Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Plenkske
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 22-02 19:21
Iemand al de update die vandaag is uitgebracht geprobeerd ?

Bovenstaande issues heb ik van de meeste geen last, in combinatie met mijn OnePlus 5 (Android 8.0 op dit moment):
- connectie valt niet weg
- trillen werkt altijd (ja oke, het is niet zo'n stevige tril maar dat is een hardware keuze)
- agenda, mail, notificaties komen allemaal binnen.
- batterij verbruik van ZeTime is laag. maw: vrijwel geen invloed op totale batterijverbruik

Wat ik wel nog steeds irritant vind, zoals andere ook melden, is dat WhatsApp steeds 2 berichten stuurt. Ik hoop dat dit na de update van vandaag is opgelost.

En over de bluetooth connectie: alleen als mijn telefoon reboot is die weg totdat ik de ZeTime app een keer open. Normaal gesproken valt de connectie dus niet weg bij mij.

• i2Paq
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 18:35

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Updating as we speak!

Omdat ik op iOS draai komt de App. later.

Alle ins en outs over deze update vindt je Hier.

Belangrijkste in deze update lijkt de mogelijkheid dat je kunt kiezen welke notificaties je wil tonen in Android.

• Freaky_Angelus
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 21:39
Zo is het bij mij gelijk als bij Plenkske...

Ennuh.... whatsapp doet geen dubbele berichten meer. De wonderen zijn de wereld nog niet uit! Zojuist even opgeladen en het lijkt dat ze ook de reactie iets sneller hebben gezet. Eens kijken wat ze dan nu verkloot hebben, want anders zou het werkelijk een keer vooruit zijn gegaan :P

Nu alleen de SDK nog (of liever eerder) en het wordt nog wat :P

-edit-
Emails lijken nog wel dubbel binnen te komen (met Outlook).

Freaky_Angelus wijzigde deze reactie 16-03-2018 19:06 (8%)

• Nicap
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 21:17

Nicap

Tsssk....

Ben op zich best tevreden met de update. Was wel even wat werk om redelijk wat apps te disablen, maar een hele verbetering. Zelfs de bunq meldingen komen lekker binnen. >:)

Heb net een nieuwe watch besteld omdat de notificaties een beetje brak waren. Maar dit is een hele vooruitgang. Vooral omdat er nu meet tekst te lezen is.

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

• Aztec[NL]
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 13-12-2018
Erg blij met de update, alleen al omdat alle notificaties door lijken te komen.
Hoop van harte dat de connectie ook stabieler is. Voorlopig leg ik m'n ticwatch weer even weg

• Vinze
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 22:48
Laatste update brengt inderdaad wel positieve verbeteringen met zich mee! Alleen wat ik nu wel heb, zodra er een appje binnenkomt dan trilt het horloge 3 keer, hoort dat nu zo? En is dat ook uit te schakelen? Heb nu steeds het idee dat ik gebeld wordt, of 3 losse berichten ontvang.

i7 6700K / Z170I / GTX 1070 / 16GB / AW3418DW

• Nicap
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 21:17

Nicap

Tsssk....

quote:
Vinze schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 21:11:
Laatste update brengt inderdaad wel positieve verbeteringen met zich mee! Alleen wat ik nu wel heb, zodra er een appje binnenkomt dan trilt het horloge 3 keer, hoort dat nu zo? En is dat ook uit te schakelen? Heb nu steeds het idee dat ik gebeld wordt, of 3 losse berichten ontvang.
Volgens mij zit daar iets niet lekker. Heb bij instellingen gewoon op trilling staan en geen trilling x2. Ook hier gaat hij bij alle meldingen 3x. Als ze dat nog even fixen zou dat mooi zijn.

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

• Freaky_Angelus
LOL, kom op mensen, na al die updates weet je dat de verbetering van A met de fout in B komt :D

Heb ook al zitten zoeken, maar nee... die 3x is nieuw. Mogelijk vanwege anderen die klagen over de trilling dat er nu een 3x in zit. Was leuk geweest als dat een optie en niet een forcering was, maar ja. Whatsapp doet het eindelijk weer normaal én alleen mijn email die dubbel gaat + 3x trillen... Beste compromis tot op heden ;)

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Ik heb nog steeds een belachelijke batterydrain waardoor het nog steeds een onbruikbaar gedrocht is.

Als de App. update op iOS er is ga ik maar eens unpairen en dan kijken wat het daarna doet.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• voorstad
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 21:41
quote:
i2Paq schreef op zondag 18 maart 2018 @ 20:37:
Ik heb nog steeds een belachelijke batterydrain waardoor het nog steeds een onbruikbaar gedrocht is.

Als de App. update op iOS er is ga ik maar eens unpairen en dan kijken wat het daarna doet.
Beetje jammer dat je batterydrain weer opvoert, terwijl je nog met de vorige app versie werkt (zolang de nieuwe iOS app er nog niet is, even afwachten oof de nieuwe versie dit oplost lijkt me).

Ik heb de update op android doorgevoerd, omdat de changelog een hoop van mijn pijnpunten benoemde. De berichten zijn nu een stuk beter leesbaar. Blijft jammer dat je niet even snel in je geopende bericht naar het volgende of vorige bericht kunt swipen.

Daarnaast is mijn bluetooth connectie weer uitgevallen na ongeveer 12 uur een stabiele connectie te hebben gehad. En weer moet ik opnieuw een verbining tot stand brengen. Toch niet helemaal opgelost bij mij.

• Plenkske
Hier inderdaad ook 3x trillen.

Merkt hier iemand ook verschil met het draaiwiel ? Ik moet nu meer draaien dan voorheen, voor hij reageert. Ik vond het bij de vorige firmware vaak wel te snel, maar nu is hij te langzaam vind ik.

Vraag me dit vooral af zodat ik zeker weet dat het niet aan mijn horloge (hardware) ligt.

• smuck
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 27-03-2018
IOS app is nu te downloaden en te installeren.
Heb ik gedaan en zie niet veel andere of nieuwe zaken.

Ook logisch, want ik had geen problemen,

CU, RonK

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

quote:
voorstad schreef op maandag 19 maart 2018 @ 09:36:
[...]

Beetje jammer dat je batterydrain weer opvoert, terwijl je nog met de vorige app versie werkt (zolang de nieuwe iOS app er nog niet is, even afwachten oof de nieuwe versie dit oplost lijkt me).
Beetje jammer dat je het leeglopen van de batterij bij gebruik van ALLEEN het horloge en verder geen enkele App. afdoet als nonsens. Het BT gedeelte zorgt voor de leegloop, als ik daarnaast de App. draai loopt hij nog sneller leeg.

Gisteren de ZeTime unpaired en vergeten van mijn BT. App. ge-updated en opnieuw gepaired. Na slechts 2uur ALLEEN de ZeTime conected en verder GEEN Apps draaiend op mijn telefoon heb ik een drainidge van bijna 20%!

Gewoon onbruikbaar!

Je vraagt je werkelijk af wat voor programmeurs er zitten, lijkt er op dat er meer Android kennis is dan iOS bij MK.

Zelfs een cheap-ass Amazfit Bip doet dit beter.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• voorstad
quote:
i2Paq schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 08:07:
[...]

Beetje jammer dat je het leeglopen van de batterij bij gebruik van ALLEEN het horloge en verder geen enkele App. afdoet als nonsens. Het BT gedeelte zorgt voor de leegloop, als ik daarnaast de App. draai loopt hij nog sneller leeg.

Gisteren de ZeTime unpaired en vergeten van mijn BT. App. ge-updated en opnieuw gepaired. Na slechts 2uur ALLEEN de ZeTime conected en verder GEEN Apps draaiend op mijn telefoon heb ik een drainidge van bijna 20%!

Gewoon onbruikbaar!

Je vraagt je werkelijk af wat voor programmeurs er zitten, lijkt er op dat er meer Android kennis is dan iOS bij MK.

Zelfs een cheap-ass Amazfit Bip doet dit beter.
@i2Paq: Ik doe je batterydrain niet af als nonsens. Je geeft 2 posts eerder aan "Omdat ik op iOS draai komt de App. later.". Vervolgens ga je nog een keer los gaat over de "oude" versie met termen als "belachelijk" en "onbruikbaar gedrocht", om daarna digitaal te gaan schreeuwen met KAPITALEN. Ik wil het hier gewoon graag constructief en informatief houden.

Ik vind het geen probleem wanneer je negatieve eigenschappen van de ZeTime deelt. Ik ben zeker ook niet onverdeeld positief over de software kwaliteit van MyKronoz. Ik vind het wel een probleem wanneer je hier alleen maar "los gaat" met negativiteit die verder niet bijdraagt aan Tweakers, Fred van MyKronoz leest hier niet mee. Daarvoor verwijs ik je naar de Kickstarter pagina: trek daar gezellig op met Sean Harrington. Dank je wel alvast.

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

@voorstad De App. heeft niets te maken met het batterijgebruik van de ZeTime over BT. Waarom denk je dat ik steeds aangeef dat de App. NIET draait. Inderdaad, in hoofdletters omdat de meeste mensen er overheen lezen, jij ook want je blijft hameren op de "oude" App.
Met de "oude" of "nieuwe" App. blijft het ook huilen qua batterijgebruik, de telefoon lijkt wel een powerbank voor de ZeTime want bellen is nagenoeg onmogelijk zo snel hij leegloopt.

En niet alleen ik maar vele met een iOS apparaat hebben dit zelfde probleem waardoor het een onbruikbaar horloge is, behalve als je het smart-gedeelte uitschakelt.

Na ruim 6 maanden mag je toch eindelijk wel verwachten dat men dit probleem opgelelost zou hebben, maar niets is minder waar.

Hiermee trek ik de conclusie dat ze bij MK geen echte iOS programmeurs in dienst hebben of geen HW om gedegen te kunnen testen.

En ik draag genoeg bij aan dit draadje lijkt mij, ook in positieve zin. Dat jij geen negatief geluid wil horen is jammer, maar overall is het een negatief verhaal aangaande de ZeTime.

i2Paq wijzigde deze reactie 20-03-2018 11:01 (9%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Freaky_Angelus
Als de app niet draait hoor je geen verbinding te hebben. Heb je dat wel, heb je verbindingen lopen instellen die tegen het advies in gaan. Dus niet alleen blijk je met de oude app bezig te zijn ten tijde van vorig commentaar, je lijkt nu ook nog eens de zetime verkeerd te verbinden... Zie dat als positief, het kan de oplossing betekenen.

De drainage vindt plaats als je de app niet gebruikt en dat is inderdaad iets wat bekend is en al bevestigd is op meerdere toestellen. Op zowel iOS als Android, maar het werkt ook wel op beiden*, waarmee het probleem meer in je instellingen lijkt te zitten.

Doe jezelf een plezier en verwijder ZeTime echt volledig van je toestel, app, verbindingen, alles. Zonder app draaiend hoor je geen verbinding te hebben en, in tegenstelling tot jou, draait het ook zonder issues bij anderen met iOS... Daarmee zijn er zowel die het wel werkend als niet werkend hebben, maar in jouw geval lijkt het een 'spookverbinding' te zijn die heel erg overeenkomt met wat iemand met een Samsung had... Een eigen verbinding die veel verbruik heeft, maar niet via de app beheerst wordt.

Is dat slecht van MK? Ja best wel, want niet via de app zou fijner zijn (en dit oplossen)
Is het een argument tot negativiteit? Nee, negativiteit is een instelling en een keuze...
Is het verbazingswekkend dat de updates van MK niet van hoogstaand niveau zijn.... Serieus, build 27 en dit zou op enige wijze een onderwerp worden? We weten allemaal dat ze niet de beste programmeurs zijn en het zou me niks verbazen als ze de SDK uitstellen om te verbergen hoe slecht de code is.

*, persoonlijk heb ik geen Apple en heb ik er niks mee. Dat gezegd, mijn ouders zijn precies op dat vlak van 'oh wat handig, als werkt zo goed samen' dat Apple ideaal is. Dus ze hebben bijna elke versie inmiddels, dankzij mijn broer. Welke Apple heb je, mogelijk is die in huis/familie aanwezig en kan ik testen of de gedachte klopt (tenslotte... het zou met 1 dag leeg moeten zijn).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• voorstad
quote:
i2Paq schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 10:59:
@voorstad
En ik draag genoeg bij aan dit draadje lijkt mij, ook in positieve zin. Dat jij geen negatief geluid wil horen is jammer, maar overall is het een negatief verhaal aangaande de ZeTime.
Het is onzin dat ik geen negatief geluid zou willen horen. Ik vind het alleen niet constructief wanneer je krachttermen gaat gebruiken die nergens toe bijdragen.

• Plenkske
quote:
Freaky_Angelus schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 11:28:
Als de app niet draait hoor je geen verbinding te hebben. Heb je dat wel, heb je verbindingen lopen instellingen die tegen het advies in gaan. Dus niet alleen blijk je met de oude app bezig te zijn ten tijde van vorig commentaar, je lijkt nu ook nog eens de zetime verkeerd te verbinden... Zie dat als positief, het kan de oplossing betekenen.

De drainage vindt plaats als je de app niet gebruikt en dat is inderdaad iets wat bekend is en al bevestigd is op meerdere toestellen. Op zowel iOS als Android, maar het werkt ook wel op beiden*, waarmee het probleem meer in je instellingen lijkt te zitten.

Doe jezelf een plezier en verwijder ZeTime echt volledig van je toestel, app, verbindingen, alles. Zonder app draaiend hoor je geen verbinding te hebben en, in tegenstelling tot jou, draait het ook zonder issues bij anderen met iOS... Daarmee zijn er zowel die het wel werkend als niet werkend hebben, maar in jouw geval lijkt het een 'spookverbinding' te zijn die heel erg overeenkomt met wat iemand met een Samsung had... Een eigen verbinding die veel verbruik heeft, maar niet via de app beheerst wordt.

Is dat slecht van MK? Ja best wel, want niet via de app zou fijner zijn (en dit oplossen)
Is het een argument tot negativiteit? Nee, negativiteit is een instelling en een keuze...
Is het verbazingswekkend dat de updates van MK niet van hoogstaand niveau zijn.... Serieus, build 27 en dit zou op enige wijze een onderwerp worden? We weten allemaal dat ze niet de beste programmeurs zijn en het zou me niks verbazen als ze de SDK uitstellen om te verbergen hoe slecht de code is.

*, persoonlijk heb ik geen Apple en heb ik er niks mee. Dat gezegd, mijn ouders zijn precies op dat vlak van 'oh wat handig, als werkt zo goed samen' dat Apple ideaal is. Dus ze hebben bijna elke versie inmiddels, dankzij mijn broer. Welke Apple heb je, mogelijk is die in huis/familie aanwezig en kan ik testen of de gedachte klopt (tenslotte... het zou met 1 dag leeg moeten zijn).
Precies dit. Volledig mee eens.
@i2Paq ik verwacht net als @Freaky_Angelus dat je het eea verkeerd hebt ingesteld.

Dan rest mijn eigen vraag nog, iemand ?
quote:
Plenkske schreef op maandag 19 maart 2018 @ 13:31:
Merkt hier iemand ook verschil met het draaiwiel ? Ik moet nu meer draaien dan voorheen, voor hij reageert. Ik vond het bij de vorige firmware vaak wel te snel, maar nu is hij te langzaam vind ik.

Vraag me dit vooral af zodat ik zeker weet dat het niet aan mijn horloge (hardware) ligt.

• Freaky_Angelus
@Plenkske ik gebruik het draaiwiel eigenlijk niet :D ik zou eerlijk ook niet direct weten waarvoor :') maar na even testen, lijkt het inderdaad iets langzamer te werken en vooral 'door te skippen'???? Kan dat laatste toevallig ook nog?

• Plenkske
quote:
Freaky_Angelus schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 13:07:
@Plenkske ik gebruik het draaiwiel eigenlijk niet :D ik zou eerlijk ook niet direct weten waarvoor :') maar na even testen, lijkt het inderdaad iets langzamer te werken en vooral 'door te skippen'???? Kan dat laatste toevallig ook nog?
Ik gebruik het eigenlijk vooral om van het beginsherm naar boven te gaan (waar bijvoorbeeld de knop zit om te wisselen van trillen,pieptoon,stil).
En ook om naar onderen te gaan, naar alle notificaties. En bij de notificaties kan je dan ook scrollen met het wiel. Zodat je dus door de notificaties heen scrollt zonder ze te openen (je ziet dan wel één voor één de korte teksten).

Met "door te skippen" weet ik ff niet wat je bedoelt ?

Na deze laatste update moet ik meer draaien voor hij reageert. Voorheen was dit te snel vond ik, maar nu weer te langzaam haha. Een tussenweg bij de volgende update zou mooi zijn ;)
Zo te horen merk jij dat dus ook en ligt het niet aan mijn horloge.

Plenkske wijzigde deze reactie 20-03-2018 13:19 (13%)

• Freaky_Angelus
Ja, ik merk wel dat het iets anders is...

Met skippen bedoel ik dat als ik stop met draaien het op het scherm nog draait. Een lag tussen input en uitvoering.

Dat van die notificaties zal ik eens proberen :D dat klinkt wel erg handig (zo na 6 maanden)

• zwasie
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 17:16
Waarom zou de app moeten draaien om verbinding te maken? Is toch puur een bluetooth verbinding ?

Ik heb in ieder geval de test gedaan op ios. En mijn verbinding blijft gewoon draaien ook als ik de app sluit. Zelfs nadat ik hem volledig heb ontkoppelt(app, verbindingen, ... ) .

De eerste versies van de software op de zetime hadden inderdaad de vereisten dat de app moest draaien om notifications te ontvangen. Maar dat is al lang geleden gefixt door mykronoz

zwasie wijzigde deze reactie 21-03-2018 09:07 (65%)

• Plenkske
quote:
Freaky_Angelus schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 07:26:

Met skippen bedoel ik dat als ik stop met draaien het op het scherm nog draait. Een lag tussen input en uitvoering.

Dat van die notificaties zal ik eens proberen :D dat klinkt wel erg handig (zo na 6 maanden)
Die lag is er nu niet meer. Het scherm draait niet door als ik zelf stop.
Haha tja, ik ben vanuit Pebble gewend om de knoppen te gebruiken en doe dat bij de ZeTime dus ook zoveel mogelijk :)
quote:
zwasie schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 08:38:
Waarom zou de app moeten draaien om verbinding te maken? Is toch puur een bluetooth verbinding ?

Ik heb in ieder geval de test gedaan op ios. En mijn verbinding blijft gewoon draaien ook als ik de app sluit. Zelfs nadat ik hem volledig heb ontkoppelt(app, verbindingen, ... ) .

De eerste versies van de software op de zetime hadden inderdaad de vereisten dat de app moest draaien om notifications te ontvangen. Maar dat is al lang geleden gefixt door mykronoz
De app hoeft inderdaad al een tijdje niet meer te draaien.
Echter wordt door ZeTime aangegeven om bij de eerste installatie de app te gebruiken om de bluetooth verbinding in te stellen. Bij Android althans. Volgens mij hebben ze de bluetooth op het horloge op verborgen gezet. Ik heb het horloge tenminste nog nooit gezien bij mijn bluetooth instellingen.

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

quote:
Freaky_Angelus schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 11:28:
Dat heb ik dus gedaan, ZeTime unpaired via App. ZeTime van BT verwijderd, App. verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en hierna de ZeTime gepaired via de App.

Blijft het zelfde gedrag en drainidge.

• Freaky_Angelus
@zwasie als je niet de app gebruikt om de verbinding te beheersen, moet je niet klagen dat je os (ongeacht welke) niet goed ermee omgaat. De app beheerst de verbinding juist expliciet en iedereen die het zelf wilde doen heeft die optie gekregen, maar er is altijd expliciet naar de app gewezen als de primaire vorm van hoe je moet verbinden.

@i2Paq dat is naar... want dat je geen reset wil uitvoeren hiervoor snap ik ook wel (ook niet als test). Dan zou er enkel nog gekeken kunnen worden of iemand anders met dezelfde combo iPhone en versie iOS (voor van toepassing) het ook tegenkomt. Op FB zie ik echter juist iedereen nu melden dat na bijwerken app (ook verwijderen en opnieuw installeren) ze nu die drain niet meer hebben. Wat precies duidt op spookverbindingen die niet door de app werden beheerst.....

• zwasie
quote:
Freaky_Angelus schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 21:20:
@zwasie als je niet de app gebruikt om de verbinding te beheersen, moet je niet klagen dat je os (ongeacht welke) niet goed ermee omgaat. De app beheerst de verbinding juist expliciet en iedereen die het zelf wilde doen heeft die optie gekregen, maar er is altijd expliciet naar de app gewezen als de primaire vorm van hoe je moet verbinden.

@i2Paq dat is naar... want dat je geen reset wil uitvoeren hiervoor snap ik ook wel (ook niet als test). Dan zou er enkel nog gekeken kunnen worden of iemand anders met dezelfde combo iPhone en versie iOS (voor van toepassing) het ook tegenkomt. Op FB zie ik echter juist iedereen nu melden dat na bijwerken app (ook verwijderen en opnieuw installeren) ze nu die drain niet meer hebben. Wat precies duidt op spookverbindingen die niet door de app werden beheerst.....
Lijkt me complete zever, zeker uit iOS oogpunt.
Ik lees toch net overal dat zo wat iedereen met iOS klaagt dat de drain er nog steeds is.

Heb in ieder geval al meermaals beide geprobeerd (app laten openstaan en niet ) . Verbruik is gewoon hetzelfde. Er zit gewoon iets compleet mis met hun Bluetooth-verbinding die bij iOS zorgt voor een enorme drain, en de vraag lijkt me eerder te zijn. Kan je dit softwarematig nog fixen of is het een hardware issue

zwasie wijzigde deze reactie 22-03-2018 07:44 (12%)

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

quote:
Freaky_Angelus schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 21:20:

Je wil een reset van het horloge?

• Freaky_Angelus
@zwasie als je je Apple hoedje op wil zetten en meteen met 'gezever' komt in combinatie met 'iOS oogpunt', dan doei!. Feiten zijn soms moeilijk maar fanboy gedrag is het laatste wat me interesseert, ongeacht merk. Elk merk heeft gewoon fouten en een werkelijk feit is dat niet iedereen het heeft...

@i2Paq hmmm, ja die kan ook nog ja.. maar ik doelde op de telefoon om zeker te zijn dat er geen verbindingen in staan. Een fabrieksreset is niet iets ideaals, maar met de hoeveelheid udpates op app en firmware verbaasd niks me meer.

In dit vertrouw ik MK's geschiedenis op wat het is en zou het mij niet verbazen als een 'foute instelling' ooit veroorzaakt door de software (mogelijk nog de eerste firmware/app) gewoon blijft hangen. Wat dat betreft was dat ook de reden tot uninstall omdat iemand anders aangaf op FB na die stappen geen drain meer te zien.

Gezien ook de laatste post op kickstarter staat er tussen de regels door toch echt dat het dev-team onder handen is genomen.... Ze erkennen tenminste dat hun dev-team niet geheel ideaal was.

Dus, dan maar basic solving niveau:
- Horloge ontkoppeld, app verwijdert en geen rest-instellingen te vinden. Horloge wel met BT aan in de buurt van telefoon... Drain aanwezig over een dag? (antwoord hoort nee te zijn)
- Horloge reset, compleet blanco firmware erop zetten... Dat idd nog nut?
- Zou je bereid te zijn om als bovenstaande beiden met nieuwe app install etc. toch nog issues geeft... Een fabrieksreset hiervoor te overwegen?

Doet dat alles niks, dan zou het op elke gelijke telefoon met gelijke versie OS hetzelfde moeten tonen... Doet het dat niet, wordt het tijd om horloge wissel te proberen. Welke regio zit je?

• Plenkske
quote:
Freaky_Angelus schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 07:26:

Ik moet mezelf toch corrigeren betreft het draaiwiel.
Opeens merkte ik dat de 'night mode' knop niet werkte. Oftewel een druk op de crown deed niks. Heb toen het horloge uit gezet en weer aan gezet. Night mode werkt gelukkig weer, maar nu is het draaiwiel ook weer net zo snel als voorheen.

Heb wel het idee, zoals we al eerder constateerde, dat de lag van het draaien minder is... dus wellicht toch beter bruikbaar na de laatste update.

• zwasie
quote:
Freaky_Angelus schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 13:27:
@zwasie als je je Apple hoedje op wil zetten en meteen met 'gezever' komt in combinatie met 'iOS oogpunt', dan doei!. Feiten zijn soms moeilijk maar fanboy gedrag is het laatste wat me interesseert, ongeacht merk. Elk merk heeft gewoon fouten en een werkelijk feit is dat niet iedereen het heeft...

@i2Paq hmmm, ja die kan ook nog ja.. maar ik doelde op de telefoon om zeker te zijn dat er geen verbindingen in staan. Een fabrieksreset is niet iets ideaals, maar met de hoeveelheid udpates op app en firmware verbaasd niks me meer.

In dit vertrouw ik MK's geschiedenis op wat het is en zou het mij niet verbazen als een 'foute instelling' ooit veroorzaakt door de software (mogelijk nog de eerste firmware/app) gewoon blijft hangen. Wat dat betreft was dat ook de reden tot uninstall omdat iemand anders aangaf op FB na die stappen geen drain meer te zien.

Gezien ook de laatste post op kickstarter staat er tussen de regels door toch echt dat het dev-team onder handen is genomen.... Ze erkennen tenminste dat hun dev-team niet geheel ideaal was.

Dus, dan maar basic solving niveau:
- Horloge ontkoppeld, app verwijdert en geen rest-instellingen te vinden. Horloge wel met BT aan in de buurt van telefoon... Drain aanwezig over een dag? (antwoord hoort nee te zijn)
- Horloge reset, compleet blanco firmware erop zetten... Dat idd nog nut?
- Zou je bereid te zijn om als bovenstaande beiden met nieuwe app install etc. toch nog issues geeft... Een fabrieksreset hiervoor te overwegen?

Doet dat alles niks, dan zou het op elke gelijke telefoon met gelijke versie OS hetzelfde moeten tonen... Doet het dat niet, wordt het tijd om horloge wissel te proberen. Welke regio zit je?
Helemaal geen fanboy gedrag.
Het is gewoon een feit dat er een enorme batterij drain is tussen de zetime en iOS. En die is nog steeds niet opgelost : bewijzen genoeg overal op Facebook te lezen en dan zwijg ik nog over de gebruikers met IOS die zelfs hun zetime niet meer gebruiken.

Mykronoz zit te verkondigen dat het met software te maken heeft. Maar toch slagen ze er nu al update na update niet in om dit op te lossen. Zou me ook verbazen dat dit softwarematig te fixen valt.

• Freaky_Angelus
Dat is dus het probleem; dat feit is er niet.... Niet elk iOS toestel heeft de drain.

@i2Paq pm, als je verder wil zoeken, maar ik verlaat de thread vanwege de fanboy en zijn appel hoedje. Sowieso ging het hier vaker over MK dan over de ZeTime noch waren mensen echt bereid te helpen en was het meer afgeven en negatief doen. Daar was vroeger fok voor en dat waait over naar frontpage en schijnbaar nu ook het forum.

• antonief
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 17-02 15:56
quote:
zwasie schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 19:10:
[...]

Helemaal geen fanboy gedrag.
Het is gewoon een feit dat er een enorme batterij drain is tussen de zetime en iOS. En die is nog steeds niet opgelost : bewijzen genoeg overal op Facebook te lezen en dan zwijg ik nog over de gebruikers met IOS die zelfs hun zetime niet meer gebruiken.

Mykronoz zit te verkondigen dat het met software te maken heeft. Maar toch slagen ze er nu al update na update niet in om dit op te lossen. Zou me ook verbazen dat dit softwarematig te fixen valt.
Merkwaardig gebruik ook IOS en nada problemen met bluetooth of drain.

• Vinze
quote:
Dear All, we just published a new build of our Android App fixing the lack of "enable/disable all" notification button as well the multiple vibration bug. This new build (1.5.1) comes together with new FW update (Regular 1.7 (build28) Petite 1.0(build19))
Dat is mooi vlot! Dat 3x trillen was dus wel een bug en (gelukkig) geen feature. Zal hem zometeen even updaten en kijken of het werkt. (En wat ze nu weer kapot gemaakt hebben :p)

• Plenkske
Zojuist de update uitgevoerd en inderdaad het 3x trillen is weg :)

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

quote:
Freaky_Angelus schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 19:53:
Dat is dus het probleem; dat feit is er niet.... Niet elk iOS toestel heeft de drain.

@i2Paq pm, als je verder wil zoeken, maar ik verlaat de thread vanwege de fanboy en zijn appel hoedje. Sowieso ging het hier vaker over MK dan over de ZeTime noch waren mensen echt bereid te helpen en was het meer afgeven en negatief doen. Daar was vroeger fok voor en dat waait over naar frontpage en schijnbaar nu ook het forum.
Jammer dat je gaat, je kunt eea. ook negeren.

Op FB heeft iemand reeds een andere telefoon, waar nog nooit een ZeTime aan gehangen heeft, gepaired met zijn ZeTime en de drain is het zelfde.

• MTie
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 20-01 09:31
Met de fix voor het 3x trillen is bij mij wel de dubbele WhatsApp message terug.

• zwasie
quote:
MTie schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 15:55:
Met de fix voor het 3x trillen is bij mij wel de dubbele WhatsApp message terug.
Tja : mykronoz lijkt dezelfde fout te maken als bij zijn andere producten . De software is helaas van lage kwaliteit

• zwasie
quote:
Freaky_Angelus schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 19:53:

Sorry maar beetje belachelijk.
Als er mensen uw mening niet volgen zijn het fanboys.

Er zijn op Facebook genoeg voorbeelden van gebruikers met problemen op iOS. Zelfs mensen die met een nieuw toestel de problemen hebben. Maar dat mag je hier blijkbaar niet zeggen.

Als ik de reactie vandaag van Fred Boutin lees over bepaalde functionaliteit binnen IOS die ze niet gaan toepassen(ook al is die mogelijk) dan lijkt het mij duidelijk dat ze de zetime meer en meer als Android-watch gaan promoten of dat hun kennis over IOS zeer beperkt is

• Plenkske
quote:
MTie schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 15:55:
Hier niet hoor, whatsapp gaat helemaal goed nu.

• zwasie
quote:
antonief schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 09:12:
[...]

Merkwaardig gebruik ook IOS en nada problemen met bluetooth of drain.
Heb ook totaal geen problemen met Bluetooth . Maar de zetime verbruikt wel degelijk veel. Eigenlijk teveel. En snap dat mensen daarover klagen .

Heb het verbruik ondertussen kunnen vergelijken met pebble en apple watch. En dan valt het toch wel op dat de koppeling met een zetime tov de andere toestellen veel hoger ligt .

• Freaky_Angelus
@i2Paq Deze deze thread is meer een jank en klaag-thread, dan een ZeTime ervaringen en Discussie thread. In pm bij voorkeur, maar hier ga ik niet verder, zeker niet na de ironische benadrukking van mijn gelijk met de laatste reactie.

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Ik heb besloten de ZeTime tot de officiele beschikbaarheid van de Fitbit Versa een kans te geven. Als dan de elende niet opgelost is gaat hij in de verkoop of de kast in en komt de Versa er naast mijn Gear S3 en de Amazfit Bip.

Dat mag dan een "klaagtopic" zijn geworden maar dat zijn ook de ervaringen met de ZeTime.

Helemaal nu duidelijk is dat MK iOS "loslaat" waarmee ik de bevestiging heb gekregen dat ze gewoon geen kennis hebben van iOS en er ook geen inverstering in gaan doen.

• Plenkske
Iemand anders die sinds de laatste update geen kalender items meer ziet op zijn horloge ? Heb al reboot geprobeerd...

@i2Paq jij zegt "de ervaringen" als in feit, maar het is eigenlijk je eigen ervaringen. Genoeg mensen zijn wél tevreden met de ZeTime. Ik zelf ook.

En over iOS / Apple ga ik niet beginnen. Om het gezellig te houden :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 22-02 07:05

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Same here, ik ben tevreden hoor.
Enige is dat eens de zoveel tijd de verbinding weg is maar dat komt hoofdzakelijk dat hij niet meer herpakt na een tijdje van elkaar gescheiden te zijn.
meldingen gaan nu best.
Het is nog niet mijn pebble maarja.. that ship has sailed...

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • +1Henk 'm!

• darkrain
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 21:19

darkrain

Geniet

Klopt sinds de laatste update is het prima acceptabel voor mij, ben er blij mee!
Natuurlijk zijn er nog steeds zaken die beter kunnen, maar de functies die ik gebruik zijn prima.

Leef en laat leven...

• Plenkske
quote:
Plenkske schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 10:49:
Iemand anders die sinds de laatste update geen kalender items meer ziet op zijn horloge ? Heb al reboot geprobeerd...
Sinds vanochtend zijn mijn kalender items terug. Geen idee wat de trigger is geweest.... heb niet gereboot, niet opgeladen (telefoon wel). Maargoed, allang blij dat ze weer terug zijn :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Frozenhands
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 23-02 13:21
Sinds de laatste twee updates is het apparaat voor mij een stuk completer geworden en veel beter uit te lezen. WhatsApp was uiteraard een struikel punt maar dat is nu goed opgelost. Het instellen van alle notificaties om te ontvangen is ook uitstekend, dit was ik ook gewend met Pebble.

De enige wens nu nog is om notificaties te dismishen op mijn ZeTime en die vervolgens verdwijnen op mijn telefoon als notificatie. Als dit er is, dan is het voor mij de perfecte smartwatch.

"That's what I do. I drink and I know things."

Acties:
  • +1Henk 'm!

• zwasie
quote:
Plenkske schreef op maandag 26 maart 2018 @ 10:30:
[...]

Sinds vanochtend zijn mijn kalender items terug. Geen idee wat de trigger is geweest.... heb niet gereboot, niet opgeladen (telefoon wel). Maargoed, allang blij dat ze weer terug zijn :)
De sync wss.
Zelf al gemerkt dat je soms meerdere malen moet syncen om alles correct te krijgen op je horloge. Bij mij liep de tijd 5min achter en na een keer of 10 syncen was het ineens terug in orde.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Plenkske
quote:
Frozenhands schreef op maandag 26 maart 2018 @ 13:27:
Sinds de laatste twee updates is het apparaat voor mij een stuk completer geworden en veel beter uit te lezen. WhatsApp was uiteraard een struikel punt maar dat is nu goed opgelost. Het instellen van alle notificaties om te ontvangen is ook uitstekend, dit was ik ook gewend met Pebble.

De enige wens nu nog is om notificaties te dismishen op mijn ZeTime en die vervolgens verdwijnen op mijn telefoon als notificatie. Als dit er is, dan is het voor mij de perfecte smartwatch.
Helemaal mee eens.
Vergeleken met Pebble mis ik nog:

Notificatie dismiss
Er komt iets binnen.
Druk op scherm of op crown knop (opent notificatie).
Daarna andere knop of swipe actie voor dismiss.
Notificatie is dan weg op horloge én telefoon.

Snelle reactie (volgens mij kan dit nu alleen bij een sms)
Er komt iets binnen.
Druk op scherm of op crown knop (opent notificatie).
Daarna andere knop of swipe actie voor snelle reactie. Deze snelle reacties zijn vooraf ingesteld en die kan je dan uit een lijst kiezen. Eventueel ook smiley lijst.
Daarna kies je voor versturen of terug gaan.

Uiteraard had je bij Pebble ook nog tig meer keuzes in watchfaces en losse apps dankzij de SDK. Maar dit mis ik niet per se.
Verder blinkt de ZeTime echt uit in het design. Ik heb zelf gekozen voor de brushed titanium met metal link titanium, maar er is voor ieder wat wils. En qua bandje kan je gewoon zelf wisselen want het is standaard 22mm. Vergeleken met mijn Pebble Steel heb ik nu dan ook een kleuren scherm met touch. En dankzij de mechanical hands heb je de lange batterij duur. Bij mij tussen de 7 en 10 dagen, terwijl mijn Pebble Steel eigenlijk altijd op 7 dagen zat.

Kortom: ja, ik vind het ook nog steeds jammer dat Pebble gestopt is. Zij waren erg sterk met hun software en de laatste producten (deels gecancelled) werden beter qua design. Fitbit is het allemaal net niet vind ik en ook wat duurder. Dus ik denk dat veel oud Pebble gebruikers toch makkelijk bij de ZeTime komen als ze een nieuwe smartwatch zoeken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

quote:
Plenkske schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 10:49:

@i2Paq jij zegt "de ervaringen" als in feit, maar het is eigenlijk je eigen ervaringen. Genoeg mensen zijn wél tevreden met de ZeTime. Ik zelf ook.
Nee, het zijn "ervaringen van anderen" die het zelfde zijn zoals ik die heb.
Het zijn dus andere ervaringen dan die Android gebruikers hebben, of sommige iOS gebruikers.

Deze "ervaring(en)" delen we hier dus ook. Het is niet allemaal "hallelujah" wat de ZeTime slaat.

Er zijn dus meerdere/vele iOS gebruikers die een battery-drop zien van meer dan 5% per uur ZONDER verder ook maar iets te doen met hun telefoon dan alleen hun ZeTime ermee verbonden.

MK geeft aan/toe dat er een verschillend ontwikkelpad gevolgd gaat worden voor iOS tov. Android.
Dat Pebble wel veel kon komt omdat ze zich niet helemaal aan bepaalde standaards/afspraken hielden, anders gezegd: inventief waren.
MK gaat dit niet doen.

Dit is voor mij een dooddoener en betekend dat als de Fitbit VESA ook maar even lijkt op de Pebble PTS dan weet ik waar mijn geld naar toe gaat.

Dit is het laatste wat ik er over zeg.

i2Paq wijzigde deze reactie 26-03-2018 16:13 (27%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Aztec[NL]
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 13-12-2018
Ik moet ook zeggen dat ik positief verrast ben door de update snelheid.
Mykronoz stond niet bekend om zijn hele goede after sales maar lijkt dit nu toch wat beter op te pakken.

• Plenkske
quote:
i2Paq schreef op maandag 26 maart 2018 @ 16:08:
[...]

Nee, het zijn "ervaringen van anderen" die het zelfde zijn zoals ik die heb.
Het zijn dus andere ervaringen dan die Android gebruikers hebben, of sommige iOS gebruikers.

Deze "ervaring(en)" delen we hier dus ook. Het is niet allemaal "hallelujah" wat de ZeTime slaat.

Er zijn dus meerdere/vele iOS gebruikers die een battery-drop zien van meer dan 5% per uur ZONDER verder ook maar iets te doen met hun telefoon dan alleen hun ZeTime ermee verbonden.

MK geeft aan/toe dat er een verschillend ontwikkelpad gevolgd gaat worden voor iOS tov. Android.
Dat Pebble wel veel kon komt omdat ze zich niet helemaal aan bepaalde standaards/afspraken hielden, anders gezegd: inventief waren.
MK gaat dit niet doen.

Dit is voor mij een dooddoener en betekend dat als de Fitbit VESA ook maar even lijkt op de Pebble PTS dan weet ik waar mijn geld naar toe gaat.

Dit is het laatste wat ik er over zeg.
Akkoord, dat over "ervaringen" is nu duidelijker dan wat je eerst zei :) Natuurlijk kan niet iedereen even tevreden zijn met de ZeTime.

De Fitbit Versa is natuurlijk wel wat anders dan Pebble. Ten eerste al het touchscreen vs. e-paper scherm. Batterijduur zal dus sowieso anders zijn. Daarnaast lijkt Fitbit zich toch nog meer te richten op het fitness gedeelte. En het lijkt erop, al kan ik dat niet direct goed vinden, dat bandjes wisselen niet zo makkelijk gaat dus alleen compatible met eigen bandjes :?

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

quote:
Plenkske schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 09:54:
[...]

De Fitbit Versa is natuurlijk wel wat anders dan Pebble. Ten eerste al het touchscreen vs. e-paper scherm. Batterijduur zal dus sowieso anders zijn. Daarnaast lijkt Fitbit zich toch nog meer te richten op het fitness gedeelte. En het lijkt erop, al kan ik dat niet direct goed vinden, dat bandjes wisselen niet zo makkelijk gaat dus alleen compatible met eigen bandjes :?
Niet wat ik er van hoor en veel minder sporty dan de andere Fitbit's.

De bandjes zijn Quick Release, ik weet alleen nog niet de breedte (20mm of 22mm).

Dat het scherm anders is geeft niet, er wordt een battery-life verwacht van minimaal 4 dagen.

• zwasie
quote:
Plenkske schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 09:54:
[...]

Akkoord, dat over "ervaringen" is nu duidelijker dan wat je eerst zei :) Natuurlijk kan niet iedereen even tevreden zijn met de ZeTime.

FitBit lijkt tot nu toe toch vooral heel weinig te doen met hun overname van Pebble. Lijkt wel alsof ze Pebble gewoon gekocht hebben om ze uit de markt te halen.

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

quote:
zwasie schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 07:39:
[...]

FitBit lijkt tot nu toe toch vooral heel weinig te doen met hun overname van Pebble. Lijkt wel alsof ze Pebble gewoon gekocht hebben om ze uit de markt te halen.
Ik zou toch echt eens de Fitbit Versa bekijken en de reviews lezen.

De Versa is toch echt een PTS#2 in mijn optiek.

Om het je makkelijk te maken

• voorstad
Fitbit, Pebble...... graag weer on topic: Zetime....!

• Freaky_Angelus
Ok, dit moest ik even delen voor de lol....

Dit bandje besteld en deze komt zojuist binnen met MK logo er op :D

De zwarte kwam zonder logo...

Freaky_Angelus wijzigde deze reactie 28-03-2018 18:02 (28%)

• darkrain

darkrain

Geniet

quote:
Freaky_Angelus schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 17:42:
Ok, dit moest ik even delen voor de lol....

Dit bandje besteld en deze komt zojuist binnen met MK logo er op :D

De zwarte kwam zonder logo...
Hopen dat ie heel blijft, lees enorm veel issues met dat bandje...

Leef en laat leven...

• Freaky_Angelus
Ach, de 'echte' slijt ook en deze kost 7 euro en was met 2 weken al binnen.. De zilveren met MK logo is gewoon humor imo.

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

quote:
Freaky_Angelus schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 11:01:
Ach, de 'echte' slijt ook en deze kost 7 euro en was met 2 weken al binnen.. De zilveren met MK logo is gewoon humor imo.
Die kost bij MK wel veel meer dan € 7,-....

• bas_1981
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 04-02 12:34
Hallo allemaal, sinds kort ben ik ook geïnteresseerd geraakt in dit horloge, maar als ik de laatste 4 pagina's van dit topic door lees, lees ik eigenlijk vooral negatieve reacties.

Zijn jullie over het algemeen wel tevreden over dit horloge qua gebruiksgemak, draagcomfort, smart-functies etc?

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

quote:
bas_1981 schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 18:54:
Hallo allemaal, sinds kort ben ik ook geïnteresseerd geraakt in dit horloge, maar als ik de laatste 4 pagina's van dit topic door lees, lees ik eigenlijk vooral negatieve reacties.

Zijn jullie over het algemeen wel tevreden over dit horloge qua gebruiksgemak, draagcomfort, smart-functies etc?
Ik ben er zeker over te spreken, een erg prettig horloge.

Gaat ook met tegenzin weg.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• darkrain

darkrain

Geniet

quote:

Ik ben er zeer tevreden over. Het horloge wordt met iedere update nog steeds beter, dat kan ook want de software is nog wel voor verbetering vatbaar.

Toch draag ik het 24/7 en doet het exact wat ik ervan verwacht.

Leef en laat leven...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrRM18
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 29-01 15:48
quote:
darkrain schreef op zondag 1 april 2018 @ 11:38:
[...]

Ik ben er zeer tevreden over. Het horloge wordt met iedere update nog steeds beter, dat kan ook want de software is nog wel voor verbetering vatbaar.

Toch draag ik het 24/7 en doet het exact wat ik ervan verwacht.
Verwachting is heel belangrijk hierbij. Als je verwacht dat:
  • ZeTime zonder connectie met je telefoon niet zelfstandig naar zomertijd gaat,
  • De wekkertijd alleen via de telefoon kan instellen.
  • De agenda en notificaties niet goed worden gesynchroniseerd.
dan heb je geen problemen met ZeTime.

Het horloge zit trouwens lekker en de bouwkwaliteit is degelijk.
Daar ligt het niet aan, maar ik denk dat ik teveel verwacht van een smartwatch.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• darkrain

darkrain

Geniet

quote:
MrRM18 schreef op zondag 1 april 2018 @ 17:44:
[...]

Verwachting is heel belangrijk hierbij. Als je verwacht dat:
  • ZeTime zonder connectie met je telefoon niet zelfstandig naar zomertijd gaat,
  • De wekkertijd alleen via de telefoon kan instellen.
  • De agenda en notificaties niet goed worden gesynchroniseerd.
dan heb je geen problemen met ZeTime.

Het horloge zit trouwens lekker en de bouwkwaliteit is degelijk.
Daar ligt het niet aan, maar ik denk dat ik teveel verwacht van een smartwatch.
Tuurlijk heb je gelijk wat betreft verwachting.. maar al je genoemde punten werken bij mij goed. Alle drie! Bij mij is de connectie nooit weg, de overgang naar zomertijd ging prima en de agenda en de notificaties zijn prima.

Leef en laat leven...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• voorstad
quote:
.. maar als ik de laatste 4 pagina's van dit topic door lees, lees ik eigenlijk vooral negatieve reacties.

Op basis van de patienten in de wachtkamer, lijkt het voor een huisarts ook alsof heel Nederland ziek is... 8)

Maar inderdaad, het is een kwestie van verwachtingen. De ZeTime doet in principe wat het belooft. Is een degelijk horloge, mensen hebben niet door dat je een smartwatch hebt, totdat er een notificatie komt, de "altijd aan" wijzers scheelt een hoop batterij en met de allerlaatste software update werkt het meeste naar behoren. alhoewel snel even door van berichten naar bericht scrollen nog steeds niet kan.

En waarom ben ik dan niet onverdeeld positief? Als oud-Pebble gebruiker zoek ik denk toch iets meer "tweaker-igs". MyKronoz heeft nog steeds geen API, er is bijvoorbeeld geen entry op XDA waar mensen eigen ROM's of apps aanbieden. Ook was ik erg verknocht aan het transflective LCD scherm van de Pebble, waardoor bij zonlicht het scherm juist beter af te lezen is. Bij de Zetime moet je toch echt even schaduw creeeren om het LCD scherm te kunnen lezen (tijd aflezen met de wijzers gaat wel prima in zonlicht). Dus, wil je gewoon een horloge met wat smartwatch functies, dan is de ZeTime een prima keuze. Wil je een smartwatch met een scala aan opties, (tweak)mogelijkheden, gps, en/of een transflective scherm zoals de Pebble, zoek dan verder.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vinze
quote:
voorstad schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 08:21:
[...]
Wil je een smartwatch met een scala aan opties, (tweak)mogelijkheden, gps, en/of een transflective scherm zoals de Pebble, zoek dan verder.
Dan ben je lang aan het zoeken denk ik, een echt alternatief voor de Pebble is er op het moment nog niet. Ik was ook erg gehecht aan m'n Pebble Steel, en ondanks dat ik verder geen problemen (meer) heb met mijn ZeTime zou ik hem zonder te twijfelen inwisselen voor een Time Steel 2 (natuurlijk komt die nooit meer, maar dromen mag, toch? :P)

Om toch even ontopic te blijven; is het ook mogelijk om de ZeTime app op Android automatisch te laten starten? M'n telefoon wordt geregeld even opnieuw opgestart maar dan vergeet ik weleens om de app opnieuw te openen. Aangezien de notificaties doorgestuurd worden naar het horloge heb ik mijn telefoon standaard op niet storen staan (niet trillen, geen geluid) maar hierdoor mis ik nu weleens oproepen of berichten..

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

quote:
Vinze schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 13:21:
[...]

Dan ben je lang aan het zoeken denk ik, een echt alternatief voor de Pebble is er op het moment nog niet.
Ik zou toch eens naar de Fitbit Versa kijken.

Overigens heb ik Fred aangeboden met mijn ZeTime en iPhone naar MK te komen zodat ze met eigen ogen kunnen zien en onderzoeken wat er gebeurd.

Nog geen reactie gehad :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vinze
@i2Paq Die heeft geen 'always-on' scherm toch? Ik wil gewoon weer een (color) e-ink scherm hebben die altijd goed af te lezen is en weinig stroom verbruikt. Volgens mij zou de ZeTime ook prima een e-ink scherm kunnen bevatten, de UI is niet heel grafisch en bevat vrijwel geen animaties. Enige is dat je misschien een iets minder gelikte watchface zou hebben.

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

@Vinze , lijkt er wel op.

Nu moet ik zeggen dat mijn Gear S3 dat ook niet heeft maar de "flick of the wrist" werkt dusdanig dat ik altijd de tijd kan aflezen.

Hoe dit bij deze is weet ik dus niet, de vele video's geven hier geen uitsluitsel over.

• Plenkske
quote:
darkrain schreef op zondag 1 april 2018 @ 18:41:
[...]

Tuurlijk heb je gelijk wat betreft verwachting.. maar al je genoemde punten werken bij mij goed. Alle drie! Bij mij is de connectie nooit weg, de overgang naar zomertijd ging prima en de agenda en de notificaties zijn prima.
Bij mij werkt alles goed, behalve de overgang naar zomertijd moest ik handmatig doen. Dat was ook zo gebeurd...
quote:

Ik ben erg tevreden over dit horloge, ook voorheen Pebble gebruiker.
Het lijkt erop dat de meeste Android gebruikers wel tevreden zijn. Terwijl bij Apple gebruikers er nog issues zijn.
quote:
Vinze schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 13:21:
[...]

Dan ben je lang aan het zoeken denk ik, een echt alternatief voor de Pebble is er op het moment nog niet. Ik was ook erg gehecht aan m'n Pebble Steel, en ondanks dat ik verder geen problemen (meer) heb met mijn ZeTime zou ik hem zonder te twijfelen inwisselen voor een Time Steel 2 (natuurlijk komt die nooit meer, maar dromen mag, toch? :P)

Om toch even ontopic te blijven; is het ook mogelijk om de ZeTime app op Android automatisch te laten starten? M'n telefoon wordt geregeld even opnieuw opgestart maar dan vergeet ik weleens om de app opnieuw te openen. Aangezien de notificaties doorgestuurd worden naar het horloge heb ik mijn telefoon standaard op niet storen staan (niet trillen, geen geluid) maar hierdoor mis ik nu weleens oproepen of berichten..
Precies hetzelfde denk ik erover. Mijn vorige smartwatch was ook de Pebble Steel en was dolgelukkig toen de Pebble Time 2 aangekondigd werd... maarja helaas niet doorgegaan.

Automatisch starten: je zou eens kunnen kijken naar de app Automate. Daarmee kan je wat dingen automatiseren op je telefoon door middel van flows. Verder: bij mij is ook de enige keer dat de connectie wegvalt na een reboot. Wat ik dan doe is even gps aan, zetime app aan en syncen. Connectie is vrijwel meteen weer terug. Als sync klaar is sluit ik de app weer en gps weer uit. Daarna blijft alles werken.

En om dan toch weer even terug te komen op Fitbit Versa.
Volgens hun eigen site: Display - Touchscreen - Color LCD.
Dus geen e-ink.
En volgens een review die ik vond:
quote:
The screen isn't always-on, but you can program the backlight to stay on for up to 20 seconds before the display goes dark. A forceful tap on the screen, a flick of the wrist, or a press of the left-side button wakes it back up again. Some Pebble loyalists may scoff at the lack of an always-on display, but Fitbit likely chose this type of display not only because most other smartwatches have the same but also because it preserves battery life.

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

quote:
Plenkske schreef op woensdag 4 april 2018 @ 09:49:
[...]

En om dan toch weer even terug te komen op Fitbit Versa.

En volgens een review die ik vond:

[...]
quote:
The screen isn't always-on, but you can program the backlight to stay on for up to 20 seconds before the display goes dark. A forceful tap on the screen, a flick of the wrist, or a press of the left-side button wakes it back up again. Some Pebble loyalists may scoff at the lack of an always-on display, but Fitbit likely chose this type of display not only because most other smartwatches have the same but also because it preserves battery life.
Good find Holmes!

Bij de ZeTime is "the flick of the wrist" veel trager dan mijn Gear S3, maar je hebt hem ook minder nodig gezien de wijzers.

• holybear
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 12-02 15:38
Zojuist volledig geüpdate, en binnen een uur twee notificaties niet binnen gekregen. Horloge opnieuw opstarten, notificaties komen binnen... maar dat is nou juist niet de bedoeling.

Al met al is het een mooi horloge, maar de software is ondermaats en de verbinding met de smartphone is onbetrouwbaar - en een onbetrouwbare verbinding is de absolute doodszonde die een smartwatch niet mag begaan. En als ze dat na al deze updates nog steeds niet goed hebben, gaat het ze m.i. ook niet meer lukken.

Zonde. Het had zo'n mooi ding kunnen zijn.

• mercje
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 23:11
Misschien niet helemaal on topic, maar ik wilde dit toch even delen. Ik was vandaag bij een conferentie (niet op het terrein van technologie of electronica) en in een workshop zat ik naast iemand die toevallig ook een ZeTime om had! #whataretheodds?

• darkrain

darkrain

Geniet

quote:
Dear All,

Today we’re please to share major updates on our Mobile Apps and ZeTime Firmwares for both Petite and Regular size. We’re not only improving the overall stability of our Apps and firmware but also adding some new features.

I’m listing below the key improvements you’ll discover in these new builds:

- ZeTime is now compatible with Strava, you can synch your ZeTime Mobile App with Strava and get the data into your favorite sports App.
- We’re enhancing the compatibility with Apple Health, more data from ZeTime are now feeding the Apple App including HR data
- We completely redesigned the weather forecast module with many more status, redesigned icons and improved data accuracy.
- You can now disable activity tracking if you want to use ZeTime only as a Smart device.
- Major improvement on smartphone battery consumption when paired with the watch. - Fixed some translations issues
- Fixed Multiple Google Map notifications
- Fixed SMS notification issues encountered by Android users
- Improved Home Time Zone feature
- Improved overall synchronisation process and Bluetooth stability.
- Miscellaneous other bugs

Android App is rolling out as we speak, while iOS App might take up to 48 hours to be available depending on Apple approval cycle. New Firmware are available as we speak, you can update immediately.

Build numbers : iOS & Android ( Build 1.5.6) - Firmware (Regular 1.7 B34) (Petite 1.0 B25)

Fred
On behalf of the Development Team
Nieuwe app en firmware, kan de app zelf nog niet updaten (Android) maar de release notes zien er goed uit!

Leef en laat leven...

• DRuw
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 22-02 07:05

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

ben benieuwd, update nu aan het doen (lange dit keer).
Ik had niet veel issues met de laatste rev moet ik zeggen..
we gaan het zien
Ik ben iig nog steeds tevreden met het ding:)

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

• Pierre
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 21:56

Pierre

Zucht

Ik ook. Alleen nu nog eens een mooie app om watch faces te maken dan ben happy

Be kind whenever possible. It is always possible. Dalai Lama XIV

• holybear
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 12-02 15:38
Ik heb de updates geïnstalleerd, en mijn eerdere negatieve ervaringen maken inmiddels plaats voor goede hoop: verbinding lijkt nu stabiel, en de wijzers die nooit helemaal recht wilden staan zijn nu ook helemaal correct! Ben er tot dusver erg blij mee.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

De update duurt idd. erg lang volgens meerdere berichten op FB.
De update kan tot 10% batterij gebruiken dus >40% charge is wel aan te bevelen.

Default staan alle notificaties weer aan :?

Meerdere melden dat na de update notificaties niet meer werken of na een tijdje stoppen met werken.
In sommige gevallen helpt een reboot van telefoon en horloge.
Helpt dat niet dan dien je de App. in zijn geheel te verwijderen, telefoon herstarten en de App. weer te installeren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 23-02 12:26

jeka

Support your local club.

Heb ook geen notificaties meer.... Zal het hele spul eens verwijderen.

Werkt nu weer.
Jammer dat het nodig is.

jeka wijzigde deze reactie 04-05-2018 14:30 (23%)

FCG

Acties:
  • 0Henk 'm!

• darkrain

darkrain

Geniet

Ik heb ook de app opnieuw moeten installeren, inderdaad jammer dat dit nodig is...
Nu werkt het wel weer prima trouwens.

Leef en laat leven...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Plenkske
App ge-update en idd problemen met notifications. Opnieuw geinstalleerd en de instellingen ff nagelopen. Eigenlijk alleen bij 'meldingen' opnieuw moeten doen. Daarna werkte het meteen weer(geen reboots). Jammer maarja we doen het er maar mee...

De instelling 'activiteit volgen' werkt niet zonder dat je firmware update. Volgens mij worden stappen ook niet geteld zonder dat die aan staat.

Daarna de firmware laten updaten... Duurt idd langer dan vorige keren.

Hierna werkt de instelling 'activiteit volgen' wel.
Meldingen werken ook.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Voor alle ins/outs mbt. deze laatste update en je wilt niet/kan niet op FB: Hier.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vinze
Hier ook de nodige problemen na de update, kreeg geen notificaties meer binnen en de wijzers werden niet goed gekalibreerd. Na een hoop gepruts heb ik alles gereset, ZeTime app verwijderd en opnieuw erop gezet en het horloge opnieuw gekoppeld. Tot dusver heeft dat de problemen verholpen, hoop dat het morgen nog werkt..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• darkrain

darkrain

Geniet

Heeft er iemand een app (Android) die tussenstanden van de eredivisie goed weergeeft op de ZeTime? Dus spelende ploegen en de tussenstand op het ZeTime scherm?

Mijn huidige app geeft alleen spelende ploegen zonder tussenstand, vrij nutteloos dus want nu moet ik alsnog mijn telefoon pakken...

Leef en laat leven...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vinze
Oh, en de dubbele Whatsapp notificaties zijn ook weer terug op Android sinds de laatste update.. Ik vind het een mooi horloge maar begin me er wel steeds meer aan te irriteren. Ben nu wel op het punt dat ik aan het rondkijken ben voor een ander horloge, misschien moet ik me toch maar niet zo vastbijten op een 'always-on' display.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Plenkske
quote:
Vinze schreef op maandag 7 mei 2018 @ 12:13:
Oh, en de dubbele Whatsapp notificaties zijn ook weer terug op Android sinds de laatste update.. Ik vind het een mooi horloge maar begin me er wel steeds meer aan te irriteren. Ben nu wel op het punt dat ik aan het rondkijken ben voor een ander horloge, misschien moet ik me toch maar niet zo vastbijten op een 'always-on' display.
Weet je zeker dat je de laatste firmware ook hebt geïnstalleerd ? Je horloge moet meer dan 30% accu hebben om dit te realiseren.

Ik moest, zoals ik eerder zei, na de app update het volgende doen om alles weer te laten werken:
- app verwijderen
- app opnieuw installeren
- inloggen, instellingen bij "meldingen" weer zetten zoals ik wil
- firmware updaten

Sindsdien (zaterdagochtend gedaan) werkt alles weer goed. Dus ook geen dubbele whatsapp meldingen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: juni 2001
quote:
Vinze schreef op maandag 7 mei 2018 @ 12:13:
Misschien is deze interessant? nieuws: 'LG brengt hybride smartwatch met Wear OS uit'

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vinze
quote:
Plenkske schreef op maandag 7 mei 2018 @ 13:27:
[...]

Weet je zeker dat je de laatste firmware ook hebt geïnstalleerd ? Je horloge moet meer dan 30% accu hebben om dit te realiseren.

Ik moest, zoals ik eerder zei, na de app update het volgende doen om alles weer te laten werken:
- app verwijderen
- app opnieuw installeren
- inloggen, instellingen bij "meldingen" weer zetten zoals ik wil
- firmware updaten

Sindsdien (zaterdagochtend gedaan) werkt alles weer goed. Dus ook geen dubbele whatsapp meldingen.
Ja ik weet zeker dat de laatste firmware erop staat, vreemde is ook dat hij niet altijd dubbel gaat, zojuist ook wat berichten ontvangen en toen was het weer even goed.
quote:
Ziet er inderdaad wel interessant uit, even in de gaten houden :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

quote:
Niet echt, onverwisselbaar bandje... |:(

Excuses, ik ben in de war met een andere aangekondigde Hybrid watch.

ik zal even zoeken welke dat is.

Ik zie wel dat het bandje propriety is, dus niet echt goedkoop als je wilt wisselen.

Edit: Hmm, toch het zelfde horloge: https://www.androidauthor...tch-timepiece-leak-859916

Staat inderdaad een wisselbaar bandje.

i2Paq wijzigde deze reactie 07-05-2018 19:26 (40%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zwasie
iOS update is er ondertussen ook, eens zien of er verbeteringen zijn

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zwasie
quote:
zwasie schreef op maandag 7 mei 2018 @ 19:22:
iOS update is er ondertussen ook, eens zien of er verbeteringen zijn
Update :
Weinig problemen ondervonden na de update.

Batterijdrainage heb ik nog niet echt kunnen checken of die nu beter is, maar dat is toch iets wat je op lange termijn moet checken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

De drainage schijn velen malen beter te zijn wat ik lees.

Verder lees ik dat de update eigenlijk soepel verloopt.

iig. geeft de Weather geen tornado's weer zoals bij Android :D

• Demiesehv
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 19-02 23:06
Heeft iemand toevallig een lader te koop.
Mijne heeft het plots begegeven.

En waar kan ik gemakkelijk horlogebanden bestellen.
Vind ze rechtstreeks bij mykronoz erg duur.
Welke maat moet je dan aanhouden

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

quote:
Demiesehv schreef op maandag 11 juni 2018 @ 13:49:
Heeft iemand toevallig een lader te koop.
Mijne heeft het plots begegeven.

En waar kan ik gemakkelijk horlogebanden bestellen.
Vind ze rechtstreeks bij mykronoz erg duur.
Welke maat moet je dan aanhouden
De lader komt deze maand weer beschikbaar in de MK store begreep ik van Boris, dit na klachten over geen beschikbaarheid.

Ik koop mijn bandjes hier: Clockwork Synergy
Neem de Quick Release 22mm.

• Pierre
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 21:56

Pierre

Zucht

Sinds vandaag blijft mijn ZeTime restarten 8)7 geen idee hoe en wat. Hebben daar meer mensen last van gehad.
Ik zie hem wel in de app, kan hem ook koppelen via Bluetooth maar daarna reboot hij direct. Misschien is de batterij of zo leeg, geen idee.

Never mind de batterij echt helemaal empty. Hij doet het weer :9

Pierre wijzigde deze reactie 13-06-2018 18:58 (52%)

Be kind whenever possible. It is always possible. Dalai Lama XIV

Acties:
  • 0Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Eindelijk weer een update :
quote:
Dear All,
As some of you have noted, we released earlier today a new update for our mobile applications and the ZeTime Regular and Petite firmware’s.
This update is intended to improve the stability of our applications/firmware’s and fixes various bugs including receiving notifications for Android users.

What's new or solved in this version?

For iOS users:
- Fixed Twitter sign up and login issues
- Fixed incorrect time information when data is synced to Health App
- Support Korean
- Support more emojis
- Display up to 3 pages for a notification on the watch
- Fixed miscellaneous bugs

For Android users:
- Fixed notification cannot be displayed after update
- Fixed SMS notification cannot be displayed
- Fixed Google Calendar synchronization issue
- Support Korean
- Support more emojis
- Display up to 3 pages for a notification on the watch
- Fixed miscellaneous other bugs

Build numbers: iOS Build 1.5.7 & Android Build 1.6.6 - Firmware (Regular 1.7 Build 41) (Petite 1.0 Build 32)

To successfully perform the firmware update, please make sure your watch and smartphone are sufficiently charged and connect a Wi-Fi network.

As promised, we are currently working on a new Calibration & Pairing experiences to enhance your user experience and bring a new dimension to your ZeTime.

For any further information or technical support, do not hesitate to reach our Customer Care team via our webform online:
https://support.mykronoz.com/hc/en-us/requests/new

Thank you for your confidence and loyalty.

David,
On behalf of the Development Team

• Plenkske
Laatste update gisteren geïnstalleerd.
Tot nu toe positief. Alles blijft iig werken.

Heb ook het idee dat het 'automatisch opnieuw verbinden' beter werkt. Bijvoorbeeld als de ZeTime een langere tijd ontkoppeld is ('s nachts is dit bij mij wel eens), dat hij dan 's ochtends gewoon automatisch gekoppeld wordt. Moet nog eens proberen of dit ook het geval is bij een reboot van de telefoon.

• tollo71
  • Registratie: augustus 2002
  • Niet online
Na het doorspitten van dit topic krijg ik de indruk dat sinds de laatste update(s) de gebruikers hier uiteindelijk best tevreden zijn, niet?

Mijn vrouw wil graag een hybride horloge, dus een horloge met "normale" wijzers, maar met "smart" schermpje/functies. Ze heeft, om te passen, een 44 mm Zetime Classic (en een Garmin Vivomove HR) om haar pols gehad. De Zetime 44 mm vond ze erg "fors/groot", vandaar dat ze een 39mm Zetime Elite-Rosegoud overweegt.

Is het enige verschil tussen Classic/Premium/Elite het materiaal van de polsband (resp. plastic/leer/metaal)?

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Bij mijn weten is alleen het formaat anders.

De bandjes zijn wat smaller, maar dat lijkt mij logisch.
Pagina: 1 ... 14 15 16 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True