Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
quote:
Spunker schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 07:29:
Sorry hoor maar je zit gewoon te kampen en te wachten tot mensen in een choke terecht komen en dan knal je ze gewoon af. Je vind het blijkbaar een prestatie vandaar je fimpje..

Het is maar waar je blij van word, sommige vinden campen game machanics en sommige vinden dit lame..
Ik zelf ben net als jij hoor daar niet van, lekker makkelijk enemies laten komen ipv zoeken en afgeknald worden :P Maar trots ben ik er niet op :P
Ach ieder z'n ding toch? Kan me goed voorstellen dat mensen die weinig met shooters hebben liever third person spelen zodat ze dit soort tactieken kunnen gebruiken.
quote:
Sorry hoor maar je zit gewoon te kampen en te wachten tot mensen in een choke terecht komen en dan knal je ze gewoon af. Je vind het blijkbaar een prestatie vandaar je fimpje..

Het is maar waar je blij van word, sommige vinden campen game machanics en sommige vinden dit lame..
Ik zelf ben net als jij hoor daar niet van, lekker makkelijk enemies laten komen ipv zoeken en afgeknald worden :P Maar trots ben ik er niet op :P
Ach..... it's all in the game right?

Winnen zal je er niet mee in 99% van de games. Als je dan 1 game geluk hebt dat de cirkel exact naar jouw gebouw toekomt, dan heb je geluk en een chicken dinner. Maar de ene speelt gewoon op die manier en de ander speelt om zoveel mogelijk kills te krijgen.

Maar je eigen skills worden er in ieder geval niet echt heel veel beter van..... Dat vind ik juist zo gaaf aan het spel. Je leert sneller looten, juiste locaties te kiezen, goede routes te nemen en je wordt na veel gevechten echt beter in combat situaties. Maar dat leer je alleen door in deze combat situaties eerst veel dood te gaan, want van elke death leer je weer erg veel. Daarom zijn deze games veel meer waard dan een potje campen bovenaan de trap imho.

Gaming & Boardgame Enthusiast - BGG - Loonens

• Bloodhoundje
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 14-12 20:49
quote:
Loondijke schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 08:41:
[...]

Ach..... it's all in the game right?

Winnen zal je er niet mee in 99% van de games. Als je dan 1 game geluk hebt dat de cirkel exact naar jouw gebouw toekomt, dan heb je geluk en een chicken dinner. Maar de ene speelt gewoon op die manier en de ander speelt om zoveel mogelijk kills te krijgen.

Maar je eigen skills worden er in ieder geval niet echt heel veel beter van..... Dat vind ik juist zo gaaf aan het spel. Je leert sneller looten, juiste locaties te kiezen, goede routes te nemen en je wordt na veel gevechten echt beter in combat situaties. Maar dat leer je alleen door in deze combat situaties eerst veel dood te gaan, want van elke death leer je weer erg veel. Daarom zijn deze games veel meer waard dan een potje campen bovenaan de trap imho.
En ook dat moet je oefenen, dat potje campen bovenaan de trap. Ik speel met een vriend samen en we wisselen onze speelstijl bewust regelmatig af. Dus soms besluiten we om steeds ver weg te droppen, rustig looten en dan steeds op de randen van de zone te spelen. En afwisselend droppen we middenin de "hell" om te leren om te gaan met chaotische situaties en meerder enemies tegelijk. Zo dropte we gisteren in sosnovka waar we 6 man in de eerste minuut overhoop moesten schieten. Of we droppen middenin Pecado en proberen zo snel en aggresief mogelijk de hele stad uit te roeien.

Ja daardoor gaan we vaker dood dan als we veilig spelen. Maar het helpt ook onwijs met de juiste beslissingen leren maken als je van meerdere kanten beschoten wordt en het verbeterd je aim aanzienlijk :) .

• Hemical
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 10-12 07:48
quote:
Hemical schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 09:49:
Zijn er meer mensen die de laatste tijd last hebben met sessies te joinen? Wanneer we de game starten blijf ik regelmatig op het zwarte laadschem hangen. Normaliter zie je dan 3 witte laadblokjes rechts onderin. Deze zie ik dan niet en blijf oneindig op het zwarte scherm hangen. Moet dan altijd de game force quiten en snel opnieuw inloggen.

Heb hier voorheen nooit problemen mee gehad.
Om hier maar op terug te komen.. Ik denk de game momenteel 50% niet inlaadt. Dat ik dus blijf hangen op het laadscherm, game moet forcequiten, en hopelijk op tijd terug er in ben.

Mocht ik dan wel ingeladen zijn, moet ik ook nog maar geluk hebben dat ik geen "Bad module info" crash krijg. Dit is ook weer iets nieuws sinds een paar dagen.

Gisteren was het zo'n potje:
Wil game joinen in duo: Vast in laadscherm, force quit, kom nog op tijd terug in het vliegtuig.
Kunnen spelen tot de ongeveer 20 players left: "Bad module info crash".Ik zat hier op de rand van de cirkel, en duo maat (was al dood) gaf aan dat ik, ondanks gecrashed, aan de wandel ging; Into the blue!
Snel forcequit en herladen. Weer vast in laadscherm. Forcequit en herladen. Weer vast in laadscherm. Ondertussen redelijk ver de bluezone ingelopen, was wel fully boosted. Derde keer herladen kwam ik gelukkig wel door het laadscherm en was nog in staat om de nieuwe cirkel te halen. Uiteindelijk in een 1v2 gekomen die ik verloor.

Vrijwel alle potjes begonnen met het vastzitten in het laadscherm, dus na een pot of 3/4 maar opgehouden. Hoop dat hier snel wat aan gedaan wordt want hier ben ik redelijk klaar mee.

twitch.tv/imhemical | Voor al je noob RL/Fortnite/ARK/PUBG plays!

• floriz87
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 14-12 21:27
quote:
Hemical schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 10:05:
[...]

Om hier maar op terug te komen.. Ik denk de game momenteel 50% niet inlaadt. Dat ik dus blijf hangen op het laadscherm, game moet forcequiten, en hopelijk op tijd terug er in ben.

Mocht ik dan wel ingeladen zijn, moet ik ook nog maar geluk hebben dat ik geen "Bad module info" crash krijg. Dit is ook weer iets nieuws sinds een paar dagen.

Wil game joinen in duo: Vast in laadscherm, force quit, kom nog op tijd terug in het vliegtuig.
Kunnen spelen tot de ongeveer 20 players left: "Bad module info crash".Ik zat hier op de rand van de cirkel, en duo maat (was al dood) gaf aan dat ik, ondanks gecrashed, aan de wandel ging; Into the blue!
Snel forcequit en herladen. Weer vast in laadscherm. Forcequit en herladen. Weer vast in laadscherm. Ondertussen redelijk ver de bluezone ingelopen, was wel fully boosted. Derde keer herladen kwam ik gelukkig wel door het laadscherm en was nog in staat om de nieuwe cirkel te halen. Uiteindelijk in een 1v2 gekomen die ik verloor.

Vrijwel alle potjes begonnen met het vastzitten in het laadscherm, dus na een pot of 3/4 maar opgehouden. Hoop dat hier snel wat aan gedaan wordt want hier ben ik redelijk klaar mee.
Superirritant. Het lijkt overigens wel redelijk random. Ik had er ook last van en nu sinds een paar weken niet meer, maar een vriend van me nu opeens wel. Een andere maat heeft er nog nooit last van gehad. Wij gaan nu standaard terug naar de lobby en beginnen een nieuwe game. Vervelend voor de stats, maar minder kans op bugs.

• MRTNbos
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 14-12 09:52
quote:
[...]

...
Het niet laden van de game herken ik totaal niet. Ik weet niet of je het al geprobeerd heb, maar wellicht helpt het om de game opnieuw te installeren?

De "Bad-module crash" herken ik wel. In de afgelopen weken was het bij mij ook regelmatig raak met ca 10-20% crashes. De laatste paar dagen heb ik er weer geen last van gehad, dus ik heb een sprankje hoop dat het beter gaat.

• Secsytime
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 14:34

Secsytime

Automagisch

quote:

Ik was inderdaad naar een van de laatste cirkels gereden, en daar een huisje in gegaan, met gevaar voor eigen leven.. dit is Solo Squad he..

Dus het is niet alsof ik de hele game heb gecamped.. maar in de laatste cirkels doet natuurlijk (bijna) iedereen dat.. er waren niet voor niets nog maar 9 (?) mensen over. :+ :X

• janvanduschoten
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 13:20

janvanduschoten

Moderator Mobile / Cryptocurrencies

Nr. 346

quote:
Secsytime schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 11:07:
[...]

Ik was inderdaad naar een van de laatste cirkels gereden, en daar een huisje in gegaan, met gevaar voor eigen leven.. dit is Solo Squad he..

Dus het is niet alsof ik de hele game heb gecamped.. maar in de laatste cirkels doet natuurlijk (bijna) iedereen dat.. er waren niet voor niets nog maar 9 (?) mensen over. :+ :X
Campen of niet, je kiest een goede plek uit, je maakt de juiste beslissingen op het juiste moment en maakt goed gebruik van de mogelijkheden die TPP je geeft.
Ook zijn de andere spelers niet zo slim bezig, ik was die trap echt niet opgelopen :+

You're mistaken me for someone who really cares.

• ApC_IcE
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 08:38

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

zojuist dus gezien dat de dxi van reshade geblocked werd.

• Bloodhoundje
quote:
ApC_IcE schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 11:25:
zojuist dus gezien dat de dxi van reshade geblocked werd.
Dat gebeurd heel regelmatig, is vaak als de game een update heeft gehad en deze nog niet in battleye is meegenomen. Dat wordt vaak snel weer gefixed door een uitzondering die wordt toegevoegd voor de DXI van Reshade. Dit betekend dus niet dat reshade opeens nu als hack gezien wordt. Gewoon business as usual nadat er patches geweest zijn. ;)

• Flamesz
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 15:52
quote:
Bloodhoundje schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 11:53:
[...]

Dat gebeurd heel regelmatig, is vaak als de game een update heeft gehad en deze nog niet in battleye is meegenomen. Dat wordt vaak snel weer gefixed door een uitzondering die wordt toegevoegd voor de DXI van Reshade. Dit betekend dus niet dat reshade opeens nu als hack gezien wordt. Gewoon business as usual nadat er patches geweest zijn. ;)
Behalve dat er dus aangekondigd is dat ze ReShade niet (direct) gaan unblocken bij deze update.

https://forums.playbattle...anti-cheat-update-060218/

• Bloodhoundje
quote:
Flamesz schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 11:54:
[...]

Behalve dat er dus aangekondigd is dat ze ReShade niet (direct) gaan unblocken bij deze update.

https://forums.playbattle...anti-cheat-update-060218/
:o, dat had ik nog niet gezien. Dat is wel even een grote verandering met de houding die voorheen was vanuit PUBG :| .
quote:
Bloodhoundje schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 11:56:
[...]

:o, dat had ik nog niet gezien. Dat is wel even een grote verandering met de houding die voorheen was vanuit PUBG :| .
Het is niet zozeer dat ze Reshade perse willen blokkeren maar dat ze alle programma's die invloed uit kunnen oefenen op PUBG willen blokkeren. Als gevolg daarvan zal onder andere Reshade ook niet meer werken.
quote:
Tsurany schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 11:59:
[...]

Het is niet zozeer dat ze Reshade perse willen blokkeren maar dat ze alle programma's die invloed uit kunnen oefenen op PUBG willen blokkeren. Als gevolg daarvan zal onder andere Reshade ook niet meer werken.
Neen, ze zeggen duidelijk: Reshade heeft backdoors voor cheats, en daarom willen ze het blocken. Niet dat reshade een cheat is, maar hackers exploiten het.

i7 7700k - 16 Gb 3200 - MSI Z270 gaming pro Carbon - MSI 1070 Gaming - m.2 960 Pro - Asus ROG swift PG279Q

• Bloodhoundje
quote:
Tsurany schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 11:59:
[...]

Het heeft een andere reden ben ik net achter. Laatste versie van Reshade ondersteund een "zoom functie". Dus dit is nu officieel als hack te gebruiken:

https://www.unknowncheats...9-pubg-re-shade-zoom.html ( mocht deze URL hier niet welkom zijn, dan haal ik hem weg, maar deze laat tenminste zien waarom het gebanned is.)

• Flamesz
quote:
kazzzdafke schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 12:03:
[...]

Neen, ze zeggen duidelijk: Reshade heeft backdoors voor cheats, en daarom willen ze het blocken. Niet dat reshade een cheat is, maar hackers exploiten het.
Oh? Waar hebben ze dat gezegd dan?

Ik was zoals Tsurany onder de vooronderstelling dat het er gewoon aan lag dat ReShade, net zoals sommige hacks de gamebestanden beïnvloed en daarom samen met de hacks geblokkeerd word.
Ik heb nergens iets gelezen dat er in ReShade een "backdoor" zit.
Google?

https://forums.playbattle...-delayed-reshade-blocked/

ReShade not only behaves like a cheat program but can also be used for cheating, and must therefore be blocked. Please be advised that this is a permanent block.

Hierboven al één voorbeeld wat effectief met reshade zelf kan "gecheat" worden...

EDIT: ik vind dat ze de goeie weg hiermee op gaan. Er moet geen enkel 3rd party app draaien voor de game. Hij speelt goed, punt. Zelfs aanpassen van .ini's zouden voor mij gerust mogen bannen. Ook al is het maar een kleine aanpassing dat niet direct als cheaten kan gezien worden.

kazzzdafke wijzigde deze reactie 06-02-2018 12:08 (89%)

i7 7700k - 16 Gb 3200 - MSI Z270 gaming pro Carbon - MSI 1070 Gaming - m.2 960 Pro - Asus ROG swift PG279Q

• Flamesz
Ah, had dat bericht vannochtend gemist. Was me ook totaal niet bewust dat je zulke dingen met ReShade kan doen.
quote:
Flamesz schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 12:05:
[...]

Oh? Waar hebben ze dat gezegd dan?

Ik was zoals Tsurany onder de vooronderstelling dat het er gewoon aan lag dat ReShade, net zoals sommige hacks de gamebestanden beïnvloed en daarom samen met de hacks geblokkeerd word.
Ik heb nergens iets gelezen dat er in ReShade een "backdoor" zit.
Hier: https://forums.playbattle...-delayed-reshade-blocked/
Ze zijn nog steeds van mening dat programma's die geen gameplay voordeel opleveren wel toegestaan moeten worden. Echter Reshade kan nu ook daadwerkelijk gebruikt worden om te cheaten (zoom functie) en daarom is Reshade niet meer toegestaan. Dat is overigens pas vijf uur geleden bekend gemaakt dus de reactie van @kazzzdafke is wat overdreven.
quote:
Bloodhoundje schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 12:03:
[...]

Het heeft een andere reden ben ik net achter. Laatste versie van Reshade ondersteund een "zoom functie". Dus dit is nu officieel als hack te gebruiken:

https://www.unknowncheats...9-pubg-re-shade-zoom.html ( mocht deze URL hier niet welkom zijn, dan haal ik hem weg, maar deze laat tenminste zien waarom het gebanned is.)
Serieus? Dat is gewoon hacken imho.

Speel het spel zoals je het aangeleverd krijgt en ga niet met allerlei tools toch proberen het beeld te beinvloeden. Terechte bans!

quote:
Tsurany schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 12:10:
[...]

Dat is overigens pas vijf uur geleden bekend gemaakt dus de reactie van @kazzzdafke is wat overdreven.
Omdat ik eerder ben dan jou met bron? :)

quote:
kazzzdafke schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 12:11:
[...]

Omdat ik eerder ben dan jou met bron? :)
Nee omdat je de "Google?" reactie geeft als iemand om een bron vraagt van iets dat nog geen vijf uur geleden bekend gemaakt is. PlayerUnknown heeft maandenlang zelf aangegeven dat Reshade geen probleem is dus het is niet heel vreemd dat mensen graag een bron zien na zo'n plotselinge ommezwaai.
Dit komt overigens bij Google op dit moment nog niet eens naar voren...

Tsurany wijzigde deze reactie 06-02-2018 12:19 (8%)

Maar ik zei het wel, en dan is op google: "pubg reshade ban" of "block" toch snel ingetyped, niet?

Boeie!

