Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Deze was volgens mij nog niet langs gekomen hier, free play weekend volgende week:
https://playoverwatch.com/en-us/blog/21033393
(excuus als ik hem gemist heb)
Wil zelf in ieder geval een vriend van me nog wel zo ver proberen te krijgen dat hij het volgend weekend dan eens probeert, kijken of hij het ook leuk vindt en we dan vaker samen kunnen spelen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Finraziel op 15-09-2017 16:52 ]

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fjux
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:25
Ebayzo schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 16:21:
@ErA Er is van alles mis met ranked. Maar niet alleen in Overwatch. Er zijn zoveel online gaming community's verrot. En Overwatch is er weer een van.

[...]

Dat is dus onzin, het probleem zit wel degelijk in de community. Het lijkt me niet dat je je maar aan moet passen aan de *** in de community. Dat het nu eenmaal zo is, prima, maar goed is het niet!
Waar @ErA volgens mij op doelt is dat het niet ligt aan het Competitive overwatch dat je niet omhoog kan komen.

er zijn veel mensen die lopen te klagen dat ze niet kunnen klimmen, en dan het systeem de schuld geven.

En natuurlijk is het niet perfect. en heb je zo nu en dan een keer een troll in je team zitten die de boel verziekt. of iemand die toch ineens bedenkt dat het handig is om een hero te pakken die ze niet kunnen.

maar over het grote geheel zal dit niet vaak voorkomen, en statistisch gezien even vaak bij jou als bij iedere andere speler. dit zijn dus geen excuses dat je niet omhoog komt.

en tjsa, soms is het frustrerend als je 3 matches achter elkaar iets hebt (een troll, en leaver ect) kan gebeuren. Als ik daardoor zelf tilted raak kap ik even met overwatch. zodra je geïrriteerd raakt aan je team gaat je eigen prestatie flink omlaag. En als je dat mee neemt in je volgende match verlies je die waarschijnlijk ook omdat nu jij slechter presteert dan normaal.

Dus ja, het systeem is niet perfect. maar dat is niet de reden dat je niet kan klimmen in de ranks. (andere spelers is het wel gelukt)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Soms heb je ineens zulke zieke clutch momenten he :P
Net al 3 potjes achter elkaar FFA gewonnen en ook nog PotG

Dit potje was wel grappig.. die pharah noemde me aimbotter. Hier kill ik haar 1 keer in de lucht maar dat gebeurde echt 4 keer ofzo dat potje.. normaal schiet ik 1000 keer mis op een pharah haha vond ik wel grappig.

Let niet op de titel :P was gewoon om aan me vrienden te laten zien in eerste instantie.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rejer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-09 16:26
patch altijd stipt 19.00 nu laten ze het afweten. leuk. :'( :P

[ Voor 7% gewijzigd door rejer op 19-09-2017 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zironako
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09:46
Godver, wat speelt D.va lekker na de veranderingen zeg. Ook heerlijk om geen 5man resses meer te hebben. Goede veranderingen vandaag!

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-09 08:55
Zit de nieuwe map al in competitive?

• Zironako
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09:46
Tomski1986 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 07:56:
Zit de nieuwe map al in competitive?
Nee, pas vanaf volgende week.

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Wat hebben ze met m'n Mercy gedaan ;(

Facts don't care about your feelings

• Remmetje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 12:55
Is het niet goed dan? Op papier klinkt ze juist leuker dan dat ze voorheen was.

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Dat is waar maar het had wel wat om na bijv. een goeie reaper ult iedereen weer tot leven te brengen. Nu moet je telkens speuren naar een eenzaam lijkje... als je er dan induikt is het vaak te riskant. Aan het eind vd match had ik wel meer resurects maar misschien waren ze minder belangrijk (je kan leuk 1 iemand ressen maar als hij in 2 sec alweer dood is schiet het weinig op). Ach ja, ff wennen maar weer :)

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zalaroth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01:08
Als Mercy main zijnde vind ik het juist een énorme verbetering.

Gister paar potjes gedaan en ik was amper dood te krijgen. Zeker met de nieuwe ult waardoor ik weg(hoog) kan vliegen van enemy-ults(genji, reaper). En als ik dood ga moet ik ook vaak grijnzen om te zien wat voor moeite het gekost heeft door het heen en weer vliegen van m'n Mercy.

JIJ bepaald of de duik voor een rez te riskant is of niet. Dat is gewoon een tactische beslissing die je moet nemen. Als dat zo is, doe het gewoon niet.
Ik kijk eerst of ik een escape route terug heb naar een teammaatje voordat ik naar een lijk duik. Als ik geen escape optie heb ga ik er ook niet voor. Zoals je zegt is de kans groot dat je geresurecte maatje na 2 seconde weer down is en daarna ben jij aan de beurt.. No escape no rez.

Maar ik heb gister een duikvlucht naar onze overleden Reinard ingezet en daardoor kon de payload gestopt worden. Dus belangrijke resurects komen vanzelf wel. Ik focus me eerst op de tanks, als ik zie dat een tank bijna dood gaat, ga ik geen rez gebruiken voor de genji die dood naast me ligt. Niet zomaar op die rez knop rammen wanneer je kan maar eerst de situatie beoordelen.

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-09 19:01
Denk dat spelers die je resurrect soms ook nog niet gewend zijn, dat ze opeens weer levend zijn en daarom snel dood zijn.

Want is ook nogal een verandering, ja als er 3-4 man dood waren oid, dan kon je (als mercy leefde) een resurrect verwachten, alleen als je alleen dood ging werd je niet toch nooit geresurrect dus dat verwacht ik nu ook soms niet. :)

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Je wordt nu wel gedwongen om een stuk actiever te zijn als Mercy speler en dat bevalt me wel. Niet meer om een hoekje wachten maar meer een tactische overweging of die ene res wel zin heeft ja of nee. De ult is leuk maar nog wel erg wennen voor zowel Mercy spelers als de overige spelers :D

D'va trouwens wel erg dominant nu met haar rockets erbij (wat roep ze trouwens de hele tijd als ze die dingen afvuurt? Bing?)

• CrapperDeCrap
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-06 11:09
kazuka schreef op woensdag 20 september 2017 @ 14:42:
Je wordt nu wel gedwongen om een stuk actiever te zijn als Mercy speler en dat bevalt me wel. Niet meer om een hoekje wachten maar meer een tactische overweging of die ene res wel zin heeft ja of nee. De ult is leuk maar nog wel erg wennen voor zowel Mercy spelers als de overige spelers :D

D'va trouwens wel erg dominant nu met haar rockets erbij (wat roep ze trouwens de hele tijd als ze die dingen afvuurt? Bing?)
Precies dit. Nooit n goeie mercy geweest, maar net ff geprobeerd en vind het veel toffer om te spelen. M'n game sense is met zen denk ik best aardig, maar als je dat met mercy nu goed in de smiezen krijgt lijkt t me heel tof om te spelen.
Vond tegen mercy spelen ook niet leuk. "Hey vijf man kaput, ow hallo mercy" en bam terug bij af.

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-09 20:25
Zelf heb ik gemixte gevoelens over de nieuwe mercy. Ten eerste vond ik de hide-en-seek res van de oude mercy erg slecht voor de gezondheid van het spel, eigenlijk was het onzin dat tegenstanders eerst moesten zoeken en dat een hero verstoppertje moest spelen en iedereen maar dood moest gaan, dus dat is een grote en goede verbetering.
Aan de andere kant is een teamfight nu wel heel anders geworden, een enkele goede pick was altijd erg impactvol geweest terwijl het dat nu niet meer is. Teamfights duren daardoor soms langer, het wordt moeilijker een gevecht te bepalen met een goed schot en als je zonder mercy tegen een team met een mercy speelt is het door deze res haast een 6v7. Bijvoorbeeld een dive comp (kan ook opgaan voor snipers) had als taak om snel een enkele kill te krijgen en daarmee het gevecht te openen, dit is nu veel lastiger.
Hiermee zorgen deze changes er ook wel voor dat mercy als eerste killen nu zelfs nog belangrijker wordt, waar ik zelf ook niet van hou, het is namelijk een teamfight niet een "who kills the mercy first"-fight.
Ik vraag me af hoe dit de meta zal beïnvloeden, misschien zal dit wel ervoor zorgen dat de triple tank meta terugkomt.

steam: failsnail, Letterbox

• Zalaroth
Nou...6v7 als Mercy blijft leven. Wanneer Mercy door flankers geen kans krijgt is het 6v5. Zo kan je het wel op elkaar af blijven schuiven..

In vrijwel elk spel is een healer neerhalen prioriteit. Anders dweil je met de kraan open.
Ik denk dat je positionering als healer net zo belangrijk is als healen zelf. Of je dat leuk vindt om te doen is een ander verhaal. Dat was voor de patch ook zo. Je merkt al snel dat je een bepaald punt niet meer kan houden omdat de healer(s) dood zijn.

Ik snap je logica niet dat het geen 'teamfight' meer is omdat de healer priority-to-kill status heeft.(wat het al had) Als er een hele goede tracer achter me aan zit waardoor ik mijn werk niet kan doen roep ik ook 'Focus Tracer'.

Verwijderd

Gebruik de zoekfunctie eens

[ Voor 78% gewijzigd door Grotman op 20-09-2017 15:58 ]

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-08 16:56
Zalaroth schreef op woensdag 20 september 2017 @ 13:53:
Maar ik heb gister een duikvlucht naar onze overleden Reinard ingezet en daardoor kon de payload gestopt worden. Dus belangrijke resurects komen vanzelf wel. Ik focus me eerst op de tanks, als ik zie dat een tank bijna dood gaat, ga ik geen rez gebruiken voor de genji die dood naast me ligt. Niet zomaar op die rez knop rammen wanneer je kan maar eerst de situatie beoordelen.
Alleen dat is al enorm genieten lijkt me, dat je als Mercy met name de Hanzo's en Genji mains (kuch, one-tricks) kan laten liggen. Tenminste iets van gerechtigheid voor al die potjes waarin die bakfietsen weigeren te flexen.

Het feit dat win-or-lose het beter is voor je rank om niet te wisselen van hero dan je aan te passen om nog proberen te winnen, vernaggeld de hele game voor me. Het zorgt voor veels te veel toxicity en repetitieve potjes die van je te voren al uit kan tekenen. :(

• Zalaroth
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 16:07:
[...]
Alleen dat is al enorm genieten lijkt me, dat je als Mercy met name de Hanzo's en Genji mains (kuch, one-tricks) kan laten liggen. Tenminste iets van gerechtigheid voor al die potjes waarin die bakfietsen weigeren te flexen.
Met voicechat uit is het wel genieten*. :+ "I'm dead next to you, hello? maybe rez me? MERCY!?!"

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Mmm zag net een filmpje over Genji z'n deflect hitbox. Nooit geweten dat het zo erg was, die hitbox is echt huge: YouTube: Genji's Relfect Hitbox: Update

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

• rejer
temp00 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 16:37:
Mmm zag net een filmpje over Genji z'n deflect hitbox. Nooit geweten dat het zo erg was, die hitbox is echt huge: YouTube: Genji's Relfect Hitbox: Update
Niet voor niets is het de meest gehate tegenstander in overwatch.

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-09 20:25
Zalaroth schreef op woensdag 20 september 2017 @ 15:45:
Nou...6v7 als Mercy blijft leven. Wanneer Mercy door flankers geen kans krijgt is het 6v5. Zo kan je het wel op elkaar af blijven schuiven..

In vrijwel elk spel is een healer neerhalen prioriteit. Anders dweil je met de kraan open.
Ik denk dat je positionering als healer net zo belangrijk is als healen zelf. Of je dat leuk vindt om te doen is een ander verhaal. Dat was voor de patch ook zo. Je merkt al snel dat je een bepaald punt niet meer kan houden omdat de healer(s) dood zijn.

Ik snap je logica niet dat het geen 'teamfight' meer is omdat de healer priority-to-kill status heeft.(wat het al had) Als er een hele goede tracer achter me aan zit waardoor ik mijn werk niet kan doen roep ik ook 'Focus Tracer'.
Ik bedoel meer dat het nu een nog grotere prioriteit is, als ik genji speel ga ik ook vaak eerst voor de zen en dan de mercy. Gewoon eerst de healer neerhalen is logisch ja.

Maar als de enemy Reinhardt out of position is en erg laag op health ga ik natuurlijk op hem af en is hij binnen 2 seconde dood. Als de enemy zen geen cover/tank heeft duik ik op hem. Met andere woorden, als dps probeer je in een teamfight de healers the vermoorden, maar als dat niet kan of als een enemy een fout maakt gaat de focus over naar iemand anders. Ik vind het een beetje scheef dat nu op zulke momenten de mercy toch prioriteit blijft, want na de res is de Reinhardt weer op full health.

steam: failsnail, Letterbox

• Zalaroth
Nouja, ik laat nu vaak genoeg iemand(tank) dood gaan omdat een rez een betere en snellere optie is dan healen. Dat zal denk ik ook het nieuwe emergency healen worden. Je hebt niet de tijd om een tank fatsoenlijk te healen én de DPS in levend houden. Dan laat je de tank dood gaan (wellicht gecommuniceerd via voicechat) zodat je de DPS in levend kan houden om de tank vervolgens te quickrezzen. Gewaagde timing uiteraard, maar dat is zeer krachtig en zo speel ik nu ook met de nieuwe mercy.

Dus je prioriteit veranderd in dit geval niet, ook al is Reinardt laag op health. Je weet namelijk dat hij gerevived zal worden wanneer Mercy nog in de buurt is. Een reinardt met een paar % HP is minder gevaarlijk dan een volle. Je maakt de situatie dan dus onbewust nog erger. De tijd die Mercy kwijt is met een tank naar full-health brengen is namelijk enorm.

Maar ik ben dan ook geen DPS-er, maar mij lijkt het dat je ten alle tijden eerst de healer uit schakelt als je weet dat jouw kill-actie instant ongedaan gemaakt kan worden op dat moment. Met een 30sec CD mag je daar wel vrij standaard vanuit gaan imo.

Er zijn ook potjes dat het enemy team 24/7 iemand op mij laat jagen. Als die focus er is verlies ik simpelweg altijd.. Ik heb het geluk dat dat op platinum/diamond niveau helemaal niet vaak gebeurd. Meeste laten me mijn gang maar gaan en als ik weg vlieg ben ik meestal al veilig. (Niemand komt me echt achterna, te veel tijd en moeite?)

Maar goed, dat zijn allemaal momenten die je in een fractie van een seconde moet beslissen. In ieder geval kan ik je wel vertellen dat met deze nieuwe mercy, ik tanks bewust laat dood gaan om sterker terug te kunnen komen. Denk dat dit ook een heel groot 'ding' gaat worden voor Mercy.

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:19

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Nu flink wat uren sinds de laatste update gespeeld dus ik mag nu wat vinden over de aanpassing van Mercy en D.va.

Mercy speelt nu wezenlijk anders. Ik vond het verstoppen van een Mercy bij een capture of payload om een dikke multi-rez te krijgen altijd super lame. Zo hoorde het niet te zijn was mijn gevoel altijd al. Mercy moet te allen tijde in de actie aanwezig zijn en healen/buffen als een malle en ondertussen zoveel mogelijk enemy fire proberen te dodgen. Beide gevallen zijn dus aangepast naar een zeer goede optie. Het voelt nu gewoon zoals het hoort.

En dan that feeling you get when your favorite hero is buffed! Mijn main is vanaf het begin D.va (nu 400+ uur op de klok met D.va, 600+ uur totaal met alle hero's) en na de eerdere nerf gewoon doorgespeeld. Nu dus deze verandering en ik ben er zeer blij mee. Ik heb gewoon een geheel nieuwe move ter beschikking gekregen wat zeer welkom was. De nerf op de Defensive Matrix is best heftig maargoed anders werd D.va te overpowered. Je kunt nu immers ook je main guns gebruiken tijdens het boosten en je mini rockets zelfs tijdens de Defensive Matrix. Pharmercy is nu een easy target.

