Thanks, dan hoef ik in ieder geval niet te zoeken naar een oplossing
Werkt nu bij ons!
Never ever financial advice...
Moet zeggen dat vandaag de live server een pak beter loopt dan de test van gisteren.
Hitreg zit goed, geen lag, geen accefietjes..
Het was leuk spelen, warempel!
Dit bedoel ik dus met k*t servers op de test gisteren:
Mensen constant warpen, slechte hitreg, lag, ... een voorbeeld:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=-mGUVS-iElU]
Dit bedoel ik dan op de live server vandaag:
Goede hitreg, geen desync, ...
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=vgz6Zt460AU]
Hitreg zit goed, geen lag, geen accefietjes..
Het was leuk spelen, warempel!
Dit bedoel ik dus met k*t servers op de test gisteren:
Mensen constant warpen, slechte hitreg, lag, ... een voorbeeld:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=-mGUVS-iElU]
Dit bedoel ik dan op de live server vandaag:
Goede hitreg, geen desync, ...
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=vgz6Zt460AU]
Nadat ik de game opnieuw installeerde heb ik dit opeens last van strepen langs de oever

maakt niet uit welke grpahics settings ik gebruik en het is alleen zo als ik met parachute boven het eiland hang.
geforce 1070ti 388.31 driver.
iemand een iedee hoe dit op te lossen ? gebeurt dit bij meer mensen? niks over kunnen vinden...

maakt niet uit welke grpahics settings ik gebruik en het is alleen zo als ik met parachute boven het eiland hang.
iemand een iedee hoe dit op te lossen ? gebeurt dit bij meer mensen? niks over kunnen vinden...
[ Voor 14% gewijzigd door BruceLee op 24-11-2017 21:50 ]
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
Heb ik ook, geen zorgen over maken.BruceLee schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 21:46:
Nadat ik de game opnieuw installeerde heb ik dit opeens last van strepen langs de oever
[afbeelding]
Ik heb het probleem opgelost! gewoon de map met alle cfg files eens weggooien!
C:\Users\USERNAME\AppData\Local\TslGame\
gewoon ff TslGame deleten en spel opnieuw starten maakt hij ze opnieuw aan, en het was weg hier hopelijk werkt het ook voor je!
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
Zal het van 't weekend eens proberen, is sowiezo niet verkeerd om bij early access games af en toe je config opnieuw te laten maken.
Zal het ook eens proberen, heb er al maanden last van.BruceLee schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 22:41:
[...]
Ik heb het probleem opgelost! gewoon de map met alle cfg files eens weggooien!
C:\Users\USERNAME\AppData\Local\TslGame\
gewoon ff TslGame deleten en spel opnieuw starten maakt hij ze opnieuw aan, en het was weg hier hopelijk werkt het ook voor je!
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Hoe speelt het spel tegenwoordig zonder INI tweaks? Ik vind vooral de Sharpen command erg handig..ziet er veel beter uit. Maar op de test server had ik geen enkele tweak nodig.
Ik merk trouwens aan mijn stats dat ik veel te vaak voor de Headshot ga. Mijn HS percentage is 26% met een K/D van 1.8. Ik zie andere jongens met een veel hogere k/d die "maar" 10% HS hebben. Ik moet maar eens wat meer (of minder voorzichtig) gaan schieten denk ik.
Wel lekker overzichtelijk die nieuwe stats site (pubg.op.gg)
Ik merk trouwens aan mijn stats dat ik veel te vaak voor de Headshot ga. Mijn HS percentage is 26% met een K/D van 1.8. Ik zie andere jongens met een veel hogere k/d die "maar" 10% HS hebben. Ik moet maar eens wat meer (of minder voorzichtig) gaan schieten denk ik.
[ Voor 5% gewijzigd door frackz op 25-11-2017 01:15 ]
26% headshot lijkt me niet onnodig hoog. Prio moet gewoon altijd zijn om headshots te maken, maar soms is het niet de meest voor de hand liggende optie. hoe snel je iemand killed draait het om, of dat nou met headshots is of niet maakt niet uit.frack schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 01:15:
Hoe speelt het spel tegenwoordig zonder INI tweaks? Ik vind vooral de Sharpen command erg handig..ziet er veel beter uit. Maar op de test server had ik geen enkele tweak nodig.
Ik merk trouwens aan mijn stats dat ik veel te vaak voor de Headshot ga. Mijn HS percentage is 26% met een K/D van 1.8. Ik zie andere jongens met een veel hogere k/d die "maar" 10% HS hebben. Ik moet maar eens wat meer (of minder voorzichtig) gaan schieten denk ik.Wel lekker overzichtelijk die nieuwe stats site (pubg.op.gg)
je kan bijvoorbeeld 2 rustig geplaatste schoten doen in een seconde op iemand die op 50 meter voorbij rent, of je spamt in die ene seconde tussen de 8-11 kogels op body. aangezien de recoil nogal random kan zijn in deze game (en de hitreg) is waarschijnlijk de 2e optie vaker een snellere kill dan de 1e. Dat soort situaties moet je dus een beetje leren te herkennen.
wel denk ik dat je een betere speler wordt als je op headshots focust, misschien loop je nu nog wat achter tov je teamgenoten, maar als je een beetje talent hebt dan binnenkort niet meer
Voor de mensen die wat FPS willen boosten:
Kleine disclaimer:
Ja, nog steeds Early Acces, ik weet. Optimalisaties komen nog, klopt. Nee, het werkt misschien niet voor iedereen. Maar voor nu even een quick and dirty 'fix'
Niet lang geleden zeg ik een 'Engine.ini-file' voorbij komen ergens. Omdat ik wat framedrops kreeg en overall wat beelden per seconde mistte, heb ik de Engine-file in de Config map aangepast van PUBG.
Ik weet niet of het nu legaal is of niet, maar wil het toch even delen.
Bij mij verminderde het de framedrops en vermeerde het de FPS. Ook zag het spel er scherper uit (door de sharpness regel in het bestand.
- Ga naar: C:\Users[Gebruiker]\AppData\Local\TslGame\Saved\Config\WindowsNoEditor
- Open het Engine.ini bestand met bijvoorbeeld kladblok
- Maak (als nodig) een backup van het bestand (niet nodig als deze standaard is)
- Voeg de volgende regels toe aan het bestand:
- Zet het bestand op 'Alleen lezen'. Anders wordt het standaard bestand gereset bij het opstarten van PUBG
Het zijn allemaal goed wondermiddelen, maar bij mij hielp het, dus misschien bij jullie ook
Kleine disclaimer:
Ja, nog steeds Early Acces, ik weet. Optimalisaties komen nog, klopt. Nee, het werkt misschien niet voor iedereen. Maar voor nu even een quick and dirty 'fix'
Niet lang geleden zeg ik een 'Engine.ini-file' voorbij komen ergens. Omdat ik wat framedrops kreeg en overall wat beelden per seconde mistte, heb ik de Engine-file in de Config map aangepast van PUBG.
Ik weet niet of het nu legaal is of niet, maar wil het toch even delen.
Bij mij verminderde het de framedrops en vermeerde het de FPS. Ook zag het spel er scherper uit (door de sharpness regel in het bestand.
- Ga naar: C:\Users[Gebruiker]\AppData\Local\TslGame\Saved\Config\WindowsNoEditor
- Open het Engine.ini bestand met bijvoorbeeld kladblok
- Maak (als nodig) een backup van het bestand (niet nodig als deze standaard is)
- Voeg de volgende regels toe aan het bestand:
- Sla het bestand op[/script/engine.renderersettings]
r.DefaultFeature.Bloom=False
r.DefaultFeature.AmbientOcclusion=False
r.DefaultFeature.AmbientOcclusionStaticFraction=False
r.DefaultFeature.AutoExposure=False
r.DefaultFeature.MotionBlur=False
r.DepthOfFieldQuality=0
r.DepthOfField.MaxSize=0
r.SwitchGridShadow=0
r.SeparateTranslucency=False
r.ReflectionEnvironment=0
r.Tonemapper.Sharpen=0.3
r.CustomDepth=1
r.DefaultFeature.AntiAliasing=0
r.ViewDistanceScale=1
r.ShadowQuality=0
r.Shadow.CSM.MaxCascades=1
r.Shadow.MaxResolution=256
r.Shadow.RadiusThreshold=0.1
r.Shadow.DistanceScale=0.1
r.Shadow.CSM.TransitionScale=0
r.DistanceFieldAO=0
r.RenderTargetPoolMin=300
r.LensFlareQuality=0
r.SceneColorFringeQuality=0
r.FastBlurThreshold=0
r.Upscale.Quality=1
r.TonemapperQuality=0
r.RefractionQuality=0
r.SSR.Quality=0
r.SceneColorFormat=3
r.TranslucencyVolumeBlur=0
r.MaterialQualityLevel=0
r.SSS.Scale=0
r.SSS.SampleSet=0
r.EmitterSpawnRateScale=0.75
[/script/engine.engine]
- Zet het bestand op 'Alleen lezen'. Anders wordt het standaard bestand gereset bij het opstarten van PUBG
Het zijn allemaal goed wondermiddelen, maar bij mij hielp het, dus misschien bij jullie ook
[ Voor 4% gewijzigd door ronalddus op 25-11-2017 10:54 ]
Buffalo77 | Pokemon Unite
Bij deze config had ik last van microstutter.
Ik gebruik een afgeslankte samen met vibrance. Werkt top en geen last meer van microstutter, wel klein beetje minder fps heb ik de indruk (ipv 100 -> 95 zonder zware drops)
*kan em even niet posten, want ben niet thuis.
Ik gebruik een afgeslankte samen met vibrance. Werkt top en geen last meer van microstutter, wel klein beetje minder fps heb ik de indruk (ipv 100 -> 95 zonder zware drops)
[ Voor 10% gewijzigd door kazzzdafke op 25-11-2017 12:12 ]
Ik probeer het spel ook leuk te vinden,,, na 6 uur spelen heb ik nog maar een paar kills 
Het is maar moeilijk killen,,, sommigen zijn niet plat te krijgen.
Het is maar moeilijk killen,,, sommigen zijn niet plat te krijgen.
Eerst gebruikte ik reshade (en soms INI-Tweaks)frack schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 01:15:
Ik merk trouwens aan mijn stats dat ik veel te vaak voor de Headshot ga. Mijn HS percentage is 26% met een K/D van 1.8. Ik zie andere jongens met een veel hogere k/d die "maar" 10% HS hebben. Ik moet maar eens wat meer (of minder voorzichtig) gaan schieten denk ik.Wel lekker overzichtelijk die nieuwe stats site (pubg.op.gg)
Met de test heb ik alles er af gegooid omdat de test voor mij met de tweaks te veel blur/wazig opleverde.
Ik speel nu zonder INI-Tweaks Enof Reshade.
Met de live versie, is het even iets grouwer, maar daarin tegen de test (1.0?) is het zeer goed speelbaar en duidelijk.
Paar potjes even wennen, en dan speelt het prima zoals eerst met een tweak
(stats kijk ik niet naar, jump ook vaak op drukke plekken om gewoon te knallen
Net tegen rare jongens gespeeld. Alles HS, 20 schoten per seconden met een Mini, etc..
Stats opgezocht:
10.6 K/D - FPP Squad rank #1 https://pubg.op.gg/user/dingleraebs?server=eu
10.4 K/D - FPP Squad rank #22 https://pubg.op.gg/user/Resu-?server=eu
11 K/D - FPP Squad rank #598 https://pubg.op.gg/user/Azp3ct-?server=eu
Hacks of pro..dunno.
Stats opgezocht:
Hacks of pro..dunno.
[ Voor 15% gewijzigd door frackz op 27-11-2017 00:51 ]
Heb je een filmpje er van toevallig? Ik zeg niet dat ze niet cheaten hoor, maar hun stats vind ik niet heel vreemd op het eerste gezicht (65% winrate is doable, ~20% headshot, 450+ avg damage per game).frack schreef op maandag 27 november 2017 @ 00:21:
Net tegen rare jongens gespeeld. Alles HS, 20 schoten per seconden met een Mini, etc..
Stats opgezocht:
Hacks of pro..dunno.
Goeie vraag, zal vanavond eens kijken.gotfurrr schreef op maandag 27 november 2017 @ 08:16:
[...]
Heb je een filmpje er van toevallig? Ik zeg niet dat ze niet cheaten hoor, maar hun stats vind ik niet heel vreemd op het eerste gezicht (65% winrate is doable, ~20% headshot, 450+ avg damage per game).
Een goede K/D zit rond de 3, een heel goede rond de 6 (TSM etc) . Maar 3 jongens met 11 Kills per game gemiddeld..? En eentje met 6. Ze halen elke game dus ca 40 kills. Eentje van hun heeft nog maar 40 games gespeeld.
De eerste encounter was op ca. 500m afstand, hij peekt en zijn eerste schot was HS met de kar.
Ik zie dat die dinger een twitch kanaal had en terug heeft verwijderd. Jammer daar wil ik wel eens een stream van bekijken. Verder zijn ze compleet onbekend zover ik kan zien.
Een k/d van 11 is niet hetzelfde als 11 kills per game. Je hoeft namelijk niet dood te gaan als je een chicken dinner haalt.frack schreef op maandag 27 november 2017 @ 11:29:
[...]
Goeie vraag, zal vanavond eens kijken.
Een goede K/D zit rond de 3, een heel goede rond de 6 (TSM etc) . Maar 3 jongens met 11 Kills per game gemiddeld..? En eentje met 6. Ze halen elke game dus ca 40 kills. Eentje van hun heeft nog maar 40 games gespeeld.
De eerste encounter was op ca. 500m afstand, hij peekt en zijn eerste schot was HS met de kar.
Ik zie dat die dinger een twitch kanaal had en terug heeft verwijderd. Jammer daar wil ik wel eens een stream van bekijken. Verder zijn ze compleet onbekend zover ik kan zien.
Dingleraebs heeft volgens pubgtracker 3.6 kills per game. Het lijkt mij gewoon een hele goede speler.
Dan zijn ze inderdaad heel goed.Gommpie schreef op maandag 27 november 2017 @ 11:37:
[...]
Een k/d van 11 is niet hetzelfde als 11 kills per game. Je hoeft namelijk niet dood te gaan als je een chicken dinner haalt.
Dingleraebs heeft volgens pubgtracker 3.6 kills per game. Het lijkt mij gewoon een hele goede speler.
Edit: Nvm gevonden.
Ook stats even bekeken en die zijn niet heel speciaal 450 damage per game met 3,6 kills per game is net iets minder dan die pro players hebben. Die zitten al snel tegen de 600 damage aan.frack schreef op maandag 27 november 2017 @ 11:29:
[...]
Goeie vraag, zal vanavond eens kijken.
Er zijn genoeg spelers die zieke headshot kills kunnen maken met de KAR. Op het eerste gezicht lijken het gewoon goede spelers die weten hoe ze moeten schieten. Hij is ook niet voor niets nr1 van de server
Ik staarde me inderdaad blind op die k/d maar die gaat natuurlijk vanzelf omhoog als je veel wint.jantje 2 schreef op maandag 27 november 2017 @ 11:43:
[...]
Ook stats even bekeken en die zijn niet heel speciaal 450 damage per game met 3,6 kills per game is net iets minder dan die pro players hebben. Die zitten al snel tegen de 600 damage aan.
Er zijn genoeg spelers die zieke headshot kills kunnen maken met de KAR. Op het eerste gezicht lijken het gewoon goede spelers die weten hoe ze moeten schieten. Hij is ook niet voor niets nr1 van de server

Dan zijn ze inderdaad goed. Misschien moeten ze ook maar meedoen aan ESL.

Zou je misschien jou config file kunnen posten?kazzzdafke schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 12:11:
Bij deze config had ik last van microstutter.
Dan ga ik die ook even testen
Alvast dank
Buffalo77 | Pokemon Unite
Even gesteld dat ze idd niet cheaten, hoe kan je ronde na ronde achter elkaar zo makkelijk winnen? Hoe kan je zo consistent spelen met zoveel RNG. Ik heb zo vaak dat er geen auto in de buurt te vinden is, of geen wapen te vinden, of geen medic loot, of een baggercirkel etc etc.gotfurrr schreef op maandag 27 november 2017 @ 08:16:
[...]
Heb je een filmpje er van toevallig? Ik zeg niet dat ze niet cheaten hoor, maar hun stats vind ik niet heel vreemd op het eerste gezicht (65% winrate is doable, ~20% headshot, 450+ avg damage per game).
Hoe pakken zij dan zonder problemen 8+ wins achter elkaar?
Ik begin meer top 10's met enkel een shotgun dan met een AR, scope en lvl 2 armour heb ik het idee.
omdat squad fpp relatief makkelijk is en de matchmaking redelijk soepel afgesteld lijkt te staan.A.W.E.S.O.M.-0 schreef op maandag 27 november 2017 @ 12:35:
[...]
Even gesteld dat ze idd niet cheaten, hoe kan je ronde na ronde achter elkaar zo makkelijk winnen? Hoe kan je zo consistent spelen met zoveel RNG. Ik heb zo vaak dat er geen auto in de buurt te vinden is, of geen wapen te vinden, of geen medic loot, of een baggercirkel etc etc.
Ik begin meer top 10's met enkel een shotgun dan met een AR, scope en lvl 2 armour heb ik het idee.
een winrate van rond de 60% is goed te doen op dit moment, de combinatie van hoge winrate + kills + damage is wel lastig overigens.
Zo heel veer RNG heeft deze game ook weer niet. Je kan zelf bepalen wanneer je uit het vliegtuig springt en waar je gaat looten. Afgelopen weekend ook 4 chicken dinners achter elkaar gehaald met een squad. Gisteren met een ander random squad enkel top 5's gehaald waarvan 2 of 3 chicken dinner.
Het grote verschil tussen de gemiddelde en pro/top spelers/squads is (naast accuraat schieten) vooral het nemen van de juiste beslissing en het inschatten daarvan. Wanneer push je, wanneer blijf je cirkelrand lopen, flanken, etc.
En bij al die potjes heb ik altijd wel één of zelfs twee AR's op zak (M16 + AKM/M4/SCARL).
Het grote verschil tussen de gemiddelde en pro/top spelers/squads is (naast accuraat schieten) vooral het nemen van de juiste beslissing en het inschatten daarvan. Wanneer push je, wanneer blijf je cirkelrand lopen, flanken, etc.
En bij al die potjes heb ik altijd wel één of zelfs twee AR's op zak (M16 + AKM/M4/SCARL).
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
Wat ze vaak doen is juist de hotspots vermijden. Een locatie op de route van het vliegtuig kiezen waar veel voertuigen staan en dan naar een locatie toe rijden waar goede loot is. Doordat je al voertuigen hebt kan je lang blijven looten en doordat je ver bij het pad van het vliegtuig vandaan zit wordt je zelden lastig gevallen.A.W.E.S.O.M.-0 schreef op maandag 27 november 2017 @ 12:35:
[...]
Even gesteld dat ze idd niet cheaten, hoe kan je ronde na ronde achter elkaar zo makkelijk winnen? Hoe kan je zo consistent spelen met zoveel RNG. Ik heb zo vaak dat er geen auto in de buurt te vinden is, of geen wapen te vinden, of geen medic loot, of een baggercirkel etc etc.
Dan heb je bijvoorbeeld heel Severny en Gunrange voor jezelf terwijl de rest het op het zuidelijke deel van het eiland uit vecht. Of bijvoorbeeld een split naar Prison, Mansion, Lipovka en Mylta Power. Dat kan prima als je voertuigen hebt en buiten het pad van het vliegtuig zit.
Zo heb je het gros van RNG ontweken en is enkel de cirkel nog een echte RNG factor. De rest is puur eigen skills en het voordeel van een vast team.
En vergeet niet dat top 1000 spelers elkaar niet vaak tegen komen. Hoeveel van die top 1000 speelt nu tegelijk? En hoeveel matchmaken dan in dezelfde paar seconden?
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Als je solo speelt, dan moet je misschien in gebieden springen waar je juist meer loot kan halen, of inderdaad zoals @Tsurany zegt een auto zoeken en naar een gebied rijden waar het vliegtuig niet is geweest.A.W.E.S.O.M.-0 schreef op maandag 27 november 2017 @ 12:35:
[...]
In Solo moet je eigenlijk altijd wel een AR en lvl 2 armor kunnen vinden zonder heel veel moeite, die liggen in de meeste gebieden, ook de kleine, wel. Maar als je echt volledig geared wil zijn is het of een grotere stad springen, of met een auto een rustiger gebied op zoeken.
Als je kijkt naar de travel distance van de top in de leaderbords weet je eigenlijk al genoeg.jantje 2 schreef op maandag 27 november 2017 @ 14:10:
[...]
Als je solo speelt, dan moet je misschien in gebieden springen waar je juist meer loot kan halen, of inderdaad zoals @Tsurany zegt een auto zoeken en naar een gebied rijden waar het vliegtuig niet is geweest.
In Solo moet je eigenlijk altijd wel een AR en lvl 2 armor kunnen vinden zonder heel veel moeite, die liggen in de meeste gebieden, ook de kleine, wel. Maar als je echt volledig geared wil zijn is het of een grotere stad springen, of met een auto een rustiger gebied op zoeken.
Solo vlieg of rij ik (sinds kort) zo ver mogelijk weg en kom ik pas de derde cirkel erin als er nog maar 30 man leeft. Ik sta nu #248.
Als mijn Squad team mates wat meer naar me zouden luisteren dan deden we het daar ook beter
[ Voor 5% gewijzigd door frackz op 27-11-2017 14:29 ]
Squads is makkelijker dan solo omdat je met 4 man veel meer kans hebt dan alleen. 1 misser in solo en je wordt gestraft en kan opnieuw beginnen. Squads kan je meer in de gaten houden, kan je revived worden en heb je nog kans om te winnen als je dood bent. Een goede squad haalt daarom ook snel 60+ winrate als ze echt voor wins spelen. Enige die tegen kan zitten is de 4de circkel? die nogal eens vervelend kan uitpakken.frack schreef op maandag 27 november 2017 @ 14:26:
[...]
Als je kijkt naar de travel distance van de top in de leaderbords weet je eigenlijk al genoeg.
Solo vlieg of rij ik (sinds kort) zo ver mogelijk weg en kom ik pas de derde cirkel erin als er nog maar 30 man leeft. Ik sta nu #248.
Als mijn Squad team mates wat meer naar me zouden luisteren dan deden we het daar ook beter. Maargoed, volgens mij afhankelijk van de skill level van je team mates in vgl met jezelf, is Squad makkelijker of moeilijker.
[Core.System]ronalddus schreef op maandag 27 november 2017 @ 12:15:
[...]
Zou je misschien jou config file kunnen posten?
Dan ga ik die ook even testen
Alvast dank
Paths=../../../Engine/Content
Paths=%GAMEDIR%Content
Paths=../../../Engine/Plugins/OceanPlugin/Content
Paths=../../../Engine/Plugins/Mutable/Content
Paths=../../../Engine/Plugins/Runtime/Coherent/CoherentUIGTPlugin/Content
Paths=../../../Engine/Plugins/RoadEditor/Content
Paths=../../../Engine/Plugins/2D/Paper2D/Content
Paths=../../../Engine/Plugins/Wwise/Content
[/script/engine.renderersettings]
[/script/engine.renderersettings]
r.DefaultFeature.Bloom=False
r.DefaultFeature.AmbientOcclusion=False
r.DefaultFeature.AmbientOcclusionStaticFraction=False
r.DefaultFeature.AutoExposure=False
r.DefaultFeature.MotionBlur=False
r.DepthOfFieldQuality=0
r.DepthOfField.MaxSize=0
r.Tonemapper.Sharpen=1
En dan gebruik ik VIBRANCE voor de kleurtjes
Ik snap de theorie en zo speel ik in principe ook, maar stel ik land met 1 andere in een dorp, hij vier huizen ik vier huizen, beide identiek. Dan heb ik zo vaak dat ik 4 huizen verder nog geen wapen heb kunnen vinden terwijl de ander direct na zijn eerste deur een assault rifle en armor heeft. Sta ik daar weer te hannessen met een pistooltje of met mazzel een shotgun.Tsurany schreef op maandag 27 november 2017 @ 13:26:
[...]
Wat ze vaak doen is juist de hotspots vermijden. Een locatie op de route van het vliegtuig kiezen waar veel voertuigen staan en dan naar een locatie toe rijden waar goede loot is. Doordat je al voertuigen hebt kan je lang blijven looten en doordat je ver bij het pad van het vliegtuig vandaan zit wordt je zelden lastig gevallen.
Dan heb je bijvoorbeeld heel Severny en Gunrange voor jezelf terwijl de rest het op het zuidelijke deel van het eiland uit vecht. Of bijvoorbeeld een split naar Prison, Mansion, Lipovka en Mylta Power. Dat kan prima als je voertuigen hebt en buiten het pad van het vliegtuig zit.
Zo heb je het gros van RNG ontweken en is enkel de cirkel nog een echte RNG factor. De rest is puur eigen skills en het voordeel van een vast team.
En vergeet niet dat top 1000 spelers elkaar niet vaak tegen komen. Hoeveel van die top 1000 speelt nu tegelijk? En hoeveel matchmaken dan in dezelfde paar seconden?
Nu gebeurt dat niet natuurlijk niet elke ronde, maar wel dusdanig vaak dat ik me afvraag hoe anderen het voor elkaar krijgen zo consistent te zijn ronde na ronde. Helemaal als je met 4 man de poet moet verdelen.
Idem met de cirkel, mooie jump op b.v. stalber of georgopol, vuurgevecht gewonnen, leuke gear en dan kan de tocht naar military weer beginnen. Geen garantie voor een consistente toppositie zeg maar.
Ik weiger te geloven dat het puur door pecht komt, maar om nou te zeggen dat ik enorme steken laat vallen qua loot op dezelfde plekken waar iedereen loot, dat zie ik ook niet. Zodra ik een silencer vind, weet ik al dat de cirkel niet slechter kan vallen.
Moet het wat dat betreft echt hebben van kills voor endgame loot en dat voelt nou niet bepaald consistent aan. Ik ga het eens proberen op te nemen, want getuige de reacties ook hier doe ik echt iets verkeerd.
Als jij met een ander persoon land in een dorp van acht huizen volg je die theorie dus niet goed opA.W.E.S.O.M.-0 schreef op maandag 27 november 2017 @ 15:58:
Ik snap de theorie en zo speel ik in principe ook, maar stel ik land met 1 andere in een dorp, hij vier huizen ik vier huizen, beide identiek. Dan heb ik zo vaak dat ik 4 huizen verder nog geen wapen heb kunnen vinden terwijl de ander direct na zijn eerste deur een assault rifle en armor heeft. Sta ik daar weer te hannessen met een pistooltje of met mazzel een shotgun.
Nu gebeurt dat niet natuurlijk niet elke ronde, maar wel dusdanig vaak dat ik me afvraag hoe anderen het voor elkaar krijgen zo consistent te zijn ronde na ronde. Helemaal als je met 4 man de poet moet verdelen.
In squads is dit nog eenvoudiger toe te passen. Verspreid je over meerdere auto spawn punten en je hebt vrijwel altijd wel meerdere voertuigen. Dan kan je dus in principe de ideale loot plek uit kiezen en de helft van de match eigenlijk skippen qua vuurgevechten.
En vooral verspreiden, waarom met vier man op een enkele compound af gaan als er meer dan genoeg high-loot compounds buiten de vliegroute zitten?
Daar volg je dus weer de theorie niet. Je land op een locatie met erg weinig voertuigen spawns (Stalber) en wel (veel) vijanden. Dan breng je jezelf in een positie waarbij je relatief veel tijd besteed aan gevechten, kleine kans hebt op een voertuig en mogelijk erg ver moet reizen. Wat als je eerst een voertuig pakt en dan een locatie ver weg pakt?Idem met de cirkel, mooie jump op b.v. stalber of georgopol, vuurgevecht gewonnen, leuke gear en dan kan de tocht naar military weer beginnen. Geen garantie voor een consistente toppositie zeg maar.
Ik weiger te geloven dat het puur door pecht komt, maar om nou te zeggen dat ik enorme steken laat vallen qua loot op dezelfde plekken waar iedereen loot, dat zie ik ook niet. Zodra ik een silencer vind, weet ik al dat de cirkel niet slechter kan vallen.
Moet het wat dat betreft echt hebben van kills voor endgame loot en dat voelt nou niet bepaald consistent aan. Ik ga het eens proberen op te nemen, want getuige de reacties ook hier doe ik echt iets verkeerd.
Stel het vliegtuig gaat van Lipovka naar Georgopol, spring richting Mylta en pak een voertuig richting military of Novo. Dan heb je een paar minuten om te looten zonder vijanden in een high-loot gebied. Solo kan het zijn dat er wat anderen meekomen maar in squads zal dat zelden gebeuren.
Als je consistent wilt winnen moet je echt die early loot fase zo rustig mogelijk laten verlopen aangezien je dan nooit in een positie komt dat je gear je in de steek gaat laten en je nooit in de latere cirkels nog echt naar loot op zoek moet. Alleen om dit in squads voor elkaar te krijgen moet je wel allemaal op dezelfde manier kunnen en willen spelen natuurlijk.
Amen!Tsurany schreef op maandag 27 november 2017 @ 16:17:
[...]
Als jij met een ander persoon land in een dorp van acht huizen volg je die theorie dus niet goed opHet idee is juist dat je zo snel mogelijk een voertuig vind en naar een plek gaat met minder (geen) tegenstanders en meer huizen. Vergroot jouw kans op goede loot en minimaliseer de kans doodgeschoten te worden.
In squads is dit nog eenvoudiger toe te passen. Verspreid je over meerdere auto spawn punten en je hebt vrijwel altijd wel meerdere voertuigen. Dan kan je dus in principe de ideale loot plek uit kiezen en de helft van de match eigenlijk skippen qua vuurgevechten.
En vooral verspreiden, waarom met vier man op een enkele compound af gaan als er meer dan genoeg high-loot compounds buiten de vliegroute zitten?
[...]
Daar volg je dus weer de theorie niet. Je land op een locatie met erg weinig voertuigen spawns (Stalber) en wel (veel) vijanden. Dan breng je jezelf in een positie waarbij je relatief veel tijd besteed aan gevechten, kleine kans hebt op een voertuig en mogelijk erg ver moet reizen. Wat als je eerst een voertuig pakt en dan een locatie ver weg pakt?
Stel het vliegtuig gaat van Lipovka naar Georgopol, spring richting Mylta en pak een voertuig richting military of Novo. Dan heb je een paar minuten om te looten zonder vijanden in een high-loot gebied. Solo kan het zijn dat er wat anderen meekomen maar in squads zal dat zelden gebeuren.
Als je consistent wilt winnen moet je echt die early loot fase zo rustig mogelijk laten verlopen aangezien je dan nooit in een positie komt dat je gear je in de steek gaat laten en je nooit in de latere cirkels nog echt naar loot op zoek moet. Alleen om dit in squads voor elkaar te krijgen moet je wel allemaal op dezelfde manier kunnen en willen spelen natuurlijk.
Niet alleen dat, maar ook omdat de tikrate van de servers dan het laagst is, en dus mogelijke dsync issues groter.Tsurany schreef op maandag 27 november 2017 @ 16:17:
[...]
Fair enough, al heb ik natuurlijk niet altijd in de hand of er iemand achter me aanvliegt of niet, maar met dat verspreiden heb je wel een goed punt. Misschien karren we nu idd wat te lang/te ver naar locaties waar voor 4 man loot ligt.Tsurany schreef op maandag 27 november 2017 @ 16:17:
[...]
Als jij met een ander persoon land in een dorp van acht huizen volg je die theorie dus niet goed opHet idee is juist dat je zo snel mogelijk een voertuig vind en naar een plek gaat met minder (geen) tegenstanders en meer huizen. Vergroot jouw kans op goede loot en minimaliseer de kans doodgeschoten te worden.
[...]
Daar volg je dus weer de theorie niet. Je land op een locatie met erg weinig voertuigen spawns (Stalber) en wel (veel) vijanden. Dan breng je jezelf in een positie waarbij je relatief veel tijd besteed aan gevechten, kleine kans hebt op een voertuig en mogelijk erg ver moet reizen. Wat als je eerst een voertuig pakt en dan een locatie ver weg pakt?
Ik zie dat morgen ochtend de test server weer open gaat. Toch lekkerder spelen met die vernieuwingen.
Ja wel jammer dat het om deel twee van fase 2 gaat.siemed schreef op maandag 27 november 2017 @ 16:45:
Ik zie dat morgen ochtend de test server weer open gaat. Toch lekkerder spelen met die vernieuwingen.
De nieuwe map zullen we (waarschijnlijk) dus tot volgende week op moeten wachten.
Steam/Origin: BobbLeeSwaggr BF V stats
Oh, okay. Had inderdaad gehoopt op de nieuwe map. Hoewel, ik heb pas 2 keer het einde gehaald op de huidige map en kan dus voorlopig nog even oefenen.
Man wat een moeilijk spel.
Man wat een moeilijk spel.
https://steamcommunity.co...etail/1469725882177008623
[2nd week]
PST: November 27th 06:00PM – December 1st 02:00AM
CET: November 28th 03:00AM - December 1st 11:00AM
KST: November 28th 11:00AM - December 1st 07:00PM
Region & Modes
NA - SOLO & SQUAD, First-person / Third-person
EU - SOLO & SQUAD, First-person / Third-person
ASIA - SOLO & SQUAD, First-person / Third-person
(Updated Patch Notes)
Bug Fixes
Fixed the issue of the boost icon not showing up on the health bar when a player uses a boost item
Kill Cam
(Note: please enable the kill cam in Options before you enter a match)
Fixed some of the crashes related with the kill cam function
Fixed the client freezing issue right after recording the kill cam
Fixed the issue of weapon images overlapping in the inventory slot
Fixed the delay on weapon swapping animation when watching a kill cam
Sound
Improved the red zone bomb sound effects and modified the volume of the explosions
UI/UX
Changed the font for game HUD, inventory item names, etc.
Improved the design of the compass
Improved the back panel colors and transparency for all game HUD elements
Improved the back panel colors and transparency for kill log icons
Applied a blur effect to the background of the game result screen
Changed death icon of kill log into a skull shape icon
Klopt, maar je kan wel de risico's minimaliseren. En dat is waar PUBG om draait, zo veel mogelijk risico's voorkomen. En waar dat niet lukt zorgen dat je tactischer speelt en beter kan schieten dan je tegenstander.A.W.E.S.O.M.-0 schreef op maandag 27 november 2017 @ 16:37:
[...]
Fair enough, al heb ik natuurlijk niet altijd in de hand of er iemand achter me aanvliegt of niet, maar met dat verspreiden heb je wel een goed punt. Misschien karren we nu idd wat te lang/te ver naar locaties waar voor 4 man loot ligt.
Ik moet het spel steeds 2x opstarten... bekend probleem ?
Nou ja als je ook wil winnen, als je voor de kills gaat dan ga je juist in de plekken met actie landen en naar gevechten rijdenTsurany schreef op maandag 27 november 2017 @ 17:13:
[...]
Klopt, maar je kan wel de risico's minimaliseren. En dat is waar PUBG om draait, zo veel mogelijk risico's voorkomen. En waar dat niet lukt zorgen dat je tactischer speelt en beter kan schieten dan je tegenstander.
Is ook leuk maar je winrate is dan niet al te best.
gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker
Dat klopt, als winnen je niks interesseert kan je inderdaad op die drukke plekken landen.SouLLeSSportal schreef op maandag 27 november 2017 @ 19:12:
[...]
Nou ja als je ook wil winnen, als je voor de kills gaat dan ga je juist in de plekken met actie landen en naar gevechten rijden
Is ook leuk maar je winrate is dan niet al te best.
Verwijderd
Game is echt geweldig. 3 man premade potje gedaan. Fully loaded rijden we naar afgelegen plek werden we geambushed vanuit de heuvel en huizen uiteindelijk iedereen uitgeschakeld. (M4) wat een beest van een wapen .
Nice! Font update ++ Hopelijk ook weer graphics reverten..
Signature
Ik heb het idee dat er onwijs veel hackers PUBG spelen.
Jammer genoeg dat er geen killcam mode ervan is om het zeker te weten.
Over 2.5u kan je tot ergens 1 december op de testserver spelen. In de testclient kan je bij gameplay de Killcam inschakelen.UltraInstinct schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 00:08:
Ik heb het idee dat er onwijs veel hackers PUBG spelen.
Hoe kom ik bij de test servers? Gewoon in PUBG?Sjaak_Trekhaak schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 00:22:
[...]
Over 2.5u kan je tot ergens 1 december op de testserver spelen. In de testclient kan je bij gameplay de Killcam inschakelen.
Je moet via Steam even de test versie van het spel installeren, naast de 'gewone' cliënt.UltraInstinct schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 00:25:
[...]
Hoe kom ik bij de test servers? Gewoon in PUBG?
Zie ook https://steamcommunity.co...etail/1469725882177008623 voor meer details omtrent beschikbaarheid van de testservers deze week.
[ Voor 23% gewijzigd door Sjaak_Trekhaak op 28-11-2017 00:27 ]
Server tickrate van een live server: https://imgur.com/a/p8VXA
De eerste paar minuten tussen de 5 en 12 ticks/sec. Gedurende de hele match dips tot onder de 12 ticks/sec. Dit was nog 1 van de "beter" aanvoelende servers en deze crashte tenminste niet ("Host closed connection").
De eerste paar minuten tussen de 5 en 12 ticks/sec. Gedurende de hele match dips tot onder de 12 ticks/sec. Dit was nog 1 van de "beter" aanvoelende servers en deze crashte tenminste niet ("Host closed connection").
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Gisteren voor het eerst in de top 10 geeindigd... Toch straf als ik zie hoeveel er hier regelmatig het chicken dinner behalen
Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT
Mensen laten alleen zien als ze winnen... al die potjes die kansloos ten onder gaan hoor je niks vanDreifarben schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 08:06:
Gisteren voor het eerst in de top 10 geeindigd... Toch straf als ik zie hoeveel er hier regelmatig het chicken dinner behalen
Gister 2x duo top10 gehaald zonder een schot te lossen

Lekker geloot. Autootje naar de cirkel toe en plekje kiezen. Sluipen naar de kleinere cirkel en ineens van achter afgeknald worden zonder dat je iemand aan hoort komen. Maatje kwam nog wat verder tot bij de laatste 4 oid dus alsnog wat puntjes. 2e potje beetje zelfde verhaal. Net even niet de goede kant op kijken en gesniped worden. Moraal van het verhaal... je moet ook wel een beetje geluk hebben qua cirkel en dat er net niet een van eentje van achter aan komt lopen terwijl je net de andere kant op scout. Het is wel leuk om met lekker veel loot naar het eind te gaan door in een rustig gebied te looten maar eigenlijk vind ik het leuker om in een druk gebied te droppen, snel een wapen te vinden en daar al wat tegenstanders uitschakelen en door gaan of afgeschoten worden en terug naar de lobby.
Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something
Consistent TOP 10 halen is niet echt zo moeilijk, tenzij je af en toe eens pech hebt.Dreifarben schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 08:06:
Je kan makkelijk de eerste cirkel overleven, als je niet in al te drukke gebieden springt. Langer shuten, verder met de auto rijden ...
Wanneer de eerste cirkel gepasseerd is, is er al iets van een 50 man meestal dood. Dan een goede positie kiezen voor de 2e en 3e cirkel. Hier probeer ik snel te moven naar die cirkel.
Dan blijven der meestal nog maar tussen de 15 en 20 man over.
Hier kan je dan beslissen om te engagen, te campen, laat te moven naar cirkel, ;... Hier komen de echte shoot skills boven, want in principe is de cirkel nu zo klein dat je zal moeten engagen omdat ze te dicht bij komen of zou jou in vizier hebben. Als je hier niet zo goed in bent, iets langer wachten en met de cirkel mee lopen of je nog iets meer strategisch verstoppen, zodat de rest elkaar af maakt.
Maar.. dit gezegd zijnde wordt het na een tijdje wel saai zo en je leert je aim/kill skills niet uppen. Wij spelen meestal een mix. We gaan ALTIJD voor kip, kiezen meestal ervoor om de eerste 2 cirkels rustig te zitten en dan pas beginnen met echt engagen.
Maar soms kiezen we ook gewoon om in drukker gebieden te springen en de confrontatie aan te gaan voor wat afwisseling. Maar het is meestal zo RNG (door wat ik al zei en hierboven ook aangetoond is) door de lage tikrate. Regelmatig dus dsync issues waardoor de enemy jou wel ziet, maar jij denkt achter cover te zitten of hitreg die niet aankomt (omdat je je enemy ergens anders ziet staan dan hij eigenlijk is).
Er staan heel veel namen zoals "Wg-Qvn-226347580" hoog in de leaderboard. Voornamelijk met de tag "qun" erin, misschien wel 50% van de top 100. Heeft iemand enig idee waarom dit is? Wordt dat veroorzaakt door de cheat die deze personen gebruiken, of zou er een illegale manier zijn om PUBG te spelen, zodat ze deze niet steeds opnieuw hoeven te kopen nadat ze gebanned zijn?
Waarschijnlijk chinezen in cafe's.floriz87 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 10:24:
Er staan heel veel namen zoals "Wg-Qvn-226347580" hoog in de leaderboard. Voornamelijk met de tag "qun" erin, misschien wel 50% van de top 100. Heeft iemand enig idee waarom dit is? Wordt dat veroorzaakt door de cheat die deze personen gebruiken, of zou er een illegale manier zijn om PUBG te spelen, zodat ze deze niet steeds opnieuw hoeven te kopen nadat ze gebanned zijn?
Waar staat de afkorting RNG voor? Iets met random dood gaan oid?
Steam/Discord: Flimovic
Random number generator. Eigenlijk is RNG alles wat toevallig is en je zelf geen invloed op hebt. Spawned in huisje X een AR of shotgun ed. staat op spawn X een auto ja of nee.Flimovic schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 11:11:
Waar staat de afkorting RNG voor? Iets met random dood gaan oid?
Dat zijn allemaal cheaters die erg goedkoop nieuwe exemplaren kopen.floriz87 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 10:24:
Maar waar komt die naam vandaan? Wanneer je de game voor het eerst opstart moet je een naam invoeren. Kennelijk wordt deze al van tevoren ingevoerd, met een semi-vast gedeelte ("qun") en een random gedeelte. Ik vraag me af hoe dat kan. Komt dat door de cheat die ze gebruiken, of wellicht een illegale steam-installatie of iets dergelijks (net zoals dat je soms vooringevoerde namen hebt bij gedownloade games)?Tsurany schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 11:28:
[...]
Dat zijn allemaal cheaters die erg goedkoop nieuwe exemplaren kopen.
Geen idee wat ''qun'' in moet houden maar die cijfers is meestal een code voor een soortgelijke chinese whatsapp waar de meeste chinese cheaters hun cheat op verkopen.floriz87 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 11:36:
[...]
Maar waar komt die naam vandaan? Wanneer je de game voor het eerst opstart moet je een naam invoeren. Kennelijk wordt deze al van tevoren ingevoerd, met een semi-vast gedeelte ("qun") en een random gedeelte. Ik vraag me af hoe dat kan. Komt dat door de cheat die ze gebruiken, of wellicht een illegale steam-installatie of iets dergelijks (net zoals dat je soms vooringevoerde namen hebt bij gedownloade games)?
Heeft niks te maken met steam zelf, is gewoon hoe ze hun cheat proberen te verkopen aan andere chinezen die zouden willen cheaten.
Zie het een beetje als advertisement waar je bijvoorbeeld in CSGO cheats hebt die je ingame naam veranderen naar het URL adres van de site waar je de cheat kan krijgen doen ze dit in PUBG bijvoorbeeld op deze manier.
gisteren eens 2e met dubbel, gewoon door op de juiste plek te springen. Met andere woorden, geluk met de cirkel die steeds kleiner werd om ons huisje waar we bang aan het campen waren.
2 man gekillt die we pas tegenkwamen toen er nog 7 over waren. En uiteindelijk tegen het winnende team kansloos verloren
2 man gekillt die we pas tegenkwamen toen er nog 7 over waren. En uiteindelijk tegen het winnende team kansloos verloren
Dat lijkt me ook niet erg bevredigend.nebur86 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 12:33:
gisteren eens 2e met dubbel, gewoon door op de juiste plek te springen. Met andere woorden, geluk met de cirkel die steeds kleiner werd om ons huisje waar we bang aan het campen waren.

tsja je moet wat als je er nog niet goed in bent. Toen we uit het huisje gedwongen werden was er alleen nog een klein grasveldje zonder beschutting over. Ik had wel een x4 scope maar met een AR kansloos tegen een sniper..
Wat mij vooral heeft geholpen is gewoon droppen waar het druk is. Gun pakken en het gevecht aangaan. Rinse and repeat. Als je zo blijft spelen wordt je ook niet beter, maar het blijft uiteraard je eigen keuze. Succes nog!
chicken dinner pakken met een full squad is bevredigend.
Spawnen op een plek nog 3/4 squads limiteert je kansen op een full squad chicken aanzienlijk, maar kan ook leuk zijn natuurlijk als het wel lukt.
maar net wat je voorkeur is natuurlijk. ik hou niet zo van die "wie het 1st een wapen heeft loterij"
[ Voor 5% gewijzigd door ikbengoofy op 28-11-2017 13:23 ]
Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje
Ja en nee. Als er nog ongeveer 10 man over zijn, zijn de meeste gevechten op zo'n 50 meter (SR of AR). En early game in een druk gebied (military of school) is toch vooral close combat, uzi shotgun en dat soort dingen. Wat mij betreft helpt het vooral in een semi-druk gebied te droppen, waar er de nodige ruimte is tussen de huisjes/beschutting. Yasnaya of Georgopol bijvoorbeeld.Steefanus schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 12:57:
Wat mij vooral heeft geholpen is gewoon droppen waar het druk is. Gun pakken en het gevecht aangaan. Rinse and repeat. Als je zo blijft spelen wordt je ook niet beter, maar het blijft uiteraard je eigen keuze. Succes nog!
zo, even testserver bekeken en er weer gelijk klaar mee.
zie hier 1.0 in volle glorie
(en nee, ik geloof absoluut niet dat dit te maken heeft met drukte, deze build is gewoon kapot, hopelijk volgende week gefixed?
)
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=oQKvJgyVLRk]
zie hier 1.0 in volle glorie

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=oQKvJgyVLRk]
Ging bij mij helemaal prima vanochtend. Misschien toch eens afstappen van je ISDN-lijngotfurrr schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 13:24:
zie hier 1.0 in volle glorie(en nee, ik geloof absoluut niet dat dit te maken heeft met drukte, deze build is gewoon kapot, hopelijk volgende week gefixed?
![]()
![]()
![]()
)
[video]
Dit is standaard de eerste minuut op test server.gotfurrr schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 13:24:
zie hier 1.0 in volle glorie(en nee, ik geloof absoluut niet dat dit te maken heeft met drukte, deze build is gewoon kapot, hopelijk volgende week gefixed?
![]()
![]()
![]()
)
[video]
Zulke dingen kunnen vrijwel niet met drukte te maken hebben aangezien ze bij drukte gewoon meer server instances opstarten die geen resources afnemen van de huidige instances. Dit moet echt een issue zijn in deze specifieke instance waardoor hij teveel data tegelijk moet verwerken.gotfurrr schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 13:24:
![]()
![]()
![]()
)
[video]
Heb het ook wel eens op de live omgeving gezien maar wel heel sporadisch. Heb je het daarna nog vaker meegemaakt?
Ik had dit vorige week op test bijna elke game in de eerste 1-2 minuten.
Je bent niet de enige met warps en teleports. Ook al op meerdere streams gezien. Zal wel weer testserver dingetje zijn... https://twitter.com/Kinguinibiza/status/935483239048806405 ( niet echt een bron maar w/egotfurrr schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 13:24:
![]()
![]()
![]()
)
[video]
Mja hier ook en niet enkel begin van de match...

Net het eerste potje gespeeld.. inderdaad een shitload aan rubberbanding. Kon de eerste blijven punchen omdat hij gewoon niet weg kon komen door de lag. Vervolgens redelijk kunnen spelen en bij de laatste 1v1 moest ik stukje open rennen, om halverwege weer helemaal terug gezet te worden.. Wel weten te winnen:

Eerste impressie: niet veel verandering in vergelijking met laatste test.
Game loopt weer soepel, op af en toe extreme rubberbanding na.
Font update ziet er goed uit, niet meer zo cheap.
Player healthbars linksonder en killfeed rechtsboven is hetzelfde; nog steeds irritant dus.
Graphics zijn nog steeds waardeloos. Zeer lastig spotten door grof, donker en vierkante begroeing, stickman mannetjes over x aantal honderd meter en matig/wazig beeld (kan dat niet uitleggen).
Speel nog een paar potjes live mocht iemand niet kunnen spelen op http://twitch.tv/mouzetc

Player healthbars linksonder en killfeed rechtsboven is hetzelfde; nog steeds irritant dus.
Graphics zijn nog steeds waardeloos. Zeer lastig spotten door grof, donker en vierkante begroeing, stickman mannetjes over x aantal honderd meter en matig/wazig beeld (kan dat niet uitleggen).
Speel nog een paar potjes live mocht iemand niet kunnen spelen op http://twitch.tv/mouzetc
Signature
Mooie grenade kill over dat muurtjemouzetc schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 15:08:
Net het eerste potje gespeeld.. inderdaad een shitload aan rubberbanding. Kon de eerste blijven punchen omdat hij gewoon niet weg kon komen door de lag. Vervolgens redelijk kunnen spelen en bij de laatste 1v1 moest ik stukje open rennen, om halverwege weer helemaal terug gezet te worden.. Wel weten te winnen:
[afbeelding]
OT:
Heb de game nu enkele dagen, twee dagen gespeeld (geloof drie uurtjes op de timer).
Mijn hoogste was geloof ik #5.
Geinige game.
Moest echter veel wennen aan dat toggled RMB voor ADS (als je gewent bent uit 90% van alle shooters dat ADS komt door RMB ingedrukt te houden)
Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻
Geduld bewaren en weinig risico nemen zijn idd nou niet direct mijn stijl, wat dat betreft heb ik echt squad mates nodig om me af te remmen.Tsurany schreef op maandag 27 november 2017 @ 17:13:
[...]
Klopt, maar je kan wel de risico's minimaliseren. En dat is waar PUBG om draait, zo veel mogelijk risico's voorkomen. En waar dat niet lukt zorgen dat je tactischer speelt en beter kan schieten dan je tegenstander.
Breek me de bek niet open, en bij mij is het nog erger, dat je niet gewoon hold ADS kan doen of tenminste lekker kan toggelen met keyboard, is met afstand m'n grootste irritatie in de game. Helemaal als je al 20+ jaar niet gewend bent om te zoomen/ads-en met de muis. Bloedirritant, net zoals ARMA een heel andere keyboard layout gebruikan als in het systeem zit.Darkfreak schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 15:20:
Geinige game.
Moest echter veel wennen aan dat toggled RMB voor ADS (als je gewent bent uit 90% van alle shooters dat ADS komt door RMB ingedrukt te houden)
Nogal off-topic, maar sinds wanneer hebben we het over rubber-banding en niet meer over laggen? Of is er een verschil (serverside vs clientside bijv)?
Sinds clientside prediction wordt gebruikt in games met een lage upload frequentie en models geherpositioneerd worden als de data van de server anders terug komt. Dus zeg maar sinds de xbox 360 en het echt op grote schaal werd ingevoerd om met matige hardware en internet in de rimboe ook kan spelen.floriz87 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 16:26:
Nogal off-topic, maar sinds wanneer hebben we het over rubber-banding en niet meer over laggen? Of is er een verschil (serverside vs clientside bijv)?
Meer gevolg van lag dan lag op zich.
[ Voor 3% gewijzigd door A.W.E.S.O.M.-0 op 28-11-2017 16:37 ]
Rubberbandingfloriz87 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 16:26:
This occurs in online gaming when latency is relatively high. Players (or yourself) will appear to move in one direction, and then suddenly be teleported back several feet where they once were a few seconds ago.
Ja, dat lijkt mij een 100% accurate beschrijving van wat je ervaart in de 1e minuut op de test servers.
Is rubberbanding niet gewoonweg een term voor het symptoom/gevolg van lag?
Lag = Probleem / Oorzaak
Rubberbanding = Symptoom / Gevolg
Lag = Probleem / Oorzaak
Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻
Rubberbanding is inderdaad een mogelijk gevolg van lag. Teveel lag kan tot rubberbanding leiden afhankelijk van de implementatie in de code.Darkfreak schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 17:04:
Is rubberbanding niet gewoonweg een term voor het symptoom/gevolg van lag?
Lag = Probleem / Oorzaak
3 jaar oud reddit topic:
https://www.reddit.com/r/...etween_lag_rubberbanding/
Edit:
.
(heb sinds jaren niet meer online gegamed, vroeger hadden we het altijd gewoon over lag, dus rubberbanding is een nieuwe term voor mij)
De packet loss zal serversided zijn. Te weinig capaciteit of gewoon een ontwerpbug als het gaat om de data verwerken?Lag = delay it takes for your actions to register on the server
Packet Loss = some of those actions never make it to the server
Rubberbanding = result of packet loss, your position (which is not known to the server due to packet loss) is updated to where the server last thought you were, causing you to warp back to that position
Edit:
OK, helderTsurany schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 13:54:
[...]
Zulke dingen kunnen vrijwel niet met drukte te maken hebben aangezien ze bij drukte gewoon meer server instances opstarten die geen resources afnemen van de huidige instances. Dit moet echt een issue zijn in deze specifieke instance waardoor hij teveel data tegelijk moet verwerken.
(heb sinds jaren niet meer online gegamed, vroeger hadden we het altijd gewoon over lag, dus rubberbanding is een nieuwe term voor mij)
[ Voor 22% gewijzigd door floriz87 op 28-11-2017 17:16 ]
Die definitie is onjuist/onvolledig. Packet loss kan zorgen voor rubber banding effect, maar is niet de enige manier.floriz87 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 17:14:
3 jaar oud reddit topic:
Packet loss is het verloren gaan van datapakketjes tussen jou en de server, bijvoorbeeld door overbelasting van het netwerk, maar ik heb geen reden om aan te nemen dat dit de reden van de rubber banding is in PUBG. Het gebeurt namelijk in elke PUBG regio en alle spelers lijken er last van te kunnen hebben.
Het is dus geen kwestie van een slechte netwerkverbinding van client of server.
De rubber banding die je in PUBG ziet is m.i. het gevolg van tickrates van in het begin 4-8Hz met drops naar 0-2Hz. Ook in de late game komen deze tickrate drops voor. Zoals in elke multiplayer shooter is je movement in eerste instantie client side. Als je beweegt zie je het resultaat onmiddellijk op je scherm, je hoeft niet te wachten op antwoord van de server. Je game client en de server zijn het dan oneens over je positie, met als gevolg dat de client teruggezet wordt naar de op dat moment laatst bekende positie (vanuit de server gezien).
Waarom is de tickrate zo laag? Mij lijkt het meest waarschijnlijk dat de CPU van de machine die de gameservers draait overbelast is.
Helaas zit er geen ping indicator in PUBG, dan zou veel duidelijker zijn voor spelers hoe dramatisch de latency van de game is in drukke situaties en hoeveel deze fluctueert vanwege de zeer instabiele server tickrate.
Je kan de PUBG servers zelf wel pingen (buiten de game) maar dat geeft geen goed inzicht in de daadwerkelijke latency die je ervaart in de gameservers, dit geeft namelijk de ping van de machine die server host.
In veel andere games kun je wel een goede indicatie krijgen van je latency, denk bijv. aan net_graph 1/3/5 in Source-based games, of de scoreboard ping van Battlefield. Deze geven een realistische latency van een pakketje verstuurd door jouw game client en beantwoord door de gameserver.
[ Voor 4% gewijzigd door Kanarie op 28-11-2017 17:37 ]
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Rubberbanding komt door een mismatch tussen de locatie waar de client denkt dat iets is en de locatie waar de server denkt dat iets is. Dat kan ontzettend veel oorzaken hebben, packet loss is er eentje van maar hoeft niet de enige reden te zijn.
Packet loss kan komen doordat een pakket de server niet bereikt maar kan in principe ook betekenen dat een packet wel ontvangen wordt maar niet verwerkt wordt in de tick. De server is te zwaar belast om alle input te verwerken waardoor het jouw laatste bewegingen niet registreert en in de volgende tick jouw terugzet tot de laatst verwerkte locatie.
Packet loss kan komen doordat een pakket de server niet bereikt maar kan in principe ook betekenen dat een packet wel ontvangen wordt maar niet verwerkt wordt in de tick. De server is te zwaar belast om alle input te verwerken waardoor het jouw laatste bewegingen niet registreert en in de volgende tick jouw terugzet tot de laatst verwerkte locatie.
Duootje met 10 kills, waarbij ik paar keer alleen de laatste kogel hoefde te schieten 
Packet droppsTsurany schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 20:23:
Rubberbanding komt door een mismatch tussen de locatie waar de client denkt dat iets is en de locatie waar de server denkt dat iets is. Dat kan ontzettend veel oorzaken hebben, packet loss is er eentje van maar hoeft niet de enige reden te zijn.
Voor mijn gevoel loopt de test-client lokaal qua FPS beter, maar de servers van de huidige 'live' voelen een stuk beter aan dan op test. Dat voelt gewoon niet zuiver hoe de testservers reggen.
Is het rubberbanden een gevolg van maatregelen tegen speedhackers? Ik dacht altijd dat positie clientside was, maar op de testservers lijkt het dus ook door de server gecontroleerd te worden.
Is het rubberbanden een gevolg van maatregelen tegen speedhackers? Ik dacht altijd dat positie clientside was, maar op de testservers lijkt het dus ook door de server gecontroleerd te worden.
[ Voor 3% gewijzigd door Sjaak_Trekhaak op 29-11-2017 09:33 ]
Positie wordt altijd client side bepaald en daarna naar de server gestuurd. Zou het niet client side bepaald worden zou de game onspeelbaar zijn door de vertragingen tussen een key press en de daadwerkelijke beweging. Soms wordt het server side gecontroleerd, soms niet. De aanwezigheid van speedhacks is vaak een teken dat de positie niet server side gecontroleerd wordt, enkel geregistreerd.Sjaak_Trekhaak schreef op woensdag 29 november 2017 @ 09:33:
Voor mijn gevoel loopt de test-client lokaal qua FPS beter, maar de servers van de huidige 'live' voelen een stuk beter aan dan op test. Dat voelt gewoon niet zuiver hoe de testservers reggen.
Wat er hier echter gebeurt is dat de client en server niet synchroon lopen. De client stuurt nieuwe posities naar de server toe maar deze worden niet geregistreerd. Daardoor wordt de client teruggezet naar de positie die de server als laatste heeft ontvangen en geregistreerd.
Iemand ervaring op de test met de bullet drop op AR en snipers? Nu hoef je eigenlijk haast niet te leaden boven de target op afstand tenzij die echt 250-300m+ weg is. Is dat nu veranderd? Ik hoor op streams hele horror verhalen dat je nu ineens zoveel meer moet leaden etc. Maar heb het nog niet echt zelf goed kunnen zien. ( speel zelf geen testservers )
Alleen op de vorige test release. Daar ging de kogel van mijn M4 over een afstand van +- 100M met een mooi boogje de grond injantje 2 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 11:25:
Iemand ervaring op de test met de bullet drop op AR en snipers? Nu hoef je eigenlijk haast niet te leaden boven de target op afstand tenzij die echt 250-300m+ weg is. Is dat nu veranderd? Ik hoor op streams hele horror verhalen dat je nu ineens zoveel meer moet leaden etc. Maar heb het nog niet echt zelf goed kunnen zien. ( speel zelf geen testservers )
Einde PUBG als je dit ziet?
(als ze FPV toevoegen)
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=wbOskw8DbMA]
(als ze FPV toevoegen)
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=wbOskw8DbMA]
[ Voor 13% gewijzigd door kazzzdafke op 29-11-2017 13:01 ]
ergens wel een beetje vreemd als je weet dat ze een deal hadden voor PUBG (lokaal en mobile)
https://tweakers.net/nieu...nds-in-china-beheren.html
https://tweakers.net/nieu...nds-in-china-beheren.html
Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro
Stond dat gister niet op de frontpage? Gasten hebben inderdaad PUBG gekocht en brengen straks zelf een nieuwe game uit. Maar voorlopig lijkt dat een China only release te zijn. Kan zijn dat Tencent (zo heten ze toch) er op speelt dat de game in China verboden wordt (ivm gore), PUBG voor de rest van de wereld houdt en dan gelijk weer de game voor China klaar heeft staan?
Signature
Zolang het alleen voor de chinese markt is denk ik van niet. Maar bluehole zal nu toch wel achter de oren moet krabben want dit gaat geheid door 1 of andere omweg ook naar de andere.landen komenkazzzdafke schreef op woensdag 29 november 2017 @ 12:59:
(als ze FPV toevoegen)
[video]
Ik hoop het.. Een mooiere game (al is dat echt niet prio voor mij) maar wel smooth gameplay, destructable world (ziet er nice uit!) EN goeie server met +30 tikrate.
Ik hoop echt dat PUBG een eerste in het genre was, en dat de rest dat volgt enkel maar beter zal worden met ééntje dat er echt bovenuit steekt.
Ik hoop echt dat PUBG een eerste in het genre was, en dat de rest dat volgt enkel maar beter zal worden met ééntje dat er echt bovenuit steekt.
Tja de eigenaar staat niks voor niets bekend om de uitspraak "kopiëren is niet slecht''
is een miljarden bedrijf dus ben benieuwd wat ze er van maken.
Video ziet er leuk uit, maar raak er nog niet echt door gehyped. Eerst maar bewijzen.
Tencent is de eigenaar van Riot Games(Legeau of Legends) dat is natuurlijk ook wel een ''succesvolle kopie''
is een miljarden bedrijf dus ben benieuwd wat ze er van maken.
Video ziet er leuk uit, maar raak er nog niet echt door gehyped. Eerst maar bewijzen.
Tencent is de eigenaar van Riot Games(Legeau of Legends) dat is natuurlijk ook wel een ''succesvolle kopie''
Steam/Origin: BobbLeeSwaggr BF V stats
Ik vraag me echt af of het gaat lukken. Met al die destruction zal de server nog zwaarder belast worden, vraag me af of ze wel die 30hz halen. PUBG zag er ook erg goed uit op ultra in de video's, praktijk is toch anders.kazzzdafke schreef op woensdag 29 november 2017 @ 13:11:
Ik hoop het.. Een mooiere game (al is dat echt niet prio voor mij) maar wel smooth gameplay, destructable world (ziet er nice uit!) EN goeie server met +30 tikrate.
En de gameplay lijkt erg arcade, meer Just Cause 3 multiplayer dan Battle Royale.
Vooral dat laatste ja. Wordt er niet echt warm van.Tsurany schreef op woensdag 29 november 2017 @ 13:21:
[...]
Ik vraag me echt af of het gaat lukken. Met al die destruction zal de server nog zwaarder belast worden, vraag me af of ze wel die 30hz halen. PUBG zag er ook erg goed uit op ultra in de video's, praktijk is toch anders.
En de gameplay lijkt erg arcade, meer Just Cause 3 multiplayer dan Battle Royale.
Ziet er best nice uit. De engine is gewoon ruk in pubg. Ik wacht persoonlijk om SCUM. Iets meer realisme, langzamere gameplay. Ze willen de survival shooter genre combineren met RPG elementen. Als je van snipen houdt dan kan je punten stoppen in bijvoorbeeld camouflage. Andere mensen kunnen weer punten stoppen in perceptie om dat te counterenkazzzdafke schreef op woensdag 29 november 2017 @ 12:59:
(als ze FPV toevoegen)
https://www.youtube.com/watch?v=2b1WqjfqEB4
Let op:
![]() | Zoek je andere Tweakers om mee te spelen? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |