Deleon78 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 14:01:
Tsu: het zou je sieren als je gewoon voor jezelf spreekt ipv de hele community probeert te vertegenwoordigen

Impact verminderen gaat ten koste van game-modus. Gewoon bij regen het geluid over de hele linie verlagen voorkomt dat probleem. Het hele idee is volgens mij dat je andere sounds nauwelijks hoort.
Beetje een erg flauwe reactie, ik geef gewoon aan welk sentiment er speelt. Dat sentiment zie ik op Reddit, dat zie ik op de Steam community en op de PUBG forums. Daar komt heel duidelijk naar voren waarom een grote groep spelers een hekel hebben aan games met regen of mist.
Enige wat ik doe is dat sentiment weergeven in mijn post. Ik geef overigens nergens aan dat iedereen er zo over denkt, enkel dat een substantieel onderdeel van de community deze mening heeft en daardoor games met dit weer gewoon verlaten net zo lang tot ze een ander weertype krijgen.
Overigens vind ik jouw post een stuk kwalijker, jij claimt dat het probleem opgelost kan worden door het geluid over de hele linie te verlagen terwijl je daarbij een groot deel van de tegenargumenten volledig negeert. Zo ga je nooit tot een goede oplossing komen waarbij je beide partijen tevreden stelt.
KipCurreh schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 14:39:
Enige waar ik soms over twijfel is de dmg/range van een shotgun.. Akkoord dit kom je vaak tegen in het begin als je nog geen helm/vest aanhebt, maar er zijn toch heel vaak instant shotgun kills van op een degelijke afstand dat ik soms net iets 'te' vind..
Van heel close lethal snap ik heel goed, maar instant kills van op 10+m vind ik al wat meeh..
(nu weet ik niet hoeveel pijn een shotgun doet vanop 10m in het echt hoor, kan gerust realistisch zijn)
ik moet toch over iets kunnen klagen

Shotguns zijn heel erg dodelijk, zeker met een choke er op. De spread van de pellets is namelijk nog steeds vrij hoog op 10, 15 of 20 meter afstand. Genoeg om een aardig groot gat in een lichaam te veroorzaken.
Wat wel erg mee speelt bij shotguns is waar de pellets raken, een shot op borst/hoofd doet veel meer schade dan een schot op maag/benen. De damage wordt per pellet berekend dus een pellet die het hoofd raakt zal voor een schade boost zorgen terwijl een pellet in hand/voet amper mee telt qua schade.

Op ~22 meter heb je met een full choke een diameter van ~53cm, dat betekent dat wanneer je op iemand z'n borst richt een groot gedeelte van de pellets zijn lichaam in gaan en slechts een zeer klein deel aan beide kanten langs het lichaam zullen vliegen.
Wat je bij games vaak ziet is dat de range van alle wapens verlaagt wordt. Vaak gebeurt dit omdat de mappen te klein zijn om echt verschil in wapenklasse goed weer te geven. In PUBG merk je dat veel wapens een groter effectief bereik hebben dan in veel andere shooters het geval is.
[
Voor 40% gewijzigd door
Tsurany op 24-01-2018 16:00
]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N