Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaapiej
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07:50
yinx84 schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 08:00:
Dat je na een lange periode afwezigheid van 2800 naar 2500 valt is dan ook helemaal niet raar. Hoe lang was de break die je genomen hebt? Hoeveel heb je sindsdien aan je skills gewerkt? Video's bekeken? Je gameplay geanalyseerd?

Voor je break had je ook tirades hoe het allemaal aan het spel ligt. Toen lag het aan Roadhog die te overpowered was en z'n hook die bullshit was (lucky you, allemaal gefixt! ;)). Het spel was te kinderachtig en het lag allemaal niet aan jou.

Er zijn massa's mensen die elk seizoen solo door hard te werken aan zichzelf de ladder beklimmen. Jij bent alleen maar aan het klagen dat je het niet op een zilveren bordje aangereikt krijgt. Als je solo niet uit Platinum kunt klimmen dan heb je geen enkel recht op een hogere rank.
Hier zo'n noob die zijn best doet! :p

Vorig season na mijn placements op 1500. Echt ontzettend brakke placements maar uiteindelijk wel boven de 2000 uitgekomen einde season. Dit season na de placements wel wat hoger gekomen, ik dacht ergens rond de 2000 maar niet meer zeker. En zojuist voor het eerst boven de 2500 uitgekomen! 2511 om precies te zijn :*)

Nog genoeg te leren dat is iets wat zeker is!

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2mixic.jpg

Mijn dipje van voor 16 juni staat er helaas niet bij, toen van 2350 naar 2025 gezakt...

Edit: zucht.. en meteen weer 3 losses achter elkaar te pakken. Reden: kinderen. 2 games met 4x DPS en 1 game met 5x DPS. Voeg daar het nodige zout aan toe en je hebt de pareltjes van de community te pakken! :) Krijg een beetje hetzelfde gevoel als wat ik met LoL had, langzaamaan steeds wat beter gaan spelen en de hoop hebben dat als je iets hoger komt de mensen wat meer herseninhoud hebben. En dan vervolgens erachter komen dat het niet zo is. En dat telkens opnieuw |:(

[ Voor 14% gewijzigd door schaapiej op 04-07-2017 16:49 ]

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:38
Thompson schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 09:10:
Wat zijn nou eigenlijk de beste counters tegen reaper?
Ik merk vaak dat als het enemy team een echt goede reaper heeft mijn team daar veel moeite mee heeft.
Gister een goede reaper tegen ons die ook nog vaak zen z''n orb op hem had en onze DPS kreeg hem gewoon bijna niet neer. Ik was zelf daarom geswitcht van winston naar zarya (we hadden ook nog een Dva) en kreeg wel veel charge (eindigde de game met 65% gemiddeld ofzo) maar kon het verschil niet maken.
Blijkbaar heeft de Reaper een Buff gekregen, maar ik moet zeggen dat ik deze hero nog steeds goed kan neerhalen zolang je wat afstand houd. Misschien dat ik nog geen goede reaper tegen ben gekomen haha.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-09 08:55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:22
Nieuw event om de hoek dus.
Komt er nog een short vid uit binnenkort? is ook al even geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8GUS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-03 10:34

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

Psyonara schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 17:30:
Nieuw event om de hoek dus.
Komt er nog een short vid uit binnenkort? is ook al even geleden.
Dat heeft niets te maken met een nieuw event, maar met een nieuwe Hero. Velen verwachten Doomfist omdat zijn vuist-wapen-ding(Gauntlet) in Numbani daar op de payload lag. Plus dat er wordt gemeld dat Doomfist ontsnapt zou zijn. Lijkt me duidelijk :)

Qua event is het al bekend dat we weer een Olympische spelen komt. Waarschijnlijk een ge-update Lucioball en misschien zelfs nog iets dergelijks.

[ Voor 6% gewijzigd door 8GUS op 05-07-2017 09:15 ]

Bricks In Motion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rule
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-08 11:24
8GUS schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 09:03:
[...]

Dat heeft niets te maken met een nieuw event, maar met een nieuwe Hero. Velen verwachten Doomfist omdat zijn vuist-wapen-ding(Gauntlet) in Numbani daar op de payload lag. Plus dat er wordt gemeld dat Doomfist ontsnapt zou zijn. Lijkt me duidelijk :)

Qua event is het al bekend dat we weer een Olympische spelen komt. Waarschijnlijk een ge-update Lucioball en misschien zelfs nog iets dergelijks.
In de blogpost van gisteren op battlenet wordt bevestigt dat Doomfist is ontsnapt en zijn Doomfist gauntlet terug heeft gekregen. Vorige keer toen Orisa werd geteased kregen we 2 weken later een trailer, en weer 2 weken later op PTR beschikbaar. dusss... lijkt erop dat hij er nu echt aan zit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8GUS

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

Rule schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 10:30:
[...]

In de blogpost van gisteren op battlenet wordt bevestigt dat Doomfist is ontsnapt en zijn Doomfist gauntlet terug heeft gekregen. Vorige keer toen Orisa werd geteased kregen we 2 weken later een trailer, en weer 2 weken later op PTR beschikbaar. dusss... lijkt erop dat hij er nu echt aan zit te komen.
Blizzard blijft Blizzard he. Vorige keer werd niet zozeer Orisa geteased, maar haar maker Efi. Voor hetzelfde geld krijgen we toch een compleet andere Hero. Ook al lijkt dit vrij duidelijk, je weet het nooit :)

Bricks In Motion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 15:04
8GUS schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 10:39:
[...]

Blizzard blijft Blizzard he. Vorige keer werd niet zozeer Orisa geteased, maar haar maker Efi. Voor hetzelfde geld krijgen we toch een compleet andere Hero. Ook al lijkt dit vrij duidelijk, je weet het nooit :)
Klopt, daar komt bij dat voor mij (en vele anderen) Doomfist een tank hero lijkt, maar die hebben we net gehad. En we zitten al zo lang op Doomfist te wachten, dat zijn reveal beter past bij Blizzcon.

Ik denk nog steeds dat we Doomfist krijgen hoor, maar ik geef iets anders wel een grote kans :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rule
BlackMage schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 10:46:
[...]

Klopt, daar komt bij dat voor mij (en vele anderen) Doomfist een tank hero lijkt, maar die hebben we net gehad. En we zitten al zo lang op Doomfist te wachten, dat zijn reveal beter past bij Blizzcon.

Ik denk nog steeds dat we Doomfist krijgen hoor, maar ik geef iets anders wel een grote kans :)
Gezien het feit dat hij met gemak even 4 OR-14 robots uitschakeld verwacht ik een offense hero.. Tank heroes doen geen damage toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8GUS

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

Rule schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 11:35:
[...]

Gezien het feit dat hij met gemak even 4 OR-14 robots uitschakeld verwacht ik een offense hero.. Tank heroes doen geen damage toch?
Mwa, Zarya en D.Va kunnen een prima damage output hebben mits goed gebruikt.

Ik hoop dat Doomfist niet tegen gaat vallen in ieder geval. Maar na zo'n hype zou dat best wel eens kunnen. Het is met de nieuwe Hero's allemaal nog niet fantastisch moet ik zeggen. De enige die op dit moment echt een plekkie gevonden heeft is Ana. De rest "hangt" er nog maar een beetje bij.

Bricks In Motion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Ik benieuwd wat voor rol Doomfist gaat krijgen. Z'n naam past niet echt bij een healer maar als je naar de lore kijkt mist Talon nog wel een healer. The good guys hebben meerdere supports maar Talon mist eigenlijk een support achtig type (of ik moet iets hebben gemist in de lore).

[ Voor 8% gewijzigd door temp00 op 05-07-2017 11:49 ]

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Rule schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 11:35:
[...]

Iemand met de naam "Doomfist" zal ongetwijfeld primair melee zijn. En voor een (extreme) close range hero moet je taai zijn (Rein), snel/lenig zijn (Tracer) of enigszins sneaky (Sombra/Reaper) zijn. En die laatste twee, tja ik denk niet dat iemand die zulke schade aanbrengt zoals te zien is in Numbani erg lenig of sneaky is :P

Dus dan blijft die laatste over. En een pure offensieve 'tank' hebben we ook al in Roadhog. Persoonlijk vind ik de groeperingen van de heroes zoals Blizzard dat doet niet handig, maar we moeten het er mee doen :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-09 20:25
Net wel een leuk potje als winston gespeeld, alleen wel super jammer dat ik mijn laatste jump op de enemie genji net miste, 99 players knocked back in plaats van 100 klinkt toch wel een stuk minder goed. :P

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JbphHuo.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door markdm op 06-07-2017 01:05 ]

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:58

NoTimeRemains

I know

markdm schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 01:05:
Net wel een leuk potje als winston gespeeld, alleen wel super jammer dat ik mijn laatste jump op de enemie genji net miste, 99 players knocked back in plaats van 100 klinkt toch wel een stuk minder goed. :P

[afbeelding]
ziet er goed uit. Ik ben nu ook steeds meer met Winston aan t spelen, blijf het lastig vinden om de backline te harassen en dan weer ongeschonden weg te komen. Vooral als je healers toch net niet opletten of te druk met andere dingen zijn.

Overigens is het wel grappig hoeveel mensen nu Mercy spelen. Beetje achterin healen, verstoppen en een 5 man res doen. Op Platinum niveau was het altijd kill the pharah anders was het game over nu is het kill the mercy.

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
NoTimeRemains schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 12:55:
[...]

ziet er goed uit. Ik ben nu ook steeds meer met Winston aan t spelen, blijf het lastig vinden om de backline te harassen en dan weer ongeschonden weg te komen. Vooral als je healers toch net niet opletten of te druk met andere dingen zijn.

Overigens is het wel grappig hoeveel mensen nu Mercy spelen. Beetje achterin healen, verstoppen en een 5 man res doen. Op Platinum niveau was het altijd kill the pharah anders was het game over nu is het kill the mercy.
Als je winston goed speelt met een friendly genji is het echt geweldig, zowel als defend en attack kan een dive op de enemies samen goed werken. Winston dives in het enemy team, midair een bubble, je doet +/- 70 damage op elke tegenstander en dan is het voor jouw dps makkelijk ze snel af te maken. Als het goed gaat zijn binnen een paar seconde de 2 supports dood. Alleen zorgen dat je die tijd overleefd, dat je goed met je genji samenwerkt en dat je samen de goede targets focussed is wel erg moeilijk. Zo spring ik vaak redelijk verticaal, waarin ik bovenin mijn bubbel loslaat dat ik zelfs midair nog beschermd wordt. Een paar sprongen kwam ik per ongeluk buiten de bubbel terecht, zenyetta discord orb, soldier en dva en ik was binnen 3 seconde dood.

En over mercy, ik begin de laatste tijd haar ook steeds meer te spelen. Ik fill bijna elk potje en dat betekent dus dat ik vaak support of tank moet. En met de dive meta waarin je bijna altijd wel tegen een winston speelt is een mercy de beste main healer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-09 11:36
Met mijn hanzo smurf ongeveer 2250 geworden... nu richting plat door alleen maar hanzo of widow te spelen :D

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fjux
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:44
NoTimeRemains schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 12:55:
[...]

ach zolang de mercy zo speelt blijven ze op platinum.

Fout nummer 1 van mercy is wel hiden en wachten op een 5 man res. Tempo rez is zo veel beter. je bouwt je ult toch weer super snel op.

Uiteraard als je weet dat de tegenstander grav + iets anders dodelijkes heeft is hiden wel handig. maat 9 van de 10 keer niet.
Hoe vervelend is het als je net 2 man dood heb gemaakt, maar zij ook 2 van jouw team. daarna de res van het team, en je wint de fight omdat het ineens 6vs4 is in plaats van 4v4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MxMayne1
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-09 11:16

MxMayne1

Blijf kalm en grappig

fjux schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 15:11:
[...]

ach zolang de mercy zo speelt blijven ze op platinum.

Fout nummer 1 van mercy is wel hiden en wachten op een 5 man res. Tempo rez is zo veel beter. je bouwt je ult toch weer super snel op.

Uiteraard als je weet dat de tegenstander grav + iets anders dodelijkes heeft is hiden wel handig. maat 9 van de 10 keer niet.
Hoe vervelend is het als je net 2 man dood heb gemaakt, maar zij ook 2 van jouw team. daarna de res van het team, en je wint de fight omdat het ineens 6vs4 is in plaats van 4v4.
zelfs een goede enkele rez kan het verschil maken, het is maar net wat de situatie vraagt. Gisteren reaper gerezt die op 99% van zn ult zat, hij callde, ik rezde, met als gevolg een quadruple kill en point A.

Lege virente, virent cuncta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:46
Ik zie eigenlijk bijna nooit kansen om meer dan 3 man te rezen, en zelfs dat is vrij zeldzaam...
Overigens ben ik zelf juist meer aan het schakelen naar Lucio, lijkt in ieder geval op het niveau waarop ik speel (en in qp) beter te werken dan Mercy in de meeste gevallen. Ik denk dat Mercy meer belang heeft bij een goed samenwerkend team terwijl Lucio in een samengeraapt zooitje nog wat meer verschil kan maken. Als iedereen maar een kant op rent dan is mijn ervaring met Mercy dat ik vooral snel dood ben steeds.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:11

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Is het heel raar dat ik na 500+ uur competitive nog steeds met het gros van de heroes niet gespeeld heb? Ik bedoel dan ook geen enkele seconden. Ik speel alleen met D.Va (=main), Lucio, Mercy, Orisa, Reinhard, Pharah of Tracer. Ik wissel wel vaak maar dan wel tussen deze heroes.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
Techno Overlord schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 15:48:
Is het heel raar dat ik na 500+ uur competitive nog steeds met het gros van de heroes niet gespeeld heb? Ik bedoel dan ook geen enkele seconden. Ik speel alleen met D.Va (=main), Lucio, Mercy, Orisa, Reinhard, Pharah of Tracer. Ik wissel wel vaak maar dan wel tussen deze heroes.
Ik raar altijd wel aan om elke hero in QP eventjes te oefenen, dan krijg je een gevoel hoe ze spelen, hoe de cooldowns zijn etc. wat je enorm kan helpen als je tegen ze speelt in competitive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
Speel tot nu toe 1/4de van de selectie misschien iets meer dan dat. Zo nu en dan probeer ik een nieuwe hero en vaak over tijd dat ik ze beter door krijg dan dat ik ze continu speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
B.Lensen schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 15:15:
[...]

zelfs een goede enkele rez kan het verschil maken, het is maar net wat de situatie vraagt. Gisteren reaper gerezt die op 99% van zn ult zat, hij callde, ik rezde, met als gevolg een quadruple kill en point A.
ik heb wel vaak dat ik als mercy in een overtime situatie even blijf hiden om een wat meer man rez te krijgen. en na de rez all in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:54
Hmm, moet toch even opletten dat ik onthoud wanneer ik QP doe. En maar roepen dat ik de hele tijd Bastion kreeg. Totdat het me begon te dagen dat ik een keertje QP deed. >_<

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• markdm
Doomfist!!!

En de abilities: https://playoverwatch.com/en-us/heroes/doomfist/

[ Voor 58% gewijzigd door markdm op 06-07-2017 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-09 22:03

muhda

Time & Space traveler

Oef eindelijk een nieuwe hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Laatst online: 03-09 14:14
Pro-tips na paar potjes:

- Wordt niet bij F1 uitgelegd, maar je Seismic Slam (E) pulled mensen naar je toe als ze geraakt worden.
- Als je van een bepaalde hoogte valt of Upper Cut gebruikt dan zie je een blauwe cone op de grond... die is bedoeld voor Seismic Slam (E)... laat zien waar die zou landen. Leuk om je hand cannon (M1) of Charge (M2) te gebruiken als follow up. Een halve M2 charge doet niet veel damage, maar als je iemand tegen de muur beukt wel.
- Door omhoog te kijken ga je niet hoger met Upper Cut lijkt het.

Wel raar dat deze hero perfect voor dive comps is. Had verwacht dat ze dat nu wel zouden willen doorbreken met alle negatieve berichten dat deze dive meta een beetje saai is...

[ Voor 12% gewijzigd door yinx84 op 06-07-2017 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
Jeuj terug geklommen naar 2636. in 2 potjes bijna 100 gestegen.
Daarbij moet ik wel zeggen dat het twee potjes waren met communicaties en geen trollers :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Denk dat die hero zeker 2 weken in de ptr blijft.. ik heb nu 3 quickplays gedaan waar ik hem kon picken en alle 3 was ik echt aan het domineren. natuurlijk is het de eerste avond maar ik heb het idee dat ze mix van damage, mobility en armor iets te veel is ofzo.

Verder leuke hero met een erg leuke kit.

Erg erg jammer dat het geen Terry Crews is (althans niet te horen)

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
Ricmaniac schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 20:31:
Denk dat die hero zeker 2 weken in de ptr blijft.. ik heb nu 3 quickplays gedaan waar ik hem kon picken en alle 3 was ik echt aan het domineren. natuurlijk is het de eerste avond maar ik heb het idee dat ze mix van damage, mobility en armor iets te veel is ofzo.

Verder leuke hero met een erg leuke kit.

Erg erg jammer dat het geen Terry Crews is (althans niet te horen)
Dat van Crews is idd jammer, ik zie hem nog wel in de game als een andere Hero. Doomfist is mogelijk wat te serieus betreft Crews.

Zie hem nog wel als een flashy tank in de game oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomski1986
Doomfist nerf incoming! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomski1986
Kan Doomfist eigelijk z'n uitimate overal in de map gebruiken? Is er een max afstand op? En wat gebeurt er als je er een klein gebouw mee wilt binnengaan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:02
Net een leuk potje Pharah gehad waarbij ik op Hollywood op het eerste payload deel de hele tijd bijna op de payload kon blijven staan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8GUS

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

Ik denk dat ik me ga specialiseren in het ontmantelen van Doomfist. Dit lijkt wel een Genji/Winston/Reinhardt hybrid.

Bricks In Motion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
8GUS schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 09:37:
Ik denk dat ik me ga specialiseren in het ontmantelen van Doomfist. Dit lijkt wel een Genji/Winston/Reinhardt hybrid.
Van wat ik nu allemaal kan zien verwacht ik wel dat hij nog een nerf gaat krijgen.

Hij is echt super vet, maar IMHO een beetje erg overpowerd nu.

maar de combo's zien er allemaal heel vet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8GUS

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

fjux schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 09:51:
[...]

Van wat ik nu allemaal kan zien verwacht ik wel dat hij nog een nerf gaat krijgen.

Hij is echt super vet, maar IMHO een beetje erg overpowerd nu.

maar de combo's zien er allemaal heel vet uit.
Z'n ult is wel matig vind ik. Je moet echt goed op iemand duiken anders doe je te weinig damage om echt impact te hebben.

Bricks In Motion

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fjux
8GUS schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 09:59:
[...]

Z'n ult is wel matig vind ik. Je moet echt goed op iemand duiken anders doe je te weinig damage om echt impact te hebben.
Met een ult 1 a 2 kills krijgen is vaak al voldoende.

Maar wordt heel erg leuk icm Zarya ult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8GUS

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

fjux schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 10:01:
[...]

Met een ult 1 a 2 kills krijgen is vaak al voldoende.

Maar wordt heel erg leuk icm Zarya ult.
Mja, z'n ult is wat beter te richten dan bijvoorbeeld die van D.Va. Maar goed, we zullen zien welke impact hij heeft. Hij lijkt OP, maar ik vraag me af of dat ook wel zo is. Hij is erg mobiel en is zo in en uit het gevecht te krijgen.

Grootste nadeel is ook meteen z'n mobiliteit. Hij is lastig te "richten" om het zo maar te verwoorden. Dus als hij niks raakt met z'n abilities dan bouwt hij ook geen shield op. En dan is 250HP opeens helemaal niet meer zo veel.

Uit de buurt blijven en ranged aanpakken.

Bricks In Motion

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het leukst vind ik nu omdat het nog een noobfase is dat reinhardts voor je gaan staan met hun shield omhoog :P Maar jij vervolgens met je falcon punch door dat shield heen jump en ze tegen de muur kapot klapt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:03

MonkeySleeve

It's just Monkey business

Er mag nu echt wel weer een healer bij komen, wat meer variatie daarin zou ook leuk zijn.

Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MonkeySleeve schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 12:32:
Er mag nu echt wel weer een healer bij komen, wat meer variatie daarin zou ook leuk zijn.
met een healer waren alleen wat must pick comp problemen niet opgelost. deze hero kan heel tof composities opbreken. denk dat dit weer voor wat meer diversieteit zal zorgen. We moeten het mee maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 09:45
Doomfist is wel cool, heel andere speelstijl weer. De max afstand van zijn charge voelt wel net iets te ver aan (30m, had 25 of 20 mogen zijn IMO). Overigens maakt Blizzard bewust nieuwe heroes een beetje OP zodat ze veel gespeeld gaan worden. Dat maakt het tweaken makkelijker dan een UP hero introduceren die niemand vervolgens speelt.

Wel opvallend dat Blizzard weer een offense hero heeft toegevoegd. Het verschil met de andere classes begint nu wel groot te worden. Er zijn nu 8 offense heroes en maar 5 supports, waarvan er maar 4 kunnen healen. Dat maakt het vormen van goede composities niet echt makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rule
Morphs schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 13:00:
Doomfist is wel cool, heel andere speelstijl weer. De max afstand van zijn charge voelt wel net iets te ver aan (30m, had 25 of 20 mogen zijn IMO). Overigens maakt Blizzard bewust nieuwe heroes een beetje OP zodat ze veel gespeeld gaan worden. Dat maakt het tweaken makkelijker dan een UP hero introduceren die niemand vervolgens speelt.

Wel opvallend dat Blizzard weer een offense hero heeft toegevoegd. Het verschil met de andere classes begint nu wel groot te worden. Er zijn nu 8 offense heroes en maar 5 supports, waarvan er maar 4 kunnen healen. Dat maakt het vormen van goede composities niet echt makkelijker.
Aan de ene kant ook wel erg gaaf dat ze niet voor een soort 'virtuele balance' gaan, voeg maar gewoon meer offense toe, wat wil je anders? Je kunt moeilijk +1 support, +1 tank, +1 defense +1 offense en dat constant blijven rouleren.

