Don't let perfect be the enemy of good.
GTX 1060 3GBDion33 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 18:47:
[...]
Je bent wel karmakeizer over dat onderwerpMaar welke videokaart gebruik jij?
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
jij logt alleen in om zinvolle discussies op dit forum, ingame af te ronden:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=baHCN9tvFEE]
Je ziet het, jij week uit naar links, dat ging misgotfurrr schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 19:48:
[...]
jij logt alleen in om zinvolle discussies op dit forum, ingame af te ronden:![]()
[video]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Gewoon zorgen dat je een auto hebt, zijn er meer dan genoeg in het spel. Waar het meestal mis gaat is dat iedereen wilt gaan looten en pas als de cirkel er aan komt eens over vervoer gaat nadenken. Denk juist andersom, eerst vervoer regelen en dan pas gaan looten. Meer dan genoeg wegen waar je 90% kans op een voertuig hebt.NickThissen schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 19:25:
Leuk man, nog meer doodgaan door de cirkel en nog minder vuurgevechten. Ze zouden juist de eerdere cirkels meer damage moeten laten doen, en de latere minder (of hetzelfde, kan ik nog mee leven). In het begin hoef je er totaal niet op te letten, en dan ineens rond het midden als je een keer niet weg kan (vijand heeft je onder schot), en de cirkel zit aan de andere kant, dan kun je beter gewoon quitten want je gaat het toch niet meer halen. Nu is dat dus NOG erger? Beste strategie is nu dus gewoon in het midden landen, vooral de kust negeren, en als je geen 100% schot hebt maar beter niet schieten zodat je nog wat kans hebt om ongezien te gaan bewegen als het nodig is.
Wat heeft een auto er nou mee te maken? Mijn punt is heel simpel; de cirkel zou een tool moeten zijn om de spelers steeds dichter bij elkaar te brengen, zodat er vanzelf vuurgevechten ontstaan. Ideaal gezien zou de cirkel nooit voor kills zorgen. Dat is op dit moment echt niet zo, en blijkbaar is het nu nog erger (nog niet geprobeerd).Tsurany schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 23:47:
[...]
Gewoon zorgen dat je een auto hebt, zijn er meer dan genoeg in het spel. Waar het meestal mis gaat is dat iedereen wilt gaan looten en pas als de cirkel er aan komt eens over vervoer gaat nadenken. Denk juist andersom, eerst vervoer regelen en dan pas gaan looten. Meer dan genoeg wegen waar je 90% kans op een voertuig hebt.
Als je in een vuurgevecht komt op redelijke afstand waardoor je niet binnen 5 sec dood of de kills hebt, dan moet je nu gewoon veel geluk hebben met de cirkel. Komt hij ver weg, dan MOET je gewoon je gevecht negeren en weg zien te komen om de cirkel te kunnen overleven. Dat slaat nergens op vind ik. Je moet een vuurgevecht redelijk kunnen afmaken. Als een team wel in de buurt van de cirkel zit en de ander niet, goed dan is het prima als dat team er buiten opgehouden wordt, maar dan is het niet zozeer de cirkel die de schade doet, maar de block van de spelers die hun onder schot houden. Nu kom ik gewoon te vaak in situaties dat beide teams ver van de cirkel zitten en de enige optie om te overleven eigenlijk gewoon wegrennen is. Uiteraard werkt dat niet want degene die als eerste weg rent wordt in de rug geschoten dus je bent wat dan ook kansloos, en beide teams zijn 9/10 keer dood.
Jouw oplossing is dus om de auto te pakken en weg te rennen. En dan? Iedereen lekker rondjes gaan rijden in de auto tot de top 10 en dan pas gaan schieten? Waarom zou dat nodig moeten zijn?
Er zijn genoeg oplossingen. Om maar iets te noemen:
- Cirkel exponentieel meer damage laten doen hoe verder je er buiten zit, of hoe langer je er in zit. Zodat je kans hebt om er uit te rennen wanneer het echt nodig is, maar je niet oneindig lang er buiten kan blijven.
- Cirkel langzamer maken zodat je altijd rennend nog kan ontlopen, en dan geen "stop" tijden meer tussen de volgende cirkels, gewoon een continu door lopende cirkel, die langzamer is. Altijd blijven opletten net zoals nu, maar toch als je ergens opgehouden wordt heb je veel meer tijd om er mee om te gaan.
De begin cirkels heb je soms een auto nodig, na midgame kun je in principe alles lopen en dat heeft dan ook mijn voorkeur om iets meer stealth te zijn. Goed dat is mijn keuze, maar het is dan jammer als de cirkel ver weg komt en ik het alleen nog kan halen door alles te negeren en gewoon te gaan rennen. Dat neemt weg van het spel, er blijft geen tactiek meer over, en RNG van waar de cirkel komt is te groot. Een spel blijft leuk als iedereen meerdere opties heeft, zo kan iedereen zijn tactiek kiezen. Op deze manier is de enige tactiek om een auto te hebben zodat je kan wegrijden als het nodig is. Er zijn weinig andere opties als je niet van RNG afhankelijk wil zijn.
Het blijft gewoon mijn mening maar goed. Ik vind het leuker om een schietspel te spelen waarin een cirkel continu mensen bij elkaar blijft brengen. Sommige mensen vinden het blijkbaar leuker om een ren spel te spelen waar je continu voor de cirkel moet wegrennen en maar moet hopen dat je geen lange vuurgevechten hebt.
[ Voor 3% gewijzigd door NickThissen op 24-10-2017 00:13 ]
De cirkel zal altijd voor slachtoffers blijven zorgen omdat mensen liever dood gaan dan dat ze een risico lopen. Vaak genoeg gaan mensen in de cirkel dood omdat ze bijvoorbeeld geen rook granaten mee hebben genomen of liever blijven zitten dan in de aanval gaan. Zeker als ze op afstand vechten, liever blijven zitten en af en toe een schot lossen dan in beweging komen en mobiel blijven. En dan ook nog liever gaan bewegen zodra de timer afgelopen is dan ruim van te voren, omdat dat een stuk veiliger voelt.NickThissen schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 00:11:
[...]
Wat heeft een auto er nou mee te maken? Mijn punt is heel simpel; de cirkel zou een tool moeten zijn om de spelers steeds dichter bij elkaar te brengen, zodat er vanzelf vuurgevechten ontstaan. Ideaal gezien zou de cirkel nooit voor kills zorgen. Dat is op dit moment echt niet zo, en blijkbaar is het nu nog erger (nog niet geprobeerd).
Als je in een vuurgevecht komt op redelijke afstand waardoor je niet binnen 5 sec dood of de kills hebt, dan moet je nu gewoon veel geluk hebben met de cirkel. Komt hij ver weg, dan MOET je gewoon je gevecht negeren en weg zien te komen om de cirkel te kunnen overleven. Dat slaat nergens op vind ik. Je moet een vuurgevecht redelijk kunnen afmaken. Als een team wel in de buurt van de cirkel zit en de ander niet, goed dan is het prima als dat team er buiten opgehouden wordt, maar dan is het niet zozeer de cirkel die de schade doet, maar de block van de spelers die hun onder schot houden. Nu kom ik gewoon te vaak in situaties dat beide teams ver van de cirkel zitten en de enige optie om te overleven eigenlijk gewoon wegrennen is. Uiteraard werkt dat niet want degene die als eerste weg rent wordt in de rug geschoten dus je bent wat dan ook kansloos, en beide teams zijn 9/10 keer dood.
Jouw oplossing is dus om de auto te pakken en weg te rennen. En dan? Iedereen lekker rondjes gaan rijden in de auto tot de top 10 en dan pas gaan schieten? Waarom zou dat nodig moeten zijn?
Er zijn genoeg oplossingen. Om maar iets te noemen:
- Cirkel exponentieel meer damage laten doen hoe verder je er buiten zit, of hoe langer je er in zit. Zodat je kans hebt om er uit te rennen wanneer het echt nodig is, maar je niet oneindig lang er buiten kan blijven.
- Cirkel langzamer maken zodat je altijd rennend nog kan ontlopen, en dan geen "stop" tijden meer tussen de volgende cirkels, gewoon een continu door lopende cirkel, die langzamer is. Altijd blijven opletten net zoals nu, maar toch als je ergens opgehouden wordt heb je veel meer tijd om er mee om te gaan.
De begin cirkels heb je soms een auto nodig, na midgame kun je in principe alles lopen en dat heeft dan ook mijn voorkeur om iets meer stealth te zijn. Goed dat is mijn keuze, maar het is dan jammer als de cirkel ver weg komt en ik het alleen nog kan halen door alles te negeren en gewoon te gaan rennen. Dat neemt weg van het spel, er blijft geen tactiek meer over, en RNG van waar de cirkel komt is te groot.
Het blijft gewoon mijn mening maar goed. Ik vind het leuker om een schietspel te spelen waarin een cirkel continu mensen bij elkaar blijft brengen. Sommige mensen vinden het blijkbaar leuker om een ren spel te spelen waar je continu voor de cirkel moet wegrennen en maar moet hopen dat je geen lange vuurgevechten hebt.
Met een voertuig kan je mobiel blijven en je kan eenvoudig vluchten uit gevechten door terug te lopen naar je voertuig en weg te rijden. Je kan eveneens snel flanken, direct het midden van de cirkel opzoeken of het voertuig als dekking gebruiken door hem in een open veld te plaatsen. Zeker in de latere cirkels is een voertuig juist ideaal om snel een open veld
Je geeft aan dat je mid game alles kan lopen. Dat is in mijn ogen precies waar het probleem zit, dat je soms buiten de cirkel eindigt geeft wel aan dat je de mobiliteit mist en vast komt te zitten in situaties waaruit je te voet niet weg kan komen.
De oplossingen die jij geeft zijn namelijk geen echte oplossingen. Spelers gaan dan net zo goed vertrouwen op de lagere snelheid van de cirkel en zullen nog steeds onverwachts in gevechten terecht komen die ze zich niet kunnen veroorloven. Ze zullen het bewegen langer gaan rekken en nog meer afwachten.
De enige echte oplossing is een andere speelstijl, mobieler blijven en zorgen dat je constant situaties kent waarbij je niet vast kan komen te zitten als je een ander team tegen komt. Te weinig spelers maken echt gebruik van de mogelijkheden van het terrein en te weinig spelers denken een paar stappen vooruit.
alleen het is me 2x gebeurd dat ik nu dood ga omdat ik helaas aan de verkeerde kant zat van waar de circel komt.. en met een open vlakte erbij.. heb je even wat meer tijd nodig om te rennen/overleven.
dan killt de circel me
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
Het ging op het einde nog bijna fout toen de adrenaline door mijn bloed schoot, gelukkig had de enemy door mijn eerdere hit geen helmet meer en geen healing naar blijkt hoe snel hij neer ging door mijn m16a4 hit. Hij had de hoop ook opgegeven toen hij met een pan achter de boom vandaan kwam sprinten
Ja, over het algemeen prima loot. Moet je er wel om denken om alvast zoveel mogelijk deuren van gebouwen open te zetten tijdens het wachten, dan kun je er sneller doorheen rennen.macciez schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 16:05:
Is iemand trouwens wel eens op dat eiland helemaal rechts boven geweest?
Met een squad ligt er meestal net niet voldoende, maar duo/solo kun je er prima gear scharrelen.
- Blue zone DOT (Damage over Time) increases the farther away from the play zone you are
- This does not apply to the first blue zone
Bron: https://twitter.com/pubat...status/922718667229552640
Ze hebben wel heel recentelijk de loot aangepast op dat eiland om de loot op het vaste land naast het eiland te verbeteren.Prosac schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 09:55:
[...]
Ja, over het algemeen prima loot. Moet je er wel om denken om alvast zoveel mogelijk deuren van gebouwen open te zetten tijdens het wachten, dan kun je er sneller doorheen rennen.
Met een squad ligt er meestal net niet voldoende, maar duo/solo kun je er prima gear scharrelen.
Dit zou kunnen betekenen dat loot echt regio gebonden is en er een bepaalde methode is om te zorgen dat loot relatief eerlijk verspreid is over het eiland.
[ Voor 67% gewijzigd door Tsurany op 24-10-2017 10:17 ]
Ik ben er zelf nooit heengegaan, maar maten van mij wel. Die gingen er heen per boot. Er kwam vervolgens nog een boot aan, dus zij snel daarheen rennen, maar die gasten gingen er mooi met twee boten vandoorProsac schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 09:55:
[...]
Ja, over het algemeen prima loot. Moet je er wel om denken om alvast zoveel mogelijk deuren van gebouwen open te zetten tijdens het wachten, dan kun je er sneller doorheen rennen.
I am thinking it's a sign that the freckles in our eyes are mirror images and when we kiss they're perfectly aligned.
Tupel schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 10:17:
[...]
Ik ben er zelf nooit heengegaan, maar maten van mij wel. Die gingen er heen per boot. Er kwam vervolgens nog een boot aan, dus zij snel daarheen rennen, maar die gasten gingen er mooi met twee boten vandoor. Ze hadden dus geen boot meer haha.
Zo naaiden wij een heel team door te doen alsof we het gevecht aan wilden gaan, maar er vervolgens gewoon met hun auto vandoor gingen waardoor ze de cirkel niet meer konden halen.
(En er met een auto vandoor gaan is net wat leuker voor het dramatisch effect dan hem kapot schieten)
[ Voor 8% gewijzigd door Prosac op 24-10-2017 10:52 ]
Dat is dan een goede verduidelijking. Dat het op de test server was al duidelijk, maar niet wat de DOT in hield.Tsurany schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 10:14:
Deze wijzigingen staan dus op de test server:
- Blue zone DOT (Damage over Time) increases the farther away from the play zone you are
- This does not apply to the first blue zone
Bron: https://twitter.com/pubat...status/922718667229552640
En ik vind het zo dan ook prima.
Nee, hij wou een pan fight houden.. Wordt nogal gedaan...Bloodhoundje schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 09:34:
Hij had de hoop ook opgegeven toen hij met een pan achter de boom vandaan kwam sprinten.
Never ever financial advice...
Haha, dat zou in zijn voordeel zijn geweest aangezien hij geen helmet meer had, geen healing en ik nog goede gear had en bijna vol hp. Dan ben ik toch te competitief om te gaan pan-fightenkazzzdafke schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 11:58:
[...]
Nee, hij wou een pan fight houden.. Wordt nogal gedaan...
Ik (OxBrK) had gisteren back-to-back chicken dinners met een leuke tweakers groep.
Maar zou nu niet meer weten wat de namen waren.
Beany heette er een, maar de rest weet ik zo even niet meer.
Dat waren mooie winsAwaken1 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 12:57:
Is er eigenlijk ergens te zien met wie je hebt gespeeld?
Ik (OxBrK) had gisteren back-to-back chicken dinners met een leuke tweakers groep.
Ehm, Sir-Lagsalot? En de ander was th1rsty of zoiets
[ Voor 9% gewijzigd door beany op 24-10-2017 13:20 ]
Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua
Nee, dat komt met het 2D/3D replay systeem, dan kan je matches ook volledig terug kijken. Ik zou vooralsnog screenshots maken als je het echt wilt onthouden.Awaken1 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 12:57:
Is er eigenlijk ergens te zien met wie je hebt gespeeld?
Yes dat waren ze!beany schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:18:
[...]
Dat waren mooie wins
Ehm, Sir-Lagsalot? En de ander was th1rsty of zoietsOf was dat weer in een ander potje... hmmmm, al die potjes, niet meer uit elkaar te houden
St1dgy, Sir-Lags-a-lot (oid), Beany en ik (OxBrK).
Moeten ze toch maar eens gaan toevoegen dan.
😳😳😳 overloper!beany schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:18:
[...]
Dat waren mooie wins
Ehm, Sir-Lagsalot? En de ander was th1rsty of zoietsOf was dat weer in een ander potje... hmmmm, al die potjes, niet meer uit elkaar te houden
Je was er niet Kazzz, anders had ik met heel veel liefde een potje met jou gespeeld

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua
Na de 3de cirkel is het te voet prima te doen mits je niet een volledig open veld door moet. Iets meer cover in die gebieden in de vorm van wat hogere planten, extra rotsen of een paar kleine (destuctible) gebouwtjes zou dat iets dynamischer maken imho.
gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker
Ik denk dat het renderen van gras op lange afstand/oplossing vinden voor het extreem zichtbaar zijn van mensen die ver weg liggen al voldoende zou helpen. Dan wordt het opeens nuttig om door het gras te kruipen in een groot veld met snipers om je heen. Als je dit nu doet wordt je zonder pardon doodgeschoten en is het voor de sniper extra makkelijk je te raken. Je voordeel wordt nu dus eigenlijk je nadeelSouLLeSSportal schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 14:37:
Die cirkel update is wel prima, imho nog steeds wel vrij vaak dat de cirkel 3x of meer keren aan dezelfde kant kleiner wordt maar met auto moet je een heel eind komen. Ook 3x gehad dat mil base het einde was achter elkaar, geen grote ramp maar op gegeven moment wil je ook wel eens wat anders.