Hopelijk kan ik nu eindelijk doorstomen naar Master want forever platinum/diamond is ook niet echt handig voor de wil om door te kunnen spelen. Ik speel alleen maar (solo)Competitive en dan wil je wel wat motivatie hebben om verder te kunnen komen.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Mercy:

Resurrect (formerly Mercy’s Ultimate ability)
Ability now targets a single player, instead of every player within a radius
Radius reduced to 5 meters
Die radius klopt voor mijn gevoel niet helemaal. Ik moet zowat op het lichaam van een dode teammate staan om een resurrect te kunnen doen. Op 5 meter lukt me zeker niet (PS4).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Met mijn tweede account eindelijk op 2400. Redelijk lekkere flow te pakken nu. Natuurlijk zal je zien dat ik op mijn oude account ook een account highest heb alweer.

Ben wel een redelijke Mercy main momenteel. Winrate momenteel op 60% met haar dus ik houdt er voorlopig maar even aan vast. Plus dat het met de changes lekker verfrissend speelt :)

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05:03
Dat mocht ook wel een keer. Vond (een goede) PharMercy zo overpowered. Speel zelf vaak support of DPS (maar dan met name Tracer) en zoveel potjes gehad dat DVA met een matige spelende DPS ervoor zorgde dat je helemaal werd afgemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MxMayne1
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:16

MxMayne1

Blijf kalm en grappig

kazuka schreef op donderdag 21 september 2017 @ 15:47:
[...]

Die radius klopt voor mijn gevoel niet helemaal. Ik moet zowat op het lichaam van een dode teammate staan om een resurrect te kunnen doen. Op 5 meter lukt me zeker niet (PS4).
de juiste speler rezzen is inderdaad best lastig, al 2x de verkeerde hero gerezd. dat mag nog aangepast worden. maar voor de rest is het gewoon wennen maar best leuk spelen.

Lege virente, virent cuncta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xa!pt
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-02 19:04
Heerlijke game dit. Paar weken terug gekocht, begonnen met Hanzo en Genji te spelen. Meteen de fout gemaakt om te ranken, dus ik zakte van 2000 SR naar brons. :( Toen verliefd op Ana wat nu m'n standaard pick is en zit bijna in silver. Gisteren een winning streak van 8 games in totaal, de laatste game leverde iets van 80 punten op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 8GUS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-03 10:34

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

Xa!pt schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 18:30:
begonnen met Hanzo en Genji te spelen.
Nee nee, dit was meteen je fout. :+

Maar ben het met je eens. Speel het nog steeds graag. Have fun!

Bricks In Motion

Verwijderd

Rond release Overwatch een tijdje gespeeld maar het kom mij op PC niet echt bekoren. Nu ben ik al niet echt een Muis-Toetsenbord persoon qua shooters dus dat zat er ook wel een beetje in. Nu met het free-weekend mij zo erg vermaakt op de PS4 dat ik 'em maar opnieuw heb aangeschaft. Hoewel ik nog redelijk nieuw ben denk ik dat ik 'em nu langer zal blijven spelen.

Heb mijzelf toegevoegd aan de spelerslijst. Mocht iemand interesse hebben om met een 'noob' samen te spelen (die stil is want ik heb geen mic xD), voeg Harsh-Criticus maar toe op PSN. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
Het lijkt wel of er de laatste tijd een vervelende lag in het spel zit. Ik wordt bijvoorbeeld door een Concussion Mine van Junkrat de lucht in gebalzen en krijg daar damage, en vervolgens door een andere speler doodgeschoten. Maar als ik dan de killcam bekijk, is de Concussion Mine nog niet eens afgegaan en sta ik nog op de grond..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ook maar weer ff me placements gaan doen. dit seizoen zal ik eigenlijk amper spelen dus waar ik kom blijf ik lekker zitten. nu 1 verloren gevolgd door 3 gewonnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

@Ricmaniac Ach, je komt toch op zelfde SR terug als vorig seizoen. Raar nutteloos systeem.

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ebayzo schreef op zondag 24 september 2017 @ 19:20:
@Ricmaniac Ach, je komt toch op zelfde SR terug als vorig seizoen. Raar nutteloos systeem.
mja vind ik prima. krijg ik iig weer aardig wat CP :P waarschijnlijk net aan genoeg voor me 3e golden gun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 14:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

ThomasG schreef op zondag 24 september 2017 @ 11:47:
Het lijkt wel of er de laatste tijd een vervelende lag in het spel zit. Ik wordt bijvoorbeeld door een Concussion Mine van Junkrat de lucht in gebalzen en krijg daar damage, en vervolgens door een andere speler doodgeschoten. Maar als ik dan de killcam bekijk, is de Concussion Mine nog niet eens afgegaan en sta ik nog op de grond..
Dit probleem merk ik ook de laatste tijd, denk dat ze iets hebben gewijzigd in de server reg ofzo. Ik zie een Diva ult aankomen, ren achter een obstakel en ben alsnog dood.

Ook met hitbox spelers zoals McRee en Widow lijkt een zuivere headshot soms niet te registreren.
Dit was een tijd geleden al bekend zie onderstaande link:

http://www.dbltap.com/pos...watch-matches?a_aid=41302

Hoop dat ze het snel fixen.

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb een keer met mercy gehad dat ik een dva ult op lunar laatste punt heb ontweken door net achter het trapje van drie treden te gaan staan. Maar ook dat soort geintjes was al wel bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 16:02
Wat is Mercy nu goed zeg. Ik speel geen comp, ok, maar kwa healing kan je echt bizar veel ontwijken & natuurlijk meer reviven nu. Erg leuk om te spelen maar wel een beetje OP vind ik :). Vergelijkbaar met Ana bijvoorbeeld zie ik echt niet hoe mensen met Ana meer healing halen dan met Mercy. Die beam die door de muur kan zorgt er ook voor dat je zovaak in cover kan staan en iemand wel bijna vol kan healen voordat de beam door LOS stopt. En je vliegt natuurlijk constant van A naar B :).

Merk ook dat ze veel meer gebruikt wordt dan Ana. Zenyatta is w.b. healing ook zwak maar heeft natuurlijk discord orb + damage.

Hoe zien jullie de balance van Ana vs Mercy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rejer
Mercy is veel to op geworden. Zonder een mercy in je team vs een team die wel een mercy heeft speel je eigenlijk met een man minder. net ook, 18 resses in een potje. veel te op. Stap een, remove de immune to damage wanneer res.

[ Voor 26% gewijzigd door rejer op 25-09-2017 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xa!pt
TheProf82 schreef op maandag 25 september 2017 @ 17:37:
Wat is Mercy nu goed zeg. Ik speel geen comp, ok, maar kwa healing kan je echt bizar veel ontwijken & natuurlijk meer reviven nu. Erg leuk om te spelen maar wel een beetje OP vind ik :). Vergelijkbaar met Ana bijvoorbeeld zie ik echt niet hoe mensen met Ana meer healing halen dan met Mercy. Die beam die door de muur kan zorgt er ook voor dat je zovaak in cover kan staan en iemand wel bijna vol kan healen voordat de beam door LOS stopt. En je vliegt natuurlijk constant van A naar B :).

Merk ook dat ze veel meer gebruikt wordt dan Ana. Zenyatta is w.b. healing ook zwak maar heeft natuurlijk discord orb + damage.

Hoe zien jullie de balance van Ana vs Mercy?
De bionade van Ana is heel sterk, zowel een heal met buff voor allies als anti-heal voor enemies. Dat in combinatie met de heals van Ana (25 hp/s meer dan Mercy) en de sleepdart maakt 'r heel sterk. Maar dat soort vergelijkingen zijn altijd een beetje appels met peren vergelijken en nogal comp-afhankelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalaroth
Mee eens dat Mercy redelijk OP geworden is. Maar dat roep ik niet te hard want het is mijn main.. ^^ Maar ik moet wel toegeven dat 't eigenlijk niet zo mag zijn.
Ik heb hier ook bewust op gelet en heb redelijk wat comp potjes gespeeld tegen teams zonder Mercy. Daar wals je inderdaad overheen..
Valkyrie krijg je supersnel en 20 sec. is super lang voor Overwatch momenten. Dan ben je bijna onsterfelijk. De paar keer dat ik in mijn ult gekilled ben was omdat ik niet wist waar Cowboy Billy met z'n High Noon verstopt zat of ik ineens gestunned werd door bv. Reinhardt.

Er is imo helemaal geen balance tussen Ana en Mercy. Er zullen vast hele goede Ana spelers zijn die bijna elk cruciaal schot raken, maar op platinum/diamond niveau hoef ik daar niet van uit te gaan.
Ana speel(de) ik het meest naast Mercy, maar ik kon me de afgelopen week niet bedenken welke situatie beter zou zijn voor Ana. Opzich wel een beetje treurig omdat 24/7 Mercy m'n strot ook wel uit komt.

Maar als Mercy healer heb ik ook liever een Zenyata als partner dan een Ana of Lucio. Voorheen had ik redelijk wat momenten dat ik in mijn eentje het team niet goed op tijd kon healen, maar dat maak ik nou ook niet echt meer mee.
De zeldzame keer dat iemand Mercy voor m'n neus weg pikt en ik Ana ga, voel ik me ook lichtelijk nutteloos. :+ Tuurlijk is de nade en dart super handig, maar het weegt gewoon niet op tegen de voordelen van Mercy.
Wellicht dat dit op hoog niveau anders is. Ik ben blij met de enorme buff, maar ergens is het ook jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

rejer schreef op maandag 25 september 2017 @ 18:14:
Mercy is veel to op geworden. Zonder een mercy in je team vs een team die wel een mercy heeft speel je eigenlijk met een man minder. net ook, 18 resses in een potje. veel te op. Stap een, remove de immune to damage wanneer res.
Misschien Mercy gewoon direct slopen?

Zie het punt niet zo, als je haar gewoon aanpakt is ze nog net zo nutteloos als voorheen. Zeker omdat het verschuilen tot een ress niet meer helpt ben je als Mercy altijd in de aktie. Dus een aapje erop en Mercy kan weer respawnen.

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalaroth
En juist dat is het probleem. Mercy slopen is nu minder makkelijk dan voorheen.

Met Valkyrie komt Winston niet eens in mijn buurt, ik vlieg veel te snel heen en weer en ontsnap aan vele ults. Je hebt dus over het algemeen meer mensen nodig om Mercy down te krijgen. Uiteraard is alles mogelijk, maar de moeite en extra teamplay die je hier in moet steken is niet eerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rejer
Ebayzo schreef op maandag 25 september 2017 @ 18:47:
[...]

Zie het punt niet zo, als je haar gewoon aanpakt is ze nog net zo nutteloos als voorheen. Zeker omdat het verschuilen tot een ress niet meer helpt ben je als Mercy altijd in de aktie. Dus een aapje erop en Mercy kan weer respawnen.
Van mij mogen ze res er gewoon uithalen. Wat is er leuk aan om voor een tegenstander zijn harde werk met een knop ongedaan te maken. Bedenk een leukere secondary ability.

[ Voor 4% gewijzigd door rejer op 25-09-2017 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Zit diep of niet @rejer. Zo erg is die ress niet meer inmiddels. Maar dan wil ik Zen ult ook weg. Ben je lekker aan het ulten komt Zen weer met zijn ult.... O-)

@Zalaroth ok, maar ze zit niet constant in Valkyrie, en dan is ze gewoon kwetsbaar als altijd. En succes met Valkyrie als een soldier zijn ult gebruikt bijv.

Wat ik wil zeggen, zo OP is ze nou óók weer niet. Net als de rest gewoon te counteren.

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Komt het minder zien van Ana niet gewoon ook doordat Ana goede aim skills vereist, en veel mensen met aimskills die dan liever inzetten om direct vijanden te slopen? Mercy daarentegen is een magneet voor mensen die voor geen meter kunnen mikken :+
(zoals ik)

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

rejer schreef op maandag 25 september 2017 @ 18:14:
Mercy is zelf al niet meer immune tijdens ress en die immuniteit verwijderen van haar allies tijdens ress lijkt me alleen zinvol als de ress tijd (niet de cooldown) korter wordt. Want nu duurt het gewoon even wanneer je geressed wordt en je je char weer kan bewegen.

Ik kan me ook slecht vinden in die change. Ja op pro streams zie je ze soms inderdaad schuilen en misschien ligt het ook aan de rating waar ik op speelde maar persoonlijk liet ik nooit een heel team dood gaan om die tactische huge ress te pakken. Tuurlijk, tijdens ults probeer je altijd te schuilen en als het even kan ook te healen -en daar zit wat mij betreft ook een groot stuk skill en game sense in om ults aan te zien komen en te weten waar je moet staan- maar ik vind het juist getuigen van skills als je zo min mogelijk mensen dood laat gaan en dus kleine resses hebt.

Waar ik nog het meest treurig om ben is dat Mercy niet meer Heroes never die!! zegt. Dat was wat mij betreft zo'n gave, iconische line. Heb al een tijdje niet meer gespeeld maar wat ik in filmpjes/streams hoor is dat het nu een hele afgezwakte line is geworden.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rejer
Ebayzo schreef op maandag 25 september 2017 @ 19:27:
Zit diep of niet @rejer. Zo erg is die ress niet meer inmiddels. Maar dan wil ik Zen ult ook weg. Ben je lekker aan het ulten komt Zen weer met zijn ult.... O-)

@Zalaroth ok, maar ze zit niet constant in Valkyrie, en dan is ze gewoon kwetsbaar als altijd. En succes met Valkyrie als een soldier zijn ult gebruikt bijv.

Wat ik wil zeggen, zo OP is ze nou óók weer niet. Net als de rest gewoon te counteren.
nee hoor, ik speel comp enkel rein of merc, qp junk en daarna merc. Ik vind het gewoon een saai gedoe om steeds te ressen. Als je aan mij vraagt wat me diep zit is het de genji.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalaroth
Ebayzo schreef op maandag 25 september 2017 @ 19:27:
Ook zonder Valkyrie werkt je 'aapje erop' alleen als Mercy niet weg kan vliegen naar teammates. Vergeet niet dat ze elke 3 seconde kan door vliegen. Dát met nu een rez mogelijkheid ertussen. Je kan zelfs ontsnappen via dode teammates dus als je het positie spelletje van Mercy een beetje beheerst hoef je echt niet meer zo bang te zijn van een Winston.

Daarnaast zou ik niet onderschatten hoe snel Valkyrie weer up and running is en hoe lang Valkyrie duurt. En als je op maximale hoogte zit, en Valkyrie uitgewerkt is, zweef je nog 5 secondes boven de rest uit om vervolgens een duikvlucht naar een veilig gepositioneerde teammate in te zetten. Dát allemaal achter elkaar duurt erg lang en ben je een stuk minder kwetsbaar dan je zal denken.

Voor mijn gevoel ga ik nu zo'n 40% minder vaak dood als voor de patch. M'n wins gaan ook ook weer omhoog want ik klim lekker terug de laatste paar dagen. Zeker met defend objective wrijf ik in m'n handjes. >:)

En zeker is een Ana met goede aim geweldig. Maar ik ken maar 1 Ana speler die ik ook echt vertrouw op z'n stabiele aim.
Ik vind de Risk-to-miss veel te groot bij Ana waardoor de healing onbetrouwbaar is. Zeker in die chaos situaties, hoe vaak je iemand wilt healen maar iemand anders er ineens voor springt bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xa!pt
Finraziel schreef op maandag 25 september 2017 @ 19:32:
Komt het minder zien van Ana niet gewoon ook doordat Ana goede aim skills vereist, en veel mensen met aimskills die dan liever inzetten om direct vijanden te slopen? Mercy daarentegen is een magneet voor mensen die voor geen meter kunnen mikken :+
(zoals ik)
Zo moeilijk is het ook weer niet om als Ana scoped te hitten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:18

Thompson

Beeromaniac

Pff moet ff klagen hoor... Wanneer gaan russen nou eindelijk eens een eigen server krijgen.
Heb nu denk ik 6 games op rij verloren (verdeeld over 3 dagen) en elke keer kom ik bij 2/3/4-man russische premades die allemaal DPS pakken, keihard zuigen en alleen maar russisch schreeuwen over voice :/

Ben van 24xx naar 20xx gekelderd in een week tijd ofzo.