Volgens mij is Orisa express toegevoegd voordat doomfist uitkwam. Ze houd hem op afstand, shield neerzetten als hij close is zodat je om kunt draaien om je op doomfist te mikken, en fortify zodat je niet wggeslagen kunt worden. Heel vet dat Blizzard iets compleet anders voor offense heeft neergezet. Dit gaat heel veel chaos creëren in fights. en ook shields zullen dan niet zoveel invloed meer hebben op games. Het begonnen er namelijk wel iets teveel te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8GUS

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

Morphs schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 13:00:
Bedenk wel dat er meerdere non-healing hero's self sustaining zijn. Roadhog, Soldier, Mei en Reaper bijvoorbeeld. Die hebben allemaal een eigen manier om te kunnen healen.

En bedenk je ook dat mensen (vooral in eerste instantie) Doomfist spelen alsof het een tank is. Hij lijkt er wel op en heeft een vrij groot frame. Maar in essentie maar 250HP.

Bricks In Motion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Jullie deze al gezien? YouTube: OVERWATCH | Netflix Original Series | Teaser Trailer [HD] | Netflix
Dikke trailert (helaas nep, uiteraard :P)

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 24-09 05:03
Bloodhoundje schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 00:15:
Net een leuk potje Pharah gehad waarbij ik op Hollywood op het eerste payload deel de hele tijd bijna op de payload kon blijven staan :+

[video]
QP?
Het niveau is wel wat treurig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
timwijn schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 15:18:
[...]

QP?
Het niveau is wel wat treurig ;)
No offence hoor maar ik snap flimpjes in QP nooit.

Niveau is altijd treurig in QP. tegenstand heeft praktisch nooit een normale comp etc.
Natuurlijk is het daar veel makkelijker om een 6tupple kill te halen.

Ik vind de filmpjes/combo's van die dingen in een comp setting veel mooier om te zien. vooral omdat je dan vaak kan zien dat het echt gepland was, of juist compleet random luck uiteraard. maar dan heb je het idee dat de tegenstander het tenminste nog probeert.

Tegenwoordig is het lastig om een QP match te vinden zonder insta pick widow hanzo torb.
Ik speel het zelf ook niet meer, arcade wordt een stuk serieuzer genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
fjux schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 17:14:
[...]

No offence hoor maar ik snap flimpjes in QP nooit.

Niveau is altijd treurig in QP. tegenstand heeft praktisch nooit een normale comp etc.
Natuurlijk is het daar veel makkelijker om een 6tupple kill te halen.

Ik vind de filmpjes/combo's van die dingen in een comp setting veel mooier om te zien. vooral omdat je dan vaak kan zien dat het echt gepland was, of juist compleet random luck uiteraard. maar dan heb je het idee dat de tegenstander het tenminste nog probeert.

Tegenwoordig is het lastig om een QP match te vinden zonder insta pick widow hanzo torb.
Ik speel het zelf ook niet meer, arcade wordt een stuk serieuzer genomen.
Non taken, aangezien t niet mijn filmpje is.
En eens met wat je zegt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
Tsjong wat maakt dat toch uit beide settings kunnen als nog unieke dingen laten zien.

Serieus constant een te hoge standaard hebben is ook belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raptar
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11-09-2024
Sowieso vind ik de Pharmercy combo echt te OP, hier is niet echt een goede counter tegen. In comp. red je het gewoon niet als Soldier alleen om dit te counteren, onmogelijk. Er moet echt een 2de dps bij die ook focust (een goede WM of Mcree). Helaas zijn deze schaars en wordt er daarnaast ook weinig naar gekeken, had er laatst één die een Genji pickte om het te counteren. Love it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8GUS

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

Raptar schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 12:08:
Sowieso vind ik de Pharmercy combo echt te OP, hier is niet echt een goede counter tegen. In comp. red je het gewoon niet als Soldier alleen om dit te counteren, onmogelijk. Er moet echt een 2de dps bij die ook focust (een goede WM of Mcree). Helaas zijn deze schaars en wordt er daarnaast ook weinig naar gekeken, had er laatst één die een Genji pickte om het te counteren. Love it.
Ik vind soldier ook niet echt een counter tegen de pharmacy. Wellicht is het een idee om eens een D.VA te proberen om Pharah te counteren of op zn minst te blokkeren. De Mercy hangt er dan maar wat bij. Dan schakel je twee spelers uit tov die ene van jou.

Bricks In Motion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:33

Thompson

Beeromaniac

Raptar schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 12:08:
Zenyetta kan hierin echt het verschil maken door zijn orbs.
Dva is ook geweldig tegen pharah.

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
Hmm zou wachten/timen totdat Mercy anderen moet healen/boosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:46
Op zich ook niet raar dat een enkele hero moeite heeft om een team van twee te verslaan... Zou raar zijn als dat wel makkelijk zou zijn.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raptar
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik kom hier alleen maar met negatieve verhalen, maar ik maak serieus alleen maar drama's mee in competitive. Gewoon echt elke keer als ik de game speel. Ik fill altijd, dus ik roll wat er nodig is. Gisteren weer 4 DPS, leavers, mensen die heroes niet kunnen spelen. Net weer een potje gedaan en een guy picked gelijk bij het joinen een Junkrat, deze paste helemaal niet in onze comp. Reageerde ook nergens op en rolled vervolgens doodleuk en Hanzo, bakt er niks van en leaved...... Ik ben niet overdreven, maar het gaat de laatste maanden echt elke keer zo als ik Overwatch speel. Verschrikkelijk wil ik het niet noemen - want het blijft maar een spel - maar je gaat er wel echt mensen door haten.

Ik zat te denken dat het misschien een idee was dat Blizzard de 2-2-2 comp. verplicht. Dit gaat inderdaad nooit gebeuren en het spel verliest daardoor veel dynamiek. Is het dan niet een idee om healers en tanks meer rewards te geven? Als er bijvoorbeeld bij het joinen van een game 4 mensen een dps picken, dat er dan een notificatie in het scherm iets komt te staan met iets als "roll a tank or healer to earn extra xp or a lootbox". Ik denk dat het al veel van de problemen oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
Mijn reactie van 2 dagen terug:
markdm schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 01:05:

[afbeelding]
En nu 121 players knocked back! Ook nog leuk 3 golden medals maar die kon je bij de winston stats niet zien omdat ik de laatste 2 minuten zarya gespeeld heb. Maar ik main winston niet dus ik weet ook niet echt welke stats nou normaal zijn, dit was bovendien ook wel een lang potje. Ik merk toch wel dat winston een erg goede hero kan zijn, hopelijk dat ik met hem snel Master kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson

Thompson

Beeromaniac

Faith restored :)

Hele week zeer matige games met zeer regelmatig toxic spelers.
Vanavond met een group random's als 5-man group 7 games gespeeld waarvan 6 gewonnen. Erg leuke games met leuke communicatie, iedereen wisselde door met verschillende rollen etc.

Was dus van 24XX gedropt naar 2230 oid maar vanavond weer geklommen naar 2380.
Dat maakt veel goed en geeft toch weer veel zin om plat te halen :)
markdm schreef op zondag 9 juli 2017 @ 14:12:
Mijn reactie van 2 dagen terug:

[...]

En nu 121 players knocked back! Ook nog leuk 3 golden medals maar die kon je bij de winston stats niet zien omdat ik de laatste 2 minuten zarya gespeeld heb. Maar ik main winston niet dus ik weet ook niet echt welke stats nou normaal zijn, dit was bovendien ook wel een lang potje. Ik merk toch wel dat winston een erg goede hero kan zijn, hopelijk dat ik met hem snel Master kan worden.
Ik vind Winston ook echt een toffe hero. Ik heb echter vaak het gevoel dat ik in "normal" vorm zowat effecienter ben dan in zijn ult. Ik gebruik de ult dan ook vaak als een soort heal, erin springen, als je half dood bent shield gebruiken en daardoor tijd winnen en als je dan echt bijna dood bent ult poppen. En op dat moment begint de chaos, ik weet dan vaak niet goed hoe of wat ik moet handelen.

Tips?

[ Voor 68% gewijzigd door Thompson op 10-07-2017 00:28 ]

Beeromaniac

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yinx84
  • Laatst online: 03-09 14:14
YouTube: Doomfist Combo Guide And Primer (Essential Mechanics Explained)

Prachtige Doomfist video dit. Er worden 3 combo's uitgelegd:

- 1 max. dmg combo die je vs tanks kan gebruiken
- 1 combo waarmee je afstand kan overbruggen en een squishy kan two-shotten
- 1 combo waarmee je een squishy in close range kunt two-shotten

Volgens mij met een beetje oefening goed onder de knie te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Thompson schreef op maandag 10 juli 2017 @ 00:22:

Ik vind Winston ook echt een toffe hero. Ik heb echter vaak het gevoel dat ik in "normal" vorm zowat effecienter ben dan in zijn ult. Ik gebruik de ult dan ook vaak als een soort heal, erin springen, als je half dood bent shield gebruiken en daardoor tijd winnen en als je dan echt bijna dood bent ult poppen. En op dat moment begint de chaos, ik weet dan vaak niet goed hoe of wat ik moet handelen.

Tips?
Zijn ult is niet zozeer bedoelt voor het maken van kills (tenzij je op een map zit waar je makkelijk een paar mensen van de map af kan slaan, zoals Nepal), maar meer voor het blokken van damage. Stel, enemy soldier doet zijn tact visor, kan je met de Winston ult goed in zijn face springen en je teammates beschermen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 21:23
8GUS schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 13:26:
[...]

Ik vind soldier ook niet echt een counter tegen de pharmacy. Wellicht is het een idee om eens een D.VA te proberen om Pharah te counteren of op zn minst te blokkeren. De Mercy hangt er dan maar wat bij. Dan schakel je twee spelers uit tov die ene van jou.
In mijn ervaring is de beste counter voor pharmercy een goede tracer.
Klinkt raar maar werkt echt, Pharah kan een goede tracer gewoon niet raken tenzij die heel laag bij de grond vliegt en dan schiet je andere hitscan 'm zo kapot. En door d'r mobiliteit kan tracer em blijven tracken en volgen.
Sombra werkt soms ook als die pharah of de mercy af en toe wat lager bij de grond vliegt.

Als je een écht goede pro pharah hebt is er weinig tegen te doen maar dat geldt wel voor meer heroes. Schakel maar is een pro genji of tracer uit.

[ Voor 9% gewijzigd door Krukar op 10-07-2017 10:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markdm
Thompson schreef op maandag 10 juli 2017 @ 00:22:

Tips?
Winstons normale mode is vaak ook fijner om te gebruiken omdat je daar in een groep tegenstanders meer damage mee kan doen en een schild beschikbaar hebt. Ik gebruik Winstons ult voor verschillende redenen.
1. een push van de tegenstanders uit elkaar duwen, stel je voor Ilios Well, alle tegenstanders komen via de gebruikelijke route aanlopen met lucio speedboost en lucio ult. Als winston spring je de smalle opening in, je dropt je schild, gebruikt ult en je slaat een beetje heen en weer. Het enemy team kan niet goed een groep maken, ze zijn gedwongen zich gedeeltelijk op jouw te focussen en je veroorzaakt lekker veel chaos. Hiermee doe je nauwelijks damage maar je pest de tegenstanders er wel lekker mee.
2. Een ult van de tegenstanders proberen tegen te houden. Bijvoorbeeld een Soldier met tactical visor weg te slaan zodat hij je team niet meer kan zien. Hij gaat dan lekker op jouw schieten en niet op jouw zielige Ana in de backline.
3. Een objective te stallen, als je als een van de laatste over bent op een controll point map kan je met een enkele winston ult ervoor zorgen dat je nog 10% extra capture points hebt voordat de tegenstanders het punt overnemen, dit is het vaak wel waard.
4. proberen te overleven, een beetje overlap met de vorige reden, stel je bent als laatste in leven, je hele team is 10 seconde geleden dood gegaan en de laatste 2 enemies zijn net 1 seconde geleden dood gegaan. Als jij nu als Winston dood gaat moet je team 10 seconde op je wachten en is het een 6v6 wanneer je samen bij het objective aankomt, als je dit overleeft hoeft je team niet te wachten en is het tijdelijk (voor 10 seconde) een 6v4 wanneer je team aankomt. Dit is een ult echt wel waard.
5. Ervoor zorgen dat een enemy geen ult kan gebruiken en het ff een 5v4 of 5v3 voor jouw team is, weet je dat de Ana net sleepdart gebruikt heeft en een ult heeft? Dan kan primal rage handig zijn om haar richting een hoekje te slaan en daar in het hoekje te vermoorden, gegarandeerd gaat minstens 1 enemy op jouw af in de hoop de Ana te redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson

Thompson

Beeromaniac

Thanks voor de tips :)
Dan gebruik ik hem nu toch wel op de juiste manier, inderdaad zoals hierboven beschreven wordt. Ik was er denk ik gewoon teveel op gefocust dat ik in zijn ult ook kills moet zien te maken. Maar winston's ult is veel meer CC dan kills maken.

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Met competitive speel ik eigenlijk altijd wat er over blijft qua 2-2-2. Heb het geluk dat ik me met meer characters goed kan vermaken.
Net Lucio gekozen op Ilios. En in dat hutje (on point) een chargende Rhein een klein zetje gegeven waardoor hij zichzelf naar beneden charged. Heb wel erg gelachen.

Krijg weinig gezeur en dat scheelt wel op die manier.
Kan mensen van harte aanraden om mystery vaak te spelen. Op die manier van iedere groep 1 of 2 characters te vinden die je leuk vind. Dan kun je alle kanten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
Thompson schreef op maandag 10 juli 2017 @ 12:37:
Thanks voor de tips :)
Dan gebruik ik hem nu toch wel op de juiste manier, inderdaad zoals hierboven beschreven wordt. Ik was er denk ik gewoon teveel op gefocust dat ik in zijn ult ook kills moet zien te maken. Maar winston's ult is veel meer CC dan kills maken.
klopt helemaal, Let er overigens ook op dat je niet doodgaat tijdens je ult.
Je mag dan wel 1000 HP hebben, maar als het team zich omdraait en jouw focused ben je alsnog binnen 2 tellen dood. je hitbox is enorm in je ult!

ik heb vaak dat ik maar de helft van de tijd van mijn ult bezig ben met de tegenstander irriteren. Daarna terug springen en overleven of healen.

Let er ook op dat je jumppack maar een CD heeft van 2 a 3 sec! focus je niet teveel op 1 persoon, maar ga echt voor de chaos. Eerst soldier een paar keer meppen. Hop door springen naar de healers. weer terug op de DPS. Dan wordt iedereen gestoord van je ;)

En ik pop hem ook vaak als ik iemand bij een randje zie staan. ookal ben ik full HP. Je hebt direct een kill te pakken met je ULT. dan is die ult alles weer waard :D

En nog een leuke manier van de winston ult:
Bullet sponge worden.

Zeker als je de enige tank bent (triple dps) kan dit erg goed werken.

Midden in de tegenstanders springen (normaal niet zo handig). Je ult poppen als je rond 200HP zit (pas op voor burst damage). en blijven vechten.

Vaak gaat iedereen dan in tunnel modus om jou te killen. Maar tegen de tijd dat ze je 1300-1500 HP neer hebben heeft jou team meestal de helft van hun team al dood. Daarna is het een 3vs5 geworden ;D ookal ga je dan dood, je wint het gevecht en daar gaat het om.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fjux
Arunia schreef op maandag 10 juli 2017 @ 13:06:
Met competitive speel ik eigenlijk altijd wat er over blijft qua 2-2-2. Heb het geluk dat ik me met meer characters goed kan vermaken.
Net Lucio gekozen op Ilios. En in dat hutje (on point) een chargende Rhein een klein zetje gegeven waardoor hij zichzelf naar beneden charged. Heb wel erg gelachen.

Krijg weinig gezeur en dat scheelt wel op die manier.
Kan mensen van harte aanraden om mystery vaak te spelen. Op die manier van iedere groep 1 of 2 characters te vinden die je leuk vind. Dan kun je alle kanten op.
Comp wordt ook een stuk leuker als je meerdere hero's kan. Eerst was ik ook echt 1 of 2 hero's aan het mainen. Nadeel is dat je gelijk een ruk pot hebt als je niet je hero kan spelen.

ik kan nu van alle groepen wel 2 chars spelen. Nu laat ik het team eerst lekker kiezen wat hun main is, en ik fill wel met de chars die ik kan. Groot voordeel hiervan is dat je in je eigen team niet meer zo snel mensen van hun main af hoeft te gooien, waardoor ze beter spelen (dat is het idee dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:05

Nitai

Live the life you love.

Bloodhoundje schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 00:15:

[video]
Pharah is eigenlijk de enige waar ik mee speel, maar respect, je speelt goed!

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Hij heeft wel als voordeel dat zijn vriend Mercy speelt en hem regelmatig bij healt. Ook tijdens zijn dansje. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• markdm
Eindelijke master gehaald! *O* *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhoundje
Arunia schreef op maandag 10 juli 2017 @ 14:06:
Hij heeft wel als voordeel dat zijn vriend Mercy speelt en hem regelmatig bij healt. Ook tijdens zijn dansje. ;)
Ja dat is zeker waar, de Mercy is mijn vaste maat waarmee ik Overwatch speel (en voorheen competitive cs:go). Dus we zijn op elkaar ingespeeld en vullen elkaar goed aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Bloodhoundje Dat is ook zeker te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
fjux schreef op maandag 10 juli 2017 @ 13:09:
[...]

Comp wordt ook een stuk leuker als je meerdere hero's kan. Eerst was ik ook echt 1 of 2 hero's aan het mainen. Nadeel is dat je gelijk een ruk pot hebt als je niet je hero kan spelen.

ik kan nu van alle groepen wel 2 chars spelen. Nu laat ik het team eerst lekker kiezen wat hun main is, en ik fill wel met de chars die ik kan. Groot voordeel hiervan is dat je in je eigen team niet meer zo snel mensen van hun main af hoeft te gooien, waardoor ze beter spelen (dat is het idee dan)
Dat is nu ook precies wat ik doe, ik speel nu voornamelijk Genji, Soldier, ana, mercy, Lucio en Winston omdat ik altijd maar invul wat over blijft. Het is dan weer wel jammer dat je hierdoor echt vaak aangewezen bent om te healen of Winston te spelen waarna je als Winston alles silver hebt, terwijl er 4 DPS zijn, zo is mijn win percentage op offensive heroes (soldier 57%, genji 51%, pharah 58%, tracer 67%) vaak wel beter dan op heal of tank, maar een tank en een healer in je team is wel noodzakelijk...

[ Voor 9% gewijzigd door markdm op 10-07-2017 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
Winston is een leuke hero, maar soms wordt ik overmoedig en ga daardoor soms vaak dood.
Ik gebruik de hero wel precies hetzelfde als @markdm . De ult gebruik ik ook alleen als counter of wanneer ik moet overleven op een CP.

Pharamercy voelt gewoon net aan als Soldier + Medic in Team Fortress 2.
Alleen ze zijn een stuk mobieler en dat maakt het lastiger.
Misschien heb ik het helemaal mis, maar als de Pharah 100% HP heeft en alleen de Mercy krijgt damage.
Dan kan de mercy zich eigen toch moeilijk snel healen en moet ze de pharah toch los laten ?

Mooiste nerf zal zijn, dat de mercy ook schade kan krijgen wanneer je op de pharah schiet.
Dan moet ze wel loslaten en zal de snelheid van deze combo verlagen.

Maar met goede communicatie en dus een goede focus call, zijn ze goed te pakken.
Tracer is erg effectief met haar snelheid.
Winston als ze net te laag zitten kan de mercy helemaal gek maken.
Soldier voor contstante damage output
Mccree kan goed headshotten en veel schade aanrichten
Join them en speel ook met pharahmercy. Heel veel pharah's in overwatch hebben geen "Quake" skills en kunnen dus geen airshot maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Net een Comp. match. Eerste ronde defence van Lucio naar Mercy gegaan. Krijg meteen de Soldier op mijn dak dat ik niet moet schieten maar healen. Grappig, ik was namelijk alleen maar aan het healen. 2e ronde attack is hij alleen maar gaan schieten met Mercy. Tja. Wat je wilt. Uiteraard wel verloren, maar daar kun je dan ook weinig aan doen op zo'n moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomski1986
Winston helpt ook wel goed tegen de pharmercy. Of gewoon een Widow met goede aim. Doe daar dan een Zenyatta bij met Discord.

[ Voor 20% gewijzigd door Tomski1986 op 11-07-2017 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson

Thompson

Beeromaniac

Pykow schreef op maandag 10 juli 2017 @ 15:01:
Winston is een leuke hero, maar soms wordt ik overmoedig en ga daardoor soms vaak dood.
Ik gebruik de hero wel precies hetzelfde als @markdm . De ult gebruik ik ook alleen als counter of wanneer ik moet overleven op een CP.

Pharamercy voelt gewoon net aan als Soldier + Medic in Team Fortress 2.
Alleen ze zijn een stuk mobieler en dat maakt het lastiger.
Misschien heb ik het helemaal mis, maar als de Pharah 100% HP heeft en alleen de Mercy krijgt damage.
Dan kan de mercy zich eigen toch moeilijk snel healen en moet ze de pharah toch los laten ?

Mooiste nerf zal zijn, dat de mercy ook schade kan krijgen wanneer je op de pharah schiet.
Dan moet ze wel loslaten en zal de snelheid van deze combo verlagen.

Maar met goede communicatie en dus een goede focus call, zijn ze goed te pakken.
Tracer is erg effectief met haar snelheid.
Winston als ze net te laag zitten kan de mercy helemaal gek maken.
Soldier voor contstante damage output
Mccree kan goed headshotten en veel schade aanrichten
Join them en speel ook met pharahmercy. Heel veel pharah's in overwatch hebben geen "Quake" skills en kunnen dus geen airshot maken
Dva. Eet rockets zonder problemen en kan ze ideaal lastig vallen. Doordat je zelfs op grote afstand (al is het nagenoeg niks) damage kan doen tegen de mercy activeert haar self heal niet, dat maakt het een stuk moeilijker voor haar om de pharah te blijven volgen.

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhoundje
Thompson schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 08:24:
[...]

Dva. Eet rockets zonder problemen en kan ze ideaal lastig vallen. Doordat je zelfs op grote afstand (al is het nagenoeg niks) damage kan doen tegen de mercy activeert haar self heal niet, dat maakt het een stuk moeilijker voor haar om de pharah te blijven volgen.
Het feit is dat een goede pharah+mercy combo lastig neer te halen is zonder snelle harde focus erop. Als ik met een Mercy samen speel probeer ik zoveel mogelijk dmg te vangen voor de Mercy. Dus ik "spring" voor de schoten en zij blijft zoveel mogelijk achter mij hangen of net buiten zicht door gebruik van de map/walls in de omgeving. Op die manier is het onwijs lastig neergehaald te worden zonder een widow headshot of een zen discord erop.

Als je btw ooit een duel hebt van pharmacy vs pharmacy. Negeer dan het bestaan van hun Pharah geheel en focus je alleen op de Mercy. Dan win je bijna altijd de trade als je aim goed is :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
Echt wat een games weer, ik ben dus eindelijk master en ik rank meteen door tot 3590. Daarna join in een game en krijg ik meteen tijdens het opstarten al een random disconnect, dit gebeurt me wel vaker en de oplossing is simpel, gewoon alt-tab en mijn VPN aan/uit zetten en meteen reconnecten. Dit doe ik dus, ik ben 2 seconde voordat de match gecanceld wordt terug in de lobby, maar toch stopt de match en daardoor lekker -50 SR. Mooi. volgend potje heb ik een soldier main in mijn team die zo nodig genji wilt spelen (ik heb gekeken, hij had in totaal 1 uur in QP en 0 uur comp genji gespeeld), lekker verloren. Daarna werden we dik ingemaakt, mijn 1e kill tegen een tracer als mercy was silver elms. Potje daarna tegen 2 obvious smurfs, weer ingemaakt. Meteen terug naar 3460, dankjewel blizzard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
markdm schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 14:13:
Echt wat een games weer, ik ben dus eindelijk master en ik rank meteen door tot 3590. Daarna join in een game en krijg ik meteen tijdens het opstarten al een random disconnect, dit gebeurt me wel vaker en de oplossing is simpel, gewoon alt-tab en mijn VPN aan/uit zetten en meteen reconnecten. Dit doe ik dus, ik ben 2 seconde voordat de match gecanceld wordt terug in de lobby, maar toch stopt de match en daardoor lekker -50 SR. Mooi. volgend potje heb ik een soldier main in mijn team die zo nodig genji wilt spelen (ik heb gekeken, hij had in totaal 1 uur in QP en 0 uur comp genji gespeeld), lekker verloren. Daarna werden we dik ingemaakt, mijn 1e kill tegen een tracer als mercy was silver elms. Potje daarna tegen 2 obvious smurfs, weer ingemaakt. Meteen terug naar 3460, dankjewel blizzard.
Ik heb in Comp nooit meer mijn VPN aan staan om dit soort redenen. Overwatch kan er heel erg slecht tegen.
het is mij ook een paar keer overkomen dat ik er uitgeknikkerd werd, en weer op tijd er in zat om de match gecanceld te zien worden... snap niet waarom dat de match dan niet gewoon weer door gaat, van mij apart restarten ze de hero select screen weer even (geen nieuwe map, dan wordt het misbruikt). vind het ook een beetje vreemd dat er dan alsnog 50 SR afgehaald wordt. er wordt toch geen win/loss uitgedeeld aan de rest van de spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reteck
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22-09 14:55
markdm schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 14:13:
Echt wat een games weer, ik ben dus eindelijk master en ik rank meteen door tot 3590. Daarna join in een game en krijg ik meteen tijdens het opstarten al een random disconnect...
Het leven is zwaar, hecht niet te veel waarde aan het getalletje :) Drop gehad van 3900 naar 3400 doordat ik een tijdje gestopt was, so be it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
fjux schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 14:39:
[...]

Ik heb in Comp nooit meer mijn VPN aan staan om dit soort redenen. Overwatch kan er heel erg slecht tegen.
het is mij ook een paar keer overkomen dat ik er uitgeknikkerd werd, en weer op tijd er in zat om de match gecanceld te zien worden... snap niet waarom dat de match dan niet gewoon weer door gaat, van mij apart restarten ze de hero select screen weer even (geen nieuwe map, dan wordt het misbruikt). vind het ook een beetje vreemd dat er dan alsnog 50 SR afgehaald wordt. er wordt toch geen win/loss uitgedeeld aan de rest van de spelers.
Het rare is juist dat zulke disconnects ook gebeuren wanneer mijn VPN uit staat, en dan wordt het juist opgelost door de VPN aan te zetten. Ik vind het ook wel raar dat de 50 SR er dan van af gehaald wordt, je hebt maar een paar seconde om te reconnecten maar dat lukte wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
reteck schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 14:42:
[...]

Het leven is zwaar, hecht niet te veel waarde aan het getalletje :) Drop gehad van 3900 naar 3400 doordat ik een tijdje gestopt was, so be it!
als in decay? want dan is het niet echt een 'drop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8GUS

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

reteck schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 14:42:
[...]

Precies dit. Iedereen zit zich maar aan te stellen over een getal in comp. Er wordt te vaak vergeten om gewoon lol te hebben met een spel. Speel eens wat vaker Arcade oid. Daar wordt ik in ieder geval veel vrolijker van.

Bricks In Motion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
8GUS schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 08:47:
[...]

Precies dit. Iedereen zit zich maar aan te stellen over een getal in comp. Er wordt te vaak vergeten om gewoon lol te hebben met een spel. Speel eens wat vaker Arcade oid. Daar wordt ik in ieder geval veel vrolijker van.
klopt, Maar ik wil persoonlijk wel heel erg graag master aantikken nu ik zo dicht bij zit. moet nu nog 100 a 150 punten ;)

gisteren helaas 50 punten gezakt omdat ik echt 2x een K team had. 1 keer voelde het als een silver match. Geen initiatie. dan maar als winston initiëren. helaas had ik een Dva in mijn team zitten die niet wist wat een defence matrix is. kortom, hopeloos. want omdat ik als winston er niet lekker doorheen kwam kon de DPS ook vrij weinig uithalen.

En een andere pot. 4x DPS insta locked op defence payload map. leuk joh....

Maar ach, hopen dat we hiernaar weer wat betere potjes krijgen! :D

Ik vind het alleen erg jammer dat er zo enorm veel verschil zit tussen de potjes. ik snap dat je ongeveer 50% zal verliezen. maar het niveau van de potjes is nog steeds zo verschillend. ene keer steamroll je over de tegenstander heen zonder enige moeite, en andere keer gebeurt het weer bij jou. echt op de manier dat de tegenstander gewoon niet eens een kans maakt om te winnen.

Gelukkig wordt het wel wat beter in high diamond, maar ik had er meer van verwacht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
fjux schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 08:58:
[...]

klopt, Maar ik wil persoonlijk wel heel erg graag master aantikken nu ik zo dicht bij zit. moet nu nog 100 a 150 punten ;)

gisteren helaas 50 punten gezakt omdat ik echt 2x een K team had. 1 keer voelde het als een silver match. Geen initiatie. dan maar als winston initiëren. helaas had ik een Dva in mijn team zitten die niet wist wat een defence matrix is. kortom, hopeloos. want omdat ik als winston er niet lekker doorheen kwam kon de DPS ook vrij weinig uithalen.

En een andere pot. 4x DPS insta locked op defence payload map. leuk joh....

Maar ach, hopen dat we hiernaar weer wat betere potjes krijgen! :D

Ik vind het alleen erg jammer dat er zo enorm veel verschil zit tussen de potjes. ik snap dat je ongeveer 50% zal verliezen. maar het niveau van de potjes is nog steeds zo verschillend. ene keer steamroll je over de tegenstander heen zonder enige moeite, en andere keer gebeurt het weer bij jou. echt op de manier dat de tegenstander gewoon niet eens een kans maakt om te winnen.

Gelukkig wordt het wel wat beter in high diamond, maar ik had er meer van verwacht :+
Dat is ook de reden dat ik zo graag hoger in de master wil komen, ik merk dat er nu al een verbetering is ten opzichte van laag diamond met hoe mensen communiceren en hoe snel ze DPS instalocken en nooit switchen. Ik merk dat ik hierdoor zelf ook beter ga spelen, als ik een keertje genji of tracer mag spelen kan ik echt 10x effectiever zijn als mijn winston en zenyetta goed helpen en callen. Het is nog steeds een ramp maar wel minder erg dan bij rond de 3000, ik hoop dat dit hoger nog minder wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reteck
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22-09 14:55
fjux schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 15:54:
[...]

als in decay? want dan is het niet echt een 'drop'
Het was eerst decay, toen weer rond de 3600 gekomen vanaf 3000.. Maar omdat ik een tijdje niet gespeeld had was mijn eigen skill niveau daadwerkelijk gezakt (klasse zelfreflectie), zodoende S4 nog placement gehad op 3.6k en toen wel gedropt.. Momenteel weer in een stijgende lijn, maar de frustratie om het cijfertje leg ik echt aan de kant.. Ga er maar vanuit dat hoe hoger je komt hoe meer cocky spelers worden omdat ze 'super goed pro' zijn. Het enige wat ik echt ervaren heb is dat als je overdag speelt, doordeweeks, voordat de scholen uit zijn, dat er de kans is op de beste games :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan_xl
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 02-08-2024
Ik had gisteren ook een bizarre pot. Mijn ranking was 3331 (season high) en kwam in een team met 1 platinum speler en 4 masters die gezakt waren naar high diamond. Tegenstanders zelfde verhaal. De hanzo en widowmaker werden geinstalocked, genji erbij en een orisa + winston. Zelf mocht ik als solo healer het maar gaan doen met mercy. Verder niemand op voice. Ik dacht, de hele groep is aan het trollen. Blijkt de tegenstander zo ongeveer de exacte setup te hebben...

Dus werd trolls vs trolls. Was best een leuke pot uiteindelijk. Net aan gewonnen omdat twee spelers op allerlaatste moment switchte naar counters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eld0
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-08 09:04
Ik heb niet zo heel veel vrije tijd dus ik game wanneer ik tijd heb. Gisteren dagje verlof en vriendin was gaan werken dus perfecte moment om me volledig te laten gaan: gegamed van 08:00 tot 22:00 non-stop. Resultaat: van 2200 naar 2800. Het is een spel waar je veel moet mee bezig zijn als je wilt stijgen en niet zomaar een week laten liggen en 2 uurtjes gamen want dan blijf je eeuwig hangen in gold :/
Laatste potje samen met 2 12-jarigen denk ik, toch aan de stem te horen.. en ik dacht oow jee dit komt niet goed maar wtf wat waren die snel en wat een aim. Perfecte communicatie en goede teamplayers, we hadden de tegenstander overklast :)
Vanaf nu, uurtje oefenen voor ik aan het echte werk begin als ik nog eens een week niet game, om mijn SR niet te verprutsen

[ Voor 9% gewijzigd door Eld0 op 12-07-2017 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

Hu9o

Schokkend

Thompson schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 08:24:
[...]

Hoezo activeert mercy self heal niet? Hoe werkt dat dan?

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrapperDeCrap
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-06 11:09
Hu9o schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 20:25:
[...]

Hoezo activeert mercy self heal niet? Hoe werkt dat dan?
Omdat dva haar van afstand onder vuur neemt. De damage zal te verwaarlozen zijn, maar zo kan ze niet self healen. Mercy's self heal start als ik t goed heb na 1 of 2 sec geen damage te hebben ontvangen. Dva hoeft niet te herladen en met haar spread mercy schijnbaar op grote afstand kan raken.

[ Voor 24% gewijzigd door CrapperDeCrap op 12-07-2017 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EINDBAA5
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 11-01-2022
Ik begin eindelijk met CP wat te stijgen. Paar goede games te pakken vanavond. Van 1440 naar 1640 gegaan. Op naar de top XD

Beste tactiek, De Vloer is Lava 8)7 Lekker jumpen met Junkrat zijn mine en traps droppen vol in de enemy groep, trapped, en met 4 a 5 man kapot maken.

Twitch: EINDBAA5 | De Vloer is Lava in Overwatch

YouTube: EINDBAA5 | De Vloer is Lava in Overwatch

[ Voor 60% gewijzigd door EINDBAA5 op 13-07-2017 01:18 ]

Xbox Series S: EINDBAA5

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• looyenss
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 18:59
EINDBAA5 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 00:02:
Ik begin eindelijk met CP wat te stijgen. Paar goede games te pakken vanavond. Van 1440 naar 1640 gegaan. Op naar de top XD

Beste tactiek, De Vloer is Lava 8)7 Lekker jumpen met Junkrat zijn mine en traps droppen vol in de enemy groep, trapped, en met 4 a 5 man kapot maken.

Twitch: EINDBAA5 | De Vloer is Lava in Overwatch

YouTube: EINDBAA5 | De Vloer is Lava in Overwatch
valt toch tegen als je gameplay verwacht

Energie idioot | Gek op gelijkspanning | DC-pel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Laatst online: 16:27

Ankh

|true

http://www.twitlonger.com/show/n_1sq19n6
Goed stuk over de huidige crappy Season 5 van C9 / SureFour.
Season 5 high bij mij nu 2850, maar nu weer afgezakt naar 2606 wegens leavers, throwers etc.
Ik denk dat ik 2 potjes verloren heb, omdat het andere team beter was.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 14:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

Afbeeldingslocatie: https://images.discordapp.net/attachments/305998516990377986/335008956906995712/unknown.png

Zarya ult changes incoming! Wel leuk voor de Zarya spelers, minder leuk voor de rest :9

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:34
ricjuh schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 15:39:
[afbeelding]

Zarya ult changes incoming! Wel leuk voor de Zarya spelers, minder leuk voor de rest :9
Werkt de escape-panic-button van Orisa dan nog wel? Of is die daarmee ook de nek omgedraaid?

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 14:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

Joarie schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 15:43:
[...]

Werkt de escape-panic-button van Orisa dan nog wel? Of is die daarmee ook de nek omgedraaid?
Denk dat dit nog wel werkt aangezien deze ability daar speciaal voor is ontworpen. Ik heb het nooit getest met een junkrat trap, maar Roadhog hook, Pharah blast, Reinhardt ult werken niet op Orisa als ze fortify gebruikt.

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrapperDeCrap
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-06 11:09
Ja fortify zal zeker werken. Maar wat n toffe buffs als ze ptr overleven. Vooral die van Reaper! Kan ie eindelijk z'n teleport offensief gebruiken ipv zo snel mogelijk terug keren naar t gevecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Nu online

Hu9o

Schokkend

CrapperDeCrap schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 20:36:
[...]

Omdat dva haar van afstand onder vuur neemt. De damage zal te verwaarlozen zijn, maar zo kan ze niet self healen. Mercy's self heal start als ik t goed heb na 1 of 2 sec geen damage te hebben ontvangen. Dva hoeft niet te herladen en met haar spread mercy schijnbaar op grote afstand kan raken.
Ah tnx wist ik niet.
Dacht dat die self heal altijd aan was zolang ze iemand aan het healen is.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
ricjuh schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 15:39:
[afbeelding]

Volgens mij hebben alleen Mercy en Doomfist hier echt last van.

Andere heroes die er anders uit konden ontsnappen hebben nu nog steeds een mogelijkheid om het te overleven (wraith, recall), of zouden er juist in willen blijven (als Rein of Dva).
Pagina: 1 ... 14 ... 38 Laatste