[PC/XBO/PS4] PLAYERUNKNOWN's Battlegrounds Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 67 ... 141 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-09 21:48
kazzzdafke schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 14:48:
Ivm de leaderboard reset:

http://steamcommunity.com...etail/1469721989542086360

Leaderboard Reset Schedule
Current leaderboards season ended: October 10th at 11AM KST / 4AM CEST / October 9th at 7PM PDT
New leaderboard season begins: October 17th at 11AM KST / 4AM CEST / October 16th at 7PM PDT

Users can still play the game until the new season begins, but the game results will not be recorded
There may be server maintenance before the new season and we will keep you updated with more details

Dus een weekje knallen zonder stats! :D

EDIT:
Net nog iets raar... Ik knockte iemand, andere schoot em wss dood. Denk ik.. NIemand heeft cem gerest. Ik ga naar zijn kistje, dus hij is dood, maar.. GEEN KILL gekregen?
Als jij hem knocked maar een ander die niet in jou team hoort schiet hem dood krijg je inderdaad geen kill.

Over die leaderbords....een week spelen zonder stats is wel echt meh hoor. Aan één kant speel ik niet echt op stats maar ik vind het wel leuk om een incentive te hebben om te spelen. Door de stats heb ik toch altijd wel het gevoel om try hard te spelen. Zonder stats voelt het toch een beetje nutteloos aan..

Wel zonde dat ze het een hele week doen, ik snap niet waarom ze dat niet gewoon na één dag kunnen resetten zoals eerder of niet genoeg gelijk na de server update? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-09 16:40
Gisteren in squad echt een heerlijk potje gespeeld, met een zuur einde.
Silenced Mini-14 onder andere. Heerlijk. Aantal fantastische vuurgevechten waarbij een van de squad-genoten eindelijk begreep wat flanken kan betekenen als je maar goed gedekt wordt. Eerst bij Mylta twee squads afgemaakt door 1 teamgenoot als lokaas te laten dienen en de rest van opzij ze te laten pakken. Daarna weer een mooi vuurgevecht met een 3e squad die zich in een huis verschanst hadden. Wisten we met granaten, rook en flashbangs uit te drijven en uit te schakelen. Vervolgens waren we met 3 over tegen 1 andere nog. Verliezen we omdat we een heuveltje niet op konden komen wegens te steil en de rand van de cirkel echt net op de top van die heuvel zat. 3 man uitgeschakeld door de cirkel. Makkelijkste chickendinner voor die gast ooit vermoed ik. :'( :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobbLeeSwaggr
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-09 12:18
jantje 2 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 15:17:
[...]

Over die leaderbords....een week spelen zonder stats is wel echt meh hoor. Aan één kant speel ik niet echt op stats maar ik vind het wel leuk om een incentive te hebben om te spelen. Door de stats heb ik toch altijd wel het gevoel om try hard te spelen. Zonder stats voelt het toch een beetje nutteloos aan..

Wel zonde dat ze het een hele week doen, ik snap niet waarom ze dat niet gewoon na één dag kunnen resetten zoals eerder of niet genoeg gelijk na de server update? 8)7
Vraag me ook af of dit direct gevolgen heeft voor de matchmaking, of dat ze de laatste rating aanhouden.

Steam/Origin: BobbLeeSwaggr BF V stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefanus
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-09 19:15

Steefanus

StefanJ

Gisteren een cheater gehad toen we een squad potje speelden. Was 1 gast met een M416 die ons vanaf 300 meter achter elkaar met elk schot raak knockte en killde achter elkaar aan.. super irritant :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multynoob
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-09 21:35
mouzetc schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 14:07:
[...]

'het blijft een spelletje' (gelukkig met een knipoog) is wel erg kort door de bocht. Ben het er wel mee eens, doordat iedereen continue op andere regions speelt, wat zelf het probleem niet is, creeer je elke keer weer een game die uit balans is door sterke ping/latencies verschillen tussen de spelers. Regelmatig neergeschoten worden als je bij wijze van spreken al een gebouw binnen bent gerend en de deur hebt gesloten om vervolgens 2 seconden later alsnog buiten de deur dood neer te vallen. Of een enemy proberen te raken die eigenlijk elke keer voor en achterwaards warped. Dan gaat bij mij de lol van 'een spelletje' er ook een beetje af.

Nogmaals, regions zijn niet zozeer het probleem, prima als mensen wat minder uitdaging zoeken/langere leerweg nodig hebben, ondanks dat ze er misschien zelf ook nadeel in vinden, is het vooral tegenover andere spelers niet fair.
Ik snap niet dat ik soms automatisch op een as server terecht kom, ik dubbelklik gewoon als ik solo ga spelen. En dan gaat die soms automatisch naar as. Ik kwam er pas achter toen ik naar mijn statistics keek. Vond het al zo lekker gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjzijderveld
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-08 10:55
multynoob schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 17:11:
[...]

Ik snap niet dat ik soms automatisch op een as server terecht kom, ik dubbelklik gewoon als ik solo ga spelen. En dan gaat die soms automatisch naar as. Ik kwam er pas achter toen ik naar mijn statistics keek. Vond het al zo lekker gaan!
Is een bug in de lobby, hij staat altijd default op AS. Dus na elk potje moet je weer opnieuw EU aanklikken (ik tenminste wel)

Canon EOS60D | Canon 100mm f/2.8 USM | Canon 100-400mm f/4.5-5-6L | Canon 10-22mm f/3.5-4.5 USM | Canon 430EX II

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Dhrax schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:59:
[...]

Wat voor last dan ? Volgens mij neem je het allemaal een beetje te serieus, het blijft wel een spelletje ;)
Op dit moment heb je gewoon een aardig voordeel met een hogere latency. Daar bewust misbruik van maken door op AS te spelen vind ik dan persoonlijk vrij matig. Daarnaast speel je ook als het op Asia rustig is waardoor je minder snel goede spelers tegen komt, immers vanwege de lagere populatie is het verschil in rating groter.

Dan kan je vinden dat anderen het te serieus nemen maar kennelijk wil je zelf de uitdaging van de EU servers uit de weg gaan, neem je het winnen zelf dan niet te serieus?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-09 10:55
Tsurany schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 18:10:
[...]

Op dit moment heb je gewoon een aardig voordeel met een hogere latency. Daar bewust misbruik van maken door op AS te spelen vind ik dan persoonlijk vrij matig. Daarnaast speel je ook als het op Asia rustig is waardoor je minder snel goede spelers tegen komt, immers vanwege de lagere populatie is het verschil in rating groter.

Dan kan je vinden dat anderen het te serieus nemen maar kennelijk wil je zelf de uitdaging van de EU servers uit de weg gaan, neem je het winnen zelf dan niet te serieus?
Haha mooie conclusie.

Maar ergens begrijp ik het wel, het is hetzelfde als in starcraft2 of csgo in de laagste rank te spelen en dat er dan af en toe een paar smurf accounts langs komen en alles kaput maken.

Ik vermoed dat veel wordt opgelost als er ook ranks komen zoals in csgo/starcraft2. Daar zijn ze ook al mee bezig.

Zelf speel ik graag tegen goede spelers omdat je tegen slechte spelers gewoon lui wordt of verkeerde dingen niet afleert. Ik sta nu regelmatig gewoon midden in een open stuk rustig een aimduel uit te lokken, vaak gaat dat goed maar soms kom je dus iemand tegen die ook kan aimen en ga je onnodig dood.

Aan de andere kant worden dingen ook meer voorspelbaar in hogere ranks, dus alles heeft zn voor en nadelen imho

Ik neem elk spel trouwens veel te serieus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:41

steveman

Comfortabel ten onder

Was ik zowaar alleen bij een crate, M249 :9

2 kills mee kunnen maken, de laatste dude had mij :/ Ik moest helaes vanaf een heuvel komen en hij had al een lief boompje gevonden. Wel m'n beste solonotering.

merk trouwens wel instabiliteit van de nvidia shadowplay dinges, crasht nogal eens bij opslaan in pubg

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:26

Dhrax

Prog Lord

gotfurrr schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 18:17:
[...]

Haha mooie conclusie.

Maar ergens begrijp ik het wel, het is hetzelfde als in starcraft2 of csgo in de laagste rank te spelen en dat er dan af en toe een paar smurf accounts langs komen en alles kaput maken.

Ik vermoed dat veel wordt opgelost als er ook ranks komen zoals in csgo/starcraft2. Daar zijn ze ook al mee bezig.

Zelf speel ik graag tegen goede spelers omdat je tegen slechte spelers gewoon lui wordt of verkeerde dingen niet afleert. Ik sta nu regelmatig gewoon midden in een open stuk rustig een aimduel uit te lokken, vaak gaat dat goed maar soms kom je dus iemand tegen die ook kan aimen en ga je onnodig dood.

Aan de andere kant worden dingen ook meer voorspelbaar in hogere ranks, dus alles heeft zn voor en nadelen imho

Ik neem elk spel trouwens veel te serieus :+
Ik snap jou en @Tsurany ook heel goed ;) 10 jaar terug stond ik er net zo in. Echter heb ik de leeftijd niet meer om competatief mee te kunnen komen en daarnaast het chronisch gebrek aan tijd helaas. Dus ja, als ik kan kiezen om lekker te spelen op een manier die voor mij prettig is, dan kies is daarvoor.

En nu weer on topic door ! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geen leaderboards is echt ruk :( Zonder leaderboards ook geen matchmaking dus kom je met de meest grote noobs in een server. Volgens mij hebben we vandaag slechts een paar potjes niet gewonnen, rest allemaal wel. Vaak nog easy wins ook.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bekse
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-05 17:43
PUBG.me houdt de boel toch nog steeds bij of ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steefanus schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 15:34:
Gisteren een cheater gehad toen we een squad potje speelden. Was 1 gast met een M416 die ons vanaf 300 meter achter elkaar met elk schot raak knockte en killde achter elkaar aan.. super irritant :(.
Zeker weten een cheater? Of was hij gewoon goed en hadden jullie crappy gear?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutellaah
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:20

Nutellaah

Bits N Sites

steveman schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 22:22:
Was ik zowaar alleen bij een crate, M249 :9

2 kills mee kunnen maken, de laatste dude had mij :/ Ik moest helaes vanaf een heuvel komen en hij had al een lief boompje gevonden. Wel m'n beste solonotering.

merk trouwens wel instabiliteit van de nvidia shadowplay dinges, crasht nogal eens bij opslaan in pubg
Dit had ik ook alsook iets minder fps bij het gebruiken van Shadowplay. Nu werk ik met Plays.tv en heb geen last meer van crashes.

Steam: Nutella | Tweakers: Nutellaah
i7-9700K | MSI Z390-A PRO | MSI GeForce RTX 2080 Gaming X Trio | 16GB DDR4 @ 3200 Mhz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:15
Gisteren mijn eerste solo chicken gehaald! Wat een ongelofelijk gevoel, het was lang geleden dat ik zo uit mijn dak ging door een computer spel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Marsmellow
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 11:16

The_Marsmellow

[MUG] since 1998

Tsurany schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 00:17:
Geen leaderboards is echt ruk :( Zonder leaderboards ook geen matchmaking dus kom je met de meest grote noobs in een server. Volgens mij hebben we vandaag slechts een paar potjes niet gewonnen, rest allemaal wel. Vaak nog easy wins ook.
Wel een goed moment om weer op de EU servers te knallen :X

Maar ik ben het met je eens spelen zonder een score is nog erger als kansloos op een AS server spelen (wel makkelijker.)

Living in a tower, however secure it may feel, is hardly a social attribute.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je geen Reshade wilt gebruiken kan je ook de UE4 sharpening gebruiken, je moet dan onderstaande regels toevoegen aan je Engine.ini in %localappdata%/TslGame/Saved/Config/WindowsNoEditor.

[/script/engine.renderersettings]
r.Tonemapper.Sharpen=5

Daarna wel de file op read only zetten.

Mijn Engine.ini ziet er als volgt uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
r.DepthOfField.MaxSize=0
r.DepthOfFieldQuality=0
r.Tonemapper.Sharpen=5

r.Streaming.Boost=0
r.Streaming.PoolSize=0
r.Streaming.LimitPoolSizeToVRAM=1

r.Streaming.HLODStrategy=2
r.Streaming.FullyLoadUsedTextures=1

r.bForceCPUAccessToGPUSkinVerts=True

Dit zou performance moeten verbeteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:02
Tsurany schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 09:39:
Als je geen Reshade wilt gebruiken kan je ook de UE4 sharpening gebruiken, je moet dan onderstaande regels toevoegen aan je Engine.ini in %localappdata%/TslGame/Saved/Config/WindowsNoEditor.

r.Tonemapper.Sharpen=5

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
r.DepthOfField.MaxSize=0
r.DepthOfFieldQuality=0
r.Tonemapper.Sharpen=5

r.Streaming.Boost=0
r.Streaming.PoolSize=0

Je mag toch geen INI files meer aanpassen?

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kazzzdafke schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 09:40:
[...]

Je mag toch geen INI files meer aanpassen?
Jawel hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobbLeeSwaggr
Tsurany schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 09:39:

r.Tonemapper.Sharpen=5

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
r.DepthOfField.MaxSize=0
r.DepthOfFieldQuality=0
r.Tonemapper.Sharpen=5

r.Streaming.Boost=0
r.Streaming.PoolSize=0

Dit heb je nu draaien zonder reshade?

Deze staat ook nog op PUBG.me

[/Script/Engine.RendererSettings]
r.DefaultFeature.Bloom=False
r.DefaultFeature.AmbientOcclusion=False
r.DefaultFeature.AmbientOcclusionStaticFraction=False
r.DefaultFeature.AutoExposure=False
r.DefaultFeature.MotionBlur=False
r.DepthOfFieldQuality=0
r.DepthOfField.MaxSize=0
(Deze zijn dan dubble)
r.SwitchGridShadow=0

Dit verwijderd post processing. (je inventory wordt trouwens niet transpirant)
Dus zou dan kunnen proberen hier een combi van te maken.

Voor de kleuren wordt dan aangeraden ''Vibrance'' of '' Color saturation'' te gebruiken. In de Nvidea/AMD settings

Dan zijn de meeste reshade functies ondervangen en pak je toch weer 3-4 frames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BobbLeeSwaggr schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 09:46:
[...]

r.DepthOfFieldQuality=0
r.DepthOfField.MaxSize=0
(Deze zijn dan dubble)
r.SwitchGridShadow=0

Voor de kleuren wordt dan aangeraden ''Vibrance'' of '' Color saturation'' te gebruiken. In de Nvidea/AMD settings

Ik heb in Reshade nu sharpening uitgezet. Wel nog Technicolor v2 en SMAA aan staan, die wil ik toch wel behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobbLeeSwaggr
Tsurany schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 09:48:
[...]

Ik heb in Reshade nu sharpening uitgezet. Wel nog Technicolor v2 en SMAA aan staan, die wil ik toch wel behouden.
Ok,

Ik ga toch eens kijken of ik dat met Technicolor v2 met Digital Vibrance kan ondervangen.
SMAA kan je ook vrijwel zeker in het Nvdia control panel instellen.

Puur om te kijken of de game dan beter draait zonder reshade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Ik blijf het irritant vinden dat ik met mijn setup (1060 3 GB, R5 1600, 16 GB 3000mhz DDR4) niet boven de 30 fps uitkom op het starteiland en op rustige stukken niet boven de 60 fps. Dit terwijl alle streamers die ik tegenkom met dezelfde setup rustig 20 fps meer halen.

Van de week maar even die .ini aanpassingen doen en reshade uitzetten.

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!
KillaZ schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 10:09:
Ik blijf het irritant vinden dat ik met mijn setup (1060 3 GB, R5 1600, 16 GB 3000mhz DDR4) niet boven de 30 fps uitkom op het starteiland en op rustige stukken niet boven de 60 fps. Dit terwijl alle streamers die ik tegenkom met dezelfde setup rustig 20 fps meer halen.

Welke settings dan? Ik heb dezelfde GPU icm 16GB DDR3 en een i5 2500k (4,4Ghz) en op starteiland haal ik makkelijk 50FPS en in de game zelf altijd 50+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Nu online
Ik heb van alles geprobeerd: Jouw settings, alles ultra low en textures op medium, alles high. Ik heb een klein beetje de moed opgegeven en vermoed dat er ergens iets fout gaat met de CPU en ram combo.

GPU komt ook niet boven de 70%, VRAM op 2.8 Gb en CPU niet boven de 50% als textures medium zijn. Gister nog de laatste WHQL drivers erop gezet.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
BobbLeeSwaggr schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 09:46:
[...]

r.DepthOfFieldQuality=0
r.DepthOfField.MaxSize=0
(Deze zijn dan dubble)
r.SwitchGridShadow=0

r.SwitchGridShadow=0 zet schaduwen min of meer uit :F die settings ook even getest en ik verwijder zelf alleen de post processing. voor dat laatste zou je in theorie ook een ban kunnen krijgen, maar dat moet dan maar.

ik gebruik ook al vrij lang geen reshade meer, omdat het gewoon voor extra input lag zorgt imho.

en verder vind ik dat hele ini file edit gedoe vanuit bluehole maar gemiep. Dan moeten ze er maar voor zorgen dat bepaalde zaken niet via ini files geregeld kunnen worden.