Na de 3de cirkel is het te voet prima te doen mits je niet een volledig open veld door moet. Iets meer cover in die gebieden in de vorm van wat hogere planten, extra rotsen of een paar kleine (destuctible) gebouwtjes zou dat iets dynamischer maken imho.

Kruipend naar de cirkel toe gaan lijkt me sowieso nooit echt een goed optie tenzij je top tien zit. Dan is de cirkel ook al dermate klein dat die renderdistance niet zoveel meer uitmaakt. Gaat mij meer om cirkel 2 en 3 waar je soms een km door open veld moet tenzij je met niet al te grote omweg door beter terrein kan, hoeft ook niet zoveel te zijn dat je opeens 20 extra plekken hebt per 100m2 maar een paar plekken waar je achter kan schuilen en even wat kans hebt te healen tov 200m2 puur graanveld wat vanaf de heuvels neerkomt op kale vlakte.Bloodhoundje schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 14:53:
[...]
Ik denk dat het renderen van gras op lange afstand/oplossing vinden voor het extreem zichtbaar zijn van mensen die ver weg liggen al voldoende zou helpen. Dan wordt het opeens nuttig om door het gras te kruipen in een groot veld met snipers om je heen. Als je dit nu doet wordt je zonder pardon doodgeschoten en is het voor de sniper extra makkelijk je te raken. Je voordeel wordt nu dus eigenlijk je nadeel.
Maar wellicht hoeven we er in de final release niet meer rekening mee te houden en wordt die renderdistance hoger naarmate performance beter wordt, ik reken er echter maar niet op.
[ Voor 7% gewijzigd door SouLLeSSportal op 24-10-2017 15:17 ]
Ik heb jouw geluk niet met die cirkels.Tsurany schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 22:15:
Voor het eerst in maanden cheaters tegen gekomen. Volgens mij had hij meer dan de halve server vermoord. Onze tactiek was verstoppen zonder line of sight om alsnog hoog te eindigen. Uiteindelijk toch nog gewonnen
[video]
Anyway, was me niet geheel duidelijk hoe je weet dat het een cheater was.
Ik zie in het begin dat hij 4 mensen killed maar ik heb Beany ook wel eens een team zien uitschakelen.
Omdat hij minstens 50kills met headshot maakte gedurende de game.. maar denk dat dat te boring is om te delen.Awaken1 schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 08:53:
[...]
Ik heb jouw geluk niet met die cirkels.
Ik zie in het begin dat hij 4 mensen killed maar ik heb Beany ook wel eens een team zien uitschakelen.
Signature
Bedankt voor het delen, heb het ook even uitgeprobeerd en ziet er goed uit en loopt soepel, maar wat zijn jouw grafische instellingen in-game?Tsurany schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 21:59:
[...]
Dit is trouwens met sharpening vanuit de Unreal Engine zelf, ReShade enkel nog voor wat meer kleur. Wellicht niet geweldig goed te zien vanwege de compressie van YouTube. Bevalt mij wel erg goed, zou nu zelfs ReShade kunnen vervangen door driver based saturation.
Dit is nu mijn Engine.ini:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 [/script/engine.renderersettings] r.DefaultFeature.Bloom=False r.DefaultFeature.AmbientOcclusion=False r.DefaultFeature.AmbientOcclusionStaticFraction=False r.DefaultFeature.AutoExposure=False r.DefaultFeature.MotionBlur=False r.DepthOfFieldQuality=0 r.DepthOfField.MaxSize=0 r.Tonemapper.Sharpen=3
Al de toevoegingen die ik eerst had gaven veel stutters ondanks een prima framerate. Met deze settings is de framerate prima, visibility prima en heb ik geen stutters
Weet je heel zeker dat ik dat wasAwaken1 schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 08:53:
[...]
Maar je ziet in het filmpje duidelijk dat er heel veel kills voorbij komen op zijn naam. Slechte cheater, doet het veels te opzichtig.
Ik hoop dat @Tsurany het filmpje ook gedeeld heeft met Bluehole zodat ze er voor kunnen zorgen dat dit figuur een nieuwe account mag gaan aanmaken en opnieuw 30 euries mag neerleggen om weer te kunnen spelen.
En als jullie weten hoe een cheater het spel ziet (vast al eens gepost denk ik):
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=v9gY-JhKZys&t=999s&has_verified=1&bpctr=1508919661]
Holy fuck die vent is slecht... maar wel interessant om te zien wat hij allemaal kan zien. Ik vind al die tekst enorm afleiden, dus ik doe het wel zonder cheatsbeany schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 09:52:
[...]
Weet je heel zeker dat ik dat wasMeestal schakelt een heel team mij uit
![]()
Maar je ziet in het filmpje duidelijk dat er heel veel kills voorbij komen op zijn naam. Slechte cheater, doet het veels te opzichtig.
Ik hoop dat @Tsurany het filmpje ook gedeeld heeft met Bluehole zodat ze er voor kunnen zorgen dat dit figuur een nieuwe account mag gaan aanmaken en opnieuw 30 euries mag neerleggen om weer te kunnen spelen.
En als jullie weten hoe een cheater het spel ziet (vast al eens gepost denk ik):
[video]

Steam/Discord: Flimovic
Ik heb enkel de laatste 10 minuten op video staan helaas, dat is mijn ShadowPlay instelling. Vanaf het begin van de game zagen we al dat twee QQ spelers achter elkaar hele squads afmaakten, vaak met headshots. Dat tempo is niet haalbaar zonder cheats simpelweg omdat je niet zoveel spelers tegen komt in die tijdsperiode.Awaken1 schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 08:53:
[...]
Voor ons was na vijf minuten al duidelijk dat het een cheater was en dat wij puur in survival modes moesten zitten. We hebben inderdaad veel geluk gehad met de cirkel, was hij midden op Mylta Power gekomen hadden we niet kunnen winnen. Waarschijnlijk heeft het andere team hem uit kunnen schakelen doordat hij zich kwetsbaar op moest stellen om naar beneden te peaken.
AA op Ultra (mooiste resultaat, marginale performance kosten)hottentot schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 09:42:
[...]
Bedankt voor het delen, heb het ook even uitgeprobeerd en ziet er goed uit en loopt soepel, maar wat zijn jouw grafische instellingen in-game?
Shadows op Medium (player shadows kunnen cruciaal zijn)
PostProcessing op Very Low (meeste effecten zijn onrealistische eyecandy, afleidend)
Rest van de instellingen is kwestie van eigen smaak, zou daar even mee experimenteren.
Niet gedaan nog, heeft naar mijn idee ook weinig zin aangezien dit soort cheaters al automatisch gepakt worden. Helaas hoeft die cheater geen 30 euro uit te geven, het spel is in sommige landen al voor 15 euro te koop. Daarnaast gebruiken ze dit om hun cheats te promoten dus is het haast een vorm van investering. Voor al die opvallende cheaters zijn er minstens zoveel cheaters die op een conservatieve manier vals spelen met diezelfde software.beany schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 09:52:
Het beste wat hier tegen helpt is streaming analytics, je moet zulke spelers na hun eerste game al geblokkeerd hebben door real time hun gedrag te analyseren. Het is ook vrij eenvoudig om dit soort gedrag te detecteren aangezien het op veel punten afwijkt van normaal speel gedrag. Helaas zijn er maar een handjevol bedrijven die software ontwikkelen om deze hoeveelheden data realtime te verwerken.
[ Voor 4% gewijzigd door Tsurany op 25-10-2017 10:23 ]
Maar nu is het gewoon volle focus PC 1.0 ... hoop wel dat dit verhaal daar bij zit. Ik heb twee cheater reports met evidence open staan op het forum, eentje al ouder dan een maand ... 0 reactie. Ik heb al meerdere ingame cheater reports gedaan van speedhackers, teamers in solo's (laatst kwam ik er 3 tegen die me even samen kwamen looten met dezelfde jas) en 1000 meter AKM double-tap headshotters in 1 seconde. Mocht de functionaliteit al bestaan (I doubt it) ook van de ingame reports 0 reactie. Vast Early Access excuses/redenen, maar hopelijk nemen ze het mee. De leaderboards zijn nu een beetje schande op de game.
De meeste mensen deugen!
Probeer redelijk wat solo te pushen en gisteren stond ik in de top 14 EU. Wetende dat er in de top 10 tenminste 7 cheaters stonden, stond ik onofficieel minstens 7e. Best blij mee uiteraard. Vervolgens speel ik vannacht nog wat games en kom ik in 5 games 3 cheaters tegen. Ga je in de top 60 dood, geen kills en sta je zo weer rank 60. Weer een paar uur tijd 'voor niks gespeeld'. Squad games kom je ze ook steeds vaker tegen.
Cheating blijft een issue in een hoop games, maar Bluehole fcked het wat mij betreft echt up. Personen niet bannen die na enkele dagen of weken nog steeds top 10 leaderboards staan met een 125k/d, bijna net zoveel headshots als kills heft en waarschijnlijk talloze reports; dan doe je toch echt iets niet goed. Ik snap dat er momenteel miljoenen spelers zijn.. maar daar krijgen ze ook de inkomsten van, welke ze volgens mij prima in kunnen zetten in anti-cheat of report-reviews.
Signature
Ze zaten niet dicht bij elkaar in de buurt maar het was heel (te) snel achter elkaar BAM-BAM, BAM-BAM en dood waren ze. Echt heel vreemd, beide hebben de speler nog ge-report maar ik heb het gevoel dat daar niet veel mee gedaan wordt.
Precies hetzelfde meegemaakt vorige week, met als uitzondering dat het bij ons om 3 personen ging. We zaten zo'n 50 meter van elkaar, maar toch 3 headshotkills in 1 of 2 seconde(n). Zeer dubieus.NINjak schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 12:55:
Gisteren bij ons een vreemd moment (zijn er wel meer de laatste tijd), er werden 2 man van onze squad (oa. @kazzzdafke), binnen no-time, beide in 2 schoten (headshots) door 1 persoon gedood.
Ze zaten niet dicht bij elkaar in de buurt maar het was heel (te) snel achter elkaar BAM-BAM, BAM-BAM en dood waren ze. Echt heel vreemd, beide hebben de speler nog ge-report maar ik heb het gevoel dat daar niet veel mee gedaan wordt.
Die is wel heel raar. Alleen al op basis van de 1e kill. Waar moet hij hebben gezeten? Een hit als je links naast het raam staat, een als je er rechts van bent, en nog inslagen op de grond?
Heel bijzonder inderdaad. Sowieso al dat we allen vrij verspreid zaten en hij ons binnen enkele seconden allemaal neer had.floriz87 schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 13:39:
[...]
Die is wel heel raar. Alleen al op basis van de 1e kill. Waar moet hij hebben gezeten? Een hit als je links naast het raam staat, een als je er rechts van bent, en nog inslagen op de grond?
Erg erg jammer. Haalt de fun er snel af zo.
Klopt, waren @Devler en ik.. Er zaten zelfs nog wat bomen en een heuveltje tussen ons inNINjak schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 12:55:
Gisteren bij ons een vreemd moment (zijn er wel meer de laatste tijd), er werden 2 man van onze squad (oa. @kazzzdafke), binnen no-time, beide in 2 schoten (headshots) door 1 persoon gedood.
En het was niet BAM-BAM en BAM-BAM maar meer BAM-BAM en alle 2 dood headshot binnen 0,2 sec
Ik zit in een huis, hoor een auto aankomen en blijf op de bovenverdieping stil zitten. Die lui stappen uit, gooien direct granaten naar het juiste huis in de juiste ruimte (let wel, ze kunnen mij nooit gezien of gehoord hebben) ik wandel weg en bij de explosies loop ik naar een andere ruimte. Vervolgens rennen er twee naar binnen, boven en beide schieten direct de juiste kant op, terwijl er 3 keuzemogelijkheden waren.
Toen was ik er wel ff klaar mee, voor mij was dit een overduidelijke.
Heb ze al meerdere keren gezien, gasten zoeken een zo hoog mogelijk plek op en schieten je met double-tap no-scope AKM over 700 meter neer
De meeste mensen deugen!
@kazzzdafke Ik hoorde dus 4 schoten, 2x 2 schoten heel snel achter elkaar.., vandaar de BAM-BAM en BAM-BAMkazzzdafke schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 13:57:
[...]
Klopt, waren @Devler en ik.. Er zaten zelfs nog wat bomen en een heuveltje tussen ons in
En het was niet BAM-BAM en BAM-BAM maar meer BAM-BAM en alle 2 dood headshot binnen 0,2 sec
Van mij mogen ze hier ook echt een dikke vette geldboete op gaan zetten.SouLLeSSportal schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 14:43:
Het is zo jammer dat je naast het bannen eigenlijk niks kan doen aan cheaters. Was het maar mogelijk om hier gewoon een dikke geldboete aan te hangen als je gepakt bent. Hup 100e aan de broek extra naast permaban van de game, liefst zodanig dat die niet meer op dat account te kopen valt.
Als je verbannen bent kan je niet op dezelfde Steam account de game nogmaals aanschaffen, dat probleem is dus al opgelost. Een geldboete zou verre van wenselijk zijn, dat zou namelijk betekenen dat game developers hun gebruikersvoorwaarden vol kunnen zetten met allerlei regels en bij het minste of geringste de eindgebruiker voor de rechter kunnen slepen en een boete kunnen afdwingen.SouLLeSSportal schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 14:43:
Het is zo jammer dat je naast het bannen eigenlijk niks kan doen aan cheaters. Was het maar mogelijk om hier gewoon een dikke geldboete aan te hangen als je gepakt bent. Hup 100e aan de broek extra naast permaban van de game, liefst zodanig dat die niet meer op dat account te kopen valt.
Daarnaast is het verre van praktisch om van duizenden gamers per dag de identiteit te gaan achterhalen om ze te vervolgen. Wil je überhaupt dat een game developer jouw identiteit kent?
Maakt mij echt niet uit of een game developer mijn identiteit kent. Dat het verre van prkatisch is ben ik wel met je eens, maar ben er wel van overtuigd dat iemand nog wel even 2 keer nadenkt voordat die gaat cheaten.Tsurany schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 14:48:
[...]
Als je verbannen bent kan je niet op dezelfde Steam account de game nogmaals aanschaffen, dat probleem is dus al opgelost. Een geldboete zou verre van wenselijk zijn, dat zou namelijk betekenen dat game developers hun gebruikersvoorwaarden vol kunnen zetten met allerlei regels en bij het minste of geringste de eindgebruiker voor de rechter kunnen slepen en een boete kunnen afdwingen.
Daarnaast is het verre van praktisch om van duizenden gamers per dag de identiteit te gaan achterhalen om ze te vervolgen. Wil je überhaupt dat een game developer jouw identiteit kent?
Daarom dit zinnetje: Het is zo jammer dat je naast het bannen eigenlijk niks kan doen aan cheaters.Tsurany schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 14:48:
[...]
Als je verbannen bent kan je niet op dezelfde Steam account de game nogmaals aanschaffen, dat probleem is dus al opgelost. Een geldboete zou verre van wenselijk zijn, dat zou namelijk betekenen dat game developers hun gebruikersvoorwaarden vol kunnen zetten met allerlei regels en bij het minste of geringste de eindgebruiker voor de rechter kunnen slepen en een boete kunnen afdwingen.
Daarnaast, een beetje selectieve info geven aan devvers om cheaters uit mijn game te houden, ja geef ik er wel voor op.
[ Voor 7% gewijzigd door SouLLeSSportal op 25-10-2017 15:10 ]
Ja, cheaters zijn vervelend maar dit soort suggesties slaan echt nergens op.

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
Je kan altijd je beklag doen over een onterechte ban, snap het punt niet echt. Liever paar false positives en geen cheaters dan het om die paar onfortuinlijke overlay gebruikers niet te doen.Dreanor schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 15:23:
Allemaal leuk en aardig die "geldboetes" en privegegevens geven aan een dev enkel om een paar cheaters te "stoppen". Totdat er ineens false positives naar voren komt ... maar gelukkig gebeurd dat nooit (nieuws: Destiny 2-spelers klagen over bans voor gebruik van software met overlays)
Gezien de massale golven van cheaters die gelukkig er nu al uitgevist worden, niet alleen in pubg maar ook bv csgo etc, vind ik het helemaal niet nergens op slaan.
[ Voor 8% gewijzigd door SouLLeSSportal op 25-10-2017 15:50 ]
Ik vind het persoonlijk niet normaal dat een game developer mijn volledige NAW gegevens hoeft te kennen en te controleren voor ik een game mag spelen. Dan geef je het recht op privacy op puur om cheaters aan te pakken.rdlfcuboy schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 14:51:
[...]
Maakt mij echt niet uit of een game developer mijn identiteit kent. Dat het verre van prkatisch is ben ik wel met je eens, maar ben er wel van overtuigd dat iemand nog wel even 2 keer nadenkt voordat die gaat cheaten.
Dat punt ga je waarschijnlijk pas snappen op het moment dat je zelf een keer een onterechte ban krijgt en dagen/weken bezig bent om het spel waar je ruim vijftig euro voor hebt betaald te kunnen spelen. Helemaal als daarna blijkt dat al die uitgevers gegevens onderling uitwisselen en je misschien wel tientallen games niet meer zal kunnen spelen.SouLLeSSportal schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 15:48:
[...]
Je kan altijd je beklag doen over een onterechte ban, snap het punt niet echt. Liever paar false positives en geen cheaters dan het om die paar onfortuinlijke overlay gebruikers niet te doen.
Gezien de massale golven van cheaters die gelukkig er nu al uitgevist worden, niet alleen in pubg maar ook bv csgo etc, vind ik het helemaal niet nergens op slaan.
Oh ik ken dat wel hoor, in de tijden van cs1.6 was mijn account gehacked, een crime om op te lossen maar viel gelukkig mee qua tijd. Toch is dat tijdelijk en de gevallen waar dit voor gebeurd zal niet opwegen tegen de aantallen die wel daadwerkelijk een hack gebruikten en terecht zijn gepakt met de banhammer.Tsurany schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 15:53:
[...]
Ik vind het persoonlijk niet normaal dat een game developer mijn volledige NAW gegevens hoeft te kennen en te controleren voor ik een game mag spelen. Dan geef je het recht op privacy op puur om cheaters aan te pakken.
[...]
Dat punt ga je waarschijnlijk pas snappen op het moment dat je zelf een keer een onterechte ban krijgt en dagen/weken bezig bent om het spel waar je ruim vijftig euro voor hebt betaald te kunnen spelen. Helemaal als daarna blijkt dat al die uitgevers gegevens onderling uitwisselen en je misschien wel tientallen games niet meer zal kunnen spelen.
@rdlfcuboy @SouLLeSSportalTsurany schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 15:53:
[...]
Ik vind het persoonlijk niet normaal dat een game developer mijn volledige NAW gegevens hoeft te kennen en te controleren voor ik een game mag spelen. Dan geef je het recht op privacy op puur om cheaters aan te pakken.
[...]
Dat punt ga je waarschijnlijk pas snappen op het moment dat je zelf een keer een onterechte ban krijgt en dagen/weken bezig bent om het spel waar je ruim vijftig euro voor hebt betaald te kunnen spelen. Helemaal als daarna blijkt dat al die uitgevers gegevens onderling uitwisselen en je misschien wel tientallen games niet meer zal kunnen spelen.
En daarbovenop: hoe ga je dit controleren? Invulformuliertje is nogal.. Fraudegevoelig. Dus dan kom je al uit op een situatie dat je een kopie legitimatiebewijs moet gaan uploaden of iets dergelijks. Per game/developer zou vreselijk zijn, of het zou per platform moeten (dus bij Steam authenticeren en dat dan weer gebruiken). Dit zou weer betekenen dat kopie van je legitimatiebewijs op veel meer plekken staat dan nodig is (denk aan het lekken van data) of word opgeslagen in het buitenland, waar het in principe niets te zoeken heeft. Lijkt me een erg onwenselijke zaak.
Liever in Gulden betalen? Dat kan!
Het is ook totaal niet realistisch om te doen, maar wou dat het wel zo waswutwutwhat schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 15:59:
[...]
@rdlfcuboy @SouLLeSSportal
En daarbovenop: hoe ga je dit controleren? Invulformuliertje is nogal.. Fraudegevoelig. Dus dan kom je al uit op een situatie dat je een kopie legitimatiebewijs moet gaan uploaden of iets dergelijks. Per game/developer zou vreselijk zijn, of het zou per platform moeten (dus bij Steam authenticeren en dat dan weer gebruiken). Dit zou weer betekenen dat kopie van je legitimatiebewijs op veel meer plekken staat dan nodig is (denk aan het lekken van data) of word opgeslagen in het buitenland, waar het in principe niets te zoeken heeft. Lijkt me een erg onwenselijke zaak.
Elk systeem heeft voor en nadelen, zo heeft dit vrije systeem het nadeel dat het veel te simpel is om te kunnen cheaten, sterker nog je vind ze gewoon open en bloot via google. Nadeel van de strengere is is dat je een systeem moet hebben waarmee je de fysieke persoon moet kunnen achterhalen. Het grote struikelblok is is dat dit via digitale weg altijd mogelijk is die cijfertjes aan te passen of dat je tot vrij ingrijpende opties moet gaan a la identiteitskaarten etc.wutwutwhat schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 15:59:
[...]
Ik zeg ook niet dat het gemakkelijk is dit op te zetten maar ook zeker niet onmogelijk. Persoonlijk neig ik voor mijn eigen speelervaring veel liever naar strenger dan nu dan het zo laten als het nu is.
Ja leuk je beklag doen, en te horen krijgen dat ze niets ermee gaan doen. Paar jaar geleden wat GTA online gespeeld, waar ook veel hackers inzaten. Nooit maar 1 hack gedaan of ooit maar iets van een hacker aangenomen. Speelde ook maar heel sporadisch. Wilde ik een keer inloggen banned for hacking en een hard reset van je account. Appeal gemaakt, bewijzen aangeleverd alles. nope we doen niets met je ban report. Dus dikke doei met GTA uninstall en nooit meer aangeraakt. Lekkere customer support.SouLLeSSportal schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 15:48:
[...]
Je kan altijd je beklag doen over een onterechte ban, snap het punt niet echt. Liever paar false positives en geen cheaters dan het om die paar onfortuinlijke overlay gebruikers niet te doen.
Meest frusterende wat er is, is om onterecht gebanned te worden en er niets tegen te kunnen doen wegens hun beleid. Dus als je als "false positive" bent geflagged wordt je gewoon hard genaaid en dat moeten ze ook zoveel mogelijk zien te voorkomen.
Dan pak je ook een van de minst goed georganiseerde uitgever op dit gebied. Ik snap dat ook wel dat dit ontzettend klote is, genoeg verhalen van mensen die maar ten einde raad een nieuwe key kochten omdat het gewoon niet waard was die rompslomp van cs1.6 weer op je account te krijgen.jantje 2 schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 16:12:
[...]
Ja leuk je beklag doen, en te horen krijgen dat ze niets ermee gaan doen. Paar jaar geleden wat GTA online gespeeld, waar ook veel hackers inzaten. Nooit maar 1 hack gedaan of ooit maar iets van een hacker aangenomen. Speelde ook maar heel sporadisch. Wilde ik een keer inloggen banned for hacking en een hard reset van je account. Appeal gemaakt, bewijzen aangeleverd alles. nope we doen niets met je ban report. Dus dikke doei met GTA uninstall en nooit meer aangeraakt. Lekkere customer support.
Meest frusterende wat er is, is om onterecht gebanned te worden en er niets tegen te kunnen doen wegens hun beleid. Dus als je als "false positive" bent geflagged wordt je gewoon hard genaaid en dat moeten ze ook zoveel mogelijk zien te voorkomen.
battleye heeft in september een groot aandeel van de 280.000 gebande accounts gebanned(pubg vooral volgens hen). oktober is nog niet up to date, maar zal er vast nog meer hebben.
https://steamdb.info/stats/bans/
en
https://twitter.com/TheBattlEye
ze bannen dus 42k cheaters op de 22e
dat zijn er best veel.
het is net als de spinaimbots in csgo, ze zijn irritant, maar op een gegeven moment zie je ze nauwelijks meer.
gewoon dit doen:
- telefoonnummer koppelen aan account
- een sanity check doen op stats
- regio locking obv tel nr, ping en locatie. niet waterdicht, maar je komt er een heel eind mee.
zoiets.
[ Voor 6% gewijzigd door gotfurrr op 25-10-2017 16:22 ]
Ik hoop het van harte dat ze dit blijven volhouden en zsm dat volk eruit klappen. Probleem blijft het kat en muis spel en elke keer de nieuwste versies te vinden en bannen.gotfurrr schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 16:17:
ik denk dat battleye best goed zn werk doet, alleen is het zo dat ze met delayed bans werken waardoor een hacker soms best lang zn gang kan gaan.
battleye heeft in september een groot aandeel van de 280.000 gebande accounts gebanned(pubg vooral volgens hen). oktober is nog niet up to date, maar zal er vast nog meer hebben.
https://steamdb.info/stats/bans/
en
https://twitter.com/TheBattlEye
het is net als de spinaimbots in csgo, ze zijn irritant, maar op een gegeven moment zie je ze nauwelijks meer.
gewoon dit doen:
- telefoonnummer koppelen aan account
- een sanity check doen op stats
- regio locking obv tel nr, ping en locatie. niet waterdicht, maar je komt er een heel eind mee.
zoiets.
Als je ook ziet wat ze allemaal kunnen doen met die cheats, men kan gewoon zien als er iemand op ze mikt. Ze kunnen van elk huis zien welke loot er ligt. Ze kunnen speedhacken, aimbotten en weet ik wat allemaal niet meer. Dan ben je snel klaar met zo'n spelletje. Want het leukste aspect van deze game is juist het sneaken. Dat heeft weinig zin als er zo veel lui zijn die je gewoon kunnen zien zitten.
[ Voor 4% gewijzigd door DAMAGE op 25-10-2017 17:03 ]
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
Juridisch gezien geeneens mogelijk. Je mag niet zomaar om een kopie van een identiteitsbewijs vragen en opslaan. Hier zijn strenge regels voor.wutwutwhat schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 15:59:
[...]
Daarnaast kan een game ontwikkelaar geen geldboetes opleggen TENZIJ dit contractueel is vastgelegd. Niemand zal een game spelen waar je een contract voor moet tekenen...
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
Als je geen cheaters wilt zien, moet je ofwel in een gesloten groep gamen ofwel onpopulaire games spelen. De beste anti-cheat zal de ongecontroleerde markten in Azië of Rusland tegenhouden, waar je de games kopen voor een fractie van de prijs op de zwarte markt en ook nog eens makkelijk en goedkoop de cheats vind. Om dan het gebrek aan de morale barrière niet te vergeten.
- Systeem vergelijkbaar met CS:GO prime account, liefst centraal geregeld voor meerdere games, eventueel gekoppeld aan nog persoonlijkere data, gecombineerd met een periode waarin gewacht moet worden na activatie tot er gespeeld kan worden. Voorbeeld: verplicht om je rekeningnummer op te geven waar dan 1ct naar overgemaakt wordt met een bepaalde code als omschrijving. Deze code moet ingevoerd worden onder je account om "prime" te activeren. Dit wil je liever niet bij elke game opnieuw doen dus is het gekoppeld aan je steam account en geldt dan voor alle games.
- Minimaal niveau dat bereikt moet worden in game voordat er aan "ranked" games meegedaan kan worden (vergelijkbaar met Overwatch).
Meest efficient is natuurlijk een combi van maatregelen.
Echter is het volgens mij voor uitgevers niet interessant omdat cheaters ook geld in het laatje brengen.
[ Voor 25% gewijzigd door Sharkware op 25-10-2017 18:59 ]
Fortnite beats PUBG 's Terrible 17Hz Netcode
Ben het dan ook eens met Chris van Battle(non)sense dat als ze het het niet op orde gaan krijgen (voor of snel na de release) dat ze de huidige playerbase weer redelijk snel gaan verliezen (wat jammer zou zijn).
Wel 48 hitpoints in het endscreen??
Andere gingen dan wel weer heel goed..
Ik merk echt wel verschil de laatste 2-3 dagen mbt hitregistratie. Het is na (kleine) updates altijd afwachten of je nu meer of minder fps hebt, of meer of minder d-sync of ...
Ik de 400+ uur dat ik dit spel gespeeld heb ben ik pas 2 a 3 keer echt zeker geweest dat ik gedood ben door een cheater! Dat vind ik zeer vervelend, maar zo doomsday erg als hier geschetst wordt vind ik het niet.
Misschien heb ik geluk of misschien ben ik wel zo goed dat zelfs cheaters geen kans krijgen mij te doden haha!

We've new maps, weapons & vehicles coming, and a ton of optimisation updates. We're committed to delivering a complete game, bear with us!"
Bron: https://mobile.twitter.co...status/923363370677420032
Hopelijk gelijk naar de nieuwste versie, zitten wat verbeteringen in die goed uit kunnen pakken voor PUBG.
@Dreanor het is ook sterk gamemode afhankelijk. In Squad FPP EU/NA kom je ze veel minder tegen dan Squad TPP of Solo TPP.
[ Voor 26% gewijzigd door Tsurany op 26-10-2017 09:18 ]
Dus de nieuwe engine zal dan wel op de test servers worden gepushed? Of hoe moet je hun dubbelzinnige posts verstaan?
Dubbelzinnig?kazzzdafke schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 09:20:
...Update the live servers...
Dus de nieuwe engine zal dan wel op de test servers worden gepushed? Of hoe moet je hun dubbelzinnige posts verstaan?
Er staat letterlijk in dat ze door de nieuwe engine update op dit moment niet de live servers kunnen updaten. Dat hebben ze ook al eerder aangegeven toen ze met de plannen voor de test server kwamen. De laatste weken communiceren ze constant dezelfde berichten, de nieuwe features, optimalisaties en bug fixes komen enkel op de test server.
De enige afwijking is de patch van vanochtend met betrekking tot de blue circle damage en de damage bugs. Maar ook dat was gecommuniceerd.
Het is ook een beetje 'hype' waardoor men sneller denkt dat er cheaters zijn, terwijl het misschien gewoon skilled en/of lucky mensen zijn.Dreanor schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 09:00:
Maar even zonder gein, hoe erg is het cheating in PUBG eigenlijk?
Ik de 400+ uur dat ik dit spel gespeeld heb ben ik pas 2 a 3 keer echt zeker geweest dat ik gedood ben door een cheater! Dat vind ik zeer vervelend, maar zo doomsday erg als hier geschetst wordt vind ik het niet.
Misschien heb ik geluk of misschien ben ik wel zo goed dat zelfs cheaters geen kans krijgen mij te doden haha!![]()
Ik werd gister met @Family Guy neergeschoten door een kerel die eerst hem met 3 rake schoten op 100 meter doodschoot en daarna mij met 3 rake schoten neerknalde, terwijl ik rende. Erg fishy dat elke kogel raak is, maar zeker weten doe je het niet.
als je even de naam onthoudt, die opzoekt en dan ziet dat een speler met 3 uur ingame een win rating heeft van 30% of meer, idioot hoog k/d en een of andere debiele lange naam weet je over het algemeen al wel genoeg.418O2 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 09:32:
[...]
Het is ook een beetje 'hype' waardoor men sneller denkt dat er cheaters zijn, terwijl het misschien gewoon skilled en/of lucky mensen zijn.
Ik werd gister met @Family Guy neergeschoten door een kerel die eerst hem met 3 rake schoten op 100 meter doodschoot en daarna mij met 3 rake schoten neerknalde, terwijl ik rende. Erg fishy dat elke kogel raak is, maar zeker weten doe je het niet.
Als ik een tegenstander zie, en ik schiet op hem, dan heb ik een lag van een kleine seconde, misschien iets meer, waardoor ik het vuurgevecht verlies en dood ga. Ik merkte dat het voornamelijk optreedt als ik een een gebouw sta, en dan door 't glas op een andere speler schiet.
Heeft iemand hier ook last van en is dit überhaupt te fixen?
Intel Core i5-8600 - GeForce GTX 1080Ti
Een correcte post zou kunnen zijn:
- Live servers worden niet meer geüpdatet met nieuwe engine tot de game in 1.0 status of dus uit EA is
- De test servers zullen met de nieuwe engine binnenkort geüpdatet worden
- uitleg nieuwe engine
Klopt of niet?
Nu staat er dat de LIVE servers niet geüpdatet worden met de nieuwe engine, maar niet dat de test servers er wel mee geüpdatet worden..?
We krijgen wel een nieuwe map, voertuigen, vaulting etc op de test server, maar nieuwe engine?
@Tsurany Waarom mag ik geen mening hebben over Bluehole en hun communicatie. Ongeveer één van de belangrijkste zaken als je toch actief wil communiceren is dubbelzinnigheid vermijden.Tsurany schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 10:28:
@kazzzdafke volgens mij ben je echt spijkers op laag water aan het zoeken...
Mij interesseert de test server atm niet. Maar als ze daar wel de nieuwe engine op gaan pushen, ga ik enkel nog maar daar op spelen, om zoveel mogelijk test data/feedback te kunnen verzamelen. Ook een onderdeel van EA en een beetje plicht langs mijn kant.
Maar nu heb ik er geen idee van?
Zoals ik het lees kunnen ze niet gelijk (hence ATM ) de test-versie naar live-servers zetten. Ik interpreteer dat niet als dat het pas kan bij 1.0 of als de nieuwe maps enzo klaar zijn.kazzzdafke schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 10:32:
[...]
@Tsurany Waarom mag ik geen mening hebben over Bluehole en hun communicatie. Ongeveer één van de belangrijkste zaken als je toch actief wil communiceren is dubbelzinnigheid vermijden.
Mij interesseert de test server atm niet. Maar als ze daar wel de nieuwe engine op gaan pushen, ga ik enkel nog maar daar op spelen, om zoveel mogelijk test data/feedback te kunnen verzamelen. Ook een onderdeel van EA en een beetje plicht langs mijn kant.
Ik zeg nergens dat je geen mening mag hebben, enkel dat ik het idee heb dat je nu echt op zoek bent naar punten om over te kunnen vallen.kazzzdafke schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 10:32:
[...]
@Tsurany Waarom mag ik geen mening hebben over Bluehole en hun communicatie. Ongeveer één van de belangrijkste zaken als je toch actief wil communiceren is dubbelzinnigheid vermijden.
Ze hebben een uitgebreid bericht geplaatst met al hun plannen voor de komende twee maanden. Daar staat duidelijk in wat er nu naar de test server gaat komen.
bovenstaande is ook al weer opgelost: nieuws: Bungie trekt onterechte bans van spelers pc-versie Destiny 2 inDreanor schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 15:23:
Allemaal leuk en aardig die "geldboetes" en privegegevens geven aan een dev enkel om een paar cheaters te "stoppen". Totdat er ineens false positives naar voren komt ... maar gelukkig gebeurd dat nooit (nieuws: Destiny 2-spelers klagen over bans voor gebruik van software met overlays)
Yes we will.. we willTsurany schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 09:13:
bear with us!"
Buffalo77 | Pokemon Unite
is dit puur een perspectief ding, of gaat hier echt wat mis?
Hebben meer mensen (zo niet iedereen) met verschillende videokaarten (merken en types)gotfurrr schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 11:33:
meer mensen die het hebben dat met een 4x of hogere scope bomen opnieuw renderen? soms verplaatst de boom gewoon een paar milimeter tov waar die eerst stond vanuit de normale fpp.
Dat is heeft te maken met LOD, op afstand laad de game modellen in met een lagere LOD en als je dichterbij komt worden de modellen met een hogere LOD ingeladen.gotfurrr schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 11:33:
meer mensen die het hebben dat met een 4x of hogere scope bomen opnieuw renderen? soms verplaatst de boom gewoon een paar milimeter tov waar die eerst stond vanuit de normale fpp.
Het probleem zit hem er in dat bij sommige objecten de verschillende LOD modellen niet dezelfde afmetingen hebben. Dit valt met name bij bomen erg goed op.
Eigenlijk zouden ze veel bomen en struiken opnieuw moeten maken. Veel struiken hebben op afstand namelijk ook een erg raar model.
[ Voor 11% gewijzigd door Tsurany op 26-10-2017 11:42 ]
Ja, die hit registratie lijkt voornamelijk voor tegenstanders goed te werkenkazzzdafke schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 08:42:
Lol @beany dat was het dan gisteren... ongelooflijk veel keer op een speler geschoten, geen enkele bloedspatter te bespeuren.
Wel 48 hitpoints in het endscreen??
Andere gingen dan wel weer heel goed..
Ik merk echt wel verschil de laatste 2-3 dagen mbt hitregistratie. Het is na (kleine) updates altijd afwachten of je nu meer of minder fps hebt, of meer of minder d-sync of ...
Ja klopt, echter het punt was dat men hier cheaters geldboetes wilt opleggen en ID-kaart registratie willen! Maar het feit dat (te) regelmatig false-positives is dat een onwenselijke situatie die ik nergens op vind slaan en is totaal overdreven.
En het was maar een (recent) voorbeeld dat false-positives voorkomen
Cheaters zijn een probleem zeker weten, maar geldboetes, registreren met ID-kaart of meteen hele steam account bannen zijn echt geen oplossingen. Het is overkill op een heel erg vervelend, maar eigenlijk niet zo'n groot probleem.
Ja, ik ben 100% tegen cheaters en zelf snap ik niet hoe men hier plezier uit kan halen! Maar ik vind dat we hier wel reëel moeten blijven! Nogmaals, op 400+ uur in dit spel ben ik 2 á 3 keer een cheater tegen gekomen waarvan ik met 99% zeker kan zeggen dat het een cheater was en geen lag, game bug of iemand die het gewoon goed gespeeld heeft (iets wat een deathcam op kan lossen trouwens).
Dat is nog maar de vraag. Want de huidige spectator view (als je dood bent en met je team meekijkt) klopt ook van geen kant.Dreanor schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 11:47:
@SouLLeSSportal
[...] (iets wat een deathcam op kan lossen trouwens).
Vergeet niet dat het gamemode afhankelijk is. Jij speelt voornamelijk squad FPP op EU denk ik? Dan is de ervaring heel anders dan wanneer je solo TPP speelt. Vraag @mouzetc maar hoeveel hij er gisteren zagDreanor schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 11:47:
Ja, ik ben 100% tegen cheaters en zelf snap ik niet hoe men hier plezier uit kan halen! Maar ik vind dat we hier wel reëel moeten blijven! Nogmaals, op 400+ uur in dit spel ben ik 2 á 3 keer een cheater tegen gekomen waarvan ik met 99% zeker kan zeggen dat het een cheater was en geen lag, game bug of iemand die het gewoon goed gespeeld heeft (iets wat een deathcam op kan lossen trouwens).
Tsurany schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 09:13:
"We're working on getting the game to a 1.0 state but a recent engine upgrade has made it impossible to update the live servers atm.
We've new maps, weapons & vehicles coming, and a ton of optimisation updates. We're committed to delivering a complete game, bear with us!"
Bron: https://mobile.twitter.co...status/923363370677420032
[...]
kazzzdafke schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 09:20:
...Update the live servers...
"Dubbelzinnig" is misschien niet het juiste woord maar er staat in die quote ook niet duidelijk wat er wel of wat er niet naar de test server gaat. Er staat alleen dat, er door een engine upgrade, deze sowieso niet de live servers gaat wat niet gelijk betekend dat die update de test server wel gaat bereiken.Tsurany schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 09:27:
[...]
Dubbelzinnig?![]()
Er staat letterlijk in dat ze door de nieuwe engine update op dit moment niet de live servers kunnen updaten. Dat hebben ze ook al eerder aangegeven toen ze met de plannen voor de test server kwamen. De laatste weken communiceren ze constant dezelfde berichten, de nieuwe features, optimalisaties en bug fixes komen enkel op de test server.
De enige afwijking is de patch van vanochtend met betrekking tot de blue circle damage en de damage bugs. Maar ook dat was gecommuniceerd.
Van mij mogen ze wel eens/eerst aan die netcode werken ipv. die uitbreidingen. Ik hoop dan ook dat die nieuwe engine ook een betere netcode gaat opleveren (al verwacht ik van niet). Hoor toch veel mensen klagen over de netcode en dat het langzamerhand een game-breaker gaat worden. Mensen raken en steeds geen registratie krijgen, van hits, is best irritant.
3 potjes op EU, 3x dat ik achter de deur/muur ben en toch word gekilled...
Luxe dat je op een werkdag al 3 potjes hebt kunnen spelen zegkazzzdafke schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 12:16:
Ik ben er vandaag klaar mee
3 potjes op EU, 3x dat ik achter de deur/muur ben en toch word gekilled...
Opzich wel vervelend dat die hit registratie geen compensatie heeft voor laggers. Voelt wel nep.
Laatst met een Tweakers squad een ander Tweakers squad gekilled. We gingen toen even buurten in hun Discord channel
[ Voor 4% gewijzigd door Sjaak_Trekhaak op 26-10-2017 12:33 ]
Daar zijn de vrij uitgebreide posts op Steam voor, staat vrij duidelijk in wat de plannen zijn. Lijkt me vrij vreemd als ze dat moeten blijven herhalen.NINjak schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 12:05:
[...]
[...]
[...]
"Dubbelzinnig" is misschien niet het juiste woord maar er staat in die quote ook niet duidelijk wat er wel of wat er niet naar de test server gaat. Er staat alleen dat, er door een engine upgrade, deze sowieso niet de live servers gaat wat niet gelijk betekend dat die update de test server wel gaat bereiken.
Wie zegt dat ze daar niet aan werken? Een development team bestaat uit tientallen kleine teams met hun eigen verantwoordelijkheden.Van mij mogen ze wel eens/eerst aan die netcode werken ipv. die uitbreidingen. Ik hoop dan ook dat die nieuwe engine ook een betere netcode gaat opleveren (al verwacht ik van niet). Hoor toch veel mensen klagen over de netcode en dat het langzamerhand een game-breaker gaat worden. Mensen raken en steeds geen registratie krijgen, van hits, is best irritant.
Dat een paar teams aan maps, wapens en voertuigen werken betekent niet dat er helemaal niet naar de performance gekeken wordt.
Vergeet ook niet dat veel verbeteringen uit Fortnite terug komen in de Unreal Engine en ook weer in PUBG toegepast kunnen worden. Daar gaat echter aardig wat tijd over heen.
Vergeet ook niet hoe lang het duurde tot de netcode van Battlefield 4 acceptabel was. En hoe dat met Battlefield 1 weer opnieuw verbeterd moest worden. Bij release was Battlefield 1 ook maar 30hz.
Je kan zeker pech hebben... daar kan ik nog wel mee leven (al is het moeilijk)Sjaak_Trekhaak schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 12:33:
[...]
Luxe dat je op een werkdag al 3 potjes hebt kunnen spelen zeg![]()
Opzich wel vervelend dat die hit registratie geen compensatie heeft voor laggers. Voelt wel nep.
Laatst met een Tweakers squad een ander Tweakers squad gekilled. We gingen toen even buurten in hun Discord channel1 daarvan riep ook dat hij door de muur was beschoten. Echter was hij vanaf een zijkant nog net zichtbaar... Tsja, je kan ook pech hebben

@beany is meestal ook zo'n "bullet magnet" net als mij, al kan het ook zijn dat ik soms (te?) vaak het gevecht wil aan gaan en dan zit het ook wel eens tegen
Afgelopen keer ook; iedereen gaat aan de wandel, ik heb het iets later door en heb een aantal man in mijn rug. Wil de weg oversteken (in Yasna, waar de rest net veilig is overgestoken), denk de achtervolgers nog even af te stoppen/vertragen, schiet er één ook goed raak die bescherming gaat zoeken en dan zit er opeens één al aan de overkant achter een boompje (die de rest net nog met rust heb gelaten).
Ik blijf van mening dat cheaters veel harder moeten worden aangepakt om het probleem op te lossen, hele steam accounts blokkeren, tja imho ook wat te veel bij de eerste keer, maar als men een tweede keer dit doet, is blijkbaar alleen de game vacban geven niet voldoende en is diegene doelbewust hardleers. Dan ben ik zeker voor om dan het volledige account in de prullenbak te gooien. Daarnaast moet er veel meer gedaan worden aan de verkoper/ontwikkelaars van die cheats, want uiteindelijk zijn 99% van de cheaters gewoon noobs die niet kunnen winnen of niet tegen hun verlies kunnen en daarom een cheat pakken. Die ene procent die wel zelf die cheat maken zijn vaak toch al zo obvious of het aantal is verwaarloosbaar.Dreanor schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 11:47:
@SouLLeSSportal
Ja klopt, echter het punt was dat men hier cheaters geldboetes wilt opleggen en ID-kaart registratie willen! Maar het feit dat (te) regelmatig false-positives is dat een onwenselijke situatie die ik nergens op vind slaan en is totaal overdreven.
En het was maar een (recent) voorbeeld dat false-positives voorkomen
Cheaters zijn een probleem zeker weten, maar geldboetes, registreren met ID-kaart of meteen hele steam account bannen zijn echt geen oplossingen. Het is overkill op een heel erg vervelend, maar eigenlijk niet zo'n groot probleem.
Het probleem is vaak dat die devvers van de cheats zo goed als onbereikbaar zijn en in landen zitten qua sites waar men niet aan kan komen of wil komen.
Dat jouw ervaring is dat je weinig cheaters tegenkomt is mooi maar in het grotere geheel niet zo relevant. Als je naar de cijfers kijkt hoeveel cheaters er gepakt zijn (dus nog even degene die wel cheaten maar niet opgemerkt worden) is het een serieus probleem, niet alleen in pubg maar in vrijwel elk competitief online pvp spel. Je kan zeggen ja maar het is maar een spelletje maar het is te vergelijken met opzettelijk de voetbal in het water trappen bij een sportveldje. Het is gewoon kansloos gedrag dat afgestraft dient te worden. In het geval van games kunnen wij zelf als persoon er helaas vrij weinig aan doen dan reporten en hopen dat de devver er iets mee doet en in het beste geval diegene een ban geeft.
Terwijl de vijand zich afvraagt op wie ze zullen schieten, spring ik door het veld al schreeuwend:NINjak schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 12:48:
[...]
Je kan zeker pech hebben... daar kan ik nog wel mee leven (al is het moeilijk)
@beany is meestal ook zo'n "bullet magnet" net als mij, al kan het ook zijn dat ik soms (te?) vaak het gevecht wil aan gaan en dan zit het ook wel eens tegen
Afgelopen keer ook; iedereen gaat aan de wandel, ik heb het iets wat later door en heb een aantal man in mijn rug. Wil de weg oversteken (in Yasna, waar de rest net veilig is overgestoken), denkt de achtervolgers nog even af te stoppen, schiet er één ook raak die bescherming gaat zoeken en dan zit er opeens één aan de overkant achter een boompje (die de rest net nog met rust heb gelaten).
Staat er ergens dat ze wel aan de netcode werken? Dat een development team uit meerdere teams bestaat maakt in dit geval niet veel uit en zegt niets of ze er daadwerkelijk mee bezig zijn. Ik hoop dat ze er werkelijk mee bezig zijn en het kunnen oplossen en niet afhankelijk zijn van Epic.Tsurany schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 12:38:
[...]
Wie zegt dat ze daar niet aan werken? Een development team bestaat uit tientallen kleine teams met hun eigen verantwoordelijkheden.
Dat een paar teams aan maps, wapens en voertuigen werken betekent niet dat er helemaal niet naar de performance gekeken wordt.
Vergeet ook niet dat veel verbeteringen uit Fortnite terug komen in de Unreal Engine en ook weer in PUBG toegepast kunnen worden. Daar gaat echter aardig wat tijd over heen.
Vergeet ook niet hoe lang het duurde tot de netcode van Battlefield 4 acceptabel was. En hoe dat met Battlefield 1 weer opnieuw verbeterd moest worden. Bij release was Battlefield 1 ook maar 30hz.
Bij Fortnite is het (de netcode) niet veel beter dus of je daar blij van moet worden geen idee.
De 30hz in het begin van BF4 (en weer bij de release van BF1) is al veel beter dan die er nu bij PUBG is
![]() | Zoek je andere Tweakers om mee te spelen? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |