Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[MyKronoz Zetime] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1
Acties:

• voorstad
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 06-12 18:22

[MyKronoz ZeTime] Ervaringen & Discussie

Op het afgelopen MWC 2017 heeft Mykronoz een nieuw concept aangekondigd: een smartwatch met lcd scherm met daarop twee mechanische wijzers:

Bijzonder, omdat er dus echte wijzers op het aanraakscherm (lcd, 240x240) zitten. Groot verschil met de andere smartwatches is dus dat je altijd zichtbaar je tijd kunt aflezen, zonder te hoeven twisten, draaien of aan te raken.

De makers hebben een kickstarter campagne gestart, alhoewel MyKronoz al sinds 2013 betaalbare smartwatches op de markt brengt.

De wijzers zullen, wanneer ze in de weg zitten voor berichten of andere zaken, even op 9:15 weggezet worden door de software, waardoor ze zo min mogelijk in de weg zitten.

Het batterijduur is volgens de makers gemiddeld 3 dagen, waarna de wijzers nog bijna een maand de tijd blijven aangeven zonder opgeladen te hoeven worden. Dit zal ongetwijfeld sterk afhangen van de hoeveelheid screentime die je gebruikt, maar door de mechanische wijzers zal de behoefte om het scherm regelmatig aan te zetten beperkt zijn tot de notificaties en andere smart zaken. Het horloge kan in 30 minuten volledig opladen (quickcharge).

Het horloge bevat een stappenteller, een optische HR sensor, een 200mAH batterij en een BLE 4.2 bluetooth chip en is waterdicht (30 meter is het streven). Geen microfoon, speaker, gps of NFC, dit om de afmetingen en de prijs klein te houden. En omdat de focus ligt op een mooi traditioneel horloge, met wat slimme functies. Wat functies betreft meer de benadering die Pebble ook had, en dan in een mooi klokje.

MyKronoz ZeTime draait een eigen OS (dus geen Android Wear) naar eigen zeggen omdat dit dan veel efficienter kan draaien.

Het horloge zal in september geleverd worden aan de kickstarter backers, daarna zal het op de markt komen. Het horloge gaat $199 tot $ 249 kosten, afhankelijk van het horlogebandje en is in drie kleuren beschikbaar: rvs, zwart en goud. gedurende het kickstarter project, is/was er een korting van 20% tot 45% beschikbaar, maar met de risico's van een kickstarter.

Gezien de afwijkende benadering ten opzichte van andere smartwatches, waarbij de nadruk op notificaties, lange autonomie en dagelijks gebruik ligt, trekt het project veel Pebble smartwatch gebruikers. Aangezien Pebble een open API had, heeft MyKronoz nu aangeven dit bij een software update ook aan te gaan bieden. Dit zal echter na de initiële september release zijn.

Inhoudsopgave

Nieuws en links

https://www.kickstarter.com/projects/1282890542/zetime-worlds-first-smartwatch-with-hands-over-tou/

handleiding: https://cdn.mykronoz.com/media/wysiwyg/swatches/zetime/zetime-userguide.pdf

Specificaties

Afbeeldingen

Videos

Versie beheer en topic informatie

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.
VersieDatumAanpassing
V 1.012-04-2017Topic aangemaakt
V 1.009-10-2017videos en handleiding toegevoegd

voorstad wijzigde deze reactie 09-10-2017 16:33 (6%)

• voorstad

• Frozenhands
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 06-12 15:29
Ik heb ondertussen mijn 'Survey' ingevuld, ik ben voor de volgende combinatie gegaan:

"That's what I do. I drink and I know things."

• voorstad

Eindelijk dan een High Res foto!

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan

rens-br wijzigde deze reactie 14-09-2017 11:22 (20%)

• jeka
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 06-12 11:14

jeka

Support your local club.

quote:
Cas_per_M schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 14:43:
[...]

Laat ik het zo samenvatten:

volledig verzorgd, s'avonds diner en party in de loft van Boris.

Genoeg? :*) 8)
Free bitches?
:+

Kan niet wachten tot mijn horloge binnenkomt! Kan mijn oude verrotte Pebble de kast in.

jeka wijzigde deze reactie 08-09-2017 09:15 (11%)

FCG

• voorstad
quote:
carlhendrix schreef op donderdag 14 september 2017 @ 10:26:
Zijn er al MWC beelden van ZeTime in omloop? Ik kan weinig tot geen info vinden..
Weer wat backers in een T-shirt, Verder weinig nieuws behalve een foto van de charging stand:

• Cas_per_M
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 28-08 21:37
quote:
carlhendrix schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 18:07:
[...]

Ik ben erg benieuwd naar die KS green carbon band.. Ik begreep dat er ook specifieke applicaties zijn gefotografeerd?

Wekker-instellingen

Petite met een bijna lege batterij

Retail gravure op een regular

Zoiets? ;)

It just goes to show, people with brain damage… are the real heroes.

• Cas_per_M
Regular (rose gold) met de standard charger

En ik weet niet precies of je mijn setje uit Berlijn nog meegekregen hebt voordat je de groep uit ging ;)
Kleine selectie:

Scherm in zonlicht, maakt fotograferen ook lastiger (in real life is 'ie dan ook mooier):

Kwaliteit van de carbon leather bandjes, Bluetooth-antenne goed zichtbaar:

Sluiting Milanese (en ja, sterk zat :) )

Sluiting Metal Link:

Dat was 't wel ff qua updates en info. Mocht er nog wat leuks voorbij komen kijk ik wel ff of ik het hier ook post :)

• giganielsie
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 04-12 17:21
Dus wel je eigen achtergrond :9~

• Cas_per_M

Apple health integratie :)

• Cas_per_M
****UPDATE****

Zojuist gepost door Fred:

''New feature unlocked this morning!
Get GoogleMap notifications straight on your wrist! No need to tap the notification pop-up on the screen, it will open instantly in full screen mode and in large font type to provide safe user experience and great reading 😉 #AlittleBitMoreEveryDay''

Hoewel in het Frans in dit geval, toch best tof :)

Bij elke notificatie trilt 'ie ook even zodat je weet dat je moet kijken

Cas_per_M wijzigde deze reactie 28-09-2017 12:19 (6%)
Reden: Notificatie toegevoegd

• Cas_per_M
De iOS app is vandaag officieel gelanceerd.

Nu nog wachten op de Android variant. Waarschijnlijk volgt die later vandaag :)

Overigens worden er ondertussen wel gave wallpapers gemaakt en gedeeld in de groep
Een enthousiaste backer heeft zelf een platformpje online gezet om die te delen, en die is hier te vinden.

Zelf vind ik deze wel tof:

• ZieMaar!
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 06-12 16:49
Ja, je kan de hele app eigenlijk al zien:

Ztwf

https://tweakers.net/ext/f/vdJGqlC5Vh2Q3sJPR3s99P0u/thumb.png

• Cas_per_M
Ik weet niet of Niels hier in op Tweakers aanwezig is (zo ja, helleu!), maar hij postte zojuist dit:

Hetgeen lijkt te betekenen dat e.e.a. toch in beweging komt :)

• Cas_per_M
quote:
ShadyCallandt schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 16:39:
[...]

Hier in Belgie nog niets :) DPD is wat trager denk ik
Ook voor onze zuiderburen is er al een eerste indicatie van goed nieuws:

:)

• SilentF0rce
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 28-11 16:55
quote:
Marsarex schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 16:47:
[...]

just to be sure ;) en dat mailtje kreeg ik al eens op 6 oktober... maar dat zal een foutje zijn geweest van UPS zoals ik al veel eerder terug las

Contern, Luxembourg 17/10/2017 15:48 Exportscan

• TheFes
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 22:18
quote:
Marsarex schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 08:53:
[...]

ik ben niet jaloers...op de ups site staat er nog altijd dat ie ze wachten op aankomst.. sinds 6-10
Screenshotje van de tracking pagina ;)

Tot gisteren had ik overigens dezelfde status als jij hebt.

TheFes wijzigde deze reactie 18-10-2017 08:57 (6%)

• giganielsie
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 04-12 17:21
ZeTime has come!!

Leuk speelgoed :9~ :9~

• SilentF0rce
Okay... hier zijn mijn foto's. Ik moet eerlijk zeggen.. ik krijg die schakelband gewoon niet uit elkaar. Dus die heb ik nog niet geprobeerd.

• antonief
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 02-12 22:27
Dat ziet er goed uit! Zelf gebruik ik deze om die bandjes in te korten

antonief wijzigde deze reactie 18-10-2017 21:10 (80%)

• SilentF0rce

Hier met nachtmodus. Ik moet zeggen.. das wel nodig ook, want de standaard watchfaces zijn echt te donker. Morgen even wat nieuwe downloaden :-)

SilentF0rce wijzigde deze reactie 18-10-2017 21:06 (14%)

• carlhendrix
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 13-09 07:44
Inmiddels ook binnen. 10 minuten zitten stoeien met die milanese band.. Ligt nu op te laden, bevindingen komen later.

[PSN: carlhendrix] | Steam ID : n3w_w4rri0r |

• eniux
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 18:42
quote:
TheFes schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 15:39:
[...]

Op de facebook community claimt iemmand hem wel in zijn paired list te hebben staan.. Ik heb hem sowieso maar één keer kunnen vinden met scannen, en toen mislukte pairen vanwege de pin. Maar de meeste tijd kan ik hem niet eens vinden.
https://tweakers.net/ext/f/sIONcK6M0UKFN7sDHjkdoof6/thumb.png :)

• Tobiasve
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 26-09 13:18

Tobiasve

Net effe anders

quote:
eniux schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 16:28:
[...]

Dat ging volgens mij zonder bevestiging
Moest op beiden bevestigd worden :)
Ik ben er overigens erg blij mij, geen rare dingen of grote bugs.
Muziek afspelen via Spotify is nog een beetje onpraktisch, maar alle andere functies lijken goed te werken.

De wijzers staan niet altijd even netjes recht als ze aan de kant schuiven voor notificaties ondanks dat deze goed zijn gekalibreerd. Maar dat lijkt mij wel te fixen via software updates.

Hier is die trouwens in al zijn schoonheid. Ik ben klaar voor een uitgebreide review.

http://tweakers.net/gallery/704591/inventaris/

• Ghust
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 03-11 13:01
Als je nu de communicatieverantwoordelijke bent van MK neem je die Boris zijn smartphone/facebook account toch af :D

Ghust wijzigde deze reactie 27-10-2017 10:10 (5%)

• GORby
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 20-11 14:40
Hier word ik persoonlijk minder vrolijk van. Die witte stip linksboven de as is er pas bijgekomen en ligt op de display en dus niet op het glas.

• Frozenhands
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 06-12 15:29
quote:
Krysa schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 15:10:
[...]
Rotterdam, Netherlands 07/11/2017 7:41 Destination Scan
Is ie bij jou inmiddels geleverd?
Yes, ik heb ondertussen mijn ZeTime binnengekregen (mede mijn zeurende vader ook). Ik moest eerder van kantoor weggaan omdat de horloges bij de buurvrouw afgeleverd waren in haar winkel die om vijf uur zou sluiten.

Als eerste ben ik naar de juwelier in de stad gelopen om mij even te helpen met die bandjes (ik pruts er altijd mee en waarom niet even naar de expert toe). Nadat die mij geholpen had en mij drie kwartier aan de praat gehouden te hebben omdat hij toch wel nieuwsgierig was naar het horloge ben ik weer richting huis gegaan. De juwelier, een oudere man van 66 begon direct over mijn milanese band en het magnetische sluitsysteem; dit zou volgens mij hem niet ten goede van de accu zijn als deze regelmatig in contact mee zou komen. Hij gaf hierbij een voorbeeld dat hij veel Ice Watches terug krijgt met dit probleem (is weliswaar geen smartwatch) maar toch even in het achterhoofd houdende. Veel meer dingen besproken met de vriendelijke en hoefde uiteindelijke niet te betalen. Zijn voorstel was dat ik binnenkort terugkom met de ZeTime om een demonstratie te geven :+

Verder is mijn eerste indruk zeer goed i.c.m. met de milanese band! Ik gebruik een OnePlus 3 als telefoon en heb hier al wat problemen mee dat notificaties op een gegeven moment verdwijnen (schijnen meer mensen last van te hebben). Hierdoor werken de notificaties op de smartwatch (lees e-mail berichten) niet goed. Dit is verder even afwachten, voor mij geen dealbreaker op het moment.

"That's what I do. I drink and I know things."

• Ghust
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 03-11 13:01
Heb antwoord gekregen van MK over m'n probleem

Dus het probleem is dat de grote wijzer wat "sleept" tussen 15-30. Als ik dus een notification krijg (of kalibreer) tussen 15 na en 30 na komt de wijzer niet op z'n juiste plek (omdat hij wat blijft hangen onderweg). Ook moet elke ochtend kalibreren (omdat hij ongeveer een minuut per uur nakomt ofzo).

Heb gemaild, ook een filmpje gestuurd.

Het antwoord:

"Gelukkig" werkt die "fix" niet. Maar vind dat toch ook maar bedenkelijk qua problem resolution

Ghust wijzigde deze reactie 09-11-2017 11:53 (11%)

• eniux
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 18:42
Toch knap dat die heartrate sensor dit kan meten vanaf mijn nachtkastje, inclusief high BPM alert :*)

• i2Paq
  • Laatst online: 05-12 16:15

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

De server-afhankelijkheid wordt afgebouwd.

• Vinze
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 04:16
Ik heb sinds een week ook een Zetime (Petite) in bezit, gekocht nadat mijn trouwe Pebble Steel het begeven heeft. Vind het een mooi klokje en ik denk dat het een waardige opvolger van mijn Pebble is. Het enige waar ik me wel enorm aan stoor zijn de WhatsApp notificaties, waarom krijg ik eerst het bericht binnen en direct daarna de melding "Bericht van <naam>"? Heb het in dit topic al vaker voorbij zien komen dus hopelijk komen ze snel met een fix.

Oh, en vanmiddag een stalen bandje gemonteerd, ziet er zeer gelikt uit al zeg ik het zelf:

i7 6700K / Z170I / GTX 1070 / 16GB / AW3418DW

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Ik lees dat er volgende week een nieuwe App. en FW komt voor de ZeTime.

http://zetimeforums.net/download/file.php?id=1

Mijn collega maakte daarnaast een opmerking over de vele klachten die je overal leest aangaande de customer service van MK en kreeg het volgende antwoord:

http://zetimeforums.net/download/file.php?id=4https://

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Er duiken berichten op FB op over een nieuwe App. en FW.

"New Firmware Build available on Android! Firmware 1.7 (Build21) "

http://zetimeforums.net/download/file.php?id=7

i2Paq wijzigde deze reactie 31-01-2018 12:54 (19%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Volgens Fred Boutin op Facebook kunnen we eind deze week een nieuwe update verwachten.

Hij gaf verder geen details over deze update.

http://www.zetimeforums.net/download/file.php?id=11

i2Paq wijzigde deze reactie 13-03-2018 17:25 (3%)

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Volgens Fred Boutin op de ZeTime FB usergroup is de nieuwe App. door Beta heen en wordt deze het eerste kwartaal van 2019 vrijgegeven.

http://zetimeforums.net/download/file.php?id=40

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Nieuwe WatchOS2 voor ZeTime uitgebracht.

http://zetimeforums.net/download/file.php?id=196

First of all, a new user interface.
Our UI Designers spent a lot of time analyzing owners’ feedback and came out with updated new menus, shortcuts, icons and navigation improvements in order to deliver a better and seamless experience of MyKronoz Smartwatches. ZeTime Firmware 2.0 is largely benefiting of all these improvements and getting a fresh new look.

Watch Buttons Customization
A widely requested feature from thousands of users.
Now you can get direct access to your favorite embedded App or features, right from the side buttons as well as the smart crown. We’ve made it super easy to customize from the MyKronoz Mobile App Settings menu. Your watch will now work exactly the way you want it to and therefore save time and avoid unnecessary navigation.

WhatsApp & Facebook Messenger on-device answering
Available for Android users exclusively, due to constraints of iOS close API environment, this great new feature will allow users to directly answer incoming messages straight from their wrist with no need to take out their phone out of the pocket. Thanks to Emojis and short preset messages you’ll save time and significantly improve your level of interaction with your watch.
• Watch Face Store
Last but not least, together with Firmware 2.0, we’re releasing our official Watch Face Store. With hundreds of thousands of ZeTime users around the world, we have seen countless amazing watch faces personal creations on various unofficial platforms. Recently, with the introduction of the new MyKronoz Mobile App, a lot of you have shared their design talent with the rest of the community but with no real way to offer them for download. With the introduction of MyKronoz Official Watch Face Store, all users will be able to download, and rate personal creations and customize their ZeTime even more.

While all downloads will be offered for free, straight from the MyKronoz App to every ZeTime users, creators will have to upload their creations from a dedicated website and will have to go through an approval process to make sure all trademarks and legal aspects of their design will be compliant. We have no doubts this cool new feature will encounter massive success among the entire community.

i2Paq wijzigde deze reactie 03-09-2019 08:55 (24%)

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True