Raptar schreef op woensdag 1 november 2017 @ 15:06:
[...]
Dit is natuurlijk veel te kort door de bocht, een paar punten zijn makkelijk te weerleggen met het tegenovergestelde.
- 15-20 uur voor level 25? Lang geleden dat ik daar zat, alleen dit lijkt me toch wel boven het gemiddelde. Als ik zo even snel Google kom ik veel lagere tijden tegen. Daarnaast vind ik 15-20 uur played time echt weinig om "end-game" content te joinen. Als je het dus keer 4 doet zit je op ±80 uur played time, dit vind ik een mooie grens om competitive te joinen. Natuurlijk is dit laatste subjectief en kan je het weerleggen met "daarom word je ingedeeld op een bepaalde rank met een bepaalde niveau." Echter kan je als gold ook ongeluk hebben en onder de 2000 rating uitkomen, probeer er met het huidige systeem en de spelers in die range nog maar eens uit te komen. En nee, als je tot gold zakt ligt het niet altijd aan jezelf.
- Ik begrijp je argumentatie, alleen zo letterlijk bedoelde ik het niet. Er is echt wel een algoritme te maken - of een andere technologie - die kan zien of iemand ondermaats presteert. Die ook rekening houdt met jouw bovengenoemde punten en je dus een gestroomlijnd team krijgt. Dit fixen in deze tijd zal echt geen hogere wiskunde zijn, by far zelfs denk ik.
- De "onetricks" zoals jij zegt omschrijf je nogal als positief, iets waar ik het in deze game zeker niet mee eens ben. Het is geen World of Warcraft waar je een "main" hebt, dit spel is pure improvisatie en adaptatie. Als je twee onetricks (of zelfs maar één) tegenkomt dan ben je vaak echt de lul. Als die onetrick continu makkelijk gecountered wordt, gekilled wordt en niet in het team past, dan is er echt niets positiefs aan zo iemand die deze hero wel helemaal tot in de puntjes beheerst maar niet in de compositie past. Dan speel je gewoon continu 6vs4 of 6vs5, een onbegonnen zaak dus. Vaak is de rest van het team ook zo eigenwijs dat zij ook gaan "throwen" omdat deze onetricker niet wilt meewerken en geen greintje solidariteit heeft. Helemaal het doemscenario. Zo kan ik nog een paar cliché gevallen over de onetricks schetsen, maar je kan ze zelf wel invullen denk ik.
En ik behoor zeker niet tot de top in Overwatch, by far zelfs. Ik zit in de platinum range. Helemaal niet zo goed, dat weet ik wel, alleen ook niet de reden waarom ik bovenstaand vaak zelf ervaar. In silver, gold en elk andere spelmodus heb ik hetzelfde meegemaakt. Op streams in Diamond zie ik hetzelfde gebeuren, vanaf Master en Grandmaster krijg je pas een beetje spelers met empathisch vermogen. Een rank die ik nooit ga halen en ik denk 70%(?) van de Overwatch spelers niet, genoeg reden om een dergelijk "troll-systeem" in te bouwen dus.
Ik reken ongeveer een uur played voor een level (zonder bonus). Maar de eerste levels gaan sneller, waarbij je 20 levels in de tijd van 10 doet. De extra speling is voor "overhead" van wachten tussen rondes enzo. Ik denk dat het wel aardig uitkomt.
Als iemand nog eens 60 uur extra zit te sukkelen in Quick Play dan denk ik niet dat ze daar het spel beter van kunnen spelen. Beter worden is iets waar je de mentaliteit voor moet hebben, tijd zegt niks. Zolang je de basis spelregels kent en alle maps een paar keer hebt gezien van beide kanten dan heb je wat mij betreft je theorie examen om je praktijk skills te laten meten in competitive. En dat is prima te doen in die 25 levels

En ja natuurlijk heb je de kans dat je zo iemand vlak na lucky placements in hun eerste seizoen in je team krijgt, maar je tegenstander ook. Dus feitelijk maakt het niks uit.
En ik zeg niet dat onetricks positief zijn, ik zeg alleen dat ze hun hero vaak goed/oke spelen. Dus die kan je niet straffen met puntenaftrek op hun individuele prestaties. Het zijn juist de mechanics van Overwatch die het lucratief maken, daar moeten ze wat aan doen. En tja het blijft een spelletje wat de meeste mensen spelen voor entertainment. Als iemand het leuk vindt om bijv. Mei continu te spelen dan doe je daar niks aan. Als je dat toch probeert dan heb je een grote kans dat die gaat trollen en je continu die wall voor je neus krijgt en dus geen van de 6 een leuke match heeft
Ik denk dat meer mensen van hero zullen veranderen als ze de straffen ervoor weg halen:
- Performance SR beter tweaken, iemand die switcht moet niet gestraft worden in hoeveel punten je krijgt of verliest. Dat is nu wel zo.
- Ult charge meenemen tussen heroes. Natuurlijk wel eerlijk, niet dat een Junkrat na 3 bommetjes met volle charge direct een grav krijgt als ie Zarya wordt.
- Mogelijkheid om te "teleporten" naar spawn (bijv 5 sec H indrukken). Nu moet je teruglopen of eerst doodgaan, beide opties straffen je team omdat je vrij lang weg bent of langer met een sub-optimale hero speelt.
Maar de onetrick Mei's hou je hier ook niet mee tegen