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@TheProf82 volgens mij stopt die beam even later waardoor je weer zicht moet hebben op je medespeler. Iig is dat mijn ervaring met het healen en boosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
Arunia schreef op maandag 25 september 2017 @ 20:27:
@TheProf82 volgens mij stopt die beam even later waardoor je weer zicht moet hebben op je medespeler. Iig is dat mijn ervaring met het healen en boosten.
Dat is waar maar voor 200gp allies heb je hem dan vaak al bijna volgehealed. Best OP vind ik dat, zo hoef je niet in iemands LOS te staan als ie vecht maar kan je steeds kort uit cover duiken en beamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
TheProf82 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 07:57:
[...]

Dat is waar maar voor 200gp allies heb je hem dan vaak al bijna volgehealed. Best OP vind ik dat, zo hoef je niet in iemands LOS te staan als ie vecht maar kan je steeds kort uit cover duiken en beamen.
Dat moet ook wel, omdat je anders heel snel constant je beam verliest. Het gebeurt namelijk heel vaak dat je iemand wilt healen, en die rennen dan net het hoekje om omdat ze dat nog niet door hebben. Dan zou je meteen je beam kwijt zijn, en zij waarschijnlijk dood omdat het dan 2-3 seconden duurt voordat je weer goed zicht op ze hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
Ik vind het prima zoals het is maar het valt me dus op dat Mercy hierdoor veel wendbaarder is dan andere classes samen met haar shift ability (vliegen).

Ik vind het geweldig hoor maar heb soms echt 40-50% healing :). Ik skip Ana in ieder geval constant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apokk
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-01 12:41
Zalaroth schreef op maandag 25 september 2017 @ 18:54:
[...]

En juist dat is het probleem. Mercy slopen is nu minder makkelijk dan voorheen.

Met Valkyrie komt Winston niet eens in mijn buurt, ik vlieg veel te snel heen en weer en ontsnap aan vele ults. Je hebt dus over het algemeen meer mensen nodig om Mercy down te krijgen. Uiteraard is alles mogelijk, maar de moeite en extra teamplay die je hier in moet steken is niet eerlijk.
Voor mij als soldier main is mercy prima te slopen in mijn eentje zolang er niet overal schilden zijn om achter te schuilen, maar zodra mercy in ult-mode zit en er andere tegenstanders zijn om op te schieten switch ik wel even of ze moet recht voor mijn neus zijn. Ze is bijna niet te raken in ult-mode en dat vind ik prima, aangezien het een ult is.
Ik ben overigens wel blij dat die defense matrix van DVA eindelijk verkort is. Dat maakt DVA weer wat makkelijker om uit te mech te krijgen (als soldier).

Blizzard: Apokk#2441

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rejer
TheProf82 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 09:35:
Ik vind het prima zoals het is maar het valt me dus op dat Mercy hierdoor veel wendbaarder is dan andere classes samen met haar shift ability (vliegen).

Ik vind het geweldig hoor maar heb soms echt 40-50% healing :). Ik skip Ana in ieder geval constant.
Mercy is niet echt prima. Je team moet een Mercy hebben om te winnen. Wat is daar prima aan?

(en nee ik heb geen hekel aan Mercy)

[ Voor 4% gewijzigd door rejer op 26-09-2017 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
rejer schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 10:58:
[...]

Mercy is niet echt prima. Je team moet een Mercy hebben om te winnen. Wat is daar prima aan?

Je hebt niet per se een Mercy nodig om te winnen. Maar als het andere team een (goede) Mercy heeft, is het wel verdomd handig. Zo kan een goed getimede ult van McCree of Soldier de ult van Mercy goed counteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
rejer schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 10:58:
[...]

Lees dan mijn post op de vorige pagina even die duidelijk mijn standpunt aangeeft over Mercy, en deze hele discussie heeft veroorzaakt.

In other news; wat vinden we van de nieuwe balance changes? Ik vind Pharah bijvoorbeeld best zwak net als Mei of Zarya. Tuurlijk, de Zarya ult is nog beter nu, maar zonder de ult voel ik me echt nutteloos. Ik doe het met Roadhog in ieder geval een stuk beter.

Junkertown vind ik wel leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:09
Ben als level 32 ook maar eens aan competitive begonnen. Al 3 potjes verloren (van de 3). Merk in de placements nog weinig van team communicatie; ben daar zelf overigens ook schuldig aan. Nog geen toxic gedrag gezien/gehoord, andere team was tot nog toe altijd beter dan mijn team. Vanavond maar weer eens een paar potjes doen, kijken of ik eens een team tref dat mij naar een overwinning kan carry-en. Verwachtte rating: ik hoop 1000 te halen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalaroth
Apokk schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 10:37:
[...]

Voor mij als soldier main is mercy prima te slopen in mijn eentje zolang er niet overal schilden zijn om achter te schuilen, maar zodra mercy in ult-mode zit en er andere tegenstanders zijn om op te schieten switch ik wel even of ze moet recht voor mijn neus zijn. Ze is bijna niet te raken in ult-mode en dat vind ik prima, aangezien het een ult is.
Ik ben overigens wel blij dat die defense matrix van DVA eindelijk verkort is. Dat maakt DVA weer wat makkelijker om uit te mech te krijgen (als soldier).
Soldier is mijn grootste vijand inderdaad. Al is er bijna altijd wel een Reinardt of Orisa waar ik dekking kan zoeken.

Vanavond hopelijk terug naar Diamond na een enorme daal paar weken geleden, nog zo'n 50 puntjes te gaan! Alle potjes gister gewonnen, wel zonder team-chat. Ben de toxic communicatie op 2900sr-spanning beu. Bovendien erger ik me dood aan de 'REZ ME' verzoeken en de verklaringen waarom ik iemand niet heb kunnen rezzen.. Dat haalt me alleen maar uit mijn concentratie. Heb eigenlijk nooit zonder voicechat gespeeld maar het is stiekem veel relaxter.

Maar ik sluit me ook aan bij de gedachte dat een Mercy min of meer verplicht is in een team om te winnen. Het zorgt er gewoon voor dat Ana underpowered overkomt. Lucio en Zenyata zijn beide fijn als secondairy healer. Blijf erbij dat ze een beetje generft moet worden.
Zou ook niet weten wat, misschien vlieg snelheid wat trager of iets dergelijks. Ze is niet overpowered qua healing of resurrecten maar ze heeft iets te veel overlevingsmiddelen denk ik.

Junkertown vind ik ook een hele leuke map. Tot ik een Molten Core turret tegenkwam op die draaischijf binnen. 8)7. Wat een amateuristisch geklooi was dat van ons om dat te stoppen. :'( Win opvallend weinig potjes op attack bij Junkertown.

[ Voor 22% gewijzigd door Zalaroth op 26-09-2017 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
Zalaroth schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 13:09:
[...]

Junkertown vind ik ook een hele leuke map. Tot ik een Molten Core turret tegenkwam op die draaischijf binnen. 8)7. Wat een amateuristisch geklooi was dat van ons om dat te stoppen. :'( Win opvallend weinig potjes op attack bij Junkertown.
Mei werkt erg goed op het laatste stuk bij attack, vooral als je de (vanaf attack gezien) rechter spawn uitgang van het verdedigende team blokkeert nadat er een paar zijn dood gegaan. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawofl
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-09 10:01

dawofl

?

Iemand dit al eens geprobeerd :) lijkt me eigenlijk best wel een strakke strategie om eens te doen :D

<edit> ok geprobeerd en jammerlijk gefaald hahaha, wel dikke lol met team en daarna de map alsnog gewonnen :) </edit>

[ Voor 26% gewijzigd door dawofl op 26-09-2017 21:41 ]

I wanted to change the world but god wouldnt give me the source code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xa!pt
Zijn er bronzies hier die willen duo-en? Main Ana hier en ik blijf te lang naar m'n zin hangen in bronze (rond de 1450). Dan weer 2 games waarin mensen redelijk spelen en die wel te carryen zijn, dan weer een game of 2 vol met 5 DPS spelen en overal rondrennende mensen. Een vaste tank zou leuk zijn. :) Of is dat niveau in silver / gold gewoonweg niet beter, qua samenwerking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Xa!pt schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 18:42:
Zijn er bronzies hier die willen duo-en? Main Ana hier en ik blijf te lang naar m'n zin hangen in bronze (rond de 1450). Dan weer 2 games waarin mensen redelijk spelen en die wel te carryen zijn, dan weer een game of 2 vol met 5 DPS spelen en overal rondrennende mensen. Een vaste tank zou leuk zijn. :) Of is dat niveau in silver / gold gewoonweg niet beter, qua samenwerking?
Nee. Gold is net zon hel. Positief blijven levert inmiddels wel een positief winst percentage op, maar rustig blijven is lastig. Net gestopt op 2960, ben er bijna.

Default blanke hetero

• Apokk
Ebayzo schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 19:48:
[...]

Nee. Gold is net zon hel. Positief blijven levert inmiddels wel een positief winst percentage op, maar rustig blijven is lastig. Net gestopt op 2960, ben er bijna.
Platinum is niet veel beter hoor. Zitten ook genoeg spelers in die zitten te trollen, niet op teamchat komen of wel op teamchat komen en nonstop zitten te schreeuwen/zeiken, om rez vragen, dps te laag, healers zijn slecht, tanks zijn slecht er is altijd wat. Soms kan ik het ze ook niet kwalijk nemen als ze iets pakken wat niet in het team pas, het is immers een spel en men moet vooral spelen wat ze leuk vinden. Als je echter verder wil komen in ranks is het af en toe wel vervelend dat mensen niet een beetje willen meewerken.

Ik sluit mij dan ook aan bij het bovenstaande advies. Blijf kalm en positief, probeer mensen te coachen (als jij betere inzichten hebt) voor zover mensen dat toelaten.

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Apokk schreef op woensdag 27 september 2017 @ 10:08:
[...]

Platinum is niet veel beter hoor. Zitten ook genoeg spelers in die zitten te trollen, niet op teamchat komen of wel op teamchat komen en nonstop zitten te schreeuwen/zeiken, om rez vragen, dps te laag, healers zijn slecht, tanks zijn slecht er is altijd wat. Soms kan ik het ze ook niet kwalijk nemen als ze iets pakken wat niet in het team pas, het is immers een spel en men moet vooral spelen wat ze leuk vinden. Als je echter verder wil komen in ranks is het af en toe wel vervelend dat mensen niet een beetje willen meewerken.

Ik sluit mij dan ook aan bij het bovenstaande advies. Blijf kalm en positief, probeer mensen te coachen (als jij betere inzichten hebt) voor zover mensen dat toelaten.
Ohhh, begrijp me niet verkeerd. Verwacht hééééélemaal niks van platinum :D Maar inderdaad met mijn huidige instelling lijk ik wel meer resultaat te boeken. Maar goed, het is ook een kwestie van geluk.

Ik hang al 5 seizoenen in Gold en ben blij dat ik, met een nieuw account, eindelijk Gold misschien een keer gedag zeg. Maar goed, de weg is nog lang (40 SR).

Wat ook wel helpt is quit when you are winning :P Oh, en speel geen ranked in het weekend, en dan vooral zondagavond :X . Daar heb ik nu mijn oude account voor.

Waar ik wel een hekel aan blijf houden is die groepen waar je mee in het team wordt gezet. De groepen van 4 zijn het ergst. Die hebben met random's een potje gewonnen en besluiten dan in een team te blijven. Maar vaak kom je dan tegen echte pre-mades en is het kansloos. Ik zou een optie willen om bewust te kiezen voor solo teams.

Default blanke hetero

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Ebayzo schreef op woensdag 27 september 2017 @ 10:14:
[...]
Ohhh, begrijp me niet verkeerd. Verwacht hééééélemaal niks van platinum :D Maar inderdaad met mijn huidige instelling lijk ik wel meer resultaat te boeken. Maar goed, het is ook een kwestie van geluk.
Als je 2960 SR bent, dan ben je toch allang platinum en juist bijna diamond?

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Grotman schreef op woensdag 27 september 2017 @ 10:21:
[...]

Als je 2960 SR bent, dan ben je toch allang platinum en juist bijna diamond?
:')

Fuck, jep...lezen er lekker overheen inderdaad. 2460 dus...

Overigens denk ik dat het niets veranderd aan het hele verhaal als ik iedereen zo hoor. Bronze, Silver, Gold, Platinum enz. Overal zitten vervelende potjes tussen maar moet je proberen je winrate net boven de 50% te houden :D

https://masteroverwatch.com/profile/pc/eu/f6a797162654-2742

[ Voor 5% gewijzigd door Ebayzo op 27-09-2017 10:23 ]

Default blanke hetero

• Apokk
[...]
Ik hang al 5 seizoenen in Gold en ben blij dat ik, met een nieuw account, eindelijk Gold misschien een keer gedag zeg. Maar goed, de weg is nog lang (40 SR).

Wat ook wel helpt is quit when you are winning :P Oh, en speel geen ranked in het weekend, en dan vooral zondagavond :X . Daar heb ik nu mijn oude account voor.
Haha, nou inderdaad. Hoevaak heb ik nog even 2 potjes gedaan na een goede avond en dan beide verloren. Was ik toch maar gaan slapen.....
Waar ik wel een hekel aan blijf houden is die groepen waar je mee in het team wordt gezet. De groepen van 4 zijn het ergst. Die hebben met random's een potje gewonnen en besluiten dan in een team te blijven. Maar vaak kom je dan tegen echte pre-mades en is het kansloos. Ik zou een optie willen om bewust te kiezen voor solo teams.
Dat is inderdaad vervelend. Ik speelde in het verleden vaak met een groep en die drukte dan op stay as group na een goede match. Zelden dat je de tweede dan weer wint.

Ik zit nu al 3 seizoenen te rommelen op 2500-2700 en merk dat veel van de potten verloren worden, omdat mensen alleen maar blijven zeiken om "persoon X molt mij de hele tijd, persoon y doe je taak eens" zoals een goed spelende genji of widowmaker etc en dat dan niemand een goede counter kiest maar liever blijft spelen wat ze al deden en dan verandert er dus niks aan de situatie behalve dan dat de voicechat steeds zuurder wordt en vingers worden gewezen.

In mijn geval krijg ik nog wel eens de schuld als pharah niet dood gaat (als soldier), terwijl mercy er nonstop achteraan vliegt. Zonder discord van zenyata of hulp van bijvoorbeeld een mccree wordt het een lastig verhaal, maar men geeft altijd graag de ander de schuld. En soms is de ander gewoon beter, maar dat accepteren ook maar weinig mensen :)

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Apokk schreef op woensdag 27 september 2017 @ 10:25:
[...]Ik zit nu al 3 seizoenen te rommelen op 2500-2700 en merk dat veel van de potten verloren worden, omdat mensen alleen maar blijven zeiken om "persoon X molt mij de hele tijd, persoon y doe je taak eens" zoals een goed spelende genji of widowmaker etc en dat dan niemand een goede counter kiest maar liever blijft spelen wat ze al deden en dan verandert er dus niks aan de situatie behalve dan dat de voicechat steeds zuurder wordt en vingers worden gewezen.

In mijn geval krijg ik nog wel eens de schuld als pharah niet dood gaat (als soldier), terwijl mercy er nonstop achteraan vliegt. Zonder discord van zenyata of hulp van bijvoorbeeld een mccree wordt het een lastig verhaal, maar men geeft altijd graag de ander de schuld. En soms is de ander gewoon beter, maar dat accepteren ook maar weinig mensen :)
Ja, ik merk echt dat positiviteit de way to go is. Gister ook een potje dat iemand begon te zeuren. Mute, negeer en doorgaan. Wat ook mooi zijn de potjes dat je op attack volledig wordt geslacht, 1-0. Maar iedereen blijft vervolgens positief. Nu defence...en niets weggeven. Alsnog een win... Hoeveel mensen al gelijk beginnen te throwen als de eerste helft slecht verloopt.

Pharmercy blijft een bron van toxicity inderdaad :D Maar inderdaad, een Zen doet dan wonderen.

En wat je zegt, soms is de ander ook gewoon beter.

Default blanke hetero

3 placement matches achter elkaar verloren met letterlijk alle 3 de matches een leaver :S ik snap er echt heeeelemaal niets van. Hoe groot is die fucking kans dat je met de matchmaking 3 keer bij de leaver komt en niet in het tegengestelde team... dat snap ik echt niet

Holy shit! :D Ik ben fucking blij. laatste alsnog gelukkig kunnen winnen. dus ben 5-5 gegaan met placements.
Maar ik eindigde vorig seizoen op 3012 waar ik echt ook super blij mee was dat ik het gehaald had om diamond te worden.

Dit ben ik nu :Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/wSNELFn.jpg

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:48

NoTimeRemains

I know

momenteel is OW overigens in de aanbieding en kost nu nog maar €25.

De lage levels zijn wel echt dramatisch kwa spelen, snel naar lvl 25 en dan comp.

This is the Way.

• Apokk
Ricmaniac schreef op woensdag 27 september 2017 @ 12:36:
Holy shit! :D Ik ben fucking blij. laatste alsnog gelukkig kunnen winnen. dus ben 5-5 gegaan met placements.
Maar ik eindigde vorig seizoen op 3012 waar ik echt ook super blij mee was dat ik het gehaald had om diamond te worden.
Nice, met solo-queue? En je hebt van alles wat gepakt voor zover je profiel up-to-date is (voornamelijk dva)? Ik weet ook nooit precies hoe dat placement mechanisme werkt, maar het blijft altijd een beetje afhankelijk van je team. Maar als je ondanks slechte teamprestaties alleen maar gouden medailles haalt krijg je alsnog een hogere placement tov degene die dat niet heeft. En de rating van je vorige seizoen schijnt dit ook te beïnvloeden.

• Zalaroth
Met mijn placement match heb ik veel verloren en weinig gewonnen. Toch eindigde ik hoger dan ik vorig seizoen geeindigd was.. dusja het zal je wel persoonlijk beoordelen i.p.v. een teamwinst of lose. Het werkt in ieder geval totaal anders dan de normale ranking. Ben benieuwd hoe, wat en waarom.

Krijg je van gouden medailles zoveel meer rating dan mensen met bv. silver? Enige waar ik gold mee kan halen is met healing. Als je secondairy healer bent krijg je zelden iets wat goud is, maar niet minder nuttig dus zou raar zijn.
Apokk schreef op woensdag 27 september 2017 @ 14:01:
[...]

Nice, met solo-queue? En je hebt van alles wat gepakt voor zover je profiel up-to-date is (voornamelijk dva)? Ik weet ook nooit precies hoe dat placement mechanisme werkt, maar het blijft altijd een beetje afhankelijk van je team. Maar als je ondanks slechte teamprestaties alleen maar gouden medailles haalt krijg je alsnog een hogere placement tov degene die dat niet heeft. En de rating van je vorige seizoen schijnt dit ook te beïnvloeden.
8 games soloqueue ja. Ja ik ben meestal degene die weer switched uiteindelijk omdat ik toch gewoon wil winnen dus dan pak ik vaak tank. D.Va is het meest gespeeld maar die vind ik helemaal niet het leukst. bij lange na niet. But you gotta do what you gotta do.

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Gister weer ouderwets avondje helaas. Stond op 2494 op een gegeven moment, maar toch weer terug op 2442. Ach ja, 2 wins - 3 losses.

Werd opeens ingedeeld met een 5 mans groep, dus ik voelde de bui al hangen. Het waren inderdaad "click to stay in a group" mensen. Maar jemig...daar walste we over de tegenstander heen. Bewees maar weer dat ik eerst moet ervaren voor ik oordeel.

Verder gewoon pech gehad, niet extreem slechte teams.

Wel lang geleden dat ik eens lekker een DPS heb geinstaqued. Hoewel D.VA ook wel als DPS voelt zo nu en dan. Die raketjes zijn echt <3

Default blanke hetero

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

Ebayzo schreef op donderdag 28 september 2017 @ 09:06:
Wel lang geleden dat ik eens lekker een DPS heb geinstaqued. Hoewel D.VA ook wel als DPS voelt zo nu en dan. Die raketjes zijn echt <3
Als een Zarya main ben ik ook wel verliefd op die raketjes :) Gratis energie en free ult charge :D

This is the Way.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawofl
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-09 10:01

dawofl

?

Ebayzo schreef op woensdag 27 september 2017 @ 10:23:
[...]
:')

Fuck, jep...lezen er lekker overheen inderdaad. 2460 dus...

Overigens denk ik dat het niets veranderd aan het hele verhaal als ik iedereen zo hoor. Bronze, Silver, Gold, Platinum enz. Overal zitten vervelende potjes tussen maar moet je proberen je winrate net boven de 50% te houden :D

https://masteroverwatch.com/profile/pc/eu/f6a797162654-2742
Precies dit :) hier eergisteren een losing streak van 8 games (ja ik had moeten stoppen na 3)... toxic, leavers, hanzo mains zonder communicatie en bereidheid tot switchen en diezelfde gast 3x achter elkaar krijgen in je team etc.... resultaat een keiharde drop uit diamond.

Gisteren winning streak 7 games en diamond rank weer terug... het is soms net bingo :+

I wanted to change the world but god wouldnt give me the source code

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

dawofl schreef op donderdag 28 september 2017 @ 10:28:
[...]

Precies dit :) hier eergisteren een losing streak van 8 games (ja ik had moeten stoppen na 3)... toxic, leavers, hanzo mains zonder communicatie en bereidheid tot switchen en diezelfde gast 3x achter elkaar krijgen in je team etc.... resultaat een keiharde drop uit diamond.

Gisteren winning streak 7 games en diamond rank weer terug... het is soms net bingo :+
Ja, een streak van 8 gaat me echt niet meer gebeuren :D

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oh fijn, player leaves comp. match. Binnen 6 seconden wordt het spel gestopt. Wth?! Zucht.

Ging best lekker namelijk. Hoop dat diegene forever tussen de leavers mag gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

@Arunia ja dat is ook zo irritant.

Weekendje met mijn oude account gespeeld. Ondanks een hoop weekendellende toch nog wat gestegen. https://masteroverwatch.com/profile/pc/eu/Ebayzo-21225

[ Voor 16% gewijzigd door Ebayzo op 02-10-2017 09:08 ]

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apokk
ik ook weer iets gestegen:
https://masteroverwatch.com/profile/pc/eu/Apokk-2441

Mijn winston stats zijn pogingen om het tij nog te keren. Helaas niet vaak succesvol met 2W - 6L. Ik begin doorgaans met soldier, maar als er teveel schilden zijn die maar niet kapot gaan (door te weinig hulp van het team) switch ik naar reaper en gaat het over het algemeen stukken beter.
Ik denk dat ik teveel met bepaalde mensen speel voor de lol (silver/gold) die dan maar 1 hero een beetje degelijk kunnen spelen en je moet toch vaak switchen om iets te counteren. Ik zou ook eens een heel weekend solo moeten proberen en kijken wat dat doet. Ik kom anders ook nooit uit platinum op deze manier :)

edit: typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

@Apokk Moet zeggen dat ik ook alleen junkrat heb gespeeld dit weekend :$ Maar dat ga ik meer doen :D

Alleen gewoon téveel discussies in het weekend. Alles moet persé 2-2-2 zijn etc. Schreeuwende kinderen in voice etc. Gelukkig is het weekend weer over.

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apokk
@Ebayzo Junkrat doet tegenwoordig een hoop damage als hij goed gespeeld wordt. Ik probeer er altijd bij uit de buurt te blijven en van een afstand neer te schieten :D

Ik had ook weer een game met iemand die iedereen de schuld gaf van alles en zelf nonstop aan het switchen was. Zo bouw je nooit een ultimate op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apokk
En toen gebeurde dit dus:

https://imgur.com/a/cdFhi

Deze setup ziet er dus hopeloos uit. Bijna iedereen op elkaar zeiken om te switchen. Niemand doet het. Na 20 seconde, dacht ik al "laat maar, weer een loss". Roadhog ging naar Mercy. Ik ben maar weer soldier gaan spelen, want zonder schild ga ik alleen maar dood als Zen. Eerste ronde 0-3 verloren zoals verwacht. Tweede ronde zowaar gewonnen met wat mazzel ults 3-3. Daarna weer offense en tot 2e punt gekregen 5-3 met veel pijn en moeite. Laatste pot defense en opeens hadden we 2 tanks, 2 healers, 2 dmg en bij eerste punt tegen gehouden en dus nog 5-3 gewonnen. Soms loopt het gewoon raar.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Jep, blijft een loterij soms :) Gisteravond redelijk dramatisch, maar goed, wel weer lekkere junkrat acties :)

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb serieus gisteren een Junkrat voorbij zien vliegen en een massacre aan zien richten. Jammer genoeg zat die niet bij ons in het team. Overigens deden we het niet slecht.
Wel echt super spannend.

Wat ik vaak tegenkom in QP en Mystery is dat mensen als je met een groep richting het punt gaat, je op het punt komt. Blijkbaar de rest het te eng vind en bij de ingang blijft staan. Zodoende ben je Lucio en krijg je je ult en gooit die aan en ben je dus alleen het punt aan het claimen. Uiteraard het volledige vijandelijke team op jouw dak en dan nog niemand van je eigen team die komt. Guys! ze worden bezig gehouden. Maar nee hoor. Zucht. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Arunia schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 09:52:
Ik heb serieus gisteren een Junkrat voorbij zien vliegen en een massacre aan zien richten. Jammer genoeg zat die niet bij ons in het team. Overigens deden we het niet slecht.
Wel echt super spannend.

Wat ik vaak tegenkom in QP en Mystery is dat mensen als je met een groep richting het punt gaat, je op het punt komt. Blijkbaar de rest het te eng vind en bij de ingang blijft staan. Zodoende ben je Lucio en krijg je je ult en gooit die aan en ben je dus alleen het punt aan het claimen. Uiteraard het volledige vijandelijke team op jouw dak en dan nog niemand van je eigen team die komt. Guys! ze worden bezig gehouden. Maar nee hoor. Zucht. :D
Haha ja :D Rush left....rush left...rush ...... ahhhhhhhhhh i'm alone.

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apokk
Ik moet ook zeggen dat ik zelf het prettigste speel in een divecomp, waar over het algemeen meer chaos is bij het andere team en ik wat meer vrijheid heb om iedereen neer te schieten. Bijv. D.VA en Winston die de hele tijd aan het storen zijn (en over de frontline kunnen springen/vliegen) zodat de tegenstanders weglopen van hun schilden.

Somme reinhardts met gecoördineerde charges zijn ook nog prima, maar de hele tijd stil blijven staan op 1 punt vind ik echt vreselijk. D.w.z. niemand "durft" erin te gaan en te pushen. Dan zitten beide teams een beetje op elkaars schilden te schieten, hopen dat er iemand dood gaat terwijl de tijd doortikt. Prima als je verdedigt, maar dodelijk als je aanvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

pfff mn tweede account aan t levelen naar 25 maar allejezus lowlevel QP is niet te doen... voicechat uit, textchat uit en met wat muziek maar doorbuffelen. Hopelijk snel klaar en dan op naar comp.

Gisteren op m'n main account wel echt een geweldige game gehad op Junkertown. 4 Gold medals met Zarya, 38 - 0 gegaan. M'n ults gingen goed en er was super veel en belangrijker goede communicatie met m'n team waardoor er veel, heel veel team kills gebeurde. Meteen 4 invites gekregen :)

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

NoTimeRemains schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 10:58:
pfff mn tweede account aan t levelen naar 25 maar allejezus lowlevel QP is niet te doen... voicechat uit, textchat uit en met wat muziek maar doorbuffelen. Hopelijk snel klaar en dan op naar comp.

Gisteren op m'n main account wel echt een geweldige game gehad op Junkertown. 4 Gold medals met Zarya, 38 - 0 gegaan. M'n ults gingen goed en er was super veel en belangrijker goede communicatie met m'n team waardoor er veel, heel veel team kills gebeurde. Meteen 4 invites gekregen :)
Hahaha ja echt een hel die 25 levels. Was niet doorheen te komen :D

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

Ebayzo schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:39:
[...]
Hahaha ja echt een hel die 25 levels. Was niet doorheen te komen :D
Op m'n main merkte je dat iedereen nieuw was en dat we samen ontdekten hoe en wat. Nu krijg je lvl 4 kids die schreeuwen (letterlijk :|) dat je moet switchen want de meta is nu xyz in de creme de la creme van de Overwatch spelers. Ongelofelijk, QP is echt helemaal dood. Nog maar 15 levels ;w

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

NoTimeRemains schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:48:
[...]

Op m'n main merkte je dat iedereen nieuw was en dat we samen ontdekten hoe en wat. Nu krijg je lvl 4 kids die schreeuwen (letterlijk :|) dat je moet switchen want de meta is nu xyz in de creme de la creme van de Overwatch spelers. Ongelofelijk, QP is echt helemaal dood. Nog maar 15 levels ;w
Ik ben er net een weekje uit gelukkig met mijn 2e account. Ik verbeeldt me niets, maar sommige mensen zijn echt héééééél slecht.

Ach, was wel mooi moment om gewoon probleemloos maar wat te oefenen met verschillende heroes. Normaal speel ik namelijk nooit QP of arcade.

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VySio
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07:13
Ik heb 2 accounts op de xbox gehad. Mijn eerste had ik ecjt no life Lucio en heel veel Dva Winston. Rond 3500.Het doel van mijn 2e account was danbook echt alles spelen wat ik maar wou in comp (omdat quickplay echt gaar is) hier bleeff ik rond 3000 steken.

Nu overgestapt op de ps4 en wil ik eigenlijk hetzelfde. account 1 is nu level 18. Nog een uurtje of 6 te gaan. 2e account weet ik niet of ik weer zo lang wil afzien want 25 levels is echt een lange zit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• infidel011
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
Moet zeggen dat ik quickplay ook totaal niet serieus neem. Voor mij is meer een mode om alles te proberen wat ik niet in comp zou doen. Ik ga dan ook echt geen healer picken in qp en voicechat ga ik dan al helemaal niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

<spam>

[ Voor 88% gewijzigd door Grotman op 05-10-2017 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

infidel011 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 16:47:
Moet zeggen dat ik quickplay ook totaal niet serieus neem. Voor mij is meer een mode om alles te proberen wat ik niet in comp zou doen. Ik ga dan ook echt geen healer picken in qp en voicechat ga ik dan al helemaal niet in.
Haha helemaal mee eens, qp gebruik ik om dingetjes uit te testen.
Afentoe is de voice-chat komisch :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het lijkt er tijdens het spelen heel erg op dat ik heel veel smurf accounts tegen kom in willekeurige modussen. Mensen die echt boven niveau spelen.
Of ik speel ineens heel slecht oid, of ik wordt ineens tegenover betere mensen gezet, maar ben zelf niet beter. Geen idee, zo'n gevoel krijg ik en laatst ook al iemand die het had over smurfen accounts toen potg te zien was.
Pagina: 1 ... 19 ... 38 Laatste