[PC/XBO/PS4] PLAYERUNKNOWN's Battlegrounds Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 77 ... 141 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:36
beebie121 schreef op maandag 13 november 2017 @ 13:09:
@kazzzdafke De de-sync krijg je daar dan een melding van met netwerk etc?

Een maat van me heeft het ook. Hij speelt met wifi (ja ja i know).
Maar vroeg me dus af of het door de WiFI komt of ingame zelf is.
Nee, die melding is LAG detection ingame. Dat heeft iedereen in het spel dan, en niet alleen hij.
Ik speel op een 200Mbit lijn met een hele snelle ping, dus... Desync ligt aan server bluehole :) en daar krijg je geen melding van, tenzij je achter een muur zit en wordt doodgeschoten, dat is dan de melding :)

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 25-09 09:27
lol ok dan.
Maar ik kan me herinneren dat hij de melding krijgt en wij (als mede teammembers) niet.
Ik speel zelf ook bedraad op een 400Mbit lijn en ik en anderen krijgen dan de melding niet.
Vandaar ook mijn vraag :)
EN ja de-sync en dood achter een muur is soms irritant.

MOet zeggen dat ik het spel niet zo vaak meer speel. Vind duo/squad toch echt leuker en dat doe ik alleen met mn maatjes.
Ben wel benieuwd naar de nieuwe maps. Zag laatst nog een preview van die desert map. Zag er echt wel heel tof uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NINjak
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08 15:29
Blijf het vreemd en grappig vinden, doe je een squad, schiet je met je AKM en "red dot" op (achteraf) 2 mensen in een "witte" Dacia die de berg op komen rijden (achterkant "shooting range")
nr. 1 schiet je uit de auto
nr. 2 raak ik ,denk ik, ook maar de auto gaat ook kapot en dus 2 kills

Terwijl je verder aan het spelen ben, hoor en zie ik (2e scherm) op Discord een prive bericht komen met een plaatje van een ? op zijn kop. Nadat wij zelf in een sandwich tussen 2 squads kwamen en uitgeschakeld zijn.... even lezen.

Het is was myzt_0000 en wat ik allemaal aan het doen was ;)
Antwoord van mij: schieten :p

Was snel gezien dat ik het was en wetende dat ik ook op de "PC Gaming Tweakers" Discord zit (op dat moment niet). Het komt niet vaak voor dat je in PUBG tweakers tegen komt althans ik/wij niet. Tenminste de keer hiervoor waren we (achteraf) Jos_de_Zwerver (op Military) even kwijt die ons opeens in de rug schoot. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 09:17
Tsurany schreef op zondag 12 november 2017 @ 01:52:
Vandaag 14 potjes gespeeld waarvan 9 keer chicken dinner. Record staat op 5 chicken dinners achter elkaar, ga je wel vol van zitten. Ook flink wat kills kunnen halen met het squad, elke ronde wel een paar squads gekilled.

Dit potje was nog wel de meest spannende win:
[video]

En zelfs als je hoog in de ratings zit komt soms nog zo'n squad aan rijden:
[video]

@frack De AKM is het eerste schot loepzuiver en de opvolgende 4 schoten hebben altijd hetzelfde patroon. Daarna wordt hij eigenlijk onhandelbaar. Single shot is hij best acceptabel inderdaad, flink wat damage.
Misschien is het al eerder gevraagd, maar stream jij ook? Lijkt me wel eens leuk om mee te kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMeer
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 01-09 20:29
Bedankt voor de heldere uitleg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jaded schreef op maandag 13 november 2017 @ 15:20:
[...]

Misschien is het al eerder gevraagd, maar stream jij ook? Lijkt me wel eens leuk om mee te kijken
Nee ik stream zelf niet. @mouzetc streamed wel, daar speel ik eigenlijk vrijwel altijd mee samen. Al is hij nu aan het minderen vanwege een of andere vriendin :+

Wellicht kan je via zijn Twitch oude videos terugkijken?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +4 Henk 'm!

PATCH NOTES

https://steamcommunity.co...etail/1462969633594470781

Players,

Today, we would like to give you an update about the test servers. Many players were disappointed that the first test server schedule was delayed last time. Right before opening the test servers, we concluded that the test build was not stable enough and decided to postpone the test. Although the current test build is not completely stable as of now, we still would like to open the test servers this week even for a short period of time and allow players to test the long-awaited feature - vaulting & climbing. We were planning to run test servers for about three days but this week’s test will be shorter because of the build’s current state.

Please note that you may experience client crashes on the test servers. This is normal as the build we are using for this test is not completely stable. This may not be the best condition to test all the features. At this time we ask for your understanding as we continue to fix the issue.

The test will begin tomorrow and last for about a day. If we decide to extend the test schedule, we will make an announcement on our official social media channels.

Test schedule
PST: November 13th 18:00 PM – November 14th 18:00 PM
CET: November 14th 03:00 AM – November 15th 03:00 AM
KST: November 14th 11:00 AM – November 15th 11:00 AM
Region & Modes
NA SOLO First-person / Third-person
ASIA SOLO First-person / Third-person

Two major changes were made this time. We added vaulting & climbing and overhauled the ballistics system. To read more about vaulting & climbing, please read our previous blog post.

Regarding ballistics, we made changes to bullet drag effect, accuracy and hit areas to give them a more realistic touch as well as improve the balance of weapons. We have described the changes in detail below. We will be using a more advanced equation to calculate damage which will be shared in detail after this test.

Ballistics overhaul

We are constantly looking into improving the balance of the weapons while adding a little bit of more realistic, albeit reasonably balanced touch. As a consequence, we are now working on a ballistics balance pass. We have been announcing upcoming changes to the way the projectiles and weapons behave for some time and now the first iteration is finalized.

The overhaul consists of multiple elements. The most essential one is the addition of a bullet drag effect that affects the trajectory curve of a projectile. Due to this effect the bullet now loses its velocity over time - similar to what happens to it in real life. As a result, with gravity still acting on the projectile, at the same distance as before the bullet drop will be bigger. For most assault rifles the change will be hardly noticeable at short range. It will become increasingly obvious above the range of 300 meters.

Secondly, we’ve tweaked the MOA (accuracy) of the weapons basing the new numbers on their IRL counterparts. While some weapons may experience slight accuracy nerf, others will become more accurate than before.

Following the changes to the trajectory of the bullet, we have looked into the usability of iron sights and sight attachments. To accommodate the new ballistics, we have changed the way zeroing works to be slightly more realistic. As a result, each weapon will have unique set of zeroing ranges while using the iron sights. Red dot and holographic sites will allow for zeroing in on short ranges. You will now also be able to adjust the intensity of the reticle (by default using the Mouse Wheel). 4x's tip of the chevron is zeroed in on respectively 50 and 100 m for submachine guns and other weapons. Bigger scopes will additionally allow you to change the zoom level (by default using the Mouse Wheel).
* Zeroing for 4x is the same as before in the 1st test servers and will be updated in the next test build.

Finally we have introduced changes to the hit areas of the characters. We felt that the initial system was a little bit too simplistic and punishing to the players. With the new system, the problematic neck area will be protected by the helmet. Shooting hands and feet is now also less effective than it was before. On top of regular bonuses and penalties to the hit areas, the damage will be also modified by weapon class.

These changes allow us to further balance the use and functionality of different types of weapon classes. Please bear in mind that the changes are not final, many are, in fact, experimental, and we are still working on more features to be included in the game.

Client Optimization
Optimized terrain data to reduce memory usage
Reduced the lag issue when terrain is loading
Reduced the lag issue when multiple players are in sight

Server Optimization
Optimized server performance by adjusting network throughput

Action
Added vaulting & climbing action

Game Play
Vehicle driving balance is modified
* We are adjusting driving sounds to be more realistic. Sources of vehicle sounds will be improved.
Vehicle driving is adjusted to be more realistic
*This is an early stage of balancing. We need your feedback to improve driving.
Improved the vehicle and passenger animations

Ballistics overhaul
Projectiles fired from firearms are now affected by air drag. This means that projectiles will now lose velocity over time leading to greater bullet drop and longer travel time
Large scopes (8x, 15x) now have variable zoom that can be adjusted using the Mouse Wheel (by default)
Red dot, holo and 2x sights can now have their reticle's brightness adjusted using Mouse Wheel
Hit areas have been modified
- Neck is now protected by the helmet
- Damage to the chest area is increased
Base damage is now modified by weapon class
- The actual damage is now taking into account following multipliers
-- Base damage stat of the weapon
-- Distance traveled by the projectile (damage decreases over distance)
-- Hit area damage multiplier
-- Weapon class multiplier

Fixed the excessive aim-punch while leaning in ADS mode
Removed the blurring effect of the weapon and objects close to camera that appeared in non-ADS mode

Vehicles
Unified the sizes of all UAZ models, the number of seats decreased to 4

UI/UX
Improved the backpack capacity UI in the inventory screen

When we prepared to release the first Early Access version of PUBG earlier this year, we were not fully prepared to respond to the issue of cheating. Since then, our traffic grew exponentially and it became an even bigger issue.

Earlier this month, we noted that we have been adding new measures and detection methods to address the cheat issue more effectively. To provide a healthy environment to our players, addressing this issue is now our top priority. We are constantly improving our anti-cheat measures and adding new ones.

With our recent efforts to strengthen the measures, the volume of players who use cheats has been reduced by 25% overall, and the volume of malicious, extreme cheaters has been reduced by 50%.

However, we know that this is not enough, which is why we are approaching this in multiple ways - monitoring 24 hours a day, strengthening security systems and applying additional anti-cheat solutions. Regarding other measures that our players have suggested, we are looking into a few that may be quite effective.

The battle against cheats may be endless. But we will do our best to create a healthier, better environment for everyone and take strong actions against distributors and sellers of cheats as well as those who use them.

Lastly, we would like to again ask for your understanding regarding client crashes you may experience during this test. We’d like to also thank the players who have been patiently waiting for an update. Although we may not leave comments on every piece of feedback we see, we are always monitoring and reflecting on it. We appreciate it very much. In one of the subsequent dev blogs, we will be addressing the issues that are being discussed in the community, bugs that are not fixed in this test build and issues that were not mentioned in today’s dev blog. We are also preparing to share more about the damage equation later as we noted above.

We are looking forward to getting your feedback on our first PC 1.0 test build.

Thank you.
The PUBG Development and Community Team

[ Voor 97% gewijzigd door Tsurany op 13-11-2017 17:00 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 31-08 17:05

knightvision

Hihihihi ik ben stout....

Is de discord channel werkzaam? ik krijg steeds invalid or expired message als ik mezelf wil toevoegen aan discord?

https://discord.gg/0ezBMpYOe80zlpeP

Hoe komt dit? Hoe kan ik de moderator bereiken van die channel?

[ Voor 31% gewijzigd door knightvision op 13-11-2017 17:25 ]

My Hardrocking iRacing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Hmm meer realisme in weapon behavior is goed! Ook de damage dat ze doen over langere afstand, alsook bulletdrop die realistischer is. Ik ben fan! :)

Enkel maar ASIA en NA SOLO maps, da's dan iets minder om te testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
kazzzdafke schreef op maandag 13 november 2017 @ 17:15:
[...]

Hmm meer realisme in weapon behavior is goed! Ook de damage dat ze doen over langere afstand, alsook bulletdrop die realistischer is. Ik ben fan! :)

Enkel maar ASIA en NA SOLO maps, da's dan iets minder om te testen.
Enig nadeel kan zijn dat AR's op afstand niet meer viable zijn. Heb je geen sniper dan ben je redelijk fucked in open velden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkware
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-09 21:18
kazzzdafke schreef op maandag 13 november 2017 @ 17:15:
[...]
Ik vind de hoeveelheid kogels die je, soms (afhankelijk van armor / hitspots), nodig hebt om iemand te doden wat hoog. Zoals ik het lees (kan zijn dat ik het niet helemaal begrepen heb) wordt de hoeveelheid damage die je doet alleen maar lager (of blijft gelijk). Hier geen fan! :)

Maar, eerst maar eens zien hoe het speelt voordat ik het op voorhand al opgeef.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kazzzdafke
Tsurany schreef op maandag 13 november 2017 @ 17:30:
[...]

Enig nadeel kan zijn dat AR's op afstand niet meer viable zijn. Heb je geen sniper dan ben je redelijk fucked in open velden.
Wat IRL ook het geval is?

Ik vind dit iets realistisch wat er gerust aan toegevoegd mag worden.

Er zijn andere zaken wat realistisch gezien zou toegevoegd moeten worden (ten eerste niet zo ver full speed kunnen lopen om dan een steady aim te hebben) die veel meer invloed op gameplay hebben dat het niet meer leuk zou zijn.

[ Voor 35% gewijzigd door kazzzdafke op 13-11-2017 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Het zal toch aan de munitie liggen en niet het soort wapen waarmee het gevuurd wordt, hoofdzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 31-08 17:05

knightvision

Hihihihi ik ben stout....

Kan iemand mij vertellen wie de moderator is van deze pubg discord channel?

My Hardrocking iRacing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kazzzdafke schreef op maandag 13 november 2017 @ 17:36:
[...]

Wat IRL ook het geval is?

Ik vind dit iets realistisch wat er gerust aan toegevoegd mag worden.
Niet al na een paar honderd meter, die afstand is wel wat groter. Bovendien heb je dan vaak ook aan een enkele kogel genoeg om iemand uit te schakelen. Realisme lijkt mij niet direct een goed argument.

Het wordt even afwachten wat de praktijk gaat brengen maar ik zie persoonlijk de noodzaak niet zo. Je hebt nu al vijf kogels van een 5.56 nodig tegen een lvl 2 vest en een rennende tegenstander raken is al lastig genoeg, dan hoeft van mij niet nog lastiger te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:33
Tsurany schreef op maandag 13 november 2017 @ 17:48:
[...]

Niet al na een paar honderd meter, die afstand is wel wat groter. Bovendien heb je dan vaak ook aan een enkele kogel genoeg om iemand uit te schakelen. Realisme lijkt mij niet direct een goed argument.

Het wordt even afwachten wat de praktijk gaat brengen maar ik zie persoonlijk de noodzaak niet zo. Je hebt nu al vijf kogels van een 5.56 nodig tegen een lvl 2 vest en een rennende tegenstander raken is al lastig genoeg, dan hoeft van mij niet nog lastiger te worden.
Spelers met veel tijd om te oefenen krijgen het toch wel onder de knie, spelers met weinig tijd komen er nooit aan te pas. Hoe meer factoren om rekening mee te houden, hoe lastiger de leercurve.

Overigens gaat het om de totale speelervaring, dus wellicht dat deze dingen op zich niet voor grote problemen zorgen. We zullen zien.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRTNbos
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-09 13:40
"- Damage to the chest area is increased"

Ik lees in de notes ook dit. Dus aan de ene kant worden bepaalde wapens minder effectief (op langere afstand), maar aan de andere kant is een kogel in je hart dus dodelijker. De vraag is dan wat de uiteindelijke balans gaat zijn, maar voor alsnog ben ik positief over de patch.

Daarnaast vind ik het in basis goed dat ze dingen durven/willen aanpassen. Dat kan betekenen dat het een paar iteraties duurt, maar als deze instellingen niet lekker zijn is het vrijwel zeker dat ze (met gedegen commentaar en niet het standaard bashing) de boel in de toekomst blijven finetunen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

knightvision schreef op maandag 13 november 2017 @ 17:43:
Kan iemand mij vertellen wie de moderator is van deze pubg discord channel?
Hoi Knight

Ik ben 1 van de Mods op het discord kanaal, reden dat je er niet meer opkomt is, na herhaaldelijke waarschuwingen naar jou toe, welke je genegeerd hebt. het gisteren weer raak was. Nu is er besloten om je te bannen.

hiermee is het verhaal wat mij betreft klaar en reageer ik ook niet meer op berichtjes dit om de tweakers mods geen hartverzakking te doen geven.

fijne dag verder en veel gaming plezier in de toekomst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefanus
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-09 19:15

Steefanus

StefanJ

https://twitter.com/PUBAT...status/930100952333475840
We will be deploying the test build with vaulting & climbing and ballistics overhaul Nov 13th 6:00PM PST, Nov 14th 3:00AM CET.
:>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 09:45
Hopelijk houden ze rekening met het feit dat scroll al misschien voor andere functies gebruikt wordt maar dat zoomen er niet mee conflicteert.

Zo heb ik onder scroll up/down m'n 1e en 2e wapen zitten. Maar als ik scope wil ik eigenlijk wel kunnen zoomen met mijn scrollwiel en dan hoef ik niet van wapen te wisselen.

Als ik nu op de kaart kijk en met het scrollwiel in/uitzoom dan wisselt m'n wapen steeds. Best irritant en niet nodig.

Benieuwd of de devs hierover na hebben gedacht...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:55

Een video van de vaulting-features uit de 1.0 testserver. Werkt allemaal best lekker! De nieuwe geluiden van de voertuigen zijn wel even wennen, maar het rijden zelf voelt een stuk prettiger aan. Belooft veel goeds :)

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Er zijn nog wat leuke nieuwe dingen:

Nieuw bos achter Mansion:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8SN94HMH1MFy70cLn7tvRDHc/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/18LAKIZ4zcuvIsNvKF3mKpVv/full.jpg

Nieuw wapen in de data files, details onbekend:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CIS0hug2jA2WgBYHRV1l8mVV/full.png

Jetski in de data files:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Ni2aH3BxpQs20blWlciQfZww/full.png

Pickup in de data files:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/e0cNtmIUxVMbYZrleQvct16H/full.png

Smoke aangepast:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dYPlIfjooORddlLos7NtWu50/full.jpg

Nieuwe killfeed:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gK7AvkMqtYTDVSoaKqLlS3cq/full.jpg

Minimap van nieuwe map:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/eaJwVU64Q2zt8kPruxedAGe3/full.jpg

De 8x variabele zoom:
https://gfycat.com/UncomfortableVigorousHornet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Hahha stappen ze 2x ook aan de passagiersaantallen ipv bestuurderspartij in.
Zou toch standaard moeten zijn dat als er niemand in de auto zit, je aan bestuurderskant auto instapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-09 15:46
Heeft iemand al ervaringen met de performance updates in de test server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flamesz schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 08:38:
Heeft iemand al ervaringen met de performance updates in de test server?
Op Reddit lees ik louter positieve verhalen. Echter is het wel zo dat de test servers altijd wat beter lopen dan de live servers dus het blijft toch even afwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wutwutwhat
  • Laatst online: 19-12-2022

wutwutwhat

Lomperik.

Tsurany schreef op maandag 13 november 2017 @ 17:48:
[...]

Bulletdrop irl is best een ding.. Lang leve munitiefabrikanten met calculators.

Een 222 Remington (5.56x43mm) kogel die word afgeschoten uit een wapen met een loop van 61cm (vergelijkbaar met een 'hunting rifle') met een zeroing distance van 100m bij een temperatuur van 21 graden celsius (aanname van een zonnig dagje in Erangel) is tegen de tijd dat hij 200 meter heeft afgelegd 8,4cm gedropt. Snelheid is afgenomen van 1052m/s naar 766m/s. 100 meter verder (300 meter afstand dus) zit je al op een drop van 33,8cm en een snelheid van 643m/s. Trekken we dat door naar 500 meter dan zit je op 168,9cm drop 438m/s. Is opzich best een drop zo, dacht ik.

In theorie is een lagere snelheid minder 'damage', al denk ik dat zo'n kogel alsnog auw doet, ook al komt 't van 500 meter afstand. Doe verder met deze info wat jullie willen :P Simpelweg een #themoreyouknow dingetje :+

Edit:
Tsurany schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 08:47:
[...]

Op Reddit lees ik louter positieve verhalen. Echter is het wel zo dat de test servers altijd wat beter lopen dan de live servers dus het blijft toch even afwachten.
Reddit louter positief?! Dan kan het eigenlijk alleen maar goed uitpakken, ook op de live servers 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door wutwutwhat op 14-11-2017 09:01 ]

Liever in Gulden betalen? Dat kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@wutwutwhat bullet drop wil ik ook zeker niet in twijfel trekken. Waar het mij vooral om gaat is het afnemen van damage op afstand bij AR's, mocht je straks meer dan vijf kogels nodig hebben op grotere afstand wordt het wel heel lastig om met een assault rifle nog iets te betekenen tegen snipers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kazzzdafke
Tsurany schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 09:07:
@wutwutwhat bullet drop wil ik ook zeker niet in twijfel trekken. Waar het mij vooral om gaat is het afnemen van damage op afstand bij AR's, mocht je straks meer dan vijf kogels nodig hebben op grotere afstand wordt het wel heel lastig om met een assault rifle nog iets te betekenen tegen snipers.
@Tsurany @wutwutwhat
het is zelfs zo dat als je bv met een .50 sniper iemand hit op 200m of op 800m er een groot verschil in impact is.
Op 200m heeft de kogel gewoon veel te veel snelheid en zal die een gaatje maken in het individu, er los door om het zo maar te zeggen en dus (als het niet in het hoofd of hart is) geen kill shot zijn.
Op 800m heeft deze .50 gewoon stopping power over, en zal dat gaatje één groot gat worden, waarbij je bv een hele romp kwijt speelt.

Dus het is niet enkel de damage die afneemt in afstand, maar ook toeneemt voor bepaalde ammo in afstand.

Het zou dus logisch zijn moesten ze een MK14 tot bv 200m minder damage laten doen, alsook de mini en SKS bv. AWM en M24 al zeker. Deze hebben een grotere stopping power op +300m dan op 100m (waar ze nu ook volle bak voor gebruikt worden).

[ Voor 3% gewijzigd door kazzzdafke op 14-11-2017 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@kazzzdafke Een .50 in je borst is, ongeacht afstand, een schot dat iemand uitschakelt. Een dergelijk gat in je lichaam is niet iets waar je simpelweg mee door gaat vechten.

Maar dat is niet het punt dat ik wil maken. Waar het mij om gaat is dat dit soort informatie erg slecht vertaald naar een in-game situatie waarbij je niet zelf de keuze hebt welke wapens je tot je beschikking hebt. Als een cirkel eindigt in een redelijk open gebied is de speler zonder sniper redelijk in het nadeel aangezien hij nu meer kogels nodig gaat hebben op lange afstanden en nog meer moeite gaat hebben met het mikken.

Het is afwachten hoe het uit gaat pakken maar ik hoop niet dat we Battlefield 1 toestanden krijgen waarbij wapens artificieel gelimiteerd worden om spelers te dwingen binnen de "theoretische range" van het wapen te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 24-09 13:22
Tsurany schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 08:25:
Er zijn nog wat leuke nieuwe dingen:

Nieuw bos achter Mansion:
[afbeelding]
[afbeelding]

Nieuw wapen in de data files, details onbekend:
[afbeelding]

Jetski in de data files:
[afbeelding]

Pickup in de data files:
[afbeelding]

Smoke aangepast:
[afbeelding]

Nieuwe killfeed:
[afbeelding]

Minimap van nieuwe map:
[afbeelding]

De 8x variabele zoom:
https://gfycat.com/UncomfortableVigorousHornet
Nice dat bos achter mansion, dat was altijd zo'n open vlakte daar dit maakt het wel wat interresanter als je daar een endcircle hebt of als je gewoon wil looten tussen die verschillende kleine compounds.

Ben alleen geen fan van de DP28, dit is een Russische 2de WW2 LMG waarom hebben ze niet gekozen voor een RPK of RPD als tegenhanger van de M249, dat zou een logischere keus geweest zijn. Prima dat de KAR erin zit omdat dit een sniper is, maar als er alleen maar WW2 era wapens erbij komen is de verhouding een beetje raar ( kar, thompson, DP28 ) Dan gaan we van 1928 t/m 1984 ongeveer qua wapens. Misschien kunnen ze beter in de Vietnam tijd kijken naar wapens, die passen er beter in en is ook logischer qua attachments.

Whats next, MP44 met extended mags, reddot en rapid fire ( lijkt COD wel :+ ) /s

Variabel zoom ziet er wel nice uit, maar volgens mij kan je telkens switchen van x8/x7/x6/x5 als ik het zo bekijk. Maakt dit een X8 niet altijd BIS? en is de X4 eigenlijk overbodig geworden? ( die is wss niet variabel, ik weet niet of een acog te stellen is? )

[ Voor 6% gewijzigd door jantje 2 op 14-11-2017 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutellaah
  • Laatst online: 21-09 20:20

Nutellaah

Bits N Sites

Ik lees ook enkel maar positieve reacties qua performance (is inderdaad op de testservers en deze zijn altijd beter qua performance).
Toch krijg ik een positief gevoel bij deze update.
Ik zag wel al hier en daar problemen bij de vaulting waarbij men op iets klom en vast kwam te zitten (vb. raam in kerk).
Aangezien het test is zullen er natuurlijk zo'n zaken zichtbaar worden, hopelijk hebben ze nu genoeg tijd / mankracht om dit te fixen.

Ook zie ik dat de speelstijl wel wat zal veranderen (zeker 3rd person), nog meer camping?:
Afbeeldingslocatie: https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/857235601755408712/CC6A2B4BFF14766AC4BFED0407C84BE7FA00D004/?interpolation=lanczos-none&output-format=jpeg&output-quality=95&fit=inside%7C1024%3A576&composite-to=*,*%7C1024%3A576&background-color=black

Het kan wel eens een fijne kerst / nieuw jaar worden :)

[ Voor 26% gewijzigd door Nutellaah op 14-11-2017 09:49 ]

Steam: Nutella | Tweakers: Nutellaah
i7-9700K | MSI Z390-A PRO | MSI GeForce RTX 2080 Gaming X Trio | 16GB DDR4 @ 3200 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 09:17
Leuke patchnotes! Ben erg benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nutellaah schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 09:45:
Ook zie ik dat de speelstijl wel wat zal veranderen (zeker 3rd person), nog meer camping?:
[afbeelding]
Dat is wel een briljante plek om in TPP te campen :o Nu weet ik zeker dat ik nooit meer TPP ga spelen, dit soort dingen kan je gewoon niet zien als je op de grond loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
Tsurany schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 10:13:
[...]

Dat is wel een briljante plek om in TPP te campen :o Nu weet ik zeker dat ik nooit meer TPP ga spelen, dit soort dingen kan je gewoon niet zien als je op de grond loopt.
https://clips.twitch.tv/MildLittleCaterpillarKappaClaus

Ook leuk om de daken te checken op military :+ Wordt waarschijnlijk wel gefixed en ik denk dat ze die kantelen ook wel zo zullen maken dat je er of niet meer op komt of niet meer in kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-09 11:30

Pablo

Rito pls

jantje 2 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 10:42:
[...]

Ook leuk om de daken te checken op military :+ Wordt waarschijnlijk wel gefixed en ik denk dat ze die kantelen ook wel zo zullen maken dat je er of niet meer op komt of niet meer in kan.
in TPP kon je dit echt al in heel veel gebouwen doen.
Al heel vaak en report gemaakt op BH forum, maar tervegefs, het zit er nog steeds in xD

For certain ye have to be lost to find somethin that can't be found.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Ik hoop dat ze dat inderdaad fixen, door muren en plafonds heen moet natuurlijk niet kunnen. Vrees enkel dat ze nooit alle sneaky plekken aan kunnen passen. Met vaulting kan je op zoveel nieuwe plekken klimmen dat dit met TPP zeker tot vervelende situaties kan gaan leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutellaah
  • Laatst online: 21-09 20:20

Nutellaah

Bits N Sites

[...]

Die bug zit er inderdaad al lang in. Er is zelfs recentelijk een hack gemaakt die hier gebruik van maakt.
Ik post de video omdat het wel een grappig zicht is.
https://www.reddit.com/r/...ew_kind_of_hack_recently/

Steam: Nutella | Tweakers: Nutellaah
i7-9700K | MSI Z390-A PRO | MSI GeForce RTX 2080 Gaming X Trio | 16GB DDR4 @ 3200 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wutwutwhat

wutwutwhat

Lomperik.

Tsurany schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 09:07:
Dat had ik door, wilde als sidenote gewoon ff die bulletdrop benadrukken.
Ondertussen de tijd gehad om reddit te roamen maar je hebt verdomme gelijk. Je hoeft geen zoutbergen te beklimmen en mensen zijn daadwerkelijk positief over dingen. Eens kijken hoelang dat goed gaat..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zojuist is ook Squad FPP en TPP aan de test servers toegevoegd. Inclusief een extra dag. Vanavond kan je dus naar harte lust in squad mode spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
Tsurany schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 10:48:
[...]

Ik hoop dat ze dat inderdaad fixen, door muren en plafonds heen moet natuurlijk niet kunnen. Vrees enkel dat ze nooit alle sneaky plekken aan kunnen passen. Met vaulting kan je op zoveel nieuwe plekken klimmen dat dit met TPP zeker tot vervelende situaties kan gaan leiden.
Ja idd, ik hoop niet dat mensen nu op van die onmogelijke plekken komen of op daken waar je ze nooit verwacht. Dat moeten ze gewoon uit te game halen want het is nooit de bedoeling geweest dat mensen op de daken van gebouwen kunnen komen.

Zit net ook ff stream te kijken van vaulting maar je kan letterlijk door elk raam vaulten waar geen tralies voor zit, ook van die kleine raampjes waar je nu niet door heen kan, wat ook terecht is. Op deze manier wordt het wel heel erg onmogelijk om een huis te rushen als je uit elke miniraampje kan ontsnappen. Die dubbele ramen dat je daar uit kan prima, maar dat je ook die kleine raampjes kan vind ik onzin en ook totaal niet realistisch, dat is nu ook niet mogelijk met crouchjumping.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazzzdafke
jantje 2 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 10:59:
[...]

Zit net ook ff stream te kijken van vaulting maar je kan letterlijk door elk raam vaulten waar geen tralies voor zit, ook van die kleine raampjes waar je nu niet door heen kan, wat ook terecht is. Op deze manier wordt het wel heel erg onmogelijk om een huis te rushen als je uit elke miniraampje kan ontsnappen.
Je kan er ook via de omgekeerde weg IN komen, dus.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
kazzzdafke schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 11:06:
[...]

Je kan er ook via de omgekeerde weg IN komen, dus.... :)
Succes om op de 2de verdieping erin te vaulten, want daar camped iedereen :+ 1 story campers zijn meestal het probleem niet ;) Dan nog vind ik het persoonlijk geen verbetering en breekt het de immersion.

Prima dat je wat meer mogelijkheden hebt qua grote ramen, maar door die kleine raampjes is gewoon meh.

[ Voor 20% gewijzigd door jantje 2 op 14-11-2017 11:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazzzdafke
Wat is het probleem eigenlijk?
Je kan trouwens ook de kleine raampjes van het wc'tje/badkamer INvaulten. Wel cool :)

PRO tip: schiet eerst van ver de raampjes allemaal stuk, dan horen ze niet dat je daardoor binnen komt gevault :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-09 14:40
kazzzdafke schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 11:12:
Je kan trouwens ook de kleine raampjes van het wc'tje/badkamer INvaulten. Wel cool :)

PRO tip: schiet eerst van ver de raampjes allemaal stuk, dan horen ze niet dat je daardoor binnen komt gevault :)
Denk je niet dat als je van ver de ramen stuk schiet en er iemand binnen zit die niet al alert is van de schoten.....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
kazzzdafke schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 11:12:

Dat het totaal niet realistisch is dat je door de kleinste raampjes naar binnen kan. Ja inderdaad, wat is daar cool aan? Het is toch de grootste onzin dat je via die mini WC raampjes naar binnen kan? |:( 8)7
wutwutwhat schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 11:14:
[...]

@jantje 2 Maar die raampjes zien er opzich breed genoeg uit om doorheen te kunnen klimmen toch? Ik bedoel, in real life crouchjump ik bijna nooit..
Doe jij dat in het echt ook even in 1-2 seconden om binnen te komen? Ik zeg ook niet dat we in reallife zitten maar ik zie een getrainde commando echt niet even via dat raampje naar binnen klimmen in volle bepakking in luttele seconden.

[ Voor 31% gewijzigd door jantje 2 op 14-11-2017 11:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazzzdafke
Vegetto schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 11:13:
[...]

Denk je niet dat als je van ver de ramen stuk schiet en er iemand binnen zit die niet al alert is van de schoten.....?
Als ze je al gezien hebben etc.. als je in drukken gebieden land ofzo, is het beter om direct een aantal raampjes in te knallen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wutwutwhat

wutwutwhat

Lomperik.

Vegetto schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 11:13:
[...]

|:(

@jantje 2 Maar die raampjes zien er opzich breed genoeg uit om doorheen te kunnen klimmen toch? Ik bedoel, in real life crouchjump ik bijna nooit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-09 14:40
kazzzdafke schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 11:14:
[...]

Als ze je al gezien hebben etc.. als je in drukken gebieden land ofzo, is het beter om direct een aantal raampjes in te knallen.
Kan, vind het niet echt een PRO tip imo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazzzdafke
Vegetto schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 11:16:
[...]

Kan, vind het niet echt een PRO tip imo
Dan moet je maar jezelf kenbaar maken langs waar je binnen komt gevault als je aan het rushen bent :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Wellicht komen die flashbangs dan toch nog 's van pas.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wutwutwhat

wutwutwhat

Lomperik.

NiGeLaToR schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 11:22:
Wellicht komen die flashbangs dan toch nog 's van pas.
Ik gebruik ze thans redelijk vaak. Als je weet dat er iemand zit is niets leuker dan zo'n ding via een raam naar binnen keilen en ze neerpannen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
wutwutwhat schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 11:30:
[...]

Ik gebruik ze thans redelijk vaak. Als je weet dat er iemand zit is niet leuker dan zo'n ding via een raam naar binnen keilen en ze neerpannen :+
Klopt, alleen nu is het room-clearing sowieso lastig als iemand bovenaan de trap zit. Zodra je geflashed bent kun je preventie gaan knallen, dat werkt niet als er meerdere entry-points zijn.

Geeft in ieder geval een stuk meer mogelijkheden, leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:49

DirtyBird

Praktiserend denker

Meer realisme is goed en nu is het ook wel zo dat het enige criterium voor een sniper de scope is, niet de rifle.
Ik vraag me alleen af of het de M16 niet een beetje waardeloos maakt. Single fire was geschikt als sniper, maar voor middelkorte afstand zul je denk ik toch altijd een ump/m4/scar/akm gaan willen vanwege de full auto mogelijkheid.
Ik heb best wat keren tegenstanders gedood met de burst, maar het heeft in ieder geval mijn voorkeur niet. Hoe is dat voor jullie?

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
DirtyBird schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 11:49:
Meer realisme is goed en nu is het ook wel zo dat het enige criterium voor een sniper de scope is, niet de rifle.
Ik vraag me alleen af of het de M16 niet een beetje waardeloos maakt. Single fire was geschikt als sniper, maar voor middelkorte afstand zul je denk ik toch altijd een ump/m4/scar/akm gaan willen vanwege de full auto mogelijkheid.
Ik heb best wat keren tegenstanders gedood met de burst, maar het heeft in ieder geval mijn voorkeur niet. Hoe is dat voor jullie?
Ik speel 80% van de tijd M416/SCAR L + M16 scoped als AR / Sniper combo.
Als ik dan een sniper vind zoals een mini14, Kar of SKS dan wissel ik daar me M16 voor in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
  • Laatst online: 25-09 15:46
Ik denk dat de M16 er juist beter van af gaat komen met de update. Het is momenteel al de meest accurate assault rifle geloof ik, en ik denk dat met deze update het verschil tussen de m16 en de rest van de assault rifles alleen maar groter zal worden.
Boven de 30 meter gebruik ik liever toch al geen full auto, dus daar zal ik dan liever ook geen SMG voor gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:49

DirtyBird

Praktiserend denker

jantje 2 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 11:51:
[...]

Ik speel 80% van de tijd M416/SCAR L + M16 scoped als AR / Sniper combo.
Als ik dan een sniper vind zoals een mini14, Kar of SKS dan wissel ik daar me M16 voor in.
Als de m16 niet meer voldoet als sniper, zou je m uberhaupt nog oppakken?

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-09 08:55
DirtyBird schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 11:53:
[...]

Hij is ook heerlijk met een reddot voor 50-100m. Niet heel afhankelijk van attachments, gewoon precies en weinig recoil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-09 16:40
De M16 is hier alleen maar in beeld als ik geen SKS/Mini 14/Kar heb gevonden naast de M416/Scar-L of AK. En stiekem neem ik vaak dan nog altijd liever een AK +8x/4x scope mee naast een 5.56-AR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
DirtyBird schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 11:53:
[...]

Ik denk het wel alleen maar om het feit dat ik dan een single rifle AR als backup heb als ik me standaard AR als full auto speel. Ik zal hem wel veel sneller inwisselen als ik weet dat hij gewoon niet goed genoeg is op afstand. Nu hou ik hem nog wel eens als die volledig decked is met een suppressor bijvoorbeeld.

Uiteindelijk is het voordeel van een AR tegen opzichte van een "normale" sniper dat je gewoon veel sneller kan schieten op je target en een moving target met een AR makkelijker te raken is dan met een tradtionele sniper. Een mini of SKS( met attachments) is momenteel ook al beter dan een M16 dus daar veranderd niet heel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Ook in de update:

Zwem maar sneller naar boven, want er zit veel reliëf in de bodem van het water ook.. en je zwemt veel dieper :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f3cuk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05-09 14:57
Ben wel benieuwd naar de "ballistic update" van de huidge test patch. Vind vooral de kar, sks en m24 iets te weinig meerwaarde hebben t.o.v. de m16 en mini14. Volgens mij hebben ze dat aangepakt door ARs een sterkere bullet drop te geven. Een eventuele andere aanpak waarbij de bolt-action snipers een veel hogere muzzle velocity zouden krijgen lijkt me ook interessant.

Bedrijfsverzamelpand De Drentse Werf - Escaperoom The Basement - E-Chopper.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DirtyBird schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 11:49:
Realisme en gameplay moeten een balans vinden, dat is het belangrijkste.
Bij mij was de wapen voorkeur altijd als volgt:
Primary: Mini-14, M16, SKS
Secondary: Scar-L, M416, M16, AKM, UMP

Wellicht dat de SKS nu de M16 voorbij streeft in mijn primary voorkeur lijst als hij op afstand wat nuttiger is. Nadeel van de SKS is de enorm lage bullet velocity, hopelijk is dat ook iets aangepast. Maar de Mini-14 zal nog altijd de eerste keuze zijn, dat wapen zal nog steeds het beste blijven werken denk ik gezien die ook als sniper gezien wordt.
Close range blijft een AR toch wel de beste keuze en dan denk ik dat mijn voorkeur ook ongewijzigd gaat blijven.
f3cuk schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 12:07:
Ben wel benieuwd naar de "ballistic update" van de huidge test patch. Vind vooral de kar, sks en m24 iets te weinig meerwaarde hebben t.o.v. de m16 en mini14. Volgens mij hebben ze dat aangepakt door ARs een sterkere bullet drop te geven. Een eventuele andere aanpak waarbij de bolt-action snipers een veel hogere muzzle velocity zouden krijgen lijkt me ook interessant.
Een hogere muzzle velocity zie ik niet snel gebeuren, die wapens hebben dat nu eenmaal niet en dan moeten ze een aardig loopje nemen met de specs van de real life variant.

[ Voor 20% gewijzigd door Tsurany op 14-11-2017 12:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

- M4/SCAR (M16 mis ik de auto, AKM/M249 teveel recoil op medium) + Mini in duo's en squads (de mini wint het voor mij van sks/mk14)
- M4/SCAR + Kar/M24/AWM in solo's voor de instakills

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insehh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 09:54

Insehh

Define good enough.

Komen jullie nog regelmatig hackers/cheaters tegen ?
Ik werd net door een AKM vanuit zuid-george insta gekilled toen ik in noord-george een gebouw uitliep langs de kust... 8)7 :+

De enige ekte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:02
Insehh schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 14:02:
Ik werd net door een AKM vanuit zuid-george insta gekilled toen ik in noord-george een gebouw uitliep langs de kust... 8)7 :+
mwa ik weet nooit zo goed of het nou cheaters zijn of gewoon goede spelers of een lucky shot :)
Gister op zich wel wat verdachts meegemaakt maar ook hier zou ik er mijn hand niet voor in t vuur durven steken en zeggen dat het 100% een cheater is.

Liep in Pochinki en vondt in het noordelijkste huisje een mini met ammo. Ik ren naar buiten en links van me, in de verte zie ik 2 mensen lopen. Ik mik met iron sights met mn mini op eentje maar hij was zo ver dat ik m amper zag. hij schiet met een pistol op me en ik wordt flink geraakt. Op dat moment sprint ik achter een muurtje, sla 2 huizen over en ga het 3e huis in en doe de deur achter me dicht. Na de eerste bandage hoorde ik al iemand aan komen lopen dus pak mn wapen weer en richt op de deur. Deur gaat open, hij wacht 2 seconden met naar binnen gaan en ook ik wacht tot ik hem zie. Volgende moment heb ik een SK12 in mn gezicht en ben neer. Het leek erop dat ie wist in welk huis ik zat ondanks dat ik er een paar voorbij gelopen was. Ze waren te ver om gezien te hebben welke ik naar binnen ging. Daarnaast leek het ook of ie van buiten kon zien waar ik was in dat huis. Het was een groot huis met verdieping en ik stond eigenlijk niet op een logische verstop/ambush plek. Toch wist hij precies waar hij moest schieten.

tja zeg t maar... kan ook gewoon een slimme actie geweest zijn van hem. Hij hield er iig een mini aan over :)

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Sticky
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-09 14:34
Insehh schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 14:02:
Gisteravond in een potje Duo weer eens een cheater tegengekomen. We waren bij Mansion gedropt en er werd best wel dichtbij een airdrop gedaan. Dus wij er naar toe lopen, zien we ineens een dude er met 100km/h naartoe rennen 8)7 Heb 'm nog een paar keer kunnen raken met m'n M16 toen hij stond te looten, maar het mocht niet baten.

Geen idee of hij uiteindelijk ook de winnaar was van de ronde, wist z'n naam niet. Maar het was wel 1 speler die uiteindelijk de winst pakte (wij werden 3e).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeryz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 01:12
Potje Test gespeeld, de changes bevallen wel, maar de graphics zijn anders dan in Public. AA doet anders, ReShade werkt anders(niet).. Ik weet het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JeRyZ schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 15:30:
Potje Test gespeeld, de changes bevallen wel, maar de graphics zijn anders dan in Public. AA doet anders, ReShade werkt anders(niet).. Ik weet het niet.
De test server is in een aparte folder geïnstalleerd, je moet zelf Reshade installeren als je die ook in de test server wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeryz
Tsurany schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 15:36:
[...]

De test server is in een aparte folder geïnstalleerd, je moet zelf Reshade installeren als je die ook in de test server wilt.
Yes, dat heb ik ook gedaan :) Ik zal twee screens maken en posten om het verschil te laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JeRyZ schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 15:49:
[...]

Yes, dat heb ik ook gedaan :) Ik zal twee screens maken en posten om het verschil te laten zien.
Dan kan je toch eenvoudig zien of Reshade werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeryz
Tsurany schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 15:52:
[...]

Dan kan je toch eenvoudig zien of Reshade werkt?
Klopt, en het werkt ook, het is alleen minder scherp dan in Public.

Nu maak ik twee screen;, geen verschil :S Maar kom er net wel achter dat het komt met bewegen; als ik beweeg is er op de Test een soort van motion blur, waardoor het bij stilstaan pas weer scherp is.

En motion blur staat uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JeRyZ schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 16:11:
[...]

Klopt, en het werkt ook, het is alleen minder scherp dan in Public.

Nu maak ik twee screen;, geen verschil :S Maar kom er net wel achter dat het komt met bewegen; als ik beweeg is er op de Test een soort van motion blur, waardoor het bij stilstaan pas weer scherp is.

En motion blur staat uit.
Wellicht dat ze het in de engine geforceerd hebben. Net zoals met een bepaalde Post Processing effect het geval was. Zag op Reddit ook meerdere posts hier over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeryz
Tsurany schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 16:29:
[...]

Wellicht dat ze het in de engine geforceerd hebben. Net zoals met een bepaalde Post Processing effect het geval was. Zag op Reddit ook meerdere posts hier over.
Gelukkig, ben niet helemaal gek gelukkig! Het went wel, alleen op Public ziet het er nu echt wat strakker uit dan op Test; voor mij tenminste wel.

Het vaulten werkt erg prettig moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-09 21:11
testserver ziet er ok uit allemaal, alleen de lage tickrate en desync zit er gewoon nog in. wellicht is dat gewoon niet te fixen en moet je early game gewoon super safe blijven spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Klopt, heel de wereld connect natuurlijk naar een USA server, en dat kan je niet makkelijk oplossen.
Daarover maak ik me weinig zorgen, als ze maar in de 1.0 daar restricties op leggen (dat iedereen adhv zijn IP een beetje op zijn gebied server speelt).

Voor de rest draait het soepel, enkel het opnemen van early loot is ook erg traag, maar zal wel te maken hebben met bovenstaande.

Leuk het bodemreliëf in het water, de nieuwe sounds van vehicles (buiten de boten en is de motor precies een F1).
Vaulting gaat lekker, al kan je op sommige plaatsjes niet meer komen (boekenrek onderaan appartments).
Het geluid van het breken van vensters is ook net te traag. Wel leuk als je in een stand land en je hoort het ene raam na het andere breken :D
Wel nog geen nieuwe tactische rushes gehad door het vaulten.

Blijkbaar kan je ook het vliegtuig niet meer verlaten terwijl je op de map aan het kijken bent; das beetje jammer.

[ Voor 12% gewijzigd door kazzzdafke op 15-11-2017 08:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wutwutwhat

wutwutwhat

Lomperik.

Testperiode op de testservers is met ongeveer één dag verlengd tot donderdagochtend. Ideaal voor mensen zoals ik, die gisteren niet konden spelen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StygMa
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:56
Hebben jullie nog tips voor de overgang van TPP naar FPP? (Sowieso als ik in een gevecht ben als ik TPP doe switch ik altijd al naar 1st person, omdat ik 3rd al niet zo lekker vind knallen dan).

Ik merk dat ik het ranken wel het tofst vind en ik doe het best aardig al zeg ik het zelf. Focus ligt voor mij op solo. Is het halen van een rank in FPP < 2000 bijv veel moeilijker dan in TPP?

(als ik de tracker mag geloven dan zitten er ong 330k mensen op TPP EU Solo en 840k op FPP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
gotfurrr schreef op woensdag 15 november 2017 @ 07:44:
testserver ziet er ok uit allemaal, alleen de lage tickrate en desync zit er gewoon nog in. wellicht is dat gewoon niet te fixen en moet je early game gewoon super safe blijven spelen
Daarnaast had ik veel last van lag en lootlag.
Vaulten werkt grappig maar werkt op veel plekken nog niet vond ik. De 8x scope werkte wel super goed. Hoef je tenminste niet een 8x en een 4x mee te zeulen.
Ik had het idee dat het gebied rondom shelter ook anders was, maar ik zal waarschijnlijk wel niet goed gelopen/gekeken hebben.
Na 2 potjes weer naar de normale servers gegaan nadat ik de wijzigingen een beetje bekeken had.

Ben benieuwd, er moet nog best wel wat geoptimaliseerd worden naar mijn gevoel, maar goed, ze hebben nog anderhalve maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wutwutwhat

wutwutwhat

Lomperik.

StygMa schreef op woensdag 15 november 2017 @ 15:37:
Hebben jullie nog tips voor de overgang van TPP naar FPP? (Sowieso als ik in een gevecht ben als ik TPP doe switch ik altijd al naar 1st person, omdat ik 3rd al niet zo lekker vind knallen dan).

Ik merk dat ik het ranken wel het tofst vind en ik doe het best aardig al zeg ik het zelf. Focus ligt voor mij op solo. Is het halen van een rank in FPP < 2000 bijv veel moeilijker dan in TPP?

(als ik de tracker mag geloven dan zitten er ong 330k mensen op TPP EU Solo en 840k op FPP)
Het halen van rank is natuurlijk afhankelijk van je skill en hoe serieus je speelt. Voor mij was de overgang van TPP naar FPP een verademing.. Geen stomme situaties meer waar iemand je van 200 meter al ziet aankomen en wacht op het perfect moment om uit z'n hidingpositie te komen om je om te leggen, om vervolgens weer liggen achter het muurtje verder te wachten. Wat wel een ding is, is dat je veel beter op je omgeving moet letten. (Recht) Achter je kijken kan niet meer zonder je om te draaien bijvoorbeeld dus dat zijn dingen om rekening mee te houden. De gewenning komt uiteindelijk vanzelf als je FPP een tijdje speelt. Persoonlijk prefereer ik FPP zwaar over TPP. Nu is denk ik wel een goed moment om te gaan wennen aan FPP, zodra v1.0 live gaat is het voor iedereen weer ff wennen aangezien vaulting een iets andere gameplay met zich meebrengt. Als je daar goed gebruik van kunt maken kan je denk ik wel redelijk ranken in het begin, mensen verwachten waarschijnlijk nog niet echt dat iemand opeens over een hoge muur kan komen bijvoorbeeld.

YMMV natuurlijk, sommige mensen zweren bij TPP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Laatst online: 22:50
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoowrusZ
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 03:43
Leuk die testserver

[YouTube: https://youtu.be/OjM0BLkWMrY]

Coltspy zat nog lekker op het spawneiland, en kon dus niet dood ofzo 8)7

Free chicken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Ik merk op de test dat regelmatig bij het binnen gaan van een huis er een raam sneuvelt. Zomaar. Out of the blue.

In het begin gezocht naar schutter, maar niemand te zien alsook geen inslag.

Daarna in elk potje meerdere keren. Raar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcosw87
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-08 21:50
kazzzdafke schreef op woensdag 15 november 2017 @ 22:58:
Ik merk op de test dat regelmatig bij het binnen gaan van een huis er een raam sneuvelt. Zomaar. Out of the blue.

Hoe ga je naar binnen? Ik merkte op dat als je door een raam naar binnen/buiten gaat deze kapot 'springt'..
Door een deur heb ik dit niet gemerkt.

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:17
Net met vrienden potje PUBG gedaan, motorfiets is best elastisch :+ :D

[ Voor 13% gewijzigd door Bloodhoundje op 16-11-2017 01:03 ]

• kazzzdafke
Marcosw87 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 23:01:
[...]

Hoe ga je naar binnen? Ik merkte op dat als je door een raam naar binnen/buiten gaat deze kapot 'springt'..
Door een deur heb ik dit niet gemerkt.
Gewoon via deur. Je komt via de deur binnen en ineens klang, glas stuk!
Niemand te zien...

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Gisteren een paar potjes op test gedaan. Speelt lekker smooth, 70-110 FPS (alles op low/ultra low, view distance medium - niet getest met andere settings) op een GTX970.

Wel een bijzondere bug gezien: Speelde met f3cuk en Boxkiller(?), Boxkiller zijn game crashte terwijl we op spawn island waren. Terwijl we in het vliegtuig zaten connecte hij weer, maar z'n marker bleef op spawn island staan. Uiteindelijke landde hij zonder marker op z'n hoofd bij ons, maar de map bleef aangeven dat hij op spawn island stond.
Toen de zone eraan kwam ging z'n health bij f3cuk en mij op 't scherm naar beneden, maar bij hem niets aan de hand :P. Uiteindelijk gaf de server zelfs aan dat hij buiten de zone was neergehaald, maar hij liep nog bij ons rond :D, tot dat we afgeschoten werden :x

• wutwutwhat

wutwutwhat

Lomperik.

kazzzdafke schreef op woensdag 15 november 2017 @ 22:58:

Geen trollende vriend die je stiekem achtervolgt om je te laten schrikken en zich verder niet laat zien? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
kazzzdafke schreef op donderdag 16 november 2017 @ 08:07:
[...]

Gewoon via deur. Je komt via de deur binnen en ineens klang, glas stuk!
Niemand te zien...
Had ik gisteren ook. Loop via de voordeur naar binnen en via een andere deur de badkamer in, opeens breekt uit het niets het raam van de badkamer. Ik zat nog te zoeken naar kogelgaten omdat een silenced shot logisch leek. Niks kunnen vinden dus inderdaad nog een bug.

• gotfurrr
StygMa schreef op woensdag 15 november 2017 @ 15:37:

Fpp solo is veel moeilijker dan tpp, gewoon omdat je zoveel info mist en je daardoor vaker willekeurig dood gaat. Campen in compounds is in fpp bijna verplicht, doe je dat niet dan wordt je al snel van alle kanten door niet zichtbare spelers gekilled. Fpp solo is hartstikke leuk, maar gewoon imho veel meer random dan de tpp variant gelet op winnen/dood gaan.

Fpp duo is al iets makkelijker maar nog steeds lastiger dan de tpp variant. fpp squads is imho makkelijker dan de tpp variant.

Het is overigens niet moeilijk om top 2k te staan in fpp solo. Ik heb een account wat ik gebruik om een beetje dingen te testen en daarmee sta ik vogens mij top 1 of 2k.
@gotfurrr mijn idee was om eens te kijken naar de winratio's van de top 1000 spelers in FPP en TPP, zowel solo als duo. Op basis daarvan kan je redelijk inschatten hoe consistent de top spelers zijn in het binnenhalen van een overwinning en dus een redelijke conclusie trekken of FPP makkelijker of moeilijker is dan TPP wat betreft consistent scoren.

Alleen een klein nadeel, de top 1000 staat vol met cheaters....

• Nivve
  • Registratie: Februari 2016
  • Niet online
Ik vind FPP echt veel fijner dan TPP, al is het maar om het looten (staat geen gast in de weg die voorkomt dat je zonder tab al kan zien wat er ligt) en geen cameraverplaatsing als je naar ADS wil.
Maar ik speel vooral FPP omdat het gewoon leuker speelt als mensen niet om een hoekje kunnen kijken zonder zichzelf bloot te geven. Ja iedereen kan het, maar verdedigen wordt zo echt zo veel makkelijker dan aanvallen, verstoord in mijn opzicht de balans.

Ik kan het vooral goed meemaken omdat mijn vrienden eigenlijk alleen TPP spelen, dus ik speel gewoon TPP Squad maar ga dan first person in, terwijl iedereen in de server de voordelen van TPP heeft.
Dan merk je extra goed wat voor nadeel je af en toe hebt :+
(Wisselen van view doe ik maar zeer beperkt, heeft een negatief effect op mijn gunplay en dat is toch belangrijker)

• gotfurrr
@Tsurany zou me wel verbazen als fpp winrate in top1k hoger zou zijn of gelijk. Wel benieuwd naar.

@Nivve fpp is eerlijker ja, in 1v1 of 2v2 of 4v4. alleen bestaat een game uit meer dan eerlijke fights, solo speel je zelden 1v1 en dan weer een 1v1 etc. of je al dan niet wint heeft vooral te maken hoe goed je beslissingen zijn, imho kan je in solo fpp minder goede beslissingen maken omdat je info mist. Ondanks dat vind ik solo fpp ook leuker hoor, maar het is wel meer random

• Nivve
  • Niet online
gotfurrr schreef op donderdag 16 november 2017 @ 09:26:
@Tsurany zou me wel verbazen als fpp winrate in top1k hoger zou zijn of gelijk. Wel benieuwd naar.

@Nivve fpp is eerlijker ja, in 1v1 of 2v2 of 4v4. alleen bestaat een game uit meer dan eerlijke fights, solo speel je zelden 1v1 en dan weer een 1v1 etc. of je al dan niet wint heeft vooral te maken hoe goed je beslissingen zijn, imho kan je in solo fpp minder goede beslissingen maken omdat je info mist. Ondanks dat vind ik solo fpp ook leuker hoor, maar het is wel meer random
.
Ik speel nu al maanden FPP op TPP servers en ik heb niet het gevoel dat ik minder info heb [edit: dan de anderen]. Ik moet wel meer moeite doen/risico lopen om het te krijgen, maar misschien is dat ook wel (deels) wat je bedoelt met 'minder info'.
De eerste 2 maanden third person spelen voelde toch deels als cheaten of handje vasthouden; ik hoefde niets te doen (i.a.w. geen extra risico lopen) voor de info die ik nodig heb om mijn beslissingen te maken. Voor mij persoonlijk verlaagd dat de voldoening die ik dan uit het spel haal. Maar goed, dat is dus een heel persoonlijke voorkeur ;)
[edit: Overigens speel ik altijd Squad, dus kan in Solo ook nog eens heel anders zijn]

[ Voor 4% gewijzigd door Nivve op 16-11-2017 09:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazzzdafke
wutwutwhat schreef op donderdag 16 november 2017 @ 08:46:
[...]

Geen trollende vriend die je stiekem achtervolgt om je te laten schrikken en zich verder niet laat zien? :+
Neen :)

Gebeurd soms wel eens, zeker met VSS, maar niet het geval. Lijken nog meer mensen issues mee te hebben.

@gotfurrr wat ik zie is dat de winrate op Solo FPP hoger is als je enkel naar de top 100 verified players kijkt. Echter zijn dat allemaal Twitch spelers en de betere Twitch spelers prefereren sowieso first person dus dat is ook geen echt correcte vergelijking.

Als je puur de top 100 bekijkt zitten enorm veel spelers boven de 50% winrate solo, vaak typische "cheater" nicknames. Vrees dat we niet op korte termijn uitsluitsel gaan krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online

• jantje 2
kazzzdafke schreef op donderdag 16 november 2017 @ 09:45:
[...]

Neen :)

Gebeurd soms wel eens, zeker met VSS, maar niet het geval. Lijken nog meer mensen issues mee te hebben.
VSS de most elusive weapon in PUBG :9~ Loop al weet ik hoeveel games te zoeken naar dat wapen maar volgens mij is dat ding qua rarity de meest rare weapon spawn. Vinden Kars voor het leven maar de VSS is me tot nu toe nog ontlopen.

Wil al tijden dat ding weer spelen icm met extended mag, maar krijg hem maar niet gevonden :+

• Nivve
  • Niet online
jantje 2 schreef op donderdag 16 november 2017 @ 10:22:
[...]

VSS de most elusive weapon in PUBG :9~ Loop al weet ik hoeveel games te zoeken naar dat wapen maar volgens mij is dat ding qua rarity de meest rare weapon spawn. Vinden Kars voor het leven maar de VSS is me tot nu toe nog ontlopen.

Wil al tijden dat ding weer spelen icm met extended mag, maar krijg hem maar niet gevonden :+
Kan me herinneren dat iets van een maand geleden die dingen nog vaker spawnden dan de Uzi.
"Alweer zo'n $&&#$ VSS" was dan ook een veel gehoorde uitspraak, ook binnen één game :+

Ik heb er een haat/liefde verhouding mee.
Liefde: Je kan lekker schieten wat je wil, ze weten toch niet waar je zit. Super leuk om mensen chaotisch en in paniek rond te zien rennen niet wetende van welke kant het komt. Ook is de ammo super common.
Haat: Op afstand is ie zo waardeloos qua schade en bullet drop. Veel meer dan iemand plagen doe je er niet mee in het algemeen >:)
Pagina: 1 ... 77 ... 141 Laatste

Let op:
discord
Zoek je andere Tweakers om mee te spelen?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord