Ik heb liever dat mensen Comp te serieus nemen, dan lopen trollen. Ik bedoel je kan serieus spelen en plezier hebben. Slap lullen in de voice kan in combinatie met goeie teamplay.
Snap je punt wel inderdaad, alleen heb je dus frustratie en iemand die in de voice ongeveer 3 minuten lang; fucking noob zegt. Daarnaast ben ik ingedeeld in Gold op basis van die 10 games, die gasten zitten ook in Gold, dus ondanks dat zij al maanden spelen zijn ze net zo noob? Of misschien denk ik dan fout.timwijn schreef op maandag 26 juni 2017 @ 10:55:
[...]
Mensen nemen competitive gewoon serieus (misschien té serieus), echter, level 25 is gewoon laag om direct in te stappen bij comp. Zeker vanaf gold willen de meesten gewoon goede potten spelen en als je dan met iemand komt die het spel nog niet "goed" beheerst, zoals, ults op rare momenten gebruiken, niet bij de payload blijven of wachten op teammates, etc. kan dat gewoon de match kosten.
Niet om het gedrag van de anderen goed te praten, maar ik kan me voorstellen dat het frustreert.
Overigens zelf wel eens meegemaakt dat mensen wat zeiken op teammates, maar doe mijn best om een positieve sfeer te behouden.
Standaard dingen zoals wanneer een ultimate gebruiken, bij de paypload blijven en na het doodgaan samen met het team naar voren gaan is wel iets wat je leert voordat je 25 bent lijkt me. Tenminste, dat was bij mij wel het geval.
Maar goed, wilde alleen even mijn teleurstelling uiten haha. Wellicht was het gewoon pech. Voorlopig maar weer even Arcade I guess.
PSN/Steam: Xamsix
Gewoon die gast(en) muten, niets van aantrekken en focusen met je main op het zo goed mogelijk spelen van je hero en daar lol uit halen, het gewoon als oefensessie beschouwen. Als je dan wel een keer teammates krijgt die meewerken dan vlam je er vanzelf wel doorheen.Xamsix schreef op maandag 26 juni 2017 @ 13:08:
[...]
Snap je punt wel inderdaad, alleen heb je dus frustratie en iemand die in de voice ongeveer 3 minuten lang; fucking noob zegt. Daarnaast ben ik ingedeeld in Gold op basis van die 10 games, die gasten zitten ook in Gold, dus ondanks dat zij al maanden spelen zijn ze net zo noob? Of misschien denk ik dan fout.
Standaard dingen zoals wanneer een ultimate gebruiken, bij de paypload blijven en na het doodgaan samen met het team naar voren gaan is wel iets wat je leert voordat je 25 bent lijkt me. Tenminste, dat was bij mij wel het geval.
Maar goed, wilde alleen even mijn teleurstelling uiten haha. Wellicht was het gewoon pech. Voorlopig maar weer even Arcade I guess.
Al die opgefoktheid om een rank, nergens voor nodig. Pilsje erbij en blijven lachen.
Xamsix schreef op maandag 26 juni 2017 @ 13:08:
[...]
Snap je punt wel inderdaad, alleen heb je dus frustratie en iemand die in de voice ongeveer 3 minuten lang; fucking noob zegt. Daarnaast ben ik ingedeeld in Gold op basis van die 10 games, die gasten zitten ook in Gold, dus ondanks dat zij al maanden spelen zijn ze net zo noob? Of misschien denk ik dan fout.

Bovenstaande quote is er eentje die bij iedere gamer op de muur zou moeten hangen. Zelfs als je games verliest waarvan je het gevoel hebt dat het niet aan jou ligt en dat het door de andere komt. Blijft alles zien als een leermoment, want ook wijzelf zijn niet perfect. Ipv te denken dat de rest slecht speelde en jij alles deed. Probeer te zien wat je voor jezelf nog beter zou kunnen doen volgende keer. Je wint er de game mogelijk niet mee. Maar je leert wel je eigen speelstijl verbeteren. De beste tijd om te leren is als je verliest. Want dan wordt je pas echt uitgedaagd.
Same here, sinds start seizoen echt wel voor 80%+ aan potjes zonder echt gezeik, toxic spelers of leavers oid.FidoDido schreef op zondag 25 juni 2017 @ 15:59:
[...]
ervaar precies hetzelfde laatste dagen, de eerst paar weken dat ik dit speel was dat mijn ervaring niet.
Dit weekend was het echt compleet drama. Denk 10 potjes gespeeld en 8 verloren. 250 CP kwijt terwijl ik net zo lekker op weg was naar plat
Misschien dat afgelopen weekend een lang vrij weekend was voor een aantal landen/scholen ofzo waardoor er veel meer kiddo's aan het spelen waren. Ik ga vanavond na 10 nog eens kijken of het dan beter te doen is, misschien dat ik competitive in het weekend maar wat meer moet vermijden en lekker de hero's waar ik niet mee overweg kan oefenen in QP.
Puur omdat ik het beu was overigens van het weekend ook een keer hanzo gepicked in comp, ondanks dat ik er maar nog geen 10 uur ervaring op heb. Meteen werd er als een malle geflamed maar door een lekkere combo met zarya en een paar headshots op cruciale momenten (soldier die net ult, 2 headshots achter elkaar op het eind terwijl payload vlakbij doel zat in overtime) waren de zeikerds snel stil en had ik een best awesome game als hanzo

Beeromaniac
Blizzard moet gewoon een junior league maken en testen met vragen als "Wat is een Floppy" zodat al die schijtkoters uit gewoon comp wegblijven...Thompson schreef op maandag 26 juni 2017 @ 15:46:
[...]
Misschien dat afgelopen weekend een lang vrij weekend was voor een aantal landen/scholen ofzo waardoor er veel meer kiddo's aan het spelen waren.

Ik ken volwassenen die meer "schijtkoter" zijn dan de bedoelde schijtkoters.duiveltje666 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 16:15:
[...]
Blizzard moet gewoon een junior league maken en testen met vragen als "Wat is een Floppy" zodat al die schijtkoters uit gewoon comp wegblijven...![]()
En een Floppy is een:

Dit: ik heb echt de regel, verlies ik 2 potten op rij, stop ik gewoon voor dat moment. Ben echt veel te vaak doorgegaan resulterend in lange loss streaks. En merk dat het vaak aan t tijdstip ligt. Rond 16:00-20:00: drama. speel ik bijv. een enkele keer doordeweeks in de ochtendThompson schreef op maandag 26 juni 2017 @ 15:46:
[...]
Same here, sinds start seizoen echt wel voor 80%+ aan potjes zonder echt gezeik, toxic spelers of leavers oid.
Dit weekend was het echt compleet drama. Denk 10 potjes gespeeld en 8 verloren. 250 CP kwijt terwijl ik net zo lekker op weg was naar plat![]()
Misschien dat afgelopen weekend een lang vrij weekend was voor een aantal landen/scholen ofzo waardoor er veel meer kiddo's aan het spelen waren. Ik ga vanavond na 10 nog eens kijken of het dan beter te doen is, misschien dat ik competitive in het weekend maar wat meer moet vermijden en lekker de hero's waar ik niet mee overweg kan oefenen in QP.
Ja ik stop ook minimaal een half uur ofzo als ik 2 loss achter elkaar heb. Maar dat was dit weekend nogal vaak helaas.timwijn schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 11:32:
[...]
Dit: ik heb echt de regel, verlies ik 2 potten op rij, stop ik gewoon voor dat moment. Ben echt veel te vaak doorgegaan resulterend in lange loss streaks. En merk dat het vaak aan t tijdstip ligt. Rond 16:00-20:00: drama. speel ik bijv. een enkele keer doordeweeks in de ochtend
Had recent een paar dagen vrij gehad en inderdaad ook meer doordeweeks in de ochtend en begin middag en toen was het vele malen minder toxic etc.
Beeromaniac
Waarom is Overwatch zoveel duurder op de PS4? Scheelt gewoon 30 euro ten opzichte van de PC versie... Ik blijf voor nu nog maar even hangen bij Paladins
Was 'laatst' (met het Anniversary event) 4 tientjes, heb 'm na een uurtje spelen direct gekocht. Heerlijke game.Bas_De_Beer schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 15:24:
Waarom is Overwatch zoveel duurder op de PS4? Scheelt gewoon 30 euro ten opzichte van de PC versie... Ik blijf voor nu nog maar even hangen bij Paladins
Enige waar ik, zelfs als relatieve noob, nog tegenaan loop is dat ik érg wisselende potjes tegenkom. Mensen die écht ieder-voor-zich spelen. Prima allemaal hoor, moet je zelf weten - maar het is wel mateloos irritant. Zit nu in lvl 48 (om en nabij) en zelfs nu irriteer ik me daar soms aan. En dat er maar bitter weinig headsets gebruik worden. Ik zit elke avond klaar met m'n oortjes in, maar vaak haal ik ze maar gewoon weer uit want niemand gebruikt voicechat (en nee, dat komt niet omdat ik in een ander channel zit
Competition net zo. Ongeveer 20% van de games daar wordt zonder headsets gespeeld. Nu moet ik toegeven dat ik nog 'gewoon' op Brons ingeschaald ben (ook door een paar zéér matige teams in de kwalificaties) maar ook daar lijkt men niet veel ambitie te tonen.
Wel is m'n vriendenlijst verdrievoudigd ondertussen. Met name mensen die wél headsets gebruiken en daadwerkelijk de game wat serieuzer spelen, net zoals ik dat graag wil doen.
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Maar gold wordt je niet voor niets. Mensen moeten niet zo zwammen en gewoon de game spelen zoals ie bedoeld is. Ook dat gezeur om Hanzo gaat nergens over. Dat character zit er niet voor niets in en je mag 'm gewoon mainen als je daar zin in hebt en er goed in bent. Period.timwijn schreef op maandag 26 juni 2017 @ 10:55:
[...]
Mensen nemen competitive gewoon serieus (misschien té serieus), echter, level 25 is gewoon laag om direct in te stappen bij comp. Zeker vanaf gold willen de meesten gewoon goede potten spelen en als je dan met iemand komt die het spel nog niet "goed" beheerst, zoals, ults op rare momenten gebruiken, niet bij de payload blijven of wachten op teammates, etc. kan dat gewoon de match kosten.
Niet om het gedrag van de anderen goed te praten, maar ik kan me voorstellen dat het frustreert.
Overigens zelf wel eens meegemaakt dat mensen wat zeiken op teammates, maar doe mijn best om een positieve sfeer te behouden.
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Ik had van de week iemand in Overwatch in m'n team. Klonk wel behoorlijk jong.. Wel goed gespeeld, veel communicatie -- vraagt ie op een gegeven moment "how old are you, and where from?" (en bijna accentloos Engels). Dus ik "38, Holland" ... "oh wow.. I'm 12...from Finland". Erg geestig .. gelukkig kán het dus ook anders8GUS schreef op maandag 26 juni 2017 @ 16:20:
[...]
Ik ken volwassenen die meer "schijtkoter" zijn dan de bedoelde schijtkoters.
En een Floppy is een:
[afbeelding]
True. In gold hebben veel mensen overigens nog geen idee hoe het spel werkt overigens. Mocht er iemand nog relaxte potjes in gold/platinum zoeken en het niet erg vinden als ik Hanzo/Mei of off meta picks kies add me maar mada#22128DigitalExcorcist schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 15:45:
[...]
Maar gold wordt je niet voor niets. Mensen moeten niet zo zwammen en gewoon de game spelen zoals ie bedoeld is. Ook dat gezeur om Hanzo gaat nergens over. Dat character zit er niet voor niets in en je mag 'm gewoon mainen als je daar zin in hebt en er goed in bent. Period.
Voeg me maar toe op PSN: "ricjuhNL"DigitalExcorcist schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 15:31:
[...]
Was 'laatst' (met het Anniversary event) 4 tientjes, heb 'm na een uurtje spelen direct gekocht. Heerlijke game.
Ik ben vrijwel dagelijks online
Volgens mij doet Call of Duty dat ook, maar dan iets vriendeljiker (kuch.. vloeken in de kerk waarschijnlijk). Als je halverwege een potje joined kun je alleen punten erbij krijgen bij winst, niet verliezen ( "Joined game in progress.. loss stat prevented " of zo staat er dan).Thompson schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 14:08:
Daar valt voor Blizzard zeker nog winst te halen wat mij betreft.
Games wil fillen, maar de filler kan max 50% verliezen en 150% verdienen (het kan dan dus juist lonen om als filler te spelen), of iets in die richting, zou wat mij betreft een hele mooie oplossing zijn.
Altijd fijn als je een team krijgt met Hanzo, Genji EN Widow... man man man

En niemand die de hint "NO HEALERS" snapt. Of "TOO MANY DEFENDERS" of "LOW TEAM DAMAGE".schaapiej schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 16:54:
Altijd fijn als je een team krijgt met Hanzo, Genji EN Widow... man man man
Ik ben ook nog maar net bezig, level 28 op pc, nog niet aan competitie begonnen, en op pc is het hetzelfde. Zelfs als mensen wel headsets hebben merk je dat mensen niet graag praten. Maar ook als jij de enige bent die dingen zegt merk ik dat het toch wel helpt, ze reageren over het algemeen wel op iets als een 'orisa behind you!' of wat tactisch advies zoals niet achter die genji aan rennen die totaal niet in de buurt van de objective is (nee niet altijd maar soms). Dus zelf de headset gebruiken is toch echt wel nuttig en ik wordt er zelf ook steeds vrijer in. Past ook wel bij mijn rol omdat ik bijna altijd Mercy speel en dus wat meer tijd heb om mijn ogen open te houden voor flankers en zo.DigitalExcorcist schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 15:31:
Enige waar ik, zelfs als relatieve noob, nog tegenaan loop is dat ik érg wisselende potjes tegenkom. Mensen die écht ieder-voor-zich spelen. Prima allemaal hoor, moet je zelf weten - maar het is wel mateloos irritant. Zit nu in lvl 48 (om en nabij) en zelfs nu irriteer ik me daar soms aan. En dat er maar bitter weinig headsets gebruik worden. Ik zit elke avond klaar met m'n oortjes in, maar vaak haal ik ze maar gewoon weer uit want niemand gebruikt voicechat (en nee, dat komt niet omdat ik in een ander channel zit)
Competition net zo. Ongeveer 20% van de games daar wordt zonder headsets gespeeld. Nu moet ik toegeven dat ik nog 'gewoon' op Brons ingeschaald ben (ook door een paar zéér matige teams in de kwalificaties) maar ook daar lijkt men niet veel ambitie te tonen.
Gamertag: FinrazielNL
Gisteravond echt dramatisch.. iedereen liep maar rondjes te rennen, het begin ging nog maar defenders stonden aan de frontlinie waardoor één van de tegenstanders in zn uppie de checkpoint kon pakken (Numbani). Ik was er 3 seconden te laat bij om nog een verschil te maken ..
Nou zo zie je maar dat ook het tegendeel wel eens bewezen kan worden... Net een comp game, ik kom erin en hoor al een boel kinderstemmetjes en zie een genji en widow pick. Ik dacht al meteen, ow shit daar gaan we weer...
Na wat overleg waren ze bereid te switchen, (mercy en winston) speelden prima en hadden goed teamwork.Op af en toe wat hyperactief geschreeuw bij een mooie actie na een prima pot. Tegenstander rolfstomped op anubis (wij hadden B met 4 minuten over, zij hebben geen % gehaald op A)
Na wat overleg waren ze bereid te switchen, (mercy en winston) speelden prima en hadden goed teamwork.Op af en toe wat hyperactief geschreeuw bij een mooie actie na een prima pot. Tegenstander rolfstomped op anubis (wij hadden B met 4 minuten over, zij hebben geen % gehaald op A)
Beeromaniac
Is er iemand die van account wil ruilen?
Ik heb een smurf gekocht om met mijn 'echte' vrienden te spelen maar die is zo langzamerhand ook alweer te hoog waardoor ik niet meer met iedereen kan spelen. Ik zoek een account rond de 2000sr en heb een 3000sr account in de aanbieding.
Ik heb een smurf gekocht om met mijn 'echte' vrienden te spelen maar die is zo langzamerhand ook alweer te hoog waardoor ik niet meer met iedereen kan spelen. Ik zoek een account rond de 2000sr en heb een 3000sr account in de aanbieding.
Doe je capture the flag, heeft een teamgenoot eindelijk de vlag in de allerlaatste minuut ik met lucio als support meehelpen, wat doet die in plaats van de vlag in te leveren bij de eigen vlag terug naar spawn vlag kwijt
dat was toch wel even heel frustrerend dat je denk gebeurt dit nu serieus of zou dit expres zijn. Was ieder geval me laatste potje van de dag
Ik heb 2 silvers(1 hoog(ben goud geweest in Season 5 , 1 laag) voor je in de aanbiedingpimsch schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 19:32:
Is er iemand die van account wil ruilen?
Alsof een paar placement matches alles zeggen? Zijn zat mensen, waaronder ikzelf, die met de game begonnen zijn, maar na level 25 echt nog niet alle heroes 100% onder de knie hebben en weten wanneer ze moeten ulten etc. kom vaak genoeg mensen in high plat tegen, die dat ook nog steeds niet weten (en aan de andere kant heb je mensen die level 500+ zijn en ook nog steeds low gold spelen).DigitalExcorcist schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 15:45:
[...]
Maar gold wordt je niet voor niets. Mensen moeten niet zo zwammen en gewoon de game spelen zoals ie bedoeld is. Ook dat gezeur om Hanzo gaat nergens over. Dat character zit er niet voor niets in en je mag 'm gewoon mainen als je daar zin in hebt en er goed in bent. Period.
Overigens ben ik hier toch niet de gene die zegt dat t goed is dat t gebeurt dat mensen snel zitten te flamen op teammates? En ik vind t ook helemaal oke als mensen Hanzo picken en/of hem mainen, MITS ze hun team daarmee goed helpen. Maar dat geldt voor iedere pick. Sterker nog, heb liever dat een Hanzo main, Hanzo kiest ipv dat hij gedwongen wordt Rein te spelen oid terwijl hij dat niet goed kan.
Prima ik pm je.duiveltje666 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 20:00:
[...]
Ik heb 2 silvers(1 hoog(ben goud geweest in Season 5 , 1 laag) voor je in de aanbieding
Klopt; ik vind 't prima als iemand Hanzo speelt. Ik zeg ook altijd gewoon dat ik géén Reinhardt of Zenyatta ben. Rein is me véél te lomp en te traag en Zenyatta 'snap' ik gewoon niet. Laat iemand anders dat maar lekker doen.timwijn schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 20:02:
[...]
Overigens ben ik hier toch niet de gene die zegt dat t goed is dat t gebeurt dat mensen snel zitten te flamen op teammates? En ik vind t ook helemaal oke als mensen Hanzo picken en/of hem mainen, MITS ze hun team daarmee goed helpen. Maar dat geldt voor iedere pick. Sterker nog, heb liever dat een Hanzo main, Hanzo kiest ipv dat hij gedwongen wordt Rein te spelen oid terwijl hij dat niet goed kan.
Vanavond wel een mooi potje als Lucio gespeeld. Commentaar is meer dan welkom, zou graag willen weten wat er evt anders zou kunnen.
Naar mijn mening zat ik vrij constant op de payload maar hield ik wel de rest van het team in de gaten. 14 eliminations, 3 deaths, 02:07 objective time, 2470 healing done.
1e "push"; Je gaat hier te ver voor je team uit, Lucio is op z'n best midden in de meute. Dit zie je goed op 2:03, 2 teammates in critical en 2 teammate daar ook nog in de buurt, maar jij staat zelfs voorbij de point. Als je dan je team wil helpen probeer dan iig on point te blijven zodat de tegenstander jou focust.
Fight 02:30~03:00; Probeer iets voorzichtiger/gemikter om te gaan met je boop. Is echt een heel sterk wapen, vooral ook om tegenstanders uit positie te brengen.
Hanzo ult 03:00; Vaak redt je meer teamgenoten met speedboost dan met healboost op zo'n moment. Tegen hanzo ult valt bijna niet op te healen, snel eruit rennen werkt beter.
Ult op 04:00; Waarom? Er was weinig gevaar, jullie stonden 4 vs 1 ofzo? Datzelfde geldt voor je boost die je even daarna doet, bijna niemand had extra health nodig, probeer die te bewaren voor tijdens/net na een teamfight.
Op 05:10 gebruik je eigenlijk ook weer net te vroeg je boost. Er was maar 1 iemand die damage had.
In z'n algeheel; Probeer meer te wallriden en op onvoorspelbare plekken te bewegen (wel met zicht op je team). Voor een lucio bevind je je nog vrij veel op de grond, waar je een veel makkelijkere target bent voor allerlei heroes.
Wat dit overigens competitive? Welk niveau? Vond het er in z'n algeheel vrij dramatisch uit zien en die team samenstelling slaat ook kant nog wal. Maar dat komt misschien ook doordat het PS4 is ipv PC dat het niveau zo laag lijkt.
Fight 02:30~03:00; Probeer iets voorzichtiger/gemikter om te gaan met je boop. Is echt een heel sterk wapen, vooral ook om tegenstanders uit positie te brengen.
Hanzo ult 03:00; Vaak redt je meer teamgenoten met speedboost dan met healboost op zo'n moment. Tegen hanzo ult valt bijna niet op te healen, snel eruit rennen werkt beter.
Ult op 04:00; Waarom? Er was weinig gevaar, jullie stonden 4 vs 1 ofzo? Datzelfde geldt voor je boost die je even daarna doet, bijna niemand had extra health nodig, probeer die te bewaren voor tijdens/net na een teamfight.
Op 05:10 gebruik je eigenlijk ook weer net te vroeg je boost. Er was maar 1 iemand die damage had.
In z'n algeheel; Probeer meer te wallriden en op onvoorspelbare plekken te bewegen (wel met zicht op je team). Voor een lucio bevind je je nog vrij veel op de grond, waar je een veel makkelijkere target bent voor allerlei heroes.
Wat dit overigens competitive? Welk niveau? Vond het er in z'n algeheel vrij dramatisch uit zien en die team samenstelling slaat ook kant nog wal. Maar dat komt misschien ook doordat het PS4 is ipv PC dat het niveau zo laag lijkt.
Beeromaniac
Bedankt... zal morgen even op een groter scherm dan mn foon kijken met het filmpje er weer naast 😎 Dat zijn nou tips waar ik (verwacht ik) wat aan heb!
Nee gewoon quickplay trouwens. En PS4. Had liever Junkrat gehad maar niemand wilde healen, ik main Lucio ook niet, speel m alleen als niemand anders t doet.
Enige dingetje richting het eind waar ik in Hanzo's ult terecht kwam was omdat ik klem leek te zitten naast de payload. Hoorde wel dat ie ging casten maar zag even niet waar vandaan..
Nee gewoon quickplay trouwens. En PS4. Had liever Junkrat gehad maar niemand wilde healen, ik main Lucio ook niet, speel m alleen als niemand anders t doet.
Enige dingetje richting het eind waar ik in Hanzo's ult terecht kwam was omdat ik klem leek te zitten naast de payload. Hoorde wel dat ie ging casten maar zag even niet waar vandaan..
[ Voor 22% gewijzigd door DigitalExorcist op 27-06-2017 23:17 ]
Tip 1: vaker de speedboost gebruiken, als je in een gevecht ff kort soms de speedboost aanzet ben je echt een stuk moeilijker te raken. Dit kan je ook gebruiken om snel in of uit het gevecht te komen, vlucht je voor een vijand = speedboost. Heb jij vol health en je team om je heen ook, gewoon speedboost aan! Bovendien kan dit je team ook goed helpen, hierdoor kunnen ze beter enemies vermoorden (reinhardt met speedboost is echt dodelijk) en zijn ze ook moeilijker te raken.DigitalExcorcist schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 22:18:
[...]
Klopt; ik vind 't prima als iemand Hanzo speelt. Ik zeg ook altijd gewoon dat ik géén Reinhardt of Zenyatta ben. Rein is me véél te lomp en te traag en Zenyatta 'snap' ik gewoon niet. Laat iemand anders dat maar lekker doen.
Vanavond wel een mooi potje als Lucio gespeeld. Commentaar is meer dan welkom, zou graag willen weten wat er evt anders zou kunnen.
Naar mijn mening zat ik vrij constant op de payload maar hield ik wel de rest van het team in de gaten. 14 eliminations, 3 deaths, 02:07 objective time, 2470 healing done.
[video]
tip 2: gewoon lekker dansen als lucio, als voorbeeld een highlight van mij als lucio: http://plays.tv/video/591...oldier-vs-lucio?from=user
Mijn aim is in deze clip niet al te goed en die soldier is al helemaal niet goed bezig, maar doordat ik spring, onverwachts beweeg, af en toe wallride en switch tussen healing en speedboost ben ik een stuk moeilijker te raken. Hiermee bedoel ik helemaal niet dat je tussen heal en speedboost moet gaan spammen! Maar switchen is handig.
tip 3: ik merk dat je langzaam aimed, waarschijnlijk omdat je de sensitivity of gewoon het spelen van een fps niet gewend bent, probeer wat te oefenen met echt snel te kunnen draaien, dit is in een spel zo snel als dit erg belangrijk.
tip 4: probeer altijd te weten waar alle enemies en friendlies zijn en probeer tussen je team in te blijven.
Maar altijd goed als een nieuwe speler om advies vraagt, ga zo door.
[ Voor 18% gewijzigd door markdm op 27-06-2017 23:30 ]
Danku! Net als op alle andere fora en subreddits zijn er ook hier veel te veel mensen die het bijltje er meteen bij neer lijken te gooien als ze in een team zitten met een Hanzo, een Genji en/of een Widow. Zonder dat ze weten dat deze speler wellicht meer toevoegd dan zij zelf.timwijn schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 20:02:
[...]
Ga gewoon lekker spelen jongens. Hou een positieve instelling. Mute notoire flamers in je team. En maak er het beste van. Ja, je zult vast hier en daar wat klote potjes verliezen, maar ik weet ook zeker dat je met een goede instelling meer zult winnen.
En anders speel arcade. Leuker wordt het echt niet
1: Yep! Echter, ik wilde achterom sneaken (flanken, zo je wil) om als eerste bij de payload te zijn en ging er van uit dat anderen dat ook door hadden. Daarom pak ik vaak daar de rechtse exit. Front wordt vaak gecovered vanaf het balkon er tegenover en met die speedboost aan het begin kun je de tegenstanders in elk geval beter verdelen. Had al een kleine detour vanwege hun Hanzo die ik halverwege al tegenkwam. Prioriteit lag dus verkeerd; ik wilde perse éérst de payload.Thompson schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 23:00:
1e "push"; Je gaat hier te ver voor je team uit, Lucio is op z'n best midden in de meute. Dit zie je goed op 2:03, 2 teammates in critical en 2 teammate daar ook nog in de buurt, maar jij staat zelfs voorbij de point. Als je dan je team wil helpen probeer dan iig on point te blijven zodat de tegenstander jou focust.
2: Ja; ik ken de range van die 'boop' nog niet helemaal. Zoals ik al zei, ik main Lucio niet, speel hem érg weinig zelfs. Die wallride had ik ook pas net ontdekt en zit nog niet in m'n denkpatroon..
3: Welke Hanzo ult? Ik zie een Reaper die 'onzichtbaar' is, meer niet?
4: Klopt, had niet perse gehoeven.
5: Preventief bedoeld; omdat het al een chokepoint is met die smalle uitgang voor de payload. Probleem hierbij vond ik dat men achter de tegenstanders aanging ipv op de payload te blijven.
Bedankt voor de feedback in elk geval

[ Voor 4% gewijzigd door DigitalExorcist op 28-06-2017 08:56 ]
@DigitalExcorcist
Als ik zo jouw antwoorden lees heb ik nog 2 tips voor je:
1) Als support spelen ben jij er om jouw team te supporten. jij gaat dus geen rare flanks initiëren. jij bent er om jouw team te helpen, als zij een flank gaan doen help je ze door met speedboost ze snel in positie te krijgen voor een flank.
Een lucio die in zijn eentje is, is useless.
2) je hebt nogal een obsessie voor de payload
Overwatch draait eigenlijk om de teamfights. kijk maar eens naar de pro streams. wat daar gebeurt is dat ze eerst het gevecht aan gaan, en dat proberen te winnen. zodra dat gewonnen is gaan ze een keer de payload pushen.
Enige moment dat er op de payload gevochten wordt is als het pushende team er op wordt aangevallen, maar meestal proberen ze dat alsnog te voorkomen door de highground te nemen.
en voor Lucio is punt 1 echt heel erg belangrijk!!!! blijf bij je team!
Leuk voorbeeld: als jij je reaper lekker aan het speedboosten bent wordt die ineens heel erg eng/gevaarlijk. voor veel hero's rennen liever weg van een reaper, maar dat lukt ze niet als jij reaper speedboost geeft.
Zo enable jij je teamgenoten om het gevecht te winnen. en daar draait het om.
Als ik zo jouw antwoorden lees heb ik nog 2 tips voor je:
1) Als support spelen ben jij er om jouw team te supporten. jij gaat dus geen rare flanks initiëren. jij bent er om jouw team te helpen, als zij een flank gaan doen help je ze door met speedboost ze snel in positie te krijgen voor een flank.
Een lucio die in zijn eentje is, is useless.
2) je hebt nogal een obsessie voor de payload
Enige moment dat er op de payload gevochten wordt is als het pushende team er op wordt aangevallen, maar meestal proberen ze dat alsnog te voorkomen door de highground te nemen.
en voor Lucio is punt 1 echt heel erg belangrijk!!!! blijf bij je team!
Leuk voorbeeld: als jij je reaper lekker aan het speedboosten bent wordt die ineens heel erg eng/gevaarlijk. voor veel hero's rennen liever weg van een reaper, maar dat lukt ze niet als jij reaper speedboost geeft.
Zo enable jij je teamgenoten om het gevecht te winnen. en daar draait het om.
Ik snap punt 1 wel. Maar ik heb flink wat potjes mis zien gaan, vooral op Hollywood, omdat je het spawnpunt niet eens af komt.
Een speedboost over rechts verdeelt het vijandige team is mn bescheiden ervaring waardoor de teamfights ook makkelijker worden voor de anderen.. maar ik kon niet helemaal zien of ik nou helemaal in mn uppie liep. Bij die eerste Hanzo stopte ik expres even om m uit de weg te ruimen (snipen op die afstand naar de main exit = rampzalig zonder DVa of Reinhardt) en daarna was ik de anderen even kwijt inderdaad...
Punt 2 ben ik t niet helemaal eens. Ja, prima dat de Pro's dat doen, maar payload levels win je niet door ergens anders te staan vechten.. niet op het niveau waar ik nu zit tenminste.
Een speedboost over rechts verdeelt het vijandige team is mn bescheiden ervaring waardoor de teamfights ook makkelijker worden voor de anderen.. maar ik kon niet helemaal zien of ik nou helemaal in mn uppie liep. Bij die eerste Hanzo stopte ik expres even om m uit de weg te ruimen (snipen op die afstand naar de main exit = rampzalig zonder DVa of Reinhardt) en daarna was ik de anderen even kwijt inderdaad...
Punt 2 ben ik t niet helemaal eens. Ja, prima dat de Pro's dat doen, maar payload levels win je niet door ergens anders te staan vechten.. niet op het niveau waar ik nu zit tenminste.
Overigens is het niet aan te raden om QP te gebruiken voor dit soort dingen. ik weet niet hoe het is op de consoles, maar op PC is QP een hel. daar wordt ik stukken sneller tilted dan in compDigitalExcorcist schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 13:11:
Ik snap punt 1 wel. Maar ik heb flink wat potjes mis zien gaan, vooral op Hollywood, omdat je het spawnpunt niet eens af komt.
in comp wordt er over het algemeen nog een poging gedaan tot samenwerken.
[ Voor 3% gewijzigd door fjux op 28-06-2017 16:21 ]
Als er een teamfight is, die op verre afstand van de payload is (dat ie niet contested) is, dan nog is het zaak dat je de teamfight wint (anders winnen ze de teamfight, ga je daarna alsnog dood op de payload en kost het je uiteindelijk meer tijd dan wanneer je er wel was en de teamfight gewonnen was.DigitalExcorcist schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 13:11:
Verder is het belangrijk is het uiteraard belangrijk dat iemand dat ding wel pushed
Zo, ik heb me ingeschreven in de spelerslijst, want ik ben er weer klaar mee. Zit nu op 1700 rating simpelweg omdat ik met 5x dps in een team kom, keer op keer, of met 5 russen die niks zeggen/kunnen.
Even pauze nemen om weer te ontstressen
Even pauze nemen om weer te ontstressen
/edit; Nevermind, moest even geduld hebben voor de patch.
[ Voor 70% gewijzigd door Thompson op 28-06-2017 19:12 ]
Beeromaniac
Net 2 lekkere potjes op Genji gehad:
In het eerste potje deflecte ik 944 dmg in één keer
In het eerste potje deflecte ik 944 dmg in één keer
Klopt , het zijn gewoon classes die niet passen in teamplay vaak en mensen acuut hun bloeddruk opjagen8GUS schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 08:20:
[...]
Danku! Net als op alle andere fora en subreddits zijn er ook hier veel te veel mensen die het bijltje er meteen bij neer lijken te gooien als ze in een team zitten met een Hanzo, een Genji en/of een Widow.
Ik ben de aids weer een beetje achter me aan het laten. Paar keer op rij een fatsoenlijk team en we stijgen...

Default blanke hetero
Ik ben aan het proberen of ik mezelf kan trainen in mikken, vooral met singleshot hitscan heroes (McCree, Hanzo, Widow). In de practice range is echt te makkelijk, dat staat te ver van de realiteit af. Ik wou zoiets doen als in deze video: https://www.twitch.tv/videos/109196187
Maar... als ik zoals hij in de spawnroom blijf staan zodat ik constant geheald wordt en kan focussen op het richten, dan wordt ik binnen no time gekicked uit mijn eigen private game (af en toe is Bliz echt achterlijk...)
Heeft iemand wellicht tips hoe ik het beste kan oefenen? Ik weet dat het kan met headshot only en dan 6 Ana's in een custom game, maar dat is ook niet ideaal. Ik vraag me vooral ook af of ik iets fout instel in mijn custom game, of dat er iets veranderd is nadat hij die video gemaakt heeft (want hij kan overduidelijk wel rustig in de spawnroom blijven staan naar buiten schieten).
Net eens geprobeerd om gewoon in een game eens een Hanzo te spelen, maar toen de tijd een beetje begon te dringen en ik maar 3 eliminations had (ja, ik ben die Hanzo die niks dan lucht raakt
) ben ik toch maar geswitcht naar D-va (en toen gelukkig wel geholpen de game alsnog te winnen).
Ben aan het proberen om ook wat andere heroes te leren spelen dan alleen Mercy. Ik heb het idee dat ik met Mercy het niet onaardig doe en daardoor in de hidden ranking voor quick play wat op begin te klimmen (weet niet hoeveel het zegt maar de andere spelers zijn over het algemeen aardig wat levels hoger dan ik), maar dat betekent dus ook dat als ik dan eens een andere hero probeer ik nog harder afgeslacht wordt. Wat dat betreft jammer dat er niet per hero of op zijn minst per rol bijgehouden wordt hoe goed je bent. D-va gaat nou redelijk en Mei op defense gaat ook wel aardig, maar andere heroes zuig ik echt nog keihard in...
Maar... als ik zoals hij in de spawnroom blijf staan zodat ik constant geheald wordt en kan focussen op het richten, dan wordt ik binnen no time gekicked uit mijn eigen private game (af en toe is Bliz echt achterlijk...)
Heeft iemand wellicht tips hoe ik het beste kan oefenen? Ik weet dat het kan met headshot only en dan 6 Ana's in een custom game, maar dat is ook niet ideaal. Ik vraag me vooral ook af of ik iets fout instel in mijn custom game, of dat er iets veranderd is nadat hij die video gemaakt heeft (want hij kan overduidelijk wel rustig in de spawnroom blijven staan naar buiten schieten).
Net eens geprobeerd om gewoon in een game eens een Hanzo te spelen, maar toen de tijd een beetje begon te dringen en ik maar 3 eliminations had (ja, ik ben die Hanzo die niks dan lucht raakt

Ben aan het proberen om ook wat andere heroes te leren spelen dan alleen Mercy. Ik heb het idee dat ik met Mercy het niet onaardig doe en daardoor in de hidden ranking voor quick play wat op begin te klimmen (weet niet hoeveel het zegt maar de andere spelers zijn over het algemeen aardig wat levels hoger dan ik), maar dat betekent dus ook dat als ik dan eens een andere hero probeer ik nog harder afgeslacht wordt. Wat dat betreft jammer dat er niet per hero of op zijn minst per rol bijgehouden wordt hoe goed je bent. D-va gaat nou redelijk en Mei op defense gaat ook wel aardig, maar andere heroes zuig ik echt nog keihard in...
Gamertag: FinrazielNL
@Finraziel waarom oefen je niet gewoon in QP/Arcade. Daar is het voor. Zeker als je gewoon aan het oefenen bent moeten ze niet mekkeren daar.
Default blanke hetero
Foutje
[ Voor 98% gewijzigd door pimsch op 29-06-2017 09:41 ]
Mijn strategie met Hanzo was om hem een tijdje lang constant te kiezen in quickplay of arcade games. Vergeet dat je het potje eigenlijk wil winnen en concentreer puur op de aim, en op je positioning anders ga je erg vaak dood. Zeker in het begin waren 9 van de 10 potjes hopeloos, inderdaad misschien 3 kills en 16 deaths en 0 waarde voor het team. Maar na een tijdje ging het steeds beter en beter, met af en toe een uitschieter met 26 kills en 3 deaths ofzo. Hoe meer ik speel hoe minder vaak de potjes hopeloos zijn en de potjes waarin het echt lekker gaat komen dan steeds vaker.Finraziel schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 22:30:
Net eens geprobeerd om gewoon in een game eens een Hanzo te spelen, maar toen de tijd een beetje begon te dringen en ik maar 3 eliminations had (ja, ik ben die Hanzo die niks dan lucht raakt) ben ik toch maar geswitcht naar D-va (en toen gelukkig wel geholpen de game alsnog te winnen).
Nu speel ik een tijdje geen Hanzo behalve als ik hem in Mystery Heroes krijg, en merk ik dat het aimen eigenlijk direct al vrij behoorlijk gaat. Heb in totaal 34 uur Hanzo gespeeld nu maar ik denk niet dat ik hem snel in competitive ga gebruiken. Ook al gaat het best lekker, het is lastig om op cruciale momenten de belangrijke kills te maken. Vaak genoeg dat ik genoeg kills maak rondom de choke maar zodra de vijand het point aanvalt of iemand me komt 1v1'en ik 4 paniek-pijlen mis en sterf.
Zou gewoon lekker quickplay spelen om die hitscan heroes te oefenenFinraziel schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 22:30:
Ik ben opzoek naar mensen die het leuk vinden regelmatig (bijna dagelijks) om lekker Overwatch ranked te spellen. Op de Discord is helaas meestal maar rustig.
Dus als iemand graag ranked Overwatch speelt, op een serieuze manier bij voorkeur met voicechat
voeg mij toe.
Ik heb 2 accounts: lvl 616 3,3K SR: Mats#21289 (Support main dit seizoen, vorig seizoen ook diamond als Soldier main)
Net nieuw account (placements deze week gedaan): lvl 29 2,6K SR: TheMAX#21815 (Flex account, speel als het kan Genji(75% winrate met Genji))
Tanks speel ik niet graag, rest maakt me niet zoveel uit.
Dus als iemand graag ranked Overwatch speelt, op een serieuze manier bij voorkeur met voicechat
Ik heb 2 accounts: lvl 616 3,3K SR: Mats#21289 (Support main dit seizoen, vorig seizoen ook diamond als Soldier main)
Net nieuw account (placements deze week gedaan): lvl 29 2,6K SR: TheMAX#21815 (Flex account, speel als het kan Genji(75% winrate met Genji))
Ik ben op zoek naar mensen om mee te spelen. Zit atm rond de 1750 SR en wil graag richting Platinum. Speel het liefst tank (d.va) of support (lucio/ana).
JaiHel#21623
JaiHel#21623
Freefall...
Mijn god, wat is er met competitive aan de hand. Leavers, throwers, toxic, salty of geen comm
Loss na loss na loss. Ik ben niet de enige, vrienden van me hebben ook grote verliezen.
Het maakt niet uit wanneer je speelt. De kans dat je een match start met een toxic is enorm. Gewoon pure scheldkanonnades! En dat op een rank van 29xx (tot nu 26xx)
.
Mijn god, wat is er met competitive aan de hand. Leavers, throwers, toxic, salty of geen comm

Loss na loss na loss. Ik ben niet de enige, vrienden van me hebben ook grote verliezen.
Het maakt niet uit wanneer je speelt. De kans dat je een match start met een toxic is enorm. Gewoon pure scheldkanonnades! En dat op een rank van 29xx (tot nu 26xx)
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Ik ben vrijwel altijd wel in om te spelen met andere tweakers en speel bijna elke dag wel 1 of meerdere potjes.
Thompson#2265, zit ook meestal wel op de discord.
Zit nu rond de 2200~2300 maar wil natuurlijk graag richting platinum of zelfs diamond.
Thompson#2265, zit ook meestal wel op de discord.
Zit nu rond de 2200~2300 maar wil natuurlijk graag richting platinum of zelfs diamond.
Beeromaniac
Ik heb comp. ook opgegeven voor in ieder geval dit seizoen. Ik vind het niet erg om te verliezen als de tegenpartij beter is, maar leavers en mensen die niet willen luisteren zorgen ervoor dat ik geen leuke spelervaring heb. Ik ben nu alleen QP en arcade aan het spelen en voornamelijk aan het oefenen met heroes die ik nog niet vaak heb gespeeld. Daar haal ik nu het meeste plezier uit.Ankh schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 14:17:
Freefall...
Mijn god, wat is er met competitive aan de hand. Leavers, throwers, toxic, salty of geen comm![]()
Het maakt niet uit wanneer je speelt. De kans dat je een match start met een toxic is enorm. Gewoon pure scheldkanonnades! En dat op een rank van 29xx (tot nu 26xx).
Inderdaad, dat doe ik dus ook. Het is typisch dat het op alle niveau's gebeurd.Nyazzin schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 16:46:
[...]
Ik heb comp. ook opgegeven voor in ieder geval dit seizoen. Ik vind het niet erg om te verliezen als de tegenpartij beter is, maar leavers en mensen die niet willen luisteren zorgen ervoor dat ik geen leuke spelervaring heb. Ik ben nu alleen QP en arcade aan het spelen en voornamelijk aan het oefenen met heroes die ik nog niet vaak heb gespeeld. Daar haal ik nu het meeste plezier uit.
In totaal met z'n 4-en: 23xx (nu 20xx), ik, 32xx (nu 29xx) en 39xx (nu 36xx).
Dit alles binnen een week zo ongeveer. Meeste potten overigens op SoloQueue.
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Net weer een fantastische game gehad. Een WM en Hanzo direct bij het binnenkomen bij het spel, 2 snipers dus. Beide wilde niet wisselen, commentaar van de WM was "I dont give a fck". Hij bakte er geen reet van en we verloren als deff echt in 3 minuten alle points. Als attack natuurlijk precies hetzelfde commentaar. Hij was al in zoveel games geweest waar hij was genaaid dat hij nu andere mensen gingen naaien en het hem geen ene reet meer interesseerde, hij kwam alleen voor het kutten. Ik heb me serieus zo fcking hard kapot zitten ergeren. Noem het maar zielig, maar zo iemand wil ik echt met z'n bek over de straat trekken. Uiteindelijk word je (die WM) dus hetgeen wat je het meest haat, aardig verrot.
Veel woorden zijn er die game gevallen, wat een kut attitude. Eindelijk pakten wij ook alles als attack, maar verloren we met 5 - 6 als deff. Als die WM voor een Lucio was gechanged of iets wat alleen maar passive iets doet hadden we serieus easy gewonnen. Dit spel is ziekelijk slecht voor de bloeddruk. Uiteindelijk had ik als Roadhog wel een mooie eindstand: 68 eliminations, 24k dmg, 41 objective kills en 8 deaths.
Nu voorlopig geen Overwatch meer voor mij, lekker terug naar WoW.
Veel woorden zijn er die game gevallen, wat een kut attitude. Eindelijk pakten wij ook alles als attack, maar verloren we met 5 - 6 als deff. Als die WM voor een Lucio was gechanged of iets wat alleen maar passive iets doet hadden we serieus easy gewonnen. Dit spel is ziekelijk slecht voor de bloeddruk. Uiteindelijk had ik als Roadhog wel een mooie eindstand: 68 eliminations, 24k dmg, 41 objective kills en 8 deaths.
Zal je toevoegen. Zit nu op 2877 na placements. Speel als t kan t liefst Zen. Wil dit seizoen eindelijk is fatsoenlijk comp gaan spelen. Word tijdens Qp veel ingedeeld met master sr gasten, niet dat ik denk dat ik daar ook tussen hoor, maar diamond is t streven.mats17 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 12:00:
Ik ben opzoek naar mensen die het leuk vinden regelmatig (bijna dagelijks) om lekker Overwatch ranked te spellen. Op de Discord is helaas meestal maar rustig.
Dus als iemand graag ranked Overwatch speelt, op een serieuze manier bij voorkeur met voicechatvoeg mij toe.
Battletag: InsideUrIris#2882
Kijk, hier spreekt de ware HanzoFeihcretsam schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 10:39:
[...]
Vergeet dat je het potje eigenlijk wil winnen
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
zal je wel even toevoegen, speel eigenlijk altijd solo'q en zit op sr 33xx en slinger wat rond de 3k gemiddeldmats17 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 12:00:
Dus als iemand graag ranked Overwatch speelt, op een serieuze manier bij voorkeur met voicechatvoeg mij toe.
I wanted to change the world but god wouldnt give me the source code
@Raptar Neem aan dat je hem ook hebt aangegeven dat hij geworden is wat hij zo haat?
Ben wel iemand die iets zegt op het moment dat iemand GG EZ oid doet welke variant dan ook. Of het nu mijn team is of de ander. Dat irriteert me dan weer wel. Vaak wordt het geroepen op het moment dat het helemaal niet zo easy was en ze toch tegen gewerkt werden of wij.
Kan me voorstellen dat mensen er gestresst van raken, maar heb zelf dat totaal niet. Doe zelf mijn best en zie het wel. Soms zuig ik verschrikkelijk en andere momenten own ik de potjes met de meest onwaarschijnlijk characters (voor mij dan).
Ben wel iemand die iets zegt op het moment dat iemand GG EZ oid doet welke variant dan ook. Of het nu mijn team is of de ander. Dat irriteert me dan weer wel. Vaak wordt het geroepen op het moment dat het helemaal niet zo easy was en ze toch tegen gewerkt werden of wij.
Kan me voorstellen dat mensen er gestresst van raken, maar heb zelf dat totaal niet. Doe zelf mijn best en zie het wel. Soms zuig ik verschrikkelijk en andere momenten own ik de potjes met de meest onwaarschijnlijk characters (voor mij dan).
[ Voor 29% gewijzigd door Arunia op 30-06-2017 15:29 ]
Begin van het seizoen in gold geplaatst. Nu eindelijk diamond gehaald. Feels good!
Ik moet zeggen, dat ik er ook steeds meer naar neig om de game weg te leggen. Vond het in het begin ontzettend leuk, eens wat anders dan wat ik van "vroeger" gewend was met CSS, dat dit echt hele harde teamplay was. Echter, is dat nu wat me zo tegen begint te staan. Of je moet heel erg goed zijn en je team kunnen carryen, maar anders ben je overgeleverd aan teamgenoten die goed samen willen spelen, wat té vaak de laatste tijd niet zo is. Om nog maar te zwijgen over hoe mensen tegen elkaar tekeer gaan, dat gezeik begint al voor de match (zit zelf altijd wel goed als Mercy main, speel steady en krijg zeer zelden gezeik). Community begint toch enigszins verrot te raken, vandaag weer duidelijk gemerkt.Raptar schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 18:57:
Dus mogelijk maar weer terug naar een game waar mijn eigen invoed groter is.
[ Voor 4% gewijzigd door timwijn op 30-06-2017 20:56 ]
Ja, de community begint gewoon echt verrot te raken. Ik merk aan mezelf dat ik ook steeds meer die kant op ga. Niet dat ik ga lopen kloten, maar ik trek het gewoon steeds slechter als mensen gaan lopen trollen of niet in teamverband denken. Als het je niks interesseert is er serieus geen enkele reden om niet naar Quick Play te gaan. Daarnaast kan ik gewoon echt niet begrijpen dat iemand zijn vrije tijd zo investeert. Je moet begrijpen he, zo iemand opent de game, gaat wachten op een queue voor Competitive Play en als dan uiteindelijk binnen zijn gaan ze alleen maar mensen het leven zuur maken. Dus gewoon plus/minus 20 minuten op muren lopen schieten, beetje in de spawn hangen en irritante opmerkingen maken etc. Als je dat met je vrije tijd doet, als je dat zo doorbrengt, dan ben je toch echt te lowlife om in woorden uit te drukken? Als ik het type irriteert het me weer.timwijn schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 20:52:
[...]
Ik moet zeggen, dat ik er ook steeds meer naar neig om de game weg te leggen. Vond het in het begin ontzettend leuk, eens wat anders dan wat ik van "vroeger" gewend was met CSS, dat dit echt hele harde teamplay was. Echter, is dat nu wat me zo tegen begint te staan. Of je moet heel erg goed zijn en je team kunnen carryen, maar anders ben je overgeleverd aan teamgenoten die goed samen willen spelen, wat té vaak de laatste tijd niet zo is. Om nog maar te zwijgen over hoe mensen tegen elkaar tekeer gaan, dat gezeik begint al voor de match (zit zelf altijd wel goed als Mercy main, speel steady en krijg zeer zelden gezeik). Community begint toch enigszins verrot te raken, vandaag weer duidelijk gemerkt.
Dus mogelijk maar weer terug naar een game waar mijn eigen invoed groter is.
En wat jij doet kan ook, een Mercy spelen. Je hebt dan inderdaad veel invloed op de game en weinig gezeik, ook win je er vaker door. Ik heb dit ook gedaan en heal of tank regelmatig. Alleen je wilt ook wel een keer wat anders dan alleen maar met die staff healen. Ik merk gewoon vaak dat andere mensen er niet toe bereid zijn en ook niet echt het gevoel hebben van "oh nu moet ik misschien een keer gaan healen. Ik speel namelijk al 30 games als DPS en hij healed alleen maar." Misschien is deze game gewoon niet te spelen zonder een team.
Dit is de reden waarom ik nu voornamelijk arcade speel en dan 6 vs 6 Lockout EliminationRaptar schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 09:41:
[...]
Ja, de community begint gewoon echt verrot te raken. /knip
Twitch | Youtube | GameRig: Lenovo Legion 5i | i7-14650HX | RTX 4070 | 16Gb | 1Tb
@Raptar meh, al Mercy kan je niet carryen en ben je nog steeds overgeleverd aan je team. Brakke DPS = Verlies. Meeste succes haal ik dan nog met lucio als het team matig is.
Default blanke hetero
Even een vraag.
Wie van jullie speelt er nog overwatch competitve mode ?
Niemand neemt het nog serieus volgens mij ?
4 potjes waarvan 3 potjes met trollers en 1 potje met een speler die AFK was.
Daarnaast ben ik denk ik de enige die denkt dat overwatch een beetje doorgedraaid is.
Iedere hero heeft wel een shield. Phara is in mijn ogen nu echt nutteloos geworden.
ik ben meer op shields aan het schieten dan dat ik een speler kan uitschakelen.
De game leunt iets te veel op samenwerking, waardoor je solo helemaal nooit een verschil kan maken.
Dus daarom vraag ik mij af of iemand nog uberhaubt overwatch competive speelt solo ?
Ben ik te oud met mijn 27 voor overwatch of wat is het probleem waardoor ik gewoon solo geen deuk in een pakje boter kan slaan.
Speel ik Paladins, Team Fortress 2 als hero shooters heb ik totaal nergens last van en kan ik domineren.
Speel ik snelle games als Quake Champions of CSGO, dan kan ik zo nu en dan ook gewoon in de top eindigen. maar met overwatch heb ik solo zoveel moeite.
Daarnaast ben ik denk ik de enige die denkt dat overwatch een beetje doorgedraaid is.
Iedere hero heeft wel een shield. Phara is in mijn ogen nu echt nutteloos geworden.
De game leunt iets te veel op samenwerking, waardoor je solo helemaal nooit een verschil kan maken.
Dus daarom vraag ik mij af of iemand nog uberhaubt overwatch competive speelt solo ?
Ben ik te oud met mijn 27 voor overwatch of wat is het probleem waardoor ik gewoon solo geen deuk in een pakje boter kan slaan.
Speel ik Paladins, Team Fortress 2 als hero shooters heb ik totaal nergens last van en kan ik domineren.
Speel ik snelle games als Quake Champions of CSGO, dan kan ik zo nu en dan ook gewoon in de top eindigen. maar met overwatch heb ik solo zoveel moeite.
Angelo NL / Global Cargo VTC
Ik speel nog dagelijk competitive, bijna altijd solo. Het is inderdaad lastig als je in een team komt met 4 dps die niet samenwerken, maar helaas hoort dat er maar bij, dan ga je maar ana, mercy of winston. Pharah is echt totaal niet nutteloos hoor, binnen een paar raketten heb je een schild kapot en je kan ook leuk over de schilden heen vliegen, als solo pharah kan je echt wel een verschil maken hoor, gewoon goed op de supports focussen, de echte heroes om mee te carryen zijn echter wel de andere dps zoals mccree, genji en tracer, maar goede pharamercy is ook echt moeilijk te verslaan.Pykow schreef op zondag 2 juli 2017 @ 13:37:
Even een vraag.
Je beantwoord je vraag hier al bijna volledig. Overwatch is een echte Team shooter waarbij individuele heroi's gebalanceerd worden waarbij gekeken wordt naar ALLE hero's en hoe dit de teamplay kan/gaat beinvloeden.Pykow schreef op zondag 2 juli 2017 @ 13:37:
Alle genoemde games hebben dit niet. Zelfs Paladins en TF 2 niet. Paladins werkt trouwens ook compleet anders ook al lijken de games op elkaar. Je kunt bijvoorbeeld al niet switchen van Hero.En het heeft een moba-achtige feature met een kaarten upgrade systeem. Kun en mag je dus niet met elkaar vergelijken.
Om maar niet te spreken van Quake en CSGO. Dat zijn shooters waarbij individuele spelers met elkaar in een team zitten, maar niet per definitie een Team shooter is.
In ieder geval....ik speel geen comp nee. Heb er ook te weinig tijd voor. Vind het een leuke mode en ik heb persoonlijk ook vrij weinig moeite met comp. Maar wellicht komt het doordat ik het weinig speel / heb gespeeld.
Vind de andere Arcade modi echt vele malen leuker. En daar amuseer ik me prima mee.
Ik hoor in dit topic best veel negativiteit over competitive mode en trollers/leavers, maar op welk platform is dat? Op de PS4 heb ik hier namelijk totaal geen last van, maar misschien heb ik wel gewoon geluk.Pykow schreef op zondag 2 juli 2017 @ 13:37:
Even een vraag.
Hier is het namelijk juist andersom; sinds een week of 2 Overwatch weer opgepakt na seizoen 4 overgeslagen te hebben, en ik heb weer behoorlijk fun. Begon slecht met heel beroerde placement matches (waar wel weer leavers waren) waardoor ik op een rating van 1650 kwam. Gister mijn laatste potje van de avond afgesloten met winst waardoor ik precies op 2000 uit kwam
En ja, er zijn veel shields en samenwerking blijft inderdaad belangrijk (is dat niet de essentie van Overwatch?
Maar goed, ik maak me verder geen illusies; ik ben geen top speler en zal de top niet bereiken. Hoeft ook niet, als ik maar plezier heb.
Oh ja: ik ben 36
Mee eens. Die Arcade modes zijn echt leuk! Vooral Lockout modes, maar met bijvoorbeeld Mystery Heroes heb ik heroes gespeeld die ik niet zo snel kies, maar juist daardoor beter heb leren kennen.8GUS schreef op maandag 3 juli 2017 @ 09:48:
[...]
Je beantwoord je vraag hier al bijna volledig. Overwatch is een echte Team shooter waarbij individuele heroi's gebalanceerd worden waarbij gekeken wordt naar ALLE hero's en hoe dit de teamplay kan/gaat beinvloeden.
Alle genoemde games hebben dit niet. Zelfs Paladins en TF 2 niet. Paladins werkt trouwens ook compleet anders ook al lijken de games op elkaar. Je kunt bijvoorbeeld al niet switchen van Hero.En het heeft een moba-achtige feature met een kaarten upgrade systeem. Kun en mag je dus niet met elkaar vergelijken.
Om maar niet te spreken van Quake en CSGO. Dat zijn shooters waarbij individuele spelers met elkaar in een team zitten, maar niet per definitie een Team shooter is.
In ieder geval....ik speel geen comp nee. Heb er ook te weinig tijd voor. Vind het een leuke mode en ik heb persoonlijk ook vrij weinig moeite met comp. Maar wellicht komt het doordat ik het weinig speel / heb gespeeld.
Vind de andere Arcade modi echt vele malen leuker. En daar amuseer ik me prima mee.
[ Voor 23% gewijzigd door Denman op 03-07-2017 09:53 ]
Haha! Ik denk dat er veel mensen zijn die wel denken dat ze top spelers zijn. Wellicht is dat ook nog wel een ding. Maar dat hou je altijd met een competitive mode.Denman schreef op maandag 3 juli 2017 @ 09:48:
[...]
Maar goed, ik maak me verder geen illusies; ik ben geen top speler en zal de top niet bereiken. Hoeft ook niet, als ik maar plezier heb.
Oh ja: ik ben 36
[...]
Mee eens. Die Arcade modes zijn echt leuk! Vooral Lockout modes, maar met bijvoorbeeld Mystery Heroes heb ik heroes gespeeld die ik niet zo snel kies, maar juist daardoor beter heb leren kennen.
Met Mystery Heroes ben ik erachter gekomen dat ik zo'n slechte Widow nog niet ben. Ook al speel ik haar nooit als ik mag kiezen
Mijn bovenstaande voorbeeld geldt voor de PC, maar ik denk dat we daar geen onderscheid in hoeven te maken.
Ja ik ben ook 36. Wellicht een leeftijdskwestie dan?
Verwijderd
Iemand nog wat tips voor een beginner? Gister een paar potjes gedaan, maar wat een verschrikkelijke community op lage rating. Op zich niet verrassend, dat is imo ook zo bij CSGO oid.
Vind alleen het klimmen in rating erg lastig op deze manier, en soms wat frustrerend.
Vind alleen het klimmen in rating erg lastig op deze manier, en soms wat frustrerend.
Blijf in ieder geval een positieve instelling houden. Dat is lastig, maar het levert je vaker een overwinning op dan niet.Verwijderd schreef op maandag 3 juli 2017 @ 12:33:
Iemand nog wat tips voor een beginner? Gister een paar potjes gedaan, maar wat een verschrikkelijke community op lage rating. Op zich niet verrassend, dat is imo ook zo bij CSGO oid.
Als je vooral Comp wil spelen: Speel de hero's die jou het beste liggen en probeer met die hero's beter te worden. Probeer er niet een te "mainen", maar probeer je te specialiseren op meerdere hero's (allemaal lukt je nooit dus niet aan beginnen). Dan kun je wat makkelijker switchen mocht het nodig zijn.
Als Comp een beetje tegen zit en het team doet maar wat, dan probeer je specialisatie bij de dragende hero's te leggen. Dan ben je zelf wat meer sustainable als er geen healers zijn. Soldier, Roadhog, Tracer, Reaper (en zo zijn er nog wel enkele) kunnen zich aardig lang redden zonder dood te gaan als je een beetje weet wat je doet.
Verder.... HAVE FUN!
Ik speel nog met veel plezier Overwatch competitive. Ik kan me ook absoluut nooit vinden in alle negativiteit die men hier heeft over competitive.Pykow schreef op zondag 2 juli 2017 @ 13:37:
Even een vraag.
Natuurlijk is het soms jammer als het team niet lekker loopt, als mensen heroes kiezen die gewoon echt underperformen of gewoon niet goed zijn versus het team van de tegenstander. Maar de andere kant heeft daar minimaal net zo veel en vaak last van.
Het enige waar je in soloQ invloed op hebt is JOUW performance, en nog veel belangrijker, JOUW mentaliteit.
Ik wordt regelmatig aan het einde van een game bedankt om mijn optimisme. En ik eindig ook altijd iedere game met het complimenteren van anderen. Ik heb namelijk geen hoge pet op van mezelf, en ik maak ook zelden echt het VERSCHIL. Ik zit op de rating waar ik thuishoor, dus boven jezelf uitstijgen komt niet vaak voor.
Ik weet ook dat op basis van het systeem wat blizzard gecreëerd heeft, ik van iedere 2 games er 1 verlies en 1 win. Dat is gewoon een feit zo werkt het systeem.
Ik heb het gevoel dat veel mensen verwachten dat ze een veel betere winrate kunnen halen dan 50-55%.
Voor die mensen heb ik slecht nieuw: It's not gonna happen.
Als je niet 1 loss per 2 games kan handlen dan is competitive niet voor jou. Stop er maar mee want je wordt er alleen maar boos van. (mijn huidige winrate is 52.3%)
Ik speel competitive omdat van elke 2 games ik er 1 win en die win mij een goed gevoel geeft. Ik vind het leuk als het team goed draait en als mijn inbreng heeft geholpen. Ik hoef geen hogere ranking, dat is mooi meegenomen maar daarvoor doe ik het niet.
Nog zo een illusie: "Climb the ranking ladders" zeggen ze. In competitive.
Nieuwflash: Het stijgen in skill en dus rating gaat HEEEEL LANGZAAM. En nog slechter nieuws: Goede kans dat de rating die je nu hebt het hoogste is wat je ooit gaat halen. JE BENT NAMELIJK GEWOON NIET BETER DAN DAT.
Ik ben rating 3500. Dat is wat ik mezelf waard vind op basis van het feit dat ik dat al 3 seizoenen haal.
Ik ga echt wel een keer 3750 halen door een lucky winstreak maar dat veranderd niets aan het feit dat mijn werkelijke skill 3500 is.
Stop met het spelen van competive om een hogere rank te halen. Probeer te genieten van de kleine dingen.
Stop met salty zijn tegen je team, dat maakt het alleen maar erger. Zoek in plaats daarvan naar de verbeteringen die JIJ kan doen.
ErA beschrijft het wel mooi
Daarnaast als je echt hoger wil in Ranking/Competitive. Is zelf kennis gewoon heel belangrijjk. En dan bedoel ik erken je eigen zwaktes en sterke punten.
Daarnaast liefst een vast team waarmee je een goeie synergy hebt (Wat ook van dag tot dag kan verschillen)
En met een vaste goeie comp disciplineren tenzij verandering echt nodig is. (kan per map verscihllen)
Wees flexibel change heroes als het echt niet werk. in Arcade/QP kun je heroes leren.
Team play is hier gewoon belangrijk.
Daarnaast als je echt hoger wil in Ranking/Competitive. Is zelf kennis gewoon heel belangrijjk. En dan bedoel ik erken je eigen zwaktes en sterke punten.
Daarnaast liefst een vast team waarmee je een goeie synergy hebt (Wat ook van dag tot dag kan verschillen)
En met een vaste goeie comp disciplineren tenzij verandering echt nodig is. (kan per map verscihllen)
Wees flexibel change heroes als het echt niet werk. in Arcade/QP kun je heroes leren.
Team play is hier gewoon belangrijk.
Net de Ult van Hanzo gecancelled met D.va's shield. Als je de pijl vangt met je schild, dan gebeurd er niets. Logisch achteraf, maar dat was nog een discussie omdat hij dacht dat deze gedeflect werd door Genji. Maar hij verdween tijdens het afschieten. No dragon for you.
voor 80% heb je gelijk. ik denk echt niet dat ik een 3500 speler ben. maar als ik mijn placements speel met mensen van 2500+ kom ik moeiteloos mee, haal potg's, haal meerdere medailles maar aan het einde kom ik met 9wins en 1 draw op 1450 uit. waardoor ik eerst 150-200 moet stijgen voordat ik weer met mn vrienden kan spelen (lees solo q).ErA schreef op maandag 3 juli 2017 @ 13:08:
[...]
Ik speel nog met veel plezier Overwatch competitive. Ik kan me ook absoluut nooit vinden in alle negativiteit die men hier heeft over competitive.
Natuurlijk is het soms jammer als het team niet lekker loopt, als mensen heroes kiezen die gewoon echt underperformen of gewoon niet goed zijn versus het team van de tegenstander. Maar de andere kant heeft daar minimaal net zo veel en vaak last van.
Het enige waar je in soloQ invloed op hebt is JOUW performance, en nog veel belangrijker, JOUW mentaliteit.
Ik wordt regelmatig aan het einde van een game bedankt om mijn optimisme. En ik eindig ook altijd iedere game met het complimenteren van anderen. Ik heb namelijk geen hoge pet op van mezelf, en ik maak ook zelden echt het VERSCHIL. Ik zit op de rating waar ik thuishoor, dus boven jezelf uitstijgen komt niet vaak voor.
Ik weet ook dat op basis van het systeem wat blizzard gecreëerd heeft, ik van iedere 2 games er 1 verlies en 1 win. Dat is gewoon een feit zo werkt het systeem.
Ik heb het gevoel dat veel mensen verwachten dat ze een veel betere winrate kunnen halen dan 50-55%.
Voor die mensen heb ik slecht nieuw: It's not gonna happen.
Als je niet 1 loss per 2 games kan handlen dan is competitive niet voor jou. Stop er maar mee want je wordt er alleen maar boos van. (mijn huidige winrate is 52.3%)
Ik speel competitive omdat van elke 2 games ik er 1 win en die win mij een goed gevoel geeft. Ik vind het leuk als het team goed draait en als mijn inbreng heeft geholpen. Ik hoef geen hogere ranking, dat is mooi meegenomen maar daarvoor doe ik het niet.
Nog zo een illusie: "Climb the ranking ladders" zeggen ze. In competitive.
Nieuwflash: Het stijgen in skill en dus rating gaat HEEEEL LANGZAAM. En nog slechter nieuws: Goede kans dat de rating die je nu hebt het hoogste is wat je ooit gaat halen. JE BENT NAMELIJK GEWOON NIET BETER DAN DAT.
Ik ben rating 3500. Dat is wat ik mezelf waard vind op basis van het feit dat ik dat al 3 seizoenen haal.
Ik ga echt wel een keer 3750 halen door een lucky winstreak maar dat veranderd niets aan het feit dat mijn werkelijke skill 3500 is.
Stop met het spelen van competive om een hogere rank te halen. Probeer te genieten van de kleine dingen.
Stop met salty zijn tegen je team, dat maakt het alleen maar erger. Zoek in plaats daarvan naar de verbeteringen die JIJ kan doen.
en die 150 punten stijgen kan me makkelijk 2 weken kosten, met een comp vol leavers, throwers etc.
Lege virente, virent cuncta
Ik hoop dat je weet dat POTG's en Medailles niets te maken hoeven te hebben met je prestaties.B.Lensen schreef op maandag 3 juli 2017 @ 14:11:
[...]
voor 80% heb je gelijk. ik denk echt niet dat ik een 3500 speler ben. maar als ik mijn placements speel met mensen van 2500+ kom ik moeiteloos mee, haal potg's, haal meerdere medailles maar aan het einde kom ik met 9wins en 1 draw op 1450 uit. waardoor ik eerst 150-200 moet stijgen voordat ik weer met mn vrienden kan spelen (lees solo q).
en die 150 punten stijgen kan me makkelijk 2 weken kosten, met een comp vol leavers, throwers etc.
Hoe dan ook, Placement matches zeggen helemaal niks en helpen je een iets hogere rating te verkrijgen als dat je de vorige keer (of een gemiddelde van vorige seizoenen. Iets in die richting iig) geëindigd bent. Mits dat je placement matches goed presteert.
Je zult in ieder geval in de buurt of wellicht zelfs wat lager geplaatst worden dan waar je vorig seizoen bent geëindigd. Dat is al vele malen bewezen door diverse youtubers en zelf ook aangegeven op de officiele fora.
Ik vrees dat ik hier gewoon niet goed op kan reageren.B.Lensen schreef op maandag 3 juli 2017 @ 14:11:
[...]
voor 80% heb je gelijk. ik denk echt niet dat ik een 3500 speler ben. maar als ik mijn placements speel met mensen van 2500+ kom ik moeiteloos mee, haal potg's, haal meerdere medailles maar aan het einde kom ik met 9wins en 1 draw op 1450 uit. waardoor ik eerst 150-200 moet stijgen voordat ik weer met mn vrienden kan spelen (lees solo q).
Ik kan me niet verplaatsen in de situatie.
Mijn resultaat was 5/5 na de placement matches en ik werd netjes 300 SR onder de SR geplaatst die ik als laatste had op het seizoen.
Dit resultaat ligt volledig in de lijn der verwachting van het systeem.
Vervolgens ben ik een dikke 300 SR gedaald naar 300, en ben met 3 winstreaks (7, 5, en 4 ofzo) weer omhoog gegaan naar mijn huidige SR.
In al die games ( ik heb er nu al weer 46 gespeeld!) heb ik slechts 1 leaver gehad. En zijn hooguit 4 games ontaard in een flame festival waarbij iedereen op tilt sloeg en ging kutten.
Conclusie:
Ik herken me niet in de placement uitleg
Ik herken met niet in de moeite die het kost om een paar honderd SR te stijgen (er van uitgaande dat je onder je eigenlijke SR zit)
Ik herken met niet in een comp vol met throwers en leavers. (slechts 1 op de 10 games bij mij)
Waar zit dan het verschil vraag ik me af?
Komt het omdat ik probeer om mensen aan het lachen te krijgen?
Omdat ik altijd bereidt ben om welk character dan ook te spelen? Support , tank, dps I don't care)
Omdat ik nooit bitch over de eerste hero keuze die men maakt (ik stel altijd voor om te her evalueren als we de eerste push niet winnen)
Omdat ik iedere game start met een knetterharde "Hello my friendssssssss" door de voicechat (russian style)
Omdat ik probeer strategieen uit te voeren door ze te callen op de voice (wat vaak een monoloog is, I dont care)
Ik denk dat alle bovenstaande zaken ermee te maken hebben.
As I said: Probeer je fun uit andere elementen te halen dan het gainen van SR. SR is NIET waarvoor ik comp speel. (ik zit al 4 seizoenen op dezelfde SR.....)
Buiten dat ik het voor de volle 100% met je eens ben is vooral bovenstaande belangrijk om te weten voor vele.ErA schreef op maandag 3 juli 2017 @ 15:02:
[...]
Mijn resultaat was 5/5 na de placement matches en ik werd netjes 300 SR onder de SR geplaatst die ik als laatste had op het seizoen.
Dit resultaat ligt volledig in de lijn der verwachting van het systeem.
Vervolgens ben ik een dikke 300 SR gedaald naar 300, en ben met 3 winstreaks (7, 5, en 4 ofzo) weer omhoog gegaan naar mijn huidige SR.
Je SR wordt (mede) berekend door resultaten uit het verleden. Dat schijnen veel mensen zich niet helemaal te beseffen en denken dat ze na 10 placement matches goed gepresteerd te hebben even een dikke SR (verhoging) krijgen.
Ik speel zelf ook op de PS4, maar ook daar merk ik erg veel negativiteit. Een instant Widow en Hanzo pick, als ik dan een Mei pick gaan ze voor mij staan en nee staan schudden met hun character. Of mensen die iedere minuut van character switchen en totaal niks toevoegen aan het team, en geen ult opbouwen. Of hun Zarya ult gebruiken als er geen enkele teammate in de buurt is. Daarnaast erg weinig teamplay, of mensen die 4 attackers picken. In de eerste picking fase bepaalde heroes selecten en deselecten zo van 'PICK DEZE HERO'.. Ja pick hem lekker zelf.. ik speel toch gewoon de heroes die ik wel kan, en geen hero waar ik geen ervaring mee heb. Of als je 3 punten moet cappen, en de eerste verlies je hard, dat ze dan meteen switchen naar widow of hanzo en het 'opgegeven' hebben.Denman schreef op maandag 3 juli 2017 @ 09:48:
[...]
Ik hoor in dit topic best veel negativiteit over competitive mode en trollers/leavers, maar op welk platform is dat? Op de PS4 heb ik hier namelijk totaal geen last van, maar misschien heb ik wel gewoon geluk.
Hier is het namelijk juist andersom; sinds een week of 2 Overwatch weer opgepakt na seizoen 4 overgeslagen te hebben, en ik heb weer behoorlijk fun. Begon slecht met heel beroerde placement matches (waar wel weer leavers waren) waardoor ik op een rating van 1650 kwam. Gister mijn laatste potje van de avond afgesloten met winst waardoor ik precies op 2000 uit kwam
En ja, er zijn veel shields en samenwerking blijft inderdaad belangrijk (is dat niet de essentie van Overwatch?) maar als ik in een goede flow zit kan ik een team soms nog wel een beetje carryen. Met name met Zenyatta lukt dat de laatste tijd aardig, en met Soldier ook al is het in mindere mate.
Ik kom ze gegarandeerd 50% van mijn games tegen.
Ik begin die report functie echt te missen want ik heb veel met throwers te maken. Zelf speel ik vaak met een team van 3-4 man, en ik hoef echt niet iedere pot te winnen want ik vermaak mij wel.. maar dat soort mensen wil ik echt door de tv heen trekken.
Ik denk dat het veel te maken heeft met de rank waarin jij speelt. Onder goud kan het er heel slecht aan toe zijn af en toe (lees: vaakErA schreef op maandag 3 juli 2017 @ 15:02:
[...]
Conclusie:
Ik herken me niet in de placement uitleg
Ik herken met niet in de moeite die het kost om een paar honderd SR te stijgen (er van uitgaande dat je onder je eigenlijke SR zit)
Ik herken met niet in een comp vol met throwers en leavers. (slechts 1 op de 10 games bij mij)
Waar zit dan het verschil vraag ik me af?
Persoonlijk heb ik er weinig last van, speel op de rand van platinum en speel me eigen spel
Ook PS4 hier, ik 388GUS schreef op maandag 3 juli 2017 @ 09:57:
[...]
Haha! Ik denk dat er veel mensen zijn die wel denken dat ze top spelers zijn. Wellicht is dat ook nog wel een ding. Maar dat hou je altijd met een competitive mode.
Met Mystery Heroes ben ik erachter gekomen dat ik zo'n slechte Widow nog niet ben. Ook al speel ik haar nooit als ik mag kiezen
Mijn bovenstaande voorbeeld geldt voor de PC, maar ik denk dat we daar geen onderscheid in hoeven te maken.
Ja ik ben ook 36. Wellicht een leeftijdskwestie dan?
ik zou wel eens willen weten wat mijn skill is in overwatch. Ik zit op 2700 (Platinum) en ik kom 3 soorten potjes tegen (naast leavers , trollers of mensen die AFK zijn)
1. Geen communicatie, maar er is een diamond speler in ons team.
Dit eindigt vaak in een spannende potje en regelmatig win ik dan ook.
2. Geen communicatie, zonder diamond speler.
Vrijwel altijd verlies ik dan het potje.
3. Wel communicatie met alleen platinum spelers.
Kans om te winnen.
Ik weet "ongeveer" waar ik goed en slecht in ben.
Goed:
+ 9 van de 10x weet ik precies wanneer je de aanval in moet zetten
+ Ik weet heel goed welke hero je moet focussen op welk moment (tenminste dat denk ik)
+ Overzicht in de zin van, ik weet vrijwel altijd precies waar iedere hero staat.
+ ik ben een assist speler, met andere worden ik kan heel veel damage outputten en eindig daarmee ook altijd op Gold.
Slecht:
- Weten wanneer ik van hero moet wisselen. ik wordt dan vaak geforceerd om een hero te spelen die ik gewoon niet kan.
- ik ben HEEL slecht met tank heroes. Te langzaam of ze hebben totaal geen range
- Wanneer 1 speler in mijn team iets verkeerd doet (verkeerde kant oploopt, iets te lang AFK blijft, niet groepeerd of ik zie gewoon dat ze echt niet kunnen aimen) dan kan ik mij daar kwaad om maken.
1. Geen communicatie, maar er is een diamond speler in ons team.
Dit eindigt vaak in een spannende potje en regelmatig win ik dan ook.
2. Geen communicatie, zonder diamond speler.
Vrijwel altijd verlies ik dan het potje.
3. Wel communicatie met alleen platinum spelers.
Kans om te winnen.
Ik weet "ongeveer" waar ik goed en slecht in ben.
Goed:
+ Ik weet heel goed welke hero je moet focussen op welk moment (tenminste dat denk ik)
+ Overzicht in de zin van, ik weet vrijwel altijd precies waar iedere hero staat.
+ ik ben een assist speler, met andere worden ik kan heel veel damage outputten en eindig daarmee ook altijd op Gold.
Slecht:
- Weten wanneer ik van hero moet wisselen. ik wordt dan vaak geforceerd om een hero te spelen die ik gewoon niet kan.
- ik ben HEEL slecht met tank heroes. Te langzaam of ze hebben totaal geen range
- Wanneer 1 speler in mijn team iets verkeerd doet (verkeerde kant oploopt, iets te lang AFK blijft, niet groepeerd of ik zie gewoon dat ze echt niet kunnen aimen) dan kan ik mij daar kwaad om maken.
@Pykow Upload eens wat op Youtube (of vergelijkbaar medium
). Heb ik laatst ook gedaan hier in dit forum zelfs. Erg verhelderend om commentaar van anderen te lezen op je spel/manier van spelen.
Heb er zelf wel degelijk wat aan moet ik zeggen. Puur op je tekstuele input afgaan is erg lastig .. en dat stuk communicatie (of gebrek eraan) erger ik me ook aan. Ik zit altijd klaar met m'n headset op (behalve soms in de quickplay, dan is het gewoon te rumoerig in huis, maar ook daar heb ik 'm vaak wél op) maar halverwege gaat ie meestal of omdat tóch niemand terugpraat of lijkt te doen wat ik vraag/zie/opmerk.
Heb er zelf wel degelijk wat aan moet ik zeggen. Puur op je tekstuele input afgaan is erg lastig .. en dat stuk communicatie (of gebrek eraan) erger ik me ook aan. Ik zit altijd klaar met m'n headset op (behalve soms in de quickplay, dan is het gewoon te rumoerig in huis, maar ook daar heb ik 'm vaak wél op) maar halverwege gaat ie meestal of omdat tóch niemand terugpraat of lijkt te doen wat ik vraag/zie/opmerk.
Gewoon naar je eigen gameplay kijken na een match doet ook al wonderen, gewoon kritisch kijken of je wel op de goede plek staat, of je wel het goede target focust, of je je abilities niet te vroeg of laat gebruikt etc.DigitalExcorcist schreef op maandag 3 juli 2017 @ 16:34:
@Pykow Upload eens wat op Youtube (of vergelijkbaar medium). Heb ik laatst ook gedaan hier in dit forum zelfs. Erg verhelderend om commentaar van anderen te lezen op je spel/manier van spelen.
natuurlijk weet ik dat die stats niet zaligmakend zijn, maar het geeft wel aan dat ik veel games carry. Dit zou enigszins kunnen impliceren dat ik te laag ingerankend zou kunnen zijn. Ik speel mn placements met 2500's, win alles op 1 na, kom op bijna dezelfde SR uit als vorig seizoen.8GUS schreef op maandag 3 juli 2017 @ 14:57:
[...]
Ik hoop dat je weet dat POTG's en Medailles niets te maken hoeven te hebben met je prestaties.![]()
Hoe dan ook, Placement matches zeggen helemaal niks en helpen je een iets hogere rating te verkrijgen als dat je de vorige keer (of een gemiddelde van vorige seizoenen. Iets in die richting iig) geëindigd bent. Mits dat je placement matches goed presteert.
Je zult in ieder geval in de buurt of wellicht zelfs wat lager geplaatst worden dan waar je vorig seizoen bent geëindigd. Dat is al vele malen bewezen door diverse youtubers en zelf ook aangegeven op de officiele fora.
Wat ik wil aangeven, 80% van de spelers zit precies op de plek waar ze horen. Maar er zijn ook genoeg mensen die te laag zitten vanwege het feit dat klimmen nu eenmaal een eeuwigheid duurt vanwege het aantal leavers en throwers.
Lege virente, virent cuncta
Zijn er mensen in gold die een duo partner zoeken? Ik ben net naar gold geklommen dus zit net boven de 2k SR. Ik vind het niet leuk om solo te spelen (NOG meer kans op trolls leavers etc). Dus als je interesse hebt: JaiHel#21623
Wat is je main?jaihel schreef op maandag 3 juli 2017 @ 20:51:
Zijn er mensen in gold die een duo partner zoeken? Ik ben net naar gold geklommen dus zit net boven de 2k SR. Ik vind het niet leuk om solo te spelen (NOG meer kans op trolls leavers etc). Dus als je interesse hebt: JaiHel#21623
Vorig seizoen bijna 2800 en nu zit ik in 2500.
Neen. Dat hoeft het niet te betekenen. Als jij een tank of support speelt en je hebt gold eliminations dan doe je je werk niet goed. Als je bijvoorbeeld Zenyatta speelt en je hebt ook een Mercy in je team en je hebt gold Healing dan gaat er ergens iets niet goed. Damage done gold met een support of tank...niet goed.B.Lensen schreef op maandag 3 juli 2017 @ 19:10:
[...]
natuurlijk weet ik dat die stats niet zaligmakend zijn, maar het geeft wel aan dat ik veel games carry. Dit zou enigszins kunnen impliceren dat ik te laag ingerankend zou kunnen zijn. Ik speel mn placements met 2500's, win alles op 1 na, kom op bijna dezelfde SR uit als vorig seizoen.
Wat ik wil aangeven, 80% van de spelers zit precies op de plek waar ze horen. Maar er zijn ook genoeg mensen die te laag zitten vanwege het feit dat klimmen nu eenmaal een eeuwigheid duurt vanwege het aantal leavers en throwers.
Plus dat dit ook totaal niet aangeeft of je carried of niet. Dat is een verkeerde gedachte. Als ik met een soldier de meeste eliminations haal dan doe ik mijn werk als "opruimer" van het team. Dat wil niet zeggen dat ik het team carry. Het kan heel goed zijn dat ik alle tegenstanders enkele keren heb geraakt maar dat de rest van m'n teamgenoten veel meer damage hebben gedaan. Dan krijg ik voor iedere kill die zij maken ook een elimination.
Dit is een denkwijze die veel mensen nog steeds hebben. Medailles hoeven helemaal niks te zeggen. Nogmaals, als je de placement matches goed afrond kom je inderdaad op ongeveer dezelfde SR uit. Ook dat heeft niets te maken met de mensen waarmee je speelt. Die kunnen 3500 zijn, als jij vorig seizoen 2000 was dan zul je daar weer terecht komen. Zo zit het systeem in elkaar.
Ik heb persoonlijk weinig last van leavers en throwers. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik niet heel veel comp kan spelen aangezien ik er gewoon te weinig tijd voor heb. Maar ik kan me niet voorstellen dat het gemiddeld vaker voorkomt als je vaker speelt. Dat zou vreemd zijn.
Dat je na een lange periode afwezigheid van 2800 naar 2500 valt is dan ook helemaal niet raar. Hoe lang was de break die je genomen hebt? Hoeveel heb je sindsdien aan je skills gewerkt? Video's bekeken? Je gameplay geanalyseerd?Pykow schreef op maandag 3 juli 2017 @ 22:39:
Vorig seizoen bijna 2800 en nu zit ik in 2500.
Voor je break had je ook tirades hoe het allemaal aan het spel ligt. Toen lag het aan Roadhog die te overpowered was en z'n hook die bullshit was (lucky you, allemaal gefixt!
Er zijn massa's mensen die elk seizoen solo door hard te werken aan zichzelf de ladder beklimmen. Jij bent alleen maar aan het klagen dat je het niet op een zilveren bordje aangereikt krijgt. Als je solo niet uit Platinum kunt klimmen dan heb je geen enkel recht op een hogere rank.
probeer je vooral te verbeteren in je slechte punten en je stijgt vanzelf.Pykow schreef op maandag 3 juli 2017 @ 16:27:
Goed:
Slecht:
het grote probleem in gold/plat is dat er erg veel 'one trick' mensen in zitten. met one trick bedoel ik dat ze 1 hero wel op dat niveau aankunnen. maar zodra ze bijvoorbeeld geen phrara of soldier kunnen spelen kunnen ze niets meer.
en tsja, in de gold/plat range zul je mensen tegenkomen die niet snappen wat groupen is en niet kunnen aimen. maar de tegenstander heeft ook van die idioten er tussen zitten! daar moet je je niet druk om maken.
Als ik support speel en ik heb een hanzo in het team zitten die continu aan de andere kant van de map om healing loopt te schreeuwen laat ik hem lekker daar zitten. ik zeg alleen even als hij healing wilt hebben hij bij de groep moet blijven. dan is het daarna zijn eigen keuze.
als je tanks te langzaam vind speel je ze denk ik nog niet goed. pak eens een winston of Dva. die zijn snel en mobiel genoeg.
en als ik jouw slechte punt lees over range: Range is echt overrated. als jij als pahara of soldier (standaard hero's die de fout maken) altijd op een lange range blijft kun je lang niet altijd goed je werk doen. dit is natuurlijk welk afhankelijk van de situatie.
Maar ik weer uit eigen ervaring dat een phara die plotseling midden in het gevecht duikt heel erg gevaarlijk is omdat ze plotseling bijna alles raak schiet. en zodra het iets te veel word vliegt ze gewoon weer weg.
soldier vs tracer is voor de tracer ook veel gevaarlijker als de soldier dicht bij staat. Als soldier ver weg is kun je vaak makkelijk cover vinden.
Maar probeer je vooral te focussen op andere hero's. die raiting komt later wel. Je game sense wordt vanzelf beter en dan kom je vanzelf hoger uit.
Voeg me maar toe op PSN: ricjuhNLRule schreef op maandag 3 juli 2017 @ 15:37:
[...]
Ik speel zelf ook op de PS4, maar ook daar merk ik erg veel negativiteit. Een instant Widow en Hanzo pick, als ik dan een Mei pick gaan ze voor mij staan en nee staan schudden met hun character. Of mensen die iedere minuut van character switchen en totaal niks toevoegen aan het team, en geen ult opbouwen. Of hun Zarya ult gebruiken als er geen enkele teammate in de buurt is. Daarnaast erg weinig teamplay, of mensen die 4 attackers picken. In de eerste picking fase bepaalde heroes selecten en deselecten zo van 'PICK DEZE HERO'.. Ja pick hem lekker zelf.. ik speel toch gewoon de heroes die ik wel kan, en geen hero waar ik geen ervaring mee heb. Of als je 3 punten moet cappen, en de eerste verlies je hard, dat ze dan meteen switchen naar widow of hanzo en het 'opgegeven' hebben.
Ik kom ze gegarandeerd 50% van mijn games tegen.
Ik begin die report functie echt te missen want ik heb veel met throwers te maken. Zelf speel ik vaak met een team van 3-4 man, en ik hoef echt niet iedere pot te winnen want ik vermaak mij wel.. maar dat soort mensen wil ik echt door de tv heen trekken.
Wat zijn nou eigenlijk de beste counters tegen reaper?
Ik merk vaak dat als het enemy team een echt goede reaper heeft mijn team daar veel moeite mee heeft.
Gister een goede reaper tegen ons die ook nog vaak zen z''n orb op hem had en onze DPS kreeg hem gewoon bijna niet neer. Ik was zelf daarom geswitcht van winston naar zarya (we hadden ook nog een Dva) en kreeg wel veel charge (eindigde de game met 65% gemiddeld ofzo) maar kon het verschil niet maken.
Ik merk vaak dat als het enemy team een echt goede reaper heeft mijn team daar veel moeite mee heeft.
Gister een goede reaper tegen ons die ook nog vaak zen z''n orb op hem had en onze DPS kreeg hem gewoon bijna niet neer. Ik was zelf daarom geswitcht van winston naar zarya (we hadden ook nog een Dva) en kreeg wel veel charge (eindigde de game met 65% gemiddeld ofzo) maar kon het verschil niet maken.
Beeromaniac
McCree. Een Reaper die een beetje kan flanken heeft een support binnen 2-3 schoten dood. Genoeg tijd voor een McCree in de backline om te flashbangen. Kan hij niet in rook opgaan en met een headshot is 'ie kapüt. Ook z'n Death Blossom kan onderbroken worden met een flash.Thompson schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 09:10:
[ Voor 3% gewijzigd door yinx84 op 04-07-2017 09:35 ]
Als je op een map speelt die wat meer "open" is dan is Pharah ook een redelijke counter. De damage die Reaper op grote afstand doet is verwaarloosbaar en z'n healing daarmee dus ook. Verder is hij niet heel snel en is voor Pharah dus vrij makkelijk te raken.Thompson schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 09:10:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik nu na mijn break op dit moment geen enkele moment heb gehad, waarbij de game mij aan het tegenwerken was.yinx84 schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 08:00:
[...]
Dat je na een lange periode afwezigheid van 2800 naar 2500 valt is dan ook helemaal niet raar. Hoe lang was de break die je genomen hebt? Hoeveel heb je sindsdien aan je skills gewerkt? Video's bekeken? Je gameplay geanalyseerd?
Voor je break had je ook tirades hoe het allemaal aan het spel ligt. Toen lag het aan Roadhog die te overpowered was en z'n hook die bullshit was (lucky you, allemaal gefixt!). Het spel was te kinderachtig en het lag allemaal niet aan jou.
Er zijn massa's mensen die elk seizoen solo door hard te werken aan zichzelf de ladder beklimmen. Jij bent alleen maar aan het klagen dat je het niet op een zilveren bordje aangereikt krijgt. Als je solo niet uit Platinum kunt klimmen dan heb je geen enkel recht op een hogere rank.
Geen hook of dat ik net achter een muurtje dood wordt geschoten.
Het lijkt allemaal erg solide te zijn op dit moment en daarom kan ik nu eerlijk zeggen dat de problemen waar ik nu tegen aan loop, meer individuele problemen zijn waarvan ik moet kunnen leren.
Gisteren nog wel een potje gehad, waarbij onze reaper op verkeerde heroes aan het focussen was.
Ging nooit achter de tegenstander winston aan. Dan vraag je vriendelijk of hij iets aan de winston wilt doen en krijg je een snauw terug.
Uiteindelijk drukt meneertje 1x op de Q knop en killed 4 man op het punt. Moet hij even in de microfoon schreeuwen dat hij zo goed is.
One trick speler ben ik niet helemaal. Sommige heroes ben ik goed in en in sommige gewoon echt HEEL slecht. Moet zeggen dat het gisteren wel lekker ging als D.va en Winston (Tank heroes). qua medals viel het allemaal wel mee, maar ik was zo irritant dat ik potjes had, waarbij iedereen op mij leek te focussen en dat mijn team daarom door kon pushen.fjux schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 08:27:
[...]
probeer je vooral te verbeteren in je slechte punten en je stijgt vanzelf.
het grote probleem in gold/plat is dat er erg veel 'one trick' mensen in zitten. met one trick bedoel ik dat ze 1 hero wel op dat niveau aankunnen. maar zodra ze bijvoorbeeld geen phrara of soldier kunnen spelen kunnen ze niets meer.
en tsja, in de gold/plat range zul je mensen tegenkomen die niet snappen wat groupen is en niet kunnen aimen. maar de tegenstander heeft ook van die idioten er tussen zitten! daar moet je je niet druk om maken.
Als ik support speel en ik heb een hanzo in het team zitten die continu aan de andere kant van de map om healing loopt te schreeuwen laat ik hem lekker daar zitten. ik zeg alleen even als hij healing wilt hebben hij bij de groep moet blijven. dan is het daarna zijn eigen keuze.
als je tanks te langzaam vind speel je ze denk ik nog niet goed. pak eens een winston of Dva. die zijn snel en mobiel genoeg.
en als ik jouw slechte punt lees over range: Range is echt overrated. als jij als pahara of soldier (standaard hero's die de fout maken) altijd op een lange range blijft kun je lang niet altijd goed je werk doen. dit is natuurlijk welk afhankelijk van de situatie.
Maar ik weer uit eigen ervaring dat een phara die plotseling midden in het gevecht duikt heel erg gevaarlijk is omdat ze plotseling bijna alles raak schiet. en zodra het iets te veel word vliegt ze gewoon weer weg.
soldier vs tracer is voor de tracer ook veel gevaarlijker als de soldier dicht bij staat. Als soldier ver weg is kun je vaak makkelijk cover vinden.
Maar probeer je vooral te focussen op andere hero's. die raiting komt later wel. Je game sense wordt vanzelf beter en dan kom je vanzelf hoger uit.
Ik weet dat ik heel slecht ben met Hanzo,Zarya,Mei,Genji,Symmetra, Reinhardt
Ik vind Mei wel goed werken tegen reaper, kun je hem freezen en kapot schieten. Als hij wilt wegvliegen block je zn escape path met een wall.Thompson schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 09:10:
Sowieso is Reaper echt ontzetten sterk tegen tanks op dit moment.. bijna alle tanks leggen het af tegen hem, behalve D.Va, die kan nog veel van zn damage (inc. ult) effectief blocken
van dat lijstje is nu geen enkele Hero echt nu de meta (behalve Genji, maar daar hebben we al genoeg mains van)Pykow schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 09:34:
[...]
One trick speler ben ik niet helemaal. Sommige heroes ben ik goed in en in sommige gewoon echt HEEL slecht. Moet zeggen dat het gisteren wel lekker ging als D.va en Winston (Tank heroes). qua medals viel het allemaal wel mee, maar ik was zo irritant dat ik potjes had, waarbij iedereen op mij leek te focussen en dat mijn team daarom door kon pushen.
Ik weet dat ik heel slecht ben met Hanzo,Zarya,Mei,Genji,Symmetra, Reinhardt
Rein is op het moment redelijk hopeloos met alle flankers.
Hanzo, Mei en Symmetra zijn echt situational picks en zeker niet nodig om te winnen.
Probeer vooral uit ieder slot 2 hero's goed onder de knie te hebben (dus tank,dps en support)
mijn base hero's zijn nu: Wintson/zarya voor tanks, mercy ana en zen voor support en soldier,tracer en reaper voor DPS.
Met die base kan ik altijd wel 1 van die hero's kiezen, heel zelden valt dit buiten de comp, maar meestal kan je dan alsnog even switchen met iemand anders in je team die ook een andere hero kan spelen.
En ga er van uit dat je echt maar de helft van je potjes gaat winnen! ik heb ook regelmatig dat ik na push nummer 1 al wel redelijk merk dat het een verloren zaak is omdat er niet wordt samen gewerkt.
Soms komt het alsnog goed dan, maarja soms (de helft van de tijd dus) is de tegenstander gewoon beter. daar moet je gewoon vrede mee hebben en dan het volgende potje weer positief in gaan.
Ik merk op PS4 momenteel dat ik veel naar Junkrat switch, met een Tracer, Genji en Sombra in het enemy team is hij heel goed in ground control. Als je de tracer blink/recall goed kan voorspellen dan kan je haar makkelijk in een trap/mine lokken. Zo heb ik toch al paar potjes omgedraaid omdat onze Soldier en andere dps de flankers maar niet dood kregen.
Het vereist wat focus en communicatie de huidige reaper kapot te krijgen als iemand er goed mee is. Waar ik vaak op probeer te sturen is Dva (shield matrix vs dmg & ult van reaper), Ana voor de anti-heal en soldier of mccree voor met name de range. Als je daarmee wat focus creert stelt reaper niet veel voor.Thompson schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 09:10:
Pharah wegens de range en zenyatta met discord werkt ook goed, het vereist alleen wat teamplay
Ben overigens wel blij met de huidige reaper buff hij doet nu tenminste actief mee in games
I wanted to change the world but god wouldnt give me the source code