PUBG please :+

• Flamesz
quote:
kazzzdafke schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 12:23:
Maar ik zei het wel, en dan is op google: "pubg reshade ban" of "block" toch snel ingetyped, niet?
Zoals Tsurany al aangaf is het betreffende artikel nog niet op google terug te vinden, niet met jouw keywords tenminste. Wel enige speculatie over dat deze ban er aan zit te komen op reddit en de oude informatie over dat ReShade niet gebanned word.

Anyway, we raken offtopic.

In de aankondiging van de patch werd ook vermeld dat overlay en recording software problemen kan ondervinden na de patch, heeft iemand hier al problemen mee?
Lijkt me wat als opeens alle streamers een paar dagen niet zouden kunnen streamen, maar dat zullen ze van te voren wel testen.
Al noemden ze wel specifiek de discord overlay als een van de functies die misschien tijdelijk geblokt raakt, en dat zou denk ik ook wel een hoop spelers treffen.

• gergs
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 01:11
Weet iemand waarom ik de game niet kan opstarten? Ik kreeg gister avond elke keer een melding dxgi.dll missing. Als ik het hier en daar leest dan zou het met reshade te maken hebben. Maar ik heb mijn reshade dan verwijderd, ook shadowplay uitgezet, en de game (2x!) opnieuw geinstalleerd. Kom niet in game.
Allerlei tips op internet/ youtube geprobeerd, dxgi verwijderen enz. lukt niet.
En laatst opeens wel. Dus nog een potje kunnen spelen gisteren, 2 kills en supressed AR maar dan weer dood door stomme tricycle. Dan maar naar bed helemaal pissed...................

intel Core i7-7700k | 6GB Aorus GTX1060 | 16GB Corsair Vengeance | Samsung 960 EVo SSD | Seasonic Focus+ 550 Gold

• Bloodhoundje
quote:
gergs schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 13:43:
Weet iemand waarom ik de game niet kan opstarten? Ik kreeg gister avond elke keer een melding dxgi.dll missing. Als ik het hier en daar leest dan zou het met reshade te maken hebben. Maar ik heb mijn reshade dan verwijderd, ook shadowplay uitgezet, en de game (2x!) opnieuw geinstalleerd. Kom niet in game.
Allerlei tips op internet/ youtube geprobeerd, dxgi verwijderen enz. lukt niet.
En laatst opeens wel. Dus nog een potje kunnen spelen gisteren, 2 kills en supressed AR maar dan weer dood door stomme tricycle. Dan maar naar bed helemaal pissed...................
Zolang je de melding over DXGI.dll krijgt betekend dit dat reshade nog steeds actief is in de folder van je game. Controleer even goed je gamefiles of deze echt weg is. als je b.v. de game deinstalleerd, ga daarna zelf nog even naar de steamapps folder en verwijder de game map daar ook dat hij echt weg is. Anders is het een goede kans dat er nog restant bestanden inzitten waaronder DXGI welke weer actief is zodra je de game opnieuw hebt geinstalleerd. :) .

• gergs
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 01:11
quote:
Bloodhoundje schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 13:47:
[...]

Zolang je de melding over DXGI.dll krijgt betekend dit dat reshade nog steeds actief is in de folder van je game. Controleer even goed je gamefiles of deze echt weg is. als je b.v. de game deinstalleerd, ga daarna zelf nog even naar de steamapps folder en verwijder de game map daar ook dat hij echt weg is. Anders is het een goede kans dat er nog restant bestanden inzitten waaronder DXGI welke weer actief is zodra je de game opnieuw hebt geinstalleerd. :) .
Oke ik zal het vanavond nog testen, thanks!

intel Core i7-7700k | 6GB Aorus GTX1060 | 16GB Corsair Vengeance | Samsung 960 EVo SSD | Seasonic Focus+ 550 Gold

• m0nk
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 15:32

m0nk

16-09-2003 15.15

Pff eindelijk! mijn eerste FPP solo chicken dinner! Met "maar" 3 kills waarvan 2 in de laatste cirkel met een M16a4 met een 4x en een compensator. De eerste had een Kar en de tweede een mini14. Adrenaline much! :P

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30

• mierenmepper
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 14-12 22:42
quote:
m0nk schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 16:17:
Pff eindelijk! mijn eerste FPP solo chicken dinner! Met "maar" 3 kills waarvan 2 in de laatste cirkel met een M16a4 met een 4x en een compensator. De eerste had een Kar en de tweede een mini14. Adrenaline much! :P
gratz :)

• Khaine
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 13-12 20:36

Khaine

Python liefhebber

quote:
m0nk schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 16:17:
Machtig gevoel he! Ik heb er pas 2 solo op mijn naam staan, maar zodra je eenmaal bij de laatste 5 hoort is de spanning vaak echt om te snijden.

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

OMG, I jinxed it.. vandaag zo ontzettend veel auto aim cheaters tegen gekomen.. niet normaal..

• unfor
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 14:01
Het is wel vaker gezegd, gewoon FPP spelen en je hebt amper tot geen last meer van cheaters.

Steam - BFV Deloeks - PUBG Delukz

• Hemical
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 10-12 07:48
quote:
[...]

En weer een avond met constant disconnects etc. Uninstalled, remind !10year.

Wellicht dat het tegen die tijd werkt.

twitch.tv/imhemical | Voor al je noob RL/Fortnite/ARK/PUBG plays!

• Spunker
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 06-09 11:10

Spunker

Banned

vraagje, is ammo unlimited als je eenmaal een wapen gevonden hebt? ik speel het zelf niet maar het zou spannend zijn als je limited ammo hebt.

• Frenzy_LS
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 13-12 07:37
quote:
Spunker schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 02:17:
vraagje, is ammo unlimited als je eenmaal een wapen gevonden hebt? ik speel het zelf niet maar het zou spannend zijn als je limited ammo hebt.
Natuurlijk is ammo limited. Je moet je ammo ook 'vinden / looten', meestal ligt er wel wat bij je wapen (maar niet veel). Je ammo heeft ook gewicht, dus je kan niet als een stofzuiger alles maar in je rugzak gooien.

• Dreifarben
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 13-12 15:30
Eergisteren tweede geworden in solo play... Zo frustrerende plaats om op te eindigen, zeker omdat ik solo nog nooit chicken dinner won.
Laatst met vaste teammaat in duoplay wel eerste chicken dinner ooit gescoord.

PC: Asrock AB350M Pro4 - R5 2600 - 16 GB DDR4 @ 3000 MHz - MSI RX580 8GB Gaming X // Laptop: LENOVO Ideapad 310 // Smartphone: Xiaomi Redmi Note 3 pro

• Flimovic
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 14:09

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

quote:
Dreifarben schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 08:48:
Eergisteren tweede geworden in solo play... Zo frustrerende plaats om op te eindigen, zeker omdat ik solo nog nooit chicken dinner won.
Laatst met vaste teammaat in duoplay wel eerste chicken dinner ooit gescoord.
Gewoon solo's blijven doen, die 1e WWCD komt vanzelf! En ja, dat is een gedenkwaardige herinnering! Man wat was ik blij en vol adrenaline na mijn eerste WWCD! Sta je daar als volwassen vent in je eentje in een kamer te schreeuwen haha :+

Gamertag: Flimovic / Overwatch ID Flimovic#2129

• Dreifarben
quote:
Flimovic schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 10:20:
[...]

Gewoon solo's blijven doen, die 1e WWCD komt vanzelf! En ja, dat is een gedenkwaardige herinnering! Man wat was ik blij en vol adrenaline na mijn eerste WWCD! Sta je daar als volwassen vent in je eentje in een kamer te schreeuwen haha :+
Oh, ik was al blij als een kind toen we in duoplay wonnen, wat gaat dat solo geven :+

PC: Asrock AB350M Pro4 - R5 2600 - 16 GB DDR4 @ 3000 MHz - MSI RX580 8GB Gaming X // Laptop: LENOVO Ideapad 310 // Smartphone: Xiaomi Redmi Note 3 pro

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

quote:
Dreifarben schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 10:25:
[...]

Oh, ik was al blij als een kind toen we in duoplay wonnen, wat gaat dat solo geven :+
Nog meer! Screenshots appen naar al je vrienden die ook PUBG spelen. Screenshot spammen in de discord groep..

• EliHiel
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 15:39
quote:
m0nk schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 10:32:
[...]

Nog meer! Screenshots appen naar al je vrienden die ook PUBG spelen. Screenshot spammen in de discord groep..
Inderdaad, ik heb tot nu toe nog maar 2 keer een WWCD solo gehaald en telkens naar mijn vrienden die ook PUBG spelen doorgestuurd :9~

Overlaatst ook 2e geworden door mijn eigen domme fout, mijn tegenstander en ik zaten elk aan een andere kant van zo een golfplaten-afscheiding op miramar toen hij nummer 3 neerschoot. We wisten beiden waar de andere zat en hij gooit granaat via ander muurtje naar mijn kant. Ik zie deze landen en ga acheruit tot waar ik denk dat het wel ok is, uiteraard schat ik da radius van granaten fout in en sterf hier toch nog aan 8)7 vooral balen omdat hij door de cirkel eerst vanachter zijn beschutting moest komen....

• Flamesz
PUBG twitter deelde net deze statistieken van de early access periode.

https://twitter.com/PUBAT...status/961159273068843008

Verbaast mij dat er meer dan 17 keer zo veel packages zijn dan chicken dinners.
Denk ik fout als ik 1 chicken dinner gelijkstel aan 1 gespeelde game, en er dus gemiddeld 17 airdrops per game vallen? Kan niet kloppen zo volgens mij.

• Thijmen
  • Registratie: juni 2011
quote:
Flamesz schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 11:15:
PUBG twitter deelde net deze statistieken van de early access periode.

https://twitter.com/PUBAT...status/961159273068843008

Verbaast mij dat er meer dan 17 keer zo veel packages zijn dan chicken dinners.
Denk ik fout als ik 1 chicken dinner gelijkstel aan 1 gespeelde game, en er dus gemiddeld 17 airdrops per game vallen? Kan niet kloppen zo volgens mij.
Wellicht worden custom-servers, waarin het mogelijk is om vaker airdrops te doen, meegeteld?

• Flamesz
quote:
Thijmen schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 11:38:
[...]

Wellicht worden custom-servers, waarin het mogelijk is om vaker airdrops te doen, meegeteld?
Is misschien een optie, maar kan denk ik niet het gehele verschil verklaren.
Als we uitgaan van eigenlijk gemiddeld 10 airdrops per game, dan zouden er nog 1 miljard, bijna de helft van alle airdrops uit custom games moeten komen.
En aangezien het aantal custom games relatief beperkt is, en ook niet elke custom game het aantal airdrops op 1000 per game heeft (als dat überhaupt kan) lijkt me dit niet genoeg om het verschil te verklaren.
Lijkt niet te kloppen inderdaad. Volgens mij max 10 ofzo per game. Veel games die het einde niet hebben gehaald misschien door crashes of bugs?

Andere vraag;

Welk common AR, SR of SMG-wapen (dus geen crate) vinden jullie het fijnste en waarom? Ik ben nog een beetje zoekende, maar welke mij het beste liggen.

Positief:
- SCAR-L (als ik deze heb pak ik zelden een ander wapen op)
- M4 (volledig uitgerust een topper, maar als ik de SCAR-L tegenkom pak ik die vaak toch nog op)
- UMP9 (heerlijk weinig recoil en hoge ROF en je vindt overal 9mm)
- KAR98 (spreekt voor zich met een scopie)
- SKS (met de juiste attachs en scopes een topper)

Negatief:
- M16 (teveel recoil die ik niet gecontroleerd krijg)
- Vector (nog nooit fatsoenlijk mee geschoten/gekilld)

Twijfel:
- AKM (op langere afstand prima vervanger voor ontbrekende sniperrilfe, ondanks de blur en heavy recoil, maar moeilijk om echt onder controle te krijgen)
- Micro Uzi (volledig uitgerust ook echt een prima wapen, maar niet beter dan een AR)
- Tommygun (aardig wat kills meegemaakt early game, maar daarna verdwijnt hij vaak altijd voor een andere
- Mini14 (prima wapen, maar afhankelijk van de compensator, zonder deze voor lange afstand niet geschikt met mijn speelstijl, te snel willen schieten)
- Winchester 94 (deze staat als SR op Wiki, maar eigenlijk alleen als shotgun paar keer opgepakt.)
- VSS (gisteren weer paar potjes mee gedaan, heerlijk snel gedempt schieten en altijd een scope aanwezig, maar damage per bullet is echt te laag).

Ik merk dat ik vooral minder goed schiet of presteer, zodra ik in een onverwachts gevecht kom of het spannend is. Dan zit ik soms zo verkrampt te spelen dat ik moeilijk goed kan aimen :D. Soms schrik ik mezelf rot omdat ik ineens beschoten wordt, dat ik gewoon niet meer helder kan nadenken ofzo 8)7 . Had ik met andere shooters echt nooit last van, maar hier wel. Bizar :o .

Iets anders wat me opvalt als ik bijvoorbeeld Shroud op Youtube zie; die heeft in vergelijking met mij gewoon echt amper recoil. Of in ieder geval; zo lijkt het. Hoe de fuk doet hij dat? :+

Loondijke wijzigde deze reactie 07-02-2018 12:04 (4%)

• unfor
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 14:01
quote:
Loondijke schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 11:57:
Lijkt niet te kloppen inderdaad. Volgens mij max 10 ofzo per game. Veel games die het einde niet hebben gehaald misschien door crashes of bugs?

Andere vraag;

Welk common AR, SR of SMG-wapen (dus geen crate) vinden jullie het fijnste? Ik ben nog een beetje zoekende, maar welke mij het beste liggen.

Positief:
- SCAR-L (als ik deze heb pak ik zelden een ander wapen op)
- M4 (volledig uitgerust een topper, maar als ik de SCAR-L tegenkom pak ik die vaak toch nog op)
- UMP9 (heerlijk weinig recoil en hoge ROF en je vindt overal 9mm)
- KAR98 (spreekt voor zich met een scopie)
- SKS (met de juiste attachs en scopes een topper)

Negatief:
- M16 (teveel recoil die ik niet gecontroleerd krijg)

Twijfel:
- AKM (op langere afstand prima vervanger voor ontbrekende sniperrilfe, ondanks de blur en heavy recoil, maar moeilijk om echt onder controle te krijgen)
- Micro Uzi (volledig uitgerust ook echt een prima wapen, maar niet beter dan een AR)
- Tommygun (aardig wat kills meegemaakt early game, maar daarna verdwijnt hij vaak altijd voor een andere
- Mini14 (prima wapen, maar afhankelijk van de compensator, zonder deze voor lange afstand niet geschikt met mijn speelstijl, te snel willen schieten)
- Winchester 94 (deze staat als SR op Wiki, maar eigenlijk alleen als shotgun paar keer opgepakt.)
- VSS (gisteren weer paar potjes mee gedaan, heerlijk snel gedempt schieten en altijd een scope aanwezig, maar damage per bullet is echt te laag).

Ik merk dat ik vooral minder goed schiet of presteer, zodra ik in een onverwachts gevecht kom of het spannend is. Dan zit ik soms zo verkrampt te spelen dat ik moeilijk goed kan aimen :D.

Iets anders wat me opvalt als ik bijvoorbeeld Shroud op Youtube zie; die heeft in vergelijking met mij gewoon echt amper recoil. Of in ieder geval; zo lijkt het. Hoe de fuk doet hij dat? :+
Beste all-rounder is voor mij de M416, up close een beest en ik snipe er ook mee.
Winchester moet je trouwens niet onderschatten early game, deze week nog een game gehad waar ik in 1 minuut 3 man afschiet met dat ding.

En over de recoil: Die is voor iedereen het zelfde, maar de ene gamer heeft meer ervaring dan de ander.
Recoil counteren is simpelweg het recoil patroon naar beneden trekken. Shroud is een oud CS Pro, en PUBG recoil counteren is echt een piece of cake vergeleken met CS.

Steam - BFV Deloeks - PUBG Delukz

quote:
Loondijke schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 11:57:
Probeer het eens een paar keer. Compensator, grip, buttstock en extended mag en je hebt een wapen dat zeer nauwkeurig is op korte afstand en razendsnel zijn kogels afvuurt. Ik denk dat de Vector een van de meest onderschatte wapens is in de game.

• PatRamon
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 15:44
quote:
Tsurany schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 12:13:
[...]

Probeer het eens een paar keer. Compensator, grip, buttstock en extended mag en je hebt een wapen dat zeer nauwkeurig is op korte afstand en razendsnel zijn kogels afvuurt. Ik denk dat de Vector een van de meest onderschatte wapens is in de game.
Bijna in elke game vind je een smg suppressor, heerlijk wapen vooral in erangel :)
*without equipment rubbish weapon

**

• lowskilled-ftw
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 11:01
quote:
Tsurany schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 12:13:
[...]

Vector en M416/SKS is mijn favoriete combi! Wat je zegt, Vector van dichtbij = _/-\o_

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Ik pak ook altijd een vector met een ext quick mag. Zeker naast een sniper of M416/M16A4, favoriete combo.

Hmmm... zo zie je maar; eerste indrukken zijn niet altijd de beste! Tijd om er wat meer tijd in te stoppen dus :).

quote:
PatRamon schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 12:22:
[...]

Bijna in elke game vind je een smg suppressor, heerlijk wapen vooral in erangel :)
*without equipment rubbish weapon
Ik heb liever een compensator dan een suppressor. Op die afstand weten vijanden toch wel waar je zit, dan liever wat meer nauwkeurigheid :)

• Flimovic
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 14:09

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Uzi met stock, ext. mag en compensator oOo

Heerlijk voor dichtbij!

Flimovic wijzigde deze reactie 07-02-2018 12:29 (24%)

Gamertag: Flimovic / Overwatch ID Flimovic#2129

• Flamesz
Vector vind ik ook de chillste SMG, perfect voor short range door gigantische damage output, terwijl hij toch iets accurater is dan de Uzi. En ik vind er vaker dan niet een suppressor voor.
Qua AR's vind ik de SCAR-L de beste allrounder, ik prefereerde eerst de M16A4 omdat ik die het lekkerst vond voor long range, maar nu ik vooral SCAR-L pak als het kan vind ik dat long range ook wel prima.

En @Tsurany, zolang er ook nog andere mensen leven dan de persoon die ik dood schiet laat ik me liever ook niet door hen horen.

• PatRamon
  • Laatst online: 15:44
quote:
Tsurany schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 12:27:
[...]

Ik heb liever een compensator dan een suppressor. Op die afstand weten vijanden toch wel waar je zit, dan liever wat meer nauwkeurigheid :)
Nog nooit geprobeerd.. vandeweek eens doen :)
Vrijwel altijd een suppressor er voor.

**

• SouLLeSSportal
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 14-12 19:06
Voor nu is er weinig te kiezen dan de m416 als je die vindt. Je zal wel de attachements moeten vinden maar nog geen game gehad waar dit niet lukte als ik die gebruikte.
Daarnaast kar98 of sks als longrange of m16/akm bij gebrek aan. Akm is shortrange met comp ook een beest maar wel in 5 round bursts of heel dichtbij full spray. De vector is goed mits je een ex. Mag hebt en comp. Anders liever de uzi early game.

gamepc Nick Battlelog: ACEpr0faker Steam: pr0faker Twitch

quote:
Tsurany schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 12:27:
[...]

tegenwoordig gebruik ik alleen nog maar een compensator op een AK, aangezien ik dat wapen toch alleen maar gebruik op 10 meter afstand max ;)

voor de rest is de volgorde bij mij : silencer, flash hider, comp.

Flashes zijn echt super goed zichtbaar tegenwoordig, een silencer is de beste flashhider (en ook nog eens stil :+ ). zonder flash ben je echt veel minder goed te spotten en als je bijvoorbeeld goede camo hebt (vanwege schaduw of gras etc) dan ben je met flashhider bijna onzichtbaar op 200-300m, terwijl je zonder flashhider gelijk gespot wordt door de flashes.

edit: oh je verhaal ging over een smg |:(
quote:
gotfurrr schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 13:50:
[...]

tegenwoordig gebruik ik alleen nog maar een compensator op een AK, aangezien ik dat wapen toch alleen maar gebruik op 10 meter afstand max ;)

Flashes zijn echt super goed zichtbaar tegenwoordig, een silencer is de beste flashhider (en ook nog eens stil :+ ). zonder flash ben je echt veel minder goed te spotten en als je bijvoorbeeld goede camo hebt (vanwege schaduw of gras etc) dan ben je met flashhider bijna onzichtbaar op 200-300m, terwijl je zonder flashhider gelijk gespot wordt door de flashes.

Jup op afstand ben ik het volledig met je eens, dan is een silencer perfect en een flash hider een goede tweede. Echter op korte afstand waarbij ik een SMG gebruik maak ik me het meeste druk om nauwkeurigheid en minder om stealth. Enkel in de laatste cirkel, als je door het gras kruipt, kan stealth nog wel handig zijn.
quote:
gotfurrr schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 13:50:
[...]

Dit heb ik in een video ook gezien;

YouTube: PUBG ► SUPPRESSOR vs COMPENSATOR vs FLASH HIDER (Exact Stats/E...

Maar; toen wij dit vorige week zelf hebben getest, bleek een Flash Hider geen flash te geven en een Suppressor wel. Is dit gepatched? Of gewoon compleet random?

Andere vraag; Valt de M16 bij jullie ook tegen of doe ik gewoon iets verkeerd? Qua stats moet hij echt prima zijn, maar op afstand met een scoop is het echt net of ik er niks mee raak.

quote:
Loondijke schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 14:02:
[...]

Dit heb ik in een video ook gezien;

YouTube: PUBG ► SUPPRESSOR vs COMPENSATOR vs FLASH HIDER (Exact Stats/E...

Maar; toen wij dit vorige week zelf hebben getest, bleek een Flash Hider geen flash te geven en een Suppressor wel. Is dit gepatched? Of gewoon compleet random?

Andere vraag; Valt de M16 bij jullie ook tegen of doe ik gewoon iets verkeerd? Qua stats moet hij echt prima zijn, maar op afstand met een scoop is het echt net of ik er niks mee raak.
silencer zou geen flash moeten geven, als dat wel zo is dan is het een bug lijkt me

edit: heb even gekeken, silencer geeft geen flash bij mij.

verder vind ik de m16 nog steeds een van de beste ARs met scope, misschien moet je langzamer schieten (of juist sneller :+ )

gotfurrr wijzigde deze reactie 07-02-2018 14:14 (3%)

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

quote:
Loondijke schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 14:02:
[...]
Ik hou ervan, zeker met een silencer of compensator en 4x scope. Heerlijk op single shot op middellange afstand. Hij is vrij nauwkeurig bij mij. Maak er vrij veel kills mee. Denk dat het ook een kwestie van aanleren is zoals met veel wapens en attachments. Ik speel er vaak mee en merk dat het nu wel een stuk beter gaat dan in het begin.

• mfneed
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 15:20
Is trouwens regen en mist uit de map gehaald? Heb het namelijk nog niet gezien sinds de nieuwe map...

Xbox ID - Neeedsz

quote:
mfneed schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 14:17:
Is trouwens regen en mist uit de map gehaald? Heb het namelijk nog niet gezien sinds de nieuwe map...
Dat is er lang geleden uitgehaald omdat een groot deel van de spelers vertrok uit de server als er regen of mist was. Die games werden standaard met 50-70 man gestart dus hebben ze het er maar helemaal uitgehaald.

• SouLLeSSportal
quote:
m0nk schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 14:08:
[...]

Ik hou ervan, zeker met een silencer of compensator en 4x scope. Heerlijk op single shot op middellange afstand. Hij is vrij nauwkeurig bij mij. Maak er vrij veel kills mee. Denk dat het ook een kwestie van aanleren is zoals met veel wapens en attachments. Ik speel er vaak mee en merk dat het nu wel een stuk beter gaat dan in het begin.
m16 heeft te weinig meerwaarde tov de m416 in algemeen gebruik, je mist full auto op korte afstand, bursten kan ook prima met m416 handmatig, de iets hogere bullet speed is niet zo spannend hoger. Dat betekent ook weer niet dat die slecht is maar in mijn beleving ben je eigenlijk altijd beter af met een m416 als je die decked out hebt.

• Dreifarben
quote:
Tsurany schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 14:26:
[...]

Dat is er lang geleden uitgehaald omdat een groot deel van de spelers vertrok uit de server als er regen of mist was. Die games werden standaard met 50-70 man gestart dus hebben ze het er maar helemaal uitgehaald.
Ik blijf dit erg jammer vinden, hopelijk komt het nog terug met een oplossing voor het "leave" probleem.

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

quote:
SouLLeSSportal schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 15:01:
[...]

m16 heeft te weinig meerwaarde tov de m416 in algemeen gebruik, je mist full auto op korte afstand, bursten kan ook prima met m416 handmatig, de iets hogere bullet speed is niet zo spannend hoger. Dat betekent ook weer niet dat die slecht is maar in mijn beleving ben je eigenlijk altijd beter af met een m416 als je die decked out hebt.
Daarvoor heb ik er meestal een SMG naast. Als ik een m416 vind dan vervang ik mijn m16a4 er ook mee. Echter lijkt de m16a4 veel makkelijker te vinden dan de m416.. Vandaar dat ik ermee speel/oefen. ;)

• SouLLeSSportal
quote:
m0nk schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 15:25:
[...]

Daarvoor heb ik er meestal een SMG naast. Als ik een m416 vind dan vervang ik mijn m16a4 er ook mee. Echter lijkt de m16a4 veel makkelijker te vinden dan de m416.. Vandaar dat ik ermee speel/oefen. ;)
Klopt het is samen/naast de akm de meest voorkomende AR dus totdat je de m416 vindt kan je hem prima gebruiken. Het is zeker geen slecht wapen en ook op korte afstand kan de burst mits je goede control hebt mensen bijna instant downen, combi met smg kan uiteraard ook prima.

• Deleon78
  • Laatst online: 14:35
quote:
Dreifarben schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 15:20:
[...]

Ik blijf dit erg jammer vinden, hopelijk komt het nog terug met een oplossing voor het "leave" probleem.
Gewoon verplichten / loss voor leaven in lobby :)

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 14:32

Catch22

De ene is je moeder

quote:
[...]

Weer en mapselectie opties zouden het oplossen

En de ander is je zus
Steam: maxx0r
R5 1600 - RX480 - AOC AG271QX - LG 34UC79G

Zijn er mensen die echt liever op Miramar spelen dan op Erangel? Als de map voorbij komt speel ik hem gewoon, maar als we er 3x achter elkaar op komen leaven we echt totdat we Erangel krijgen.

En als ik zou mogen kiezen wordt het echt elke keer Erangel. Enige pluspuntje wat Miramar over Erangel heeft; meer voertuigen (voor m'n gevoel). Verder speel ik met heel veel meer plezier op Erangel.

• Booyaa
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 14-12 14:24
quote:
Loondijke schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 15:42:
Zijn er mensen die echt liever op Miramar spelen dan op Erangel? Als de map voorbij komt speel ik hem gewoon, maar als we er 3x achter elkaar op komen leaven we echt totdat we Erangel krijgen.

En als ik zou mogen kiezen wordt het echt elke keer Erangel. Enige pluspuntje wat Miramar over Erangel heeft; meer voertuigen (voor m'n gevoel). Verder speel ik met heel veel meer plezier op Erangel.
Vind Miramar te groot. Heb liever Erangel

• SouLLeSSportal
Nee niet echt een voorkeur, al vind ik de map van erangel beter opgezet en wat meer diversiteit hebben. De eilanden bij miramar kom ik eigenlijk nooit, de opzet is wel ok maar kleurtechnisch mij te eentoning, te veel bruin in te gelijkende tinten. Als er wat verschil tussen boven groener en aan de kust ook meer groen zou zijn en tussenin die kenmerkende bruine woestijn omgeving, dan zou dat al een stuk beter zijn. Maar beide hebben hun charme vind ik.

SouLLeSSportal wijzigde deze reactie 07-02-2018 15:57 (4%)

• NINjak
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 11:50
quote:
[...]

Oplossing: op de mappen het weer gewoon dynamisch maken!

Als je start niet kunnen zien wat je tijdens de map tegen gaat komen en dan moet bv. de regen- of mistperiode natuurlijk niet de hele map zijn ;)

• Deleon78
quote:
NINjak schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 16:15:
[...]

Oplossing: op de mappen het weer gewoon dynamisch maken!
Doen we ff! :+

• Korkss
  • Laatst online: 10:55
quote:
[...]

De mist games vond ik wel echt kut. Leavde ze niet, doe dat eigenlijk nooit. Maar de regen/onweer mis ik toch wel moet ik zeggen. Vond dat echt vet!

Acer predator XB271HU - i7 7700k -MSI Z270 PGC - Gigabyte Aorus 1080ti - 16gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

• mfneed
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 15:20
quote:
Korkss schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 16:24:
[...]

De mist games vond ik wel echt kut. Leavde ze niet, doe dat eigenlijk nooit. Maar de regen/onweer mis ik toch wel moet ik zeggen. Vond dat echt vet!
Bij mij juist andersom! vond de mist maps juist heel gaaf! en regen vanwege het geluid juist weer kut.

Xbox ID - Neeedsz

quote:
Deleon78 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 15:36:
[...]

Gewoon verplichten / loss voor leaven in lobby :)
Waarom wil je zo graag je eigen voorkeur opdringen aan anderen?
quote:
Loondijke schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 15:42:

Miramar zit qua mapdesign voor mij een stuk beter in elkaar, meer diversiteit en zeker buiten de steden en veel leukere omgeving. Vooral de zuidkant van de map met velden vol farming equipment en heuvels en rotsen speelt veel fijner, je kan beter flanken en makkelijker wegduiken.
Hij is echter te groot waardoor je te weinig mensen tegen komt. Erangel is mid-game leuker maar Miramar heeft vaak veel betere eindcirkels omdat je niet in een gigantisch leeg open veld kan eindigen. En je hebt niet die achterlijke scheiding tussen military/hoofdeiland, dat is bij Erangel echt een minpunt. Als het een military cirkel is ben je vaak enorm veel tijd kwijt aan een boot zoeken of zwemmen, daar is qua gameplay echt niks leuks aan.

• BobbLeeSwaggr
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 09:56
quote:
Jammer dat ze alleen het geluid van de redzone balanceren.
Van mij mag die wel helemaal weg.

Als ik het me goed herinner was die toch ook uitgezet tijden E-Sports events?

Steam/Origin: BobbLeeSwaggr BF V stats

• Dreifarben
Leuk die discussie over Erangel en Miramar, ik hoop echter dat er binnen afzienbare tijd derde map komt. Meer diversiteit is altijd welkom.

• Deleon78
quote:
Tsurany schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 16:28:
[...]

Waarom wil je zo graag je eigen voorkeur opdringen aan anderen?
Hmmm? Leg uit. Hij zegt: hopen dat ze met een oplossing komen. Ik stel voor om leave-to-lobby een loss te geven. Dat is toch een mogelijke oplossing?

Deleon78 wijzigde deze reactie 07-02-2018 17:20 (3%)

• SouLLeSSportal
Sounds good doesnt work. Wat als er om welke reden dan ook iemand wegvalt en men niet die ronde wil spelen? Krijg je dan ook een loss? Of je joined per abuis verkeerde gamemode en leaved de lobby daarom? Ook maar gelijk loss? Nee dynamisch weer zou ok zijn maar zie ik niet gebeuren in de nabije toekomst in ieder geval dus dan maar lekker zo laten.

Gewoon vrije keuze geven;

Regen map
Mist map
Dynamisch weer map
Mooi weer map
Random weer map

Iedereen happy!

Als er dan maar 50 spelers zijn, de map gewoon meeschalen en 50% zo groot maken. Net als bij BF bijvoorbeeld.

Loondijke wijzigde deze reactie 07-02-2018 17:53 (3%)

• Bekse
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 10:38
quote:
Deleon78 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 17:18:
[...]

Hmmm? Leg uit. Hij zegt: hopen dat ze met een oplossing komen. Ik stel voor om leave-to-lobby een loss te geven. Dat is toch een mogelijke oplossing?
Er was niks mis met die post. Dat wijsneuzige hier op tweakers, zo jammer.
quote:
Deleon78 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 17:18:
[...]

Jij vind die maps wel fijn om te spelen, anderen niet. In plaats van mensen vrij te laten in hun keuze wil je ze nu afstraffen omdat ze niet de maps willen spelen die jij wilt spelen. Je dwingt ze dan te kiezen tussen een map spelen die ze niet leuk vinden of punten verliezen.

• Deleon78
quote:
Tsurany schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 19:42:
[...]

Jij vind die maps wel fijn om te spelen, anderen niet. In plaats van mensen vrij te laten in hun keuze wil je ze nu afstraffen omdat ze niet de maps willen spelen die jij wilt spelen. Je dwingt ze dan te kiezen tussen een map spelen die ze niet leuk vinden of punten verliezen.
Wow, dat heb je mooi voor me ingevuld aan de hand van mijn ene zin. Je zit er op zoveel vlakken naast dat ik bijna niet weet waar ik moet beginnen...

1) Jij bent jouw eigen mening aan het doorduwen. Ik mag blijkbaar niet eens een suggestie doen die niet in lijn is met de wensen van de grote Tsurany ;)
2) Ik vind niet elke map en modus fijn om te spelen :?
3) De reden dat ik het wel een goed idee vind, heeft niks met mijn voorkeuren te maken. Mijn reden is dat dit een ranked spel is (wat je ook van de ranking vindt). Als je unranked speelt, prima, vrijheid blijheid. Maar ranked zou iedereen naar mijn idee altijd onder dezelfde omstandigheden moeten spelen, dwz: niet alleen maar je favoriete map. Het is hier in het topic al vaker aangehaald dat juist die gelijkheid elke ronde zo fijn is aan dit spel. Pick & choose valt daar niet onder imho.

@SouLLeSSportal: naar mijn idee zou je onder die omstandigheden in een ranked pot inderdaad allemaal een loss moeten krijgen. Er is uiteraard wat te zeggen voor de gebrekkige stabiliteit van het spel bij sommige spelers ;) Volgens mij werkt het bij andere spellen ook gewoon zo: ga je er uit omdat de omstandigheden je niet aanstaan, dan heb je pech. Heb je je pc niet op orde, dan heb je pech. Heeft de game bugs? Pech (muv e-sports).
Maar ik snap wat je zegt. Mijn mening is er maar 1, maar altijd maar hetzelfde geluid "ik wil X, ik wil Y waaaah" verdient ook wel eens een tegengeluid ;) Anders is de balans zoek en luisteren we alleen nog maar naar de mensen die lopen te klagen (en dat zijn degenen die met name posten...).

• Deleon78
On a completely different note: heeft iemand anders ook dat als je de game opstart, dat na het filmpje de game op een zwart scherm blijft staan en je pc een piepgeluid (hardware!) begint te maken? Als ik op een willekeurige knop/toets druk, gaat het spel verder met laden en houdt het geluid op.
Ik heb dat ook met Aimtastic, gemaakt met Unity. Hoef dan alleen niet op een knop te drukken op een gegeven moment.
Ook in januari weer 1 miljoen cheaters gebanned..... wat een aantallen zeg. Pffff..

Loondijke wijzigde deze reactie 07-02-2018 21:31 (30%)

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

quote:
Loondijke schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 21:27:
Ook in januari weer 1 miljoen cheaters gebanned..... wat een aantallen zeg. Pffff..
Ze mogen er nog wel 1 miljoen meer bannen, de laatste paar dagen 90% van de tijd gekilled door cheaters xD..

• True
  • Registratie: april 2011
  • Nu online

True

Dislecticus

Ik vraag me af of al die mensen hier die zeggen dat ze zo vaak gedood worden door 'cheaters' ook de moeite nemen om
  1. de deathcam überhaupt te kijken;
  2. bij twijfel ook de replay even kijken.
Ik heb wel eens dat de deathcam er redelijk twijfelachtig uitziet, maar wanneer ik de replay kijk ik zeker weet dat het gewoon een erg goed schot of toeval was. Ik ben van mening dat ik zeer goed kan ontdekken of iemand aimbot of wallhack gebruikt, in mijn tijd van vcod, uo, cod2 en cod4 heb ik me bezig gehouden met banlists van clans welke ook vaak recordings richting Punkbuster stuurden.

In mijn 650 games ben ik twee keer gedood door een duidelijke cheater die gebruik maakte van aimbot. Ik vind het allemaal een beetje een storm in een glaswater. Enige nuance, is speel alleen EU en alleen FPP.
quote:
Deleon78 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 20:31:
3) De reden dat ik het wel een goed idee vind, heeft niks met mijn voorkeuren te maken. Mijn reden is dat dit een ranked spel is (wat je ook van de ranking vindt). Als je unranked speelt, prima, vrijheid blijheid. Maar ranked zou iedereen naar mijn idee altijd onder dezelfde omstandigheden moeten spelen, dwz: niet alleen maar je favoriete map. Het is hier in het topic al vaker aangehaald dat juist die gelijkheid elke ronde zo fijn is aan dit spel. Pick & choose valt daar niet onder imho.
Als jij tegen iemand komt met dezelfde ranking als jij die 90% van de tijd zijn favoriete map speelt. Terwijl jij gewoon 25% - 75% zit met Erangel - Miramar (never nooit niet is het 50-50). Dan ben jij toch beduidend beter in het spel dan hij.

Immers, als hij even goed is, maar maar één enkele map zou spelen dan zou een hogere ranking moeten hebben dan jij gezien jouw ranking een gemiddelde is van de twee mappen. Als jij gemiddeld gezien minder goed speelt op die map zou jij datzelfde probleem hebben als jij zou spelen tegen iemand die ook beide mappen speelt maar gemiddeld gezien beter is op die map.

Hiernaast zijn er honderden games waar ranking juist wel zo werk. Als ik een potje DotA speel kan ik toch ook één van de vele heroes kiezen, als ik een even hoge rating heb als jij met een kiespool van één hero ben ik dan een minder goede speler terwijl zo'n 30 heroes hebt die je voornamelijk speelt?

De enige oplossing voor het probleem wat hier telkens als een cirkelredenering terugkomt is het implementeren van een keuzemenu. Selecteer je te spelen mappen en weersomstandigheden:
  • Erangel - daylight with clouds
  • Erangel - daylight without clouds
  • Erangel - sunset
  • Erangel - fog
  • Erangel - rain
  • Miramar - clear
  • Miramar - sunrise
Waarbij je zelf de keuze kunt maken om één of meerdere te selecteren. Of het ranking nu over alle of per scenario wordt gedaan maakt eigenlijk nog weinig uit. Voordat je überhaupt 'ranking' serieus kan nemen moet de game eerst 'af' zijn.

True wijzigde deze reactie 07-02-2018 22:19 (56%)

Steam Profile

• Deleon78
quote:
True schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 22:01:
Hiernaast zijn er honderden games waar ranking juist wel zo werk. Als ik een potje DotA speel kan ik toch ook één van de vele heroes kiezen, als ik een even hoge rating heb als jij met een kiespool van één hero ben ik dan een minder goede speler terwijl zo'n 30 heroes hebt die je voornamelijk speelt?
Fair enough, die andere games zijn er inderdaad zeker. Moeten ze bij Pubg ook matchmaking nog even perfectioneren, zonder queue times te creeeren liefst :) Ik geef slechts een optie waar ik zelf voorstander van ben. Het zal ongetwijfeld wat anders worden, zeker aangezien ik alleen hier wat reageer en niet richting BH :9
quote:
De enige oplossing voor het probleem wat hier telkens als een cirkelredenering terugkomt is het implementeren van een keuzemenu.
Er is alleen een oplossing als je een probleem ervaart >:)

Dit topic is een groot klaagfest, terwijl miljoenen mensen het spelen en ontzettend veel plezier hebben met het spel. Inclusief de klagers hier met honderden uren playtime. Misschien is het goed als niet altijd alles mee zit? Anders wordt het ook zo saai en schieten de highs er niet uit :)

[mompelt iets over millenials, get off my lawn!]

Deleon78 wijzigde deze reactie 07-02-2018 22:36 (3%)

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

quote:
Ik vraag me af of al die mensen hier die zeggen dat ze zo vaak gedood worden door 'cheaters' ook de moeite nemen om
Ik heb wel eens dat de deathcam er redelijk twijfelachtig uitziet, maar wanneer ik de replay kijk ik zeker weet dat het gewoon een erg goed schot of toeval was. Ik ben van mening dat ik zeer goed kan ontdekken of iemand aimbot of wallhack gebruikt, in mijn tijd van vcod, uo, cod2 en cod4 heb ik me bezig gehouden met banlists van clans welke ook vaak recordings richting Punkbuster stuurden.

In mijn 650 games ben ik twee keer gedood door een duidelijke cheater die gebruik maakte van aimbot. Ik vind het allemaal een beetje een storm in een glaswater. Enige nuance, is speel alleen EU en alleen FPP.

[...]

Als jij tegen iemand komt met dezelfde ranking als jij die 90% van de tijd zijn favoriete map speelt. Terwijl jij gewoon 25% - 75% zit met Erangel - Miramar (never nooit niet is het 50-50). Dan ben jij toch beduidend beter in het spel dan hij.

Immers, als hij even goed is, maar maar één enkele map zou spelen dan zou een hogere ranking moeten hebben dan jij gezien jouw ranking een gemiddelde is van de twee mappen. Als jij gemiddeld gezien minder goed speelt op die map zou jij datzelfde probleem hebben als jij zou spelen tegen iemand die ook beide mappen speelt maar gemiddeld gezien beter is op die map.

De enige oplossing voor het probleem wat hier telkens als een cirkelredenering terugkomt is het implementeren van een keuzemenu. Selecteer je te spelen mappen en weersomstandigheden:
  • Erangel - daylight with clouds
  • Erangel - daylight without clouds
  • Erangel - sunset
  • Erangel - fog
  • Erangel - rain
  • Miramar - clear
  • Miramar - sunrise
Waarbij je zelf de keuze kunt maken om één of meerdere te selecteren. Of het ranking nu over alle of per scenario wordt gedaan maakt eigenlijk nog weinig uit. Voordat je überhaupt 'ranking' serieus kan nemen moet de game eerst 'af' zijn.
Blijkbaar heb je in FPP helemaal geen last van cheaters, maar in TPP echt wel hoor.. misschien niet op low rating, maar op hogere zeker wel.

Als ik door 4 schoten word gekilled, ze zijn alle 4 headshot, door een muur heen.. dan kan ik constateren dat het een cheater is :+ En daar heb ik jou niet voor nodig om dat te constateren (overigens kijk ik altijd deathcam)
quote:

Het feit dat jij in 650 games geen cheater bent tegen gekomen, is net zoveel bewijs als iemand die zegt dat hij in al zijn games 2349238234 cheaters is tegen gekomen. Beide argumenten zijn nogal zwak.

als er zoveel cheaters worden gebanned, dan kan het gewoon niet anders dan dat je er af en toe een tegen komt. ook in fpp.

Zelf ben ik in mijn teveel uren pubg 3 echte cheaters tegen gekomen, 1 waar ik pas achter kwam toen een duo maatje uit verveling even een replay terug keek en vanavond in 2 squad games overduidelijke aimbot.

dus relatief gezien valt het wel mee, maar het blijft vervelend.

• mouzetc
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 13:52
Wij hadden vandaag ook voor het eerst in maanden weer een cheater (FPP EU). Erg zuur omdat we net op het randje van top 10 spelen en dan als 8e eindigen. Vervolgens 2 potjes later weer(!) een cheater..
(dat is de 3e squad FPP cheater in 1350uur).

Volgende vind ik wel tof om te delen.. (screenshot deed het niet):

Ondanks de haxors TOP 10 weten te halen :|

Spelen dit seizoen zeer stabiel (Samur/kommandokody/bringeroflight/Gaglia). Tot nu toe alles top 10 en 64% winrate. Zo, weer even trots genoeg :p

PUBG Twitch: www.twitch.tv/mouzetc

• Tijgertje
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 12-12 12:26
quote:
Oh jazeker en vaak kom ik tot de conclusie dat ik onzin riep voordat ik keek, maar ik zie ook heel vaak dat er gewoon keihard gecheat wordt. Wallhacks, corsshairs die je in stappen ziet verschuiven, medkits die meteen healen en noem maar op.

Daarnaast spel ik vrijwel alleen maar TPP en dat trekt kennelijk meer cheaters aan dan op FPP.

Tijgertje wijzigde deze reactie 08-02-2018 08:10 (4%)

Specs: http://specs.tweak.to/18519 - PUBG: Tijgertje

quote:
gotfurrr schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 23:41:
[...]

Zelf ben ik in mijn teveel uren pubg 3 echte cheaters tegen gekomen, 1 waar ik pas achter kwam toen een duo maatje uit verveling even een replay terug keek en vanavond in 2 squad games overduidelijke aimbot.

dus relatief gezien valt het wel mee, maar het blijft vervelend.
Kan zijn dat je er:
- meer in je potjes hebt gehad, maar zelf niet bent tegengekomen (al dood, zij al dood, ...)
- of je ze wel bent tegengekomen, maar het geen simpele cheaters zijn om te jennen, maar die slechts maar heel af en toe aimbot zeer subtiel gebruiken, of andere cheats die we nog niet wisten/weten zien op deatchcam (zoals reshade cheat)

1 miljoen per maand bijna is wel erg veel 😁

Ik moet zeggen dat ik de laatste week geen obvious cheater ben tegengekomen, of waarvan ik vermoedens had althans.

kazzzdafke wijzigde deze reactie 08-02-2018 08:11 (6%)

• ApC_IcE
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 08:38

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

quote:
mouzetc schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 23:50:
Wij hadden vandaag ook voor het eerst in maanden weer een cheater (FPP EU). Erg zuur omdat we net op het randje van top 10 spelen en dan als 8e eindigen. Vervolgens 2 potjes later weer(!) een cheater..
(dat is de 3e squad FPP cheater in 1350uur).

Volgende vind ik wel tof om te delen.. (screenshot deed het niet):

[afbeelding]

Ondanks de haxors TOP 10 weten te halen :|

Spelen dit seizoen zeer stabiel (Samur/kommandokody/bringeroflight/Gaglia). Tot nu toe alles top 10 en 64% winrate. Zo, weer even trots genoeg :p
Zieke stats!
Hoop jullie nooit als enemy tegen te komen haha :')
Of juist wel })

• Ankh
  • Registratie: mei 2001
  • Laatst online: 14-12 13:28

Ankh

|Proud dad of Bart

quote:
quote:
Fixed the issue where the sound of explosions would become too loud when played simultaneously
Dit gebeurde niet alleen bij red zones, ook bij 2 granaten incl ramen die kapot gingen. M'n audio ging volledig over z'n nek daarmee.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

quote:
Tijgertje schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 08:09:
[...]

Oh jazeker en vaak kom ik tot de conclusie dat ik onzin riep voordat ik keek, maar ik zie ook heel vaak dat er gewoon keihard gecheat wordt. Wallhacks, corsshairs die je in stappen ziet verschuiven, medkits die meteen healen en noem maar op.

Daarnaast spel ik vrijwel alleen maar TPP en dat trekt kennelijk meer cheaters aan dan op FPP.
Dit is in vele gevallen ook echt een kwestie van brakke replayfunctie en client sides replays. Ik heb mijn replay teruggekeken en daarin lijkt het echt alsof ik door een stuk rots heen kan kijken en mijn crosshair schiet alle kanten op. Ik ben nog het één en ander aan het knippen en zal deze per omgaande hier posten.

En dat terwijl ik van mezelf vrij zeker weet dat ik geen cheats heb op mijn pc :+ .

Wallhack neem ik aan dat je bedoelt dat ze door een complete berg heen kunnen kijken? Door de brakke replay lijkt het soms of ze door 50cm rots heen kunnen kijken, terwijl dit niet is.

Desalniettemin; teveel cheaters in deze nieuwe game :(.

Loondijke wijzigde deze reactie 08-02-2018 09:34 (13%)

quote:
mouzetc schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 23:50:

Knappe stats! Nice!
Je ziet wel duidelijk aan je stats dat squad games een andere gamemode is dan solo of duo games.
Solo speel ik echt niet graag, duo liever, maar squad het liefst. Solo lijkt veel meer te maken te hebben met net dat tikkeltje geluk (dat er niet iemand jou net spot). In duo kan je elkaar nog ressen bij dat tikkeltje pech, terwijl in squad je een beetje van alles hebt.

Pagina: 1 ... 100 ... 133 Laatste

Let op:
Samen spelen met mede-Tweakers?
Er zijn een aantal [PC] Discord servers waar je zat medespelers vindt:
* https://discordapp.com/invite/hTeYRqQ
* https://discord.gg/CcHAx4W

Er wordt geen discussie meer gevoerd over de Discord groepjes, laat elkaar met rust.

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True