[PC/XBO/PS4] PLAYERUNKNOWN's Battlegrounds Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 66 ... 141 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uthog
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08-2024
PotatoChip schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 18:50:
Gister nog een geinig potje... op het laatst alleen over met een kar98 met een 8x scope tegenover een heel team en nog een solo.

[video]
Netjes gedaan, dit hadden zij niet mogen verliezen dit, 4 VS 1 helemaal met third person. Ik denk dat die gasten een gebrek aan communicatie hadden aan hun kant.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• seezung
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-09 23:59
Paar highlightjes weer in video gegooid. 14 & 19 kill wins en aantal willekeurige kills :D

www.twitch.tv/seezung77

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:02
Deze waren een beetje verrast denk ik :D

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=iFc8KpfYkgY]

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-09 15:06
roelvk123 schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 15:51:
Mmmh, ik heb eigenlijk best vaak last van renderissues in het begin van de game, de huizen/gebouwen lijken van klei/playdough en na een lagg spike zijn ze gerendered,

Ik heb zelf een gtx 1060 6G - 8GB ram - Asus z87-a MOBO - en een i5-3.0 ghz ( 4-5 jaar oud )

Kan ik d.m.v. afterburner dat wegkrijgen ( http://prntscr.com/guex2y )

Of is hier een andere oplossing voor?
Ja, 8GB geheugen er bij gooien. Heeft voor mij de problemen iig verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:24

Hu9o

Schokkend

Iemand enig idee waarom de rode lijn bij de granaat bij mij maar heel kort is? Ongeveer 2 meter en dan stop de lijn.

In de verschillende YouTube videos zie ik dat die rode lijn helemaal totaan de grond door loopt.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frackz
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07-09 15:37
:(
https://streamable.com/o9jhe

[ Voor 42% gewijzigd door frackz op 08-10-2017 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:54
Blegh, net een potje ga ik lekker, dood door de game die weer eens compleet faalt met hit registratie:

Zet de snelheid voor het 2e deel van het filmpje maar op 0.25 in youtube en tel dan even mee hoeveel 'hits' er niet zijn geregistreerd :/. Dat had volgens mij gewoon een kill horen te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Volgens mij mis je gewoon, alleen je laatste schot was nog raak maar toen was je waarschijnlijk al dood.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:13
Hu9o schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 12:36:
Iemand enig idee waarom de rode lijn bij de granaat bij mij maar heel kort is? Ongeveer 2 meter en dan stop de lijn.

In de verschillende YouTube videos zie ik dat die rode lijn helemaal totaan de grond door loopt.
Dit is in de laatste patch aangepast, alle filmpjes die je ziet zijn wss van voor die patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:21

DirtyBird

Praktiserend denker

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Laatst online: 22:24

Hu9o

Schokkend

Flamesz schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 15:54:
[...]

Dit is in de laatste patch aangepast, alle filmpjes die je ziet zijn wss van voor die patch.
Ah dat zou het verklaren natuurlijk. :F

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Hu9o schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 16:31:
[...]

Ah dat zou het verklaren natuurlijk. :F
Dacht dat dat was omdat je rechtermuisknop had geklikt? Dan rol je em ipv gooien..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:16

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Ik lees telkens dat de game alleen stereo zou zijn, zelfs de PUBG FAQ zegt dat, maar een snelle capture op 7.1 met audacity laat anders blijken.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HSIrrF8.png

Gekoppeld met een Sennheiser GSX1000/1200 heb je daarmee prima binaural surround geluid op je stereo koptelefoon.

[ Voor 4% gewijzigd door Kanarie op 08-10-2017 17:03 ]

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 16:23
Bloodhoundje schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 14:59:
Blegh, net een potje ga ik lekker, dood door de game die weer eens compleet faalt met hit registratie:

[video]

Zet de snelheid voor het 2e deel van het filmpje maar op 0.25 in youtube en tel dan even mee hoeveel 'hits' er niet zijn geregistreerd :/. Dat had volgens mij gewoon een kill horen te zijn.
Dit heb ik ook zo vaak met deze game helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Bloodhoundje schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 14:59:

[video]

Je begrijpt dat je bulletspread surface bijna de gehele tijd wel tenminste 50% mis is tijdens het sprayen vanuit de hip (je moet niet naar de dot kijken, maar alles eromheen ook)? Hipfire is f*cking verschrikkelijk ingame w.m.b. - denk oprecht dat je in real life een veel mindere spread hebt dan dit soort ellende.

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiteflashh
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08-09 15:06
Cheater of de bekende building glitch?

https://plays.tv/video/59...bbf/nice-hacks-glitch-bro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01:20
Ik zou eerder denken aan een glitch dan een cheat. Al is een glitch misbruiken in mijn ogen ook cheaten. Heb zelf ook een keer gehad dat gebouwen niet zichtbaar waren, maar de mensen wel. Heb toen de game herstart.

Wat ik en een vriend van me overigens al meermaals meegemaakt hebben is dat we een hoek om komen en echt in een oogwenk neergeschoten worden. Soms kan een vijand je aan zien komen en daarop voorbereid zijn, maar dat was in deze specifieke gevallen niet het geval. Of dat we in de verte iemand achter een boom zien zitten (die persoon heeft ons dan ook gezien). Ik ga dan klaar zitten om te schieten, die persoon komt nét achter de boom vandaan en headshot. Ik geloof best dat mensen razend snel kunnen zijn maar ik heb al meermaals meegemaakt dat iemand gewoon onmogelijk snel en accuraat was. Ik vind het dan echter lastig om te bepalen of iemand cheat of dat er andere factoren zijn.

Nu worden cheaters gebanned maar ik zie liever dat ze cheaters in speciale servers stoppen. Geen melding, geen waarschuwing, maar gewoon een server vol cheaters. Misschien dat ze er dan achter komen hoe gruwelijk klote het is om met cheaters te spelen.

[ Voor 10% gewijzigd door SomerenV op 08-10-2017 19:13 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister nog een geinig potje... op het laatst alleen over met een kar98 met een 8x scope tegenover een heel team en nog een solo.

[video]
Haha, echt slecht zeg.. het zou je squad maar zijn :9

@SomerenV

Heb zelf ook wel eens per ongeluk op schieten gedrukt in the middle of nowhere en iemand toevallig de laatste genade kogel gegeven, ergens in het gras, geen idee waar hij zat.
Soms heb je gewoon van die geluksmomentjes

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2017 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiteflashh
SomerenV schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 19:11:
[...]

Ik zou eerder denken aan een glitch dan een cheat. Al is een glitch misbruiken in mijn ogen ook cheaten. Heb zelf ook een keer gehad dat gebouwen niet zichtbaar waren, maar de mensen wel. Heb toen de game herstart.

Wat ik en een vriend van me overigens al meermaals meegemaakt hebben is dat we een hoek om komen en echt in een oogwenk neergeschoten worden. Soms kan een vijand je aan zien komen en daarop voorbereid zijn, maar dat was in deze specifieke gevallen niet het geval. Of dat we in de verte iemand achter een boom zien zitten (die persoon heeft ons dan ook gezien). Ik ga dan klaar zitten om te schieten, die persoon komt nét achter de boom vandaan en headshot. Ik geloof best dat mensen razend snel kunnen zijn maar ik heb al meermaals meegemaakt dat iemand gewoon onmogelijk snel en accuraat was. Ik vind het dan echter lastig om te bepalen of iemand cheat of dat er andere factoren zijn.

Nu worden cheaters gebanned maar ik zie liever dat ze cheaters in speciale servers stoppen. Geen melding, geen waarschuwing, maar gewoon een server vol cheaters. Misschien dat ze er dan achter komen hoe gruwelijk klote het is om met cheaters te spelen.
Heb in ieder geval een officiele melding gemaakt bij pubg.
Cheater of glitch user, oprotten met dat volk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Laatst online: 01:20
Verwijderd schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 19:12:
[...]

Haha, echt slecht zeg.. het zou je squad maar zijn :9

@SomerenV

Heb zelf ook wel eens per ongeluk op schieten gedrukt in the middle of nowhere en iemand toevallig de laatste genade kogel gegeven, ergens in het gras, geen idee waar hij zat.
Soms heb je gewoon van die geluksmomentjes
Dit ging niet om geluksmomentjes. De keren dat ik op zo'n manier gekilled ben zag ik de tegenstander en de tegenstander mij op het moment supreme.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhoundje
Cassius schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 18:55:
[...]

Je begrijpt dat je bulletspread surface bijna de gehele tijd wel tenminste 50% mis is tijdens het sprayen vanuit de hip (je moet niet naar de dot kijken, maar alles eromheen ook)? Hipfire is f*cking verschrikkelijk ingame w.m.b. - denk oprecht dat je in real life een veel mindere spread hebt dan dit soort ellende.
Ik weet inderdaad dat ik +/- 50% mis heb geschoten. Echter op het einde net voor ik dood ging zit ik op zijn chest geaimed, gun schiet 3-4x en slechts 1x wordt de hit geregistreerd (net voordat ik dood ben).

Dit terwijl ik wel vol op hetzelfde chestpoint geaimed zat gedurende die periode. Dus daar zijn 2-3 hits niet geregistreerd. :| .

Van de hipfire accuracy weet ik idd dat deze ingame vele malen onaccurater is als in reallife. Echter is dit wel heel bizar 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
@Bloodhoundje
Echt leren altijd die ads te doen, en leanen. Had hij aan de rechterkant gezeten was je helemaal exposed, door niet te leanen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Eindelijk weer eens potje duo gedaan. Spectate loopt nog steeds halve seconde ofzo achter hoor... Ik blijf bij m'n theorie dat er geen lag compensation is :p

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BobbLeeSwaggr
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-09 12:18
kazzzdafke schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 22:23:
Deze waren een beetje verrast denk ik :D

[video]
Deze zouden niet verrast moeten zijn maar toch laten ze zich eenvoudig neerknallen.
Zeker die 3de

Steam/Origin: BobbLeeSwaggr BF V stats

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• frackz
https://streamable.com/tlno7

Hahaha, vraag me niet hoe..

[ Voor 28% gewijzigd door frackz op 09-10-2017 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:17

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter

[video]
Hotkeys man.. hotkeys..
Tsja wat verwacht je dan? :P

[ Voor 43% gewijzigd door Angeloonie op 09-10-2017 08:37 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren door de redzone dood gegaan :(. Ik zat op gunrange, rest van mijn squad in Severny. Twee keer achter elkaar de redzone op m'n dak. Ik zat bonder die golfplaten daken maar de shells komen er gewoon doorheen. Teammate was te laat omdat zijn voertuig kapot ging door de redzone :(

Sowieso wat baggere potjes gisteren. In het begin ging het nog lekker maar daarna veel te snel dood telkens. Wel veel gewonnen maar dat voelt toch niet fijn als je al voor het einde dood bent :(

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-09 17:28
Tsurany schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 08:49:
Wel veel gewonnen maar dat voelt toch niet fijn als je al voor het einde dood bent :(
Hoe dan? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wutwutwhat
  • Laatst online: 19-12-2022

wutwutwhat

Lomperik.

In duo/squads spelen, dan hoef je niet perse te leven om kip te krijgen.

Liever in Gulden betalen? Dat kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-09 17:28
O zo, ik las het anders :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Kanarie schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 17:03:
Ik lees telkens dat de game alleen stereo zou zijn, zelfs de PUBG FAQ zegt dat, maar een snelle capture op 7.1 met audacity laat anders blijken.

[afbeelding]

Gekoppeld met een Sennheiser GSX1000/1200 heb je daarmee prima binaural surround geluid op je stereo koptelefoon.
Ik heb een Corsair Void, daarmee hoor ik een duidelijk verschil tussen wanneer ik 7.1 of stereo gebruik.
Met stereo kan ik veel beter de positie van gunfire/voetstappen bepalen. Wanneer de headset op 7.1 staat vervaagt het geluid in sommige hoeken, en is het bepalen van waar het geluid wegkomt bijna niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Tsurany schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 08:49:
Gisteren door de redzone dood gegaan :(. Ik zat op gunrange, rest van mijn squad in Severny. Twee keer achter elkaar de redzone op m'n dak. Ik zat bonder die golfplaten daken maar de shells komen er gewoon doorheen. Teammate was te laat omdat zijn voertuig kapot ging door de redzone :(

Sowieso wat baggere potjes gisteren. In het begin ging het nog lekker maar daarna veel te snel dood telkens. Wel veel gewonnen maar dat voelt toch niet fijn als je al voor het einde dood bent :(
Ipv onder zo'n golfplaten ding kun je dan net zo goed in het veld gaan liggen, die beschermen inderdaad niet. (op zich ook wel logisch :+)

Had je niet beter in dat huisje bij Gunrange kunnen zitten? :P

Gisteren ging het hier ook niet lekker in duo met @The_Marsmellow. Paar potjes vrij snel of vrij kansloos dood...
- 1x drop Rozhok & School (waren alleen). Ik heb half Rozhok kunnen clearen en kwam niet verder dan een Uzi en Kar (met Red Dot). De auto die daar stond werd ook nog eens door Redzone opgeblazen dus lopen, en vrij kort na het bereiken van de cirkel (wat een flink eind lopen was) dood.
- 1x drop Apartments. Punchfight verloren, #35/35.
- 1x drop onder Mylta Factory in de mist. Cirkel rond Stalber/Yasnaya, uiteindelijk kruipend de eindcirkels gehaald om vervolgens blind op 2 man af te rennen bij zo'n electriciteitsmast die ik totaal niet gezien had (en ook niet echt aan het checken was). Top 10 nog wel.
- 1x drop Stalber. Resulteerde in Panfight en gewonnen :D Uiteindelijk Mars kwijtgeraakt rond 30 remaining en na wat geklooi (iets met auto en vliegen en rotsen en Mylta Power) nog top 3 oid gehaald geloof ik.
- 1x drop rechts van Quarry. De bunkers vervolgens (noodgedwongen) ingegaan en een tijdje rondgehangen. Vervolgens door de cirkel er uit geforceerd om daarna gekilled te worden door een speedhacker en 2e te worden :( Hij vloog door het veld voorbij, en iets later had hij mij met een headshot met de S12K, de headshot klonk letterlijk naast mij terwijl er totaal niemand te zien was. Kuthackers :(

[ Voor 9% gewijzigd door Angeloonie op 09-10-2017 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
Angeloonie schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 09:25:
[...]

Ipv onder zo'n golfplaten ding kun je dan net zo goed in het veld gaan liggen, die beschermen inderdaad niet. (op zich ook wel logisch :+)

Ik zat laatst in Georgopol rustig op 2e verdieping (gewoon in een huisje met compleet dak!) te looten, level 3 pakje aan, werd ik ook geredzoned :'( :/

[ Voor 4% gewijzigd door Sjaak_Trekhaak op 09-10-2017 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Sjaak_Trekhaak schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 09:28:
[...]

Ik zat laatst in Georgopol rustig op 2e verdieping (gewoon in een huisje met compleet dak!) te looten, level 3 pakje aan, werd ik ook geredzoned :'( :/
Ja dat is wel debiel, had ik laatst ook.. Zit je boven in het midden en alsnog dood _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
Angeloonie schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 09:34:
[...]

Ja dat is wel debiel, had ik laatst ook.. Zit je boven in het midden en alsnog dood _O-
Exact dat! Net alsof het dak qua modelling net niet goed aan elkaar zit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:16
Je bedoelt als glitch dat hij dan de buildings niet rendert?

Verder over Redzone gesproken, mn squadmaat negeert een direct order om huis binnen te gaan (wij hebben net een 4 man squad gedood - wij waren met 3en - en hij wil dolgraag ff looten) en ja de bomb viel boven hem.
Hij heeft helft health door de eerder genoemde gevecht, maar hij ging dus in knockout en wij konden hem nog redden. Maar de vorige keer ging ook een keer weer iemand ge-redzoned, maar gelijk dood (ook squad)?
Hoe werkt de knockout eigenlijk?

Gisteren tweede chicken dinner (squad).. :D
Wij waren zo underpowered, kan gewoon nog steeds niet geloven dat wij het hadden gewonnen.
Mn squad hadden maar wat ARs met reddot, ikzelft AK met 2x scope, terwijl wij werden (binnen huis) gewoon van mega afstand beschoten - paar keer geraakt, ook headshot maar gelukkig lvl 3 helm nog gehad. :F
Finale momenten waren bij de huisjes naast de strand west van Gatka. Was een van de laatste cirkel, vanuitgaan van de 1 box 100m, zou het dan de 300/400m cirkel zijn - met nog 20 man alive. Cirkel ging net andere kant op, dus wij moesten de huis uit. Had nog een auto, ging even snel wegrijden (onder kogel) achter zo'n heling om te schuilen (ja wat een pussy). de plan was om later de witte cirkel pas te benaderen, safety first. En ja hoor, de rest ging nog in hevig gevecht, wij kregen ook wat vuur en mn squad waren alle 2 gekilled (ook mede door de cirkel). Vuurgevecht even stil, bleef 4 man over. Toen nog een gevecht, 3 man over. Ik dacht 1v1v1 dus ik ging terug dichterbij het huis, 2 personen binnen, blijkt dus een squad. Door de cirkel toch geforceerd dichterbij te komen, eerst even 3 redbulls, schuilen achter een muur, hij liep voorbij, sneaky van achter, schiet ik een van hun knockout. Toen kwam zn vriend en opnieuw de muur trucje, maar op een v andere manier weet hij toch waar ik ben, dus engage - en chicken dinner!! We couldnt believe our luck :D

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gotfurrr
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-09 10:55
Een direct order? Haha, nice.

Doet me denken aan een zeer leuke cs match die ik ooit speelde, niet echt interessant of nuttig, maar goed. Dus. Anyhoe : we hadden een redelijke nazi caller voor een paar matches die het een keer wilde proberen (dat werkt overigens echt niet). Hij called "play 2 1 2 ok (dust2 ct) and dont peek mid!!!!!". Waarop onze beste speler zegt "sorry man, can't do that" en rushed lower en killed 2 spelers.

Nou. Dat was het. Nog vragen?

Moraal van het verhaal, het werkt veel beter als je geen directe orders geeft, een groep van bepaald niveau werkt samen en natuurlijk moeten er beslissingen worden genomen, maar dat gaat meestal vrij natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiteflashh
gergs schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 10:38:
[...]

Je bedoelt als glitch dat hij dan de buildings niet rendert?
die ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-09 21:48
gotfurrr schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 10:55:

Doet me denken aan een zeer leuke cs match die ik ooit speelde, niet echt interessant of nuttig, maar goed. Dus. Anyhoe : we hadden een redelijke nazi caller voor een paar matches die het een keer wilde proberen (dat werkt overigens echt niet). Hij called "play 2 1 2 ok (dust2 ct) and dont peek mid!!!!!". Waarop onze beste speler zegt "sorry man, can't do that" en rushed lower en killed 2 spelers.

Moraal van het verhaal, het werkt veel beter als je geen directe orders geeft, een groep van bepaald niveau werkt samen en natuurlijk moeten er beslissingen worden genomen, maar dat gaat meestal vrij natuurlijk.
Wat was de reactie van je caller toen hij de orders negeerde. vote, kick, ban? :+

Orders in de zin van het stalinistische werk inderdaad niet echt nee. Prima als je afspreekt om iets te doen zolang iedereen het er maar eens is. In deze game weet je 9/10 keer toch pas achteraf of het een goede call was of niet ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gotfurrr
jantje 2 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 11:00:
[...]

Wat was de reactie van je caller toen hij de orders negeerde. vote, kick, ban? :+

Orders in de zin van het stalinistische werk inderdaad niet echt nee. Prima als je afspreekt om iets te doen zolang iedereen het er maar eens is. In deze game weet je 9/10 keer toch pas achteraf of het een goede call was of niet ;)
Hij heeft zichzelf heeft gemute voor de rest van de game.Het was ook de laatste match die hij probeerde te callen :+

In cs werkt het wel gewoon beter om wel iemand de leiding te geven, maar mensen moeten niet gaan micromanagen en ook initiatief bij de spelers zelf laten. superlange discussies zoals op dit forum, waar ik graag aan mee doe, zijn ingame natuurlijk niet gewenst, maar meestal kan je best ff kort overleggen, een suggestie doen of gewoon melden dat je flanked/pushed etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Wetende dat die golfplaten niet beschermen is dat inderdaad een betere keuze. Ik ging echter bewust voor die golfplaten omdat ik aannam daar veilig te zitten.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Tsurany schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 11:43:
[...]

Wetende dat die golfplaten niet beschermen is dat inderdaad een betere keuze. Ik ging echter bewust voor die golfplaten omdat ik aannam daar veilig te zitten.
Risico is wel groot natuurlijk, ook als een explosie naast het hokje was had je de pineut geweest (tenminste, ik ga er van uit dat het die afdakjes zijn met een open zijkant?).

Ik neem met redzones geen risico meer en ga nu altijd binnen zitten op de begane grond liggend met alle deuren dicht etc. Geen zin om door deze onzin-mechanic het loodje te leggen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Angeloonie schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 11:50:
[...]

Risico is wel groot natuurlijk, ook als een explosie naast het hokje was had je de pineut geweest (tenminste, ik ga er van uit dat het die afdakjes zijn met een open zijkant?).

Ik neem met redzones geen risico meer en ga nu altijd binnen zitten op de begane grond liggend met alle deuren dicht etc. Geen zin om door deze onzin-mechanic het loodje te leggen :+
Wellicht wel, al had hij er dan echt naast moeten landen. En dan zou ik nog wel veilig zijn denk ik.

Van mij mag de redzone wel weg, vrij kansloze game mechanic. Heeft geen enkel doel anders dan een groep random mensen hinderen in het looten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivve
  • Registratie: Februari 2016
  • Niet online
Sjaak_Trekhaak schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 09:19:
[...]

Ik heb een Corsair Void, daarmee hoor ik een duidelijk verschil tussen wanneer ik 7.1 of stereo gebruik.
Met stereo kan ik veel beter de positie van gunfire/voetstappen bepalen. Wanneer de headset op 7.1 staat vervaagt het geluid in sommige hoeken, en is het bepalen van waar het geluid wegkomt bijna niet mogelijk.
Ik heb het juist precies andersom. Heb laatst een Arctis 7 aangeschaft. Op surround hoor ik alles uit de goede hoeken (al is het wat blikkerig geluid), en op het moment dat ik naar Stereo schakel is het zo onbetrouwbaar als de pest. Als ik dan langzaam bij continue geluid wegdraai dan lijkt het geluid bijna over te springen van het ene naar het andere oor (niet echt instant, maar wel alsof het geluid uit alle macht uit het midden weg probeert te blijven).
Toch al een aantal keer mijn team verward door een hele squad te callen, terwijl het er uiteindelijk maar 1 bleek te zijn. Ik hoorde hem alleen de ene keer NW en de andere keer NE. En uiteindelijk stond ie dus op N :+

Dus ik heb hem tegenwoordig altijd op 7.1 staan (virtualized).

[ Voor 8% gewijzigd door Nivve op 09-10-2017 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Nivve Ik vind het heel knap dat een game die stereo geluid uitstuurt beter klinkt op een 7.1 instelling. Ik zou die headset dan niet vertrouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:26

Dhrax

Prog Lord

Gisteren een paar leuke potten gespeeld op de Asia server. Gek genoeg doe ik het hier een stuk beter dan Europe en top 10 solo zit er eigenlijk altijd wel in :)

Naja ... gek genoeg .. het niveau lijkt in Asia toch een behoorlijk stuk lager te liggen. Ik kom veel spelers tussen die op hun dooie akkertje stil liggen te looten in open space of als een blind paard open velden oversteken. Dit zie je toch een stuk minder bij EU spelers.
@Nivve Ik vind het heel knap dat een game die stereo geluid uitstuurt beter klinkt op een 7.1 instelling. Ik zou die headset dan niet vertrouwen.
Op mijn Logitech G933 klinkt het pakken beter op 7.1. Je hoort ook direct waar vandaan word geschoten.

[ Voor 23% gewijzigd door Dhrax op 09-10-2017 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-09 21:48
gotfurrr schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 11:11:
[...]

Hij heeft zichzelf heeft gemute voor de rest van de game.Het was ook de laatste match die hij probeerde te callen :+

In cs werkt het wel gewoon beter om wel iemand de leiding te geven, maar mensen moeten niet gaan micromanagen en ook initiatief bij de spelers zelf laten. superlange discussies zoals op dit forum, waar ik graag aan mee doe, zijn ingame natuurlijk niet gewenst, maar meestal kan je best ff kort overleggen, een suggestie doen of gewoon melden dat je flanked/pushed etc.
Ja micromanagen zou op een bepaald niveau niet meer nodig moeten zijn, iedereen weet hoe het spelletje werkt en moet je lekker zijn ding laten doen. Een leider voor de Macro beslissingen moet er wel zijn en alles daar tussen moet gewoon in overleg of op ingespeeld worden in het moment supreme. Zolang het voor iedereen maar duidelijk is wat je aan het doen bent of wat je plan is idd en ook een beetje in het belang van het team blijft spelen.

Wot CW micromanagement was ook altijd leuk. 14 mensen die zich er mee gaan bemoeien wat er nu het beste gedaan moet worden. Was meestal niet zo'n succes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dhrax schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 12:13:
Gisteren een paar leuke potten gespeeld op de Asia server. Gek genoeg doe ik het hier een stuk beter dan Europe en top 10 solo zit er eigenlijk altijd wel in :)

Naja ... gek genoeg .. het niveau lijkt in Asia toch een behoorlijk stuk lager te liggen. Ik kom veel spelers tussen die op hun dooie akkertje stil liggen te looten in open space of als een blind paard open velden oversteken. Dit zie je toch een stuk minder bij EU spelers.
Wellicht omdat je daar ook op de laagste rating begint?
Op mijn Logitech G933 klinkt het pakken beter op 7.1. Je hoort ook direct waar vandaan word geschoten.
Gok dat die headset dan wat vreemds doet in stereo modus wat het geluid vernaggelt. Want een stereo HRTF signaal naar virtueel 7.1 omzetten kan moeilijk beter werken qua positioneel geluid. Dan moet de "stereo" modus dus echt iets vreemds doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax

Dhrax

Prog Lord

Tsurany schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 12:19:
[...]
Wellicht omdat je daar ook op de laagste rating begint?
Zou kunnen inderdaad. Echter, ik heb er nog maar 25 uurtjes inzitten overall, mijn rating is sowieso laag, ook in EU. Ik heb daarnaast ook geen idee welke matchmaking criteria ze hanteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
[...]

I- 1x drop rechts van Quarry. De bunkers vervolgens (noodgedwongen) ingegaan en een tijdje rondgehangen. Vervolgens door de cirkel er uit geforceerd om daarna gekilled te worden door een speedhacker en 2e te worden :( Hij vloog door het veld voorbij, en iets later had hij mij met een headshot met de S12K, de headshot klonk letterlijk naast mij terwijl er totaal niemand te zien was. Kuthackers :(
Filmpje van??

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dhrax schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 12:23:
[...]

Zou kunnen inderdaad. Echter, ik heb er nog maar 25 uurtjes inzitten overall, mijn rating is sowieso laag, ook in EU. Ik heb daarnaast ook geen idee welke matchmaking criteria ze hanteren.
Ze proberen zoveel mogelijk spelers van dezelfde ranking bij elkaar te krijgen. Dit gaat natuurlijk beter naarmate de regio drukker is. Dus het kan goed zijn dat je op Asia met meer spelers van dezelfde ranking samen speelt sinds het aanbod spelers veel groter is. Stel je hebt een rating van 1400 dan zit je op Asia misschien met spelers tussen de 1300 en 1450 samen terwijl je op EU tussen de 1300 en 1600 zit.

Speel je bijvoorbeeld EU top 100 dan kan je ook met iemand van rank 70.000 in een match zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Mars had een stukje te pakken:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frackz

https://www.reddit.com/r/...nt_ram_speeds_it_makes_a/
Misschien mijn 1600Mhz ram maar eens OC'en.

[ Voor 17% gewijzigd door frackz op 09-10-2017 13:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:16
gotfurrr schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 10:55:

Hahahaa het was bedoeld als een grap, ik keek teveel StoneMountain64 :D
En ook is het een direct order, moet hij het ook maar doen, tis mijn broertje namelijk heheheh O-)
Maar inderdaad, in deze game moet er idd niet gemicromanaged - iedereen is vrij :)
Maar.. tijdens redzone naar binnen vs zomaar looten midden het veld....... :F

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Prosac
  • Laatst online: 21-09 16:40
Gisteren eerste kipdiner gescoord met solo. Wat een spanning. Cirkel zat niet tegen, loot wel. Maar hoefde steeds niet heel ver te wandelen/kruipen en ik kwam vanuit een positie waarbij weinig mensen vanuit mijn rug kwamen (gokte ik). Had wel lvl 3 bescherming, maar geen meds en slechts een AK47 (wel silenced) met 60 kogels. Tijdens het wachten kwam iemand voorbij, die ik vakkundig omlegde, maar te ver om nog te gaan looten. :D
Pas toen er 10 over waren en ik weer een aardige positie had bij het houthakkersgebeuren, wist ik 2 af te schieten die het druk hadden met elkaar. Daar meds en een M416 volledig uitgerust geloot. Ik zag dat er nog 3 waren. Kroop richting een hutje op een heuvel, gokte minimaal 1 daar en gooide 2 granaten, geen kill. Ineens hoor ik naast mij schieten, zie dat iemand naar de top van de heuvel schiet. Ik mik, zie dat hij die andere dood geschoten heeft en knal hem met 1 welgemikt schot overhoop. 4 kills, geen enkele keer beschoten. Vraag me af of alle 4 me überhaupt gezien hebben.

BAM, juichmoment, rare blik van vrouw. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
Tsurany schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 12:10:
Mja het kan wel. Ik heb zelf een xfi kaart met cmss-3d, in windows 7.1 ingesteld en in de creative software op headphones. Ookal zou cmss3d niet goed werken in windows 10, Ik hoor altijd precies waar geluid vandaan komt. Heb ook een veel duurdere andere geluidskaart - maar daar had ik af en toe echt geen idee waar het geluid vandaan kwam.

Mijn vaste duomaat zegt dat hij het in dit filmpje zelf ook beter kan horen (waren wat random kills die ik als test had geupload nav de shadowplay update). Geluid wordt gewoon als stereo gemixed dus, maar wel net iets anders (mindr goede kwaliteit maar wel beter positioneel)

[YouTube: https://youtu.be/sJuydlSAW6Q]

[ Voor 21% gewijzigd door gotfurrr op 09-10-2017 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gotfurrr schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 14:27:
[...]

Mja het kan wel. Ik heb zelf een xfi kaart met cmss-3d, in windows 7.1 ingesteld en in de creative software op headphones. Ookal zou cmss3d niet goed werken in windows 10, Ik hoor altijd precies waar geluid vandaan komt. Heb ook een veel duurdere andere geluidskaart - maar daar had ik af en toe echt geen idee waar het geluid vandaan kwam.

Mijn vaste duomaat zegt dat hij het in dit filmpje zelf ook beter kan horen (waren wat random kills die ik als test had geupload nav de shadowplay update). Geluid wordt gewoon als stereo gemixed dus, maar wel net iets anders (mindr goede kwaliteit maar wel beter positioneel)

[video]
Dan vraag ik me toch af hoe dat zou moeten werken. De UE4 engine geeft een (virtueel surround) stereo signaal naar je geluidskaart, hoe moet die daar een beter (virtueel) 7.1 signaal van maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
gotfurrr schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 14:27:
[...]

[video]
Vroeger... met mijn Aureal Vortex 2 A3D geluidskaart, daar had je echt voordeel. Werd ook echt als cheaten gezien.
Maar alle neppe 3d software zoals cmss3d geeft je geen enkel voordeel boven gewoon stereo.
Ik heb jaren met een xfi geluidskaart gewerkt, maar uiteindelijk merk je dat cmss3d alleen leuker klink maar geen betere positionele audio geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:31
Tsurany schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 14:50:
[...]

Dan vraag ik me toch af hoe dat zou moeten werken. De UE4 engine geeft een (virtueel surround) stereo signaal naar je geluidskaart, hoe moet die daar een beter (virtueel) 7.1 signaal van maken?
Dan is het wellicht iets wat door upmixing is gebeurd? Het 2.0 signaal uit het spel wordt door de driver/soundcard geupmixed naar 7.1?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
unfor schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 14:52:
[...]

Vroeger... met mijn Aureal Vortex 2 A3D geluidskaart, daar had je echt voordeel. Werd ook echt als cheaten gezien.
Maar alle neppe 3d software zoals cmss3d geeft je geen enkel voordeel boven gewoon stereo.
Ik heb jaren met een xfi geluidskaart gewerkt, maar uiteindelijk merk je dat cmss3d alleen leuker klink maar geen betere positionele audio geeft.
cmss3d is niet nep, en het geeft echt wel beter positionele audio. het klinkt juist minder leuk, omdat de geluidskwaliteit wel achteruit gaat.

ik had best vaak dat ik in pubg niet goed hoorde waar schoten vandaan kwamen, dat heb ik sinds cmss3d nooit meer. soms geloven teamgenoten me niet eens als ik zeg dat ze vanuit 2 hoeken beschoten worden.

niet dat het de meest perfecte oplossing is, maar het is wel degelijk beter dan normaal stereo.

en wellicht dat het niet eens werkt in windows 10 zoals het zou moeten werken, alleen heb ik nu iig nooit meer dat ik twijfel over waar iets vandaan komt. het zou best zo kunnen zijn dat cmss3d in windows 10 alleen het stereo beeld uit elkaar trekt, wat er al dan niet technisch gebeurt maakt me niet eens uit - het werkt.

[ Voor 14% gewijzigd door gotfurrr op 09-10-2017 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NiGeLaToR schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 14:53:
[...]

Dan is het wellicht iets wat door upmixing is gebeurd? Het 2.0 signaal uit het spel wordt door de driver/soundcard geupmixed naar 7.1?
Maar dat kan het geluid enkel verslechteren, niet verbeteren. En dat 7.1 signaal wordt dan weer omgezet naar stereo omdat het effectief nog steeds stereo headsets zijn...
gotfurrr schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 14:57:
[...]

cmss3d is niet nep, en het geeft echt wel beter positionele audio. het klinkt juist minder leuk, omdat de geluidskwaliteit wel achteruit gaat.

ik had best vaak dat ik in pubg niet goed hoorde waar schoten vandaan kwamen, dat heb ik sinds cmss3d nooit meer. soms geloven teamgenoten me niet eens als ik zeg dat ze vanuit 2 hoeken beschoten worden.

niet dat het de meest perfecte oplossing is, maar het is wel degelijk beter dan normaal stereo.
Dat zou ik kunnen geloven als de game daadwerkelijk een 7.1 signaal uit kon sturen, dat kan de game echter niet. En CMSS 3D heeft toch wel een 5.1 of 7.1 signaal nodig om te kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
Tsurany schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 15:03:
[...]

Maar dat kan het geluid enkel verslechteren, niet verbeteren. En dat 7.1 signaal wordt dan weer omgezet naar stereo omdat het effectief nog steeds stereo headsets zijn...

[...]

Dat zou ik kunnen geloven als de game daadwerkelijk een 7.1 signaal uit kon sturen, dat kan de game echter niet. En CMSS 3D heeft toch wel een 5.1 of 7.1 signaal nodig om te kunnen werken.
heb je het filmpje gekeken/geluisterd? hoor je verschil? (geen idee, ik werd er op gewezen door iemand en die speelt nu zelf ook met een 3d ding). (ik vermoed dat hij het stukje bedoelde vanaf 4:00) wel headset gebruiken;)

het enige dat ik weet is dat IK wel verschil hoor tussen normaal stereo en wat cmss3d er van maakt, het is nog steeds beide een stereo signaal, maar bij de een hoor ik altijd waar geluid vandaan komt en bij de ander niet, en die laatste optie is vele malen duurder en beter dan de x-fi (wat betreft kwaliteit van geluid dan)

[ Voor 6% gewijzigd door gotfurrr op 09-10-2017 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gotfurrr schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 15:16:
[...]

heb je het filmpje gekeken/geluisterd? hoor je verschil? (geen idee, ik werd er op gewezen door iemand en die speelt nu zelf ook met een 3d ding). (ik vermoed dat hij het stukje bedoelde vanaf 4:00)
Heel kort aangezien ik nu op kantoor zit, zal thuis nog even vergelijken. Hoorde wel direct dat er bepaalde geluidseffecten toegepast worden waardoor het geluid anders klinkt. Wellicht dat dit mee speelt? Bepaalde frequenties die versterkt worden waardoor het eenvoudiger is om geluid te onderscheiden?
het enige dat ik weet is dat IK wel verschil hoor tussen normaal stereo en wat cmss3d er van maakt, het is nog steeds beide een stereo signaal, maar bij de een hoor ik altijd waar geluid vandaan komt en bij de ander niet, en die laatste optie is vele malen duurder en beter dan de x-fi (wat betreft kwaliteit van geluid dan)
En ik wil dan graag weten hoe dat zou kunnen. Voor zover bekend ondersteund PUBG enkel stereo en heeft het geen 3D audio API. Dan zou CMSS 3D dus niet kunnen werken aangezien het of een 3D audio API nodig heeft of een 5.1/7.1 output signaal.

Ik wil ook niet gelijk beweren dat het onzin is dat je verschil hoort, ik vraag me enkel af hoe dat verklaart kan worden :) Tot nu toe vind ik namelijk niks dat het verschil verklaart en de ervaringen van anderen die ik tegen kom zijn ook weer erg tegenstrijdig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:31
Nou ja, Dolbo pro logic doet al decennia niet anders dan van een stereo geluid iets maken wat in ene toch klinkt als 'surround' en dat werkt ook best oke. Tis geen echte 5.1 of 7.1, maar qua positionering wel stukken beter dan 2.0.

Vind positionering in PUBG sowieso niet echt slecht, alleen ist op Discord vaak wel té gezellig om de game nog knap te kunnen horen :+

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:15
gotfurrr schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 15:16:
[...]

heb je het filmpje gekeken/geluisterd? hoor je verschil? (geen idee, ik werd er op gewezen door iemand en die speelt nu zelf ook met een 3d ding). (ik vermoed dat hij het stukje bedoelde vanaf 4:00) wel headset gebruiken;)
Ik heb het bekeken/geluisterd en ik moet zeggen dat ik geen verschil hoor wat betreft de richting van het geluid. Dat hoor ik op mijn PC ook wel zo. Maar volgens mij worden bepaalde geluiden wel versterkt. Ik hoorde in het filmpje vooral de type geluidjes heel duidelijk.

Ik ga dit op mijn PC nog maar eens testen als ik het weer speel. Want ik betwijfel of ik die dude met de shotgun in de school had gehoord terwijl ie aan het reloaden was. Of dat ik het zo duidelijk zou hebben gehoord. Of misschien moet ik mijn volume gewoon omhoog zetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- knip -

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2017 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
ik heb even een videotje gemaakt van het geluid, gebruik een goede headset en doe je ogen dicht (serieus lel), raad welke met en zonder cmss3d is (zijn 2 verschillende geluidskaarten) :+

geluidskaart zonder cmss3d is een goede geluidskaart, maar ik hoor daar niet goed in of iets achter me, schuin achter me is etc. met cmss3d hoor ik dat wel. ook in dit filmpje. of zijn mijn oren gewoon slecht ;)

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=hxZwcyvUx9s&feature=youtu.be]

[ Voor 31% gewijzigd door gotfurrr op 09-10-2017 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkware
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 23:07
gotfurrr schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 17:06:
ik heb even een videotje gemaakt van het geluid, gebruik een goede headset en doe je ogen dicht (serieus lel), raad welke met en zonder cmss3d is (zijn 2 verschillende geluidskaarten) :+

geluidskaart zonder cmss3d is een goede geluidskaart, maar ik hoor daar niet goed in of iets achter me, schuin achter me is etc. met cmss3d hoor ik dat wel. ook in dit filmpje. of zijn mijn oren gewoon slecht ;)

[video]
Ga ik thuis naar luisteren! Heb nog een X-Fi Extreme music kaart maar nooit fan geweest van de CMSS-3D setting. Misschien is het in PUBG wel een verbetering :)

Op mijn werk headset klinkt het iig allebei k*

[ Voor 3% gewijzigd door Sharkware op 09-10-2017 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:15
Tweede deel is duidelijk slechtere kwaliteit, maar je hoort iets beter waar het vandaan komt. Klinkt iig holler, en precies zoals (voor mij) altijd 7.1 klonk als ik daar een tijd mee gespeeld had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb met inzoomen op bijv. 4x of 8x het probleem dat mijn muis te veel pixels skipt (ofzo). Zou een muis met meer DPI daar tegen kunnen helpen?
Heb nu een draadloze microsoft muis voor de laptop van een tientje :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gotfurrr schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 17:06:

[video]
Ik hoor het verschil direct maar dat komt omdat CMSS 3D een typisch effect toepast waardoor het geluid heel anders klinkt, harder en hoger. Ik merk zelf geen verschil in het bepalen van positie. Ik denk dat het echt door het veranderen van het geluid zelf komt, hogere tonen zijn makkelijker te onderscheiden dan lagere tonen.
Ik denk dat dit hetzelfde principe is als een suppressor op je wapen schroeven.
Verwijderd schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 17:40:
Heb met inzoomen op bijv. 4x of 8x het probleem dat mijn muis te veel pixels skipt (ofzo). Zou een muis met meer DPI daar tegen kunnen helpen?
Een goede muis kan sowieso veel verschil maken. Maar je kan ook kijken naar adjustable DPI of juist de sensitivity per scope aanpassen.
Al zou ik aanraden dat niet te doen, heeft een negatief effect op muscle memory.

[ Voor 32% gewijzigd door Tsurany op 09-10-2017 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xa!pt
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-02 19:04
Ik heb een GTX 650 TI en een i3 2120k. Het is te doen, maar ik heb het idee dat ik teveel vraag van m'n CPU en te weinig van m'n GPU. Iemand nog een link naar een goede guide of tips om de FPS wat hoger te krijgen? Of is je config tweaken niet aan te raden (bannable enzo)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
Tsurany schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 18:08:
[...]

Ik hoor het verschil direct maar dat komt omdat CMSS 3D een typisch effect toepast waardoor het geluid heel anders klinkt, harder en hoger. Ik merk zelf geen verschil in het bepalen van positie. Ik denk dat het echt door het veranderen van het geluid zelf komt, hogere tonen zijn makkelijker te onderscheiden dan lagere tonen.
Ik denk dat dit hetzelfde principe is als een suppressor op je wapen schroeven.

[...]

Een goede muis kan sowieso veel verschil maken. Maar je kan ook kijken naar adjustable DPI of juist de sensitivity per scope aanpassen.
Al zou ik aanraden dat niet te doen, heeft een negatief effect op muscle memory.
Het zou ook zomaar aan mijn gehoor kunnen liggen, ik ben overigens nog steeds op zoek naar een betere oplossing dan cmss3d , aangezien de geluidskwaliteit niet goed is. Dus als er suggesties zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
Neem sowieso een optische muis met een goede sensor. Je hebt ze in alle soorten, maten en prijzen uiteraard. En het ligt er ook aan hoe je de muis vast houdt. Een muis aanraden is bijna niet te doen, maar een relatief goedkope optie is om uit china een logitech g102 te halen (iets van 25 euro ofzo). Sensor is top, alleen de vorm kan afwijken van wat je fijn vind. In europa is deze muis te krijgen als g203 (exact dezelfde muis, alleen 40 euro).

je wil in principe een muis die lichter is dan 90-100gram en een met een 3310/3360/mercury sensor. Waarbij die laatste twee merkbaar beter zijn dan de 3310.

Rocketjumpninja op youtube heeft leuke muis reviews trouwens.

[ Voor 3% gewijzigd door gotfurrr op 09-10-2017 19:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sharkware
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 23:07
Paar dagen geleden de Logitech G403 gekocht (50 euro). Ben er erg tevreden mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gotfurrr schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 18:59:
[...]

Het zou ook zomaar aan mijn gehoor kunnen liggen, ik ben overigens nog steeds op zoek naar een betere oplossing dan cmss3d , aangezien de geluidskwaliteit niet goed is. Dus als er suggesties zijn....
Heb je geld? https://en-us.sennheiser.com/audio-amplifier-gsx-1200-pro

Volgens mij de beste oplossing als je niet de game implementatie wilt gebruiken. Kost natuurlijk wel wat.
Al zal dit in PUBG niet helpen zolang het geen 7.1 output ondersteund. In andere games wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
Tsurany schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 19:39:
[...]

Heb je geld? https://en-us.sennheiser.com/audio-amplifier-gsx-1200-pro

Volgens mij de beste oplossing als je niet de game implementatie wilt gebruiken. Kost natuurlijk wel wat.
Al zal dit in PUBG niet helpen zolang het geen 7.1 output ondersteund. In andere games wel :)
Deze heeft mijn duomaat dus gehaald nav mijn geluid en het 3d geluid wat er uit komt is slechter dan cmss3d. Ik hoor nog steeds vaker sneller waar het vandaan komt, samplesize is erg beperkt natuurlijk - hij is zelfs maar weer teruggegaan naar stereo. Met slechter bedoel ik trouwens niet dat die unit slecht is, volgens internet is die beter dan al het andere. Maar dus niet in pubg. We gebruiken ook dezelfde headphones trouwens.

[ Voor 12% gewijzigd door gotfurrr op 09-10-2017 20:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
gotfurrr schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 20:12:
[...]

Deze heeft mijn duomaat dus gehaald nav mijn geluid en het 3d geluid wat er uit komt is slechter dan cmss3d. Ik hoor nog steeds vaker sneller waar het vandaan komt, samplesize is erg beperkt natuurlijk - hij is zelfs maar weer teruggegaan naar stereo. Met slechter bedoel ik trouwens niet dat die unit slecht is, volgens internet is die beter dan al het andere. Maar dus niet in pubg. We gebruiken ook dezelfde headphones trouwens.
Ik denk dat het probleem dan toch echt PUBG is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PotatoChip
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 19-09 17:59
Ja ik weet het.... Ik probeer het me nog steeds aan te leren maar ik vergeet het gewoon en via het inventory menu is nu voor mij sneller dan dat ik steeds moet nadenken welk knopje het ook alweer is, maar dat is gewoon een kwestie van wennen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
PotatoChip schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 20:50:
[...]

Ja ik weet het.... Ik probeer het me nog steeds aan te leren maar ik vergeet het gewoon en via het inventory menu is nu voor mij sneller dan dat ik steeds moet nadenken welk knopje het ook alweer is, maar dat is gewoon een kwestie van wennen :)
Zo snel mogelijk doen, gaat zoveel sneller en ook mis je daardoor niets op je scherm omdat je inventory er overheen zit. Altijd lullig als een enemy verplaatst zonder dat je het ziet :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• frackz
Net weer een grappig momentje...gelukkig heeft mijn maat op opgenomen, was zelf niet aant recorden.
Check ook zijn flashbang/smoke actie, gewoon full retard gegaan hahaha. Door die granaten dacht ik natuurlijk dat ze nog leefden..had de killfeed niet in de gaten.

https://streamable.com/i1j6h

[ Voor 15% gewijzigd door frackz op 09-10-2017 23:08 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• steveman
  • Laatst online: 21:41

steveman

Comfortabel ten onder

:D

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notgib
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 15:07

notgib

ach, wat zal ik zeggen

Xa!pt schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 18:31:
Ik heb een GTX 650 TI en een i3 2120k. Het is te doen, maar ik heb het idee dat ik teveel vraag van m'n CPU en te weinig van m'n GPU. Iemand nog een link naar een goede guide of tips om de FPS wat hoger te krijgen? Of is je config tweaken niet aan te raden (bannable enzo)?
Nieuwe hardware, softwarematig is daar niet veel meer uit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Gisteren met @The_Marsmellow weer wat duo's gedaan. Ging een stuk beter dan eergisteren. We begonnen direct met een win en daarna nog 3x top 10. Wel zuur dat ik in 1 van de games per ongeluk hem met de boot raakte en hij instant dood was (niet eens knocked).

Uiteindelijk wel een OK gevoel gehad, ratings enkel omhoog gegaan (AS is nu 2130) en gewoon kills kunnen maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oViechiel
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-09 08:31
Angeloonie schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:26:
Gisteren met @The_Marsmellow weer wat duo's gedaan. Ging een stuk beter dan eergisteren. We begonnen direct met een win en daarna nog 3x top 10. Wel zuur dat ik in 1 van de games per ongeluk hem met de boot raakte en hij instant dood was (niet eens knocked).

Uiteindelijk wel een OK gevoel gehad, ratings enkel omhoog gegaan (AS is nu 2130) en gewoon kills kunnen maken. :)
Dit is hier al eerder besproken maar puur uit nieuwsgierigheid - waarom zou je op AS spelen als je daar met 200+ ping zit?

Is het niet leuker om met lagere ping te spelen? Daar heeft iedereen profijt van en het is eerlijker.

Wanbeleid is ook beleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
oViechiel schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:46:
[...]

Dit is hier al eerder besproken maar puur uit nieuwsgierigheid - waarom zou je op AS spelen als je daar met 200+ ping zit?

Is het niet leuker om met lagere ping te spelen? Daar heeft iedereen profijt van en het is eerlijker.
Omdat de spelersbase daar vele malen groter is en je dus langer in de "lagere" skillarea blijft hangen. Je kruipt dus langzamer omhoog naar de top dus meer potjes die voor je gevoel "fijner" gaan.
Op EU zit je al vrij snel in de betere spelersgroep en heb je minder vaak wins, en speel toch voor een beetje een lekker gevoel ipv een avond frustratie.

Plus het feit dat ik op EU vaker rare shit (onmogelijke hits etc.) meemaak dan op Asia :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wutwutwhat

wutwutwhat

Lomperik.

[...]

Lekker BP farmen in de hoop dat je een minirokje uit een lootbox krijgt die je voor veel kan verkopen.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Marsmellow
  • Laatst online: 14-09 11:16

The_Marsmellow

[MUG] since 1998

wutwutwhat schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:10:
[...]

Lekker BP farmen in de hoop dat je een minirokje uit een lootbox krijgt die je voor veel kan verkopen.. :+
Ook dat =D

maar het is inderdaad wat Angeloonie zegt, je ziet niet meteen in de high skilled teams, langzaam opbouwen en eigen plannen maken...

Daarnaast speel je over het algemeen wat langere potten op Azië dus raak je steeds beter op elkaar ingespeeld.

Living in a tower, however secure it may feel, is hardly a social attribute.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhoundje
Had eergister nog een mooie kip binnengehaald in duo queue met een vriend:

Op de heuvel werden we beschoten en de zone kwam eraan, dus ik rende snel naar de Dacia toe die naast ons stond. Probeerde nog mijn teammate op te pikken maar die schreeuwde dat ik gewoon moest rijden want hij ging toch neer. Dus volgas weg, langs een enemy links gereden en toen achter een boompje weten te schuilen. Daarna door mijn smoke grenades gered en de chicken binnengehaald :9 .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

frack schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 23:08:
Net weer een grappig momentje...gelukkig heeft mijn maat op opgenomen, was zelf niet aant recorden.
Check ook zijn flashbang/smoke actie, gewoon full retard gegaan hahaha. Door die granaten dacht ik natuurlijk dat ze nog leefden..had de killfeed niet in de gaten.

[video]
https://streamable.com/i1j6h
Zo herkenbaar om het verkeerde te gooien :D whehe. Gebeurd me vaker dan me lief is :P

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Easy wins dus ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gotfurrr
The_Marsmellow schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:17:
[...]

Ook dat =D

maar het is inderdaad wat Angeloonie zegt, je ziet niet meteen in de high skilled teams, langzaam opbouwen en eigen plannen maken...

Daarnaast speel je over het algemeen wat langere potten op Azië dus raak je steeds beter op elkaar ingespeeld.
Volgens mij staat mn gewoon uit (sowieso voor fpp). Paar weken/maanden geleden kwam je regelmatig dezelfde squads/spelers tegen in 3pp als je rond de top 500 en hoger speelde en had je ook langere queue tijden, nu zit je altijd gelijk in een game en kom je ook bizar slechte en goede spelers tegen in een game.

Zelf vind ik dat wel jammer, ik speel graag tegen goede spelers en heb weinig lol aan het killen van spelers die overduidelijk geen idee hebben wat ze aan het doen zijn.

Dat AS makkelijker is komt denk ik vooral door het (soms grote)voordeel dat je hebt van hoge ping en het feit dat veel AS spelers in een gamecafe spelen met waarschijnlijk slecht geluid.

wat jullie doen is gewoon iets wat ze imho zo snel mogelijk moeten afschaffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dhrax

Dhrax

Prog Lord

gotfurrr schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:30:
[...]
Want ? Ik bepaal zelf wel waar ik speel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oViechiel
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-09 08:31
Angeloonie schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:56:
[...]

Omdat de spelersbase daar vele malen groter is en je dus langer in de "lagere" skillarea blijft hangen. Je kruipt dus langzamer omhoog naar de top dus meer potjes die voor je gevoel "fijner" gaan.
Op EU zit je al vrij snel in de betere spelersgroep en heb je minder vaak wins, en speel toch voor een beetje een lekker gevoel ipv een avond frustratie.

Plus het feit dat ik op EU vaker rare shit (onmogelijke hits etc.) meemaak dan op Asia :P
Aha, ik snap het. Andere mentaliteit - maar prima.

Ik zou een avond frustratie hebben door achter-de-muur-dood-gaan lag shots. Iedereen z'n ding.
;)
[...]

Al snap ik bovenstaand punt wel van Angeloonie moet ik toegeven dat een ping / region lock het beste is. Speel ik op EU ook niet tegen dudes / dudettes uit NA/AS/etc. waar de helft van m'n shots niet registreren.

Wanbeleid is ook beleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Boeiend wie waar speelt. Optie zit in de game dus dikke prima.

Ieder doet wat die zelf het fijnst vind spelen. Ik speel ook wel eens over de grens en dat is altijd lachen. Niets mis mee toch?

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gotfurrr
Dhrax schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:32:
[...]

Want ? Ik bepaal zelf wel waar ik speel ;)
Dat klopt, alleen heb ik last van dat soort types die op eu spelen vanuit na/as. Dus daarom hoop ik dat ze het dicht gooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wutwutwhat

wutwutwhat

Lomperik.

[...]

[...]

Zelf vind ik dat wel jammer, ik speel graag tegen goede spelers en heb weinig lol aan het killen van spelers die overduidelijk geen idee hebben wat ze aan het doen zijn.

[...]
Naar mijn idee ook dé manier om je eigen spel beter te maken, door te spelen tegen mensen die beter zijn. In het begin is dat inderdaad frustrerend, maar als je zelf beter word dan heft dat dat gevoel weer mooi op. Toegegeven, heb ook wel een paar potjes AS gedaan maar ik haal meer voldoening uit een super close wwcd dan eentje die me praktisch in de schoot geworpen is.

Maarja, wat @Kecin zegt. Het zit er (nog) in, dus we kunnen moeilijk lastig gaan doen als mensen het gebruiken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax

Dhrax

Prog Lord

gotfurrr schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:37:
[...]

Dat klopt, alleen heb ik last van dat soort types die op eu spelen vanuit na/as. Dus daarom hoop ik dat ze het dicht gooien
Wat voor last dan ? Volgens mij neem je het allemaal een beetje te serieus, het blijft wel een spelletje ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mouzetc
  • Laatst online: 19:47
Dhrax schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:59:
[...]

Wat voor last dan ? Volgens mij neem je het allemaal een beetje te serieus, het blijft wel een spelletje ;)
'het blijft een spelletje' (gelukkig met een knipoog) is wel erg kort door de bocht. Ben het er wel mee eens, doordat iedereen continue op andere regions speelt, wat zelf het probleem niet is, creeer je elke keer weer een game die uit balans is door sterke ping/latencies verschillen tussen de spelers. Regelmatig neergeschoten worden als je bij wijze van spreken al een gebouw binnen bent gerend en de deur hebt gesloten om vervolgens 2 seconden later alsnog buiten de deur dood neer te vallen. Of een enemy proberen te raken die eigenlijk elke keer voor en achterwaards warped. Dan gaat bij mij de lol van 'een spelletje' er ook een beetje af.

Nogmaals, regions zijn niet zozeer het probleem, prima als mensen wat minder uitdaging zoeken/langere leerweg nodig hebben, ondanks dat ze er misschien zelf ook nadeel in vinden, is het vooral tegenover andere spelers niet fair.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Ivm de leaderboard reset:

http://steamcommunity.com...etail/1469721989542086360

Leaderboard Reset Schedule
Current leaderboards season ended: October 10th at 11AM KST / 4AM CEST / October 9th at 7PM PDT
New leaderboard season begins: October 17th at 11AM KST / 4AM CEST / October 16th at 7PM PDT

Users can still play the game until the new season begins, but the game results will not be recorded
There may be server maintenance before the new season and we will keep you updated with more details

Dus een weekje knallen zonder stats! :D

EDIT:
Net nog iets raar... Ik knockte iemand, andere schoot em wss dood. Denk ik.. NIemand heeft cem gerest. Ik ga naar zijn kistje, dus hij is dood, maar.. GEEN KILL gekregen?

[ Voor 81% gewijzigd door kazzzdafke op 10-10-2017 15:03 ]

Pagina: 1 ... 66 ... 141 Laatste

Let op:
discord
Zoek je andere Tweakers om mee te spelen?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord