Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-09 08:55
Ziezo, ik heb het maar gedeïnstalleerd. De hele community is verschrikkelijk. 1 van de verschrikkelijkste die ik ooit heb meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looyenss
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 18:59
Tomski1986 schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 22:20:
Ziezo, ik heb het maar gedeïnstalleerd. De hele community is verschrikkelijk. 1 van de verschrikkelijkste die ik ooit heb meegemaakt.
<knip> Dat mag wel iets minder op de man..

[ Voor 20% gewijzigd door Grotman op 04-12-2017 19:19 ]

Energie idioot | Gek op gelijkspanning | DC-pel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:23
@Tomski1986 Ik blijf erbij dat je zelf onderdeel bent van de saltyness bij Overwatch. Gooi positieve opmerkingen naar alle spelers tijdens/na het spel en mensen gaan er in mee. Dat is nog steeds mijn ervaring.

[ Voor 3% gewijzigd door Arunia op 03-12-2017 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korkss
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 12:06
Arunia schreef op zondag 3 december 2017 @ 09:08:
@Tomski1986 Ik blijf erbij dat je zelf onderdeel bent van de saltyness bij Overwatch. Gooi positieve opmerkingen naar alle spelers tijdens/na het spel en mensen gaan er in mee. Dat is nog steeds mijn ervaring.
Als je uberhaupt al mensen met een headset tegen komt.
Ik heb me best vermaakt met overwatch, maar de trollers, gebrek aan communicatie, leavers en nog meer van dat soort dingen. Maakte het voor mij ook tot een de-installatie.

Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - MSI 2070 super - 32gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Korkss ik gebruik ook alleen de chat. Ik zie de trollers en leavers ook, daar doe je met geen enkel spel wat aan. Wat ik bedoelde is dat je een groot deel van de mensen een positieve noot mee kan geven tijdens het spelen door complimenten te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korkss
Arunia schreef op zondag 3 december 2017 @ 09:47:
@Korkss ik gebruik ook alleen de chat. Ik zie de trollers en leavers ook, daar doe je met geen enkel spel wat aan. Wat ik bedoelde is dat je een groot deel van de mensen een positieve noot mee kan geven tijdens het spelen door complimenten te geven.
Ik speel(de) op de xbox. Dus daar heb je geen chat.
Ik probeerde ook vaak positief te blijven door de headset. Vind alleen in dit spel dat het te belangrijk is om samen te werken, wat overigens ook gelijk de kracht vd game is. Maar dit pluspunt is gelijk (door de community) ook een zwakte.
Maargoed heb me er flink mee vermaakt hoor, kan me er alleen nu niet meer toe zetten.

Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - MSI 2070 super - 32gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Erg interessante post

https://www.reddit.com/r/...it_i_have_understood_the/

Het blijft een theory maar als je dit als waar beschouwd dan klopt het wel :P
En opzich best appart dat zijn account na het posten van dat bericht op het forum suspended is.

let op het is een best lange read :P

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:44
Ricmaniac schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:05:
Erg interessante post

En opzich best appart dat zijn account na het posten van dat bericht op het forum suspended is.

Maar als je wat comments leest dan wordt het weer minder geloofwaardig... Dat deze persoon blijkbaar op een gegeven moment zijn schrijfstijl aan is gaan passen om 'buitenlands' over te komen, dat hij in de originele post aan het vragen was voor thumbs up voordat hij de rest zou posten... dat zou ook de reden zijn van zijn ban, niet zijn theorie.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Tomski1986 schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 22:20:
Ga maar eens Dota spelen :')

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@YoshiBignose of HotS ook al zo erg. Gewoon uitgejouwd worden omdat je niet "goed genoeg" bent. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Finraziel schreef op maandag 4 december 2017 @ 12:51:
[...]

Maar als je wat comments leest dan wordt het weer minder geloofwaardig... Dat deze persoon blijkbaar op een gegeven moment zijn schrijfstijl aan is gaan passen om 'buitenlands' over te komen, dat hij in de originele post aan het vragen was voor thumbs up voordat hij de rest zou posten... dat zou ook de reden zijn van zijn ban, niet zijn theorie.
mja maar als ik denk aan mijn matches en hoe het verloopt telkens met spelen dan is het niet heel gek hoor. En vind dat wel heel veel moeite dan die die neemt voor wat tumbs up :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apokk
  • Laatst online: 22-01 12:41
Ricmaniac schreef op maandag 4 december 2017 @ 14:20:
[...]

mja maar als ik denk aan mijn matches en hoe het verloopt telkens met spelen dan is het niet heel gek hoor. En vind dat wel heel veel moeite dan die die neemt voor wat tumbs up :P
Het is op zijn minst in ieder geval wel erg herkenbaar ;) .

Blizzard: Apokk#2441

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co2301
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06:03
Ricmaniac schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:05:
Erg interessante post

Hmm, zijn theorie klinkt wel aannemelijk, vooral het gedeelte over smurfs.

Ik heb 2 accounts, 1 aangemaakt om te kijken of ik nou met een hoger SR zou eindigen omdat ik voor m'n gevoel vast zat in de elo-hell. Mijn placements gingen allemaal uitstekend en kwam inderdaad in een hogere ranking terecht. Echter na een paar matches begon ik zwaar in SR te droppen (gemiddeld 70SR verlies per match), terwijl ik wel gewoon bleef presteren als de matches daarvoor.

Merkte dat ik vaak terecht kwam in matches met boosters (mensen in diamond die hun vriend in low gold proberen te helpen). Over het algemeen was mijn team gewoon echt vele malen slechter dan de matches die ik deed tijdens de placements. Niemand communiceerde en bijna niemand deed mee aan een goede setup. Ik vroeg me serieus af hoe die mensen überhaupt boven de 2k SR terecht waren gekomen, maar dat zijn ongetwijfeld gebooste accounts.

Op m'n main blijf ik dit seizoen een beetje hangen rond 2300-2400SR, terwijl het vorige seizoenen > 2800SR was. Ondanks m'n SR nu lager is, zijn de matches de laatste week wel weer leuker, verliezen is niet erg, maar zolang het maar niet gebeurt door gebrekkige communicatie of throwers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vailen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-09 15:40

Vailen

Shit happens

co2301 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 08:33:
[...]

Hmm, zijn theorie klinkt wel aannemelijk, vooral het gedeelte over smurfs.

Ik heb 2 accounts, 1 aangemaakt om te kijken of ik nou met een hoger SR zou eindigen omdat ik voor m'n gevoel vast zat in de elo-hell.
Even een quote >:)
ESports players of competitive games have recommended that players who are "stuck in Elo hell" "take every game seriously" and focus on winning at all costs.[2] They have also suggested that players should always blame themselves for any losses rather than blaming it on their team.[2] eSports critic and Youtuber Duncan "Thorin" Shields claimed that Elo hell was actually caused by the player themselves, due to their positive illusions about their own skill.

Twitch | Youtube | GameRig: Lenovo Legion 5i | i7-14650HX | RTX 4070 | 16Gb | 1Tb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aimless
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 20:24
Klopt wel helemaal als ge het mij vraagt. 4 seizoenen terug ofzo begonnen aan overwatch en ondertussen vorige week naar plat gegaan. Komende van brons ben ik daar best tevreden mee en ik denk dat volgend seizoen daimond nog wel haalbaar is. Maar als ik soms terug zak moet ik eerlijk zijn was ik zelf zeker ook niet in topvorm.

Enkele dingen die vaak vernoemd worden zijn wel essentieel:
- communiceer! Gebruik die headset en nee niet om te schelden of te zeuren.
- gamesence, wat gebeurd waar en wat kan jij er mee doen?
- pick your hero, net als gamesence vraagt dit tijd en moet ge veel uitproberen.
- duw samen op q ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co2301
Het lijkt toch echt voornamelijk het systeem op het moment, en dan vooral leavers en throwers. Ik kan mezelf moeilijk verwijten dat 4 mensen in mijn team DPS willen spelen en anders vervelend gaan doen.

Ik denk dat een esport critic weinig meekrijgt van de mid-level players, maar goed dat is enkel een aanname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
co2301 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 17:45:
[...]

Het lijkt toch echt voornamelijk het systeem op het moment, en dan vooral leavers en throwers. Ik kan mezelf moeilijk verwijten dat 4 mensen in mijn team DPS willen spelen en anders vervelend gaan doen.

Ik denk dat een esport critic weinig meekrijgt van de mid-level players, maar goed dat is enkel een aanname.
Maar die mensen die alleen DPS spelen komen zichzelf uiteindelijk toch tegen zou je denken. De kans is groter dat zij in games eindigen met 4 DPS (of in ieder geval slechte comp) en daardoor verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co2301
YoshiBignose schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 19:02:
[...]

Maar die mensen die alleen DPS spelen komen zichzelf uiteindelijk toch tegen zou je denken. De kans is groter dat zij in games eindigen met 4 DPS (of in ieder geval slechte comp) en daardoor verliezen.
Ja of niet, je weet niet hoe Blizzard de matchmaking doet. Wellicht is er wel een systeem wat mensen hun role bijhoudt en ze dan bij elkaar zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:43

NoTimeRemains

I know

co2301 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 19:12:
[...]

Ja of niet, je weet niet hoe Blizzard de matchmaking doet. Wellicht is er wel een systeem wat mensen hun role bijhoudt en ze dan bij elkaar zet.
dat is het ook niet want ik zat laatst met 4 Mercy mains in een team... en met mains bedoel ik 90%+ van hun volledig speeltijd in QP én Comp hadden ze Mercy gespeeld.

Ik moet wel echt zeggen dat ik enorm veel plezier met Moira heb, heb op een van de accounts haar golden 'guns' maar gekocht. Gisteren een pot waarin ik op Hanamura 13K healing (naast een Mercy) EN 13K damage gedaan heb. 4 Golds op Object time na. Die was maar zilver ;(

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rule
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-08 11:24
NoTimeRemains schreef op woensdag 6 december 2017 @ 11:10:
[...]

dat is het ook niet want ik zat laatst met 4 Mercy mains in een team... en met mains bedoel ik 90%+ van hun volledig speeltijd in QP én Comp hadden ze Mercy gespeeld.

Ik moet wel echt zeggen dat ik enorm veel plezier met Moira heb, heb op een van de accounts haar golden 'guns' maar gekocht. Gisteren een pot waarin ik op Hanamura 13K healing (naast een Mercy) EN 13K damage gedaan heb. 4 Golds op Object time na. Die was maar zilver ;(
Moira is op dit moment ook nog ontzettend sterk. Ik merk vooral dat haar primary damage al van grote afstand werkt maar soms iets te lang blijft hangen zelfs als je in cover duikt. Misschien een bugje, maar denk dat ze haar net iets minder damage gaan geven.

Iemand een idee wanneer de kerst update komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 15:04
De verwachting is dat de kerstupdate aanstaande dinsdag live gaat, t/m 2 januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vailen

Vailen

Shit happens

Rule schreef op woensdag 6 december 2017 @ 16:23:
[...]

Moira is op dit moment ook nog ontzettend sterk. Ik merk vooral dat haar primary damage al van grote afstand werkt maar soms iets te lang blijft hangen zelfs als je in cover duikt. Misschien een bugje, maar denk dat ze haar net iets minder damage gaan geven.

Iemand een idee wanneer de kerst update komt?
Nog minder dmg? Haar right click is op dit moment al de laagste dmg ingame.
Probleem is dat mensen er nog niet goed mee overweg weten te gaan

Twitch | Youtube | GameRig: Lenovo Legion 5i | i7-14650HX | RTX 4070 | 16Gb | 1Tb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 16:02
Lekker potje Moira gehad in quickplay... :D

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/hqnUeb/zozo.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 14:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

Vailen schreef op donderdag 7 december 2017 @ 15:31:
[...]

Nog minder dmg? Haar right click is op dit moment al de laagste dmg ingame.
Probleem is dat mensen er nog niet goed mee overweg weten te gaan
In ieder geval het bereik aanpassen. Soms lijkt het alsof ze je nog van 20 meter afstand dmg doet.

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vailen

Vailen

Shit happens

ricjuh schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 15:49:
[...]

In ieder geval het bereik aanpassen. Soms lijkt het alsof ze je nog van 20 meter afstand dmg doet.
Klopt de range is 22 meter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-09 18:59

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Heb ik eindelijk mijn Carbon Fiber D.va Funko Pop binnen, is ie kapot. Ik haalde 'm voorzichtig uit het plastic en deed de klep open en die kwam gelijk los. Ik haal D.va uit de Meka en valt de linker arm er pardoes af. Op YouTube leek het goede kwaliteit en stevig maar dit is dus alles behalve stevig. RMA is aangevraagd. Ben benieuwd hoe men dit oppikt bij Blizzard.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Techno Overlord schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 17:27:
Heb ik eindelijk mijn Carbon Fiber D.va Funko Pop binnen, is ie kapot. Ik haalde 'm voorzichtig uit het plastic en deed de klep open en die kwam gelijk los. Ik haal D.va uit de Meka en valt de linker arm er pardoes af. Op YouTube leek het goede kwaliteit en stevig maar dit is dus alles behalve stevig. RMA is aangevraagd. Ben benieuwd hoe men dit oppikt bij Blizzard.
Ik heb zelf de gewone roze en geen problemen verder. Dus zak toevallig zijn geweest. Mijn vrouw is fan van funko's en doe zijn ook allemaal prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Nog meer mensen die Mr. Robot ook kijken?

Was wel verrast toen ik deze scene zag in de laatste aflevering :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/F9w9FPYfHjbplSMswNyyg0Av/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Arunia schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 17:45:
[...]

Ik heb zelf de gewone roze en geen problemen verder. Dus zak toevallig zijn geweest. Mijn vrouw is fan van funko's en doe zijn ook allemaal prima.
Ja kan altijd gebeuren natuurlijk. Was al zo blij als een kind toen ik straks bij de FedEx het pakketje ging ophalen en al die Overwatch logo's op de doos zag staan. :D Maarja balen, dan kijk ik nog wel ff verder naar m'n Amiibo collectie. :+
kazuka schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 18:28:
Nog meer mensen die Mr. Robot ook kijken?

Was wel verrast toen ik deze scene zag in de laatste aflevering :D

[afbeelding]
Ouh là là... Magnifique! 8)

Edit: Ik kom er nu pas achter dat het Sombra is ipv Widowmaker }:O

[ Voor 28% gewijzigd door Techno Overlord op 09-12-2017 12:21 ]

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Ik heb steeds vaker het volgende: ons team op defense in zo'n "move the payload map". Enemy heeft bastion + orissa op de payload en een mercy er om heen vliegen. Laatste tijd vaak zit ik in teams die all over the map zitten en solo doorbreek je ze niet. Wat is dan nog beetje een manier om toch zo'n groepje te doorbreken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:50

Thompson

Beeromaniac

CyberMania schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 21:04:
Ik heb steeds vaker het volgende: ons team op defense in zo'n "move the payload map". Enemy heeft bastion + orissa op de payload en een mercy er om heen vliegen. Laatste tijd vaak zit ik in teams die all over the map zitten en solo doorbreek je ze niet. Wat is dan nog beetje een manier om toch zo'n groepje te doorbreken?
Wat je ook doet, eerst mercy uitschakelen.
Flankers als tracer, reaper en genji kunnen dat prima. Een widowmaker kan eventueel ook uitkomst bieden.

En tegen orissa+bastion vind ik zelf junkrat altijd heerlijk, maximaal volspammen met granaten.

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zit nu lekker de overwatch League stream te kijken. vind de manier van hoe ze spectaten en commentaten wat beter ofzo. weet niet precies waarom maar kijkt lekkerder vind ik :P wel raar/jammer dat het niet op twitch is.. mis de meme chat :P

https://overwatchleague.com/en-us/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-09 20:25
Ricmaniac schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 22:56:
Zit nu lekker de overwatch League stream te kijken. vind de manier van hoe ze spectaten en commentaten wat beter ofzo. weet niet precies waarom maar kijkt lekkerder vind ik :P wel raar/jammer dat het niet op twitch is.. mis de meme chat :P

https://overwatchleague.com/en-us/
De MLG stream heeft wel chat: http://eve.majorleaguegaming.com/overwatchleague :P

Gelukkig word de echte Overwatch League wel op twitch gestreamed.

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:09
Techno Overlord schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 17:27:
Ik heb hem hier ook staan en geen problemen. Mijn ervaring met Blizzard RMA is trouwens: "Hou de kapotte maar, en de nieuwe is onderweg, sorry!" dat ging om een zwaard van 200,-

(Nog meer) off-topic:

Over Funko: Ik was laatst in de Funko HQ store:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZQRnPgUm.jpg

Hier stonden alle Overwatch Pop's voor 7 dollar, en de grootte voor 12. Toen baalde ik wel dat ik ze allemaal had besteld voor bijna 30,- per stuk haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

ex87 schreef op zondag 10 december 2017 @ 13:05:
[...]

Ik heb hem hier ook staan en geen problemen. Mijn ervaring met Blizzard RMA is trouwens: "Hou de kapotte maar, en de nieuwe is onderweg, sorry!" dat ging om een zwaard van 200,-

(Nog meer) off-topic:

Over Funko: Ik was laatst in de Funko HQ store:

[afbeelding]

Hier stonden alle Overwatch Pop's voor 7 dollar, en de grootte voor 12. Toen baalde ik wel dat ik ze allemaal had besteld voor bijna 30,- per stuk haha
Precies wat jij zegt. Ik hoef de kapotte niet terug te sturen en de nieuwe is al onderweg. Blizzard Support _/-\o_

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson

Thompson

Beeromaniac

Pff kunnen ze voor competitive niet gewoon een max van 3 op elke hero categorie zetten.
En doe dan gelijk een minimum 10 uur gespeeld erbij.
2/3-man group geen heroes uit dezelfde categorie.

Ik word er echt schijtziek van hoe vaak ik in teams zit met 4/5 DPS en mensen die in comp alleen maar lopen te trollen met heroes die ze nagenoeg nooit spelen (en 9/10 keer zijn het dan nog vet moeilijke hero's als widow en hanzo ook...)

Iedereen denkt helemaal de shit te zijn met moeilijke hero's en ook weigeren te switchen maar hoe vaak ze nou echt iets bijdragen? Vrijwel nooit... En dan verlies je tegen teams die helemaal niet goed zijn maar het enige wat ze hebben is fatsoenlijke (counter)picks.

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Laatst online: 22-09 17:02
Thompson schreef op maandag 11 december 2017 @ 22:39:
Pff kunnen ze voor competitive niet gewoon een max van 3 op elke hero categorie zetten.
En doe dan gelijk een minimum 10 uur gespeeld erbij.
2/3-man group geen heroes uit dezelfde categorie.

Ik word er echt schijtziek van hoe vaak ik in teams zit met 4/5 DPS en mensen die in comp alleen maar lopen te trollen met heroes die ze nagenoeg nooit spelen (en 9/10 keer zijn het dan nog vet moeilijke hero's als widow en hanzo ook...)

Iedereen denkt helemaal de shit te zijn met moeilijke hero's en ook weigeren te switchen maar hoe vaak ze nou echt iets bijdragen? Vrijwel nooit... En dan verlies je tegen teams die helemaal niet goed zijn maar het enige wat ze hebben is fatsoenlijke (counter)picks.
ze testen met het winter wonderland event een class preference system. Hopelijk komt dat binnenkort ook naar ranked.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
RocketKoen schreef op maandag 11 december 2017 @ 23:32:
[...]
ze testen met het winter wonderland event een class preference system. Hopelijk komt dat binnenkort ook naar ranked.
Ben ook erg benieuwd hoe dat uitpakt :)

(Ter info voor anderen: Er komt een gamemode 5 Mei vs 1 Winston. Je kan bij queuen een voorkeur aangeven wat je wilt worden. Morgen avond gaat het live als het goed is.)

Ik denk dat bij de event het gelocked gaat worden, kies je voor Mei, dan kan je geen Winston worden.

Maar ALS dat ook naar ranked gaat komen dan zal dat vast veel vrijwilliger worden. Je team kan zien waar jij voor ingedeeld bent en als je voor de support-slot bent gequeued en zonder overleg gezellig Torb gaat worden dan zijn je teamgenoten vrij om je te reporten. Gebeurd dat genoeg dan heb je natuurlijk een probleem.

Op die manier gaat het wel werken, maar ik vraag me af wat er gaat gebeuren of je voor iets anders wordt ingedeeld als waar je voor gequeued bent. Gezien de hoeveelheid DPS mains (vooral lagere ranks) zal je of:
- Lange queue tijd moeten accepteren
- In een yolo-game komen met alleen maar DPS mains aan beide teams (of welke rol dan in overvloed is), glhf :P.
- Voor een andere rol worden ingedeeld

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rule
RocketKoen schreef op maandag 11 december 2017 @ 23:32:
[...]
Hmm wel gek omdat ik vind dat je zo'n spel niet altijd in classes kunt opdelen. De vrijheid om juist 6 attackers of 6 supports te gaan is toch juist de kracht van het spel. Een restrictie opgelegd door het spel haalt wel weer wat vrijheid uit het spel. Zeker als je tussentijds gewoon kunt switchen van characters, wat een groot deel van de tactiek is van overwatch. Als je dit in banen gaat lijden hebben mensen alleen maar meer reden om te zeiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Rule schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 10:31:
[...]

Hmm wel gek omdat ik vind dat je zo'n spel niet altijd in classes kunt opdelen. De vrijheid om juist 6 attackers of 6 supports te gaan is toch juist de kracht van het spel. Een restrictie opgelegd door het spel haalt wel weer wat vrijheid uit het spel. Zeker als je tussentijds gewoon kunt switchen van characters, wat een groot deel van de tactiek is van overwatch. Als je dit in banen gaat lijden hebben mensen alleen maar meer reden om te zeiken.
Je hoeft het ook niet vast te leggen. Degene die in de queue stond voor healer kan best een keer soldier kiezen ofzo. Als de game dat nodig heeft.
Ik denk meer aan een systeem dat zorgt voor meer gelijke teams. Nu kun je bij wijze van spreken 1 team hebben met Mercy mains, tegen een team met Hanzo mains. Zelfs als dat de enige 12 spelers (in die SR bracket) zijn, kun je zo nog beter 3-3 verdelen over de teams.

HotS doet ook zoiets in quick play. Je kan daar nog steeds met 5 assasins in een team komen. Maar dan heeft je tegenstander dat ook.

[ Voor 6% gewijzigd door RocketKoen op 12-12-2017 11:34 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rule
RocketKoen schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 11:33:
[...]

Je hoeft het ook niet vast te leggen. Degene die in de queue stond voor healer kan best een keer soldier kiezen ofzo. Als de game dat nodig heeft.
Ik denk meer aan een systeem dat zorgt voor meer gelijke teams. Nu kun je bij wijze van spreken 1 team hebben met Mercy mains, tegen een team met Hanzo mains. Zelfs als dat de enige 12 spelers (in die SR bracket) zijn, kun je zo nog beter 3-3 verdelen over de teams.

HotS doet ook zoiets in quick play. Je kan daar nog steeds met 5 assasins in een team komen. Maar dan heeft je tegenstander dat ook.
De manier waarop HotS het doet kun je niet toepassen op overwatch, ook niet een manier die hier op lijkt. Ten eerst moeten spelers zich niet vastklampen aan maar 1 hero. 'Mainen' is de dooddoener van dit spel, er wordt van je verwacht dat je meerdere soorten heroes kunt spelen. Zelfs classes zeggen niet alles in dit spel. Het enige wat het probleem zou oplossen wat jij schetst is dat de 'zoek' functie simpelweg niemand samen zet met most hours played in dezelfde heroes. Niets weerhoud je er dan ook van om simpelweg een andere class te kiezen als je eenmaal ingame zit. Wat weer zorgt voor een hoop gezeik.

Begrijp me niet verkeerd, ik zou ook graag wat meer gevarieerde teams zien, en geen gezeik krijgen als ik torbjorn speel, maar dat gaat denk ik gewoon niet in dit spel. Ik zou het heel zonde vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Rule schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 11:47:
[...]

De manier waarop HotS het doet kun je niet toepassen op overwatch, ook niet een manier die hier op lijkt. Ten eerst moeten spelers zich niet vastklampen aan maar 1 hero. 'Mainen' is de dooddoener van dit spel, er wordt van je verwacht dat je meerdere soorten heroes kunt spelen. Zelfs classes zeggen niet alles in dit spel. Het enige wat het probleem zou oplossen wat jij schetst is dat de 'zoek' functie simpelweg niemand samen zet met most hours played in dezelfde heroes. Niets weerhoud je er dan ook van om simpelweg een andere class te kiezen als je eenmaal ingame zit. Wat weer zorgt voor een hoop gezeik.

Begrijp me niet verkeerd, ik zou ook graag wat meer gevarieerde teams zien, en geen gezeik krijgen als ik torbjorn speel, maar dat gaat denk ik gewoon niet in dit spel. Ik zou het heel zonde vinden.
Lijkt me dan ook dat je ook meerdere rollen kan aanvinken.
Iemand die dan alleen DD kan spelen, vinkt alleen die rol aan. En moet dan waarschijnlijk wel langer wachten op een game.

Het grootste probleem wordt dan dat mensen alles aanvinken, en dan nog alleen Hanzo spelen ofzo.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:08
Ik heb een beetje gemixte gevoelens over het class preference system.

aan de ene kant is het heerlijk dat je niet meer in potjes komt met 5 andere tank mains of juist support mains.
Als dat gebeurt is het al een stuk lastiger om te winnen.

Een rol mainen vind ik niets mis mee, 1 character mainen daar in tegen is wel wat mis mee.

Als iemand alleen maar support speelt is dat prima. zeker als je kunt wisselen tussen de verschillende support hero's.

Ik speel nu veel tank, vooral maintank maar ook offtank.
En er is echt niets vervelenders dan met andere komen die allemaal alleen maar support en/of allemaal alleen maar DPS kunnen.
Een dps main op healer zetten word hem gewoon niet, positioning is ruk etc.

Maar het moet niet zo worden dat hierdoor het matchmaking system altijd 2-2-2 forceert. ondanks dat blijkbaar alle lage ELO's het idee hebben dat dat de enige manier is om te winnen.

het mooie aan OW is juist dat er heel veel verschillende manieren zijn om te winnen.

Het probleem dat ik vooral heb met OW is de inconsistency.
ik zit nu in low/mid diamond. Maar zak regelmatig terug naar plat, om vervolgens weer in 1 keer door te stomen naar mid diamond.
Meestal heeft dit te maken met de toxicity in het team en het niveau van de DPS'ers. zeker als main tank merk ik dat soms de potjes gewoon niet te carryen zijn als de DPS ondermaats is.
Er is echt niets vervelenders dan met rein je schild ophouden en zien dat de targets voor je niet dood gaan. en zodra je begint met meppen je eigen DPS direct het loodje legt. sommige mensen schijnen ook te denken dat het schild van rein een muur is die altijd heel blijft....

Hopelijk worden de ranks wat stabiler met de Season 8 changes voor diamond+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Zoals ik eerder al zei hoeft een rolselectie-optie helemaal niet te leiden tot vaste 2-2-2 en dat je helemaal niet buiten je rol een hero kan kiezen.

Mijn idee:
Het spel verzamelt 6 mensen waarvan 2 hebben aangegeven dps te willen spelen, 2 hebben aangegeven tank te willen spelen en 2 hebben aangegeven healer te willen spelen. In het tab-scherm staat een icoontje met welke rol jij hebt gekregen en als je een hero buiten die rol wil selecteren krijg je eenmalig een melding dat je dat alleen moet doen in overleg met je team. Maar verder blokkeert het niks.

Als je toch zonder overeenstemming met je team een hero buiten je rol gaat kiezen (Een hanzomain die als healer is gequeued bijv.) dan wordt je vanzelf gereport voor poor teamplay. Terecht.

Maar als je enemy een goede Reaper heeft en als team besluit je die te counteren door een van de tanks naar Widow te laten switchen (of whatever) dan is er niks aan de hand. De clue is dat als je het in overleg met je team doet (zoals het uberhaubt hoort :P) dat niks je tegenhoudt om wat anders te doen. En in situaties zonder communicatie is 2-2-2 gewoon prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vailen

Vailen

Shit happens

Misschien dat ze ook wel iets gaan doen met vote kick of iets dergelijks.
Dit zit ook in WOW pas als iedereen stemt dat de persoon wordt verwijderd maar dat kan ook weer niet bedenk ik me nu want als iemand leaved wordt deze spot niet op gevuld.

Ik heb niets gezegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
Vailen schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 12:51:
Misschien dat ze ook wel iets gaan doen met vote kick of iets dergelijks.
Dit zit ook in WOW pas als iedereen stemt dat de persoon wordt verwijderd maar dat kan ook weer niet bedenk ik me nu want als iemand leaved wordt deze spot niet op gevuld.

Ik heb niets gezegd :)
vote kick?! echt? want je gaat zelf even een 5vs6 beginnen.

Dat gaat er nooit in komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakuu
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 24-07-2024
Misschien een vote-kick situatie waarin je enkele momenten moet wachten en iemand krijgt die backfilled. Maar zelfs dat, midden in een match zou niet zo zeer werken. Dan heb je alsnog een achterstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Dat is niet eerlijk voor de persoon die gaat backfillen. Die verliest straks SR omdat ie in een verliezende wedstrijd terecht komt. Of in ieder geval heeft hij niet zoveel invloed meer als wanneer hij vanaf het begin meedeed.

Nee mensen kickvoten gaat dus niet.

Je zou zo iemand wel een 30-minuut timeout geven voordat ie na die match weer kan queuen, oplopend voor elke keer als het weer gebeurd binnen x tijd. Of een negatief effect op hoeveel SR hij krijgt/verliest. Maar ook dat is erg lastig omdat spelers in een groep kunnen queuen. Die zouden dan kunnen trollen door niet-groepsleden voor niks "weg te stemmen".

Straffen maar overlaten aan Blizzard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakuu
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 24-07-2024
BlackMage schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 15:12:
Straffen maar overlaten aan Blizzard :)
Tja, als de report functie eens zou werken tot toebehoren zou het ook al heel veel helpen haha :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Het probleem nu is dat "niet optimaal meedoen met je team" niet verboden is. Het hypothetische role-queue systeem misbruiken zou dat wel zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

je moet een incentive afgeven dat je als team moet spelen en wilt winnen. Zolang die mindset niet leeft, dan hou je dit soort praktijken. Helaas kun je dit gedrag niet afdwingen (wat jammer is ;)). En dan nog zullen er altijd trolls en paupers rondlopen, die kun je moeilijk weren. Overigens denk ik dat in elke random-team competitive game deze problemen hebt en dat de ontwikkelaars dit maar moeilijk tegen kunnen gaan.

This is the Way.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Djonny
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-09 22:16
Nieuwe AMD graphics drivers, eindelijk na 5 maanden:
Resolved Issues
OverWatch™ may experience a random or intermittent hang on some system configurations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
En Winter Wonderland event is live
Ook meteen een queue op de login servers :')

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raptar
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11-09-2024
Dit spel is zo intenst verrot, echt het afvoerputje van de gamewereld gewoon. Alsof ze alle ziektes bij elkaar gestopt hebben, de hel in een cartoony jasje. De "samenleving" in Overwatch is gewoon slechter en rotter dan in een oorlogsgebied. Ik ben in het echt helemaal niet zo, maar ik heb gewoon zin om mensen hun tanden eruit te halen. Wat een graf community is dit zeg. Was ik maar in silver gebleven, in gold valt niet fatsoenlijk te leven.

Ik snap dat je gefrustreerd bent, maar zelf ben je op dit moment ook geen pareltje van de community op deze manier ;) Ik laat je bericht staan omdat er al veel gereageerd is en het niet uit de hand loopt, maar in het vervolg graag een tikkeltje minder! :)

[ Voor 23% gewijzigd door Grotman op 13-12-2017 18:10 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Raptar schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 21:53:
Dit spel is zo intenst verrot, echt het afvoerputje van de gamewereld gewoon. Alsof ze alle ziektes bij elkaar gestopt hebben, de hel in een cartoony jasje. De "samenleving" in Overwatch is gewoon slechter en rotter dan in een oorlogsgebied. Ik ben in het echt helemaal niet zo, maar ik heb gewoon zin om mensen hun tanden eruit te halen. Wat een graf community is dit zeg. Was ik maar in silver gebleven, in gold valt niet fatsoenlijk te leven.
Zoveel zout, kan jij ff buiten over de stoepen enzo wandelen? Dan zijn die de komende jaren gegarandeerd ijsvrij :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vailen

Vailen

Shit happens

Wat verschrikkelijk overdreven weer.
Kunnen mensen toch verschrikkelijk negatief zijn.

Als het zon verschrikkelijke game is waarom zijn er dan miljoenen actieve spelers?

Misschien tijd voor een spiegel? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
:F , ga je toch lekker tegen AI spelen.

[ Voor 3% gewijzigd door Booyaa op 13-12-2017 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:28
Ik denk wat je moet doen is gewoon een eigen groep vinden waarmee je kan spelen, tweakers discord kan je misschien helpen hierbij.
En het is gewoon bij elke game online eenbende als je in je eentje de poel des trolls induikt.

Ik was van ps4 overwatch naar pc overwatch gedaan en in het begin had ik er ook wel wat moeite mee om het leuk te vinden, totdat ik wat mensen via tweakers tegenkwam en daar wat vaker mee speelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raptar
@Lanfear89
Haha +1

@Vailen
Ik zeg niet dat het spel verschrikkelijk is, ik heb het puur over de community. En zelfreflectie begint het inderdaad bij, heel goed. Voor de rest vind ik het helemaal fantastisch, alleen jij denkt toch niet dat die negativiteit uit het niets komt? Dat ik me graag zo ventileer? Ik vraag hier niet om een compassie ofzo, alleen misschien moet jij je eerst eens afvragen waarom ik zo negatief ben in plaats van een conclusie te trekken dat ik per definitie negatief ben. Of ga je vertellen dat je nog nooit salty bent geworden en je altijd goede games hebt meegemaakt? Voor jou is de OW community zeker een voorbeeld?

@Booyaa
Och och och, dat ik zo reageerde hoort zeker niet en draagt bij aan de saltiness en negativiteit van de community, alleen door je reactie pas jij overduidelijk goed in de community thuis. Oordelen zonder iets van de situatie afweten, prachtig.

@kneusteun
En ik denk dat een premade groep vinden toch echt - maar dan ook echt - de enige weg is. Net weer een Mei die loopt te trollen met ice walls en slechte comps. Om van te janken. Ik denk dat ik het beste weer een OW pauze kan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booyaa
  • Niet online
Raptar schreef op woensdag 13 december 2017 @ 10:22:
@Lanfear89
Haha +1

@Vailen
Ik zeg niet dat het spel verschrikkelijk is, ik heb het puur over de community. En zelfreflectie begint het inderdaad bij, heel goed. Voor de rest vind ik het helemaal fantastisch, alleen jij denkt toch niet dat die negativiteit uit het niets komt? Dat ik me graag zo ventileer? Ik vraag hier niet om een compassie ofzo, alleen misschien moet jij je eerst eens afvragen waarom ik zo negatief ben in plaats van een conclusie te trekken dat ik per definitie negatief ben. Of ga je vertellen dat je nog nooit salty bent geworden en je altijd goede games hebt meegemaakt? Voor jou is de OW community zeker een voorbeeld?

@Booyaa
Och och och, dat ik zo reageerde hoort zeker niet en draagt bij aan de saltiness en negativiteit van de community, alleen door je reactie pas jij overduidelijk goed in de community thuis. Oordelen zonder iets van de situatie afweten, prachtig.

@kneusteun
En ik denk dat een premade groep vinden toch echt - maar dan ook echt - de enige weg is. Net weer een Mei die loopt te trollen met ice walls en slechte comps. Om van te janken. Ik denk dat ik het beste weer een OW pauze kan nemen.
Waarom loop je dan te janken zonder de hele context weer te geven. Ga dan ook niet lopen huilen. De mute knop is gewoon aanwezig ingame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Booyaa schreef op woensdag 13 december 2017 @ 10:43:
[...]

Waarom loop je dan te janken zonder de hele context weer te geven. Ga dan ook niet lopen huilen. De mute knop is gewoon aanwezig ingame.
Beetje normaal reageren kan ook wel toch?
Anders bewijs je zijn punt alleen maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booyaa
  • Niet online
kneusteun schreef op woensdag 13 december 2017 @ 10:58:
[...]

Beetje normaal reageren kan ook wel toch?
Anders bewijs je zijn punt alleen maar ;)
Dat kan. Maar als iedereen als vijand gaat behandelen dan ga ik niet lief terug doen. Maar ik zal het "netjes" houden.

Iedereen heeft wel last van een rotte community. Sommige games zijn goed en sommige weet je gewoon dat je gaat verliezen door te trollen. That's life. Mute ze en ga verder met je game. Met een liefdagboek haat verhaal kom je echt niet verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apokk
fjux schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 12:29:
Meestal heeft dit te maken met de toxicity in het team en het niveau van de DPS'ers. zeker als main tank merk ik dat soms de potjes gewoon niet te carryen zijn als de DPS ondermaats is.
Er is echt niets vervelenders dan met rein je schild ophouden en zien dat de targets voor je niet dood gaan. en zodra je begint met meppen je eigen DPS direct het loodje legt. sommige mensen schijnen ook te denken dat het schild van rein een muur is die altijd heel blijft....
Dit inderdaad!

Genoeg potjes waarbij er twee spelers direct 2 damage hero slots claimen. Op zich niet erg, maar dan begin ik mij vaak al zorgen te maken. Als er direct een healer of tank slot geclaimed wordt heb ik dat bijvoorbeeld niet. Maar goed, ik kan ook prima met sommige tanks spelen (mits healing zijn werk doet) of support spelen dus ik geef de damage picks de kans. Helaas stellen die 4 van de 5 keer teleur en zie je inderdaad niemand dood gaan. Niemand switched, in plaats daarvan gaat iedereen elkaar de schuld geven en claimen dat ze gold medals hebben terwijl jij weet dat het niet zo is, omdat jij die hebt als tank.....

Gelukkig speel ik vaak samen met iemand anders en vinden we allebei andere heroes leuk dus kunnen we het leed delen (ik speel zelf voornamelijk damage en hij healer) :)
@kneusteun
Mee eens, gemerkt dat met zijn 3-en of 4-en het beste werkt. Wel zorgen dat je een beetje spreiding hebt met rollen uiteraard :)

[ Voor 16% gewijzigd door Apokk op 13-12-2017 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Je wordt random in een team gezet met 5 vreemden. En dan ben je van hun afhankelijk om te winnen.
Eigenlijk elke game die dit heeft, is toxic.
Hiervoor heb ik 3 jaar alleen MOBA's gespeeld. En daarmee vergeleken is iedereen in Overwatch super vriendelijk :P

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
@Lanfear89
Haha +1

@Vailen

@Booyaa

@kneusteun
Maar wat is nou je doel precies met hier posten? Als je enige doel is gal spuwen dan doe je dat maar lekker even ergens anders dan over ons heen. Alleen maar roepen hoe kut alles is daar heeft helemaal niemand iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raptar
@Finraziel
Ik spuw helemaal geen gal over jullie heen, ik reageer gewoon op berichten. Dat je het tweede bericht als "gal spuwen" over vindt komen kan ik nog wel enigszins plaatsen, maar bij het eerste bericht zeker niet. Ik vertel daar gewoon iets algemeens, dat jij je dit persoonlijk aantrekt vertelt misschien dat jij jezelf ziet in die context? ;)

@Booyaa
Ik behandel helemaal niemand als vijand, ik reageer gewoon met objectiviteit op jouw bericht. Het woord "vijand" is wel een beetje vergezocht ook he, we leven niet in de Gazastrook. Maar voor de rest ben ik het met je eens: laten we het leuk en gezellig houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieLimbo
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2024
Waarom zouden de eerste twee picks niet DPS mogen zijn. Zijn kennelijk de mensen met de snelste pc's en verbindingen die ook opletten wanneer een game start.

Misschien moet je of zelfs eens proberen op te letten of gewoon zelf eens een tank of support spelen ipv maar te zeiken op anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zironako
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-09 00:04
Nieuwe skins vallen wel tegen zeg. Ana en Sombra zijn tof Junkrat gaat wel, maar de rest is tegenvallend. Wat moet die Bastion voorstellen, haha. Nieuwe mode is wel leuk voor een paar potjes, maar veel te makkelijk voor de yeti.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Raptar schreef op woensdag 13 december 2017 @ 12:17:
@Finraziel
Ik spuw helemaal geen gal over jullie heen, ik reageer gewoon op berichten. Dat je het tweede bericht als "gal spuwen" over vindt komen kan ik nog wel enigszins plaatsen, maar bij het eerste bericht zeker niet. Ik vertel daar gewoon iets algemeens, dat jij je dit persoonlijk aantrekt vertelt misschien dat jij jezelf ziet in die context? ;)

@Booyaa
Ik behandel helemaal niemand als vijand, ik reageer gewoon met objectiviteit op jouw bericht. Het woord "vijand" is wel een beetje vergezocht ook he, we leven niet in de Gazastrook. Maar voor de rest ben ik het met je eens: laten we het leuk en gezellig houden.
Eerlijk is eerlijk in je eerste bericht val je natuurlijk wel mensen aan, je roept ziektes en shit over "de community" en ja de mensen hier voelen zich logischer wijs aangesproken. Dus nu moet je even doorbijten en krijg je reactie s hierop.

Je mag het vinden! alleen mag je het ook wat genuanceerder brengen want anders maak je jezelf nogal schuldig aan het zelfde ;)

Kortom zand erover en nu inhoudelijk als volwassen mensen reageren en niet als die vervelende trollen ;)

one love, no homo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raptar
kneusteun schreef op woensdag 13 december 2017 @ 12:30:
[...]

Eerlijk is eerlijk in je eerste bericht val je natuurlijk wel mensen aan, je roept ziektes en shit over "de community" en ja de mensen hier voelen zich logischer wijs aangesproken. Dus nu moet je even doorbijten en krijg je reactie s hierop.

Je mag het vinden! alleen mag je het ook wat genuanceerder brengen want anders maak je jezelf nogal schuldig aan het zelfde ;)

Kortom zand erover en nu inhoudelijk als volwassen mensen reageren en niet als die vervelende trollen ;)

one love, no homo
True, heb je ook gelijk in. One love!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booyaa
  • Niet online
Raptar schreef op woensdag 13 december 2017 @ 12:32:
[...]

True, heb je ook gelijk in. One love!
Maar begrijp het wel ouwe. De community kan ook wel toxic overkomen. Ik denk dat er ook wel meer "Jongere" mensen in silver ~ Gold elo zitten (Aanname). Ik irriteer me namelijk ook altijd als er weer een 14 jarige kind in de lobby zit die aan het schreeuwen is. Valt totaal niet mee te communiceren.

Mute is echt de oplossing. Dan verlies je de game maar, maar dan kan je alsnog aan je aim werken of aan andere dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apokk
JunkieLimbo schreef op woensdag 13 december 2017 @ 12:18:
Waarom zouden de eerste twee picks niet DPS mogen zijn. Zijn kennelijk de mensen met de snelste pc's en verbindingen die ook opletten wanneer een game start.

Misschien moet je of zelfs eens proberen op te letten of gewoon zelf eens een tank of support spelen ipv maar te zeiken op anderen.
Als dat op mij gericht is dan is lezen "kennelijk" lastig. Ik vind het eerder "aannemelijk" (dat woord zocht je denk ik) dat ze gewoon die hero willen spelen.....niets meer dan dat. Buiten dat heb ik het er helemaal nergens over dat iemand de hero pakt die ik had willen pakken. Ik ga er dan maar vanuit dat je dat bedoelt, anders zou ik niet weten wat opletten hier nou weer mee te maken heeft. Ik wacht overigens vrijwel altijd met picken om te fillen.

1) Mag jij mij aangeven waar in de tekst staat dat dit niet mag. Volgens mij geef ik alleen aan dat als de eerste twee picks meteen damage zijn ik mij al zorgen begin te maken en dit 4 van de 5 keer ook bevestigd wordt.
2) Mag jij mij ook aangeven waar ik heb neer gezet heb waar ik nooit zelf tank of support speel....

Voordat je reageert lees a.u.b. de hele tekst....

[ Voor 17% gewijzigd door Apokk op 13-12-2017 13:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rule
Het is toch best komisch dat er wel vaak mensen alleen zeiken over het feit dat er instant offense gekozen wordt, omdat ze stiekem zelf een offensive hero willen spelen. Iedere andere class insta-picken is dus niet zo erg. Dus diegene die zeuren zien zichzelf geen offense hero kunnen picken en worden in feite alleen maar boos op zichzelf, maar projecteren dit op hun hele team. Altijd hetzelfde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Apokk
Rule schreef op woensdag 13 december 2017 @ 13:28:
Het is toch best komisch dat er wel vaak mensen alleen zeiken over het feit dat er instant offense gekozen wordt, omdat ze stiekem zelf een offensive hero willen spelen. Iedere andere class insta-picken is dus niet zo erg. Dus diegene die zeuren zien zichzelf geen offense hero kunnen picken en worden in feite alleen maar boos op zichzelf, maar projecteren dit op hun hele team. Altijd hetzelfde.
Ik bevestig een eerdere post waarbij het opviel dat het vaak aan het niveau van de damage dealers ligt dat er verloren wordt. Dat gevoel heb ik dus ook, wellicht omdat ik dat zelf het meeste speel en er daardoor ook meer op let. Als de eerste twee picks dus vaak damage dealers zijn dan hoop ik altijd dat het twee goede zijn, ze instapicken immers direct die hero, maar vaak is dat dus niet het geval.

Als je tegen een goed georganiseerde groep speelt dan ben je de verliezer als je eigen team slecht loopt, maar de reden dat ik minder problemen heb met instapicken van healers en tanks is omdat goede damage de rest enigszins kan dragen, maar andersom niet. Dat is overigens geen feit, maar mijn mening.

Ik zeur dus hooguit op het feit dat spelers damage dealers instapicken in comp waarmee ze impliceren dat ze dat een beetje degelijk kunnen en vervolgens compleet de mist in gaan (lage damage en/of geen counter kiezen). Niet om het picken van de damage dealer op zichzelf. Maar jij bent ook zo iemand die 1 woord leest van een alinea en dan allerlei conclusies kan trekken. Good for you. Maar boos worden? Projecteren op het team? Waar haal je al die info vandaan?

[ Voor 3% gewijzigd door Apokk op 13-12-2017 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
Apokk schreef op woensdag 13 december 2017 @ 13:46:
[...]

Ik bevestig een eerdere post waarbij het opviel dat het vaak aan het niveau van de damage dealers ligt dat er verloren wordt. Dat gevoel heb ik dus ook, wellicht omdat ik dat zelf het meeste speel en er daardoor ook meer op let. Als de eerste twee picks dus vaak damage dealers zijn dan hoop ik altijd dat het twee goede zijn, ze instapicken immers direct die hero, maar vaak is dat dus niet het geval.

Als je tegen een goed georganiseerde groep speelt dan ben je de verliezer als je eigen team slecht loopt, maar de reden dat ik dat minder heb bij healers en tanks is omdat goede damage de rest enigszins kan dragen, maar andersom niet. Dat is overigens geen feit, maar mijn mening.

Ik zeur dus hooguit op het feit dat spelers damage dealers instapicken in comp waarmee ze impliceren dat ze dat een beetje degelijk kunnen en vervolgens compleet de mist in gaan. Niet om het picken van de damage dealer op zichzelf. Maar jij bent ook zo iemand die 1 woord leest van een alinea en dan allerlei conclusies kan trekken. Good for you. Maar boos worden? Projecteren op het team? Waar haal je al die info vandaan?
volgens mij zit het hem er vooral in dat er nogal veel mensen zijn die offence hero's spelen, en ook niets anders kunnen/willen. opzich niet erg, maar het wordt wel een probleem als de spelers in jouw team 'vast zitten' op hun rank. simpel weg, ze zijn niet beter en/of slechter dan de rank waar ze op spelen.

dit merk ik vooral zelf rond diamond. Als je 2 platinum spelers in je team krijgt die direct de offence insta-locken sta je er vaak minder goed voor dan dat dit gebeurt met 2 diamond spelers.

Maar het blijft allemaal gis werk, en uitzonderingen daar gelaten.

ik denk ook dat het vooral ligt aan hoe goed de rollen zijn. (dus even los van de spelers)
Als je even voor het gemak uitgaat van 2-2-2

Als 1 van de 3 hoofdrollen ondermaats is, wordt het lastig om te winnen. Als binnen 1 rol je 1 ondermaatse speler hebt en 1 normale/bovenmaatse dan heb je daar een stuk minder last van.

Maar ook als je bijvoorbeeld 2 goede DPS'ers hebt en 2 bijzonder slechte tanks, dan kun je het vaak ook wel vergeten.

zelfde geldt natuurlijk voor de healers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
Volgens mij komt het ook veel minder voor dat er teveel tanks/healers zijn, het is bijna altijd dat iedereen DPS wil spelen. En als je zelf altijd dan tank of healer speelt en ook een keer DPS wil spelen dan vind ik het helemaal niet raar als je geïriteerd raakt omdat dat altijd er op uitdraait dat er teveel DPS zijn omdat er teveel andere mensen die het vertikken om iets anders dan DPS te spelen, ook al had jij eerder DPS gekozen.

Vind dat zelf ook achterlijk als mensen gaan lopen schreeuwen dat er al te veel DPS zijn als nummer 4/5/6 ook DPS kiest, maar zelf ook DPS hebben en dus ook gewoon zelf zouden kunnen schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson

Thompson

Beeromaniac

Ik denk inderdaad dat een "preferred role" kiezen en dan een specifieke report optie voor het niet spelen van je preferred role best een optie is. Dan kun je dat eventueel combineren met nooit meer dan 3 preferred uit dezelfde klasse in een game.
Als dat in geval van DPS dan leidt tot langere wachttijden? Jammer dan.

Kunt daar eventueel ook andere straffen aan hangen dan bij de overige report opties.

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

Och ik neem t allemaal wel met een korreltje zout ;) Ik kreeg op m'n kloten dat ik na 3,75 ronden door een Mercy werd ingehaald en ging ik van gold naar silver met 11K healing done.

Daarom was ik een kut Moira en was ik alleen maar kill hungry, een noob.. Tsja wat moet ik daarvan zeggen, dan kan je een flamewar starten en moeilijk gaan doen maar goed waste of breath... Dus gewoon toegegeven dat de Mercy een veel betere speler is dan mij, sorry aan het team gezegd voor mijn falende optreden en snel het spel uninstalled ;) ik heb het touw toch nog maar even laten liggen :+

Overigens zie ik juist heel veel mensen meteen healer gaan de laatste tijd ipv de standaard DPS. In één pot kon ik niet eens een tank of healer pakken aangezien we switchten tussen 3 tanks en 3 healers :X

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Vanaf het begin heb ik altijd tank of healer gespeeld in de Competitive mode. Op de één of andere manier vond en vind ik de DPS hero's gewoon niet leuk om te spelen.

Toch zie ik met een SR die schommelt tussen de 2700 en 3100 heel vaak instalockende DPS's. An sich niets mis mee maar wel als het er 4 zijn. Ik type dan vaak in chat zoiets van: sure about 4 DPS? of ik zeg het in de voice chat. Heel vaak is men dan al uit de spawnroom en op het capturepoint/payload. Dan nog vertikt men het om te wisselen. WAAROM? Je wilt toch winnen, ofniet? Dat gaat vaker niet dan wel lukken met 4 DPS, 1 tank en 1 heal. Helemaal niet als we op Defend zitten.

Je mag verwachten dat rond die SR er bij elk potje over de team composition wordt nagedacht of kort wordt besproken voordat de game begint. Gebeurd maar heel zelden. Dat is heel jammer. Als iedereen Overwatch zou spelen met dezelfde instelling die ik persoonlijk heb, zou het een veel leuker spel zijn en zat ik ook op een stuk hogere SR.

Ik vertik het om een game te throwen, hoe erg de composition ook is. Iets met principes.

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• infidel011
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
Dat iemand insta-locked is inderdaad niet eens het grootste probleem. Het zijn echter (in mijn geval) altijd de DPS players die insta-locken en het vertikken om iets anders te spelen als de situatie daar om vraagt. Ze zijn het minst flexibel en vaak het meest toxic van allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Dat blijft het hele probleem in het spel. Je ziet nooit 4 healers en dan ruziën wie maar moet switchen hoor :') Ik ben ook een mercy main maar wil weleens DPS spelen. Wat dus zelden mogelijk is want dan eindigen we met 3 of 4 dps. En we verliezen altijd door kut tracers of hanzo's die maar weigeren te switchen. En als ze het al doen dan pakken ze torb ofzo. Ik maar ieder potje healen om het beste uit de comp te halen en andere mogen lekker kloten met dps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morb
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-10-2021
en laat dit nu 1 van de redenen zijn dat ik al 2 maand geen Overwatch meer heb aangeraakt. :(

Toxic as fuck en maar throwen.. tnx but no tnx...jammer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Solo Q is dan fucked. Met deze hypothese moet het dus een stuk beter gaan in een team dat via voice chat met elkaar communiceert en altijd het juiste team kiest op basis van map en enemy team comp. Ik speel zelden in team. Klinkt logisch eigenlijk. Toch maar eens proberen.

Forever raver!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ik zou Blizzard graag eens zien experimenteren in arcade of quick play met max 2 offense, defense, tanks en healers. dus zodra er 2 geselecteerd zijn in een class de rest greyed out wordt en je dus gedwongen wordt een hero uit een andere class te kiezen, plus er zou een verplichting moeten komen op minimaal 1 healer, anders kun je de game niet eens starten.

Jammer als je eigen voorkeur dan al gekozen is maar het dwingt je wel te leren spelen met een andere class en de team composition is in beide teams dan tenminste een stuk logischer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aimless
  • Laatst online: 17-09 20:24
Als ge naar overbuff kijkt kan dat niet het probleem zijn. Er zijn meer picks voor healers en tanks, ik denk dat ge nu eenmaal u er bij moet neerleggen dat zeker in solo q niet elk team werkt. Zie het als een voetbalploeg vol mensen die elkaar amper kennen en dan plots samen moeten spelen, de kans dat dat werkt is klein, zelfde is hier van toepassing.

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

kazuka schreef op donderdag 14 december 2017 @ 05:54:
Ik zou Blizzard graag eens zien experimenteren in arcade of quick play met max 2 offense, defense, tanks en healers. dus zodra er 2 geselecteerd zijn in een class de rest greyed out wordt en je dus gedwongen wordt een hero uit een andere class te kiezen, plus er zou een verplichting moeten komen op minimaal 1 healer, anders kun je de game niet eens starten.

Jammer als je eigen voorkeur dan al gekozen is maar het dwingt je wel te leren spelen met een andere class en de team composition is in beide teams dan tenminste een stuk logischer.
heeft weinig zin he met de huidige rollen, want dan kan je nog steeds voor tracer, doomfist, hanzo en widow gaan ;)

wat ik regelmatig doe is nadat ik een pot gespeeld heb, de mensen met de mic uitnodigen in een groep om met max 3 een paar potten door te spelen. Zo heb ik iig al een flinke lijst met randoms om me heen opgebouwd.

[ Voor 12% gewijzigd door NoTimeRemains op 14-12-2017 09:35 ]

This is the Way.

• Rule
aimless schreef op donderdag 14 december 2017 @ 07:51:
Als ge naar overbuff kijkt kan dat niet het probleem zijn. Er zijn meer picks voor healers en tanks, ik denk dat ge nu eenmaal u er bij moet neerleggen dat zeker in solo q niet elk team werkt. Zie het als een voetbalploeg vol mensen die elkaar amper kennen en dan plots samen moeten spelen, de kans dat dat werkt is klein, zelfde is hier van toepassing.
Inderdaad, er is ook nog zoiets als chemie tussen teamleden. Soms kun je elkaar op natuurlijke manier aanvullen en soms gaat dat gewoon niet. Op die momenten moet je toegeven en accepteren. Je kunt toch niet alle games winnen

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Gaaf! Tracer in de Get Ready Player One trailer:
YouTube: READY PLAYER ONE - Official Trailer 1 [HD] (2:05)

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

• daantjuh68
  • Laatst online: 11:37
Hebben jullie op reddit al de PTR HUD update van Zen gezien? Je kunt nu rechtsonder de healtbars zien van je dicord orb target en je healing orb. echt geweldig voor de gameplay ik speel nu veel zen en ik merk dat shotcallen en juist ultgebruik mij zonder veel moeite van 2600 SR naar 2900SR heeft gebracht. Juist deze toevoeging is zeer handig voor shotcalls

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thompson

Thompson

Beeromaniac

Ik begin het nu ook echt helemaal beu te raken... Van de laatste 20 games heb ik er denk ik letterlijk 18 verloren. Waarvan misschien 1 of 2 gewoon een leuke game waren, de overige nagenoeg allemaal omdat er minimaal 1 in mijn team zat die een compleet idiote hero keuze speelt en daarin keihard faalt.

Prima als je symmetra op attack, hanzo, widow, genji, doomfist of sombra wil spelen, maar zorg dan dat je er in ieder geval ook maar een heel klein beetje iets van bakt...

Moedeloos word je hier van. Hoopte dit seizoen eindelijk uit dat tering gold te geraken in de hoop op meer communicatie en betere teamplay, dat is gelukt ja, naar silver...

Beeromaniac

• Korkss
En toch als ik speel, trekt het me aan.

• YoshiBignose
Yep... maar je merkt ook wel dat als je gewoon een team hebt dat goed communiceert en picks op elkaar aanpast en op tegenstander aanpast, je meestal wint. Dat is gewoon het belangrijkste in het spel.

• Thompson

Thompson

Beeromaniac

YoshiBignose schreef op donderdag 14 december 2017 @ 21:59:
Yep... maar je merkt ook wel dat als je gewoon een team hebt dat goed communiceert en picks op elkaar aanpast en op tegenstander aanpast, je meestal wint. Dat is gewoon het belangrijkste in het spel.
Ja en dat maakt het ook zo'n gaaf spel, individuele skill is natuurlijk leuk maar zeker niet alles. Maar het kan daardoor ook wel door 1 persoon bijna helemaal verpest worden want 5v6 winnen is nagenoeg onmogelijk.

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Ik moet nu toch even mn ei kwijt...

De laatste tijd heb ik in meer dan de helft van mn matches iemand die weg gaat. Ongeveer 50/50 voor mijn team of dat van de tegenstander. In alle gevallen is de fun van de match weg en in dus de helft met negatieve gevolgen voor mijn ranking.

Ik ben het een beetje beu nu....

Tijd voor keiharde straffen wat mij betreft:
- Lijfstraffen
- Ben je meer dan een minuut weg, maar kom je wel terug? Je wint helemaal geen rating meer. Het enige wat je kan doen is voorkomen dat je wat verliest.
- Kom je niet meer terug? Direct 12 uur ban. Verdubbel dit de volgende keer, en de keer erop.
- Na 3 keer? Season ban.
- Reset per season.

Uitzondering:
- Je krijgt per 3 dagen 1 'gratis' leave voor technische problemen. Dit zijn situaties waarbij je timeout van de server en jouw client dus niet netjes wordt gesloten. Hier vallen dus alle echte internet problemen en systeemcrashes onder. Leave game, exit to desktop, alt+f4, taskmanager->end task vallen hier dus niet onder. Iemand kan natuurlijk de power of netwerkstekker uit zn pc trekken, maar ik beschouw mensen die vrijwillig weg gaan uit een match niet zo intelligent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Na een tijdje destiny overwatch weer effe opgepakt deze week. vorig seizoen niet gespeeld behalve placements en toen kwam ik net aan in diamond. en na placements niet meer gespeeld.

Nu weer alleen placements en 4 wins maar (geen 1 achter elkaar) en kom ik alsnog in diamond terecht. echt apart. had verwacht dat ik half platinum zou komen ofzo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• looyenss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:46
Twee uurtjes Mystery Heroes gespeelt 1x gewonnen..................

Wat komen dan die spawns de nek uit vooral als Defense tanks/bastions/torbs heeft plus healers, en wij als attack geen healers of tanks hebben in deze scenarios. Krijg je ook niks om de defense te breken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finalking1
  • Laatst online: 14-08 14:53
Hallo allen,

Ben op zoek naar teamgenoten voor overwatch (xbox). Mic is een must.

Interesse, stuur graag een PM

Gr
Elco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looyenss
Vandaag weer een pareltje tegengekomen in de OW community, een echte nederlander. Ik mag geen genji dus ik leave...
golden border...

maar: de 5v6 gewonnen!

[ Voor 16% gewijzigd door looyenss op 18-12-2017 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rejer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-09 16:26
Die skins zijn wel erg zeldzaam dit jaar. 10+ uur nog niet een skin gekregen. Tegenstanders hebben ook eigenlijk geen kerst skins. (zover ik kan zien)

[ Voor 7% gewijzigd door rejer op 19-12-2017 18:45 ]

Pagina: 1 ... 24 ... 38 Laatste