[PC/XBO/PS4] PLAYERUNKNOWN's Battlegrounds Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 97 ... 141 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rappa1985
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-11-2023
Tsurany schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 09:00:
[...]

Ik heb het over die persoon die jij op het laatst killed. Je ziet op 2:25 dat hij #3 op zit te wachten maar hij begint pas met schieten zodra #3 al bijna achter de auto zit terwijl hij daarvoor perfect de kans had om die persoon af te schieten.
Ook laat hij jou helemaal naar de tweede auto rennen voordat hij besluit in te grijpen. Had hij gewoon achter de eerste auto gebleven met zijn geweer op de muur dan was het game over geweest voor jou. Jij had je hele lichaam moeten laten zien terwijl bij hem vrijwel alles achter de auto was gebleven.
owh hahah sorry :D Ja die nam inderdaad zijn tijd en bleef steeds naar onhandige posities gaan.

LiquidBunny.nl. Voor en door gamers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rappa1985 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 09:01:
[...]

owh hahah sorry :D Ja die nam inderdaad zijn tijd en bleef steeds naar onhandige posities gaan.
Jup, jij hebt het zelf gewoon netjes gespeeld. Door af te wachten, constant dekking te houden en pas op het eind te gaan lopen heb je ontzettend weinig risico hoeven nemen waardoor je die slechte positie daar alsnog hebt kunnen omzetten in een overwinning.
Hij had min of meer dezelfde houding als jij maar die van hem paste dan weer totaal niet bij zijn positie. Hij was omsingeld en had juist agressief moeten reageren. Wellicht werden de zenuwen hem teveel :+

Zelf helaas een Windows reinstall gedaan waarbij ik Shadowplay niet meer aan had staan. Had eergisteren wel mooi momentje. In een squad game reden in en de enige levende teammate naar het strand om de boot naar military te pakken. Helaas was een ander squad ons net voor, die reden iets voor ons het water in en zwommen naar de boot. Ik zette snel de auto neer zodat we hun onder vuur konden nemen. De driver schoot ik meteen uit de boot met twee AK headshots, de rest reageerde veel te langzaam waardoor we ze achter elkaar af konden schieten met headshots omdat ze simpelweg perfect stil stonden. Was in een paar seconden voorbij en volgens mij hebben ze geen idee gehad wat er nou precies gebeurde :o

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rappa1985
Tsurany schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 09:07:

Zelf helaas een Windows reinstall gedaan waarbij ik Shadowplay niet meer aan had staan. Had eergisteren wel mooi momentje. In een squad game reden in en de enige levende teammate naar het strand om de boot naar military te pakken. Helaas was een ander squad ons net voor, die reden iets voor ons het water in en zwommen naar de boot. Ik zette snel de auto neer zodat we hun onder vuur konden nemen. De driver schoot ik meteen uit de boot met twee AK headshots, de rest reageerde veel te langzaam waardoor we ze achter elkaar af konden schieten met headshots omdat ze simpelweg perfect stil stonden. Was in een paar seconden voorbij en volgens mij hebben ze geen idee gehad wat er nou precies gebeurde :o
Gaaf :D Die gasten zullen ook wel direct replay er bij gepakt hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02:11
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 18:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Deleon78 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 11:03:
[...]

Serieus checkvraagje: Wat als je gewoon het volume lager zet? Zou dat niet dat effect bereiken?
Dan verlaag je alle geluiden in het spel terwijl het probleem juist is dat de regen te hard klinkt waardoor je alle andere geluiden niet meer hoort.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36
Tsurany schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 08:40:
Vraag me af hoeveel nut het verspreiden van spelers gaat hebben. De serverload in de pre-game fase zal vast afnemen maar dat zou geen impact mogen hebben op de rest van de game. Als dat wel zo is dan hebben ze aardig wat memory issues.
Het verwijderen van de wapens is wel top, voornamelijk om te voorkomen dat mensen elkaar in het gezicht schieten met de crossbow. En het scheelt weer een hoop herrie.
Beetje aparte bandaid inderdaad, als dit helpt tegen de lag in het begin dan geeft alleen maar aan dat er iets serieus mis is :+

Verder wapens weg wel ok, maar ik hoop dat ze dan binnenkort ook eens de wachttijd verlagen. Waarom moet je meer dan een volle minuut wachten? De server zit meestal al vol voordat de countdown uberhaupt begint, waarom niet gewoon starten als er 99 man zijn of whatever het maximum is? Nu er geen wapens meer zijn heb je helemaal niks meer te doen lol. Beetje gezeur over een minuut klopt, maar na veel potjes is het wachten gewoon irritant.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• invine
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:04
NickThissen schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 11:38:
[...]

Beetje aparte bandaid inderdaad, als dit helpt tegen de lag in het begin dan geeft alleen maar aan dat er iets serieus mis is :+

Verder wapens weg wel ok, maar ik hoop dat ze dan binnenkort ook eens de wachttijd verlagen. Waarom moet je meer dan een volle minuut wachten? De server zit meestal al vol voordat de countdown uberhaupt begint, waarom niet gewoon starten als er 99 man zijn of whatever het maximum is? Nu er geen wapens meer zijn heb je helemaal niks meer te doen lol. Beetje gezeur over een minuut klopt, maar na veel potjes is het wachten gewoon irritant.
Omdat sommige mensen geen snelle pc hebben en nog in loadingscreen zitten terwijl ze al wel "ingame" zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
invine schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 11:40:
[...]

Omdat sommige mensen geen snelle pc hebben en nog in loadingscreen zitten terwijl ze al wel "ingame" zijn.
Ok, dan start je de game als iedereen daadwerkelijk ingeladen is. Ik zie het probleem niet. Een timer is een onzinnige oplossing want het argument "mensen zijn nog aan het laden" kan dan net zo goed gelden (iemand moet 2 min laden, of iemand komt binnen met de timer op 2 sec en moet 10 sec laden, of .......). Het kan niet lastig zijn om te detecteren wanneer iemand daadwerklijk ingame is.

[ Voor 9% gewijzigd door NickThissen op 24-01-2018 11:43 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diefightdie
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09 21:08
NickThissen schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 11:42:
[...]

Ok, dan start je de game als iedereen daadwerkelijk ingeladen is. Ik zie het probleem niet. Een timer is een onzinnige oplossing want het argument "mensen zijn nog aan het laden" kan dan net zo goed gelden (iemand moet 2 min laden, of iemand komt binnen met de timer op 2 sec en moet 10 sec laden, of .......). Het kan niet lastig zijn om te detecteren wanneer iemand daadwerklijk ingame is.
Ik hoop me toch dat PUBG zich eerst bezighoud met de bugs in het spel, voordat ze zich hier 'druk' om gaan maken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
diefightdie schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 11:47:
[...]

Ik hoop me toch dat PUBG zich eerst bezighoud met de bugs in het spel, voordat ze zich hier 'druk' om gaan maken. :P
Zoals nieuwe fonts (update 3), of een nieuw design van het energy drankje (update 2), of nieuwe crates, etc..?

Sommige dingen kosten weinig tijd en kun je best tussendoor even programmeren. Dit is uiteraard altijd makkelijk te zeggen, maar in de praktijk werkt het vaak wel zo. Dit kost niet meer dan een signaaltje client -> server dat de client klaar is met laden (dat zal er vast al zijn) en een periodieke check op de server of iedereen al klaar is.

Daarnaast is het een veelgehoorde klacht (te veel wachttijd tussen games) en wordt bijvoorbeeld bij andere games zoals Fortnite vaak aangehaald dat dit daar beter geregeld is. QOL improvements zijn niet onbelangrijk.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NickThissen schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 11:42:
[...]

Aan de ene kant wil je iedereen de tijd geven om te laden maar aan de andere kant moet er wel een grens getrokken worden. Als ze de tijd verkorten krijg je hooguit 20 seconden minder de tijd, dat scheelt ook vrijwel niets. Lijkt mij niet de moeite waard.

Persoonlijk vind ik die minuut wel fijn, net genoeg voor een toiletbezoek of een koelkastbezoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Tsurany schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 12:10:
[...]

Persoonlijk vind ik die minuut wel fijn, net genoeg voor een toiletbezoek of een koelkastbezoek.
Dat kan toch ook gewoon voor je de match start, waarom moet iedereen op jou wachten? :p

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!
NickThissen schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 12:34:
[...]

Dat kan toch ook gewoon voor je de match start, waarom moet iedereen op jou wachten? :p
Ik denk zo dat ik niet de enige ben die deze tijd daarvoor gebruikt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deleon78 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 12:37:
[...]

Het idee van de regenmap is volgens mij juist dat je slecht/geen geluid hebt.
De fogmap juist dat je weinig zicht hebt.
Dan zou geluid zachter zetten wel werken.
En dat is dus waar veel spelers geen interesse in lijken te hebben. De allesoverheersende regen zien velen als een minpunt en een reden om die map niet te spelen.

Bovendien wil ik niet per map met de volume mixer in de weer moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deleon78 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 12:52:
[...]

Volumemixer snap ik, maar 1) niet iedereen heeft er last van en 2) mijn vraag was of dat een oplossing zou kunnen bieden (al dan niet door BH, gewoon alles zachter maken) :)
Iedereen heeft er last van, als is het maar indirect doordat die games soms met minder dan 50 spelers starten. Kennelijk is de frustratie bij velen groot genoeg dat ze massaal weglopen bij die games.
En alles zachter maken is geen optie, spelers hebben een hekel aan die overheersende regen en alle geluiden zachter maken veranderd daar niks aan en zorgt er enkel voor dat geluid helemaal geen rol meer speelt. Het is gewoon een mislukte gamemode en is daardoor terecht verwijdert. Wellicht dat het met dynamisch weer mogelijk zal zijn regen te introduceren omdat het dan maar van korte duur hoeft te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-09 13:21

Dreanor

Joene

Nee, niet iedereen vind het klote maar uit de data blijkt wel een grote leegloop op regen en mist mappen!

Maar ze gaan terugkomen, of het is de intenties dat regen/mist terug gaat komen alleen zoekt BlueHole wel naar een werkbare modus zodat mensen niet de match verlaten. Wat de oplossing(en) zijn en hoe lang dit gaat duren is nog niet bekend...

Ik vind mist ook erg leuk, speelt zo anders maar wel kom je minder mensen tegen. En hoewel ik het leuk vind, is het natuurlijk niet goed dat via bepaalde instellingen de zichtbaarheid in de mist meer of minder werd (door de legale shaders waarvan ik de naam niet meer weet bijvoorbeeld). Wat ook onwenselijk is. :(

En trouwens, blijf van mijn minuut af! :P Die gebruik ik ook om even naar de WC of koelkast te lopen haha.

Waarbij ik wil zeggen dat ik de ene match binnenkom nog voordat de timer start en de andere match rustig in de laatste 15-20 seconden. Geen idee waarom zo'n groot verschil maar die timer heb ik af en toe ook echt nodig schijnbaar!

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:57
De mist op de oude map heeft eenzelfde effect als de hele nieuwe map: weinig actie in het middengedeelte :)
Nieuwe map maar eens updaten naar kleinere 4x4 of 6x6? Of een waterloop door het midden :)

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deleon78 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:09:
Fijn dat je altijd zo genuanceerd weet te antwoorden ;)
Niet iedereen vindt het klote, ik vond het een geweldige modus.
Het hele idee van die map is overheersende regen, dus volgens mij klopt het niet wat je zegt.
Volgens mij is het een prima antwoord. Ik zeg namelijk nergens dat iedereen het klote vond, wat ik zeg is dat genoeg spelers deze modus niet leuk vonden waardoor de games altijd met te weinig spelers begonnen en daardoor iedereen er dus last van had.
Het kan best zo zijn dat het achterliggende idee van de regen was dat het juist allesoverheersend moest zijn, echter blijkt in de praktijk nu dat de community daar gewoon te weinig interesse in heeft en velen het zelfs als negatief ervaren.

Bluehole heeft er goed aan gedaan regen en mist te verwijderen, het merendeel van de spelers vond het niet interessant genoeg en het is voor de community als geheel ook niet gezond als games constant beginnen met minder dan 50 spelers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flamesz
  • Laatst online: 09:01
Volgens mij begon de echt grote leegloop van mist en regen maps pas echt toen ook de nieuwe map speelbaar was. Toen had je niet alleen de mensen die de mist/regen maps verlieten vanwege het weer, maar ook mensen die gewoon de nieuwe map wilden spelen. Als je alleen de mensen kwijtraakt die het weer kut vinden was het wel te overzien, maar met beide oorzaken kreeg je gewoon consistent minder dan 60 mensen, waardoor nog meer mensen vertrokken omdat je anders een bloedsaaie game zou krijgen met veel te weinig mensen.

Ik denk dat als ze de mapkeuze hebben toegevoegd, dat ze dan weer regen en mist terugbrengen naar Erangel.
Als mensen al gegarandeerd de map krijgen die ze willen, zal het aantal leavers weer terug gaan naar wat het was voor miramar, en kan je mist en regen games weer spelen met in de meeste gevallen 80 of meer spelers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Ze zouden het weer gewoon dynamisch moeten maken, maar dat dat niet aan het begin van de map duidelijk is zodat ze quitten in de lobby, maar gewoon na 10 minuten beginnen met regenen of mist of sneeuw of noem maar wat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivve
  • Registratie: Februari 2016
  • Niet online
MeltedForest schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:31:
Ze zouden het weer gewoon dynamisch moeten maken, maar dat dat niet aan het begin van de map duidelijk is zodat ze quitten in de lobby, maar gewoon na 10 minuten beginnen met regenen of mist of sneeuw of noem maar wat..
Dat is nog het beste. Hoef je ook geen playerbase verder op te breken door ook nog regen en mist optioneel te maken, net als map keuze straks.

Was zelf een grote fan van de afwisseling regen/clear; ene keer moest je veel meer visueel checken (je hoorde geen voetstappen), de andere keer kon je op je oren afgaan. Zorgt voor wat afwisseling in hoe je de game benaderd en met welke zintuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Flamesz ook daarvoor was het al duidelijk merkbaar, veel spelers hadden gewoon echt geen zin meer in die regen en mist mappen.
@MeltedForest Dat is geen fatsoenlijke oplossing en zal spelers enkel frustreren. Waarom moet een groot deel van de playerbase tegen hun zin in een bepaalde modus opgedrongen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivve
  • Niet online
Tsurany schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:35:
@Flamesz ook daarvoor was het al duidelijk merkbaar, veel spelers hadden gewoon echt geen zin meer in die regen en mist mappen.
@MeltedForest Dat is geen fatsoenlijke oplossing en zal spelers enkel frustreren. Waarom moet een groot deel van de playerbase tegen hun zin in een bepaalde modus opgedrongen worden?
Tja, of het nu een red zone is, overtrekkende stukje mist, of een regenbui...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Als het dynamisch is kan je ook weer plekken hebben waar de zon schijnt, en plekken waar het bewolkt is, of in heuvelachtig gebied dat het mistig is etc. Gewoon beetje afwisselender lijkt mij wel tof :)

En de playerbase is groot genoeg dus kan best een matchmaking optie zijn: sunny of dynamic weather.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
Ik zeg ook niet dat het er daarvoor niet was, alleen dat het probleem pas onhoudbaar werd toen Miramar er was. Na Miramar heb ik regen en mist lobbys gehad met minder dan 50 mensen, en dat was het moment dat Bluehole de keuze maakte om de stekker er uit te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MeltedForest schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:37:
[...]

Als het dynamisch is kan je ook weer plekken hebben waar de zon schijnt, en plekken waar het bewolkt is, of in heuvelachtig gebied dat het mistig is etc. Gewoon beetje afwisselender lijkt mij wel tof :)

En de playerbase is groot genoeg dus kan best een matchmaking optie zijn: sunny of dynamic weather.
De beste optie lijkt mij om de regen gewoon aan te passen, waarom moet die regen perse zo enorm hard klinken? Ik zie niet in waarom dat noodzakelijk is als de community zelf constant aangeeft dat dit hun grootste bezwaar is. Mist kent andere bezwaren, voornamelijk dat midgame enorm saai is, maar dat kan ook aardig aangepast worden.
Flamesz schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:39:
[...]
Ik zeg ook niet dat het er daarvoor niet was, alleen dat het probleem pas onhoudbaar werd toen Miramar er was. Na Miramar heb ik regen en mist lobbys gehad met minder dan 50 mensen, en dat was het moment dat Bluehole de keuze maakte om de stekker er uit te trekken.
Ook games die met 60 a 70 mensen beginnen, wat ik zelf voor Miramar ook heb meegemaakt, was al problematisch. Het is echt een bezwaar tegen die weertypen, waarom moet dat ontkent worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insehh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 09:54

Insehh

Define good enough.

Ik vond beide wel leuk. Waarom niet gewoon een optie om environmental maps aan of uit te zetten. Als in regen/mist of geen regen/mist?

De enige ekte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rappa1985
Maar wat heeft het toevoegen van verschillende weersomstandigheden dan voor zin als het geen impact heeft op de gameplay? Heb zelf nooit een mist potje gehad maar vond de regen wel een leuke handicap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
Tsurany schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:41:

[...]

Ook games die met 60 a 70 mensen beginnen, wat ik zelf voor Miramar ook heb meegemaakt, was al problematisch. Het is echt een bezwaar tegen die weertypen, waarom moet dat ontkent worden?
Ik ontken niks, ik leg alleen uit waarom ik denk dat regen en mist weer terugkomen wanneer map selectie is geïmplementeerd.
Er waren regengames met 60 á 70 mensen voor Miramar, maar niet elke game, zoals wel na Miramar het geval was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Insehh schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:42:
Ik vond beide wel leuk. Waarom niet gewoon een optie om environmental maps aan of uit te zetten. Als in regen/mist of geen regen/mist?
Net zoals een optie om te kiezen tussen Erangel en Miramar, ja droom lekker verder :+ .
Gaat vast nog wel even duren voordat dat er überhaupt komt. Ik baal er wel van dat regen en mist er uitgehaald zijn, het zijn juist heerlijke gamemodes die anders spelen dan normaal. :'(

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Insehh schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:42:
Vermoedelijk omdat je dan uiteindelijk dezelfde problemen krijgt als je bijvoorbeeld in Battlefield games ziet. Naarmate de populariteit afneemt is het niet meer mogelijk om volle games te krijgen in bepaalde modi waardoor deze of niet meer gespeeld kunnen worden of veel games met een te laag aantal spelers moeten starten.
Die optie kan nu wel prima werken maar ik denk dat Bluehole wilt voorkomen dat ze opties over een half jaar weer moeten verwijderen omdat er te weinig spelers voor zijn.
Rappa1985 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:45:
Maar wat heeft het toevoegen van verschillende weersomstandigheden dan voor zin als het geen impact heeft op de gameplay? Heb zelf nooit een mist potje gehad maar vond de regen wel een leuke handicap.
Weersomstandigheden mogen best impact hebben maar voor velen was de impact te groot om nog leuke gameplay op te leveren. Als ze de impact zouden verminderen zouden velen er geen bezwaar tegen hebben en het geen probleem vinden in die omstandigheden te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insehh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 09:54

Insehh

Define good enough.

True schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:46:
[...]

Net zoals een optie om te kiezen tussen Erangel en Miramar, ja droom lekker verder :+ .
Gaat vast nog wel even duren voordat dat er überhaupt komt. Ik baal er wel van dat regen en mist er uitgehaald zijn, het zijn juist heerlijke gamemodes die anders spelen dan normaal. :'(
Beetje een apart vergelijking. Beide maps gewoon kunnen spelen en kiezen tussen weersomstandigheden lijkt me toch een redelijke optie. Kan me niet voorstellen dat de games dan zo leeg zijn.

De enige ekte...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deleon78
.

[ Voor 100% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivve
  • Niet online
Vraag me nog steeds af of er niet nog een bug is of zo met dat regengeluid. Ik vond het nooit zo overdreven hard en me matties heb ik er ook nooit over horen klagen. Maar blijkbaar is het voor velen toch een ernstig probleem geweest (of iedereen overdreef heel erg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Insehh schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:49:
[...]

Beetje een apart vergelijking. Beide maps gewoon kunnen spelen en kiezen tussen weersomstandigheden lijkt me toch een redelijke optie. Kan me niet voorstellen dat de games dan zo leeg zijn.
Ik bedoel dat BlueHole dit wil gaan implementeren, althans de keuze tussen de maps. Alleen het controversiële rondom de nieuwe map en de weersomstandigheden op de oude map geeft voor mij aan dat ze liever een makkelijke oplossing kiezen dan dat ze daadwerkelijk de spelers binnen aanzienlijke tijd tegemoetkomen met een degelijke oplossing.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08:56

KipCurreh

Nightcrawler

Nivve schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 14:06:
Vraag me nog steeds af of er niet nog een bug is of zo met dat regengeluid. Ik vond het nooit zo overdreven hard en me matties heb ik er ook nooit over horen klagen. Maar blijkbaar is het voor velen toch een ernstig probleem geweest (of iedereen overdreef heel erg).
Niet echt een bug hoor.. Gewoon vrij luid
Maar ik vond het persoonlijk ook wel eens leuk om regen/mist te spelen..
De meesten klagen dan dat ze voetstappen etc niet goed horen, maar das dan weer net de hele bedoeling van die regenversie erin te stoppen :)

Van mij mag dit dus gerust wel terugkomen..

Enige waar ik soms over twijfel is de dmg/range van een shotgun.. Akkoord dit kom je vaak tegen in het begin als je nog geen helm/vest aanhebt, maar er zijn toch heel vaak instant shotgun kills van op een degelijke afstand dat ik soms net iets 'te' vind..
Van heel close lethal snap ik heel goed, maar instant kills van op 10+m vind ik al wat meeh..
(nu weet ik niet hoeveel pijn een shotgun doet vanop 10m in het echt hoor, kan gerust realistisch zijn)

ik moet toch over iets kunnen klagen 8)

[ Voor 26% gewijzigd door KipCurreh op 24-01-2018 14:45 ]

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
KipCurreh schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 14:39:
[...]

De meesten klagen dan dat ze voetstappen etc niet goed horen, maar das dan weer net de hele bedoeling van die regenversie erin te stoppen :)

Enige waar ik soms over twijfel is de dmg/range van een shotgun.. Akkoord dit kom je vaak tegen in het begin als je nog geen helm/vest aanhebt, maar er zijn toch heel vaak instant shotgun kills van op een degelijke afstand dat ik soms net iets 'te' vind..
Van heel close lethal snap ik heel goed, maar instant kills van op 10+m vind ik al wat meeh..
(nu weet ik niet hoeveel pijn een shotgun doet vanop 10m in het echt hoor, kan gerust realistisch zijn)

Over het realisme hoef je niet te klagen als je denkt dat het te veel damage doet, in het echt veranderen shotgun pellets niet na tien meter in suikerspin zoals je zou denken door sommige shooters als COD. Als je door counterstrike denkt dat ze voor elke 5 meter afstand 1 meter uit elkaar vliegen dan zal dat in het echt ook vies tegenvallen.

Dat ze inconsistent zijn in PUBG kan ik me dan wel in vinden, altijd als ik iemand er mee schiet dan overleven ze de eerste hit, en als ik het doelwit ben dan is dat juist niet het geval, maar dat zal er wel aan liggen dat ik gewoon niet kan schieten met die dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivve
  • Niet online
[...]

Precies mijn idee over de regen idd.

Over de shotgun; waarschijnlijk zijn dat ook instanties dat mensen een choke hebben. Je one-shot mensen op 50 meter met een well-aimed schot en een choke.
Nadeel is dan weer dat je shotgun niet meer zo vergevingsgezind is als je aim ruk is en je dus echt alles naast schiet. Neem altijd chokes voor de eerste reden, maar faal ook vaak door de tweede :+

[ Voor 3% gewijzigd door Nivve op 24-01-2018 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-09 13:57
[...]

Met de juiste attachments kan de juiste shotgun echt dodelijk zijn, ook op 15 meter (niet 1shot/1kill misschien, maar wel 3 keer).. Juist in het echt wel en door COD en BF denkt iedereen van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deleon78 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 14:01:
Tsu: het zou je sieren als je gewoon voor jezelf spreekt ipv de hele community probeert te vertegenwoordigen :)
Impact verminderen gaat ten koste van game-modus. Gewoon bij regen het geluid over de hele linie verlagen voorkomt dat probleem. Het hele idee is volgens mij dat je andere sounds nauwelijks hoort.
Beetje een erg flauwe reactie, ik geef gewoon aan welk sentiment er speelt. Dat sentiment zie ik op Reddit, dat zie ik op de Steam community en op de PUBG forums. Daar komt heel duidelijk naar voren waarom een grote groep spelers een hekel hebben aan games met regen of mist.
Enige wat ik doe is dat sentiment weergeven in mijn post. Ik geef overigens nergens aan dat iedereen er zo over denkt, enkel dat een substantieel onderdeel van de community deze mening heeft en daardoor games met dit weer gewoon verlaten net zo lang tot ze een ander weertype krijgen.

Overigens vind ik jouw post een stuk kwalijker, jij claimt dat het probleem opgelost kan worden door het geluid over de hele linie te verlagen terwijl je daarbij een groot deel van de tegenargumenten volledig negeert. Zo ga je nooit tot een goede oplossing komen waarbij je beide partijen tevreden stelt.

Shotguns zijn heel erg dodelijk, zeker met een choke er op. De spread van de pellets is namelijk nog steeds vrij hoog op 10, 15 of 20 meter afstand. Genoeg om een aardig groot gat in een lichaam te veroorzaken.
Wat wel erg mee speelt bij shotguns is waar de pellets raken, een shot op borst/hoofd doet veel meer schade dan een schot op maag/benen. De damage wordt per pellet berekend dus een pellet die het hoofd raakt zal voor een schade boost zorgen terwijl een pellet in hand/voet amper mee telt qua schade.
Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/dd/10/a2/dd10a278fe7cefa25241f7de215adaa3.jpg
Op ~22 meter heb je met een full choke een diameter van ~53cm, dat betekent dat wanneer je op iemand z'n borst richt een groot gedeelte van de pellets zijn lichaam in gaan en slechts een zeer klein deel aan beide kanten langs het lichaam zullen vliegen.

Wat je bij games vaak ziet is dat de range van alle wapens verlaagt wordt. Vaak gebeurt dit omdat de mappen te klein zijn om echt verschil in wapenklasse goed weer te geven. In PUBG merk je dat veel wapens een groter effectief bereik hebben dan in veel andere shooters het geval is.

[ Voor 40% gewijzigd door Tsurany op 24-01-2018 16:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roxsman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-09 15:23
Tsurany schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 15:49:
[...]

Beetje een erg flauwe reactie, ik geef gewoon aan welk sentiment er speelt. Dat sentiment zie ik op Reddit, dat zie ik op de Steam community en op de PUBG forums. Daar komt heel duidelijk naar voren waarom een grote groep spelers een hekel hebben aan games met regen of mist.
Enige wat ik doe is dat sentiment weergeven in mijn post. Ik geef overigens nergens aan dat iedereen er zo over denkt, enkel dat een substantieel onderdeel van de community deze mening heeft en daardoor games met dit weer gewoon verlaten net zo lang tot ze een ander weertype krijgen.

Overigens vind ik jouw post een stuk kwalijker, jij claimt dat het probleem opgelost kan worden door het geluid over de hele linie te verlagen terwijl je daarbij een groot deel van de tegenargumenten volledig negeert. Zo ga je nooit tot een goede oplossing komen waarbij je beide partijen tevreden stelt.
Nee, je geeft het sentiment weer van de mensen die klagen. Mensen die iets niet erg vinden gaan over het algemeen niet snel die mening uitten op een forum. Ik speel PUBG graag en ik speel elk spel gewoon uit, of het nou regen is, mist, Erangel, whatever.. Ik heb echt wel mijn favorieten en dingen waar ik minder graag in speel. Maar dit is de eerste keer dat ik daar openlijk iets over zeg. En waarom? Omdat het me niet zoveel interesseert: zoals waarschijnlijk 95% van de playerbase.
Dus al heb jij 10000 individuele reacties gezien van mensen die janken over regen en mist, dan nog is dat echt NIKS als je kijkt naar de totale playerbase.

It's OK if you disagree with me, I can't force you to be right..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Roxsman schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 16:02:
[...]

Nee, je geeft het sentiment weer van de mensen die klagen. Mensen die iets niet erg vinden gaan over het algemeen niet snel die mening uitten op een forum. Ik speel PUBG graag en ik speel elk spel gewoon uit, of het nou regen is, mist, Erangel, whatever.. Ik heb echt wel mijn favorieten en dingen waar ik minder graag in speel. Maar dit is de eerste keer dat ik daar openlijk iets over zeg. En waarom? Omdat het me niet zoveel interesseert: zoals waarschijnlijk 95% van de playerbase.
Dus al heb jij 10000 individuele reacties gezien van mensen die janken over regen en mist, dan nog is dat echt NIKS als je kijkt naar de totale playerbase.
Ik hoef niet naar een forum te kijken om te zien dat de games in regen en mist vaak maar startten met 40-50 man omdat iedereen leaved.
Dat die weertypes zeer onpopulair waren is simpelweg een feit.

[ Voor 3% gewijzigd door unfor op 24-01-2018 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roxsman schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 16:02:
[...]

Je hebt het over de vocal minority en dat kan inderdaad een geldig argument zijn. Echter jouw claim van een klagende 5% komt niet overeen met de hoeveelheid spelers die deze games daadwerkelijk verlaten als ze nog in de lobby zitten. Als een game normaal met tegen de 100 spelers start maar een game met regen slechts 70 spelers heeft bij de start (en vaak zelfs veel minder) kan je toch concluderen dat zeker een kwart van de spelers de game verlaat.

En dat was ook de statement van de CEO:
"The retention of players in fog and rainy was too low and we had to take them out. There are relatively many players who leave the session if they think it’s inconvenient to play, as there’s no penalty for leaving as of now."
Het is dus niet verwijdert omdat gamers kritiek hadden maar omdat ze daadwerkelijk stopten met spelen. Dat is een heel duidelijk signaal waar je als bedrijf niet omheen kan door ze weg te cijferen als een vocal minority.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-09 14:33

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

StealthyPeanut schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 15:09:
[...]

Met de juiste attachments kan de juiste shotgun echt dodelijk zijn, ook op 15 meter (niet 1shot/1kill misschien, maar wel 3 keer).. Juist in het echt wel en door COD en BF denkt iedereen van niet.
Mooie uitleg hiervan:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roxsman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-09 15:23
Tsurany schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 16:12:
[...]

Je hebt het over de vocal minority en dat kan inderdaad een geldig argument zijn. Echter jouw claim van een klagende 5% komt niet overeen met de hoeveelheid spelers die deze games daadwerkelijk verlaten als ze nog in de lobby zitten. Als een game normaal met tegen de 100 spelers start maar een game met regen slechts 70 spelers heeft bij de start (en vaak zelfs veel minder) kan je toch concluderen dat zeker een kwart van de spelers de game verlaat.

En dat was ook de statement van de CEO:
"The retention of players in fog and rainy was too low and we had to take them out. There are relatively many players who leave the session if they think it’s inconvenient to play, as there’s no penalty for leaving as of now."
Het is dus niet verwijdert omdat gamers kritiek hadden maar omdat ze daadwerkelijk stopten met spelen. Dat is een heel duidelijk signaal waar je als bedrijf niet omheen kan door ze weg te cijferen als een vocal minority.
ik snap best dat het in de meeste gevallen een probleem was (anders hadden ze er niks aan gedaan) maar ik was het ondanks dat wel een beetje eens met deleon78. Je eigen mening verkondigen is prima maar daar "de community" bij halen heeft weinig zin. En dit is geen persoonlijke aanval op jouw mening (ik vind regen en mist ook het minst leuk) maar je mening wordt niet meer waard als je aangeeft dat Reddit het ook zegt.

It's OK if you disagree with me, I can't force you to be right..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roxsman schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 16:25:
[...]

ik snap best dat het in de meeste gevallen een probleem was (anders hadden ze er niks aan gedaan) maar ik was het ondanks dat wel een beetje eens met deleon78. Je eigen mening verkondigen is prima maar daar "de community" bij halen heeft weinig zin. En dit is geen persoonlijke aanval op jouw mening (ik vind regen en mist ook het minst leuk) maar je mening wordt niet meer waard als je aangeeft dat Reddit het ook zegt.
Een dergelijke discussie voeren zonder naar de mening van "de community" te kijken is vrij zinloos. Deleon78 vraagt zich af of simpelweg het totale volume verlagen een oplossing kan zijn om regen games aantrekkelijker te maken, wil je daar een fatsoenlijk antwoord op krijgen moet je achterhalen wat de reden is dat spelers een game met regen verlaten. Dan moet je dus juist naar de reacties op sites zoals Steam community, Reddit en het PUBG forum kijken om te zien welke argumenten spelers aandragen. En als ik die reacties doorlees dan vinden heel veel tegenstanders van regen games dat het volume van de regen simpelweg te hoog was en ze het niet fijn vonden verder niks meer te kunnen horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:57
@Tsurany Heb je ooit al met vuurwapens geschoten?
Cijfertjes wil niet alles zeggen hoor.. Ook niet enkel de shoke die je er trouwens hebt opzitten, het type hagel etc.. wil ook wel bepalen hoe ver en verspreid iets wil vliegen.

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

[ Voor 98% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kazzzdafke schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 16:42:
@Tsurany Heb je ooit al met vuurwapens geschoten?
Cijfertjes wil niet alles zeggen hoor.. Ook niet enkel de shoke die je er trouwens hebt opzitten, het type hagel etc.. wil ook wel bepalen hoe ver en verspreid iets wil vliegen.
Wat wil je precies zeggen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
En weer een toevoeging aan de lijst met PUBG physics oOo :F :

Dat ik op zijn kop beland, sure, maar om me dan te lanceren tot ik ontplof is toch wel weer jammer -O- .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08:56

KipCurreh

Nightcrawler

Tsurany schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 15:49:

Shotguns zijn heel erg dodelijk, zeker met een choke er op. De spread van de pellets is namelijk nog steeds vrij hoog op 10, 15 of 20 meter afstand. Genoeg om een aardig groot gat in een lichaam te veroorzaken.
Wat wel erg mee speelt bij shotguns is waar de pellets raken, een shot op borst/hoofd doet veel meer schade dan een schot op maag/benen. De damage wordt per pellet berekend dus een pellet die het hoofd raakt zal voor een schade boost zorgen terwijl een pellet in hand/voet amper mee telt qua schade.
[afbeelding]
Op ~22 meter heb je met een full choke een diameter van ~53cm, dat betekent dat wanneer je op iemand z'n borst richt een groot gedeelte van de pellets zijn lichaam in gaan en slechts een zeer klein deel aan beide kanten langs het lichaam zullen vliegen.

Wat je bij games vaak ziet is dat de range van alle wapens verlaagt wordt. Vaak gebeurt dit omdat de mappen te klein zijn om echt verschil in wapenklasse goed weer te geven. In PUBG merk je dat veel wapens een groter effectief bereik hebben dan in veel andere shooters het geval is.
Dank je wel voor de mooie uitleg, had wel een duidelijk verkeerd beeld door andere games blijkbaar :)
Nivve schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 15:07:
[...]

Over de shotgun; waarschijnlijk zijn dat ook instanties dat mensen een choke hebben. Je one-shot mensen op 50 meter met een well-aimed schot en een choke.
Nadeel is dan weer dat je shotgun niet meer zo vergevingsgezind is als je aim ruk is en je dus echt alles naast schiet. Neem altijd chokes voor de eerste reden, maar faal ook vaak door de tweede :+
Dit dus 8)
Iedereen knalt me meteen omver van de andere kant van de Gym in school, ik schiet geregeld van veel dichter op mensen die dan niet neergaan haha... Blij te horen dat het dus gewoon te wijten valt aan mijn onkunde ;)

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 13:14
Tsurany schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 17:45:
[...]

Wat wil je precies zeggen?
Dat werkelijke situaties van meer factoren afhangen tov wat je met het plaatje aangeeft. beetje offtopic maar bijv. rifled barrel met choke zorgt voor omgekeerd effect bij oa. birdshot, krijg je hogere spread ipv dichtere grouping.

Voor het regen verhaal, is uiteraard van belang wat de community er van vindt, regen was gewoon slecht geimplementeerd vs speelervaring, het feit dat je dan andere geluiden niet zou horen woog niet op tegen de constante waterval van lawaai. Als je ziet dat gemiddeld die games gewoon lager aantallen spelers bevat kan je stellen dat een significant deel dit niet wil spelen. Dus ja zaken die hierover op reddit staan of fora zijn in dit geval wel zeker relevant.
Laten we het stream gedeelte hier nog even buiten want daar wordt dat geluid nog 10x erger als storend ervaren.

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
Deleon78 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 12:32:
[...]

Vandaar dus mijn vraag: wat als je al het volume nu wat zou verlagen, inclusief de regen? Zouden jullie zelf (niet de community) het dan wel leuk vinden? Een scenario waar je niet van geluid uit kan gaan dus.
Als ik het geluid dermate zou verlagen dat ik de regen niet meer als irritant zou ervaren dan stond de rest ook allemaal zo laag dat ik zo goed als geen enkel geluid zou horen. Wat realistischer zou zijn is dat geluid minder ver zou dragen ivm dat regen dat dempt. Dus minimaal geluid van regen + minder verre reikwijdte van geluid en uiteraard verminderd zicht op afstand zou acceptabel zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HouseQ
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:23
Bloodhoundje schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 18:03:
En weer een toevoeging aan de lijst met PUBG physics oOo :F :

[video]

Dat ik op zijn kop beland, sure, maar om me dan te lanceren tot ik ontplof is toch wel weer jammer -O- .
pubg meets rocketleague >:) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SouLLeSSportal schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 12:28:
[...]

Dat werkelijke situaties van meer factoren afhangen tov wat je met het plaatje aangeeft. beetje offtopic maar bijv. rifled barrel met choke zorgt voor omgekeerd effect bij oa. birdshot, krijg je hogere spread ipv dichtere grouping.
Dat klopt, maar wat ik schreef is in ieder geval voor PUBG het meest relevante onderdeel.
[...]

Vandaar dus mijn vraag: wat als je al het volume nu wat zou verlagen, inclusief de regen? Zouden jullie zelf (niet de community) het dan wel leuk vinden? Een scenario waar je niet van geluid uit kan gaan dus.
Vergelijkbaar met Ctrl+M dus, daar speel ik geen games voor.

[ Voor 30% gewijzigd door Tsurany op 25-01-2018 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spl3ndr
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-03 07:53
Vraagje , daarnet speelde ik 4 man squad, ( 3 random erbij ) en 1 speler vertelde continue de richting vanwaar schoten kwamen.
Maar erg precies elke keer.
Ik hoorde de schoten ook, maar hij zei direct : shots at 205. shots at 195.
Is dit een cheat ? Ik heb even gezocht maar niks gevonden hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
spl3ndr schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 12:54:
Vraagje , daarnet speelde ik 4 man squad, ( 3 random erbij ) en 1 speler vertelde continue de richting vanwaar schoten kwamen.
goede headset lijkt me, kan ik zelf over het algemeen ook wel redelijk snel bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
Als ik schoten hoor kijk ik naar de richting waar ik denk dat het vandaan komt en geef ik dat door.
Dat klinkt precies en werkt effectief, maar dat betekent niet dat het ook 100% zeker is, want ik kan er ook zo 5 graden langs kijken.

Het kan natuurlijk ook gewoon een cheat zijn, maar op basis van alleen deze info kunnen we dat niet concluderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
SouLLeSSportal schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 12:56:
[...]

goede headset lijkt me, kan ik zelf over het algemeen ook wel redelijk snel bepalen.
Eens met hierboven, gebruik van een goede headset en het veel heen en weer kijken maakt positiebepaling van schoten best makkelijk. Een vriend van mij hoort vaak schoten en als ik dan roep dat het op 300 is en hij zegt nee het is juist op 150. Dan corrigeert hij bij het volgende salvo vaak dat het idd 300 is en hij het pas wist toen hij heen en weer draaide tijdens de schoten om het te pinpointen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spl3ndr
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-03 07:53
SouLLeSSportal schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 12:56:
[...]

Met mijn headset is het quasi onmogelijk. Als ik de richting bepaald heb ben ik meestal wel dood :) :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• editoor
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-09 14:24
Ik heb een goede Sehnnheiser koptelefoon en ik kan ook niet goed horen waar de schoten vandaan komen. Dat kan er aan liggen dat mijn geluid niet heel hoog heb staan maar als ik dat wel doe wordt ik weer doof van de explosies of ander omgevingsgeluid. Ik dacht eerst dat het misschien beter met een surround headset kan spelen omdat je dan beter de locatie kan bepalen maar dat blijkt volgens de kenners ook niks van te kloppen. Dus wat te doen. Het is toch wel belangrijke informatie die je dan mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
editoor schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 13:14:
Ik heb een goede Sehnnheiser koptelefoon en ik kan ook niet goed horen waar de schoten vandaan komen. Dat kan er aan liggen dat mijn geluid niet heel hoog heb staan maar als ik dat wel doe wordt ik weer doof van de explosies of ander omgevingsgeluid. Ik dacht eerst dat het misschien beter met een surround headset kan spelen omdat je dan beter de locatie kan bepalen maar dat blijkt volgens de kenners ook niks van te kloppen. Dus wat te doen. Het is toch wel belangrijke informatie die je dan mist.
Je kan kijken of je nog wat aanpassingen kan doorvoeren in je geluidskaart door wat te spelen met toonhoogte. Maar beter dan een goede koptelefoon en stereo instellingen ga je niet komen in PUBG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivve
  • Niet online
editoor schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 13:14:
Probeer zoals @Bloodhoundje al zegt heen en weer te bewegen[edit: te draaien bedoel ik dan natuurlijk 8)7 ] op het moment dat je een schot hoort. Als je erg snel bent kan het met het eerste schot al helpen omdat het geluid meest nog even na-ebt (snipers iig).
Maar het tweede shot wordt dan echt heel makkelijk te identificeren; een kwart draaien en dan kijken van welke kant je het tweede schot hoort. Met die informatie zit je er dan niet veel meer dan 5-50% naast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-09 08:12
Dat zeg ik ook altijd, of het klopt is een 2e :P . En voor locatie bepalen is het vooral nuttig je hoofd of lichaam veel te draaien. Het is namelijk vooral lastig als de schoten ongeveer recht van voren of van achteren komen, dit klinkt praktisch hetzelfde. Door 90 graden te draaien kom je hier wel achter. En letten op kogelinslagen wil ook wel eens helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flamesz
Als we het toch hebben over positionele audio; ik merk vaak dat ik geluiden hoor van precies de tegenovergestelde kant van waar het vandaan komt.
Dus als er schoten zijn op zuid klinkt het voor mij alsof het uit noorden komt. Ik heb dit alleen in PUBG (kan geluid altijd prima plaatsen in CS:GO) en geen één van de andere mensen waarmee ik speel heeft dit ooit. Gebeurt overigens niet altijd, maar elke 3 potjes die ik speel komt het gemiddeld wel een keer voor.

Heeft een van jullie dit ook ooit? Weten jullie waar het aan kan liggen? Gewoon aan mij, mijn headset of mijn instellingen?

Speel overigens met een stereo headset, Steelseries Siberia V3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
Deleon78 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 13:18:
[...]

Als je hele gevoelige oren hebt dat het voor jou ZO zacht moet, dan is dat vergelijkbaar ja. Kan me voorstellen dat je er dan niks aan vindt :)

Soulless: Vind ik ook een goede suggestie. Hoe zou je dit met voetstappen willen zien (horen ;))? :)
Tja ik vind het niet heel spannend verschil of je ze goed hoort of minder goed hoort, als het geluid niet zo overheerst van de regen dan kun je in principe nog steeds op tijd iemand horen lopen, tenzij crouch walkend maar dat hoor je zonder regen ook al niet of nauwelijks. Dus evt iets ander geluid ivm natte grond etc maar meer dan dat zou ik dan niet veranderen. (persoonlijk) Als je dat effect van minder snel opmerken wel wilt dan gewoon geluid van voetstappen wat minder luid maken, minder ver hoorbaar net als andere geluiden minder ver dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deleon78 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 13:18:
[...]

Als je hele gevoelige oren hebt dat het voor jou ZO zacht moet, dan is dat vergelijkbaar ja. Kan me voorstellen dat je er dan niks aan vindt :)

Soulless: Vind ik ook een goede suggestie. Hoe zou je dit met voetstappen willen zien (horen ;))? :)
Wat heeft dit met gevoelige oren te maken? Jij wilt het spel zo aanpassen dat je niet meer van geluid uit kan gaan door het volume enorm te verlagen zodat enkel de regen nog hoorbaar is en de rest van het geluid veel te zacht is. Waarom dan niet gewoon het geluid volledig uitzetten door alles te muten?

Als ze het fatsoenlijk willen implementeren dan veranderen ze voetstappen op basis van ondergrond (inclusief plasvorming), passen ze het geluid van de regen aan op basis van het oppervlakte waar de regen op valt en zorgen ze dat het niet zo ontzettend oorverdovend is.
janvanduschoten schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 13:24:
Ik zit zelf ook te twijfelen of ik een andere headset zal gaan kopen, voornamelijk voor PUBG (Xbox). Ik heb dus geen geluidskaart instellingen, zal uit de combinatie Xbox & headset moeten komen. Momenteel gheb ik nog een budget pricewatch: Turtle Beach Wii U Ear Force Nla Zwart setje van €15, en vraag me af of een pricewatch: Kingston HyperX Cloud II Gun metal of zoiets daar veel aan toe gaan voegen qua in game geluid.
Een kwalitatief goede koptelefoon zal altijd een verbetering opleveren, sowieso qua speelplezier. Kijk dan naar gesloten koptelefoon/headset, even reviews bekijken om te kijken welke bij jouw budget past.

[ Voor 47% gewijzigd door Tsurany op 25-01-2018 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:50

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik zit zelf ook te twijfelen of ik een andere headset zal gaan kopen, voornamelijk voor PUBG (Xbox). Ik heb dus geen geluidskaart instellingen, zal uit de combinatie Xbox & headset moeten komen. Momenteel gheb ik nog een budget pricewatch: Turtle Beach Wii U Ear Force Nla Zwart setje van €15, en vraag me af of een pricewatch: Kingston HyperX Cloud II Gun metal of zoiets daar veel aan toe gaan voegen qua in game geluid.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
[...]

Nee, in feite is spelen in de regen hetzelfde als spelen op mute. Je zou spelen in de regen ook kunnen omschrijven als mute + white noise. Je hoort alleen nog maar de regen en niet of nauwelijks de ander. Ik neem aan dat dit de reden is dat ze dit hebben verzonnen, maar de uitvoering is matig (het is te onrealistisch, op het irritante af). Bovendien, zoals al zo vaak genoemd, hoeft het niet een half uur lang een moesson te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rappa1985
Flamesz schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 13:21:
Als we het toch hebben over positionele audio; ik merk vaak dat ik geluiden hoor van precies de tegenovergestelde kant van waar het vandaan komt.
Dus als er schoten zijn op zuid klinkt het voor mij alsof het uit noorden komt. Ik heb dit alleen in PUBG (kan geluid altijd prima plaatsen in CS:GO) en geen één van de andere mensen waarmee ik speel heeft dit ooit. Gebeurt overigens niet altijd, maar elke 3 potjes die ik speel komt het gemiddeld wel een keer voor.

Heeft een van jullie dit ook ooit? Weten jullie waar het aan kan liggen? Gewoon aan mij, mijn headset of mijn instellingen?

Verkeerd om op je hoofd :+ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

[ Voor 101% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
Ik ken je huidige headset niet, maar ik had ook een budget ding van € 20,-. Heb vervolgens voor € 25 een 2ehands product: Steelseries Siberia V2 aangeschaft en dat was echt een wereld van verschil. Helderder geluid, betere orientatie en de microfoon is 10x beter. En los gezien van het geluid is het draagcomfort ook een stuk beter, ik kan nu gewoon een uurtje gamen zonder oor of hoofdpijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
floriz87 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 13:25:
[...]

Nee, in feite is spelen in de regen hetzelfde als spelen op mute. Je zou spelen in de regen ook kunnen omschrijven als mute + white noise. Je hoort alleen nog maar de regen en niet of nauwelijks de ander. Ik neem aan dat dit de reden is dat ze dit hebben verzonnen, maar de uitvoering is matig (het is te onrealistisch, op het irritante af). Bovendien, zoals al zo vaak genoemd, hoeft het niet een half uur lang een moesson te zijn.
inderdaad en waar het vooral ook om draait is dat men het in een dergelijke competitieve game als dit eigenlijk niet goed werkt. Met bovengenoemde aanpassingen ben ik er echter voor, zodat het effect beperkt en wat meer richting realistische invloed komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• floriz87
SouLLeSSportal schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 13:36:
[...]

inderdaad en waar het vooral ook om draait is dat men het in een dergelijke competitieve game als dit eigenlijk niet goed werkt. Met bovengenoemde aanpassingen ben ik er echter voor, zodat het effect beperkt en wat meer richting realistische invloed komt.
Eens. Toch zou ik graag een meer dynamisch weerbeeld willen zien, maar ik begrijp dat zoiets niet eenvoudig te implementeren is. Niet met extreme verschillen, maar bijvoorbeeld wel gradaties in het weerbeeld (meer of minder regen/zon/mist over tijd/per regio).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
floriz87 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 13:42:
[...]

Eens. Toch zou ik graag een meer dynamisch weerbeeld willen zien, maar ik begrijp dat zoiets niet eenvoudig te implementeren is. Niet met extreme verschillen, maar bijvoorbeeld wel gradaties in het weerbeeld (meer of minder regen/zon/mist over tijd/per regio).
Dat zie ik inderdaad niet snel gebeuren, maar wie weet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Deleon78 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 13:40:
Tsu, volgens mij had je eerst in je reactie over de koptelefoon staan dat het niet beter wordt dan goede stereo koptelefoon. Toevallig vroeg ik me de laatste tijd af of de voortgang die men heeft gemaakt met die 7ch koptelefoons etc

Speel al jaren met veel plezier met een mooie Sennheiser stereo koptelefoon. Als ik echter zie hoe sommige pro players de richting weten te bepalen begin ik toch te twijfelen. Zat net te denken aan uitproberen, maar de bevestiging van een goede speler dat het niet nodig is, is altijd prettig. Thanks.
PUBG ondersteund enkel stereo momenteel dus op dat gebied zal 5.1 of 7.1 al weinig zin hebben. Echter is stereo in gaming nooit enkel geluid links of enkel geluid rechts. Via diverse software oplossingen wordt surround geluid gesimuleerd met slechts twee speakers en kan de nauwkeurigheid daarvan net zo goed zijn als bij een 7.1 headset.
Vergeet ook niet dat bij een echte 7.1 headset die speakers zo ontzettend dicht op elkaar zitten dat het effect eigenlijk niet waarneembaar is. Wel moeten er 7 speakers in plaats van twee speakers geplaatst worden waardoor de geluidskwaliteit gewoon achteruit gaat.

Nu is positionele audio wel een vreemde eend in de bijt als het gaat om gaming. Op vrijwel elke gebied worden sprongen vooruit gemaakt maar op audio gebied gaan we eigenlijk enkel achteruit.
floriz87 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 13:42:
[...]

Het is relatief eenvoudig te implementeren, het kost enkel tijd en geld. Zou me niks verbazen als er genoeg plugins verkrijgbaar zijn voor de Unreal 4 engine die simpelweg aangeschaft en geïmplementeerd kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivve
  • Niet online
Flamesz schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 13:21:

Een iemand van onze groep heeft dit ook af en toe, moet hij zijn headset verkeerd om op doen om het weer goed te laten horen. En de switch gebeurd terwijl dat ding op zijn hoofd zit, dus hij heeft niet per ongelijk zijn headset omgekeerd op zijn hoofd.
(Dat was onze eerste suggestie >:) , maar hij zweert dat als ie dan alt-tabbed, dat de Windows test gewoon normaal is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik heb de HyperX Cloud II. Daar helpt de 7.1 niet. Geluiden raken vervormd en de richting wordt niet beter weergegeven helaas. Wel fijne headset overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
Nivve schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 13:53:
[...]

Een iemand van onze groep heeft dit ook af en toe, moet hij zijn headset verkeerd om op doen om het weer goed te laten horen. En de switch gebeurd terwijl dat ding op zijn hoofd zit, dus hij heeft niet per ongelijk zijn headset omgekeerd op zijn hoofd.
(Dat was onze eerste suggestie >:) , maar hij zweert dat als ie dan alt-tabbed, dat de Windows test gewoon normaal is)
Nu je het zegt herinner ik dat een vriend eerder in early acces gewoon ook een game opeens moest spelen met zijn headset achterstevoren, dus ken toch wel iemand met iets vergelijkbaars. Maar als het mij gebeurt is het maar voor korte tijd, en alleen voor bepaalde geluiden. Ik hoor dan bijvoorbeeld voetstappen van mijn squad wel goed, maar de schoten van een firefight verderop zijn dan wel de verkeerde kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

[ Voor 100% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
Hmm nog niet overwogen, maar de audio drivers van mijn moederbord zijn al jaren niet geüpgradet en volgens mij zitten er niet zo veel verschillen tussen de twee versies die beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

[ Voor 98% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivve
  • Niet online
Flamesz schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 13:58:
[...]

Nu je het zegt herinner ik dat een vriend eerder in early acces gewoon ook een game opeens moest spelen met zijn headset achterstevoren, dus ken toch wel iemand met iets vergelijkbaars. Maar als het mij gebeurt is het maar voor korte tijd, en alleen voor bepaalde geluiden. Ik hoor dan bijvoorbeeld voetstappen van mijn squad wel goed, maar de schoten van een firefight verderop zijn dan wel de verkeerde kant op.
Ah ja, dat laatste wat je beschrijft had ik laatst ook. Erg vervelend.
Hoorde de schoten alsof iemand 10 meter bij me vandaan was, blijkt ie daarna 200+ meter weg te zijn geweest en 45graden naar rechts; oftewel, geluid kam totaal niet overeen met wat werkelijk gebeurde.
De deathcam was van iemand anders (met silencer), dus kon toen goed verifiëren dat het niet gewoon schoten waren van iemand anders die ik niet gezien had.
Gelukkig niet vaker gehad dan die ene keer, dus wel zeldzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

[ Voor 108% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
Nivve schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 14:26:
[...]

Ah ja, dat laatste wat je beschrijft had ik laatst ook. Erg vervelend.
Hoorde de schoten alsof iemand 10 meter bij me vandaan was, blijkt ie daarna 200+ meter weg te zijn geweest en 45graden naar rechts; oftewel, geluid kam totaal niet overeen met wat werkelijk gebeurde.
De deathcam was van iemand anders (met silencer), dus kon toen goed verifiëren dat het niet gewoon schoten waren van iemand anders die ik niet gezien had.
Gelukkig niet vaker gehad dan die ene keer, dus wel zeldzaam.
hmm, dat is dan weer nog raarder dan wat ik had. In mijn geval is het altijd dat de geluiden exact 180 graden de andere kant op lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Tsurany schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 13:51:
[...]

Het is relatief eenvoudig te implementeren, het kost enkel tijd en geld. Zou me niks verbazen als er genoeg plugins verkrijgbaar zijn voor de Unreal 4 engine die simpelweg aangeschaft en geïmplementeerd kunnen worden.
Volgens mij is dat dankzij UE4 inderdaad een eitje.

YouTube: UE4 Dynamic Weather System [Blueprint] | Full HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Flamesz schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 14:32:
[...]

hmm, dat is dan weer nog raarder dan wat ik had. In mijn geval is het altijd dat de geluiden exact 180 graden de andere kant op lijken.
Heb je jouw headset geluid op surround staan? Dat werkt (nog) niet in PUBG afaik. Ik heb mijn headset van 7.1 omgezet naar stereo; wat een wereld van verschil. Je hoort echt heel erg duidelijk waar alles vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
StealthyPeanut schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 14:40:
[...]

Heb je jouw headset geluid op surround staan? Dat werkt (nog) niet in PUBG afaik. Ik heb mijn headset van 7.1 omgezet naar stereo; wat een wereld van verschil. Je hoort echt heel erg duidelijk waar alles vandaan komt.
Bedoel je of ik 5.1 of 7.1 audio gebruik? Ik gebruik zoals eerder aangegeven een Stereo headset.

pricewatch: Steelseries Siberia V3 Wit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Flamesz schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 14:42:
[...]

Bedoel je of ik 5.1 of 7.1 audio gebruik? Ik gebruik zoals eerder aangegeven een Stereo headset.

pricewatch: Steelseries Siberia V3 Wit
En staat alles in windows/software ook echt op stereo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
StealthyPeanut schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 14:42:
[...]

En staat alles in windows/software ook echt op stereo?
Yes.
Denk ook niet dat het in zulke instelling te vinden zal zijn, aangezien het 98% van de tijd wel goed werkt.

Maar ik merk dat we door mijn vraag een beetje offtopic raken. Dus als iemand nog meer suggesties heeft
is het misschien wat netter het mij te PMen, voor we drie pagina's verder zijn met vragen hoe mijn instellingen staan :+

Tenzij iemand natuurlijk het exacte probleem + oplossing al kent, dan zou het denk ik voor iedereen wel handig zijn hier nog te posten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronalddus
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

ronalddus

Buffalo77

Flamesz schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 14:32:
[...]

Bedoel je niet dit?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dhgNUXmkckwi0fmsohJIHotT/full.jpg

Buffalo77 | Pokemon Unite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
Hmm. Dat is een optie, maar ben me in de eerste plaats bewust van dat effect dus zou het dom van mezelf vinden als ik er dan nog in trap.
Ten tweede brengt dit een geluid niet 180 graden naar de andere kant, maar laat het het links of rechts van je klinken.
En ten derde heb ik het ook met schoten die niet op mij zijn, waarbij de bullet crack/whizz dus niet te horen is.
Pagina: 1 ... 97 ... 141 Laatste

Let op:
discord
Zoek je andere Tweakers om mee te spelen?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord