Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 15:04
Je ping is in Overwatch een minder groot probleem als je zou denken inderdaad :)

Het belangrijkste om te weten is dat jouw client de baas is. Als je een headshot raakt op iemand in jouw client dan is dat voor de server genoeg om dat te vertrouwen, ook al is de informatie waar jouw client dat op baseert dus niet het meest actuele. Maar andersom telt dat natuurlijk ook, soms heb je dat je net om het hoekje loopt maar alsnog doodgeschoten wordt. Dat is dus omdat dat zelfde voor je tegenstander geldt. Met hogere ping zal je dat dus vaker zien. Hoeveel impact hoge ping heeft verschilt dus heel erg per hero die je speelt. Jouw schoten raken wel, maar in hoeverre je in staat bent om die van een ander te ontwijken is waar het om draait.

Ik denk dat een Tracer vrij veel last heeft van hoge ping, maar een Roadhog bijv. niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-09 20:25
BlackMage schreef op zondag 19 november 2017 @ 15:48:
Je ping is in Overwatch een minder groot probleem als je zou denken inderdaad :)

Het belangrijkste om te weten is dat jouw client de baas is. Als je een headshot raakt op iemand in jouw client dan is dat voor de server genoeg om dat te vertrouwen, ook al is de informatie waar jouw client dat op baseert dus niet het meest actuele. Maar andersom telt dat natuurlijk ook, soms heb je dat je net om het hoekje loopt maar alsnog doodgeschoten wordt. Dat is dus omdat dat zelfde voor je tegenstander geldt. Met hogere ping zal je dat dus vaker zien. Hoeveel impact hoge ping heeft verschilt dus heel erg per hero die je speelt. Jouw schoten raken wel, maar in hoeverre je in staat bent om die van een ander te ontwijken is waar het om draait.

Ik denk dat een Tracer vrij veel last heeft van hoge ping, maar een Roadhog bijv. niet.
Hier heb je inderdaad gelijk en dat zorgt er ook voor dat je Overwatch veel beter met een hoge ping kan spelen dan bijvoorbeeld csgo, waar alles boven de 50 al irritant is. Zelf merk ik erg weinig van de hoge ping, soms heb ik er last van dat ik neergeschoten/gehooked door roadhog word als ik net om het hoekje ben maar daar houdt het wel mee op. Alles voelt vloeiend en goed aan, ik ben dit seizoen ook een zenyetta main geworden (mijn main verandert elk season :P ) en daar is een goede hitreg natuurlijk erg belangrijk, en mijn schoten raken net zo goed als met een ping van 20 op EU.

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vailen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-09 15:40

Vailen

Shit happens

Wat is Moira een goede toevoeging.
Heerlijk om te spelen!

Twitch | Youtube | GameRig: Lenovo Legion 5i | i7-14650HX | RTX 4070 | 16Gb | 1Tb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ben ik trouwens de enige die het opvalt of is de ult van Zen wel heel erg zwakjes? Ik meen me te herinneren dat je bij een ult combinatie van Zarya / Hanzo je team daarmee wel in leven kon houden maar nu heeft die ult echt 0,0 zin, iedereen is binnen 1 seconde dood :/ Ik vind hem redelijk nutteloos, behalve bij een enkele ult van een enemy als Genji heeft het nut, mits je zowat op je medespeler zit anders helpt het nog niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markdm
kazuka schreef op zondag 19 november 2017 @ 20:44:
Ben ik trouwens de enige die het opvalt of is de ult van Zen wel heel erg zwakjes? Ik meen me te herinneren dat je bij een ult combinatie van Zarya / Hanzo je team daarmee wel in leven kon houden maar nu heeft die ult echt 0,0 zin, iedereen is binnen 1 seconde dood :/ Ik vind hem redelijk nutteloos, behalve bij een enkele ult van een enemy als Genji heeft het nut, mits je zowat op je medespeler zit anders helpt het nog niet.
Zen ults zwakjes, wat?! Zijn ult kan een van de meest invloedrijke in de game zijn. Met zens ult heal je 300 per seconde voor iedereen die in je bereik is, over het algemeen doe ik 1000 healing met elke ult van hem, wanneer de enemies wat ult ertegenaan gooien wel meer. Daarmee kan je echt veel ult counteren, inclusief zarya/hanzo combo aangezien de ult van hanzo 200 damage per seconde doet, behalve wanneer Hanzo nanoboosted is of het enemy team daar nog heel veel damage bovenop gooit. Bij mijn comp games word ook bijna altijd rondom zen's ult gespeeld, eerst de zen vermoorden/zijn ult baiten voordat je als een team in gaat en ervoor zorgen dat de zen uit jouw team in leven blijft en niet geforced word zijn ult te gebruiken zodat je de grav van zarya can counteren.

As tip over zens ult kan ik wel zeggen dat je hem zo vaak mogelijk defensief moet gebruiken om meerdere ult van de tegenstanders te counteren, als je op Q drukt om in leven te blijven of in een gevecht zonder verdere ults is het vaak een enorme verspilling.

Zens ult is ook nooit aangepast dus ik begrijp je verwoording ook niet van: "nu heeft die ult echt 0,0 zin".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Er is inderdaad niks aan Zen's ult veranderd sinds de introductie van Ana's granaat.

Maar wat veel overschatten is de range... dat is vrij weinig. Het is 10 meter, en dat is net zoveel als bijv. Symmetra's turrets.

Qua healing outheal je inderdaad bijna elke niet-instant ultimate, zelfs met Nanoboost. De enige uitzondering is Pharah, als die rockets goed terechtkomen dan doet dat meer damage. Maar dat is zeldzaam. En verder zijn natuurlijk alle instant ultimates (Junkrat, McCree, Dva, Doomfist, Tracer) krachtig genoeg om je te instakillen, dus healing zelfs als het 100x zo hard ging heeft weinig effect :+

Een grote fout die mensen maken is zich veilig wanen tijdens Transcendance. Hanzo's en Widows maken hier ook gretig gebruik van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Gvd wat hebben ze met Mercy gedaan, wordt steeds erger.

Ana is nu wel sterk tegen Pharah, 3x raken.

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Mercy nerf is terecht en naar mijn mening goed. Voor de nerf speelde iedereen mercy en kon je zonder bijna niet winnen. Ik zie veel mensen die nu random lui gaan ressen en dan dood gaan omdat ze geen tactiek hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looyenss
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 18:59
Wat ze tegen mercy gedaan hebben is niet meer dan terecht. Ook wel eens leuk dat er andere healers dan mercy gepicked worden.

Energie idioot | Gek op gelijkspanning | DC-pel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looyenss
kazuka schreef op zondag 19 november 2017 @ 20:44:
Dan begrijp je zenys ult niet. Hij healt wel dergelijk door hanzo heen, niet door een nanoboosted gengu.
Weet je zeker dat de grav niet door een ana ge anti-nade was? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:41
Die van Mercy had ik nog even niet door, totdat ik dus iemand rezte, en dat heeeeeel traag ging. Tja, in mystery ben je dan eigenlijk gewoon je Mercy kwijt als je denkt even een raise te doen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

looyenss schreef op maandag 20 november 2017 @ 09:25:
[...]

Dan begrijp je zenys ult niet. Hij healt wel dergelijk door hanzo heen, niet door een nanoboosted gengu.
Weet je zeker dat de grav niet door een ana ge anti-nade was? ;-)
Zoiets zou het wel moeten zijn dan, of de ult van Orisa zat er misschien nog bij ofzo. Wou dat ik het stukje opgenomen had om terug te kijken. Misschien is het inderdaad de range van Zen's ult dan wel die minder is geworden? Ik kan het nog niet staven met feiten maar toen ik veel met Zen speelde vorig jaar was zijn ult voor mijn gevoel een stuk krachtiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
looyenss schreef op maandag 20 november 2017 @ 09:24:
Wat ze tegen mercy gedaan hebben is niet meer dan terecht. Ook wel eens leuk dat er andere healers dan mercy gepicked worden.
Eerst werd de ult al verzwakt en nu de normale res ook. Misschien balanced, maar bijna niemand kiest al support en dat wordt alleen maar erger. Vroeger kon ik met solo mercy nog best wel een eind komen, maar nu is dat echt niet meer te doen. En denk maar niet dat Genji of Hanzo mains gaan switchen naar healer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raptar
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11-09-2024
YoshiBignose schreef op maandag 20 november 2017 @ 09:59:
[...]

Eerst werd de ult al verzwakt en nu de normale res ook. Misschien balanced, maar bijna niemand kiest al support en dat wordt alleen maar erger. Vroeger kon ik met solo mercy nog best wel een eind komen, maar nu is dat echt niet meer te doen. En denk maar niet dat Genji of Hanzo mains gaan switchen naar healer.
Dat was juist het probleem, iedereen kon ver komen met een Mercy. Je hoort ook vaak top streamers zich negatief uitlaten over Mercy's die hoog gerankt zijn en alleen maar daar zijn gekomen door Mercy te spelen. Met alle respect: er is vrij weinig moeilijk aan om een hoekje te gaan staan, wachten tot iedereen dood is en dan "Q" in te drukken. Nu is dat natuurlijk verleden tijd, alleen het past nog steeds niet in de game thuis.

Het is gewoon kneiter irritant als je al je ults in hebt gezet, met veel moeite een push hebt gedaan en eindelijk de point lijkt te capturen er dan een Mercy aankomt vliegen met een ress. Je kan er ook gewoon te weinig tegen doen, het bederft het spel en het kost 0 skill, het is gewoon OP. Als ze daar weer staat in haar "gouden engelen vorm" en ze even niet vulnerable is, verschrikkelijk. Ik voel de irritaties al opkomen bij de gedachte.

Ik weet niet hoe vaak je het zelf meegemaakt heb, maar dat gevoel legt veel beter uit waarom het aangepast moet worden dan wat je er ook over leest. Het ergste was nog: ze was gewoon een standard pick, een vereiste. Zonder Mercy kon je net zo goed niet beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:26
Raptar schreef op maandag 20 november 2017 @ 10:31:
Dat was juist het probleem, iedereen kon ver komen met een Mercy. Je hoort ook vaak top streamers zich negatief uitlaten over Mercy's die hoog gerankt zijn en alleen maar daar zijn gekomen door Mercy te spelen.
Dat probleem merkte ik zelf ook wel, maar dan vanuit het andere perspectief. Ik heb vooral Mercy gespeeld (en ik speel niet veel, zo af en toe een paar potjes) omdat dat me goed afging. En daarbij heb ik eigenlijk nooit in een hoekje verstopt gestaan om te wachten op potg res momentjes, maar dan nog had ik erg het gevoel dat ik doordat Mercy best goed ging mijn rating (de onzichtbare want ik doe geen ranked) omhoog ging. Als ik dan eens een andere hero wou proberen dan was dat altijd een ramp, want ik ben er veel slechter in maar ja je wordt wel gematcht op basis van je prestatie met Mercy... Dat voelt ook erg ontmoedigend om wat anders te leren spelen. Ik heb voor mezelf wel gedacht om als ik weer eens wat meer wil gaan spelen om dan juist geen Mercy te spelen (los van de veranderingen) maar me te richten op andere heroes ook al verlies ik de ene na de andere pot, als het goed is gaat mijn rating (MMR?) dan omlaag en kom ik hopelijk meer bij mensen van mijn lage niveau.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co2301
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06:03
Zalaroth schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 14:32:
Nog steeds last van af en toe, niet meer zoveel iig.
Ja same, wel stuk minder. Merk dat als ik alles afsluit (steam, chrome etc.), dat het dan wel stuk minder is. Toch vreemd, m'n verbinding en pc specs zijn gewoon prima (160 fps op epic).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rejer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-09 16:26
En toen gingen ze weer een character kapot maken nadat ie van de PTR af is.

[ Voor 29% gewijzigd door rejer op 21-11-2017 03:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looyenss
kapot maken, serieus? de hoeveelheid skill die je nodig hebt om met moira te carryen is zo klein. Die hero kan zo echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rejer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-09 16:26
looyenss schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 08:58:
kapot maken, serieus? de hoeveelheid skill die je nodig hebt om met moira te carryen is zo klein. Die hero kan zo echt niet.
Hebben we het over een genji? Dan ben ik het met je eens.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looyenss
rejer schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 09:07:
[...]

Hebben we het over een genji? Dan ben ik het met je eens.....
Volgens mij staat er duidelijk moira in mn berichtje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
De PTR is ook niet om de hero voor balance te testen. Meer om te testen of alles technisch goed werkt :)

Deze aanpassing klinkt wel goed :) Maar van mij mogen ze de damage orb ook wel even een paar standjes terugdraaien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:37

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

rejer schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 03:20:
En toen gingen ze weer een character kapot maken nadat ie van de PTR af is.
Je kunt ook overdrijven natuurlijk. Een balance verbetering is wat anders dan het kapot maken van een character.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 14:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

Bor schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 11:02:
[...]

Je kunt ook overdrijven natuurlijk. Een balance verbetering is wat anders dan het kapot maken van een character.
Ze was OPAF toch :9

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Manmanman. Ik blijf maar hangen tussen de 2920 en 2965. Ik wil gewoon diamond halen :<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-09 20:48

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

BlackMage schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 09:15:
De PTR is ook niet om de hero voor balance te testen. Meer om te testen of alles technisch goed werkt :)
Wat een onzin. Waarom zouden ze balancing niet op de PTR testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:13

Pablo

Rito pls

ik gooide gisteren als moira op defense een damage Orb, in de enemy spawn, toen net de deur opende.
gelijk een double kill en die Orb ging door de spawn protected deur heen...... xD

beetje te..... denk ik..... :p

For certain ye have to be lost to find somethin that can't be found.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 16:02
R.plas schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 12:51:
ik gooide gisteren als moira op defense een damage Orb, in de enemy spawn, toen net de deur opende.
gelijk een double kill en die Orb ging door de spawn protected deur heen...... xD

beetje te..... denk ik..... :p
Niet mee eens. De orb heeft een max damage. Als de tegenstander enigzins oplet/healed bij spawn heb jij je orb op cooldown en zijn zij in het voordeel.

Ik vind Moira sowieso niet OP. Ik speel trouwens echt als een healer en haal wel vaak gold healing met haar (35-40% is best easy). Het leukste is healing orb + healen, dan heal je een tank echt zo weer naar full.

Ik denk dat als ze een nerf moet hebben, haar fade cooldown misschien van 6 naar 8sec moet ofzo. Ik merk dat ik echt nauwelijks dood te krijgen ben met fade en healing orb afwisselende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo

Pablo

Rito pls

ja je hebt wel gelijkt.
Maar doelde meer op die damage Orb door een spawn protected deur heen gooien, dat dat misschien een beetje te ver gaat. je kan bijvoorbeeld ook niet een roadhog hook of phara rocket daar doorheen schieten....

vind het bijvoorbeeld ook leuk om op quickplay DVA te pakken en dan alleen maar die Orbs van Moira te blocken.... worden behoorlijk van spelers mega salty van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Booyaa schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 11:42:
Manmanman. Ik blijf maar hangen tussen de 2920 en 2965. Ik wil gewoon diamond halen :<
Mercy spelen, dan maak je denk ik de meeste kans? :P Ik speel echt nooit competitive, heb een paar matches in season 2 gedaan en dat was het wel.

Voor de gein dus maar weer eens de placements opgestart en kwam op 2600 uit. Nu iets van 7 potjes gedaan met Mercy, 6x winst en 1x gelijk en intussen alweer op 2850.

Benieuwd of het bij mij dan ook ergens gaat spaak lopen en ik rond dezelfde stand blijf bungelen of dat ik zo zonder alteveel pijn en moeite kan doorstoten naar Diamond of hoger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blizzard world is live op PTR. Wat een geweldige map!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Laatst online: 22-09 17:02
kazuka schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 15:41:
[...]

Mercy spelen, dan maak je denk ik de meeste kans? :P Ik speel echt nooit competitive, heb een paar matches in season 2 gedaan en dat was het wel.

Voor de gein dus maar weer eens de placements opgestart en kwam op 2600 uit. Nu iets van 7 potjes gedaan met Mercy, 6x winst en 1x gelijk en intussen alweer op 2850.

Benieuwd of het bij mij dan ook ergens gaat spaak lopen en ik rond dezelfde stand blijf bungelen of dat ik zo zonder alteveel pijn en moeite kan doorstoten naar Diamond of hoger?
Houdt er wel rekening mee dat het altijd jouw schuld is als je verliest ;)
Ik heb serieus gezeik gehad van een widow, die werd geheadshot door een andere widow, dat ik zoog omdat hij niet gehealed werd.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

NoTimeRemains

I know

nou dit was de ergste tot nu toe:

https://imgur.com/a/M6Ju6

ik zit in een 2 man groep, speel met een andere 2 stack. Die insta locken meteen Sombra en Widow. Op Attack, het gaat met hangen en wurgen maar uiteindelijk door heel goed spel van de 2 randoms weten we tot op 10 meter van t laatste punt van Route 66 te komen.
Hun attack rolt onze defense meteen, natuurlijk spelen onze twee helden weer Widow en Sombra maar slaan nog geen deuk in een pakje boter. Vanaf dat moment wordt het echt leuk en beginnen de twee te schreeuwen, typen en wat nog meer niet dat ik het allemaal verneuk. En dan krijg je bovenstaande naar je hoofd. Mijn team en het andere team heeft hun beiden gereport maar dat zal toch wel weer niets doen.

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
NoTimeRemains schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 21:26:
nou dit was de ergste tot nu toe:

https://imgur.com/a/M6Ju6

ik zit in een 2 man groep, speel met een andere 2 stack. Die insta locken meteen Sombra en Widow. Op Attack, het gaat met hangen en wurgen maar uiteindelijk door heel goed spel van de 2 randoms weten we tot op 10 meter van t laatste punt van Route 66 te komen.
Hun attack rolt onze defense meteen, natuurlijk spelen onze twee helden weer Widow en Sombra maar slaan nog geen deuk in een pakje boter. Vanaf dat moment wordt het echt leuk en beginnen de twee te schreeuwen, typen en wat nog meer niet dat ik het allemaal verneuk. En dan krijg je bovenstaande naar je hoofd. Mijn team en het andere team heeft hun beiden gereport maar dat zal toch wel weer niets doen.
Daar doe je helaas weinig aan. Zulke mensen heb je veel op internet en je komt er niet onderuit dat sommigen ook Overwatch gaan spelen.

Het beste wat je kan doen is zodra iemand ook maar enige vorm van niet-constructieve "feedback" begint te blaten, deze persoon gewoon te blocken. Zero Trollerance Policy. Hij probeert jouw game te verneuken en de enige manier om van hem te winnen is door dat niet te laten gebeuren. Gewoon blocken en ze als bots beschouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Nu online

NoTimeRemains

I know

BlackMage schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 21:49:
[...]

Daar doe je helaas weinig aan. Zulke mensen heb je veel op internet en je komt er niet onderuit dat sommigen ook Overwatch gaan spelen.

Het beste wat je kan doen is zodra iemand ook maar enige vorm van niet-constructieve "feedback" begint te blaten, deze persoon gewoon te blocken. Zero Trollerance Policy. Hij probeert jouw game te verneuken en de enige manier om van hem te winnen is door dat niet te laten gebeuren. Gewoon blocken en ze als bots beschouwen.
ja ik heb er maar niet meer op gereageerd, ik baal er gewoon van dat t gebeurd en dat t zo een game verkloot.

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
NoTimeRemains schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 21:52:
[...]

ja ik heb er maar niet meer op gereageerd, ik baal er gewoon van dat t gebeurd en dat t zo een game verkloot.
Maar daardoor is het hem dus gelukt om Overwacht voor jou minder leuk te maken. Je kan ze gewoon blocken: druk op P, klik op zn gamertag, block this person. Vanaf dat moment is hij heerlijk stil en heb je voor jezelf dus het zelfde bereikt als wanneer hij on the spot gebanned zou worden.

En dat moet je niet doen als het al te laat is. Zodra je in chat ziet staan "ffs heal me mercy noob" dan is het eerste wat je doet die gast blocken, daarna gewoon lekker verder spelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vailen

Vailen

Shit happens

BlackMage schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 09:15:
Maar van mij mogen ze de damage orb ook wel even een paar standjes terugdraaien :P
Ding doet amper dmg en is heel makkelijk te ontwijken als ze iets moeten aanpassen is het microwave Symmetra en Genji

Twitch | Youtube | GameRig: Lenovo Legion 5i | i7-14650HX | RTX 4070 | 16Gb | 1Tb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vailen

Vailen

Shit happens

R.plas schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 13:05:
Maar doelde meer op die damage Orb door een spawn protected deur heen gooien, dat dat misschien een beetje te ver gaat. je kan bijvoorbeeld ook niet een roadhog hook of phara rocket daar doorheen schieten....
Je kan met alles door dat gele deur achtig ding schieten hoor niet alleen Moira's orb.D
e ballen van Junkrat en D.va's rockets gaan er ook gewoon doorheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo

Pablo

Rito pls

Vailen schreef op woensdag 22 november 2017 @ 09:54:
[...]
Je kan met alles door dat gele deur achtig ding schieten hoor niet alleen Moira's orb.D
e ballen van Junkrat en D.va's rockets gaan er ook gewoon doorheen
roadhog hoak sowieso niet. net nog getest voor je.
Dus alles gaat hier zeker niet in op.
Vailen schreef op woensdag 22 november 2017 @ 09:51:[...]
Ding doet amper dmg en is heel makkelijk te ontwijken als ze iets moeten aanpassen is het microwave Symmetra en Genji
Symetra mogen ze iets aan doen naar mijn mening..... wat, ben ik nog niet over uit.
Denk maar iets minder damage op die verschrikkelijke beam en Genji vindt ik wel best op het moment.. daar heb ik zeer weinig last van... genoeg hero's waar ik aardig tegen Genji weet op te boxen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
R.plas schreef op woensdag 22 november 2017 @ 10:10:
[...]

roadhog hoak sowieso niet. net nog getest voor je.
Dus alles gaat hier zeker niet in op.

[...]

Symetra mogen ze iets aan doen naar mijn mening..... wat, ben ik nog niet over uit.
Denk maar iets minder damage op die verschrikkelijke beam en Genji vindt ik wel best op het moment.. daar heb ik zeer weinig last van... genoeg hero's waar ik aardig tegen Genji weet op te boxen....
Sym is squishie en haar beam doet alleen damage als je langere tijd heel dichtbij je tegenstander kan blijven.
Ze wordt nu al weinig gepicked en nog minder vaak goed gespeeld.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:20
RocketKoen schreef op woensdag 22 november 2017 @ 10:51:
[...]

Sym is squishie en haar beam doet alleen damage als je langere tijd heel dichtbij je tegenstander kan blijven.
Ze wordt nu al weinig gepicked en nog minder vaak goed gespeeld.
het "probleem" van sym zie je vooral in de lagere ranks.

Vooral om dat daar mensen veel meer moeite hebben om sym te raken, ze is dan wel squishie, maar ook klein.

en coordinatie is daar helemaal ver te zoeken dus een bunnyhoppende symmetra kan daar nog aardig wat kills maken voor ze neer gehaald wordt.
in de hogere ranks heb je daar minder last van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
fjux schreef op woensdag 22 november 2017 @ 16:49:
[...]

het "probleem" van sym zie je vooral in de lagere ranks.

Vooral om dat daar mensen veel meer moeite hebben om sym te raken, ze is dan wel squishie, maar ook klein.

en coordinatie is daar helemaal ver te zoeken dus een bunnyhoppende symmetra kan daar nog aardig wat kills maken voor ze neer gehaald wordt.
in de hogere ranks heb je daar minder last van ;)
Ja, maar om een hero nu te nerfen omdat noobs er niet mee op kunnen gaan..
In de lagere ranks zie je waarschijnlijk ook minder vaak mensen die fatsoenlijk sym kunnen spelen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:20
RocketKoen schreef op woensdag 22 november 2017 @ 18:05:
[...]

Ja, maar om een hero nu te nerfen omdat noobs er niet mee op kunnen gaan..
In de lagere ranks zie je waarschijnlijk ook minder vaak mensen die fatsoenlijk sym kunnen spelen.
vandaar probleem tussen quotes. ik vind sym prima. als ze dichtbij komt moet ze gewoon dood gaan klaar.
als je dat niet doet verdien je het om gedood te worden door sym :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Nou, gisteren na placements op 2600 uitgekomen en een dag later al in Diamond. Dat gaat wel heel snel :P Dit was enkel soloqueue en grotendeels met Mercy, afgewisseld met Junkrat en Winston.

Op naar Master dan maar? Dat zal vast niet zo snel gaan :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markdm
@BlackMage Je zei toch dat Emongg je favoriete streamer was, ik had net ff mijn games met hem terug gevonden en vond deze leuke clip, ik ben de mercy :+

[Video: https://clips.twitch.tv/DarlingBusyThymeMikeHogu]

• finalking1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-08 14:53
Hallo allemaal :)

Sinds zondag heb ik samen met 3 andere vrienden Overwatch gekocht voor de xbox.

We zoeken nog naar meer spelers voor de gezelligheid (quick matches) en wat serieuzer, ranked.

Nog geen idee wat onze ranking zal zijn want we hebben dit nog niet gedaan maar net zoals met alle spellen die we spelen kunnen we er wel aardig wat van XD

Interesse? Voeg mij graag toe
Gamertag
Finalking1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheProf82
Ik speelde vorig weekend trouwens een potje quickplay, en mijn vriendin vroeg me even wat. Ik was dus even AFK.

Kom ik terug, zie ik dat ik als D.va ergens in het midden van Hanamura Temple sta (bij die 200HP healthpack in het kleine ronde huisje). Ik kijk nog eens goed, en verrek; de enemy staat met 6 man op onze capture point. Snel kijkende naar de killfeed zie ik dat mijn team is uitgeroeid. Dat wordt een loss.

...of toch niet. Mijn ultimate is klaar. Zonder na te denken vlieg ik mijn mech richting de capture point en haal ik een sixtuple kill. De enemy had het natuurlijk verwacht, zeker omdat het vanaf hun eigen kant kwam. Ik heb al maanden geen sixtuple meer gehad dus dat was geweldig (en natuurlijk play of the game). Mijn team bedankte me hartelijk en uiteindelijk wonnen we het potje ook nog :D. Ik zal kijken of ik vanavond het fragment kan posten hier, ik krijg zelf nooit genoeg van D.va ultimates.

Edit: Filmpjes hier:
D.va filmpje YouTube: AFK, but still save the loss :D
Hanzo filmpje YouTube: Hanzo play of the game

Ik vond ze wel leuk :-). Sorry voor de matige kwaliteit (het zijn gewoon de overwatch captures.

[ Voor 15% gewijzigd door TheProf82 op 23-11-2017 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrapperDeCrap
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-06 11:09
Ja die dva is tof, maar lekkere shots met Hanzo, damn. Dacht das n random ult waar de tegenstander rustig doorheen waggelt, maar hoor bijna alleen ping ping, netjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
Net de Funko D.va gekocht via Blizzard. Ben benieuwd. Dat grote beeld hoe gaaf ook, blijft te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee wanneer de nieuwe Skins uitkomen? En voornamelijk die van Reinhard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perseverance
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-09 01:05
Ahhhh, wat blijft dit toch heerlijk voldoenend zeg.

https://gfycat.com/gifs/detail/ImpureRightBengaltiger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:46
Verwijderd schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 23:39:
Iemand enig idee wanneer de nieuwe Skins uitkomen? En voornamelijk die van Reinhard?
Tijdens Blizzcon zeiden ze dat de Blizz world related skins pas in Januarie komen.
Blizz World map komt dan ook uit als het goed is.

Maar er zal waarschijnlijk ook een nieuwe Winter event komen met nieuwe Content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looyenss
TheProf82 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 15:09:
KNIP

Ik vond ze wel leuk :-). Sorry voor de matige kwaliteit (het zijn gewoon de overwatch captures.
Binnen OW highlights kan je kwaliteit aanpassen/verhogen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Arunia schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 22:49:
Net de Funko D.va gekocht via Blizzard. Ben benieuwd. Dat grote beeld hoe gaaf ook, blijft te duur.
Zoo sick. die wil ik ook maar kan dat gewoon echt niet betalen voor een beeldje.

_/-\o_

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Psyonara schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 09:58:
[...]

Tijdens Blizzcon zeiden ze dat de Blizz world related skins pas in Januarie komen.

Maar er zal waarschijnlijk ook een nieuwe Winter event komen met nieuwe Content.
Als ze het net als dit jaar doen zou de nieuwe map wel weer eens op de eerste werkdag van het nieuwe jaar kunnen uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co2301
Meh, die SR cap van 1000 zou verboden moeten worden. Nu al bijna 300SR kwijt doordat ik in teams terecht kom van gasten met 2600SR samen met friends van 2100 of lager -_-

Ohja, en leavers mogen ze ook permanent bannen :(

[ Voor 13% gewijzigd door co2301 op 27-11-2017 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
CrapperDeCrap schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 22:42:
Ja die dva is tof, maar lekkere shots met Hanzo, damn. Dacht das n random ult waar de tegenstander rustig doorheen waggelt, maar hoor bijna alleen ping ping, netjes.
Die hanzo play of the game was dus 100% geluk. Ik ben slecht als hanzo namelijk maar eens per jaar raak je gewoon elk shot.

Dat was hier niet anders. Maar stiekem een beetje trots, zeker :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-09 15:38
Psyonara schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 09:58:
[...]

De skins kan je dan ook gewoon kopen met credits :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:49
Arunia schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 22:49:
Die van mij is ook onderweg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:46
Ryatzu schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 11:48:
[...]

De skins kan je dan ook gewoon kopen met credits :)
Vast mits je genoeg hebt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co2301
Ik snap niet zo goed waarom zodra ik verlies 50-70 SR kwijt raak, en al win ik een pot, krijg ik tussen die 30-40. Met net een dieptepunt van 9 hele SR, speelde als mercy, met aantal medals.

Afgelopen tijd al van 2800 naar 2400 gedropt, gold is echt een stuk vervelender om te spelen. Bijna geen comms, en geen goede team setup -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrapperDeCrap
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-06 11:09
TheProf82 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 11:41:
[...]

Die hanzo play of the game was dus 100% geluk. Ik ben slecht als hanzo namelijk maar eens per jaar raak je gewoon elk shot.

Dat was hier niet anders. Maar stiekem een beetje trots, zeker :D
Ja gast, verpest t nou niet. In mijn boekje doe je je naam eer aan en ben je n pro Hanzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheProf82
CrapperDeCrap schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 22:30:
[...]

Ja gast, verpest t nou niet. In mijn boekje doe je je naam eer aan en ben je n pro Hanzo.
Ben ik ook. 100% accuracy, 100% headshot. :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arunia
@kneusteun Hij is gisteren binnen gekomen. Serieus sneller dan een bestelling via Amazon.de. :P

Ik vind hem iig erg geslaagd. D.va kan uit MEKA. Nu nog een plekje vinden voor deze Funko.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duiveltje666
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
Wat een drama weer vanavond .. teams vol Slavische figuren die alleen maar lopen te Cykablyaten , allemaal DPS kiezen en harder zuigen dan hun moeders ... :/

• co2301
duiveltje666 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 21:48:
Wat een drama weer vanavond .. teams vol Slavische figuren die alleen maar lopen te Cykablyaten , allemaal DPS kiezen en harder zuigen dan hun moeders ... :/
Herkenbaar, ik bent iig tot het einde van dit seizoen klaar met CP.

Het SR systeem van Overwatch is echt stuk, matchmaking is een hel. Ik speel de laatste tijd erg goed, veel medals, terwijl ik altijd fill, en zelfs enemies zeggen dat ik hoger hoor te zijn. Maar ik kan niks anders dan droppen in m'n ranking.

Matchmaking voor CP is niks anders dan een gokje, al speel je de sterren van de hemel verlies je nog steeds zoveel SR. Ik snap dat het een team game is, maar als ik een control point moet attacken en de helft van m'n team insta-locked widow, hanzo, torb en sym, ja gg.

• looyenss
Ik weet niet welke class je mained, maar ik moet zeggen dat mijn climb nu wel redelijk lukt. Ik main zelf tank (zarya OP) en heb een vriend van me die healers speelt. Samen kunnen we voldoende ons team dragen.

Staar je ook niet blind op medals, als een zarya speler schittert mijn medal reeks vaak ook goud. echter als de rest van jou team keihard door hun comp gecounterd word moet je misschien zelf ook wel meer "om hun heen" gaan spelen.

[ Voor 35% gewijzigd door looyenss op 30-11-2017 12:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

co2301 schreef op donderdag 30 november 2017 @ 11:55:
[...]en zelfs enemies zeggen dat ik hoger hoor te zijn. [..]
Tot hier was het geloofwaardig.

Default blanke hetero

• Vailen

Vailen

Shit happens

Ebayzo schreef op donderdag 30 november 2017 @ 13:12:
[...]
Agree

• co2301
looyenss schreef op donderdag 30 november 2017 @ 12:18:
Ik weet niet welke class je mained, maar ik moet zeggen dat mijn climb nu wel redelijk lukt. Ik main zelf tank (zarya OP) en heb een vriend van me die healers speelt. Samen kunnen we voldoende ons team dragen.

Staar je ook niet blind op medals, als een zarya speler schittert mijn medal reeks vaak ook goud. echter als de rest van jou team keihard door hun comp gecounterd word moet je misschien zelf ook wel meer "om hun heen" gaan spelen.
Voornamelijk hog of ana, maar 9 vd 10 keer fill ik een andere healer of tank omdat het nodig is.Ik snap dat medals niet heel belangrijk zijn, maar als je als hog speelt en je pakt medals voor damage en kills dan terwijl je 4 dps hebt in je team, dan weet je dat het niet lekker zit.

K/d Ratio op hog is volgens mij ook erg netjes met 3,14. Op Ana stuk lager, mja logisch.
Ebayzo schreef op donderdag 30 november 2017 @ 13:12:
[...]
Meerdere keren de opmerking gehad dat ik smurf en eigenlijk niet in plat. thuis hoor. Maar prima als je me niet gelooft, ik heb niks te bewijzen. :)

• looyenss
Gold met hog is niet bijzonder

• co2301
Zoals ik al zeg, medals maken idd niet veel uit, maar ze zijn wel een indicatie als je een vergelijking maakt in een team met 1 tank en 4 dps.

edit, wordt al toxic als ik erover praat, my bad.

[ Voor 15% gewijzigd door co2301 op 30-11-2017 13:44 ]

• looyenss
je hoeft niet zo toxic te doen dude.

• co2301
looyenss schreef op donderdag 30 november 2017 @ 13:45:
[...]

je hoeft niet zo toxic te doen dude.
Ik edit mezelf ook.

Maar jouw opmerking heb ik ook weinig aan.

• looyenss
co2301 schreef op donderdag 30 november 2017 @ 13:47:
[...]

Ik edit mezelf ook.

Maar jouw opmerking heb ik ook weinig aan.
Wat ik daarmee bedoel is dat een gold damage roadhog niet bijzonder is als hij zn werk goed doet. Als jij iemand hoekt en one-shot krijg jij alle damage en je DPS geen kans.
Conclusie, gold met hog is niet bijzonder

Misschien is een onderdeel van het probleem wel dat je als tank meer focust op die hoeks en die damage in plaats van dat je oppertunities creeert voor je team en letterlijk counterdamage tankt.

Je komt hier op het forum je beklag doen en reageert als een toxic butthurt baby op reacties. zeg dan niets.

[ Voor 3% gewijzigd door looyenss op 30-11-2017 13:50 ]

• co2301
looyenss schreef op donderdag 30 november 2017 @ 13:49:
[...]

Wat ik daarmee bedoel is dat een gold damage roadhog niet bijzonder is als hij zn werk goed doet. Als jij iemand hoekt en one-shot krijg jij alle damage en je DPS geen kans.
Conclusie, gold met hog is niet bijzonder

Misschien is een onderdeel van het probleem wel dat je als tank meer focust op die hoeks en die damage in plaats van dat je oppertunities creeert voor je team en letterlijk counterdamage tankt.

Je komt hier op het forum je beklag doen en reageert als een toxic butthurt baby op reacties. zeg dan niets.
Ik noem slechts een voorbeeld en geef zelf ook aan dat medals niet heel veel betekenen. En vervolgens reageer je met een post van een paar woorden waar ik totaal niks aan heb. Dit verhaal is al een stuk meer onderbouwd.

En ja ik ben misschien wel toxic butthurt, omdat ik overwatch echt een hele vette game vind, maar door de huidige MMR/SR bullcrap, heb ik er steeds minder plezier aan, terwijl ik het vorige seizoenen wel echt heel tof vond.

Kijk bijv. maar eens naar de officiële overwatch forums, laatste seizoen is het niks anders dan klachten over de elo-hell en unfair matchmaking. Uitkomst van je SR is meer en meer een gamble dan gebaseerd op je skills in de game.

[ Voor 9% gewijzigd door co2301 op 30-11-2017 14:01 ]

• yrosma
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 11:52
Bovenstaande duscussie vind ik wel interessant. Ik vraag me altijd af in hoeverre de speler zichzelf niet overschat. Mensen klagen vaak op hun team maar zijn vaak niet echt veel beter andere zouden ze echt wel moeten kunnen stijgen naar hun eigen niveau. Genoeg voorbeelden van mensen die door een bad streak lager terecht zijn gekomen dan waar ze thuis horen toch gewoon naar boven weten te klimmen naar hun eigen niveau.
Niet zeggende dat bijvoorbeeld co2301 op het niveau thuis hoort waar hij nu zit want blijkbaar hebben vorige seizoenen gewoon bewezen dat hij op het hogere niveau ook gewoon kon meekomen.
Wat maakt dan het verschil?
Ik ga er dan even vanuit dat het systeem van blizzard niet flawed is, perfect zal het niet zijn maar met alle data die blizzard verzameld en hoeveel zorg ze normaal in games steken kan ik me eigenlijk niet echt voorstellen dat het heel slecht werkt. Vandaar mijn aanname dat het systeem in ieder geval okisch werkt.
Dan blijft de vraag hoe komt het dat sommige spelers wel weer naar hun niveau kunnen stijgen en andere blijkbaar in <vul willekeure rank in> hell blijven steken.
Er vanuit gaande dat aiming skills, map kennis, counter picks, algemene awarness gewoon gelijk waardig goed is van deze spelers. Ik heb het idee dat het de spelers die het wel lukken beter zijn in het compenseren voor het gebrek aan team play. Dus in plaats van de solo super hero uit te hangen met 4 gold medals op de een of andere manier toch beter zijn / betere awarness hebben van wat te doen voor / met het team ipv van de solo superhero uit te hangen.

Ik ben maar een aardige noob dus aan mij heb je niet zoveel maar ik vind het altijd wel interessant om te weten wat een goede speler nu echt goed maakt. Op een gegeven moment zijn de bases skills zoals aimen / reactie snelheid / map kennis / heros kennis niet meer genoeg want dat heeft iedereen op dat niveau. Wat is het wat dan het verschil gaat maken tussen spelers?

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 12:53
yrosma schreef op donderdag 30 november 2017 @ 14:31:
Bovenstaande duscussie vind ik wel interessant. Ik vraag me altijd af in hoeverre de speler zichzelf niet overschat. Mensen klagen vaak op hun team maar zijn vaak niet echt veel beter andere zouden ze echt wel moeten kunnen stijgen naar hun eigen niveau. Genoeg voorbeelden van mensen die door een bad streak lager terecht zijn gekomen dan waar ze thuis horen toch gewoon naar boven weten te klimmen naar hun eigen niveau.
Niet zeggende dat bijvoorbeeld co2301 op het niveau thuis hoort waar hij nu zit want blijkbaar hebben vorige seizoenen gewoon bewezen dat hij op het hogere niveau ook gewoon kon meekomen.
Ik ga er dan even vanuit dat het systeem van blizzard niet flawed is, perfect zal het niet zijn maar met alle data die blizzard verzameld en hoeveel zorg ze normaal in games steken kan ik me eigenlijk niet echt voorstellen dat het heel slecht werkt. Vandaar mijn aanname dat het systeem in ieder geval okisch werkt.
Dan blijft de vraag hoe komt het dat sommige spelers wel weer naar hun niveau kunnen stijgen en andere blijkbaar in <vul willekeure rank in> hell blijven steken.
Er vanuit gaande dat aiming skills, map kennis, counter picks, algemene awarness gewoon gelijk waardig goed is van deze spelers. Ik heb het idee dat het de spelers die het wel lukken beter zijn in het compenseren voor het gebrek aan team play. Dus in plaats van de solo super hero uit te hangen met 4 gold medals op de een of andere manier toch beter zijn / betere awarness hebben van wat te doen voor / met het team ipv van de solo superhero uit te hangen.

Ik ben maar een aardige noob dus aan mij heb je niet zoveel maar ik vind het altijd wel interessant om te weten wat een goede speler nu echt goed maakt. Op een gegeven moment zijn de bases skills zoals aimen / reactie snelheid / map kennis / heros kennis niet meer genoeg want dat heeft iedereen op dat niveau. Wat is het wat dan het verschil gaat maken tussen spelers?
Ik vind het moeilijk om hier wat over te zeggen.

Vooraf, even duidelijk, ik ben geen goeie speler of zo, ik kan geen team dragen naar hogere rating, ik kan van elke klasse 1 hero spelen.

Ik begon op 1800 na mijn 10 placement matches. Ik zakte naar 1600, steeg daarna in een week naar 2480, en zit nu weer in 3 dagen terug op 1900. Het enige wat constant blijft is dat ik altijd goude medailles en zo heb, naar gelang welke klasse ik speel. Voor mijn gevoel doe ik dan toch het meeste goed genoeg, of iig beter dan de rest.

Waarom stijg of zak ik dan zo veel in een korte tijd?

• yrosma
ActualFantasy schreef op donderdag 30 november 2017 @ 14:57:
[...]

Ik vind het moeilijk om hier wat over te zeggen.

Vooraf, even duidelijk, ik ben geen goeie speler of zo, ik kan geen team dragen naar hogere rating, ik kan van elke klasse 1 hero spelen.

Ik begon op 1800 na mijn 10 placement matches. Ik zakte naar 1600, steeg daarna in een week naar 2480, en zit nu weer in 3 dagen terug op 1900. Het enige wat constant blijft is dat ik altijd goude medailles en zo heb, naar gelang welke klasse ik speel. Voor mijn gevoel doe ik dan toch het meeste goed genoeg, of iig beter dan de rest.

Waarom stijg of zak ik dan zo veel in een korte tijd?
Dat is een goede vraag :) over hoeveel potjes hebben we het dan eigenlijk in bijvoorbeeld de stijging van 600 punten in een week?
Bad or Lucky streaks zul je altijd wel hebben, dat kans gedeelte zal er altijd wel in zitten maar met genoeg potjes zou dat uiteindelijk niet meer relevant moeten zijn. Lijkt mij tenminste.
Als het normaal is dat de schommelingen zo hoog zijn als bij jouw door de implementatie van Blizzard dan kan ik me voorstellen dat het vervelend is dat je zovaak uit een bereikte ranking dropt maar dat zou nog steeds niet verklaren waarom mensen bijvoorbeeld niet uit de gold hell kunnen komen terwijl andere dat wel lukt. Dan zouden ze er vaak uit komen maar ook weer in terug vallen en dat is niet hetgene wat ik vaker hoor. Meestal is het dat ze er gewoon niet uitkomen.

Maar uit eigen ervaring kan ik ook niet spreken, schommel zelf zo rond zilver/gold maar speel veel te weinig om er wat zinnigs over te zeggen.
Het is meer dat ik het vraagstuk eromheen gewoon interessant vind.

• co2301
yrosma schreef op donderdag 30 november 2017 @ 14:31:

Nja, ik weet van mezelf dat ik in ieder geval niet in low gold thuis hoor, vorige seizoenen eindigde ik in high plat/ diamond. En ik weet ook van mezelf dat ik grandmaster niet (makkelijk) zal halen, maar niveau randje plat/ master moet echt wel lukken.

Het hele probleem is dat je een bepaalde team composition moet hebben om te kunnen winnen (dus de meta, bijv 2/2/2); Als jij met 4 matige DPS spelers het gevecht aangaat dan win je bij voorbaat niet. Omdat je niet met 1-2 DPS een heel team kan uitmoorden, althans niet op het niveau van plat en lager. Die instalocks met al die DPS'en forceren mij dus eigenlijk om een tank of support role te pakken, wat ik niet zo'n probleem vind, maar wel als je dan weer 2 andere hebt die gaan throwen omdat zij niet widow of hanzo mogen spelen.

Daarnaast word je rating ook bepaald op je teamprestatie en niet je individuele prestatie, als jij dus (net als ik) voornamelijk solo queued, en terecht komt bij gasten die nooit comms gebruiken of een goede setup willen maken, sta je dus al 3-0 achter voordat de ronde begint. Je wilt niet weten hoe vaak ik mensen vraag om voice te joinen en dan als antwoord "no thanks" krijg... Laat communicatie nou net 1 van de belangrijkste dingen zijn in een teambased game.

Het hele idee dat je bijv. 30-40 zakt bij een loss, en 20-30 stijgt met een win, terwijl het hele matchmaking gebeuren gericht is op een ~50% winrate, dat zou betekenen dat je nooit kan stijgen (dat van die 50% winrate is trouwens echt zo, keer gepost door Jeff op overwatch forums). Ik hoef ook echt niet iedere match te winnen, een match waarbij ik net aan verlies maar wel super spannend is, speel ik veel liever dan wanneer ik met mijn team steamroll of keihard geownd wordt.

En commentaar in de trend van "git gud" en dat soort crap wat ik vaak online lees, zorgt juist voor veel toxicity in de community. Als jij gewoon je best wilt doen, maar je in een team terecht komt waarbij players alleen maar van cliffs afspringen of turrents gaan bouwen in je spawn, dan kan ik best begrijpen dat mensen daar pissig over worden.

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 12:53
yrosma schreef op donderdag 30 november 2017 @ 15:20:
[...]

Dat is een goede vraag :) over hoeveel potjes hebben we het dan eigenlijk in bijvoorbeeld de stijging van 600 punten in een week?
Bad or Lucky streaks zul je altijd wel hebben, dat kans gedeelte zal er altijd wel in zitten maar met genoeg potjes zou dat uiteindelijk niet meer relevant moeten zijn. Lijkt mij tenminste.
Als het normaal is dat de schommelingen zo hoog zijn als bij jouw door de implementatie van Blizzard dan kan ik me voorstellen dat het vervelend is dat je zovaak uit een bereikte ranking dropt maar dat zou nog steeds niet verklaren waarom mensen bijvoorbeeld niet uit de gold hell kunnen komen terwijl andere dat wel lukt. Dan zouden ze er vaak uit komen maar ook weer in terug vallen en dat is niet hetgene wat ik vaker hoor. Meestal is het dat ze er gewoon niet uitkomen.

Maar uit eigen ervaring kan ik ook niet spreken, schommel zelf zo rond zilver/gold maar speel veel te weinig om er wat zinnigs over te zeggen.
Het is meer dat ik het vraagstuk eromheen gewoon interessant vind.
Dat waren een potje of 40 denk ik, met win percentage van 80 procent.

Ik merk ook dat het nogal scheelt wanneer je speelt. Overdagt is gewoon een hel. Avond en weekend is vaak veel beter.

• pimsch
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-07 16:25
Elo hell is onzin. Het account van een vriend van me die beweerde in elo hell te zitten heb ik ooit binnen een week van 2200 naar 3600 geschoten. Overigens maak je geen illusies, op 3600 heb je nogsteeds trolls enzo ;). Het maakt eigenlijk vrij weinig uit wat je elo is. Je kan je altijd wel storen aan de houding of pick van iemand.

[ Voor 10% gewijzigd door pimsch op 30-11-2017 15:27 ]

• co2301
pimsch schreef op donderdag 30 november 2017 @ 15:27:
Elo hell is onzin. Het account van een vriend van me die beweerde in elo hell te zitten heb ik ooit binnen een week van 2200 naar 3600 geschoten. Overigens maak je geen illusies, op 3600 heb je nogsteeds trolls enzo ;). Het maakt eigenlijk vrij weinig uit wat je elo is. Je kan je altijd wel storen aan de houding of pick van iemand.
Dus dan boost je iemand die het niveau waarschijnlijk niet aan kan, nog zo'n ding wat voor andere dus ontzettend vervelend is.

In diamond is de team setup 9 vd 10 keer echt wel beter te noemen dan in gold, geloof me ik heb in beide gespeeld.

• yrosma
co2301 schreef op donderdag 30 november 2017 @ 15:24:
[...]

Nja, ik weet van mezelf dat ik in ieder geval niet in low gold thuis hoor, vorige seizoenen eindigde ik in high plat/ diamond. En ik weet ook van mezelf dat ik grandmaster niet (makkelijk) zal halen, maar niveau randje plat/ master moet echt wel lukken.

Het hele probleem is dat je een bepaalde team composition moet hebben om te kunnen winnen (dus de meta, bijv 2/2/2); Als jij met 4 matige DPS spelers het gevecht aangaat dan win je bij voorbaat niet. Omdat je niet met 1-2 DPS een heel team kan uitmoorden, althans niet op het niveau van plat en lager. Die instalocks met al die DPS'en forceren mij dus eigenlijk om een tank of support role te pakken, wat ik niet zo'n probleem vind, maar wel als je dan weer 2 andere hebt die gaan throwen omdat zij niet widow of hanzo mogen spelen.

Daarnaast word je rating ook bepaald op je teamprestatie en niet je individuele prestatie, als jij dus (net als ik) voornamelijk solo queued, en terecht komt bij gasten die nooit comms gebruiken of een goede setup willen maken, sta je dus al 3-0 achter voordat de ronde begint. Je wilt niet weten hoe vaak ik mensen vraag om voice te joinen en dan als antwoord "no thanks" krijg... Laat communicatie nou net 1 van de belangrijkste dingen zijn in een teambased game.

Het hele idee dat je bijv. 30-40 zakt bij een loss, en 20-30 stijgt met een win, terwijl het hele matchmaking gebeuren gericht is op een ~50% winrate, dat zou betekenen dat je nooit kan stijgen (dat van die 50% winrate is trouwens echt zo, keer gepost door Jeff op overwatch forums). Ik hoef ook echt niet iedere match te winnen, een match waarbij ik net aan verlies maar wel super spannend is, speel ik veel liever dan wanneer ik met mijn team steamroll of keihard geownd wordt.

En commentaar in de trend van "git gud" en dat soort crap wat ik vaak online lees, zorgt juist voor veel toxicity in de community. Als jij gewoon je best wilt doen, maar je in een team terecht komt waarbij players alleen maar van cliffs afspringen of turrents gaan bouwen in je spawn, dan kan ik best begrijpen dat mensen daar pissig over worden.
Eerst mijn post was geen aanval op jou. Ik weet niet of je het zo opgevat zoja, sorry en dat was zeker niet de bedoeling :)
Als jij seizoenen in plat/diamond gespeeld heb dan hoor je daar gewoon in thuis, punt! Het vraagstuk wat ik dan interessant vind is waarom het dan niet lijkt te lukken nu om uit gold te komen terwijl andere spelers die in plat/diamond thuis horen het wel lukt. Waar zit hem dan het verschil in?
Als het in het matching systeem zou zitten zou iedereen er last van moeten hebben, zeker gezien de hoeveelheid potjes hier de wat fanatiekere spelers spelen. Dan zou de kans een stuk minder een rol moeten gaan spelen dus iedereen krijgt die klote potjes waar mensen die je zo mooi weet te omschrijven :) Denk dat iedereen die potjes kent helaas, maar het zal dus voor iedereen gelden, dus ook voor de spelers die het wel lukt om terug te keren vanuit gold naar plat/diamond.
Ik verwacht dat de basis skills tussen jou en degene die het wel lukken niet echt verschillen, anders kun je ook niet meedraaien op plat/diamond seizoenen langen. Ik verwacht nog steeds dat het toch iets in speel stijl zal zijn dat ze op gold anders doen dan op plat om meer te compenseren voor het niveau waar ze nu even op vast zitten. En misschien minder de dingen doen die je zou doen op plat/diamond level.
Jij zegt dat 2/2/2 nodig is, volgens mij speelt dat amper een rol op gold en denk ik dat je al heel erg ver komt als je al een team hebt wat samen speelt and ults weet te combineren. Dat is al uitdaging genoeg :)

Misschien dat de goede speleres die misschien zelf vanuit gold geklomen zijn naar plat/diamond hier iets zinnigs kunnen zeggen.

Maar ik denk dat de speel stijl die je gewend bent van plat/diamond niet gaat werken op gold (in het algemeen) omdat gewoon het algemene niveau daar niet voor is, juist vanwege de horror potjes die je omschrijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markdm
Ik begrijp de frustratie over slechte teammates, one tricks, geen communicatie etcetera. Deze aspecten zorgen er voor dat het spel een stuk minder aangenaam wordt om te spelen, maar ze hebben geen impact op je winrate aangezien de tegenstander gemiddeld precies even veel last van deze aspecten heeft als jij, de tegenstander heeft hier zelf procentueel mer kans op omdat je er van uit kan gaan dat jij zelf een goede teammate bent! ;) Het is echter wel belangrijk om te reflecteren hoe je omgaat met deze factoren die buiten jouw invloed staan, ga je er onbewust door trowen, verminderd je motivatie dusdanig dat je veel slechter speelt, of bijt je door en probeer je toch positief te blijven en je best te doen om te winnen?

Zelf vind ik ook dat er vaak te veel aandacht besteed wordt op medals: heb je gold damage maar verlies je elke teamfight? congrats voor het feeden van de ults van de enemy supports en het focussen van de tanks in plaats van de healers, als support main zou ik jou graag in het enemy team willen hebben.

Natuurlijk is wat ik hierboven zei erg overdreven, maar wanneer en welke picks je maakt is veel belangrijker dan hoe veel. Als ik als genji pas aan het gevecht ga beginnen wanneer er al 2 teammates dood zijn verlies je, punt uit, maakt niks uit of je shadowburn like mechanische skills hebt om alles gold te krijgen. In mijn beste games heb ik vaak niet alles gold gehad.

Over elo hell gesproken: elke elo voelt aan als elo hell voor de speler die daar thuis hoort. Toen ik voor een lange tijd vast zat op plat/diamond had ik ook het gevoel in elo hell te zitten. Nu ben ik gestegen naar high-master en als ik terugkijk komt dat omdat ik zelf verbeterd ben, niet omdat ik dat "ontsnapt" ben. Voor mij voelt mijn elo nu ook aan als elo hell, de helft van de games kom ik met braindeath masters en de andere helft van de games met GM's die mij dik outaimen, waarna ik het gevoel heb vast te zitten op deze rank door de bovenstaande braindeath masters, wat dus helemaal niet het geval is.

Ik heb een smurf gekocht waarmee ik heroes oefen, ik heb er nog nauwelijks games op maar ik ben daar gemakkelijk aan het stijgen, daar zit ik niet vast in "elo hell". Ik merk echter wel dat hoe hoger ik kom hoe beter de kwaliteit van de matches wordt.

En over mensen die het gevoel hebben te carrien met dps gesproken: ik speel deathmatch, custom games, competitive en quick play tegen ranks uitlopend tussen platinum en top500. Soms speel ik tegen een platinum die mij dik outaimed, toch stijgen die spelers niet in rank, ook al heeft hij elke game 4 golds gewoon omdat zijn positioning, ult timing, teamwork, target focus enzovoort waarschijnlijk echt te slecht zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-08 16:56
co2301 schreef op donderdag 30 november 2017 @ 15:24:
Die instalocks met al die DPS'en forceren mij dus eigenlijk om een tank of support role te pakken, wat ik niet zo'n probleem vind, maar wel als je dan weer 2 andere hebt die gaan throwen omdat zij niet widow of hanzo mogen spelen.
Dit, of iets soortgelijks, gebeurt gewoon té vaak en laat een nare smaak achter na een paar potjes competitive. De leuke potjes worden gewoon extreem overschaduwd door mensen die vertikken te flexen, een andere hero te spelen of uberhaubt de communiceren.

Even los van winst en verlies of je rank, dat negatieve gezeik/non-communicatie/one-tricks haalt zoveel lol uit het spelletje en zuigt energie. Dit gebeurt van silver tot diamond (heb aardig heen en weer lopen zwalken tussen ranks). Ja, je komt uiteindelijk wel uit op de rank die bij je past als je maar lang genoeg speelt, heb maar eens zin om zo veel te spelen.

Ik laat comp. ook even voor wat het is, zoveel games waar niet 3 op de 4 potjes een paar galbakken de sfeer verzieken.

• co2301
yrosma schreef op donderdag 30 november 2017 @ 15:46:
[...]

Eerst mijn post was geen aanval op jou. Ik weet niet of je het zo opgevat zoja, sorry en dat was zeker niet de bedoeling :)
Als jij seizoenen in plat/diamond gespeeld heb dan hoor je daar gewoon in thuis, punt! Het vraagstuk wat ik dan interessant vind is waarom het dan niet lijkt te lukken nu om uit gold te komen terwijl andere spelers die in plat/diamond thuis horen het wel lukt. Waar zit hem dan het verschil in?
Als het in het matching systeem zou zitten zou iedereen er last van moeten hebben, zeker gezien de hoeveelheid potjes hier de wat fanatiekere spelers spelen. Dan zou de kans een stuk minder een rol moeten gaan spelen dus iedereen krijgt die klote potjes waar mensen die je zo mooi weet te omschrijven :) Denk dat iedereen die potjes kent helaas, maar het zal dus voor iedereen gelden, dus ook voor de spelers die het wel lukt om terug te keren vanuit gold naar plat/diamond.
Ik verwacht dat de basis skills tussen jou en degene die het wel lukken niet echt verschillen, anders kun je ook niet meedraaien op plat/diamond seizoenen langen. Ik verwacht nog steeds dat het toch iets in speel stijl zal zijn dat ze op gold anders doen dan op plat om meer te compenseren voor het niveau waar ze nu even op vast zitten. En misschien minder de dingen doen die je zou doen op plat/diamond level.
Jij zegt dat 2/2/2 nodig is, volgens mij speelt dat amper een rol op gold en denk ik dat je al heel erg ver komt als je al een team hebt wat samen speelt and ults weet te combineren. Dat is al uitdaging genoeg :)

Misschien dat de goede speleres die misschien zelf vanuit gold geklomen zijn naar plat/diamond hier iets zinnigs kunnen zeggen.

Maar ik denk dat de speel stijl die je gewend bent van plat/diamond niet gaat werken op gold (in het algemeen) omdat gewoon het algemene niveau daar niet voor is, juist vanwege de horror potjes die je omschrijft.
Nee hoor totaal niet, hopelijk kwam ik ook niet aanvallend over. :-)

Daar heb je opzich wel een punt, hoe ik speel en gewend ben van plat/ diamond werkt waarschijnlijk niet in gold. Dat zou ook best goed een reden kunnen zijn waarom het niet lukt, hoe hoger de ranking, hoe beter de tactieken natuurlijk zijn.

Vervelende is nog wel dat sommige mensen perse een bepaalde hero willen spelen, ondanks dat misschien nou net juist niet werkt op die ene map of in die ene setup. Aangezien ik wel gewoon graag wil presteren ben ik dan ook eerder geneigd om me aan te passen.

Maar jammer genoeg komt het ook best vaak voor dat mensen niets anders doen dan zichzelf van een cliff afgooien omdat iemand anders al hanzo speelt. Voor iemand zoals ik, die wel echt heel graag wilt stijgen wekt dat dan zo veel frustratie op, aangezien de game bij voorbaat verloren is.
markdm schreef op donderdag 30 november 2017 @ 15:51:
Ik begrijp de frustratie over slechte teammates, one tricks, geen communicatie etcetera. Deze aspecten zorgen er voor dat het spel een stuk minder aangenaam wordt om te spelen, maar ze hebben geen impact op je winrate aangezien de tegenstander gemiddeld precies even veel last van deze aspecten heeft als jij, de tegenstander heeft hier zelf procentueel mer kans op omdat je er van uit kan gaan dat jij zelf een goede teammate bent! ;) Het is echter wel belangrijk om te reflecteren hoe je omgaat met deze factoren die buiten jouw invloed staan, ga je er onbewust door trowen, verminderd je motivatie dusdanig dat je veel slechter speelt, of bijt je door en probeer je toch positief te blijven en je best te doen om te winnen?

Zelf vind ik ook dat er vaak te veel aandacht besteed wordt op medals: heb je gold damage maar verlies je elke teamfight? congrats voor het feeden van de ults van de enemy supports en het focussen van de tanks in plaats van de healers, als support main zou ik jou graag in het enemy team willen hebben.

Natuurlijk is wat ik hierboven zei erg overdreven, maar wanneer en welke picks je maakt is veel belangrijker dan hoe veel. Als ik als genji pas aan het gevecht ga beginnen wanneer er al 2 teammates dood zijn verlies je, punt uit, maakt niks uit of je shadowburn like mechanische skills hebt om alles gold te krijgen. In mijn beste games heb ik vaak niet alles gold gehad.

Over elo hell gesproken: elke elo voelt aan als elo hell voor de speler die daar thuis hoort. Toen ik voor een lange tijd vast zat op plat/diamond had ik ook het gevoel in elo hell te zitten. Nu ben ik gestegen naar high-master en als ik terugkijk komt dat omdat ik zelf verbeterd ben, niet omdat ik dat "ontsnapt" ben. Voor mij voelt mijn elo nu ook aan als elo hell, de helft van de games kom ik met braindeath masters en de andere helft van de games met GM's die mij dik outaimen, waarna ik het gevoel heb vast te zitten op deze rank door de bovenstaande braindeath masters, wat dus helemaal niet het geval is.

Ik heb een smurf gekocht waarmee ik heroes oefen, ik heb er nog nauwelijks games op maar ik ben daar gemakkelijk aan het stijgen, daar zit ik niet vast in "elo hell". Ik merk echter wel dat hoe hoger ik kom hoe beter de kwaliteit van de matches wordt.

En over mensen die het gevoel hebben te carrien met dps gesproken: ik speel deathmatch, custom games, competitive en quick play tegen ranks uitlopend tussen platinum en top500. Soms speel ik tegen een platinum die mij dik outaimed, toch stijgen die spelers niet in rank, ook al heeft hij elke game 4 golds gewoon omdat zijn positioning, ult timing, teamwork, target focus enzovoort waarschijnlijk echt te slecht zijn.
Medals zijn een indicatie, maar zeggen idd niet bijzonder veel, zijn zat rondjes waarbij ik geen enkele medal scoor maar voor m'n gevoel wel goed presteer. Bijv. continu m'n healers een bubble geven met zarya, of juist heel veel damage tanken zodat m'n dps en healers beter beschermd blijven.

Nja, trolls hebben wel een impact op je winrate, in zoverre dat ze niet mee werken, of zichzelf continu dood laten gaan. Dan is de match al 5v6, dan moet de rest van je team veel beter zijn om daar nog winst uit te kunnen halen.

[ Voor 36% gewijzigd door co2301 op 30-11-2017 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vailen

Vailen

Shit happens

co2301 schreef op donderdag 30 november 2017 @ 16:04:
[...]
Medals zijn een indicatie, maar zeggen idd niet bijzonder veel
Medals zeggen echt helemaal niets.
Ik speel Moira main en heb echt al zoveel games gehad dat ik 5 gold medals haal maar dat houd niet in dat ik een super goede speler ben ;) anders zat ik niet op 2100 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12:40
Vailen schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 11:39:
[...]

Medals zeggen echt helemaal niets.
Ik speel Moira main en heb echt al zoveel games gehad dat ik 5 gold medals haal maar dat houd niet in dat ik een super goede speler ben ;) anders zat ik niet op 2100 :P
Medals zeggen genoeg, je hebt er alleen geen drol aan.

Als jij als moira 5 gold medals haalt, betekent het dus jij van de 6 spelers uit je team die game het beste speelt, en dat als support, lijkt mij toch genoeg zeggen ;-) het punt is alleen dat je er niks aan medals hebt als je de pot alsnog verliest, maar dat is een ander discussiepunt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• looyenss
Disagreed, vaak zat als tank gold damage maar misschien is mijn probleem dan wel dat ik teveel op damage focus en te weinig op tanken. Een gold damage moira zou dus meer haar DPS'ers moeten healen om hun te enabelen. Het is een role based game.

Als je Ana speelt en je ziet 5 Critical health teamspelers, ga je die dan healen of probeer je een valkary pharahmercy uit de lucht te snipen.

Medals zijn het domste ooit uit de game. Ze zouden die meer rolebased moeten maken. Net als de kaartjes opt eind. Ik wil niet weten hoeveel damage ik als tank heb gedaan maar hoeveel ik heb geblocked of getanked en in welke verhouding dat staat tot de andere tanks (zowel eigen als tegenstander)

Wat ik in deze discussie ook een beetje mis is de rol van de tegenstander. Als jij of een hero uit je team keihard gecountered word kan die speler nog wel goed zijn maar niet zijn potentieel bereiken.. (als pharah spelers die tegen hitscan niet snappen of monkeys die gerekt worden door reaper)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Die medals zitten er volgens mij ook alleen in voor de 'psychologische beloning' van de speler die ze krijgt, en is niet een informatiebron waar je wat mee kan :P Idem voor de Play of the Game en de endcards.

Veel mensen zijn daar gewoon erg gevoelig voor en voor hun verhoogt dat het plezier wat ze aan het spel beleven.

En ik moet ook toegeven, ik vind het ook erg leuk om ze te krijgen, ondanks dat ik weet dat het niet veel zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looyenss
Ja mee eens @BlackMage , het helpt alleen de "i wont switch cuz in gold" meta niet oplossen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markdm
looyenss schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 12:21:
Disagreed, vaak zat als tank gold damage maar misschien is mijn probleem dan wel dat ik teveel op damage focus en te weinig op tanken. Een gold damage moira zou dus meer haar DPS'ers moeten healen om hun te enabelen. Het is een role based game.

Als je Ana speelt en je ziet 5 Critical health teamspelers, ga je die dan healen of probeer je een valkary pharahmercy uit de lucht te snipen.

Medals zijn het domste ooit uit de game. Ze zouden die meer rolebased moeten maken. Net als de kaartjes opt eind. Ik wil niet weten hoeveel damage ik als tank heb gedaan maar hoeveel ik heb geblocked of getanked en in welke verhouding dat staat tot de andere tanks (zowel eigen als tegenstander)

Wat ik in deze discussie ook een beetje mis is de rol van de tegenstander. Als jij of een hero uit je team keihard gecountered word kan die speler nog wel goed zijn maar niet zijn potentieel bereiken.. (als pharah spelers die tegen hitscan niet snappen of monkeys die gerekt worden door reaper)
Helemaal mee eens. Stel je bent in bovenstaande situatie als ana, er zijn meerdere manieren om hier te winnen.
Optie 1: op de enemies schieten: ez damage/elms medals, wat een verschrikkelijke slechte dps heb je dan dat jij ook medals naast healing krijgt!
Optie 2: nade op je team gooien en random veel op ze schieten, easy hogere stats voor healing. Je target focus is helaas niet al te geweldig en je rein en winston gaan dood, waardoor je het gevecht verliest. Maar wat ben jij toch een geweldige ana om zo veel per minuut te healen!
Optie 3: bionade perfect timen dat je niet alleen je team raakt maar ook de enemy soldier die te veel overextend, waardoor hij meteen dood gaat. Je nanoboost de winston zodat die meer survivabilty heeft en bescherming voor het team veroorzaakt, je focussed eerst je rein met 3 schoten zodat jullie schild overeind blijft en dan heal je jouw dps die veel veiliger staat maar ook healing nodig heeft. Tussendoor merk je dat je een schot hebt op de lage enemy zen zodat je hem ook ff vermoord. Helaas heb je doordat je hierdoor langzamer schiet lagere stats dan bij optie 1 en 2, maar het gevecht is lekker gewonnen zonder dat je tanks dood gingen!

Dit gaat natuurlijk op voor elke hero in elke situatie, in veel gevallen zijn de opties waarmee je de meeste medals krijgt anders dan de optimale actie om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
looyenss schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 13:03:
Ja mee eens @BlackMage , het helpt alleen de "i wont switch cuz in gold" meta niet oplossen
Die spelers switchen toch niet, maakt niet uit of ze kunnen zeggen dat ze gold hebben of niet.

Er is weinig wat je daar tegen doet. Het is een spel, geen militaire dienst. De matchmaker gooit random mensen die op het competitive-knopje hebben gedrukt bij elkaar.

Ik zie 1 mogelijke oplossing: een 6v6 only queue (naast de huidige), met daarbij ingame community features zoals guilds/clans (of hoe je het ook wilt gaan noemen). Stel je eigen team samen, waarbij je als team een rating krijgt in plaats van individueel. Kies de leden voor hun skills, hun ideale rol en hoe ze als persoon zijn. Presteert iemand niet meer zoals het team wil? Vervang die persoon :) Zie het als een raid van een mmo guild :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Nu online

NoTimeRemains

I know

ik denk nog steeds dat Overwatch bestaat uit o.a. effectief switchen om anderen heroes te counteren. Kijken wat je tegenstanders zijn, wat je team nodig heeft en gaan. Junkrat vs Pharah doet wss heel veel dmg maar als je hele team afgeslacht wordt door die Pharah dan houdt het allemaal snel op. En ja als DPS kan je het fantastisch doen, maar als je constant dood gaat doordat het team maar een healer heeft moet je je achter je oren krabben of je niet beter even kan switchen, ondanks dat het allemaal goud is wat de klok slaat. Het is een team game en je zult dus met je team moeten spelen.

Onetricks zijn gewoon niet gewenst, en ja er zijn een aantal potg youtube/twitch heroes die dat wel kunnen doen, maar dat is alleen omdat de rest van hun team meewerkt. Je ziet wel eens drie Mercy mains (BTW...) in een game, nou dan is het huilen wie het eerste kan locken. Maar als ze geen andere rol kunnen nemen dan verlies je gewoon.

En wat betreft ELO hel ik denk dat elke rank zijn eigen hel heeft. Ik heb beschikking over 3 accounts, 2 zijn diamond, 1 is Plat. De plat is veruit de moeilijkste maar dat wil niet zeggen dat de diamonds makkelijk stijgen omdat daar geen leavers, afkers, trolls, one tricks, of whatever zijn.

Overigens heb ik één game met een aantal GM's mogen doen, om 4 uur 's nachts ofzo op de US servers. Nu WEET ik iig dat ik NIET in die rank thuis hoor.

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looyenss
ik snap dat gedoe rond 2 healers niet. ligt sterk aan je comp.
Er zijn zat champs die een beetje selfheal hebben en je dus al gauw veel te veel heals op het veld hebt (of te weinig damage).
2-2-2 = BS

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlackMage
2-2-2 is wel een goede basis. Zeker als communicatie een luxe is.

Als mensen niet eens wachten tot het team compleet aanwezig is voordat ze een teamgevecht aangaan dan zit je echt wel goed met een 2-2-2 comp :P Want zo heb je de grootste kans dat op zo'n moment een van elk soort aanwezig is zodat je misschien niet dood bent als de rest uit spawn aan komt lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apokk
  • Laatst online: 22-01 12:41
Ik heb mij er al een beetje bij neergelegd dat ik al 5 seizoenen in platinum eindig en niet omhoog ga. Elke keer is er wel iets. Ik ga nu overdrijven, maar zo voelt het vaak (als het slecht gaat):
- Ben ik tank gaan spelen, omdat iedereen meteen weer dmg pakt en die stellen 9 vd 10 keer zwaar teleur. Maar goed speel ik dus maar tank, word ik nauwelijks gehealed of is er niet genoeg damage of de verkeerde dmg counters.
- Niemand pakt healer dus doe ik het maar. Ik kan prima iedereen in leven houden (tot op zekere hoogte), maar geen enkele tegenstander gaat dood met als resultaat dat er alsnog geen reet gebeurd.
- Speel ik damage gaat het meestal het beste, heb ik zat supergoede games maar switched niemand waardoor de situatie niet verandert en verliezen we alsnog. ik zou ook kunnen switchen naar een counter, maar dan is er helemaal geen damage meer.

Resultaat is dat ik al het toxic gezeik in voicechat ook wel zat ben dus daar ga ik ook niet meer op (helpt de situatie natuurlijk ook niet) en switchen doe ik ook niet meer "want het ligt zelden aan mij" en ik switch al genoeg als het nodig is. Over het algemeen erger ik mij mateloos aan de instapicks voor damage en dan pak ik maar healer of tank en dan vervolgens compleet falen met damage.

Solo queue is gewoon RNG.,Tenzij je echt beter bent dan de rank waar je in zit (bronze, silver, gold, etc.) of gewoon superveel mazzel hebt kom je lastig verder. Met zijn tweeën gaat al beter, maar blijft nog steeds best random met je teamgenoten. Dan kom je toch weer uit dat je het beste kunt ranken als je met zijn
3-en of 4-en samen speelt. Het blijft tenslotte een teamgame :)

Blizzard: Apokk#2441

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
looyenss schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 15:58:
Er zijn zat champs die een beetje selfheal hebben en je dus al gauw veel te veel heals op het veld hebt (of te weinig damage).
2-2-2 = BS
Als je niet genoeg damage hebt ga je gewoon 2 healers die ook damage kunnen doen, zen, lucio of moira. In 9 van de 10 games zijn 2 supports echt een must, anders gaat iedereen veel te snel dood en heb je geen backup als een healer vermoord word. En als je soloheal speelt (en als soloheal is mercy het beste) dan wordt je zo hard gefocust door de enemies dat het ook een ramp is. Misschien met een symmetra, roadhog, torbjorn, soldier, orisa en mercy comp is het mogelijk of wanneer je super hard dived. Soms werkt 3 tanks of 3 dps, maar de 2 supports blijft de backbone van elke goede comp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
looyenss schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 15:58:
ik snap dat gedoe rond 2 healers niet. ligt sterk aan je comp.
2-2-2 = BS
2-2-2 is echt geen BS. Het is ook niet heilig maar met de meeste debielen en weinig communicatie zit je dan save. Ik moet te vaak solo healen en dan heeft tegenstander winston en genji en er is niemand die me helpt maar wel I NEED HEALING schreeuwen. Zijn allemaal direct blocked bij mij.

Ben trouwens eindelijk diamond... was echt zwoegen :')

[ Voor 4% gewijzigd door YoshiBignose op 01-12-2017 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalaroth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:37
Solo healing werkt alleen als jouw team duidelijk beter is dan het andere team. Genoeg potjes gewonnen als solo mercy zijnde, maar alleen omdat het tegenteam te dom was om daar gebruik van te maken. Solo healer dood = feestje afgelopen, geen backup niks.

2-2-2 is safety, must? nee.. maar al helemaal geen BS. Ben ook nog steeds voorstander van 2 tanks (1 shield). Dat pro's met 1 lucio kunnen healen is prima, maar ik ga er toch stiekem niet vanuit dat die pro's in mijn team zitten. Liever het oog op overleven ipv killen met random gasten.
Pagina: 1 ... 23 ... 38 Laatste