[PC/XBO/PS4] PLAYERUNKNOWN's Battlegrounds Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 84 ... 141 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01:20
Tr!gger schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 15:05:
Iemand anders last van op de test server elke keer crashed als er ongeveer nog 30 seconden over zijn voor aanvang van de match?
Nee, maar sinds de kleine update van vandaag is het wel een héél stuk minder stabiel dan gisteren. Heb nu al iets van 8 crashes gehad in een uur. Gisteren in totaal op 2 of 3 uur maar 2 crashes.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefanus
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-09 19:15

Steefanus

StefanJ

Iemand anders last van op de test server elke keer crashed als er ongeveer nog 30 seconden over zijn voor aanvang van de match?
Had ik gisteravond veel last van ja. Erg vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Laatst online: 26-09 16:29
Heel veel mensen. Vriend van me crasht elke keer dat we over gaan naar het vliegtuig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:34

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

De test server werkte gisteravond prima, maar vandaag enorme lag de hele tijd. Ach ja, ik denk dan toch daar is het een testserver voor. Ben wel dik tevreden na gister want de FPS van de test server zijn een stuk beter, er is kennelijk toch nog een hoop geoptimaliseerd. Ik had daar niet meer op gerekend...

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frackz
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07-09 15:37
Ik crash vandaag ook constant...soms 3x in dezelfde game. Gisteren niet.
Bij mijn vriend is het net andersom, gisteren crashes vandaag niet.
We hebben dezelfde setup...GTX 1080 / 7700K.
/Edit: Nvm mijn mate ook al 2 crashes achter elkaar zonet :).

[ Voor 14% gewijzigd door frackz op 09-12-2017 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghighoegha
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-09 11:09
hebben we al wat commands voor de engine.ini om die vervelende blur van de AA te verhelpen? Had dit afgelopen week toegevoegd aan mijn engine.ini file:

[/Script/Engine.RendererSettings] r.PostProcessAAQuality=6 r.Tonemapper.Sharpen=1 r.TonemapperGamma=2.2 r.TemporalAACurrentFrameWeight=0.2

Game zag er zo veel beter uit hierna. Maar op de nieuwe testserver werkt het niet meer (heb de file al op read only staan). Dus nu ziet game er weer heel erg blurry uit. Of ontzettend kartelig. Maar net waar je voorkeur ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
Ook het disablen van de framecap werkt helaas niet. Als iemand een oplossing weet, dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickuss
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-09 17:54
Werkt bij jullie die Nvidia Experience recording overlay op de test server? Ik haal net m'n eerste chicken op de nieuwe map maar kreeg na afloop niet dat scherm om fragmenten op te slaan :(

Edit: bij ingame settings staat het wel gewoon aan en Alt+Z werkt ook. Maar fragmenten opslaan blijkbaar niet?

[ Voor 23% gewijzigd door rickuss op 09-12-2017 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
rickuss schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 19:04:
Werkt bij jullie die Nvidia Experience recording overlay op de test server? Ik haal net m'n eerste chicken op de nieuwe map maar kreeg na afloop niet dat scherm om fragmenten op te slaan :(

Edit: bij ingame settings staat het wel gewoon aan en Alt+Z werkt ook. Maar fragmenten opslaan blijkbaar niet?
Hier loopt die ook te kutten, maar het werkt wel. Duurt vaak even voordat de overlay tevoorschijn komt en weer weg wil. Toevallig gisteren nog wat opnamen gemaakt:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frackz
Ben even gestopt met Test..word gek van de crashes.
Op Live wel 3 duo wins achter elkaar. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeryz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 01:12
Nieuwe map is leuk, veel verbeteringen!

Alleen nog wel steeds regelmatig een running simulator. Ik had gehoopt dat daar een verandering in zou zitten. Killcam werkt vertraagt, zal wel bekend zijn, deuren hebben weer Open en Close in plaats van Interact, vreemd. Er zitten wel meer van zulke foutjes in.
Maar goed, wel meer FPS, spel voelt smoother.

De map is wel erg groot vind ik, snap niet zo goed waarom.

Wel leuk, ik ben benieuwd wat de officiële release doet straks.

[ Voor 56% gewijzigd door jeryz op 09-12-2017 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
Het kan aan mij liggen maar de gasten in de video hadden meermaals neer moeten zijn. Hit na hit van mij en m'n teamgenoot, maar geen knockout. Maar hij raakt mij 3x en ik ben neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

M416 op die afstand met bullet-velocity die nu dropt na X meter afstand doet waarschijnlijk véél minder damage, je raakt ook de twee personen afwisselend als ze bij elkaar zijn. Iemand anders schiet je twee keer met de KAR98K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:34

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

En vergeet ook niet dat er ruimte zát geweest is tussendoor om te healen, toen je een uur op nummer 1 rechts aan het schieten was, was nummer 2 links natuurlijk niet uit z’n neus aan het eten.

Bij de daaropvolgende schietsessie zitten ze zo ongeveer in elkaar en dat je 4x raakt is zo maar wie? Ik gok dat ze mazzel hadden allebei 2 keer

[ Voor 26% gewijzigd door DeNachtwacht op 10-12-2017 11:05 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-09 12:11
Moet nog erg wennen aan de map! Voelt nog erg RNG aan, ook de combats, maar wellicht is dat gewoon even de map leren kennen. Stream gaat weer aan met de enige echte Ome Pedro, zie link hieronder.

Signature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 13:14

mini14 is kapotgenerfed, 2de schot heeft al idioot veel horizontal recoil gekregen.

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Het is echt alsof je een totaal ander spel speelt. Map heeft echt een lekker thema, zit goed in elkaar met veel gevarieerde locaties en heeft weinig tot geen echt dode plekken. Zie ook relatief veel voertuigen, zijn alleen wat lastiger te spotten van een afstand. Framerate is ook meer dan prima, settings kunnen omhoog en toch nog 60+ FPS op een GTX 1060 3GB en een i5 2500k.

Hier en daar nog wat rare bugs en de rubberbanding is vervelend en kan in het begin wel erg bepalend zijn. Echter als dat opgelost wordt heb je gewoon een AAA game wat mij betreft.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bekse
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-05 17:43
Tsurany schreef op zondag 10 december 2017 @ 17:10:
Het is echt alsof je een totaal ander spel speelt. Map heeft echt een lekker thema, zit goed in elkaar met veel gevarieerde locaties en heeft weinig tot geen echt dode plekken. Zie ook relatief veel voertuigen, zijn alleen wat lastiger te spotten van een afstand. Framerate is ook meer dan prima, settings kunnen omhoog en toch nog 60+ FPS op een GTX 1060 3GB en een i5 2500k.

Hier en daar nog wat rare bugs en de rubberbanding is vervelend en kan in het begin wel erg bepalend zijn. Echter als dat opgelost wordt heb je gewoon een AAA game wat mij betreft.
Mee eens, echt een fantastische ervaring wat mij betreft. Zeker het rubberbanden moet eruit, maar dat gaat vast lukken voor de 20e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Rubber-banding is niet zozeer een bug, tenzij een erg voordehandliggende. Het is waarschijnlijk een technische beperking, anders zou deze er niet zijn bijgekomen de afgelopen maand. Vroeger had je weinig tot geen rubber-banding, enkel issues met loot oprapen aan het begin van de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-09 21:37

Ik snap dat je erg fan van PUBG bent, maar dit is bij lange na geen AAA game, en dat zal ook niet gebeuren tot dat er een echte grote studio achter komt. Er zitten zoveel fouten in die ik niet eens meer kan benoemen omdat er zoveel zijn. Globaal zijn er punten op te noemen:
* Game is totaal niet geoptimaliseerd.
* Grafisch is het geen wonder, komt niet in de buurt van AAA games.
* Enorm veel crashes en lag.
* Nieuwe map is veel te snel gemaakt en dat zie je ook terug.

Los van dit blijft het natuurlijk wel een leuk spel om te spelen, als het niet crashed. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• editoor
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:10
Ik ben sinds een paar uur heel vreemd dood gegaan.

De 1ste keer zou ik door een explosie van een auto zijn dood gegaan. Ik heb geen explosie gehoord geen auto in de buurt gezien.

2de keer zat in open huis met een ander te vechten hij gooit een granaat. Ik hoor geen explosie en zegt dat ik dood ben gegaan door "falling".

Andere mensen hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenJG
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-09 22:19

AAA game.. come on bro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-09 21:17

beany

Meeheheheheh

BenJG schreef op zondag 10 december 2017 @ 21:21:
[...]

AAA game.. come on bro..
Wat is dan de definitie van een AAA game :?

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• editoor
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:10
beany schreef op zondag 10 december 2017 @ 22:11:
[...]

Wat is dan de definitie van een AAA game :?
Budget

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Laatst online: 22:07

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frackz
Ik snap dat het Early acces is....maar het feit dat ze de oorzaak van Rubberbanding nog steeds niet kennen (8 dagen voor de release) baart me wel zorgen...
https://twitter.com/pubg_help/status/939795260020068352

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gotfurrr
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-09 13:58
naast het feit dat de nieuwe map heel veel verbeteringen brengt, vind ik het een saai gedoe. Ik heb over de 1e map zelden of nooit iemand horen klagen over de grootte van de map zelf. wel over loot ;)

de 1e map is voor mij toch een stuk beter wat betreft grootte en de gevolgen die dat met zich mee brengt voor de game flow zeg maar.

De nieuwe map is echt super saai, waarbij je soms pas bij de laatste 15 als squad uberhaupt andere mensen ziet. IMHO is de map gewoon te groot en is daardoor de flow trager en dus saaier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bekse
Testserver blijft open tot aan release. Nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BenJG schreef op zondag 10 december 2017 @ 21:21:
[...]

AAA game.. come on bro..
Ja, waarom niet? Zeker als ik kijk naar de huidige staat van de game industrie zie ik niet in waarom dit spel geen AAA titel kan zijn wanneer een game als de nieuwe Call of Duty of Battlefield dat wel kan zijn.
Karizma schreef op zondag 10 december 2017 @ 20:09:
[...]

Ik snap dat je erg fan van PUBG bent, maar dit is bij lange na geen AAA game, en dat zal ook niet gebeuren tot dat er een echte grote studio achter komt. Er zitten zoveel fouten in die ik niet eens meer kan benoemen omdat er zoveel zijn. Globaal zijn er punten op te noemen:
* Game is totaal niet geoptimaliseerd.
* Grafisch is het geen wonder, komt niet in de buurt van AAA games.
* Enorm veel crashes en lag.
* Nieuwe map is veel te snel gemaakt en dat zie je ook terug.

Los van dit blijft het natuurlijk wel een leuk spel om te spelen, als het niet crashed. :+
Het enige waar ik last van heb gehad is de crashes en de lag, de rest herken ik niet. De game voelt goed geoptimaliseerd aan, ik zit constant boven de 60 FPS terwijl ik flink wat settings omhoog kan schroeven vergeleken met de live servers. Grafisch ziet het er voor mij prima uit, zeker als je rekening houd met de schaal van de game. Je kan niet de grafische kwaliteiten van Battlefield verwachten op een map die vele malen groter is en ook nog eens meer spelers aan moet kunnen.

En wat bevalt je dan niet aan de nieuwe map? Ik vind hem aardig goed gelukt. Er zitten veel originele omgevingen in zoals de grotten, de vliegtuigcrash, enorme militaire basis en de gevangenis. De steden/dorpen/gehuchten voelen erg gevarieerd aan, van dorpje aan de kust tot de trailer parks en de boerderijtjes.
Ook de omgevingen tussen de bebouwde gebieden voelen goed aan, veel variëteit en hoogteverschil waardoor het nooit echt saai aan voelt. Heb aardig leuke cirkels gehad waar je met hoogteverschil en bebossing flink kon flanken.

Enige waar ik me in kan vinden is dat de map misschien wat te uitgestrekt is. Veel interessante locaties zijn aan de randen van de map geplaatst waardoor mensen zich veel meer uitspreiden. Bij Erangel heb je dat veel minder, de grotere steden met loot zitten toch meer in het midden van de map zoals Georgopol, Mylta en Yasnaya. En de overige locaties met meer high-end loot zitten ook meer naar het midden van de map dan aan de randen. Zelfs Military en Novo zitten niet echt aan de rand van de map.
Echter met wat finetuning van de cirkel denk ik dat ze dat ook wel relatief snel op kunnen lossen. Misschien wat meer tussen cirkels om toch de flow er in te houden.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ghighoegha
Vind de nieuwe map leuk. Maar vooral omdat hij nieuw is. Naar mijn mening is hij een stuk te groot. Zeker met het aantal grote steden kom je veel minder snel mensen tegen.

Daarnaast vind ik veel van de gebouwen best wel irritant om te looten. Heel veel deurtjes naar kamertjes waar helemaal niets ligt.

Al met al leuke toevoeging de nieuwe map maar denk dat deze een stuk sneller gaat vervelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frackz
Is inderdaad een stuk te groot..misschien leuker met 150 man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:38
frack schreef op maandag 11 december 2017 @ 10:19:
Ik denk dat je dan allemaal meer meer issues krijgt met de server. Denk dat het beter is om de cirkels in het begin wat sneller te laten gaan ofzo. Ik heb het idee dat 100 man al eigenlijk te veel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Ze moeten de snelheid van die cirkel gewoon aanpassen. Veel te langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frackz
418O2 schreef op maandag 11 december 2017 @ 10:26:
[...]

Ik denk dat je dan allemaal meer meer issues krijgt met de server. Denk dat het beter is om de cirkels in het begin wat sneller te laten gaan ofzo. Ik heb het idee dat 100 man al eigenlijk te veel is.
80 man en snellere cirkels? Dat is een stappenplan om het spel te vernielen. :)
PS: Heb je de nieuwe map überhaupt gespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
frack schreef op maandag 11 december 2017 @ 10:28:
[...]

Nee, als je de intensiteit wil verhogen kan je met de huidige stand van zaken op netwerk-gebied beter de cirkels sneller kan laten gaan dan er meer mensen in te pompen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-09 19:07

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

418O2 schreef op maandag 11 december 2017 @ 10:29:
[...]

Nee, als je de intensiteit wil verhogen kan je met de huidige stand van zaken op netwerk-gebied beter de cirkels sneller kan laten gaan dan er meer mensen in te pompen.
Misschien wel, maar dan heeft het geen enkele zin om aan de rand van de map te springen, de kans dat je dan levend het midden haalt is dan weer te klein.

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Flimovic schreef op maandag 11 december 2017 @ 10:30:
[...]

Misschien wel, maar dan heeft het geen enkele zin om aan de rand van de map te springen, de kans dat je dan levend het midden haalt is dan weer te klein.
Er zijn veel auto's in de nieuwe map toch? En de eerste cirkel is echt makkelijk te halen, dat kan best iets sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
frack schreef op maandag 11 december 2017 @ 10:28:
[...]

Meer man gaat simpelweg niet werken, nog eens 50 man extra zal teveel load veroorzaken op de server. De enige realistische optie lijkt mij het finetunen van de cirkels om op die manier er voor te zorgen dat spelers sneller naar een centrale locatie gedirigeerd worden.
Flimovic schreef op maandag 11 december 2017 @ 10:30:
[...]

Meer voertuigen zou daar al goed kunnen helpen. Zorg er voor dat de afgelegen steden minimaal twee voertuigen hebben staan op wat centrale locaties.

[ Voor 29% gewijzigd door Tsurany op 11-12-2017 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobbyDgtl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-08-2024
Booyaa schreef op maandag 11 december 2017 @ 10:27:
Ze moeten de snelheid van die cirkel gewoon aanpassen. Veel te langzaam
Cirkel is alleen te langzaam als je enkel centraal springt en zodus altijd in de eerste cirkel zit. Anders is het niet haalbaar met de lage kwaliteit van loot op veel plekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluebe
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-09 15:35

Bluebe

Roar

frack schreef op maandag 11 december 2017 @ 10:19:
Volgends mij is het juist de bedoeling dat men nu meer tijd heeft om te looten en in het begin niet zo snel dood gaat en dat vervolgens de cirkels wel snel veel kleiner worden zodat je leukere shoot outs aan het eind hebt. Ik stoor mij helemaal niet aan de grootte van de map, er zijn ook genoeg voertuigen om de afstand te overbruggen. Ik vind de sfeer prima voor elkaar, voelt een beetje Breaking Bad achtig. Kwa wapens valt het mij wel enorm op dat er zo gigantisch veel shotguns overal liggen in vergelijking tot assault rifles. Er zijn nog genoeg bugs, en de test omgeving is niet de meest stabiele maar het is echt een hele verbetering tot wat er nu staat.

Ik had al wel meer van het vaulting mechanisme verwacht, ok fijn dat je nu kan klimmen maar koprollen,etc. zodat je beter kan ontwijken zou wel welkom zijn. Ik hoop wel dat je straks kan kiezen welke map je wilt, en dat het niet ad-random is bij het que-en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BobbyDgtl schreef op maandag 11 december 2017 @ 10:33:
[...]

Cirkel is alleen te langzaam als je enkel centraal springt en zodus altijd in de eerste cirkel zit. Anders is het niet haalbaar met de lage kwaliteit van loot op veel plekken.
Wat bedoel je met niet haalbaar? Je hebt vijf minuten om te looten en een voertuig te vinden, dan begint de cirkel pas. Tenzij je echt aan de andere kant van de map zit heb je nog een paar minuten extra voor je echt moet gaan.

Zeker nu je rijdend kan bandagen kan je nog veel meer blauw pakken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frackz
Mijn fps op de test zit in ieder geval goed, wil toch graag eens spelen met iets meer mensen of op een 4x4 map. Cirkel speed kan je inderdaad aanpassen, of misschien de eerste cirkel zichtbaar maken vanaf de plane. Ze moeten in ieder geval iets gaan doen.. Dit is waarschijnlijk een droom map voor wie graag loot en pas op het eind mensen tegenkomt, maar niet iedereen speelt om te winnen. :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!
frack schreef op maandag 11 december 2017 @ 10:43:
Mijn fps op de test zit in ieder geval goed, wil toch graag eens spelen met iets meer mensen of op een 4x4 map. Cirkel speed kan je inderdaad aanpassen, of misschien de eerste cirkel zichtbaar maken vanaf de plane. Ze moeten in ieder geval iets gaan doen.. Dit is waarschijnlijk een droom map voor wie graag loot en pas op het eind mensen tegenkomt, maar niet iedereen speelt om te winnen. :p
Zo lastig is het toch ook niet om early game die firefights tegen te komen? Land op een drukke plek en je kan aardig snel spelers gaan opjagen.

Maar het kan inderdaad eens interessant zijn om te experimenteren met early circles, vanuit het vliegtuig al duidelijk aangeven welk deel van de map echt gebruikt gaat worden. Dan kunnen spelers alsnog het risico nemen maar je zal wel zien wat spelers dichter bij elkaar gaan springen.
Kan de moeite waard zijn om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghighoegha
Ik denk dat al heel veel zou helpen als ze de eerste cirkel een stuk kleiner zouden maken dan wat hij nu is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-09 13:57
Zit te twijfelen om deze game aan te schaffen. Nieuwe pc is net binnen dus ik denk dat deze PUBG wel aan gaat kunnen op acceptabel niveau. Qua games wil ik weer wat shooters oppakken! Ik ben met name een BF-liefhebber (BF2, BFBC2 en BF3 2000+ uren gespeeld) en moet niet zoveel hebben van de hectiek van COD op de kleinere mappen. Bij BF speelde ik vaak op de 32p mappen met een man of 24, zodat je tactisch je gang kon gaan met je squad. En zonder dat je direct binnen 5 seconde voor je kop werd geschoten zonder een kans om te weten waar het vandaan komt.

Ik heb aardig wat gameplay videos bekeken, maar het oogt allemaal wat saai-ish (zeker in het begin); springen uit het vliegtuig, looten en dan heel veel lopen en soms iemand tegen komen. Of wachten totdat er nog maar x over zijn en dan knallen. Het lijkt me enorm camp-gevoelig (ook al wordt de battle area kleiner en kleiner). Mocht je dan dood gaan, lig je er meteen uit en ben je alweer klaar. De opzet spreekt me heel erg aan, maar ben benieuwd of het in de praktijk ook echt voor leuke spannende potjes zorgt.

Ik hoop dat ik het mis heb, maar ben benieuwd naar jullie ervaringen en meningen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisterChaoSs
  • Laatst online: 22-09 10:00

MisterChaoSs

I Love Creating Chaos (ILCC)

StealthyPeanut schreef op maandag 11 december 2017 @ 11:11:
Zit te twijfelen om deze game aan te schaffen. Nieuwe pc is net binnen (i5 8400, RX580, 16GB) dus ik denk dat deze PUBG wel aan gaat kunnen op acceptabel niveau. Qua games wil ik weer wat shooters oppakken! Ik ben met name een BF-liefhebber (BF2, BFBC2 en BF3 2000+ uren gespeeld) en moet niet zoveel hebben van de hectiek van COD op de kleinere mappen. Bij BF speelde ik vaak op de 32p mappen met een man of 24, zodat je tactisch je gang kon gaan met je squad. En zonder dat je direct binnen 5 seconde voor je kop werd geschoten zonder een kans om te weten waar het vandaan komt.

Ik heb aardig wat gameplay videos bekeken, maar het oogt allemaal wat saai-ish (zeker in het begin); springen uit het vliegtuig, looten en dan heel veel lopen en soms iemand tegen komen. Of wachten totdat er nog maar x over zijn en dan knallen. Het lijkt me enorm camp-gevoelig (ook al wordt de battle area kleiner en kleiner). Mocht je dan dood gaan, lig je er meteen uit en ben je alweer klaar. De opzet spreekt me heel erg aan, maar ben benieuwd of het in de praktijk ook echt voor leuke spannende potjes zorgt.

Ik hoop dat ik het mis heb, maar ben benieuwd naar jullie ervaringen en meningen!
Regelmatig spannende potjes en met een squad met maten is het sowieso leuk. Het grootste frustratiepunt voor mij is de 'Loot & Die Simulator' ervaring, oftewel looten en niemand tegenkomen tot er 20 man over is en je gaat instant dood...

Gisteren bijvoorbeeld een heel tof potje gehad, bij een begraafplaats waren 2 squads in gevecht (met onder andere een AWM en AUG) en wij lagen op 300 meter met SKS/KAR98 (snipers) te wachten. Was bijna een scene uit een of andere actiefilm waar drugsbendes elkaar afknallen en een SWAT team de boel afmaakt. Daarna gewonnen middels clusterfucks in de laatste cirkel (gebergte en wij allemaal met snipers).

Echter, potje erna springen we uit het vliegtuig, looten en komen niemand tegen 10-15 minuten lang. Komen we 1 squad tegen en worden vast gepind. Gas op in onze auto, banden lek, cirkel onderweg. Vervolgens allemaal dood 8)7 Uiteraard eigen foutjes erbij gehad, maar dan word je wel even gestoord.

Prima game, in begin zware rubberbanding (test server) en nog diverse andere problemen. Regelmatig zeer vermakelijk, regelmatig zeer frustrerend :+

If I can't see the enemy, the enemy can't se *DEAD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkware
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-09 21:18
Pecado is de nieuwe "school"? Gisteren een paar keer gedropt en was toch wel druk elke keer.

Vind de nieuwe map wel lekker, heb het idee dat je door de hoogte verschillen veel meer te voet kunt doen zonder meteen gespot te worden. Tevens bieden de hoogte verschillen wel mooie flank mogelijkheden. Ik heb ook het idee dat er voldoende voertuigen te vinden zijn waarmee je de cirkel altijd haalt.

Het lijkt wel "rustiger", je komt minder snel andere tegen, maar dat is volgens mij ook gewoon een kwestie van de actie opzoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devaqto
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-09 21:37
Zit te twijfelen om deze game aan te schaffen. Nieuwe pc is net binnen (i5 8400, RX580, 16GB) dus ik denk dat deze PUBG wel aan gaat kunnen op acceptabel niveau. Qua games wil ik weer wat shooters oppakken! Ik ben met name een BF-liefhebber (BF2, BFBC2 en BF3 2000+ uren gespeeld) en moet niet zoveel hebben van de hectiek van COD op de kleinere mappen. Bij BF speelde ik vaak op de 32p mappen met een man of 24, zodat je tactisch je gang kon gaan met je squad. En zonder dat je direct binnen 5 seconde voor je kop werd geschoten zonder een kans om te weten waar het vandaan komt.

Ligt er maar net aan waar je land, als je actie wilt moet je uitstappen waar iedereen gaat, school bijvoorbeeld. Lekker schoolshootin' :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV

Met wat vrienden of gasten van Tweakers is het zelfs als het rustig is leuk om te spelen. En als je dood gaat kun je binnen een minuutje of 2 weer in een potje zitten. We hebben overigens regelmatig spannende vuurgevechten, ook al spelen we niet súper serieus meestal. Gewoon proberen met een Tweakers-squad. Als het niks is kun je het alsnog refunden via Steam.
Sharkware schreef op maandag 11 december 2017 @ 11:16:
Pecado is de nieuwe "school"? Gisteren een paar keer gedropt en was toch wel druk elke keer.

Vind de nieuwe map wel lekker, heb het idee dat je door de hoogte verschillen veel meer te voet kunt doen zonder meteen gespot te worden. Tevens bieden de hoogte verschillen wel mooie flank mogelijkheden. Ik heb ook het idee dat er voldoende voertuigen te vinden zijn waarmee je de cirkel altijd haalt.

Het lijkt wel "rustiger", je komt minder snel andere tegen, maar dat is volgens mij ook gewoon een kwestie van de actie opzoeken.
Dat verandert nog wel. Mensen doen nu nog maar wat. Straks zit er iets meer structuur in de chaos als men een beetje weer waar de beste dingen te halen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:04

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Damnit ik mis alles hier -O- Sorry @The_Marsmellow ;(

De kleine vent slaapt nog niet heel regelmatig/lang dus het is voor mij helaas nog heel lastig om PUBG te spelen, omdat je daar toch echt wel even voor moet gaan zitten en vooral: je kunt geen pauze nemen (tijdens het potje).

Al die nieuwe shizzle ziet er fantastisch uit, kan niet wachten om het weer te spelen.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-09 08:55
Angeloonie schreef op maandag 11 december 2017 @ 11:36:

De kleine vent slaapt nog niet heel regelmatig/lang dus het is voor mij helaas nog heel lastig om PUBG te spelen, omdat je daar toch echt wel even voor moet gaan zitten en vooral: je kunt geen pauze nemen (tijdens het potje).
Herkenbaar :) .

Overigens gaat PUBG uit Steam verdwijnen in China, Tencent krijgt exclusive rights.
https://venturebeat.com/2017/11/21/pubg-tencent-china-deal/

oOo

Edit: O wacht, oud nieuws, maar voor mij nieuw. Zal wel met bovenstaande reden te maken hebben :P .

[ Voor 8% gewijzigd door floriz87 op 11-12-2017 11:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nivve
  • Registratie: Februari 2016
  • Niet online

Ik heb praktisch jouw build, en het loopt idd erg lekker. Op een 1440p scherm nog wel (60-90 fps). Op de test server (veel optimalisaties zitten daarin) nog niet veel gespeeld maar dat zou dus nog lekkerder moeten lopen.

Dat 'saai-ish' is zoals anderen zeggen heel erg afhankelijk van je speelstijl. Mijn broer is er om die reden mee gekapt, omdat we in het begin als noobs veel risico meden.
Tegenwoordig springen we veel vaker bij een ander team (grotere dorpen) en dan heb je wel in het begin actie en zonder totale chaos als bij school/mil-base. Dat doen we eigenlijk nu consequent en er zitten echt zeer weinig saaie games tussen. Hadden we eigenlijk vanaf dag 1 moeten doen.

Overigens doe ik alles met een squad, solo vind ikzelf ook niet heel veel aan :+
Als ik niet mijn eigen mensen had dan zou ik ook de tweakers discord een kans geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartillus
  • Laatst online: 28-03-2023
Tsurany schreef op maandag 11 december 2017 @ 08:30:
Het enige waar ik last van heb gehad is de crashes en de lag, de rest herken ik niet. De game voelt goed geoptimaliseerd aan, ik zit constant boven de 60 FPS terwijl ik flink wat settings omhoog kan schroeven vergeleken met de live servers.
Wat voor grafische settings heb je? Heb zelf een (vindt ik) degelijke computer met een 1070 en m'n FPS dropt op de normale servers te vaak onder 30fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghighoegha
We hebben het nu ook niet over de normale servers maar over de beter geoptimliseerde versie van de game die op de testservers draait

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs
  • Laatst online: 22-09 10:00

MisterChaoSs

I Love Creating Chaos (ILCC)

Dartillus schreef op maandag 11 december 2017 @ 12:17:
[...]

Wat voor grafische settings heb je? Heb zelf een (vindt ik) degelijke computer met een 1070 en m'n FPS dropt op de normale servers te vaak onder 30fps.
Zelf hier een GTX 1070, medium + high settings en distance ultra is bij mij gemiddeld 75-110

If I can't see the enemy, the enemy can't se *DEAD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartillus
  • Laatst online: 28-03-2023
MisterChaoSs schreef op maandag 11 december 2017 @ 12:40:
[...]

Zelf hier een GTX 1070, medium + high settings en distance ultra is bij mij gemiddeld 75-110
Zal ik eens proberen vanavond. Heb tot nu toe van veel verschillende mensen veel verschillende redenen te horen gekregen waarom je alles op hoog of juist niet op hoog moet zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutellaah
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:39

Nutellaah

Bits N Sites

Gisteren heb ik ook gespeeld op de testservers en heb weer (mijn eigen) terugkerend fenomeen.
Ik word misselijk tijdens het spelen...
Vroeger had ik dit bij HL1 soms, bij CS niet. Zelfs bij PUBG heb ik dit niet, maar nu wel op de testservers.
Het voelt aan alsof ik zeeziek word.
FPS is zelfs beter, misschien is er weer iets gewijzigd qua headbobbing, geen idee...
Ik kom van achter mijn pc alsof ik 2 uur op een kermisattractie heb gezeten. :(

Steam: Nutella | Tweakers: Nutellaah
i7-9700K | MSI Z390-A PRO | MSI GeForce RTX 2080 Gaming X Trio | 16GB DDR4 @ 3200 Mhz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gotfurrr
Nutellaah schreef op maandag 11 december 2017 @ 13:26:
Gisteren heb ik ook gespeeld op de testservers en heb weer (mijn eigen) terugkerend fenomeen.
Ik word misselijk tijdens het spelen...
Vroeger had ik dit bij HL1 soms, bij CS niet. Zelfs bij PUBG heb ik dit niet, maar nu wel op de testservers.
Het voelt aan alsof ik zeeziek word.
FPS is zelfs beter, misschien is er weer iets gewijzigd qua headbobbing, geen idee...
Ik kom van achter mijn pc alsof ik 2 uur op een kermisattractie heb gezeten. :(
de testserver zet standaard de first person FOV naar 90 geloof ik, of 80 zelfs, in ieder geval gebruikt de testserver niet de FOV die je hebt ingesteld op de live server.

Op de testserver de FOV naar 103 (max) zetten en dan is het wellicht opgelost voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutellaah

Nutellaah

Bits N Sites

gotfurrr schreef op maandag 11 december 2017 @ 13:31:
[...]

de testserver zet standaard de first person FOV naar 90 geloof ik, of 80 zelfs, in ieder geval gebruikt de testserver niet de FOV die je hebt ingesteld op de live server.

Op de testserver de FOV naar 103 (max) zetten en dan is het wellicht opgelost voor je?
Deze zal ik vanavond testen. Op de live server speel ik inderdaad met 103. Ik dacht dat de testserver alles overnam (behalve enkele controls).
Thx!

i7-9700K | MSI Z390-A PRO | MSI GeForce RTX 2080 Gaming X Trio | 16GB DDR4 @ 3200 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivve
  • Registratie: Februari 2016
  • Niet online
Nutellaah schreef op maandag 11 december 2017 @ 13:43:
[...]

Deze zal ik vanavond testen. Op de live server speel ik inderdaad met 103. Ik dacht dat de testserver alles overnam (behalve enkele controls).
Thx!
Gebruik je reshade+sharpening? Ik heb zelf gisteren op een pc gespeeld waar ik dat niet kon instellen (hij was niet van mij) en ik merk dat ik het echt heel erg vervelend vind spelen met die blur die het spel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
Voorheen geen probleem met de game maar nu vervelende lag/freezes van ong 1 sec als ik ads, tab druk of wapen switch doe. Vreselijk irritant want meestal in de momenten dat je het absoluut niet kan gebruiken en heeft me al wat rondes gekost. Heeft iemand anders daar na bv de nieuwste nvidia drivers last van of andere updates etc?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappelbakker
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-09 15:47
Zojuist samen met @SomerenV een paar potjes gespeeld. Mijn game crashte helaas aan het begin van een van de potjes en ik was pas weer opgestart toen we al aan de grond stonden. Dus we hadden 'gezelschap' van wat AFK'ers. Graveyard 2.0 :9 :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yHFUAb1.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BenJG
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-09 22:19
Tsurany schreef op maandag 11 december 2017 @ 08:30:
[...]

Ja, waarom niet? Zeker als ik kijk naar de huidige staat van de game industrie zie ik niet in waarom dit spel geen AAA titel kan zijn wanneer een game als de nieuwe Call of Duty of Battlefield dat wel kan zijn.

[...]

Het enige waar ik last van heb gehad is de crashes en de lag, de rest herken ik niet. De game voelt goed geoptimaliseerd aan, ik zit constant boven de 60 FPS terwijl ik flink wat settings omhoog kan schroeven vergeleken met de live servers. Grafisch ziet het er voor mij prima uit, zeker als je rekening houd met de schaal van de game. Je kan niet de grafische kwaliteiten van Battlefield verwachten op een map die vele malen groter is en ook nog eens meer spelers aan moet kunnen.
Je bent een prima kerel Tsurany, maar misschien je iets te veel gespeeld de laatste tijd :P

De responsiveness, optimalisatie en grafisch is het in geen enkel opzicht te vergelijken met grote AAA titels. Is geen verwijt, want dat wisten we allemaal bij de aankoop al.

Je hebt echt een HEEL andere ervaring denk ik wanneer Battlefield 1 omgebouwd zou worden naar PUBG model. Daarmee dan ook dat PUBG ver van een AAA titel af staat.

Laten we dit maar afdoen als mijn mening als je echt een andere overtuiging hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutellaah

Nutellaah

Bits N Sites

Nivve schreef op maandag 11 december 2017 @ 13:50:
[...]

Gebruik je reshade+sharpening? Ik heb zelf gisteren op een pc gespeeld waar ik dat niet kon instellen (hij was niet van mij) en ik merk dat ik het echt heel erg vervelend vind spelen met die blur die het spel heeft.
Geen Reshade meer. Ik heb in de zomer een maand gespeeld, maar om zoveel mogelijk fps te halen heb ik dan alles standaard gezet. Dus nu ook in de testserver geen Reshade.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macciez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-09 20:31
Sharkware schreef op maandag 11 december 2017 @ 11:16:

Ik had het gevoel dat "..... del Patron" de nieuwe school is. Afgelopen 10 potjes 1 keer alleen met onze squad, anders altijd 3 of 4 teams op dat hele kleine stukje map. Super leuk of super frustrerend, hangt er vanaf hoe de server het doet.

Do what you love, do it often

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bekse
macciez schreef op maandag 11 december 2017 @ 15:21:
[...]

Ik had het gevoel dat "..... del Patron" de nieuwe school is. Afgelopen 10 potjes 1 keer alleen met onze squad, anders altijd 3 of 4 teams op dat hele kleine stukje map. Super leuk of super frustrerend, hangt er vanaf hoe de server het doet.
Klopt, lijkt het inderdaad te zijn. Retegoede loot en veel mensen centraal op de map: school :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BenJG schreef op maandag 11 december 2017 @ 14:33:
[...]

Je bent een prima kerel Tsurany, maar misschien je iets te veel gespeeld de laatste tijd :P

De responsiveness, optimalisatie en grafisch is het in geen enkel opzicht te vergelijken met grote AAA titels. Is geen verwijt, want dat wisten we allemaal bij de aankoop al.

Je hebt echt een HEEL andere ervaring denk ik wanneer Battlefield 1 omgebouwd zou worden naar PUBG model. Daarmee dan ook dat PUBG ver van een AAA titel af staat.

Laten we dit maar afdoen als mijn mening als je echt een andere overtuiging hebt.
Je hebt de test server zeker niet gespeeld? Speel die eens op settings boven medium en het ziet er prima uit terwijl de prestaties ook nog zeker goed blijven.

Ik denk dat het fors tegen gaat vallen als je Battlefield 1 om gaat bouwen naar een game die op PUBG lijkt. De mappen met een factor 15 vergroten gaat performance niet ten goede komen. Daarnaast alle extra complexiteit op de server... dan halen ze die 60hz echt niet meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Als je over de soms wel erg hoekige en kale rotsen of zandvlaktes loopt, waar er best veel van zijn in de nieuwe map, valt dat wel best tegen. Ook met alle grafische settings op Ultra. Het ziet er leuk uit op afstand, maar van dichtbij is het het detailniveau van Half-Life 2 eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bekse
Detail zal me echt jeuken, gameplay, daarom speel ik een spel.
En dat is juist wat ik tof aan deze game vind. Gelukkig geen gedoe op de live server wat ik hier veel van anderen lees, behalve de cheater die af en toe verschijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
Bekse schreef op maandag 11 december 2017 @ 17:38:
Detail zal me echt jeuken, gameplay, daarom speel ik een spel.
Helemaal mee eens. De graphics zijn voor mij dan ook niet bepalend of een game een triple A status bereikt. Er zijn gewoon een aantal variabelen voor een game (gameplay, verhaal, graphics en nog een paar) en wanneer minimaal x van deze variabelen een x of hoger scoren mag het van mij triple A heten ;) . In het geval van PUBG dient de gameplay (in dit geval vooral de tickrate van de server) nog flink verbeterd te worden. Ook in de test-server is dit nog waardeloos. Gisteren 2 hits van een shotgun als 1 geregistreerd bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h1ttent1t
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-09 15:49
Test Schedule
[Phase 1]
PST: December 8th 02:00AM - December 11th 02:00AM
CET: December 8th 11:00AM - December 11th 11:00AM
KST: December 8th 07:00PM - December 11th 07:00PM
[Phase 2]
Test servers will stay open until PC 1.0 on live servers
No downtime required
Nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
BenJG schreef op maandag 11 december 2017 @ 14:33:
[...]

Installeer eens rap de test server.
Ik ben van een 40-50 FPS op very low in steden gegaan naar 100-144 FPS op een mix van ultra/high settings.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SomerenV
Phuncz schreef op maandag 11 december 2017 @ 17:32:
Als je over de soms wel erg hoekige en kale rotsen of zandvlaktes loopt, waar er best veel van zijn in de nieuwe map, valt dat wel best tegen. Ook met alle grafische settings op Ultra. Het ziet er leuk uit op afstand, maar van dichtbij is het het detailniveau van Half-Life 2 eerder.
Afbeeldingslocatie: https://www.walldevil.com/wallpapers/a47/wallpaper-piece-environment-landscape-scenery-coast-highway-life-garrys.jpg
Dit is Half Life 2 en dat ziet er toch wel echt véél eenvoudiger uit allemaal.
Zeker vergeleken met dit:
Afbeeldingslocatie: https://pubattlegroundstips.com/wp-content/uploads/2017/12/battlegrounds-desert-map-screenshots-4-1024x576.jpg

Sure, PUBG haalt het grafische niveau van GR: Wildlands of Battlefield 1 niet maar da's appels met peren vergelijken. De Unreal Engine is daarnaast nooit echt een kei geweest in grote open werelden, terwijl de AnvilNext 2.0 (Wildlands), Snowdrop Engine (The Division) en de Frostbite Engine juist uitermate geschikt zijn daarvoor. En dan heb je nog het verschil in spelersaantallen, en de ervaring van de studio's die aan de games werken, en de budgetten die beschikbaar zijn tijdens de beginfase van de ontwikkeling, wanneer een game qua graphics wat uitgewerkt wordt.

Ik vind de game er overigens prima uit zien en de gameplay is leuk dus ik vind 't allemaal wel prima. Het ziet er wat mij betreft in ieder geval absoluut niet slecht uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unfor
Ik heb even wat benchmarks gedraaid, zo'n 10 minuten elk en vechtend in grote steden constant on the move.

Specs: Ryzen 1600 @ 3800, 1080ti @ 2000.
Resolutie is effectief 3072x1296 door 120% upscaling.
Settings:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fqaDXowPSrQ8htZkIrtVarg7/medium.jpg

Resultaten:

2017-12-11 20:46:37 - TslGame
Frames: 68480 - Time: 600000ms - Avg: 114.133 - Min: 63 - Max: 145

2017-12-11 20:57:00 - TslGame
Frames: 43856 - Time: 396953ms - Avg: 110.482 - Min: 62 - Max: 142

2017-12-11 21:03:48 - TslGame
Frames: 66822 - Time: 600000ms - Avg: 111.370 - Min: 67 - Max: 139

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/62WbQJ2H9uH14mphHC1pOVHq/full.jpg

Hehe eindelijk eens wat te eten in de testserver, meeste kills aan het einde in de heuvels gepakt. :)

Daarvoor nog duo met maatje kunnen pakken, hoofdzakelijk hij want ik was 3de cirkel dood.

[ Voor 20% gewijzigd door SouLLeSSportal op 11-12-2017 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korkss
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 26-09 15:25
Ik speel dus niet op die test server. Wacht wel dat de update/map live gaan. Vermaak me zo hard met deze game, ben al blij met wat performance upgrades en een nieuwe map.
Ben echt heel benieuwd

Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - MSI 2070 super - 32gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeryz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 01:12
Korkss schreef op maandag 11 december 2017 @ 23:10:
Ik speel dus niet op die test server. Wacht wel dat de update/map live gaan. Vermaak me zo hard met deze game, ben al blij met wat performance upgrades en een nieuwe map.
Ben echt heel benieuwd
Zou ik juist wel doen! Dan weet je wat je te wachten staat en kun je vast het een en ander proberen :) Helemaal nu de Test online blijft!

[ Voor 4% gewijzigd door jeryz op 11-12-2017 23:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutellaah

Nutellaah

Bits N Sites

De nieuwe map gisteren gespeeld met FOV op 103, bedankt aan de mensen hier op dit forum om me daarop te wijzen, ik werd niet meer misselijk!

In de nieuwe map dan ook al 2 x een rare situatie gehad.
Met nog 8 mensen over verkleint de cirkel en zit ik achter een grote heuvel. De cirkel verkleint en ik kan niet over de heuvel (verticale wand), ik moet een groot stuk terugkeren door het blauw.
Wat zie ik, plots zakt het aantal spelers van 8 naar 4 (waarschijnlijk hebben de andere hetzelfde).
Dan zelf ook in "het blue" gestorven waarna er nog 3 overbleven.
Bij deze zal ik vooraf reeds moeten denken waar ik me positioneer, het is natuurlijk wel moeilijk in te schatten waar de volgende cirkel komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beide maps zitten nu in de test server, lees op Reddit alleen maar verhalen dat mensen de oude map starten met minder dan 50 man. Soms zelfs minder dan 20.

Willekeurig de map kiezen was misschien toch niet zo heel praktisch... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiteflashh
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08-09 15:06
Tsurany schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 09:27:
Beide maps zitten nu in de test server, lees op Reddit alleen maar verhalen dat mensen de oude map starten met minder dan 50 man. Soms zelfs minder dan 20.

Willekeurig de map kiezen was misschien toch niet zo heel praktisch... :+
Ik wil persoonlijk toch zelf ook wel de oude map testen op de nieuwe settings.
Gister voor het eerst op de testservers gespeeld en wat een verademing!
FPS ligt nu gewoon lekker rond de 80-100 op 3440px1440p.

Ik vind persoonlijk alleen de nieuwe map te groot. Ik speel normaal wel een beetje om in de end game te komen, maar dat is nu wel heel saai aan het worden. Meerdere potjes een half uur geloot zonder ook maar enige actie. Normaal kom je er wel 1 of 2 tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rdlfcuboy schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 09:33:
[...]

Ik wil persoonlijk toch zelf ook wel de oude map testen op de nieuwe settings.
Gister voor het eerst op de testservers gespeeld en wat een verademing!
FPS ligt nu gewoon lekker rond de 80-100 op 3440px1440p.

Ik vind persoonlijk alleen de nieuwe map te groot. Ik speel normaal wel een beetje om in de end game te komen, maar dat is nu wel heel saai aan het worden. Meerdere potjes een half uur geloot zonder ook maar enige actie. Normaal kom je er wel 1 of 2 tegen.
Dat zouden ze prima met een menu optie mogelijk kunnen maken, je merkt nu dat velen gewoon niet op de oude map willen spelen waardoor de ervaring van de gene die dat wel willen ook vrij matig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiteflashh
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08-09 15:06
Tsurany schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 09:36:
[...]

Dat zouden ze prima met een menu optie mogelijk kunnen maken, je merkt nu dat velen gewoon niet op de oude map willen spelen waardoor de ervaring van de gene die dat wel willen ook vrij matig is.
Ja dat ben ik met je eens. Testen met 50 man is natuurlijk minder realistisch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• unfor
En ook de oude map loopt nu als een tiet! :)
10 minuten rennend door yasnaya, de map waar ik voorheen rond 40-50 fps zat op very low.

2017-12-12 10:41:56 - TslGame
Frames: 58459 - Time: 600000ms - Avg: 97.432 - Min: 0 - Max: 137

[ Voor 23% gewijzigd door unfor op 12-12-2017 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefanus
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-09 19:15

Steefanus

StefanJ

Dat zijn de betere berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
FPS boeit me vrij weinig. Het is vooral de rubberbanding (en allerhande andere network issues) waar ik helemaal naar van wordt. Als ze dit niet gefixt krijgen in de aankomende paar maanden ben ik bang dat ik op een gegeven moment toch echt af ga haken :'(. En het is niet meer alleen aan het begin in drukke gebieden, maar ook als je alleen bent, of als er nog maar 10 over zijn. Ik snap niet dat mensen zo positief over de testserver kunnen zijn als zoiets basaals totaal ondermaats is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
floriz87 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 11:23:
FPS boeit me vrij weinig. Het is vooral de rubberbanding (en allerhande andere network issues) waar ik helemaal naar van wordt. Als ze dit niet gefixt krijgen in de aankomende paar maanden ben ik bang dat ik op een gegeven moment toch echt af ga haken :'(. En het is niet meer alleen aan het begin in drukke gebieden, maar ook als je alleen bent, of als er nog maar 10 over zijn. Ik snap niet dat mensen zo positief over de testserver kunnen zijn als zoiets basaals totaal ondermaats is.
Ik maak mij totaal niet druk over de rubberbanding, dat is iets wat ze echt wel fixen voor de 1.0 live gaat.
Hetgeen waar ik mij het meest zorgen over maakte was de framerate, want je ziet wel vaker games die shit in de beta lopen en vaak ook in de final nog shit lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Laatst online: 30-04 13:43
floriz87 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 11:23:
Ik had ook een mooie jump van dak naar dak, rubberbanding mid air. gelukkig kon een maatje snel genoeg naar beneden komen om me te reviven.

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
unfor schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 11:30:
[...]

Ik maak mij totaal niet druk over de rubberbanding, dat is iets wat ze echt wel fixen voor de 1.0 live gaat.
Waarom denk je dit? Jij verwacht dat ze in een week tijd opeens een stabiele 30Hz kunnen garanderen (en volgens mij verwacht ik daarmee niet iets extreems)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
floriz87 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 11:46:
[...]

Waarom denk je dit? Jij verwacht dat ze in een week tijd opeens een stabiele 30Hz kunnen garanderen (en volgens mij verwacht ik daarmee niet iets extreems)?
Wijs mij op het deel van mijn post waar ik het heb over een updaterate.
We hebben het over rubberbanding, en ineens begin je over updaterate.

Rubberbanding gaat echt wel gefixed worden.
Ik ben echter wel een realist en zie in dat het behoorlijk wat server-power kost om even de updaterate omhoog te gooien.
Als je ziet dat er soms 3 miljoen spelers tegelijk online zijn, dan snap jij ook wel dat dat niet simpelweg even een instellinkje veranderen is.

[ Voor 34% gewijzigd door unfor op 12-12-2017 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
unfor schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 12:17:
[...]

Wijs mij op het deel van mijn post waar ik het heb over een updaterate.
We hebben het over rubberbanding, en ineens begin je over updaterate.
Waar wordt de rubberbanding (voornamelijk) door veroorzaakt volgens jou? En waarom denk je dat ze dat binnen 1 week gefixt krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
floriz87 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 12:22:
[...]

Waar wordt de rubberbanding (voornamelijk) door veroorzaakt volgens jou? En waarom denk je dat ze dat binnen 1 week gefixt krijgen?
Oh, jij dacht werkelijk dat de updaterate de oorzaak was van de rubberbanding. :)
Laten we het denken even aan bluehole over, en ja ik verwacht dat ze dit fixen voordat de game live gaat.
Ik heb vertrouwen dat zij niet een 1.0 live gooien waarbij nieuwe spelers een negatieve ervaring met rubberbanding krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• floriz87
unfor schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 12:26:
[...]

Oh, jij dacht werkelijk dat de updaterate de oorzaak was van de rubberbanding. :)
Laten we het denken even aan bluehole over, en ja ik verwacht dat ze dit fixen voordat de game live gaat.
Ik heb vertrouwen dat zij niet een 1.0 live gooien waarbij nieuwe spelers een negatieve ervaring met rubberbanding krijgen.
Bespaar me je hautaine gedrag. Het is niet voor niks dat Bluehole er zelf een topic over is begonnen - https://forums.playbattle...etailed-feedback-request/ . Dit doet mij vermoeden dat ze dit probleem niet in 1 week tijd hebben opgelost.

Ik noem dit niet om PUBG af te zeiken of negatief te doen, ik vraag me gewoon oprecht af of ze het rubberbanding probleem zullen fixen. Het is naief om te denken dat "allemaal wel goed komt", dit probleem speelt namelijk al vanaf het begin.

Ik bewonder het team in het feit dat ze al zoveel problemen getackled hebben, maar dit probleem kan voor velen wel degelijk een dealbreaker worden ben ik bang. Nu vinden de meesten het nog acceptabel omdat het een ea-game is.

Met betrekking tot de relatie van rubberbanding en de tickrate van de server, hier heb ik inderdaad niet veel verstand van, vandaar mijn vraag. Maar verschillende users op dit forum hebben dit verband al gelegd, en ook op reddit is het veelvuldig genoemd, ook met technische onderbouwing. Maar als jij een betere verklaring hebt dan ben je bij deze uitgenodigd om deze te delen, graag zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Als je kijkt naar Battlefield, die game draaide tot BF3 op slechts 10Hz.
Ik geloof er niets van dat de updaterate het probleem zou zijn, het verhogen van updaterate zou het probleem juist erger maken doordat het gebruik van bandbreedte en de server dan enorm toeneemt.
Overigens was de rubberbanding op de live server nooit een issue, ja het kwam wel eens voor maar zeker geen dealbreaker.
Pas op de laatste test server is het in de eerste 2-3 minuten erg, en daarna prima speelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
Het probleem met fps is feitelijk al geen probleem meer, want de testserver geeft meer dan 50% gem meer frames dan de vanilla servers. met een redelijke pc zit je dus al gewoon lekker boven de 60fps minimaal. Rubberbanding is voornamelijk in het begin en ja erg irritant, maar ik verwacht dat dit probleem wel opgelost wordt voor of vrij kort na 1.0. Waarom is geen harde reden, maar meer omdat het voorheen er ook was en vrij snel opgelost werd, al kan het natuurlijk ook door een ander probleem veroorzaakt worden.
Wel is te zien dat rubberbanding veel erger is als het piek moment is van spelers op EU servers bv.

Blue hole heeft voor het grootste gedeelte de problemen opgelost die er waren, maar blijft de tickrate nog steeds wel een belangrijk punt van verbetering. Willen ze echt een esports hiervan maken dan mag dit niet zo laag zijn als het nu is.

Verder heb je nog de physics bugs die je nog vrij algemeen voorbij ziet komen, auto's die 100x om hun as tollen na een heuveltje van 20cm te raken, omhoog vliegen als je 2 voertuigen tegen elkaar /in elkaar rijdt etc.
spawn bug als je een crash hebt gehad en je als speler volgens het spel nog op spawn island staat en dus niet gezien wordt als teammate door je squad, niet revived kan worden omdat je op gegeven moment als dood wordt gezien.
verdere kleine bugs in relatie van gameplay en grafische problemen.

[ Voor 3% gewijzigd door SouLLeSSportal op 12-12-2017 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
in het begin was er ook superveel rubberbanding, dat had toen te maken met een DDOS protectie die getriggerd werd in de serverengine. waren ze ook wel paar weken mee bezig om dat te vinden volgens mij.

misschien is die oude bug er weer ingeslopen bij een nieuwe build :D

het opvallende is wel dat als dit een engine probleem is, fortnite er geen last van lijkt te hebben. wellicht moeten ze gewoon de engine updaten naar de laatste versie. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
floriz87 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 12:37:
Met betrekking tot de relatie van rubberbanding en de tickrate van de server, hier heb ik inderdaad niet veel verstand van, vandaar mijn vraag. Maar verschillende users op dit forum hebben dit verband al gelegd, en ook op reddit is het veelvuldig genoemd, ook met technische onderbouwing. Maar als jij een betere verklaring hebt dan ben je bij deze uitgenodigd om deze te delen, graag zelfs.
Rubberbanding komt door een desync probleem tussen de server en de client. Dat zou zelfs bij een tickrate van 10hz niet op mogen treden aangezien dat meer dan genoeg is om stabiel positie door te geven.

Er moet dus een bepaalde bug optreden waardoor de server enige tijd geen communicatie kan verwerken en dus (deels) terug schiet naar de laatste tick die verwerkt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frackz
Gisteren deze dude en zijn team tegen het lijf gelopen:
https://pubg.op.gg/user/mjyoh?server=eu
We waren heel snel dood. Toen ik de stats bekeek wist ik waarom.
Zullen wel pro's zijn of iets dergelijke. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
frack schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 13:55:
Gisteren deze dude en zijn team tegen het lijf gelopen:
https://pubg.op.gg/user/mjyoh?server=eu
We waren heel snel dood. Toen ik de stats bekeek wist ik waarom.
Zullen wel pro's zijn of iets dergelijke. :)
wellicht is dit hem: https://www.twitch.tv/mjyoh_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Laatst online: 22:07
Nu gaan er veel op hun gat vallen, maar ben best tevreden van de test server buiten rubberbanding.
Ik hoop dat de 1.0 alle kleine kwaaltjes eruit haalt (glitchen in de map, auto tegen cactus en boem, wat in de lobby, ...) en dan gaan we ons prima vermaken.

Als ze dat niet doen, want dat verwacht iedereen van de 1.0, dan hoor je mij terug 😁

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Laatst online: 30-04 13:43
ben ik de enige die niet meer in de nieuwe map kan komen? al 10 potjes geprobeerd nu.

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Pagina: 1 ... 84 ... 141 Laatste

Let op:
discord
Zoek je andere Tweakers om mee te spelen?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord