Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[MyKronoz Zetime] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 2 3
Acties:

• voorstad
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 12:22

[MyKronoz ZeTime] Ervaringen & Discussie

Op het afgelopen MWC 2017 heeft Mykronoz een nieuw concept aangekondigd: een smartwatch met lcd scherm met daarop twee mechanische wijzers:

Bijzonder, omdat er dus echte wijzers op het aanraakscherm (lcd, 240x240) zitten. Groot verschil met de andere smartwatches is dus dat je altijd zichtbaar je tijd kunt aflezen, zonder te hoeven twisten, draaien of aan te raken.

De makers hebben een kickstarter campagne gestart, alhoewel MyKronoz al sinds 2013 betaalbare smartwatches op de markt brengt.

De wijzers zullen, wanneer ze in de weg zitten voor berichten of andere zaken, even op 9:15 weggezet worden door de software, waardoor ze zo min mogelijk in de weg zitten.

Het batterijduur is volgens de makers gemiddeld 3 dagen, waarna de wijzers nog bijna een maand de tijd blijven aangeven zonder opgeladen te hoeven worden. Dit zal ongetwijfeld sterk afhangen van de hoeveelheid screentime die je gebruikt, maar door de mechanische wijzers zal de behoefte om het scherm regelmatig aan te zetten beperkt zijn tot de notificaties en andere smart zaken. Het horloge kan in 30 minuten volledig opladen (quickcharge).

Het horloge bevat een stappenteller, een optische HR sensor, een 200mAH batterij en een BLE 4.2 bluetooth chip en is waterdicht (30 meter is het streven). Geen microfoon, speaker, gps of NFC, dit om de afmetingen en de prijs klein te houden. En omdat de focus ligt op een mooi traditioneel horloge, met wat slimme functies. Wat functies betreft meer de benadering die Pebble ook had, en dan in een mooi klokje.

MyKronoz ZeTime draait een eigen OS (dus geen Android Wear) naar eigen zeggen omdat dit dan veel efficienter kan draaien.

Het horloge zal in september geleverd worden aan de kickstarter backers, daarna zal het op de markt komen. Het horloge gaat $199 tot $ 249 kosten, afhankelijk van het horlogebandje en is in drie kleuren beschikbaar: rvs, zwart en goud. gedurende het kickstarter project, is/was er een korting van 20% tot 45% beschikbaar, maar met de risico's van een kickstarter.

Gezien de afwijkende benadering ten opzichte van andere smartwatches, waarbij de nadruk op notificaties, lange autonomie en dagelijks gebruik ligt, trekt het project veel Pebble smartwatch gebruikers. Aangezien Pebble een open API had, heeft MyKronoz nu aangeven dit bij een software update ook aan te gaan bieden. Dit zal echter na de initiële september release zijn.

Inhoudsopgave

Nieuws en links

https://www.kickstarter.com/projects/1282890542/zetime-worlds-first-smartwatch-with-hands-over-tou/

handleiding: https://cdn.mykronoz.com/media/wysiwyg/swatches/zetime/zetime-userguide.pdf

Specificaties

Afbeeldingen

Videos

Versie beheer en topic informatie

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.
VersieDatumAanpassing
V 1.012-04-2017Topic aangemaakt
V 1.009-10-2017videos en handleiding toegevoegd

voorstad wijzigde deze reactie 09-10-2017 16:33 (6%)

• darkrain
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 16:03
Mooi klokje, heb hem gebacked. Ik vind dat ze tot nu toe erg goed en snel reageren op vragen van de backers. Hoop dat ze dat volhouden, ook als de kickstarter straks funded is...

Leef en laat leven...

• zwasie
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 24-01 16:06
Ook gebacked.
Vooral interessant omwille van het design voor mij

• Pierre
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 13:56

Pierre

Zucht

Gisteren zelf ook over de streep gestapt, mooi design en een mooi horloge. Was al een hele poos opzoek naar iets leuks. Ben er erg nieuwsgierig naar dit horloge.

Be kind whenever possible. It is always possible. Dalai Lama XIV

• voorstad

Acties:
  • +1Henk 'm!

• voorstad
Ik snap je bedenkingen. Aan de andere kant bestaan ze al een paar jaar en hebben ze diverse, voornamelijk wat goedkopere, smartwatches op de markt. Dus ergens zullen ze toch iets goed doen.

Ze maken wat scherpere keuzes dan Pebble wat functionaliteiten betreft.

Ik geef ze het voordeel van de twijfel.

• voorstad
Yup, hoop ik ook. De analoge wijzers gaan hoe dan ook een maand mee.

De nieuwe lader is een quickcharger. Half uur laden en het horloge is weer vol. Ook bevat de lader een battery pack, waarmee je het horloge 1x kunt laden zonder USB stopcontact in de buurt.

• darkrain
quote:
Dacko schreef op donderdag 20 april 2017 @ 07:58:
Heeft iemand een idee of je hier ook invoerrechten o.i.d. over moet gaan betalen?
MyKronoz heeft aangegeven te verzenden vanuit een land wat voor de ontvanger het gunstigste is. Dat zou een EU land zijn in geval van NL.

Leef en laat leven...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• darkrain
quote:
Nicap schreef op zondag 23 april 2017 @ 15:42:
Ik heb ook gebacked. Gewoon de normale. Maar kun je nou ook kiezen welke kleur watch of bandje je krijgt? Op de foto staan verschillende kleuren. Kon niet echt kiezen tijdens het backen. Of kan dat pas bij het afleveren.
Dat kan nadat de kickstarter sluit over 5 dagen. Je krijgt dan de kans om je bandje te kiezen, of meer als je elite of premium gebacked hebt.
Er komt een configurator als ik het goed begrepen heb.

Leef en laat leven...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 16:34
quote:
volgensbartjes. schreef op zondag 23 april 2017 @ 23:03:
ik zie dat je die 22mm bandjes op ebay veeel goedkoper kunt krijgen trouwens:
http://www.ebay.com/itm/M...e-Time-Steel/292054017270
dus als ik hem ga kopen, ga ik sowieso voor de goedkoopste... alleen nog even benieuwd naar een huidige iphone gebruiker met andere smartwatches of willekeurige andere apps ook notificaties kunnen sturen...
Op mijn Pebble ontvang ik ook alle mogelijke notificaties. Overigens ook alleen de eerste zoveel tekens, maar voor mij is dit wel de belangrijkste functionaliteit: op mijn horloge kunnen zien wat er op mijn telefoon gebeurt.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • +1Henk 'm!

• volgensbartjes.
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 15-07-2019
quote:
H_H schreef op maandag 24 april 2017 @ 22:47:
[...]

Heb 't allemaal zitten lezen en het zal ongetwijfeld aan de glazen Merlot liggen, maar ik kan niet vinden waar ik die charching stand erbij kan bestellen.
Die snap ik idd ook nog niet... Iemand?

Edit: gevonden! In de update over de betreffende goal: "To add the charging stand to your order, simply update your pledge: take the previous total for your order, add $29.90, and write this as your pledge amount."

volgensbartjes. wijzigde deze reactie 24-04-2017 23:46 (25%)

• zwasie
quote:
SilentF0rce schreef op donderdag 27 april 2017 @ 14:51:
[...]

Ik vind het vooral een beetje raar dat ze de polished variant eruit hebben gegooid omdat ze niet konden garanderen dat de horloge lang krasvrij/mooi zou blijven (wat ik een goede reden vind om het model niet aan te bieden), maar dat ze het model nu terug brengen omdat veel mensen liepen te schreeuwen. Die mensen lopen dus straks met een horloge die snel beschadigd. Waarom zou je dat willen als leverancier en als klant zijnde? 8)7
Blijf het wel grappig vinden. Dat al die mensen zitten te klagen daarover. Het is nu eenmaal een kickstarter-campagne, blijkbaar snappen mensen dat niet.

Dat het een concept is waar je je geld insteekt en dat nog kan wijzigen naarmate het project verder gaat.

• DRuw
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 14:19

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Ik ook niet hoor maar pebble bestond ook al he:)
heb ik een pebble classic om mn arm en ik hoop op dezelfde fuctionaliteit minimaal als die voor de Zetime..
Maargoed, kickstarter blijft geen webshop he:)
Zetime ziet eruit als een goede upgrade iig!

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

• darkrain
Voor de mensen die de Kickstarter hebben gemist en toch nog een pre-order willen maken, ze zitten nu ook op Indiegogo: https://www.indiegogo.com...IGG&utm_content=ZeTime-KS

Beetje duurder en wat langer erop moeten wachten...

Leef en laat leven...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SilentF0rce
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 28-11-2019
Ik heb 5x een Kickstarter-project "gesteund" en geen enkele keer werd het product ook echt in de aangekondigde maand geleverd. Pebble (Classic) begon (zogenaamd) met versturen op de laatste dag van de maand die ze hadden aangegeven, maar de meesten kregen de horloge 3/4 weken later pas binnen. Pebble Time 2 is nooit geleverd. Een paar kaartspellen kwamen een maand later en de Slide is ook al uitgesteld. Ik hou mezelf maar voor dat het mooi zou zijn als ik de ZeTime in 2017 nog ontvang, maar ga zeker niet uit van September.

We zullen zien :-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 25-01 16:49

Nicap

Tsssk....

quote:
Lange_Slurf schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 18:02:
Heeft iemand al ergens aan kunnen geven welke bandjes en/of kleur dat men graag zou willen?
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat ze dat zouden doen als alles was afgerond?
Die mail moet nog komen. Na aflopen van de kickstarter kon het nog 2 a 3 weken duren voordat de configurator klaar was. Dus nog even geduld. :-)

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

Acties:
  • +1Henk 'm!

• darkrain
quote:
i2Paq schreef op maandag 15 mei 2017 @ 12:04:
Begrijp nu ook dat de Watchface niet "always on is. Dat had ik even "gemist" maar vindt ik geen echt issue.
Dat is juist het sterke punt van het verhaal, watchface uit en dan 30 dagen de tijd kunnen lezen door de fysieke wijzers.

Leef en laat leven...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• darkrain
Hi-res afbeeldingen van het horloge en de bandjes zijn te vinden op: https://www.dropbox.com/s...pLvfKzK_YeZnKHLW3I7a?dl=0

Leef en laat leven...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 25-01 16:49

Nicap

Tsssk....

Ziet er weer goed uit. En dat de survey nu voor 1 juli ingevuld moet worden kan ook wel eens goed nieuws zijn. Eerder had Fred het er steeds over dat er nog tijd genoeg was om na te denken. Weken of maanden zelfs.
Nu 1 juli als deadline staat, zou kunnen betekenen dat achter de schermen alles lekker vlotjes verloopt :9~

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

• BlakeNL
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 19-01 20:20
Er is zojuist een update geplaatst. Het bericht lijkt te bevestigen dat de Zetime in september geleverd gaat worden. Op het einde toch weer wat vertraging in de reactie op de aanraking van het scherm van het horloge. Dat vind ik toch behoorlijk jammer.

• Cas_per_M
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 28-08-2019
Helaas is en blijft de FB-pagina bezaaid met domme vragen en geouwehoer. 8)7

Als mensen gewoon eens wat moeite deden om te lezen en/of te zoeken was het een stuk minder chaotisch geweest.

In ieder geval een leuke dagtaak aan het blussen van brandjes wanneer backers elkaar gaan afzeiken vanwege idiote (herhalings)vragen :) ;)
quote:
carlhendrix schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 11:35:
[...]

Die community op Facebook vind ik echt mateloos irritant. Ze zeggen dat er geen domme vragen bestaan, moet je maar eens in die community kijken...

Overigens vind ik het horloge zelf wel interessant. Eerste smartwatch eerste KS project ook voor mij. Ik dacht overigens dat ze elke maand met een livestream zouden komen ?

It just goes to show, people with brain damage… are the real heroes.

• Cas_per_M
quote:
DRuw schreef op zondag 3 september 2017 @ 11:52:
Uberhaubt moet je ff de facebook in de gaten houden. er zijn een paar backers (waaronder een paar nederlanders zo te zien/horen) die naar de IFA in berlijn zijn gegaan.
samen hebben ze de live gedaan maar ze posten ook nog fotos en filmpjes zelf.
Dat klopt, gisteravond teruggekomen uit Berlijn :P

Voor wat betreft de reflectie op het glas: praktisch onmogelijk om goed in beeld te brengen op foto/video, maar het is in real life echt goed te doen. Scherm is ook buiten prima leesbaar (getest!), maar natuurlijk is het bij minder licht het allerbest te lezen.

Verdere vragen? Let me know :)

• Cas_per_M
quote:
DRuw schreef op maandag 4 september 2017 @ 12:05:
[...]

Welkom op tweakers:)
vooral die filmpjes over de interface ziet er echt super uit moet ik zeggen.
Begrijp ik nou goed dat eigenlijk alle hardware klaar is mar het wachten is op de release van de stabiele firmware?
Dat doen ze toch gewoon simpelweg door het ding leeg of met een demo op testuren en dan met een bericht erbij dat je hem gelijk moet aansluiten aan de pc als je hem krijgt?
Ik ben enorm blij met de transparantie van Mykronoz met dit project en ook zeker met hun enthousiastme waarmee ze alles delen:)
Ik had het niet verwacht dat ze het zouden redden in het korte termijn..
Zijn alle benodigde test voor het op de markt brengen enzo afgerond (daar deed de pebble bijzonder lang over....
Nogmaals dank en keep posting pics and movies!!!!
De interface is inderdaad verbazingwekkend strak afgewerkt. Wat mij persoonlijk verbaasde was hoe leesbaar het scherm is, ook al is 'ie niet gigantisch groot.

Harwaretechnisch is alles klaar, alle onderdelen voor de regular liggen klaar voor productie, dus dat is een kwestie van in elkaar zetten. Voorraad is groot genoeg om alle KS horloges met gemak te maken.

De release hangt inderdaad aan de softwarekant. Op dit moment is het al erg ver doorontwikkeld, maar het gaat nu met name om de puntjes op de i waar MyKronoz naar streeft. De ambitie van hun is in ieder geval enorm hoog :) De horloges gaan dan ook niet de deur uit voordat er goede software op zit.
Tijdens de twee dagen dat we met het team van MK opgetrokken zijn heeft Fred ons 4 versies van de firmware laten zien, omdat hij steeds weer updates kreeg. Wordt dus hard aan gewerkt!

Alle benodigde tests en certificaten zijn afgerond en geslaagd.

Geef me twee uurtjes, en dan zal ik weer iets delen op de FB pagina :P

• Cas_per_M
quote:
stievydude schreef op maandag 4 september 2017 @ 12:24:
[...]

Werkt de night mode goed? Ik heb de kickstarter update 3 nog niet helemaal kunnen bekijken, daarmee dat ik het ff snel vraag :) Of zijn er toch "luminous hands"? :P
#noluminoushands...... :p

De night mode ziet er gelikt uit, en doet precies wat 'ie moet doen. Tof dat de wijzers van achter belicht worden door het scherm :)

• DRuw

DRuw

@Cas_per_M Die content ook hier delen he! niet iedereen heeft FB.
Om heel eerlijk te zijn heb ik nu FB nog om dit daadwerkelijke project maar ben FB zoooo zat.
Heb je trouwens enig idee hoe ze gaan verschepen?
Gaat dit per pallet naar een hub en die gaat ze aan DHL geven?
of gaat alles in de fabriek door de stickermachine en vanaf daar zn eigen weg?
Kortom: als ze verzenden, heb ik het met 3 dagen of is het een maand van depot naar depot aan het hoppen denk je?

• Cas_per_M
quote:
DRuw schreef op maandag 4 september 2017 @ 13:57:
ohh, luxemburg nederlang is zelfs met GLS (de paard-en-wagen-transporteur) "slechts" 3 dagen normaal gesproken.
Ben echt benieuwd!!!!!
De reden dat ik ook dit forum aanhaal voor content enzo is omdat ik denk dat de FB pagina dodbloed zodra de leveringen er zijn, hooguit totdat de indigogo heeft geleverd...
Tweakers is natuurlijk HET technologieforum wat in nederland leeft he O-)
Ik denk (en hoop), dat het doodbloeden meevalt, verwacht meer dat het omslaat in een support-groep voor mensen met een ZeTime :)

En qua Nederland... Tsja, eens.. Maar de community is zoveel groter dan alleen dat :p

• Cas_per_M
quote:
Frozenhands schreef op maandag 4 september 2017 @ 14:44:
[...]

Soms is het inderdaad om je suf te lachen wat voor vragen er worden gesteld inderdaad...
We lachen ons dan ook regelmatig suf in de admin-chat :p

• i2Paq
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 14:51

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

quote:
Cas_per_M schreef op maandag 4 september 2017 @ 14:01:
[...]

Ik denk (en hoop), dat het doodbloeden meevalt, verwacht meer dat het omslaat in een support-groep voor mensen met een ZeTime :)

En qua Nederland... Tsja, eens.. Maar de community is zoveel groter dan alleen dat :p
Bouw dan een "echt" forum waar men kan registeren, ook als men geen FB heeft.

Ik vindt de FB App een drama als je constant maar 1 groep volgt.

• Cas_per_M
quote:
DRuw schreef op maandag 4 september 2017 @ 18:03:
Exact mijn punt. Het gaat zn eigen leven leiden en mensen snappen niet dat ze in een ontwikkelingsproject zijn gestapt en denken bij een webshop besteld te hebben...
@Cas_per_M die ivan is echt een lul maar 1 ding had Fred niet moeten doen... hun noemde hem idiot... hij had hem gewoon moeten negeren...
Eens. Erop wijzen is goed (anders blijft t doorlopen), maar met idiot strooien helpt niet mee aan geloofwaardigheid.

Waarschijnlijk moe na een aantal lange beursdagen 8)7

• Cas_per_M
quote:
DRuw schreef op maandag 4 september 2017 @ 18:40:
Hoe was het verder daar? Nog dingen die je nog niet wist qua functies of dergelijke?
Kan echt niet wachten door jullie berichten. Echt een gouden greep geweest om jullie uit te nodigen!
Behalve ontzettend gaaf (kosten noch moeite gespaard door MyKronoz), was het vooral erg tof om persoonlijke gesprekken te hebben met het team. Waarom bepaalde keuzes gemaakt zijn, hoe zij de campagne ervaren hebben, etc. Wel te uitgebreid om te omschrijven... :P

Mooie was, Boris waardeert heel erg wat we doen, maar gaat er niet vanuit dat het vanzelfsprekend is of dat we dit ''moeten'' doen voor MyKronoz. Natuurlijk is een geheel verzorgd weekend Berlijn wel weer een aanmoediging om de laatste paar weken nog gezeik van niet-lezende backers aan te horen |:( 8)7

Nieuwigheden:
  • ALLE straps hebben een leren binnenkant (behalve NATO en silicone)
  • Night mode ziet er geweldig uit
  • De chargers zijn in real life een stuk kleiner dan je zou verwachten, mooi subtiel
  • Videos gezien van het productieproces (worden later nog gedeeld door MK)
En het niet kunnen wachten, daar hebben wij nu ook nog meer last van. Zeker omdat we de horloges al getest hebben etc. ;w :F

Maargoed, we weten allemaal wel dat het wachten driedubbel en dwars beloond zal worden met een gave smartwatch :)

• voorstad

Eindelijk dan een High Res foto!

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan

rens-br wijzigde deze reactie 14-09-2017 11:22 (20%)

• jeka
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 24-01 12:50

jeka

Support your local club.

quote:
Cas_per_M schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 14:43:
[...]

Laat ik het zo samenvatten:

volledig verzorgd, s'avonds diner en party in de loft van Boris.

Genoeg? :*) 8)
Free bitches?
:+

Kan niet wachten tot mijn horloge binnenkomt! Kan mijn oude verrotte Pebble de kast in.

jeka wijzigde deze reactie 08-09-2017 09:15 (11%)

FCG

• voorstad

• DRuw

DRuw

Martijn doet de helft van de promo;)

• darkrain
@Cas_per_M staat er ook prima op ;)

Toch leuk dat ze ook dit nog doen en binnenkort ook naar een beurs in Amerika gaan.

Leef en laat leven...

• Cas_per_M
quote:
carlhendrix schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 18:07:
[...]

Ik ben erg benieuwd naar die KS green carbon band.. Ik begreep dat er ook specifieke applicaties zijn gefotografeerd?

Wekker-instellingen

Petite met een bijna lege batterij

Retail gravure op een regular

Zoiets? ;)

• carlhendrix
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 13-09-2019
Ha Cas_per_M je bent een held. Thnx! Die wekker instellingen zien er ook goed uit, aangezien ik vaak gebruik maak van mijn telefoon als wekker kan dit een mooie toevoeging zijn als de ZeTime 's nachts aan het opladen is.

KS green met een BT case is wel echt een super combinatie zeg.

[PSN: carlhendrix] | Steam ID : n3w_w4rri0r |

• Cas_per_M
Regular (rose gold) met de standard charger

En ik weet niet precies of je mijn setje uit Berlijn nog meegekregen hebt voordat je de groep uit ging ;)
Kleine selectie:

Scherm in zonlicht, maakt fotograferen ook lastiger (in real life is 'ie dan ook mooier):

Kwaliteit van de carbon leather bandjes, Bluetooth-antenne goed zichtbaar:

Sluiting Milanese (en ja, sterk zat :) )

Sluiting Metal Link:

Dat was 't wel ff qua updates en info. Mocht er nog wat leuks voorbij komen kijk ik wel ff of ik het hier ook post :)

• DRuw

DRuw

Echt he, wat een trieste club zeikerts is dat aan het worden. Ben benieuwd hoe lang het duurt na levering dat ze over krasjes beginnen als ze er met hun Ford super duty overheen gereden zijn....
Man ik kan echt niet wachten. Ben pebble zat en wil mn nieuwe gadget;)

• carlhendrix
quote:
Ik vond het heel leuk om deze Ep te kijken. vooral omdat je het team achter Fred en Boris ziet en waar ze allemaal mee bezig zijn om te zorgen dat wij een zo'n perfect mogelijk product in handen krijgen. Ik kijk ernstig uit naar de volgende update!

• giganielsie
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 15:46
Dus wel je eigen achtergrond :9~

• carlhendrix
quote:
DRuw schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 10:29:
probleem is dat het de verscheping is naar de warehouses... eer dat di daar binnen zijn en dan verder gedistribueerd worden kan ook wel weken duren hoor.
En ondertussen maar iedereen zeuren natuurlijk.
Ik verwacht hem eind oktober pas op zn vroegst...
Ah joh. 1 maand meer of minder inderdaad. Zie vanzelf wel een briefje van de postbode in de bus verschijnen dat ik mijn pakketje bij de buren kan gaan ophalen. 8)7

• zwasie
Hopelijk pest mykronoz die facebookers nog wat extra met een verse update waarin ze een delay aankondigen

• Cas_per_M
quote:
voorstad schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 21:08:
Laten we het hier dan vooral over het horloge zelf hebben, en niet over de FB pagina.
Topidee, was even makkelijk om wat frustratie weg te tikken :p
quote:
voorstad schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 21:08:
Casper, heb je in Berlijn nog uitgebreid met de software (app) kunnen spelen? Wat was je indruk?
Hier hebben we niet enorm veel tijd voor gehad, maar dat kwam voornamelijk doordat bijna alle modellen die op de IFA aanwezig waren dummies waren.

De ZeTimes die wel op volledige software draaiden (een stuk of 5, waarvan 3 in gebruik door Boris, Fred en Sarah) leken erg goed. De responstijd van het touchscreen was echt prima. Wat mij persoonlijk verbaasde was de precisie waarmee het scherm reageert, ook al is 'ie zo klein. :)

Bouwkwaliteit.... Super, weinig anders over te zeggen.

Van de app hebben we weinig meer kunnen zien dan een demo. Wel nog even de left-hand mode en custom watch faces kunnen zien, welke TIJDENS het weekend toegevoegd werden aan de functionaliteit. Best tof, Fred had zaterdagmiddag nog geen opties voor custom faces, zaterdagavond wel. Left-hand mode idem dito.

De knoppen aan de zijkant voelen goed aan, niet te licht, niet te zwaar. De crown is een verhaal apart.
Eigenlijk is die opgedeeld in 2 delen. De ring die ronddraait, en een knop die binnenin valt (en die je indrukt). Je drukt dus niet de hele crown in, maar alleen de ''binnenkant''. Voelt erg luxe.

Alle straps zijn trouwens ook tof afgewerkt, en zelfs de flat silicone voelt niet cheap aan.

Verdere vragen of verzoekjes, let me know and I will see what I can do :)

• Cas_per_M
quote:
carlhendrix schreef op woensdag 27 september 2017 @ 09:28:
Hey tof eindelijk een plek voor lekker inhoudelijk over het horloge :) Die milanese strap he? Opladen geschiedt door de band aan 1 kant los te halen? Of hoe moet ik dat zien?
De charger (zowel standard als 2-in-1) is klein genoeg om ''in'' de band te passen als je 'm gesloten hebt. Mocht je dat niet willen/charger niet op de band willen zetten dan kun je hem inderdaad aan 1 kant losmaken. Als ik het goed gezien heb past de magneet van de milanese aan 1 kant door de schakel die hem verbindt met het horloge. Dat zou betekenen dat je geen quick-release pins los hoeft te halen. 8)
quote:
carlhendrix schreef op woensdag 27 september 2017 @ 09:28:
Heb je overigens op geen enkel moment gehad dat je het scherm "iets minder" vond? Het blijft natuurlijk wel TFT in een tijd van OLED ..
Naja, niet echt nee. Maar dat heeft er mee te maken dat ik het zelf price-to-performance goed in orde vind. Een OLED is natuurlijk mooier, qua contrast en kleur. Anyhow, er moet natuurlijk ook iets te verbeteren blijven voor ZeTime 2 ;)

• Cas_per_M
quote:
carlhendrix schreef op woensdag 27 september 2017 @ 10:04:

Oh fijn! Hoewel ik er geen problemen mee heb om de band los te halen opzich. Ik ben ook erg benieuwd naar de opstarttijd van het horloge? Weet je daar iets over?
Helaas niet zo veel van kunnen zien/testen.

De responstijd tussen een notificatie ontvangen op je telefoon en deze terugzien op ZeTime (met scherm aan) is wel heel vlot. ;)

• Cas_per_M
quote:
BlakeNL schreef op donderdag 28 september 2017 @ 07:41:
Dat forum loopt nu echt de soep in door recente Indigogo backers. Er zijn een tweetal posts waarin wordt gemeld dat Mykronoz de eerste batch van horloges heeft gestuurd. Dat is het enige wat nu misschien nog handig is te weten.

Ze onderbouwen dit door een screenshot van een mailtje, echter nog niet bevestigd door Mykronoz.
Boris geeft aan dat er nog NIETS verscheept is.
Het enige wat lijkt te kloppen is dat er ZeTimes/onderdelen tussen de fabriek en het hoofdmagazijn in Hongkong verplaatst worden.

Verdere details mag ik tot op nu niet delen (sorry, zou t graag doen), maar het komt allemaal goed :D

Het enthousiasme van MyKronoz is echt waanzinnig :P

• Cas_per_M
****UPDATE****

Zojuist gepost door Fred:

''New feature unlocked this morning!
Get GoogleMap notifications straight on your wrist! No need to tap the notification pop-up on the screen, it will open instantly in full screen mode and in large font type to provide safe user experience and great reading 😉 #AlittleBitMoreEveryDay''

Hoewel in het Frans in dit geval, toch best tof :)

Bij elke notificatie trilt 'ie ook even zodat je weet dat je moet kijken

Cas_per_M wijzigde deze reactie 28-09-2017 12:19 (6%)
Reden: Notificatie toegevoegd

• voorstad
Malheureusement, aucune flèche qui vous indique le bon chemin. Cést dommage. :-(

• Cas_per_M
quote:
voorstad schreef op donderdag 28 september 2017 @ 12:22:
Malheureusement, aucune flèche qui vous indique le bon chemin. Cést dommage. :-(
Die suggestie is doorgegeven als een van de eerste reacties onder de foto :)

Wellicht komt dat dus nog in een latere versie van de software. :*)

• DRuw

DRuw

Hij liet gewoon even zien dat hij in een mercedes rijdt....
Maar wel geinig:)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• darkrain
quote:
zwasie schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 09:53:
[...]

Ai Ai voel de Facebook-groep al gaan flippen
Lekker speculeren allemaal...

Ze versturen alles uit Hongkong naar Luxemburg of USA en daarna pakt een lokale transporteur het op. Daarom duurt het ook zo lang om iedereen van een tracking nummer te voorzien, dat komt van de lokale transporteurs.

Leef en laat leven...

• darkrain
quote:
carlhendrix schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 09:47:
Hmm oke.. Ja, nee begrijp me niet verkeerd hoor.. Ik ben erg benieuwd naar ZeTime.. Ik vind de functies van een ZeSport alleen ook erg interessant ;)
Dan wacht je ff tot je pakketje binnen is en gebruik je de 25% korting om een Zesport aan te schaffen ;) (als je tenminste Kickstarter backer bent...).

Ik ben benieuwd wanneer in NL de eerste tracking codes binnenkomen en tevens benieuwd welke carrier het pakketje komt brengen...

Leef en laat leven...

• carlhendrix
quote:
darkrain schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 10:36:
[...]

Dan wacht je ff tot je pakketje binnen is en gebruik je de 25% korting om een Zesport aan te schaffen ;) (als je tenminste Kickstarter backer bent...).

Ik ben benieuwd wanneer in NL de eerste tracking codes binnenkomen en tevens benieuwd welke carrier het pakketje komt brengen...
Dat is een heel goed idee, nog niet aan gedacht. Bedankt voor de tip. _/-\o_

Ik denk overigens dat wij pas in de 2e week van oktober onze links ontvangen? Azië zal vast eerst aan de beurt zijn?

• Cas_per_M
De iOS app is vandaag officieel gelanceerd.

Nu nog wachten op de Android variant. Waarschijnlijk volgt die later vandaag :)

Overigens worden er ondertussen wel gave wallpapers gemaakt en gedeeld in de groep
Een enthousiaste backer heeft zelf een platformpje online gezet om die te delen, en die is hier te vinden.

Zelf vind ik deze wel tof:

• darkrain
quote:
roda_djavulen schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 13:22:
Even een Noob vraag, ik zit naar dit horloge te kijken, ontdekte hem pas via dit topic op Tweakers. Ik zie dat je het bandje kan vervangen door standaard 22 mm bandjes, mits een kleine aanpassing hier aan. Ik kan alleen niet vinden wat je dan zou moeten aanpassen.
Mijn idee zou dan zijn het simpelste bandje te bestellen en dan zoek ik er nog wel mooie bij.

Iemand een idee?
Je moet een quick release bandje nemen, dan gaat het prima met after market spul is mijn ervaring.

Leef en laat leven...

• Cas_per_M
quote:
ZieMaar! schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 21:52:
Ik heb geen facebook, maar ben toch wel benieuwd naar die handleiding, dus ik hou me aanbevolen :).
Nou, voor deze keer dan :P ;)

Hier staat 'ie klaar!

• roda_djavulen
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 24-01 12:24

• DRuw

DRuw

Nope, KS is KS. alles gaat tegelijk anders heb je logistiek echt een drama.
Is al eens ter sprake gekomen of het ook op backer nummer wordt verstuurd maar dat is dus niet het geval.

• zwasie
quote:
roda_djavulen schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:42:
Ja ik ik heb ook wat andere producten van mykronoz opgezocht maar die zijn nu niet zo goed beoordeeld. Iets wat me toch wat aan het twijfelen brengt over de uiteindelijke kwaliteit van dit horloge.
Andere producten scoren vooral slecht op software. Niet zo zeer op hardware.
Mykronoz heeft al laten weten, dat er nu compleet andere software gemaakt is voor deze zetime. Dus zoveel zorgen zou ik mij niet maken.

De vooruitgang van hun software is ook duidelijk te zien bij de verschillende updates. Lag die ineens weg was, integratie met meer apps, het zelf kunnen maken van watchfaces, ... .

• DRuw

DRuw

Ik heb de app niet en ik ga mee ook niet ergens opgeven als anderen hem op maandag of dinsdag toch krijgen.
Ik krijg al genoeg spam:)

Wel foto's en unboxing video he casper:)

• DRuw

DRuw

Weer leuk spul om de tijd te doden: YouTube: MyKronoz ZeTime - How To

• klaas.roelofs
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 23-01 15:17
quote:
zwasie schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 17:47:
Zeker dat het via UPS komt? Een
Aangetekende zending gemist vandaag van tbc-post
TBC-post? Is dat besmettelijk? :? ;)

• voorstad
quote:
TheFes schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 09:35:
[...]
Aangezien ik een tracking code van UPS in de bijbehorende app heb, met afzender MYKRONOS ga ik er wel vanuit dat het via UPS gaat komen ja.
Ik denk dat je dan toch iets anders krijgt: https://www.kronos.com/

O-)

• ZieMaar!
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 15:47
Voor de deadline, die volgens begin juli was...

• FlashBang
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 02-01 18:48
Vanochtend UPS gesproken, zij geven aan dat MyKronoz Luxemburg zelf (vooraf) de labels heeft aangemaakt die in de UPS app te zien zijn/waren. Er is alleen nog geen afhaalopdracht ingediend bij UPS om de pakketten ook op te halen. Vermoed dat de geruchten over vertraging bij de douane tussen de MyKronoz fabriek China/Hong Kong en Luxemburg wel juist zullen zijn.

Er is dus op tot op heden nog geen afhaalopdracht ingediend, maar UPS wist wel aan te geven dat zodra ze de pakketten op hebben gehaald in Luxemburg het afleveren op locatie in Nederland 2 werkdagen in beslag zou nemen.

• darkrain
@Cas_per_M Hoe is het op de MyKronoz chat? Komt er nog een update van MyKronoz?

Leef en laat leven...

• DRuw

DRuw

Als het goed is kunnen jullie in de backerkit pagina bij track shipment een shippingnummer vinden.
Ik nu wel iig en het staat klaar voor ontvangst in Luxemburg (nog niets nieuws dus behalve het nummer:))
Ik word gestoord van die fb eikels trouwens my god....

• ZieMaar!
  • Laatst online: 15:47
Zit in je mail, zoek op backerkit. Bij mij is het het reeds bekende ups nr, zonder verwachte leverdatum.

Edit: http://zetime.backerkit.com

ZieMaar! wijzigde deze reactie 13-10-2017 21:51 (14%)

• zwasie
quote:
darkrain schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 11:20:
MyKronoz doet het fantastisch, ze leren hier ook enorm veel van... Dat het niet slim is om harde data te noemen bijvoorbeeld ;)

Volgens de update krijgen we vanaf woensdag het horloge binnen, dat zou mooi zijn maar als het later wordt maakt het mij persoonlijk ook niet zoveel uit... Inderdaad op 5 a 6 maanden komt het niet op een week of maand.

Nieuwe Android app al gezien trouwens? Watchfaces kunnen nu gemaakt worden zonder horloge gepaired te hebben. Nog geen tijd gehad om dat te proberen...
Het blijft een kickstarter-campagne natuurlijk.
Helaas zijn veel backers gewoon niet bekend met het begrip kickstarter en denken ze dus echt dat ze gewoon een pre-order hebben gedaan van een nieuw horloge.

• Cas_per_M
quote:
DRuw schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 18:04:
Het is ook wel gek dat de leveringen vertraagd zijn voor alles buiten europa en amerika met als reden Irma....
die volgde ik ook niet helemaal maargoed WIJ ZIJN EUROPA:):):)
Als ik het goed heb begrepen heeft het te maken met het feit dat "opeens" (relatief valt dat mee) alles vanuit HongKong moet ipv via meerdere centra. Europa is hierop de uitzondering.

HongKong zou sowieso distributie doen voor alles buiten Europa en Amerika. Nu dus hogere werkdruk/bezetting, en wellicht dat het daarmee te maken heeft.

Oh boy, nog een weekje. Wie weet zelfs korter.... Can't wait!

• SilentF0rce
quote:
H_H schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 11:18:
Moet eerlijk toegeven dat het mij nu langzamerhand ook wel begint te irriteren dat die UPS-tracking al negen dagen op "Ready for UPS" staat. Zou verwachten dat zo'n distributiecentrum zo snel mogelijk de boel door wil sturen. Zou het zo zijn dat die UPS code al in China/Hong Kong wordt aangemaakt? Als er iets mis is met douane of weet ik wat, dan zou een update wel heel welkom zijn.

Of verlaag ik me nu tot FB niveau?
Nou ja. Eigenlijk wel.

Dit staat op de trackingpagina:
quote:
A UPS shipping label has been created. Once the shipment arrives at our facility, the tracking status--including the scheduled delivery date--will be updated.
Daarnaast staat in de mail dat de eerste horloges vanaf vandaag Luxemburg gaan verlaten en dat sommigen deze week hun horloge zullen ontvangen. Eigenlijk gebeurt er dus precies wat er gezegd en geschreven werd. Niet zo ongeduldig doen en gewoon lekker wachten. Je kunt er toch niets aan veranderen.

• Pierre
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 13:56

Pierre

Zucht

Gaat hier net de bel UPS voor de deur ik denk wtf, blijkt het voor mijn vriendin te zijn haha

Be kind whenever possible. It is always possible. Dalai Lama XIV

• giganielsie
quote:
Cas_per_M schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 16:35:
Ik weet niet of Niels hier in op Tweakers aanwezig is (zo ja, helleu!), maar hij postte zojuist dit:

[afbeelding]

Hetgeen lijkt te betekenen dat e.e.a. toch in beweging komt :)
Wel andere Niels maar precies dezelfde status op mijn UPS app ;)

• DRuw

DRuw

Die gaat @Cas_per_M natuurlijk gelijk maken als hij heen heeft;)
Toch?

• giganielsie
ZeTime has come!!

Leuk speelgoed :9~ :9~

• voorstad
quote:
SilentF0rce schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 18:57:
Moet ik nog foto's van mijn brushed silver-watch plaatsen of heeft iedereen er inmiddels genoeg gezien op facebook? :-P
Als Topicstarter zonder horloge en zonder UPS ETA vind ik van wel 🤣

• antonief
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 13-12-2019
Dat ziet er goed uit! Zelf gebruik ik deze om die bandjes in te korten

antonief wijzigde deze reactie 18-10-2017 21:10 (80%)

• Oaquasis
  • Laatst online: 24-01 13:15
quote:
TheFes schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 19:29:
Mijn eerste bevindingen:
  • Reacties van het touch screen zijn wat traag, maar wel acceptabel
  • Ik krijg niet al mijn agenda items door, alleen verjaardagen, en dan pas vanaf december
  • Emoji kent ie niet, die worden als <?> weergegeven
  • Ik kan de wrist flick setting niet vinden in de Android app
Verder nog wat aan het proberen.

Oh en ik heb de tool voor de metalen band al gesloopt.. Toch maar naar de juwelier denk ik om de band kleiner te laten maken ;)
Naar die wrist flick optie heb ik ook effe moeten zoeken, maar dat is blijkbaar alleen via de horloge zelf in te stellen.

Twee keer naar rechts - gele tandwiel - een keer naar boven - display - wrist flick.

• SilentF0rce
Okay.. na een avondje en een ochtendje:

Hardware:
  • De horloge vind ik mooi. De eerste smartwatch waarvan ik vind dat het iets van luxe uit kan stralen met de juiste bandjes.
  • Het scherm is wel erg vingerafdrukgevoelig.
  • Touchscreen reageert niet altijd lekker (lijkt me meer een software probleem)
  • Horloge is wel erg dik. Had ik wel opgemaakt uit specs, maar als je uhm om hebt valt het pas op.
  • Misschien is het wennen, maar ik vind het met watchface aan, soms best lastig om de wijzers te lezen.
Software:
Qua software (op de watch zelf) vind ik het best een ramp.
  • Niet intuïtief, te veel menu’s en settings en wat mij betreft veel onzin functies die ik niet wil gebruiken.
  • Nadat ik sync en hartslag had aangezet, schoot de batterijduur snel omlaag (zelfs snachts, toen ik de horloge niet eens aanhad).
  • Muziek kan ik alleen bedienen als ik Spotify aanzet in de MyKronoz app zelf.
  • Watchfaces kan ik via de horloge alleen veranderen door eerst twee keer naar rechts te swipen, instellingen te kiezen, naar beneden te swipen, display te kiezen, watchface te kiezen, te swipen naar de juiste en dan selecteren, hoewel het onduidelijk is wanneer de juiste watchface is ingesteld.
  • Software voelt soms traag aan.
  • Te weinig zelf aan te passen voor mijn gevoel. Ik wil zelf de kleur van de widgets kiezen die ik er op zet. Ik wil aparte widgets voor mail, instagram/facebook en whatsapp en bij het zelf samenstellen van een watchface zou ik ook meer opties willen hebben voor randen.
  • Daarnaast vind ik het toch wel behoorlijk jammer dat ik er niet echt mee kan hardlopen. Nu moet ik speciaal daarvoor mijn Pebble gebruiken. Uiteraard was dit wel bekend, maar ik dacht eigenlijk dat er een MyKronoz hardloopapp op zou zitten.
Gelukkig is aan alle software “problemen” wat te doen. Voor de vingerafdrukken ga ik kijken of ik een screenprotector kan vinden.

Voorlopig kijk ik het in ieder geval nog even aan met de ZeTime, maar het is wel extra duidelijk geworden hoe goed Pebble het eigenlijk qua software voor elkaar had, ondanks dat ik de ZeTime veel mooier vind.

SilentF0rce wijzigde deze reactie 19-10-2017 09:36 (10%)
Reden: Watchfaces zijn sneller te selecteren dan ik dacht

• Oaquasis
  • Laatst online: 24-01 13:15
quote:
SilentF0rce schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 08:48:
....
Watchfaces kan ik via de horloge alleen veranderen door eerst twee keer naar rechts te swipen, instellingen te kiezen, naar beneden te swipen, display te kiezen, watchface te kiezen, te swipen naar de juiste en dan selecteren, hoewel het onduidelijk is wanneer de juiste watchface is ingesteld.
Ik ben het wel je eens..de software valt me een beetje tegen, maar zou te fixen moeten zijn.
Die watchfaces kun je trouwens ook aanpassen door op het "startscherm" van je horloge (de watchfaces dus) lang te drukken. Dan verkleint hij en kun je via de crown een nieuwe face selecteren.

• TheFes
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 14:13
quote:
SilentF0rce schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 08:48:
Okay.. na een avondje en een ochtendje:
Ik ben het eigenlijk helemaal met je eens. Qua hardware ziet hij er mooi uit, de vingervegen vielen mij ook al op.

Qua software is er inderdaad nog veel te gebeuren.
  • Waarom moet ik zelf aanzetten dat ik ga slapen? Dat moet hij toch zelf wel kunnen detecteren? Kon met mijn simpele Pebble Steel (1) en Misfit app ook
  • Zoals ik al gemeld had lijkt de hartslagmeter het na de firware-update van vanochtend niet meer te doen.
  • Geen mogelijkheid om onderscheid te maken in de activiteiten (hardlopen, fietsen, whatever). Bovendien heb ik gisteren 2 uur in de sportschool gestaan waarvan hij blijkbaar maar een uur geregistreerd heeft als actief.
  • Kalender geeft alleen verjaardagen weer, en ik kan geen optie vinden om aan te geven welke kalenders ik wil synchroniseren. Bovendien staan de verjaardagen in een vreemde volgorde, (25/12, 07/01, 18/01, 11/12, 30/11, 17/11, 06/01, 28/10, 14/11, 31/10, 27/10, 15/12)
  • De software op de telefoon is niet echt Material design, maar goed, het functioneert redelijk
  • Emoji werken wel, maar alleen de basic emoji, tot nu toe heb ik alleen de standaard smiley werkend gezien
  • Bediening op het horloge is niet echt infinitief te noemen, maar dat zal ook wennen zijn. Mijn vinger gaat ook nog regelmatig naar linksboven, waar de back knop bij de pebble zat
  • Mijn instelling om grote letters voor notificaties te gebruiken lijkt weer terug gezet te zijn naar klein na de firmware-update
  • Als je een notificatie krijgt, en je tikt er op, ga je eerst naar het notificatie overzicht, waar je er nog een keer op moet tikken, als ik maar één nieuwe notificatie heb, vind ik die tweede tik nogal overbodig.
  • Ik weet niet precies hoe het pairen werkt, maar hij komt niet in de lijst met paired devices te staan. Daardoor kan ik hem ook niet als trusted device aanmerken, wat ik met mijn pebble wel kon

TheFes wijzigde deze reactie 19-10-2017 09:52 (5%)

• darkrain
quote:
ShadyCallandt schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 09:54:
Software problemen kunnen altijd hier gemeld worden:
NIet delen buiten de Facebook Group was het verzoek van Fred:
quote:
Last but not least, we don’t necessarily want to have 30 000 individuals connecting to this file so we have decided to only share it within this FB community, so please don’t share this message outside the group. If it would be the case or becoming out of control, same rule as above would apply.

darkrain wijzigde deze reactie 19-10-2017 10:07 (7%)
Reden: link weg

Leef en laat leven...

• DRuw

DRuw

quote:
ShadyCallandt schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 09:54:
Software problemen kunnen altijd hier gemeld worden:

Link
Er is expliciet gevraagd dit niet te delen buiten Facebook om het aantal controleerbaar te houden.
Graag je post aanpassen dat mensen zicht via Facebook kunnen melden maar op deze manier wordt het document oncontroleerbaar op internet gedeeld en dit was dus specifiek niet de bedoeling..

• SilentF0rce
quote:
carlhendrix schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 10:00:
@TheFes @SilentF0rce bedankt voor de bevindingen. Heeft 1 van jullie die custom watchfaces van die deense site al geprobeerd?
Yes! Eigenlijk zijn dat gewoon JPEG's/plaatjes die je kunt opslaan op je telefoon en in de app kunt uploaden en dus als achtergrondje kunt gebruiken. Sommige watchfaces van die site vond ik heel tof, maar hebben zo'n lage resolutie dat het er niet mooi uitziet op de horloge.

• Xfade
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 25-01 18:54
Voor de vingervegen is dit misschien iets. https://www.amazon.de/MyK...schutzfolie/dp/B071DX3729

i7 7700k | MSI Gaming M5 | 32GB G.Skill Trident Z | Gigabtye 2080TI Gaming OC 11G | Cooler Master MasterLiquid 240 R | Fractal Design R5 TG

• Kinger7
  • Registratie: november 2012
  • Niet online
Hey, sinds gister avond mijn ZeTime thuis. Hier mijn eerste bevindingen.
  • Met de hartslag meter heb ik juist het tegenover gestelde, die deed het niet in het begin. Maar sinds ik gisteravond op de nieuwe firmware (A1.6) zit werkt het goed
  • Ook reageerde de crown voor de update niet altijd goed, maar sinds de update is hij een stuk accurater
  • Ik kreeg de wekker alleen maar op snooze vanochtend, moest echt naar de instellingen gaan om deze uit te zetten
  • Batterij verbruikt lijkt me normaal, ik zal vanavond eens kijken hoeveel er over 24 uur verbruikt is. Maar heb always on aan staan en ik heb het idee dat ik de 3 dagen wel ga halen.
  • Ik krijg heel veel meldingen van vanalles binnen. Iedere nieuw nummer bij Spotify genereert ergens tussen de 3-12 meldingen. Maps geeft ook iedere +- 10 minuten een nieuwe melding over de drukte op de weg naar het werk en nu naar huis. Terwijl Spotify en Maps beide op mijn telefoon een melding tonen
  • Weet iemand waar de Weer locatie vandaan komt? Want deze komt niet overeen met mijn smartphone en deze is niet vast gezet
  • Ik heb ook nog niet kunnen ontdekken wat nu de logica achter de agenda is. Heel veel van mijn afspraken worden niet weer gegeven en ze staan niet in de juiste volgorde
  • Slaap functie werk goed! Het zou inderdaad geen gemiste functionaliteit zijn dat dit vanzelf gedetecteerd wordt
  • Als laatste, ik ben helemaal verkocht aan het feit dat ik gewoon de tijd kan lezen op een smartwatch zonder dat het scherm aan hoeft!

• TheFes
quote:
Kinger7 schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 11:43:
Hey, sinds gister avond mijn ZeTime thuis. Hier mijn eerste bevindingen.
  • Met de hartslag meter heb ik juist het tegenover gestelde, die deed het niet in het begin. Maar sinds ik gisteravond op de nieuwe firmware (A1.6) zit werkt het goed
  • Ook reageerde de crown voor de update niet altijd goed, maar sinds de update is hij een stuk accurater
  • Ik kreeg de wekker alleen maar op snooze vanochtend, moest echt naar de instellingen gaan om deze uit te zetten
  • Batterij verbruikt lijkt me normaal, ik zal vanavond eens kijken hoeveel er over 24 uur verbruikt is. Maar heb always on aan staan en ik heb het idee dat ik de 3 dagen wel ga halen.
  • Ik krijg heel veel meldingen van vanalles binnen. Iedere nieuw nummer bij Spotify genereert ergens tussen de 3-12 meldingen. Maps geeft ook iedere +- 10 minuten een nieuwe melding over de drukte op de weg naar het werk en nu naar huis. Terwijl Spotify en Maps beide op mijn telefoon een melding tonen
  • Weet iemand waar de Weer locatie vandaan komt? Want deze komt niet overeen met mijn smartphone en deze is niet vast gezet
  • Ik heb ook nog niet kunnen ontdekken wat nu de logica achter de agenda is. Heel veel van mijn afspraken worden niet weer gegeven en ze staan niet in de juiste volgorde
  • Slaap functie werk goed! Het zou inderdaad geen gemiste functionaliteit zijn dat dit vanzelf gedetecteerd wordt
  • Als laatste, ik ben helemaal verkocht aan het feit dat ik gewoon de tijd kan lezen op een smartwatch zonder dat het scherm aan hoeft!
  • Ik gebruik Google Play Music en daarbij genereert hij geen meldingen, wel kan ik de muziek bedienen via het horloge
  • Weer staat bij mij gewoon op Tilburg, waar ik zelf ook zit. De instellingen zitten in de telefoon app, onder advance settings, weather (mijn telefoon staat op Engels). Die staat bij mij op Set Automatically
  • Tijd aflezen is inderdaad fijn, maar dat kon ik met mijn pebble ook altijd. De wijzers vallen wel een beetje weg als het scherm aan staat (met een donker watchface)

TheFes wijzigde deze reactie 19-10-2017 11:56 (4%)

• voorstad
quote:
zwasie schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 12:42:
[...]
Hier ook nog steeds hetzelfde
Kunnen we alsjeblieft hiermee stoppen en het alleen op de ervaringen met en discussie over de Zetime houden? Dank.

• carlhendrix
Inmiddels ook binnen. 10 minuten zitten stoeien met die milanese band.. Ligt nu op te laden, bevindingen komen later.

• dehulk
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 06-01 09:25
@carlhendrix App opnieuw installeren hielp voor mij!

• SilentF0rce
quote:
zwasie schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 15:51:
Binnen een paar dagen hebben we de eerste ervaringen met de batterijduur , gaat ook leuk worden denk ik
Ik kan nog niet helemaal een eerlijke beoordeling geven, want ik zit natuurlijk wel te kloten met watchfaces enzo, maar ik heb Active Sync en Heart Rate sensor aangezet gisteravond en vanmorgen om 09:00 was m'n horloge leeg. Net opgeladen tot 90%, 3 uur later alweer op 66% (terwijl ik Heart Rate en Active Sync heb uitgezet).

SilentF0rce wijzigde deze reactie 19-10-2017 16:41 (5%)

• TheFes
quote:
SilentF0rce schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 16:41:
[...]

Ik kan nog niet helemaal een eerlijke beoordeling geven, want ik zit natuurlijk wel te kloten met watchfaces enzo, maar ik heb Active Sync en Heart Rate sensor aangezet gisteravond en vanmorgen om 09:00 was m'n horloge leeg. Net opgeladen tot 90%, 3 uur later alweer op 66% (terwijl ik Heart Rate en Active Sync heb uitgezet).
Gisteravond opgeladen, vannacht gewoon gedragen.
Hartslagmeting om 5 minuten.
Huidige status, 50%

Op zich niet heel verkeerd, maar hopelijk verbetert het nog wel

• Kinger7
  • Registratie: november 2012
  • Niet online
Mijn horloge is nu 20 uur van de lader. Always-on Sync en hartslagmeting iedere 5 minuten staat aan sinds toen. Gebruik hem denk ik actiever als ik zou over een paar weken zal doen, want het is een nieuw speeltje. Ook vannacht gewoon om gehad. Mijn batterij is nog voor 79% vol.

Ik hoop dat jullie verbruik de uitzondering is en niet ik.

• PjetrBE
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 21-06-2019
quote:
Kinger7 schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 16:57:
Ik hoop dat jullie verbruik de uitzondering is en niet ik.
Dat hoop ik ook! Want de voorgaande berichten boezemen niet erg veel vertrouwen in...

• carlhendrix
quote:
dehulk schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 16:20:
@carlhendrix App opnieuw installeren hielp voor mij!
Thanks, heeft voor mij ook geholpen. stond ook meteen een OTA update voor het horloge klaar. ..

• Rooieduvel
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 13:34

Rooieduvel

Formerly known as Tomf1

quote:
Keymani schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 07:14:
[...]

Kan je foto eens delen met de metal link? Heb die ook besteld als IGG backer, maar nog nergens geen foto van deze samenstelling gezien. Alvast bedankt.
Ik zal thuis eens een foto maken, had de black metal link.
Heb hem nog niet in gebruik genomen... telefoon zegt: niet genoeg ruimte voor de app!

Just a guy... who likes tech... who likes to write.... and test... and game...

• Stievydude
  • Registratie: juni 2007
  • Niet online
quote:
Lizard schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 10:27:
Hoe kan je eigenlijk zien welke versie de software op het horloge draait? Ik heb nog geen OTA melding gezien.
Na een tijdje komt die op de app binnen (ik had wifi opstaan).
Versie vind je door tweemaal van rechts naar links te swipen en dan het gele tandwieltje, onder general, naar boven swipen en dan watch info (grijze i).
Bij mij nu: ver A1.6(R1.2T3.3H0.5)

Stievydude wijzigde deze reactie 20-10-2017 10:35 (30%)

• PjetrBE
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 21-06-2019
Er is nu ook een subreddit aangemaakt, https://www.reddit.com/r/zetime/
Geen idee hoe officieel die is

• Callandt95
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 24-01 14:20
quote:
PjetrBE schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 11:05:
Er is nu ook een subreddit aangemaakt, https://www.reddit.com/r/zetime/
Geen idee hoe officieel die is
De reddit pagina heb ik deze morgen aangemaakt. Omdat er op de fb community wat persoonlijke aanvallen waren en ook heel onoverzichtelijk werd + ik vond ook dat mijn facebook wall wat geflood werdt door alle vragen.

Heb net Casper een bericht gezonden over de reddit pagina en hij zal het eens overleggen met de andere fb mods.
Pagina: 1 2 3

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True