Ik speel het nu 3 weken op PS4, binnen 2 weken naar level 35 op alleen QP, paar placement matches geprobeerd maar als je er even induikt en de Overwacht kriebel krijgt dan kom je er al snel achter dat een hele andere vibe aan matches geeft. Dit komt doordat de spelers alleen op prestatie spelen (voor zichzelf) of met een gecoördineerd team spelen (wat juist de bedoeling is). Als casual speler ben je dan gewoon kansloos of je moet echt het verschil kunnen maken met een character waar je zeer, zeer goed mee bent.
Ik speel paar uur per week, uurtje max op een dag maar merk wel dat je snel nog even een match eraan plakt, enorm verslavend en elke match op QP pakt anders uit en ook als beginner heb ik gemerkt dat je soms matches helemaal kan omdraaien door de juiste keuzes te maken.
Competitive ga ik niet eens meer proberen als casual player tot ik minimaal level 99+ ben misschien. Bij mij kriebelt het namelijk wel om met een goed team en communicatie verder te gaan, heb er alleen niet altijd de tijd voor
QP ben ik erg content mee tot nu toe, soms weleens de trolls of mensen die rond lopen te kutten maar elke match duurt maar 10 minuten. Daarnaast ontdek ik enorm diepgang welke ik niet verwacht had en vindt ik het een heerlijke game. Deze game gaat nog jaren het competive gaming speelveld bepalen.
Mijn advies, op PC als casual gamer nee...Op console als casual player, ja, maar dan alleen quickplay of arcade.