders voor terug. Een rework van de damage boost ofzo.
Of geef alle healers een 2-sec cast ressurection op een hoge cooldown (op een extra knop, net als tijdens de uprising event), en geef Mercy iets compleet nieuws op E![]()
Niet alleen mikken, maar ook afstand inschatten, 0,1 seconde te vroeg of laat en je doet nog geen damage. En je ziet op je scherm dus geen diepteLekker Ventje schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 11:51:
[...]
Je hebt ook mijnen die op de omgeving reageren (bv magnetisme). Maar als dit zo ongewijzigd is zul je als Junkrat beter moeten leren mikken want als je iemand nu niet raakt is ie niet dood.
Met een proximity functie op de mine dan raak je dus je target met volledige damage als je goed mikt. En als je mist heb je de keus om hem zelf te laten ontploffen voor de knockback en een beetje damage, of wachten tot je tegenstander er alsnog in loopt.
Voor Junkrat is er weinig aan de hand, je hebt die stuiterballen ook nog
Die stuiterballen heeft ie al sinds release. En voor de changes had je nog liever een halfblinde Hanzo in je team, want die had een grotere kans om iets af te maken zonder dat het direct zelfmoord was 
"Kill confirmation" is een belangrijke taak van een DPS slot. De mogelijkheid om iemand af te maken. Anders lopen ze terug naar hun support, worden ze geheald en geef je dus ult charge aan hun supports. Die twee mines van Junkrat zorgen daarvoor. Een voor de kill, de ander bijv. om jezelf daarna in veiligheid te brengen.
Nu wordt het moeilijker voor Junkrat om de "kill confirmation" te krijgen. Iets wat terecht is, maar ze moeten niet te ver gaan. Dan krijg je de Hanzo-situatie met Junkrat: Alleen nuttig als je hem echt goed beheerst, tenzij je geluk hebt. "Plz no Junkrat" in chat zodra je hem kiest dus
"Kill confirmation" is een belangrijke taak van een DPS slot. De mogelijkheid om iemand af te maken. Anders lopen ze terug naar hun support, worden ze geheald en geef je dus ult charge aan hun supports. Die twee mines van Junkrat zorgen daarvoor. Een voor de kill, de ander bijv. om jezelf daarna in veiligheid te brengen.
Nu wordt het moeilijker voor Junkrat om de "kill confirmation" te krijgen. Iets wat terecht is, maar ze moeten niet te ver gaan. Dan krijg je de Hanzo-situatie met Junkrat: Alleen nuttig als je hem echt goed beheerst, tenzij je geluk hebt. "Plz no Junkrat" in chat zodra je hem kiest dus
Ik speel graag Mercy en vind die nerf op ress wel jammer. Als er dan toch een nerf op ress moet komen, verminder dan de charge met 1 zodat Mercy nog maar 1 instant ress heeft tijdens Valk.
De Valk nerf van 20 naar 15sec oid vind ik wel redelijk. Overigens, het lijkt ook alsof die hitbox van Mercy tijdens Valk veel kleiner is, dat mogen ze ook wel aanpakken (als ze idd een kleinere hitbox heeft tijdens Valk).
Al dat getweak met Mercy de laatste tijd had nooit gehoeven als ze haar gewoon hadden gelaten voor wat ze was (met haar oude ult). Dat was wat mij betreft prima balanced.
De Valk nerf van 20 naar 15sec oid vind ik wel redelijk. Overigens, het lijkt ook alsof die hitbox van Mercy tijdens Valk veel kleiner is, dat mogen ze ook wel aanpakken (als ze idd een kleinere hitbox heeft tijdens Valk).
Al dat getweak met Mercy de laatste tijd had nooit gehoeven als ze haar gewoon hadden gelaten voor wat ze was (met haar oude ult). Dat was wat mij betreft prima balanced.
oneens,temp00 schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 13:31:
Ik speel graag Mercy en vind die nerf op ress wel jammer. Als er dan toch een nerf op ress moet komen, verminder dan de charge met 1 zodat Mercy nog maar 1 instant ress heeft tijdens Valk.
mass ress was een aanfluiting, je taak als support was (letterlijk) verstoppen, en dus NIET supporten.
wachten tot iedereen dood was, en dan tevoorschijn komen voor een res. Hierdoor was een Mercy vroeger totaal niet betrokken bij gevechten als ze haar ult had, waar ze juist het verschil moet maken.
overigens zijn de meeste nerfs op mercy nu goed, maar die ene ress moet wel instant zijn.....
[ Voor 4% gewijzigd door Madbee op 05-01-2018 14:06 ]
Dat was niet zozeer je taak en het doel van Mercy, maar het was wel een speelstijl die door veel spelers gebruikt werd jaMadbee schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 14:05:
[...]
mass ress was een aanfluiting, je taak als support was (letterlijk) verstoppen, en dus NIET supporten.
wachten tot iedereen dood was, en dan tevoorschijn komen voor een res. Hierdoor was een Mercy vroeger totaal niet betrokken bij gevechten als ze haar ult had, waar ze juist het verschil moet maken.
Werd té veel gebruiktBlackMage schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 14:26:
[...]
Dat was niet zozeer je taak en het doel van Mercy, maar het was wel een speelstijl die door veel spelers gebruikt werd jaNiets hield je tegen om gewoon mee te doen en je Q in te drukken met "maar" 1-2 spelers down. Misschien niet de beste strategie, maar absoluut geen slechte
vaak over voicechat: DIE ON POINT!
of als de mercy ult had: MERCY HIDE!
daarnaast werd het gebruik van 3 ults voor een teamwipe teniet gedaan door 1 mass ress, dat voelde gewoon altijd echt zuur aan. Want van de kant van de Mercy was er 0 skill voor nodig. Vooral Zarya ults werkten tegenstrijdig want daardoor ging het hele team vaak op 1 plek dood, perfect voor een mass ress
Dat laatste hoor ik vaker en was voor Blizzard ook één van de redenen om Mercy aan te passen. Ik vind dat een raar argument omdat Zenyetta's ult of Lucio's ult precies zo kan werken. Namelijk een ult compleet nullifyen, welliswaar geen teamwipe, maar toch.
Ook eens met Blackmage. Als je aan het hiden bent, laat je mensen doodgaan. Persoonlijk speelde ik nooit zo en was het voor mij juist de kunst om iedereen levend te houden en kleine resses te hebben. Al begrijp ik wel dat zo'n speelstijl op hogere ratings misschien minder haalbaar is. Daarnaast, het kunnen aanvoelen van team wipes en/of vijandige ults en jezelf daarop positioneren is ook een skill en mag best beloond worden door een mooie ress uit te kunnen gooien.
Ook eens met Blackmage. Als je aan het hiden bent, laat je mensen doodgaan. Persoonlijk speelde ik nooit zo en was het voor mij juist de kunst om iedereen levend te houden en kleine resses te hebben. Al begrijp ik wel dat zo'n speelstijl op hogere ratings misschien minder haalbaar is. Daarnaast, het kunnen aanvoelen van team wipes en/of vijandige ults en jezelf daarop positioneren is ook een skill en mag best beloond worden door een mooie ress uit te kunnen gooien.
Het valt me wel op dat er veel mensen direct aan het klagen zijn (ook hier) over de nerfs.
Maar als we gewoon even gaan kijken: Mercy's ult was echt veel te sterk. Als jij in je team geen mercy had en de tegenstanders wel moest je wel heel veel uit de kast halen om te winnen. Dat is gewoon niet leuk.
Ik snap ook niet dat mensen nu zeggen dat mercy gelijk nutteloos is. ze heeft alsnog heel veel mobility.
Ik moet zeggen dat ik insta res in haar ult ook niet erg had gevonden, maar ik verwacht dat blizzard hier mee wilt voorkomen dat mercy zonder straf een over extendende tank kan gaan rezzen.
En die Junkrat nerf is niet meer dan terecht. Als junkrat wilde kon hij bijna 300 Damage doen op een tank door simpelweg zijn mine 2x in het gezicht van een tank te gooien.
Nu kan hij nog steeds de dubble tap doen met grenande + mine, maar komt er wel wat meer skill bij kijken om de mine dicht bij het target te laten ontploffen. en geeft het de ontvangende partij ook iets meer kans om wat verder weg te komen van de mine.
Overigens is het probleem met mercy hitbox in valk niet zo zeer dat hij klein is. maar vooral dat de hitbox niet overeen komt met wat je ziet.
Je ziet een enorm gevaarte met vleugels in de lucht, maar een heel groot deel van wat je ziet is geen hitbox. Begrijp me niet verkeerd, ik denk niet dat ze haar hitbox moeten vergroten, want dan wordt ze heel makkelijk gecounterd. maar maak dan de visuals wat kleiner/ meer in vorm van de hitbox.
Ik ben vooral benieuwd hoe dit gaat uitpakken, het blijft natuurlijk de PTR dus er kan nog van alles veranderen.
Maar als we gewoon even gaan kijken: Mercy's ult was echt veel te sterk. Als jij in je team geen mercy had en de tegenstanders wel moest je wel heel veel uit de kast halen om te winnen. Dat is gewoon niet leuk.
Ik snap ook niet dat mensen nu zeggen dat mercy gelijk nutteloos is. ze heeft alsnog heel veel mobility.
Ik moet zeggen dat ik insta res in haar ult ook niet erg had gevonden, maar ik verwacht dat blizzard hier mee wilt voorkomen dat mercy zonder straf een over extendende tank kan gaan rezzen.
En die Junkrat nerf is niet meer dan terecht. Als junkrat wilde kon hij bijna 300 Damage doen op een tank door simpelweg zijn mine 2x in het gezicht van een tank te gooien.
Nu kan hij nog steeds de dubble tap doen met grenande + mine, maar komt er wel wat meer skill bij kijken om de mine dicht bij het target te laten ontploffen. en geeft het de ontvangende partij ook iets meer kans om wat verder weg te komen van de mine.
Overigens is het probleem met mercy hitbox in valk niet zo zeer dat hij klein is. maar vooral dat de hitbox niet overeen komt met wat je ziet.
Je ziet een enorm gevaarte met vleugels in de lucht, maar een heel groot deel van wat je ziet is geen hitbox. Begrijp me niet verkeerd, ik denk niet dat ze haar hitbox moeten vergroten, want dan wordt ze heel makkelijk gecounterd. maar maak dan de visuals wat kleiner/ meer in vorm van de hitbox.
Ik ben vooral benieuwd hoe dit gaat uitpakken, het blijft natuurlijk de PTR dus er kan nog van alles veranderen.
Als een low-skill hero een must pick wordt om überhaupt een kans te maken om te winnen dan is er iets mis. Precies wat er met mercy aan de hand was. Nerf is prima op zijn plaats en heeft imo veel te lang geduurd.
Ik ben eigelijk meer blij dat ze Junkrat generfed hebben dan Mercy.
Die is echt ziekelijk OP.
Voor een goede Junkrat speler is het geen zware nerf. Timing van de mine word belangrijker maar dat is wel.
Hoe zit het vs een reflecting genji? Is die nog te raken of is de genji als bijeffect gebuffed?Osxy schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 19:35:
Voor een goede Junkrat speler is het geen zware nerf. Timing van de mine word belangrijker maar dat is wel.
Lichte nerf, afstand van mine tot target deminished de dmg output.
Iemand op PS4 ? Net voor de 2e keer placement matches gespeeld. Eerste keer was seizoen 7, beginner. 9 x verloren 1 win. Toen 1400SR gekregen. Daarna af en gespeeld maar als solo que is het 1 winnen en 1 verliezen dus rond de 1400 gebleven. Veel quickplay gespeeld in seizoen 7, denk 70% winrate en vaak bepalend. Nu over een periode van 3 dagen placements voor seizoen 8 gespeeld. 6 wins, 4 losses (met leavers vooral) en krijg ik een SR van 1200 !! Elke match on fire, gold medal. pffff silver loser dream is over
Speel vooral Symmetra, Pharah, Dva, Junkrat en soms Tjornborn of fillen als het nodig is. Had echt verwacht minstens in 1400 te komen om naar silver te gaan. En nee, heb genoeg zelfreflectie om mezelf te beoordelen, het is echt wel beter geworden.
Speel vooral Symmetra, Pharah, Dva, Junkrat en soms Tjornborn of fillen als het nodig is. Had echt verwacht minstens in 1400 te komen om naar silver te gaan. En nee, heb genoeg zelfreflectie om mezelf te beoordelen, het is echt wel beter geworden.
Osxy schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 20:44:
Lichte nerf, afstand van mine tot target deminished de dmg output.
Geen lichte nerf dus.
Iemand bekend met een probleem met Nvidia kaarten? Overwatch blijft bij mij crashen ik hoor het spel doorgaan op de achtergrond maar heb alleen zwart beeld (en kan ook niet terug naar desktop). Lijkt op een GPU crash aangezien de ventilator van de kaart ook op max gaat (kaart is tot op moment van crash niet boven de 70 graden). Enige manier om weer terug te gaan is een harde aan/uit van de pc. Hiervoor had ik geen problemen met mijn AMD Radeon maar met mijn nieuwe Asus Nvidia GTX 1060 6GB blijf thet gebeuren binnen Overwatch (Forza 7 kan wel op ultra settings blijven draaien) Wat heb ik al gedaan:
- Spel eraf en opnieuw geinstalleerd
-Drivers verwijderd en opnieuw
-Beta drivers
- Optimalisatie voor volledig scherm uitgeschakeld
-Harde schijf check
Begin een beetje moedeloos te worden, ligt dit toch aan de kaart?
- Spel eraf en opnieuw geinstalleerd
-Drivers verwijderd en opnieuw
-Beta drivers
- Optimalisatie voor volledig scherm uitgeschakeld
-Harde schijf check
Begin een beetje moedeloos te worden, ligt dit toch aan de kaart?
Digital Media Junkie
@pretorian_nl heb je wel de drivers volledig verwijderd? Met hoe heet dat programma van guru3d ddu geloof ik.
[ Voor 6% gewijzigd door Arunia op 06-01-2018 10:24 ]
@pretorian_nl heb je teamviewer draaien?
zet die uit, als in: kill in task manager.
Ik snap echt het nut niet van die placements...
7 win, 1 draw, 2 loss. Eindig binnen 10 SR verschil van eind rank vorig seizoen.
7 win, 1 draw, 2 loss. Eindig binnen 10 SR verschil van eind rank vorig seizoen.
Beeromaniac
Om Junkrat nog meer aan te passen lijkt het mij goed dat zijn Ult stopt zodra junkrat zelf is gekilled. Dan moet je ook nog een beetje nadenken WAAR je je ult doet.
DDU gedaan en helaas zelfde resultaat hele spel verwijderd en blizzard app maar nog steeds crasht die. Ik heb wel HWinfo log file en zie niks spannends (temp op 57) GPU mem usage 26% max. Ik zie wel de performance limit reliability voltage soms uitschieten (yes en no)Arunia schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 10:24:
@pretorian_nl heb je wel de drivers volledig verwijderd? Met hoe heet dat programma van guru3d ddu geloof ik.
[ Voor 30% gewijzigd door pretorian_nl op 06-01-2018 19:17 ]
Digital Media Junkie
geen teamviewerlooyenss schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 12:32:
@pretorian_nl heb je teamviewer draaien?
Digital Media Junkie
Het hangt er vanaf met met wie je gematched wordt in je placements.Jarune schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 00:28:
Iemand op PS4 ? Net voor de 2e keer placement matches gespeeld. Eerste keer was seizoen 7, beginner. 9 x verloren 1 win. Toen 1400SR gekregen. Daarna af en gespeeld maar als solo que is het 1 winnen en 1 verliezen dus rond de 1400 gebleven. Veel quickplay gespeeld in seizoen 7, denk 70% winrate en vaak bepalend. Nu over een periode van 3 dagen placements voor seizoen 8 gespeeld. 6 wins, 4 losses (met leavers vooral) en krijg ik een SR van 1200 !! Elke match on fire, gold medal. pffff silver loser dream is over![]()
Bijv: eerste match SR 1300: verlies
Tweede match SR 1100: winst
Derde match 1150: winst
Vierde match: 1200: winst
Vijfde match: 1200: winst
Zesde match: 1450: verlies
Zal je dus rond de 1200 geplaatst worden, ondanks dat je meer wint dan verliest, puur doordat je de hogere SR matchups verliest en alleen de lagere wint.
Maar goed, je hebt het hele seizoen weer om te klimmen!
De Mercy nerf is wel een tikkeltje extreem qua ress, maar de Valkyrie time begrijp ik wel. Dit was gewoon te lang, als enige dps was het bijna onmogelijk om haar neer te krijgen, wat weer resulteerde in een team dat vol health was en bijna altijd won. Ik denk ook dat dit echt even een tijdelijke oplossing is en ze haar gaan reworken, net als Symmetra. Ze kreeg gewoon teveel kritiek van de high ranked players en ook wel terecht imo. Zij werd als de ctrl + z gezien en dit was vaak gewoon unfair. Daarnaast vereist ze ook niet al te veel skill, dat zijn jullie wel met me eens toch
?
De no-skill Junkrat mains zijn ook eindelijk aangepakt, wat kon ik me daar aan ergeren zeg. Dachten altijd dat ze alles waren en vonden zichzelf heel goed, terwijl ze alleen kills krijgen als ze 2x een mine achter elkaar in iemands gezicht gooiden. Het was ook totaal skilless, als Tracer voelde het altijd een beetje als bedrog aan.
De no-skill Junkrat mains zijn ook eindelijk aangepakt, wat kon ik me daar aan ergeren zeg. Dachten altijd dat ze alles waren en vonden zichzelf heel goed, terwijl ze alleen kills krijgen als ze 2x een mine achter elkaar in iemands gezicht gooiden. Het was ook totaal skilless, als Tracer voelde het altijd een beetje als bedrog aan.
Mercy nerf extreem noemen en junkrat no skill noemen...
Je weet dat mercy misschien nog wel minder skill nodig heeft dan junk?
Je weet dat mercy misschien nog wel minder skill nodig heeft dan junk?
OkRaptar schreef op zondag 7 januari 2018 @ 11:07:De no-skill Junkrat mains zijn ook eindelijk aangepakt, wat kon ik me daar aan ergeren zeg. Dachten altijd dat ze alles waren en vonden zichzelf heel goed, terwijl ze alleen kills krijgen als ze 2x een mine achter elkaar in iemands gezicht gooiden. Het was ook totaal skilless, als Tracer voelde het altijd een beetje als bedrog aan.

[ Voor 40% gewijzigd door Ebayzo op 07-01-2018 12:05 ]
Default blanke hetero
werd wakker en dacht even snel een potje FFA voordat we de placements in duiken. gelijk wel mooie play gekregen
Match tevens gewonnen.
Match tevens gewonnen.
@looyenss
Ik zeg in m'n verhaal toch ook dat Mercy weinig skill vereist? Qua Junkrats kwam ik ze vaak gewoon tegen die twee mines gooiden en klaar, de extreme luck met traps die ze dan vaak hadden was ook té irritant. Laat ik het zo zeggen, in mijn games zag ik weinig Junks die met hun core ability (de grenades) echt goede damage deden.
@Ebayzo
Junk main? Spelletje voor je verpest nu?
Ik zeg in m'n verhaal toch ook dat Mercy weinig skill vereist? Qua Junkrats kwam ik ze vaak gewoon tegen die twee mines gooiden en klaar, de extreme luck met traps die ze dan vaak hadden was ook té irritant. Laat ik het zo zeggen, in mijn games zag ik weinig Junks die met hun core ability (de grenades) echt goede damage deden.
@Ebayzo
[ Voor 7% gewijzigd door Raptar op 07-01-2018 12:25 ]
Tja wat is "skill". Niemand wil al mercy spelen en nu ze nog slechter is gemaakt zal het nog wel erger worden. Als iedereen goed samenwerkt was mercy misschien OP, maar in een standaard potje let niemand op je en krijg je nooit hulp dus je bent dan afhankelijk van je eigen inzicht. Altijd goed anticiperen of je naar iemand toe kan vliegen enzo. Onzin dus dat mercy weinig skill vereist, tenzij skill alleen aim is.
misschien ? Als mercy haar ult gebruikt heeft de tegenstander 95% van de keren dat gevecht verloren.
Een goede Zarya ult doet dat ook.rejer schreef op zondag 7 januari 2018 @ 21:47:
misschien ? Als mercy haar ult gebruikt heeft de tegenstander 95% van de keren dat gevecht verloren.
Nee, wees niet bang. Als je mijn spelletje verpest met één opmerking heb ik niks te zoeken in OW.Raptar schreef op zondag 7 januari 2018 @ 12:24:
@looyenss
@Ebayzo
Valt gewoon op dat je overal klachten over hebt. Alles is geluk of OP. Misschien mis je zelf wat skills en ben je daarom zuur?
Default blanke hetero
Tot nu toe heb ik juist hele positieve ervaring op PS4 dit seizoen.. Vorig seizoen geëindigd op 2604, dit seizoen al 3 placement matches gewonnen door goed team werk en communicatieJarune schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 00:28:
Iemand op PS4 ? Net voor de 2e keer placement matches gespeeld. Eerste keer was seizoen 7, beginner. 9 x verloren 1 win. Toen 1400SR gekregen. Daarna af en gespeeld maar als solo que is het 1 winnen en 1 verliezen dus rond de 1400 gebleven. Veel quickplay gespeeld in seizoen 7, denk 70% winrate en vaak bepalend. Nu over een periode van 3 dagen placements voor seizoen 8 gespeeld. 6 wins, 4 losses (met leavers vooral) en krijg ik een SR van 1200 !! Elke match on fire, gold medal. pffff silver loser dream is over![]()
dat klopt, alleen vergt zarya aardig wat meer skill om goed te kunnen spelen.
Daarnaast moet je met zarya om een goede ult te hebben erg goed op letten, hij kan tenslotte opgegeten worden door Dva en gedeflect worden.
Ook een trancendence van de tegenstander kan het allemaal verpesten.
De mercy ult heeft hier allemaal geen last van.
Enige waar mercy op moet letten is high noon en soldier sights. maar met haar extreme mobility is dat gemakkelijk te ontwijken.
Ook laad de ult van mercy extreem snel op. zelfde skill level mercy als zarya, dan heeft de mercy 2 a 3 keer haar ult per zarya ult.
Zarya ult heeft follow up nodig, Mercy ult niet
This is the Way.
Je doet net alsof Mercy ult meteen betekent dat iedereen onsterfelijk en geressed is. Ten eerste moet je het goede moment vinden om de ult te gebruiken (dus liefst minstens 2 anderen net dood gegaan), dan moet je erin duiken om ze te ressen en als je nog leeft kan je inderdaad healen als iedereen een beetje bij elkaar blijft. Ondertussen hoort iedereen dat je geult hebt en kunnen ze je zo targetten. Mccree en soldier ult counteren je sowieso ook vrij goed, maar een zarya of genji kan ook genoeg roet in het eten gooien. Ik geef toe dat ik de mercy ult veel beter vindt dan lucio of zen maar ook weer niet extreem OP.
Precies, (Zaryamainbtw)NoTimeRemains schreef op maandag 8 januari 2018 @ 08:36:
Zarya ult heeft follow up nodig, Mercy ult niet
Een mercy ult kan alleen gecounterd worden door een mercyult die iets later begint.
Sure het kan met een lucky highnoon, soldier ult of goede hitscan.
Zarya ult heeft veel meer counters dan dat ;-)
overigens ult ik als zarya altijd een ultende mercy die voor een res gaat. Blijft ze lekker stil hangen
Overal? Ik ben zeker ver van de beste, verder dan plat zak ik niet raken. Alleen ook in dat geval mag je nog wel kritiek op sommige heroes hebben, hoewel dat misschien subjectief is.Ebayzo schreef op maandag 8 januari 2018 @ 06:53:
[...]
Nee, wees niet bang. Als je mijn spelletje verpest met één opmerking heb ik niks te zoeken in OW.
Valt gewoon op dat je overal klachten over hebt. Alles is geluk of OP. Misschien mis je zelf wat skills en ben je daarom zuur?
Echt constructief vind ik het overigens niet wat je zegt, ik zie weinig argumenten.
Ik main ook Zarya
This is the Way.
Ik ben een one trick
Kunnen we aub het toxic gedrag niet hier op GoT voortzetten richting elkaar? Het is al erg genoeg in-game
Ik main Hanzo
@ricjuh I like hanzo's, zitten in mijn elo alleen niet zulke goeie, misschien moet ik zelf eerst maar eens beter worden :-P blijft mooi een hanzo/zarya ult!
Denk dat het al wel opgevallen is, maar ineens krijg ik weer regelmatig duplicates (terwijl ik nog genoeg van specifieke dingen moet hebben waar ik dupes in krijg. Wellicht hebben ze het weer iets terug gedraaid.
@Arunia ik dacht dat het aan mij lag. ik heb ook weer zat credits ondertussen om skins te kopen...
Een goede Hanzo is ook echt verwoestend, ik denk dat nog steeds veel mensen zijn kracht onderschatten. In de range waar ik speel (gold/plat) is een goede Hanzo als tegenstander of in je team bijna altijd een gegarandeerde win. Daarnaast vind ik het ook mooi om te zien als een Hanzo skilled is, soms weet je dan echt niet wat je meemaaktlooyenss schreef op maandag 8 januari 2018 @ 13:58:
@ricjuh I like hanzo's, zitten in mijn elo alleen niet zulke goeie, misschien moet ik zelf eerst maar eens beter worden :-P blijft mooi een hanzo/zarya ult!
Ik weet niet of jullie weleens YouTube video's bekijken van spelers, maar Wraxu is echt een Hanzo God.
Ik heb zelfs met Wraxu gespeeld, echt niet normaal die gast. Maar zelf vind ik Hanzo overgewaardeerd, situationeel is hij een hele goede hero maar over het algemeen kan alles wat hij doet mccree beter, behalve wanneer je een erg specifieke situatie hebt met medium range gevechten tegen tanks. Goede hanzo's kunnen goede picks maken, vooral op tanks, maar door de travel time is zijn dps soms toch te inconsistent.Raptar schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 09:23:
[...]
Een goede Hanzo is ook echt verwoestend, ik denk dat nog steeds veel mensen zijn kracht onderschatten. In de range waar ik speel (gold/plat) is een goede Hanzo als tegenstander of in je team bijna altijd een gegarandeerde win. Daarnaast vind ik het ook mooi om te zien als een Hanzo skilled is, soms weet je dan echt niet wat je meemaakt. Ik had gisteren overigens ook wel een lekker potje als Hanzo voor het slapen gaan, 18k dmg en 47 elims.
Ik weet niet of jullie weleens YouTube video's bekijken van spelers, maar Wraxu is echt een Hanzo God.
Nouja, travel time is niet echt het probleem. Als dat het is zouden alle projectile DPS slecht zijnmarkdm schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 10:44:
[...]
Ik heb zelfs met Wraxu gespeeld, echt niet normaal die gast. Maar zelf vind ik Hanzo overgewaardeerd, situationeel is hij een hele goede hero maar over het algemeen kan alles wat hij doet mccree beter, behalve wanneer je een erg specifieke situatie hebt met medium range gevechten tegen tanks. Goede hanzo's kunnen goede picks maken, vooral op tanks, maar door de travel time is zijn dps soms toch te inconsistent.
'probleem' is dat hanzo een echte skill hero is (op scatter arrow na dan). maar te counteren is met hero's die minder mechanische skill vergen.
Alleen ga je pas goede hanzo's tegen komen in Diamond/master. no offence voor de mensen onder diamond. maar Hanzo is gewoon een hele lastige hero (ik bak er niets van op hem)
Maar een goede hanzo zal dan ook snel richting diamond komen.
Er is als tank zijnde echt niets vervelenders dan tegenover een goede hanzo staan. 1 HS en je bent 300 HP kwijt.
Ik vind die pijl als ik Hanzo speel altijd zo lastig in te schatten. Hoe langer je je boog aanspant, hoe minder de pijl omlaag valt over het verloop van z'n reis. Zijn daar truukjes voor om dat beter aan te kunnen voelen? Of is dat gewoon een kwestie van veel spelen?
Ik ben jaloers haha. Je komt hem nu nooit meer tegen?markdm schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 10:44:
[...]
Ik heb zelfs met Wraxu gespeeld, echt niet normaal die gast. Maar zelf vind ik Hanzo overgewaardeerd, situationeel is hij een hele goede hero maar over het algemeen kan alles wat hij doet mccree beter, behalve wanneer je een erg specifieke situatie hebt met medium range gevechten tegen tanks. Goede hanzo's kunnen goede picks maken, vooral op tanks, maar door de travel time is zijn dps soms toch te inconsistent.
Mcree kan inderdaad echt extreem zijn ook. Heb je Kephrii weleens Mcree zien spelen? Echt niet normaal, dat is gewoon een soort Widow met een handgun, alleen maar headshots achter zonder bijna iets te missen. Ik denk - en dit klinkt misschien raar - dat Mcree harder is om te masteren dan een Hanzo, ik kom in ieder geval meer goede Hanzo's dan Mcree's tegen. Een flash grenade raken en daarna ook nog headshotten (ook meer handelingen) is uiteindelijk toch lastiger dan een scatter shot hitten.Of dit laatste nou helemaal intended of netjes is, is weer een tweede
@temp00
Het is ook echt gevoel denk ik. Filmpjes kijken leer je echt veel van. Daarnaast heeft het voor mij gewerkt om de crosshair aan te passen. Ik vind een simpel rood rondje veel lekkerder spelen dan die grote rare crosshair als Hanzo.
[ Voor 14% gewijzigd door Raptar op 09-01-2018 10:59 ]
Eigenlijk: Altijd je pijl opladen.temp00 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 10:55:
Ik vind die pijl als ik Hanzo speel altijd zo lastig in te schatten. Hoe langer je je boog aanspant, hoe minder de pijl omlaag valt over het verloop van z'n reis. Zijn daar truukjes voor om dat beter aan te kunnen voelen? Of is dat gewoon een kwestie van veel spelen?
Pas als je echt heel goed bent met hanzo kun je misschien gaan inschatten wanneer je maar een halve charge nodig hebt. maar 99% van de keren wil jij je pijl pas los laten als hij volledig gecharged is.
Ook met scatter! anders doet het aanzienlijk minder damage!
Die rare crosshair van Hanzo is juist extreem handig om de "val" van je pijl in te schatten. Oefen als je even niks te doen hebt door op verschillende afstanden tegen de muur te schieten. Als je begint met Hanzo dan raad ik juist af om daar een andere voor te doen.
Andere tips:
- De regel voor alle projectile dps geldt natuurlijk ook voor Hanzo: Mik nooit op je tegenstander, maar waar je denkt dat je tegenstander gaat zijn als de pijl aankomt.
- Niet te gehaast je scatter arrow afschieten in een 1v1. Eerst even dansen met je tegenstander, dan heb je een veel beter idee waar je moet aimen.
- Zit je in een 1v1 en heb je geen scatter meer? Probeer geen headshots te maken, maar gewoon hem uberhaubt te raken
- Je kan klimmen op de muur, wees niet te verlegen om dat ook te gebruiken
Verticale beweging is enorm verwarrend voor je tegenstander.
Andere tips:
- De regel voor alle projectile dps geldt natuurlijk ook voor Hanzo: Mik nooit op je tegenstander, maar waar je denkt dat je tegenstander gaat zijn als de pijl aankomt.
- Niet te gehaast je scatter arrow afschieten in een 1v1. Eerst even dansen met je tegenstander, dan heb je een veel beter idee waar je moet aimen.
- Zit je in een 1v1 en heb je geen scatter meer? Probeer geen headshots te maken, maar gewoon hem uberhaubt te raken
- Je kan klimmen op de muur, wees niet te verlegen om dat ook te gebruiken
En vergeet niet dat je je pijl kan chargen, een muur op klimmen en je komt boven met een gechargde pijl.BlackMage schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 11:36:
Die rare crosshair van Hanzo is juist extreem handig om de "val" van je pijl in te schatten. Oefen als je even niks te doen hebt door op verschillende afstanden tegen de muur te schieten. Als je begint met Hanzo dan raad ik juist af om daar een andere voor te doen.
Andere tips:
- Je kan klimmen op de muur, wees niet te verlegen om dat ook te gebruikenVerticale beweging is enorm verwarrend voor je tegenstander.
Dat is heel handig om mensen bij een choke point te pakken.
voorbeeld:
Hanamura attack first point:
Charge een scatter op, en ga door het raampje, gooi een scatter arrow de groep in bij de deur.
meestal wordt je direct achterna gezeten. gelijk weer weg wezen en op het zelfde moment moet je team door de choke heen pushen.
dan heb je en veel damage gedaan, en de tegenstanders uitelkaar getrokken. (en mogelijk nog een kill ook)
Als ze je niet wegjagen uit het raam, gewoon pijlen blijven schieten uiteraard
Dan is hanamura ook wel een hele goede map voor hanzo op attack first point.
En hun support 30% ult gegevenfjux schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 11:41:
[...]
dan heb je en veel damage gedaan, en de tegenstanders uitelkaar getrokken.
Ik wacht bij de choke, help het shield afbreken en de scatter alleen gebruiken op iemand die er doorheen breekt of als het shield down is.
grappig ik vind junk wel meevallen momenteel, alles valt redelijk te counteren.... Mercy daarin tegen is te veel een moetje in elke game.Tomski1986 schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 18:30:
Ik ben eigelijk meer blij dat ze Junkrat generfed hebben dan Mercy.
Als de tegenstander mercy heeft en jou team niet verlies je bijna altijd... Met Reinhart een goede shatter en 2 elims en dan hoor je die gare mercy ult alweer alles ongedaan maken. En na de resz zijn ze niet kapot te krijgen doordat mercy ergens bovenin de map zit te healen...
Het moet weer intressant worden om Lucio, Ana, Zeny te spelen en dan niet alleen in combinatie met mercy...
I wanted to change the world but god wouldnt give me the source code
De supports ult geven gebeurt in de huidige meta toch wel met junkrat.BlackMage schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 11:49:
[...]
En hun support 30% ult gegeven
Ik wacht bij de choke, help het shield afbreken en de scatter alleen gebruiken op iemand die er doorheen breekt of als het shield down is.
Maar als jij je scatter er in gooit moeten ze wel gaan healen. als dan de offtank naar jou komt en in de tussentijd jouw team pushed zijn ze meestal de pineut. Ze zijn al laag/aan het healen, en dan push in ineens naar binnen.
Stel je voor, jij hebt 300 a 400 HP van de rein afgehaald. Mercy is rein aan het healen.
Als je vervolgens naar binnen gaat en een DPS neer haalt krijgt die geen healing want mercy is nog bezig met rein.
Uiteraard kun je ook proberen de shield battle te winnen, maar als zij een hog + junkrat hebben wordt het al erg lastig.
Als ze orisa hebben (wat vaak gebeurt op defence hanamura) ga je de shield battle nooit winnen.
2CP is eigenlijk altijd het zelfde met attack, om te winnen:
punt 1) picks maken en gebruik maken van je respawn advantage
punt 2) zorg voor een totale team wipe, anders blijven ze contesten.
En zeker met de huidige mercy zou ik me geen zorgen maken over de ult. Wat er ook gebeurt, die heeft ze na 1 a 2 fights toch wel.
Maar de andere projectile DPS hebben splash damage of zijn close range, wat het nadeel van de travel time tegenwerkt. Ik vind het meer irritant van hanzo dat hij vaak niet de belangrijke picks kan maken of het team goed kan helpen, door de travel time en de lage rate of fire, bijvoorbeeld de tracer die je supports aan het flanken is, de mercy die op laag health langs vliegt of de baby dva die het punt aan het stallen is. Dan is Mccree, ongeacht de enorme skills van de hanzo, toch vaak betrouwbaarder, ook al maar je als Hanzo veel kills is de kans groot dat gewoon de hero pick het team niet goed helpt.fjux schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 10:53:
[...]
Nouja, travel time is niet echt het probleem. Als dat het is zouden alle projectile DPS slecht zijn
'probleem' is dat hanzo een echte skill hero is (op scatter arrow na dan). maar te counteren is met hero's die minder mechanische skill vergen.
Alleen ga je pas goede hanzo's tegen komen in Diamond/master. no offence voor de mensen onder diamond. maar Hanzo is gewoon een hele lastige hero (ik bak er niets van op hem)
Maar een goede hanzo zal dan ook snel richting diamond komen.
Er is als tank zijnde echt niets vervelenders dan tegenover een goede hanzo staan. 1 HS en je bent 300 HP kwijt.
Ik was voor een lange tijd rond de 4000 door support te spelen, omdat ik toen op de NA servers speelde op EU tijden kwam ik vaak in games met echt enorm goede streamers, waaronder Wraxu, Kephrii, xQc, Emongg etc. Alleen ik ben echt niet even goed als hun hoor. Helaas ben ik door pech, decay en disconnects (ik had PC issues, daardoor 2 disconnects en 3 weken niet comp gespeeld) helemaal terug gevallen naar 3500 dus ik kom ze niet meer tegen. Maar op deze SR speel ik wel lekker alles, inclusief hanzo.Raptar schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 10:55:
[...]
Ik ben jaloers haha. Je komt hem nu nooit meer tegen?
Kephrii is overgewaardeerd btw, hij is echt super goed maar Calvin, Wanted en elke OWL pro is beter. Maar Mccree is echt veel makkelijker te masteren dan hanzo hoor, de reden dat je meer goede hanzo's tegen komt dan Mccree's is dat Mccree's naast godlike picks en goede aim je team meer kunnen helpen en daardoor meer winnen, zoals ik bovenin mijn reactie al beschreef. De enige echt geweldige hanzo's die ik tegengekomen ben zijn Wraxu en serious, in vergelijking met tientallen Mccree's. Dit komt ten eerste doordat het door de travel time en lage rate of fire veel moeilijker is om targets in close range te raken als hanzo als met mccree, mcrree heeft bovendien ook zijn stun, en als tweede zie ik minder hanzo gods vergeleken met mccree omdat mccree gewoon meer meta is en over het algemeen beter voor het team, dus ook logischer om te oefenen.Raptar schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 10:55:
Mcree kan inderdaad echt extreem zijn ook. Heb je Kephrii weleens Mcree zien spelen? Echt niet normaal, dat is gewoon een soort Widow met een handgun, alleen maar headshots achter zonder bijna iets te missen. Ik denk - en dit klinkt misschien raar - dat Mcree harder is om te masteren dan een Hanzo, ik kom in ieder geval meer goede Hanzo's dan Mcree's tegen. Een flash grenade raken en daarna ook nog headshotten (ook meer handelingen) is uiteindelijk toch lastiger dan een scatter shot hitten.Of dit laatste nou helemaal intended of netjes is, is weer een tweede.
@temp00
Het is ook echt gevoel denk ik. Filmpjes kijken leer je echt veel van. Daarnaast heeft het voor mij gewerkt om de crosshair aan te passen. Ik vind een simpel rood rondje veel lekkerder spelen dan die grote rare crosshair als Hanzo.