Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• smuck
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 27-03-2018
Tsja, dit gebeurt er dan als je niet thuis bent. Bericht van UPS:
"Klant was niet beschikbaar bij afleverpoging; wordt afgeleverd op nabij UPS Access Point™, zodat klant kan afhalen."

Nu maar eens uitzoeken waar dat access point is.

Update:
Dat blijkt maar 100 meter van mijn huis te zijn.
Eens zien of ik voor sluitingstijd bij het afhaalpunt kan zijn.

smuck wijzigde deze reactie 02-01-2018 12:26 (20%)

CU, RonK

• i2Paq
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 24-04 17:42

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

De mijne komt dus via DPD en wordt donderdag afgeleverd.
Kreeg vanmorgen een mail met afleverdatum en (ongeveer) tijd.

Geen idee of die van mijn collega ook dan komt, onze beide tracksingnr. geven bij LaPoste "ineens" dat ze een technisch probleem hebben.
Mijn collega heeft nog geen DPD mail gehad.

• A.J.Kwak2017
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 11-03 09:44
Zijn er hier mensen die hebben geprobeerd om de muziek app te gebruiken? Ondanks dat er muziek wordt afgespeeld op m'n telefoon blijft de smartwatch 'no media' aangeven bij de muziek app.

Heb m'n ZeTime sinds vorige week binnen en een aantal van de beschreven bugs komen me erg bekend voor. Ik vind de ZeTime erg mooi en een waardige vervanger van m'n Pebble, maar ben erg verrast door de bugs die toch wel erg opvallen.

Edit: Heb hem gekoppeld aan mijn OnePlus 3 met de laatste Android versie.

A.J.Kwak2017 wijzigde deze reactie 02-01-2018 20:22 (8%)

• Freaky_Angelus
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 09:51
Het werkt met spotify maar niet met standaard android links... al lees ik net wel op FB iemand die Yatse ermee weet aan te sturen.... Dus de implementatie is weer uniek ;)

• smuck
Ik heb het horloge ontvangen en ben er blij mee.
Nog niet veel meer geexperimenteerd.

Wel een bericht aan MyKronoz gestuurd. Ik heb een zwarte versie van het horloge. Daarom ook een zwarte silicone band erbij besteld. Helaas zat er een witte in. Je kan je voorstellen dat dat geen gezicht is.

Nu het antwoord afwachten.

CU, RonK

• StevenK
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 08:58
Gisteren twee stuks petite ontvangen voor mij en mijn vrouw. We komen van de Pebble af, droeg zelf de laatste tijd een S3 Frontier en we zijn eigenlijk meteen verkocht. Lijkt vooralsnog feilloos te werken icm iPhone.

Is advocaat maar reageert hier op persoonlijke titel.

• crashtestdummy
  • Laatst online: 10:37

crashtestdummy

Ajoeto member

quote:
A.J.Kwak2017 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 20:10:
Zijn er hier mensen die hebben geprobeerd om de muziek app te gebruiken? Ondanks dat er muziek wordt afgespeeld op m'n telefoon blijft de smartwatch 'no media' aangeven bij de muziek app.

..
Edit: Heb hem gekoppeld aan mijn OnePlus 3 met de laatste Android versie.
Ik gebruik de music player met grote regelmaat. Werkt bij mij feilloos met zowel de Google Music app als met Spotify (op OnePlus 5)

-- Liever 1 keer met sneeuwwitje dan zeven keer met de dwergen --

• FrankBui
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 03-01-2018
Ik was wel thuis.. en heb hem nu 1 dag in gebruik. Sync is een drama, berichten heeft het nooit gedaan, mail nu ook niet meer. Al jullie tips geprobeerd, hele ochtend mee bezig, niets werkt. Valt echt zwaar tegen, het spijt mij, ik kan er niets beters van maken.
-------------
Gekoppeld aan een iPhone6

• A.J.Kwak2017
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 11-03 09:44
quote:
crashtestdummy schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 08:53:
[...]

Ik gebruik de music player met grote regelmaat. Werkt bij mij feilloos met zowel de Google Music app als met Spotify (op OnePlus 5)
Hmm, Spotify werkt bij mij ook, maar ik gebruik zelf liever PowerAmp voor m'n eigen muziek en die doet het niet. :/ Maar met mijn Pebble werkte het wel gewoon. Had verwacht dat het aansturen van muziek toch niet app afhankelijk is.

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Die van mij is binnen en wat mij op valt is de 2 jaar garantie die er bij zit.
Dit is anders dan wat er bij IGG stond, nl 1 jaar garantie.
Mijn collega wees mij hier op.

Hij ligt nu te laden, ik ga er van uit dat hij even aangeeft aan het laden te zijn, dan gaat het scherm uit en dat hij bij volledige lading een signaal/scherm geeft.

i2Paq wijzigde deze reactie 04-01-2018 15:31 (4%)

• Freaky_Angelus
Nope, je krijgt geen signaal als hij vol is... Hij is gewoon vol... uurtje of 2 is zat en vooral helemaal leeg laten lopen. De laatste 15% is veelal genoeg voor de laatste volle dag. Zou hem zeker niet eerder dan onder de 10% op de lader leggen.

• zwasie
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 13:05
Heb mijn replacement body nu al een weekje in gebruik. En de knoppen voelen gewoon heel anders aan. Duidelijke feedback/click bij het induwen, dat had ik bij mijn vorige body echt niet.

Voor de rest heeft de software precies wat vooruitgang geboekt(in die weken dat ik zonder horloge zat), maar syncen blijft precies toch een moeilijk verhaal. Soms wel, soms niet

• PvdH64
  • Laatst online: 14-02 18:25
Mijn Zetime is leeg na ongeveer 5 uur. Dan doen de smartwatch functies het niet meer. Opladen duurt langer dan 12 uur. Is dat normaal?

PvdH64 wijzigde deze reactie 05-01-2018 16:25 (21%)

• Sangroid
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online

Sangroid

SjoebieDoowah.

Nee. Dat is niet normaal.

• Freaky_Angelus
Klinkt als een kapotte batterij... RMA aanvraag.

Verwachte accuduur is rond de 5 a 7 dagen... opladen zou in +/- 2 uur moeten gebeuren. Gezien de meter met vrij grote zekerheid vanuit een lineaire volt-lijn werkt, durf ik te stellen dat het klinkt als wat cellen die stuk zijn en dat de resterende cellen erg vol gezet moeten worden om genoeg voltage te blijven geven als het horloge actief is... aka... stukke batterij.

• Jarnoootje
  • Laatst online: 09-04 08:38
Ben stiekem aan het nadenken om ook een Zetime aan te schaffen. Ik heb een tijdje de 1e generatie Peble gehad waar ik zeker tevreden over was.

Nu wil ik de Zetime ook gebruiken tijdens het sporten om mijn hartslag en dergelijke bij te houden. Is hij daar geschikt voor of gaat hij dat in de toekomst worden?

• Freaky_Angelus
Hallo Jarno,

Ik zou de ZeTime niet voor specifiek sporten gaan gebruiken. Alhoewel de sensor niet slecht is kan je op zijn 'snelst' elke 5 min een meting doen, het is geen continu meting.

Als ik de ZeTime vergelijk met mijn Polar dan blijft die Polar een echte hartslagmeter en de ZeTime een horloge met periodieke meting die een leuk beeld over de dag geeft.

Het zou me niet verbazen als in de toekomst er wel een soort van 'sport-modus' komt met een snellere meting voor een korte periode die je aan/uit zet, maar voor nu is het niet wat jij zoekt...

• Jarnoootje
  • Laatst online: 09-04 08:38
Het moet ook een smartwatch zijn die ik bij het sporten óók kan dragen. Hoofddoel is een horloge met smartwatch functies :)

Hoe is het verder gesteld met de lak van de zwarte variant? Vind die erg mooi, mede omdat ik al een zilveren horloge heb, maar ben huiverig voor het afbladeren van de lak.

• eniux
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 08:43
Dubbele post faal.

eniux wijzigde deze reactie 06-01-2018 18:01 (97%)

• eniux
  • Laatst online: 08:43
quote:
Jarnoootje schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 10:31:
Ben stiekem aan het nadenken om ook een Zetime aan te schaffen. Ik heb een tijdje de 1e generatie Peble gehad waar ik zeker tevreden over was.

Nu wil ik de Zetime ook gebruiken tijdens het sporten om mijn hartslag en dergelijke bij te houden. Is hij daar geschikt voor of gaat hij dat in de toekomst worden?
quote:
eniux schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 17:59:
[...]

Vergeleken met mijn polar m600 is de hartslag hoogst onnauwkeurig. Een klein beetje zweet op je arm zorgt ervoor dat de zetime niet meer on demand kan meten en tijdens een activiteit als hardlopen is 5 min interval veel te lang.

Mijn replacement body ligt inmiddels bij de douane waar ik mag bewijzen dat ik er niets voor betaald heb. :(

• DRuw
  • Laatst online: 24-04 15:13

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

ze hebben altijd aangegeven dat het een design smartwatch is met een hartslagmeetfunctie en geen sportswatch...
Daar hoef je hem niet voor te kopen inderdaad (en is hij ook behoorlijk zwaar voor vind je niet?)

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

• Bpow
  • Laatst online: 23-04 22:33
Iemand linkje naar alternatieve bandjes die voor de Zetime (Petite) te gebruiken zijn? Ben zelf toch niet zo tevreden met mijn huidige setje waarbij zelfs eentje het pinnetje van is afgebroken...

Voor de rest prima klokje. Enige aanmerking is dat user interface niet echt gebruiksvriendelijk/logisch is. Is vooral even wennen.

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

quote:
Bpow schreef op zondag 7 januari 2018 @ 21:53:
Iemand linkje naar alternatieve bandjes die voor de Zetime (Petite) te gebruiken zijn? Ben zelf toch niet zo tevreden met mijn huidige setje waarbij zelfs eentje het pinnetje van is afgebroken...

Voor de rest prima klokje. Enige aanmerking is dat user interface niet echt gebruiksvriendelijk/logisch is. Is vooral even wennen.
Kijk hier: Clockwork Synergy

Misschien wel wat duurder maar de kwaliteit is er ook naar.

• Sofiefieke
  • Laatst online: 08-01-2018
Hoe zie je op uw horloge dat de slaapmodus gestart is? Ik druk op play maar er verandert niets. Ik heb ook al geprobeerd met eerst naar een ander scherm te gaan.
Bijkomend registreert mijn gsm wel mijn slaapgeschiedenis, maar ook dat staat niet op mijn horloge bij 'last night'

• smuck
quote:
Sofiefieke schreef op maandag 8 januari 2018 @ 11:53:
Hoe zie je op uw horloge dat de slaapmodus gestart is? Ik druk op play maar er verandert niets. Ik heb ook al geprobeerd met eerst naar een ander scherm te gaan.
Bijkomend registreert mijn gsm wel mijn slaapgeschiedenis, maar ook dat staat niet op mijn horloge bij 'last night'
Wanneer ik op het horloge op het groene "play" of "start" icon klik, veranderd die in een rode "stop" knop.
Wanneer ik 's nachts of 's morgens vroeg naar het toilet ga, en te lang rond loop, heb ik gemerkt dat de slaapregistratie stopt. En moet ik weer op de "play" knop klikken om de slaap weer te laten registreren.

Ze zouden dat beter kunnen doen. Ik heb goedkopere trackers gehad die dat vanzelf registreren. Overigens ook niet perfect, ging wel eens mis.

CU, RonK

• barryvdk
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 11-05-2018
Beste allemaal,

Na het topic doorgesnuffeld te hebben heb ik besloten m’n Apple watch te verkopen. Ik heb zojuist de Zetime premium zilver besteld. Ik krijg m morgen binnen. Ben benieuwd naar afwerking. Ik kan het zo moeilijk inschatten op foto’s. Fysiek zijn ze nergens te bekijken. Bij m’n lokale Expert worden ze niet meer gestald helaas.

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

quote:
barryvdk schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 14:12:
Beste allemaal,

Na het topic doorgesnuffeld te hebben heb ik besloten m’n Apple watch te verkopen.
Waarom?
quote:
Bij m’n lokale Expert worden ze niet meer gestald helaas.
Waarom niet?

• screwloose
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 23-06-2018
Ik heb de mijne nu een week In gebruik.
Er zijn iets minder functies dan ik gewend ben van m'n smartwatch maar hij ziet er zoveel beter uit!!
Niet de hele tijd te pas en te onpas een oplichtend scherm om je pols, je ziet in één oogopslag hoe laat het is...
Nu nog wat meer watchfaces ( ik zou graag de apps kunnen aanpassen qua looks)
Maar ik ben erg tevreden!

• mercje
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 24-04 21:11
Ik heb recent dit project gebacked op IGG en kreeg vandaag mijn Backerkit link. Is het normaal dat ik de brushed silver petite niet kan bestellen? Ik heb de keuze uit vier complete premium opties (de polished silver petite komt standaard met een carbon bandje met rood stiksel) dus pas met de add-ons kan ik een andere combinatie maken. Maar dus niet met het brushed silver klokje dat ik graag wil hebben. Had ik dit kunnen weten? Heb ik eroverheen gelezen? En vooral, kan ik er nog iets tegen doen? Dit vind ik echt heel erg jammer.

Update: ik bleek van pledge level te kunnen switchen. Bij de original kon ik wel brushed silver selecteren en toen had ik nog $20 tegoed voor een extra bandje. Zo is het niet helemaal zoals ik had gehoopt, maar toch een stuk beter.

mercje wijzigde deze reactie 14-01-2018 13:21 (22%)

• StevenK
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 08:58
Bummer. Eén van de twee petites die wij hebben heeft een brakke bluetooth verbinding.

Is advocaat maar reageert hier op persoonlijke titel.

• voorstad
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 11:41
Ondertussen is mijn ega erg blij met de MyKronoz ZeTime Petite, ter vervanging van haar OG Pebble. Ze heeft een goudkleurige uitvoering met bijbehorende bandjes. Ziet er prima uit!

Ik hoop wel op een update waarbij de melding "bericht van xxxx" verdwijnt, het is erg onhandig dat je dan weer moet dubbelklikken, berichtje verder moet schuiven, volgende bericht weer moet openen en dan pas het bericht kan lezen. Vanuit een bericht doorswipen naar het volgende bericht zou ook erg handig zijn. Of mis ik iets? Nog nieuws van MK op FB hierover?

Wat betreft batterij niks dan lof! Mijn ZeTime is nu 13 dagen actief met nog 9% batterij......(!)

• smuck
quote:
screwloose schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 20:07:
Ik heb de mijne nu een week In gebruik.
Er zijn iets minder functies dan ik gewend ben van m'n smartwatch maar hij ziet er zoveel beter uit!!
Niet de hele tijd te pas en te onpas een oplichtend scherm om je pols, je ziet in één oogopslag hoe laat het is...
Nu nog wat meer watchfaces ( ik zou graag de apps kunnen aanpassen qua looks)
Maar ik ben erg tevreden!
Hier kan je allerlei watchfaces vinden: http://zetime.daap.dk/watchfaces/created/1/DESC/

Ik download zo'n watchface naar dropbox, verklein ze naar 238x238 (wanneer nodig) en zet ze op mijn telefoon (iPhone) vanuit dropbox in mijn afbeeldingen. Daar vanuit kan je de watchface in de app van de ZeTime laden. De widgets kun je slepen naar een van de vier posities. op het scherm. Synchroniseren en klaar.

CU, RonK

• screwloose
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 23-06-2018
Ja dat doe ik ook, zelfde pagina zelfs!
Maar de widgets verpesten de looks een beetje, die zou ik ook in stijl willen hebben!

Overigens is dit wel de eerste smartwatch die daadwerkelijk mijn slaappatroon bijhoud! Dit is de enige die snachts niet laad en dus gedragen wordt!

• smuck
quote:
screwloose schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 10:51:
Ja dat doe ik ook, zelfde pagina zelfs!
Maar de widgets verpesten de looks een beetje, die zou ik ook in stijl willen hebben!

Overigens is dit wel de eerste smartwatch die daadwerkelijk mijn slaappatroon bijhoud! Dit is de enige die snachts niet laad en dus gedragen wordt!
Ja, daar heb je gelijk in. De widgets zien er wat grof uit.

Ik heb wel gemerkt dat wanneer je ingesteld hebt dat je bijvoorbeeld 7 uur (het doel dat je insteld) slaapt, de registratie stopt. Ook al slaap je in het weekend langer.

CU, RonK

• Freaky_Angelus
Ohw nee, bij mij gaat die door met de registratie... Het gaat vooral om de automatische registratie van de start, als die op tijd begint houdt die bij tot ik 'wakker' ben.

• DRuw
  • Laatst online: 24-04 15:13

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Valt het iemand anders ook op dat er al even geen updates zijn geweest of ligt het aan mij?
Nu moet ik bekennen dat ik volledig van FB af ben dus ik kan de notificatie gemist hebben maar die dubbele berichtmelding hangt me de strot wel uit inmiiddels...

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

• Freaky_Angelus
Nope, nog geen updates... Denk dat Kerst en O&N niet hebben meegeholpen hierin, maar deel de mening... Die dubbele melding begint wel irritant te worden ;)

Maar weet nog wel een leukere bug voor je om te proberen... Verzend maar eens een video met Whatsapp... bij voorkeur een goed grote die lekker lang duurt ;) en hou je ZeTime in de gaten!

• Vinze
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 14:28
Ik heb sinds een week ook een Zetime (Petite) in bezit, gekocht nadat mijn trouwe Pebble Steel het begeven heeft. Vind het een mooi klokje en ik denk dat het een waardige opvolger van mijn Pebble is. Het enige waar ik me wel enorm aan stoor zijn de WhatsApp notificaties, waarom krijg ik eerst het bericht binnen en direct daarna de melding "Bericht van <naam>"? Heb het in dit topic al vaker voorbij zien komen dus hopelijk komen ze snel met een fix.

Oh, en vanmiddag een stalen bandje gemonteerd, ziet er zeer gelikt uit al zeg ik het zelf:

i7 6700K / Z170I / GTX 1070 / 16GB / AW3418DW

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

quote:
Vinze schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 19:43:
Het enige waar ik me wel enorm aan stoor zijn de WhatsApp notificaties, waarom krijg ik eerst het bericht binnen en direct daarna de melding "Bericht van <naam>"? Heb het in dit topic al vaker voorbij zien komen dus hopelijk komen ze snel met een fix.
Klopt, een irritante bug.

Ik hoop dat we deze week een update krijgen, het is al bijna een maand geleden dat de laatste gereleased werd.

Maar ik heb er weinig vertrouwen in.....

• darkrain
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 11:57

darkrain

Geniet

quote:
i2Paq schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 09:36:
[...]

Ik hoop dat we deze week een update krijgen, het is al bijna een maand geleden dat de laatste gereleased werd.

Ik heb die bug gemeld bij de unofficial tracker...

Ik verwacht dat we nog ff geduld moeten hebben aangezien we eerst de feestdagen en toen CES week hadden.
MyKronoz is niet groot genoeg om dan gewoon door te gaan met de software ontwikkeling... (althans dat denk ik).

Leef en laat leven...

• voorstad
Wordt er uberhaupt nog wel iets inhoudelijks besproken op de FB pagina, of gaat het vooral om die laatste paar honderd backers waarvan het pakketje nog ergens rondzwerft?

Ik vind het wel jammer dat er geen andere plek is waar helder over features, uodates en bugs gesproken wordt, zonder al het gedoe over levering. of mis ik iets?

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

quote:
voorstad schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 16:11:
Wordt er uberhaupt nog wel iets inhoudelijks besproken op de FB pagina, of gaat het vooral om die laatste paar honderd backers waarvan het pakketje nog ergens rondzwerft?
Dat zijn geen "paar honderd" pakketjes hoor.

En sommige wachten al maanden.

Ook op een replacement.
quote:
Ik vind het wel jammer dat er geen andere plek is waar helder over features, uodates en bugs gesproken wordt, zonder al het gedoe over levering. of mis ik iets?
Kijk eens hier: https://www.facebook.com/groups/688764947987011/

Of hier: http://zetimeforums.net/index.php

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Net gelezen op FB in antwoord op een vraag van mijn collega:
quote:
Boris Brault our team is daily working on improvements and testing different builds before publishing something better & stable ! I am sure all of you will enjoy a new update around the end of this month or beginning of Feb ! Hope you understand.

i2Paq wijzigde deze reactie 20-01-2018 17:51 (6%)

• SNAFU
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 22-01 10:25
Niet om over levering verder de z**ken, maar toch...

Zoals al eerder aangegeven heb ik op 10 November j.l. een Zetime besteld via IGG.
Ongeveer begin december kreeg ik email van de backerkit over welke kleur, bandje etc en toen heb ik aangegeven de 2-in1 lader er bij te willen.
De benodigde €15 via CC afgerekend en toen was het wachten op de verzending die dan waarschijnlijk spoedig plaats zou vinden...
Tot mijn verrassing kreeg ik gisteren een mailtje van backerkit dat de €15 nu (pas) was afgeschreven van mn CC. :?
Het kan nu dus IEDER moment gebeuren... :)

Star Citizen referral | 'Het begint bij 120€ en dan een beetje later kan je Bornhald quoten.' - JanAd

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

quote:
SNAFU schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 20:37:
Het kan nu dus IEDER moment gebeuren... :)
Ik zou mijn adem niet inhouden :+

• voorstad
@SNAFU en @i2Paq:

Graag on-topic blijven. Bedankt!

(of zelf een "ervaringen met leveringen MyKronoz" of "ervaringen met Indiegogo" topic starten.)

voorstad wijzigde deze reactie 25-01-2018 09:37 (46%)

• SNAFU
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 22-01 10:25
quote:
voorstad schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 09:35:
@SNAFU en @i2Paq:

Graag on-topic blijven. Bedankt!

(of zelf een "ervaringen met leveringen MyKronoz" of "ervaringen met Indiegogo" topic starten.)
In mijn optiek gaat het om, zoals de topic-titel al aangeeft, ervaringen met de MyKronoz Zetime.
Leveringspreikelen is daar onderdeel van.

Maar ik snap het en zal mij voortaan gedragen.

Star Citizen referral | 'Het begint bij 120€ en dan een beetje later kan je Bornhald quoten.' - JanAd

• Freaky_Angelus
3 pagina's terug ongeveer... zelfde verwarring van product en bedrijf.

OT: haalde afgelopen week 6 dagen (tot 6% gisteravond), het beestje blijft netjes stabiel ondanks de wat ADHD bewegingen in het vliegtuig (want slapen kun je dat niet noemen). Ook de sync blijft handig, al zou die wel wat sneller uit zichzelf mogen plaats vinden.

Iemand anders ervaringen met hoe snel die sync plaats vindt als je in een nieuwe tijdzone bent? Handmatig ging prima, maar het duurde me dit keer wat lang voordat het 'automatisch' gebeurde. De sync staat dan weliswaar niet 'always on'.

• darkrain

darkrain

Geniet

quote:
Freaky_Angelus schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 09:07:
Iemand anders ervaringen met hoe snel die sync plaats vindt als je in een nieuwe tijdzone bent? Handmatig ging prima, maar het duurde me dit keer wat lang voordat het 'automatisch' gebeurde. De sync staat dan weliswaar niet 'always on'.
Geen ervaringen, maar het lijkt erop dat het hetzelfde gaat als bij de overgang naar zomer-/wintertijd... Dit gaat ook pas na handmatig syncen of lang wachten als "always on sync" uit staat.

Persoonlijk zou ik denken dat je dit wel op één of andere manier zou moeten kunnen automatiseren, als het horloge (of beter nog de app) detecteert dat je in een andere tijdzone bent (of de zomer- of wintertijd is ingegaan) dan kan er wat mij betreft best een force sync automatisch gedaan worden.

darkrain wijzigde deze reactie 27-01-2018 12:00 (21%)

Leef en laat leven...

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Ik lees dat er volgende week een nieuwe App. en FW komt voor de ZeTime.

http://zetimeforums.net/download/file.php?id=1

Mijn collega maakte daarnaast een opmerking over de vele klachten die je overal leest aangaande de customer service van MK en kreeg het volgende antwoord:

http://zetimeforums.net/download/file.php?id=4https://

• dehulk
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 10:04
Heeft iemand misschien zijn lader te koop? Want mijn lader is kapot en als je een extra lader erbij hebt gekocht zit die standaard er ook nog bij als het goed is. Zou ik die misschien kunnen overkopen? Thanks alvast

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Er duiken berichten op FB op over een nieuwe App. en FW.

"New Firmware Build available on Android! Firmware 1.7 (Build21) "

http://zetimeforums.net/download/file.php?id=7

i2Paq wijzigde deze reactie 31-01-2018 12:54 (19%)

• Pierre
  • Registratie: maart 2005
  • Nu online

Pierre

Zucht

Klopt ik zag het net ook, ik wacht nog wel even met die firmware. Straks werkt er weer een hoop niet.

Be kind whenever possible. It is always possible. Dalai Lama XIV

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

quote:
Pierre schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 12:52:
Klopt ik zag het net ook, ik wacht nog wel even met die firmware. Straks werkt er weer een hoop niet.
Ik zal FB in de gaten houden vwb. ervaringen en deze hier plaatsen.

Kijk ook even hier, mijn collega monitort ook.

i2Paq wijzigde deze reactie 31-01-2018 12:59 (16%)

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Zucht

Ik zie hem btw niet meer in de app staan (de firmware update) lol weer in getrokken ?? Beter kijken :Z

Pierre wijzigde deze reactie 31-01-2018 13:38 (13%)

• Plenkske
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 22-04 11:03
Ik heb de app ge-update , ik zie ook een paar wijzigingen in het instellingen scherm van de app. Alles werkt normaal, geen gekke dingen. Echter dan de firmware...
Na een tijdje in de app zie ik bovenin een rode knop "update beschikbaar" of iets dergelijks. Maar de knop doet niks.

Hoe update ik nou de firmware dan ? Moet het horloge wellicht opgeladen zijn boven bepaald % ?

Ik draai hem op mijn OnePlus 5 met Android 8. Zetime is de Regular variant.

Edit:
Laat maar, bovenstaande link gekeken en ik zie het al
"* Make sure your watch has over 30% charge."

De mijne zit op 23% :) Vanavond eens opladen en proberen.

Plenkske wijzigde deze reactie 31-01-2018 14:05 (16%)

• smuck
Van Facebook:

Dear All,

After a long period of hard work and focus on experience improvement, today, we’re releasing new builds for iOS and Android Apps as well new version for ZeTime Firmware 1.7 (build21) and 1.0 ( Build 12) for ZeTime Petite
In order to benefit from the latest improvements, we recommend you to first install the new Apps before proceeding to firmware update.

In these new versions we have focused on the listed points below:

- Improving the overall Watch Faces Creation tool:
By adding the ability to include the second time zone as a widget.

By adding new styles of watch dials for your creations.

By optimising the watch faces loading on the watch
- We updated the Mobile App UI in some certain screen to better display your datas, specially on activity views
- We optimised the setting menu to give you faster access to some key settings that you’re using the most
- We optimised some specific languages issues
- And finally we solved countless number of bugs and issues that you guys reported in our reporting tool.

We hope you guys will enjoy these new builds.

Android App is rolling out as we speak, while iOS App might take up to 48 hours to be available depending on Apple approval cycle.

Fred
On behalf of the Development Team

Ik heb de firmware bijgwerkt. Ik zie geen verschil. Mijn horloge werkte al goed. Overigens 9 dagen met de batterij gedaan. Opladen was nog niet nodig om nog door te werken. Wel om de firmware bij te werken.

De IOS app is nog niet beschikbaar, dus nog niet kunnen proberen.

CU, RonK

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

quote:
smuck schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 08:48:

De IOS app is nog niet beschikbaar, dus nog niet kunnen proberen.
Ik gok dat je pas iets merkt van verschillen als je ook de nieuwe app hebt.

Overigens kun je hier alle oude, nieuwe en opgeloste issues in deze nieuwe FW en App. lezen, plus work-arounds.

• giganielsie
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 24-04 21:20
Hier nog wel het probleem van dubbele notificaties.. Helaas

• crashtestdummy
  • Laatst online: 10:37

crashtestdummy

Ajoeto member

Heh heh,

ze hebben de wrist-flick optie aan/uit nu ook in de app zitten.
En ook de screen time-out is nu via de app te regelen.

(y)

-- Liever 1 keer met sneeuwwitje dan zeven keer met de dwergen --

• darkrain

darkrain

Geniet

quote:
crashtestdummy schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 10:45:
Heh heh,

ze hebben de wrist-flick optie aan/uit nu ook in de app zitten.
En ook de screen time-out is nu via de app te regelen.

(y)
Ja prima, maar waarom dan wrist flick default aan?

Leef en laat leven...

• voorstad
quote:
darkrain schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 12:16:
[...]

Ja prima, maar waarom dan wrist flick default aan?
Om de accuduur dichter bij de beloofde 3 dagen dan de huidige 10 - 14 dagen te krijgen? O-)

• smuck
De IOS app is ook beschikbaar.

Ik zie niet zo heel veel wijzigingen.
Wel de polsbeweging in en uit te schakelen in het menu.
En je kan de lokale tijd in de display zetten. Lijkt me overbodig omdat je horloge daar altijdn al op staat. Een andere tijdzone inschakelen lijkt me handiger.

smuck wijzigde deze reactie 02-02-2018 09:52 (81%)

CU, RonK

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

De wrist flick is veranderd en reageert sneller.

Het is vooral de manier waarop je deze "activeert" die verschild met de vorige FW.
Anders denk je juist dat hij trager reageert.

Houd je arm stil, doe alleen een quick flip van je pols en je scherm gaat aan.
Mijn collega kwam hier mee en bij mij werkt dit ook precies zo.

• smuck
quote:
i2Paq schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 10:00:
De wrist flick is veranderd en reageert sneller.

Het is vooral de manier waarop je deze "activeert" die verschild met de vorige FW.
Anders denk je juist dat hij trager reageert.

Houd je arm stil, doe alleen een quick flip van je pols en je scherm gaat aan.
Mijn collega kwam hier mee en bij mij werkt dit ook precies zo.
Ja klopt, die indruk had ook.
Het scherm lijkt ook beter te reageren.
Het maken van watchfaces vindt ik niet echt veranderd/verbeterd.

CU, RonK

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

quote:
smuck schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 10:33:
[...]
Het maken van watchfaces vindt ik niet echt veranderd/verbeterd.
Ja, dat is nog een beetje een ondergeschoven kindje.

Maar ik vindt stabiliteit belangrijker.

Zelf denk ik dat er een Watchface generator komt, misschien wel on-line.

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Zucht

quote:
i2Paq schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 11:07:
[...]

Zelf denk ik dat er een Watchface generator komt, misschien wel on-line.
Er is ook een app voor de Watchfaces maar dat is een hork van een ding, is trouwens niet van MyKronoz

• wybevanderham
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 15-01 15:57
quote:
Pierre schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 11:14:
[...]

Er is ook een app voor de Watchfaces maar dat is een hork van een ding, is trouwens niet van MyKronoz
Is het wel mogelijk om met die app wijzerplaten te maken voor de ZeTime? Ik ben wel benieuwd naar het maken van uitgebreidere wijzerplaten dan momenteel kan met de ZeTime app zelf.

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Zucht

quote:
wybevanderham schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 12:18:
[...]

Is het wel mogelijk om met die app wijzerplaten te maken voor de ZeTime? Ik ben wel benieuwd naar het maken van uitgebreidere wijzerplaten dan momenteel kan met de ZeTime app zelf.
Geen idee, ik vond het dermate een drama die app dat ik hem niet eens gebruikt heb. Gelijk in de digitale prullenbak ;w

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Sinds de laatste update mis ook ik de batterij-meter-cirkel rond de as van de wijzers als je links swiped op de watchface.

Ik draai op iOS.

Kan iemand dit eens checken?

• Sangroid
  • Niet online

Sangroid

SjoebieDoowah.

En als je naar beneden swiped?

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

quote:
:D

_/-\o_

Nou, daar sta ik mooi "gekeurd" op |:(

• Sangroid
  • Niet online

Sangroid

SjoebieDoowah.

Hehe...

• Quiebus
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 11-04 12:21
Wat ik met name na de firmware en app update merk is dat het wisselen van watchfaces veel sneller gaat. Maar wat ik minder vind is het feit dat ik mijn muziek (Apple music) niet meer kan bedienen met de zetime terwijl dat voor de firmware-update zonder problemen ging (iPhone 8 met laatste iOS). Anderen met dezelfde ervaring?

Quiebus wijzigde deze reactie 04-02-2018 23:09 (5%)

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Zucht

Net een update van de app gehad en er is een firmware update, geen idee naar de changes maar ik wacht nog even met die firmware.

• darkrain

darkrain

Geniet

quote:
Pierre schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 17:16:
Net een update van de app gehad en er is een firmware update, geen idee naar de changes maar ik wacht nog even met die firmware.
Ach waarom wachten... Dus heb hem maar geïnstalleerd. Nog weinig over te zeggen. Sommige bekende bugs zijn er nog steeds...

Leef en laat leven...

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

quote:
Pierre schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 17:16:
Dear All,

Today, we’re releasing new builds for iOS and Android Apps as well new version for ZeTime Firmware 1.7 (build 22) and 1.0 ( Build 13) for ZeTime Petite
In order to benefit from the latest improvements, we recommend you to first install the new Apps before proceeding to firmware update.

In these new versions we have focused on the listed points below:

- Support for more emojis
- Support Kakao talk notifications
- Improved calibration experience
- Improved Home time zone widget
- Fix text overlap problem found on Facebook notification
- Other miscellaneous improvements

We hope you guys will enjoy these new builds.

Android App is rolling out as we speak, while iOS App might take up to 48 hours to be available depending on Apple approval cycle.

Fred
On behalf of the Development Team

• jeka
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 19-04 20:41

jeka

Support your local club.

quote:
i2Paq schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 09:36:
[...]

Deze bug is er helaas nog steeds. Fucking irritant!
Dat is ongeveer het enige wat ik belangrijk vind van mijn smartwatch: Appjes snel lezen op mijn horloge...

FCG

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Batterijgebruik op mijn iPhone 7+, geen ZeTime App. maar wel notificaties trekt mijn batterij binnen 12u. nagenoeg leeg, 13% resterend.

Met de Gear S3 en de Samsung App. draaiend is dat in die zelfde tijd slechts voor +/- 26%, 74% resterend.

Dit maakt de ZeTime voor mij onbruikbaar.

• CrystalViriS
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 24-04 21:52
Ik heb enkele weken geleden een Zetime gekocht. Nu werkt alles eigenlijk probleemloos er is alleen één ding. De analoge wijzers staan om de zoveel tijd ineens compleet verkeerd, gewoon omdat hij te langzaam loopt en uiteindelijk dus een heel stuk achter loopt. Nu heb ik het de eerste keer al opnieuw ingesteld, maar nu staan ze
al 2x op de dag verkeerd. En ik ben nu op het punt dat dit toch echt vervelend begint te worden. De digitale wijzers staan gewoon goed, de analoge echter dus niet. Ik heb op de website gekeken maar heb niet kunnen vinden dat dit een bekend probleem is. Ben bang dat ik anders garantie moet gaan claimen..

Herkend iemand dit probleem misschien?

CrystalViriS wijzigde deze reactie 18-02-2018 14:25 (14%)

• darkrain

darkrain

Geniet

quote:
CrystalViriS schreef op zondag 18 februari 2018 @ 13:47:
Ik heb enkele weken geleden een Zetime gekocht. Nu werkt alles eigenlijk probleemloos er is alleen één ding. De analoge wijzers staan om de zoveel tijd ineens compleet verkeerd, gewoon omdat hij te langzaam loopt en uiteindelijk dus een heel stuk achter loopt. Nu heb ik het de eerste keer al opnieuw ingesteld, maar nu staan ze
al 2x op de dag verkeerd. En ik ben nu op het punt dat dit toch echt vervelend begint te worden. De digitale wijzers staan gewoon goed, de analoge echter dus niet. Ik heb op de website gekeken maar heb niet kunnen vinden dat dit een bekend probleem is. Ben bang dat ik anders garantie moet gaan claimen..

Herkend iemand dit probleem misschien?
Nee herken het totaal niet, ik zou hem dus zeker aanmelden voor garantie...
Dit hoort gewoon niet, mijn ZeTime loopt al minimal 2 maanden constant goed zoals het hoort! (Ik heb er trouwens twee en bij beide dit probleem niet ;) ).

Leef en laat leven...

• antonief
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 23-04 19:51
quote:
darkrain schreef op zondag 18 februari 2018 @ 14:32:
[...]

Nee herken het totaal niet, ik zou hem dus zeker aanmelden voor garantie...
Dit hoort gewoon niet, mijn ZeTime loopt al minimal 2 maanden constant goed zoals het hoort! (Ik heb er trouwens twee en bij beide dit probleem niet ;) ).
Bij mij idem dito :)

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Ik neem aan dat je de laatste FW en App. gebruikt?

Een reset zal niet echt helpen want het probleem zit niet in je smart gedeelte.
Maar je zou het eens kunnen proberen.

Op FB heb ik hier wel eens wat over gelezen, geloof dat men toen een claim heeft gedaan.

Waar heb je hem gekocht?

• CrystalViriS
Hij komt bij Coolblue vandaan, alles is up to date. Gebruik hem met Android en dat gaat eigenlijk verder gewoon goed. Ben ook tevreden over de batterijduur, maar de tijd blijft maar "achterlopen" na verloop van tijd op de analoge wijzers. Ik ga denk ik even contact zoeken met de verkoper om eens navraag te doen voor garantie. Heb hem pas een maand en al een X aantal keer goed moeten zetten, de "analoge" wijzers dan in ieder geval. De digitale tijd blijft wel gewoon kloppend.

Edit: Gisteravond de tijd dus nog goed gezet. En loopt nu al weer bijna 15 minuten achter.

CrystalViriS wijzigde deze reactie 18-02-2018 15:03 (8%)

• darkrain

darkrain

Geniet

quote:
CrystalViriS schreef op zondag 18 februari 2018 @ 14:42:
Hij komt bij Coolblue vandaan, alles is up to date. Gebruik hem met Android en dat gaat eigenlijk verder gewoon goed. Ben ook tevreden over de batterijduur, maar de tijd blijft maar "achterlopen" na verloop van tijd op de analoge wijzers. Ik ga denk ik even contact zoeken met de verkoper om eens navraag te doen voor garantie. Heb hem pas een maand en al een X aantal keer goed moeten zetten, de "analoge" wijzers dan in ieder geval. De digitale tijd blijft wel gewoon kloppend.

Edit: Gisteravond de tijd dus nog goed gezet. En loopt nu al weer bijna 15 minuten achter.
Wacht ff, de tijd zet je niet goed... Je kalibreert hem en dan neemt ie de tijd over van je telefoon...

Leef en laat leven...

• CrystalViriS
quote:
darkrain schreef op zondag 18 februari 2018 @ 15:07:
[...]

Wacht ff, de tijd zet je niet goed... Je kalibreert hem en dan neemt ie de tijd over van je telefoon...
Dat weet ik, misschien had ik het wat onduidelijk omschreven hierboven.

• darkrain

darkrain

Geniet

quote:
CrystalViriS schreef op zondag 18 februari 2018 @ 15:29:
[...]

Dat weet ik, misschien had ik het wat onduidelijk omschreven hierboven.
Ok was ff voor de zekerheid ;)

Leef en laat leven...

• dfader
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 18-04 18:17
quote:
CrystalViriS schreef op zondag 18 februari 2018 @ 14:42:
Heb hem pas een maand en al een X aantal keer goed moeten zetten, de "analoge" wijzers dan in ieder geval. De digitale tijd blijft wel gewoon kloppend.
Ik heb hetzelfde probleem (gehad). Een dag later deed de grote wijzer het helemaal niet meer. Ik heb mijn ZeTime volledig nieuw (wel via marktplaats) gekocht, ook een maand geleden, ik vrees dus het ergste voor je...

Weet iemand waar ik moet zijn voor garantie? Ik heb gelukkig goed contact met de verkoper, dus ik kan aan alle benodigde documenten komen, maar ik weet gewoon niet waar ik een bericht heen kan sturen :?

Alvast bedankt voor het antwoord :)

• CrystalViriS
quote:
dfader schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 11:24:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem (gehad). Een dag later deed de grote wijzer het helemaal niet meer. Ik heb mijn ZeTime volledig nieuw (wel via marktplaats) gekocht, ook een maand geleden, ik vrees dus het ergste voor je...

Weet iemand waar ik moet zijn voor garantie? Ik heb gelukkig goed contact met de verkoper, dus ik kan aan alle benodigde documenten komen, maar ik weet gewoon niet waar ik een bericht heen kan sturen :?

Ik heb mijn Zetime nog geen maand. Ik heb nog garantie en hij ligt alweer ingepakt om terug te sturen. Volgens coolblue kon ik hem zelfs nog terug sturen onder de "30 dagen tevredenheidsgarantie" die ze hanteren.

Ik heb overigens ook de fabrikant gemaild, maar tot op heden geen reactie gehad.

• voorstad
Da's wel pech dan. Mijn Zetime en de Zetime Petite die we hebben werken perfect. Wijzers, knoppen, alles doet het gewoon zoals je zou verwachten.

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

quote:
dfader schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 11:24:
[...]

Ik zou mij even melden op FB, en Boris Brault even taggen in je vraag hieromtrent.

Overigens heb jij geen garantie (Nee, dat geeft Fred Boutin van MK zelf aan op FB), wel diegene die hem via KS of IGG heeft gekregen (dus niet gekocht).

Het is dus beter om dit via die persoon te spelen en jezelf afzijdig te houden.

Lees even Hier alle ins en outs over garantie afhandeling en Hier de reactie van Fred Boutin.

i2Paq wijzigde deze reactie 20-02-2018 17:27 (7%)

• wybevanderham
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 15-01 15:57
quote:
CrystalViriS schreef op zondag 18 februari 2018 @ 13:47:
De analoge wijzers staan om de zoveel tijd ineens compleet verkeerd, gewoon omdat hij te langzaam loopt en uiteindelijk dus een heel stuk achter loopt. Nu heb ik het de eerste keer al opnieuw ingesteld, maar nu staan ze
al 2x op de dag verkeerd.
Ik heb een vergelijkbaar probleem eerder ergens gelezen. Die klant meldde dat het vermoeden was dat de wijzers aanliepen. De remedie die geopperd werd was om met de vlakke hand een klap op het horloge te geven om zo de wijzers een schokje te geven waardoor ze minder zouden aanlopen.

De wijzers kunnen, in tegenstelling tot bij een normaal horloge, afzonderlijk van elkaar bewegen. Daardoor zouden ze ook afzonderlijk van elkaar in bepaalde mate achter gaan lopen. Gaan de beide wijzers bij jou ook beide achter lopen? Je schrijft dat hij op een dag al 15 minuten kan achterlopen. Stel dat het 12 uur zou moeten zijn, staat de tijd dan op kwart voor twaalf? Of staan beide wijzers op de 9?

Al met al lijkt het mij verstandig om je garantie te claimen, want dit is niet hoe het hoort te werken.

• CrystalViriS
quote:
wybevanderham schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 22:06:
[...]

Ik heb een vergelijkbaar probleem eerder ergens gelezen. Die klant meldde dat het vermoeden was dat de wijzers aanliepen. De remedie die geopperd werd was om met de vlakke hand een klap op het horloge te geven om zo de wijzers een schokje te geven waardoor ze minder zouden aanlopen.

De wijzers kunnen, in tegenstelling tot bij een normaal horloge, afzonderlijk van elkaar bewegen. Daardoor zouden ze ook afzonderlijk van elkaar in bepaalde mate achter gaan lopen. Gaan de beide wijzers bij jou ook beide achter lopen? Je schrijft dat hij op een dag al 15 minuten kan achterlopen. Stel dat het 12 uur zou moeten zijn, staat de tijd dan op kwart voor twaalf? Of staan beide wijzers op de 9?

Al met al lijkt het mij verstandig om je garantie te claimen, want dit is niet hoe het hoort te werken.
Ja beetje late reactie van me, maar ik heb afgelopen week het horloge dus teruggestuurd naar Coolblue (ik had uiteraard nog garantie) er zat letterlijk maar één dag tussen en toen lag er alweer een pakketje klaar met een nieuw horloge (wel kudo's voor Coolblue dus dat kon gewoon echt niet nog sneller opgelost worden).

Bij het andere horloge stonden de digitale en analoge wijzers nooit helemaal precies achter elkaar. Dat is bij het nieuwe horloge dus wel. Ik hoop maar dat dit horloge het gewoon goed blijft doen.

• Aztec[NL]
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 13-12-2018
Ik moet toch bekennen dat ik steeds iets meer teleurgesteld raak in de gebruikerservaring met de ZeTime.

Los van het uiterlijk (mensen herkennen het echt niet als smartwatch en dat is wat mij betreft wel een winstpunt) zijn er tocn wat dingen die het horloge een stuk minder doet:

De connectie valt minimaal 1 keer per dag weg. Ik ontdek dit vaak pas omdat ik op mijn telefoon een bericht zie en ik die op het horloge heb gemist. Vooral nieuwe bluetooth connecties willen de connectie met het horloge vaak verstoren. Het is jammer dat de vast melding van zetime alleen stelt dat ZeTime 'running' is en niet gelijk meldt of er wel een horloge verbonden is. Sowieso zou ik liever zien dat er een connectie melding op de watchface zou zitten.

Het trilmechanisme van het horloge werkt soms wel en soms niet. Bij het melden van fitness dingen (maximaal aantal stappen, calorien e.d.) werkt het trillen altijd. Bij binnenkomst van WhatsApp berichten soms wel, soms niet. Gisteren kreeg ik whatsapp berichten zelfs helemala niet meer binnen terwijl het horloge wel verbonden was.

WhatsApp berichten zijn niet makkelijk te checken. Er komen er altijd 2 binnen waarvan de eerste die je ziet alleen een melding is dat je een bericht hebt gekregen, de inhoud is dus niet te checken. Als er meerdere berichten ongelezen staan krijg je eerste het oudste bericht te zien, dus niet het bericht wat net is binnengekomen

De agenda wordt niet altijd goed bijgewerkt, ik krijg af en toe meldingen van zaken die ik al uit de agenda heb verwijderd

Mijn mail krijg ik helemaal niet binnen. Ik gebruik TypeMail en om de een of andere reden worden er maar een beperkt aantal apps ondersteund. Sowieso valt het me een beetje tegen dat niet gewoon alle meldingen naar het horloge worden gepushed.

Positief is dat er regelmatig updates zijn. Het is echter best irritant dat bugs (zoals degene met de whatsapp meldingen) al 3 of 4 updates lang bestaan. Er worden dus wel dingen aangepast, maar helaas niet een van de bovenstaande dingen.

Vooral de onbetrouwbaarheid met het doorgeven van melding (vanwege weggevallen connectie) en het onbetrouwbaar trillen maakt dat ik eigenlijk steeds om mijn telefoon kijk of ik berichten heb of heb gemist.
Inmiddels ben ik aan het kijken of de TicWatch E een goede vervanger is totdat de ZeTime betrouwbaarder is. De TicWatch zelf krijgt helaas ook gemixte reviews, maar Android Wear lijkt meldingen beter en vollediger door te geven dat de huidige software van MyKronoz.

Als mensen nog tips hebben ten aanzien van bovenstaande dingetjes: Ze zijn van harte welkom.

• Lizard
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 24-04 12:46
Het wegvallen van de verbinding is in de laatste KS update 39 ter sprake gekomen.

• voorstad
Hoe mooi ik de Zetime ook vind en hoe slim ik de fysieke wijzers ook vind, na 5 maanden trek ik toch de conclusie dat de Zetime nog steeds niet perfecte Pebble vervanger voor mij is.

Ten eerste: de notificaties. Regelmatig valt mijn bluetooth verbinding uit, waardoor ik geen notificaties meer krijg. Ik moet dan het BT profiel weggooien en weer opnieuw verbinding maken. En als de notificatie er wel is, is het een gepruts om bij het nieuwe laatste bericht te komen. Ondanks meerdere opmerkingen hierover, heb ik niet het idee dat Mykronoz hier iets aan gaat doen. Bluetooth beloven ze wel te verbeteren...

Ten tweede: de nauwelijks voelbare vibratie. Voor mijn alarm heb ik het geluid er maar bij aan gezet. Maar ja, dan hoort iedereen het. Enkel vibratie is juist zo handig. Mykronoz kan de sterkte niet aanpassen, wel het vibratie patroon.

Al met al verwacht ik niet dat de updates ervoor gaan zorgen dat ik er echt blij van wordt.

Ik ga overstappen op de Amazfit Stratos, de opvolger van de zeer gewaardeerde Amazfit Pace.

De Zetime komt dan in de V&A...

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

quote:
voorstad schreef op zondag 11 maart 2018 @ 17:40:
Hoe mooi ik de Zetime ook vind en hoe slim ik de fysieke wijzers ook vind, na 5 maanden trek ik toch de conclusie dat de Zetime nog steeds niet perfecte Pebble vervanger voor mij is.

Ten eerste: de notificaties. Regelmatig valt mijn bluetooth verbinding uit, waardoor ik geen notificaties meer krijg. Ik moet dan het BT profiel weggooien en weer opnieuw verbinding maken. En als de notificatie er wel is, is het een gepruts om bij het nieuwe laatste bericht te komen. Ondanks meerdere opmerkingen hierover, heb ik niet het idee dat Mykronoz hier iets aan gaat doen. Bluetooth beloven ze wel te verbeteren...

Ten tweede: de nauwelijks voelbare vibratie. Voor mijn alarm heb ik het geluid er maar bij aan gezet. Maar ja, dan hoort iedereen het. Enkel vibratie is juist zo handig. Mykronoz kan de sterkte niet aanpassen, wel het vibratie patroon.

Al met al verwacht ik niet dat de updates ervoor gaan zorgen dat ik er echt blij van wordt.

Ik ga overstappen op de Amazfit Stratos, de opvolger van de zeer gewaardeerde Amazfit Pace.

De Zetime komt dan in de V&A...
Ik ben overgestapt op een Gear S3 Classic.

Ook ik verwacht niet veel meer van de ZeTime om eerlijk te zijn.

Op iOS is het batterij gebruik ondoenlijk een haal ik net 1 dag met mijn iPhone 7+, en dan draait de App. niet eens op de achtergrond.

Notificaties lezen en dismissen (op horloge en telefoon) werkt niet, nou ja, werkt wel maar dismiss je op de ene dan blijven ze zichtbaar op de ander |:(

En zo zijn er meer zaken die gewoon slecht te noemen zijn.

Nee, dan de Gear S3, wat een verademing!

Zelfs de Amazfit Bip is dan nog prettiger!

• zwasie
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 13:05
quote:
i2Paq schreef op maandag 12 maart 2018 @ 09:09:
[...]

Ik ben overgestapt op een Gear S3 Classic.

Ook ik verwacht niet veel meer van de ZeTime om eerlijk te zijn.

Op iOS is het batterij gebruik ondoenlijk een haal ik net 1 dag met mijn iPhone 7+, en dan draait de App. niet eens op de achtergrond.

Notificaties lezen en dismissen (op horloge en telefoon) werkt niet, nou ja, werkt wel maar dismiss je op de ene dan blijven ze zichtbaar op de ander |:(

En zo zijn er meer zaken die gewoon slecht te noemen zijn.

Nee, dan de Gear S3, wat een verademing!

Zelfs de Amazfit Bip is dan nog prettiger!
Heb hetzelfde gevoel hier.
- Iphone 7 plus loopt leeg gelijk een zot sinds het gebruik van de zetime.
- Echt irritant dat de notifications niet verdwijnen van de telefoon/horloge als je deze behandeld hebt op 1 van beide
- updates software blijven gewoon uit. En buiten wat minor tweaks is er sinds de lancering echt niet veel veranderd aan het horloge of het gebruik ervan.

Ben ook op zoek naar een alternatief. In combinatie met de iphone , dan maar aan het denken om deze keer op safe te spelen en voor de iwatch te gaan

Acties:
  • +1Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Volgens Fred Boutin op Facebook kunnen we eind deze week een nieuwe update verwachten.

Hij gaf verder geen details over deze update.

http://www.zetimeforums.net/download/file.php?id=11

i2Paq wijzigde deze reactie 13-03-2018 17:25 (3%)

• Vinze
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 14:28
Helaas heb ik hetzelfde gevoel als hierboven. Kom van een Pebble Steel en was daar altijd ontzettend tevreden over. Notificaties waren makkelijk en snel te lezen, scherm wat altijd aan staat, en een fantastische batterij duur. Was ook erg blij dat de Pebble Time 2 toentertijd op Kickstarter verscheen.

Ik heb de ZeTime inmiddels al een tijdje maar heb niet het idee dat er veel verbeterd. Whatsapp notificaties zijn nutteloos omdat er altijd staan "Bericht van xxx", en kan je niet makkelijk door je berichten heen scrollen. Dingen als de stopwatch en het bedienen van de muziek werkt niet erg makkelijk, vind het een gepriegel met dat touchscreen. Verder moet je de knoppen aan de zijkant ook vrij stevig indrukken voor ze reageren, het feit dat ze 'klikken' betekend niet het horloge deze ook registreert.

Het is dat er op het moment simpelweg geen goede alternatieven zijn, maar anders had ik hem allang in de verkoop gedaan. Stiekem had ik nog gehoopt dat de Fitbit Versa de Pebble Time 2 zou zijn, maar helaas geen
'always-on' e-ink scherm.

Ben benieuwd wat de update van 'eind deze week' gaat brengen voor de ZeTime..

i7 6700K / Z170I / GTX 1070 / 16GB / AW3418DW

Pagina: 1 ... 14 15 16 Laatste

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True