[PC/XBO/PS4] PLAYERUNKNOWN's Battlegrounds Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 73 ... 141 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 15:50

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Tsurany schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 09:36:
[...]

Het heeft alles met third person te maken. Die persoon in kwestie kan onderaan de trap staan (uit het zicht van SomerenV) en de camera gebruiken om te controleren of er boven iemand zit. Hij kan dus met zekerheid weten waar SomerenV zit voor hij de trap op stormt.
Daar gaat het helemaal niet over gap. Lees ff zijn quote in mijn post.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Family Guy schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 09:38:
[...]

Daar gaat het helemaal niet over gap. Lees ff zijn quote in mijn post.
Ah de tweede kill, dat lijkt me helemaal irrelevant. Je ziet iemand rennen en je schiet hem neer, dat kan toch geen discussie zijn?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 15:50

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Tsurany schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 09:41:
[...]

Ah de tweede kill, dat lijkt me helemaal irrelevant. Je ziet iemand rennen en je schiet hem neer, dat kan toch geen discussie zijn?
en lees nu mijn eerste reactie, na die post ;)

Voor jou en je aversie tegen 3P misschien irrelevant, maar voor mij en SomerenV wel ;)

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:11
ik begin me steeds meer en meer te irriteren aan dit soort situaties, het komt gewoon te vaak voor op dit moment ;w

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=9F89Rkjin7g&feature=youtu.be]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 16:40
lager mikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:22
Hij heeft het over de desync (door de lage tikrate en lag compensation)...
Hij wordt geraak wanneer hij in cover staat. Dus het beeld wat hij ziet, en wat de enemy ziet, zijn niet synchroon. Hij zal al achter cover toen de enemy schoot, maar de enemy zag hem gewoon nog staan...

[ Voor 24% gewijzigd door kazzzdafke op 31-10-2017 10:06 ]

Never ever financial advice...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:50
kazzzdafke schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 10:06:
[...]

Hij heeft het over de desync (door de lage tikrate en lag compensation)...
Hij wordt geraak wanneer hij in cover staat.
Hoezo? Volgens mij is er een 2e persoon die op hem schiet. Je ziet duidelijk dat het rechterraam kapot geschoten wordt en ik dacht een flits te zien uit het gebouw.

Er is een 2e persoon. Kijk maar bij de boom rechts van het gebouw aan de overkant.

[ Voor 10% gewijzigd door Zeara op 31-10-2017 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 16:40
Zeara schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 10:07:
[...]

Hoezo? Volgens mij is er een 2e persoon die op hem schiet. Je ziet duidelijk dat het rechterraam kapot geschoten wordt en ik dacht een flits te zien uit het gebouw.
Klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
[...]

Er is een 2e persoon. Kijk maar bij de boom rechts van het gebouw aan de overkant.
Hola pola! Niet gezien :D
Heb het op de iPhone gezien, dus.. My bad dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:22
[...]

Inderdaad, goed gezien dat er een ander team was, aangezien er in 2 in de hangar zaten. Maar wel raar dat hij op z'n scherm minimaal 2-3x die gast raakt inclusief volgens mij een headshot maar geen hit krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gotfurrr schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 09:59:
ik begin me steeds meer en meer te irriteren aan dit soort situaties, het komt gewoon te vaak voor op dit moment ;w

[video]
Vergeet ook niet dat de kogel uit je loop komt, niet uit je scope. Door te leunen kantelt je scope ten opzichte van je loop en zal je kogel meer links van de crosshair terecht komen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gotfurrr
Tsurany schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 10:22:
[...]

Vergeet ook niet dat de kogel uit je loop komt, niet uit je scope. Door te leunen kantelt je scope ten opzichte van je loop en zal je kogel meer links van de crosshair terecht komen.
Het gaat er niet om dat ik niet raak schiet, het gaat er om dat ik 70% damage pak terwijl ik weer achter de muur sta.

I stand corrected, het is iid de speler die rechts bij de boom staat waarschijnlijk..

[ Voor 9% gewijzigd door gotfurrr op 31-10-2017 10:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:18

Wootlock

Evilution

gotfurrr schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 10:27:
[...]

Het gaat er niet om dat ik niet raak schiet, het gaat er om dat ik 70% damage pak terwijl ik weer achter de muur sta.
Er zit een persoon rechts bij de boom, je ziet de flash van zijn gun als je geraakt wordt :+

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
Wootlock schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 10:29:
[...]

Er zit een persoon rechts bij de boom, je ziet de flash van zijn gun als je geraakt wordt :+
Scherp allemaal, niet eens gezien, ook omdat ik er van uit ging dat de 2e speler ook in de hangar stond.

Dat ik mis schiet komt idd door leanen en gewoon er net naast schietn, maar dat bedoelde ik dus ook niet, ik dacht echt dat het weer een gevalletj desync was. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:18

Wootlock

Evilution

gotfurrr schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 10:32:
[...]

Scherp allemaal, niet eens gezien, ook omdat ik er van uit ging dat de 2e speler ook in de hangar stond.

Dat ik mis schiet komt idd door leanen en gewoon er net naast schietn, maar dat bedoelde ik dus ook niet, ik dacht echt dat het weer een gevalletj desync was. |:(
Ik ken dat gevoel, en dan roept je duo partner in eens: zag je die andere echt niet ??? :O

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gotfurrr schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 10:27:
[...]

I stand corrected, het is iid de speler die rechts bij de boom staat waarschijnlijk..
Ah, dat stuk. Die had ik zelf ook niet gezien tot iemand anders hier aangaf dat er nog eentje stond.

Dan merk je dat die 2D replays echt nodig gaan zijn om zoiets goed te kunnen bekijken :) Hopelijk kunnen ze dat relatief snel opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobbyDgtl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-08-2024
Wat zijn 2D replays? in mapvorm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
gotfurrr schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 10:32:
[...]

Ik heb geen geluid maar volgens mij was ik daar aan het schieten op die gast die aan de rechterkant laag in de hangar zat naast die dozen en zou ik haast denken dat het een ander team moet zijn. Al lijkt me dat sterk want waarom backstabde ze die gasten niet....kan even de tijdlijn niet meer boven water halen....

Hebben we die gasten überhaupt gekilled, volgens mij niet omdat er een team van achter kwam toch? kan me niet meer herinneren :+

[ Voor 7% gewijzigd door jantje 2 op 31-10-2017 10:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 08:09:
Nog iets leuks wat je met Reshade (of andere post processing tools) voor elkaar kan krijgen: https://forums.playbattle...moving-fog-using-reshade/
Dit soort dingen lijken mij wel een goed argument om Reshade e.d gewoon te verbieden. Speel het spel zoals het is (ja early access, dus niet alle functies zitten er in, ook qua visuals) of speel het niet. Dit geeft je gewoon 100% een voordeel wat je niet hoort te hebben, aka cheaten

(voordat je dat denkt, ik weet niet of je dit gebruikt en ga er niet vanuit, het is gewoon een algemene opmerking en geen persoonlijke aanval)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:50
jantje 2 schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 10:49:
[...]

Ik heb geen geluid maar volgens mij was ik daar aan het schieten op die gast die aan de rechterkant laag in de hangar zat naast die dozen en zou ik haast denken dat het een ander team moet zijn. Al lijkt me dat sterk want waarom backstabde ze die gasten niet....kan even de tijdlijn niet meer boven water halen....

Hebben we die gasten überhaupt gekilled, volgens mij niet omdat er een team van achter kwam toch? kan me niet meer herinneren :+
Zou kunnen dat dat andere team dan net van de heuvel komt aanlopen en het team in de hangar nog niet helemaal gezien hadden. Die gast die uiteindelijk raak schoot, zie je vervolgens ook terug trekken. Zou kunen dat die dan de hangar in zijn gegaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
jantje 2 schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 10:49:
[...]

Er zat idd 1 team in de hangar, die speler bij de boom was een ander team. Dat is dan volgens mij het team dat opeens naast ons in het huis zat of zo, die hebben we wel gekilled. Daarna reden we (andere team en wij) uiteindelijk allebei weg ivm cirkel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Inderdaad in map vorm, zal hier op lijken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bkIIpDxHEn53g7711BSbwiPk/full.png

Ze willen ook 3D replays beschikbaar maken maar hebben nog wat problemen met het formaat. Ze zijn ruim 600MB per stuk en met de hoeveelheid matches per dag komt dat uit op petabytes aan data die opgeslagen moeten worden en ook ter download aangeboden moeten worden.
Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 10:51:
[...]

Dit soort dingen lijken mij wel een goed argument om Reshade e.d gewoon te verbieden. Speel het spel zoals het is (ja early access, dus niet alle functies zitten er in, ook qua visuals) of speel het niet. Dit geeft je gewoon 100% een voordeel wat je niet hoort te hebben, aka cheaten

(voordat je dat denkt, ik weet niet of je dit gebruikt en ga er niet vanuit, het is gewoon een algemene opmerking en geen persoonlijke aanval)
Dit geeft inderdaad een vrij groot voordeel en gaat mij ook te ver. Echter is het ook wel zwak van developers om op een dergelijke manier mist te introduceren aangezien het relatief eenvoudig is om een veel hogere zichtbaarheid te krijgen simpelweg door met onder andere contrast te spelen.
Je ziet hetzelfde met nacht in games als Day-Z, daar liep iedereen ook met instellingen te klooien om effectief een vorm van nightvision te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Tsurany schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 10:57:
Dit geeft inderdaad een vrij groot voordeel en gaat mij ook te ver. Echter is het ook wel zwak van developers om op een dergelijke manier mist te introduceren aangezien het relatief eenvoudig is om een veel hogere zichtbaarheid te krijgen simpelweg door met onder andere contrast te spelen.
Ja, dit is echt lam he. Dit betekend ook dat alles wel gerenderd word terwijl het toch -normaal- niet zichtbaar is in de mist. Je zou op z'n minst een beperking in de view distance verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Je ziet hetzelfde met nacht in games als Day-Z, daar liep iedereen ook met instellingen te klooien om effectief een vorm van nightvision te krijgen.
Het is zeker een zwak van de developer, maar ik denk meer in de vorm dat ze het uberhaupt toelaten, programma's die de game files aanpassen horen wat mij betreft niet in een competitive online game. Als het een singleplayer game was, oké heeft niemand last van. Maar ze hadden vanaf het begin al moeten zeggen dat het aanpassen van de game files en het gebruik van dit soort programma's gewoon niet mag. Punt uit, ban als je het wel doet. Dat zorgt ook een hoop gedoe over wat wel en wat niet mag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutellaah
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-09 20:20

Nutellaah

Bits N Sites

Dit weekend een LAN Party mogen organiseren op mijn werk (na de kantooruren).
We waren met zo'n 15 mensen en speelden allerlei games waaronder PUBG (daarmee dat ik het hier ff post).

Halloween Lan Party @ Prosafco

Jammer genoeg nog geen mogelijkheid om je eigen servers te hosten. Ik heb deze zomer wel kunnen samen spelen met iemand die de mogelijkheid tot eigen servers had (veel red zones, massas loot crates en snellere blauwe cirkels) en dit miste ik wel op onze eigen LAN.

[ Voor 3% gewijzigd door Nutellaah op 31-10-2017 11:20 ]

Steam: Nutella | Tweakers: Nutellaah
i7-9700K | MSI Z390-A PRO | MSI GeForce RTX 2080 Gaming X Trio | 16GB DDR4 @ 3200 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wutwutwhat
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-12-2022

wutwutwhat

Lomperik.

[...]

Ze willen ook 3D replays beschikbaar maken maar hebben nog wat problemen met het formaat. Ze zijn ruim 600MB per stuk en met de hoeveelheid matches per dag komt dat uit op petabytes aan data die opgeslagen moeten worden en ook ter download aangeboden moeten worden.

[...]
Dat klinkt als de interessantere info. Bron? :)

Liever in Gulden betalen? Dat kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wutwutwhat schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 11:28:
[...]

Dat klinkt als de interessantere info. Bron? :)
Niet bij de hand helaas. Zat ergens in een status update van PlayerUnknown maar ik heb het niet opgeslagen.
Edit: Toch terug gevonden, zie hier: http://www.player.one/pub...illcams-solo-queue-120912
Sjaak_Trekhaak schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 11:00:
[...]

Ja, dit is echt lam he. Dit betekend ook dat alles wel gerenderd word terwijl het toch -normaal- niet zichtbaar is in de mist. Je zou op z'n minst een beperking in de view distance verwachten.
Het is nog steeds zichtbaar maar heel erg vaag. Als je de screenshots vergelijkt zie je dat alles wat je met Reshade heel duidelijk ziet met wat moeite ook nog zichtbaar is zonder Reshade. Reshade is immers niks dan post processing, de enige manier waarop het kan werken is als alle informatie al in het normale beeld aanwezig is.
Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 11:00:
[...]

Het is zeker een zwak van de developer, maar ik denk meer in de vorm dat ze het uberhaupt toelaten, programma's die de game files aanpassen horen wat mij betreft niet in een competitive online game. Als het een singleplayer game was, oké heeft niemand last van. Maar ze hadden vanaf het begin al moeten zeggen dat het aanpassen van de game files en het gebruik van dit soort programma's gewoon niet mag. Punt uit, ban als je het wel doet. Dat zorgt ook een hoop gedoe over wat wel en wat niet mag.
Juist de reden dat Reshade toegestaan wordt is dat het geen gamefiles aan past. Het enige wat het doet is een bepaalde vorm van post processing, vergelijkbaar met de vibrance setting in je videokaart drivers of bepaalde settings op je monitor.

Dat is dus een lastig punt hier, zelfs als je Reshade zou verbieden zijn er nog genoeg manieren om hetzelfde resultaat te bereiken, er is geen goede manier om het echt te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PizZa_CalZone
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-03 01:55

PizZa_CalZone

WHAAAAA!!

[...]

Een ander punt wat hierop inhaakt zijn wat mij betreft de ingame grafische settings. Het spel is best mooi op ultra-settings. Echter is het in je nadeel om nu op max settings te spelen. Iedereen schroeft de settings naar low voor beter zicht.

Nu kan je niet verwachten dat iedereen een high end pc heeft staan zoals de gemiddelde persoon hier. Maar het lijkt me toch een stuk leuker/eerlijker als er bijvoorbeeld een server zou zijn die een bepaalde mate van grafische settings forceert. Iedereen lekker foliage op max, shadows op max etc, gewoon het spel spelen zoals het bedoeld is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronalddus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-09 08:27

ronalddus

Buffalo77

Lastig puntje dat ReShade inderdaad.
In principe is Photoshop ook post processing, maar als je ziet wat je daarmee kunt doen.

Het blijft een voordeel wat je softwarematig haalt ten opzichte van andere spelers die dit programma niet draaien. Dat gaat richting valsspelen.

Buffalo77 | Pokemon Unite

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PizZa_CalZone schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 11:45:
[...]

Een ander punt wat hierop inhaakt zijn wat mij betreft de ingame grafische settings. Het spel is best mooi op ultra-settings. Echter is het in je nadeel om nu op max settings te spelen. Iedereen schroeft de settings naar low voor beter zicht.

Nu kan je niet verwachten dat iedereen een high end pc heeft staan zoals de gemiddelde persoon hier. Maar het lijkt me toch een stuk leuker/eerlijker als er bijvoorbeeld een server zou zijn die een bepaalde mate van grafische settings forceert. Iedereen lekker foliage op max, shadows op max etc, gewoon het spel spelen zoals het bedoeld is. ;)
Dit is een probleem dat in elke multiplayer game zit helaas. Meer grafische pracht zal vrijwel altijd afleiden, meer details betekent dat het simpelweg lastiger is om specifieke objecten te onderscheiden. Zie ook de Battlefield franchise, ziet er altijd prachtig uit op Ultra maar de beste zichtbaarheid heb je op very low.

Voor bepaalde effecten zoals shaduwen en gras zou iedereen dezelfde settings moeten hebben, dat heeft Bluehole ook gerealiseerd door een minimum niveau af te dwingen. Maar server side bepalen dat alles op Ultra moet staan in plaats van medium lijkt me toch niet helemaal wenselijk.
ronalddus schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 11:49:
In principe is Photoshop ook post processing, maar als je ziet wat je daarmee kunt doen.

Het blijft een voordeel wat je softwarematig haalt ten opzichte van andere spelers die dit programma niet draaien. Dat gaat richting valsspelen.
Het is een tweeledig probleem. Enerzijds moet de developer er voor zorgen dat post processing niet nodig is. Dit kan door het spel niet te verpesten met een blauw filter (Battlefield 3) of door het spel niet ontzettend wazig te maken (PUBG). Anderzijds moet de developer er ook voor zorgen dat post processing geen echt voordeel kan geven.

Uitgezonderd het kunnen creëren van betere omstandigheden in de mist heeft Reshade tot nu toe niet voor een echt groot voordeel gezorgd. Het enige wat ik me kan bedenken is het scherper maken van het beeld, dat is echter vooral het fixen van een tekortkoming van de developers.

Als ik bijvoorbeeld naar Battlefield 1 kijk, de andere shooter die ik regelmatig speel, zie ik dat Reshade daar gewoon geen voordeel oplevert. Het is dan puur een persoonlijke smaak, je bent niet in het nadeel als je het niet gebruikt.

[ Voor 4% gewijzigd door Tsurany op 31-10-2017 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ronalddus schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 11:49:

Een dingetje zoals de mist weghalen is voor mij al voorbij in de richting van, dat is gewoon puur cheaten.
Tsurany schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 12:48:
[...]
Het is een tweeledig probleem. Enerzijds moet de developer er voor zorgen dat post processing niet nodig is. Dit kan door het spel niet te verpesten met een blauw filter (Battlefield 3) of door het spel niet ontzettend wazig te maken (PUBG). Anderzijds moet de developer er ook voor zorgen dat post processing geen echt voordeel kan geven.

Uitgezonderd het kunnen creëren van betere omstandigheden in de mist heeft Reshade tot nu toe niet voor een echt groot voordeel gezorgd. Het enige wat ik me kan bedenken is het scherper maken van het beeld, dat is echter vooral het fixen van een tekortkoming van de developers.

Als ik bijvoorbeeld naar Battlefield 1 kijk, de andere shooter die ik regelmatig speel, zie ik dat Reshade daar gewoon geen voordeel oplevert. Het is dan puur een persoonlijke smaak, je bent niet in het nadeel als je het niet gebruikt.
Je kan het natuurlijk ook zien als, dit is hoe het spel ontwikkeld is en dat heb je maar te accepteren. Als je een spel wilt spelen wat er anders uit ziet, steam staat vol met games die er anders uit zien. Wat jij een tekortkoming vindt kan gewoon een design keuze zijn. Je kan niet iedereen pleasen, en de mensen die het er niet uit vinden zien hebben de keuze het niet te spelen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2017 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 13:05:
Je kan het natuurlijk ook zien als, dit is hoe het spel ontwikkeld is en dat heb je maar te accepteren. Als je een spel wilt spelen wat er anders uit ziet, steam staat vol met games die er anders uit zien. Wat jij een tekortkoming vindt kan gewoon een design keuze zijn. Je kan niet iedereen pleasen, en de mensen die het er niet uit vinden zien hebben de keuze het niet te spelen.
Als je het hebt over kleurgebruik kan ik dat volledig begrijpen. Maar als je het hebt over blur dan is dat echt een tekortkoming van de ontwikkelaar. En dan kan ik kiezen tussen accepteren of er wat aan doen, dan moet de ontwikkelaar niet gek op kijken als ik er daadwerkelijk wat aan ga doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 13:08:
[...]

Als je het hebt over kleurgebruik kan ik dat volledig begrijpen. Maar als je het hebt over blur dan is dat echt een tekortkoming van de ontwikkelaar. En dan kan ik kiezen tussen accepteren of er wat aan doen, dan moet de ontwikkelaar niet gek op kijken als ik er daadwerkelijk wat aan ga doen.
Misschien is het een tekortkoming, maar als je er wat aan gaat doen vind ik dat je er niet raar van moet opkijken als je gebanned wordt. Iedereen heeft dezelfde tekortkoming en dat is essentieel in een spel zoals dit.
Dat je het niet mooi vindt, prima jouw mening. Dat je dan uitgesloten wordt van het spel, hoort er dan ook bij in mijn ogen. Je speelt het spel tegen anderen op een manier zoals het niet uitgebracht is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mouzetc
  • Laatst online: 22-09 11:35
https://www.reddit.com/r/...s_you_can_make_your_game/

Bizar bizar bizar.

Wat een belachelijke game is 't toch eigenlijk.

Gewoon je .ini zo simpel kunnen veranderen dat je renders zo slecht zijn dat je door gras/gebouwen/stenen etc kunt kijken. Blijkt ook al gewoon vanaf dag 1 te kunnen en worden er (nog) geen bans voor uitgedeeld.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkware
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-09 21:18
mouzetc schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 13:21:

Bizar bizar bizar.

Gewoon je .ini zo simpel kunnen veranderen dat je renders zo slecht zijn dat je door gras/gebouwen/stenen etc kunt kijken. Blijkt ook al gewoon vanaf dag 1 te kunnen en worden er (nog) geen bans voor uitgedeeld.
Ik hoop dat de devs snel een aantal settings gaan forcen.

[ Voor 113% gewijzigd door Sharkware op 31-10-2017 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:59
Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 13:10:
[...]

Misschien is het een tekortkoming, maar als je er wat aan gaat doen vind ik dat je er niet raar van moet opkijken als je gebanned wordt. Iedereen heeft dezelfde tekortkoming en dat is essentieel in een spel zoals dit.
Dat je het niet mooi vindt, prima jouw mening. Dat je dan uitgesloten wordt van het spel, hoort er dan ook bij in mijn ogen. Je speelt het spel tegen anderen op een manier zoals het niet uitgebracht is.
Zolang de developers Reshade toestaan blijf ik het gebruiken. Voor mij maakt reshade het verschil of ik na 20 minuten spelen koppijn krijg omdat alles constant wazig is en mijn ogen zich proberen scherp te stellen op het onmogelijke of dat het beeld 'scherp' is en ik niet zo vermoeid wordt.
Als de developers het wazige als een bewuste keuze hebben gemaakt om het spel lastiger te maken dan lijkt mij dit een rare keuze. Dan kunnen ze ook gelijk motion blur toevoegen en dit geforceerd bij iedereen aanzetten zodat mensen op een voertuig slechter kunnen schieten op iemand / mensen die rennen en snel om zich heen kijken gedesorienteerd raken :> .

Bizar bizar bizar.

Het aanpassen van de ini files is verboden, dus als je dit doet staat het gelijk aan cheaten/hacken en is dus banbaar als het gedetecteerd wordt.

[ Voor 21% gewijzigd door Bloodhoundje op 31-10-2017 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bloodhoundje schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 13:22:
[...]

Zolang de developers Reshade toestaan blijf ik het gebruiken. Voor mij maakt reshade het verschil of ik na 20 minuten spelen koppijn krijg omdat alles constant wazig is en mijn ogen zich proberen scherp te stellen op het onmogelijke of dat het beeld 'scherp' is en ik niet zo vermoeid wordt.
Als de developers het wazige als een bewuste keuze hebben gemaakt om het spel lastiger te maken dan lijkt mij dit een rare keuze. Dan kunnen ze ook gelijk motion blur toevoegen en dit geforceerd bij iedereen aanzetten zodat mensen op een voertuig slechter kunnen schieten op iemand / mensen die rennen en snel om zich heen kijken gedesorienteerd raken :> .
Ik snap (tot op zekere hoogte) dat je het zou gebruiken, vandaar dat ik voorstander ben van het verbieden. Als je het spel niet kunt spelen, klinkt heel hard, maar dan is het dus geen spel voor jou en moet je gaan kijken naar iets anders. Vervelend natuurlijk, maar ik vraag me af of je dan niet bij 90% van de spellen last hebt van dit soort effecten, want ik merk echt 0,0 tijdens het spelen.

Voor de final release hoop ik toch wel dat ze gewoon alles behalve de stock game lekker bannable maken (en de anti-cheat een hoop verbeteren natuurlijk, want eerlijk is eerlijk, die kogels die overal vandaan komen en mensen die magisch weten waar je bent zijn een veel groter probleem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
  • Laatst online: 22-09 11:35
Bloodhoundje schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 13:22:
[...]

[...]

Het aanpassen van de ini files is verboden, dus als je dit doet staat het gelijk aan cheaten/hacken en is dus banbaar als het gedetecteerd wordt.
Klopt.

'“We don’t recommend users to alter their default game configuration .ini files or launch options. If advanced users wish to do so, we cannot guarantee the game will work as intended and are unable to provide support related to any changes to these files.”

Now, the answer to the “Is it okay to edit configuration files?” question reads, “No, editing any game files to gain an unfair advantage is against the Rules of Conduct. This includes changing any game configuration files to result in changes that cannot be made via the in-game settings menu.”"

Maar zoals ik al zeg, blijkbaar gebeurt dat dus niet (al vanaf day 1).

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22-09 10:06

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 13:26:
[...]

Ik snap (tot op zekere hoogte) dat je het zou gebruiken, vandaar dat ik voorstander ben van het verbieden. Als je het spel niet kunt spelen, klinkt heel hard, maar dan is het dus geen spel voor jou en moet je gaan kijken naar iets anders. Vervelend natuurlijk, maar ik vraag me af of je dan niet bij 90% van de spellen last hebt van dit soort effecten, want ik merk echt 0,0 tijdens het spelen.

Voor de final release hoop ik toch wel dat ze gewoon alles behalve de stock game lekker bannable maken (en de anti-cheat een hoop verbeteren natuurlijk, want eerlijk is eerlijk, die kogels die overal vandaan komen en mensen die magisch weten waar je bent zijn een veel groter probleem)
Leuk dat 90% van de mensen geen last hiervan heeft, maar colour blind mode is ook niet voor meer dan 10% van de mensen.

Aangezien het een post-processing ding is kan je het vrij lastig verbieden/bannen. Dan moet je terug naar de extreem agressieve anti-cheat programma's die gaan checken of jij een bepaalde setting in je pc zo hebt staan, of een bepaald programma draait.
Dit lijkt mij voor de consument niet fijn.

Overigens vindt ik het allemaal wel meevallen met de mist die verdwijnt, de map wordt dusdanig donkerder dat je een hoop andere dingen gaat missen.
Waar ik in het eerste plaatje gewoon iemand voor mij zou kunnen zien liggen, kan dat in het tweede plaatje niet. De trade-off is dat je verder weg wel iemand kan zien als hij zichzelf laat afsteken tegen de lucht. Zit hij iets lager dan zie je het al niet meer.
Vervelend en ongewenst, jazeker. Game-breaking? Niet in mijn ogen.

De bug met door huizen rijden/schieten. Ja, dat is game-breaking en moet eruit asap uit nu het bij het brede publiek bekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:59
Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 13:26:
[...]

... maar ik vraag me af of je dan niet bij 90% van de spellen last hebt van dit soort effecten, want ik merk echt 0,0 tijdens het spelen.
...
Bij 90% van de spellen heeft het beeld gewoon fatsoenlijke rendering en zijn de objecten waar ik naar kijk scherp, zowel dichtbij als in de verte. In PUBG is alles wazig op elke afstand tenzij je adaptive sharpen oid met reshade gebruikt om dit te fixen.
Mocht Reshade niet meer toegestaan zijn, so be it. Dan kan ik dezelfde aanpassingen doorvoeren in mijn nvidia drivers om alsnog alles scherp te zien zoals nu. Het is alleen een wat minder praktische manier om dit telkens aan/uit te zetten afhankelijk van de games die ik wil spelen.

Verder is dit een discussie waarin de voor en tegen argumenten beide geldig zijn. "There is no right or wrong". Zolang de game dev aangeeft dat dit geen cheat is en dat men het mag gebruiken zie ik Reshade als een onderdeel van PUBG :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PizZa_CalZone

PizZa_CalZone

WHAAAAA!!

IdieEasy schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 13:32:
[...]

Overigens vindt ik het allemaal wel meevallen met de mist die verdwijnt, de map wordt dusdanig donkerder dat je een hoop andere dingen gaat missen.
Waar ik in het eerste plaatje gewoon iemand voor mij zou kunnen zien liggen, kan dat in het tweede plaatje niet. De trade-off is dat je verder weg wel iemand kan zien als hij zichzelf laat afsteken tegen de lucht. Zit hij iets lager dan zie je het al niet meer.
Waarschijnlijk kan je eenvoudig een macro maken die met 1 druk op de knop wisselt tussen de twee settings.

Zo had ik vroeger in Unreal Tournament '99 een macro waarmee ik mn fov on the fly kon switchen. Zodoende kon ik inzoomen waar andere mensen dat niet konden. Situationeel is dat erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IdieEasy schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 13:32:
[...]

Leuk dat 90% van de mensen geen last hiervan heeft, maar colour blind mode is ook niet voor meer dan 10% van de mensen.

Aangezien het een post-processing ding is kan je het vrij lastig verbieden/bannen. Dan moet je terug naar de extreem agressieve anti-cheat programma's die gaan checken of jij een bepaalde setting in je pc zo hebt staan, of een bepaald programma draait.
Dit lijkt mij voor de consument niet fijn.

De bug met door huizen rijden/schieten. Ja, dat is game-breaking en moet eruit asap uit nu het bij het brede publiek bekend is.
Ik snap dat het een niche probleem is, en het is ook zeker vervelend. Maar dan moet je games spelen van developers die daar om geven (zouden ze allemaal moeten doen) of niet aan betá's beginnen.

Dat het als consument niet wenselijk is, tja, cheaten en oneerlijke voordelen zijn ook niet wenselijk. Het is iets wat in moderne games niet te vermijden is op PC's omdat je zoveel vrijheid hebt (als je het vergelijkt met consoles).

Het is alsnog een trade-off die er niet in hoort te zitten, je speelt het spel zoals het is in mijn mening (bij een online game, offline is een ander verhaal). Dat je mist niet fijn vindt, dan leave je lekker in de lobby.
Die andere bugs zijn ook zeker problemen, sommige groter dan dingen als reshade. Maar dat betekent niet dat ze er niet naar zouden moeten kijken. Laat ze al die problemen (dus inclusief reshade) maar aanpakken voordat er nog meer lootboxes en weet ik veel wat in komen.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2017 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PizZa_CalZone schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 13:51:
[...]

Waarschijnlijk kan je eenvoudig een macro maken die met 1 druk op de knop wisselt tussen de twee settings.

Zo had ik vroeger in Unreal Tournament '99 een macro waarmee ik mn fov on the fly kon switchen. Zodoende kon ik inzoomen waar andere mensen dat niet konden. Situationeel is dat erg handig.
Reshade ondersteund hotkeys per filter, zo kan je inderdaad met een enkele druk op de knop wisselen tussen de plugins die je gebruikt. Geen macro's voor nodig.

Bizar bizar bizar.

Zijn gewoon standaard Unreal Engine commando's, op zich niks geks aan. Enkel dat een gebruiker ze daadwerkelijk aan kan passen is vrij idioot 8)7

Ik neem aan dat dit in een van de komende updates wel gefixt gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sassymousasi
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-06-2023
Tsurany schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 14:00:

Ik neem aan dat dit in een van de komende updates wel gefixt gaat worden.
Dat heet ontzettend optimistisch zijn over de toekomst ondanks je weet dat deze commands er al zo lang in zitten dat zelfs mijn moeder hier nog vanaf wist.

Ergens hoop ik wel dat het nu goed gaat. Maar ergens blijft mij het gevoel bekruipen dat PUBG never nooit meer gaat slagen. Het is wachten totdat er een betere versie van PUBG uitkomt door een developer die wel weet waar die mee bezig is.

[ Voor 26% gewijzigd door sassymousasi op 31-10-2017 14:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pablo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-09 14:13

Pablo

Rito pls

sassymousasi schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 14:37:
[...]
je weet dat deze commands er al zo lang in zitten dat zelfs mijn moeder hier nog vanaf wist.
Dit soort opmerkingen laat je maar achterwege

[ Voor 10% gewijzigd door Gropah op 31-10-2017 16:38 ]

For certain ye have to be lost to find somethin that can't be found.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sassymousasi schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 14:37:
[...]

Dat heet ontzettend optimistisch zijn over de toekomst ondanks je weet dat deze commands er al zo lang in zitten dat zelfs mijn moeder hier nog vanaf wist.
Tja, er zitten zoveel issues al heel lang in, kwestie van prioriteit stellen. Kan me goed voorstellen dat ze dit wel willen aanpassen voor de 1.0 release en wellicht meenemen met de engine upgrade.
Ergens hoop ik wel dat het nu goed gaat. Maar ergens blijft mij het gevoel bekruipen dat PUBG never nooit meer gaat slagen. Het is wachten totdat er een betere versie van PUBG uitkomt door een developer die wel weet waar die mee bezig is.
Ik hoor die uitspraak zo vaak maar vraag me dan af welke developer mensen in gedachte hebben. Wie gaat een betere PUBG kunnen ontwikkelen? Ik zou namelijk niet weten welke developer dat zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 13:14
[...]

Snap uberhaupt niet waarom er zo groot verschil kan worden aangepast qua donker licht etc. Meeste monitoren zijn redelijk gelijk dus een min max verandering instellen is 5 min werk gok ik, zodat je nooit dayz style je settings omhoog gooit om een nacht in een grijstonen dag te veranderen. je kunt dan hoogstens het (kleine) verschil iets verbeteren zodat de boel er goed uitziet op je monitor.

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 14:43:
[...]

Tja, er zitten zoveel issues al heel lang in, kwestie van prioriteit stellen. Kan me goed voorstellen dat ze dit wel willen aanpassen voor de 1.0 release en wellicht meenemen met de engine upgrade.

[...]

Ik hoor die uitspraak zo vaak maar vraag me dan af welke developer mensen in gedachte hebben. Wie gaat een betere PUBG kunnen ontwikkelen? Ik zou namelijk niet weten welke developer dat zou kunnen.
Dat je zo geen developer kan bedenken lijkt me niet echt een issue. Wie had er ooit gehoord van bluehole voordat PUBG er was. En een battle royale mode zoals in fortnite laat toch wel zien dat wel meer studio's het goed kunnen doen (andere stijl, i know, maar het concept is hetzelfde).
Zeker met deze hype komen er de komende jaren waarschijnlijk zo'n 50 dezelfde games uit, waar echt wel wat goeds tussen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:08

DirtyBird

Praktiserend denker

Tja, er zijn ook betere alternatieven voor whatsapp en toch is het de populairste communicatieapp. First-mover advantage en network effect zijn key hier.
Pubg heeft nou eenmaal een enorme playerbase van allemaal mensen die er 30 euro tegenaan gooiden. Een andere game zal die mensen moeten overtuigen opnieuw geld uit te geven. En wie durft dat aan als de rest misschien niet meebeweegt waardoor de servers daar leeg blijven?

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 14:54:
[...]

Dat je zo geen developer kan bedenken lijkt me niet echt een issue. Wie had er ooit gehoord van bluehole voordat PUBG er was. En een battle royale mode zoals in fortnite laat toch wel zien dat wel meer studio's het goed kunnen doen (andere stijl, i know, maar het concept is hetzelfde).
Zeker met deze hype komen er de komende jaren waarschijnlijk zo'n 50 dezelfde games uit, waar echt wel wat goeds tussen zit.
Waarom lijkt je dat geen issue? Het punt is juist dat relatief onbekende studios als Bluehole, met weinig ervaring op het gebied van multiplayer shooters, niet het gewenste resultaat aflevert. Dan zoek je dus een ervaren ontwikkelaar die beschikt over de technologie om een game als PUBG te ontwikkelen zonder de tekortkomingen die het nu heeft. Dan neem ik aan dat je toch wel nadenkt over welke ontwikkelaar dit kan zijn?

Als je dan kijkt naar Fortnite zie je veel van dezelfde problemen terug. Zo is ook in Fortnite de server performance onder de maat. En ook Fortnite is niet goed in staat om zulke grote landschappen te tonen. Dat hebben ze opgelost door voor een cartoon stijl te gaan en het landschap veel kleiner te maken, flinke concessies dus.

Daarom vraag ik serieus welke ontwikkelaar het echt beter zal kunnen doen dan Bluehole. Welke ontwikkelaar heeft bijvoorbeeld een engine die dit formaat omgeving aan kan met 100 spelers? Dat zijn er al heel weinig vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRTNbos
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-09 11:26
Ik kan me nog wel voorstellen dat als PUBG de huidige game gewoon netjes afmaakt (en daarmee vind ik persoonlijk ook externe zaken als post-processing), en later met een DLC van €10,- komen voor nieuwe maps, voertuigen en wapens een hoop spelers dit wel zouden doen. (Afhankelijk van de prijs/content verhouding uiteraard)

Veel mensen hebben PUBG het vertrouwen gegeven door de game vooraf te kopen. Als PUBG dit vertrouwen nu niet beschaamd, is de kans groot dat ze nog wel even voort kunnen boorduren om dit concept! (Mensen aan het werk kunnen houden als bedrijf lijkt me geen vervelende situatie...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-09 21:00

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Ik hoop dat ze voor de DLC geen geld gaan vragen. Niet omdat ik het niet zou willen betalen als de content goed is, maar het verdeelt de community. Zie je bij elke game. De enige game die dat goed doet is CSGO. Laat ze maar lekker van die cosmetische shit verkopen waar ze aan verdienen. Daar kiest iedereen altijd nog zelf voor. Maar split de community AUB niet op.

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gotfurrr
Tsurany schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 14:43:
[...]

[...]

Een developer die grote aaaaaaaa titels kan bouwen, kan ook een goede br game maken als ze dat zouden willen.

Dus kies een willekeurige aaa titel en kijk welke developer dat heeft gebouwd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-09 14:13

Pablo

Rito pls

gotfurrr schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 15:54:
[...]

Een developer die grote aaaaaaaa titels kan bouwen, kan ook een goede br game maken als ze dat zouden willen.

Dus kies een willekeurige aaa titel en kijk welke developer dat heeft gebouwd ;)
Net zoals dat EA een goeie Battle Field 3 met bij behorende server wilde bouwen.
Pas een half jaar, na release date, was het soort van op orde

[ Voor 4% gewijzigd door Pablo op 31-10-2017 16:07 ]

For certain ye have to be lost to find somethin that can't be found.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
gotfurrr schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 15:54:
[...]

Houd er wel rekening mee dat het erg lastig is om een engine te ontwikkelen die werelden van 40+km2 aan kan met honderd spelers en toch nog een goede performance geeft.

Kijk maar eens naar het aantal studio's die large scale multiplayer games ontwikkelen. Dat zijn er niet veel, simpelweg omdat het ontzettend lastig is. Een studio als DICE krijgt het al niet voor elkaar om een fatsoenlijke Battlefield game uit te brengen die op moment van release goed in elkaar steekt. Hoe vaak hebben die servers wel niet plat gelegen? En het party systeem werkt nog steeds niet goed. En hoe lang duurde het tot hitreg acceptabel was en de servers op meer dan 30hz draaide?

Simpelweg omdat een studio een bepaald type game kan ontwikkelen en afleveren betekent niet dat ze de kennis en technologie hebben om een heel ander type game neer te zetten. De technologie voor een shooter on rails is heel anders dan een large scale multiplayer shooter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
Tsurany schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 16:16:
[...]

Houd er wel rekening mee dat het erg lastig is om een engine te ontwikkelen die werelden van 40+km2 aan kan met honderd spelers en toch nog een goede performance geeft.

Kijk maar eens naar het aantal studio's die large scale multiplayer games ontwikkelen. Dat zijn er niet veel, simpelweg omdat het ontzettend lastig is. Een studio als DICE krijgt het al niet voor elkaar om een fatsoenlijke Battlefield game uit te brengen die op moment van release goed in elkaar steekt. Hoe vaak hebben die servers wel niet plat gelegen? En het party systeem werkt nog steeds niet goed. En hoe lang duurde het tot hitreg acceptabel was en de servers op meer dan 30hz draaide?

Simpelweg omdat een studio een bepaald type game kan ontwikkelen en afleveren betekent niet dat ze de kennis en technologie hebben om een heel ander type game neer te zetten. De technologie voor een shooter on rails is heel anders dan een large scale multiplayer shooter.
Ubisoft met Ghost recon Wildlands heeft anders map die volgens mij nog wel groter is dan de map van PUBG waar je momenteel met 4 man coop in kan spelen. Uiteraard geen 100 man, maar die gasten heb resources zat om dat ook voor elkaar te krijgen als ze dat zouden willen. Daarnaast hebben hun genoeg openworld games met grootte maps gebouwd. ( Far cry, AC etc ) Als één of andere C studio al PUBG kan bouwen met limited resources moet zo'n grote studio dat ook echt wel voor elkaar kunnen krijgen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 16:16:
[...]

Maar de servers van PUBG halen bij lange na geen 30hz volgens mij, dus dat zou al een verbetering zijn.
Daarnaast zijn de server issues bij DICE meer te wijten aan de extreme hoeveelheid spelers op de release, dat is niet tegen te gaan met de marketing van geldmachine EA, je kunt niet even 1000 servers extra neerplanten om die initiele piek op te vangen.

Het toont in ieder geval wel dat een studio als DICE dit zou kunnen (en EA kennende, er gaat een EA battle royale komen. Waarin vooral de microtransactions royaal aanwezig zullen zijn, dus ook zeker geen goede oplossing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
@Tsurany de grote studios hebben gewoon de mogelijkheid om veel meer teams er op te zetten met meer ervaring etc. ik weet niet wat bluehole zo speciaal maakt volgens jou, laat blizzard een br game maken en ik kan je garanderen dat deze veel beter geoptimaliseerd zal zijn dan pubg.

Bluehole heeft volgens mij ook helemaal niet zelf een engine gebouwd, ze hebben een engine gepakt waar ze royalties voor mogen lappen en dat zou elke andere grote ontwikkelaar minstens net zo goed kunnen doen en waarschijnlijk veel beter

[ Voor 29% gewijzigd door gotfurrr op 31-10-2017 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 19:28
jantje 2 schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 16:19:
[...]

Ubisoft met Ghost recon Wildlands heeft anders map die volgens mij nog wel groter is dan de map van PUBG waar je momenteel met 4 man coop in kan spelen. Uiteraard geen 100 man, maar die gasten heb resources zat om dat ook voor elkaar te krijgen als ze dat zouden willen. Daarnaast hebben hun genoeg openworld games met grootte maps gebouwd. ( Far cry, AC etc ) Als één of andere C studio al PUBG kan bouwen met limited resources moet zo'n grote studio dat ook echt wel voor elkaar kunnen krijgen :+
Of Bethesda met Elders Scroll Online. Is toch ook best goed uitgewerkt.

EA en Dice zijn gewoon slechte voorbeelden. Die staan er om bekend de release altijd te verneuken. Ik denk dat de meeste hier meer verbaasd zijn als EA/Dice een keer een game uitbrengt die wel in 1 keer goed speelt... :+

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Allereerst wil ik even aangeven dat ik echt een game fan ben en ik zou dolgraag meer keuze hebben bij multiplayer shooters. Dus als er ontwikkelaars zijn die goede games kunnen releasen zou ik daar ontzettend blij mee zijn.
jantje 2 schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 16:19:
[...]

De vraag is of Bluehole nog steeds als C studio gezien kan worden. Ze hebben recentelijk enorm veel talent aangetrokken, met versie 1.0 gaan we zien of dat uitbetaald of niet.

Daarnaast moet je niet onderschatten hoe lastig het multiplayer aspect is. Met games als Ghost Recon is er geen stress op de servers, het maakt namelijk niet uit of de tickrate 5 of 10hz is aangezien je niet tegen elkaar speelt maar enkel co-op. Sterker nog, dat kan allemaal op de pc van een van de spelers afgehandeld worden. Net zoals Call of Duty dat een aantal keer gedaan heeft.
Er zijn best veel studio's die grote werelden kunnen opzetten, Bethesda is er ook een van zoals @ChojinZ aangeeft. De vraag is echter of ze een goede multiplayer ervaring kunnen ontwikkelen.
Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 16:31:
[...]

Maar de servers van PUBG halen bij lange na geen 30hz volgens mij, dus dat zou al een verbetering zijn.
Daarnaast zijn de server issues bij DICE meer te wijten aan de extreme hoeveelheid spelers op de release, dat is niet tegen te gaan met de marketing van geldmachine EA, je kunt niet even 1000 servers extra neerplanten om die initiele piek op te vangen.
PUBG is inderdaad gemiddeld 17hz, dat zou een vooruitgang zijn. De vraag is of DICE 30hz of 60hz kan halen als er 100 spelers zijn op een map van 40+km2. Ik weet niet of de Frostbite engine dat zou kunnen, misschien wel en misschien niet.

Wat betreft de hoeveelheid servers, dat is natuurlijk precies wat PUBG nu ook mee maakt. Compleet verrast door de populariteit en meer concurrent players dan Battlefield. Juist een bedrijf als EA kan makkelijk even 1000 servers extra neerzetten ;) Ze kiezen er bewust voor daar niet genoeg in te investeren, iets wat Bluehole gelukkig wel doet.
Het toont in ieder geval wel dat een studio als DICE dit zou kunnen (en EA kennende, er gaat een EA battle royale komen. Waarin vooral de microtransactions royaal aanwezig zullen zijn, dus ook zeker geen goede oplossing)
Volgens mij zijn ze aardig terug gekomen van hun betaalde DLC ideeën nu ze zien dat het in Battlefield erg slecht werkt. Persoonlijk zou ik liever zien dat DICE ver weg blijft van Battle Royale maar dat er een nieuwe studio is die de Frostbite engine in kan zetten :) Ik denk dat Frostbite, naast Unreal, nog wel de beste kans is op een fatsoenlijke Battle Royale capable engine.
gotfurrr schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 16:38:
@Tsurany de grote studios hebben gewoon de mogelijkheid om veel meer teams er op te zetten met meer ervaring etc. ik weet niet wat bluehole zo speciaal maakt volgens jou, laat blizzard een br game maken en ik kan je garanderen dat deze veel beter geoptimaliseerd zal zijn dan pubg.
Bluehole is niet bijzonder in mijn ogen, maar ze zijn ondertussen ook uitgegroeid tot een grote studio. Echter kijken we hier niet naar een studio die hetzelfde kan doen als Bluehole maar die een betere game kan afleveren.
Als Blizzard een Battle Royale game wilt gaan maken moeten ze of een engine in licentie nemen of een van hun bestaande engines aardig gaan verbouwen. Blizzard heeft namelijk geen enkele ervaring met grootschalige multiplayer games en voertuigen. Althans, ik zie het niet in hun huidige games.

En daar zit voor mij het punt, er zijn genoeg studios die het talent hebben om goede games te ontwikkelen maar hun technische achterstand is zo groot dat het nog jaren kan duren voordat ze uberhaupt een game klaar kunnen hebben.
Bluehole heeft volgens mij ook helemaal niet zelf een engine gebouwd, ze hebben een engine gepakt waar ze royalties voor mogen lappen en dat zou elke andere grote ontwikkelaar minstens net zo goed kunnen doen en waarschijnlijk veel beter
Ze hebben inderdaad de Unreal Engine in licentie genomen. De vraag is wat er gebeurt als een ander development team ook die engine gebruikt, gaan zij daar wel betere performance uit halen? Epic is het niet gelukt en het is toch hun eigen engine ;)

Wellicht dat er met Unity een fatsoenlijke Battle Royale game te ontwikkelen is. Ik ken zelf geen populaire multiplayer shooters die op Unity draaien, wellicht iemand anders wel? Ik kan het op hun site niet terug vinden in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 17:38:
[...]

PUBG is inderdaad gemiddeld 17hz, dat zou een vooruitgang zijn. De vraag is of DICE 30hz of 60hz kan halen als er 100 spelers zijn op een map van 40+km2. Ik weet niet of de Frostbite engine dat zou kunnen, misschien wel en misschien niet.

Wat betreft de hoeveelheid servers, dat is natuurlijk precies wat PUBG nu ook mee maakt. Compleet verrast door de populariteit en meer concurrent players dan Battlefield. Juist een bedrijf als EA kan makkelijk even 1000 servers extra neerzetten ;) Ze kiezen er bewust voor daar niet genoeg in te investeren, iets wat Bluehole gelukkig wel doet.

[...]

Volgens mij zijn ze aardig terug gekomen van hun betaalde DLC ideeën nu ze zien dat het in Battlefield erg slecht werkt. Persoonlijk zou ik liever zien dat DICE ver weg blijft van Battle Royale maar dat er een nieuwe studio is die de Frostbite engine in kan zetten :) Ik denk dat Frostbite, naast Unreal, nog wel de beste kans is op een fatsoenlijke Battle Royale capable engine.
Nouja ze kunnen de servers neerzetten, maar een launch spike is natuurlijk niet te vergelijken met een game die al een paar maanden uit is. Begrijp me goed, ik ben echt geen fan van hoe EA werkt, sommige praktijken zijn ronduit walgelijk. Maar vanuit een bedrijfsperspectief begrijp ik het wel.

Betaalde DLC is ben ik bang niet iets wat weg gaat en ik vrees ook zoals hierboven al aangegeven, dat er betaalde mappacks voor PUBG gaan kopen.

Ik weet niet zeker of DICE echt slecht zou zijn voor Battle Royale. De nieuwere Battlefield spellen zijn inderdaad een stuk meer actie en met minder spelers, maar de root van Battlefield ligt toch wel bij tragere shooters op grotere maps, eigenlijk een kleine BR als je het zo bekijkt (natuurlijk volledig andere game mode, maar qua speelsnelheid e.d.).
Al zie ik van DICE liever een goede nieuwe Battlefield dan een game in de oude stijl dan een PUBG stijl game, dat ben ik helemaal met je eens.

Uiteindelijk zullen ze toch moeten gaan zien hoe het gaat lopen, ik ben vooral bang van Bluehole een beetje de focus kwijt raakt door het succes wat ze nu hebben. Het implementeren van nieuwe maps e.d. lijkt me echt het minste prioriteit hebben, laat ze maar wat meer budget maken voor mensen die bugs fixen en de cheaters aanpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:18
Tsurany schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 09:36:
[...]

Het heeft alles met third person te maken. Die persoon in kwestie kan onderaan de trap staan (uit het zicht van SomerenV) en de camera gebruiken om te controleren of er boven iemand zit. Hij kan dus met zekerheid weten waar SomerenV zit voor hij de trap op stormt.
Ik zal straks het scenario even nabootsen om alles te checken. Maar van mijn maat kon ie gewoon niet weten waar ie zat. Die hebben geen seconde in elkaars gezichtsveld gelopen en je kunt (ook met 3rth person) niet om een hoekje heen kijken vanaf een afstand.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 17:49:
[...]

Nouja ze kunnen de servers neerzetten, maar een launch spike is natuurlijk niet te vergelijken met een game die al een paar maanden uit is. Begrijp me goed, ik ben echt geen fan van hoe EA werkt, sommige praktijken zijn ronduit walgelijk. Maar vanuit een bedrijfsperspectief begrijp ik het wel.
Vanuit bedrijfsperspectief begrijp ik het zeker, echter betekent het wel dat je dan bedrijfsbelangen boven de belangen van je klant zet. Tot nu toe kunnen we niet klagen over Bluehole wat dat betreft. De omgeving ligt er wel eens uit maar als je ziet hoe veel servers ze hebben draaien en hoe stabiel de omgeving is dan is dat toch een aardige prestatie.
Betaalde DLC is ben ik bang niet iets wat weg gaat en ik vrees ook zoals hierboven al aangegeven, dat er betaalde mappacks voor PUBG gaan kopen.
Volgens een statement dat ze eerder gemaakt hebben zal DLC gratis zijn en gefinancierd worden door cosmetics.
“What were planning to do, is to add purchasable cosmetic items (like clothes/skins) via crates, this will allow us to create free DLC packs down the road.”
Of ze zich daar aan gaan houden is de vraag want de statement "Microtransactions are coming after Early Access.” bleek ook niet houdbaar.
Ik weet niet zeker of DICE echt slecht zou zijn voor Battle Royale. De nieuwere Battlefield spellen zijn inderdaad een stuk meer actie en met minder spelers, maar de root van Battlefield ligt toch wel bij tragere shooters op grotere maps, eigenlijk een kleine BR als je het zo bekijkt (natuurlijk volledig andere game mode, maar qua speelsnelheid e.d.).
Al zie ik van DICE liever een goede nieuwe Battlefield dan een game in de oude stijl dan een PUBG stijl game, dat ben ik helemaal met je eens.
Mijn probleem bij DICE is dat ze niet weten wat gamers willen en wat games nodig hebben. Op dit moment heeft Battlefield 1 enorm veel last van een feature bloat. Er zijn tientallen vrij vergelijkbare gamemodes te spelen waardoor de relatief kleine playerbase enorm verspreid is. En een deel van die gamemodes zijn enkel voor premium spelers waardoor de playerbase nog meer fragmenteert.
Daarnaast zijn de belangrijkste features die spelers bij een game houden, zoals de mogelijkheid tot het zelf hosten van servers, volledig afgebroken.

Ik heb niet het idee dat DICE echt goed weet hoe ze een game zoals PUBG kunnen ontwikkelen en interessant kunnen houden.
Uiteindelijk zullen ze toch moeten gaan zien hoe het gaat lopen, ik ben vooral bang van Bluehole een beetje de focus kwijt raakt door het succes wat ze nu hebben. Het implementeren van nieuwe maps e.d. lijkt me echt het minste prioriteit hebben, laat ze maar wat meer budget maken voor mensen die bugs fixen en de cheaters aanpakken.
Ze zitten vast tussen het moeten verbeteren van hun game en alvast features ontwikkelen die de playerbase bij hun game houden. De game is te snel te succesvol geworden waardoor ze het inderdaad niet bij kunnen benen. Ik denk dat versie 1.0 echt iets moet opleveren en anders vele mensen afhaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PizZa_CalZone

PizZa_CalZone

WHAAAAA!!

Tsurany schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 17:38:
Bluehole is niet bijzonder in mijn ogen, maar ze zijn ondertussen ook uitgegroeid tot een grote studio. Echter kijken we hier niet naar een studio die hetzelfde kan doen als Bluehole maar die een betere game kan afleveren.
Als Blizzard een Battle Royale game wilt gaan maken moeten ze of een engine in licentie nemen of een van hun bestaande engines aardig gaan verbouwen. Blizzard heeft namelijk geen enkele ervaring met grootschalige multiplayer games en voertuigen. Althans, ik zie het niet in hun huidige games.
Vergeet World of Warcraft niet. Voertuigen, grootschalige multiplayer en PVP.

Ik denk dat Blizzard juist een goed voorbeeld is van een studio die het wel kan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutellaah
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-09 20:20

Nutellaah

Bits N Sites

Zijn er recent updates geweest bij PUBG? Ik heb het laatste zaterdag gespeeld, ik speel nu vandaag en mijn kleuren staan precies megafel zoals ik zie bij velen met ReShade? Echter heb ik wel geen reshade...

Nvm mijn saturatie van mijn scherm is veranderd sinds ik mijn setup heb aangepast.

[ Voor 17% gewijzigd door Nutellaah op 31-10-2017 20:25 ]

Steam: Nutella | Tweakers: Nutellaah
i7-9700K | MSI Z390-A PRO | MSI GeForce RTX 2080 Gaming X Trio | 16GB DDR4 @ 3200 Mhz

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kazzzdafke
En soms gaat het dan heel makkelijk...

Loot pikke, godverdomme!!

[YouTube: https://youtu.be/bC7FXJ8rAZI]

[ Voor 16% gewijzigd door kazzzdafke op 31-10-2017 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The preparation process for test servers is taking longer than we expected due to an unexpected issue. We are working to resolve it quickly.

Bron: https://mobile.twitter.co...status/925567169886175233

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Tsurany schreef op woensdag 1 november 2017 @ 07:13:
The preparation process for test servers is taking longer than we expected due to an unexpected issue. We are working to resolve it quickly.

Bron: https://mobile.twitter.co...status/925567169886175233
What’s new 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sassymousasi
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-06-2023
Tsurany schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 15:27:
[...]

Waarom lijkt je dat geen issue? Het punt is juist dat relatief onbekende studios als Bluehole, met weinig ervaring op het gebied van multiplayer shooters, niet het gewenste resultaat aflevert. Dan zoek je dus een ervaren ontwikkelaar die beschikt over de technologie om een game als PUBG te ontwikkelen zonder de tekortkomingen die het nu heeft. Dan neem ik aan dat je toch wel nadenkt over welke ontwikkelaar dit kan zijn?

Als je dan kijkt naar Fortnite zie je veel van dezelfde problemen terug. Zo is ook in Fortnite de server performance onder de maat. En ook Fortnite is niet goed in staat om zulke grote landschappen te tonen. Dat hebben ze opgelost door voor een cartoon stijl te gaan en het landschap veel kleiner te maken, flinke concessies dus.

Daarom vraag ik serieus welke ontwikkelaar het echt beter zal kunnen doen dan Bluehole. Welke ontwikkelaar heeft bijvoorbeeld een engine die dit formaat omgeving aan kan met 100 spelers? Dat zijn er al heel weinig vrees ik.
Ubisoft, DICE, Zipper Interactive om er maar 3 te noemen. En dan is laatstgenoemde nog gewoon met een prima 100 speler spel op een console aangekomen wat er nog beter uitzag dan dit gedrocht.

En tevens weten we niet hoe bijv. deze 3 het gaat doen, echter met het oog op het verleden kunnen zij wel een pracht van een spel afleveren die in de basis gewoon goed in elkaar steekt.

Ik weet vrijwel zeker dat je het erover gaat hebben dat BF4 tot een jaar na dato geen goede netcode had en zij dat pas gefixt hadden na zo'n lange tijd. Wat je echter vergeet is dat de basis van het spel gewoon dik in orde was/is. Gameplay werkt gewoon soepel en er is vrijwel geen frustratie in het bewegen van je character. Om nog maar over de pracht en praal te zwijgen hoop ik, want dat begrijp je zelf denk ik ook wel.

Het verbaast me keer op keer dat mensen zo wanhopig een developer proberen te verdedigen, alsof zij een aandeel hebben in het bedrijf. Zag het ook terugkomen bij Riot Games van League of Legends, die in het verleden ook zoveel amateuristsche dingen hebben gedaan maar daar simpelweg niet op afgerekend werden want "beginnende studio". Kom op man. Als je mee wilt doen in de grote mensenwereld wordt je afgerekend met de grote mensenwereld regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sassymousasi schreef op woensdag 1 november 2017 @ 09:55:
Ubisoft, DICE, Zipper Interactive om er maar 3 te noemen. En dan is laatstgenoemde nog gewoon met een prima 100 speler spel op een console aangekomen wat er nog beter uitzag dan dit gedrocht.
Zipper Interactive bestaat helaas niet meer, studio is opgeheven een tijdje terug en de laatste game is geannuleerd.
En tevens weten we niet hoe bijv. deze 3 het gaat doen, echter met het oog op het verleden kunnen zij wel een pracht van een spel afleveren die in de basis gewoon goed in elkaar steekt.

Ik weet vrijwel zeker dat je het erover gaat hebben dat BF4 tot een jaar na dato geen goede netcode had en zij dat pas gefixt hadden na zo'n lange tijd. Wat je echter vergeet is dat de basis van het spel gewoon dik in orde was/is. Gameplay werkt gewoon soepel en er is vrijwel geen frustratie in het bewegen van je character. Om nog maar over de pracht en praal te zwijgen hoop ik, want dat begrijp je zelf denk ik ook wel.
Die punten heb ik allemaal al genoemd genoemd en besproken. Ook hun games zijn in de basis niet volledig in orde. Het mag audiovisueel wel heel sterk zijn, er zitten meer dan genoeg issues in die nog opgelost moeten worden bij release en sommige issues zijn nog steeds niet opgelost. Vergeet niet hoeveel issues die in Battlefield 3 opgelost waren weer terug kwamen in Battlefield 4 bijvoorbeeld.

Daarnaast is DICE niet heel sterk in het levend houden van een gaming community. Heb je de cijfers gezien van de concurrent player count in Battlefield 1? Die komt niet boven de 35.000 uit.
Het verbaast me keer op keer dat mensen zo wanhopig een developer proberen te verdedigen, alsof zij een aandeel hebben in het bedrijf. Zag het ook terugkomen bij Riot Games van League of Legends, die in het verleden ook zoveel amateuristsche dingen hebben gedaan maar daar simpelweg niet op afgerekend werden want "beginnende studio". Kom op man. Als je mee wilt doen in de grote mensenwereld wordt je afgerekend met de grote mensenwereld regels.
Jij ziet het als "wanhopig verdedigen", dat is het zeker niet. Ik vraag mij enkel af of er wel developers zijn die een betere Battle Royale game af kunnen leveren zonder alle negatieve punten die nu in PUBG zitten. Ik zie Bluehole namelijk niet slechter presteren dan DICE met hun Battlefield reeks. Ubisoft heeft met Rainbow Six Siege ook keihard moeten werken aan de game en de netcode daar is ook verre van fantastisch.

Bluehole krijgt enorm veel kritiek en een deel daarvan is ook zeker terecht. Echter is dat niet anders dan alle andere multiplayer games die ik gespeeld heb. Vandaar dat ik ook erg benieuwd bent of anderen wel een betere game kunnen afleveren of ook gewoon tegen dezelfde issues aan gaan lopen.

En met name de snelheid waarmee ze een dergelijke game kunnen gaan afleveren is ook een punt. Tegen de tijd dat DICE, of een andere EA studio, een Frostbite Battle Royale heeft uitgebracht is PUBG ook al weer heel wat maanden verder met ontwikkeling, ze moeten dus niet alleen een game afleveren die beter is dan PUBG in zijn huidige staat maar ook een game die beter is dan PUBG 1.0 met nog zes maanden extra development.

Bluehole is recentelijk ook flink opgeschaald. Bovendien hebben ze nu een overeenkomst met Microsoft en krijgen ze ook uitgebreide support van Microsoft, niet alleen met het ontwikkelen van een console versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wutwutwhat

wutwutwhat

Lomperik.

PizZa_CalZone schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 18:15:
[...]

Vergeet World of Warcraft niet. Voertuigen, grootschalige multiplayer en PVP.

Ik denk dat Blizzard juist een goed voorbeeld is van een studio die het wel kan. ;)
Dat is het eerste wat ik dacht bij het lezen van die zin inderdaad.. Het schijnt dat ze zo'n MMO'tje hadden ontwikkeld ofzo :+

Ik weet niet hoe WoW schaalt tov PUBG, maar stellen dat Blizzard niet zou weten hoe (grootschalige) multiplayers werken is wat kort door de bocht. Zegmaar. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PizZa_CalZone

PizZa_CalZone

WHAAAAA!!

wutwutwhat schreef op woensdag 1 november 2017 @ 10:34:
[...]

Dat is het eerste wat ik dacht bij het lezen van die zin inderdaad.. Het schijnt dat ze zo'n MMO'tje hadden ontwikkeld ofzo :+

Ik weet niet hoe WoW schaalt tov PUBG, maar stellen dat Blizzard niet zou weten hoe (grootschalige) multiplayers werken is wat kort door de bocht. Zegmaar. :9
Ik moet toegeven dat de servers wat last ervan hadden als je met meer dan 100 man ging verzamelen in town toen ik WOW nog speelde, maar een 40 man PVE raid werkte redelijk goed. En dat is meer dan 10 jaar geleden.

Hoewel bluehole genoeg heeft gefaald, ben ik van mening dat ze het lang niet zo slecht doen. De game is een stuk verbeterd in de afgelopen maanden. Tevens is het geheel nog steeds in early access/beta. Een perfecte game mogen we nog niet verwachten. Ik heb ook Fortnite Battle Royale gespeeld en hoewel dat van een grotere developer (zelfs de maker van de engine voor PUBG) komt merk ik daar veel meer issue's dan in PlunkBat. Netcode, hit-registratie, hitboxes, quality of life dingetjes etc...

[ Voor 5% gewijzigd door PizZa_CalZone op 01-11-2017 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wutwutwhat schreef op woensdag 1 november 2017 @ 10:34:
[...]

Een MMORPG is niet direct vergelijkbaar met een FPS game. Natuurlijk kan Blizzard wel een goede Battle Royale game uitbrengen, echter is dat niet heel eenvoudig. Je kan niet zomaar de engine van WoW pakken en er een shooter in plakken. Daar gaat enorm veel werk in zitten.

Mijn punt is ook niet dat geen enkele andere studio het zal kunnen, mijn punt is dat ze op dit moment de technologie niet op de plank hebben liggen. Dat betekent dat het zeer waarschijnlijk pas na 2018 gaat worden dat een studio een AAA Battle Royale game uit brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wutwutwhat

wutwutwhat

Lomperik.

PizZa_CalZone schreef op woensdag 1 november 2017 @ 10:43:
[...]

Ik moet toegeven dat de servers wat last ervan hadden als je met meer dan 100 man ging verzamelen in town toen ik WOW nog speelde, maar een 40 man PVE raid werkte redelijk goed. En dat is meer dan 10 jaar geleden.
Ik heb nooit WoW gespeeld, dus weet niet precies hoe het zit met spelersaantallen en dergelijke. Vond de opmerking gewoon opvallend omdat WoW toch wel redelijk iconisch is en van Blizzard :p
Hoewel bluehole genoeg heeft gefaald, ben ik van mening dat ze het lang niet zo slecht doen. De game is een stuk verbeterd in de afgelopen maanden. Tevens is het geheel nog steeds in early access/beta. Een perfecte game mogen we nog niet verwachten. Ik heb ook Fortnite Battle Royale gespeeld en hoewel dat van een grotere developer komt merk ik daar veel meer issue's dan in PlunkBat.
True. Maar daar zit het hem erin imho. Nog steeds Early Access. Ik weet dat mensen nu instant denken "ja maar miljonen geld binnengeharkt enzo" maar je kan er simpelweg niet van verwachten dat het perfect werkt. Bluehole is zich naar mijn idee inderdaad aan het herpakken wat betreft communicatie en fixes. Die hadden ook geen 2 miljoen concurrent players verwacht denk ik...
Tsurany schreef op woensdag 1 november 2017 @ 10:46:
[...]

Een MMORPG is niet direct vergelijkbaar met een FPS game. Natuurlijk kan Blizzard wel een goede Battle Royale game uitbrengen, echter is dat niet heel eenvoudig. Je kan niet zomaar de engine van WoW pakken en er een shooter in plakken. Daar gaat enorm veel werk in zitten.

Mijn punt is ook niet dat geen enkele andere studio het zal kunnen, mijn punt is dat ze op dit moment de technologie niet op de plank hebben liggen. Dat betekent dat het zeer waarschijnlijk pas na 2018 gaat worden dat een studio een AAA Battle Royale game uit brengt.
Fair, maar alsnog lijkt me dat een redelijke tickrate op z'n plek is voor een spel als WoW? Hoeveel damage bij bosses/PvP zou belangrijk moeten zijn denk ik?

Vanuit systeembeheer oogpunt kan ik me goed voorstellen hoe lastig het is een spel als PUBG serverside stabiel te krijgen met een flinke performance. Kan me ook voorstellen - aangezien het een relatief nieuw genre is - dat hier geen kant-en-klare oplossingen voor zijn. Tijd zal het leren I guess.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
bluehole:

- vooral ervaring met 1 MMO en mobiele games
- start PUBG ontwikkeling begin 2016 - 35 devs
- juni 2017 - 70 devs

als je dan kijkt naar bijvoorbeeld blizzard en overwatch:
- gestart met 40 devs
- rond de 75 rond launch

het aantal devs zegt niet zoveel, wat wel veel zegt imho is dit (sowieso interessant stuk mbt game dev):

https://us.battle.net/forums/en/overwatch/topic/20748786270

een van de dingen die genoemd wordt is dat binnen een grote studio zoals blizzard een project heel veel steun kan krijgen door de omgeving binnen zo'n bedrijf. IMHO is dat het grote verschil tussen een kleine en grote studio.

stel dat overwatch zware desync issues zou hebben, dan wordt er gewoon een groep met specialisten op gezet vanuit blizzard en kan de rest van de ontwikkeling gewoon door gaan. bluehole heeft dit ook gedaan, maar kan of kon dit gewoon niet zo grootschalig doen als de grotere studio's, simpelweg omdat de organisatie die daarvoor nodig is er gewoon nog niet was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

En omdat een gedeelte echt wel spaghetti is, maar soit. We gaan zien hoe ze zich door 1.0 en de tijd daarheen heen slaan.

Vraag; zou de PUBG community groot genoeg zijn voor 3v3 TPP/FPP? Ik mis het best vaak als we geen vierde hebben, die 25% minder mensen (of 33% meer mensen als je vanuit het getroffen team kijkt) maakt echt een groot verschil op kritieke momentjes.

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NINjak
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08 15:29
Cassius schreef op woensdag 1 november 2017 @ 12:17:
En omdat een gedeelte echt wel spaghetti is, maar soit. We gaan zien hoe ze zich door 1.0 en de tijd daarheen heen slaan.

Vraag; zou de PUBG community groot genoeg zijn voor 3v3 TPP/FPP? Ik mis het best vaak als we geen vierde hebben, die 25% minder mensen (of 33% meer mensen als je vanuit het getroffen team kijkt) maakt echt een groot verschil op kritieke momentjes.
Er zijn zat mensen/"squads" die af en toe met 3 spelen... "wij" (een semi vast groepje op "mijn" discord server) doen het ook heel vaak.

Ik bedoel dus ook dat andere "squads" met 3 beginnen en voor mijn persoonlijk hoeft zo'n 3vs server dus niet (al genoeg keren kip gehaald waar we met 3 man starten). :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wutwutwhat schreef op woensdag 1 november 2017 @ 10:57:
Fair, maar alsnog lijkt me dat een redelijke tickrate op z'n plek is voor een spel als WoW? Hoeveel damage bij bosses/PvP zou belangrijk moeten zijn denk ik?

Vanuit systeembeheer oogpunt kan ik me goed voorstellen hoe lastig het is een spel als PUBG serverside stabiel te krijgen met een flinke performance. Kan me ook voorstellen - aangezien het een relatief nieuw genre is - dat hier geen kant-en-klare oplossingen voor zijn. Tijd zal het leren I guess.
De tickrate van WoW is minder relevant vergeleken met de tickrate van een shooter. Natuurlijk moet dat snel genoeg zijn maar met abilities en spells komt het wat minder nauwkeurig dan hmet kogels die aan 900 meter per seconde door de spelwereld vliegen. In WoW zou 30hz prima zijn, in een snelle shooter is 60hz pas acceptabel.
Cassius schreef op woensdag 1 november 2017 @ 12:17:
Ah, je hebt de broncode bij de hand?
Wellicht nu wel, de vraag is of dat in de toekomst nog zo zal zijn. Kijk naar bijvoorbeeld Battlefield 1, tijdens de launch kon je games vinden voor elke gamemode, nu met maar 35.000 concurrent spelers is dat een stuk problematischer. Op lange termijn is de introductie van 3v3 of 5v5 niet verstandig, tenzij je bereid bent dat op een later moment weer te verwijderen. Iets waar een game community vaak niet goed op reageert.

Maar je bent met drie man inderdaad aardig in het nadeel als er vier van van vergelijkbare skills tegenover je staat, zeker early game. Uiteindelijk gaat het minder uitmaken omdat veel squads wel een of twee spelers verliezen in de eerste tien minuten.

[ Voor 6% gewijzigd door Tsurany op 01-11-2017 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:27
Tsurany schreef op woensdag 1 november 2017 @ 12:38:
Maar je bent met drie man inderdaad aardig in het nadeel als er vier van van vergelijkbare skills tegenover je staat, zeker early game. Uiteindelijk gaat het minder uitmaken omdat veel squads wel een of twee spelers verliezen in de eerste tien minuten.
Dat nadeel valt ook wel weer wat mee, als je met z'n drieën speelt heb je veel meer opties om te landen op plekken die voor 4 man echt te weinig loot hebben. De motor met zijspan is opeens een optie, je kan veel sneller bewegen want je bent meestal sneller gegeared als team en eventuele tegenstanders zijn op zoek naar of bedacht op de niet bestaande 4e man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivve
  • Registratie: Februari 2016
  • Niet online
Dacht ergens al te lezen dat 4v4 tijdelijk is, maar kan het niet terugvinden. Dus in mijn herinnering was het dus ook na 1.0 de bedoeling om dit in te kunnen stellen. Ben je met 4, geef je aan dat je een 4v4v4v4vetc server wil joinen. Ben je met 5, dan geef je aan een 5v5v5v5vetc server te willen joinen.
Gezien ze met cloud containers werken (dacht dit eerder te lezen in het topic) is dat ook prima; servers hoeven dan niet vastgezet te worden op deze config en is dan alleen afhankelijk van hoeveel mensen er wachten op die configuratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 1 november 2017 @ 13:08:
[...]

Dat nadeel valt ook wel weer wat mee, als je met z'n drieën speelt heb je veel meer opties om te landen op plekken die voor 4 man echt te weinig loot hebben. De motor met zijspan is opeens een optie, je kan veel sneller bewegen want je bent meestal sneller gegeared als team en eventuele tegenstanders zijn op zoek naar of bedacht op de niet bestaande 4e man.
De motor met zijspan kan ik mee inkomen maar de rest... Dat zijn nu niet echt grote voordelen. Je hebt wellicht maar 75% van de normale loot nodig maar ook slechts 75% van de zoek capaciteit. Dat streept tegen elkaar weg.

Als je met drie goede spelers zit valt er prima mee te werken. Maar ik merk toch dat je met vier man echt beter kan spelen. Je hebt juist end-game gewoon 33% meer vuurkracht. En als een van je spelers down gaat heb je zelfs 50% meer vuurkracht tijdens de revive.

@Nivve je bent voornamelijk afhankelijk van de speler aantallen. Twee opties erbij betekent dat je in het beste geval maar 33% van de speler aantallen hebt voor die gamemode.
Dat zou nu geen probleem zijn maar over een jaar buiten piektijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PizZa_CalZone

PizZa_CalZone

WHAAAAA!!

Tsurany schreef op woensdag 1 november 2017 @ 13:17:
[...]

De motor met zijspan kan ik mee inkomen maar de rest... Dat zijn nu niet echt grote voordelen. Je hebt wellicht maar 75% van de normale loot nodig maar ook slechts 75% van de zoek capaciteit. Dat streept tegen elkaar weg.
Wat wel invloed heeft is de locatie waar je naartoe springt. Je kunt wel met 4 man naar Stalber springen, maar er ligt toch echt maar genoeg gear voor 2 personen. Dus dat je meer locaties tot je beschikking hebt om naartoe te kunnen springen kan ik wel zien als een voordeel van 3 man teams tov 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PizZa_CalZone schreef op woensdag 1 november 2017 @ 13:29:
[...]

Wat wel invloed heeft is de locatie waar je naartoe springt. Je kunt wel met 4 man naar Stalber springen, maar er ligt toch echt maar genoeg gear voor 2 personen. Dus dat je meer locaties tot je beschikking hebt om naartoe te kunnen springen kan ik wel zien als een voordeel van 3 man teams tov 4.
Ik kan persoonlijk geen locaties bedenken waar ik wel met drie man heen ga maar niet met vier man.

En het is vaak toch eerst een voertuig pakken en dan pas een locatie benaderen, dan ben je veel flexibeler. Bijvoorbeeld een split met Prison, Mansion, Lipovka en kleine Mylta Power, weer je zeker dat de loot goed is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PizZa_CalZone

PizZa_CalZone

WHAAAAA!!

Ja zo heeft iedereen een andere speelstijl. Wij doen meestal een early parachute deploy, zoeken tijdens het vliegen een landingslocatie uit (afhankelijk van de circle spawn) en springen met zn allen naar dezelfde plek. Als je weet waar je moet zoeken heb je bijna altijd wel een voertuig in de buurt van je landingslocatie. Met dit in het achterhoofd landen we met een squad van 3/4 man eigenlijk nooit op plekken zoals Stalber, shooting range, farm, quarry, shelter etc. Dit terwijl je hier solo of met een team van 2 meer dan voldoende loot hebt.

Overigens heb ik vaker met mijn duo-maat een squad game gedaan zonder auto matching. Dit resulteert vaak genoeg in top 10 momenten. Een 2 man team valt minder op, je hebt meer bewegingsvrijheid dan in duo games want de players zitten meer op kluitjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:27
Tsurany schreef op woensdag 1 november 2017 @ 13:33:
[...]

Ik kan persoonlijk geen locaties bedenken waar ik wel met drie man heen ga maar niet met vier man.

En het is vaak toch eerst een voertuig pakken en dan pas een locatie benaderen, dan ben je veel flexibeler. Bijvoorbeeld een split met Prison, Mansion, Lipovka en kleine Mylta Power, weer je zeker dat de loot goed is :)
Pier Town, Shelter, Gehuchten rond Gatka, Shooting Range, Farm, Mansion om maar wat te noemen. Maar goed, dat is ook wel een beetje noodgedwongen, want met mijn loot curse kan ik als enige op Mylta Power landen en alsnog de 3e cirkel ingaan met alleen een pan of shotgun.

Zelf loot vinden ga ik al niet eens meer van uit, laat anderen die wel wat vinden dat maar doen, ik leg wel een shotgun in de nek en pluk ze op weg vanaf de high loot areas wel kaal.

In drukke gebieden spawnen kan ik rustig 6 grote huizen doorploegen zonder noemenswaarde loot terwijl tegenstanders uit een klein hokje een m16 trekken, uithuilen en ik kan weer opnieuw beginnen.... Noodgedwongen speel ik met de shotgun tot ver in de endgame, die wil ik nog wél eens tegenkomen en met choke nu m'n favoriete wapen in de game.
PizZa_CalZone schreef op woensdag 1 november 2017 @ 13:42:
Ja zo heeft iedereen een andere speelstijl. Wij doen meestal een early parachute deploy, zoeken tijdens het vliegen een landingslocatie uit (afhankelijk van de circle spawn) en springen met zn allen naar dezelfde plek. Als je weet waar je moet zoeken heb je bijna altijd wel een voertuig in de buurt van je landingslocatie. Met dit in het achterhoofd landen we met een squad van 3/4 man eigenlijk nooit op plekken zoals Stalber, shooting range, farm, quarry, shelter etc. Dit terwijl je hier solo of met een team van 2 meer dan voldoende loot hebt.

Overigens heb ik vaker met mijn duo-maat een squad game gedaan zonder auto matching. Dit resulteert vaak genoeg in top 10 momenten. Een 2 man team valt minder op, je hebt meer bewegingsvrijheid dan in duo games want de players zitten meer op kluitjes.
Mijn ervaring ook, zeker in het begin is veel meer bewegingsvrijheid erg prettig. :)

[ Voor 28% gewijzigd door A.W.E.S.O.M.-0 op 01-11-2017 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivve
  • Niet online
Tsurany schreef op woensdag 1 november 2017 @ 13:17:
@Nivve je bent voornamelijk afhankelijk van de speler aantallen. Twee opties erbij betekent dat je in het beste geval maar 33% van de speler aantallen hebt voor die gamemode.
Dat zou nu geen probleem zijn maar over een jaar buiten piektijden?
Dat is zeker waar, had ik nog niet aan gedacht.
Als alternatief voor matchmaking voor een extra speler kunnen ze implementeren dat je meerdere game modes kan sturen.
Dus je vinkt 3v3v3 aan als mode, maar met de optie "Include higher squad numbers". Kunnen ze zoeken naar lobbies voor 3v3v3 (of genoeg spelers voor een lobby), maar als dat niet lukt dan gaat hij ook zoeken naar 4v4v4 lobbies.

Dit kan ook ongeveer zo in RL. Als team van 3 kan je dan inschrijven voor 4v4 en 3v3. Alleen je kan geen voorkeur aangeven, volgens mij gaat het letterlijk welke hij als eerste vindt. Beter had geweest om 4v4 echt als backup te kunnen instellen. Dus pas na de eerste zoekronde ook de andere gamemodes meenemen als opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 1 november 2017 @ 13:47:
[...]

Pier Town, Shelter, Gehuchten rond Gatka, Shooting Range, Farm, Mansion om maar wat te noemen. Maar goed, dat is ook wel een beetje noodgedwongen, want met mijn loot curse kan ik als enige op Mylta Power landen en alsnog de 3e cirkel ingaan met alleen een pan of shotgun.
Dat zijn plekken waar ik in duo nog niet naar toe wil gaan :+ De enige reden om naar shooting range te gaan voor mij is als de rest van het squad Severny pakt. Dan ga ik voornamelijk voor de 5.56 ammo.

Maar als je loot cursed bent kan je inderdaad beter je minions laten looten en het daarna afpakken :+

@Nivve je voegt zo wel aardig wat complexiteit toe, dat lijkt het mij niet waard.

[ Voor 5% gewijzigd door Tsurany op 01-11-2017 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PizZa_CalZone

PizZa_CalZone

WHAAAAA!!

Pier, Shelter en Mansion zijn in mijn ervaring prima om te starten. Ik vind daar eigenlijk altijd wel mijn favoriete wapens, attachments en gear. Een UMP met een acceptabele 5.56 AR of sniper. Het voordeel van locaties als deze is dat je meestal de loot voor jezelf hebt, omdat iedereen naar School en Military Base springt.

Misschien is het een "pussy" manier om te spelen, maar het werkt wel. De eerste paar circels zoveel mogelijk mensen vermijden, lekker looten in je eigen dorpje, ver weg van de rest. Na 5 min looten jezelf 1x verplaatsen naar het midden van de circel en hier tot endgame wat kills maken. Meestal benader ik de cirkel vanaf een kant waar het vliegtuig niet vloog. Jezelf zo min mogelijk verplaatsen en zichtbaar maken, alleen schieten als je zeker bent van een kill. etc. Ik had tot het resetten van de leaderboards met deze methode een top 10 rating van 45% in duo's met iets van 80 matches played.

Stalber, Quarry, Primorsk, Lipovka, Zharki, Severny, Hospital, de uithoeken van Georgopol, Watertown, Kameshki, Gatka/Swamp. Allemaal plekken die minder populair zijn, maar wel genoeg goede loot hebben om endgame te komen voor 1 of 2 personen.

[ Voor 59% gewijzigd door PizZa_CalZone op 01-11-2017 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivve
  • Niet online
Tsurany schreef op woensdag 1 november 2017 @ 14:11:
[...]
@Nivve je voegt zo wel aardig wat complexiteit toe, dat lijkt het mij niet waard.
Wat waard? Te ingewikkeld voor de spelers of te ingewikkeld om te implementeren?

Bij dat laatste ligt het er natuurlijk aan hoe ze het geïmplementeerd hebben; Maar op zich kan het met enkele regels code client side gefixed zijn. Gewoon een retry na 30 seconden zoeken en daarna ipv één, twee gamemodes meegeven in de zoekopdracht voor de server. Aangenomen dat de server uberhaupt al filtert (Minimaal op regio en gamemode op dit moment) kan dat nooit heel lastig zijn. Maar goed, dat is wel met de aanname dat ze het server-side wel gewoon redelijk op orde hebben (mooi future-proof geprogrammeerd ipv quick and dirty).

Dat het geen prio heeft snap ik (dat is weer wat anders). Maar het is wel 'best of both worlds' tussen de playerbase niet verdelen maar toch vrijheid geven in hoe mensen het spel willen spelen. Lijkt me zeker iets voor versie 1.x

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is niet slechts een paar regels code, de hele matchmaking setup moet aangepast worden. Daarnaast moet de backend met twee extra gamemodes om kunnen gaan. En ik vraag me af hoe wenselijk het is voor de spelers om nog twee gamemodes erbij te hebben, zeker als ze dynamisch geselecteerd gaan worden.

Ik vind het nu al een drama met de zes leaderboards per region, dat wordt dan alleen nog maar erger.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jeryz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 01:12
O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frackz
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07-09 15:37
Dubbele Kar HS 765M.

https://streamable.com/04ihf

[ Voor 42% gewijzigd door frackz op 02-11-2017 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivve
  • Niet online
Tsurany schreef op woensdag 1 november 2017 @ 14:59:
Het is niet slechts een paar regels code, de hele matchmaking setup moet aangepast worden. Daarnaast moet de backend met twee extra gamemodes om kunnen gaan. En ik vraag me af hoe wenselijk het is voor de spelers om nog twee gamemodes erbij te hebben, zeker als ze dynamisch geselecteerd gaan worden.

Ik vind het nu al een drama met de zes leaderboards per region, dat wordt dan alleen nog maar erger.
Ik zie niet hoe de hele matchmaking aangepast moet worden. Ze filteren al op twee variabelen, dus ik snap niet waarom er niet een derde bij kan. Dus als de master server al potentiële spelers/squads op regio en gamemode indeelt, waarom dan niet op twee gamemodes tegelijkertijd?
Voor de spelers hoeft het niet eens zichtbaar te zijn, dat is gewoon een frontend beslissing. Matchmaking kan gewoon starten zonder additionele opties en de client doet vanzelf een aanvraag voor een andere squad size als er na 30 seconden nog geen server met de huidige squad size is gevonden.

Enige wat ik kan verzinnen dat het niet kan is dat ze dit soort dingen hardcoded hebben gemaakt (ze hebben tenslotte haast gehad), en dat het daardoor niet kan. Vandaar dat ike rbij vermeldde dat ik aannam dat ze er van te voren toch al een beetje over hebben nagedacht.
Maar in principe is het echt niet zo moeilijk. Eventueel kan de matchmaking door de client gewoon (onzichtbaar) worden gecanceld na 30/60 seconden en opnieuw gestart met een andere gamemode; dan is er alleen een client update nodig om zo'n retry erin te maken. Backend needs to know nothing.
[edit: Of hij schiet er gewoon twee in, beiden met de andere gamemode. Op het moment dat er één een match heeft, wordt de andere gewoon gecanceld. Maar dat moet de backend wel ondersteunen ivm player IDs]

Leaderboards per region is weer wat anders. Dat is in mijn ogen niet eens nodig. Gewoon een leaderboard voor alle regios. Iedereen speelt tenslotte dezelfde versie van het spel...
(Maar goed, leaderboards kunnen me ook echt 0.0 boeien, dus in dat opzicht ben ik biased :+ )

[ Voor 5% gewijzigd door Nivve op 02-11-2017 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nivve schreef op donderdag 2 november 2017 @ 08:53:

Ik zie niet hoe de hele matchmaking aangepast moet worden. Ze filteren al op twee variabelen, dus ik snap niet waarom er niet een derde bij kan. Dus als de master server al potentiële spelers/squads op regio en gamemode indeelt, waarom dan niet op twee gamemodes tegelijkertijd?
Voor de spelers hoeft het niet eens zichtbaar te zijn, dat is gewoon een frontend beslissing. Matchmaking kan gewoon starten zonder additionele opties en de client doet vanzelf een aanvraag voor een andere squad size als er na 30 seconden nog geen server met de huidige squad size is gevonden.
Zoals matchmaking nu werkt is dat ze enkel een geschikte server zoeken (of dynamisch opstarten) op basis van je rating.. Vervolgens wordt je op spawn island geplaatst en wacht de game op dat moment tot er genoeg mensen zijn (of een bepaalde tijd verlopen is) voor er daadwerkelijk gestart gaat worden. Zo zie je op de test server dat er regelmatig gestart wordt met slechts een handjevol mensen omdat de server maar niet vol raakt.

Deze logica moet dus aangepast worden aangezien het daadwerkelijk controleren of er genoeg spelers zijn al in de "matchmaking" fase moet gebeuren. En omdat mensen niet een halve minuut naar een matchmaking scherm willen kijken moet er ook wat informatie gegeven worden. Daarnaast moet ook duidelijk gemaakt worden in welk type server de speler nu terecht komt.
Leaderboards per region is weer wat anders. Dat is in mijn ogen niet eens nodig. Gewoon een leaderboard voor alle regios. Iedereen speelt tenslotte dezelfde versie van het spel...
(Maar goed, leaderboards kunnen me ook echt 0.0 boeien, dus in dat opzicht ben ik biased :+ )
Het nadeel daarvan is dat je in competitie zit met bepaalde spelers qua ranking maar deze spelers nooit tegen kan komen omdat je allebei op andere omgevingen speelt. Je wilt op z'n minst die #1 speler een keer tegen kunnen komen om hem af te schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivve
  • Niet online
Tsurany schreef op donderdag 2 november 2017 @ 09:17:
[...]

Zoals matchmaking nu werkt is dat ze enkel een geschikte server zoeken (of dynamisch opstarten) op basis van je rating.. Vervolgens wordt je op spawn island geplaatst en wacht de game op dat moment tot er genoeg mensen zijn (of een bepaalde tijd verlopen is) voor er daadwerkelijk gestart gaat worden. Zo zie je op de test server dat er regelmatig gestart wordt met slechts een handjevol mensen omdat de server maar niet vol raakt.

Deze logica moet dus aangepast worden aangezien het daadwerkelijk controleren of er genoeg spelers zijn al in de "matchmaking" fase moet gebeuren. En omdat mensen niet een halve minuut naar een matchmaking scherm willen kijken moet er ook wat informatie gegeven worden. Daarnaast moet ook duidelijk gemaakt worden in welk type server de speler nu terecht komt.

[...]

Het nadeel daarvan is dat je in competitie zit met bepaalde spelers qua ranking maar deze spelers nooit tegen kan komen omdat je allebei op andere omgevingen speelt. Je wilt op z'n minst die #1 speler een keer tegen kunnen komen om hem af te schieten.
Ik dacht altijd dat het starterseiland puur een buffer was voor de mensen die nog moesten laden (dus wel al connected), maar de backend maakt dus al een server voordat bepaalt is hoeveel mensen er zijn. Dan heb je idd gelijk en is het in de huidige vorm incompatible gezien ze gewoon starten zonder te kijken naar hoeveel players er beschikbaar zijn.

Beetje stom systeem; zit je in een server van 40 man op een 100 man eiland omdat het spel verzuimt te wachten op een volle server... Misschien iets voor ze om sowieso te heroverwegen. Zelf zou ike erder iets langer wachten en dan meer kans op 100 man in de server dan snel op startereiland maar vaak met te weinig players.
Nu werkt het op zich nog prima door de hoge spelersaantallen en gebrek aan gamemodes, maar dat zal niet altijd zo blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nivve schreef op donderdag 2 november 2017 @ 09:37:
[...]

Ik dacht altijd dat het starterseiland puur een buffer was voor de mensen die nog moesten laden (dus wel al connected), maar de backend maakt dus al een server voordat bepaalt is hoeveel mensen er zijn. Dan heb je idd gelijk en is het in de huidige vorm incompatible gezien ze gewoon starten zonder te kijken naar hoeveel players er beschikbaar zijn.

Beetje stom systeem; zit je in een server van 40 man op een 100 man eiland omdat het spel verzuimt te wachten op een volle server... Misschien iets voor ze om sowieso te heroverwegen. Zelf zou ike erder iets langer wachten en dan meer kans op 100 man in de server dan snel op startereiland maar vaak met te weinig players.
Nu werkt het op zich nog prima door de hoge spelersaantallen en gebrek aan gamemodes, maar dat zal niet altijd zo blijven.
Volgens mij wachten ze ook langer voordat ze daadwerkelijk starten. En ik neem aan dat ze deze waarde ook zelf bij kunnen stellen. Het starten met 40 man gebeurt eigenlijk enkel op de test server, daar is de populatie gewoon erg laag. Ik heb het zelf nog nooit meegemaakt op de live servers.

En ik neem aan dat ze die waarde aardig kunnen tunen mocht later blijken dat het langer duurt om servers te vullen. Wellicht dat ze dan ook de countdown annuleren als de server onder de X spelers komt tijdens de countdown. Dat zie je nu namelijk veel bij mist en regen, je joined de server met 90 man maar soms verlaat wel 20 man de server voor de game begint omdat ze niet in mist of regen willen spelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Devler
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 24-09 07:44
Sinds kort hou ik de namen bij wanneer we op een "verdachte" manier worden neergeknald. Het valt me op dat op pubg.me er quasi nooit stats beschikbaar zijn, op pubgtracker zijn er soms terug te vinden van enkele seasons geleden.
Moesten ze bij matchmaking een onderscheid maken bij regelmatige spelers, nieuwe spelers en niet regelmatige spelers zou een grote groep bespaard blijven van heel wat frustraties.

Tuurlijk, komen de nieuwkomers heel wat meer exploiters tegen dan de meer ervaren spelers, maar dat is even doorbijten met de wetenschap dat het zal beteren. Na x-aantal games zonder report o.i.d. kunne ze toegelaten worden bij de ervaren spelers. Kunnen ze die begin periode unranked als matchmaking laten tellen zodat ze ineens bij de juiste spelergroep worden geplaatst.

Ik zou niets tegen hebben op een party van 5 maar met de huidige loottabel lijkt me dat nogal ongunstig.
Ik blijf hopen dat ze een roterend weerschema in een match steken, beginnen in de regen, overgaan naar mist en eindigen in de zon lijkt me wel wat. Of in een andere volgorde, voegt heel wat speelelementen toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Sticky
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-09 14:34
Hoe krijg jij het voor elkaar om de kwaliteit op YouTube zo goed te behouden? Mijn uploads worden echt een stuk minder goed dan de kwaliteit van de export zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiteflashh
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08-09 15:06
Wat word ik moe van de cheaters in deze game. Echt steeds minder zin om deze game te spelen, terwijl dit toch echt een game was waar ik me volledig op aan het storten was. Jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
Devler schreef op donderdag 2 november 2017 @ 09:59:
Sinds kort hou ik de namen bij wanneer we op een "verdachte" manier worden neergeknald. Het valt me op dat op pubg.me er quasi nooit stats beschikbaar zijn, op pubgtracker zijn er soms terug te vinden van enkele seasons geleden.
Moesten ze bij matchmaking een onderscheid maken bij regelmatige spelers, nieuwe spelers en niet regelmatige spelers zou een grote groep bespaard blijven van heel wat frustraties.

Tuurlijk, komen de nieuwkomers heel wat meer exploiters tegen dan de meer ervaren spelers, maar dat is even doorbijten met de wetenschap dat het zal beteren. Na x-aantal games zonder report o.i.d. kunne ze toegelaten worden bij de ervaren spelers. Kunnen ze die begin periode unranked als matchmaking laten tellen zodat ze ineens bij de juiste spelergroep worden geplaatst.

Ik zou niets tegen hebben op een party van 5 maar met de huidige loottabel lijkt me dat nogal ongunstig.
Ik blijf hopen dat ze een roterend weerschema in een match steken, beginnen in de regen, overgaan naar mist en eindigen in de zon lijkt me wel wat. Of in een andere volgorde, voegt heel wat speelelementen toe.
Je weet dat je sinds season 5 iedereen zijn stats moet activeren en ze anders niet updaten? I.i.g bij pubg.me.

Ik snap echt niet dat iedereen zoveel last heeft van hackers, ik heb zelden dat ik denk mmm dit voelt niet helemaal fair aan. ik speel dan ook vooral FFP DUO en de meest hackers zitten toch in 3PP dus als je last heb van hackers switchen is het devies ;)

[ Voor 8% gewijzigd door jantje 2 op 02-11-2017 11:10 ]

Pagina: 1 ... 73 ... 141 Laatste

Let op:
discord
Zoek je andere Tweakers om mee te spelen?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord