[PC/XBO/PS4] PLAYERUNKNOWN's Battlegrounds Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 75 ... 141 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRTNbos
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-09 11:26
YouR schreef op maandag 6 november 2017 @ 14:02:
[...]

Heb een keer letterlijk iemand 5 minuten zitten schaduwen en telkens ging die net weer ff de andere kant op. Zat ik bij een steen te wachten (waren nog de 3rd person tijden) en kwam die langs, mis ik vol mijn shots en ga ik dood :+
Dat is ook geen campen, dat is gewoon sportief zijn O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
frack schreef op zondag 5 november 2017 @ 00:22:
[...]

Ok dan is het volkomen normaal dat mijn ADS opeens weg is en er twee kogels de grond in vliegen, roger! :F #esportsready
Hier, de uitgebreidere variant..[video]
Volkomen normaal hoor, niks aan de hand! :F :F :F
Dit is gewoon een gifje van Reddit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiteflashh
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08-09 15:06
YouR schreef op maandag 6 november 2017 @ 14:02:
[...]

Heb een keer letterlijk iemand 5 minuten zitten schaduwen en telkens ging die net weer ff de andere kant op. Zat ik bij een steen te wachten (waren nog de 3rd person tijden) en kwam die langs, mis ik vol mijn shots en ga ik dood :+
Haha blijven mooie dingen. Ik had laatst een groza en werd in mijn rug geschoten, draai me om en gaf die gast de volle laag. He never even knew what hit him (nouja hij zag wel dat ik hem killde met een groza) wat een gun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouR
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-09 10:24
rdlfcuboy schreef op maandag 6 november 2017 @ 14:19:
[...]

Haha blijven mooie dingen. Ik had laatst een groza en werd in mijn rug geschoten, draai me om en gaf die gast de volle laag. He never even knew what hit him (nouja hij zag wel dat ik hem killde met een groza) wat een gun!
Haha dat zijn de mooie momenten, komt me de laatste tijd ook wat vaker voor, omdat ik na al die uren toch wel wat beter geworden ben. Maar schieten met een shotgun is mij nog niet weggelegd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:11
Tsurany schreef op maandag 6 november 2017 @ 13:36:
[...]

Tuurlijk, veel te veel campers in dit spel. Ik doe het zelf nooit, dat campen. Ik lig altijd in een tactische hinderlaag, dat is heul wat anders O-)
Dat je in een huis camped, prima. Dat je tijdens het looten ergens wacht in een kamer en sneaky een shotgun in iemands neus steekt, ook prima. Eigenlijk vind ik (bijna)alle campers wel ok, de enige campers waar ik echt een @##$#$% hekel aan heb zijn van die gasten die randje blauwe cirkel in het gras gaan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
gotfurrr schreef op maandag 6 november 2017 @ 14:42:
van die gasten die randje blauwe cirkel in het gras gaan liggen.
Goede overlevingsstrategie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 24-09 13:22
[...]

Dat je in een huis camped, prima. Dat je tijdens het looten ergens wacht in een kamer en sneaky een shotgun in iemands neus steekt, ook prima. Eigenlijk vind ik (bijna)alle campers wel ok, de enige campers waar ik echt een @##$#$% hekel aan heb zijn van die gasten die randje blauwe cirkel in het gras gaan liggen.
Vooral endgame als je overal aan het checken bent, maar die gasten in het gras zie je gewoon bijna niet liggen. Laatst ook zo'n nutteloze endcircle in het gras 5 alive in DUO's ik was uiteindelijk ook maar gaan kruipen. Gegeven moment zie ik er 1 naast me maar z'n teammaat die ik denk 1-3 meter naast hem zat was gewoon niet te zien terwijl ik continue die kant op keek om te zien of ik z'n maatje kon vinden.

Uiteindelijk die vent geknocked om te zien of dat effect had, maar toen nog geen beweging niets, moest nog paar meter om de circle in te kruipen dat gedaan en doodgegaan door z'n maat die dus ook werkelijk 1-3 meter naast hem lag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
ok ik hap :+ O-) O-) O-)

nee het is in FPP 9/10 keer geen goede overlevingsstrategie:

- weinig overzicht
- niet mobiel als je moet draaien als er opeens iemand naast/achter je staat
- je wordt bijna altijd geheadshot als je ligt
- ookal zie je iemand als eerste, diegene is dan meestal al heel erg dichtbij

voordelen:
- als je toevallig in de goede richting ligt te kijken en je ziet toevallig je tegenstander net iets eerder, dan is het gg.

dus.

nou.

gewoon niet doen, het enige wat je ermee bereikt is dat je beide een hartaanval krijgt. :z

toevallig gisteren nog een voorbeeld:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=MgyNs8uiHfE&feature=youtu.be]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Gelukkig kunnen ze relatief weinig schade doen. Ik heb er nog weinig gezien die echt georganiseerd werken in combinatie met een spotter op afstand die aangeeft waar vijanden aankomen.

Enige echte schade is je hart die even stil staat als je je de tyfus schrikt :+

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 24-09 13:22
Tsurany schreef op maandag 6 november 2017 @ 15:14:
[...]

Gelukkig kunnen ze relatief weinig schade doen. Ik heb er nog weinig gezien die echt georganiseerd werken in combinatie met een spotter op afstand die aangeeft waar vijanden aankomen.

Enige echte schade is je hart die even stil staat als je je de tyfus schrikt :+
Dat is helemaal erg als je in de redzone zit in een gebouw en een shell slaat in naast je waardoor alle ramen en de deur kapot gaat. Als iemand ooit een hartaanval krijgt is het daar wel van.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiteflashh
jantje 2 schreef op maandag 6 november 2017 @ 15:43:
[...]

Dat is helemaal erg als je in de redzone zit in een gebouw en een shell slaat in naast je waardoor alle ramen en de deur kapot gaat. Als iemand ooit een hartaanval krijgt is het daar wel van.... 8)7
Man Man Man, het lijkt ook wel alsof het geluid dan ineens naar 300% schiet. Hoe vaak ik wel niet van mijn stoel gevallen ben door die bommen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjpurk
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-10-2024
rdlfcuboy schreef op maandag 6 november 2017 @ 15:46:
[...]

Man Man Man, het lijkt ook wel alsof het geluid dan ineens naar 300% schiet. Hoe vaak ik wel niet van mijn stoel gevallen ben door die bommen.
Ze moeten het geluid sowieso fixen. Geluid is totaal niet op elkaar afgestemd. Een Mini-14 klinkt naar mijn idee 2 keer zo hard als elk ander wapen. Verder lijken voetstappen ook vaak niet te kloppen. Zonder ook maar een voetstap gehoord te hebben staat er ineens iemand achter me. Verder heb ik meerdere malen meegemaakt dat een buggy geen geluid maakt. erg vervelend om in 1 keer uit het niets van achter overgereden te worden zonder ook maar iets gehoord te kunnen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatRamon
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
rjpurk schreef op maandag 6 november 2017 @ 16:08:
[...]

Ze moeten het geluid sowieso fixen. Geluid is totaal niet op elkaar afgestemd. Een Mini-14 klinkt naar mijn idee 2 keer zo hard als elk ander wapen. Verder lijken voetstappen ook vaak niet te kloppen. Zonder ook maar een voetstap gehoord te hebben staat er ineens iemand achter me. Verder heb ik meerdere malen meegemaakt dat een buggy geen geluid maakt. erg vervelend om in 1 keer uit het niets van achter overgereden te worden zonder ook maar iets gehoord te kunnen hebben.
Ik denk dat er wat niet goed is bij jou in de instellingen/software of je headset.
Geluid is prima en alles is hoorbaar.

Ik gebruik enkel "Sound Lock"
Om de harde geluiden te laten wegfilteren/dempen
Moet je denken aan Vliegtuig/Buggy waarbij het geluid te hard is.
Voor mij werkt dit zeer goed zonder gevolg te hebben voor de andere geluiden.

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepieMax
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 31-08 19:41
gideon89 schreef op maandag 6 november 2017 @ 13:05:
Volgens mij kunnen we blijven klagen over optimalisatie, feit blijft dat de game in alpha en early access bevindt en dat er nog veel moet gebeuren. Ook ik speel op een 1080ti en tussen 1080p en 1440p res zit weinig verschil qua fps. Accepteren en afwachten wanneer ze dit gaan veranderen dus
De game is sinds maart in Early Acces en zal binnen 2 maanden officieel uit komen (Q4 2017). Nu hebben ze in de afgelopen 7 maanden weinig tot geen verbeteringen doorgevoerd en de servers zijn volgens sommige mensen er zelfs op achteruit gegaan. De kans dat ze nu voor de release van de game al deze problemen op weten te lossen is klein gezien de vooruitgang van afgelopen 7 maanden. Deze post legt het kort en krachting uit naar mijn mening.

Verder blijf ik het concept natuurlijk wel leuk vinden en hoop ik zelf ook dat ze deze problemen binnen afzienbare tijd overwinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjpurk
PatRamon schreef op maandag 6 november 2017 @ 16:11:
[...]

Ik denk dat er wat niet goed is bij jou in de instellingen/software of je headset.
Geluid is prima en alles is hoorbaar.

Ik gebruik enkel "Sound Lock"
Om de harde geluiden te laten wegfilteren/dempen
Moet je denken aan Vliegtuig/Buggy waarbij het geluid te hard is.
Voor mij werkt dit zeer goed zonder gevolg te hebben voor de andere geluiden.
Dit zou ik dan ook eens nader moeten onderzoeken. Heb eigenlijk nooit iets veranderd aan m'n geluidsinstellingen. Zou veel frustaties wegnemen in ieder geval 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PepieMax schreef op maandag 6 november 2017 @ 16:17:
[...]

De game is sinds maart in Early Acces en zal binnen 2 maanden officieel uit komen (Q4 2017). Nu hebben ze in de afgelopen 7 maanden weinig tot geen verbeteringen doorgevoerd en de servers zijn volgens sommige mensen er zelfs op achteruit gegaan. De kans dat ze nu voor de release van de game al deze problemen op weten te lossen is klein gezien de vooruitgang van afgelopen 7 maanden. Deze post legt het kort en krachting uit naar mijn mening.

Verder blijf ik het concept natuurlijk wel leuk vinden en hoop ik zelf ook dat ze deze problemen binnen afzienbare tijd overwinnen.
Ik zou niet te veel van Reddit overnemen. Gemiddelde niveau daar zit onder dat van een zeekomkommer. Velen hebben geen enkele ervaring met (software)development, doen geen moeite om enige kennis te vergaren en willen enkel ongefundeerd kunnen bashen.

De claim dat ze de afgelopen zeven maanden geen verbetering hebben doorgevoerd is daar ook een goed voorbeeld van. Die claim laat namelijk zien dat je of zeven maanden geleden het spel niet speelde of een hoop verbeteringen (bewust) negeert.

Waarom de afgelopen tijd geen updates zijn uitgebracht hebben ze meerdere malen uitgelegd. Ik zou dat eens gaan lezen en verder de test servers eens afwachten.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frackz
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07-09 15:37
theHoff schreef op maandag 6 november 2017 @ 14:12:
[...]

Dit is gewoon een gifje van Reddit....
Dus??? Exact dezelfde situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06:42
frack schreef op maandag 6 november 2017 @ 16:33:
[...]

Dus??? Exact dezelfde situatie.
Je gun kan niet door een muur heen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frackz
corporalnl schreef op maandag 6 november 2017 @ 16:34:
[...]

corporalnl schreef op maandag 6 november 2017 @ 13:22:
[...]

Nee dit komt omdat je dichterbij het raam komt en op dat moment met je gun bij het kozijn komt.

Is het vervelend? Ja dat zeker.
Dat is waar! Maar toch raar dat ik dit nochtans niet meemaak in andere shooters..
In o.a. BF Hardline waren er dezelfde ramen. :)
PS1: Ik stond er niet tegen..na deze clip loop ik nog een 20cm vooruit tegen de ruit.
PS2. Omdat mijn geweer een bar raakt, ga ik uit ADS, waar zit de logica hierachter?
Ik hoop toch dat iedereen begrijpt dat dit geen normale game mechanics zijn, maar ik begrijp dat het early acces is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rjpurk
corporalnl schreef op maandag 6 november 2017 @ 16:34:
[...]

Toch snap ik enigszins de frustratie. Erg leuke en realistische feature, maar wat mij betreft mogen ze het wel iets downtunen (dat je dus iets dichter bij een muur kan staan voordat hij zijn wapen intrekt) en sowieso zou hij dit niet bij raamkozijnen moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frackz
rdlfcuboy schreef op maandag 6 november 2017 @ 13:23:
[...]

Klagen over campers in dit spel.. really ?
Ben ik de enige die zelden tot nooit camped? :+ Behalve de brug dan O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepieMax
  • Laatst online: 31-08 19:41
Tsurany schreef op maandag 6 november 2017 @ 16:27:
[...]

Ik zou niet te veel van Reddit overnemen. Gemiddelde niveau daar zit onder dat van een zeekomkommer. Velen hebben geen enkele ervaring met (software)development, doen geen moeite om enige kennis te vergaren en willen enkel ongefundeerd kunnen bashen.

De claim dat ze de afgelopen zeven maanden geen verbetering hebben doorgevoerd is daar ook een goed voorbeeld van. Die claim laat namelijk zien dat je of zeven maanden geleden het spel niet speelde of een hoop verbeteringen (bewust) negeert.

Waarom de afgelopen tijd geen updates zijn uitgebracht hebben ze meerdere malen uitgelegd. Ik zou dat eens gaan lezen en verder de test servers eens afwachten.
Heb je de video überhaupt gekeken? Ik vind dat dat hij goed en onderbouwd punten naar voren brengt over de status van de game. Ongeacht of de persoon achter de gelinkte Reddit post ervaring heeft in software development komen de standpunten van beide personen overeen. Verder heeft hij het ook alleen maar over het feit dat de manier waarop de developers sommige problemen proberen op te lossen amateuristisch is. Maar goed, ik speel dit spel al sinds maart en ongeacht of er veel verbeteringen zijn doorgevoerd (waar ik mijzelf niet in kan vinden) is de status 'official release' nog ver weg voor deze game. Waarom beloftes maken die toch niet behouden kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06:42
frack schreef op maandag 6 november 2017 @ 16:39:
[...]

[...]

Dat is waar! Maar toch raar dat ik dit nochtans niet meemaak in andere shooters..
In o.a. BF Hardline waren er dezelfde ramen. :)
PS1: Ik stond er niet tegen..na deze clip loop ik nog een 20cm vooruit tegen de ruit.
PS2. Omdat mijn geweer een bar raakt, ga ik uit ADS, waar zit de logica hierachter?
Ik hoop toch dat iedereen begrijpt dat dit geen normale game mechanics zijn, maar ik begrijp dat het early acces is.
Het zijn andere game mechanics idd. Ik snap de frustratie. Maar dit spel probeert juist met dit soort dingen net realistischer te zijn. ( zeg niet dat het realistisch is. )

Je wapen steekt meer uit dan 20cm.

Je blijft toch ook niet in ads als je tegen een muur loopt etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frackz
corporalnl schreef op maandag 6 november 2017 @ 16:48:
[...]

Het zijn andere game mechanics idd. Ik snap de frustratie. Maar dit spel probeert juist met dit soort dingen net realistischer te zijn. ( zeg niet dat het realistisch is. )

Je wapen steekt meer uit dan 20cm.

Je blijft toch ook niet in ads als je tegen een muur loopt etc.
Dat is ook zo. Heb teveel CS gespeeld in mijn leven denk ik. :)

Ook een 'interessante' discussie op Reddit:
https://www.reddit.com/r/...layer_of_the_world_gcore/
Het gaat om de speler genaamd "GCORE_mxey". Squad k/d ratio van 18, vorig seizoen zelfs 29 (wtf?). (https://pubgtracker.com/p...gion=agg&season=2017-pre4).

Heel Reddit is overtuigd dat hij cheat. Macro's/Aimlock/... of zelfs esp. Ondertussen zit hij wel leuk Invitationals te spelen...
Soltek en andere 'pro's' hebben ook al gezegd dat hij cheat.
Ik heb zijn kill montages op Youtube bekeken en stel me er toch vragen bij. (YouTube: mxey
Een ander argument is dat het een compleet onbekende speler is, vroeger wat CSS en CSGO gespeeld maar niet buitengewoon goed.

Buitengewoon goed of toch een paar hulpmiddelen..

[ Voor 9% gewijzigd door frackz op 06-11-2017 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
frack schreef op maandag 6 november 2017 @ 16:57:
[...]

Dat is ook zo. Heb teveel CS gespeeld in mijn leven denk ik. :)

Ook een 'interessante' discussie op Reddit:
https://www.reddit.com/r/...layer_of_the_world_gcore/
Het gaat om de speler genaamd "GCORE_mxey". Squad k/d ratio van 18, vorig seizoen zelfs 29 (wtf?). (https://pubgtracker.com/p...gion=agg&season=2017-pre4).

Heel Reddit is overtuigd dat hij cheat. Macro's/Aimlock/... of zelfs esp. Ondertussen zit hij wel leuk Invitationals te spelen...
Soltek en andere 'pro's' hebben ook al gezegd dat hij cheat.
Ik heb zijn kill montages op Youtube bekeken en stel me er toch vragen bij. (YouTube: mxey
Een ander argument is dat het een compleet onbekende speler is, vroeger wat CSS en CSGO gespeeld maar niet buitengewoon goed.

Buitengewoon goed of toch een paar hulpmiddelen..
is gcore niet het team dat ALTIJD de compounds pakt die niet bezet zijn? O-)

cheater of niet, als je wil dat iemand een cheater is dan kan je altijd genoeg beelden vinden om dat te bevestigen.Als hij cheat of elke andere "pro", dan zijn het hele subtiele hacks en geen 360 spinaimbots en hele duidelijke wallhacks - dus ik vraag me echt af of je die met de huidige spec mode uberhaupt kan detecteren.

ik denk dat er relatief veel "pro" spelers hacken, gewoon vanwege het feit dat er geld te halen is en de pakkans nu heel klein is. dus het zou me ook helemaal niet verbazen als hij dus wel cheat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PepieMax schreef op maandag 6 november 2017 @ 16:46:
[...]

Heb je de video überhaupt gekeken? Ik vind dat dat hij goed en onderbouwd punten naar voren brengt over de status van de game. Ongeacht of de persoon achter de gelinkte Reddit post ervaring heeft in software development komen de standpunten van beide personen overeen. Verder heeft hij het ook alleen maar over het feit dat de manier waarop de developers sommige problemen proberen op te lossen amateuristisch is. Maar goed, ik speel dit spel al sinds maart en ongeacht of er veel verbeteringen zijn doorgevoerd (waar ik mijzelf niet in kan vinden) is de status 'official release' nog ver weg voor deze game. Waarom beloftes maken die toch niet behouden kunnen worden.
Filmpje van de netcode analyse? Filmpje van DrDisrespect? Beide gezien inderdaad. Of is er nog een andere video?

In ieder geval denk ik dat het niet mogelijk is een zinnige uitspraak te doen zonder überhaupt de test versies gezien te hebben. Ze geven meermaals aan dat ze veel verbeteringen hebben opgespaard, geef dat dan op z'n minst een kans.

Daarnaast hangen er denk ik ook veel verkeerde verwachtingen aan de 1.0 release waardoor velen zichzelf gaan teleurstellen. Om dat vervolgens weer los te laten op Bluehole zonder enige goede onderbouwing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:56
gotfurrr schreef op maandag 6 november 2017 @ 17:13:
[...]

ik denk dat er relatief veel "pro" spelers hacken, gewoon vanwege het feit dat er geld te halen is en de pakkans nu heel klein is. dus het zou me ook helemaal niet verbazen als hij dus wel cheat.
Dat denk ik dus ook. Laten we hopen dat hun nieuwe anti cheat goed werkt en we een paar “pro’s” ineens wat minder goed zien spelen.
Al heb ik eens een vid gezien met een hele uitleg waarom bluehole altijd achterop zal hinken met hun anti cheat mbt hoe ze het spel ontwikkeld hebben.

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kazzzdafke schreef op maandag 6 november 2017 @ 18:34:
[...]

Al heb ik eens een vid gezien met een hele uitleg waarom bluehole altijd achterop zal hinken met hun anti cheat mbt hoe ze het spel ontwikkeld hebben.
Dat is niet Bluehole specifiek, dat geld voor elke game developer. Er is geen enkele game waar geen cheats, macro's of andere vormen van hacks voor te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Tsurany schreef op maandag 6 november 2017 @ 18:41:
[...]

Dat is niet Bluehole specifiek, dat geld voor elke game developer. Er is geen enkele game waar geen cheats, macro's of andere vormen van hacks voor te vinden zijn.
Klopt maar Bluehole heeft het ze heel makkelijk gemaakt door “.......”.
Ik weet niet meer waarom :) als ik tijd en zin heb wil ik de vid wel eens zoeken. Maar ik werd er misselijk van als je hoorde dat het “makkelijk” was om cheats te maken voor pubg en nog makkelijker ze up to date te houden aan nieuwe patches/detecties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben wel benieuwd, want zonder onderbouwing hebben we nu niet veel aan zulke uitspraken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
Tsurany schreef op maandag 6 november 2017 @ 18:50:
Ik ben wel benieuwd, want zonder onderbouwing hebben we nu niet veel aan zulke uitspraken...
Ik denk dat het feit dat speedhacks veel te zien zijn/waren genoeg bewijs is.

Edit: het meest duidelijke dat bluehole het hackers makkelijk maakte is natuurlijk de wallhack die in een ini te editten was. En dat gras etc uit te zetten was etc etc

Ze zijn het nu wel aan het fixen, dus helemaaaaal slecht vind ik ze ook weer niet.

[ Voor 18% gewijzigd door gotfurrr op 06-11-2017 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:18
Even een vraagje voor de spelers hier. Hoe gaan jullie in duo/squad om met communicatie? Ik merk dat wanneer ik met een maat van me speel, of met meerdere maten, dat communicatie in het begin goed gaat. Waar gaan we heen, wie heeft wat, wie heeft iets nodig, etc. Maar zodra we in een vuurgevecht komen is het hectiek in het kwadraat :+ Schieten, vijanden in de gaten houden en doorgeven wie waar zit is best tricky :X Case and point (vanaf 3:45 ongeveer):

Dus, hoe communiceer je goed en duidelijk in een intense situatie?

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjpurk
kazzzdafke schreef op maandag 6 november 2017 @ 18:48:
[...]

Klopt maar Bluehole heeft het ze heel makkelijk gemaakt door “.......”.
Ik weet niet meer waarom :) als ik tijd en zin heb wil ik de vid wel eens zoeken. Maar ik werd er misselijk van als je hoorde dat het “makkelijk” was om cheats te maken voor pubg en nog makkelijker ze up to date te houden aan nieuwe patches/detecties.
Volgens mij heeft het groteneels te maken met het feit at het spel op Unreal Engine draait. Over het algemeen is deze engine best open, dus ook voor hackers. Verder word ook het meeste client sided geregeld, waardoor er maar weinig dingen geregeld of gecontroleerd worden door de server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gotfurrr schreef op maandag 6 november 2017 @ 19:08:
[...]

Ik denk dat het feit dat speedhacks veel te zien zijn/waren genoeg bewijs is.

Edit: het meest duidelijke dat bluehole het hackers makkelijk maakte is natuurlijk de wallhack die in een ini te editten was. En dat gras etc uit te zetten was etc etc

Ze zijn het nu wel aan het fixen, dus helemaaaaal slecht vind ik ze ook weer niet.
Echter zijn dat allemaal dingen die eenvoudig dicht te zetten zijn. Ik zou niet weten waarom ze dan altijd achterop blijven hinken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mouzetc
  • Laatst online: 22-09 11:35
SomerenV schreef op maandag 6 november 2017 @ 19:22:
Even een vraagje voor de spelers hier. Hoe gaan jullie in duo/squad om met communicatie? Ik merk dat wanneer ik met een maat van me speel, of met meerdere maten, dat communicatie in het begin goed gaat. Waar gaan we heen, wie heeft wat, wie heeft iets nodig, etc. Maar zodra we in een vuurgevecht komen is het hectiek in het kwadraat :+ Schieten, vijanden in de gaten houden en doorgeven wie waar zit is best tricky :X Case and point (vanaf 3:45 ongeveer):

[video]

Dus, hoe communiceer je goed en duidelijk in een intense situatie?
Haha, t was wel vermakelijk om te zien!

Maar eerst een aantal tips voor het spelen:
-Als je rushed, rush dan met z'n allen (in dit geval kwam je met prachtig geluk weg).
-Je stond heel lang met een nade te peaken.. omdat je 3rd person speelt ben je zo'n easy target op dat moment.
-Noem met looten alleen wat je echt nog nodig hebt. Noem vooral niet alles op wat er ligt. Eventueel pak je zoveel mogelijk en kun je dat altijd nog verdelen.
-Als je loot, zorg dat je veilig bent.. en loot alleen wat je nodig hebt. Jullie zitten met beide deuren open op een relatief kleine circle bijna 2 minuten te looten. Eerste belang is overleven.. veilige positie en enemies spotten. Veel mensen worden loot-horny, terwijl ze al goed gegeared zijn. Nogmaals, heb je meds nodig, pak deze en ga verder met de game.
-In actie, noem dan alleen het broodnodige. Niet dat je continue ergens een enemy ziet lopen.. dus vooral niet herhalen. Veel dingen zijn ook heel obvious, zie jij een auto recht voor je rijden, ziet je maat dit waarschijnlijk ook. Houd het simpel en kort en bedenk vooral wat een ander helpt. Stel je zit in een huis en je wordt in je huis aangevallen, hoor ik regelmatig spelers 5x achter elkaar roepen, OP MIJ OP MIJ OP MIJ SHIT IN MN HUIS OP MIJ. Dit stoort alleen maar. Uiteindelijk leer je dit alleen maar door vaker te spelen en jezelf kalm houden.

Vergeet niet dat je sommige sitauties gewoon alleen moet aanpakken. Jij zat in dit geval in dat huis met 2 enemies om je heen. Jullie waren zoveel aan t praten waar je niks wijs van werd, terwijl je zelf 80% van deze info zelf had kunnen vernemen. Je buddy had daar ook allang in moeten zitten, dat terzijde :p

Als je wilt kun je eens een potje meedoen trouwens, kijken hoe je dat vergaat!

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Voorlopig genoeg van PUBG...
Tot 1.0 der is (test of live) speel ik niet meer..

wtf..

Edit: zijn er nog tweakers dat BF1 spelen? :D En welke discord gebruiken jullie daar voor?

[ Voor 35% gewijzigd door kazzzdafke op 06-11-2017 21:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
kazzzdafke schreef op maandag 6 november 2017 @ 21:16:
Voorlopig genoeg van PUBG...
Tot 1.0 der is (test of live) speel ik niet meer..

wtf..

Edit: zijn er nog tweakers dat BF1 spelen? :D En welke discord gebruiken jullie daar voor?
https://discord.gg/zfeG8Tr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkware
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-09 21:18
Tsurany schreef op maandag 6 november 2017 @ 19:51:
[...]

Echter zijn dat allemaal dingen die eenvoudig dicht te zetten zijn. Ik zou niet weten waarom ze dan altijd achterop blijven hinken.
Als een hoop zaken nu client-side geregeld zijn hebben ze dat niet 123 omgezet naar server-side. In CS-GO worden allerlei maatregelen genomen om geheugen locaties, waar voor cheats interessante info in staat, te randomizen en te obfuscaten. Ook dat heb je niet 123 gebouwd.

Ik zeg niet dat ze het niet onder controle gaan krijgen maar eenvoudig is het implementeren van goede anti-cheat maatregelen niet. Het vereist zelfs specifieke kennis (maar voornamelijk ook ervaring) om überhaupt goed voor elkaar te krijgen. Ik hoop dat ze die ervaring hebben.

Een voorbeeld van een game waarin de basics erg slecht waren en het cheat probleem nooit goed opgelost is: The Division.

Zelf kom ik trouwens bijna nooit cheaters tegen (waarbij ik het zeker weet).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
CS:GO zit anders ook boordevol cheaters, dat is een race die ze ook niet winnen. En met name hit registration wil je inderdaad server side maar ook dat gaat een aimbot niet tegen, het is met name handig tegen desync issues.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whiteflashh
frack schreef op maandag 6 november 2017 @ 16:44:
[...]

Ben ik de enige die zelden tot nooit camped? :+ Behalve de brug dan O-)
Nee vast niet!
Campen is echter een goede tactiek om hoger in de ranking te komen.
Je moet soms het juiste moment afwachten om te schieten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sharkware
Tsurany schreef op maandag 6 november 2017 @ 23:21:
CS:GO zit anders ook boordevol cheaters, dat is een race die ze ook niet winnen. En met name hit registration wil je inderdaad server side maar ook dat gaat een aimbot niet tegen, het is met name handig tegen desync issues.
In CS:GO zitten inderdaad ook cheaters maar dat was mijn punt ook niet. Je gaf aan dat het eenvoudig was om al die dingen dicht te zetten, daar ben ik het niet mee eens. Ik gaf CS:GO als voorbeeld omdat die maatregelen genomen hebben die niet eenvoudig te implementeren zijn, in tegenstelling ze zijn zelfs complex te implementeren.

Men wilt zeker hit registration server side maar dat is niet alles. Liever nog veel meer (in ieder geval valideren), je locatie, je inventory, het aantal kogels in je magazijn, welke state je in zit (reloading / shooting / driving), etc. Afhankelijk daarvan hoeveel er in PUBG momenteel alleen client side afgevangen wordt is het nog veel of weinig werk voordat cheaten makkelijk of moeilijk is.

Om een voorbeeld te noemen, voor degene die niet weten hoe eenvoudig het is om online te cheaten in games, waar men niet in de basis aan anti cheat maatregelen gedacht heeft:
- Pak een wapen met 30 kogels.
- Zoek in het geheugen naar het getal 30
- Schiet één kogel
- Zoek in de geheugen locaties bij stap 2 naar het getal 29
- Herhaal tot nog maar 1 geheugen locatie over is
- Verander het getal in geheugen naar 9999
-> Resultaat, je hebt nu een wapen met 9999 kogels in game. Als er server side geen validaties geschreven zijn om te controleren dat dit eigenlijk helemaal niet mogelijk is dan moet je vertrouwen op je client side anti-cheat om dit te gaan detecteren. Laat dat nou juist het grote probleem zijn, je kunt nooit de client-side volledig vertrouwen.

Wat in The Division mogelijk was, was om op deze methode je aantal schoten per minuut op te krikken naar onmogelijke waardes, je locatie te veranderen waardoor teleporteren / speedhack mogelijk was (PUBG anyone?) / etc. Voorbeelden uit GTA-V hoef ik niet te noemen want die kent iedereen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
Kunnen we niet een Tweakers-only server aanmaken? :) Savonds zitten er toch vaak wel ~30-50 spelers op Discord :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sharkware schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 09:09:
[...]

In CS:GO zitten inderdaad ook cheaters maar dat was mijn punt ook niet. Je gaf aan dat het eenvoudig was om al die dingen dicht te zetten, daar ben ik het niet mee eens. Ik gaf CS:GO als voorbeeld omdat die maatregelen genomen hebben die niet eenvoudig te implementeren zijn, in tegenstelling ze zijn zelfs complex te implementeren.
Het is relatief eenvoudig om de grootste zaken dicht te zetten zoals ini editing en bijvoorbeeld het detecteren van speedhacks. Maar wat je ook wilt aanpassen, cheaters houd je niet tegen.
Men wilt zeker hit registration server side maar dat is niet alles. Liever nog veel meer (in ieder geval valideren), je locatie, je inventory, het aantal kogels in je magazijn, welke state je in zit (reloading / shooting / driving), etc. Afhankelijk daarvan hoeveel er in PUBG momenteel alleen client side afgevangen wordt is het nog veel of weinig werk voordat cheaten makkelijk of moeilijk is.

Om een voorbeeld te noemen, voor degene die niet weten hoe eenvoudig het is om online te cheaten in games, waar men niet in de basis aan anti cheat maatregelen gedacht heeft:
- Pak een wapen met 30 kogels.
- Zoek in het geheugen naar het getal 30
- Schiet één kogel
- Zoek in de geheugen locaties bij stap 2 naar het getal 29
- Herhaal tot nog maar 1 geheugen locatie over is
- Verander het getal in geheugen naar 9999
-> Resultaat, je hebt nu een wapen met 9999 kogels in game. Als er server side geen validaties geschreven zijn om te controleren dat dit eigenlijk helemaal niet mogelijk is dan moet je vertrouwen op je client side anti-cheat om dit te gaan detecteren. Laat dat nou juist het grote probleem zijn, je kunt nooit de client-side volledig vertrouwen.

Wat in The Division mogelijk was, was om op deze methode je aantal schoten per minuut op te krikken naar onmogelijke waardes, je locatie te veranderen waardoor teleporteren / speedhack mogelijk was (PUBG anyone?) / etc. Voorbeelden uit GTA-V hoef ik niet te noemen want die kent iedereen wel.
Maar zelfs al zou je dat allemaal dicht zetten, een aimbot is nog steeds mogelijk. En dat blijft toch de meest effectieve manier van cheaten en de methode die de meeste schade aanricht bij de rest van de spelers. Cheaten ga je niet tegen houden, het enige wat je kan doen is de obvious cheaters bannen waardoor het aanvoelt alsof er weinig gecheat wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sassymousasi
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-06-2023
Tsurany schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 09:54:
[...]

Het is relatief eenvoudig om de grootste zaken dicht te zetten zoals ini editing en bijvoorbeeld het detecteren van speedhacks. Maar wat je ook wilt aanpassen, cheaters houd je niet tegen.

[...]

Maar zelfs al zou je dat allemaal dicht zetten, een aimbot is nog steeds mogelijk. En dat blijft toch de meest effectieve manier van cheaten en de methode die de meeste schade aanricht bij de rest van de spelers. Cheaten ga je niet tegen houden, het enige wat je kan doen is de obvious cheaters bannen waardoor het aanvoelt alsof er weinig gecheat wordt.
Ze kunnen minstens de meest standaard anti cheat measures inzetten om het gros van de cheaters tegen te houden. En zelfs dat lukt ze niet. Het is gewoon drama, en het constant verdedigen van die amateurs is toch wel een beetje schrijnend.

Zo heeft de laatste anti cheat update de voice chat gebroken. Oh wat zijn ze daar kundig zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sassymousasi schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 09:57:
[...]

Ze kunnen minstens de meest standaard anti cheat measures inzetten om het gros van de cheaters tegen te houden. En zelfs dat lukt ze niet. Het is gewoon drama, en het constant verdedigen van die amateurs is toch wel een beetje schrijnend.
Heb je gelezen over de tienduizenden spelers die elke dag gebanned worden? Het probleem is dat je cheaters simpelweg niet tegenhoud. Er is geen enkele game die vrij is van cheaters, zelfs in CS:GO zie je op hoog niveau nog cheaters.

Daarnaast komen er constant updates uit met betrekking tot anti cheat, je merkt dat het echt aandacht heeft.
Zo heeft de laatste anti cheat update de voice chat gebroken. Oh wat zijn ze daar kundig zeg!
Op de test server of op de live server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sassymousasi
Tsurany schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 10:11:
[...]

Heb je gelezen over de tienduizenden spelers die elke dag gebanned worden? Het probleem is dat je cheaters simpelweg niet tegenhoud. Er is geen enkele game die vrij is van cheaters, zelfs in CS:GO zie je op hoog niveau nog cheaters.

Daarnaast komen er constant updates uit met betrekking tot anti cheat, je merkt dat het echt aandacht heeft.

[...]

Op de test server of op de live server?
https://www.reddit.com/r/...ts/7bawij/microphone_bug/

Live server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah vanochtend gepatched, vandaar dat ik het nog niet gemerkt had. Vind het wel erg vreemd hoe ze dit voor elkaar krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkware
Tsurany schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 09:54:
[...]

[...]

Het klopt dat je het uiteindelijk toch niet tegen kunt houden en dat een aimbot mogelijk blijft. Maar dat betekent niet dat ze niet alles moeten proberen om het zo goed mogelijk tegen te gaan.

Ik heb liever dat ze alle basics goed hebben zodat er uiteindelijk alleen nog aimbots & wallhacks over blijven. Voor de meeste huis, tuin en keuken cheaters betekent dat namelijk dat ze allemaal hetzelfde programma gaan downloaden, want het maken van die cheats wordt ook steeds complexer. Ook al speelt dan 90% op een non-obvious manier, als 10% op een obvious manier speelt dan komt de cheat vanzelf op een lijst terecht waardoor ook de overige 90% een ban gaat ontvangen. Dan houd je alleen nog de mensen over die met (nog) onbekende cheat programma's rondlopen of zelfs private cheats.

Uiteindelijk blijft het echter een race die je niet kunt winnen maar je kunt wel degelijk een hoop "pijn" (als in: gebande accounts met tot gevolg het opnieuw moeten kopen van een game) uitdelen als je het goed op order hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sharkware schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 10:16:
[...]

Het klopt dat je het uiteindelijk toch niet tegen kunt houden en dat een aimbot mogelijk blijft. Maar dat betekent niet dat ze niet alles moeten proberen om het zo goed mogelijk tegen te gaan.

Ik heb liever dat ze alle basics goed hebben zodat er uiteindelijk alleen nog aimbots & wallhacks over blijven. Voor de meeste huis, tuin en keuken cheaters betekent dat namelijk dat ze allemaal hetzelfde programma gaan downloaden, want het maken van die cheats wordt ook steeds complexer. Ook al speelt dan 90% op een non-obvious manier, als 10% op een obvious manier speelt dan komt de cheat vanzelf op een lijst terecht waardoor ook de overige 90% een ban gaat ontvangen. Dan houd je alleen nog de mensen over die met (nog) onbekende cheat programma's rondlopen of zelfs private cheats.

Uiteindelijk blijft het echter een race die je niet kunt winnen maar je kunt wel degelijk een hoop "pijn" (als in: gebande accounts met tot gevolg het opnieuw moeten kopen van een game) uitdelen als je het goed op order hebt.
Klopt, het liefst zou je zoveel mogelijk dicht willen zetten. Gelukkig heeft PUBG al een aantal zaken echt server-side geregeld waardoor een deel van de cheat methoden die je noemde niet werken. En het dichtzetten van de rest moet ook niet enorm lastig zijn, natuurlijk zal het betekenen dat een deel van de code herschreven moet worden maar dat is geen onoverkomelijk probleem. De Unreal Engine ondersteund het allemaal gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sassymousasi
Tsurany schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 10:14:
[...]

Ah vanochtend gepatched, vandaar dat ik het nog niet gemerkt had. Vind het wel erg vreemd hoe ze dit voor elkaar krijgen...
Spaghetti code en onkunde.
Tsurany schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 10:21:
[...]

Klopt, het liefst zou je zoveel mogelijk dicht willen zetten. Gelukkig heeft PUBG al een aantal zaken echt server-side geregeld waardoor een deel van de cheat methoden die je noemde niet werken. En het dichtzetten van de rest moet ook niet enorm lastig zijn, natuurlijk zal het betekenen dat een deel van de code herschreven moet worden maar dat is geen onoverkomelijk probleem. De Unreal Engine ondersteund het allemaal gelukkig.
Vreemd dat ze dan de meest basic functies van Unreal niet inzetten om bijv. speedhacking tegen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
8)7
Vreemd dat ze dan de meest basic functies van Unreal niet inzetten om bijv. speedhacking tegen te gaan.
Early Access betekent dat het spel nog in ontwikkeling is. Ze hebben al een methode geïmplementeerd om speed hacking te detecteren. Dat staat dus momenteel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sassymousasi
Please, vertel me waarom voice in godsnaam in connectie staat met zogenaamde anti cheat measures. Dit zou nooit moeten kunnen gebeuren en geeft me flashbacks naar Riot, wat tenminste zo sportief was om aan te geven dat er inderdaad een hoop onkunde was/is waardoor dit soort problemen vaker gingen voorkomen.
[...]

Early Access betekent dat het spel nog in ontwikkeling is. Ze hebben al een methode geïmplementeerd om speed hacking te detecteren. Dat staat dus momenteel aan.
Zo zo, ze hebben een =0 naar =1 gezet. Wat zijn zij goed en kundige developers. Hou toch op man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Als je zo een pagina's ziet, wat er mogelijk is, das toch om te huilen...

<knip> Ga dan alsjeblieft niet dit soort links verspreiden

Gisteren trouwens besloten om even te stoppen met PUBG, niet alleen door de hacks, maar ook PUBG zelf. Redelijk wat potjes gedaan, redelijk belachelijke hitregs etc..
Om een voorbeeld te geven:

Komt er ééntje de hoek rond; ik down hem met shotgun. Daarna een andere downde, daar schiet ik 2 x vol op, maar krijg em niet killed.
Mijn eerste down krijg ik wel kill. Komt er iemand de hoek rond, 1 shot dood met pistool.

Hitpoints: 3... 3!! Met een kill en close range 2 shots op een downed enemy. Als ze dit niet goed krijgen in 1.0 gaat het van de SSD af. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Grotman op 07-11-2017 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-09 20:08

DirtyBird

Praktiserend denker

Voor kill krijg je killpoints, geen hitpoints.
Verder met je eens. Gisteren dood door een lullige crash met de motor. Ging helemaal niet hard. Soms ook een doodsmak maken en dan is er niks aan de hand.
Laatst een teammate van me parkeert zn motor tegen een muurtje en stapt af. Motor ontploft en t was einde verhaal. Idioot gedoe.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-09 18:59
DirtyBird schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 10:42:
Voor kill krijg je killpoints, geen hitpoints.
Verder met je eens. Gisteren dood door een lullige crash met de motor. Ging helemaal niet hard. Soms ook een doodsmak maken en dan is er niks aan de hand.
Laatst een teammate van me parkeert zn motor tegen een muurtje en stapt af. Motor ontploft en t was einde verhaal. Idioot gedoe.
Dan moet je eens een motor parkeren op een losse houten pellet die op de grond ligt... motor zakt er doorheen en zit klem, onmogelijk om nog weg te rijden daarna 8)7 . Dat heeft mij al 2x een death opgeleverd door de zone die ik niet meer kon ontvluchten :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@sassymousasi ik ga er verder niet op in.

@kazzzdafke noem eens een game waarbij dit niet mogelijk is. Weet je nog in Battlefield waar een hele server uitgemoord kon worden door iemand die een medkit op de grond gooide?

Ik snap dat cheaten vervelend is maar het lijkt haast een hetze tegen Bluehole te worden terwijl het niets meer is dan een algemeen probleem waar elke pc game last van heeft. Bluehole banned ontzettend veel spelers zelf en BattleEye pakt er ook nog eens heel erg veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Tsurany schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 10:52:

@kazzzdafke noem eens een game waarbij dit niet mogelijk is. Weet je nog in Battlefield waar een hele server uitgemoord kon worden door iemand die een medkit op de grond gooide?

Ik snap dat cheaten vervelend is maar het lijkt haast een hetze tegen Bluehole te worden terwijl het niets meer is dan een algemeen probleem waar elke pc game last van heeft. Bluehole banned ontzettend veel spelers zelf en BattleEye pakt er ook nog eens heel erg veel.
Klopt wel @Tsurany , maar...... Het was minder frustrerend in BF1. Deze game WIL je chicken halen. Maar als je maar 2 op de 10 potjes (gisteravond bv) kan winnen of 2e worden, omdat het of cheaters zijn OF de bugs in PUBG zelf (desync, hitreg, ..) die je nekken, dan is het echt wel te frustrerend.
Ik weet nog in BF1 inderdaad dat je soms echt wel de tering van die cheaters kreeg, maar ja, nieuwe ronde en huppa, weer gaan, meestal zonder cheaters of.. het had gewoon minder impact. Dood = respawn en gaan.
In PUBG is dood, ook dood.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
Ik snap dat cheaten vervelend is maar het lijkt haast een hetze tegen Bluehole te worden
Ja, dat mag van mij betreft wel stoppen en draagt ook niks bij aan de kwaliteit van dit topic of de discussie.
De eerste die hier gefundeerd kan vertellen waarom de developers zo goed of zo slecht zijn krijgt van mij een krat bier ;) (18+ only dus he :D)

Daarnaast, je bent niet verplicht de game te spelen :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• garriej
  • Laatst online: 08-08 15:58

garriej

Ik las ondertieten.

Sjaak_Trekhaak schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 11:29:
[...]

Ja, dat mag van mij betreft wel stoppen en draagt ook niks bij aan de kwaliteit van dit topic of de discussie.
De eerste die hier gefundeerd kan vertellen waarom de developers zo goed of zo slecht zijn krijgt van mij een krat bier ;) (18+ only dus he :D)

Daarnaast, je bent niet verplicht de game te spelen :9
nou gaan we voor de krat bier: Het is een goede developer. Alleen al om het feit dat ze de eerste zijn die een BR suscessvol hebben gemaakt :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wutwutwhat
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-12-2022

wutwutwhat

Lomperik.

sassymousasi schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 10:24:
[...]

Spaghetti code en onkunde.

[...]
Heb je een bron van de code die je hebt ingezien toevallig? Ben erg benieuwd naar hoe spaghetti spaghetti code is in jouw ogen. Of heb ik gemist dat je aanneemt dat het spaghetti code is? :+
sassymousasi schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 10:35:
[...]

Please, vertel me waarom voice in godsnaam in connectie staat met zogenaamde anti cheat measures. Dit zou nooit moeten kunnen gebeuren en geeft me flashbacks naar Riot, wat tenminste zo sportief was om aan te geven dat er inderdaad een hoop onkunde was/is waardoor dit soort problemen vaker gingen voorkomen.
Jammer dat het met zo'n discussie altijd uitloopt op developerbashen. Het blijft een eindeloze herhaling maar toch: Early Access, niet alle developers werken tegelijk aan hetzelfde probleem (dus ja, inderdaad.. Het kan zijn dat er nieuwe skins uitkomen voordat er een optimalisatie update is ;) ) en meer geld != automatisch meer developers/kwaliteit/updates/vulmaarin.. Na versie 1.0 kan gal spuien al wat serieuzer genomen gaan worden, tot die tijd wist je waar je aan begon toen je een EA titel kocht.
[...]

Zo zo, ze hebben een =0 naar =1 gezet. Wat zijn zij goed en kundige developers. Hou toch op man.
Ik ben een groot voorstander van beter kunnen = uploaden. Misschien heeft Bluehole iets aan je anti-cheat code.

Liever in Gulden betalen? Dat kan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
We have found that our voice chat is down due to an external issue and we're investigating.
Bron: https://mobile.twitter.co...status/927859919621107715

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
ik ben het wel eens dat er iets goed mis is/was met de anti cheat van pubg. maar ik zou ze nog wel even wat tijd geven, het spel is nog early access ;) ookal is dat een excuus wat te vaak wordt misbruikt, in dit geval geldt het wel degelijk imho.

Hacks moet je gewoon op verschillende niveaus aanpakken en dat kost tijd, maar heeft ook niet de hoogste prio gehad de afgelopen maanden (want, performance).

imho moet een AC er voor zorgen dat alleen de super geavanceerde cheats nog werken en dat de obvious spinbots/speedhacks/gamefile/config hacks gewoon niet meer werken.

private cheats kan je nooit helemaal tegen houden, alhoewel VAC en ESEA wel een eind zijn gekomen trouwens met CSGO. maar je kan er wel voor zorgen dat de obvious cheaters er gewoon niet meer zijn.

Ik ben op ESEA toen ik daar ooit speelde NOOIT een speedhacker of een spinaimbot tegen gekomen. pubg moet dat ook gewoon na een poosje voor elkaar krijgen, maar dat kost gewoon tijd.

Ik snap overigens nog steeds niet waarom ze de performance nog niet gefixed hebben, dat vind ik wel echt totaal onbegrijpelijk. maar misschien dat 1.0 wel alles fixed :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frackz
kazzzdafke schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 10:37:

<knip>

Gisteren trouwens besloten om even te stoppen met PUBG, niet alleen door de hacks, maar ook PUBG zelf. Redelijk wat potjes gedaan, redelijk belachelijke hitregs etc..

Komt er ééntje de hoek rond; ik down hem met shotgun. Daarna een andere downde, daar schiet ik 2 x vol op, maar krijg em niet killed.
Mijn eerste down krijg ik wel kill. Komt er iemand de hoek rond, 1 shot dood met pistool.

Hitpoints: 3... 3!! Met een kill en close range 2 shots op een downed enemy. Als ze dit niet goed krijgen in 1.0 gaat het van de SSD af. :)
Dat snap ik volkomen..Gisteren weer een mooie 1v2 desync.
https://streamable.com/oy35l

Enemy leant en schiet, maar op mijn scherm komen eerst de schoten en hits, en dan pas leant die.
Toen ik hem (en de flash) kon zien, was ik al 1%. Gewoon frustrerend. Maar geen probleem, hopelijk is het in 1.0 beter. :|

[ Voor 2% gewijzigd door Grotman op 07-11-2017 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivve
  • Registratie: Februari 2016
  • Niet online
kazzzdafke schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 10:37:

<knip>

Dat laatste heb ik trouwens ook eens gehad zonder desync issue of iets dergelijks. Dus het hoeft niet perse gerelateerd te zijn.
Toen had ik twee man met beide 4/5 schoten (pistool) in het begin van een potje. Na kort erna afgeknald te zijn blijk ik slechts 2 hitpoints te hebben maar ook 2 kills :o .
Geen anderen die op ze schoten (1 was ook binnen, dus dat moet ik gemerkt hebben), dus was echt iets van een bug die de damage extreem laag inschatte of zo (of code dat variable numOfKills met hitPointAmount verwisselde :+ ).
[sindsdien nooit meer -zonder twijfel- gezien overigens]

[ Voor 2% gewijzigd door Grotman op 07-11-2017 15:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bloodhoundje
gotfurrr schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 12:50:
...
Ik snap overigens nog steeds niet waarom ze de performance nog niet gefixed hebben, dat vind ik wel echt totaal onbegrijpelijk. maar misschien dat 1.0 wel alles fixed :+
De performance fixen is het laatste wat men doet, en dat is ook heel logisch.
Als jij in de game nog veel bugs etc moet fixen. Wil je zoveel mogelijk data verzamelen om dit voor elkaar te krijgen. Een groot deel van de performance gaat hierbij verloren aan een debugger die in de achtergrond nog meedraait om zoveel mogelijk error reports etc te genereren voor de ontwikkelaars.

Naast de performance hit van dit wordt ook continue de code herschreven op alle gebieden van het spel. Als jij een optimalisatie wil uitvoeren is het belangrijk dat de code alleen nog minimale ingrepen nodig heeft. Als de hele code omvergeworpen wordt om een bug/hack te fixen kan dit betekenen dat de optimalisatie voor niks geweest is of dat er juist door het optimaliseren (door b.v. weglaten van resources bij X event etc) de game vastloopt of ander ongewenst gedrag vertoond.

De logische stap is zoals je ziet om eerst zoveel mogelijk bugs te fixen tot er een stable release is met alle features zoals gepland. Daarna gaat men overal schaven om de game zo soepel mogelijk te laten verlopen.

Zowel op tijdsbasis en financiële basis is dit de meest efficiënte manier van werken.
Wat men ook vaak vergeet is dat er niet 1 team de hele game bouwt. Het zijn een heleboel sub-teams die allen een eigen verantwoording hebben voor wat er opgeleverd wordt.

Als het team dat verantwoordelijk is voor de implementatie van (nieuwe) voertuigen niet klaar is met het bouwen van hun deel kan het team dat de optimalisatie van de physics code en locatieregistratie etc niet volledig verder bouwen. Deze onderlinge afhankelijkheden hebben alle teams met elkaar en daardoor wordt soms besloten een product later pas op te leveren zodat het als 1 goed werkend geheel online komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmegens
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 14:29
frack schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 23:18:
[...]

Vind jij wat er met mijn ADS gebeurt tussen 05sec en 07sec normaal?

Blijbkaar ben ik shooters van een hoger niveau gewend... 8)7. Dit is gewoon zo slecht geprogrammeerd/gecodeerd.
Ja dat is heel normaal. Als je te dicht op een object staat kun je geen ADS meer doen, want dan komt je geweer tegen het raam of muur aan. Stapje naar achter zetten en je kunt ADS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 19:28

Ben met je eens dat het op een hetze begint te lijken. Maar aan de andere kant: Dit spel is veel meer afhankelijk van een goed anticheat systeem dan de gemiddelde shooter. Als je in BF/COD word gekilled door een cheater is dat irritant maar kan je gewoon weer respawnen en je potje verder afmaken. Zelfs is er nog de mogelijkheid om de pot te winnen, ondanks dat je tegen cheaters speelt.

Bij pubg gaat dat allemaal niet op. Een cheater krijgt het voor elkaar om met 1 schot, 20 minuten speeltijd in 1 keer naar de knoppen te helpen. En dat frustreerd meer dan al die cheaters in COD/BF.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
Bloodhoundje schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 13:24:
[...]

De performance fixen is het laatste wat men doet, en dat is ook heel logisch.
Als jij in de game nog veel bugs etc moet fixen. Wil je zoveel mogelijk data verzamelen om dit voor elkaar te krijgen. Een groot deel van de performance gaat hierbij verloren aan een debugger die in de achtergrond nog meedraait om zoveel mogelijk error reports etc te genereren voor de ontwikkelaars.

Naast de performance hit van dit wordt ook continue de code herschreven op alle gebieden van het spel. Als jij een optimalisatie wil uitvoeren is het belangrijk dat de code alleen nog minimale ingrepen nodig heeft. Als de hele code omvergeworpen wordt om een bug/hack te fixen kan dit betekenen dat de optimalisatie voor niks geweest is of dat er juist door het optimaliseren (door b.v. weglaten van resources bij X event etc) de game vastloopt of ander ongewenst gedrag vertoond.

De logische stap is zoals je ziet om eerst zoveel mogelijk bugs te fixen tot er een stable release is met alle features zoals gepland. Daarna gaat men overal schaven om de game zo soepel mogelijk te laten verlopen.

Zowel op tijdsbasis en financiële basis is dit de meest efficiënte manier van werken.
Wat men ook vaak vergeet is dat er niet 1 team de hele game bouwt. Het zijn een heleboel sub-teams die allen een eigen verantwoording hebben voor wat er opgeleverd wordt.

Als het team dat verantwoordelijk is voor de implementatie van (nieuwe) voertuigen niet klaar is met het bouwen van hun deel kan het team dat de optimalisatie van de physics code en locatieregistratie etc niet volledig verder bouwen. Deze onderlinge afhankelijkheden hebben alle teams met elkaar en daardoor wordt soms besloten een product later pas op te leveren zodat het als 1 goed werkend geheel online komt :)
ik weet het niet, je verhaal klinkt logisch, maar als er bij mijn werk (iets met web dingen) een bepaalde applicatie/service/backend echt niet voldoet aan performance eisen, dan wordt dat opgelost. dan wordt er gewoon een of meerdere teams op gezet die net zo lang gaat zoeken (dag/nacht) totdat:

1. een workaround beschikbaar is
2. een fix beschikbaar/bedacht is op bestaande inrichting
3. conclusie dat een fix niet te doen is en dus maar een plan hebben om de shit te fixen met een andere inrichting

dat duurt geen maanden, dat duurt dagen.

ik begrijp het echt niet :o :+ , iemand in de game ontwikkeling die me dit kan uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
gotfurrr schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 13:38:
[...]

ik weet het niet, je verhaal klinkt logisch, maar als er bij mijn werk (iets met web dingen) een bepaalde applicatie/service/backend echt niet voldoet aan performance eisen, dan wordt dat opgelost. dan wordt er gewoon een of meerdere teams op gezet die net zo lang gaat zoeken (dag/nacht) totdat:

3. conclusie dat een fix niet te doen is en dus maar een plan hebben om de shit te fixen met een andere inrichting

ik begrijp het echt niet :o :+ , iemand in de game ontwikkeling die me dit kan uitleggen?
Ze hadden zelf natuurlijk ook niet verwacht dat pubg zo groot zou worden. Nu proberen ze de mensen te blijven prikkelen met nieuwe dingen en alle andere meuk. Misschien is het bedrijf nog niet ervaren genoeg om zulke dingen te zien of zijn er andere aspecten waar wij geen inzicht op hebben.

Tot nu toe hebben ze nog steeds de hype met zich mee en daarbij ook nog steeds spelers. Ze kunnen zich nog wel wat fouten permitteren tot het echt goed mis gaat. En meestal moet het eerst goed fout gaan om zich daarna te kunnen verbeteren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 11:38
Er zijn meerdere dingen die frustrerend zijn atm. in de game, zoals deze in de huidige versie draait.
Het is een aanname en zgn. aannames zijn dodelijk zegt men, maar ik neem bijna aan dat deze veel voorkomende bugs niet weg zijn in 1.0.

Reden is dat veel (niet alle) van de bugs al langer aanwezig zijn en imho al eerder opgelost hadden kunnen (moeten?) worden i.v.m. het spelbederf. Iets (spelbederf) wat je zo veel mogelijk wilt tegengaan om je game juist in een positieve flow te houden.

Dat wat @kazzzdafke aanhaalt van even stoppen met PUBG hoor ik steeds meer om me heen, men is het 'zat' dat het plezier in het spelletje weg is door de bugs of het gebrek aan (goede) anticheats mechanismes.

//edit:
Er werd een post gemaakt voor die van mij tijdens het typen :P
Nu proberen ze de mensen te blijven prikkelen met nieuwe dingen en alle andere meuk
Wat zijn de nieuwe dingen/meuk dan?
De nieuwe wapens of petjes? :/

[ Voor 15% gewijzigd door Zephyer op 07-11-2017 13:47 ]

MW | BF1 Stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bloodhoundje
gotfurrr schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 13:38:
[...]

De ontwikkeling van de backend/service/applicatie in jouw organisatie bestaat uit een systeem met gelimiteerde eisen/wensen. Hier hangt geen grote 3d engine achter waarin een omgeving met physics effecten, trajectory calculaties, server-client connecties welke onder een extreem hoge snelheid moeten draaien en voor miljoenen gebruikers tegelijk deze snelheid en stabiliteit moeten kunnen leveren.

Het verschil zit hem hier voornamelijk in de omvang van hetgene dat ontwikkeld wordt. Een spel ontwikkelen heeft veel meer haken en ogen dan een webbased applicatie. Neem als voorbeeld de cheaters, in een web-app zal je enkele maatregelen moeten treffen tegen hackers. In een videospel moet je rekening houden met elke mogelijke soort cheat die er bestaat.

Daarnaast draait de client op de daadwerkelijke fysieke hardware van de eindgebruiker. Waar bij web based alleen de server alles afhandeld en daar dus de fouten opgelost kunnen worden (de rendering wordt immers afgevangen door enkele type browsers) wordt bij een spel een client op de pc van de eindgebruiker geinstalleerd.

Dit verschil is in het kort:

web-app:
- bijna alles server sided
- slecht 3-5 browsers waarop getest moet worden of de app werkt
- Performance mag soms iets afnemen, 50ms laadtijd is acceptabel voor een web omgeving
- Er is slechts een kleine set aan mogelijke handelingen die de eindgebruiker kan uitvoeren

pc-client:
- Een bijna oneindig aantal combinaties van hardware welke ondersteund moet worden
- Een groot scala aan verschillende operating systems
- Vele resoluties die moeten worden ondersteund
- client kan door de gebruiker worden aangepast, deze moet dus zowel server sided als client side worden afgeschermd tegen misbruik (zie bijvoorbeeld het ini aanpassen verhaal).
- data moet zo snel mogelijk verstuurd worden, een delay van 50-100ms is in een shooter vaak onacceptabel.
- De eindgebruiker heeft een bijna oneindig aantal mogelijkheden die in het spel kunnen worden uitgevoerd. Er moet dus een hele grote set variabelen getest worden welke alleen in een unieke combinatie met elkaar tot problemen kunnen leiden. Denk hierbij aan het client side registreren van alle gebouwen die ingeladen worden waardoor mensen met auto's dwars door een gebouw konden rijden en mensen neer konden schieten omdat het gebouw bij de client niet gerenderd was.

Ik kan nog een hele lange lijst hiervan opnoemen waarom game development zo een andere wereld is dan web development waarbij je doorontwikkelde tools gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gotfurrr
Bloodhoundje schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 13:50:
[...]

De ontwikkeling van de backend/service/applicatie in jouw organisatie bestaat uit een systeem met gelimiteerde eisen/wensen. Hier hangt geen grote 3d engine achter waarin een omgeving met physics effecten, trajectory calculaties, server-client connecties welke onder een extreem hoge snelheid moeten draaien en voor miljoenen gebruikers tegelijk deze snelheid en stabiliteit moeten kunnen leveren.

Het verschil zit hem hier voornamelijk in de omvang van hetgene dat ontwikkeld wordt. Een spel ontwikkelen heeft veel meer haken en ogen dan een webbased applicatie. Neem als voorbeeld de cheaters, in een web-app zal je enkele maatregelen moeten treffen tegen hackers. In een videospel moet je rekening houden met elke mogelijke soort cheat die er bestaat.

Daarnaast draait de client op de daadwerkelijke fysieke hardware van de eindgebruiker. Waar bij web based alleen de server alles afhandeld en daar dus de fouten opgelost kunnen worden (de rendering wordt immers afgevangen door enkele type browsers) wordt bij een spel een client op de pc van de eindgebruiker geinstalleerd.

Dit verschil is in het kort:

web-app:
- bijna alles server sided
- slecht 3-5 browsers waarop getest moet worden of de app werkt
- Performance mag soms iets afnemen, 50ms laadtijd is acceptabel voor een web omgeving
- Er is slechts een kleine set aan mogelijke handelingen die de eindgebruiker kan uitvoeren

pc-client:
- Een bijna oneindig aantal combinaties van hardware welke ondersteund moet worden
- Een groot scala aan verschillende operating systems
- Vele resoluties die moeten worden ondersteund
- client kan door de gebruiker worden aangepast, deze moet dus zowel server sided als client side worden afgeschermd tegen misbruik (zie bijvoorbeeld het ini aanpassen verhaal).
- data moet zo snel mogelijk verstuurd worden, een delay van 50-100ms is in een shooter vaak onacceptabel.
- De eindgebruiker heeft een bijna oneindig aantal mogelijkheden die in het spel kunnen worden uitgevoerd. Er moet dus een hele grote set variabelen getest worden welke alleen in een unieke combinatie met elkaar tot problemen kunnen leiden. Denk hierbij aan het client side registreren van alle gebouwen die ingeladen worden waardoor mensen met auto's dwars door een gebouw konden rijden en mensen neer konden schieten omdat het gebouw bij de client niet gerenderd was.

Ik kan nog een hele lange lijst hiervan opnoemen waarom game development zo een andere wereld is dan web development waarbij je doorontwikkelde tools gebruikt.
Dit is geen makkelijke exit, maar ik bedoelde eigenlijk de netcode/desync problemen. Ik begrijp dat het hele performance verhaal met client side dingen anders is.

Maar het desync verhaal lijkt me nou juist iets dat relatief makkelijker op te pakken is.

Overigens is bij het werk wat ik doe 50ms langzamer ook niet acceptabel in veel situaties. Sterker nog, als sommige calls 50ms zouden duren dan werkt hier opeens de helft niet meer vermoed ik. Ik denk dat niet alleen gamers veeleisend zijn :+

[ Voor 4% gewijzigd door gotfurrr op 07-11-2017 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wutwutwhat

wutwutwhat

Lomperik.

gotfurrr schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 14:30:
[...]

Dit is geen makkelijke exit, maar ik bedoelde eigenlijk de netcode/desync problemen. Ik begrijp dat het hele performance verhaal met client side dingen anders is.

Maar het desync verhaal lijkt me nou juist iets dat relatief makkelijker op te pakken is.

Overigens is bij het werk wat ik doe 50ms langzamer ook niet acceptabel in veel situaties. Sterker nog, als sommige calls 50ms zouden duren dan werkt hier opeens de helft niet meer vermoed ik. Ik denk dat niet alleen gamers veeleisend zijn :+
Dan heb je waarschijnlijk ook wel een redelijk idee van performance impact op servers en wat erbij komt kijken of een app soepel draait of niet. Schaal dan die paar servers (no flame intended) op naar een dynamisch park dat inspringt op de huidige behoefte (aantal concurrent players) waarbij dus buiten het rekenwerk voor de game ook allerhande andere zaken betrokken moeten worden zoals bijvoorbeeld load balancers in combinatie met een stukje serversoftware dat ook niet helemaal lekker meewerkt (aanname, gebaseerd op huidige problemen).

Ik ben geen software developer, maar vanuit de SysAdmin/(Semi-)Development kant kan ik me goed voorstellen dat dergelijke problemen niet heel snel kunnen worden opgelost. Daar komt dan nog bij dat we niet precies te horen krijgen wat de roadmap is.. Stel ze weten dat ze voor v1.0 een heel nieuw stuk serverside software implementeren, dan ga je nu natuurlijk niet veel tijd meer steken in de bestaande software upgraden/fixen. Zuur voor ons, maar vanuit een developers perspectief een logische keuze. Denk ik dan :+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bloodhoundje
[...]

Netcode en desync is gelukkig ook relatief makkelijk te onderbouwen door het op te delen:

1. Packet size (data te versturen)
2. aantal clients / server en de beschikbare resources

1: De game heeft packets tussen client/server lopen waarin een ontzettend grote set data moet zitten. Een kleine greep hieruit betreft:

Server -> Client:
- Enemy locatie
- Object locaties
- terugkoppeling hit registratie
- update hp/inventory data

Client -> Server:
- Client locatie
- Update hp/inventory data
- Hit registratie
- Bullet registratie

De data in deze pakketten moet zo klein mogelijk zijn, maar gelijktijdig ook zo betrouwbaar mogelijk. Om een speedhack bijvoorbeeld tegen te gaan zou de client zijn locatie en vervoersmiddel moeten doorsturen naar de server, bij het 2e pakket met deze informatie moet de server de eerste locatie vergelijken met de 2e locatie met de snelheid van het voertuig en de tijd tussen de twee pakketten om uit te rekenen of dit een haalbare afstand is (met een kleine foutmarge) of dat dit onmogelijk is en dus om een speedhack gaat.
Het desyncen onstaat hierbij als een pakket van de client bijvoorbeeld te laat bij de server wordt verwerkt. Pakket 1 wordt gestuurd, pakket 2 en 3 zijn ook al verstuurd. Het systeem pakt pakket 3 op, terwijl 1 nog niet (volledig) is verwerkt. Daardoor registreert de server alleen jouw positie van pakket 3. De andere 2 zijn bij jou wel bekend maar niet op de server (deze zijn gediscard). Je positie zal dus voor andere mensen niet goed geupdate worden, dit resulteert bij deze mensen in een warpende player of hitregistratie welke niet correct is. (achter een gebouw lopen en een headshot krijgen als jij al achter de muur bent is omdat bij de andere speler het pakket nog niet binnen is dat jij achter deze muur staat. Client side registratie op hun pc geeft aan dat het een hit is en stuurt dit terug naar de server. De server verklaard daarom de hit correct en registreert deze bij jou.

2:
In spellen zoals Counterstrike speelt men op een server met max 30 spelers op een zeer kleine map/world. Dit betekend dat de server gelijktijdig voor 30 man informatie moet updaten over locatie/hp en hitregistratie.

Zie nu de server voor je als een boodschappenlijstje dat van boven naar beneden wordt afgevinkt. Zodra je onderaan ben ga je opnieuw beginnen met "inkopen" doen.
Per vinkje kost het je 10ms om het vinkje te zetten. Laten we zeggen dat elk vinkje een speler is.
Hoe meer spelers er op de server zitten hoe langer het lijstje wordt. Dus met 5 spelers kost het totaal 50ms om het lijstje af te werken en opnieuw te beginnen (1 update/speler elke 50ms). Maar met 100 spelers loopt dit al op naar 1000ms.

Omdat PUBG een hele grote map draait kost dit al een berg resources. Daar bovenop moet elke speler zijn update pakketje ontvangen, een feedback pakketje versturen en daarna weer wachten op de volgende update. Met 100 man kost dit aanzienlijk veel resources/tijd.

Dit kan je ook terugzien in het feit dat aan het begin van de game met 100 man alles nog best laggy voelt, je loot niet gelijk kan oppakken etc. De gameserver kan het gewoon niet aan om die 100 man snel genoeg van informatie te voorzien. Zodra er nog 30 man over zijn zie je dat alles veel beter reageert en hit registraties meer on point zijn.

De tickrate van PUBG zou als ik het goed onthouden heb rond de 30 moeten liggen. Aan het begin van de game zit dit ergens rond de 12-14 en pas halverwege de game komt deze uit rond de 24-28. Dit komt omdat de updates dan pas sneller kunnen verlopen.

Nu de vraag uiteraard, hoe los je dit op en zorg je dat de speler sneller geupdate kan worden en dus een hogere tickrate/betere response kan worden afgedwongen? Simpel, maar toch ook weer niet:

- Het formaat van de pakketten tussen de client/server verkleinen zodat deze sneller verwerkt kunnen worden door de server
- De server performance verhogen door bijvoorbeeld meerdere processor cores beschikbaar te stellen etc zodat de verwerking door de server sneller kan worden afgehandeld
- Uitbreiding van het (glasvezel) netwerk in het serverpark om te zorgen dat er genoeg bandbreedte beschikbaar is (dit is vaak niet de bottleneck).

Tijdelijk meer resources beschikbaar stellen per server kosten miljoenen om te realiseren voor Bluehole, waarom zou de developer miljoenen investeren als het probleem slechts van tijdelijke aard is en dit dus meer een band aid fix betreft.
De optie om de pakketjes te verkleinen is haalbaar tot zekere hoogte (uiteindelijk blijf je met een basis dataset zitten die altijd verzonden moet worden met controles op deze data).

De laatste optie is dus server optimalisatie. Dit zorgt ervoor dat de server meer resources vrij heeft om het verkeer van de clients af te handelen en verlaagd dus de performance issues. Dit is echter dus pas mogelijk nadat de game (zoals eerder door mij aangegeven) in een stabiel eindstadia zit.

Ik heb vernomen dat Bluehole zijn servers pas geleden heeft gemigreerd van Amazon's servers naar Microsoft's servers. Dit heeft twee doelen gehad, ten eerste is het voorbereiden op de publicatie van de game op de XBox. Ten tweede is het netwerk van de Amazon servers niet geoptimaliseerd voor videogame data te verwerken (UDP traffic) waarbij het serverpark van Microsoft deze optimalisatie wel heeft. Dit levert dus al een rauwe performance increase op voor de developers zonder grote wijzigingen in de code door te hoeven voeren.

Hopelijk heb ik het zo een beetje duidelijk kunnen onderbouwen/beschrijven. Zo niet, vraag gerust :)

[ Voor 7% gewijzigd door Bloodhoundje op 07-11-2017 15:32 . Reden: Stukje toegevoegd over hit/reg/desync ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Dit topic (samen met de Steam community en Reddit) laat ook wel zien waarom early access eigenlijk gedoemd is te mislukken. Sommige spelers hebben veel te hoge eisen en snappen niet waar ze zich voor opgegeven hebben. Je geeft je op om een spel te spelen dat nog niet af is, eisen dat alles af is vind ik dan vrij apart :+
[...]

Die applicaties zijn vaak opgezet in een (micro)service oriented architectuur. Dat resulteert in hele kleine applicaties die enkel specifieke onderdelen uitvoeren zoals het verifiëren van een gebruiker, ophalen van klantdata of het uitvoeren van een bepaalde functie. Daar zit dan vaak weer een enterprise messaging systeem tussen en een paar databases achter.

Dit is ontzettend goed op te schalen. Je kan de individuele applicaties finetunen, de achterliggende systemen finetunen en bij groot gebruik net zo hard opschalen tot elke request zijn eigen CPU thread heeft.
Daarnaast kan je veel taken parallel uitvoeren. Moet je de gebruiker verifiëren en data ophalen? Tweee parallelle calls in hun eigen thread die later weer samen komen.

Dit is met een game engine een stuk lastiger, je kan niet eenvoudig de game wereld opknippen in kleine individuele services die los van elkaar opgeschaald kunnen worden. De gehele wereld draait in een enkele instance omdat het synchroon houden van alle data cruciaal is.

[ Voor 9% gewijzigd door Tsurany op 07-11-2017 15:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frackz
Tsurany schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 15:05:
Dit topic (samen met de Steam community en Reddit) laat ook wel zien waarom early access eigenlijk gedoemd is te mislukken. Sommige spelers hebben veel te hoge eisen en snappen niet waar ze zich voor opgegeven hebben. Je geeft je op om een spel te spelen dat nog niet af is, eisen dat alles af is vind ik dan vrij apart :+

[...]

Die applicaties zijn vaak opgezet in een (micro)service oriented architectuur. Dat resulteert in hele kleine applicaties die enkel specifieke onderdelen uitvoeren zoals het verifiëren van een gebruiker, ophalen van klantdata of het uitvoeren van een bepaalde functie. Daar zit dan vaak weer een enterprise messaging systeem tussen en een paar databases achter.

Dit is ontzettend goed op te schalen. Je kan de individuele applicaties finetunen, de achterliggende systemen finetunen en bij groot gebruik net zo hard opschalen tot elke request zijn eigen CPU thread heeft.
Daarnaast kan je veel taken parallel uitvoeren. Moet je de gebruiker verifiëren en data ophalen? Tweee parallelle calls in hun eigen thread die later weer samen komen.

Dit is met een game engine een stuk lastiger, je kan niet eenvoudig de game wereld opknippen in kleine individuele services die los van elkaar opgeschaald kunnen worden. De gehele wereld draait in een enkele instance omdat het synchroon houden van alle data cruciaal is.
Niemand eist dat het af is in Early Acces. Spelers eisen wel verbetering/voorruitgang.
Elke Patch die tot nu toe is uitgebracht, maakt iets anders kapot of verlaagt de performance. En soms duurt het weken of maanden om de simpele bugs op te lossen.
Bijvoorbeeld de server die default naar 'AS' ging na een patch..hoelang heeft dat geduurd, een maand?
En het gebrek aan duidelijke communicatie speelt ook niet in hun voordeel.
Wat mij betreft heeft deze game nog steeds heel veel potentieel. Afwachten!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bloodhoundje
frack schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 15:18:
[...]

Niemand eist dat het af is in Early Acces. Spelers eisen wel verbetering/voorruitgang.
Elke Patch die tot nu toe is uitgebracht, maakt iets anders kapot of verlaagt de performance. En soms duurt het weken of maanden om de simpele bugs op te lossen.
Bijvoorbeeld de server die default naar 'AS' ging na een patch..hoelang heeft dat geduurd, een maand?
En die verbetering en voorruitgang is er toch ook? De performance nu in vergelijk met enkele maanden terug is met sprongen verbeterd.
Tuurlijk zijn kleine fixes zoals de AS bug dat je elke keer de juiste server moest selecteren rete irritant en wil iedereen dit snel gefixed hebben. Wat heb je liever, dat ze resources steken in dit kleine puntje op te lappen of dat ze het op een lijst zetten met kleine simpele fixes die ze later in 1x erdoorheen jagen met een patch.

Zie het alsof je een oude auto(PUBG) naar de garage(Bluehole) brengt. Hij gaat naar binnen omdat de koplamp links kapot is. Je wordt na een dag gebeld door je garagist(Developer) dat bij het vervangen van de koplamp men constateerde dat je motor olie lekt en de motorsteun is afgebroken. De garagist(Developer) kan dit zo laten op eigen risico dat je motor de prak inloopt na 10km rijden. Of hij gaat het proberen te repareren voor je.

Je (Bluehole) besluit om alles zo goed mogelijk te repareren om zo in de toekomst te voorkomen dat de auto (PUBG) met pech langs de weg staat. Tijdens de reparatie van de motor belt de garagist(Developer) op dat er tijdens het vervangen van de kapotte motorsteun zichtbaar werd dat er water in de auto is gelopen en de bodem rot is. Opnieuw moet hij vragen of hij de bodem moet repareren of moet laten. Als de garagist(developer) het niet repareert zal het later als de bodem geheel doorrot betekenen dat de motor er opnieuw uitmoet met de nodige kosten en tijd die hiermee verloren gaan.

Omdat je (Bluehole) wil dat ze later zonder zorgen door kunnen rijden met de auto(PUBG) wordt besloten om de geplande vakantie (releasedatum) even uit te stellen tot de auto (PUBG) goed is gerepareerd.

Liever een goede auto(PUBG) en blije familie (Spelers) die op vakantie gaan (Livegang 1.0 patch). dan autopech(downtime) na de eerste 10km richting de vakantie. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkware
Tsurany schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 15:05:
Ik ben het met je eens dat er te veel eisen worden gesteld aan deze early access game. Dat zaken nog niet helemaal soepel lopen is mijns inziens alleen maar logisch in het huidige stadium van de game.

Zodra het spel klaar is (als in: 1.0 release) zouden echter veel zaken opgelost/beter moeten zijn. Eerder heb je een keer aangegeven dat mensen waarschijnlijk ook te hoge verwachtingen hebben aan de 1.0 release. Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ik denk dat de (meeste) mensen terechte verwachtingen hebben voor een 1.0 release. Voor mij zijn dat oa. goede hit-reg, goede anti-cheat maatregelen, een soepele vloeiende speelervaring (lopen / springen / nergens achter hangen blijven / etc), goede maps, goede vehicle physics, etc.

Ik ben echter (zoals meerdere) ook sceptisch wat de release betreft. Mijn gevoel zegt dat de snelheid die ze tot nu toe hebben laten zien niet voldoende is om op geplande release datum aan al mijn verwachtingen te voldoen. Ik denk trouwens niet dat dit komt doordat ze te langzaam zijn (of onkundig), ik denk dat de planning te optimistisch is. Dit zie ik geen enkele ontwikkelaar doen in +- nog 2 maanden tijd. Als het ze toch lukt hebben ze een ongelooflijke prestatie neer weten te zetten als je het mij vraagt.

Hoe dan ook maakt het me niet zoveel uit, ik heb liever regelmatig kleine updates waarbij de game steeds iets dichterbij de ideale game komt dan dat ik nu heel lang op dezelfde versie blijf en over een jaar pas, na een big-bang release, met alle verbeteringen aan de slag kan. Wat hierbij wel helpt is goede communicatie. Wat mij betreft is ook die, tot nu toe, beter dan bij vele andere games die ik gespeeld heb.
Bloodhoundje schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 15:39:
[...]
Verhaal over een auto die op vakantie wil.
+1 voor de mooie beeldspraak!

[ Voor 95% gewijzigd door Sharkware op 07-11-2017 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sassymousasi
wutwutwhat schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 12:03:
[...]

Heb je een bron van de code die je hebt ingezien toevallig? Ben erg benieuwd naar hoe spaghetti spaghetti code is in jouw ogen. Of heb ik gemist dat je aanneemt dat het spaghetti code is? :+
Als een volledig losstaand deel van de game een ander deel van de game breekt is het spaghetti code. Die dingen horen los van elkaar te staan. Wel eens gehoord van code practices? MVC?
[...]

Jammer dat het met zo'n discussie altijd uitloopt op developerbashen. Het blijft een eindeloze herhaling maar toch: Early Access, niet alle developers werken tegelijk aan hetzelfde probleem (dus ja, inderdaad.. Het kan zijn dat er nieuwe skins uitkomen voordat er een optimalisatie update is ;) ) en meer geld != automatisch meer developers/kwaliteit/updates/vulmaarin.. Na versie 1.0 kan gal spuien al wat serieuzer genomen gaan worden, tot die tijd wist je waar je aan begon toen je een EA titel kocht.
1.0 komt eind dit jaar uit. Als je daadwerkelijk denkt dat BH plotseling een serieuze developer is geworden in 6 maanden dan moet ik je teleurstellen.
[...]

Ik ben een groot voorstander van beter kunnen = uploaden. Misschien heeft Bluehole iets aan je anti-cheat code.
Misschien even kijken welke standaard anti cheat measures de engine al heeft en simpelweg aan gezet hoeft te worden. Verder helemaal niets. mod-edit: op de man is ook niet nodig...
Tsurany schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 12:30:
We have found that our voice chat is down due to an external issue and we're investigating.
Bron: https://mobile.twitter.co...status/927859919621107715
Zou ik ook zeggen als mijn codebase een drama is.

[ Voor 2% gewijzigd door Geronimous op 07-11-2017 18:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
frack schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 15:18:
[...]

Er zaten inderdaad een paar bugs in die wat vervelend waren uit user experience oogpunt die wat eerder gefixt hadden kunnen worden. Echter heeft elke patch voor mij de performance verbeterd, het spel stabieler gemaakt of bugs gefixt. Voor mij is het per patch dus een vooruitgang, alleen wellicht niet de vooruitgang die je soms zou hopen.

Noe moet ik wel zeggen dat ik ook deels vanuit mijn achtergrond als ontwikkelaar spreek. Wij fixen regelmatig kleine bugs niet tussendoor omdat dit teveel werk kost, de impact te klein is en het meegenomen wordt in een grote release enkele weken/maanden later.
Sharkware schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 15:52:
[...]

Ik ben het met je eens dat er te veel eisen worden gesteld aan deze early access game. Dat zaken nog niet helemaal soepel lopen is mijns inziens alleen maar logisch in het huidige stadium van de game.

Zodra het spel klaar is (als in: 1.0 release) zouden echter veel zaken opgelost/beter moeten zijn. Eerder heb je een keer aangegeven dat mensen waarschijnlijk ook te hoge verwachtingen hebben aan de 1.0 release. Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ik denk dat de (meeste) mensen terechte verwachtingen hebben voor een 1.0 release. Voor mij zijn dat oa. goede hit-reg, goede anti-cheat maatregelen, een soepele vloeiende speelervaring (lopen / springen / nergens achter hangen blijven / etc), goede maps, goede vehicle physics, etc.
Het probleem met die verwachtingen is dat je hoe dan ook teleurgesteld gaat worden. Er is geen enkele developer die tegenwoordig nog een bug vrije game kan realiseren simpelweg vanwege de complexiteit van huidige games. Ik verwacht van een 1.0 versie dat er geen spelbedervende bugs in zitten en het product stabiel is, als dat lukt ben ik aardig tevreden.
Ik ben echter (zoals meerdere) ook sceptisch wat de release betreft. Mijn gevoel zegt dat de snelheid die ze tot nu toe hebben laten zien niet voldoende is om op geplande release datum aan al mijn verwachtingen te voldoen. Ik denk trouwens niet dat dit komt doordat ze te langzaam zijn (of onkundig), ik denk dat de planning te optimistisch is. Dit zie ik geen enkele ontwikkelaar doen in +- nog 2 maanden tijd. Als het ze toch lukt hebben ze een ongelooflijke prestatie neer weten te zetten als je het mij vraagt.
Het lastige is dat ze de afgelopen maanden aan een build hebben gewerkt waar wij niks van gezien hebben. In de build die eind december live moet gaan, de 1.0 build, zal dan vijf tot zes maanden aan werk zitten.
In die tijd kan aardig wat vooruitgang geboekt zijn en aardig wat issues gefixt zijn die anders tussentijds erg lastig waren live te zetten.

Ik ben zeker sceptisch, dat lijkt me niet meer dan een verstandige houding. Alleen wil ik niet nu al Bluehole afvallen zonder dat ze daadwerkelijk de kans hebben gekregen om hun software te leveren.
Hoe dan ook maakt het me niet zoveel uit, ik heb liever regelmatig kleine updates waarbij de game steeds iets dichterbij de ideale game komt dan dat ik nu heel lang op dezelfde versie blijf en over een jaar pas, na een big-bang release, met alle verbeteringen aan de slag kan. Wat hierbij wel helpt is goede communicatie. Wat mij betreft is ook die, tot nu toe, beter dan bij vele andere games die ik gespeeld heb.
Ze hebben de laatste tijd de communicatie aardig verbeterd, dat is zeker een pluspunt. En ik hoop dat ze zich inderdaad aan de belofte van jarenlange ondersteuning houden. De game heeft enorm veel potentie en ik zie nog geen waarde concurrent in dit genre uitkomen het komende jaar.

@sassymousasi als je het niet erg vind negeer ik je gewoon :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ChojinZ
sassymousasi schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 16:15:
[...]

Als een volledig losstaand deel van de game een ander deel van de game breekt is het spaghetti code. Die dingen horen los van elkaar te staan. Wel eens gehoord van code practices? MVC?

[...]

1.0 komt eind dit jaar uit. Als je daadwerkelijk denkt dat BH plotseling een serieuze developer is geworden in 6 maanden dan moet ik je teleurstellen.

[...]

Misschien even kijken welke standaard anti cheat measures de engine al heeft en simpelweg aan gezet hoeft te worden. Verder helemaal niets. Misschien moet jij ook maar niet bij BH gaan werken want daar gaat de kwaliteit niet van omhoog.

[...]

Zou ik ook zeggen als mijn codebase een drama is.
Wellicht solliciteren bij BH?

Zij hebben problemen die ze niet weten op te lossen. Jij hebt er verstand van en weet binnen een halve dag allerlei oplossingen aan te dragen waar een team 300 man (zoveel ontwikkelaars waren er toch? - correct me if im wrong) maanden voor nodig hebt.
Als jij daar nu een baantje aanneemt, zijn we binnen een week af van alle bugs en dus ook van al dat flauwe gezeur. Iedereen hier ook meteen blij! :>

*iets met de beste stuurlui staan aan wal... *

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkware
Tsurany schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 16:40:
[...]

Er is geen enkele developer die tegenwoordig nog een bug vrije game kan realiseren simpelweg vanwege de complexiteit van huidige games.

Dit is wel een goed punt wat je aanhaalt. Toch is dit iets wat, voor mijn gevoel, de laatste jaren steeds erger wordt en niet alleen eraan ligt dat games complexer worden. Misschien onder het mom van: "de consument accepteert het wel" (en dat doen we ook, zie alle pre-orders elke keer weer).

Edit: Ik merk dat het nu wel een heel generiek verhaal gaat worden en steeds minder over PUBG gaat. Ik ga stoppen (en lekker 1.0 afwachten) of weer meer on-topic reageren.

[ Voor 14% gewijzigd door Sharkware op 07-11-2017 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-09 20:08

DirtyBird

Praktiserend denker

De noodzaak om de game perfect af te leveren is ook minder met de komst van het internet.
Games op cartridges moesten gewoon in een keer goed zijn, updaten was niet mogelijk.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sassymousasi
* knip * mod-edit: dat is toch over de grens...
ChojinZ schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 16:49:
[...]

Wellicht solliciteren bij BH?

Zij hebben problemen die ze niet weten op te lossen. Jij hebt er verstand van en weet binnen een halve dag allerlei oplossingen aan te dragen waar een team 300 man (zoveel ontwikkelaars waren er toch? - correct me if im wrong) maanden voor nodig hebt.
Als jij daar nu een baantje aanneemt, zijn we binnen een week af van alle bugs en dus ook van al dat flauwe gezeur. Iedereen hier ook meteen blij! :>

*iets met de beste stuurlui staan aan wal... *
Alsjeblieft zeg. Het lijkt alsof ik hier op een forum zit wat totaal geen technische affiliatie heeft. Onderzoek eens de fouten die BH maakt en je ziet dat het een kleuterklas is die aan het leren is hoe je moet coderen en games moet maken in Unreal.

Maar goed, I see myself out, het is hier 1 grote circlejerk waar kritiek niet is toegestaan want god forbid we stellen enige eisen aan een spel. Geeft ook direct weer waar de grandioze kwaliteitsdaling in games de afgelopen jaren vandaan komt.

[ Voor 14% gewijzigd door Geronimous op 07-11-2017 18:29 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:00
sassymousasi schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 18:11:
[...]

Verstandig, want je zet jezelf met dat eindeloos verdedigen van een shitty developer alleen maar voor lul.

[...]

Alsjeblieft zeg. Het lijkt alsof ik hier op een forum zit wat totaal geen technische affiliatie heeft. Onderzoek eens de fouten die BH maakt en je ziet dat het een kleuterklas is die aan het leren is hoe je moet coderen en games moet maken in Unreal.

Maar goed, I see myself out, het is hier 1 grote circlejerk waar kritiek niet is toegestaan want god forbid we stellen enige eisen aan een spel.
Voor mensen die het voor lief nemen en gewoon willen spelen is deze discussie een beetje vervelend.

Ja er zijn bugs, nee bh is niet de studio met het meeste talent, en ja er zijn cheaters. Maar dan nog kunnen sommigen er lol mee hebben. Is een apart problemen topic misschien een idee? Kan het hier weer gaan over het spel ipv alleen maar gezeik en gezever.

[ Voor 14% gewijzigd door 418O2 op 07-11-2017 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sassymousasi
418O2 schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 18:13:
[...]

Voor mensen die het voor lief nemen en gewoon willen spelen is deze discussie een beetje vervelend.

Ja er zijn bugs, nee bh is niet de studio met het meeste talent, en ja er zijn cheaters. Maar dan nog kunnen sommigen er lol mee hebben. Is een apart problemen topic misschien een idee? Kan het hier weer gaan over het spel ipv alleen maar gezeik en gezever.
Ik zeg nergens dat ik geen plezier heb met deze game, sterker nog, deze game triggert bij mij weer het gevoel wat ik sinds Halo 3 niet meer heb gehad. Competitief en gewoonweg zoveel lol en plezier.

Daarom ben ik zo ontzettend bang dat BH het gaat verknoeien en dat dit spel gewoon weer verdwijnt. Als ik kijk hoe Halo is verkracht ben ik erg sceptisch. Misschien moet ik mijn gal hier niet spuwen, maar goed ik wordt er een beetje ziek van als mensen een dev tot in de droevigheid verdedigen.

Maar goed, ik zal er geen woorden meer aan vuil maken. Het is goed zo.

[ Voor 3% gewijzigd door sassymousasi op 07-11-2017 18:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChojinZ
[mbr]* knip * mod-edit: dat is toch over de grens...[/]

[...]

Mag je vinden maar tot nu toe zie ik bij jou tegenstanders een veel betere onderbouwing van feiten dan bij jou. Ik zie (lees) jou voornamelijk ranten met makkelijke one-liners.
Daarnaast is het wel erg makkelijk om ons weg te zetten als digibeten. Ooit weleens bij stil gestaan dat jij het misschien wel fout hebt?

[...]

Maar goed, I see myself out, het is hier 1 grote circlejerk waar kritiek niet is toegestaan want god forbid we stellen enige eisen aan een spel. Geeft ook direct weer waar de grandioze kwaliteitsdaling in games de afgelopen jaren vandaan komt.
Bullshit. Er word hier zat kritiek geleverd op BH. Als je dat niet ziet moet je de laatste 20 pagina's maar doorlezen. Als je de kritiek op BH niet ziet, ben je gewoon selectief blind. Maar de kritiek moet wel terecht zijn. En onderbouwd. En dat is nou datgene wat bij jou vaak ontbreekt.

Geeft ook direct weer waar de grandioze kwaliteitsdaling in games de afgelopen jaren vandaan komt.
Lol, je hebt het spel zelf ook gekocht dus ook jou geld zit al in de zak van de ontwikkelaar. Die grandioze kwaliteits daling, daar ben je dus mede aan schuldig.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wutwutwhat

wutwutwhat

Lomperik.

ChojinZ schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 19:00:
[...]

Mag je vinden maar tot nu toe zie ik bij jou tegenstanders een veel betere onderbouwing van feiten dan bij jou. Ik zie (lees) jou voornamelijk ranten met makkelijke one-liners.
Daarnaast is het wel erg makkelijk om ons weg te zetten als digibeten. Ooit weleens bij stil gestaan dat jij het misschien wel fout hebt?

[...]

Bullshit. Er word hier zat kritiek geleverd op BH. Als je dat niet ziet moet je de laatste 20 pagina's maar doorlezen. Als je de kritiek op BH niet ziet, ben je gewoon selectief blind. Maar de kritiek moet wel terecht zijn. En onderbouwd. En dat is nou datgene wat bij jou vaak ontbreekt.

[...]

Lol, je hebt het spel zelf ook gekocht dus ook jou geld zit al in de zak van de ontwikkelaar. Die grandioze kwaliteits daling, daar ben je dus mede aan schuldig.... ;)
@sassymousasi ik had bovenstaand niet beter kunnen zeggen. Ik lees de berichten nu pas, dus ik heb alle weggeknipte delen gemist maar ik ga ervanuit dat die niet al te vriendelijk waren. Ik ben geen Bluehole fanboy, ik ben wel een nuance fanboy. Opmerkingen als "spaghetticode", "Zou ik ook zeggen als mijn codebase een drama is." en "Als je daadwerkelijk denkt dat BH plotseling een serieuze developer is geworden in 6 maanden dan moet ik je teleurstellen." zijn enkel aannames en dragen niets constructiefs bij aan de discussie. Dat is, imho, een beetje jammer. Maar ok, jij weet hoe alles werkt en wij snappen er niets van. Laten we het op een agree to disagree houden dan..

On-topic:
.@PUBATTLEGROUNDS reached an amazing milestone this weekend, passing 20 million copies sold!

I know a lot of you are frustrated by issues w/ the game but the team is working hard to deliver a truly great Battle Royale expierence for everyone. Bear with us, change is coming!
20 miljoen stuks.. Any takers voor het "maar nu hebben ze al 600 miljoen opgehaald en krijgen ze nog niets geregeld!!1one!" argument? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazzzdafke
wutwutwhat schreef op woensdag 8 november 2017 @ 08:42:

[...]

20 miljoen stuks.. Any takers voor het "maar nu hebben ze al 600 miljoen opgehaald en krijgen ze nog niets geregeld!!1one!" argument? :+
Das 600 miljoen bruto :X O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wutwutwhat schreef op woensdag 8 november 2017 @ 08:42:

Ik zat eigenlijk te wachten op een opmerking in de richting van de vele exemplaren die door cheaters gekocht zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wutwutwhat

wutwutwhat

Lomperik.

Tsurany schreef op woensdag 8 november 2017 @ 08:46:
[...]

Ik zat eigenlijk te wachten op een opmerking in de richting van de vele exemplaren die door cheaters gekocht zijn :+
Nee joh, dat was het Bluehole Masterplan™ om geld binnen te harken en vervolgens ervandoor te gaan.
  1. Cheaters in de kaart spelen
  2. Niets doen met de klachten
  3. Cheaters wel permabannen
  4. Meer copies verkopen
  5. ?????
  6. Profit!
Bron: kuchende man in een regenjas onder een lantaarnpaal in het donker.

/s :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 08:27

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Je weet natuurlijk niet hoeveel kosten ze gemaakt hebben en wat de onderdelen van die Unreal Engine kosten... Plus ze willen er wat aan over houden.

Al met al heb ik m'n 30 euro er lang en breed uit (qua play-time maar ook met het verkopen van die crates). Daardoor staat PUBG voorlopig laag op m'n to-play-list en mis het (lees: de frustraties) ook niet echt eerlijk gezegd.

Als ik het spel deze week opstart, is het voor de gezelligheid en bijkletsen met m'n vaste squad-mates en niet voor de game zelf.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-09 14:13

Pablo

Rito pls

de prijzen verschillen ook nogal per regio.
zo kost PUBG bij ons 30€, maar ik heb een steam chart gezien dat het in de Philipspijnen rond de $12 kost.

(kan die chart zo 1 2 3 niet meer vinden :( )

For certain ye have to be lost to find somethin that can't be found.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
R.plas schreef op woensdag 8 november 2017 @ 11:03:
zo kost PUBG bij ons 30€, maar ik heb een steam chart gezien dat het in de Philipspijnen rond de $12 kost.
Steam regio naar China -- >85 Chinese yuan = 11.04 euro voor PubG
Plus VPN aan

[ Voor 1% gewijzigd door PatRamon op 08-11-2017 11:52 . Reden: Typo ]

**

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gotfurrr
ik ben sinds gisteren toch weer een beetje fan van de sks, angled vind ik trouwens fijner dan een vertical op de sks. geen idee waarom.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=WHLWGSsbDr4]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
R.plas schreef op woensdag 8 november 2017 @ 11:03:

Is toch logisch en met de meeste andere games ook zo. Gemiddeld salaris van een Filipijn ligt ergens rond de 100 euro. Als dezelfde prijzen zouden hanteren is een Filipijn dus 1/3 van zijn salaris kwijt voor een spelletje.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Wat een verdediging van Bluehole hier soms, stelletje watjes :D . Als er wordt gezegd dat ze niet doen wat ze beloven krijg je te horen "dat hun plannen al maanden duidelijk waren". Als er dan wordt aangedragen dat ze in die maanden meerdere keren vertraging, verontschuldiging en niets hebben laten weten in sommige scenario's telt dat niet mee - hoort bij game development / early access. Moet ik nog aangeven hoe vaak we "Bear with us" hebben gezien? Ironisch ook in een post van gisteren waarbij gejubeld wordt over 20 miljoen verkopen: https://twitter.com/PLAYERUNKNOWN/status/927933164550541313 .
Geen idee wat de gemiddelde salesprice is, iets onder de 20 euro vermoed ik.

Als ze zelf aangeven dat patches moeilijk uit te rollen zijn naar live voor redenen die ze niet ontsluiten, maar vervolgens zaken patchen waar iedereen van weet dat het geen hoge prioriteit zaken zijn en steevast kleine en grote irritaties laten liggen is dat om het zacht uit te drukken niet zo handig.

En dan krijg je tegenargumenten "ja maar omg je bent geen (game) developer jeetje (8> " ... zout nou eens op met dat kul argument, ik weet ook niets van hoe een auto werkt tot in detail - maar als ik er eentje koop en hij vertoont raar gedrag mag ik daar iets van vinden. Afhankelijk van onder welke voorwaarden ik de auto koop, op proef/test of retail, heeft vervolgens invloed op op wat de verkopende partij mij "verschuldigd" is of wat ze gewoon naast zich neer kunnen leggen.

Geen één puntje van kritiek is gegrond ondanks dat het leeuwendeel gaat over Bluehole zijn gedrag in een Early Access game ... er wordt aangegeven dat dit nou is zoals dit eenmaal gaat en dat het nooit echt goed kan gaan ... maar ik heb een bug report, meerdere cheater reports en een gameplay improvement op het forum staan voorzien van screenshots, reproductiescenario's, video's van cheaters en wat kleine schetsjes van UI / map / whatnot verbeteringen (allemaal volgens template/sticky instructies ;)). Weet je op hoeveel procent van deze topics / reacties een antwoord gekomen is? Weet je hoeveel er al langer dan 2 maanden open staan zonder enig woord? 100% en 5 van de 6 als je de reactie van een non-BH member meetelt ;) .

...Laten we het microtransaction stuk maar even vergeten...

Het is een super toffe game, maar het Early Access stuk is niet "gedoemd te mislukken" maar heeft een grote kans om te falen omdat de perceptie van users anders is dan welke definitie money happy developers aanhouden.

"Early access, early funding, alpha-access or paid-alpha is a funding model in the computer game industry by which consumers can pay for a game in the various development cycles (pre-alpha, alpha, beta) and obtain access to the pre-full-release versions of the game, while the developer is able to use those funds to continue work on the game. Those that pay to participate typically help to debug game, provide feedback and suggestions, and may have access to special materials in the game. The early-access approach is a common way to obtain funding for indie games and may also be used along with other funding mechanisms, including crowdfunding."

Bluehole leest graag de eerste zin, gamers lezen graag de tweede zin. Er zijn overigens vele betere voorbeelden dan deze Early Access waarbij die zinnen prima samen gaan, hier is dat gewoon niet echt goed gelukt. Er is beperkte community interactie waarbij ook echt gebruik wordt gemaakt van de community (transparant) om features/wijzigingen te bespreken of prioriteren - ook is het community raakvlak in de vorm van personeel onderschat/onderbemand. Lees bijvoorbeeld eens wat Tomer Barkan zegt in https://www.slideshare.ne...s-done-right-tomer-barkan ... die zegt expliciet dat het *niet* om die eerste zin moet gaan.

Ze hadden niet voor de 0.x en 1.0 aanpak moeten gaan zoals ze nu verkozen hebben waarbij de 0.x een near-dead branch wordt. Dat geeft hier veruit de meeste wrijving in een gehypte game met miljoenen users die mogelijk in zijn piek wordt bevroren voor meerdere maanden. Misschien had ik met deze paragraaf moeten openen, want volgens mij is dit oorzaak nummer 1 van eventuele frustraties :) . En een goede developer zou juist moeten weten dat big-bang releases waarbij de community (zeer) beperkt wordt betrokken 99% zeker op weerstand gaat stuiten, but hey.

---

Early Access done (a lot!) better:
- Factorio
- Don't Starve
- Subnautica
- Prison Architect
- KSP

Games met actieve community moderators waarbij EA-users echt invloed hebben gehad op de richting/inhoud van de game. Ik heb er zelf 4 van, Subnautica lees ik echt pas deze week over O-) .

[ Voor 14% gewijzigd door Cassius op 08-11-2017 13:21 ]

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRTNbos
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-09 11:26
Aan de ene kant zie ik prima waar de klachten op gebaseerd zijn, en zijn de meeste ook wel terecht. Ik vind het echter wel jammer dat deze kant van de game vaak de boventoon voert. Ik heb het spel gekocht om plezier te hebben, en dat heb ik absoluut.

In het begin moest ik ook elke keer mijn server op EU zetten...lastig maar een enkele muisklik/potje vind ik geen probleem.
Cheaters heb ik absoluut een schurfthekel aan, en hoop dat ze allemaal gebanned worden...maar ik laat mijn plezier er niet door vergallen. In mijn ervaring is het percentage dat ik dood ga door mijn eigen fouten hoger dan dat ik dood ga door een cheater (dus ik heb nog genoeg aan mijn eigen performance te sleutelen).
Lags zijn vervelend, maar ik neem aan dat de meeste eerlijke spelers hier last van hebben...in dat geval dus een gedeelde handicap.

Al met al discussieer ik liever over tactische/hilarische/slechte situaties met eventueel een sidenote erbij dat de oorzaak een cheater/lagprobleem was dan het ellenlange gezever op BH. Temeer omdat ons commentaar hier toch niet bijdraagt aan het sneller oplossen van de problemen!

Kortom: mijn voorkeur gaat uit naar meer posts over de positieve kant van de game!

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Actually, working with the @Xbox team has already helped us find some optimization bottlenecks we can fix, and they will be carried over to the PC version once complete!
Bron: https://twitter.com/PLAYERUNKNOWN/status/928147535012642816

Hier nog wat vaulting animaties inclusief lichtelijk aangepaste UI: https://oddshot.tv/s/JP7PkR
Benieuwd of die UI definitief is en ook naar de pc versie komt.

Pagina: 1 ... 75 ... 141 Laatste

Let op:
discord
Zoek je andere Tweakers om mee te spelen?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord