Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[MyKronoz Zetime] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1
Acties:

• voorstad
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 12:22

[MyKronoz ZeTime] Ervaringen & Discussie

Op het afgelopen MWC 2017 heeft Mykronoz een nieuw concept aangekondigd: een smartwatch met lcd scherm met daarop twee mechanische wijzers:

Bijzonder, omdat er dus echte wijzers op het aanraakscherm (lcd, 240x240) zitten. Groot verschil met de andere smartwatches is dus dat je altijd zichtbaar je tijd kunt aflezen, zonder te hoeven twisten, draaien of aan te raken.

De makers hebben een kickstarter campagne gestart, alhoewel MyKronoz al sinds 2013 betaalbare smartwatches op de markt brengt.

De wijzers zullen, wanneer ze in de weg zitten voor berichten of andere zaken, even op 9:15 weggezet worden door de software, waardoor ze zo min mogelijk in de weg zitten.

Het batterijduur is volgens de makers gemiddeld 3 dagen, waarna de wijzers nog bijna een maand de tijd blijven aangeven zonder opgeladen te hoeven worden. Dit zal ongetwijfeld sterk afhangen van de hoeveelheid screentime die je gebruikt, maar door de mechanische wijzers zal de behoefte om het scherm regelmatig aan te zetten beperkt zijn tot de notificaties en andere smart zaken. Het horloge kan in 30 minuten volledig opladen (quickcharge).

Het horloge bevat een stappenteller, een optische HR sensor, een 200mAH batterij en een BLE 4.2 bluetooth chip en is waterdicht (30 meter is het streven). Geen microfoon, speaker, gps of NFC, dit om de afmetingen en de prijs klein te houden. En omdat de focus ligt op een mooi traditioneel horloge, met wat slimme functies. Wat functies betreft meer de benadering die Pebble ook had, en dan in een mooi klokje.

MyKronoz ZeTime draait een eigen OS (dus geen Android Wear) naar eigen zeggen omdat dit dan veel efficienter kan draaien.

Het horloge zal in september geleverd worden aan de kickstarter backers, daarna zal het op de markt komen. Het horloge gaat $199 tot $ 249 kosten, afhankelijk van het horlogebandje en is in drie kleuren beschikbaar: rvs, zwart en goud. gedurende het kickstarter project, is/was er een korting van 20% tot 45% beschikbaar, maar met de risico's van een kickstarter.

Gezien de afwijkende benadering ten opzichte van andere smartwatches, waarbij de nadruk op notificaties, lange autonomie en dagelijks gebruik ligt, trekt het project veel Pebble smartwatch gebruikers. Aangezien Pebble een open API had, heeft MyKronoz nu aangeven dit bij een software update ook aan te gaan bieden. Dit zal echter na de initiële september release zijn.

Inhoudsopgave

Nieuws en links

https://www.kickstarter.com/projects/1282890542/zetime-worlds-first-smartwatch-with-hands-over-tou/

handleiding: https://cdn.mykronoz.com/media/wysiwyg/swatches/zetime/zetime-userguide.pdf

Specificaties

Afbeeldingen

Videos

Versie beheer en topic informatie

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.
VersieDatumAanpassing
V 1.012-04-2017Topic aangemaakt
V 1.009-10-2017videos en handleiding toegevoegd

voorstad wijzigde deze reactie 09-10-2017 16:33 (6%)

• voorstad
Vrijdag 14 april zal er een livestream presentatie zijn:

https://live.kickstarter....want-to-know-about-zetime

• voorstad

• voorstad
Ben eigenlijk best onder de indruk van de livestream en wat Fred liet zien. Ook leuk dat, speciaal op mijn verzoek, een dame de gouden versie met wit silicone band liet zien. Ziet er om een damespols prima uit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• voorstad
Ik snap je bedenkingen. Aan de andere kant bestaan ze al een paar jaar en hebben ze diverse, voornamelijk wat goedkopere, smartwatches op de markt. Dus ergens zullen ze toch iets goed doen.

Ze maken wat scherpere keuzes dan Pebble wat functionaliteiten betreft.

Ik geef ze het voordeel van de twijfel.

• voorstad
quote:
Danny.G schreef op maandag 17 april 2017 @ 23:43:
LCD lijkt me wel wat minder.. Waarom geen OLED? 8)7
Omdat het ze wel gelukt is om een gat in een lcd scherm te boren, maar niet in een oled.......

Maar goed, je hebt het schermpje ook alleen maar nodig voor je smartfunctie. Klok kijken kan gewoon op je analoge wijzers. Gaat ook prima op een lcd die uit staat O-)

• voorstad
Ondertussen 440 backers uit Nederland.....

https://www.kickstarter.c...-hands-over-tou/community

• voorstad
Yup, hoop ik ook. De analoge wijzers gaan hoe dan ook een maand mee.

De nieuwe lader is een quickcharger. Half uur laden en het horloge is weer vol. Ook bevat de lader een battery pack, waarmee je het horloge 1x kunt laden zonder USB stopcontact in de buurt.

• voorstad
Het is wel apart om te zien dat het project de afgelopen dagen $200.000 per dag binnenhaalt, meer dan op de openingsdag.

https://www.kicktraq.com/...nds-over-tou/#chart-daily

• voorstad
Toch zie je dat het aantal nieuwe backers ook hoog is. Veel meer dan de eerste weken.....

• voorstad
Sinds de Zetime Petite ontploft kickstarter: gisteren in 1dag bijna 500.000 euro erbij. Poeh.

Morgen de 2e livestream. Ben benieuwd.

• voorstad
Nieuwe update van MyKronoz. Dit is alles wat er te melden is over de software:

Software updates
Firmware:
- UI has been fully integrated and is being optimized as we speak
⁃ All supported languages libraries have been implemented, 6 languages translation are fully coded out of 18.
⁃ Working features: activity and HR tracking, pairing, smartphone notifications, goal setting, watch face selection, left mode, majority of watch settings management, OTA upgrade, night mode.
⁃ Features under debugging: smart movement enhancement, optimization of smart crowne usage for some specific feature, weather forecasts, time zones, Do not disturb mode, calendar synchronisation, watch face customization.
Mobile apps features are deeply interlinked to the above mentionned ; everything is going according to our development process ;)

---

Ben benieuwd naar de volgende live sessie over 2 weken.

• voorstad
De FB groep is inderdaad een gedrocht. En wat betreft de livesessies, zullen we eens gaan turven hoe vaak Fred (en de laatste keer ook Boris) "Sorry guys" heeft gezegd, vanwege de matige webcam: de overbelichting, gebrek aan focus en slecht geluid. En na afloop nergens een foto of video met een fatsoenlijke resolutie of goede belichting. Maar goed, over een paar weken zullen we het zelf weten.

@Cas_per_M : bedankt voor je ervaringen en we zien graag de follow-up op je vlog-post.

voorstad wijzigde deze reactie 04-09-2017 16:44 (3%)

• voorstad
...never bite the hand that feeds you....

• voorstad

Eindelijk dan een High Res foto!

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan

rens-br wijzigde deze reactie 14-09-2017 11:22 (20%)

• voorstad
quote:
mwaaah, als je op de foto had geklikt.... ;)

• voorstad
Oef, wat een kwaliteitsverschil met de livestream. Het kan dus wel op zo'n beurs, goed beeld en geluid 8)

(ook erg leuk om vanaf 3:05 te zien hoe Boris'hand de hele tijd, rechts in beeld, wil ingrijpen wanneer geen enkel knopje reageert. Ik vermoed dat het één van de niet werkende prototypes was.)

voorstad wijzigde deze reactie 07-09-2017 00:18 (38%)

• voorstad

• voorstad
quote:
carlhendrix schreef op donderdag 14 september 2017 @ 10:26:
Zijn er al MWC beelden van ZeTime in omloop? Ik kan weinig tot geen info vinden..
Weer wat backers in een T-shirt, Verder weinig nieuws behalve een foto van de charging stand:

• voorstad
Beetje teveel Apple oriented naar mijn smaak....

• voorstad
Daar hoop ik dan maar op....

• voorstad
Laten we het hier dan vooral over het horloge zelf hebben, en niet over de FB pagina.

Casper, heb je in Berlijn nog uitgebreid met de software (app) kunnen spelen? Wat was je indruk?

• voorstad
Malheureusement, aucune flèche qui vous indique le bon chemin. Cést dommage. :-(

• voorstad
Hebben ze ook nog tijd om met jullie te chatten? Tsjonge.

Ik zou het trouwens ongelooflijk knap vinden als ze de horloges aankomende week gaan versturen.

We zouden de software ondertussen dan ook in de play- en appstore moeten zien verschijnen. Het blijft het deel waar erg weinig over gesproken is.... Ik hoop dat Ik verrast word.

• voorstad
Ben nu toch wel erg benieuwd naar de update van vandaag..... 😀

• voorstad
quote:
Cas_per_M schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 19:55:
[...]

Yup, zeker weten.

Duurt allemaal al lang zat >:) :P
Niks op de chat?

• voorstad
Ok, daar is de update!

En de Petite komt een maand eerder! Dat is ook mooi nieuws

voorstad wijzigde deze reactie 30-09-2017 20:42 (58%)

• voorstad
Mwaaah , GPS slurpt batterij. Ik heb liever echte wijzers 😀

Volgens mij speelde ook mee dat een RVS behuizing en GPS antenne niet lekker samen ging.

• voorstad
Ik zit met smart te wachten op de handleidingen op https://www.mykronoz.com/eu/en/support/ zoals in de laatste update stond. Maar voorlopig nog niks.

• voorstad
quote:
Yup! Alleen zonder horloge kun je bar weinig :-(

Uit de IOS verhalen lijkt het of het daar anders is.

• voorstad
Mijn UPS app blijft angstvallig leeg... Had wel wat issues met valideren adresgegevens.

Afwachten.....

• voorstad
Hoe groot is de kans dat Tweakers een review van de ZeTime zal uitbrengen?

• voorstad
quote:
Het blijft af en toe 3x nadenken wat ze nu precies schrijven. In het eerste filmpje:
quote:
"Lean Zetime on the charger"
Een English native speaker zou toch wel handig zijn.

• voorstad
quote:
TheFes schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 09:35:
[...]
Aangezien ik een tracking code van UPS in de bijbehorende app heb, met afzender MYKRONOS ga ik er wel vanuit dat het via UPS gaat komen ja.
Ik denk dat je dan toch iets anders krijgt: https://www.kronos.com/

O-)

• voorstad
quote:
Cas_per_M schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 19:02:
[...]

Uggghhh, ik word zo. moe. van. die. FB. groep.

Ik heb 't gevoel dat het inderdaad iets met inklaring in de EU te maken heeft. :?
Ik vind het ook knap dat jullie volhouden...

Wat inklaring betreft: ik heb ook zo'n donkerbruin gevoel. Het is rustig op de MK chat?

• voorstad
De Europese UPS pakjes liggen al vanaf 6-10-2017 gelabeld te wachten op UPS:

"A UPS shipping label has been created. Once the shipment arrives at our facility, the tracking status--including the scheduled delivery date--will be updated."

Er is echt iets anders aan de hand (geweest?)......

• voorstad
quote:
moxegy schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 20:49:
Ik ben erg benieuwd naar de gebruikers ervaringen!
Wij ook :-) Voorlopig zijn de horloges nog ergens tussen MyKronoz en UPS en heeft niemand nog een exemplaar ontvangen.

• voorstad
quote:
SilentF0rce schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 18:57:
Moet ik nog foto's van mijn brushed silver-watch plaatsen of heeft iedereen er inmiddels genoeg gezien op facebook? :-P
Als Topicstarter zonder horloge en zonder UPS ETA vind ik van wel 🤣

• voorstad
quote:
zwasie schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 12:42:
[...]
Hier ook nog steeds hetzelfde
Kunnen we alsjeblieft hiermee stoppen en het alleen op de ervaringen met en discussie over de Zetime houden? Dank.

• voorstad
quote:
Lizard schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 11:27:
[...]

Bedankt, ik had niet door dat je ook nog horizontaal kon swipen.

Verder mis ik het per app kunnen instellen van notificaties, in dat opzicht was de app van Pebble wel beter.
Ik hoop dat MyKronoz dat nog gaat aanpassen/verfijnen. Op dit moment mis ik de gmail/telegram/nine notificaties.
Het is allemaal wat iOS gericht. Als ik me niet vergis, is het bij Pebble en iOS ook "alles of niets". Op Android kan dit inderdaad per app aan/uit gezet worden, erg handig.

*offtopic*

Ik verdenk Fred ervan dat hij in zo'n Apple fanboy is, dat hij prive een Apple smartwatch draagt :o

*ontopic*

• voorstad
quote:
@Cas_per_M : denk dat wij de enige twee zijn die nog wachten :-)

Ik heb 'm afgelopen weekend bij @Tobiasve mogen bewonderen in het echt. Ik moet zeggen dat ik 'm wel heel mooi vind. Een enorm verschil t.o.v. de Pebble. Het horloge is wel wat aan de grote kant, ik ben blij dat ik een Petite heb besteld voor mijn ega. Voor een vrouwenpols lijkt me de Regular echt te groot.

• voorstad
Oeps, het was niet mijn bedoeling om weer een 'levertijden en wacht op UPS' discussie aan te zwengelen. Ik was vooral positief verrast over de uitstraling van het horloge in het 'echie'.

Laten we on topic blijven, mea culpa.

• voorstad
Ik heb me ondertussen afgemeld van de FB groep, daar was niet meer doorheen te komen (zowel de aantallen en het gezeur). Ik lees de samenvatting hier wel :-)

Het is nog geen eind van de maand, dus ik heb nog kans dat ik het horloge een 'soort van op tijd' krijg. Ondanks alles natuurlijk best knap dat ze maar een paar weken slippen in de planning. Ik had me eerlijk gezegd ingesteld op een sinterklaascadeautje.

• voorstad
quote:
Cas_per_M schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 16:30:
Goed, eindelijk goed nieuws in mijn persoonlijke geval: ZeTime is gescand in Luxemburg door UPS.

Even met UPS gebeld om te vragen of de bezorging aangepast kon worden (morgen waarschijnlijk niet thuis), en kreeg het via internet niet voor elkaar. (kon helaas nog niet voor de 1e poging)

Letterlijk deze vraag gekregen van UPS: ''Is dit toevallig weer zo'n pakket met een van die smartwatches? Die verzender heeft er duidelijk een potje van gemaakt''

UPS is letterlijk honderden keren gebeld over de problemen rondom ZeTime, en was zelf ook verbaasd hoe lang er tussen aanmelding en daadwerkelijk doorgeven van de pakketten aan UPS zat. Lekkere indruk voor MK dus.. :p

Anyhow, met een beetje geluk vanaf morgen m'n ZeTime in de Achterhoek.
Nu hopen dat er 1. de juiste inhoud in zit, 2. geen schades op zitten en 3. verdere (software)problemen meevallen 8)7
Gefeliciteerd Casper! Ik denk dat ik als SEB en Topicstarter tot die 1% ga behoren die 'm niet in oktober krijgt.

Denk inderdaad ook dat de drive om aan de belofte van levering in september te voldoen,, de waarheid enigzins verkracht is door MK.

Een hoop kinderziektes zijn er bij ons in ieder geval al uit. Hoe is het sentiment op FB ondertussen?

• voorstad
Update 36: 8000 van de 23000 backers hebben hun horloge in oktober ontvangen. 13000 aan het eind van deze week. De laatste 10000 na volgende week. Tot zover de levering in september...

voorstad wijzigde deze reactie 31-10-2017 23:19 (5%)

• voorstad
quote:
DRuw schreef op woensdag 1 november 2017 @ 15:44:
Ja fb begint gewoon onbeschoft te worden...
Gewoon afmelden van de die groep. Het is een genot en het pakket afwachten is een stuk eenvoudiger.

@Cas_per_M: en, hoe bevalt 'ie?

• voorstad
Nog meer inhoudelijke updates op FB? Het is een genot om al dat gezeur niet meer te krijgen, maar ik vind het wel vervelend dat de inhoudelijke updates van MK alleen via FB lopen.

Mijn horloge is sinds donderdag In Transit maar vertraagd vanwege vrije dagen in Duitsland.... Had 'm dan via België verstuurd denk ik dan. Het horloge heeft alle vrije dagen afgelopen lijkt het wel....😎

• voorstad
quote:
Cas_per_M schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 10:35:
[...]

Ik heb 'm inderdaad ook ontvangen. ZeWait is over. Wat mij betreft het wachten waard!

Uitgebreidere ervaring schrijf ik op een later moment wel ff (druk weekend). Eerste indruk is erg goed. (En ja, de meegeleverde tool om de metal link in te korten is waardeloos. Hoe voorzichtig je t ook probeert)

Overigens heeft Boris in de chat meer verteld over zn frustratie met de shipping. In detail over hoe dingen zijn misgelopen. Het zat inderdaad bij de shipping broker, de schakel voor UPS, DHL, etc.. Zn verhaal klonk behoorlijk oprecht en betrouwbaar.

Ach ja, het was het wachten zeker waard. Binnenkort tik ik wel even een wat uitgebreidere omschrijving :p
Casper, erg stil nu je 'm hebt..... Ben benieuwd naar je ervaringen t.o.v. de demo klokkies in Berlijn.

• voorstad
Vanaf gisteravond in het bezit van de ZeTime. Over het algemeen ben ik best onder de indruk van het horloge. Degelijk, voelt goed aan en met versie 1.7 van de app werkt e.e.a al heel behoorlijk. Het enige vreemde in de app wat ik tot nu toe ontdekt heb is dat ik geen wakeup reminder kan zetten op een ander tijdstip. De schuiftijden springen terug naar de tijd van dit moment (android).

Er is echter 1 ding wat me echt tegenvalt, en dat is de vibratie. Ik ben al jaren Pebble gebruiker, en in de praktijk vind ik een smartwatch vooral handig om reminders en berichten te "voelen" binnenkomen. Een snelle blik op je horloge en je wordt herinnert aan je afspraak, of ziet een berichtje, waarna je besluit je telefoon op te diepen of niet. Ook werkt de Pebble vibratie perfect als wekker.

De vibratie van de Zetime is nauwelijks merkbaar. Voor waar het kon, heb ik de vibratie op 2x gezet, maar ik merk de vibraties gewoon niet op. Bij de Pebble zijn ze niet te missen.

Ik probeer het nog een paar dagen, wellicht dat het een kwestie van wennen is. Als dit niet zo is, heb ik een lastige keuze. Zet ik de 'biep' erbij aan, of ga ik terug naar de Pebble..... We zullen zien.

• voorstad
quote:
voorstad schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 10:16:
Het enige vreemde in de app wat ik tot nu toe ontdekt heb is dat ik geen wakeup reminder kan zetten op een ander tijdstip. De schuiftijden springen terug naar de tijd van dit moment (android).
Ondertussen ben ik er achter: wanneer je dagelijkse reminders wilt zetten, moet je eerste de datum een dag naar voren zetten, voordat je een tijdstip van voor de huidige tijd kunt zetten.... Dus als je 's avonds om 22.30 de wekker wilt zetten voor dagelijks 6.45 uur, met je eerst de datum naar voren zetten, daarna kun je pas de tijd "terug"zetten, waarna je de dagen aankunt zetten waarop het alarm herhaald moet worden.....

Beetje op twee voeten hinken: eenmalige reminder versus hehaal. Doe er je voordeel mee.

Wel een ander vraagje: bij mij wordt er geen enkele slaapactiviteit getoond in de app.... terwijl ik als test het horoge 2 nachten om gehouden heb. Tips?

• voorstad
Yup, bij mij ook. Na verloop van tijd is de app niet meer ingelogd... Helaas op dat gebied geen verbetering.

• voorstad
Ik begin 'm juist steeds meer te waarderen. Sommige dingen zijn echt mooier dan m'n Pebble. De batterijduur is echt top, iedere avond aan de lader is niet mijn ding. De notificaties binnen krijgen was nog een beetje een dingetje met de 1.7 update, maar berichten even snel op de telefoon teruglezen is juist weer handiger dan op de Pebble. Agenda werkt bij mij prima. Timer (wekker) wekt me. De andere smartfuncties zijn meer "nice to have" maar gebruik ik weinig.

Ja, de software is nog niet helemaal volwassen, maar om daarom de ZeTime al af te schrijven vind ik wel erg vroeg.

• voorstad
quote:
Pierre schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 14:16:
Ik krijg de laatste paar dagen geen enkele notificatie binnen kan ik je zeggen.
Android 7.x? Laatste versie ZeTime app (1.2.7)? Laatste versie watch (A1.7 R14T3.3H0.S Build 5)?

Vreemd, bij mij werkt alles na de laatste update weer.

• voorstad
Is er trouwens al nieuws over de verscheping van de Petite? Of is het voorlopig nog steeds gezeur over de huidige of IIG backers?

Mijn ega begint een beetje jaloers te worden en haar OG Pebble begint wel heel erg kuren te vertonen.....

• voorstad
quote:
Pierre schreef op donderdag 16 november 2017 @ 07:59:
En nu wil de app weer niet inloggen ;w Ben er wel helemaal klaar mee inmiddels man man ;w
Pierre, ik snap dat het vervelend is wanneer zaken soms niet werken. Maar laten we dit topic constructief en concreet houden. Negatieve ervaringen of bugs: prima. Checken of meer gebruikers last hebben met inloggen in de app: tuurlijk. Maar voor alle emotionele uitingen is de FB pagina O-)

• voorstad
Ik merk vooral dat ik het vervelend vind dat ik EN het scherm EN de knoppen moet gebruiken.

Bijvoorbeeld:
Met scherm bediening kom ik wel in een berichtje, maar ik moet een knop gebruiken om weer terug te gaan.

Met de knoppen en scrollwheel kan ik bij een bericht komen, maar om 'm te openen moet ik weer het scherm gebruiken.

Etc.

Ik hoop dat ze daar nog een keer goed naar gaan kijken. Voor de rest prima klokje.

voorstad wijzigde deze reactie 18-11-2017 12:28 (5%)

• voorstad
Ben benieuwd naar de Petite, binnenkort zou ik een trackingnummer moeten ontvangen volgens de laatste update. Zijn er al foto's van de Petitie productie? Daarnaast ben ik wel benieuwd hoe het er op FB nu voor staat. Is het stof al een beetje neergedwarreld of heeft de 'geen-moderatie-maand' de boel alleen maar opgelaaid? Hoor ook weinig meer van de uitverkorenen die op de beurs geweest zijn en een nauwer lijntje met Boris en Fred hebben....

Al met al ben ik best tevreden met de ZeTime. Hoop dat de bug met de Timer snel opgelost wordt en dan vind ik het een prima Pebble vervanger voor wat ik belangrijk vind: notificaties en wekker met een lange operating time. In de praktijk laad ik 1x per week op.

• voorstad
quote:
i2Paq schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 11:03:
[...]

Dat 'geen-moderatie-maand', tja, die Admins kunnen wel wegblijven. Ze hebben duidelijk laten zien dat ze geen enkele toegevoegde waarde hebben.

En dat ze een kortere lijn naar MK hebben, zelfs tijdens de hele hosa over weer geen info sinds 15 november waren ze te beroerd om te reageren op vragen van FB leden cq. contact te zoeken met MK om info te vragen mbt. Chinese Crowdfunding of om de zorgen van KS en IGG backers over te brengen.
Nou ja, gezien alles wat er over de FB admins en MK leden is heengekomen, kan ik me voorstellen dat zowel de admin's als de MK leden weinig puf meer hadden om daartussen de paar wel zinnige vragen te lezen en te beantwoorden. Ik zou graag zien dat iedereen in die FB groep zit zich net zo druk zou maken over, zeg eens wat, de nucleaire dreiging uit Noord Korea, de hopeloze situatie Jemen of rechtssituatie in Zimbabwe...

on topic: bij Tweakers houden we het gewoon op ervaringen met en nieuwtjes over de Zetime. Zodra ik de Petite binnen heb, kan ik ze mooi vergelijken.

• voorstad
quote:
i2Paq schreef op donderdag 7 december 2017 @ 10:07:
[...]
Het feit dat de Admins, vooral in het beging, nogal prat gingen over het directe contact met MK en het feit dat MK de Admins uitnodigde om naar Berlijn te komen maakt dat ze in mijn ogen meer ''verplichting'' hebben.
[...]
Tja, het is natuurlijk ongepast van die FB leden dat ze mopperen over het feit dat MK er keer op keer een zooitje van maakt. Hoe durven die FB leden/Backers tegen die tere zieltjes! |:(
i2paq: Zullen we het on topic houden en hier bij Tweakers het gewoon houden op ervaringen met en nieuwtjes over de Zetime?

• voorstad
quote:
juptache schreef op zondag 10 december 2017 @ 13:26:
[...]

Ik heb het ook. Heel irritant.
Is het niet gewoon coilwhine? Oftewel, ligt het niet aan je adapter? Of doet de 2-1 lader het ook zonder USB kabel er aan?

• voorstad
quote:
i2Paq schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 12:25:
Nieuwe App. and FW build 13 released!
[...]
Bij mij ligt het schema "horloge opladen" en "nieuwe firmware installeren" 1 op 1. Elke keer als er een firmware komt, zie ik dat ik onder de 30% ben (en dus geen upadate kan installeren. Opladen en op naar de volgende update :*)

• voorstad
quote:
Pierre schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 17:01:
[...]

En dat is helemaal waar, kan ik terug naar de vorige versie op de een of andere manier
Vreemd, bij mij werkt de crown gewoon: 1x nachtlicht, 2x 9:15

Geen enkel probleem.

• voorstad
quote:
Wat een stemmingmakerij

• voorstad
Dan vind ik, als topicstarter, dat ik mag ingrijpen, Dit topic zou ik graag over de Zetime laten gaan. Wanneer het over MK's manier van leveren en communiceren gaat, en daarover gediscussieerd moet worden, zou ik graag aanbevelen daar óf de FB pagina voor te gebruiken, danwel een eigen topic over MK te starten.

Natuurlijk mag je je mening hebben over van alles, maar bedenk je ook eerst of het nut heeft om het hier op Tweakers te melden.

• voorstad
Er is een update voor de badfix van vrijdag:

"We just release a new Firmware build (1.7 build 14) solving the 9/15 bug encountered last Friday. All other features listed in the previous message are still OK in this new build."

Bij mij werkte de 9:15 wel, maar kreeg ik geen berichten meer door (wel agenda reminders). Eens kijken of het nu weer werkt.

voorstad wijzigde deze reactie 18-12-2017 15:36 (21%)

• voorstad
quote:
Sangroid schreef op maandag 18 december 2017 @ 18:12:
[...]

En?

(ik kon ook updaten vandaag, maar te weinig batterij...)
Helaas, berichten komen bij mij niet meer door (sociale media, oproepen en email) op Android (Oreo). Horloge heb ik al herstart, geen effect....

• voorstad
quote:
Pierre schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 07:08:
[...]

Hier ook geen enkel bericht krijg ik binnen ook op Android (Oreo) ook na een reset geen enkel bericht.
Nadat ik de tijdszone had aangepast, met het horlogescherm aan, komen er nu wel wat notificaties door. Of alles nu werkt moet nog blijken.... Beetje onduidelijk probleem.

• voorstad
quote:
Pierre schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 15:29:
[...]

Om nu te zeggen dat het er beter opgeworden is na die update nee, nog steeds krijg ik niks binnen :O
Bij mij komen de notificatie weer binnen, lijkt het: mail, social en sms in ieder geval.

• voorstad
quote:
smuck schreef op donderdag 21 december 2017 @ 12:17:
[...]

Nu ook email van UPS. Volgens het bericht wordt het morgen afgeleverd.

Update:
Wanneer je inlogt op de UPS en je trackingnummer bekijkt, wordt er niets gezegd over een afleverdatum.
Ik wacht het wel af.
Daar zou ik inderdaad niet vauit gaan. Bij de eerste shipment duurde dat weken... Ik zie dat mijn trackingnummer voor de ZeTtime Petite ook is aangmaakt gisteren, ben benieuwd.....

• voorstad
quote:
i2Paq schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 09:26:
[...]

Zo ging het met KS ook, en daar wachten bepaalde mensen nog op hun pakket. 3 maanden na het krijgen van een zg. tackingnr.
Maar het grootste deel heeft al weken een horloge om hun pols, niet eens heel veel later dan de beloofde september (ZeTime) - december (Petite). Ik vind het allemaal nog wel meevallen en erg overtrokken hoe mensen reageren in fora.

Ik blijf het nog steeds een erg leuk klokje vinden, zeker voor het geld. Met de meeste bugs nu weggewerkt, vind ik het een waardige en veel mooiere opvolger van mijn Pebble. Ik krijg ook veel positieve reacties op de "looks" van het horloge, en dan weten de meesten nog niet eens dat het ook een smartwatch is. 8)

• voorstad
quote:
Nicap schreef op maandag 25 december 2017 @ 09:59:
[...]

Heb hier ook de laatste update en oreo op een OP3(niet T), maar werkt verder prima hier, Heb ook niets opnieuw op hoeven starten of iets dergelijks.
Heb dezelfde configuratie. Na update komen er geen berichten door... Bij de vliegtuigstand is de blauwe optie niet meer beschikbaar. Ik heb dit opgelost door de smart lock te zetten. Vanaf dan komen notificaties weer door!

• voorstad
quote:
screwloose schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 13:47:
Ik zit dank Ik dit topic enorm op de wip. Dit lijkt me Dé ideale smartwatch maar met dit gedoe er nu omheen twijfel ik enorm!
Wat raden jullie me aan?
Welk gedoe? Door de kickstarter structuur ligt alles een beetje onder een enorm vergrootglas. Bij mijn Fossil horloge van een paar jaar geleden heb ik een hangend knopje, krassen op het scherm enzovoorts. Maar daar is geen forum met klagers over......

Oftwel, wanneer je voldoende hebt aan de eigenschappen van de Zetime, en niet verwacht dat er bijvoorbeeld een microfoon, luidspreker, GPS of Android Wear op zit, is het een prima horloge, waar je direct op kunt zien hoe laat het is (!), met leuke smartwatch functies (notificaties, tellers, etc) die niet elke avond aan de slurf hoeft.

• voorstad
Ondertussen is mijn ega erg blij met de MyKronoz ZeTime Petite, ter vervanging van haar OG Pebble. Ze heeft een goudkleurige uitvoering met bijbehorende bandjes. Ziet er prima uit!

Ik hoop wel op een update waarbij de melding "bericht van xxxx" verdwijnt, het is erg onhandig dat je dan weer moet dubbelklikken, berichtje verder moet schuiven, volgende bericht weer moet openen en dan pas het bericht kan lezen. Vanuit een bericht doorswipen naar het volgende bericht zou ook erg handig zijn. Of mis ik iets? Nog nieuws van MK op FB hierover?

Wat betreft batterij niks dan lof! Mijn ZeTime is nu 13 dagen actief met nog 9% batterij......(!)

• voorstad
Wordt er uberhaupt nog wel iets inhoudelijks besproken op de FB pagina, of gaat het vooral om die laatste paar honderd backers waarvan het pakketje nog ergens rondzwerft?

Ik vind het wel jammer dat er geen andere plek is waar helder over features, uodates en bugs gesproken wordt, zonder al het gedoe over levering. of mis ik iets?

• voorstad
@SNAFU en @i2Paq:

Graag on-topic blijven. Bedankt!

(of zelf een "ervaringen met leveringen MyKronoz" of "ervaringen met Indiegogo" topic starten.)

voorstad wijzigde deze reactie 25-01-2018 09:37 (46%)

• voorstad
quote:
darkrain schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 12:16:
[...]

Ja prima, maar waarom dan wrist flick default aan?
Om de accuduur dichter bij de beloofde 3 dagen dan de huidige 10 - 14 dagen te krijgen? O-)

• voorstad
Da's wel pech dan. Mijn Zetime en de Zetime Petite die we hebben werken perfect. Wijzers, knoppen, alles doet het gewoon zoals je zou verwachten.

• voorstad
Hoe mooi ik de Zetime ook vind en hoe slim ik de fysieke wijzers ook vind, na 5 maanden trek ik toch de conclusie dat de Zetime nog steeds niet perfecte Pebble vervanger voor mij is.

Ten eerste: de notificaties. Regelmatig valt mijn bluetooth verbinding uit, waardoor ik geen notificaties meer krijg. Ik moet dan het BT profiel weggooien en weer opnieuw verbinding maken. En als de notificatie er wel is, is het een gepruts om bij het nieuwe laatste bericht te komen. Ondanks meerdere opmerkingen hierover, heb ik niet het idee dat Mykronoz hier iets aan gaat doen. Bluetooth beloven ze wel te verbeteren...

Ten tweede: de nauwelijks voelbare vibratie. Voor mijn alarm heb ik het geluid er maar bij aan gezet. Maar ja, dan hoort iedereen het. Enkel vibratie is juist zo handig. Mykronoz kan de sterkte niet aanpassen, wel het vibratie patroon.

Al met al verwacht ik niet dat de updates ervoor gaan zorgen dat ik er echt blij van wordt.

Ik ga overstappen op de Amazfit Stratos, de opvolger van de zeer gewaardeerde Amazfit Pace.

De Zetime komt dan in de V&A...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• voorstad
quote:
i2Paq schreef op zondag 18 maart 2018 @ 20:37:
Ik heb nog steeds een belachelijke batterydrain waardoor het nog steeds een onbruikbaar gedrocht is.

Als de App. update op iOS er is ga ik maar eens unpairen en dan kijken wat het daarna doet.
Beetje jammer dat je batterydrain weer opvoert, terwijl je nog met de vorige app versie werkt (zolang de nieuwe iOS app er nog niet is, even afwachten oof de nieuwe versie dit oplost lijkt me).

Ik heb de update op android doorgevoerd, omdat de changelog een hoop van mijn pijnpunten benoemde. De berichten zijn nu een stuk beter leesbaar. Blijft jammer dat je niet even snel in je geopende bericht naar het volgende of vorige bericht kunt swipen.

Daarnaast is mijn bluetooth connectie weer uitgevallen na ongeveer 12 uur een stabiele connectie te hebben gehad. En weer moet ik opnieuw een verbining tot stand brengen. Toch niet helemaal opgelost bij mij.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• voorstad
quote:
i2Paq schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 08:07:
[...]

Beetje jammer dat je het leeglopen van de batterij bij gebruik van ALLEEN het horloge en verder geen enkele App. afdoet als nonsens. Het BT gedeelte zorgt voor de leegloop, als ik daarnaast de App. draai loopt hij nog sneller leeg.

Gisteren de ZeTime unpaired en vergeten van mijn BT. App. ge-updated en opnieuw gepaired. Na slechts 2uur ALLEEN de ZeTime conected en verder GEEN Apps draaiend op mijn telefoon heb ik een drainidge van bijna 20%!

Gewoon onbruikbaar!

Je vraagt je werkelijk af wat voor programmeurs er zitten, lijkt er op dat er meer Android kennis is dan iOS bij MK.

Zelfs een cheap-ass Amazfit Bip doet dit beter.
@i2Paq: Ik doe je batterydrain niet af als nonsens. Je geeft 2 posts eerder aan "Omdat ik op iOS draai komt de App. later.". Vervolgens ga je nog een keer los gaat over de "oude" versie met termen als "belachelijk" en "onbruikbaar gedrocht", om daarna digitaal te gaan schreeuwen met KAPITALEN. Ik wil het hier gewoon graag constructief en informatief houden.

Ik vind het geen probleem wanneer je negatieve eigenschappen van de ZeTime deelt. Ik ben zeker ook niet onverdeeld positief over de software kwaliteit van MyKronoz. Ik vind het wel een probleem wanneer je hier alleen maar "los gaat" met negativiteit die verder niet bijdraagt aan Tweakers, Fred van MyKronoz leest hier niet mee. Daarvoor verwijs ik je naar de Kickstarter pagina: trek daar gezellig op met Sean Harrington. Dank je wel alvast.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• voorstad
quote:
i2Paq schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 10:59:
@voorstad
En ik draag genoeg bij aan dit draadje lijkt mij, ook in positieve zin. Dat jij geen negatief geluid wil horen is jammer, maar overall is het een negatief verhaal aangaande de ZeTime.
Het is onzin dat ik geen negatief geluid zou willen horen. Ik vind het alleen niet constructief wanneer je krachttermen gaat gebruiken die nergens toe bijdragen.

• voorstad
Fitbit, Pebble...... graag weer on topic: Zetime....!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• voorstad
quote:
bas_1981 schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 18:54:
.. maar als ik de laatste 4 pagina's van dit topic door lees, lees ik eigenlijk vooral negatieve reacties.

Zijn jullie over het algemeen wel tevreden over dit horloge qua gebruiksgemak, draagcomfort, smart-functies etc?
Op basis van de patienten in de wachtkamer, lijkt het voor een huisarts ook alsof heel Nederland ziek is... 8)

Maar inderdaad, het is een kwestie van verwachtingen. De ZeTime doet in principe wat het belooft. Is een degelijk horloge, mensen hebben niet door dat je een smartwatch hebt, totdat er een notificatie komt, de "altijd aan" wijzers scheelt een hoop batterij en met de allerlaatste software update werkt het meeste naar behoren. alhoewel snel even door van berichten naar bericht scrollen nog steeds niet kan.

En waarom ben ik dan niet onverdeeld positief? Als oud-Pebble gebruiker zoek ik denk toch iets meer "tweaker-igs". MyKronoz heeft nog steeds geen API, er is bijvoorbeeld geen entry op XDA waar mensen eigen ROM's of apps aanbieden. Ook was ik erg verknocht aan het transflective LCD scherm van de Pebble, waardoor bij zonlicht het scherm juist beter af te lezen is. Bij de Zetime moet je toch echt even schaduw creeeren om het LCD scherm te kunnen lezen (tijd aflezen met de wijzers gaat wel prima in zonlicht). Dus, wil je gewoon een horloge met wat smartwatch functies, dan is de ZeTime een prima keuze. Wil je een smartwatch met een scala aan opties, (tweak)mogelijkheden, gps, en/of een transflective scherm zoals de Pebble, zoek dan verder.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True