[ Voor 6% gewijzigd door gotfurrr op 11-10-2017 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Nu online
Had jij trouwens nog last van die drop in FPS na de Win 10 install?

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivve
  • Registratie: Februari 2016
  • Niet online
In de regels staat dat het verboden is als het een oneerlijk voordeel geeft. Gezien Reshade toegestaan is zeggen ze dus dat dit soort aanpassingen geen unfair advantage geven.
Dat is iig mijn conclusie van de Rules of Conduct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Nivve schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 10:42:
[...]

In de regels staat dat het verboden is als het een oneerlijk voordeel geeft. Gezien Reshade toegestaan is zeggen ze dus dat dit soort aanpassingen geen unfair advantage geven.
Dat is iig mijn conclusie van de Rules of Conduct.
Reshade heeft ook z'n eigen ini's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
theHoff schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 10:45:
[...]

Klopt maar je past niet de PUBG ini aan, wat volgens mij wel bannable is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefanus
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-09 19:15

Steefanus

StefanJ

Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 08:55:
[...]

Zeker weten een cheater? Of was hij gewoon goed en hadden jullie crappy gear?
100% kan je het nooit zeggen. Zal het vanavond eens proberen te clippen, heb het wel opgeslagen. Hij stond echt bovenop een berg en terwijl wij liepen en dodgden schoot hij 4 man op rij raak zonder een kogel te missen. Kan me niet voorstellen dat iemand zo goed is. Heb hem ook opgezocht op pubg.me. Heeft overal een KD van ongeveer 0.6 behalve in Squads, daar is zijn KD 5.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
kazzzdafke schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 10:57:
[...]

Klopt maar je past niet de PUBG ini aan, wat volgens mij wel bannable is.
Dat wilde ik daar ook mee zeggen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivve
  • Niet online
theHoff schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 10:45:
[...]

Maakt dat iets uit?

"Do not cheat: do not use third party programs, macros, client-side hacks, edited game files or anything else that may give you an unfair advantage in the game."
(http://www.playbattlegrounds.com/rulesOfConduct.pu)

De regel gaat over het hebben van een unfair advantage, ongeacht hoe je eraan komt. En gezien Reshade is toegestaan (en dus ook de effecten die het zou kunnen geven), mag je volgens de regel dit ook doen via .ini files.
Of Bluehole eventueel iets anders aanhoudt in werkelijkheid, zou natuurlijk kunnen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:31
KillaZ schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 10:09:

En je voeding? Mijn laptop GPU doet dit als ik de adapter ben vergeten in te prikken en ik op de accu speel. Moest er in ene aan denken.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die website heeft geen idee waar ze het over hebben. Ik zou gewoon zelf de regels lezen, dan kom je er direct achter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazzzdafke
Tsurany schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 11:30:
[...]

Die website heeft geen idee waar ze het over hebben. Ik zou gewoon zelf de regels lezen, dan kom je er direct achter.
Wel ja :)

Zoals @Nivve hierboven heeft gezegd:

"Do not cheat: do not use third party programs, macros, client-side hacks, edited game files or anything else that may give you an unfair advantage in the game."

Jij past de PUBG ini aan, dus een edit van game file, wat dus in strijd is met de voorwaarden?

Of mis ik iets, zeg het dan even duidelijk zonder nog ping pong aan berichtjes en kleine hints?

EDIT: reshade zet er een extra INI bij, dus past geen gamefile aan + is door de ontwikkelaars expliciet toegestaan.

[ Voor 15% gewijzigd door kazzzdafke op 11-10-2017 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kazzzdafke schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 11:35:
[...]

Wel ja :)

Zoals @Nivve hierboven heeft gezegd:

Jij past de PUBG ini aan, dus een edit van game file, wat dus in strijd is met de voorwaarden?

Of mis ik iets, zeg het dan even duidelijk zonder nog ping pong aan berichtjes en kleine hints?

EDIT: reshade zet er een extra INI bij, dus past geen gamefile aan + is door de ontwikkelaars expliciet toegestaan.
Er staat ook "that may give you an unfair advantage", dat doet het simpelweg niet. Daarnaast hebben developers meerdere malen aangegeven hoe zij er in staan en ook zij geven aan dat het niet zal resulteren in een ban.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:16
@Tsurany hoe zet je je settings (in game) op dit moment?
ik heb het gevoel dat ik het niet helemaal optimaal zet.....
van youtube ben ik niet goed wijs.. sommige zeggen AA ultra de rest very low, de ander zegt dan weer dat post processing toch hoog moet.. Ik heb nu AA ultra, de rest very low behalve texture op medium + reshade Lumasharpen en Technicolor2.

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:26
./

[ Voor 104% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 18:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Tsurany schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 11:58:
[...]

Er staat ook "that may give you an unfair advantage", dat doet het simpelweg niet. Daarnaast hebben developers meerdere malen aangegeven hoe zij er in staan en ook zij geven aan dat het niet zal resulteren in een ban.
}:|

Dit heb ik zo vaak verheiligd zien worden in UE games omdat die ini configuratie in al die games weer 90% overdraagt, ik ken tientallen opties uit mijn hoofd. Maar jezelf voor de gek houden en zeggen "dat doet het simpelweg niet" op de vraag of het een unfair advantage biedt is natuurlijk onzin.

Deze game heeft een GUI, geen CLI, daarmee kan je een aantal opties aanpassen en heel veel andere simpelweg niet. Iedere keer is dezelfde verdediging "ja maar andere users kunnen ook hun ini aanpassen" en iedere keer is die gewoon bullcrap in de "fair v.s. unfair" discussie. Tuurlijk kunnen ze dat technisch wel, maar praktisch gezien is ini's wijzigen voor veel users geen standaard praktijk en dat zou het nooit moeten zijn of worden.

Ini editting is ook zeker niet onschuldig, er gingen in UT2k3 en UT2k4 betaalde ini's rond die dermate aangepast waren in lighting en (negative) lod settings dat skins ontzettend hard afstaken tegen de textures van de maps wat zeker in twitch-speed gamemodes als instagib voordeel gaven. Dan had je het echt over tientallen regels met specifieke opties en soms non-human-readable parameters die voor dit effect zorgen.

En dit fair noemen en andere bekritiseren om op AS te spelen vind ik een dubbele moraal waarbij de laatste ingame nog "gewoon" mogelijk is voor alles en iedereen met 1 vinkje. Die eerste is dat niet en aangezien iets als "ja maar je mag wel een paar regels aanpassen" niet te houden is zouden w.m.b. ini's geverifieerd mogen worden in line-content wat wel en niet ingame geset kan worden. Extra UE-werkende opties gewoon negeren/waarschuwing geven en eventueel zelfs bannen. Laatste lijkt me overigens niet direct de goede route, negeren (al dan niet met warning) een betere in comp play.

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
Cassius schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 12:57:
[...]

}:|

Dit heb ik zo vaak verheiligd zien worden in UE games omdat die ini configuratie in al die games weer 90% overdraagt, ik ken tientallen opties uit mijn hoofd. Maar jezelf voor de gek houden en zeggen "dat doet het simpelweg niet" op de vraag of het een unfair advantage biedt is natuurlijk onzin.

Deze game heeft een GUI, geen CLI, daarmee kan je een aantal opties aanpassen en heel veel andere simpelweg niet. Iedere keer is dezelfde verdediging "ja maar andere users kunnen ook hun ini aanpassen" en iedere keer is die gewoon bullcrap in de "fair v.s. unfair" discussie. Tuurlijk kunnen ze dat technisch wel, maar praktisch gezien is ini's wijzigen voor veel users geen standaard praktijk en dat zou het nooit moeten zijn of worden.

Ini editting is ook zeker niet onschuldig, er gingen in UT2k3 en UT2k4 betaalde ini's rond die dermate aangepast waren in lighting en (negative) lod settings dat skins ontzettend hard afstaken tegen de textures van de maps wat zeker in twitch-speed gamemodes als instagib voordeel gaven. Dan had je het echt over tientallen regels met specifieke opties en soms non-human-readable parameters die voor dit effect zorgen.

En dit fair noemen en andere bekritiseren om op AS te spelen vind ik een dubbele moraal waarbij de laatste ingame nog "gewoon" mogelijk is voor alles en iedereen met 1 vinkje. Die eerste is dat niet en aangezien iets als "ja maar je mag wel een paar regels aanpassen" niet te houden is zouden w.m.b. ini's geverifieerd mogen worden in line-content wat wel en niet ingame geset kan worden. Extra UE-werkende opties gewoon negeren/waarschuwing geven en eventueel zelfs bannen. Laatste lijkt me overigens niet direct de goede route, negeren (al dan niet met warning) een betere in comp play.
ze moeten ini editing gewoon onschuldig maken (lees forceren), het daadwerkelijke probleem is dat ze nu toestaan dat iemand zijn ini file op een bepaalde manier kan editten dat er bijvoorbeeld bijna geen schaduw meer is in pubg (zie oa de settings op pubg.me).

dat je bepaalde parameters/properties etc gewoon open beschikbaar maakt in een ini file.... tja, volgens mij is dat sowieso dus niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
gotfurrr schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 13:11:
[...]
dat je bepaalde parameters/properties etc gewoon open beschikbaar maakt in een ini file.... tja, volgens mij is dat sowieso dus niet handig.
Het is voor een ontwikkelaar echt niet lastig sommige ini settings hard te overriden. Als ze dat ergens willen forceren kunnen ze dat zo doen.

Sterker nog, met de forced postprocessing en dergelijken doen ze dit al!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
Sjaak_Trekhaak schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 13:22:
[...]

Het is voor een ontwikkelaar echt niet lastig sommige ini settings hard te overriden. Als ze dat ergens willen forceren kunnen ze dat zo doen.

Sterker nog, met de forced postprocessing en dergelijken doen ze dit al!
edit: eens, maar op dit moment kan je de forced postprocessing uitzetten in een ini. hetzelfde voor de geforceerde shadows.

wat ze zouden moeten doen is dat ze sommige opties gewoon niet uit een ini file halen, of dat ze slechts een bepaalde range of waarde van een bepaalde setting accepteren.

nu laten ze de mogelijkheid bestaan dat iemand in een ini file hun beoogde geforceerde settings uit kan zetten. dat lijkt me niet zo handig van ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivve
  • Niet online
Cassius schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 12:57:
[...]
Dat laatste is dus volgens mij helemaal geen onzin, tenminste, als het op de devs aankomt. De devs hebben Reshade toegestaan en zeggen dus dat de effecten die Reshade doet geen oneerlijke voordelen biedt (anders gaan ze tegen hun eigen regels in).

Het grote probleem is eigenlijk dat de devs Reshade hebben toegestaan, daarmee hebben ze een gigantisch grijs gebied gecreëerd op het gebied van wat nou eigenlijk als oneerlijk moet worden gezien. Als ze dat niet hadden gedaan, dan zou ik je helemaal gelijk geven.

[ Voor 25% gewijzigd door Nivve op 11-10-2017 13:33 . Reden: Punt verduidelijkt ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Nivve schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 13:30:
[...]

Dat laatste is dus volgens mij helemaal geen onzin, tenminste, als het op de devs aankomt. De devs hebben Reshade toegestaan en zeggen dus dat de effecten die Reshade doet geen oneerlijke voordelen biedt (anders gaan ze tegen hun eigen regels in).

Het grote probleem is eigenlijk dat de devs Reshade hebben toegestaan, daarmee hebben ze een gigantisch grijs gebied gecreëerd op het gebied van wat nou eigenlijk als oneerlijk moet worden gezien. Als ze dat niet hadden gedaan, dan zou ik je helemaal gelijk geven.
Ik ben het ook niet eens met toestaan van ReShade, wat mij betreft was dat een vergissing :) . Ik heb screenshots gezien met bijna cartoon-like kleuren na flinke configuratie. Voeg daaraan sharpening, shadow removal en (bijna) complete verwijdering van post-processing die allemaal niet via het ingame menu in te stellen zijn voor "default" of "vanilla" players en je hebt zeer zeker een twijfelachtig, durf ik te zeggen niet fair voordeel. Gebruikers die niet UE/technisch onderlegd zijn googlen niet random op "ini settings for pubg" als ze überhaupt al weten wat een ini is.

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
gotfurrr schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 13:25:
[...]
nu laten ze de mogelijkheid bestaan dat iemand in een ini file hun beoogde geforceerde settings uit kan zetten. dat lijkt me niet zo handig van ze.
Mee eens hoor. Dat moeten ze gewoon afdwingen als ze dat willen.

Heb via Reddit een config van iemand gekopieerd, zodat m'n FPS wat stabieler is in Yasnaya. Lijkt me redelijk te helpen, al weet ik niet wat de settings allemaal precies doen. Simpelweg de tijd er niet voor dat allemaal uit te zoeken ;)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
r.ReflectionEnvironment=0
r.DefaultFeature.MotionBlur=0
r.DefaultFeature.LensFlare=0
r.AmbientOcclusionLevels=0
r.AmbientOcclusionRadiusScale=0.1
r.DepthOfFieldQuality=0
r.DepthOfField.MaxSize=0
r.DistanceFieldShadowing=0
r.DistanceFieldAO=0
r.LensFlareQuality=0
r.SceneColorFringeQUality=0
r.Upscale.Quality=0
r.FastBlurThreshold=0
r.LightFunctionQuality=0
r.ShadowQuality=0
r.Shadow.CSM.MaxCascades=1
r.Shadow.MaxResolution=128
r.Shadow.RadiusThreshold=0.1
r.Shadow.DistanceScale=0.1
r.Shadow.CSM.TransitionScale=0.1
r.TranslucencyLightingVolumeDim=32
r.RefractionQuality=0
r.SceneColorFormat=0
r.DetailMode=0
r.TranslucencyVolumeBlur=1
r.MaterialQualityLevel=0
r.MaxAnisotropy=1
r.SubsurfaceQuality=0
r.SSR.Quality=0
r.Atmosphere=0
r.SimpleDynamicLighting=1
r.HalfResReflections=1
r.LightShaftQuality=0
r.TonemapperQuality=0
r.SwitchGridShadow=0
r.Tonemapper.Sharpen=5
r.Streaming.Boost=0
r.Streaming.PoolSize=0

:9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Ik had het gisteren nog met de buurman over een paar CSM MaxCascades, hij had een goed argument dat de HalfResReflections toch veel beter smaken met wat zout in plaats van peper. Maar toen, och jonguh spannend, won ik de discussie door hem te verrassen met een bijgerecht bForceCPUAccessToGPUSkinVerts - ik bedoel dat kent iedereen natuurlijk maar deze combinatie was het helemaal.

Fair.

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-09 10:57
Op wat voor settings je het ook zet op een zware game pc, ik vind het er niet mooi uitzien. Sterker, ik vind dit niet 30 euro waard.

Het is leuk, maar na de beta met "deze" game engine gaat het er echt niet beter uitzien dan dit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
toro schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 14:38:
Op wat voor settings je het ook zet op een zware game pc, ik vind het er niet mooi uitzien. Sterker, ik vind dit niet 30 euro waard.

Het is leuk, maar na de beta met "deze" game engine gaat het er echt niet beter uitzien dan dit.
Deze game moet het toch ook helemaal hebben van fantastische graphics maar vooral van de spannende en goede gameplay? Als je graphics belangrijk vindt kun je beter Destiny 2 of die nieuwe Star Wars-game van EA spelen. Die zien er fantastisch uit vind ik, maar ze spreken me beiden qua gameplay niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Deleon78 lees het zoals je wilt. Ik ga af op meerdere uitspraken van developers waarin elke keer aangegeven wordt hier geen ban voor te geven.

@Cassius Sommige ini aanpassingen zijn wel unfair, anderen niet. Ik vind sharpening toepassen of bepaalde grafische instellingen aanpassen echt niet unfair te noemen. Dat de meeste gamers lekker casual willen spelen en zich niet willen verdiepen in het spel moeten ze zelf weten, ga dan echter niet lopen klagen dat spelers die meer tijd en moeite investeren ook een voordeel gaan hebben. Straks gaan we nog klagen dat mensen die wapen stats op PUBG.me raadplegen voordelen hebben omdat die informatie niet vrijelijk te verkrijgen is.
gergs schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 12:16:
@Tsurany hoe zet je je settings (in game) op dit moment?
ik heb het gevoel dat ik het niet helemaal optimaal zet.....
van youtube ben ik niet goed wijs.. sommige zeggen AA ultra de rest very low, de ander zegt dan weer dat post processing toch hoog moet.. Ik heb nu AA ultra, de rest very low behalve texture op medium + reshade Lumasharpen en Technicolor2.
Ingame settings maken niet veel uit. Ik vind AA op ultra het fijnst en shadows op medium noodzakelijk om player shadows te zien. De rest is puur wat bij je systeem en je voorkeuren past, trial en error. Ik vind post processing zelf waardeloos, die gaat uit. Sommigen vinden het mooi, die houden het aan.

[ Voor 36% gewijzigd door Tsurany op 11-10-2017 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
Cassius schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 14:09:
verrassen met een bijgerecht bForceCPUAccessToGPUSkinVerts
Beetje tweaken moet kunnen he :9
Tsurany schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 14:51:
Dat de meeste gamers lekker casual willen spelen en zich niet willen verdiepen in het spel moeten ze zelf weten, ga dan echter niet lopen klagen dat spelers die meer tijd en moeite investeren ook een voordeel gaan hebben.
[...]
Lijkt me de juiste invalshoek. Het zijn publiek beschikbare instellingen, die door iedereen kunnen worden toegepast.

[ Voor 99% gewijzigd door Sjaak_Trekhaak op 11-10-2017 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diefightdie
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-09 00:01
Hah, dit spel blijft je verrassen.
Fervent FPP squad speler en haal regelmatig chicken met mijn maten.

Tijdens het sleutel aan m'n android Op5 (rooten enzo) maar een Solo 3rdP gestart. Schijnbaar was ik in de azie server geplaatst zonder het te weten.
3helm 2vest 3bag, mini14 en scarL met alleen Red Dot er op 20 minuten AFK geweest. Zat behoorlijk in de cirkel, heb alleen de laatste 10 minuten hoeven spelen.

Plek 8 zonder schot gelost te hebben, eindcirkel was op een open grasveld. Hier was ik ruim van te voren al in gaan liggen. Ik lag goed en hield me stil, keek alleen wat rond. Ik + 3 andere bleven over (nog steeds niet geschoten). Rustig wachten tot hun kill-hongerig werden, toen één voor een met de mini14 afgeknald. Winner winner sweet and sour chicken dinner.

Helaas speel ik niet regelmatig 3rdP (vond het sinds lange tijd wel leuk) en al helemaal niet op Azie server, dus kan niet zeggen of het speelniveau daar echt anders ligt. Maar daar leek het wel even op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

@Cassius Sommige ini aanpassingen zijn wel unfair, anderen niet. Ik vind sharpening toepassen of bepaalde grafische instellingen aanpassen echt niet unfair te noemen. Dat de meeste gamers lekker casual willen spelen en zich niet willen verdiepen in het spel moeten ze zelf weten, ga dan echter niet lopen klagen dat spelers die meer tijd en moeite investeren ook een voordeel gaan hebben. Straks gaan we nog klagen dat mensen die wapen stats op PUBG.me raadplegen voordelen hebben omdat die informatie niet vrijelijk te verkrijgen is.
Uiteindelijk geven dat soort aanpassingen ook een voordeel toch, en zijn ze daarmee eigenlijk oneerlijk,
Het is natuurlijk onzin dat als je casual speelt je spel er anders uit moet zien dan als je er een fulltime baan van maakt. Je bent natuurlijk beter als je veel speelt, maar het spel zou er niet anders uit moeten zien.
Persoonlijk vind ik wel dat alle aanpassingen die niet in de game zitten gewoon vallen onder oneerlijke aanpassingen, want niet iedereen heeft er duidelijk toegang tot.
Het vergelijken met websites is natuurlijk niet waar, want de damage van wapens kun je ook achter komen door ze te gebruiken (dan misschien niet de getallen, maar wel welke meer damage doet). Wat de instellingen zijn die jij in je ini files hebt aangepast moet je echt weten en je moet je er in verdiepen als je überhaupt er achter komt dat dit kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 15:02:
[...]

Uiteindelijk geven dat soort aanpassingen ook een voordeel toch, en zijn ze daarmee eigenlijk oneerlijk,
Waarom is iets oneerlijk als het een voordeel geeft? Het staat je niet toe om door objecten heen te kijken, smoke grenades niet meer te zien of door muren heen te vliegen. Het is puur wat (technische) optimalisatie van de game en het beeld.
Het is natuurlijk onzin dat als je casual speelt je spel er anders uit moet zien dan als je er een fulltime baan van maakt. Je bent natuurlijk beter als je veel speelt, maar het spel zou er niet anders uit moeten zien.
Waarom is dat onzin? Als je ergens tijd in investeert ga je er voordelen uit halen. Datzelfde geld voor het optimaliseren van je systeem of beeldverbeteringen toepassen vanuit je video drivers.
Persoonlijk vind ik wel dat alle aanpassingen die niet in de game zitten gewoon vallen onder oneerlijke aanpassingen, want niet iedereen heeft er duidelijk toegang tot.
Dat mag je vinden, ik ga af op wat de developers aangeven :)
Het vergelijken met websites is natuurlijk niet waar, want de damage van wapens kun je ook achter komen door ze te gebruiken (dan misschien niet de getallen, maar wel welke meer damage doet). Wat de instellingen zijn die jij in je ini files hebt aangepast moet je echt weten en je moet je er in verdiepen als je überhaupt er achter komt dat dit kan.
Je kan niet de exacte stats van een wapen achterhalen, je kan niet de exacte stats van grips achterhalen en je kan niet de recoil cijfers achterhalen. Als je niet zulke websites bezoekt dan loop je toch redelijk achter qua kennis en zul je veel meer zelf moeten experimenteren.

Als je al dit soort zaken echt niet wilt moet je op consoles gaan gamen, daar is alles lekker dichtgetimmerd. Daarnaast zullen de casual spelers bijna nooit een nadeel ondervinden aangezien matchmaking zorgt dat ze enkel samen spelen met mensen die deze truukjes niet gebruiken of ondanks deze truukjes nog steeds niet kunnen winnen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 15:12:
[...]

Waarom is iets oneerlijk als het een voordeel geeft? Het staat je niet toe om door objecten heen te kijken, smoke grenades niet meer te zien of door muren heen te vliegen. Het is puur wat (technische) optimalisatie van de game en het beeld.

[...]

Waarom is dat onzin? Als je ergens tijd in investeert ga je er voordelen uit halen. Datzelfde geld voor het optimaliseren van je systeem of beeldverbeteringen toepassen vanuit je video drivers.

[...]

Dat mag je vinden, ik ga af op wat de developers aangeven :)

[...]

Je kan niet de exacte stats van een wapen achterhalen, je kan niet de exacte stats van grips achterhalen en je kan niet de recoil cijfers achterhalen. Als je niet zulke websites bezoekt dan loop je toch redelijk achter qua kennis en zul je veel meer zelf moeten experimenteren.

Als je al dit soort zaken echt niet wilt moet je op consoles gaan gamen, daar is alles lekker dichtgetimmerd. Daarnaast zullen de casual spelers bijna nooit een nadeel ondervinden aangezien matchmaking zorgt dat ze enkel samen spelen met mensen die deze truukjes niet gebruiken of ondanks deze truukjes nog steeds niet kunnen winnen :+
Als jij een voordeel hebt wat iemand anders niet heeft is dat toch oneerlijk als je er niets vanuit die game aan kunt doen. Niet alles hoeft extreem te zijn om oneerlijk te zijn.

Je krijgt er toch ook meer skill voor, alleen dit heeft meer te maken met of je je leven wilt wijden aan dit spel of niet. Dat jij niet zo veel te doen hebt naast een spel moet niet betekenen dat iemand anders er een nadeel aan ervaart, naast dat je beter bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seezung
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-09 23:59
1GB update op de test server.. Ben benieuwd

www.twitch.tv/seezung77

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 15:15:
[...]

Als jij een voordeel hebt wat iemand anders niet heeft is dat toch oneerlijk als je er niets vanuit die game aan kunt doen. Niet alles hoeft extreem te zijn om oneerlijk te zijn.

Je krijgt er toch ook meer skill voor, alleen dit heeft meer te maken met of je je leven wilt wijden aan dit spel of niet. Dat jij niet zo veel te doen hebt naast een spel moet niet betekenen dat iemand anders er een nadeel aan ervaart, naast dat je beter bent.
het is allemaal niet zo zwart/wit, ini aanpassingen kunnen in heel veel andere games en zijn vaak een manier om tot op de komma nauwkeurig iets aan te passen naar je eigen smaak.

Bijvoorbeeld:

sensitivity kan je ingame aanpassen, maar niet precies. stel dat je de slider op 50 zet voor alles, dan is het bij de ene scope 50.8 en bij de andere 50.5 of soms wel allemaal gelijk. Stel dat je het nodig vind om dit precies te doen moet je een ini aanpassen.

Sommige aanpassingen bieden ook niet echt een voordeel, maar wel een verbetering van de game ervaring. Bijvoorbeeld het aanpassen van een hold mode voor ADS, het aanpassen van performance dingen waardoor je systeem wel vloeiend loopt. etc.

Het hele verhaal over aanpassen van ini files is gewoon lastig, de definitie van "unfair advantage" is gewoon een nogal subjectief verhaal. Teveel interpretatie mogelijk.

Om dan maar gelijk elke edit in een ini file te verbieden vind ik een te makkelijke optie, zeker omdat ze wel reshade toestaan.

Ze moeten gewoon de boel afdwingen/beperken etc. niet met zo'n half gaar wazig statement komen waar niemand wat aan heeft.

edit: zoiets als csgo gewoon doen, daar kan je echt heel veel aanpassen in je config file - maar wel binnen de gegeven kaders. dus. O-)

[ Voor 3% gewijzigd door gotfurrr op 11-10-2017 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 15:15:
[...]

Dan zijn heel veel dingen oneerlijk noemen aangezien spelers die hun systeem optimaliseren altijd een voordeel gaan hebben. Evenals gamers die bijvoorbeeld vanuit hun drivers bepaalde optimalisaties toepassen.
Is zo'n reactie nu nodig?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 15:22:
[...]

Dan zijn heel veel dingen oneerlijk noemen aangezien spelers die hun systeem optimaliseren altijd een voordeel gaan hebben. Evenals gamers die bijvoorbeeld vanuit hun drivers bepaalde optimalisaties toepassen.

[...]

Is zo'n reactie nu nodig?
Ik dacht ik blijf ik jouw stijl :+ Nee oke misschien niet

Maar er zijn ook heel veel dingen die oneerlijk kunnen zijn, alleen je kunt natuurlijk gewoon minimaliseren hoeveel dit er zijn. Niks is 100% eerlijk en dat het spel er anders uit ziet op een betere computer is het feit, maar als je alles maar toe laat heb je ook een ervaring waar geen enkele casual speler wat aan heeft en er direct mee stopt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:26

Dhrax

Prog Lord

Dus als je een casual speler bent mag je geen mening hebben over schimmige aanpassingen middels 3rd party software ? Er worden gewoon valide punten aangedragen door meerdere mensen. Dit heeft helemaal niks met klagen te maken maar is gewoon een goede discussie die hier gevoerd mag worden.

Misschien moet je eens proberen je oogkleppen af te zetten en niet alles wat jij vind als absolute waarheid te zien ? Dit is volgens mij ook niet de eerste keer dat mensen je hierop aanspreken in dit topic.

Dat jij nu uren per aan aan PUBG wilt besteden, dat is je volste recht. Maar hou eens op met dat vreselijke belerende toontje richten anderen hier in dit topic.

Je vind mensen die op Asia spelen maar paupers en verkloten de spelervaring voor jou. Maar zelf rommelen met reshade vind je allemaal wel ok, iets met dubbele moraal of niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
Volgens mij ging dit over aanpassen van ini files. Wat bluehole eigenlijk zegt "hallo wij vinden het prima als je een 3d party tool gebruikt om ons spel grafisch te pimpen of om spelers beter te zien, maar waag het niet om in onze eigen ini files iets aan te passen dat eigenlijk hetzelfde doet maar minder goed. Foei hackers. Burnnnnn"

Als je het over dubbele moraal wil hebben dan is bluehole daar het eerste voorbeeld van lijkt me

[ Voor 12% gewijzigd door gotfurrr op 11-10-2017 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wutwutwhat
  • Laatst online: 19-12-2022

wutwutwhat

Lomperik.

gotfurrr schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 15:41:
Volgens mij ging dit over aanpassen van ini files. Wat bluehole eigenlijk zegt "hallo wij vinden het prima als je een 3d party tool gebruikt om ons spel grafisch te pimpen of om spelers beter te zien, maar waag het niet om in onze eigen ini files iets aan te passen dat eigenlijk hetzelfde doet maar minder goed. Foei hackers. Burnnnnn"
Dat is pretty much hoe ik het hele verhaal ervaar.. Daarom betwijfel ik (en gelukkig ook anderen) ook of het wel zo'n goede keus was om Reshade toe te staan. Wat in principe een 3rd party app is, waarbij ik het unfair advantage gedeelte maar even in het midden laat aangezien dat al anderhalve pagina niet werkt 8)7

Liever in Gulden betalen? Dat kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 15:24:
[...]

Ik dacht ik blijf ik jouw stijl :+ Nee oke misschien niet

Maar er zijn ook heel veel dingen die oneerlijk kunnen zijn, alleen je kunt natuurlijk gewoon minimaliseren hoeveel dit er zijn. Niks is 100% eerlijk en dat het spel er anders uit ziet op een betere computer is het feit, maar als je alles maar toe laat heb je ook een ervaring waar geen enkele casual speler wat aan heeft en er direct mee stopt.
Dat is een grens die getrokken moet worden door de developers. En die zijn er duidelijk in, deze aanpassingen zijn geen probleem.
gotfurrr schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 15:41:
Bluehole staat zulke aanpassingen gewoon toe en heeft er geen problemen mee. Nergens geven ze expliciet aan hier een probleem mee te hebben. Meerdere malen is bevestigd dat ze je hier absoluut niet voor gaan bannen.
Het probleem is dat mensen liever klakkeloos overnemen wat op een site staat dan te kijken naar de uitspraken van Bluehole zelf.

[ Voor 4% gewijzigd door Tsurany op 11-10-2017 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oViechiel
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-09 08:31
Dhrax schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 15:32:
[...]

Dus als je een casual speler bent mag je geen mening hebben over schimmige aanpassingen middels 3rd party software ? Er worden gewoon valide punten aangedragen door meerdere mensen. Dit heeft helemaal niks met klagen te maken maar is gewoon een goede discussie die hier gevoerd mag worden.

Misschien moet je eens proberen je oogkleppen af te zetten en niet alles wat jij vind als absolute waarheid te zien ? Dit is volgens mij ook niet de eerste keer dat mensen je hierop aanspreken in dit topic.

Dat jij nu uren per aan aan PUBG wilt besteden, dat is je volste recht. Maar hou eens op met dat vreselijke belerende toontje richten anderen hier in dit topic.

Je vind mensen die op Asia spelen maar paupers en verkloten de spelervaring voor jou. Maar zelf rommelen met reshade vind je allemaal wel ok, iets met dubbele moraal of niet ?
Ik moet hier toch even op reageren;

ReShade is toegestaan. Ini aanpassingen ook (weliswaar eigen risico, maar het is toegestaan)
Zelf heb ik geen .ini aanpassingen omdat ik het persoonlijk niet nodig vind. ReShade vind ik wel fijn omdat de kleuren nu eenmaal bizar slecht zijn in PUBG. De effecten van ReShade kan je overigens ook gewoon behalen door wat aanpassingen door te voeren op / in je scherm en in de software van Nvidia.

Het argument dat bepaalde personen 'uren steken in het aanpassen van het spel' is onzin. Binnen 10 minuten is ReShade geïnstalleerd en ingesteld. Mocht je daarna nog .ini willen aanpassen, kan dat ook niet langer duren dan 10 minuten.

Dan het volgende punt:

Mensen die buiten hun region op andere servers spelen verkloten de speelervaring voor de mensen die wel in die region thuis horen.

Om het anders te verwoorden; spelers uit Amerika en AS verkloten de speelervaring voor ons als ze op EU servers spelen. Daar kan ik me aan ergeren.

Daarnaast hebben die twee niks met elkaar te maken dus ik snap je vergelijking niet.

Ik ben het niet altijd eens met @Tsurany maar dit is gewoon bashen.

Wanbeleid is ook beleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Wat ik juist niet snap is waarom wat @Tsurany zei zo verkeerd werd ontvangen..
Mensen die dieper onderzoeken en voordeel hebben tegen de rest.. Das toch logisch?
What's next, is raadplegen van Shatter's map ook niet goed?
Of spelen met 1080ti op 4k ook oneerlijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gotfurrr
Tsurany schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 15:43:
[...]

Dat is een grens die getrokken moet worden door de developers. En die zijn er duidelijk in, deze aanpassingen zijn geen probleem.

[...]

Bluehole staat zulke aanpassingen gewoon toe en heeft er geen problemen mee. Nergens geven ze expliciet aan hier een probleem mee te hebben. Meerdere malen is bevestigd dat ze je hier absoluut niet voor gaan bannen.
Het probleem is dat mensen liever klakkeloos overnemen wat op een site staat dan te kijken naar de uitspraken van Bluehole zelf.
nou ook dat is weer niet zo zwart/wit. dus. wat ze als statement hebben gebracht is dat ze er NU niet voor bannen, maar dat dit wel ter discussie staat intern bij hen. ondertussen hebben ze ook de faq aangepast mbt ini files, waar er eerst iets stond in de trant van "doe het op eigen risico, als het spel niet meer stabiel loopt is het door je eigen gepruts" staat er nu iets van "bladieblablblblblbblblaaa unfair advantage blalallal".

bovendien zijn de uitspraken van bluehole af en toe nogal tegenstrijdig.

Onderstaand stuk niet specifiek voor jou hoor, maar een algemeen bedoeld warrig verhaal :z :

stel je voor dat je de belasting aangifte app kan aanpassen in een ini file, zodat je niet meer hoeft in te loggen met digid of dat je de aangifte van je buurman kan inzien en insturen. Zou de discussie dan vooral gaan over het feit dat mensen dit hebben aangepast, of dat de belastingdienst enorm heeft gefaald. ik denk het laatste.

dus daar zou de discussie over moeten gaan, bluehole moet gewoon die shit regelen. tot die tijd gaan we gewoon lekker ini files aanpassen, zit er niet ergens een autoaim optie in de ue engine? :+ (ooit met een ander spel meegemaakt, je kon in een ini file autoaim aanzetten of norecoil, het is al lang geleden. yes. :z )

en dit is zoals csgo het doet:

https://developer.valvesoftware.com/wiki/List_of_CS:GO_Cvars

gewoon alle opties in een lijstje, een aantal hebben de flag "CHEAT" gekregen, dus die doen het op normale servers niet. fix that bluehole. end of story - next discussie plz :+

[ Voor 14% gewijzigd door gotfurrr op 11-10-2017 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Mensen die over fletse of onverzadigde kleuren klagen: hebben jullie een IPS-,TN- of VA-paneel in je scherm zitten ? Ik vind op mijn scherm met IPS-paneel echt geen tekort aan kleurverzadiging, met game brightness op max, GPU color settings default. Maar ik ben dan ook geen fan van oververzadigde kleuren, wat me bij alle screenshots met ReShade juist hard opvalt.

De opties voor het verwijderen van de post-processing effecten ga ik eens proberen, allemaal voor mij nutteloze effecten om een game meer op een film te doen lijken.

[ Voor 7% gewijzigd door Phuncz op 11-10-2017 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phuncz schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 16:17:
Mensen die over kleuren klagen: hebben jullie een IPS-paneel in je scherm zitten ? Ik vind op mijn scherm met IPS-paneel echt geen tekort aan kleurverzadiging (game brightness op max), maar ik ben dan ook geen fan van oververzadigde kleuren, wat me bij alle screenshots met ReShade juist hard opvalt.

De opties voor het verwijderen van de post-processing effecten ga ik eens proberen, allemaal voor mij nutteloze effecten om een game meer op een film te doen lijken.
Ik heb mijn ReShade ook een stuk conservatiever afgesteld dan velen, ik heb het idee dat de meesten inderdaad voor enorm onrealistische kleuren kiezen die, naar mijn idee, totaal niet bij het spel passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
Phuncz schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 16:17:
Mensen die over kleuren klagen: hebben jullie een IPS-paneel in je scherm zitten ? Ik vind op mijn scherm met IPS-paneel echt geen tekort aan kleurverzadiging (game brightness op max), maar ik ben dan ook geen fan van oververzadigde kleuren, wat me bij alle screenshots met ReShade juist hard opvalt.

ik heb geen IPS (TN), toen ik nog reshade gebruikte had ik 2 filters, adaptive sharpening en technicolor2. die laatste is gewoon een variant van digital vibrance of saturation denk ik. Veel spelers gebruiken die filter ook, en dat zorgt er inderdaad voor dat er oververzadiging kan optreden. Zeker als je digital vibrance gebruikt icm die filter.

ik ben kleurenblind en ik vond de game er wel mooier uit zien met oververzadigde kleuren (hehe klinkt tegenstrijdig). de enige reden dat ik geen reshade meer gebruik is vanwege framedrops en mogelijke input lag (volgens mij iets van 5-10ms wat reshade aan inputlag geeft, dat is best veel - disclaimer: heb geen idee of dit ook zo is, maar het voelde wel zo).

je komt trouwens al een heel eind met digital vibrance ennnnnnnn sharpening wat in de meeste monitors als optie in te stellen is. de optie van tsurany om de UE engine sharpening te gebruiken ben ik ook benieuwd naar.

[ Voor 9% gewijzigd door gotfurrr op 11-10-2017 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-09 21:48
gotfurrr schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 16:22:
[...]

ik heb geen IPS (TN), toen ik nog reshade gebruikte had ik 2 filters, adaptive sharpening en technicolor2. die laatste is gewoon een variant van digital vibrance of saturation denk ik. Veel spelers gebruiken die filter ook, en dat zorgt er inderdaad voor dat er oververzadiging kan optreden. Zeker als je digital vibrance gebruikt icm die filter.

ik ben kleurenblind en ik vond de game er wel mooier uit zien met oververzadigde kleuren (hehe klinkt tegenstrijdig). de enige reden dat ik geen reshade meer gebruik is vanwege framedrops en mogelijke input lag (volgens mij iets van 5-10ms wat reshade aan inputlag geeft, dat is best veel - disclaimer: heb geen idee of dit ook zo is, maar het voelde wel zo).

je komt trouwens al een heel eind met digital vibrance ennnnnnnn sharpening wat in de meeste monitors als optie in te stellen is. de optie van tsurany om de UE engine sharpening te gebruiken ben ik ook benieuwd naar.
Hoe vaak levert dit nu echt voordeel op in de game eigenlijk? Ik speel eigenlijk gewoon "vanilla" zonder poespas en ik heb 90% van de tijd wel in de gaten waar iemand zit of waar iemand loopt. Het enige is dat het lastig is om iemand te zien in gebouwen als jij buiten zit op afstand doordat de achtergrond binnen donker is en het mannetje ook. Maar in bosrijk gebied ligt het meestal aan mijn eigen onvermogen dat ik verkeerd kijk dan dat het komt omdat de game het me "moeilijk" maakt om hem te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
jantje 2 schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 16:42:
[...]

Hoe vaak levert dit nu echt voordeel op in de game eigenlijk? Ik speel eigenlijk gewoon "vanilla" zonder poespas en ik heb 90% van de tijd wel in de gaten waar iemand zit of waar iemand loopt. Het enige is dat het lastig is om iemand te zien in gebouwen als jij buiten zit op afstand doordat de achtergrond binnen donker is en het mannetje ook. Maar in bosrijk gebied ligt het meestal aan mijn eigen onvermogen dat ik verkeerd kijk dan dat het komt omdat de game het me "moeilijk" maakt om hem te zien.
ik had toen wel het idee dat ik beter ver weg kon kijken, dit icm ingame AA op high of ultra. De game maakt er namelijk een redelijk wazig geheel van met AA, reshade corrigeert dat weer naar een scherp beeld. Tegenwoordig maak ik me er niet meer druk over, geen inputlag vind ik belangrijker - ook heb ik niet het idee dat ik nu minder snel mensen zie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazzzdafke
Tsurany schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 15:43:
[...]

[...]

Prima, ook maar gedaan! Als ik gebanned wordt, graag 30€ van u :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

seezung schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 15:15:
1GB update op de test server.. Ben benieuwd
Toch wel slordig dat er niet ook patch notes zijn ... wat moeten de test server gebruikers dan testen precies? Ik vermoed nieuwe assets in de vorm van tenminste voertuigen zoals eerder gelekt. Maar voor de rest geen idee :/ .

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
Cassius schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 16:56:
[...]

Toch wel slordig dat er niet ook patch notes zijn ... wat moeten de test server gebruikers dan testen precies? Ik vermoed nieuwe assets in de vorm van tenminste voertuigen zoals eerder gelekt. Maar voor de rest geen idee :/ .
Is er rond de leaderbord reset niet altijd een update van die grootte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Nu online
@Tsurany Heb jij overigens Win 10 runnen?

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

kazzzdafke schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 16:55:
[...]

Prima, ook maar gedaan! Als ik gebanned wordt, graag 30€ van u :D
Resultaten behaald in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Net na paar potjes squat die niet wilden single.. laatste cirkel, 5 over, zit helemaal goed.. 7 kills op de teller..

The host closed the connection.

Wtf is dit? :X

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
NiGeLaToR schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 18:01:
Net na paar potjes squat die niet wilden single.. laatste cirkel, 5 over, zit helemaal goed.. 7 kills op de teller..

The host closed the connection.

Wtf is dit? :X
Vandaag Idd heel wel issues terug uit het verleden. Gigantische lag, hitreg die niet kloppen, desync, Connection closed, too many logons, ....
Heb ze allemaal op 30 min gehad en maar gestopt van miserie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stimpyMGS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-09 10:10
Vanmiddag weer de bekende discord bug gehad. 3 keer geprobeerd pubg te starten, geen succes. Discord gekilled en het probleem was opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
kazzzdafke schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 18:14:
[...]

Vandaag Idd heel wel issues terug uit het verleden. Gigantische lag, hitreg die niet kloppen, desync, Connection closed, too many logons, ....
Heb ze allemaal op 30 min gehad en maar gestopt van miserie.
Oh gelukkig verder relatief weinig last van.. tis soms laggy.. maar dit is wel serieus jammer.
Enfin.. het kleine leed :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazzzdafke
stimpyMGS schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 18:20:
Vanmiddag weer de bekende discord bug gehad. 3 keer geprobeerd pubg te starten, geen succes. Discord gekilled en het probleem was opgelost :)
Bekende? Volgens deze tweakers toch niet hoor :)
Menig hebben mij hier verzekerd dat het daar niet aan kon liggen.. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyMGS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-09 10:10
kazzzdafke schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 18:21:
[...]

Bekende? Volgens deze tweakers toch niet hoor :)
Menig hebben mij hier verzekerd dat het daar niet aan kon liggen.. :)
Het werkt. Das genoeg voor mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wutwutwhat
  • Laatst online: 19-12-2022

wutwutwhat

Lomperik.

stimpyMGS schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 18:22:
[...]

Het werkt. Das genoeg voor mij!
Volgens mij is al vaker uiteengezet dat het niet helemaal zo werkt, maar een placebo effect is ook een effect I guess :o

Edit: excuseer, als ik terugzoek hebben inderdaad meer mensen dat probleem. I stand corrected :+

[ Voor 15% gewijzigd door wutwutwhat op 11-10-2017 18:27 ]

Liever in Gulden betalen? Dat kan!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Eerste solo chicken dinner \o/

Zone werd niet meer kleiner... Ik vertikte het om te bewegen, heeft me al zo vaak de nek gekost. Begon die andere dude wat te schieten... en opeens te rennen... nou ok, bedankt :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ThtMpIu.png
kazzzdafke schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 19:59:
[...]

Jaja... nu de ratings niet meer tellen :)
Uh? daarom begon ie te rennen :?

[ Voor 39% gewijzigd door steveman op 11-10-2017 20:26 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
steveman schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 19:55:

Zone werd niet meer kleiner... Ik vertikte het om te bewegen, heeft me al zo vaak de nek gekost. Begon die andere dude wat te schieten... en opeens te rennen... nou ok, bedankt :+
Jaja... nu de ratings niet meer tellen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazzzdafke
Nee een eerste chicken terwijl hij niet gerecord wordt ;(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01:20
Gisteren twee maal Chicken Dinner gepakt. Een maal in duo en een maal in squad (met 3 man). Heb van beiden een geinig filmpje van de laatste 5 minuten, in splitscreen (maat van me nam het ook op).

(lopen niet helemaal sync vanwege iets verschillende FPS. Premiere vindt dat niet zo tof :+

[ Voor 13% gewijzigd door SomerenV op 11-10-2017 21:21 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
  • Nu online
Pffft, fps probleem opgelost 8)7

Mijn multiplier zat door een bug in het BIOS op 15.5. Ik speelde dus op 1550 Mhz ipv 3200.

Nu op 37 gezet en gemiddeld 100 fps op lege stukken en drops naar 70 in de steden. oOo oOo oOo *O*

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivve
  • Niet online
KillaZ schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 22:21:
[...]

Pffft, fps probleem opgelost 8)7

Mijn multiplier zat door een bug in het BIOS op 15.5. Ik speelde dus op 1550 Mhz ipv 3200.

Nu op 37 gezet en gemiddeld 100 fps op lege stukken en drops naar 70 in de steden. oOo oOo oOo *O*
Wat voor multiplier is dit? En wat voor Bios heb je?
Nooit van een Bios multiplier gehoord, vandaar de vraag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Ik gok dan de Ram geheugen snelheid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-09 17:28
steveman schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 19:55:

[...]

Uh? daarom begon ie te rennen :?
Hij bedoelt omdat de ratings niet meer gelden dat je nu met n00bs speelt ipv met mensen die net zo goed zijn, of beter. Mensen zien andere mensen niet graag winnen ;)

Ik heb nog nooit chicken gehad, en ben er trots op. Ik kan het gewoon niet :+ ik zie geen tegenstanders en schrik me elke keer compleet de tyfus als iemand van dichtbij op me gaat schieten. Vliegt m'n muis in het rond. Dan kansloos. Wellicht lukt het ooit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

spokje schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 09:33:
[...]

Hij bedoelt omdat de ratings niet meer gelden dat je nu met n00bs speelt ipv met mensen die net zo goed zijn, of beter. Mensen zien andere mensen niet graag winnen ;)

Ik heb nog nooit chicken gehad, en ben er trots op. Ik kan het gewoon niet :+ ik zie geen tegenstanders en schrik me elke keer compleet de tyfus als iemand van dichtbij op me gaat schieten. Vliegt m'n muis in het rond. Dan kansloos. Wellicht lukt het ooit...
kazzzdafke in "[PC] PLAYERUNKNOWN's Battlegrounds"

Nou, hij was iets minder afgunstig hoor ;)

Omtrent het kapotschrikken:

-Wees een ijskonijn van nature
-Speel met niet al te hoog volume (normaliseren van volume werd al genoemd)
-Spring eens een paar keer achter elkaar eruit op een ontzettend druk punt, wen je vanzelf aan de schoten :+
-Vertel mensen die bij je in huis wonen je regelmatig te laten schrikken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
  • Nu online
Nivve schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 09:11:
[...]

Wat voor multiplier is dit? En wat voor Bios heb je?
Nooit van een Bios multiplier gehoord, vandaar de vraag :P
De multiplier van de CPU.

Een Ryzen 5 gaat met stapjes van 100 Mhz om de processor snelheid te bepalen. Aangezien ik mijn geheugen sneller heb gezet (dit omdat Ryzen profiteert van sneller geklokt geheugen), heb ik wat aanpassingen in het bios gedaan aan de voltages. Door deze aanpassingen schiet de multiplier voor mijn CPU naar 15,5 ipv 32. Dit is blijkbaar een bekende bug (ik had er nog niet van gehoord) en kwam ik per toeval achter toen ik uit wanhoop alles voor de CPU en GPU aanvinkte om te monitoren tijdens het spelen. Toen zag ik opeens dat mijn CPU "maar" 1550mhz draaide.

Toen pas viel het kwartje.... :X

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Mensen lezen graag wat ze willen lezen... Ik lig er niet wakker van, maar toch thanks 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Kan iemand me uitleggen waarom YouTube het prima vindt dat mensen cheat reclame maken op hun website? Ze doen niets met alle reports - ik geef users, channels, timestamps ... dit is toch gewoon rotzooi content? Schrale bende, 1 tepel is doodeng want "oh my god the human body", maar de tijd verspillen van honderden mensen - #dontcare.

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Toch nog altijd dubieus:

Eerste down cdat ik maak in dit filmpje en daarna hem wil killen, waarom is die 2e shot geen hit?

[YouTube: https://youtu.be/SH9sK4QTFqk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
kazzzdafke schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 10:53:
Toch nog altijd dubieus:

Eerste down cdat ik maak in dit filmpje en daarna hem wil killen, waarom is die 2e shot geen hit?

[video]
"Vet" raak inderdaad :D Helemaal met de spread van een shotgun!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 20:32

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Damn wat ben ik die standaard AS server setting beu |:( :(

Hoe moeilijk kan 't zijn om dat te fixxen

[ Voor 28% gewijzigd door Family Guy op 12-10-2017 11:43 ]

Steam ID = Ackerfiets

Pagina: 1 ... 67 ... 141 Laatste

Let op:
discord
Zoek je andere Tweakers om mee te spelen?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord