[PC/XBO/PS4] PLAYERUNKNOWN's Battlegrounds Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 95 ... 141 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!
editoor schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 14:25:
[...]

Ik heb er nu al meer dan 300 uur pubg gespeeld en dit soort drukte makers ben ik bijna niet tegengekomen tijdens het spelen. Ik zit pas 3 dagen op de discord server en ben het nu al spuugzat hoe respectloos de omgang met elkaar is. Ik heb na het stoppen met het spel gewoon koppijn van alle tostesteron nonsens die op je afgevuurd wordt. Ik zoek lekker een andere server liefst ook geen Nederlanders want daar heb ik niet bepaald een positief beeld van gekregen.
Dan doe je dat. Alleen om nu hier zo dramatisch te reageren getuigd ook niet bepaald van enige volwassenheid. Wij hoeven toch niet mee te genieten van jouw persoonlijke drama?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• editoor
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-09 14:24
Tsurany schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 14:15:
@editoor houd die problemen lekker op Discord, dit topic is niet bepaald de plek om persoonlijke vetes te gaan uitvechten of anderen aan de schandpaal te nagelen. Je kan zelf bijhouden wil je wel fijn vind om mee te spelen en wie niet. Zeker op internet is het een stuk makkelijker om mensen te negeren dan je er druk over te maken.

En dan negeren we je geschreeuw over rotte appels maar even, ik denk dat je zelf ook wel in ziet dat zo'n opmerking niet handig is om te maken na de stampij die je nu maakt om een enkele persoon die je tegen komt..
Dus mensen die je compleet uitschelden en alle woede op je uitbarsten vind jij geen rotte appels? Hoezo persoonlijk? Wie noem ik bij naam dan? Voel je je misschien persoonlijk aangesproken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gotfurrr
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-09 14:47
jantje 2 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 11:47:
[...]

Mee eens, je krijgt 2 hits ziet de muzzle ed. maar de speler staat er echt niet. Als je ziet waar hij vandaan komt om je te finishen kan hij daarvoor jou niet geschoten hebben want hij komt achter de ridgde vandaan.

Edit : de muzzle komt echt recht voor de catcus vandaan, als je kan zoomen zou je kunnen zien of hij daar staat. Kan zijn dat hij door de catcus op de achtergrond helemaal wegvalt en alleen puntje van z'n helm ofso kon zien? Hij schoot al op je toen je sprong, dus omdat je hoog zat zag hij jou al eerder, wellicht waren dat nog 2 lag shots...al moet het dan wel heel laggy zijn zat toch 1-2 sec tussen.

2de filmpje helaas geen geluid maar als hij up komt, lijkt het echt zo'n pop up van heee hier ben ik :+ hij heeft ook een kar in z'n handen dus het zou kunnen. Maar te random om echt te zeggen, ik zou het ff met geluid moeten zien.
conclusie, de game is helemaal kaput. als dit kan in een shooter, dan kan je het net zo goed niet spelen. WTF

zie hier de pubg netcode in volle glorie.

Voorbeeld 1:

Dit is wat ik zie, shadowplay dus capture van mijn scherm:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=S18UKJqsrLg]

Ik zie de speler die op mij schiet pas nadat hij opnieuw wil schieten. het eerste schot is 100% zeker van hem, dan de replay:

- je ziet dat die onzichtbare speler op mij schiet (speler 3), het begin van het filmpje ziet er uit zoals het op mijn scherm gecaptured was. ik zie die speler dus niet terwijl ik hem wel had moeten zien.

- in dezelfde replay spoel ik terug en roflWTF: ik zie beide spelers al veel eerder, zoals eigenlijk had gemoeten.....

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=OsJJe2bbmYw]
conclusie: game kaput

Voorbeeld 2:

Again ,shadowplay capture. ik zie de speler niet bij de cactus bij het 1e salvo.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=i_V7B6C-kZg]

Dan de replay, en ja hoor, daar zie je hem wel bij salvo 1:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?time_continue=15&v=e4Mdj0dW2pg]

Conclusie: game kaput

Dit kan ECHT niet in een shooter, dit is echt complete onzin 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door gotfurrr op 17-01-2018 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-09 14:33
editoor schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 14:30:
[...]

Dus mensen die je compleet uitschelden en alle woede op je uitbarsten vind jij geen rotte appels? Hoezo persoonlijk? Wie noem ik bij naam dan? Voel je je misschien persoonlijk aangesproken?
Als je ergens last van hebt dan speel je toch niet meer met die mensen, misschien kunnen andere die net zo try hard zijn het wel onwijs goed met hem vinden. Dat jij persoonlijk een probleem hebt met iemand betekent niet gelijk dat iedereen een probleem heeft met die persoon.

Noteer die naam, en zorg dat je die vermijd in je games. Er zijn zat mensen op de discord die wel gewoon voor de "fun" spelen.

En als jij niet meer op de tweakers discord wil is dat toch helemaal prima, mag je helemaal zelf weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
editoor schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 14:30:
[...]

Jij hebt kennelijk ruzie met wat mensen, los dat lekker zelf op. Waarom moet iets wat op Discord gebeurt hier op het forum zo uitgebreid geventileerd worden? Discord wordt beheerd door een admin met een (flink) aantal moderators, ga met hun in gesprek over je ervaringen. Hier publiekelijk klagen over wat op Discord gebeurt heeft weinig zin, is voor de rest niet interessant en zal niet snel positief resultaat hebben.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• editoor
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-09 14:24
Tsurany schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 14:35:
[...]

Jij hebt kennelijk ruzie met wat mensen, los dat lekker zelf op. Waarom moet iets wat op Discord gebeurt hier op het forum zo uitgebreid geventileerd worden? Discord wordt beheerd door een admin met een (flink) aantal moderators, ga met hun in gesprek over je ervaringen. Hier publiekelijk klagen over wat op Discord gebeurt heeft weinig zin, is voor de rest niet interessant en zal niet snel positief resultaat hebben.
Ik heb geen ruzie met mensen ook niet gekregen tijdens spelen. Ook als mensen ascoiaal reageren blijf ik gewoon kalm en respectvol. Neemt niet weg dat de spelervaring vreselijk was. Het is in iedergeval een waarschuwing voor mensen die het leuk lijkt om met mede Nederlanders te gaan gamen op de tweaker server. Mij niet meer gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insehh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 09:54

Insehh

Define good enough.

editoor schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 14:42:
[...]

Ik heb geen ruzie met mensen ook niet gekregen tijdens spelen. Ook als mensen ascoiaal reageren blijf ik gewoon kalm en respectvol. Neemt niet weg dat de spelervaring vreselijk was. Het is in iedergeval een waarschuwing voor mensen die het leuk lijkt om met mede Nederlanders te gaan gamen op de tweaker server. Mij niet meer gezien.
Persoonlijke ervaring, ken er zelf ook van die discord die ik gewoon ontloop. Wijsneuzen, of andere figuren, er zijn een paar man waar ik wel mee speel en alleen daarbij sluit ik aan. Dus een "waarschuwing voor mensen" is vrij apart, gezien iedereen het anders kan ervaren en het wél naar zijn zin kan hebben. ;)

De enige ekte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
editoor schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 14:42:
[...]

Ik heb nog nooit met iemand problemen gehad, dus een waarschuwing omdat jouw ervaringen niet fijn waren slaat natuurlijk ook nergens op als we heel reëel zijn.

Hier alleen melden dat je slechte ervaringen heb zonder in gesprek te gaan met diegene of een mod daarover biedt voor ons ook weinig meerwaarde hier. Kijk als jij het niet kan vinden daar, kan je beter inderdaad een community zoeken die beter bij je past. Je bent helemaal vrij om zelf te bepalen met wie je speelt.
Philip Ross schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 14:46:
[...]

Ik ontwijk als sinds jaar en dag alle nederlanders in online games. Zijn zowat het meest asosciale en kinderachtige volk online dat er is. Natuurlijk zijn er ook veel goede tussen maar ik neem niet meer de moeite om die eruit te filteren.
Stereotype much....en alleen gebaseerd op je eigen mening. Overal in elke taal zijn er mensen die onuitstuitbaar zijn. Dit zijn echt van die non-opmerkingen.

[ Voor 21% gewijzigd door jantje 2 op 17-01-2018 14:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23:03
Steefanus schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 14:26:
[...]

Of je bent heel fijngevoelig of je treft net de verkeerde mensen. Heb zelf zulke ervaringen, op een enkeling na, absoluut niet.
Ik ontwijk als sinds jaar en dag alle nederlanders in online games. Zijn zowat het meest asosciale en kinderachtige volk online dat er is. Natuurlijk zijn er ook veel goede tussen maar ik neem niet meer de moeite om die eruit te filteren.

EDIT: Ik bedoel dan dus nederlandstalig voornamelijk. De meeste nederlandsers die in engelstalige channels/guilds zitten zijn vaak een stuk volwassener.

[ Voor 13% gewijzigd door Philip Ross op 17-01-2018 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23:03
jantje 2 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 14:45:
[...]

Ik heb nog nooit met iemand problemen gehad, dus een waarschuwing omdat jouw ervaringen niet fijn waren slaat natuurlijk ook nergens op als we heel reëel zijn.

Hier alleen melden dat je slechte ervaringen heb zonder in gesprek te gaan met diegene of een mod daarover biedt voor ons ook weinig meerwaarde hier. Kijk als jij het niet kan vinden daar, kan je beter inderdaad een community zoeken die beter bij je past. Je bent helemaal vrij om zelf te bepalen met wie je speelt.

[...]

Stereotype much....en alleen gebaseerd op je eigen mening. Overal in elke taal zijn er mensen die onuitstuitbaar zijn. Dit zijn echt van die non-opmerkingen.
Vrijwel iedereen die ik ken is hetmet mij eens. Kan komen doordat in nederland relatief veel kinderen op de computer spelen misschien. Maar ook nederlandse toeristen staan niet goed bekend in het buitenland. (net als franse & chinese toeristen) dus misschien zit het hem wel gewoon in de cultuur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gotfurrr
gotfurrr schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 14:34:
[...]

conclusie, de game is helemaal kaput. als dit kan in een shooter, dan kan je het net zo goed niet spelen. WTF

zie hier de pubg netcode in volle glorie.

Voorbeeld 1:

Dit is wat ik zie, shadowplay dus capture van mijn scherm:

[video]

Ik zie de speler die op mij schiet pas nadat hij opnieuw wil schieten. het eerste schot is 100% zeker van hem, dan de replay:

- je ziet dat die onzichtbare speler op mij schiet (speler 3), het begin van het filmpje ziet er uit zoals het op mijn scherm gecaptured was. ik zie die speler dus niet terwijl ik hem wel had moeten zien.

- in dezelfde replay spoel ik terug en roflWTF: ik zie beide spelers al veel eerder, zoals eigenlijk had gemoeten.....

[video]
conclusie: game kaput

Voorbeeld 2:

Again ,shadowplay capture. ik zie de speler niet bij de cactus bij het 1e salvo.

[video]

Dan de replay, en ja hoor, daar zie je hem wel bij salvo 1:

[video]

Conclusie: game kaput

Dit kan ECHT niet in een shooter, dit is echt complete onzin 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7
hey man goede info, maar goh laten we het eerst even over discord hebben.

Er zijn gemene mensen in deze boze wereld en ik voel me aangevallen en beschadigd. Wie weet vind ik nog wel een keer de block optie in discord, zodat ik die mensen niet meer hoef aan te horen. Maar tot die tijd wil ik wel graag op een forum lopen tokken over off topic geneuzel; want ik heb zo'n emotionele band met dit spel en de virtuele wereld dat ik denk, nou. nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wieland99
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:17
Philip Ross schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 14:50:
[...]

Vrijwel iedereen die ik ken is hetmet mij eens. Kan komen doordat in nederland relatief veel kinderen op de computer spelen misschien. Maar ook nederlandse toeristen staan niet goed bekend in het buitenland. (net als franse & chinese toeristen) dus misschien zit het hem wel gewoon in de cultuur.
Om nog maar te zwijgen van Duitse toeristen... :Y
Met chinese toeristen heb ik nog geen slechte ervaringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkvisje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-04 14:44
gotfurrr schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 14:53:
[...]

hey man goede info, maar goh laten we het eerst even over discord hebben.

Er zijn gemene mensen in deze boze wereld en ik voel me aangevallen en beschadigd. Wie weet vind ik nog wel een keer de block optie in discord, zodat ik die mensen niet meer hoef aan te horen. Maar tot die tijd wil ik wel graag op een forum lopen tokken over off topic geneuzel; want ik heb zo'n emotionele band met dit spel en de virtuele wereld dat ik denk, nou. nee.
ik wilde net op je reageren en zeggen dat ik het raar vind dat iedereen over je filmpjes heen kijkt en liever de rest zwart maakt. Maar goed..

Ik vind het er inderdaad ook vaag uitzien! ik zou precies deze post is plaatsen op de pubg forums zelf.
Duidelijker kan haast niet toch..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Darkvisje schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 14:55:
[...]

ik wilde net op je reageren en zeggen dat ik het raar vind dat iedereen over je filmpjes heen kijkt en liever de rest zwart maakt. Maar goed..

Ik vind het er inderdaad ook vaag uitzien! ik zou precies deze post is plaatsen op de pubg forums zelf.
Duidelijker kan haast niet toch..
Tja het is gewoon een van de vele gevallen waarbij desync of lag voor een aparte ervaring zorgt. Dat zal je altijd houden in een game die <30hz zit en waar geen limiet op latency zit. Doe je helaas erg weinig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvisje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-04 14:44
Tsurany schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 15:00:
[...]

Tja het is gewoon een van de vele gevallen waarbij desync of lag voor een aparte ervaring zorgt. Dat zal je altijd houden in een game die <30hz zit en waar geen limiet op latency zit. Doe je helaas erg weinig aan.
Tuurlijk is ook zo! maar hij heeft het zo wel duidelijk in beeld. En het niet melden heeft natuurlijk ook geen zin. Als je deze moeite hebt genomen om het zo in een post te verwerken zou ik hem ook gewoon daar posten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
Tsurany schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 15:00:
[...]

in een replay zit geen desync/lag/netcode ... dit is gewoon de game die kapot is imho.

als ik het zo snel bekijk vind er af en toe geen update plaats door de game bij spelers die duck/prone spammen, wellicht is het ook gewoon te exploiten.

[ Voor 15% gewijzigd door gotfurrr op 17-01-2018 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gotfurrr schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 15:02:
[...]

in een replay zit geen desync/lag/netcode ... dit is gewoon de game die kapot is imho.
Waarom zou dat niet in een client side replay zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRTNbos
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:12
@gotfurrr hoe maak je een filmpje van de replay? Ik heb dit zelf laatst ook geprobeerd, maar kwam er niet uit. Ook met de record knop kreeg ik geen output (en google gaf hier ook verder geen nuttige info over).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
Tsurany schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 15:03:
[...]

Waarom zou dat niet in een client side replay zitten?
omdat het dan altijd zichtbaar moet zijn in de replay. ik heb hier een voorbeeld waarbij de game engine zelf niet goed kan omgaan met de info die in de replay zit, de game kiest er voor om een speler de status prone/ducked te geven en dat doet de game niet consistent = kapotte game.

@MRTNbos ik gebruik daar OBS voor, maar er zijn ook andere opties

[ Voor 7% gewijzigd door gotfurrr op 17-01-2018 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gotfurrr schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 15:04:
[...]

omdat het dan altijd zichtbaar moet zijn in de replay. ik heb hier een voorbeeld waarbij de game engine zelf niet goed kan omgaan met de info die in de replay zit, de game kiest er voor om een speler de status prone/ducked te geven en dat doet de game niet consistent = kapotte game.

De replay heeft het voordeel ook toekomstige data te hebben. Het kan heel goed zijn dat ze daarmee beter issues in latency af kunnen handelen en als het ware de data uit kunnen smeren zodat het vloeiender afspeelt.

Je zou het eens moeten testen met het terug kijken van momenten waarop je teammates ziet warpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRTNbos
gotfurrr schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 15:04:
[...]

Ahh, dus 3th party software...thnx! Ik zal ook eens kijken naar dat OBS, ook al stream ik niet is het soms wel leuk om hilarische momenten zowel vanuit de speler als de tegenstander in een filmpje te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
Tsurany schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 15:09:
[...]

De replay heeft het voordeel ook toekomstige data te hebben. Het kan heel goed zijn dat ze daarmee beter issues in latency af kunnen handelen en als het ware de data uit kunnen smeren zodat het vloeiender afspeelt.

Je zou het eens moeten testen met het terug kijken van momenten waarop je teammates ziet warpen.
ingame heet het interpolatie, in de replay heet het toekomstige data. de laatste is zeker, de eerste niet.

Aangezien de set aan gegevens in de replay statisch is (toch?), wordt er blijkbaar door de game engine een inconsistente interpretatie van de "stand" van de tegenstander gegeven.

Dat dit ingame zou gebeuren is te verklaren door interpolatie. dat dit in een replay gebeurd is wat mij betreft bewijs dat de game engine op dit stukje kapot is. Hier houdt mijn kennis van code ook wel helemaal op, dus wellicht dat iemand me kan verbeteren, tot die tijd blijf ik vinden dat dit in een shooter echt niet kan. (heeft dus niet zozeer iets te make met desync/lag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gotfurrr schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 15:14:
[...]

ingame heet het interpolatie, in de replay heet het toekomstige data. de laatste is zeker, de eerste niet.

Aangezien de set aan gegevens in de replay statisch is (toch?), wordt er blijkbaar door de game engine een inconsistente interpretatie van de "stand" van de tegenstander gegeven.

Dat dit ingame zou gebeuren is te verklaren door interpolatie. dat dit in een replay gebeurd is wat mij betreft bewijs dat de game engine op dit stukje kapot is. Hier houdt mijn kennis van code ook wel helemaal op, dus wellicht dat iemand me kan verbeteren, tot die tijd blijf ik vinden dat dit in een shooter echt niet kan. (heeft dus niet zozeer iets te make met desync/lag)
Dus wat je wilt zeggen is dat je de replay meerdere keren kan bekijken en elke keer een ander beeld te zien krijgt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gotfurrr
Tsurany schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 15:16:
[...]

Dus wat je wilt zeggen is dat je de replay meerdere keren kan bekijken en elke keer een ander beeld te zien krijgt?
Dat wil ik niet alleen zeggen, dat heb ik op video staan, zie mijn initiele post.

dit dus als je te lui bent om te scrollen ;)

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=OsJJe2bbmYw]

[ Voor 14% gewijzigd door gotfurrr op 17-01-2018 15:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MRTNbos
Ik heb even de 2 nagenoeg identieke frames uit je filmpje gehaald, dit maakt het heel duidelijk. Het is inderdaad buggy dat dit ingame gebeurt, maar nog vreemder dat dit in de replay zo uitpakt.

Pubg - Wel

Pubg - Niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jantje 2
gotfurrr schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 14:34:
[...]

Tsurany schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 15:16:
[...]

Ongeacht wat er gebeurd of te zien, moet dit gewoon niet kunnen in een shooter en is dit ook zeker gamebreaking. Ik denk dat dit misschien wel het zelfde is als met voertuigen die soms gewoon tijdelijk verdwijnen en dan ineens weer zichtbaar zijn.

Die replay komt inderdaad totaal niet overeen met het echte beeld zoals die zichtbaar was. En als dit desync is het helemaal kwalijk omdat we hier over enkele seconden praten dat alles uit of sync is. Oftewel volledig onspeelbaar.

@gotfurrr inderdaad heel duidelijk dat het gewoon niet klopt en die gasten inderdaad niet zichtbaar zijn. Wat wel toevallig is, is dat dit beide op de nieuwe map is. Eens in de gaten houden of dit op de oude map ook voorkomt of misschien alleen een issue is op de nieuwe map. Wie weet omdat er meer ingeladen moet worden dat characters achterblijven... ( ook maar een random gedachte maar toch wel iets om eens te bekijken )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gotfurrr schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 15:17:
[...]

Dat wil ik niet alleen zeggen, dat heb ik op video staan, zie mijn initiele post.

dit dus als je te lui bent om te scrollen ;)

[video]
Als je nou twee stukjes van 5 seconden uit knipt en achter elkaar zet, dan hoef ik niet 48 seconden aan video door te speuren om te zien wat je nu bedoelt.
Zoals @MRTNbos het uit knipt is het een stuk duidelijker om te zien wat er gebeurt en wat je bedoelt ;)

Dan nog denk ik dat dit gewoon een typisch geval is van een te lage tickrate icm lag waardoor de game te weinig data heeft. Alleen de game is dus niet heel consistent in zijn algoritme, dat is lastig. Echter heel game breaking zal het niet zijn, de oplossing is namelijk om de tickrate te verhogen en mensen die een te hoge latency hebben te weren of op een andere manier buiten spel te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gotfurrr
Tsurany schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 15:32:
[...]

Als je nou twee stukjes van 5 seconden uit knipt en achter elkaar zet, dan hoef ik niet 48 seconden aan video door te speuren om te zien wat je nu bedoelt.
Zoals @MRTNbos het uit knipt is het een stuk duidelijker om te zien wat er gebeurt en wat je bedoelt ;)

Dan nog denk ik dat dit gewoon een typisch geval is van een te lage tickrate icm lag waardoor de game te weinig data heeft. Alleen de game is dus niet heel consistent in zijn algoritme, dat is lastig. Echter heel game breaking zal het niet zijn, de oplossing is namelijk om de tickrate te verhogen en mensen die een te hoge latency hebben te weren of op een andere manier buiten spel te zetten.
Ik vind het wel game breaking, zeker op een map met zoveel ridges is het dus random of de game je sommige spelers laat zien. hoe kan dat niet game breaking zijn? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRTNbos
gotfurrr schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 15:37:
[...]
Ik vind het wel game breaking, zeker op een map met zoveel ridges is het dus random of de game je sommige spelers laat zien. hoe kan dat niet game breaking zijn? :+
Nogmaals, slecht is het zeker.

De volgende vraag is dan: hoe vaak komt dit voor. Is dit een uitzondering of gebeurt dit gemiddeld elke speler 1x per potje? Dit is uiteraard heel lastig uit te vogelen zonder daar gigantisch veel tijd in te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uthog
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08-2024
Als het bij 1 speler gebeurd, dan kan het bij meerdere voorkomen. Dus is het een issue wat gefixed moet worden.

Omdat je geen impact weet zal het niet hoog op de lijst der fixes komen maar zou het er wel op moeten staan.
Het is nog niet dus dannig gamebreaking dat het direct gefixed moet worden, heb er verder nog niemand over gehoord. Daartegen over staat, hoeveel spelers bekijken dit nu ook echt om te zien waar de tegenstander zat,.

Ik zelf kijk niks terug want ik ben dood meh kan er niks aan veranderen werkt hooguit frustrerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gotfurrr schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 15:37:
[...]

Het onderliggende probleem is dat de tickrate te laag is en/of latency van spelers te hoog. Daardoor komen vijanden soms te laat in beeld en ben je in al dood voor ze de hoek om zijn, lijken vijanden/medespelers soms te warpen of krijg je soms je kill niet omdat jouw kogels volgens de server te laat aan kwamen.
Dit lijkt mij gewoon een extra probleempje met dezelfde oorzaken. De data komt niet vloeiend genoeg binnen waardoor de engine geen vloeiende beweging kan neerzetten en dus een oplossing moet verzinnen.

Wat dus game breaking kan zijn is de te hoge latency en de te lage tickrate die je voornamelijk early game echt goed ziet maar ook daarna nog impact kan hebben. Er is echter redelijk omheen te spelen en heeft niet heel vaak echt impact op de game zelf. En gezien de hoeveelheid tijd die mensen alsnog in de game steken zou ik dit niet echt game breaking noemen ;)

Uiteindelijk komt het er op neer dat dit de prijs is die je betaald voor dit soort games. In vergelijking met shooters van een kleinere schaal zullen dit soort games de komende jaren altijd wel wat problemen hebben met desync en latency.

[ Voor 9% gewijzigd door Tsurany op 17-01-2018 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
Tsurany schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 16:00:
[...]

Het onderliggende probleem is dat de tickrate te laag is en/of latency van spelers te hoog. Daardoor komen vijanden soms te laat in beeld en ben je in al dood voor ze de hoek om zijn, lijken vijanden/medespelers soms te warpen of krijg je soms je kill niet omdat jouw kogels volgens de server te laat aan kwamen.
Dit lijkt mij gewoon een extra probleempje met dezelfde oorzaken. De data komt niet vloeiend genoeg binnen waardoor de engine geen vloeiende beweging kan neerzetten en dus een oplossing moet verzinnen.

Wat dus game breaking kan zijn is de te hoge latency en de te lage tickrate die je voornamelijk early game echt goed ziet maar ook daarna nog impact kan hebben. Er is echter redelijk omheen te spelen en heeft niet heel vaak echt impact op de game zelf. En gezien de hoeveelheid tijd die mensen alsnog in de game steken zou ik dit niet echt game breaking noemen ;)

Uiteindelijk komt het er op neer dat dit de prijs is die je betaald voor dit soort games. In vergelijking met shooters van een kleinere schaal zullen dit soort games de komende jaren altijd wel wat problemen hebben met desync en latency.
Dus jij vindt het niet gamebreaking om tegen onzichtbare vijanden te vechten mmkay... :+ Ik zie ook niet hoe je hier om heen kan spelen anders dan tegen niemand te vechten. Eigenlijk doe je dat al want als je de vijanden niet ziet kan je er ook niet tegen vechten. :z

Het is dat we niet weten hoe vaak dit voorkomt omdat je er te weinig op let wat het lastig maakt om te zeggen of dit een uitzondering is of juist een regel. Maar als dit dusdanig vaak voorkomt kan je niet anders beweren dan dat dit gamebreaking is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jantje 2 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 16:06:
[...]

Dus jij vindt het niet gamebreaking om tegen onzichtbare vijanden te vechten mmkay... :+ Ik zie ook niet hoe je hier om heen kan spelen anders dan tegen niemand te vechten. Eigenlijk doe je dat al want als je de vijanden niet ziet kan je er ook niet tegen vechten. :z

Het is dat we niet weten hoe vaak dit voorkomt omdat je er te weinig op let wat het lastig maakt om te zeggen of dit een uitzondering is of juist een regel. Maar als dit dusdanig vaak voorkomt kan je niet anders beweren dan dat dit gamebreaking is...
Je kan er omheen spelen door niet op exact dezelfde locatie te landen als je tegenstanders zodat je niet op het zwaarste moment van de game een poging moet doen om wapens+ammo op te pakken voordat de tegenstander dat doet. Echt gevechten ontwijken kan inderdaad lastiger worden.

En als we een uitgebreide analyse van @gotfurrr nodig hebben om het probleem überhaupt te herkennen kan je wel stellen dat de impact in de praktijk relatief klein is. Hoe vaak ga je op deze manier dood en hoe vaak ging je dood omdat de tegenstander gewoon slimmer speelde, een betere positie had of raker schoot?

Ik zal absoluut niet ontkennen dat het een probleem is, het breekt voor mij echter niet het spel en weerhoud mij niet van het spelen. Daarvoor is het probleem toch te klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
Tsurany schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 16:10:
[...]

Je kan er omheen spelen door niet op exact dezelfde locatie te landen als je tegenstanders zodat je niet op het zwaarste moment van de game een poging moet doen om wapens+ammo op te pakken voordat de tegenstander dat doet. Echt gevechten ontwijken kan inderdaad lastiger worden.

En als we een uitgebreide analyse van @gotfurrr nodig hebben om het probleem überhaupt te herkennen kan je wel stellen dat de impact in de praktijk relatief klein is. Hoe vaak ga je op deze manier dood en hoe vaak ging je dood omdat de tegenstander gewoon slimmer speelde, een betere positie had of raker schoot?

Ik zal absoluut niet ontkennen dat het een probleem is, het breekt voor mij echter niet het spel en weerhoud mij niet van het spelen. Daarvoor is het probleem toch te klein.
Ik vermoed dat dit best vaak voorkomt, ik ben de laatste tijd relatief vaak door onzichtbare tegenstanders beschoten vanaf ridges. Dit verklaart voor mij persoonlijk best een hoop situaties waarbij ik schoten hoorde en gewoon niks zag maar wel geraakt werd. Dit is de eerste keer dat ik de moeite heb genomen om de replay terug te kijken, meestal is het idd exit game en zal wel aan mijzelf liggen etc.

Natuurlijk is dit geen bewijs dat het vaak voorkomt en natuurlijk is het spel gewoon speelbaar. Maar in principe gaat er iets fundamenteels mis en dat noem ik gamebreaking. Random enemies wel/ iet renderen obv client engine beslissing. Meh.

Ik heb dus al 2 voorbeelden op 1 avond met video bewijs. Dat vind ik best veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivve
  • Registratie: Februari 2016
  • Niet online
jantje 2 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 16:06:
[...]

Ik zou niet te veel op het woord 'gamebreaking' focussen. Voor de één betekent het 'zo rete-oneerlijk dat het echt niet leuk meer is' terwijl het voor de andere betekent zo instabiel dat je geen potje normaal kan afmaken'.
Voor de rest zijn jullie volgens mij het gewoon met elkaar eens; het is een probleem dat gefixed moet worden omdat het nu oneerlijk is als het (de desyncs of whatever dit doet) gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02:11
.

[ Voor 98% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 18:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gotfurrr
Nivve schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 16:51:
[...]

Ik zou niet te veel op het woord 'gamebreaking' focussen. Voor de één betekent het 'zo rete-oneerlijk dat het echt niet leuk meer is' terwijl het voor de andere betekent zo instabiel dat je geen potje normaal kan afmaken'.
Voor de rest zijn jullie volgens mij het gewoon met elkaar eens; het is een probleem dat gefixed moet worden omdat het nu oneerlijk is als het (de desyncs of whatever dit doet) gebeurd.
ja maar tsurany en ik moeten altijd eindeloos door blijven miepen, ookal zeggen we hetzelfde. :z

Bugreport is gepost en ik zie wel wanneer bluehole het ooit fixed O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

[ Voor 100% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
Tsurany schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 16:10:
[...]

Dit kwam niet voor op de zwaarste momenten maar juist richting de endgame waarbij alle teams verspreid waren en het overigens ook nog op een grote map is. Hij moest een grote analyse plaatsen om mensen hier op het forum te overtuigen, zelf zei hij in z'n eerste berichtje ook al dat hij 100% zeker was dat de mensen niet op z'n scherm zichtbaar waren. Het valt dus wel degelijk op.

Op dit moment is inderdaad wellicht nog niet gamebreaking omdat de schaal nog te klein is, maar als dit bijvoorbeeld bij elk 2de vuurgevecht is dan wordt het toch wel een probleem. Tijd om met z'n alle erop te letten hoe vaak het voorkomt :z ;)

Je weet toch zelf ook dat de tegenstander nooit slimmer of better speelt en sneller raakt schiet. Als dat gebeurd is het of een bug of een hacker. :+

[ Voor 4% gewijzigd door jantje 2 op 17-01-2018 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:16
gotfurrr schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 16:58:
[...]

Bugreport is gepost en ik zie wel wanneer bluehole het ooit fixed O-)
Mja ook daar ben ik sceptisch over. Vandaag patch geweest en ik voel me 5 versies terug.. warpen niet normaal!

Ps. Knap hoe je op auto met de 4x eentje omlegt :)

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 13:14
Ik kijk de replays etc niet eens meer tenzij ik wil weten waar iemand ongeveer zat als ik hem niet kan plaatsen en evt of iemand obvious hacks heeft. Gisteren was het weer hopeloos met 3 shotguns shots die nauwelijks damage deden op 4 meter afstand, 10 kogels van m16 die zorgde voor maar 60% damage etc. Ach ja voor nu hoort het erbij helaas, ff vloeken, huilen in een hoekje en door :)

Oh en laten we de death by redzone 2m voor de deur van het gebouw niet vergeten XD bom valt letterlijk 2x op zelfde plek binnen 2 sec ofzo. back to main screen.

[ Voor 17% gewijzigd door SouLLeSSportal op 17-01-2018 19:28 ]

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmyUt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-09 15:52
Goed, zojuist een potje gespeeld en deze hack was echt overduidelijk.

Voor de goede orde: wij zaten binnen in het eerste appartement rechts.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:35

aex351

I am the one

TimmyUt schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 20:48:
Goed, zojuist een potje gespeeld en deze hack was echt overduidelijk.

Voor de goede orde: wij zaten binnen in het eerste appartement rechts.

[video]
Nee joh, dat is gewoon een kill cam bug :+.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Geen idee of deze al gepost was. Ter info:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frackz
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07-09 15:37
Dat van die replays wist ik dus niet...fail.
Squad rank nu 2248...meer zit er niet in vrees ik. We droppen trouwens 95% Pochinki of Pecado.
Vroeger was het ver vliegen, maar met de Chute nerf geen zin meer in.....
Uiteindelijk kennen we Pochinki nu zodanig vanbuiten dat elk gebouw of gebied een naam of nummer heeft. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:35

aex351

I am the one

Ondanks dat dit spel potentie heeft. Is het spel weinig speelbaar vind ik door alle problemen. Ik heb vorige week dan maar Battlefield 1 gekocht en die is toch wel echt veel beter uitgewerkt. Grafisch gezien speel ik alles op ultra en in vergelijking met dit spel ziet het er ook echt veel mooier uit. Ook het geluid zit goed in elkaar. Zeker in vergelijking met dit spel. Soms wordt je gewoon bijna doof door bepaalde geluiden, omdat je wel je volume om hoog moet zetten om voetstappen te horen.

Dit spel bestaat uit, 1) game kiezen 2) in een wachtruimte wachten tot 100 spelers er zijn, met op EU servers behoorlijk veel kabaal uit de mics 3) In de vliegtuig (gaat lekker met een glitch / sound glitch) 4) spring uit de vliegtuig 5) Pak zoveel wapens je kan 6) En rennen maar. 7) Hopen dat je iemand ziet 8) begin bij 1. Ik vind het nogal herhalend. In het begin is het wel leuk, maar later denk je echt. Oké, dus alweer het zelfde riedeltje.

Zeker op punt 7, hopen dat je iemand ziet. Kans is groot dat iemand jou allang heeft gezien met de hoeveelheid cheaters in dit spel. Of dat je die andere simpelweg niet ziet door een bug (zie hierboven, andere post).

Dit spel is echt geen 30 euro waard en al helemaal niet versie 1.0 waardig vind ik.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frackz
aex351 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 00:10:
Ondanks dat dit spel potentie heeft. Is het spel weinig speelbaar vind ik door alle problemen. Ik heb vorige week dan maar Battlefield 1 gekocht en die is toch wel echt veel beter uitgewerkt. Grafisch gezien speel ik alles op ultra en in vergelijking met dit spel ziet het er ook echt veel mooier uit. Ook het geluid zit goed in elkaar. Zeker in vergelijking met dit spel. Soms wordt je gewoon bijna doof door bepaalde geluiden, omdat je wel je volume om hoog moet zetten om voetstappen te horen.

Dit spel bestaat uit, 1) game kiezen 2) in een wachtruimte wachten tot 100 spelers er zijn, met op EU servers behoorlijk veel kabaal uit de mics 3) In de vliegtuig (gaat lekker met een glitch / sound glitch) 4) spring uit de vliegtuig 5) Pak zoveel wapens je kan 6) En rennen maar. 7) Hopen dat je iemand ziet 8) begin bij 1. Ik vind het nogal herhalend. In het begin is het wel leuk, maar later denk je echt. Oké, dus alweer het zelfde riedeltje.

Zeker op punt 7, hopen dat je iemand ziet. Kans is groot dat iemand jou allang heeft gezien met de hoeveelheid cheaters in dit spel. Of dat je die andere simpelweg niet ziet door een bug (zie hierboven, andere post).

Dit spel is echt geen 30 euro waard en al helemaal niet versie 1.0 waardig vind ik.
Mics kan je muten. Speel je alleen Solo? Dan verveelt het heel snel.
Dit spel is het leukste met vrienden..of gewoon team mates zoeken op de tweakers discord. Veel beter dan random squad games.
Ik snap de vliegtuig sound glitch niet echt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
Op de man spelen gebeurd hier niet

[ Voor 77% gewijzigd door Gropah op 18-01-2018 10:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:36

Jij vindt het geen 30 euro waard. Da's even wat anders dan dat iets ook daadwerkelijk geen 30 euro waard is. En Battlefield 1 vergelijken met PUBG? Really? Battlefield 1 maakt gebruik van de Frostbite engine. Ontwikkeld door DICE, met als doel games met grote werelden, veel spelers en gebouwen die kapot kunnen. En daarachter zit een budget waar je u tegen zegt waar dat bij PUBG niet het geval was. Inmiddels is er meer budget maar je gaat niet zomaar een basis volledig aanpassen.

En kan iedereen hier alsjeblieft kappen met dat gejank over cheaters. Ik krijg serieus het idee dat sommigen hier elke kill zien als onrechtmatig. Oh nee, deze kill moet wel door een cheater komen! Kom op zeg. Het enige wat sommige hier komen doen is shit posten over cheaters. Daar is opzich niet veel mis mee, maar het topic gaat nu bijna alleen maar over cheaters. En sorry @aex351 maar je komt echt over als een heel zuur mannetje. Alleen maar klagen over hoe saai de game wel niet is, en hoeveel cheaters er wel niet zijn. Als je de game zo kut vindt start de game dan niet meer op. Stel een mailtje op naar de ontwikkelaars met je klachten en ga lekker wat anders spelen.

Kunnen we het vanaf nu weer gewoon over de game hebben? Leuke momenten, geinige fragmenten, hier en daar wat gebitch op bugs en gewoon met z'n allen genieten van een game die meestal leuk is.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frackz
SomerenV schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 00:40:
[...]

Jij vindt het geen 30 euro waard. Da's even wat anders dan dat iets ook daadwerkelijk geen 30 euro waard is. En Battlefield 1 vergelijken met PUBG? Really? Battlefield 1 maakt gebruik van de Frostbite engine. Ontwikkeld door DICE, met als doel games met grote werelden, veel spelers en gebouwen die kapot kunnen. En daarachter zit een budget waar je u tegen zegt waar dat bij PUBG niet het geval was. Inmiddels is er meer budget maar je gaat niet zomaar een basis volledig aanpassen.

En kan iedereen hier alsjeblieft kappen met dat gejank over cheaters. Ik krijg serieus het idee dat sommigen hier elke kill zien als onrechtmatig. Oh nee, deze kill moet wel door een cheater komen! Kom op zeg. Het enige wat sommige hier komen doen is shit posten over cheaters. Daar is opzich niet veel mis mee, maar het topic gaat nu bijna alleen maar over cheaters. En sorry @aex351 maar je komt echt over als een heel zuur mannetje. Alleen maar klagen over hoe saai de game wel niet is, en hoeveel cheaters er wel niet zijn. Als je de game zo kut vindt start de game dan niet meer op. Stel een mailtje op naar de ontwikkelaars met je klachten en ga lekker wat anders spelen.

Kunnen we het vanaf nu weer gewoon over de game hebben? Leuke momenten, geinige fragmenten, hier en daar wat gebitch op bugs en gewoon met z'n allen genieten van een game die meestal leuk is.
Het percentage cheaters is nu eenmaal belachelijk hoog (1.5 miljoen bans al?), oa. door het groot aandeel Chinezen en misschien ook de moeilijkheid van de game. Dus je zal altijd posts over cheats lezen. Zowel hier als op Reddit. Op Reddit vind ik het nog zinvol, zet wel wat druk op de devs, maar hier is het vrij zinloos inderdaad. Maar ik begrijp de frustraties. Bij FPP vooralsnog weinig hinder van. TPP is een ander verhaal, maar dat speel ik gelukkig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greyfox1987
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-09 09:26
frack schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 01:47:
[...]

Het percentage cheaters is nu eenmaal belachelijk hoog (1.5 miljoen bans al?), oa. door het groot aandeel Chinezen en misschien ook de moeilijkheid van de game. Dus je zal altijd posts over cheats lezen. Zowel hier als op Reddit. Op Reddit vind ik het nog zinvol, zet wel wat druk op de devs, maar hier is het vrij zinloos inderdaad. Maar ik begrijp de frustraties. Bij FPP vooralsnog weinig hinder van. TPP is een ander verhaal, maar dat speel ik gelukkig niet.
Op de xbox one zijn er ook mensen die gebruik maken van een bepaalde glitch met aimen, waardoor ze dus compleet random iemand voor z'n kop kunnen schieten terwijl ze niet eens weten waar diegene zit. (Er is hier een reddit post over)

Ik had het gisteren met m'n maatje in duo's, we zitten al een minuut of 10 in een barn op de zolder, we hadden het hele gebiedje niet aangeraakt en alle deuren dicht gedaan en we zaten zo dat niemand ons kon zien vanuit de ramen. Opeens komt er vanuit het niets een kogel dwars door een muur en een kast heen waardoor m'n maatje bijna ge1shot wordt. (Hij had een level 3 helm op, dus dat was mazzel).

De game is ontzettend vet, maar er zit wel echt een hele hoge bullshit factor in soms, vooral de crashes zijn echt heel irritant.. dit hebben ze al voor een deel gefixed, maar hopelijk komen ze binnenkort met een definitieve oplossing.

Xbox Live Gamertag: Greyfox1987

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-09 08:12
Los gezien van de rubberbanding (wat nu voor het oog redelijk gefixt is) ben ik zelf in de afgelopen 200 uur PUBG 1x gekilled door een cheater (third person speelde ik toen, ben nu al een poos over op first), en 1 gekilled door netcode fail. Misschien 3x door een voertuig fail/glitch schade opgelopen. Dus dat valt wat mij betreft allemaal reuze mee. De parachute glitch (gelijk al damage bij het landen) mogen ze van mij wel aanpakken. Alhoewel het ook een keuze kan zijn (in het echt kan je natuurlijk ook met je parachute blijven hangen, moeten lossnijden en naar beneden vallen).

Prima game wat mij betreft, hetgene waar ik me doorgaans het meeste over frustreer is over mijn eigen spel :P. Gisteren mooi potje, uiteindelijk wij met zn 3-en tegen nog 2. Mijn teammates worden gekilled, maar ook 1 van hen. Dus 1 vs 1, maar ik besluit met m'n domme hoofd om nog een teammate te gaan reviven -> #2 :( .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:31

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

floriz87 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 09:12:
Los gezien van de rubberbanding (wat nu voor het oog redelijk gefixt is) ben ik zelf in de afgelopen 200 uur PUBG 1x gekilled door een cheater (third person speelde ik toen, ben nu al een poos over op first), en 1 gekilled door netcode fail. Misschien 3x door een voertuig fail/glitch schade opgelopen. Dus dat valt wat mij betreft allemaal reuze mee. De parachute glitch (gelijk al damage bij het landen) mogen ze van mij wel aanpakken. Alhoewel het ook een keuze kan zijn (in het echt kan je natuurlijk ook met je parachute blijven hangen, moeten lossnijden en naar beneden vallen).

Prima game wat mij betreft, hetgene waar ik me doorgaans het meeste over frustreer is over mijn eigen spel :P. Gisteren mooi potje, uiteindelijk wij met zn 3-en tegen nog 2. Mijn teammates worden gekilled, maar ook 1 van hen. Dus 1 vs 1, maar ik besluit met m'n domme hoofd om nog een teammate te gaan reviven -> #2 :( .
Dit klinkt zo bekend, tot de laatste 10 komen en dan een stomme actie maken waardoor je gekilled wordt. Gisteren wil ik in de kleine cirkel gaan liggen maar door m'n eigen fout ga ik rechtop staan en wordt direct opgemerkt en heb schade. Wil mezelf healen met een med kit, wil te snel en ga alvast bewegen waardoor het proces stopt en moet opnieuw gaan healen.
Tijdens het gepruts is er iemand op me af gekropen en schiet met 1 schot mij uit de cirkel. 9e geworden met een hartslag van 140 :p

Rustig blijven in de kleine cirkels is nog niet m'n sterkste punt.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Prijzen van items zijn keihard gedaald nu de grote massa opeens mag verkopen. Had een paar buy orders uit staan voor zeer lage prijzen, zijn ze opeens uitgevoerd... oeps :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronalddus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-09 08:26

ronalddus

Buffalo77

@gotfurrr

Nog zo'n typisch gevalletje 8)7
Dan sla je toch ook de knoppen uit je toetsenbord, als dit gebeurt

KLIKJE

[ Voor 15% gewijzigd door ronalddus op 18-01-2018 10:05 ]

Buffalo77 | Pokemon Unite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

Niet om in herhaling te treden over je 7 punten maar wat is er anders aan dan: kies loadout, spawn in map, kill paar spelers, sterf, respawn?
Meeste wat je aangeeft is gewoon simpel mute knop indrukken, goed opletten en raak schieten. Doe je dat niet tja, then you're gonna have a bad time idd. Zeg dan gewoon dat het spel je niet ligt en de leercurve te hoog is voor je. :)

OT: Gisteren nog een chicken dinnertje te pakken, daarna ging het bergafwaarts helaas.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23:06
1. ja en
2. gebeurd binnen paar seconden, mics kun je uitschakkelen,
3. wat voor glitch?? die is al lang gefixed, geluid is nu veel zachter
4. correctie: strategisch plek voor landing uitkiezen, defensief in minder drukke gebied, of even serieus de drukke gebied in
5. nee niet zoveel, je kan maar 2 primaries, 1 sidearms. en niet zomaar een wapen pakken, je moet de map toch bekijken of het veel open space gaat worden (AR of sniper handig) of drukke plekken (shotties, smg, en ook AR). In het begin bij drukke plek is shotgun niet verkeerd, maar later id game weinig zin om de shotgun te houden als je een AR/SR kan vinden
6. nou ja ten eerste is dit een survival game, dus rennen hoort bij. wil je niet, speel dan tetris, minesweeper, of pinball. ten tweede, je bepaalt zelf eigl wat je "kans" is om te moeten rennen - zie punt 4. wil je niet te veel rennen ga dan bij school/military of hacienda/pecado landen, maar nee dat durf je wrs niet
7. land eens bij school/military in erangel of hacienda/pecado bij miramar, als je niemand ziet dan ben je blind vrees ik
8. je vergeet even de spannende momenten om mensen te killen, de heart pumping momenten als je de cirkel in moet en geen cover hebt, en dan in de top 10 of final cirkel, en dan de kip halen.
toen ik mn eerste solo kip gehaald heb zat mn heart rate denk ik op 180+
en je vergeet ook een hele grote iets. en dat is met maat/ squad spelen. dit is gewoon zoveel leuker.

En nee met mn punten boven wil ik absoluut niet zeggen dat ik alles weet en heel goed bent, maar je zeikt toch wel heel erg zeg.

[ Voor 11% gewijzigd door SirLct op 18-01-2018 10:52 ]

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:46
gergs schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 10:49:
[...]

En nee met mn punten boven wil ik absoluut niet zeggen dat ik alles weet en heel goed bent, maar je zeikt toch wel heel erg zeg.
:') +1

Je kunt dit spel spelen zoals je zelf wilt. Ja, je kunt een kwartier aan het zoeken zijn naar de eerste. Maar dat ligt dan wel totaal aan jezelf, doordat je op een plek in de Middle of Nowhere landt. Zoek de drukkere plekken op, werk aan je reactie en aim en je gaat vanzelf meer actie krijgen. En nee, dit lukt je niet in 1 dag. Tenzij je Shroud heet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
djmelvee schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 11:27:
[...]

:') +1

Je kunt dit spel spelen zoals je zelf wilt. Ja, je kunt een kwartier aan het zoeken zijn naar de eerste. Maar dat ligt dan wel totaal aan jezelf, doordat je op een plek in de Middle of Nowhere landt. Zoek de drukkere plekken op, werk aan je reactie en aim en je gaat vanzelf meer actie krijgen. En nee, dit lukt je niet in 1 dag. Tenzij je Shroud heet.
Zelfs die top spelers falen nog de helft van de tijd als ze in hotzones droppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:46
SouLLeSSportal schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 13:10:
[...]

Zelfs die top spelers falen nog de helft van de tijd als ze in hotzones droppen.
Opzich niet gek, aangezien daar soms tientallen mensen droppen. Maar dat houdt het spel leuk :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
Klopt, en ze spelen ook meer voor de actie dan voor de dinners, maar doordat ze dat vaak doen en veel spelen winnen ze als ze dat overleven ook gemiddeld veel vaker tot endgame en winnen dan ook vaak wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-09 15:15

KipCurreh

Nightcrawler

Wij wisselen ook vaak af hoor..

Enkele games School/Military/Pecado/Hacienda droppen, en dan een paar games iets meer op het gemak :)
Vooral school kan wel heel random zijn, als je 2 kamers binnen gaat en er ligt niks is het eigenlijk al gedaan...

Maar is in ieder geval beter dan eerst een half uur te looten, toploot hebben en dan vanaf de eerste enemy encounter neergaan..

Verder kijk ik dus echt nooit naar de Killcam, gewoon om het feit dat het er altijd dodgy gaat uitzien met het systeem dat ze gebruiken.. Als spectator is het ook al desastreus..
Als ik gekilled word, heb ik meer iets van 'Het zal dan wel' dan iedereen als cheater te gaan bestempelen..

In de 100u die ik er nu heb inzitten (enkel FPP, veel duo/squad), heb ik dan ook nog niet echt iemand 100% van cheaten kunnen betichten.. Ben ik al gekilled door cheaters met Aim, ESP, of whatever, vast wel.. /care
9/10 ga ik dood door men eigen foute keuzes of onkunde, en daar moet ik me dan maar bij neerleggen :D

Deze game is idd verre van perfect, maar 30€ was het toch meer dan waard.

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N.Uckerman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-04-2024
Tsurany schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 12:32:
[...]

Van gamemode wisselen betekent dat je van een relatief hoge ranking naar een enorm lage ranking gaat. Je speelt dus tegen relatief slechte spelers en dan zal het inderdaad makkelijker gaan.
Huh is er een ranking systeem in PUBG? Daar kom ik nu pas achter hahahaha.
Hoe werkt deze dan? Ik dacht dat ik altijd gewoon met randoms kom, de een supergoed, de ander net begonnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
N.Uckerman schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 17:33:
[...]

Hoe werkt deze dan? Ik dacht dat ik altijd gewoon met randoms kom, de een supergoed, de ander net begonnen..
Hij matched automatisch op ranking. Komt niet heel nauwkeurig maar je komt grotendeels met spelers van min of meer dezelfde rating. Als rating 1300 kom je niet snel in een match met alleen maar rating 2000.

Net even de rating gekeken van een game van mij net, de eerste ~40 die dood gingen zaten vrijwel allemaal boven de 1700 rating met velen rond de 1800 a 1900. Zelf zat ik tijdens die match iets boven de 2100. En de gene die lager zaten qua rating speelden vaak in een squad met iemand die alsnog vrij hoog zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oViechiel
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 25-09 13:05
Tsurany schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 20:47:
[...]

Hij matched automatisch op ranking. Komt niet heel nauwkeurig maar je komt grotendeels met spelers van min of meer dezelfde rating. Als rating 1300 kom je niet snel in een match met alleen maar rating 2000.

Net even de rating gekeken van een game van mij net, de eerste ~40 die dood gingen zaten vrijwel allemaal boven de 1700 rating met velen rond de 1800 a 1900. Zelf zat ik tijdens die match iets boven de 2100. En de gene die lager zaten qua rating speelden vaak in een squad met iemand die alsnog vrij hoog zat.
En in Duo FPP vind ik dit toch tegenvallen. Wij spelen rond de 2200 rating nu en we komen vaak genoeg mensen tegen die er gewoon niks van bakken. Op zich is dat niet erg maar wat meer tegenstand zou de potjes ook leuker maken.

Uiteraard snap ik dat je met 100 players nooit een lobby vol kan maken met 2000+. Tenzij je 30 min. wilt wachten... en daar heeft niemand zin in.

Wanbeleid is ook beleid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
PC players,

After PC 1.0 launch, our highest priority has been ensuring a fair and competitive environment by combating cheats and decreasing the amount of their users as well as address any optimization and stability issues to create a more enjoyable environment.

We recently discovered a new pattern of cheats in action. This week, we performed a thorough gameplay data review of 10 million players and completed analysis of tens of millions of data logs. Through this exercise, we were able to identify over 100,000 instances of the new pattern related to use of cheat and now we have confirmed that it was clearly an attempt of compromising our game. These players will be permanently banned in a single wave. This is an example of additional measures we will be taking on top of the basic detection systems in place. We will continue to check the data logs like this even if it means the anti-cheat team has to filter through hundreds of billions of data logs manually. In addition, we are looking into adopting a new solution to detect and ban more cheaters and we have been continuously strengthening our security systems. We have also liaised with investigative authorities in some countries to take legal actions against developers and distributors of cheats. We are determined to take strong measures against them going forward.

We have identified an issue in our deathcam, replay and observing systems which is related to showing other players as if they are using cheats. When you watch the gameplay video of another player in the systems, it looks like there is no recoil even for a player who is not using a cheat. Please note that it is caused by a bug in the systems. We apologize for the inconvenience this has caused in reporting cheaters and the confusion the bug has created for many of you. We are going to fix this bug as soon as possible.

In addition to the high-priority issues, our development team has plans to enhance the combat experience in a match. The first plan is about rebalancing the blue zone. Over the course of the Early Access period, we received a lot of feedback from you that the pacing and distribution of combat encounters in a match could be more even and less chaotic. We performed a series of internal tests to find ways to address this issue. However, we were not able to take any action until now as other fundamental systems had to be developed and fixed first. Please note that we are still experimenting with the mechanics and we would like to hear your feedback. The changes you will see on the test servers are as follows:

Blue zone balance adjustment
  • Slightly decreased the waiting time of the blue zones in mid-to-late phase of a match
  • Slightly decreased the shrinking speed of the blue zones in mid-to-late phase (In this phase, blue zones will now move at a slower speed and the travel time of blue zones has slightly increased due to this change)
  • Slightly increased the damage per second of the last blue zone
These changes will be tested for several days. We will be testing this further after making changes to the above based on your feedback and play data. Please let us know your feedback on the adjusted blue zone mechanic compared with the current one on the live servers.

We are planning to provide an update on other areas we have been working on. We will share the update as soon as possible.

Thank you.
The PUBG Development and Community Team

Bron: http://steamcommunity.com...etail/1648749039611202780

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 16:14

Meneer iCy

swarma

N.Uckerman schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 17:33:
[...]

Hier net zo :+

Zal eens wat beter mijn best gaan doen en sowieso niet meer met regelmaat mijn vriendin laten spelen. Mijn rating is wel erg dramatisch :+

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 19:28
gergs schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 10:49:
[...]

Vind ik wel meevallen. Ja, hij vind het spel minder leuk, wat kan (ieder zijn ding). Snap alleen de gekke stuiptrekkingen van sommige niet als er kritiek word gegeven op het spel. De kritiek is op het spel, niet op jou persoonlijk dus gelijk zo in de verdediging schieten is nergens voor nodig... ;)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronalddus

ronalddus

Buffalo77

@icy
@N.Uckerman

Rating en alle andere stats die je kan bedenken kan je ook hier vinden:

https://pubg.op.gg/

@Angeloonie Misschien goed om deze op te nemen in de eerste pagina.

Er staan meer website met stats in de startpost, maar deze vind persoonlijk ik de fijnste

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ronalddus schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 08:55:
@icy
@N.Uckerman

Er staan meer website met stats in de startpost, maar deze vind persoonlijk ik de fijnste
PUBG.OP.GG haalt zijn stats ook rechtstreeks bij Bluehole vandaan en heeft daar ook een overeenkomst voor met Bluehole. Zij kunnen dus ook veel meer data weergeven dan andere sites. Bijvoorbeeld exact wie er in de server zat, waar jij mensen op de map hebt gekilled en hoe spelers gescoord hebben in die match.

Topsite d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 16:14

Meneer iCy

swarma

Ik zit te twijfelen om deze game ook voor de XBOX te kopen, maar ben niet zo van dezelfde game op 2 apparaten.

Kan dan wel vanaf de bank met 2 kameraden spelen, dat dan weer wel.
ronalddus schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 08:55:
@icy
@N.Uckerman

Had de link al gevonden, daarom zei ik al dat mijn stats wel erg slecht zijn. :+

Ik zie hier tevens een oude bekende van TZ, Hi @Angeloonie :*)

[ Voor 13% gewijzigd door Meneer iCy op 19-01-2018 09:34 ]

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
ChojinZ schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 08:54:
[...]Vind ik wel meevallen. Ja, hij vind het spel minder leuk, wat kan (ieder zijn ding). Snap alleen de gekke stuiptrekkingen van sommige niet als er kritiek word gegeven op het spel. De kritiek is op het spel, niet op jou persoonlijk dus gelijk zo in de verdediging schieten is nergens voor nodig... ;)
Ik verdedig eigenlijk mijzelf niet, en het spel eigenlijk ook niet, zoals je zegt, ik hoef dat niet te verdedigen :D
Als het anders overkwam dan excuses. Ik gaf alleen aan dat al de punten van "kritiek" niet helemaal gegrond zijn = m.a.w. zeiken.
Tsurany schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 09:02:
[...]

PUBG.OP.GG haalt zijn stats ook rechtstreeks bij Bluehole vandaan en heeft daar ook een overeenkomst voor met Bluehole. Zij kunnen dus ook veel meer data weergeven dan andere sites. Bijvoorbeeld exact wie er in de server zat, waar jij mensen op de map hebt gekilled en hoe spelers gescoord hebben in die match.

Topsite d:)b
Soms wel even 8)7 |:( :F :'( als ik net paar slechte potjes heb gespeld. Lig niet aan de pubg.op.gg maar op de speler natuurlijk haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat zijn de Steam reacties op de nieuwe patch?

▒█▀▀█ ▒█▀▀▀ ▒█▀▀█ ▀█▀ ▒█▀▀▀█ ▒█▄░▒█
▒█▄▄▀ ▒█▀▀▀ ▒█░▄▄ ▒█░ ▒█░░▒█ ▒█▒█▒█
▒█░▒█ ▒█▄▄▄ ▒█▄▄█ ▄█▄ ▒█▄▄▄█ ▒█░░▀█

▒█▀▀█ ▀█▀ ▒█▄░▒█ ▒█▀▀█
▒█▄▄▀ ▒█░ ▒█▒█▒█ ▒█░▄▄
▒█░░░ ▄█▄ ▒█░░▀█ ▒█▄▄█

▒█░░░ ▒█▀▀▀█ ▒█▀▀█ ▒█░▄▀
▒█░░░ ▒█░░▒█ ▒█░░░ ▒█▀▄░
▒█▄▄█ ▒█▄▄▄█ ▒█▄▄█ ▒█░▒

▒█▀▀█ ▒█░▒█ ▀█▀ ▒█▄░▒█ ░█▀▀█
▒█░░░ ▒█▀▀█ ▒█░ ▒█▒█▒█ ▒█▄▄█
▒█▄▄█ ▒█░▒█ ▄█▄ ▒█░░▀█ ▒█░▒█

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Ik speel ook met een vriend uit US. Maar ik denk dat de meeste mensen last van heb van de China numba wan mensen. Zou mooi zijn om China dan apart te behandelen. maw. alleen daar de regio lock op te zetten. Maar dan... voelt het wel best discriminatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deleon78 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 11:00:
Ik speel sinds kort met een vriend uit Australie samen (op EU en OC servers). Ben beetje aan het twijfelen over regio locks, zou toch jammer zijn als dat niet meer kan.
Ik zou dat niet jammer vinden. Het is erg vervelend voor jullie maar de latency is dan gewoon te hoog en onacceptabel in een multiplayer shooter. De oostkust van Amerika is voor velen nog net te doen met een latency van ~100ms (alsnog erg hoog) maar Oceanië gaat al snel over de 250ms heen. Dat is gewoon onacceptabel en levert teveel problemen op.
Daarom willen velen de Aziaten ook niet hebben, het zijn niet alleen de cheaters maar je zit ook met een gigantisch latency verschil van ruim boven de 300ms.
gergs schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 11:11:
Ik speel ook met een vriend uit US. Maar ik denk dat de meeste mensen last van heb van de China numba wan mensen. Zou mooi zijn om China dan apart te behandelen. maw. alleen daar de regio lock op te zetten. Maar dan... voelt het wel best discriminatief.
Er moet gewoon een limiet komen op latency. Komt je latency boven de 150ms uit krijg je een icoon in beeld en houd lag compensation op waardoor je zelf moet gaan compenseren voor je eigen latency.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Marsmellow
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 11:16

The_Marsmellow

[MUG] since 1998

Tsurany schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 11:29:
[...]

Er moet gewoon een limiet komen op latency. Komt je latency boven de 150ms uit krijg je een icoon in beeld en houd lag compensation op waardoor je zelf moet gaan compenseren voor je eigen latency.
Deze icoontjes gebruiken ze toch in Battlefield 1 als ik het goed heb?
Hoe doen ze dit eigenlijk bij andere spelen?

Living in a tower, however secure it may feel, is hardly a social attribute.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-09 08:12
Tsurany schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 10:56:
Wat zijn de Steam reacties op de nieuwe patch?

▒█▀▀█ ▒█▀▀▀ ▒█▀▀█ ▀█▀ ▒█▀▀▀█ ▒█▄░▒█
▒█▄▄▀ ▒█▀▀▀ ▒█░▄▄ ▒█░ ▒█░░▒█ ▒█▒█▒█
▒█░▒█ ▒█▄▄▄ ▒█▄▄█ ▄█▄ ▒█▄▄▄█ ▒█░░▀█

▒█▀▀█ ▀█▀ ▒█▄░▒█ ▒█▀▀█
▒█▄▄▀ ▒█░ ▒█▒█▒█ ▒█░▄▄
▒█░░░ ▄█▄ ▒█░░▀█ ▒█▄▄█

▒█░░░ ▒█▀▀▀█ ▒█▀▀█ ▒█░▄▀
▒█░░░ ▒█░░▒█ ▒█░░░ ▒█▀▄░
▒█▄▄█ ▒█▄▄▄█ ▒█▄▄█ ▒█░▒

▒█▀▀█ ▒█░▒█ ▀█▀ ▒█▄░▒█ ░█▀▀█
▒█░░░ ▒█▀▀█ ▒█░ ▒█▒█▒█ ▒█▄▄█
▒█▄▄█ ▒█░▒█ ▄█▄ ▒█░░▀█ ▒█░▒█
Ach ja, kan het ergens wel begrijpen. Maar ik ben blij dat ze dus inderdaad druk bezig zijn met het anti-cheat gebeuren. Ben wel benieuwd naar die blue zones. Wat mij betreft mag het verschil in damage tussen cirkel 2 en 3 wel wat kleiner. Verschillende keren dat ik daar niet goed op let en dan net te laat ben met mijn first aid :F .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliHiel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 25-09 17:17
gergs schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 11:11:
Ik dacht dat Tencent PUBG ging aanpassen specifiek voor de Chinese markt, op dit moment zou het probleem met China spelers zich dus min of meer zelf moeten oplossen, niet (op enkele achterpoortjes na natuurlijk)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EliHiel schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 12:22:
[...]

Ik dacht dat Tencent PUBG ging aanpassen specifiek voor de Chinese markt, op dit moment zou het probleem met China spelers zich dus min of meer zelf moeten oplossen, niet (op enkele achterpoortjes na natuurlijk)?
Zoals ik het begrepen heb is dat je naast de Steam versie ook een Tencent versie krijgt. Als ze die versie gebruiken dan kunnen ze enkel op die servers spelen. Echter blijven ze bij de Steam versie dan hebben ze dezelfde rechten als iedereen.
The_Marsmellow schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 11:48:
[...]

Deze icoontjes gebruiken ze toch in Battlefield 1 als ik het goed heb?
Hoe doen ze dit eigenlijk bij andere spelen?
Zeker, iconen geven aan of je een lage framerate hebt, latency of packet loss. En daar hebben ze ook besloten om een limiet op de lag compensation te zetten. Dus stel je hebt een ping van 200 dan gaan ze voor je schoten enkel tot 150 millisecond compenseren. Dat betekent dat je voor rennende tegenstanders moet mikken om die resterende 50 millisecond zelf op te vangen.

Maar dat betekent wel dat je een fatsoenlijk model nodig hebt waarbij alle acties client-side uitgevoerd worden en server-side geverifieerd worden. In PUBG wordt nog te weinig geverifieerd op de server-side.

[ Voor 41% gewijzigd door Tsurany op 19-01-2018 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Deleon78 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 13:34:
Gelukkig zijn verschillende meningen toegestaan, Tsurany. Ik vind het jammer voor jou dat je er blijkbaar last van hebt ;)
Iedere speler die in zijn eigen regio speelt heeft last van spelers uit een andere regio. Dat is simpelweg een feit, mensen met een te hoge latency beïnvloeden de spelervaringen van anderen op negatieve wijze.
Waar je dan nog van mening kan verschillen is of het belang van twee spelers groter is dan het belang van de 98 andere spelers in de server. In dit geval maken jullie dus een redelijk egoïstische keuze door je eigen belang voorop te stellen en daarmee een voordeel te pakken ten opzichte van je tegenstanders.

Dat is misschien niet leuk om te horen maar dat is wel waar het op neer komt en waarom velen ook een harde limiet willen hebben op de latency die spelers mogen hebben naar de servers toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
Tsurany schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 08:40:
PC players,

Blue zone balance adjustment
  • Slightly decreased the waiting time of the blue zones in mid-to-late phase of a match
  • Slightly decreased the shrinking speed of the blue zones in mid-to-late phase (In this phase, blue zones will now move at a slower speed and the travel time of blue zones has slightly increased due to this change)
  • Slightly increased the damage per second of the last blue zone
Gelukkig dat ze dat aanpakken. We hebben nu al een paar keer gehad dat we naar de op een na (volgens mij) laatste cirkel moesten. Kort daarvoor een vuurgevecht dus op het laatste moment pas kunnen gaan. Dan moesten we nog maar een metertje of 100/200 rennen maar door de snelheid en damage van die cirkel gingen we vrij rap dood. Best zuur in een potje dat best lekker gaat en waar bewegen kort daarvoor pure zelfmoord zou zijn geweest. De damage die de op een na laatste cirkel doet is echt volledig uit verhouding met de rest. Het mag best hard gaan maar in een paar seconden dood zijn vind ik persoonlijk wat too much.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
SomerenV schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 14:21:
[...]

Gelukkig dat ze dat aanpakken. We hebben nu al een paar keer gehad dat we naar de op een na (volgens mij) laatste cirkel moesten. Kort daarvoor een vuurgevecht dus op het laatste moment pas kunnen gaan. Dan moesten we nog maar een metertje of 100/200 rennen maar door de snelheid en damage van die cirkel gingen we vrij rap dood. Best zuur in een potje dat best lekker gaat en waar bewegen kort daarvoor pure zelfmoord zou zijn geweest. De damage die de op een na laatste cirkel doet is echt volledig uit verhouding met de rest. Het mag best hard gaan maar in een paar seconden dood zijn vind ik persoonlijk wat too much.
De damage is daarvan ook hoger geworden maar de snelheid van krimpen lager, het is wel zuur dat je de circle niet voor kan blijven als die damage zo hoog is, dus als dat nu wel kan dan kan je wat meer in een ongunstige positie doen. Nu is het meestal gewoon niet te doen als je aan de verkeerde kant van de circle zit als die valt en je een open stuk over moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
SouLLeSSportal schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 14:26:
[...]

De damage is daarvan ook hoger geworden maar de snelheid van krimpen lager, het is wel zuur dat je de circle niet voor kan blijven als die damage zo hoog is, dus als dat nu wel kan dan kan je wat meer in een ongunstige positie doen. Nu is het meestal gewoon niet te doen als je aan de verkeerde kant van de circle zit als die valt en je een open stuk over moet.
We hebben twee keer gehad dat we echt aan de rand renden, nét buiten de bewegende blauwe cirkel, maar dat de damage en snelheid dermate hoog waren dat we allemaal nét voor de rand dood gingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
SomerenV schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 14:29:
[...]

We hebben twee keer gehad dat we echt aan de rand renden, nét buiten de bewegende blauwe cirkel, maar dat de damage en snelheid dermate hoog waren dat we allemaal nét voor de rand dood gingen.
hehehe denk iedereen wel een keer of wat iets dergelijks gehad, door vuurgevecht te laat onderweg, circle gaat net zo snel of iets sneller dan je kan rennen en is het gg back to main screen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SouLLeSSportal schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 14:26:
[...]

Wat ik veel zie is dat spelers te lang blijven hangen. Je weet ruim op tijd welke kant je op moet maar toch blijven sommigen liever hangen tot ze eigenlijk geen tijd meer hebben. Als je ruim op tijd vertrekt dan haal je altijd de volgende cirkel wel. Maar de meesten pakken liever nog even wat loot, kijken nog even rond of geven die tegenstander een paar honderd meter verderop een schampschot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV
Tsurany schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 14:37:
[...]

Wat ik veel zie is dat spelers te lang blijven hangen. Je weet ruim op tijd welke kant je op moet maar toch blijven sommigen liever hangen tot ze eigenlijk geen tijd meer hebben. Als je ruim op tijd vertrekt dan haal je altijd de volgende cirkel wel. Maar de meesten pakken liever nog even wat loot, kijken nog even rond of geven die tegenstander een paar honderd meter verderop een schampschot.
Wij bewegen vrijwel altijd ruim op tijd naar een nieuwe cirkel. Soms komen we echter in een vuurgevecht. De tegenstanders zitten dan 50/100 meter van ons af. Dan hebben we twee opties:
- Het gevecht aangaan en onze rugdekking veilig stellen.
- Wegrennen met de kans in de rug geschoten te worden.

We gaan alleen gevechten aan als we weten dat ze voldoende binnen bereik zijn dus dan spreek je niet meer over schampschoten. Maar als beide opties je dood betekenen dan is er (in mijn ogen) iets mis met het systeem van de cirkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
Tsurany schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 14:37:
[...]

Wat ik veel zie is dat spelers te lang blijven hangen. Je weet ruim op tijd welke kant je op moet maar toch blijven sommigen liever hangen tot ze eigenlijk geen tijd meer hebben. Als je ruim op tijd vertrekt dan haal je altijd de volgende circle wel. Maar de meesten pakken liever nog even wat loot, kijken nog even rond of geven die tegenstander een paar honderd meter verderop een schampschot.
Klopt maar soms ontkom je er niet aan door schade van vorige circle/vorige gevecht en moet je wel healen, veel obstakels naar de circle/ vijanden in positie op je route. Het voorkomen dat je gewoonweg ingehaald wordt door de circle door de snelheid zou in dit stadium niet meer overleven of niet moeten bepalen, wel als je te laat weg gaat, ben ik met je eens. Als ik voordat ik buiten de circle zit ga lopen (even los van obstakels in de weg) dan zou je die voor moeten kunnen blijven, het voegt wat dat betreft niet zoveel meer toe aan de endgame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xant0r
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-08 09:00
Eergisteren een potje gehad waar ik de keuze naam om in the middle of nowhere te droppen, loot was beter dan ik verwacht had (inc silencer voor assaultrifle)....krijg ik gewoon 5x de red zone achter elkaar boven mijn hoofd en ééntje die min of meer 100 meter van me af was. Iemand dat al keer gehad? Leek wel weer of het oud en nieuw was ;-).

https://imgur.com/a/I932B

[ Voor 4% gewijzigd door Xant0r op 19-01-2018 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
Xant0r schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 14:49:
Eergisteren een potje gehad waar ik de keuze naam om in the middle of nowhere te droppen, loot was beter dan ik verwacht had (inc silencer voor assaultrifle)....krijg ik gewoon 5x de red zone achter elkaar boven mijn hoofd en ééntje die min of meer 10 meter van me af was. Iemand dat al keer gehad? Leek wel weer of het oud en nieuw was ;-).
oh ja geregeld dat je 2-3x redzone op more or less de zelfde plek dan wel op zelfde spelers krijgt. Zie je trouwens wel wat vaker als je in het midden zit voor mijn gevoel dan aan de rand, ivm de hogere kans dat er een dan dichterbij uitkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xant0r
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-08 09:00
Deleon78 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 14:50:
Xant0r: echt geniaal als RNG je zo pakt :) Wel lekker spannend!
Haha ja, van angst ben ik gewoon ook elke keer weer terug naar binnen gerend. Heb meerdere pogingen gedaan om er weg te komen, stond ook een buggy bij mij in de buurt maar die was na de 2e redzone ook opgeblazen :P. Normaal gesproken heb ik er eigenlijk wel maling aan, maar de dagen ervoor al twee keer dood gegaan aan redzone, waarvan één keer toen ik gewoon binnenzat |:(. Dus toen maar wat voorzichtiger aan gedaan en dan krijg je dit, gewoon achter elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SomerenV schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 14:42:
[...]

Wij bewegen vrijwel altijd ruim op tijd naar een nieuwe cirkel. Soms komen we echter in een vuurgevecht. De tegenstanders zitten dan 50/100 meter van ons af. Dan hebben we twee opties:
- Het gevecht aangaan en onze rugdekking veilig stellen.
- Wegrennen met de kans in de rug geschoten te worden.

We gaan alleen gevechten aan als we weten dat ze voldoende binnen bereik zijn dus dan spreek je niet meer over schampschoten. Maar als beide opties je dood betekenen dan is er (in mijn ogen) iets mis met het systeem van de cirkels.
Dat probleem ga je altijd houden. Je moet dan de cirkels zo ontzettend langzaam maken dat de endgame nog veel langer duurt. Het is toch een kwestie van zoveel mogelijk zorgen dat je altijd een veilige ontsnappingsroute hebt. Maar helemaal voorkomen ga je het nooit doen.
SouLLeSSportal schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 14:43:
[...]

Klopt maar soms ontkom je er niet aan door schade van vorige circle/vorige gevecht en moet je wel healen, veel obstakels naar de circle/ vijanden in positie op je route. Het voorkomen dat je gewoonweg ingehaald wordt door de circle door de snelheid zou in dit stadium niet meer overleven of niet moeten bepalen, wel als je te laat weg gaat, ben ik met je eens. Als ik voordat ik buiten de circle zit ga lopen (even los van obstakels in de weg) dan zou je die voor moeten kunnen blijven, het voegt wat dat betreft niet zoveel meer toe aan de endgame.
Ik denk dat ze dat nu inderdaad proberen te bereiken, een cirkel die je rennend voor kan blijven. Echter door minder tijd tussen de cirkels te stoppen moet je alsnog zorgen op tijd weg te zijn. Je zal voor het gevoel minder tijd hebben om gevechten aan te gaan.

Maar dat blijft ook bij dit genre horen, gevechten uit de weg gaan omdat ze soms teveel risico opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-09 14:33

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Tsurany schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 14:59:
[...]

Dat probleem ga je altijd houden. Je moet dan de cirkels zo ontzettend langzaam maken dat de endgame nog veel langer duurt. Het is toch een kwestie van zoveel mogelijk zorgen dat je altijd een veilige ontsnappingsroute hebt. Maar helemaal voorkomen ga je het nooit doen.
Ik zou eigenlijk wel een custom game willen zien waar de laatste 3-4 cirkels constant bewegen, maar langzaam (dat het totaal evenveel tijd kost).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronalddus

ronalddus

Buffalo77

Hoe zou het zijn als, bij de start van de game, de eindcirkel al bekend zou zijn? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
Tsurany schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 14:59:
[...]

[...]

Ik denk dat ze dat nu inderdaad proberen te bereiken, een cirkel die je rennend voor kan blijven. Echter door minder tijd tussen de cirkels te stoppen moet je alsnog zorgen op tijd weg te zijn. Je zal voor het gevoel minder tijd hebben om gevechten aan te gaan.

Maar dat blijft ook bij dit genre horen, gevechten uit de weg gaan omdat ze soms teveel risico opleveren.
Klopt ik heb er gelukkig niet veel last van gehad meer. Het blijft rng wat soms slecht uit pakt en soms goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
ronalddus schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 15:14:
Hoe zou het zijn als, bij de start van de game, de eindcirkel al bekend zou zijn? >:)
Ontzettend kut, omdat dan iedereen zich de hele game op 1 plek verschanst.
Zou de hele game teniet doen.
Pagina: 1 ... 95 ... 141 Laatste

Let op:
discord
Zoek je andere Tweakers om mee te spelen?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord