Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
quote:
kazzzdafke schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 09:46:
[...]

Knappe stats! Nice!
Je ziet wel duidelijk aan je stats dat squad games een andere gamemode is dan solo of duo games.
Solo speel ik echt niet graag, duo liever, maar squad het liefst. Solo lijkt veel meer te maken te hebben met net dat tikkeltje geluk (dat er niet iemand jou net spot). In duo kan je elkaar nog ressen bij dat tikkeltje pech, terwijl in squad je een beetje van alles hebt.
je ziet aan onze stats heel duidelijk dat squad fpp het makkelijkst is om consistent te winnen. duo's is al veel moeilijker en solo helemaal.

en ookal staat matchmaking aan in fpp, we komen zelden echt goede spelers tegen. soms is het echt sealclubbing 2.0, daar kunnen we niks aan doen nu, maar als er echt goede matchmaking komt dan zal de winrate in squads ook flink dalen.

• SouLLeSSportal
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 19-02 19:28
quote:
Deleon78 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 20:31:
[...]

@SouLLeSSportal: naar mijn idee zou je onder die omstandigheden in een ranked pot inderdaad allemaal een loss moeten krijgen. Er is uiteraard wat te zeggen voor de gebrekkige stabiliteit van het spel bij sommige spelers ;) Volgens mij werkt het bij andere spellen ook gewoon zo: ga je er uit omdat de omstandigheden je niet aanstaan, dan heb je pech. Heb je je pc niet op orde, dan heb je pech. Heeft de game bugs? Pech (muv e-sports).
Maar ik snap wat je zegt. Mijn mening is er maar 1, maar altijd maar hetzelfde geluid "ik wil X, ik wil Y waaaah" verdient ook wel eens een tegengeluid ;) Anders is de balans zoek en luisteren we alleen nog maar naar de mensen die lopen te klagen (en dat zijn degenen die met name posten...).
In een lobby zitten en voordat het spel start eruit gaan moet gewoon kunnen. Welke spellen laat je dan automatisch een loss krijgen als je voordat het daadwerkelijke potje begint de lobby weer uit gaat?

gamepc Nick Battlelog: ACEpr0faker Steam: pr0faker Twitch

quote:
SouLLeSSportal schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 09:54:
[...]

In een lobby zitten en voordat het spel start eruit gaan moet gewoon kunnen. Welke spellen laat je dan automatisch een loss krijgen als je voordat het daadwerkelijke potje begint de lobby weer uit gaat?
csgo.

en wat betreft het map verhaal, laat ze gewoon een functie inbouwen zoals in csgo, daar kan je zelf mappen selecteren en je weet van tevoren ongeveer wat de queue tijden zijn per map. Ja soms zit je dan 2 minuten te wachten, wauw erg. :+

gotfurrr wijzigde deze reactie 08-02-2018 09:59 (26%)

• SouLLeSSportal
quote:
Uh nee, dan zit je voordat je in de game zit niet in een lobby oid. Daar klik je op ready en als de game een match heeft mag je los. Niet gelijk aan eerst ready up, dan in een lobby geplempt worden waar nog vanalles verkeerd kan gaan en dan pas in een game komen, waar ook alsnog dingen verkeerd kunnen gaan maar goed dan zit je erin en is het logisch dat je dan wel een loss krijgt. Er is toch niet voor niets een countdown voordat je begint zodat naast dat de game ingeladen is men ook nog uit de lobby kan gaan? Is volgens mij bij elke BR game zo.

Los van het feit dat csgo ietsje stabieler is en minder bugs in zitten dan pubg... :>

SouLLeSSportal wijzigde deze reactie 08-02-2018 10:03 (6%)

• Deleon78
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 22:55
De pubg countdown is toch niet anders dan de csgo countdown?
quote:
SouLLeSSportal schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 10:02:
[...]

Uh nee, dan zit je voordat je in de game zit niet in een lobby oid. Daar klik je op ready en als de game een match heeft mag je los. Niet gelijk aan eerst ready up, dan in een lobby geplempt worden waar nog vanalles verkeerd kan gaan en dan pas in een game komen, waar ook alsnog dingen verkeerd kunnen gaan maar goed dan zit je erin en is het logisch dat je dan wel een loss krijgt. Er is toch niet voor niets een countdown voordat je begint zodat naast dat de game ingeladen is men ook nog uit de lobby kan gaan? Is volgens mij bij elke BR game zo.

Los van het feit dat csgo ietsje stabieler is en minder bugs in zitten dan pubg... :>
is vergelijkbaar toch?

csgo: je klikt start match oid, je komt in de map terecht, je moet wachten tot iedereen connect of als er mensen leaven dat er iemand anders wordt toegevoegd. daarna start de match

pubg: je klikt start match, je komt in de map terecht, je moet wachten tot iedereen connect of als er mensen leaven dat er iemand anders wordt toegevoegd. daarna start de match

;)
quote:
gotfurrr schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 09:52:
[...]

je ziet aan onze stats heel duidelijk dat squad fpp het makkelijkst is om consistent te winnen. duo's is al veel moeilijker en solo helemaal.

en ookal staat matchmaking aan in fpp, we komen zelden echt goede spelers tegen. soms is het echt sealclubbing 2.0, daar kunnen we niks aan doen nu, maar als er echt goede matchmaking komt dan zal de winrate in squads ook flink dalen.
Ik ben bijlange niet zo goed als jullie, maar merkte op dat wanneer ik op +2200 zat dat bij het peaken de snelheid van headshots toch veel accurater en sneller kwamen.
Nu merk ik dat bv kar vs kar, ik sneller het shot kan maken dan de enemy. Maar op +2200 was het effe peaken en knal en een veel agressievere stijl van spelen, terwijl er op lagere ranking meer middelafstand battles zijn.

i7 7700k - 16 Gb 3200 - MSI Z270 gaming pro Carbon - MSI 1070 Gaming - m.2 960 Pro - Asus ROG swift PG279Q

• SouLLeSSportal
quote:
gotfurrr schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 10:05:
[...]

is vergelijkbaar toch?

csgo: je klikt start match oid, je komt in de map terecht, je moet wachten tot iedereen connect of als er mensen leaven dat er iemand anders wordt toegevoegd. daarna start de match

pubg: je klikt start match, je komt in de map terecht, je moet wachten tot iedereen connect of als er mensen leaven dat er iemand anders wordt toegevoegd. daarna start de match

;)
vergelijkbaar maar niet gelijk aan elkaar.

Csgo= matching tot je ander team aan je gekoppeld krijgt. dan meteen in de game met een korte countdown.
pubg is matching, dan in de lobby dan in game. Daar zit een stap tussen.

• Nivve
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 10:26
quote:
SouLLeSSportal schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 09:54:
[...]

LoL heeft exact hetzelfde probleem als PUBG en hebben er dus ook een straf voor. Als mensen een ARAM joinen komen ze in de lobby en krijgen ze een champion toegwezen. Vinden ze hem niet leuk dan leaved er best vaak iemand en kan je naar een nieuwe match gaan zoeken (wat soms 1-3 minuten kan duren ivm matchmaking).
Hier krijg je dan ook een tijdelijke ban voor (10 min of zo) zodat het wat minder vaak gebeurd.

Edit: Enige voornaamste verschil waarom het in LoL een groter probleem is, is dat er geen mensen meer kunnen joinen nadat iemand leaved. In PUBG kunnen er in de lobby wel mensen joinen.
10 minuten ban is voor PUBG dan ook misschien wat overdreven :+

Nivve wijzigde deze reactie 08-02-2018 10:18 (14%)

• Deleon78
quote:
SouLLeSSportal schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 10:16:
[...]
pubg is matching, dan in de lobby dan in game. Daar zit een stap tussen.
Pubg: vorm team in de lobby, ready up in de lobby (ja we zijn allemaal klaar voor de game, let's do this!), dan matching in de lobby, dan in-game met ronde-timer.

Stop met de in-game counter de lobby noemen. De menu-functie in-game heet niet voor niks "exit to lobby" :9

Deleon78 wijzigde deze reactie 08-02-2018 10:44 (13%)

• SouLLeSSportal
quote:
Nivve schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 10:16:
[...]

LoL heeft exact hetzelfde probleem als PUBG en hebben er dus ook een straf voor. Als mensen een ARAM joinen komen ze in de lobby en krijgen ze een champion toegwezen. Vinden ze hem niet leuk dan leaved er best vaak iemand en kan je naar een nieuwe match gaan zoeken (wat soms 1-3 minuten kan duren ivm matchmaking).
Hier krijg je dan ook een tijdelijke ban voor (10 min of zo) zodat het wat minder vaak gebeurd.

Edit: Enige voornaamste verschil waarom het in LoL een groter probleem is, is dat er geen mensen meer kunnen joinen nadat iemand leaved. In PUBG kunnen er in de lobby wel mensen joinen.
10 minuten ban is voor PUBG dan ook misschien wat overdreven :+
Ja het is vergelijkbaar, je gaat weg omdat de game je wat voorschotelt waar je geen zin in hebt, map danwel champion. Punt is dat als iemand leaved in pubg je alleen maar een iets minder grote groep spelers hebt, dus theoretisch iets hogere kans op winnen. In lol heeft het team met de leaver duidelijk lagere winkans.

quote:
Heb jij trouwens wat extra echo aanstaan op het geluid? Dat klinkt althans zo voor mij...

i7 7700k - 16 Gb 3200 - MSI Z270 gaming pro Carbon - MSI 1070 Gaming - m.2 960 Pro - Asus ROG swift PG279Q

• Deleon78
quote:
SouLLeSSportal schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 10:48:
[...]

In lol heeft het team met de leaver duidelijk lagere winkans.
Net als in Pubg?

• SouLLeSSportal

• Flimovic
  • Registratie: mei 2007
  • Nu online

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

quote:
Wel als je in een random squad speelt en je teamgenoten leaven, zodat je als enige overblijft natuurlijk.

Gamertag: Flimovic / Overwatch ID Flimovic#2129

• Deleon78
Met drie man maak je minder kans om te winnen dan met vier man? Of lees ik je comment helemaal verkeerd?

Edit: ah je bedoelt dat de kans klein is dat eentje uit een premade leaved en de rest niet. Agreed! En dan krijg je inderdaad dat het hele team eruit gaat en OF er nieuwe joinen OF de anderen hebben een team minder tegen zich. Check.

Deleon78 wijzigde deze reactie 08-02-2018 11:03 (53%)

• Nivve
quote:
SouLLeSSportal schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 10:48:
[...]

Ja het is vergelijkbaar, je gaat weg omdat de game je wat voorschotelt waar je geen zin in hebt, map danwel champion. Punt is dat als iemand leaved in pubg je alleen maar een iets minder grote groep spelers hebt, dus theoretisch iets hogere kans op winnen. In lol heeft het team met de leaver duidelijk lagere winkans.
Tja, in beiden wordt het spel minder leuk omdat mensen leaven, dus resultaat vind ik relatief vergelijkbaar. Grootste probleem aan PUBG is eigenlijk dat er maar 1 gamemode is. In LoL kan je nog Summoners doen en dan heb je geen willekeurige opzet van het spel.
Oplossing is daarom ook volgens mij: Vrije map keuze in casual en forceer de random map in competitive. Edit: Zolang er 1 gamemode blijft gewoon vrije keuze toelaten voor de casuals (zoals ik).

Maar goed, moet BH wel weer wat meer werk in steken :9

Nivve wijzigde deze reactie 08-02-2018 10:59 (7%)

• Loondijke
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 10:14
Als ik alleen ben om te gamen ga ik echt niet in een squad met randoms :+. 2 keer gedaan maar dat was alles behalve een succes.

Bij solo ga ik gewoon lekker vol de drukte in en na een paar keer wat meer aan de rand. Wellicht binnenkort een keer de Discord van GoT joinen om te kijken voor een duo of squad :).

PC Gaming & Boardgame Enthusiast - BGG - Loonens

• SouLLeSSportal
quote:
Flimovic schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 10:56:
[...]

Wel als je in een random squad speelt en je teamgenoten leaven, zodat je als enige overblijft natuurlijk.
Ja ok maar wie speelt er nog met randoms dan :o :>
quote:
Loondijke schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 10:59:
Als ik alleen ben om te gamen ga ik echt niet in een squad met randoms :+. 2 keer gedaan maar dat was alles behalve een succes.

Bij solo ga ik gewoon lekker vol de drukte in en na een paar keer wat meer aan de rand. Wellicht binnenkort een keer de Discord van GoT joinen om te kijken voor een duo of squad :).
Solo in duo's/squads is ook leuk en goede training, helemaal nu je weer net nieuw seizoen hebt. :P

SouLLeSSportal wijzigde deze reactie 08-02-2018 11:01 (48%)

• Flimovic
  • Registratie: mei 2007
  • Nu online

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

quote:
SouLLeSSportal schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 10:59:
[...]

Ja ok maar wie speelt er nog met randoms dan :o :>
Ik niet, maar er schijnen mensen te zijn die dat doen...

Gamertag: Flimovic / Overwatch ID Flimovic#2129

• Deleon78
Ik doe wel eens een duo'tje met een random. Echt hit & miss (50/50). Heb er best wat steam friends en wins aan overgehouden.
Vergelijkbaar met GoT Discord : ]
(het eindresultaat dan, over het algemeen vind je daar geen grievers).

Deleon78 wijzigde deze reactie 08-02-2018 11:05 (18%)

• mouzetc
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 10:24
quote:
kazzzdafke schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 09:46:
[...]

Knappe stats! Nice!
Je ziet wel duidelijk aan je stats dat squad games een andere gamemode is dan solo of duo games.
Solo speel ik echt niet graag, duo liever, maar squad het liefst. Solo lijkt veel meer te maken te hebben met net dat tikkeltje geluk (dat er niet iemand jou net spot). In duo kan je elkaar nog ressen bij dat tikkeltje pech, terwijl in squad je een beetje van alles hebt.
Thanks! En ik ben t volledig met je eens. Moet wel zeggen dat die stats verder niets zeggen.. ik speel tegenwoordig alleen een solotje om even warm te worden. Spring dan vaak Pecado etc om wat hits te maken. Heb 2 seizoenen ook echt solo gespeeld met een toppunt van rank 14 eu. Duo's eigenlijk hetzelfde verhaal.

Je hebt met squads gewoon zoveel meer overzicht, brains en firepower welke je zeker in Miramar nodig hebt.

Heb overigens geen echo aanstaan (twitch?), maar moet ook zeggen dat ik nooit echt geprobeerd heb alles te optimaliseren. Denk dat je ook iets teveel van mn ademhaling hoort :O

PUBG Twitch: www.twitch.tv/mouzetc

• BobbyDgtl
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 09:58
Voor de mensen met een hoge winrate in squads: landen/looten jullie altijd ver? Indien ja, auto-rij-ver of gewoon zover je kan springen?
Het lijkt me anders vrij onmogelijk om aan een 60%+ winrate te geraken. Of mijn early game is echt veeeel te slecht :-)

Crate chasen jullie of enkel als hij in de buurt is?

• Terminus
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 19-02 13:59
quote:
BobbyDgtl schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:26:
Voor de mensen met een hoge winrate in squads: landen/looten jullie altijd ver? Indien ja, auto-rij-ver of gewoon zover je kan springen?
Het lijkt me anders vrij onmogelijk om aan een 60%+ winrate te geraken. Of mijn early game is echt veeeel te slecht :-)

Mijn ervaring is dat de truc vooral is om te kijken hoe het vliegtuig vliegt, en dan vooral geen locatie te kiezen waar het vliegtuig direct overheen vliegt. Meestal pak ik een locatie die maximaal 1,5 'blokje' van de map af ligt van waar ik uit het vliegtuig kan springen. Populaire locaties ontlopen is minimaal net zo belangrijk. In het begin naar een grote stad, school of vooral Pochinki gaan is leuk om in het begin een paar kills te maken, maar de kans dat je zelf veranderd in een houten kistje is aanzienlijk.
quote:
Terminus schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:48:
[...]

Mijn ervaring is dat de truc vooral is om te kijken hoe het vliegtuig vliegt, en dan vooral geen locatie te kiezen waar het vliegtuig direct overheen vliegt. Meestal pak ik een locatie die maximaal 1,5 'blokje' van de map af ligt van waar ik uit het vliegtuig kan springen. Populaire locaties ontlopen is minimaal net zo belangrijk. In het begin naar een grote stad, school of vooral Pochinki gaan is leuk om in het begin een paar kills te maken, maar de kans dat je zelf veranderd in een houten kistje is aanzienlijk.
Je hebt in feite twee opties:
1. Elk gevecht winnen
2. Zoveel mogelijk gevechten ontwijken

Met optie 2 kom je vaak het verst, je neemt immers zo min mogelijk risico om zelf neergeschoten te worden en gaat enkel de confrontatie aan als je er een direct voordeel uit kan halen of als je geen andere keuze hebt. Optie 1 werkt enkel als je echt heel veel beter bent qua schiet skills dan de gemiddelde speler.

Merk zelf dat ik graag wat early game actie pak tegenwoordig maar dat gaat echt ten koste van je winrating. Zo landen we vaak in Los Leones, Georgopol of Yasnaya. En dan proberen daar als enige squad levend uit te komen, soms lukt het en soms lukt het niet.

• Korkss
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 10:29
quote:
Terminus schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:48:
[...]

Heb zelf weinig plezier in die top10 potjes met 2/3 kills.
Spring liever in drukke gebieden eruit en dan 15e worden met 10+ kills.
Maargoed ieder zijn speelstijl. Ook de ratings kijk ik nooit naar. Potje per potje. Als ik 10 kills pak en de 11e down ga en 60e wordt, geen probleem.
In het begin wel vaak gevechten ontweken, gevolg een aim van een aardappel.
Nu ik elk gevecht aan ga, veel drukte opzoek ben ik ook gewoon veel beter geworden.

Acer predator XB271HU - i7 7700k -MSI Z270 PGC - Gigabyte Aorus 1080ti - 16gb DDR4 - Phanteks Eclipse p400s - Seasonic 650W gold

quote:
BobbyDgtl schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:26:

We landen eigenlijk altijd richting een plek waar je een auto kan krijgen en kan rijden naar een goede loot plek. Crase chasen doe ik zelden, alleen als die echt dichtbij is en veilig lijkt te zijn om te looten.

early game is imho gewoon niet leuk genoeg, want:

- super lage tickrate en alle nadelen die daar bij horen
- je speelt in een squad, risico is heel groot dat 1 of 2 teamgenoten gekilled worden. en dan? exit en volgende game? dat doe je niet als je voor ranks speelt, dus dan zitten er 2 man 30 minuten niks te doen.
Bovendien zorgt het verlies van een deel van je squad in de eerste paar minuten voor veel minder opties in mid en endgame = niet leuk imho.
- RNG mbt loot, ik vind het echt helemaal niet leuk om met meerdere mensen een race te houden wie de beste RNG heeft. RNG in de zin of er in je gebouw/schuur/bunker whatever toevallig een AR spawned of alleen een pan.

wij vermijden early game gevechten om die redenen, en daarna kiezen we er zelf voor om een gevecht op te zoeken of af te breken. Dat klinkt saai, maar is het meestal echt niet aangezien we gewoon eigenlijk op alles schieten wat we zien.

• floriz87
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 07:29
Wat zijn de servers buggy vanavond, ongelooflijk. Dan weer stuck in matchmaking, en nu soms zelfs vast bij het aflopen van de timer. Niet kunnen connecten (servers too busy) en af en toe stutters in de game.

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

quote:
floriz87 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 22:41:
Wat zijn de servers buggy vanavond, ongelooflijk. Dan weer stuck in matchmaking, en nu soms zelfs vast bij het aflopen van de timer. Niet kunnen connecten (servers too busy) en af en toe stutters in de game.
Same here.
We zijn net maar gestopt toen halverwege de game alles ineens hing. Net lekker kunnen looten en mooi binnen de cirkel, dus het potje ging voorspoedig. Maar toen hing 't gewoon weer :(

Hopelijk gaat 't van het weekend beter.

Mijn BGG-list

• SomerenV
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 00:24

SomerenV

It's something!

quote:
Ja wij hadden er vanavond ook last van. Paar potjes geprobeerd maar het was een en al drama. 1x dat we niks meer konden (alles stond gewoon opeens stil). 3x dat we niet konden connecten. De 2 of 3 potjes dat we er wel in kwamen enorm veel lag en rubberbanding. Parachuten die niet ingeladen werden. En als klap op de vuurpijl een kill die pas kwam 3 seconden ofzo na m'n laatste schot.

Dus wij hielden het voor gezien :+

• Khaine
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 09:46

Khaine

Python liefhebber

quote:
Same here. 5 potjes, 3 reboots.

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

• Loondijke
quote:
Gelukkig! Ik had echt een paar deaths, waar ik gewoon 1 seconde eerder begon met schieten met een M4, alles raak op mijn scherm, maar bij de deathcam gewoon alles miste :(.

Jammer! Gelukkig is het carnaval, dus veel tijd om te gamen heb ik niet tot dinsdagavond. Hopelijk is er dan weer wat aangepast :+ .

gisteren nog een paar leuke duo's gespeeld met mouzetc, deze 2 endgames waren wel leuk. heb nog wel wat issues met de aug en full auto, maar dat komt ooit vanzelf goed :+ (volgens mij uiteindelijk beide 900+ dmg games)

gotfurrr wijzigde deze reactie 09-02-2018 10:12 (9%)

• BobbyDgtl
quote:
gotfurrr schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 16:49:
[...]

We landen eigenlijk altijd richting een plek waar je een auto kan krijgen en kan rijden naar een goede loot plek. Crase chasen doe ik zelden, alleen als die echt dichtbij is en veilig lijkt te zijn om te looten.

early game is imho gewoon niet leuk genoeg, want:

- super lage tickrate en alle nadelen die daar bij horen
- je speelt in een squad, risico is heel groot dat 1 of 2 teamgenoten gekilled worden. en dan? exit en volgende game? dat doe je niet als je voor ranks speelt, dus dan zitten er 2 man 30 minuten niks te doen.
Bovendien zorgt het verlies van een deel van je squad in de eerste paar minuten voor veel minder opties in mid en endgame = niet leuk imho.
- RNG mbt loot, ik vind het echt helemaal niet leuk om met meerdere mensen een race te houden wie de beste RNG heeft. RNG in de zin of er in je gebouw/schuur/bunker whatever toevallig een AR spawned of alleen een pan.

wij vermijden early game gevechten om die redenen, en daarna kiezen we er zelf voor om een gevecht op te zoeken of af te breken. Dat klinkt saai, maar is het meestal echt niet aangezien we gewoon eigenlijk op alles schieten wat we zien.
Met de auto naar een goede afgelegen loot plek, dat snap ik. Hoe pakken jullie de eerste cirkels aan? Aan jullie kant blijven om zover mogelijk van de flight path te zitten? Of toch early al centraal willen zitten?

Late game, laatste paar cirkels. De squads die moeten moven zijn zo goed als altijd degene die sterven (vooral op miramar, maar ook op de open stukken op oude eiland). We moeten bijna elke keer 100m lopen volledig in het open. Hoe vangen jullie die laatste crap cirkels op? Want je mag nog 5x zo goed kunnen schieten dan mij, als we met 3 man naar jou in het open schieten zal je niet al te lang leven...
Wanneer we wat geluk hebben met de late game cirkels, winnen we de game regelmatig. Maar die kans is uiteraard niet zo groot...

• Loondijke
quote:
BobbyDgtl schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 09:24:
[...]

Met de auto naar een goede afgelegen loot plek, dat snap ik. Hoe pakken jullie de eerste cirkels aan? Aan jullie kant blijven om zover mogelijk van de flight path te zitten? Of toch early al centraal willen zitten?

Late game, laatste paar cirkels. De squads die moeten moven zijn zo goed als altijd degene die sterven (vooral op miramar, maar ook op de open stukken op oude eiland). We moeten bijna elke keer 100m lopen volledig in het open. Hoe vangen jullie die laatste crap cirkels op? Want je mag nog 5x zo goed kunnen schieten dan mij, als we met 3 man naar jou in het open schieten zal je niet al te lang leven...
Wanneer we wat geluk hebben met de late game cirkels, winnen we de game regelmatig. Maar die kans is uiteraard niet zo groot...
1 van de redenen dat ik Miramar niet cool vind. Veel te open omgeving en dat is richting de eindcirkel (in de meeste gevallen, zeker niet altijd) klote. Wat we wel hebben geleerd; probeer altijd aan de rand van de cirkel te bewegen en ga op tijd, maar niet te vroeg rennen :o . Ben je te vroeg, dan ben je een sitting duck. Ben je te laat, dan red je het gewoon niet. Hier zijn voertuigen heel erg belangrijk, want dan move je veel sneller en veiliger. Je wordt wel vaak opgemerkt, dus daarna weet iedereen waar je zit. Houd daar rekening mee.

Dat is een luck element wat soms iets is waar je gewoon niks aan kunt doen. Zit je goed? Dan kan je de mensen gewoon opvangen. Heb je pech? Moet je door het open en heb je geluk nodig.

Loondijke wijzigde deze reactie 09-02-2018 10:09 (12%)

• gergs
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 08:30
Gisteravond is echt een drama. Freezing, crash, server busy enz enz. Vooral de freeze gebeuren, wij hadden het 3x meegemaakt, uit eindelijk hierdoor ook gewoon naar bed gegaan. Weet iemand wat handigst is om te doen? wachten? hoelang? een keer ong 1 minuut gewacht gebeurt ook niets, dus maar leave. Toen kreeg je weer optie om te reconnecten, maar ook kies je reconnect, gebeurt niets. Ik vind prima dat ze de cheaters wil gaan aanpakken maar om dan de game kapot te maken...........

intel Core i7-7700k | 6GB Aorus GTX1060 | 16GB Corsair Vengeance | Samsung 960 EVo SSD | Seasonic Focus+ 550 Gold

quote:
BobbyDgtl schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 09:24:
[...]

early game looten we altijd safe als dat mogelijk is, soms ook nog een tijd in het blauw als de cirkel redelijk dichtbij is en we genoeg meds hebben. Meestal begint onze game pas bij 30 alive hebben we gemerkt, dat komt niet omdat we tegenstanders opzettelijk ontwijken, maar door het safe looten zie je meestal weinig andere spelers tot die tijd.

Er is niet echt een draaiboek voor onze strategie te schrijven, maar wat we doen is dat na cirkel 1 we in cirkel 2 of uiterlijk 3 al wel een idee hebben waar we willen zitten in de cirkel. Op erangel is dat meestal een compound in het midden en op miramar is dat of ergens aan de rand of ook compound in het midden. We hebben meestal ook minstens 2 auto's.

Daarna moven we 9/10 keer echt gelijk als de nieuwe cirkel bekent is, dus niet nog eerst ff 20 seconden dat ene kar shot proberen te maken, maar gewoon echt gelijk hop, auto's in en betere positie pakken. (we disengagen (weet het nl woord hier niet voor in deze context :+ ) dan ook als het nodig is en verspelen geen tijd aan gevechten waar we in zitten als we weten dat we een betere positie moeten gaan pakken) dit is volgens mij het belangrijkste van het hele verhaal.

Als je dit doet dan voorkom je meestal dat je in een slechte uitgangspositie zit, maar je kan dat niet altijd voorkomen natuurlijk.

Als je echt een kutpositie hebt dan is het belangrijkste:
- geluk, je moet gewoon een beetje mazzel hebben, of soms heel veel :+

Daarnaast zijn wij iig consistenter geworden door toch net iets vaker deze games te winnen waarbij je niet goed zit:

- risico's te spreiden door te splitten, dus 2x2 en dan 2 naar links en 2 naar rechts of zoiets. iig dat je niet allemaal afgeschoten kan worden door een ander team dat een betere positie heeft
- smokes, zijn super belangrijk om endgame te winnen als je een open veld moet oversteken. Smokes hebben ons echt wel een paar wins opgeleverd die we anders niet hadden gehaald.

gotfurrr wijzigde deze reactie 09-02-2018 09:46 (3%)

• BobbyDgtl
quote:
gotfurrr schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 09:39:
[...]

early game looten we altijd safe als dat mogelijk is, soms ook nog een tijd in het blauw als de cirkel redelijk dichtbij is en we genoeg meds hebben. Meestal begint onze game pas bij 30 alive hebben we gemerkt, dat komt niet omdat we tegenstanders opzettelijk ontwijken, maar door het safe looten zie je meestal weinig andere spelers tot die tijd.

Er is niet echt een draaiboek voor onze strategie te schrijven, maar wat we doen is dat na cirkel 1 we in cirkel 2 of uiterlijk 3 al wel een idee hebben waar we willen zitten in de cirkel. Op erangel is dat meestal een compound in het midden en op miramar is dat of ergens aan de rand of ook compound in het midden. We hebben meestal ook minstens 2 auto's.

Daarna moven we 9/10 keer echt gelijk als de nieuwe cirkel bekent is, dus niet nog eerst ff 20 seconden dat ene kar shot proberen te maken, maar gewoon echt gelijk hop, auto's in en betere positie pakken. dit is volgens mij het belangrijkste van het hele verhaal.

Als je dit doet dan voorkom je meestal dat je in een slechte uitgangspositie zit, maar je kan dat niet altijd voorkomen natuurlijk.

Als je echt een kutpositie hebt dan is het belangrijkste:
- geluk, je moet gewoon een beetje mazzel hebben, of soms heel veel :+

Daarnaast zijn wij iig consistenter geworden door toch net iets vaker deze games te winnen waarbij je niet goed zit:

- risico's te spreiden door te splitten, dus 2x2 en dan 2 naar links en 2 naar rechts of zoiets. iig dat je niet allemaal afgeschoten kan worden door een ander team dat een betere positie heeft
- smokes, zijn super belangrijk om endgame te winnen als je een open veld moet oversteken. Smokes hebben ons echt wel een paar wins opgeleverd die we anders niet hadden gehaald.
Smokes lijken zo logisch, maar ik denk er nooit aan op dat moment. Post-itje op mijn scherm vanavond ;-)

Ik denk inderdaad dat we iets te traag moven mid-late-game, dus die tip is ook het proberen waard.

Merci voor de antwoorden!

• ikbengoofy
  • Registratie: augustus 2004
  • Nu online
quote:
gotfurrr schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 09:39:
[...]

Dat is onze tactiek ook, (Goofisch, we hebben eerder squads gedaan :+ )

Maar merk dat het safe looten tegenwoordig nog een hele uitdaging is, vaak genoeg een shoot gedaan opzoek naar auto's om naar Mili, Georgo of Yasnaya te gaan. blijkt dat 14 andere het zelfde idee hadden, en dat zit je nog in de russisch roulette maar dan met auto's
Duos kan je nog een Lipovka/Zhharki/Severny pakken. Maar met squads kom je dan kwa loot niet lekker uit..

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

• jantje 2
  • Registratie: februari 2012
  • Nu online
quote:
gotfurrr schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 09:20:
gisteren nog een paar leuke duo's gespeeld met mouzetc, deze 2 endgames waren wel leuk. heb nog wel wat issues met de aug en full auto, maar dat komt ooit vanzelf goed :+ (volgens mij uiteindelijk beide 900+ dmg games)

[video]
Zit die weer rustig markertjes op de minimap te zetten in de open deur en terwijl die beschoten wordt >:)
Was wel een sicke ending die 2de game! Dat ghillie team tegen was wel gaaf :P

Die M4 x4 spray is altijd wel lekker om naar te kijken moet ik zeggen. Ook maar meer proberen....

• mfneed
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 08:22
quote:
jantje 2 schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 11:03:
[...]

Zit die weer rustig markertjes op de minimap te zetten in de open deur en terwijl die beschoten wordt >:)
Was wel een sicke ending die 2de game! Dat ghillie team tegen was wel gaaf :P

Die M4 x4 spray is altijd wel lekker om naar te kijken moet ik zeggen. Ook maar meer proberen....
Idd altijd wel lekker om te zien, knap om de recoil onder controle te hebben! al met een full stock m4 wordt het wel een stuk makkelijker als andere guns.

Gister zelf met een full stock vector, wat een monster is dat op close range zeg. knipper met de ogen en de tegenstander is neer!

Xbox ID - Neeedsz

• Loondijke
Wat wij ook te vaak vergeten, maar wat echt heel erg nuttig kan zijn:

- Flightpad noteren/onthouden (of op een 2e scherm bij iemand wegzetten en met paint even snel een pijl trekken) en zo routes naar de cirkel kunnen voorspellen.

Hiermee kan je zoveel voordeel halen uit de situatie. 75% van de mensen blijven hangen rond het flightpad en als de zone links of rechts ervan komt, dan weet je waar veel mensen vandaan gaan komen.

Op youtube zijn hier heel veel filmpjes van te vinden met een soort van onderzoek en gemiddelden, maar dat komt vaak op hetzelfde neer. Iedereen moved pas heel erg laat naar de 3e cirkel, waardoor je weet waar ze nu zijn, strak gaan zijn en welke route ze vaak pakken.

@Loondijke daar heb je aparte websites voor, daar kan je eenvoudig een flightpath opzetten en die laat zelfs zien welke zone daaromheen bereikbaar is met de parachute.
http://www.planepath.net/

• Loondijke
quote:
Tsurany schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 11:21:
@Loondijke daar heb je aparte websites voor, daar kan je eenvoudig een flightpath opzetten en die laat zelfs zien welke zone daaromheen bereikbaar is met de parachute.
W. T. F. Mind = blown :o .

Deze gaat volgende keer mooi op mijn 2e schermpje! Geweldig.

• Bekse
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 19-02 08:34
quote:
Tsurany schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 11:21:
Is er ook zo'n map voor Miramar?
https://www.pubgmap.com/maps ja dus

Bekse wijzigde deze reactie 09-02-2018 11:32 (5%)

quote:
Bekse schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 11:30:
[...]

Is er ook zo'n map voor Miramar?
Deze heeft beiden en nog meer informatie ook: https://pubgmap.io/

@Loondijke ^^
Is dit een sterk staaltje d-sync of schiet hij door de muur..?

Edit: bekijk killfeed en mijn naam en moment dat hij me killed...

kazzzdafke wijzigde deze reactie 09-02-2018 19:09 (19%)

• Deleon78
Sorry, laat maar.

Deleon78 wijzigde deze reactie 09-02-2018 18:40 (81%)

• Khaine
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 09:46

Khaine

Python liefhebber

quote:

[video]
Als ik ook maar half jouw aiming-skills had, had ik al heel wat meer kip gescoord :D

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

• JAtech
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 18-02 13:27
edit: ben geholpen.

JAtech wijzigde deze reactie 09-02-2018 20:42 (89%)

• Korkss
quote:

[video]
Tering.. dat niveau tik ik nog lang niet aan!

Acer predator XB271HU - i7 7700k -MSI Z270 PGC - Gigabyte Aorus 1080ti - 16gb DDR4 - Phanteks Eclipse p400s - Seasonic 650W gold

• Welja
  • Laatst online: 09:01
Hebben jullie sinds de laatst update ook meer last van stuttering? Ik heb een AMD RX480, verder niks aangepast qua settings.

• tazzman
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 00:25

tazzman

a real boardmonkey

Ik heb meer last van lag... ik kan het niet beschrijven, maar het lijkt er op alsof ik zelf veel te traag reageer. Of ik dingen te laat zie enzo of niet kan anticiperen waar iemand heen gaat. Alleen ik heb jaren BFBC2 en BF3 gespeeld en daar nooit van gehad - dus ik weet niet of het aan mij ligt. Het is wel erg frustrerend.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Korkss
quote:
Welja schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 21:07:
Hebben jullie sinds de laatst update ook meer last van stuttering? Ik heb een AMD RX480, verder niks aangepast qua settings.
Nergens last van hier (1080ti) loopt als de brandweer.
Maat van me had vd week wel steeds last van stutters, geen idee waar dat aan ligt.

• Bekse
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 19-02 08:34
quote:
Welja schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 21:07:
1060 hier, nergens last van, draait als een tiet
quote:
tazzman schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 03:45:
Ik heb meer last van lag... ik kan het niet beschrijven, maar het lijkt er op alsof ik zelf veel te traag reageer. Of ik dingen te laat zie enzo of niet kan anticiperen waar iemand heen gaat. Alleen ik heb jaren BFBC2 en BF3 gespeeld en daar nooit van gehad - dus ik weet niet of het aan mij ligt. Het is wel erg frustrerend.
Probeer eens mouse acceleration uit te zetten in windows. Ook zou je je sensitivity in PUBG hoger moeten zetten tov CS of BF.

• Deleon78
Vergeet ook niet replay/killcam uit te zetten, helpt ook vaak :)

• divoji
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 16-02 05:18
Had zelf ook behoorlijk last van lag na de laatste update. Na het uitzetten van replay/killcam was dit een stuk minder inderdaad!

• Korkss
quote:
divoji schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 10:59:
Had zelf ook behoorlijk last van lag na de laatste update. Na het uitzetten van replay/killcam was dit een stuk minder inderdaad!
Hoe zet je dit uit dan?

• Deleon78
Settings, Gameplay, onderin ergens :)

• Welja
  • Laatst online: 09:01
De hitregistratie is vandaag weer bar slecht, nu weer 10 keer achter mekaar doodgaan terwijl je toch echt duidelijk de ander eerder raakt.
Ik geloof dat ik het spel maar weer een tijdje links laat liggen. Jammer, want ik vind het een verschrikkelijk leuk spel, maar je moet wel het gevoel hebben dat het een beetje eerlijk gaat.
soms spelen we ook 3 man eu squads, gaat meestal nog best ok. ook deze game, we proberen te jumpen naar een auto en dan naar Primorsk te rijden. Er staat alleen geen auto dus we looten ver uit elkaar wat kleine compounds. deze game was volgens mij ook iets van 900 dmg en genoeg chaos :z

Dit is een van de manieren om de endgame te spelen, splitten en hopen dat je een beetje (of heel veel :+ ) geluk hebt.

• mouzetc
quote:
gotfurrr schreef op zondag 11 februari 2018 @ 17:07:
soms spelen we ook 3 man eu squads, gaat meestal nog best ok. ook deze game, we proberen te jumpen naar een auto en dan naar Primorsk te rijden. Er staat alleen geen auto dus we looten ver uit elkaar wat kleine compounds. deze game was volgens mij ook iets van 900 dmg en genoeg chaos :z

Dit is een van de manieren om de endgame te spelen, splitten en hopen dat je een beetje (of heel veel :+ ) geluk hebt.
Haha die car explosion.. nice game iig!

Deze gister was ook lekker met Rickuss een duotje:

• unfor
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 09:50

unfor

delukz

Laat je niet verneuken door de kerel die je op je 16:9 scherm niet ziet, upgrade naar ultrawide!
Zo vaak dat ik mijn team spectate en ze moet waarschuwen voor een speler die zij simpelweg niet zien door lagere FOV. :)

*clickable*

Steam - BF1 - PUBG

• NickThissen
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 09:56
Hoe gaan jullie om met situaties waarbij je in een 1v1 achter twee bomen "vast zit" terwijl de cirkel eraan komt? Je hebt twee keuzes: rennen en neergeschoten worden of niet rennen en dood door de cirkel. Zelf probeer ik altijd het meest optimale moment te kiezen om toch te gaan rennen als het echt moet, maximaal stim etc, maar 9/10 keer word je dan gewoon doodleuk in je rug geschoten en zie je de ander nog geen seconde later door de cirkel neervallen....... Kansloos vind ik dit. Speel je het spel om te winnen of speel je het puur om mij neer te halen met 0 kans om zelf te overleven? Ooit EEN keer een leuke situatie gehad waarbij we beiden gingen rennen van boom naar boom en af en toe een schot lossen. Beiden de cirkel gered en daar verder gevochten. Zo zou het moeten... Maar men pakt liever een kill extra met gegarandeerd dood, dan spelen waar het spel om draait heb ik het idee :(

Verder is het geluid ook echt weer fucked up de laatste tijd. Ik hoor dingen als voetstappen of schoten af en toe gewoon mid-sample stoppen, met zo'n krakend effectje erbij wat af en toe wel eens is met grote explosies. Het geluid kapt er dus gewoon mee terwijl iemand 2 meter naast me rent. Ik ga nu ook nooit meer op geluid af want het is gewoon niet te vertrouwen, de richting klopt van geen kant en samples spelen soms gewoon niet.

NickThissen wijzigde deze reactie 11-02-2018 18:17 (19%)

Mijn iRacing profiel

• mouzetc
quote:
NickThissen schreef op zondag 11 februari 2018 @ 18:16:
Hoe gaan jullie om met situaties waarbij je in een 1v1 achter twee bomen "vast zit" terwijl de cirkel eraan komt? Je hebt twee keuzes: rennen en neergeschoten worden of niet rennen en dood door de cirkel. Zelf probeer ik altijd het meest optimale moment te kiezen om toch te gaan rennen als het echt moet, maximaal stim etc, maar 9/10 keer word je dan gewoon doodleuk in je rug geschoten en zie je de ander nog geen seconde later door de cirkel neervallen....... Kansloos vind ik dit. Speel je het spel om te winnen of speel je het puur om mij neer te halen met 0 kans om zelf te overleven? Ooit EEN keer een leuke situatie gehad waarbij we beiden gingen rennen van boom naar boom en af en toe een schot lossen. Beiden de cirkel gered en daar verder gevochten. Zo zou het moeten... Maar men pakt liever een kill extra met gegarandeerd dood, dan spelen waar het spel om draait heb ik het idee :(
Smokes smokes smokes.. pak alle smokes die je kunt pakken, die dingen zijn zo handig. En anders ruim optijd het gevecht aangaan.. probeer iemand te baiten en zorgen dat je voor de circle flink wat damage doet. Uiteindelijk blijft het een moeilijk situatie.

• NickThissen
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 09:56
quote:
mouzetc schreef op zondag 11 februari 2018 @ 18:18:
[...]

Smokes smokes smokes.. pak alle smokes die je kunt pakken, die dingen zijn zo handig. En anders ruim optijd het gevecht aangaan.. probeer iemand te baiten en zorgen dat je voor de circle flink wat damage doet. Uiteindelijk blijft het een moeilijk situatie.
Het gevecht aangaan is precies waar ik het over heb, ik ben in gevecht maar we zitten beiden achter een boom of vergelijkbaar cover. Elkaar paar keer geraakt maar de ander blijft rustig afwachten tot ik ga rennen en schiet me dan neer, om vervolgens zelf meteen door de cirkel dood te gaan. Enige alternatief is hem pushen maar beiden ver van de cirkel dus weinig tijd en als hij me ook maar een keer raakt haal ik zelf de cirkel ook niet meer. Om het spel te winnen (en niet alleen dit gevecht) is de enige kans om te gaan bewegen.

En smokes ja dat kan werken maar vaak is de afstand te groot waardoor je nooit genoeg gebied kan verbergen dus als de ander gewoon blijft wachten ziet hij je vanzelf uit de smoke lopen en ben je alsnog dood.

Mijn iRacing profiel

Heel soms zit je gewoon in een uitzichtloze situatie dat je de cirkel niet meer haalt, of niet meer door de crossfire kan komen.
Op die momenten probeer ik ook nog wat kills mee te pikken. That’s life.

• floriz87
Anderen die ook een flinke inputlag hebben sinds de laatste patch? Tussen het klikken van mijn muis en het daadwerkelijk vuren van mijn wapen zitten zeker wel een paar tienden van een seconde. Heb nu maar death cam en replay functie uitgezet, kijken of dat helpt.

• unfor

unfor

delukz

quote:
floriz87 schreef op zondag 11 februari 2018 @ 19:35:
Anderen die ook een flinke inputlag hebben sinds de laatste patch? Tussen het klikken van mijn muis en het daadwerkelijk vuren van mijn wapen zitten zeker wel een paar tienden van een seconde. Heb nu maar death cam en replay functie uitgezet, kijken of dat helpt.
Speel je toevallig in borderless windowed mode?
Andere settings die dit beinvloeden: VSync, nvidia's nieuwe post-process filter en mogelijk ingame post process.

Steam - BF1 - PUBG

Rank 5 EU FPP squads :z

Laatste tijd loopt het erg soepel met het team, wel heb ik het idee dat we zelden echt goede spelers tegenkomen. Als ze een ander soort matchmaking gaan gebruiken dan wordt het veel lastiger lijkt me.

quote:
NickThissen schreef op zondag 11 februari 2018 @ 18:23:
[...]

Het gevecht aangaan is precies waar ik het over heb, ik ben in gevecht maar we zitten beiden achter een boom of vergelijkbaar cover. Elkaar paar keer geraakt maar de ander blijft rustig afwachten tot ik ga rennen en schiet me dan neer, om vervolgens zelf meteen door de cirkel dood te gaan. Enige alternatief is hem pushen maar beiden ver van de cirkel dus weinig tijd en als hij me ook maar een keer raakt haal ik zelf de cirkel ook niet meer. Om het spel te winnen (en niet alleen dit gevecht) is de enige kans om te gaan bewegen.

En smokes ja dat kan werken maar vaak is de afstand te groot waardoor je nooit genoeg gebied kan verbergen dus als de ander gewoon blijft wachten ziet hij je vanzelf uit de smoke lopen en ben je alsnog dood.
als de afstand te groot is naar de witte cirkel, dan heb je ergens daarvoor al een verkeerde beslissing gemaakt.

Als je tijd genoeg hebt dan kan je met smokes meestal het gevecht afbreken. Je hoeft niet met smokes naar het midden van wit te rennen, je kan smokes ook gebruiken om eerst nog meer afstand te krijgen tussen jou en de tegenstander en dan pas naar de witte cirkel te rennen.

Smokes zijn echt je beste optie in zo'n situatie, of anders zonder smokes hetzelfde doen. als je parallel als eerste gaat rennen met dezelfde afstand, dan ga je sowieso dood.

• ApC_IcE
  • Registratie: december 2001

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

quote:
gotfurrr schreef op maandag 12 februari 2018 @ 08:38:

Laatste tijd loopt het erg soepel met het team, wel heb ik het idee dat we zelden echt goede spelers tegenkomen. Als ze een ander soort matchmaking gaan gebruiken dan wordt het veel lastiger lijkt me.

[afbeelding]
KD ratio van 6 :')

• Wux
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 15-02 12:22
Altijd proberen mensen mee te pikken. Zoveel mogelijk meesleuren in mijn eigen dood. >:)

i5-3570k @ 4.2 Ghz | GTX 1060 | AOC Q2577PWQ 1440p

quote:

[afbeelding]
Lekkere stats :D Congratz!

Bij mij merk ik het omgekeerde, ik kom redelijk goeie spelers tegen. Effe pieken, en knal: headshot.
Of een spray die mij bijna instant killed.
Reden: ik kan niet zo sprayen als jij met een 4x op een M4 :D Die andere zullen dat wel kunnen en dan zijn ze automatisch beter .. :)
Feit is ook dat jullie squad qua skill op hetzelfde niveau zit . Jullie denken wss hetzelfde etc.. Dat is bij ons ook nogal wel verschillend, en dat merk je in squad games heel snel. Maar daarom hebben we niet minder plezier :)

Ps. in dat opzicht gisteren wel een leuke pot gehad. Zat een squad ons op de hielen, we waren nog met 3 over. Ze killen 1 iemand van ons, dus nog 2.
We hebben ze net zo lang kunnen stallen, zodat we net binnen de cirkel geraakten en zij netjes alle 4 lekker dik in de loot dood gingen in de cirkel :)

kazzzdafke wijzigde deze reactie 12-02-2018 10:04 (13%)

quote:

[afbeelding]
Matchmaking is altijd een lastig verhaal aangezien je nooit genoeg top 5000 spelers tegelijk beschikbaar hebt. Wil je echt met de top matchen dan moet je minuten lang wachten.

• floriz87
Gisteren een nieuw personal record - 8 kills (solo fpp). Alleen jammer dat ik doodga doordat ik iemand van zn motor schiet en de doorrijdende motor mij schept :P .

Edit: ik speel de laatste tijd even voor de kills, omdat ik merk dat ik in de endgame te weinig de confrontatie aan durf te gaan en daardoor nogal eens een wwcd misloop.

floriz87 wijzigde deze reactie 12-02-2018 10:27 (34%)

quote:
kazzzdafke schreef op maandag 12 februari 2018 @ 10:00:
[...]

Lekkere stats :D Congratz!

Bij mij merk ik het omgekeerde, ik kom redelijk goeie spelers tegen. Effe pieken, en knal: headshot.
Of een spray die mij bijna instant killed.
Reden: ik kan niet zo sprayen als jij met een 4x op een M4 :D Die andere zullen dat wel kunnen en dan zijn ze automatisch beter .. :)
Feit is ook dat jullie squad qua skill op hetzelfde niveau zit . Jullie denken wss hetzelfde etc.. Dat is bij ons ook nogal wel verschillend, en dat merk je in squad games heel snel. Maar daarom hebben we niet minder plezier :)

Ps. in dat opzicht gisteren wel een leuke pot gehad. Zat een squad ons op de hielen, we waren nog met 3 over. Ze killen 1 iemand van ons, dus nog 2.
We hebben ze net zo lang kunnen stallen, zodat we net binnen de cirkel geraakten en zij netjes alle 4 lekker dik in de loot dood gingen in de cirkel :)
thanks! ja het niveau van teamleden in squads is het belangrijkst in squads (duh :z ), als dat een beetje gelijkwaardig is dan gaat het vanzelf wel goed lopen op een gegeven moment.

Wat betreft sprayen met een m4, dat maakt je niet automatisch beter dan de rest ;) Het is ook niet super moeilijk, het enige wat je hoeft te doen is je muis naar beneden bewegen :+ Ik vermoed trouwens dat bluehole dit een stuk lastiger gaat maken (hoop ik van wel eigenlijk)
quote:
Tsurany schreef op maandag 12 februari 2018 @ 10:00:
[...]

Matchmaking is altijd een lastig verhaal aangezien je nooit genoeg top 5000 spelers tegelijk beschikbaar hebt. Wil je echt met de top matchen dan moet je minuten lang wachten.
dat klopt inderdaad, maar ik zou dat niet erg vinden. er is nu niet eens een systeem wat dit bijvoorbeeld doet:

- zoek 1 minuut naar top X% spelers
- na 1 minuut zoek 1 minuut naar top Y% spelers
- na 2 minuten vul lobby met alle beschikbare spelers

matchmaking is nu bijna instant, in het begin toen ik nog TPP speelde zag je vaak dezelfde squads in een game als je een hoge ranking had. dat was toen ook natuurlijk makkelijker omdat er minder spelers waren, maar nu zie ik echt zelden dezelfde squads (kan het me niet eens herinneren dat ik in FPP vaak dezelfde squads ben tegengekomen).
quote:
gotfurrr schreef op maandag 12 februari 2018 @ 10:32:
[...]

Wat betreft sprayen met een m4, dat maakt je niet automatisch beter dan de rest ;) Het is ook niet super moeilijk, het enige wat je hoeft te doen is je muis naar beneden bewegen :+ Ik vermoed trouwens dat bluehole dit een stuk lastiger gaat maken (hoop ik van wel eigenlijk)
Weet ik.. maar op 1 of andere manier zit ik bij het begin van de spray (als het snel moet gaan) net te hoog/te laag/ 1mm ernaast... net niet :)
Als het dan wel goed gaat, is de enemy idd echt snel neer.
Probeer altijd wel HS te starten, mss is dat in mijn nadeel. Als de spray dan naar boven gaat, heb je nix meer. Anderzijds als ik body begin ben ik sneller neer omdat de enemy HS heeft..

quote:
kazzzdafke schreef op maandag 12 februari 2018 @ 12:05:
[...]

Weet ik.. maar op 1 of andere manier zit ik bij het begin van de spray (als het snel moet gaan) net te hoog/te laag/ 1mm ernaast... net niet :)
Als het dan wel goed gaat, is de enemy idd echt snel neer.
Probeer altijd wel HS te starten, mss is dat in mijn nadeel. Als de spray dan naar boven gaat, heb je nix meer. Anderzijds als ik body begin ben ik sneller neer omdat de enemy HS heeft..
Headshots zijn leuk als je de tijd hebt om precies te schieten, wanneer je automatisch schiet en iemand snel neer moet krijgen is het veel handiger om laag in de body te beginnen. Als kogels dan naar link of rechts afwijken zullen ze nog steeds een deel van de body raken en recoil trekt je gun wel omhoog richting de headshots.

Full auto op het hoofd vereist teveel recoil control en is voor de meesten niet weggelegd. Enkel aan te raden als je die recoil daadwerkelijk goed genoeg onder controle kan krijgen.
quote:
gotfurrr schreef op maandag 12 februari 2018 @ 10:43:
[...]

dat klopt inderdaad, maar ik zou dat niet erg vinden. er is nu niet eens een systeem wat dit bijvoorbeeld doet:

matchmaking is nu bijna instant, in het begin toen ik nog TPP speelde zag je vaak dezelfde squads in een game als je een hoge ranking had. dat was toen ook natuurlijk makkelijker omdat er minder spelers waren, maar nu zie ik echt zelden dezelfde squads (kan het me niet eens herinneren dat ik in FPP vaak dezelfde squads ben tegengekomen).
Je moet er eigenlijk een aparte ladder voor hebben met matchmaking die als aparte optie te selecteren is. Daardoor komen willekeurige spelers ook niet in die lobby's terecht. Als na die 2 minuten wachten namelijk willekeurige spelers in de lobby komen dan zullen deze willekeurige spelers doorgaans tegenover top teams komen, voor hun is het dan ook niet leuk dat ze vrijwel geen kans maken omdat minstens 10 squads van echt hoog niveau zijn en gedrild zijn in het samenspelen.

Net als in veel games moet je hier eigenlijk private servers voor gebruiken waar dan een aantal keer per week op vaste momenten competitie avonden georganiseerd worden. Dan kunnen goede squads er voor kiezen om daar aan mee te doen in plaats van dat ze gebonden zijn aan het pubstompen.

Tsurany wijzigde deze reactie 12-02-2018 12:21 (41%)

• frack
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 23:53
Eens wat streamen voor de fun :p
https://www.twitch.tv/frackz1

• Dreifarben
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 15-02 13:23
quote:
n3othebest schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 14:12:
[...]

En dat kwam niet doordat hij een of ander script gebruikt om recoil tegen te gaan of iets dergelijks?
YouTube: PUBG: WTF Moments Ep. 22

PC: Asrock AB350M Pro4 - R3 1200 @ 3,7 GHz (OC) - 16 GB DDR4 @ 2666 MHz - MSI RX580 8GB Gaming X // Laptop: LENOVO Ideapad 310 // Smartphone: Xiaomi Redmi Note 3 pro

• Jorissie87
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 07:22

Jorissie87

Je bent zelf een ondertitel

quote:
gotfurrr schreef op maandag 12 februari 2018 @ 10:43:
[...]

Of een rankingsysteem zoals bijvoorbeeld CS:GO. Waarbij je dan kan matchen met spelers van jouw (team)rank (+1/-1 rank). Waarom dan ook niet gelijk inzichtelijk maken welke rank je bent, stimuleert veel spelers ook weer om beter te worden (meer te spelen) om jezelf omhoog in de ranks te werken.

i7 7700K | MSI GTX1080 | GigaByte Z270X | 16GB@3400Mhz | H100i | 960 EVO 250GB | 840 PRO 256GB | CM Storm Stryker | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Asus 24" HD 144Hz | KB: SS 6GV2 | HP: SS Siberia Frost Illuminated | M: Zowie FK1

• Blaat
  • Registratie: september 2007
  • Nu online

Blaat

Hardware fanaat!

Zijn er hier mensen die PUBG met een 1050Ti spelen?

Een maat van me wil met mij mee spelen maar kwam niet erg ver met een HD6850. :+

Wegens beperkt budget zal het niet sneller/meer worden dan een 1050Ti vrees ik, zeker met de huidige prijzen en tekorten op videokaarten.

De meeste benchmarks die ik kan vinden van PUBG op een 1050Ti zijn van voor 1.0 dus ik vroeg me af of iemand hier wat ervaring mee heeft.

Asus Maximus X Hero | Intel Core i7 8700k @ 5.0GHz | 16GB G.Skill Trident Z 4133MT/s | Asus ROG Strix 1080Ti | Asus ROG Swift PG348Q

quote:
Tsurany schreef op maandag 12 februari 2018 @ 12:15:
[...]

Headshots zijn leuk als je de tijd hebt om precies te schieten, wanneer je automatisch schiet en iemand snel neer moet krijgen is het veel handiger om laag in de body te beginnen. Als kogels dan naar link of rechts afwijken zullen ze nog steeds een deel van de body raken en recoil trekt je gun wel omhoog richting de headshots.

Full auto op het hoofd vereist teveel recoil control en is voor de meesten niet weggelegd. Enkel aan te raden als je die recoil daadwerkelijk goed genoeg onder controle kan krijgen.
I hear you, maar eens hoger in de ranking krijg ik opponents die wel netjes full auto sprayen recht in mijn ba*kes :)
Daarom dat ik het ook wat probeer te oefenen..

• Nivve
quote:
Blaat schreef op maandag 12 februari 2018 @ 15:29:

Een maat van me wil met mij mee spelen maar kwam niet erg ver met een HD6850. :+

Wegens beperkt budget zal het niet sneller/meer worden dan een 1050Ti vrees ik, zeker met de huidige prijzen en tekorten op videokaarten.

De meeste benchmarks die ik kan vinden van PUBG op een 1050Ti zijn van voor 1.0 dus ik vroeg me af of iemand hier wat ervaring mee heeft.
Vriend van mij speelt ermee. Ik weet niet zeker hoeveel frames die haalt, maar volgens mij komt ie aardig mee.

• n3othebest
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 10:30
quote:
Blaat schreef op maandag 12 februari 2018 @ 15:29:

Zaterdag getest toevallig.

Systeem:
- R5 1600
- 1050ti
- 8GB ram

- 1080p
- medium preset (geen aanpassingen)

Haalde net iets boven de 60FPS. Heb niet een hele game gespeeld (heb een 21:9 scherm dus was helemaal uitgerekt) dus zullen wel wat dipjes in zitten soms maar is zeker speelbaar.

Op low/very low haalde ik eerder rond de 80/90 FPS op 1080p en zo rond de 70 op 2560x1080.
quote:
kazzzdafke schreef op maandag 12 februari 2018 @ 15:44:
[...]

I hear you, maar eens hoger in de ranking krijg ik opponents die wel netjes full auto sprayen recht in mijn ba*kes :)
Geen bursts die in je body beginnen en door recoil in je hoofd eindigen? Dat zie je namelijk vaak gebeuren.

• Blaat
  • Registratie: september 2007
  • Nu online

Blaat

Hardware fanaat!

quote:
n3othebest schreef op maandag 12 februari 2018 @ 16:02:
[...]

Zaterdag getest toevallig.

Systeem:
- R5 1600
- 1050ti
- 8GB ram

- 1080p
- medium preset (geen aanpassingen)

Haalde net iets boven de 60FPS. Heb niet een hele game gespeeld (heb een 21:9 scherm dus was helemaal uitgerekt) dus zullen wel wat dipjes in zitten soms maar is zeker speelbaar.

Op low/very low haalde ik eerder rond de 80/90 FPS op 1080p en zo rond de 70 op 2560x1080.
Precies wat ik wilde weten. _/-\o_

Hij gaat waarschijnlijk op low 1080p spelen dus dan gaat hij waarschijnlijk prima uit de voeten komen. Zijn CPU is een flink opgekietelde i5 3570k dus die zal geen bottleneck zijn vermoed ik.

Asus Maximus X Hero | Intel Core i7 8700k @ 5.0GHz | 16GB G.Skill Trident Z 4133MT/s | Asus ROG Strix 1080Ti | Asus ROG Swift PG348Q

quote:
Blaat schreef op maandag 12 februari 2018 @ 16:15:
[...]

Precies wat ik wilde weten. _/-\o_

Hij gaat waarschijnlijk op low 1080p spelen dus dan gaat hij waarschijnlijk prima uit de voeten komen. Zijn CPU is een flink opgekietelde i5 3570k dus die zal geen bottleneck zijn vermoed ik.
Zeker niet, i5 2500k hier met redelijke overclock en dat levert ook geen performance issues op.

• SouLLeSSportal
quote:
NickThissen schreef op zondag 11 februari 2018 @ 18:23:
[...]

Smokes op een lijn met evt teammates tegelijk gooien richting de andere spelers, mits ze geen elevation hebben. Dan blokkeer je een veel groter gebied qua zicht dan alleen je eigen positie smoken. de crouch knop af ten toe tijdens rennen in drukken gooit de aim vaak ook off en mist men sneller.

• mouzetc
quote:
kazzzdafke schreef op maandag 12 februari 2018 @ 15:44:
[...]

Ik moet zeggen dat ik tot tegenstelling van Samur gewoon medium/close alles met red dot schiet. Het is ook maar naar voorkeur. Je moet naar mijn idee wel verdomde goed zijn om met x4 zo strak te schieten.

quote:
mouzetc schreef op maandag 12 februari 2018 @ 19:54:
[...]

Ik moet zeggen dat ik tot tegenstelling van Samur gewoon medium/close alles met red dot schiet. Het is ook maar naar voorkeur. Je moet naar mijn idee wel verdomde goed zijn om met x4 zo strak te schieten.
Dat bedoel ik :)

• unfor

unfor

delukz

Ik denk dat dit toch wel de beste ad voor een game die ik heb gezien.
Embedden lukt me even niet.

https://streamable.com/y6vks

unfor wijzigde deze reactie 12-02-2018 20:43 (45%)

Steam - BF1 - PUBG

• Spunker
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 10:00

Spunker

Banned

knip.

Spunker wijzigde deze reactie 13-02-2018 03:52 (96%)

• Spunker
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 10:00

Spunker

Banned

dubbele post.

Spunker wijzigde deze reactie 13-02-2018 03:53 (93%)

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik mag van m'n vrienden geen auto meer rijden :(

Ik landde te ver in een uithoek, waar niemand was. Dus dat plekje geloot en vervolgens een motor gepakt en richting Primorsk gereden. Ik parkeerde de motor in een schuur, maar op een of andere manier bleef die ergens tussensteken. Binnen no-time ontploft dat geval, vlakbij de rest van m'n squad. Ik ben dood door de explosie, de explosie trekt het andere team aan in Primorsk en die legt de rest van m'n squad om, omdat hun positie is verraden.
Niet m'n beste actie :P

Mijn BGG-list

• Darkvisje
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 10:33

Darkvisje

twitch.com/K1W1M4NG0

Chinese pubg trailer van tencent

Pubg:K1W1M4NG0 | Steam: Darkvisje | www.twitch.com/K1W1M4NG0 | cs-cfg.com

• frack
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 23:53
quote:
Scheelt er wat? :P
quote:
Wow :) daar steekt tijd/geld in.

frack wijzigde deze reactie 13-02-2018 10:48 (47%)

Pagina: 1 ... 101 102 103 Laatste

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S9 Google Pixel 2 Far Cry 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*