Nee, die quote heeft niks te maken met DTAP. Of doe je nu een aanname enkel op basis van die enkele zin over het wel of niet hebben van een DTAP?
Dat denk je dan toch echt verkeerd.
Leuk dat ze op de testserver bezig zijn met hun vaulting en andere features. Maar 3 maanden geen optimalisatie, because EA, in de live game en dan maar hopen dat alles goed gaat op de release vind ik ook aardig kortzichtig. Er wordt namelijk nergens genoemd dat ze hier ook mee bezig zijn. Ik kan je zo garanderen dat genoeg mensen hier problemen mee hebben.
Ze hebben vaak genoeg aangegeven constant te werken aan optimalisaties. En ze willen juist op de test server uitgebreid testen om problemen tijdens de release te voorkomen...
Super dat ze een testserver draaien om dingen te testen, maar ook dat garandeert niet dat het op de live server gelijk goed gaat. Ze kunnen nu beter in de EA nog fouten maken, en het onder het mom van EA goed praten dan als ze straks in de live game dingen gaan doen die negatief uitpakken.
Juist het langdurig testen op de test server is in het leven geroepen om te voorkomen dat ze constant problemen creëren op de live server. Het is juist de bedoeling dat deze testen er voor zorgen dat het op de live server wel goed gaat tijdens release.
"We are working optimalistions, dan is het ohh wacht het duurt toch nog enkele maanden, en nu is het we gaan vaulting testen en nieuwe map testen en doen geen updates meer"

Ze hebben toch vaak genoeg aangegeven dat optimalisaties veel tijd gaan kosten?
Misschien moeten ze inplaats van halve informatie eens volledige informatie naar buiten brengen. Zodat het niet lijkt dat ze problemen telkens uitstellen juist omdat ze zelf met halve informatie naar buiten komen.
Echt geloofwaardig kom je hier niet mee over als bedrijf.
Wat is er dan niet duidelijk of volledig aan de informatie die ze nu uitgebracht hebben?
Edit : Misschien moeten ze gewoon eens met een road map komen, zonder eta's maar wel met een visie zoals Q4 2017 voor launch etc. Eventueel aangevuld met een kown issue list ( die is er volgens mij ook niet ) Zodat mensen ook wat meer inzichtelijk hebben wat ze nu überhaupt van plan zijn. Alles is maar vaag en wordt gemiddeld 3x uitgesteld en de updates zijn gewoon random.
Dat hebben ze nu toch gedaan?
Die eerste zin van mij laat precies zien waar jouw 2e punt vandaan komt. Een totaal verkeerd verwachtingspatroon dat eigenlijk nergens op gebaseerd is. Elke keer geven ze namelijk aan dat het veel tijd kost om optimalisaties te ontwikkelen maar je blijft ze wel op korte termijn verwachten.
Je lijkt ze te willen verdedigen tegenover mijn subjectieve post, dat mag, maar het is geen "ik ga je overhalen" verhaal. Ik vind dat ze qua communicatie soms verwachtigen wekken die ze dan moeten uitstellen of bijschaven en dat ze dit niet de eerste keer doen. Daarom dacht ik dat ze daar wel (langzaam) van leerden en met de tweets/nieuwposts/leaks(niet hun eigen controle) had ik wat meer verwacht.
Ze hebben nu toch duidelijk aangegeven wat je kan verwachten? Dat hebben ze de vorige keer ook al gedaan toen ze aangaven niet meer wekelijkse updates uit te willen brengen. En keer op keer geven ze aan dat vaulting meer tijd nodig heeft en dat optimaliseren ook tijd kost. Jouw verwachtingspatroon lijkt niet aan te sluiten bij hun laatste communicatie.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N