Allereerst wil ik even aangeven dat ik echt een game fan ben en ik zou dolgraag meer keuze hebben bij multiplayer shooters. Dus als er ontwikkelaars zijn die goede games kunnen releasen zou ik daar ontzettend blij mee zijn.
jantje 2 schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 16:19:
[...]
Ubisoft met Ghost recon Wildlands heeft anders map die volgens mij nog wel groter is dan de map van PUBG waar je momenteel met 4 man coop in kan spelen. Uiteraard geen 100 man, maar die gasten heb resources zat om dat ook voor elkaar te krijgen als ze dat zouden willen. Daarnaast hebben hun genoeg openworld games met grootte maps gebouwd. ( Far cry, AC etc ) Als één of andere C studio al PUBG kan bouwen met limited resources moet zo'n grote studio dat ook echt wel voor elkaar kunnen krijgen

De vraag is of Bluehole nog steeds als C studio gezien kan worden. Ze hebben recentelijk enorm veel talent aangetrokken, met versie 1.0 gaan we zien of dat uitbetaald of niet.
Daarnaast moet je niet onderschatten hoe lastig het multiplayer aspect is. Met games als Ghost Recon is er geen stress op de servers, het maakt namelijk niet uit of de tickrate 5 of 10hz is aangezien je niet tegen elkaar speelt maar enkel co-op. Sterker nog, dat kan allemaal op de pc van een van de spelers afgehandeld worden. Net zoals Call of Duty dat een aantal keer gedaan heeft.
Er zijn best veel studio's die grote werelden kunnen opzetten, Bethesda is er ook een van zoals @
ChojinZ aangeeft. De vraag is echter of ze een goede multiplayer ervaring kunnen ontwikkelen.
Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 16:31:
[...]
Maar de servers van PUBG halen bij lange na geen 30hz volgens mij, dus dat zou al een verbetering zijn.
Daarnaast zijn de server issues bij DICE meer te wijten aan de extreme hoeveelheid spelers op de release, dat is niet tegen te gaan met de marketing van geldmachine EA, je kunt niet even 1000 servers extra neerplanten om die initiele piek op te vangen.
PUBG is inderdaad gemiddeld 17hz, dat zou een vooruitgang zijn. De vraag is of DICE 30hz of 60hz kan halen als er 100 spelers zijn op een map van 40+km2. Ik weet niet of de Frostbite engine dat zou kunnen, misschien wel en misschien niet.
Wat betreft de hoeveelheid servers, dat is natuurlijk precies wat PUBG nu ook mee maakt. Compleet verrast door de populariteit en meer concurrent players dan Battlefield. Juist een bedrijf als EA kan makkelijk even 1000 servers extra neerzetten

Ze kiezen er bewust voor daar niet genoeg in te investeren, iets wat Bluehole gelukkig wel doet.
Het toont in ieder geval wel dat een studio als DICE dit zou kunnen (en EA kennende, er gaat een EA battle royale komen. Waarin vooral de microtransactions royaal aanwezig zullen zijn, dus ook zeker geen goede oplossing)
Volgens mij zijn ze aardig terug gekomen van hun betaalde DLC ideeën nu ze zien dat het in Battlefield erg slecht werkt. Persoonlijk zou ik liever zien dat DICE ver weg blijft van Battle Royale maar dat er een nieuwe studio is die de Frostbite engine in kan zetten

Ik denk dat Frostbite, naast Unreal, nog wel de beste kans is op een fatsoenlijke Battle Royale capable engine.
gotfurrr schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 16:38:
@
Tsurany de grote studios hebben gewoon de mogelijkheid om veel meer teams er op te zetten met meer ervaring etc. ik weet niet wat bluehole zo speciaal maakt volgens jou, laat blizzard een br game maken en ik kan je garanderen dat deze veel beter geoptimaliseerd zal zijn dan pubg.
Bluehole is niet bijzonder in mijn ogen, maar ze zijn ondertussen ook uitgegroeid tot een grote studio. Echter kijken we hier niet naar een studio die hetzelfde kan doen als Bluehole maar die een
betere game kan afleveren.
Als Blizzard een Battle Royale game wilt gaan maken moeten ze of een engine in licentie nemen of een van hun bestaande engines aardig gaan verbouwen. Blizzard heeft namelijk geen enkele ervaring met grootschalige multiplayer games en voertuigen. Althans, ik zie het niet in hun huidige games.
En daar zit voor mij het punt, er zijn genoeg studios die het talent hebben om goede games te ontwikkelen maar hun technische achterstand is zo groot dat het nog jaren kan duren voordat ze uberhaupt een game klaar kunnen hebben.
Bluehole heeft volgens mij ook helemaal niet zelf een engine gebouwd, ze hebben een engine gepakt waar ze royalties voor mogen lappen en dat zou elke andere grote ontwikkelaar minstens net zo goed kunnen doen en waarschijnlijk veel beter
Ze hebben inderdaad de Unreal Engine in licentie genomen. De vraag is wat er gebeurt als een ander development team ook die engine gebruikt, gaan zij daar wel betere performance uit halen? Epic is het niet gelukt en het is toch hun eigen engine
Wellicht dat er met Unity een fatsoenlijke Battle Royale game te ontwikkelen is. Ik ken zelf geen populaire multiplayer shooters die op Unity draaien, wellicht iemand anders wel? Ik kan het op hun site niet terug vinden in ieder geval.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N